Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Kennyone schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 07:43:
Spannend BYOB👍🏻 Hoe land duurde het tussen productieweek, transport en uitlevering?
Ik weet de tijdlijnen niet helemaal precies, maar toen ik op 5 januari een update kreeg werd mij verteld dat de auto daadwerkelijk de productielijn had betreden en in productie was.

De levering staat gepland voor week 6. Auto gaat eerst naar een centrale depot voordat hij naar de dealer wordt gebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Afgelopen vrijdag even langs de dealer geweest om de iX1 in het echt te bekijken. Wat een mooie wagen in het echt. Toevallig stonden er twee naast elkaar. Links de xLine met de standaard reflector koplampen. Rechts de M styling met adaptieve projector koplampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAMrZdyfOfMgmalKJmLZuiV624Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WXbqS0qF67T1vc9mzzh5aPe.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu een XC40 met reflectors en dat is toch minder dan m’n vorige BMW met adaptieve led projectors en hoekverlichting.

In mijn XC40 ontbreekt ook wat bij BMW de driving assistent wordt genoemd. Het zijn een paar sensoren in de achterbumper die alles meten achter de auto. De driving assistant plus is alles voor de auto. Volvo monteert dit normaal allebei standaard, maar chiptekort.

Dat het er bij BMW niet standaard op zit is misschien logisch, andere kernwaarden. Jammer dat de driving assistant pro alleen met extra opties gekozen kan worden.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of Carplay standaard is, ik heb een IX1 M pakket besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:00
Gaaf om de 2 lines zo naast elkaar te zien. Zelf heb ik na veel wikken en wegen de x-line besteld, omdat de hoogglans spatbordranden wel een stoere uitstraling geven. Medio maart zal de mijne in space zilver en voorzien van 20inch wielen, travel pack en trekhaak van de band rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-06 23:51
Beatman schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:37:
Afgelopen vrijdag even langs de dealer geweest om de iX1 in het echt te bekijken. Wat een mooie wagen in het echt. Toevallig stonden er twee naast elkaar. Links de xLine met de standaard reflector koplampen. Rechts de M styling met adaptieve projector koplampen.
[Afbeelding]

Heb nu een XC40 met reflectors en dat is toch minder dan m’n vorige BMW met adaptieve led projectors en hoekverlichting.

In mijn XC40 ontbreekt ook wat bij BMW de driving assistent wordt genoemd. Het zijn een paar sensoren in de achterbumper die alles meten achter de auto. De driving assistant plus is alles voor de auto. Volvo monteert dit normaal allebei standaard, maar chiptekort.

Dat het er bij BMW niet standaard op zit is misschien logisch, andere kernwaarden. Jammer dat de driving assistant pro alleen met extra opties gekozen kan worden.
Aai. Daar heb ik geen rekening meegehouden. Ik dacht dat de uitstraling van de koplampen bij de M-Sport standaard was. Dat is een beetje balen. Maar goed daar kan ik niets meer aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
Hankied schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:02:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of Carplay standaard is, ik heb een IX1 M pakket besteld.
Ja is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Thx draadloos dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
- Smartphone Integratie.
Draadloos en comfortabel gebruik van uw smartphone in de auto via
Apple CarPlay en Android Auto. Bediening van o.a. spraakassistent,
berichten, navigatie en entertainment via het iDrive systeem en
weergave in het Touch Control Display en het instrumentenpaneel.

Is onderdeel van het BMW Connected Pack Professional en dat zit er standaard op.

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice1972 op 23-01-2023 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• byob11
Maurice1972 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Aai. Daar heb ik geen rekening meegehouden. Ik dacht dat de uitstraling van de koplampen bij de M-Sport standaard was. Dat is een beetje balen. Maar goed daar kan ik niets meer aan veranderen.
Ik vind die standaard koplampen wel wat hebben! Ze zien er wat 'stoerder' uit. Doen me ook denken aan de koplampen van de 5 serie. Zou me er niet te druk om maken 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:57

MaxDlius

Buiten De Zone

Hier ook net overgegaan tot de bestelling van mijn nieuwe salariswagen.

Het wordt een Saphirschwartz basisversie met de 17" aero wielen (kwestie van de range te optimaliseren) met de volgende extra's:
- Premium pack
- Sensatec geperforeerd Schwarz bekleding
- Dakrails gesatineerd Aluminium
- Exterieur Line Aluminium gesatineerd
- Verwarmd stuurwiel
- Verwarmde zetels vooraan
- Actieve zetel bestuurder
- M Hemelbekleding Anthrazit
- Zonnewerend glas achteraan
- Driving Assistance Pack
- Driving Assistance Pack Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vdI5JoQOwbw0K6q5JbIMYqvFTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RUhJ0jO9uheZ4srQNaSvw5iA.png?f=fotoalbum_large

Qua levertermijn (in België) wordt het momenteel op zo'n 6 maanden verwacht.
Keep you posted!

Vooral ook benieuwd of ie nu met de nieuwe iDrive 9 gaat komen of niet...

[ Voor 3% gewijzigd door MaxDlius op 24-01-2023 09:11 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:34
OS 9 komt als het goed is in Februari-begin Maart dus dat moet goedkomen als je auto pas over 5 maanden wordt gebouwd.

Vond een review van de iX1 vanuit Zweden, deze kerel heeft een fully loaded M-sport uitvoering en bespreekt uitvoerig nagenoeg alle opties. Best handig als je je je nog aan het oriënteren bent, of als je in blijde verwachting bent van je auto die nog geleverd moet worden.
YouTube: BMW iX1 & BMW X1 2023 - Presentation of ALL options with tips about ...
Is Engels gesproken, wel een beetje slow, maar goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Voor de belgen die aan het wachten zijn... vanmorgen richting antwerpen een vrachtwagen vol (i)X1's gezien (dus ik gok voor Herentals of voor Antwerpen) en in Wijnegem zelf een levering van X3 en (i)X1's

Het was donker en ik stond zelf niet stil.. dus niet kunnen letten op de blauwe lijntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:56

Royz

Kleurenblind!!

