Toon posts:

De grote BMW iX1 topic

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Ev3rt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-03 21:20
Nicknick1 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:12:
Hallo allemaal, ik volg dit topic al enige tijd omdat ik een IX1 heb besteld (eind oktober 2022)

Zwartkleurige met M-pakket, premium & travel pack, 20” en trekhaak + uitgebreide M-line shadow line.

Leverdatum was eind april ‘23 echter vandaag bericht van nieuwe datum….. eind oktober ‘23. Kennelijk zijn er meer issues dan voorzien. Krijg nu toch wel de twijfel om over te stappen naar een tesla Y met 4 weken levertijd + meer range.

Ben benieuwd of er meer van dit soort vertragingen zijn?
Bij mij is het precies anderom, besteld op 18 jan, levering ergens juli/aug...
Gisteren gebeld, produktiedatum is nu week 16 (half april) levering week 18 (1e week mei) _/-\o_

• Killengage
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-03 20:10
tokker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Kan het zijn dat dat afhankelijk is van de uitvoering? De basisuitvoering lijkt geen settings te hebben daaromtrent, dus ik heb de indruk dat er niet veel geregeld kan worden aan de ophanging. Dus geen m-suspension.

Enkel sturen, acceleratie en DSC zijn configureerbaar.
Oh klopt idd. Sport suspension krijg je alleen met het M pakket.

• tokker
  • Laatst online: 09:28
Over levering:
Toen ik bestelde eind juni 2022, zette dealer hem op 2e helft april 2023.

Begin december verschoof dat naar eind januari, uiteindelijk stond hij daar al mid januari.

Bij aanvang waren ze nog heel terughoudend door het chiptekort, maar de de iX1's blijken vlot van de band te rollen.

Een collega heeft een klassieke 1 besteld januari 2022, en het is niet zeker dat hij hem deze lente nog heeft. Vooral het ondersegment moet dus opdraaien voor het resterende chiptekort.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

tokker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:49:
Een collega heeft een klassieke 1 besteld januari 2022, en het is niet zeker dat hij hem deze lente nog heeft. Vooral het ondersegment moet dus opdraaien voor het resterende chiptekort.
Wat ik heb begrepen is dat het niet gaat om ondersegment, maar ze willen nieuwe modellen gewoon de weg op pushen dus krijgen nieuwe modellen voorrang. Kijk maar naar de i4, daar zijn ook problemen met chip-tekorten terwijl dat in het begin vrij vlot ging allemaal (correct me if im wrong...)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:32
Is ook wel logisch denk ik. Waarom denk je dat de launch edition er in het begin was. De beste reclame is natuurlijk veel mooie iX1 op de weg zien rijden.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
tokker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:49:
Over levering:
Toen ik bestelde eind juni 2022, zette dealer hem op 2e helft april 2023.

Begin december verschoof dat naar eind januari, uiteindelijk stond hij daar al mid januari.

Bij aanvang waren ze nog heel terughoudend door het chiptekort, maar de de iX1's blijken vlot van de band te rollen.

Wat ik begreep is dat autofabrikanten liever elektrische auto's bouwen met de schaarse chips die er zijn omdat de fabrikant hier meer aan verdient i.v.m. emissierechten

• tokker
Wat het ook weze, de iX1's rollen om te zien wel vlot van de band, maar...
(dit is over de betreffende 1)
Momenteel is het zo dat er, in tegenstelling tot vroeger, geen globale planning voor een volledig jaar wordt opgemaakt door BMW. Dit gebeurt steeds op basis van maand per maand productie. Hierdoor is het voor ons moeilijk om dit definitief te kunnen inschatten.
...
Hiervoor hanteert men een FIFO-principe (first in, first out). Volgens de besteldatum zullen de wagens geproduceerd worden. Een automatische opvolging (2 maanden verschil) is dus niet meer betrouwbaar in tegenstelling tot vroeger. Indien er tijdens die twee maanden veel bestellingen ingevoerd werden (waar wij helaas geen zicht op hebben) dan kan de levertermijn nog langer zijn.
Case in point: ik denk dat ze bij elke verkoop op dit moment bewust een behoorlijk pessimistische inschatting maken omdat ze in werkelijkheid geen enkel idee hebben. Pas een goeie maand op voorhand zullen ze beginnen weten dat het zo ver is. In mijn geval was het 4 maand vroeger.

Ondertussen zijn de iX1's behoorlijk populair geworden. Toen een andere collega in augustus een iX1 bestelde, hebben ze deze op augustus 2023 gezet. Dus 2 maanden later hebben ze er 4 maanden bijgedaan. Ik verwacht dat er overal minstens 2 maanden zal afgaan, wegens de pessimistische schattingen, maar niemand die het echt weet (inc de dealer).

• tokker
Wat de Model Y betreft. Ik heb begrepen dat de pricedrops voor een spike in bestellingen gezorgd heeft, dus ik vraag me af of die 4 weken nu nog wel waar is.
(al vermoed ik dat hij nog steeds sneller leverbaar zal zijn dan een iX1)

• JP1980
  • Laatst online: 10:04
tokker schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:28:
Wat het ook weze, de iX1's rollen om te zien wel vlot van de band, maar...
(dit is over de betreffende 1)

[...]

Case in point: ik denk dat ze bij elke verkoop op dit moment bewust een behoorlijk pessimistische inschatting maken omdat ze in werkelijkheid geen enkel idee hebben. Pas een goeie maand op voorhand zullen ze beginnen weten dat het zo ver is. In mijn geval was het 4 maand vroeger.

