Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat van die spiegels kan niet kloppen... ik heb ook alarm en ze klappen wel degelijk automatisch in. Vast een instelling ergens in het open-and-close menu
But Seriously...
Voor wat betreft de buitenspiegels is dit een instelling. Ik heb deze namelijk zelf in moeten stellen. Heb het even opgezocht voor je:
Auto App “portieren en ramen”
Dan “ver/ontgrendelen”
Daar staat de functie “spiegels in/uitklappen bij ver/ontgrendelen”
[ Voor 9% gewijzigd door technoslet op 07-04-2023 16:27 ]
Thanks, gelukt! Ook de optie om een geluidje af te spelen bij het ver/ontgrendelen maar aan gezettechnoslet schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:25:
Nice Royz. Dat ziet er heel goed uit. Ik vind de auto sowieso beter ogen in het echt dan op plaatjes.
Voor wat betreft de buitenspiegels is dit een instelling. Ik heb deze namelijk zelf in moeten stellen. Heb het even opgezocht voor je:
Auto App “portieren en ramen”
Dan “ver/ontgrendelen”
Daar staat de functie “spiegels in/uitklappen bij ver/ontgrendelen”
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Top. Dat aanzetten van het geluidje ontbreekt bij mij helaas. Dat heb je alleen als je ook het alarm hebt (heb ik niet).Royz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:03:
[...]
Thanks, gelukt! Ook de optie om een geluidje af te spelen bij het ver/ontgrendelen maar aan gezet
Zojuist ritje naar Tiel.van Gouda (en terug). Netjes aan de snelheden gehouden (+4 op de teller). Groot stuk is dus 130. Gemiddeld ben ik uitgekomen op 23kWh/100km.wd200 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:22:
Iemand de ix1 al getest of test gevonden wat het verbruik is met 130 en 150km/h ?
Maar na de eerdere conversatie van vandaag op dit forum denk ik dat de bandenspanning nog wel een beetje omhoog kan (nu 2.6 bar).
But Seriously...
Dus met een beetje vakantiebepaking en doorrijden sta je toch ook elke 200-250 km te laden ?tim-w schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:45:
[...]
Zojuist ritje naar Tiel.van Gouda (en terug). Netjes aan de snelheden gehouden (+4 op de teller). Groot stuk is dus 130. Gemiddeld ben ik uitgekomen op 23kWh/100km.
Maar na de eerdere conversatie van vandaag op dit forum denk ik dat de bandenspanning nog wel een beetje omhoog kan (nu 2.6 bar).
Ik neem aan dat ID 8.5 straks prima functioneert maar ja ik ben nou eenmaal geinteresseerd is in de model(jaar) wisselingen. Dat is ook de vraag: wordt de nieuwe headunit bij de reguliere modelwisseling geintroduceerd of in een productieweek ergens tussen nu en ergens November?
BMW 7 Series; BMW iX, BMW i4, BMW X5, BMW X6, BMW X7, BMW XM gradually from July 2023; further models to follow, subject to change
2) BMW Operating System 9 compatibility by model and start of production:
BMW 2 Series Active Tourer from November 2023; BMW X1 from November 2023; further models to follow, subject to change
Tsja dat zou kunnen, al denk ik dat je m nu wel een beetje tekort doet. Met 23kWh/100km kom je nog steeds 300 km ver. En je kan afwegen of 130 rijden dan zin heeft als je vaker moet laden... ik rijd in NL meestal de toegestane maximum snelheid (vaak 100 dus) Het hangt van zoveel factoren af, waaronder ook de temperatuur. Als je de banden hard genoeg oppompt maakt extra gewicht denk ik niet zoveel uit, als je kan doorrijden is het op gang houden toch met name een kwestie van luchtweerstand.wd200 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 07:38:
[...]
Dus met een beetje vakantiebepaking en doorrijden sta je toch ook elke 200-250 km te laden ?
En mijn reisgenoten willen sowieso elke 2 à 3 uur plassen. Dan istie zo weer vol... Ik ben ook met de i3 op vakantie geweest (naar Denemarken) en in de zomer heb ik eigenlijk nooit te weinig range gehad.
Maar ik heb in ieder geval blij dat ik niet het hele jaar in een dikke diesel rondrijd om 1x per jaar naar zuid Frankrijk te kachelen met de sleurhut.
But Seriously...
Als je je aan de 10-80% regel houd, dan heb je effectief 0,7x66kWh = 46,2 kWh. Als je 23:100 rijd dan kom je exact op 200km uit. Alleen het eerste stuk zal iets langer zijn omdat je thuis waarschijnlijk tot 100% laad. In de praktijk echter rijd je ook in Duitsland vaak hele stukken 100.tim-w schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:06:
[...]
Tsja dat zou kunnen, al denk ik dat je m nu wel een beetje tekort doet. Met 23kWh/100km kom je nog steeds 300 km ver. En je kan afwegen of 130 rijden dan zin heeft als je vaker moet laden... ik rijd in NL meestal de toegestane maximum snelheid (vaak 100 dus) Het hangt van zoveel factoren af, waaronder ook de temperatuur. Als je de banden hard genoeg oppompt maakt extra gewicht denk ik niet zoveel uit, als je kan doorrijden is het op gang houden toch met name een kwestie van luchtweerstand.
En mijn reisgenoten willen sowieso elke 2 à 3 uur plassen. Dan istie zo weer vol... Ik ben ook met de i3 op vakantie geweest (naar Denemarken) en in de zomer heb ik eigenlijk nooit te weinig range gehad.