Lager schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:36:
OS 9 komt als het goed is in Februari-begin Maart dus dat moet goedkomen als je auto pas over 5 maanden wordt gebouwd.
Ik ben benieuwd of de modellen dan ook al zijn voorzien van de nieuwe displays of dat het pas modellen zijn die vanaf feb/maart gebouwd worden. Mijne wordt gebouwd in week 7, wordt spannen volgens mij :o

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:01
Royz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Ik ben benieuwd of de modellen dan ook al zijn voorzien van de nieuwe displays of dat het pas modellen zijn die vanaf feb/maart gebouwd worden. Mijne wordt gebouwd in week 7, wordt spannen volgens mij :o
Volgens mij zal er geen wijzigingen zijn betreft de display. Hardwarematig krijg je een ander systeem en op Android software gebaseerde OS9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
MaxDlius schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:53:
Hier ook net overgegaan tot de bestelling van mijn nieuwe salariswagen.

Het wordt een Saphirschwartz basisversie met de 17" aero wielen (kwestie van de range te optimaliseren) met de volgende extra's:
- Premium pack
- Sensatec geperforeerd Schwarz bekleding
- Dakrails gesatineerd Aluminium
- Exterieur Line Aluminium gesatineerd
- Verwarmd stuurwiel
- Verwarmde zetels vooraan
- Actieve zetel bestuurder
- M Hemelbekleding Anthrazit
- Zonnewerend glas achteraan
- Driving Assistance Pack
- Driving Assistance Pack Plus

[Afbeelding]

Qua levertermijn (in België) wordt het momenteel op zo'n 6 maanden verwacht.
Keep you posted!

Vooral ook benieuwd of ie nu met de nieuwe iDrive 9 gaat komen of niet...
Mijn configuratie lijkt op die van jou! Wat vind jij daadwerkelijk van die 17 inch velgen qua design?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02
TFDev schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:41:
Droevenis alom hier. Auto besteld halverwege juli. Verwachtte levering was zeer lange tijd laatste week dec.
Dit werd in dec 1e week feb.
Begin jan. naar 2e week feb.
Vandaag ineens opgeschoven naar de week van 17 maart.

Destijds bewust gekozen voor een ix1 daar deze naar verwachting ‘relatief snel’ geleverd kon worden doordat je een van de eerste bent die besteld (met alle risico’s van dien) en daar is dan weer niet van waar….
En vandaag weer het volgende uitstel moment ontvangen; ergens in de week van 21 april. Ik ben dr klaar mee. Morgen arval bellen en ze gaan er óf maar wat aan doen, óf die hele leaseauto kan me gestolen worden. 7 maand geleden de keuze laten vallen op deze auto omdat ik dan ‘vooraan in de rij zou staan’, en nu dit gezeik. He-le-maal klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

TFDev schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:30:
[...]

En vandaag weer het volgende uitstel moment ontvangen; ergens in de week van 21 april. Ik ben dr klaar mee. Morgen arval bellen en ze gaan er óf maar wat aan doen, óf die hele leaseauto kan me gestolen worden. 7 maand geleden de keuze laten vallen op deze auto omdat ik dan ‘vooraan in de rij zou staan’, en nu dit gezeik. He-le-maal klaar mee
Balen man! Ik heb precies deze ervaring met de Q4 gehad, uiteindelijk heb ik die geannuleerd en ben ik daarom voor de iX1 gegaan dus ik snap je gevoel. Heb begrepen dat die 1e batch helaas allemaal tegenvallers heeft met terugroepacties, inmiddels is de levering volgens mij wel goed op gang.

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 24-01-2023 22:31 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 12:31
Wat leuk een iX1 topic.

Dit wordt de mijne: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/eecad52
Leasecontracten zijn net rond.

Primair gekozen omdat ik deze auto fantastisch vind om in te zitten met mijn 2.0m lengte en ik wou nu graag elektrisch rijden. En als je zoekt in het mini SUV segment vallen vele opties af omdat ik met mijn lengte er niet lekker in zit. Eigenlijk alleen de iX1 en de Ionic5 vond ik goed genoeg zitten. De beperkte kofferruimte in de ioniq heeft hem doen afvallen.

Wat mij opvalt bij elektrische auto's is dat ondanks de hoge SUV zit je toch beenhoogte lijkt in te leveren omdat de batterijen de bodem omhoog drukken. Bij de iX1 lijkt dit goed te zijn. Mijn lengte is ook de reden voor de sportstoelen ondanks dat ik liever comfort heb dan sportief.

Men zegt al dat ik rekening moet houden met levering begin november, maar kan altijd meevallen. Mijn huidige leasecontract vervalt half juli.

Cape York Grün metallic
Sensatec geperforeerd Oyster
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Zonder exterieur design details
Exterieur Line Aluminium zijdeglans
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Edelhoutuitvoering
Eukalyptus met open structuur

Innovation Pack
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Parking Assistant Plus
BMW Head-Up Display
Draadloos laden
BMW Live Cockpit Professional
Comfort Pakket
Actief stoel voor bestuurder - 0,00
Stoelverstelling, electrisch met memory berijder
Harman-Kardon sound system

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• byob11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssKqkGjOy5B6s1GMV3dDOC83A6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2724Oo58MDRDiv44eKk6F0eY.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensen die de standaard 17 inch velgen hebben: ze zien er in het echt beter uit dan op 3D fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 21:42

tim-w

TiPisch...

TFDev schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:30:
[...]

Waardeloos zeg! Hebben ze aangegeven waaraan het ligt? Zijn er misschien bepaalde opties die voor langere levertijden zorgen? Ik heb vernomen dat op de BMW i4 destijds tijdelijk o.a. geen HUD en geen trekhaak geleverd kon worden.