Ondertussen zijn de iX1's behoorlijk populair geworden. Toen een andere collega in augustus een iX1 bestelde, hebben ze deze op augustus 2023 gezet. Dus 2 maanden later hebben ze er 4 maanden bijgedaan. Ik verwacht dat er overal minstens 2 maanden zal afgaan, wegens de pessimistische schattingen, maar niemand die het echt weet (inc de dealer).
Dat ze pessimistisch inschatten dat idee heb ik ook. Een meevaller is makkelijker te verkopen dan een tegenvaller. De dealer zei bij mij (begin januari) levering eind oktober, maar ze wisten het niet precies en gaven ook aan dat het ook mee kon vallen. Mijn huidige lease loopt af in juli dus een meevallertje zou wel leuk zijn.

• tokker
Vandaag bij wijze van test nog eens even in sportmodus gezet.
Ik ga terugkomen op mijn eerdere stelling, ja er zit weldegelijk verschil op vermogen in sport mode.

Nu het verbruik is ook navenant, 1/3 van de afstand vandaag in sportmode gereden, véél bochten, niets rechtdoor. -> 35 kWh/100 km. Dus voor rijbereik kan je daar toch beter wegblijven ;)

De statistieken voor "normaal gebruik" laat ik nog even lopen.

• Stien
Ik heb ook even een update vwb levering gevraagd bij de dealer.
Deze staat nog steeds op Mei 2023. Bij mij dus geen vervroegde uitlevering.

• MLS24
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-02 11:14
Zijn er mensen die ook nieuwe BMW X1 hybride besteld hebben?
Enig idee over wanneer productie daarvan opstart?

• jasonv
  • Laatst online: 08:04
MLS24 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
die is toch al in productie?

• MLS24
jasonv schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:55:
[...]

die is toch al in productie?
Klopt, maar nog nergens zien rijden dus geen idee of er effectief al plug-in hybrides geleverd zijn en in gebruik zijn.

Hier besteld 08/2022 - verwachte levering eind 05/2023. Maar er waren al gigantisch aantal besteld voor mij

• Erik01
  • Laatst online: 22-03 22:26
Collega van mij heeft december 2021 een BMW 2 serie besteld. Wordt na een hoog oplopende ruzie met de dealer mogelijk in mei 2023 afgeleverd. Of hij wel even € 8.000,00 meer wilde gaan betalen want prijsstijgingen.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Dit gaat mijn eerste BMW worden en begin mij nu een beetje te oriënteren op de aftermarket dingen die er zo gemiddeld uitkomen.
Bij Tesla is alles zo eenduidig dat er bergen aan handige vakjes ed van komen.

Ben benieuwd of dit ook hier een beetje leeft. Of nodig is.

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-03 09:46

MaxDlius

Buiten De Zone

MLS24 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
Hier in België kreeg ik in januari nog te horen dat voor alle benzine/diesel/phev-varianten hetzelfde levertermijn van 13 maanden geldt. Dit terwijl het om de ix1 'maar' om 6 maanden gaat.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-03 19:35
:)

[Voor 121% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 06-02-2023 20:55]

• H8M3CuzUaintM3
Nicknick1 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:12:
Hallo allemaal, ik volg dit topic al enige tijd omdat ik een IX1 heb besteld (eind oktober 2022)

Zwartkleurige met M-pakket, premium & travel pack, 20” en trekhaak + uitgebreide M-line shadow line.

Leverdatum was eind april ‘23 echter vandaag bericht van nieuwe datum….. eind oktober ‘23. Kennelijk zijn er meer issues dan voorzien. Krijg nu toch wel de twijfel om over te stappen naar een tesla Y met 4 weken levertijd + meer range.

Ben benieuwd of er meer van dit soort vertragingen zijn?
Volgens BMW wordt deze productie lijn in oktober geproduceerd en is de verwachting dat de auto in de 1e week november bij de dealer aan komt. BMW heeft dan nog twee weken om de auto rijklaar te maken. Zou mij niets verbazen dat je bij dezelfde productie batch als de mijne zit _/-\o_

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 22:36

tim-w

TiPisch...

Hennie-M schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:26:
Dit gaat mijn eerste BMW worden en begin mij nu een beetje te oriënteren op de aftermarket dingen die er zo gemiddeld uitkomen.
Bij Tesla is alles zo eenduidig dat er bergen aan handige vakjes ed van komen.

Ben benieuwd of dit ook hier een beetje leeft. Of nodig is.
Er zijn wel een paar (prijzige) dingen die handig kunnen zijn, zoals BMW Travel & Comfort. ;)
Ik denk dat mijn dochter wel blij zal zijn met het klaptafeltje.

But Seriously...

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:00
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:55:
[...]

BMW heeft dan nog twee weken om de auto rijklaar te maken. Zou mij niets verbazen dat je bij dezelfde productie batch als de mijne zit _/-\o_
2 weken rijklaar maken?
Wat moeten ze dan nog allemaal doen als de auto bij de dealer komt?
Transport van fabriek naar dealer zou ook wel weekje duren lijkt me…

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 23:16
Nou het feest is compleet. Vandaag te horen gekregen dat er ook een terugroep bij is gekomen ivm de airbags. Hoe en wat wisten ze niet. Beetje klaar mee nu :').

• MarcN
byob11 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:47:
Nou de feest is compleet. Vandaag te horen gekregen dat er ook een terugroep bij is gekomen ivm de airbags. Hoe en wat wisten ze niet. Beetje klaar mee nu :').
En wordt hij daarom nog steeds niet aan je uitgeleverd??