Maar ik heb in ieder geval blij dat ik niet het hele jaar in een dikke diesel rondrijd om 1x per jaar naar zuid Frankrijk te kachelen met de sleurhut.Dat vind ik persoonlijk echt niet meer van deze tijd. Maar ieder zijn ding
Het is meer uit praktisch oogpunt. Je auto leegrijden tot <10% is ronduit eng lijkt mij, en na de 80% stopt het snelladen dus dat zal je op lange ritten niet zo snel doen. Dus in de praktijk zal je op lange ritten elke keer ongeveer 70% bijladen. Wat zich dus blijkbaar vertaald naar 200km bij 130km/u en een verbruik van 23:100.Royz schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:31:
Houden jullie je aan die 10-80% opladen? Ik heb daar persoonlijk geen advies over gehad.
Mwah ik heb de i3 op vakantie aan de snellader ook wel eens volgetapt. We waren dan aan het lunchen en dat duurde net ff wat langer dan een halfuurtje.JP1980 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:37:
[...]
Het is meer uit praktisch oogpunt. Je auto leegrijden tot <10% is ronduit eng lijkt mij, en na de 80% stopt het snelladen dus dat zal je op lange ritten niet zo snel doen. Dus in de praktijk zal je op lange ritten elke keer ongeveer 70% bijladen. Wat zich dus blijkbaar vertaald naar 200km bij 130km/u en een verbruik van 23:100.
Daarbij is 130 rijden voor langere tijd volgens mij meestal een illusie
Als ik hem daarna dagen niet ga gebruiken stop ik het laden wel eens op 80% of 90%. Snelladen doe ik zelden, als ik dat in NL doe is het meestal om thuis te komen en dan laad ik alleen zoveel als nodig is. Op vakantie, als je echt een langere rit in een dag wilt maken misschien wel. En zoals gezegd dan houd ik me daar niet altijd aan.Royz schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:31:
Houden jullie je aan die 10-80% opladen? Ik heb daar persoonlijk geen advies over gehad.
Maar een auto rijden met 80kWh aan batterij enkel voor die twee dagen in het jaar op vakantie dat je dan 400km kan/wil halen vind ik zelf niet echt te verantwoorden
But Seriously...
Ben ik het ook zeker mee eens. Grotere batterij is niet perse nodig. Hogere laadsnelheid is dan nog vele malen praktischer. Zie dat laatste in de toekomst eerder gebeuren dan grotere batterijcapaciteit. Eerlijk gezegd vind ik de iX1 praktisch gezien nog net wat aan de krappe kant voor de echt lange ritten, maar milieutechnisch moet het eigenlijk niet meer zijn. Die paar keer per jaar redden we wel.tim-w schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:42:
[...]
Mwah ik heb de i3 op vakantie aan de snellader ook wel eens volgetapt. We waren dan aan het lunchen en dat duurde net ff wat langer dan een halfuurtje.
Daarbij is 130 rijden voor langere tijd volgens mij meestal een illusie
[...]
Als ik hem daarna dagen niet ga gebruiken stop ik het laden wel eens op 80% of 90%. Snelladen doe ik zelden, als ik dat in NL doe is het meestal om thuis te komen en dan laad ik alleen zoveel als nodig is. Op vakantie, als je echt een langere rit in een dag wilt maken misschien wel. En zoals gezegd dan houd ik me daar niet altijd aan.
Maar een auto rijden met 80kWh aan batterij enkel voor die twee dagen in het jaar op vakantie dat je dan 400km kan/wil halen vind ik zelf niet echt te verantwoordenzo goed zijn die accus nou ook weer niet voor het milieu. Dan stop ik liever een keer extra. Maar dat is persoonlijk. Ik heb sowieso een fijnere vakantie als het allemaal wat rustiger aan gaat.
:strip_exif()/f/image/lJCB2jYpU1ho23rGLiPGjyyD.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschermfolie op de achterbumper geplakt. Mooi spul, want je ziet er niets van. 😂 Tevens een deel van de type aanduiding op de achterklep verwijderd. De “i” mag blijven, want die zit ook in de grille. Ik sluit niet uit dat de op zich nette nummerplaathouder omgewisseld wordt door eentje zonder reclame.
:strip_exif()/f/image/4XBSq5DM0XwwzLLTIg1YnEti.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond de telefoon los in de middenconsole niet prettig en daarom een Brodit dashmount, speciaal voor de X1, ingebouwd. Erg blij mee zo.
:strip_exif()/f/image/DmwwN4EUyH3XBSdflZRTH71s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OoMAnaQk1w7Fx2DsHAa7KyEO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door SAABcabrio op 08-04-2023 20:59 ]
Kan je wat meer info geven hoe je de type aanduiding hebt kunnen verwijderen? Want zelf ook al gedacht om dat te doen maar filmpjes op YouTube bleef er vaak nog afdruk achter.SAABcabrio schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:54:
Tevens een deel van de type aanduiding op de achterklep verwijderd. De “i” mag blijven, want die zit ook in de grille. Ik sluit niet uit dat de op zich nette nummerplaathouder omgewisseld wordt door eentje zonder reclame.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerst verwarmen? Speciaal product? Is polieren nadien een must?
Nog een klein minpunt van idrive8, bij de taal Nederlands kan je geen gebruik maken van de personal assistent en geluidscommando’s.
Eerst goed schoongemaakt om zeker te weten dat er geen zand tussen zit en toen met een oud bankpasje de letters verwijderd. Schijnt ook met visdraad te kunnen, maar daar heb ik geen ervaring meer. Er bleef nog wel wat van de plakstrip achter, maar dat kreeg ik met een beetje wasbenzine wel weg. Tot slot weer netjes glad gepoetst en je ziet er niets meer van. Voordeel van een nieuwe auto is dat de type aanduiding er maar kort opgezeten heeft. Bij een auto in een donkere kleur moet je extra voorzichtig te werk gaan, want daarop zie je alles.Kan je wat meer info geven hoe je de type aanduiding hebt kunnen verwijderen? Want zelf ook al gedacht om dat te doen maar filmpjes op YouTube bleef er vaak nog afdruk achter.