Sterkte in ieder geval

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu_Even_Niet
  • Laatst online: 09-08-2024
Iemand een nieuwe (i)X1 in de kleur Storm Bay gezien. Heb die kleur besteld, maar zag van het weekend een zwarte en vond dat ook wel mooi. Twijfel slaat toe als je lang moet wachten….. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
Nu_Even_Niet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:08:
Iemand een nieuwe (i)X1 in de kleur Storm Bay gezien. Heb die kleur besteld, maar zag van het weekend een zwarte en vond dat ook wel mooi. Twijfel slaat toe als je lang moet wachten….. 😉
YouTube: All NEW 2023 BMW iX1 xDrive30 - FIRST LOOK (Auto Expo Brussels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

byob11 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Mijn configuratie lijkt op die van jou! Wat vind jij daadwerkelijk van die 17 inch velgen qua design?
Ik heb op de parking van het autosalon een X1 met een andere type 17" velgen gezien en ik vond die qua grootte eigenlijk best wel meevallen! De iX1 is niet zo heel hoog en hangt een klein beetje wat lager door M sport ophanging. En nu ik die foto hierboven heb gezien van hoe de aero velgen er in het echt zien, ben ik heel blij met mijn keuze :) Ze zijn er in het echt helemaal niet zo donker uit als op de configurator blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door MaxDlius op 25-01-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 19:01
byob11 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:47:
[Afbeelding]

Voor de mensen die de standaard 17 inch velgen hebben: ze zien er in het echt beter uit dan op 3D fotos!
Zien er inderdaad in het echt beter uit dan in de configurator! Leek daar aardig plastic, maar dit ziet er goed uit, bedankt voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Royz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Balen man! Ik heb precies deze ervaring met de Q4 gehad, uiteindelijk heb ik die geannuleerd en ben ik daarom voor de iX1 gegaan dus ik snap je gevoel. Heb begrepen dat die 1e batch helaas allemaal tegenvallers heeft met terugroepacties, inmiddels is de levering volgens mij wel goed op gang.
Hier precies hetzelfde.
Na 1 jaar wachten op de Q4 (waarbij oorspronkelijk een levertijd was gegarandeerd van max 5 maanden) stond de levertijd op nog eens 8 maanden later gepland en de dealer durfde helemaal niks te zeggen of de auto dan medio 2023 geleverd zou worden.

Mede daarom ben ik overgestapt naar de iX1. 2 weken geleden werd me nog aangegeven van de auto in week 6 in productie zou gaan. Volgende week nog maar eens informeren of deze planning nog steeds gehaald wordt... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
Bij mij is de levering weer een weekje uitgesteld! Week 7 nu. Bericht gekregen vanuit de leasemaatschappij. Geen idee wat de reden is, vorige week kreeg ik te horen dat de auto onderweg was naar Nederland.

Even mailtje gestuurd naar de dealer en gevraagd om de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

byob11 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:57:
Bij mij is de levering weer een weekje uitgesteld! Week 7 nu. Bericht gekregen vanuit de leasemaatschappij. Geen idee wat de reden is, vorige week kreeg ik te horen dat de auto onderweg was naar Nederland.

Even mailtje gestuurd naar de dealer en gevraagd om de reden.
Zo close... ;)

Maar kan niet veel zijn toch? Komt vast goed.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
Net bericht terug gekregen van de dealer! Volgens hun gaat het nog steeds volgens schema en klopt het bericht vanuit de leasemaatschappij niet 🥲. Ze verwachten de auto dezer dagen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

byob11 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:24:
Net bericht terug gekregen van de dealer! Volgens hun gaat het nog steeds volgens schema en klopt het bericht vanuit de leasemaatschappij niet 🥲. Ze verwachten de auto dezer dagen binnen te krijgen.
Vreemd, zij koppelen toch zelf terug aan de leasemaatschappij? Wellicht een ander persoon die dan met ze communiceert bij de dealer. Hou ons op de hoogte in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mttyv
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ix1 besteld in juli. Bericht van de dealer: 'Jouw nieuwe auto is gearriveerd bij ons alleen zit er op dit moment een afleverstop op. We wachten nu op antwoord van BMW Duitsland.

Ik hou je op de hoogte en het zal hopelijk niet al te lang duren voordat je kunt gaan rijden. '

Dus nog even geduld. Oorspronkelijke aflevering stond gepland voor 13 Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Royz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:07:
[...]

Vreemd, zij koppelen toch zelf terug aan de leasemaatschappij? Wellicht een ander persoon die dan met ze communiceert bij de dealer. Hou ons op de hoogte in ieder geval :)
Vond ik ook! Had zo'n antwoord ook niet verwacht. Wellicht is het een geautomatiseerd systeem? Elke keer dat het vertraagd werd was het wel op een woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

byob11 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:50:
[...]

Vond ik ook! Had zo'n antwoord ook niet verwacht. Wellicht is het een geautomatiseerd systeem? Elke keer dat het vertraagd werd was het wel op een woensdag.
Heb je de VIN al gekregen van de Dealer? Je kan de auto daarmee al voortijdig toevoegen aan de MyBMW app hè :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVOj67GeUDN8NTRAcB0G6RNdrtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ym1AfmgLJiFtZ8q7haOsQbF.jpg?f=fotoalbum_large

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
OS9 2e kwartaal 2023

https://paultan.org/2023/...ebut-on-the-x1-this-year/

[ Voor 12% gewijzigd door Hensley60 op 27-01-2023 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Poeh, dan gaat het er bij mij om hangen: verwachte levering is nu eind april/begin mei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Oei, Q2, dan heb ik hem hopelijk al.

"as part of an initial pilot phase" > dus het is ook nog niet gezegd dat het hier om een brede uitrol gaat..

[ Voor 17% gewijzigd door tim-w op 27-01-2023 10:36 ]

But Seriously...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kennyone
  • Laatst online: 21-04-2023
Hi alle iX1 liefhebbers.
Heb eindelijk afgelopen zaterdag een testrit kunnen maken in de iX1. Het was een sport versie in zwart. Heb het verschil tussen sportstand en de boost paddle uitgetest. Voor mijn gevoel maakte de sprint naar 100 niet veel uit. Maar tussentijds inhalen is met de paddle wat makkelijker. Effect kon je ook bereiken op sport en plank op de pedaal, maar dan zit je echt alweer in no time over de 100. De acceleratie is fantastisch. En vergeleken met de X1 die ik vorig jaar heb getest vond ik de wegligging ook stabieler en meer solide. Maar dat is meer mijn persoonlijke voorkeur.
Comfort was ook beter in de iX1. Zowel de X1 als de iX1 hadden 20" velgen en ik voelde gewoon veel meer de hobbels en onregelmatigheden in de weg bij de X1. Comfort access was erg handig en je kon de achterklep ook met een voetbeweging openen. Heb een beetje spijt dat ik dat niet heb gekozen.
De Harman Kardons waren heerlijk vergeleken met mijn huidige standaard speakers.
Auto was echt een genot om in te rijden en het uur was al om voordat ik het door had. Nu wachten en maar hopen dat er geen grote vertragingen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvanleeu74
  • Laatst online: 24-05 19:46
Besteld 02-08-2022, verwachte levering 31-01-2023, defintieve leverering 16-02-2023.

