Kleur:
Spacesilber
Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
-Driving Assistant Pack Plus
- M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen
Andere met vergelijkbare set-up die al meer info hebben ontvangen over levertermijn?
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
De mijne ziet er ongeveer zo uit:JPEJ66 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:43:
Mijn X1 xDrive30e besteld 12/2022 ( België ) verwachte leverdatum was toen 12/2023.
Kleur:
Spacesilber
Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
bijkomende elementen
Andere met vergelijkbare set-up die al meer info hebben ontvangen over levertermijn?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| BMW X1 xDrive25e Kleur en bekleding (Consumentenprijs) Cape York Grün metallic Sensatec geperforeerd Oyster [Opties Levering zonder typeaanduiding Dakdraagsysteem aluminium zijdeglans Extra getint glas achter Sportstoelen voor M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd Premium Pack Stuurwielrand Verwarmd Comfort Access Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde Automatische dimmende binnenspiegel Elektrisch verwarmde voorstoelen Driving Assistant Plus Comfort Pakket Elektrisch verstelbare voorstoelen Harman-Kardon sound system 20" LMR V-Spaak (Styling 869) Exterieur Line Aluminium zijdeglans |
Ook hier niets gehoord, besteld op 30 januari. Dealer gaf vorige week aan nog geen productieplek toegewezen gekregen te hebben.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik twijfel tussen die twee voor mijn nieuwe leaseauto. Afhankelijk van config komt bijtelling redelijk bij elkaar in de buurt (zolang je maar kalm doet met de opties van de X1...).
Ik heb korte proefrit gedaan met de Tesla. Ik vraag me af hoe het geluid in he interieur is in praktijk. Ik vond onderstel beetje bonken.
Heeft iemand een wat uigebreidere ervaring met beide auto's?
Ik rijd momenteel in de BMW xDrive25e PHEV, bouwjaar 2020, en heb regelmatig in de Tesla Model Y LR (mee)gereden, af en toe ook zelf.Jan105 schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:22:
Heeft iemand hier ervaring met de Tesla Model Y LR en de BMW xDrive25e PHEV?
Ik twijfel tussen die twee voor mijn nieuwe leaseauto. Afhankelijk van config komt bijtelling redelijk bij elkaar in de buurt (zolang je maar kalm doet met de opties van de X1...).
Ik heb korte proefrit gedaan met de Tesla. Ik vraag me af hoe het geluid in he interieur is in praktijk. Ik vond onderstel beetje bonken.
Heeft iemand een wat uigebreidere ervaring met beide auto's?
Persoonlijk vindt ik beide auto's niet te vergelijken. Op gebeid van rij eigenschappen, zitcomfort (stijl van zitten), maar ook op gebied van prestaties liggen ze erg ver uit elkaar.
ik ga nu bewust naar de BMW iX1 over, omdat ik het volledige elektrische rijden wel zie zitten, maar wilde toch graag bij de BMW blijven, omdat de semi hoge zit en de rij eigenschappen mij beter bevielen dan de extra's van de Tesla.
Maar het is een moeilijk te omschrijven verschil.
Ik kreeg ook gelijk het VIN nummer doorgegeven, zodat ik rustig enkele verzekeringen kan gaan vergelijken en alvast de MyBMW app kan aanmelden.
Heel tof om te zien dat je dan twee BMW's in je App hebt staan, alleen jammer dat je nog niet de feitelijke gebruiksaanwijzing van de nieuwe kan zien. De auto moet namelijk eerst gekoppeld worden.
Maar je hebt wel al de mogelijkheid om je aanwinst in 360 graden fotowerk te bewonderen.
Ik las namelijk dat de over-the-air update alleen regionaal is. USB is nodig voor volledige update.
De download (bmw download manager gebruikt) is gelukt en op de (geformatteerde) USB Stick zetten ook. Maar de BMW reageert vrijwel niet op de USB stick. Ik gebruik een verloopstukje van USB-C naar USB-A. Maar er gebeurt niets. Als ik de stick er weer uittrek krijg ik wel een melding in het scherm dat de verbinding met de USB-stick is verbroken. Maar ik had een melding/vraag verwacht of ik de update wil uitvoeren. Die zie ik niet. Jullie?
But Seriously...
Eind december in Duitsland de 25e besteld, staat gepland voor productie eind april, levering midden mei.huwiee schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:35:
[...]
Voor zover ik overal wat zie wordt de IX1 snel geleverd en de rest pokketraag.
Hier 25e in augustus besteld en nog niets vernomen van productiedatum. Zou straf zijn mochten ze je 6-9maanden kunnen aanhouden
Wat mij het meest stoort is het gebrek aan communicatie/updates over de productiedata... Dealers weten het niet. Je zou dan beginnen denken wat hun meerwaarde nog is... Ze kunnen zoals polestar/tesla eindigen en geen fysieke sales meer doen + je wordt daar nog een pak meer en beter op de hoogte gehouden dan een dealer die zegt ook niets te weten
Check even of alles voldoet aan deze voorwaarden: https://faq.bmw.nl/s/arti...ring-YfMIX?language=nl_NLtim-w schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:01:
Is het iemand van jullie al gelukt de kaart te updaten via USB?