Ik denk dat voor vakantie genoeg alternatieve zijn zoals vaker stoppen maar wat je zegt klopt.JP1980 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:37:
[...]
Het is meer uit praktisch oogpunt. Je auto leegrijden tot <10% is ronduit eng lijkt mij, en na de 80% stopt het snelladen dus dat zal je op lange ritten niet zo snel doen. Dus in de praktijk zal je op lange ritten elke keer ongeveer 70% bijladen. Wat zich dus blijkbaar vertaald naar 200km bij 130km/u en een verbruik van 23:100.
Elke 200 km wat soms dus 1,5 tot 2 uur kan zijn een 25-35 minuten (afrit af, aansluiten, laden, oprit op) extra moet toevoegen.
Voor sommige echt meer dan prima omdat het weinig voor komt en voor sommige niet.
Zeker met kinderen die er toch even uit moeten is wellicht prima.
Hele stukken 130kmh gaat prima richting Spanje over de route solleil
Ik kwam er vandaag achter dat mijn IX1 prijs gewijzigd was in mijn bmw app.
Auto heeft productie week 16 2023 en levering mei 2023. Het betreft een Launch Edition.
Nu zag ik dat de launch edition prijs ca €68750 was en later ca €71500. Die laatste prijs kreeg ik ook toen ik de auto nogmaals configureerde !!
Echter als ik de auto nu configureer kom ik op €68500 uit !! Ik heb het gevoel/idee dat er geen sprake meer is van launch Edition voordeel van ongeveer €2750 🤔.
Is andere kopers of geïnteresseerde dit ook opgevallen of zit ik er naast 🫣
In het geval van kopen is de overeengekomen prijs de uiteindelijk prijs, ondanks eventuele prijswijzigingen achteraf.
In het geval van zakelijke lease zal de fiscale waarde pas vastgesteld worden op het moment van leveren.
Een fiscale waarde bij bestellen van de auto hoeft dus niet de fiscale waarde bij levering zijn.
Auto privé gekocht!
Waar het mij om gaat is de prijs welke ik betaal en de prijs voor iemand die de IX1 niet koop als launch edition, deze betaald dus ca €2750 meer.
Wat voor mij interessant is bij verkoop. Echter denk ik nu dat er totaal geen verschil is in euro’s of uitvoering of je nu wel of geen launch edition hebt gekocht. De prijs lijkt mij nu exact hetzelfde! 🤔
ik dacht dat de launch edition ook geen extra korting geeft? gewoon een pakket aan opties?Rob.IX1 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:48:
@Stien
Auto privé gekocht!
Waar het mij om gaat is de prijs welke ik betaal en de prijs voor iemand die de IX1 niet koop als launch edition, deze betaald dus ca €2750 meer.
Wat voor mij interessant is bij verkoop. Echter denk ik nu dat er totaal geen verschil is in euro’s of uitvoering of je nu wel of geen launch edition hebt gekocht. De prijs lijkt mij nu exact hetzelfde! 🤔
Nope. Alleen korting op de prijs.jasonv schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:25:
[...]
ik dacht dat de launch edition ook geen extra korting geeft? gewoon een pakket aan opties?
En ik zie hetzelfde. Dat die korting nu in feite ook in de prijs is verwerkt. En dat terwijl iconicsounds nu standaard is, terwijl ik het die 100€ niet waard vond en dus niet heb nu.
Niet heel netjes van BMW. Als privé koper is de 'pijn' van dat prijsverschil 100% voor mijzelf. Gelukkig heb ik toen van de dealer nog wel korting gekregen.
Maargoed een fabrikant kan gewoon de prijzen bijstellen. Daar zijn ze vrij in. Van Tesla kennen we die praktijken bijvoorbeeld ook, en dan soms nog veel erger.
[ Voor 4% gewijzigd door tim-w op 11-04-2023 12:05 ]
But Seriously...
Niet desastreus voor de restwaarde!! Maar je loopt wel gelijk 2500 euro in de min, dwz dat iemand die de auto nu koopt 2500 euro “goedkoper” uit is en “gratis” extra’s heeft zoals de sound box.JP1980 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:22:
Ik viste net achter het net met de launch edition en er werd toen 2.000 euro (ex btw) toeslag berekend over de auto omdat de niet launch edition toen niet configureerbaar was. Dus 4 maand geleden was deze wel degelijk duurder. Tja en naarmate de tijd verstrijkt wordt een model weer goedkoper lijkt mij. Weet niet of dit nou heel erg desastreus is voor de restwaarde, tenzij je hem direct wil doorverkopen.
Mijn bestelling is op 24 januari bevestigd door de dealer en vandaag bij navraag kreeg ik te horen dat hij momenteel op transport is naar het depot in Born en ze hem zelf laatste week april verwachten binnen te krijgen. Dat komt dus neer op 3 maanden ongeveer terwijl de initiële planning die werd afgegeven op 1 september stond.
Zeker weten doe ik het niet maar het kan zijn dat ik in een toegewezen productieplaats van de dealr kon worden gepast of auto's met vertraging hebben hele specifieke opties waar material shortage op zit.
Fijn dat de jouwe zo snel gaat. Maar wel bizar inderdaad. Heb een week eerder besteld dan jou en dat zou dan 9-10 maand moeten duren. Laatste optie is een straf op de levertijd omdat de leasemaatschappij een hoge korting bedingt. .. We wachten rustig af, kan hem vanwege m'n huidige leasecontract toch niet eerder rijden dan eind juli maar een grillig leverpatroon zo.Soundstream schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:55:
Bij toeval kom ik op dit topic terecht en wat mij opvalt is dat de levertijden nogal uiteenlopen ondanks de recente mededeling in de media dat de levertijden aan het inlopen zijn. Als ik dan lees dat een auto deze week nog van week 27 naar week 31 is gezet dan mag ik waarschijnlijk in mijn handen klappen.