Eigenlijk weinig vertraging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
byob11 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:24:
tja... zou kunnen dat leasing nog paar zaken moet doen? (verzekering, plaat...)
Of zelfs puur financieel... oude contract nog lopende tot bepaalde dag?

zo heb ik er ooit 1 gehad die 2 weken bij de garage stond tot vorige contract stopte :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
Net gebeld door de dealer. De auto is vandaag binnengekomen! Maar zoals hierboven al gemeld, er zit een afleverstop op. Heeft inderdaad betrekking op het waarschuwingssysteem voor voetgangers. Dealer verwacht dat BMW Duitsland volgende met een oplossing hiervoor komt. Auto wordt iig wel alvast klaargemaakt voor aflevering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
jasonv schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:57:
[...]

tja... zou kunnen dat leasing nog paar zaken moet doen? (verzekering, plaat...)
Of zelfs puur financieel... oude contract nog lopende tot bepaalde dag?

zo heb ik er ooit 1 gehad die 2 weken bij de garage stond tot vorige contract stopte :(
Lijkt me sterk! Huidige auto laat ik namelijk ook overnemen. Leasemaatschappij verwijst ook voor de definitieve aflevering naar de dealer.Denk dat het een automatisch systeem oid is die dat doorgeeft aan de leasemaatschappij. Geen idee! Maar de auto staat iig bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Kennyone schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:14:
De Harman Kardons waren heerlijk vergeleken met mijn huidige standaard speakers.
Wist je dat de H/K speakers eigenlijk de hifi is uit de vorige X1 maar met een fake H/K cover op 8)7

Bron: productopleiding BMW over de X1 dus no shit Sherlock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennyone
  • Laatst online: 21-04-2023
Stancke schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:00:
[...]

Wist je dat de H/K speakers eigenlijk de hifi is uit de vorige X1 maar met een fake H/K cover op 8)7

Moet je nagaan hoe slecht het dan met mijn huidige hifi is gesteld😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56
Ik heb de H/K nog niet kunnen beluisteren. Maar de gewone set uit de X1 wel. Die was wel echt ondermaats dus ik ben benieuwd naar de H/K setup.

Gisteren heb ik met de LM een passende offerte gemaakt, dus ik ben benieuwd wanneer alle handtekeningen e.d. gezet gaan worden :)
(in basis: X-Line in Phytonicblau metallic met sterspaak wielen en overal zilveren accenten. H/K audio, innovationpack en de sportstoelen.Ik heb geen overzicht met de fabrikantcodes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Stancke schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:00:
[...]

Some things are better left unknown 8)

But Seriously...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeVeMe
  • Laatst online: 30-01-2023
Hallo,

ver verwachtende vreugd' is vaak groter dan de krijgende, November besteld, september geleverd (lease); hopelijk met al wat minder kinderziektes tegen dan.
  • iX1 - San Remo green - Std 17" Alu styling - beter voor range 0:-)
  • Sensatec Mokka/Schwarz
  • Sportzetels + verwarming
  • Zwarte hemel
  • HK audio
  • Upgrade AC laden naar 22kW
Best wel sober als ik het zo teruglees, maar toch: dank aan de werkgever.

https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/nz6u3ytp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ev3rt
  • Laatst online: 22-01 17:20
hi,
ik heb na proefritten in een Audi Q4 en een Tesla Model Y, voor de BMW iX1 gekozen. Besteld op 18 januari, levering verwacht ergens in augustus.
- kleur Mineralweiss metallic
- M sportpakket
- Innovation pack
- Travel pack
- Wegklapbare trekhaak
- Actief stoelen
- Alarmsysteem
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/1c7265a
En nu maar wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56
JeVeMe schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:48:
Hallo,

ver verwachtende vreugd' is vaak groter dan de krijgende, November besteld, september geleverd (lease); hopelijk met al wat minder kinderziektes tegen dan.
  • iX1 - San Remo green - Std 17" Alu styling - beter voor range 0:-)
  • Sensatec Mokka/Schwarz
  • Sportzetels + verwarming
  • Zwarte hemel
  • HK audio
  • Upgrade AC laden naar 22kW
Best wel sober als ik het zo teruglees, maar toch: dank aan de werkgever.

https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/nz6u3ytp
En dat terwijl ze in Belgie over het algemeen betere leasevoorwaarden hebben dan in Nederland. En ik ga met mijn keuzes wel echt maximaal over het budget heen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Hier ook een uitgestelde levering. Hoewel de impact gelukkig laag is.
Ik ga van week 18 naar week 19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coyote Karel
  • Laatst online: 03-01-2024
Heb mijn bestelling toegevoegd op de leveringslijst. De leveringsdatum wordt door mijn lease maatschappij op 10 maart 2023 gegeven. Van Ekris vernam ik echter dat de levering al naar mei is verplaatst. Dat wordt dan een leveringstermijn van 10 maanden.
Kan ik nog cancellen? Dan wissel ik naar een Tesla Y tegen het nieuwe gereduceerde tarief. Makkelijk zat.

[ Voor 2% gewijzigd door Coyote Karel op 30-01-2023 13:30 . Reden: Andere woordkeuze ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Hier ook een nieuwe BMW rijder en super leuk dat er een BMW iX1 tweakers topic voor is. Volgens mij ben ik de eerste in dit topic die de lak Frozen Pure Grey heeft gekozen. Ik heb proef gereden in de EQA, Q4 en in een BMW X1 Plug-in Hybride maar de keuze was eigenlijk al wel gemaakt door de 4 wiel aandrijving en uiteraard het vermogen van 313PK. Ik verwacht deze week de leverdatum te ontvangen.

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SldmWhoBshEyz5b6hThZ5Dw17g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gTHb5YBnzubmLcY0RpHIOCKf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 30-01-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Coyote Karel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:58:
Heb mijn bestelling toegevoegd op de leveringslijst. De leveringsdatum wordt door mijn lease maatschappij op 10 maart 2023 gegeven. Van Ekris vernam ik echter dat de levering al naar mei is verplaatst. Dat wordt dan een leveringstermijn van 10 maanden.
Kan ik nog cancellen? Dan wissel ik naar een Tesla Y tegen het nieuwe gereduceerde tarief. Makkelijk zat.
Joh dat is ineens een flinke vertraging! Hebben ze ook gezegd waarom?

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
MarcN schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:04:
[...]