Ik las namelijk dat de over-the-air update alleen regionaal is. USB is nodig voor volledige update.
De download (bmw download manager gebruikt) is gelukt en op de (geformatteerde) USB Stick zetten ook. Maar de BMW reageert vrijwel niet op de USB stick. Ik gebruik een verloopstukje van USB-C naar USB-A. Maar er gebeurt niets. Als ik de stick er weer uittrek krijg ik wel een melding in het scherm dat de verbinding met de USB-stick is verbroken. Maar ik had een melding/vraag verwacht of ik de update wil uitvoeren. Die zie ik niet. Jullie?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Had ik gedaan, thnx! E.e.a. lijkt te kloppen, maar ik had wel meerdere partities die ik vooraf had verwijderd. Misschien is daar toch nog een spoor van achtergebleven.Royz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 01:08:
[...]
Check even of alles voldoet aan deze voorwaarden: https://faq.bmw.nl/s/arti...ring-YfMIX?language=nl_NL
But Seriously...
Best jammer eigenlijkMHGroentje schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:24:
[..]
Helaas komt die verlengde versie niet naar Europa, [..]
But Seriously...
Is er wel een Nederlandse handleiding te vinden in Driver’s Guide app van BMW.MHGroentje schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:53:
Ben vandaag door mijn dealer gebeld en kreeg te horen dat mijn nieuwe iX1, aankomende week in productie gaat en dat ik vanaf de derde week van mei, de auto kan ophalen.
Ik kreeg ook gelijk het VIN nummer doorgegeven, zodat ik rustig enkele verzekeringen kan gaan vergelijken en alvast de MyBMW app kan aanmelden.
Heel tof om te zien dat je dan twee BMW's in je App hebt staan, alleen jammer dat je nog niet de feitelijke gebruiksaanwijzing van de nieuwe kan zien. De auto moet namelijk eerst gekoppeld worden.
Maar je hebt wel al de mogelijkheid om je aanwinst in 360 graden fotowerk te bewonderen.
/f/image/DWsO8VGAqdfrSNwcZkM1hNTX.png?f=fotoalbum_large)
Hensley60 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:44:
[...]
Er is wel een Nederlandse handleiding te vinden in Driver’s Guide app van BMW.
[Afbeelding]
Besteld: Augustus 2022
Oorspronkelijke leverdatum Augustus 2023
Nieuwe leverdatum: 2 Mei 2023
Dus ruim 3 maanden op voorhand zal hij uitgeleverd worden. Hij staat overigens al bij de dealer, nummerplaten komen in principe morgen aan.
Belgische markt
20 December 2022 heb ik de mijne besteld X1 xDrive25eJPEJ66 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:43:
Mijn X1 xDrive30e besteld 12/2022 ( België ) verwachte leverdatum was toen 12/2023.
Kleur:
Spacesilber
Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
bijkomende elementen
Kleur:
Saphirschwarz
Opties:
-Sensatec
-M pakket
-Comfort Pack
-Verwarmd Stuur
-Verwarmde zetels
-Trekhaak
-M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen
Ik krijg een levertermijn van September 2024 wat mij zeer straf lijkt als ik al deze levertermijnen hier lees.
Bedoel je echt 2024 en niet 2023? Het lijkt wel dat de iX1 levering vlotter is dan de X1, maar september 2024 lijkt mij wel wat extreem.Bartmann schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:37:
[...]
20 December 2022 heb ik de mijne besteld X1 xDrive25e
Kleur:
Saphirschwarz
Opties:
-Sensatec
-M pakket
-Comfort Pack
-Verwarmd Stuur
-Verwarmde zetels
-Trekhaak
bijkomende elementen
Ik krijg een levertermijn van September 2024 wat mij zeer straf lijkt als ik al deze levertermijnen hier lees.
Vorige week nog bevestiging gekregen van garage Juma (België) dat de start van de productie ergens begin 2024 zal plaatsen vinden, levering zal dan pas medio September kunnen...JP1980 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:41:
[...]
Bedoel je echt 2024 en niet 2023? Het lijkt wel dat de iX1 levering vlotter is dan de X1, maar september 2024 lijkt mij wel wat extreem.
Wow, september 2024 en besteld December 2022. Ik hoop voor jouw dat het een typo is en 2023 moet zijn!Bartmann schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:37:
[...]
20 December 2022 heb ik de mijne besteld X1 xDrive25e
Kleur:
Saphirschwarz
Opties:
-Sensatec
-M pakket
-Comfort Pack
-Verwarmd Stuur
-Verwarmde zetels
-Trekhaak
bijkomende elementen
Interessante eis trouwens, deze:Royz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 01:08:
[...]
Check even of alles voldoet aan deze voorwaarden: https://faq.bmw.nl/s/arti...ring-YfMIX?language=nl_NL
USB-sticks tot 32 GB met "FAT32", vanaf 64 GB met "NTFS" of "exFAT";

Nu is mijn 64GB stick in Windows maar 59,7 GB. Valt dus in principe daartussen

Ik heb nog geen andere stick kunnen kopen en heb er tot mijn verbazing ook geen liggen van meer dan 32 GB.