• byob11
MarcN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:32:
[...]

En wordt hij daarom nog steeds niet aan je uitgeleverd??
Yep, andere terugroep speelt ook nog mee. Ondertussen ben ik autoloos.

• MarcN
byob11 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:36:
[...]

Yep, andere terugroep speelt ook nog mee. Ondertussen ben ik autoloos.
Wordt dat liet opgelost door de dealer?
Andere vervangende auto..

• tokker
Nu sta ik daar wel enigszins van te kijken.

Is dat Lease?

Voor zover ik weet rijden al mijn collega's met de lopende lease tot de nieuwe auto beschikbaar is. Tot op niveau dat we de oude leasewagen achterlaten bij de dealer van de nieuwe.

Dat was zo toen ik van Arval naar Leaseplan werd gezet en bij mijn renewal bij Leaseplan niet anders. Voor zover ik weet bij ALD hetzelfde.

Juist Mercedes Lease doet wat lastig, die zitten door een merger tijdelijk in ons wagenpark, maar onze fleet duwt terug.

Mijn vorige was een lease 4 jaar, 6 maanden verlengd door Corona, maar ik heb er uiteindelijk 5 jaar mee rondgereden en normaal ging het 3-4 maanden meer zijn.
Beide Leaseplan welliswaar.

Ik heb de indruk dat mijn wagen op speaker recall staat, maar dat te stil zijn bij traag rijden heeft em zeker geen last van.
Hij heeft een zeer "kijk naar mij hoe elektrisch ik ben" high pitch hum.

Tot op niveau dat mijn overbuurman zei: maakt meer lawaai dat je zou verwachten.

Juist voor een mountainbiker hier in de buurt, die de ziel uit zijn lijf aan het rijden was, miste ik wel de mogelijkheid om de motor eens te laten grollen om duidelijk te maken dat hij iets minder midden de weg zou moeten rijden. Maar om suisende wind en MTB banden te overstemmen zou je hem belachelijk luid moeten maken, dus dat is ook te gek.

• byob11
tokker schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:28:
Nu sta ik daar wel enigszins van te kijken.

Is dat Lease?

Voor zover ik weet rijden al mijn collega's met de lopende lease tot de nieuwe auto beschikbaar is. Tot op niveau dat we de oude leasewagen achterlaten bij de dealer van de nieuwe.

Dat was zo toen ik van Arval naar Leaseplan werd gezet en bij mijn renewal bij Leaseplan niet anders. Voor zover ik weet bij ALD hetzelfde.

Juist Mercedes Lease doet wat lastig, die zitten door een merger tijdelijk in ons wagenpark, maar onze fleet duwt terug.

Mijn vorige was een lease 4 jaar, 6 maanden verlengd door Corona, maar ik heb er uiteindelijk 5 jaar mee rondgereden en normaal ging het 3-4 maanden meer zijn.
Beide Leaseplan welliswaar.

Ik heb de indruk dat mijn wagen op speaker recall staat, maar dat te stil zijn bij traag rijden heeft em zeker geen last van.
Hij heeft een zeer "kijk naar mij hoe elektrisch ik ben" high pitch hum.

Tot op niveau dat mijn overbuurman zei: maakt meer lawaai dat je zou verwachten.

Juist voor een mountainbiker hier in de buurt, die de ziel uit zijn lijf aan het rijden was, miste ik wel de mogelijkheid om de motor eens te laten grollen om duidelijk te maken dat hij iets minder midden de weg zou moeten rijden. Maar om suisende wind en MTB banden te overstemmen zou je hem belachelijk luid moeten maken, dus dat is ook te gek.
Wij hebben de mogelijkheid om ons lease vroegtijdig te beëindigen door het over te laten nemen. Ik heb de overname zo afgestemd dat het aansloot met de levering van de nieuwe iX1. Dealer zei nog een week vantevoren dat ik me daar geen zorgen hoefde te maken aangezien hij verwachtte dat hij op tijd geleverd zou worden bij hun om hem daarna op tijd te leveren bij mij. Waarschijnlijk wist hij zelf ook niet van de terugroep.

En verder, het is niet dat de auto altijd te stil is. De terugroep actie is voornamelijk doordat het geluid spontaan kan wegvallen.

• Kennyone
  • Laatst online: 06:21
zag op de Duitse forums dat heel veel mensen hun ix1 niet konden afhalen door dit probleem. Hopelijk lossen ze het snel op zodat je er veilig in kan rijden.

• byob11
Kennyone schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:41:
zag op de Duitse forums dat heel veel mensen hun ix1 niet konden afhalen door dit probleem. Hopelijk lossen ze het snel op zodat je er veilig in kan rijden.
Thanks Kennyone! Het gaat me nu niet eens zozeer meer om de iX1 maar dat ik geen auto meer heb haha. Welke forum is dit trouwens? Ben benieuwd of ze ook wat weten over de airbag probleem die mij verteld is vandaag.

• Kennyone
het is deze www.ix-forum.de. Ik zocht op Bmw ix1 Lieferung in Google en deze kwam naar boven. Op de laatste pagina waren er meerdere eigenaren die vanaf gisteren hun ix1 niet konden ophalen door de airbag issue.

• byob11
Kennyone schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:01:
het is deze www.ix-forum.de. Ik zocht op Bmw ix1 Lieferung in Google en deze kwam naar boven. Op de laatste pagina waren er meerdere eigenaren die vanaf gisteren hun ix1 niet konden ophalen door de airbag issue.
Ahhh ik zie het! Thanks voor de link!! Het helpt om enigsinds te weten hoe andere dit ervaren haha.