Mede daarom ben ik overgestapt naar de iX1. 2 weken geleden werd me nog aangegeven van de auto in week 6 in productie zou gaan. Volgende week nog maar eens informeren of deze planning nog steeds gehaald wordt... _/-\o_
vandaag bericht gehad dat de auto volgende week in productie gaat, incl VIN-nummer....
Dus alles loopt nog op planning bij mij....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tokker
  • Laatst online: 17-04 19:52
Eind juni 2022 besteld.
2023-01-11 stond hij bij de dealer. (Gent/België)
2023-01-20 kon ik hem ophalen.

Leaseplan, "basisuitvoering".

Discussie over de boost-mode peddel -> niet op de basisuitvoering.
Maar geen zorgen, hij gaat ook zonder goed vooruit.
Het verbruik is ook wel pittig als je zijn volledig vermogen aan het werk zet:
22 - 26 kWh / 100 km.

Best feature thus far is de remote/scheduled pre-conditioning. Nog geen enkele keer ijs moeten krabben en deugdelijk voor de batterij ook naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddj
  • Laatst online: 30-05-2023

Ddj

tokker schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:35:
Eind juni 2022 besteld.

22 - 26 kWh / 100 km.
Best feature thus far is de remote/scheduled pre-conditioning. Nog geen enkele keer ijs moeten krabben en deugdelijk voor de batterij ook naar het schijnt.
Enig idee van gemiddeld verbruik na enkele weken in gebruik? (dus niet altijd bij full power😊)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Eind juni 2022 besteld.

22 - 26 kWh / 100 km.

Als je goed kijk op de foto's van de configurator, dan zie je idd dat er op de basis versie geen boost paddle aanwezig is. Ik vind dat persoonlijk geen gemis...
Kan je wat foto's delen, aub? :)
En voor welke wielen ben je gegaan?

[ Voor 11% gewijzigd door MaxDlius op 31-01-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Eind juni 2022 besteld.

22 - 26 kWh / 100 km.

Ik vind het geen halszaak, echter alle modelvarianten worden geadverteerd met een 313PK en een acceleratie van 5,6 seconden naar de 100. Echter naar mijn weten worden deze prestaties alleen gehaald met deze boost pedal. Vraag mij toch af of dit niet een klein beetje klantenmisleiding is zeker gezien je blijkbaar nergens kan vinden dat de boost pedal ontbreekt in bepaalde uitvoeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
JP1980 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Ik vind het geen halszaak, echter alle modelvarianten worden geadverteerd met een 313PK en een acceleratie van 5,6 seconden naar de 100. Echter naar mijn weten worden deze prestaties alleen gehaald met deze boost pedal. Vraag mij toch af of dit niet een klein beetje klantenmisleiding is zeker gezien je blijkbaar nergens kan vinden dat de boost pedal ontbreekt in bepaalde uitvoeringen.
Boost paddle zet de auto in sportmodus voor 10 seconden. Meer is het niet. Zonder boost paddle kan je alsnog de geadverteerde vermogen bereiken door deze via het scherm in sportmodus te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
byob11 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Boost paddle zet de auto in sportmodus voor 10 seconden. Meer is het niet. Zonder boost paddle kan je alsnog de geadverteerde vermogen bereiken door deze via het scherm in sportmodus te zetten.
Ok thanks dat wist ik niet. Dan is het inderdaad slechts een handigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Killengage schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:47:
Mijn iX1 afgelopen vrijdag opgehaald. Was weekje weg i.v.m. werk. Auto rijd echt heerlijk. Dit is mijn eerste elektrische auto dus was wel even wennen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi @Killengage korte vraag, ik kwam online een video tegen van iemand die niet gelukkig was met de lichtopbrengst van zijn iX1 icm adaptive lights. Weinig matrix en teleurstellende lichtopbrengst. Jij bent 1 van de weinige gelukkigen die al een iX1 heeft. Hoe is jouw ervaring met de adaptive lights?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Enig idee van gemiddeld verbruik na enkele weken in gebruik?
Dat is redelijk gemiddeld/gemengd verbruik van 110 km rijden, waaronder een commute (70km?), welliswaar met om de paar km deceleratie/acceleratie, geen snelweg (max 90), regen brake op de middenstand (geen vertrouwen in adaptive) en een vlotte rijstijl. ("Efficiënt/Eco Pro" heb ik nog niet aangezet)

Als je hem echt doorduwt, met zeer weinig recht door, krijg je dat verbruik voorbij de 30kWh/100km. Hier in de buurt een helling waar ik regelmatig op en af moet 100 hoogtemeters, met halverwege deceleratie/acceleratie en die helpt de zaak ook niet.

Nu op dit moment is het ook koud, dus het verbruik bij 15 graden buiten kan ik alvast nog niet weten.
Sportmodus
Vooraf dacht ik dat ik systematisch in sportmodus ging willen rijden maar, zonder het wetenschappelijk getest te hebben, heb ik het gevoel dat in deze uitvoering het verschil tussen 'personal' en 'sport', niet heel erg groot is.
Het kan zijn dat hij iets agressiever accelereert, maar de 'personal' stand heeft al niet tekort daaraan.
Andere belangrijkste verschil is dat ik meende dat ik iets minder stuurbekrachtiging kreeg, terwijl ik het eigenlijk niet erg vind om geholpen te worden om die 2.1 ton in bedwang te houden. Dus zelfs in sport zette ik de klassieke stuurbekrachtiging aan.
Het allergrootste waarneembare verschil is dat in sport de boordcomputer er héél erg agressief uitziet, slecht combinatie met al dat vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/via03gOmYpsLkf7Exbr3eOKWXyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EHUvevtrSp97j0xNAK9jjF7d.png?f=user_large

Weinig aan gekozen buiten het kleur (San Remo Green) aangezien we moeten betalen voor opties buiten het pakket beslist door fleet.