Maar is het iemand op dit forum al gelukt, die kaartupdate met USB? Hoor het graag
But Seriously...
In België of Nederland?jv789 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:50:
Vandaag de BMW X1 x25e besteld en verwachte levertijd is januari/februari 2024…
Bij welke garage heb jij je bestelling geplaatst?quirinus schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:57:
Uiteenlopende levertijden wel. X1 x25e besteld begin april 2023, verwachte levering oktober 2023 (België). Garage wist mij wel te vertellen dat ze nog enkele gereserveerde productiesloten vrij hadden en ik daar nog net bij kon, anders zou de levering pas april 2024 zijn.
SmetsBartmann schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:12:
[...]
Bij welke garage heb jij je bestelling geplaatst?
Geen idee. Ik heb een nieuwe stick gekocht met usb-c aansluiting. Nu heeft het gewerkt!Soundstream schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:38:
Zou een SSD in USB enclosure ook niet gewoon voldoen om de update vanaf te doen. mijn ervaring is dat meeste mensen geen grote USB stick hebben maar bijna iedereen heeft wel een oudere SSD liggen die over is na een systeem upgrade.
Toch fijn om niet alleen Benelux maar ook de rest van Europa weer up-to-date te hebben.
But Seriously...
Hier ook de X1 xDrive25e besteld op 29/12/22.JP1980 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:41:
[...]
Bedoel je echt 2024 en niet 2023? Het lijkt wel dat de iX1 levering vlotter is dan de X1, maar september 2024 lijkt mij wel wat extreem.
Leverdatum dat ik kreeg was 30/10/24.
Dan hebben jullie in ieder geval die nieuwe versie van de infotainment. 😇felder schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:41:
[...]
Hier ook de X1 xDrive25e besteld op 29/12/22.
En wat houd dit precies in?Hennie-M schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:33:
[...]
Dan hebben jullie in ieder geval die nieuwe versie van de infotainment. 😇
Ook in België? Welke garage?felder schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:41:
[...]
Hier ook de X1 xDrive25e besteld op 29/12/22.
Enige gelijkenis op mijn configuratie?
Enig nadeel is dat je niet zelf kan kiezen om pakket x of y erbij te nemen maar standaard zijn die wagens reeds prima voorzien
Waarom niet gewoon even bij je dealer langsgaan? Eerst even zien wat de huidige verwachtte levertijd is en als dat nog heel ver vooruit is ben je denk ik als consument sowieso voldoende beschermd onder Europese wet en regelgeving. Je kunt volgens mij prima een overeenkomst ontbinden en al helemaal als er nog niets geleverd is. De dealer kan jou daar prima bij assisteren en die gaan gewoon meewerken want die willen dat jij ooit nog een keer terug komt voor een andere BMW als de levertijden wel acceptabel zijn.cd2013 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:29:
Heeft iemand van jullie trouwens kennis of ervaring met het annuleren van een opdracht wanneer de levertijd extreem lang blijkt te zijn? (bij een BMW financial services lease). Als ik hierboven lees over eind 2024 heb ik eerlijk gezegd geen zin om daar op te wachten en kan ik net zo goed wat kopen. Just in case..
Wat een fijne auto inderdaad.
Wat ik erg jammer vond was het feit dat ik bij het bestellen ervan uitging dat draadloos in 2023 wel standaard zou zijn, dat eveneens de telefoon klem ontbreekt.
Ik ga maar opzoek naar een losse houder/charger.
Heb ik ook naar gekeken.Roki schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:49:
Neem gewoon een stockwagen. Bijna meteen leverbaar en iets goedkoper.
Enig nadeel is dat je niet zelf kan kiezen om pakket x of y erbij te nemen maar standaard zijn die wagens reeds prima voorzien
Maar de wagen die ik had samengesteld met redelijk wat optie's was met de verkregen korting toch aanzienlijk goedkoper dan de stockwagens.
Ondanks alle snelle levertijden die ik hier lees blijft hij voorlopig op Oktober staan
Ik heb de exacte details niet bij de hand maar in het kort komt het er op neer dat er vanaf ongeveer augustus-oktober een nieuwe versie van de infotainment komt.
De geruchten veranderen af en toe dus niets is zeker. Waaronder ook de echte verbeteringen. Grootste verschil was het onderliggende OS wat veranderd zou zijn maar wat nu echt de dagelijkse verbeteringen zijn zullen we pas nadien weten.
Ik wacht het inderdaad eerst even af. thanksSoundstream schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:34:
[...]
Waarom niet gewoon even bij je dealer langsgaan? Eerst even zien wat de huidige verwachtte levertijd is en als dat nog heel ver vooruit is ben je denk ik als consument sowieso voldoende beschermd onder Europese wet en regelgeving. Je kunt volgens mij prima een overeenkomst ontbinden en al helemaal als er nog niets geleverd is. De dealer kan jou daar prima bij assisteren en die gaan gewoon meewerken want die willen dat jij ooit nog een keer terug komt voor een andere BMW als de levertijden wel acceptabel zijn.