Vind het wel gek dat zij weer niks zeggen over de vorige terugroep (waarschuwingssysteem voetganger). Iemand had bijvoorbeeld een week geleden zijn iX1 geleverd gekregen.

• Kennyone
byob11 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Ahhh ik zie het! Thanks voor de link!! Het helpt om enigsinds te weten hoe andere dit ervaren haha.

Vind het wel gek dat zij weer niks zeggen over de vorige terugroep (waarschuwingssysteem voetganger). Iemand had bijvoorbeeld een week geleden zijn iX1 geleverd gekregen.
hoi Byob11, heb je nog wat gehoord van de dealer? Las op de Duitse forum het gerucht dat de leverings stop was opgeheven en dat sommige klanten alweer een afspraak konden maken voor ophaal. Ben benieuwd hoe dat nu in Nederland gaat.

• byob11
Kennyone schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:51:
[...]

hoi Byob11, heb je nog wat gehoord van de dealer? Las op de Duitse forum het gerucht dat de leverings stop was opgeheven en dat sommige klanten alweer een afspraak konden maken voor ophaal. Ben benieuwd hoe dat nu in Nederland gaat.
Hey Kennyone. Ik zou vandaag weer een update van hem krijgen (hij is vrij op woensdagen). Zodra ik iets van hem hoor zal ik het laten weten.

• byob11
Net mijn dealer even gebeld (was zelf te ongeduldig om op zijn bericht te wachten). De airbag terugroepactie is inderdaad opgeheven en geldt dus niet meer.

• Phazon4G
  • Laatst online: 21-03 17:41
byob11 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:12:
Net mijn dealer even gebeld (was zelf te ongeduldig om op zijn bericht te wachten). De airbag terugroepactie is inderdaad opgeheven en geldt dus niet meer.
Geldt dit ook voor de terugroepactie ivm de externe speaker voor voetgangers?

• byob11
Phazon4G schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Helaas niet. Hier waren ze nog mee bezig. Zou tegen het einde van de middag het me laten weten.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01
Phazon4G schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:30:
[...]

De software update voor de speaker is sinds gisteren beschikbaar, die van de airbag is in inderdaad weer teruggetrokken. Als je een vin hebt kunt je het overigens hier checken: https://www.bmw.at/de/foo.../technische-aktionen.html welke acties er openstaan.

• tokker
Daar is een Belgische site voor ook (ik veronderstel ook een Nederlandse)
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Iemand een idee of ze de software update OTA kunnen afleveren?
Merk : BMWI
Op dit voertuig staat een Technische Actie open. Klik hier om online een afspraak te maken met een BMW Service Partner, of neem contact op met een BMW Service Partner voor bijkomende informatie. Actienummer 0065070400.

• byob11
tokker schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:15:
Daar is een Belgische site voor ook (ik veronderstel ook een Nederlandse)
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Iemand een idee of ze de software update OTA kunnen afleveren?

[...]
Van wat ik heb gehoord van mijn dealer is het een grote update waarbij de auto echt naar de werkplaats moet en daar eventjes staat.

• Unenpol
  • Laatst online: 09-02 19:26
Ha beste Bimmers!

Vandaag een voicemailberichtje van de dealer. De ix1 kan in de week van 20-24 februari worden afgeleverd.
Ik moet nog wel even goed uitvragen of en in hoeverre al dit fraais geupdated is, maar kennelijk is het speakertje (en de airbag?) gefixt.
Qua automobilee gaat het om de launch edition, met Travel-, Innovation- en Comfortpakket. Trekhaak en antraciet hemeltje.

Ik houd jullie op de hoogte.
Hope for the best but prepared for the worst :)

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 21:12
Inmiddels staat mijn iX1 al ruim 12 weken bij de dealer.
Onderdeel zou week 3 binnen komen maar net gehoord dat het onderdeel op z'n vroegst pas week 13 binnen komt...ongelooflijk...

Ze gaan nu een splinternieuwe BMX X1 leveren die ik kan rijden tot de iX1 weer is gemaakt (heb al 4 vervangende auto's gehad).

• tokker
XENTiC schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:39:
Onderdeel zou week 3 binnen komen maar net gehoord dat het onderdeel op z'n vroegst pas week 13 binnen komt...ongelooflijk...

Ze gaan nu een splinternieuwe BMX X1 leveren die ik kan rijden tot de iX1 weer is gemaakt (heb al 4 vervangende auto's gehad).
De allereerste keer dat ik moest thuisladen wou de auto socket ook niet vastklauwen. Dit verhaal indachtig moest ik even slikken. Gelukkig heb gemerkt dat het in mijn geval aan de gebruiker lag. De connector met enige kracht (maar zonder forceren) en in één vlotte beweging inbrengen en hij pakt altijd netjes.

• tokker
byob11 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Van wat ik heb gehoord van mijn dealer is het een grote update waarbij de auto echt naar de werkplaats moet en daar eventjes staat.
In the hoop te vermijden te moeten langs gaan bij de dealer heb ik toch eens de software update proberen te poken. Helaas pindakaas, maar ik heb er wel iet uit bijgeleerd.

Blijkbaar hebben ze het probleem van grootte van de update compleet vermeden door je telefoon met de MyBMW app te gebruiken om de update via WiFi op je telefoon te duwen en dan van daar naar je auto.
YouTube: Download and install a Remote Software Upgrade with your My BMW App ...

:o

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Inmiddels is dat wel het minste... Als reparatie niet lukt (of onredelijk lang duurt) heb je na enige tijd recht op een vervangend product dacht ik altijd.