[ Voor 47% gewijzigd door tokker op 31-01-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote Karel
  • Laatst online: 03-01-2024
tim-w schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Joh dat is ineens een flinke vertraging! Hebben ze ook gezegd waarom?
Nadere toelichting ontbreekt. Als ik alle mankementen/tekortkomingen uit deze topic bij elkaar optel, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Hopelijk brengt de vertraging met zich mee dat ik iDrive9.0 krijg, voor zover relevant. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
tokker schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:31:
[Afbeelding]

Weinig aan gekozen buiten het kleur (San Remo Green) aangezien we moeten betalen voor opties buiten het pakket beslist door fleet.
Vind hem er heel mooi uitzien! Klein vraagje, zou je een foto kunnen delen van de zijkant? Ben heel benieuwd hoe de standaard 17" velgen eronder uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Je gaat het met die foto moeten doen ;)

De foto die je zelf gepost hebt is redelijk representatief. De velgen zien er "niet echt" sportvelgen uit, maar zien er wel uit als velgen die bij een elektrische wagen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
Lager schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Hi @Killengage korte vraag, ik kwam online een video tegen van iemand die niet gelukkig was met de lichtopbrengst van zijn iX1 icm adaptive lights. Weinig matrix en teleurstellende lichtopbrengst. Jij bent 1 van de weinige gelukkigen die al een iX1 heeft. Hoe is jouw ervaring met de adaptive lights?
Er is ook een vervolg op die video:
YouTube: BMW iX1 Adaptive LED problems - update #1. Report after feedback fro...
kort samengevat probleem op de iX1 en niet de X1 dus waarschijnlijk softwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
JP1980 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:22:
[...]

Er is ook een vervolg op die video:
YouTube: BMW iX1 Adaptive LED problems - update #1. Report after feedback fro...
kort samengevat probleem op de iX1 en niet de X1 dus waarschijnlijk softwareprobleem.
Benieuwd naar de uitkomst of dit met een software update verholpen gaat worden. Fijn dat zo'n random iemand de tijd en moeite neemt om hier een video over te maken. Ook nieuwsgierig naar de feedback van de mensen die reeds in het bezit zijn van een iX1 die dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mttyv
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
O jee. Ik heb vandaag nog eens onze andere auto nodig gehad, na 2 weken met de iX1 rijden.

10+ jaar oud, handgeschakeld, 1.3 l diesel, stadswagentje (700 kg). De vorige leasewagen was een handgeschakelde Skoda Superb, die in pk per ton geen groot verschil maakt dus het contrast viel goed mee.

De iX en het stadwagentje, dat is wel andere koek. Plots moet je terug schakelen (met een pedaal), ga je met moeite vooruit en remmen je motor en zelfs je remmen nauwelijks.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:38:
[...]

Benieuwd naar de uitkomst of dit met een software update verholpen gaat worden. Fijn dat zo'n random iemand de tijd en moeite neemt om hier een video over te maken. Ook nieuwsgierig naar de feedback van de mensen die reeds in het bezit zijn van een iX1 die dit probleem ook hebben.
Ik ben ook benieuwd. De adaptieve koplampen met m’n 2 AT waren al geweldig: hoekverlichting in krappe bochten en naast de auto kijken, draaien van koplampen naar brede stadsstand en op de snelweg het rechter groot licht aan om het wegverloop beter te zien (matrix light met schuifjes).

Daarvoor wil ik terug naar BMW en liefst de iX1.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X8npd55jZO3nfp8cd7NImChuwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/77dRerDbANnJ6JiAGaHmf7Gj.png?f=fotoalbum_large
Hoe zit dat nu juist met die connected services? Wilt dit enkel zeggen dat er maar voor een periode van 3j gebruik gemaakt kan worden van traffic en parking informatie voor de ingebouwde gps en er 3j lang via de ingebouwde simkaart naar Spotify geluisterd kan worden? Of wilt dit ook zeggen dat Apple Car en Android Auto slechts gedurende 3j kunnen gebruikt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Laatste zin in je screen lijkt mij redelijk duidelijk op dat front. CarPlay en A Auto blijven werken. De andere diensten is subscription daarna.

Sind ik A Auto support heb en EU dataroaming heb ik geen ingebouwde navigatie meer gebruikt (5j).
Spotify over je eigen databundel streamen is nu ook geen drama (Spotify op je telefoon dus)

En dat is dus het verschil. Smartphone integratie gaat over de auto wifi Access Point, die ander dingen over de sim die ze er moeten insteken voor de SOS functie.
(Remote app control gaat ook over die sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
Eind juni 2022 besteld.

22 - 26 kWh / 100 km.

Wat betreft de boost-paddle geldt zeker hetzelfde voor de ambiant lighting? Die zit er zeker ook niet op op de standaard uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Frml schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Wat betreft de boost-paddle geldt zeker hetzelfde voor de ambiant lighting? Die zit er zeker ook niet op op de standaard uitvoering?
Op pagina 7&8 van dit draadje vindt je een bescheiden discussie over het wel/niet standaard aanwezig van de ambient lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
Lager schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Op pagina 7&8 van dit draadje vindt je een bescheiden discussie over het wel/niet standaard aanwezig van de ambient lightning.
Ja, alleen had ik dit nog niet bevestigd gezien, puur en alleen vanwege het ontbreken van de ledstrips in de configurator. Vandaar de vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Frml schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:42:
[...]

Ja, alleen had ik dit nog niet bevestigd gezien, puur en alleen vanwege het ontbreken van de ledstrips in de configurator. Vandaar de vraag ;)
Korte samenvatting dan:

Voor de ledstrips: deze zijn standaard op elke uitvoering (xLine en M Sport) behalve de standaard uitvoering. Je kan dit in de configurator ook zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL6Vcjw1yCmvxMJpdNRtFiAAUtw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GFwTMQdJinwQninnMpm3kvvy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XohFVOypxYLWGfKpfekudaI0XxM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wkbrGF7L3Q7s9NLRSDaiu8bG.png?f=fotoalbum_tile

Voor de boost paddle geldt dat deze alleen op het M sport stuurwiel zit. Dit was eerst in de configurator 'verkeerd' weergegeven want ik had een screenshot gedeeld waarin deze paddle wel zichtbaar was op een gewoon stuur. Echter die 'fout' heeft BMW in de configurator hersteld.

--

Dealer heeft mij vandaag bevestigd dat levering in wk 10 nog steeds overeind staat. Spannend! :)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Ik heb geen lichtshow of setting daarvoor gevonden. Enkel de theming op de displays past zich aan.

Ook leuk, in Android Auto mode worden nav en media knoppen maps en Spotify als die actief zijn. Juist terug naar radio gaan is iets moeilijker.

En van maps kan je de 3d view in je instrumentenpaneel zetten ipv de standaard navigatie en het center display wordt dan de overzichtskaart.