Ik begrijp niet helemaal wat je daar wil zeggen. Er zit toch een vak in de middelconsole met een beugel die je telefoon vastzet?Stien schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:39:
Gisteren ook mijn iX1 in ontvangst mogen nemen.
Wat een fijne auto inderdaad.
Wat ik erg jammer vond was het feit dat ik bij het bestellen ervan uitging dat draadloos in 2023 wel standaard zou zijn, dat eveneens de telefoon klem ontbreekt.
En daar kan je ook wireless chargen, net als Android Auto wireless gaat over wifi?
(ik charge zelf weliswaar met kabel, maar die Android auto gaat sowieso altijd over wifi)
De OTA software updates van de auto gaan trouwens ook via de app op je telefoon over WiFi. Als in: de software download eerst naar je telefoon via je wifi thuis en dan van je telefoon naar de auto via de auto WiFi access point.
Dat is precies wat ik bedoel. Als je dus geen wireless charging hebt, dan heb je dus ook die beugel niet.tokker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:54:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je daar wil zeggen. Er zit toch een vak in de middelconsole met een beugel die je telefoon vastzet?
En daar kan je ook wireless chargen, net als Android Auto wireless gaat over wifi?
(ik charge zelf weliswaar met kabel, maar die Android auto gaat sowieso altijd over wifi)
De OTA software updates van de auto gaan trouwens ook via de app op je telefoon over WiFi. Als in: de software download eerst naar je telefoon via je wifi thuis en dan van je telefoon naar de auto via de auto WiFi access point.
Klopt dat is een groot nadeel van BMW's. Alles zit achter een optie. Ik ging bijna de mist in met de Driving Assistant omdat ik dacht dat die wel bij Driving Assitant Plus zou zitten. In Pro zitten ze beide, maar anders moet je ze beide los kopen.Stien schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:28:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel. Als je dus geen wireless charging hebt, dan heb je dus ook die beugel niet.
But Seriously...
Ik heb deze aangeschaft. Erg blij mee. Is van Brodit en speciaal voor de X1.Stien schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:39:
:strip_exif()/f/image/DmwwN4EUyH3XBSdflZRTH71s.jpg?f=fotoalbum_large)
In België. Garage Gregoir PuursBartmann schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:53:
[...]
Ook in België? Welke garage?
Enige gelijkenis op mijn configuratie?
Mijn config:
BMW X1 xDrive25e
kleur:
Phytonicblau
Opties:
Premium pack pro
trekhaak
zonnewerend glas achteraan
Harmon-Kardon sound system
Lijkt alsof configuraties met een trekhaak naar achteren geschoven worden.felder schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:13:
[...]
In België. Garage Gregoir Puurs
Mijn config:
BMW X1 xDrive25e
kleur:
Phytonicblau
Opties:
Premium pack pro
trekhaak
zonnewerend glas achteraan
Harmon-Kardon sound system
Let me Google that for you...SAABcabrio schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:18:
Ik heb de iX1 nu ruim 3 weken en ben erg enthousiast. Wel vraag ik me af of er verwarmbare buitenspiegels op zitten. Met de vorst van de afgelopen nachten verwarm ik de auto voor vertrek even voor. Heerlijk om met schone ruiten weg te kunnen rijden, maar de spiegels zijn dan nog niet schoon. Verwarmen die alsnog in combinatie met de achteruitverwarming of zit er helemaal geen verwarming op?
In de prijslijst staat "Elektrisch verwarmde en verstelbare buitenspiegels" als standaard.
In de handleiding staat "Automatische verwarming
Beide buitenspiegels worden indien nodig en bij een ingeschakelde rijden-stand-by automatisch verwarmd."
Heb het zelf nog niet kunnen testen. 't was gewoon niet koud genoeg hier.
But Seriously...
Bedankt voor jouw reactie. Ik zal het eens in de gaten houden. Het zou natuurlijk het fijnste zijn als de spiegels al schoon zijn als ik ga rijden, maar dat zit er misschien niet in.tim-w schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:54:
[...]
In de handleiding staat "Automatische verwarming
Beide buitenspiegels worden indien nodig en bij een ingeschakelde rijden-stand-by automatisch verwarmd."
Nu was dat er eentje waarvan ik dacht dat hij er standaard in zit. Gezien het er bij mij op zit en ik 0 opties heb toegevoegd. Het kan natuurlijk zijn dat het in het pakket zit samengesteld door onze fleet.Stien schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:28:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel. Als je dus geen wireless charging hebt, dan heb je dus ook die beugel niet.
Veelal is er geen absolute levertijd/datum in de overeenkomst opgenomen, ook meestal geen indicatie, die krijg je als je er om vraagt (buiten de overeenkomst), dus dat maakt het wat moeilijker.Loe711 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:22:
Indien langer dan in koopovereenkomst afgesproken, dan schriftelijk en aangetekend opzeggen
Ik heb in mijn huidige X1 PHEV de wireless charging station universal van BMW zitten. Die gaat in de bekerhouder en heeft het voordeel dat de lader als een losse draadloze lader meegenomen kan worden.
Maar deze is tevens een houder voor de telefoon (met klem), zodat de telefoon in de auto draadloos geladen kan worden. De laadpunt kun je inwendig omhoog en omlaag schuiven, zodat je bijna elke telefoon draadloos kan laden.