Sterkte/succes in ieder geval!

But Seriously...

• byob11

Jemig dat is wel heel extreem.... Zou denken dat ze zoiets zsm zouden herstellen...

• tokker
Dang, iemand heeft mijn tellers gereset.
Ik rapporteer dus de tussenstand uit mijn geheugen.

Tussen 300-500 km gereden.
Vlotte rijstijl, geen ecomode.
-5 - 10 °c
Systematisch gebruik van pre-conditioning.
50/50 lokaal met veel bochten en middellange afstand met rechte stroken van enkele km.

21.7 kWh/100km.
Ook ~ 10 kWh / 100 km recuperatie
Bruto verbruik is dus 30 kWh dan.

Ingeval van rustig rijden en wat meer afstand heb ik ook al 19.7 kWh/ 100 km gezien.

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-03 21:27
Verbruik is vermoedelijk wel aanzienlijk.
Ben benieuwd naar het verbruik als je wel de efficient instelling gebruikt en 100 -105 km/h aanhoud met veel snelweg kilometers.

Ik ben een veelrijder dus verwacht ook wel aan de snellader te moeten zo nu en dan. Afstanden op een dag van 380 km zijn geen uitzondering.

• tokker
Als je je aan de 20/80 % batterijladingsregel wilt houden, zal het voor die afstanden sowieso met laadbeurt zijn.

Typisch doe ik 2 dagen met die 60%.

• Hennie-M
technoslet schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:49:
Verbruik is vermoedelijk wel aanzienlijk.
Ben benieuwd naar het verbruik als je wel de efficient instelling gebruikt en 100 -105 km/h aanhoud met veel snelweg kilometers.

Ik ben een veelrijder dus verwacht ook wel aan de snellader te moeten zo nu en dan. Afstanden op een dag van 380 km zijn geen uitzondering.
Dit gaat waarschijnlijk je eerste EV zijn, want deze verbruikscijfers zijn niet heel gek.
En ga je inderdaad op de dagen dat je 380km moet maken wel bij een snellader staan.

• tokker
Ik denk dat chauffeurs die nu aanspraak maken op een iX1 voor het grootste deel aan hun eerste elektrische wagen toe zijn.
;)

• MarcN

Wordt geleverd staat er aangegeven.
Heeft iemand een idee hoeveel geduld ik nog moet hebben?

Wagen zou afgelopen week in productie zijn gegaan. Betekent “wordt geleverd” dat de productie is afgerond?

• tokker
Ik geloof dat een wagen tegenwoordig wel binnen de week de hele fabriek is doorgerold.

Maar het hele voorpret gegeven is aan mijn voorbij gegaan, wagen werd maar aan mijn account gekoppeld bij ophaal.

• technoslet
Klopt inderdaad. Mijn eerste EV. Ben uitgegaan van een 300 km die ik gemiddeld kan rijden met een volle accu.
Onder winterse omstandigheden verwacht ik lager. Hopelijk met de zomer een wat hogere actieradius.

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-03 09:46

MaxDlius

Buiten De Zone

De vermoedelijke leveringsdatum van mijn exemplaar werd net bekend gemaakt: 30/06
Bestelling dateert van 03/02, dus dat valt eigenlijk heel erg goed mee :) Hopelijk ook met iDrive 9 dan.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• H8M3CuzUaintM3
MarcN schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:42:
[...]

2 weken rijklaar maken?
Wat moeten ze dan nog allemaal doen als de auto bij de dealer komt?
Transport van fabriek naar dealer zou ook wel weekje duren lijkt me…
Zie je bericht nu pas maar Ekris BMW Utrecht vertelde mij dat ze de datum die ze aan de leasemaatschappij doorgeven juist expres wat later zetten zodat ze de tijd en ruimte hebben om de auto rijklaar te maken maar dat het vaak wel afhankelijk is hoe druk ze op dat moment zijn.

Ik heb geen idee wat ze allemaal moeten doen, volgens mij alleen een kenteken? Wellicht dat iemand anders hier ervaring mee heeft en deze info kan delen wat ze nog bij de dealer moeten doen voor rijklaar maken? _/-\o_

• tokker
Het kan naïef zijn, maar komen de auto's niet dikwijls in batch toe? Waardoor ze ook de finale boenbeurt en afspraak voor ophaal een beetje moeten uitspreiden in de tijd?

• tokker
FYI over the technische actie van de voetganger speaker:
De technische actie omvat een programmatie.
...
duurtijd (als alles normaal verloopt) is ongeveer een uurtje.

• Royz
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

Productie was gepland in week 7 (deze week) en heb inmiddels een VIN gekregen. Voorlopig lijkt de planning exact te kloppen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Stien
Eerder hebben wij de bestelling van uw leaseauto aan u bevestigd.

Helaas hebben wij van de dealer het bericht ontvangen, dat er een wijziging is in de leverweek van de auto. Uw auto wordt nu geleverd in 17 2023. De dealer heeft de volgende reden opgegeven: Auto eerder dan verwacht.
helaas, auto eerder dan verwacht :D

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:14
Bij mij loopt de daadwerkelijk productieplanning nu ook 1 week voor. Gaat naar week 10, helaas wordt de levering niet eerder omdat leasecontract nog tot mid-april loopt. Ze hebben dus erg ruim de tijd om de auto rijklaar te maken (poetsen/kenteken/vloeistof en opladen).

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:17
Heeft er toevallig al iemand de Hybride X1 (xDrive30e) geleverd gekregen?