(Al heb ik het zelf liever op center display)

En wat betreft cruisecontrol, default pakt de set knop de "gekende snelheidslimiet" en je kan daar wel een correctie op zetten, toch vond ik het maar matig werken.
Als je echter de setting op borden weergeven zet ipv manueel overnemen wordt de set knop terug huidige snelheid aannemen. (In het ander geval kan je dat nog steeds gedaan krijgen door cc te activeren met + of - of indien actief + en gaspedaal samen; komende van Skoda was die even zoeken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• byob11
Iemand die al wat meer weet over de afleverstop? Lees in artikelen dat het met een update verholpen kan worden. Mijn iX1 staat bijna een week bij de dealer om afgeleverd te worden. Vanaf morgen ook autoloos dus hoop dat ie snel geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
tokker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:55:

Ook leuk, in Android Auto mode worden nav en media knoppen maps en Spotify als die actief zijn. Juist terug naar radio gaan is iets moeilijker.

En van maps kan je de 3d view in je instrumentenpaneel zetten ipv de standaard navigatie en het center display wordt dan de overzichtskaart.
ik had al gehoord dat de integratie goed zou zijn... maar dat de algemene knoppen ook switchen is wel nice!
En heb je al getest met Waze? (ik gebruik dat in AA ipv maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

byob11 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:51:
Iemand die al wat meer weet over de afleverstop? Lees in artikelen dat het met een update verholpen kan worden. Mijn iX1 staat bijna een week bij de dealer om afgeleverd te worden. Vanaf morgen ook autoloos dus hoop dat ie snel geleverd wordt.
En hoe is dit nou opgelost? Leenauto van BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Royz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:04:
[...]

En hoe is dit nou opgelost? Leenauto van BMW?
Ben bang dat zij geen leenauto meegeven aangezien de auto nog niet geleverd is. Als het te lang duurt moet ik maar een tijdelijke auto bij de werkgever aanvragen. Weet ook niet of dat mogelijk is conform de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
  • Laatst online: 19-05 16:10
Lager schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Toevallig gisteravond terug gereden van Amsterdam > Maastricht. Mijn verlichting is in orde. Auto's voor mij worden netjes uit het grootlicht gehouden. Mij viel ook op dat de verkeersborden extra verlicht worden wanneer je ze passeert. Verlichting in de bochten werkt ook goed. Lijkt erop dat iX1 eigenaars die de auto rond oktober / november hebben ontvangen problemen hebben met de verlichting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killengage
Gisteren ritje Amsterdam <> Maastricht gehad. Deze keer in efficiency mode gereden. Verbruik van 19.2 Kwh/100km. Snelheid op autobaan 102 km/h. Best netjes met 20 inch wielen en een koudere temperatuur buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
tokker schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Dat is redelijk gemiddeld/gemengd verbruik van 110 km rijden, waaronder een commute (70km?), welliswaar met om de paar km deceleratie/acceleratie, geen snelweg (max 90), regen brake op de middenstand (geen vertrouwen in adaptive) en een vlotte rijstijl. ("Efficiënt/Eco Pro" heb ik nog niet aangezet)

Als je hem echt doorduwt, met zeer weinig recht door, krijg je dat verbruik voorbij de 30kWh/100km. Hier in de buurt een helling waar ik regelmatig op en af moet 100 hoogtemeters, met halverwege deceleratie/acceleratie en die helpt de zaak ook niet.

Nu op dit moment is het ook koud, dus het verbruik bij 15 graden buiten kan ik alvast nog niet weten.

[...]

Vooraf dacht ik dat ik systematisch in sportmodus ging willen rijden maar, zonder het wetenschappelijk getest te hebben, heb ik het gevoel dat in deze uitvoering het verschil tussen 'personal' en 'sport', niet heel erg groot is.
Het kan zijn dat hij iets agressiever accelereert, maar de 'personal' stand heeft al niet tekort daaraan.
Andere belangrijkste verschil is dat ik meende dat ik iets minder stuurbekrachtiging kreeg, terwijl ik het eigenlijk niet erg vind om geholpen te worden om die 2.1 ton in bedwang te houden. Dus zelfs in sport zette ik de klassieke stuurbekrachtiging aan.
Het allergrootste waarneembare verschil is dat in sport de boordcomputer er héél erg agressief uitziet, slecht combinatie met al dat vermogen ;)
Je vergeet dat je ophanging in sport mode ook iets stijver afgesteld wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killengage
Afgelopen weekend eerste keer met een aanhanger (dubbel as) gereden. Aanhanger is 700 Kg. In totaal had ik ongeveer een 1100 Kg last. Met rijden merkte ik bijna niet dat ik een aanhanger had. Verbruik is natuurlijk fors (41 Kwh/100) maar vrij logisch. Hier komt bij dat ik veel binnen de bebouwde kom had gereden, dus veel optrekken afremmen. Wat ik dus niet wist is dat de iX1 een aanhanger assistent heeft. Je stuurt via je buitenspiegel knoppen links/rechts waar je aanhanger heen moet (zie je in display) en de iX1 neemt het sturen over. Je hoeft alleen maar te remmen. iX1 rijdt dan met een snelheid van 5-10 km/h. Leuke functie !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:32:
Hier ook een nieuwe BMW rijder en super leuk dat er een BMW iX1 tweakers topic voor is. Volgens mij ben ik de eerste in dit topic die de lak Frozen Pure Grey heeft gekozen. Ik heb proef gereden in de EQA, Q4 en in een BMW X1 Plug-in Hybride maar de keuze was eigenlijk al wel gemaakt door de 4 wiel aandrijving en uiteraard het vermogen van 313PK. Ik verwacht deze week de leverdatum te ontvangen.

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

[Afbeelding]
Ik heb inmiddels de verwachte leverdatum ontvangen.

Conform de opdracht van uw werkgever hebben wij een leasevoertuig voor u besteld.

De verwachte afleveringsdatum is 12 september 2023.