Mijn bestelling is op 24 januari bevestigd door de dealer en vandaag bij navraag kreeg ik te horen dat hij momenteel op transport is naar het depot in Born en ze hem zelf laatste week april verwachten binnen te krijgen. Dat komt dus neer op 3 maanden ongeveer terwijl de initiële planning die werd afgegeven op 1 september stond.
Zeker weten doe ik het niet maar het kan zijn dat ik in een toegewezen productieplaats van de dealr kon worden gepast of auto's met vertraging hebben hele specifieke opties waar material shortage op zit.
bij mij is het ook lease dus denk niet dat het daardoor komt. volume is volume voor de dealers. Ik denk eerder dat het sterk afhangt van de hoeveelheid productieplaatsen jouw dealer beschikbaar heeft (gekregen) en wat ik al zei. heb je toevallig een specifieke optie met material shortage dan heb je dikke pech. dat was voorheen zo met bijvoorbeeld electrisch verstelbare stoelen. ik heb een Belgische collega die privé een X3 gekocht had met electrisch verstelbare stoelen aan weerszijde en hij is afgeleverd met enkel de bestuurdersstoel electrisch verstelbaar vanwege materiaal tekorten. dat is eigenlijk nog erger want dan betaal je effectief voor iets wat je maar deels krijgt.JP1980 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:50:
[...]
Fijn dat de jouwe zo snel gaat. Maar wel bizar inderdaad. Heb een week eerder besteld dan jou en dat zou dan 9-10 maand moeten duren. Laatste optie is een straf op de levertijd omdat de leasemaatschappij een hoge korting bedingt. .. We wachten rustig af, kan hem vanwege m'n huidige leasecontract toch niet eerder rijden dan eind juli maar een grillig leverpatroon zo.
Ik vermoed dat je gewoon je bestaande adapter wilt gebruiken, want dit is de oplossing die ik voor "dat probleem" verzonnen heb is het volgende. Al heb ik ze eerlijk gezegd nog niet uitgepakt, tot nu toe enkel de C-kabel nodig.technoslet schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:20:
Hier een vraag aan de iX1 bezitters;
De 12V aansluiting werkt bij mij niet voor een stekkerplug met 2 USB-A aansluitingen.
Deze werken wel in de kofferklep. Een 12V omvormer (naar normaal stopcontact voor bv laptop opladen) werkt wel voorin.
Werkt de voorste 12V contactdoos voor jullie wel met een zo’n usbA plug ?
https://www.amazon.nl/dp/...1_487805961_TE_item_image
Die kan ook inderdaad. Wellicht heb je eroverheen gelezen maar het probleem zat hem in de vorm waardoor de connectie niet volledig was.tokker schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:48:
[...]
Ik vermoed dat je gewoon je bestaande adapter wilt gebruiken, want dit is de oplossing die ik voor "dat probleem" verzonnen heb is het volgende. Al heb ik ze eerlijk gezegd nog niet uitgepakt, tot nu toe enkel de C-kabel nodig.
https://www.amazon.nl/dp/...1_487805961_TE_item_image
Dat is zeker snel. Ik heb hem eind november besteld en heb vandaag te horen gekregen (ben zelfs gebeld door de dealer naast de mail ik gekregen had) dat hij eind mei wordt geleverd. Ruim 2 maanden eerder was eerst aangegeven. Ik heb dit nu al meerdere keren gelezen bij andere gebruikers van dit forum, het is dus echt zo dat BMW eerder levert dan aangegeven. Dat is dan beter geregeld dan bij de Audi Q4 Etron, heb een collega die hem vorig jaar maart heeft besteld en de levering al meerdere keren is bij gesteld, hij krijgt hem nu week 33. bijna 1,5 jaar wachten. zo blij dat ik deze niet heb gekozen.JP1980 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:50:
[...]
Fijn dat de jouwe zo snel gaat. Maar wel bizar inderdaad. Heb een week eerder besteld dan jou en dat zou dan 9-10 maand moeten duren. Laatste optie is een straf op de levertijd omdat de leasemaatschappij een hoge korting bedingt. .. We wachten rustig af, kan hem vanwege m'n huidige leasecontract toch niet eerder rijden dan eind juli maar een grillig leverpatroon zo.
Mijn verwachte levertijd is begin juli. Komt deze code kort voor de levering beschikbaar of heeft iemand hier andere ervaring mee? Bedankt voor jullie ervaringen op dit vlak
Ik denk dat jij gewoon erg geluk hebt gehad met een geannuleerde bestelling. Waardoor de vrijgekomen slot met vergelijkbare configuratie aan jou is toebedeeld.appiegoes schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:09:
[...]
Dat is zeker snel. Ik heb hem eind november besteld en heb vandaag te horen gekregen (ben zelfs gebeld door de dealer naast de mail ik gekregen had) dat hij eind mei wordt geleverd. Ruim 2 maanden eerder was eerst aangegeven. Ik heb dit nu al meerdere keren gelezen bij andere gebruikers van dit forum, het is dus echt zo dat BMW eerder levert dan aangegeven. Dat is dan beter geregeld dan bij de Audi Q4 Etron, heb een collega die hem vorig jaar maart heeft besteld en de levering al meerdere keren is bij gesteld, hij krijgt hem nu week 33. bijna 1,5 jaar wachten. zo blij dat ik deze niet heb gekozen.
Ik kreeg de mijne ~2 maanden voor levering maar wel nadat ik er zelf om had gevraagd bij de dealerJeJo75 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:41:
Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer ik de VIN code kan verwachten.
Mijn verwachte levertijd is begin juli. Komt deze code kort voor de levering beschikbaar of heeft iemand hier andere ervaring mee? Bedankt voor jullie ervaringen op dit vlak
Ongeveer 2 maanden van tevoren ontvang je deze, maar daar heb je in principe helemaal niets aan.JeJo75 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:41:
Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer ik de VIN code kan verwachten.