• rvanleeu74
  • Laatst online: 22-03 21:23
Auto eindelijk binnen bij de dealer! besteld 2 augustus productie week 51 week 6 bij de dealer geleverd. 24 februari aflevering gepland

• tokker
Betreffende de speaker recall. 3 dagen nadat ik zelf een afspraak gemaakt heb zijn ze begonnen met ze actief terug te roepen (bij de betreffende dealer toch).

Alle wagens die voor februari (?) geproduceerd zijn zullen de update dus moeten krijgen. Ik veronderstel dat ze het meteen doen, als de wagen nog moet worden afgeleverd.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Mijn iX1 staat op de productieband. Levering bij de dealer week 10. Rijden verwacht week 11. :9~

But Seriously...

• Erik01
  • Laatst online: 22-03 22:26
Besteld in 2e week van december. Gisteren weer een mail ontvangen van de 3e vertraging. In eerste instantie zou de BMW begin september worden uitgeleverd. Wordt nu eind oktober. Zal mij benieuwen of de BMW in 2023 wordt uitgeleverd.

• MLS24
querex schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:38:
Heeft er toevallig al iemand de Hybride X1 (xDrive30e) geleverd gekregen?
Nee, nog niet geleverd gekregen. Wel in bestelling geplaatst 08/2022 - levering 15/05/2023.
Dit weekend de eerste PHEV X1's tegengekomen in straatbeeld.

• querex
Bedankt voor de info!

Hier midden Juni 2022 de BMW X1 xDrive30e besteld.
Levertijd was toen +/- maart / april 2023
Kleur: Saphirschwarz
Interieur: Sensatec geperforeerd Schwarz
M Sportpakket
20" BMW Individual multispaak 869
Premium Pack
Automatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
Verwarmde zetels vooraan
Aanhangwagenkoppeling met elektrisch wegklapbare bol

Midden februari nog eens geïnformeerd bij de verkoper.
Hij stond nog niet op de planning voor productie :'(
Al zou BMW intern ook maar 1 maand op voorhand inplannen... (aldus de verkoper)

Nog wat ongeduldig wachten dus 8)7

[Voor 29% gewijzigd door querex op 22-02-2023 08:38]

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-03 20:11
18 juli besteld en vanmorgen bericht ontvangen dat ze hem volgende week vrijdag afleveren.

Spannend! IX1 M pakket 20 inch frozen grey

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:43
tokker schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:04:
Als je je aan de 20/80 % batterijladingsregel wilt houden, zal het voor die afstanden sowieso met laadbeurt zijn.

Typisch doe ik 2 dagen met die 60%.
10/90 Is ook prima hoor. Scheelt misschien weer wat.

• Nicknick1
  • Laatst online: 23-02 20:30
Erik01 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:29:
Besteld in 2e week van december. Gisteren weer een mail ontvangen van de 3e vertraging. In eerste instantie zou de BMW begin september worden uitgeleverd. Wordt nu eind oktober. Zal mij benieuwen of de BMW in 2023 wordt uitgeleverd.
Hier zelfde probleem zoals eerder benoemd. Krijg een wazig verhaal dat de planning te ambitieus is geweest etc maar lijkt me eerder iets anders…. Ben benieuwd waar jij hem hebt besteld

• H8M3CuzUaintM3
Hankied schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:57:
18 juli besteld en vanmorgen bericht ontvangen dat ze hem volgende week vrijdag afleveren.

Spannend! IX1 M pakket 20 inch frozen grey
Heel erg benieuwd wat je er van gaat vinden aangezien er in juli 2022 natuurlijk nog geen proefrit beschikbaar was of hetzelfde model in de showroom. Ik heb ook een frozen grey besteld. Wil je foto's delen als je hem hebt?

Zo ziet mijn extrieur eruit!

• Lager
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Heel erg benieuwd wat je er van gaat vinden aangezien er in juli 2022 natuurlijk nog geen proefrit beschikbaar was of hetzelfde model in de showroom. Ik heb ook een frozen grey besteld. Wil je foto's delen als je hem hebt?

Zo ziet mijn extrieur eruit!

[Afbeelding]
Bij van Poelgeest in Amersfoort staat een M-sport Frozen Grey in de showroom, weet niet of dat in de buurt is voor je maar daar kun je er iig 1 in real life bewonderen in deze kleur met de 20-inch wielen.

• MarcN
Lager schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Bij van Poelgeest in Amersfoort staat een M-sport Frozen Grey in de showroom, weet niet of dat in de buurt is voor je maar daar kun je er iig 1 in real life bewonderen in deze kleur met de 20-inch wielen.
Bij Van Laarhoven in Eindhoven stond er laatst ook een in Frozen Grey M-sport.
Wel een gewone X1

• SAABcabrio
  • Laatst online: 06:31

Zo moet die van mij worden. Space zilver, X-line, Travel pack, trekhaak en 20 inch. Vorig jaar september is deze besteld en als alles volgens planning loopt, wordt die de tweede week van maart geproduceerd. Tot eind april moet ik nog met mijn huidige leaseauto rijden, dus tegen die tijd zal de aflevering plaatsvinden. Ik ben benieuwd. Voor mij de eerste elektrische auto en voorafgaand geen proefrit gemaakt.

• H8M3CuzUaintM3
Lager schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag proefgereden in S-879-JX. Deze was ook Frozen Grey :). Hij is aardig rap!

• tokker
Sten2017 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:02:
[...]

10/90 Is ook prima hoor. Scheelt misschien weer wat.
Aangezien de auto/app begint te klagen als je hem hoger dan 80 zet, ga ik me daar aan houden voor dagelijks gebruikt. Als we dan eens echt ver moeten zal ik hem wat hoger zetten.

