Dit heb je niet bij het rechte eind. Het is de massa die bepaalt. Jij bent een onderdeel van die massa. En ja, als jij daadwerkelijk de enige bent, dan verandert er in de keeper niks. Maar dat is wat er hier anders is dan wat jij denkt. Jij bent, by far, de enige niet. Dus als jij wilt dat er iets verbeterd, dan heeft het wel degelijk zin om daar iets mee te doen, ipv op een forum te roepen dat het toch geen zin heeft.
@
Stukfruit Die onwetenden lopen nu om het hardst te roepen dat we in een fout land spelen. Over drie weken lopen ze over iets anders te zeiken. Onwetenden heten niet voor niks onwetende.
Ik ben er zo eentje. Wat voetbal betreft dan. Ik volg het niet, kijk het niet, ken de FIFA en KNVB niet, de spelers niet. Niks.
Ik hoor, zie en lees wel het nieuws over dit onderwerp redelijk goed. Daar lusten de honden vòòr het gele kaarten verhaal al geen brood van. Maar vandaag [maandag, 21 nov] hoor ik dat er gele kaarten uitgedeelt gaan worden als spelers die band dragen. En iets later dat België het uitshirt aan moet passen vanwege "Love" tekst wat niet eens zichtbaar is als het shirt gedragen wordt.
En ik dacht nog, voordat ik de rest hoorde, dit is hét moment waarop de spelers de hele teringzooi in één klap kunnen beeindigen: niet meer op komen dagen (of een andere vorm van een flink statement). "Fuck them." zou daarbij een prima passend begeleidende tekst zijn.
Maar nee, bang voor gevolgen en een gele kaart en toch braaf dat veld opkomen lopen.
Volgende stap, dacht ik, laat de NPO dan maar de stekker uit de uitzending trekken. Ook dat gebeurd niet. Wederom slappe hap.
Dus nu blijft de keuze bij de kijker liggen.
Hier doet, zoals ik de berichtgeving interpreteer, dus niemand iets wat zin heeft. Ook jij niet, terwijl ook jij invloed hebt. Niet direct maar indirect. Niet kijken heeft écht gevolgen voor de 'tegenpartij'.
Je mag het zelf weten, maar ik was toch echt afgehaakt als kijker. Kijk je wel, daar heb je dan je eigen redenen voor maar wees dan in ieder geval begripvol naar diegenen die wel inzien dat niet kijken helpt en aan deze situatie iets proberen te doen door niet te kijken.
Alles kan stuk.