Nr is. 84 10 2 461 531
Thanks, ziet er interessant uit. Ik ga eens kijkenMHGroentje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:50:
@Stiern
Ik heb in mijn huidige X1 PHEV de wireless charging station universal van BMW zitten. Die gaat in de bekerhouder en heeft het voordeel dat de lader als een losse draadloze lader meegenomen kan worden.
Maar deze is tevens een houder voor de telefoon (met klem), zodat de telefoon in de auto draadloos geladen kan worden. De laadpunt kun je inwendig omhoog en omlaag schuiven, zodat je bijna elke telefoon draadloos kan laden.
Nr is. 84 10 2 461 531
But Seriously...
Die moet je wel aansluiten in de 12v aansluiting met een eigen USB-a Adapter (usb-c werkt bij mij niet)... Maar door de 5 spoelen is het wel altijd raak met laden. Die lader ligt bij mij onder de armsteun.
But Seriously...
Dit is ongeveer 400km range op de snelweg! Het is wel prachtig weer (14graden en zon) en weinig wind, dus dat geeft wel een enigszins vertekend beeld, maar had dit niet verwacht van een SUV met AWD.
Ik heb trouwens de 17inch aerovelgen, dus dat zal ook een stuk uitmaken in t verbruik gok ik zo.
/f/image/qZYZ1WAgZ4TdFFzTRdpkjzDb.png?f=fotoalbum_large)
Bovag geeft dit aan:cd2013 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:29:
Heeft iemand van jullie trouwens kennis of ervaring met het annuleren van een opdracht wanneer de levertijd extreem lang blijkt te zijn? (bij een BMW financial services lease). Als ik hierboven lees over eind 2024 heb ik eerlijk gezegd geen zin om daar op te wachten en kan ik net zo goed wat kopen. Just in case..
Artikel 6 en 7 van de Bovag voorwaarden zeggen hierover het volgende:
Levering en verzuim
1. Bij een vaste leveringsdatum is de verkoper in verzuim zodra die datum is verstreken.
2. Bij een vermoedelijke leveringstermijn moet de consument de verkoper eerst in gebreke stellen. Dit betekent dat de verkoper nog een termijn van drie weken krijgt om af te leveren. Als de verkoper de auto, onderdeel of accessoire na het verstrijken van deze termijn nog niet heeft afgeleverd, dan is de verkoper in verzuim.
3. In deze gevallen is geen ingebrekestelling door de consument nodig: - als verkoper heeft laten weten niet te gaan leveren; - als aflevering voor de afgesproken leveringsdatum essentieel is, gelet op de omstandigheden bij het sluiten van de overeenkomst, bijvoorbeeld omdat de consument dit heeft laten weten of omdat de auto, onderdeel of accessoire nodig is voor een speciale gelegenheid
Gevolgen van verzuim
1. Als de verkoper in verzuim is op grond van artikel 6 dan mag de consument de overeenkomst ontbinden.
2. Verder kan de consument vergoeding vragen van zijn schade, tenzij de verkoper een beroep kan doen op overmacht.
Met zo een mooie auto, ga je toch niet een krappe parkeergarage in?Stien schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:20:
Vandaag toch een vreemde situatie meegemaakt met de ix1. Ik stond in een wat krappe parkeergarage waar een opstopping ontstond. Als gevolg hiervan moest ik de auto in een krappe bocht even steken. Maar de auto liep qua sensoren helemaal vast: volgens het systeem stond ik ineens zowel voor als naast de bestuurders portier tegen een fictief object. Nu is dat tot daar aan toe, maar de auto accepteerde geen drive of reverse meer. Het display toonde iets met noodstop met harde geluidssignalen. Tot frustratie van degene achter mij. Heeft toch echt een paar minuten geduurd voor ik de auto weer in beweging kreeg ( vereist een herstart)
maar even serieus. Kon je het niet uitzetten, door de parkeersensoren uit te zetten?
Of was het het radar nadering alarm?
Ik heb op de volgende site de informatie gelezen:Hennie-M schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:34:
[...]
Ik heb de exacte details niet bij de hand maar in het kort komt het er op neer dat er vanaf ongeveer augustus-oktober een nieuwe versie van de infotainment komt.
De geruchten veranderen af en toe dus niets is zeker. Waaronder ook de echte verbeteringen. Grootste verschil was het onderliggende OS wat veranderd zou zijn maar wat nu echt de dagelijkse verbeteringen zijn zullen we pas nadien weten.
https://www.press.bmwgrou...an-het-bmw-idrive-systeem.
Tweede kwartaal moeten o.a. De U11 serie (dus X1 en iX1) os 8.5 krijgen, van af het derde kwartaal moeten de modellen os 9 gaan krijgen. Op Android gebaseerd.
Nee, de auto weigerde elke handeling. Nou moet ik zeggen dat de overige gezinsleden ook niet constructief bij hebben gedragen aan de al stressvolle situatieMHGroentje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:12:
[...]
Met zo een mooie auto, ga je toch niet een krappe parkeergarage in?
maar even serieus. Kon je het niet uitzetten, door de parkeersensoren uit te zetten?
Of was het het radar nadering alarm?
Grappig, waar lees je dat? Ik begrijp uit dat artikel namelijk dat de U11 helemaal geen 8.5 krijgt. Alleen 9, voor modellen vanaf november:MHGroentje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:20:
[...]
Ik heb op de volgende site de informatie gelezen:
https://www.press.bmwgrou...an-het-bmw-idrive-systeem.
Tweede kwartaal moeten o.a. De U11 serie (dus X1 en iX1) os 8.5 krijgen, van af het derde kwartaal moeten de modellen os 9 gaan krijgen. Op Android gebaseerd.
Je kan tussen de regels door vanalles lezen, maar ik lees 2 dingen niet:The new BMW iDrive system will be gradually introduced in current models1)2) over the course of 2023.
[...]
The new BMW Operating System 8.5 will be gradually introduced in all midsize, executive and luxury model ranges1) from BMW. It will continue to be based on Linux and will be combined with the largest version of the BMW Curved Display.
The digital experience on the specific BMW Curved Display of the compact-class models2) with the new BMW Operating System 9, based on Android Open Source Project software, is being developed.
[...]
1) BMW Operating System 8.5 compatibility by model and start of production:
BMW 7 Series; BMW iX, BMW i4, BMW X5, BMW X6, BMW X7, BMW XM gradually from July 2023; further models to follow, subject to change
2) BMW Operating System 9 compatibility by model and start of production:
BMW 2 Series Active Tourer from November 2023; BMW X1 from November 2023; further models to follow, subject to change
- dat 8.5 überhaupt naar de (i)X1 komt
- dat er een over the air update komt van 8 naar 8.5
Ik hoop daar wel op natuurlijk. Want ik moet zeggen dat het klikken naar het Home scherm soms wat omslachtig is. Dat lijkt met 8.5 beter te worden.
But Seriously...
Hier had ik ook wat info vandaan en op YouTube werd ook het e.e.a. toegelicht.tim-w schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:56:
[...]
Grappig, waar lees je dat? Ik begrijp uit dat artikel namelijk dat de U11 helemaal geen 8.5 krijgt. Alleen 9, voor modellen vanaf november:
[...]
Je kan tussen de regels door vanalles lezen, maar ik lees 2 dingen niet:
- dat 8.5 überhaupt naar de (i)X1 komt
- dat er een over the air update komt van 8 naar 8.5
Ik hoop daar wel op natuurlijk. Want ik moet zeggen dat het klikken naar het Home scherm soms wat omslachtig is. Dat lijkt met 8.5 beter te worden.
https://www.motor1.com/ne...drive-2023-spring-update/
Maar het klopt, dat je tussen de regels door van alles net niet of wel leest.
Ik zoek nog even naar de formele info van BMW Duitsland.
Deze link lijkt mij het duidelijkst, het klopt dat de X1 lijn, vanaf november de OS9 krijgt en dat 8.5 naar veel overige modellen als paté gaat, maar de X1, die al op de markt is, nog maar moet afwachten, of ze meedoen aan de update.
Als er geen update komt voor de huidige X1 modellen met een 8.0, dan doet BMW het wel erg goed (NOT) om binnen een jaar na introductie 3 idrive systemen te hebben op een model.MHGroentje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:42:
https://www.drive.com.au/...-new-idrive-infotainment/
Deze link lijkt mij het duidelijkst, het klopt dat de X1 lijn, vanaf november de OS9 krijgt en dat 8.5 naar veel overige modellen als paté gaat, maar de X1, die al op de markt is, nog maar moet afwachten, of ze meedoen aan de update.
Hensley60 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:12:
[...]
Als er geen update komt voor de huidige X1 modellen met een 8.0, dan doet BMW het wel erg goed (NOT) om binnen een jaar na introductie 3 verschillende idrive systemen te hebben op een model.
Zelf ook dagelijks deze situatie, maar dat is omdat ik de auto krap op de oprit langs de heg parkeer. Is een optie welke je ook uit kan zetten bij de parkeerassistent opties. Iets met noodremfunctie ofzoiets.Stien schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:46:
[...]
Nee, de auto weigerde elke handeling. Nou moet ik zeggen dat de overige gezinsleden ook niet constructief bij hebben gedragen aan de al stressvolle situatie
Dit is mijn dagelijkse gemiddelde zo ongeveer. Vorig weekend zelfs 14,4kWh/100km gered op een rit van 170km met volle bepakking. Rij op de standaard 18” wielen welke bij het m pakket komen. Bandenspanning is rondom 2,5 barFrml schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:03:
Zojuist voor het eerst een flink stuk gereden. Verbruik verbaast mij erg, met 105km/h op assisted driving mode een verbruik van 15,7 kWh/100km.
Dit is ongeveer 400km range op de snelweg! Het is wel prachtig weer (14graden en zon) en weinig wind, dus dat geeft wel een enigszins vertekend beeld, maar had dit niet verwacht van een SUV met AWD.
Ik heb trouwens de 17inch aerovelgen, dus dat zal ook een stuk uitmaken in t verbruik gok ik zo.
Bron:
https://www.van-poelgeest...ibele-android-toestellen/
https://faq.bmw.nl/s/arti...nden-EhvB6?language=nl_NL
"Galaxy S21, S21+ en S21 Ultra zijn beschikbaar in: Frankrijk, Duitsland, Italië, Korea, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten."byob11 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:48:
Iemand al digital key plus werkende weten te krijgen op een samsung telefoon? Zou nu beschikbaar moeten zijn maar krijg nog steeds de melding dat mijn Samsung S21 Ultra niet compatibel is.
Bron:
Aldus https://www.bmw.nl/nl/con...ed-drive/digital-key.html
But Seriously...
Dat is een schokkend beperkte compatibiliteitslijst. En nog vrij dure modellen ook lijkt het. Ging er vanuit dat dit wel op elke telefoon zou werken. Zonde.byob11 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:48:
Iemand al digital key plus werkende weten te krijgen op een samsung telefoon? Zou nu beschikbaar moeten zijn maar krijg nog steeds de melding dat mijn Samsung S21 Ultra niet compatibel is.
Bron:
En dan in dit forum terugkoppelen.
Volgens de KPN deskundige, zou het met elke telefoon met Android 13 zeker moeten kunnen en met enkele toestellen met Android 12, e.e.a. afhankelijk van ingestelde beveiligingen van de providers.
Ik ben benieuwd!MHGroentje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:39:
Ik hoop het binnenkort met de S22 en de S22 Ultra te kunnen uitproberen.
En dan in dit forum terugkoppelen.
Volgens de KPN deskundige, zou het met elke telefoon met Android 13 zeker moeten kunnen en met enkele toestellen met Android 12, e.e.a. afhankelijk van ingestelde beveiligingen van de providers.
Maar wat heeft een provider hiermee te maken?
But Seriously...
De eerste persoon die ik sprak had het over een aangepaste service en versie daarvan, in combinatie met Samsung beveiligingssystemen en met name de Knox-versie.
Ik betwijfel het antwoord, vandaar dat ik verder ben gaan vragen, want ik gebruik zelf een Samsung Galaxy Fold 2 en die heeft dezelfde Android versie als de Fold 4 en de S22 (Ultra) en de Note 20 Ultra hebben. ook de beveiligingen zijn hetzelfde, dus zou de Fold 2 ook moeten kunnen werken, als de argumentatie van de beveiliging de reden van het niet werken zou zijn.
Wordt vervolgd in ieder geval.
Je moet een chipset met UWB support hebben.
Ze laten het bewust niet over NFC werken, omdat die gevoelig zou zijn voor relay attacks, daar waar UWB dat niet is omdat het effectief afstandsmeting op basis van timing toelaat.
Op SUV vlak is de X1 natuurlijk maar een kleintje (bvb in dwarsdoorsnede) en als het over elektrisch gaat is AWD voordelig voor je gebruik. Je kan lichtere motoren gebruiken en meer remenergie recupereren. Dus AWD is netto positief. Als je kijkt naar Tesla ranges, waar je die variaties hebt binnen model, is dat niet anders.Frml schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:03:
Zojuist voor het eerst een flink stuk gereden. Verbruik verbaast mij erg, met 105km/h op assisted driving mode een verbruik van 15,7 kWh/100km.
maar had dit niet verwacht van een SUV met AWD.
[Afbeelding]
De gearceerde stukken op de radar naast de deuren is idd interpolatie/memorisatie van wat de zijsensoren voor en achteraan hebben gezien.Stien schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:20:
volgens het systeem stond ik ineens zowel voor als naast de bestuurders portier tegen een fictief object.
:strip_exif()/f/image/jJFfLdEPXnn9cYbuORRp6dQT.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen weekend de eerste langere trip gehad met de BMW iX1: Nederland naar Frankrijk (Bretagne - 684km)
Overal de max toegestane snelheid gereden (NL 100km/h, BE 120km/h & FR 130km/h)
17" banden met 2,8bar
Thuis (100%)
283km - laadstop 1 (14% resterend - opgeladen tot 72% - laadtijd 27min)
91,7 km/h gemiddeld - 18,8kwh/100km
172km - laadstop 2 (16% resterend - opgeladen tot 71% - laadtijd 20min)
88,6km/h gemiddeld - 19,9kwh/100km
119km - laadstop 3 (31% resterend - opgeladen tot 78% - laadtijd 20min)
108,4km/h gemiddelde - 20,3kwh/100km
110km - eindbestemming (44% resterend - zo ingesteld aangezien in de buurt van het hotel geen laadpalen waren)
100,4km/h gemiddelde -19,6 kWh/100km
[ Voor 3% gewijzigd door Ksk op 02-05-2023 21:47 ]
Mooie info. Weet je ook nog hoe lang de laadstops hebben geduurd?Ksk schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:46:
Thuis (100%)
283km - laadstop 1 (14% resterend - opgeladen tot 72%)
91,7 km/h gemiddeld - 18,8kwh/100km
172km - laadstop 2 (16% resterend - opgeladen tot 71%)
88,6km/h gemiddeld - 19,9kwh/100km
119km - laadstop 3 (31% resterend - opgeladen tot 78%)
108,4km/h gemiddelde - 20,3kwh/100km
In mijn huidige X1 PHEV, heb ik een houder gekocht, die in de plaats van het handvat boven de deur van de bestuurder is gekomen. Het betreft een klep, waarin je de zonnebril legt en die dan met veerkracht sluit.Lager schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:22:
Dit type clipje is hier al eens voorbij gekomen als oplossing voor het gebrek aan zonnebril houder. Deze clip komt van AliExpress en kost een eurotje of 4 en is leverbaar in een hele serie kleuren. Ik heb de Mocca versie gekozen en dat matched erg goed met de Mocca bekleding van mijn iX1. Clipje doet wat het moet doen, prima koop mij betreft.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bqqe0RxIhaYzHeAVYwLU059O.jpg?f=fotoalbum_large)
Via de beroemde Aliexpres en ook bij amazon.
Is dat niet via de optie "Luxury Dashboard"? Dan heb je leer/sensatec etc op je dashboard en zijpanelen bovenaanJMSM schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:17:
Van de week was ik even in de showroom en het viel mij op dat bij de 2 serie active tourer een zachte stoffen afdekplaat op de speakers zat (zie foto).
Bij de IX1 is dit hard plastic en voelt een beetje goedkoop aan. Zouden deze stoffen afdekplaatjes ook te monteren zijn op de IX1 denken jullie?[Afbeelding]
Ik begreep dat het een combinatie is van de keuze Harman-Kardon sound system (in het Comfort Pack) en het Luxury Dashboard.Tomskii5 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Is dat niet via de optie "Luxury Dashboard"? Dan heb je leer/sensatec etc op je dashboard en zijpanelen bovenaan.
Als je voor het Comfort Pack met de Harman-Kardon kiest, wordt het frontje van de speakers anders (o.a. worden de letters van het logo dan mee verlicht met ambient verlichting) en de Luxury keuze heeft invloed op de afwerking van de panelen.
[ Voor 11% gewijzigd door MHGroentje op 04-05-2023 08:43 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/LyS4bs6P6NGfbV5aJVtCznC3.png?f=user_large)
Dan denk ik dat die bij iedere versie van de (i)X1 van hard plastic is.
Wel met hetzelfde patroon als de HK speakers daarboven.
En vervangen door Active Tourer panelen gaat niet passen denk ik want de deurgreep is anders gepositioneerd (andere hoek).
Bij deze een foto uit de configurator van de iX1 met wit leder en luxury dashboard aan kan je het goed zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EZS3Rw6UW2xNwhsggC3Ll60R.png?f=user_large)
But Seriously...
To be continued
![]() | ![]() | ![]() |
Welke kleur is dat?Tomskii5 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:08:
Voila, vanmorgen mijn 25e gaan afhalen. 100% opgeladen en 25% van de tank gevuld (das best mooi vergeleken met hoe sommige andere merken het aanpakken). Ik heb er helaas nog maar 10km mee kunnen rijden, maar rijdt erg soepel (veel beter dan het uitgaande model dat ik getestreden had).
To be continued
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zijn dat de standaard 17" velgen?
Phytonic Blauw en standaard 17 inch velgen voor de 25e iddfelder schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:45:
[...]
Welke kleur is dat?
Zijn dat de standaard 17" velgen?
Super. Ik heb dezelfde kleur en velgen gekozen.Tomskii5 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:52:
[...]
Phytonic Blauw en standaard 17 inch velgen voor de 25e idd
Dan weet ik hoe de mijne er gaat uitzien als hij volgend jaar geleverd wordt. Bedankt.
Erg knappe wagen, hier op het bedrijf één van de eersten maar er gaan er nog veel volgen :-). Ik ben (voorlopig) tevreden ;-).felder schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:01:
[...]
Super. Ik heb dezelfde kleur en velgen gekozen.
Dan weet ik hoe de mijne er gaat uitzien als hij volgend jaar geleverd wordt. Bedankt.
Effectieve range volgeladen (en volgens de dealer klopt dat getal echt wel) is 78km puur elektrisch, daar kan ik best mee leven
Hopelijk ook een versnelde levering voor jou dan, je zal er geen spijt van hebben!
Wanneer had jij die van u besteld? Mijne is besteld op 29/12/22. Is die van u dan veel sneller geleverd als oorspronkelijk voorzien?Tomskii5 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:04:
[...]
Erg knappe wagen, hier op het bedrijf één van de eersten maar er gaan er nog veel volgen :-). Ik ben (voorlopig) tevreden ;-).
Effectieve range volgeladen (en volgens de dealer klopt dat getal echt wel) is 78km puur elektrisch, daar kan ik best mee leven.
Hopelijk ook een versnelde levering voor jou dan, je zal er geen spijt van hebben!
[ Voor 6% gewijzigd door felder op 04-05-2023 13:57 ]
Augustus 2022 besteld, en oorspronkelijke datum Augustus 2023. Vervroegd naar begin meifelder schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:49:
[...]
Wanneer had jij die van u besteld? Mijne is besteld op 29/12/22. Is die van u dan veel sneller geleverd als oorspronkelijk voorzien?