Beetje naïef natuurlijk om te denken dat dit zou passen
Toen heb ik nog geprobeerd deze met de multitool in te korten. Maar de ruimte is zó veel smaller dat ik door de asjes van de clips zou moeten gaan. En dan werkt het dus niet meer.
Conclusie: iets anders verzinnen om te zorgen dat flesjes en bekertjes niet door de bekerhouders rollen.
Misschien zoiets: Zwart Rubber Front Console Doos Bekerhouder Insert - Alie
Of deze: JOYTUTUS Cup Holder Insert 3.5" - Amazon
Maar ditmaal ga ik eerst meten
[ Voor 6% gewijzigd door tim-w op 14-04-2023 09:56 ]
But Seriously...
en zoiets? https://www.amazon.com.be...erts%2Caps%2C330&sr=8-246tim-w schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:43:
Nou ik heb dus deze geprobeerd.
Beetje naïef natuurlijk om te denken dat dit zou passenwant het past voor geen meter. De BMW heeft een opmerkelijke 'bobbel' op die plek en de ruimte tussen de bekerhouders is daardoor véél kleiner.
Toen heb ik nog geprobeerd deze met de multitool in te korten. Maar de ruimte is zó veel smaller dat ik door de asjes van de clips zou moeten gaan. En dan werkt het dus niet meer.
Conclusie: iets anders verzinnen om te zorgen dat flesjes en bekertjes niet door de bekerhouders rollen.
Misschien zoiets: Zwart Rubber Front Console Doos Bekerhouder Insert - Alie
Of deze: JOYTUTUS Cup Holder Insert 3.5" - Amazon
Maar ditmaal ga ik eerst meten
(in het frans vond ik wel veel zaken zoals die voor tesla bestemd zijn, maar dan moet de maat wel 100%kloppen)
hoeveel cm breedte heb je daar beschikbaar?
edit: https://nl.aliexpress.com...24745121513%21rec%21BE%21 hier kleef je ze rondom...
[ Voor 13% gewijzigd door jasonv op 14-04-2023 13:46 ]
Die clips van alie lijken nog het beste te gaan passen. Dat ga ik proberen.
Bedankt!
But Seriously...
:strip_exif()/f/image/Opm5tVtHXO6PmDWfHxjtQE35.jpg?f=fotoalbum_large)
But Seriously...
Dremel er tegenaantim-w schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:02:
Hebben jullie ook zo'n suffe benzinedophouder achter de laadklep? Het klepje van de AC laadpoort blijft daarachter haken als je de tankklep dicht zou doen voordat je het ac klepje dichtgedaan hebt... Snap het wel want gedeeld platform en zo, maar toch wel slecht ontwerp voor een ev...
[Afbeelding]
Haha ik zou het bijna overwegen.
But Seriously...
hey super nice! zit daar een speciale kit op? Ik heb de mijne M-sport black met shadowdetails besteld dus dik hopen dat die er zo gaat uitzien dan!Kalloewase schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:52:
Vandaag maar eens even het zwarte monster onder handen genomen. 😬
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jup, vreselijke designflaw! Maar misschien bedoeld zodat je eerst manueel het klepje van de stekker goed dicht duwt? Al zou het toch wel fijn zijn als dat niet eerst hoeft…tim-w schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:02:
Hebben jullie ook zo'n suffe benzinedophouder achter de laadklep? Het klepje van de AC laadpoort blijft daarachter haken als je de tankklep dicht zou doen voordat je het ac klepje dichtgedaan hebt... Snap het wel want gedeeld platform en zo, maar toch wel slecht ontwerp voor een ev...
But Seriously...
Dit is een M-sport met Shadowline en 19"inch velgen. Als je dat besteld hebt komt ie er zo uit te zien inderdaadtherealwetwilly schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:54:
[...]
hey super nice! zit daar een speciale kit op? Ik heb de mijne M-sport black met shadowdetails besteld dus dik hopen dat die er zo gaat uitzien dan!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3wEHS3SZBmE8j1qZi1EkmZLc.jpg?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Kalloewase op 17-04-2023 13:13 ]
YouTube: BMW iX1 interior review
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
Thanks! Zijn reviews zijn altijd wel goed. En om dat hij alleen EV’s doet is zijn referentie altijd prima.MaxDlius schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:40:
Bjorn is begonnen met het posten van BMW IX1 video'sVermoedelijk volgt een 1000km challenge video later ook nog.
YouTube: BMW iX1 interior review
But Seriously...
Gister natuurlijk een uurtje zitten spelen in de menu's maar ik heb dus nu ook driving assistant (met blind spot warning) en Iconic sounds en het werkt ook.
Waar bij de knoppen tegenwoordig geldt "zo min mogelijk", geldt dat voor de hoeveelheid apps duidelijk niet. Binnen OS8 is het wel een beetje een woud aan apps en menu's waar je op verschillende manieren in kan komen, nog niet heel intuïtief, dat het Tesla echt veel beter voor elkaar.
Ik mis net als een aantal andere gebruikers een goede plek om een zonnebril veilig op te bergen en ik vind dat een auto van deze prijs ook best wel deurvakken mag hebben met vilt zodat niet de zooi de hele tijd ligt te rammelen, de iX1 heeft het niet en geeft een beetje Dacia gevoel met hard plastic.
Als je gevoelig bent voor vingerafdrukken raadt ik je de interieurlijst in pianolak zwart af. Die rand zit precies onder het scherm en daar zitten binnen no-time vingerafdrukken op, want het is een prettige plek om je hand op te laten rusten als je door de menu's bladert.
Maar overal feeling is vooralsnog echt wel heel goed.