Omdat ik hem ook traag doe laden (oefenen op het Belgische capaciteitstarief), is het sowieso voordelig om hem niet héél erg leeg te rijden.

• Nu_Even_Niet
  • Laatst online: 09:58
Iemand de interieur kleur Mokka zelf al in het echt gezien? Zo ja, wat vind je ervan?

• querex
Nu_Even_Niet schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:17:
Iemand de interieur kleur Mokka zelf al in het echt gezien? Zo ja, wat vind je ervan?
Heel mooi
Heb persoonlijk al spijt dat ik het zwart interieur heb genomen 😅
Al is het kiezen tussen mooi en mooi 🤣

• Lager
Vandaag proefgereden met de iX1 en dat is me uitstekend bevallen. Geen enkele spijt van mijn keuzes. Wat een power en souplesse. Je kunt er echt mee boenderen maar ook heerlijk stil mee cruisen. Ik ben geen iDrive controller gewend maar het scherm werkt erg intuïtief en je vind je weg snel. De demo was een M-sport met alcantara stoelen, super lekkere zetels. Zelfs heb ik een X-line en daarin Mokka Sensatec. Heb nog even binnen gekeken bij een iX1 met Mokka leder maar dat staat echt wel heeel fraai en luxe. Ben content met mijn keuze zo op het oog, zeker in combi met de groene kleur.

Heb mn VIN nr ook gelijk gevraagd en me vast aangemeld in de app. Grappig dat daarin een plaatje komt precies jouw eigen config, op detail niveau. Voorpret is echt wel begonnen, moet alleen nog tot mid-april wachten.

Ben wel een autoliefhebber en zo'n proefrit in een hagel nieuw model voelt wel een beetje als een jongetje in de snoepwinkel.

Rij even een weekje een Tesla Model 3 en daarbij valt voor de BMW in positieve zin het enorme kwaliteits verschil op, dat is echt wel van een paar levels hoger dan een model 3 (STD range). Menu structuur van BMW is dan wel weer (veel) complexer en minder overzichtelijk dan die van de Tesla. Maar BMW voelt in weggedrag en totale look en feel wel echt als een veel sportievere en degelijkere auto, (zit ok wel een prijsverschilletje in dus ergens niet zo gek).

• Nu_Even_Niet
Bedankt voor het testen 😉. Heb zelf de iX1 in augustus ‘22 uit de folder besteld (lease), dus heel benieuwd. Begon wat te twijfelen aan de bekleding, maar zal wel keuzestress zijn. Ondertussen wel Driving Assistent toe laten voegen, want had alleen Driving Assistent Plus. Nu maar gewoon wachten en als het goed is komt hij ook mid april…..

• Lager
Ach, je maakt met de bekleding keuze niet snel een verkeerde keuze. Het is allemaal van hoge kwaliteit. De kleuren zijn icm de lak natuurlijk smaak gevoelig maar dat verschilt van persoon tot persoon. De lichte Oyster bekleding oogt ook weer heel fraai, heel licht in de auto, net wat je prettig vind.

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:17
Ik heb lang zitten twijfelen en vrij vaak foto's bekeken van de 18" op het M-Sport pakket, maar ik kan er gewoon niet aan wennen of ze mooi vinden. Ik vind ze simpelweg te klein. Ik zou ondanks dat de leaseprijs met 30 euro per maand omhoog gaat toch willen gaan voor de 19" velgen. Ik heb BMW Dusseldorp al benaderd via de mail, maar nog geen antwoord ontvangen. Weet iemand op dit forum of dit mogelijk is en dat de levertijd dan niet wordt opgeschoven?

• querex
Royz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:07:
Zou dit werken of ben ik dan te naief?
Had het nog niet gezien
Even aangevuld :)
Heb wel een X1 ipv iX1 >:)

• Hennie-M
querex schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:58:
[...]

Had het nog niet gezien
Even aangevuld :)
Heb wel een X1 ipv iX1 >:)
Misschien kan @Maurice1972 dit verwerken in de topicstart? Want ik had al een paar keer gezocht naar deze link.

Ik heb overigens nog steeds geen bevestiging van de LM gekregen dat de auto daadwerkelijk besteld is. Dus ik ga de sheet nog niet invullen.

Edit: vandaag van Dusseldorp de bestelbevestiging gekregen!
Verwachte levertijd eind Juli!

[Voor 9% gewijzigd door Hennie-M op 25-02-2023 19:43]

• Hensley60
  • Laatst online: 07:46

Precies mijn configuratie met 20 inch velgen. Wordt in week 15 geproduceerd.

• Kennyone
Heb een verheugend bericht gekregen van de dealer dat mijn levering een maand is vervroegd. Kan hem begin maart al ophalen🎉🎉.
Iemand trouwens ervaring met keramische coatings? Ben benieuwd of dit puur voor de look is of dat het ook andere functies heeft.

• technoslet
Maurice1972 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:14:
Ik heb lang zitten twijfelen en vrij vaak foto's bekeken van de 18" op het M-Sport pakket, maar ik kan er gewoon niet aan wennen of ze mooi vinden. Ik vind ze simpelweg te klein. Ik zou ondanks dat de leaseprijs met 30 euro per maand omhoog gaat toch willen gaan voor de 19" velgen. Ik heb BMW Dusseldorp al benaderd via de mail, maar nog geen antwoord ontvangen. Weet iemand op dit forum of dit mogelijk is en dat de levertijd dan niet wordt opgeschoven?
Voor mij hetzelfde. Echter is budget echt op en ga ik het met de 18 inch doen.
Ik kwam op YouTube een video tegen van een Apine Wit met zwarte accenten en dus die 18 inch en vond ze mooier staan dan op welk plaatje ik gezien heb. Het viel me mee. Deze witte lijkt veel op mijn configuratie met Mokka interieur en de eucalyptus houten afwerking binnenin.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat de 19 en 20 inch versies wel mooiere velgen zijn.