Countdown has started! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
@Unenpol @Mttyv hebben jullie al enige nieuws ontvangen omtrent de afleverstop? We zitten namelijk in dezelfde situatie en ben benieuwd of jullie dealer nieuws heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Een indirecte vraag betreft de BMW iX1 en hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Ik moet een publieke laadpaal aanvragen voor mijn bestelde iX1 bij de Gemeente en de situatie is als volgt

1. Ik heb een parkeerhofje naast mijn huis met ongeveer 26 parkeerplaatsen
2. Naast het parkeerhofje staat een blok van 5 huizen met daarnaast een school

Zullen ze de laadpaal dan op het parkeerhofje plaatsen of kiezen ze er dan eerder voor om de paal bij de school te plaatsen omdat dit "publiekelijker" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Killengage schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Je vergeet dat je ophanging in sport mode ook iets stijver afgesteld wordt.
Kan het zijn dat dat afhankelijk is van de uitvoering? De basisuitvoering lijkt geen settings te hebben daaromtrent, dus ik heb de indruk dat er niet veel geregeld kan worden aan de ophanging. Dus geen m-suspension.

Enkel sturen, acceleratie en DSC zijn configureerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unenpol
  • Laatst online: 07-01-2024
byob11 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:29:
@Unenpol @Mttyv hebben jullie al enige nieuws ontvangen omtrent de afleverstop? We zitten namelijk in dezelfde situatie en ben benieuwd of jullie dealer nieuws heeft.
Ha Byob,
Nog geen update vanuit de dealer. Het wachten lijkt op een software-update, eerder bericht van Ekris luidde dat ‘medio februari de update wordt verwacht’…..
Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Killengage schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:04:
Gisteren ritje Amsterdam <> Maastricht gehad. Deze keer in efficiency mode gereden. Verbruik van 19.2 Kwh/100km. Snelheid op autobaan 102 km/h. Best netjes met 20 inch wielen en een koudere temperatuur buiten.
Ik heb maandag eens de tellers op 0 gezet om een iets langere meting te doen.

Meting van een paar verschillende dagen met specifieke eigenschappen.
70 km, gemengd parcours (inc stukje snelweg), 20 kWh / 100.
70 km, lokaal, bochten en hoogtemeters 22 kWh / 100.

Vlotte rijstijl maar niet meer systematisch naar de limiet, maar ook geen ecomode en 17" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
jasonv schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]

ik had al gehoord dat de integratie goed zou zijn... maar dat de algemene knoppen ook switchen is wel nice!
En heb je al getest met Waze? (ik gebruik dat in AA ipv maps)
Geen Waze meer maar ik verwacht dat het evengoed werkt, beide van Google afterall.

BTW, ik heb gemerkt dat je best zorgt dat je ingelogd bent op de MyBMW app op je telefoon om AA te activeren.

Het lijkt erop dat de BMW app je telefoon een zetje geeft door automagisch te connecteren met het auto Wi-Fi Accespoint, maar je telefoon toch naar het mobiele netwerk te duwen voor internet toegang. Terwijl dat zonder de app in de soep lijkt te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mttyv
  • Niet online
byob11 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:29:
Nee niets bekend, wel de aflevering gepland op 23 Feb. Dus ik neem aan dat het probleem verholpen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicknick1
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo allemaal, ik volg dit topic al enige tijd omdat ik een IX1 heb besteld (eind oktober 2022)

Zwartkleurige met M-pakket, premium & travel pack, 20” en trekhaak + uitgebreide M-line shadow line.

Leverdatum was eind april ‘23 echter vandaag bericht van nieuwe datum….. eind oktober ‘23. Kennelijk zijn er meer issues dan voorzien. Krijg nu toch wel de twijfel om over te stappen naar een tesla Y met 4 weken levertijd + meer range.

Ben benieuwd of er meer van dit soort vertragingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik heb nog niets gehoord van dergelijke vertragingen. Sterker nog, volgens mij als je nu een ix1 besteld is de verwachte leverdatum in het najaar van 2023. Is er niet iets verkeerd gegaan in de bestelling en is die opnieuw geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Laatst online: 02-04 19:24
Mijne is besteld begin oktober. Geschat levering 7 april. Na eerst een brief van een leasemaatschappij gekregen te hebben met leverdatum van 21 april, heb ik recent weer een update gekregen van 31 maart.
Heb zelf de BMW dealer gebeld daar waar hij geleverd wordt en die verwacht heb binnen te hebben week 13 (eind maart).
Vooralsnog klopt de verwachting dus nog steeds na bestellen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
@Mttyv @Unenpol Jammer jongens! Hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Zure gedachte dat de auto gewoon bij de dealer staat maar niet meegegeven mag worden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

technoslet schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:59:
Mijne is besteld begin oktober. Geschat levering 7 april. Na eerst een brief van een leasemaatschappij gekregen te hebben met leverdatum van 21 april, heb ik recent weer een update gekregen van 31 maart.
Heb zelf de BMW dealer gebeld daar waar hij geleverd wordt en die verwacht heb binnen te hebben week 13 (eind maart).
Vooralsnog klopt de verwachting dus nog steeds na bestellen van de auto.
Ik heb dezelfde informatie en komt qua verwachting overeen. Mijne is twee weken eerder besteld (half september) en mijn leverdatum is nu in week 11, dus ook twee weken eerder dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicknick1
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-02-2023
Stien schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:28:
Ik heb nog niets gehoord van dergelijke vertragingen. Sterker nog, volgens mij als je nu een ix1 besteld is de verwachte leverdatum in het najaar van 2023. Is er niet iets verkeerd gegaan in de bestelling en is die opnieuw geplaatst?
Maandag maar eens met de dealer gaan bellen inderdaad😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Nicknick1 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:12:
Hallo allemaal, ik volg dit topic al enige tijd omdat ik een IX1 heb besteld (eind oktober 2022)

Zwartkleurige met M-pakket, premium & travel pack, 20” en trekhaak + uitgebreide M-line shadow line.

Leverdatum was eind april ‘23 echter vandaag bericht van nieuwe datum….. eind oktober ‘23. Kennelijk zijn er meer issues dan voorzien. Krijg nu toch wel de twijfel om over te stappen naar een tesla Y met 4 weken levertijd + meer range.

Ben benieuwd of er meer van dit soort vertragingen zijn?
Dat is bijna dezelfde configuratie als de mijne (comfortpack ipv premium).
En ook medio oktober besteld.
Levering zou midden april zijn, maar kreeg van de week door dat de auto komende week in productie gaat (vinnummer heb ik al..!). Dus zal nog een paar weekjes geduld moeten hebben…

Vreemd dat jou levering zover naar achteren schuift, hoor nog maar weinig grote vertragingen
Pagina: 1 ... 3 ... 66 Laatste