Nog een vraag: het lukte me gister niet om de Google maps navi via Apple carplay in het Instrument Display te krijgen, iemand tips, of kan dit überhaupt niet?
Daar ben ik blij om. Raar hoe dat ook gaat in de configurator, blijkbaar als je driving assistent professional neemt dan heb je de andere standaard en plus driving assistent niet nodig. Maar als je plus selecteert, dan heb je de standaard niet. Erg verwarrend. Had eerst een offerte met professional, maar om kosten te besparen gevraagd om dit te wijzigen naar plus, maar door de verkoper niet geattendeerd dat de standaard er dan niet in zit. Maar blijkbaar nu dus toch wel. Hopelijk is het geen tijdelijke proefabonnement.Lager schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:13:
Toen ik mijn VIN code had ontcijfert kreeg ik als output dat ik naast Driving Assistant Plus ook de reguliere Driving assistant op mijn auto had.
Wat een mooie lakkleur en kleur van de stoelen zeg, past echt heel mooi bij elkaar! Gefeliciteerd!Lager schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:55:
Vanmiddag na 7 maanden wachten mijn iX1 opgehaald. Genieten!! Rijdt echt fantastisch.
Nog even terug naar dealer voor een donkere grill en dan is ie echt af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
San Remo green met Mokka Sensatec. Ben er zelf ook erg content over, zeker in combi met de Shadowline optie van donkere raamomlijsting etc. en donkere spiegelkappen.kaanmijo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:42:
[...]
Wat een mooie lakkleur en kleur van de stoelen zeg, past echt heel mooi bij elkaar! Gefeliciteerd!
De stoelen zijn ook lekker donkerbruin van kleur, was een beetje bang dat ze wat lichter waren, meer richting cognac.
Ik heb zeker geluk, maar ik heb het al meer gelezen hier op dit forum, dat de wagen gemiddeld 2 maanden geleverd wordt dat is initieel is aangegeven. Maar ik heb hem nog niet nog 6 weken wachten....Stien schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:58:
[...]
Ik denk dat jij gewoon erg geluk hebt gehad met een geannuleerde bestelling. Waardoor de vrijgekomen slot met vergelijkbare configuratie aan jou is toebedeeld.
Nee volgens mijn kan dat alleen met Apple Maps en niet met Google Maps helaas.Lager schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:13:
Nog een vraag: het lukte me gister niet om de Google maps navi via Apple carplay in het Instrument Display te krijgen, iemand tips, of kan dit überhaupt niet?
Lager schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:13:
Het klopt helemaal wat @Frml zegt. Vooralsnog kan je bij Apple Carplay alleen Apple Maps gebruiken en bij Android Auto alleen Google Maps in het instrument display.Frml schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:54:
[...]
Nee volgens mijn kan dat alleen met Apple Maps en niet met Google Maps helaas.
Ligt dit aan BMW? of dat het een draadloze verbinding betreft. ik heb in al mijn auto's waar CarPlay op zit zat. altijd Google maps kunnen gebruiken. Rij nu mercedes deze heeft een bedrade connectie en hier werkt het gewoon.Bazinga4U schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:43:
[...]
[...]
Het klopt helemaal wat @Frml zegt. Vooralsnog kan je bij Apple Carplay alleen Apple Maps gebruiken en bij Android Auto alleen Google Maps in het instrument display.
appiegoes schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:00:
[...]
Ligt dit aan BMW? of dat het een draadloze verbinding betreft. ik heb in al mijn auto's waar CarPlay op zit zat. altijd Google maps kunnen gebruiken. Rij nu mercedes deze heeft een bedrade connectie en hier werkt het gewoon.
Gaat hier inderdaad specifiek over het instrumentendisplay. Je kan Google Maps gewoon gebruiken op het rechterdisplay, alleen kan je dan niet de kaart ook tonen op het linkerdisplay tussen de snelheid meters e.d.Frml schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:42:
Je kan wel Google Maps gebruiken in Carplay, die wordt dan echter niet op het instrumentendisplay getoond (het linkerdeel van het scherm). Wat wel bij de gewone BMW navi en Apple Maps kan.
:strip_exif()/f/image/0b8hHEUtcGL1DlfNtPnFwbLN.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mijn Enyaq kan je ook Google Maps dmv Airplay niet op het instrumentenscherm krijgen en is je enige optie de onboard VAG navigatie gebruiken (die imho erg slecht is).
Tot nu toe prima, vooral het inplannen van laadstops vind ik wel relaxed in tegenstelling tot mijn vorige elektrische auto (i3). Heb nu ongeveer 4k aan km's gereden, voornamelijk woon-werk maar ben afgelopen weekend naar Düsseldorf gereden vanuit Groningen. Hoefde niet te laden maar toch onderweg even gestopt en het laadstation aangeklikt wat ertussen stond, laadde gelijk met 130kw dus verwacht dat ie ook preconditioned heeft. Gebruik Google/Apple maps eigenlijk nog niet.Hennie-M schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:06:
De grote vraag is dan natuurlijk, hoe bevalt de navigatie van BMW zelf?
Bij mijn Enyaq kan je ook Google Maps dmv Airplay niet op het instrumentenscherm krijgen en is je enige optie de onboard VAG navigatie gebruiken (die imho erg slecht is).
Als je gebruikt maakt van de Spotify app (dus niet car play via gsm) kan je dan ergens "Your episodes" / "Jouw afleveringen" zien? Dit zijn in principe podcasts die je aangeduid hebt om in uw lijst met nog te beluisteren podcasts komt.
Ik zie wel de tegels staan met de podcast naam maar als ik daarop klik dan kom ik in een lijst met alle afleveringen van die podcast en je ziet niet (of ik zie het toch niet :-) ) welke aflveringen je reeds afspeelde en wat dus de eerstvolgende nieuwe is.
Ik zou dus liever mijn eigen lijst zien met alle podcasts die ik aangeuid heb om te beluisteren.
Edit: oplossing zelf gevonden. In plaats van podcast’s aan te duiden waardoor ze in de lijst met Jouw afleveringen komen moet je zelf gewoon een nieuwe playlist aanmaken en op elke podcast die je erin wil kiezen voor ‘toevoegen aan playlist’
De spotify app geeft perfect playlist met enkel de podcast’s die je toevoegde.
[ Voor 21% gewijzigd door Roki op 22-04-2023 19:51 ]
Het rijdt fantastisch en ziet er allemaal kwalitatief goed uit!
Scherm/menu is allemaal nog wel erg wennen.
2 punten die me echt storen en wat ik eigenlijk voor een auto van dit kaliber niet vind kunnen:
- Ontbreken van klemmetjes in de bekerhouder voorzijde. Overigens zijn er wel IX1's die dit wel hebben.
heb dit gemeld bij de dealer en die adviseerde me om dit bij BMW NL te melden. Op de achterbank zitten ze namelijk wel. Mocht ik hier meer over horen dan laat ik het weten.
- Ontbrekend van bekleding in de opbergvakken in de portieren. De vorige auto (VW Golf) had dit al standaard, eigenlijk niet op gelet tijdens proefrit. Je verwacht immers dat dit er standaard in zit.
:strip_exif()/f/image/6DN7EGTUzgWuxfu9IOqk5wnu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d10YkVmoVguLxHwdzvrZkk5s.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar onlogisch is wel dat ze dan in NLD wel achterin zo worden geleverd. Het element wisselen tussen voor en achter is ook geen optie
De tekening en ook de omschrijvingen geven geen duidelijkheid maar op deze link kun je zien dat er 2 items zijn die refereren naar nr4 in de tekening. De ene wordt cupholder genoemd en de ander drinkholder. Misschien iets voor degene die het verder willen onderzoeken? Mij zal die clipjes een worst wezen maar als er twee verchillende versies in omloop zijn dan zijn dit de officiele productcodes. https://www.bmw-etk.info/...2023/01/63040/51/51_Z869/Lager schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:14:
Die bekerhouders zijn hier al een eerder ter sprake gekomen geloof ik. Als ik het goed herinner wordt de X1 (PHEV) in de US geleverd met die extra flapjes voorin en niet in NLD.
Maar onlogisch is wel dat ze dan in NLD wel achterin zo worden geleverd. Het element wisselen tussen voor en achter is ook geen optie
51 16 9493276 enSoundstream schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:23:
[...]
De tekening en ook de omschrijvingen geven geen duidelijkheid maar op deze link kun je zien dat er 2 items zijn die refereren naar nr4 in de tekening. De ene wordt cupholder genoemd en de ander drinkholder. Misschien iets voor degene die het verder willen onderzoeken? Mij zal die clipjes een worst wezen maar als er twee verchillende versies in omloop zijn dan zijn dit de officiele productcodes. https://www.bmw-etk.info/...2023/01/63040/51/51_Z869/
51 16 9479664 lijken de onderdeelnummers te zijn dan inderdaad.
Dat is wel mooi gevonden. Ze zijn beide te bestellen in de Ekris webshop. Helaas zonder foto. €125 per stuk. Ik laat deze voor nu ff schieten, maar als iemand er achter komt welke de juiste is hoor ik het graag.
But Seriously...
@MLS24 nice, heb je hem toevallig al in bezit?MLS24 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:44:
Update ontvangen mbt bestelling in 08/2022 - X1 30e PHEV.
Verwachte levertijd was 15/05/2023.
Zonet bericht gekregen dat hij reeds geproduceerd werd in week van 23/03/2023 en volgende week bij dealer verwacht wordt!
Zal dus ook vroeger zijn dan gepland
Wel vele betere levertijden dan mijn X1 30e PHEV die begin Juni 2022 besteld is (België).
Begin maart nog geïnformeerd, stond momenteel voor eind Juni op de planning

Buiten een aanhangwagenkoppeling + 20" velgen + verwarmde zetels vooraan, heb ik geen afwijkingen t.o.v. het normale M Sportpakket + Premium Pack
Mogelijks is die aanhangwagenkoppeling de boosdoener

[ Voor 15% gewijzigd door querex op 20-04-2023 13:22 ]
Nou maakt dat niet echt uit zolang de uiteindelijke levertijd die verteld werd (6-9 maanden) hetzelfde blijft..maar toch apart.
Voor zover ik overal wat zie wordt de IX1 snel geleverd en de rest pokketraag.cd2013 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:30:
Ik ben toch wel verbaasd over een aantal (zeer snelle) leveringen in dit topic. Ik heb mijn X1 25eXdrive begin januari besteld (via BMW direct) en nu 3.5 maand verder heb ik nog niet eens een leveringsweek...compleet in the dark.
Nou maakt dat niet echt uit zolang de uiteindelijke levertijd die verteld werd (6-9 maanden) hetzelfde blijft..maar toch apart.
Hier 25e in augustus besteld en nog niets vernomen van productiedatum. Zou straf zijn mochten ze je 6-9maanden kunnen aanhouden
Wat mij het meest stoort is het gebrek aan communicatie/updates over de productiedata... Dealers weten het niet. Je zou dan beginnen denken wat hun meerwaarde nog is... Ze kunnen zoals polestar/tesla eindigen en geen fysieke sales meer doen + je wordt daar nog een pak meer en beter op de hoogte gehouden dan een dealer die zegt ook niets te weten
[ Voor 60% gewijzigd door huwiee op 20-04-2023 13:39 ]
Thanks voor de toelichting.huwiee schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:35:
[...]
Voor zover ik overal wat zie wordt de IX1 snel geleverd en de rest pokketraag.
Hier 25e in augustus besteld en nog niets vernomen van productiedatum. Zou straf zijn mochten ze je 6-9maanden kunnen aanhouden.
1 oktober stopt mijn huidige (private) lease dus hoop dat ik dat ga redden, anders wordt het een shortlease tussendoor. Niet het einde van de wereld, maarja...als je besteld hebt dan is langer wachten nooit leuk haha
Mijn ix1 met 20 inch is afgeleverd met rondom 2,8 Bar.
Ik vind hem erg hard aanvoelen. Er zitten bij mij Continental Eco contact Q6 245/40/20 onder.
Lekker!Maurice1972 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:02:
Net een bericht gekregen van de dealer dat mijn auto al in Born staat terwijl in november aangegeven is dat de productie in mei zou plaatsvinden. Verzoek aan de leasemaatschappij gedaan of de auto al eerder afgeleverd kan worden want het contract loopt tot half juli. Het betreft een iX1
Ik denk dat dat gewoon het gevolg is van het hebben van 20" velgen. Die zijn over het algemeen veel harder en je voelt elk hobbeltje en oneffenheid in de weg veel duidelijker.Hankied schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:54:
Ik ben benieuwd welke bandenspanning jullie gebruiken.
Ik vind hem erg hard aanvoelen. Er zitten bij mij Continental Eco contact Q6 245/40/20 onder.
Ik heb de 18" wielen en ik merk nauwelijks verschil in druk tussen de 2.6 (afgeleverd) en 3.1 bar (huidige spanning).Hankied schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:54:
Ik ben benieuwd welke bandenspanning jullie gebruiken.
De banden die er bij mij onder liggen zijn de Nexen N'FERA Sport 225/55 R18.
De grootte van de velgen en dus andere banden zit zoals men altijd zegt een stuk comfort waarop je dus inlevert.
Ik heb ook een PHEV xdrive30e besteld in augustus 2022. Oorspronkelijke leverdatum zou april 2023 geweest zijn, in maart bericht van de dealer dat het pas oktober 2023 zou zijnquerex schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:14:
[...]
@MLS24 nice, heb je hem toevallig al in bezit?
Wel vele betere levertijden dan mijn X1 30e PHEV die begin Juni 2022 besteld is (België).
Buiten een aanhangwagenkoppeling + 20" velgen + verwarmde zetels vooraan, heb ik geen afwijkingen t.o.v. het normale M Sportpakket + Premium Pack
Ja dat weet ik, ik kom van een laatste type X3 met 21 inch, die was daarmee toch echt stukken beter dan deze ix1Stien schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat dat gewoon het gevolg is van het hebben van 20" velgen. Die zijn over het algemeen veel harder en je voelt elk hobbeltje en oneffenheid in de weg veel duidelijker.
Ja, vandaag heb ik de wagen reeds 1 week! (14/4 afgeleverd bij Dejonckheere Roeselare).querex schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:14:
[...]
@MLS24 nice, heb je hem toevallig al in bezit?
Zelf heb ik alle opties behalve icon sounds - alarm - interieurcamera (omdat deze niet beschikbaar was)
daarnaast is alles aanwezig! Zeer leuk rijden!
Dit is misschien specifiek voor de US of alleen voor de X1. Voor de iX1 in Nld zijn de verschillen weer anders tussen X-line en M-sport tov het basis model.Hensley60 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:48:
X- line vs M sport (verschillen).
YouTube: BMW X1 M Sport or X-line?
Hier wordt de iX1 bij bijvoorbeeld beide varianten wel uitgerust met M-adaptive onderstel en ook hebben beide een luxury (met leer bekleed) dashboard. Ook komen beide versies hier standaard op 18 inch, wel in verschillende designs tov 17inch bij het base model.
Leuk filmpje.Lager schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:48:
[...]
Dit is misschien specifiek voor de US of alleen voor de X1. Voor de iX1 in Nld zijn de verschillen weer anders tussen X-line en M-sport tov het basis model.
Hier wordt de iX1 bij bijvoorbeeld beide varianten wel uitgerust met M-adaptive onderstel en ook hebben beide een luxury (met leer bekleed) dashboard. Ook komen beide versies hier standaard op 18 inch, wel in verschillende designs tov 17inch bij het base model.
Reden van de 'M-adaptive onderstel' is niet zozeer de VS versus hier, maar de volledig elektrische versie. Vanwege extra gewicht accu's. Dat kan je ook zien in de prijslijst. Adaptief onderstel is (enkel) standaard op de iX1. Ongeacht pakket (ook zonder pakket).
But Seriously...
Overigens is mijn dealer zeer goed in de communicatie. Zodra er enige info bekend is, krijg ik het gelijk te horen, via de mail of een app.
Momenteel rijd ik in de BMW X1 PHEV 25e uit 2020, waarbij het elektrisch rijden mij zo goed is bevallen, dat ik nu over ga naar een volledig elektrische. Wel iets eerder dan om de gebruikelijke drie a vier jaren.
Deze nieuwe wordt de iX1 xDrive30 xLine, in Spacesilber metallic met 19 inch wielen.
Inclusief:
Innovation pack
Comfort pack
Travel pack
Sportstoelen, met verwarming en actief systeem
Anthracite hemelbekleding en lederen stoelen
Geen M-sport dus, maar wel goed aangekleed.
Dus met een beetje geluk kan ik de auto in mei bij Dusseldorp in Alkmaar gaan ophalen.
Vanuit BMW China is het mogelijk om de (i)X1 grille te customizen. En heel eerlijk de standaard grille is niet heel spannend vind ik. Deze grille die verwand is aan de iX grille vind ik heel geslaagd. Wie o wie is deze ergens in Europa al tegen gekomen of heeft deze op een website gevonden om aan te schaffen?
:strip_exif()/f/image/VRPpQB31vP6u4iQP7I8DfyrX.jpg?f=fotoalbum_large)