Indien nog niet in productie moet die wijziging wel kunnen. Velgen bevatten geen chips dus de vermoed dat de wisseling geen effect op levertijd gaat worden.

[Voor 6% gewijzigd door technoslet op 25-02-2023 17:37]

• Nu_Even_Niet
Hier hetzelfde verhaal. Voor de lease was het verschil in prijs tussen 18 en 19 inch mij te groot. Voor dat geld wat andere opties genomen. Houd mezelf maar voor dat comfort en actieradius met 18 inch beter is 😁
Ik heb trouwens kortgeleden nog Driving Assist toe laten voegen. Was geen probleem, verwachte leverdatum mid april.

[Voor 21% gewijzigd door Nu_Even_Niet op 25-02-2023 20:46]

• Hankied
Kun je de IX1 met 22kw laden, lees verschillende dingen namelijk.

• Nu_Even_Niet
22 kw kan wel, maar is een optie. Is wel iets anders dan snelladen uiteraard

• Nu_Even_Niet
Something totally different…… Als ik op YouTube filmpjes van de X1 in Amerika zie hebben ze allemaal wél verstelbare cupholders voorin, maar in Europa niet(?)

• Hankied
Ja moet je die optie dus vooraf bestellen? Anders max 11kw? Snap er geen bal van.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hankied schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:20:
Ja moet je die optie dus vooraf bestellen? Anders max 11kw? Snap er geen bal van.
Klopt. Voor 22kW moet je een speciale boordlader hebben, die niet standaard aanwezig is in de iX1, maar wel tegen meerprijs.
De vraag is wat je eraan hebt. Thuis hebben de meeste mensen geen aansluiting met meer dan 16A, wat bij 230V over 3fase leidt tot 11kW (230*3*16). De meeste straatlaadpalen in ons land zijn ook nog 11kW.

Ik heb dus die meerprijs in de zak gehouden. :)

But Seriously...

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Nu_Even_Niet schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:16:
Something totally different…… Als ik op YouTube filmpjes van de iX1 in Amerika zie hebben ze allemaal wél verstelbare cupholders voorin, maar in Europa niet(?)
De iX1 wordt volgens mij niet geleverd in de VS?
Overigens zie ik wel meer verschillen met de X1 in de VS, zoals chrome trim (blingbling) in plaats van brushed alu, en ander type trekhaak.

Heb je screenshots want het was mij nog niet opgevallen...

[Voor 23% gewijzigd door tim-w op 26-02-2023 16:24]

But Seriously...

• Nu_Even_Niet

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Inderdaad. Was mij nog niet eerder opgevallen. Zie die 'flapjes' zelden...

But Seriously...

• Stien
Nu_Even_Niet schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:14:
22 kw kan wel, maar is een optie. Is wel iets anders dan snelladen uiteraard
Dat het een optie is wist inderdaad ook. Maar wat is dan het verschil tussen snelladen en 22 kwh laden.

Ik ben er nu vanuit gegaan dat ik ongeacht waar ik laad maar Max met 11kwh kan laden.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Stien schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:41:
[...]

Dat het een optie is wist inderdaad ook. Maar wat is dan het verschil tussen snelladen en 22 kwh laden.

Ik ben er nu vanuit gegaan dat ik ongeacht waar ik laad maar Max met 11kwh kan laden.
Snelladen gaat bij een gelijkstroom lader (DC) zoals bijvoorbeeld Fastned (vaak langs de snelweg).
Dat is duurder maar handig onderweg. Je kan dan van 10-80% laden in ca. 30 min. Dit gaat met tot wel 130kW (bij de iX1, er zijn auto's die nog veel hogere wattages aan kunnen).

22kW (let op: zonder h) is gewoon laden aan een laadpaal met wisselstroom (AC) maar dan met 32 Ampère in plaats van de meer gebruikelijke 16 Ampère (=11kW).
Dit zijn meestal palen in de stad, niet bedoeld voor langs de snelweg (daar is het te traag voor - duurt nog steeds ca.3 uur om de accu vol te laden, maar wel 2x zo snel als bij 11kW).

22kW laadpalen komen in ons land nog weinig voor. In Duitsland is het iets gebruikelijker, maar persoonlijk denk ik dat dit geen vlucht zal nemen vanwege de extra piekbelasting op het netwerk. En thuis een 32A aansluiting is vanwege hoge vastrecht niet erg aantrekkelijk.

[Voor 8% gewijzigd door tim-w op 26-02-2023 22:07]

But Seriously...

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Zie ook https://www.evrijders.nl/veilig-laden voor meer informatie over laden.

But Seriously...

• Royz
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

Lager schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:57:
Heb mn VIN nr ook gelijk gevraagd en me vast aangemeld in de app. Grappig dat daarin een plaatje komt precies jouw eigen config, op detail niveau. Voorpret is echt wel begonnen, moet alleen nog tot mid-april wachten.
Als je je VIN nr hebt kun je ook op websites zoals https://bimmer.work/ kijken naar meer informatie, zoals de opties die je hebt genomen. Ook leuk :)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee