Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05 21:51
PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:03:
[...]

Je vergelijkt een probleem wat sommige homostellen in Amsterdam-west meemaken, met een door de overheid opgelegde gevangenisstraf van 7 jaar voor homosexualiteit. Er is echt geen enkele overeenkomst.
Absoluut. Het ging meer om het principe. Balk bij de ander, splinter in het eigen oog.

Feit blijft dat het een andere cultuur is, andere normen en waarden. (Ook met je nieuw west voorbeeld trouwens). Dat hebben we maar te slikken. Of je moet die cultuur verbieden (FvD says hi). Doen we ook niet. Gaan we ook nooit doen. Dus dan maar accepteren en niet zo zeuren. Er gewoon niet heen gaan, klaar. Ik ben wel klaar met me druk maken om dingen terwijl de mensen die wel het verschil kunnen maken dat niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door MagniArtistique op 21-11-2022 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:47:
[...]
@alexbl69 de KNVB bakent dat statement toch duidelijk af door expliciet “onze” maatschappij te noemen?
Yep, dat klopt. Maar dat maakt het niet minder hypocriet.

Er zijn ook in onze (Nederlandse) maatschappij misstanden, maar denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat die in het niet vallen bij die in Qatar en grote delen van de rest van de wereld.

Het 'activisme' dat de KNVB in Nederland ten toon spreidt is 'veilig'. Vrijwel iedereen is het ermee eens (op een verdwaalde aanvoerder na), en het verandert dus ook niet zoveel. Want onze maatschappij is al relatief ruimdenkend.

Maar als je dan de mogelijkheid hebt om in een land waar deze ontwikkelingen letterlijk vertrapt worden een statement te maken en je dit dan voor zo'n lage prijs (een mogelijke gele kaart!) laat varen ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.

Er wordt ons telkens voorgehouden welke ontberingen er ondergaan zijn om in onze maatschappij tot gelijkheid te komen, en de KNVB steunt dat in naam volledig. Maar nu vindt men zelfs het risico op een gele kaart al te groot om een statement te kunnen maken. Terwijl ik juist vind dat een gele kaart maar een heel lage prijs is voor het rechthouden van je rug.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Baseman77 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:05:
[...]

Kritiek richting de KNVB en/of de spelers hierover is onzin, alle kritiek mag naar de FIFA en Infantino.
Zowel de spelers als de KNVB trekken vooraf een grote broek aan en hebben hun mond vol over een statement maken, mensenrechten, etc. Bovendien heeft Van Gaal letterlijk gezegd dat het aan de spelers zélf is om een statememt te maken, en dat hij dat niet bepaalt.

Neem ook dit artikel: https://www.soccernews.nl...aarschuwt-fifa-met-trots/
Virgil van Dijk gaat tijdens het WK in Qatar de speciale One Love-aanvoerdersband dragen namens het Nederlands elftal. Zelfs een eventueel verbod door de FIFA zal de Oranje-international niet weerhouden.

De wereldvoetbalbond wil politieke boodschappen weren tijdens het WK, maar daar trekt kamp-Oranje weinig van aan. Van Dijk zal de band dus ‘gewoon’ dragen. “Ja, zeker. Want het heeft een mooie betekenis”, aldus de centrale verdediger van Liverpool. “Dat er één liefde is en geen onderscheid. Ik ga die band met trots dragen.”
Als je vooraf hard roept dat je hoe dan ook die band gaat dragen, zelfs wanneer de FIFA het verbiedt, en dan bij een dreiging van een gele kaart ineens al je "principes" over mensenrechten terzijde schuift, ben je in mijn ogen geen knip voor je neus waard. Dan was het niets meer dan een mediatrucje, geen statement.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
Tsjipmanz schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:17:
[...]

Zowel de spelers als de KNVB trekken vooraf een grote broek aan en hebben hun mond vol over een statement maken, mensenrechten, etc. Bovendien heeft Van Gaal letterlijk gezegd dat het aan de spelers zélf is om een statememt te maken, en dat hij dat niet bepaalt.

Neem ook dit artikel: https://www.soccernews.nl...aarschuwt-fifa-met-trots/

[...]

Als je vooraf hard roept dat je hoe dan ook die band gaat dragen, zelfs wanneer de FIFA het verbiedt, en dan bij een dreiging van een gele kaart ineens al je "principes" over mensenrechten terzijde schuift, ben je in mijn ogen geen knip voor je neus waard. Dan was het niets meer dan een mediatrucje, geen statement.
toon volledige bericht
Zou je ook niet gewoon de aanvoerder even kunnen wisselen met een vaste wissel? Geel pakken en dan de eerste minuut van Dijk er weer in? Je mag notabene 7x spelers wisselen in 3 wissel acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:20:
[...]

Zou je ook niet gewoon de aanvoerder even kunnen wisselen met een vaste wissel? Geel pakken en dan de eerste minuut van Dijk er weer in.
Zou kunnen, maar als je echt achter je statement staat, is een gele kaart wel het minste dat je kan accepteren als consequentie. Het is niet dat hij de cel in wordt gegooid ofzo, of ineens stokslagen krijgt.

Van mij hoeft hij ook helemaal geen statement te maken, maar Van Dijk heeft meerdere malen in de media gezegd dat hij niet bang is zich uit te spreken over zaken die hij belangrijk vindt, en dat hij zich niks van een eventuele straf zal aantrekken. Hoe geloofwaardig ben je dan nog?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:11:
Feit blijft dat het een andere cultuur is, andere normen en waarden. Dat hebben we maar te slikken.
Eh, nee. Voor de zoveelste keer, cultureel relativisme is verwerpelijk en moreel onverantwoord.
"Ja, maar dat is hun cultuur nu eenmaal" betekent dat je je eigen normen en waarden kennelijk waardeloos vindt, dus kieper ze dan maar gewoon overboord.
Of je moet die cultuur verbieden (FvD says hi). Doen we ook niet. Gaan we ook nooit doen. Dus dan maar accepteren en niet zo zeuren. Er gewoon niet heen gaan, klaar. Ik ben wel klaar met me druk maken om dingen terwijl de mensen die wel het verschil kunnen maken dat niet doen.
Dus ook maar niet gaan stemmen, want die ene stem maakt toch niet uit?

Het gaat uiteindelijk om geld.
Dat geld komt bij de sponsors vandaan.
De sponsors betalen dat geld omdat ze daardoor meer geld verdienen.
Dat geld komt bij de consumenten vandaan.

De enige partij die iets aan die keten kan veranderen is die consument. Maar die moet dan een gigantische offers maken, zoals geen (coca) cola drinken, niet vliegen met Qatar airways, geen Budweiser drinken, en niet meehelpen de kijkcijfers op te krikken (die kijkcijfers zijn het bewijs dat de sponsoren terecht heel veel geld betalen).

En dat zijn natuurlijk onaanvaardbare offers om te brengen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
alexbl69 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:26:
Wat me met name stoort is de ongelooflijke hypocrisie van met name de bonden en voetballers alhier.

Als ze in het 'veilige' Westen zijn heeft iedereen de mond vol van anti-racisme en tegen uitsluiting, terwijl het hier vergeleken met het grootste deel van de rest van de wereld op dat gebied een oase is.

Maar zodra we dan een teen in de 'boze buitenwereld' zetten blijken al die mooie woorden en opgeblazen statements niets waard, bij het eerste zuchtje tegenwind bukt men al.

Wat dat betreft hebben ze in het VK iets meer lef... Gary Lineker maakt gehakt van FIFA en WK-organisatie Qatar

Maar KNVB en spelers, haal alsjeblieft al die gratuite steunbetuigingen van jullie sites en socials af en stop met dit toetsenbord-activisme. Want meer dan dansen op de graven van de dode bouwvakkers is dit niet.
Wat dacht je van de Nederlander? WK was gewoon gisteren het best bekeken programma met uitschieters tot 3,900,000 kijkers.

Benieuwd hoeveel er vandaag aanschuiven als Nederland zelf speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:33:
[...]

Eh, nee. Voor de zoveelste keer, cultureel relativisme is verwerpelijk en moreel onverantwoord.
"Ja, maar dat is hun cultuur nu eenmaal" betekent dat je je eigen normen en waarden kennelijk waardeloos vindt, dus kieper ze dan maar gewoon overboord.

[...]

Dus ook maar niet gaan stemmen, want die ene stem maakt toch niet uit?

Het gaat uiteindelijk om geld.
Dat geld komt bij de sponsors vandaan.
De sponsors betalen dat geld omdat ze daardoor meer geld verdienen.
Dat geld komt bij de consumenten vandaan.

De enige partij die iets aan die keten kan veranderen is die consument. Maar die moet dan een gigantische offers maken, zoals geen (coca) cola drinken, niet vliegen met Qatar airways, geen Budweiser drinken, en niet meehelpen de kijkcijfers op te krikken (die kijkcijfers zijn het bewijs dat de sponsoren terecht heel veel geld betalen).

En dat zijn natuurlijk onaanvaardbare offers om te brengen.
toon volledige bericht
Ik hoef mijn eigen normen en waarden niet waardeloos te vinden op moment dat ik aanvaard dat andere mensen er andere normen en waarden op na houden. Ook dat is tolerantie. Of in mijn geval onverschilligheid; ik vind hun normen en waarden kut maar accepteer dat de wereld niet maakbaar is. Zelfde als dat ik maar heb te accepteren dat 2/3e van de wereld in een sprookjesboek gelooft. Wat ga ik er aan doen? Lekker leven en laten leven.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 21-11-2022 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55
Vrij makkelijke oplossing voor het van Dijk / gele kaart probleem.

Laat LvG die band lekker dragen. Maak je een nog sterker statement, en die gele kaart boeit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommerd_
  • Laatst online: 12-05 12:15

Toch nog even een vervolg geven aan de aanvoerdersband rel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

danslo schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:49:
Vrij makkelijke oplossing voor het van Dijk / gele kaart probleem.

Laat LvG die band lekker dragen. Maak je een nog sterker statement, en die gele kaart boeit niet.
Er is geen makkelijke oplossing. De FIFA heeft namelijk gewoon ultieme zeggenschap over wat er wel en niet gedragen mag worden op en naast het veld door alle staf en spelers van deelnemende landen.

De gele kaart is niet de prijs die je 'betaalt' voor het dragen van de verboden band, het is de straf voor het überhaupt niet voldoen aan het voorschrift qua kleding en schoeisel, en staf/spelers zullen gedwongen worden daarna wél aan het reglement te voldoen, of ze zullen weer geel krijgen en dus gelijk weggestuurd worden.

De FIFA kan dus "simpel" en volledig binnen de eigen regels via de scheidsrechters ervoor zorgen dat deze verboden banden niet tijdens het spel te zien zijn.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 19:59
Als iemand die uit de gemeenschap komt zag ik dit allemaal eigenlijk wel aankomen. Weinig mensen die echt doorpakken als het hun zelf dreigt te raken waardoor statements als dat een beetje zijn waarde hebben verloren bij mij.

https://www.ad.nl/formule...s%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

Je bent pas een grote als je, ondanks dat dit je zelf raakt, je toch achter je woord blijft staan. Al zou het maar 1 wedstrijd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

dglavimans schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:07:
Je bent pas een grote als je, ondanks dat dit je zelf raakt, je toch achter je woord blijft staan. Al zou het maar 1 wedstrijd zijn
Dat kan dus niet. Het is óf voldoen aan het reglement van de FIFA, óf niet spelen, omdat je niet aan het reglement van de FIFA voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Budweiser overweegt FIFA aan te klagen.
(En het winnende land wordt gestraft met een plas Budweizer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:08:
[...]

Dat kan dus niet. Het is óf voldoen aan het reglement van de FIFA, óf niet spelen, omdat je niet aan het reglement van de FIFA voldoet.
Dan speel je niet. Als iedereen dan niet speelt, wat wilt de FIFA dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat natuurlijk volstrekt onrealistisch is om te vereisen, hoe zeer het ook een fout was om Qatar dit WK toe te wijzen, het blijft het WK.
Als iedereen dan niet speelt, wat wilt de FIFA dan?
Dan heb je een crisis. Maar omdat er maar 6 van de 32 landen van plan waren met de betreffende band te spelen is dat compleet niet aan de orde. Als er niet gespeeld wordt door die 6 dan zijn er gewoon 6 makkelijke afvallers voor de knock-outfase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Thombias schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:08:
[Twitter]
Nou, hopen dat "we" er op tijd uit liggen dan. Anders zijn we net van de boterberg en de melkplas af, zitten we met een uilenzeikplas :X

Of beter nog, iedere tegenstander van Qatar laat ze nu winnen. Qatar kampioen, en een budplas!

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 21-11-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Thombias schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:08:
[Twitter]
Ik denk dat de Qatarezen dit echt wel gepland hadden deze actie om eerst te zeggen dat drank wel mogelijk was om snel voor het begin van het toernooi alles te beperken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:14:
[...]

Wat natuurlijk volstrekt onrealistisch is om te vereisen, hoe zeer het ook een fout was om Qatar dit WK toe te wijzen, het blijft het WK.

[...]

Dan heb je een crisis. Maar omdat er maar 6 van de 32 landen van plan waren met de betreffende band te spelen is dat compleet niet aan de orde. Als er niet gespeeld wordt door die 6 dan zijn er gewoon 6 makkelijke afvallers voor de knock-outfase.
Eens dat het onrealistisch is om te vereisen. Daarom is elke poging die hier gedaan is niets makkelijkers dan goedkoop willen scoren. Wat ik zeg, zolang het hunzelf niet raakt

FIFA kiest geld boven mensenrechten, de spelers een voetbalwedstrijd schijnbaar.

6 grote landen wel, met alle media actie aan vooraf. Balletje doen rollen heeft maar echt een paar grootheden nodig om verandering te eisen hoor. Denk een Ronaldo, een Messi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:14:
[...]

Zo is het natuurlijk. Als speler en bond is het natuurlijk enkel mogelijk om kritiek te leveren op het WK, de omstandigheden en racisme in het algemeen, waarbij je voornamelijk oproept dat anderen zich moeten aanpassen. Van Dijk die bijvoorbeeld op het veld gaat knielen in de competitie de laatste jaren.

Zelf een negatief gevolg accepteren (anders dan een vieze knie voor de wedstrijd), is onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat de Qatarezen dit echt wel gepland hadden deze actie om eerst te zeggen dat drank wel mogelijk was om snel voor het begin van het toernooi alles te beperken.
Het zou me niks verbazen. Waar ik wel benieuwd naar ben is of Budweizer de FIFA wel kan aanklagen of dat ze echt bij de organisator moeten zijn. De organisator heeft namelijk het verbod ingesteld. Fifa niet.
De organisator bulkt van het geld dus het zal voor hun wel een schijntje zijn om de juridische gang te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:20:
Zelf een negatief gevolg accepteren (anders dan een vieze knie voor de wedstrijd), is onrealistisch.
Nee, hallo, als principes wat gaan kosten moeten ze weg!
Thombias schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:22:
Het zou me niks verbazen. Waar ik wel benieuwd naar ben is of Budweizer de FIFA wel kan aanklagen of dat ze echt bij de organisator moeten zijn. De organisator heeft namelijk het verbod ingesteld. Fifa niet.
De organisator bulkt van het geld dus het zal voor hun wel een schijntje zijn om de juridische gang te betalen.
Ze hebben een sponsorcopntract nmet de FIFA, niet met Qatar, vermoed ik.
Eventueel zou de FIFA dan naar de organisator kunnen om schade te verhalen.

Winnaars van het WK: een stel dure advocaten! :D

Overigens, wat is het voor vreemd verschijnsel dat men het opeens over BudweiZer heeft? Zijn we een of andere fancy Duitse tongval aan het weergeven of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 21-11-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Thombias schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:22:
[...]

Dat is een goede, ik hoop dat AbInbev (waar Budweiser onder valt) dit goed heeft dichtgetimmerd contractueel, want ze wisten natuurlijk wel dat dit toernooi in een islamitisch land zou plaatsvinden

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:35:
[...]

Wat dacht je van de Nederlander? WK was gewoon gisteren het best bekeken programma met uitschieters tot 3,900,000 kijkers.

Benieuwd hoeveel er vandaag aanschuiven als Nederland zelf speelt.
Ik niet. Ik heb gisteren niet gekeken, kijk nu niet en straks ook niet. En dat blijf ik ook doen. WK had nooit daar mogen worden gespeeld. Wat is de volgende stap? WK in Noord-Korea? Als je je beveiligingspersoneel wegstopt in hele slechte huizen met kakkerlakken terwijl je geld genoeg hebt dan verdien je geen aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:20:
[...]

Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:25:
[...]

Nee, hallo, als principes wat gaan kosten moeten ze weg!
Mwah, een boete hadden ze bij de KNVB dus wél geaccepteerd als negatief gevolg. Geen straffen willen incasseren op sportief vlak nadat je er voor kiest om als sportbond het belangrijkste evenement niet te willen boycotten is compleet begrijpelijk.

Alle discussie over de keuze van de KNVB/andere Europese bonden en spelers is wat mij betreft precies wat de FIFA wil, namelijk dat er afgeleid wordt van wat écht de vuile partijen zijn in deze kwestie: Qatar en de FIFA zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 17:28
Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:53:
[...]
(En dan kun je er nog over discussieren in hoeverre het verloochenen van je principes in ruil voor betaalbaar gas toch wel iets anders is dan het verloochenen van diezelfde principes omdat je een paar avondjes zuipen met je maten niet wilt missen.)
Ik vind dit wel een lastige hoor. Je kunt in Nederland haast niet meedraaien zonder indirect verachtelijke regimes of mensonterende misstanden te legitimeren. Productie in China, kleding uit Zuid-Oost Azie, grondstoffen uit Afrika, nu ja, en heel veel energie uit het Midden Oosten met dat kafala-systeem. Zelfs als je alles zo zuiver mogelijk doet is de kans groot dat de spullen vervoerd zijn met olie uit de golf (en anders wel Nigeria). Omdat ik in zo'n wereld niet principieel en consequent kan zijn probeer ik er maar het beste van te maken. Schipperen dus met impact van mijn handelen en eventuele alternatieven.
Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:33:

Zo simpel is het niet in dezen, Qatar heeft zelf 200 miljard in dit WK gestoken. De sponsors betalen niet voor de organisatie, die betalen FIFA. En misschien krijgen de sponsors FIFA zover om geen WK meer aan een evident rotland te gunnen. Maar daarmee los je nog nul komma nul aan de misstanden in die landen op. Kunnen wij zonder moreel bezwaar een paar avondjes zuipen met onze maten (en de rotlanden gewoon weer gebruiken voor de rotklusjes en het aardbevingsvrije gas).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:28
Ik zat net te denken, dat hele verhaal omtrent die aanvoerdersband:
Zou je als landen niet gewoon een statement moeten maken en de keepers gewoon 1x die gele kaart laten pakken. Dan maak je je statement, zet je de FIFA gewoon voor lul, en laten de landen zien dat ze niet chantabel zijn in tegenstelling tot de voetbalbond.

Nu laten ze zich gewoon voor lul zetten door de FIFA, onder het mom van (zoals anderen ook al gezegd hebben in dit topic) het interesseert ons toch geen hol wat jullie ervan vinden, en we dulden geen kritiek.
martwoutnl schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:36:
[...]

Ik niet. Ik heb gisteren niet gekeken, kijk nu niet en straks ook niet. En dat blijf ik ook doen. WK had nooit daar mogen worden gespeeld. Wat is de volgende stap? WK in Noord-Korea? Als je je beveiligingspersoneel wegstopt in hele slechte huizen met kakkerlakken terwijl je geld genoeg hebt dan verdien je geen aandacht.
Same here, het trekt me dit keer overigens gewoon niet. Normaal was er altijd een soort hype naar een eindtoernooi toe. Dat is er gewoon niet, we komen abrupt uit de competitie naar dit toernooi toe.

Ik sluit overigens niet uit dat dat nog gaat komen hoor, en dat ik na de groepsfase toch nog aansluit of bij een aantal topwedstrijden. Maar het volgens van het merendeel van de wedstrijden, zoals eerdere toernooien, nee hoor.

Moet zeggen, een WK in Noord-Korea lijkt me wel wat zien we ook nog eens iets van het land. Waarschijnlijk meer dan bij 3 op reis. :+

[ Voor 48% gewijzigd door TIGER1125 op 21-11-2022 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

TIGER1125 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:39:
Zou je als landen niet gewoon een statement moeten maken en de keepers gewoon 1x die gele kaart laten pakken. Dan maak je je statement, zet je de FIFA gewoon voor lul, en laten de landen zien dat ze niet chantabel zijn in tegenstelling tot de voetbalbond.

Nu laten ze zich gewoon voor lul zetten door de FIFA, onder het mom van (zoals anderen ook al gezegd hebben in dit topic) het interesseert ons toch geen hol wat jullie ervan vinden, en we dulden geen kritiek.
Goed idee, maar dan ga je er vanuit dat de bonden en de spelers een ruggengraat hebben. En het is gebleken dat ze dat niet hebben.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

T-MOB schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:39:
Zo simpel is het niet in dezen, Qatar heeft zelf 200 miljard in dit WK gestoken. De sponsors betalen niet voor de organisatie, die betalen FIFA. En misschien krijgen de sponsors FIFA zover om geen WK meer aan een evident rotland te gunnen. Maar daarmee los je nog nul komma nul aan de misstanden in die landen op.
Door het niet te doen legitimeer je die misstanden, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Nee, Pietje, we vinden het niet OK dat jij Klaas voor homo uitscheldt. Maar je mag wel met ons meespelen hoor, want wij zijn inclusief O-)

Er is een reden dat Qatar 200 miljard over heeft om een WK te organiseren in een sport waarover ze iets op de interweb gelezen hebben. En dat is niet dat ze zulke voetbalfans zijn, maar omdat ze zichzelf graag willen promoten.
Ze die kans tot promotie niet geven is een mogelijk stap in de richting van verandering, ze die kans wel geven is dat in ieder geval niet.
Kunnen wij zonder moreel bezwaar een paar avondjes zuipen met onze maten (en de rotlanden gewoon weer gebruiken voor de rotklusjes en het aardbevingsvrije gas).
Alsof het "ons" ook maar een ruk zou interesseren of Qataars gas daar aardbevingen veroorzaakt. Zolang ze maar niet hierheen vluchten als hun huis instort vinden we het al lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TIGER1125 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:39:
Maar dat is niet wat er zou gebeuren, betreffende keeper zou gedwongen worden aan het reglement voor de band te voldoen en anders nog een keer geel krijgen. De FIFA heeft de volledige controle over wat er op het veld gebeurt. Als bond kun je dan meedoen of van het veld gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:47:
[...]

Maar dat is niet wat er zou gebeuren, betreffende keeper zou gedwongen worden aan het reglement voor de band te voldoen en anders nog een keer geel krijgen. De FIFA heeft de volledige controle over wat er op het veld gebeurt. Als bond kun je dan meedoen of van het veld gestuurd worden.
Misschien wel ja, maar het gaat er om dat het dan in beeld gebeurd. Nu gebeurd het op de achtergrond in het nieuws in die 7 landen, en worden deelnemers gechanteerd te voldoen aan de censuur van de FIFA.

Dan gebeurd het in beeld over de gehele wereld, en krijg je veel meer reactie en ophef.

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 21-11-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De FIFA heeft ook controle over wat er uitgezonden wordt. De enige landen waar het zal worden uitgezonden zijn de landen die al duidelijk maken welke misstanden er in Qatar spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ruzor schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:43:
[...]

Goed idee, maar dan ga je er vanuit dat de bonden en de spelers een ruggengraat hebben. En het is gebleken dat ze dat niet hebben.
Ik kan al niet wachten op de eerste verhalen van spelers, de eerste verwacht ik in januari, die zeggen dat ze "zo'n spijt" hebben gehad dat ze gegaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Migrator schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:51:
De FIFA heeft ook controle over wat er uitgezonden wordt. De enige landen waar het zal worden uitgezonden zijn de landen die al duidelijk maken welke misstanden er in Qatar spelen.
Wanneer je de aanvoerder van band gaat laten wisselen of geel gaat geven komt dat heus in beeld. Hetzij gedurende de uitzending van de wedstrijd of daarna via social media en andere pers die daar in het stadion zit. Dan kun je als FIFA wel controle hebben over wat er uitgezonden wordt, maar dat reikt alleen tot de live uitzending, niet voor alles wat er omheen uitgezonden wordt.

Maar goed ik verwacht niet dat de teams en bonden meer durven dan te zeggen hoe erg teleurgesteld ze wel niet zijn. Dan krijgen we na het toernooi alle kritiek en teleurstelling wel weer zoals @PWM ook aanhaalt.

Overigens is er altijd wel iets aan te merken op organiserende landen, dus laten we ook vooral niet doen alsof Qatar nu zoveel slechter is dan al die andere landen die ooit een toernooi hebben georganiseerd of gaan organiseren. (Plan voor een gezamelijk Olympisch bid door Noord en Zuid-Korea voor 2032 :+ )

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 21-11-2022 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

TIGER1125 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:55:
[...]

Maar goed ik verwacht niet dat de teams en bonden meer durven dan te zeggen hoe erg teleurgesteld ze wel niet zijn. Dan krijgen we na het toernooi alle kritiek en teleurstelling wel weer zoals @PWM ook aanhaalt.
Nou, ja, de KNVB heeft gezegd dat ze "de komende tijd samen met de andere betrokken landen kritisch gaan kijken naar hun relatie met FIFA.". Daar hoor je dus nooit meer wat van.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TIGER1125 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:55:
[...]

Wanneer je de aanvoerder van band gaat laten wisselen of geel gaat geven komt dat heus in beeld. Hetzij gedurende de uitzending van de wedstrijd of daarna via social media en andere pers die daar in het stadion zit. Dan kun je als FIFA wel controle hebben over wat er uitgezonden wordt, maar dat reikt alleen tot de live uitzending, niet voor alles wat er omheen uitgezonden wordt.
Maar wat bereik je ermee? Al deze info is al bekend. De landen waar FIFA kritisch wordt bekeken pakken zoiets kritisch op, de landen die de westerse normen en waarden niet delen zullen blij zijn dat de FIFA al die onzin (in hun ogen) aanpakt. Je bereikt er niks mee.
Tsjipmanz schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:05:
[...]

Nou, ja, de KNVB heeft gezegd dat ze "de komende tijd samen met de andere betrokken landen kritisch gaan kijken naar hun relatie met FIFA.". Daar hoor je dus nooit meer wat van.
Nou, er speelt al wel langer een strijd tussen UEFA en de FIFA, dit is wel meer olie op dat vuur.

[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 21-11-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 17:28
Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:46:
[...]
Er is een reden dat Qatar 200 miljard over heeft om een WK te organiseren in een sport waarover ze iets op de interweb gelezen hebben. En dat is niet dat ze zulke voetbalfans zijn, maar omdat ze zichzelf graag willen promoten.
Ze doen al weer meer dan zich inlezen op internet hoor. Met de oliemiljarden wordt al jaren het Europese clubvoetbal verziekt.
Ze die kans tot promotie niet geven is een mogelijk stap in de richting van verandering, ze die kans wel geven is dat in ieder geval niet.
Ik ben benieuwd op hoeveel "promotie" voor Qatar dit uitdraait. Mijn beeld van het land en de regio is er in elk geval niet rooskleuriger op geworden. En qua stap in de richting van verandering is er weinig over te zeggen of wel of niet toewijzen de betere optie is.
Alsof het "ons" ook maar een ruk zou interesseren of Qataars gas daar aardbevingen veroorzaakt. Zolang ze maar niet hierheen vluchten als hun huis instort vinden we het al lang goed.
Ik doelde op aardbevingen hier. Als er geen WK in Qatar was hadden we niet eens geweten dat er arbeiders sterven bij de bouw van LNG-terminals.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
martwoutnl schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:36:
[...]

Dat is je goed recht. En knap van je, zeker als je beseft dat je een van de weinigen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
[...]

Dat is je goed recht. En knap van je, zeker als je beseft dat je een van de weinigen bent.
Ik denk dat er wel meer zijn. Zo en zo al 1 in deze topic en lees ook regelmatig dat café's (ook die niet Gay-cafés zijn) niet meedoen. Denk wel dat wel meer is nu dan bij andere kampioenschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 21-11-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:52:
[...]
Ik kan al niet wachten op de eerste verhalen van spelers, de eerste verwacht ik in januari, die zeggen dat ze "zo'n spijt" hebben gehad dat ze gegaan zijn.
...direct nadat ze een nieuw miljoenencontract hebben afgesloten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]

Hebben ze afgekeken van Rutte die de VVD fractie koest kreeg met een nietszeggende toezegging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:02

PinusRigida

I put the p in pool.

martwoutnl schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat er wel meer zijn. Zo en zo al 1 in deze topic en lees ook regelmatig dat café's (ook die niet Gay-cafés zijn) niet meedoen. Denk wel dat wel meer is nu dan bij andere kampioenschappen.
Ik heb sowieso niks met voetbal dus ik kijk nooit.

Desondanks vind ik het zum kotzen dat schurkenstaten als Qatar aandacht en publiciteit krijgen en dit bovendien nog eens door het af te kopen. Alsof ze wisten dat men in het Westen toch wel plooit voor hun afkoopcenten... (Irony fully intended)

...maar hey, wat had je verwacht, langs de ene kant als progressief Westen veel poeha maken over gelijke behandeling van minderheden, langs de andere kant toch steeds de onderdanige positie innemen in elke onderhandeling waar onze leiders hun Islamitische broodheren mee aan tafel zitten; diegenen met de gaskraan in handen die er hun hand niet voor omdraaien om diezelfde minderheden te vervolgen of erger, op basis van niks minder dan haat en fragiel machismo, verpakt als religieuze doctrine of zelfs cultuur en traditie.

Zo erg dat zelfs de president van de zogenaamde machtigste natie ter wereld, over zichzelf (en over z'n eigen beloftes om exàct het omgekeerde te doen) heen valt om toch maar die diplomatieke onschendbaarheid te schenken aan een moordenaar-kroonprins die kritische journalisten in stukken laat snijden.

Allemaal omdat het risico op nog duurdere gasprijzen politiek toch belangrijker is dan achter z'n principes en beloftes te staan... exàct zoals het hem werd voorgedaan door z'n voorgangers waarvoor 'goede banden met schurkenstaten die controle over grote oliereserves hebben' steeds de n°1 prioriteit was... de machtigste mannen ter wereld... mits goedkeuring van het Midden-Oosten natuurlijk... :r

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 21-11-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
En toch denk (hoop?) ik dat we voorlopig verlost zijn van WKs in dubieuze landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:14
Belgie dacht slim te zijn door onzichtbaar statement op het shirt te naaien. Helaas. Want FIFA.

https://www.nu.nl/wk-voet...vanwege-love-sticker.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:32
Tja... dat mensen al zo bang kunnen worden van een t-shirt met een regenboog om een voetbal

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FiGW3XPWIAIVJOc?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 20:07
Je zou bijna een tatoeëerder naar Qatar sturen om regenboog bandjes op armen en benen van alle spelers te tatoeëren.

Onbegrijpelijk dat de voetbalwereld zich zo te kijk zet voor de hele wereld. De ruggengraat van een kwal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Kunnen we a.u.b. afstappen van de FIFA en overstappen op een andere? Nog nooit zoveel gedoe gezien en gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:30:
Belgie dacht slim te zijn door onzichtbaar statement op het shirt te naaien. Helaas. Want FIFA.

Het is niet onzichtbaar - hun opwarm tenue is ook afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Laat staan dat wij als EU zijnde iets gaan doen - we hebben een nieuwe gas leverancier nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De bonden kunnen dit gedoe voorleggen aan het CAS, ik snap niet waarom ze dit niet doen. Als het spoedeisend is hebben ze letterlijk in een uur of zo een uitspraak. Blijkbaar durven de bonden de FIFA niet aan te pakken? Wel al maanden een grote broek aantrekken maar als het er echt om gaat zijn de kloten daarin ver te zoeken.

Wat mij betreft houden de betreffende bonden en spelers dan nu ook op met zielig doen in de pers. Ze hebben het geaccepteerd dus leg je er dan maar bij neer.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bastien schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:31:
De bonden kunnen dit gedoe voorleggen aan het CAS, ik snap niet waarom ze dit niet doen. Als het spoedeisend is hebben ze letterlijk in een uur of zo een uitspraak. Blijkbaar durven de bonden de FIFA niet aan te pakken? Wel al maanden een grote broek aantrekken maar als het er echt om gaat zijn de kloten daarin ver te zoeken.

Wat mij betreft houden de betreffende bonden en spelers dan nu ook op met zielig doen in de pers. Ze hebben het geaccepteerd dus leg je er dan maar bij neer.
Als er dan tegelijk vanuit de pers ook gestopt kan worden met het victim blamen op bonden en spelers ;)

Denk dat de schuld gewoon moet worden gelegd waar de oorzaak is, de FIFA.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14

Yucon

*broem*

Ik heb niets met voetbal en ik realiseerde me eerlijk gezegd niet dat het begonnen was. Vooral omdat ik echt helemaal nergens huizen ingepakt in oranje landbouwplastic heb gezien. Is dat gewoon hier nog niet zo of is dat overal veel minder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57
Tsja, ik kijk gewoon. Ik kan er niets aan veranderen, dus waarom zou ik niet kijken als ik het leuk vind? Je hebt echt alleen jezelf er mee. Zo kun je wel al het onrecht van de wereld op je schouders dragen. Heeft geen enkel nut.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

YakuzA schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:34:
[...]
Denk dat de schuld gewoon moet worden gelegd waar de oorzaak is, de FIFA.
Dat is wel heel makkelijk he. De schuld ligt evengoed bij de sponsoren, bonden maar ook de kijkers die het mogelijk maken. Iedereen weet, het is een simpel feit, dat het toernooi door corruptie tot stand is gekomen. Dat er doden zijn gevallen bij de bouw, dat mensen volledig zijn uitgebuit. Dat nu wegwuiven als zijnde “sport scheiden van politiek” of “gedane zaken nemen geen keer” is gewoon jezelf voor de gek houden. Het is het veroordelen van drugscriminaliteit en in het weekend je neus volstoppen.

Iedereen die achter de tv zit, legitimeert het gedrag van de FIFA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 12-05 21:39
Inderdaad! Of je verwarming aanzetten dat is ook het goedkeuren van zaken doen met Qatar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Visgek82 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:40:
Tsja, ik kijk gewoon. Ik kan er niets aan veranderen, dus waarom zou ik niet kijken als ik het leuk vind? Je hebt echt alleen jezelf er mee. Zo kun je wel al het onrecht van de wereld op je schouders dragen. Heeft geen enkel nut.
Als iedereen zo denkt zal er inderdaad niets veranderen. Als iedereen zaken die niet deugen boycotten, dan zal je zien hoe snel dingen kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:32
sevinc schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:59:
[...]

Is hij veroordeeld voor corrupt zijn ?
Lopen er rechtzaken tegen hem of beschuldigingen?

Waarom al die beschuldigingen zonder ook maar 1 bewijs.
De daden die deze man verricht spreken voor zich.
Verder maak ik er geen woord vuil aan :r

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Visgek82 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:40:
Dat is gewoon wegkijken van het probleem.. jij kan daar persoonlijk natuurlijk niks aan doen.

De Fifa is gewoon zo corrupt als het maar zijn kan (Kijk eens de Fifa corruptie documentaire op Netflix).

Qatar heeft gewoon een zak geld betaald aan de Fifa en zo hebben ze het WK gekregen..

Tegenwoordig gaat alles om het geld, bij de KNVB, Fifa, etc...

[ Voor 28% gewijzigd door Rockvee2 op 21-11-2022 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
Frame164 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:24:
[...]

Als iedereen zo denkt zal er inderdaad niets veranderen. Als iedereen zaken die niet deugen boycotten, dan zal je zien hoe snel dingen kunnen veranderen.
Klinkt alsof je de cancel cultuur aanhangt?
Heel gevaarlijk....

De fout is dik 10 jaar geleden al gemaakt. Mr. Blatter heeft ook al gezegd dat hij er spijt van heeft. Wat wil je nog meer? Nu massaal de tv uitzetten heeft echt 0,0 nut... ik neem aan dat er inmiddels bij de fifa echt wel gekeken word waar dat de komende ek en wks gespeelt gaan worden. En dat gaat echt niet meer het land met de grootste zak geld zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stylezzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:53:
[...]

Klinkt alsof je de cancel cultuur aanhangt?
Heel gevaarlijk....
Het gevaar van de cancelcultuur ligt hem in het feit dat iemand na een verkeerd grapje in de problemen komt. Dat men een schilderij van 500 jaar oud, met de ogen van vandaag bekijkt. Dat iemand die een iets afwijkende mening heeft in een verdomhoekje geplaatst wordt.

We hebben het hier over grootschalige corruptie, uitbuiting en vele vele doden. Als je die dingen 1 op 1 met elkaar wil vergelijken, zijn de argumenten wel heel erg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 19:13
PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:14:
[...]

Het gevaar van de cancelcultuur ligt hem in het feit dat iemand na een verkeerd grapje in de problemen komt. Dat men een schilderij van 500 jaar oud, met de ogen van vandaag bekijkt. Dat iemand die een iets afwijkende mening heeft in een verdomhoekje geplaatst wordt.

We hebben het hier over grootschalige corruptie, uitbuiting en vele vele doden. Als je die dingen 1 op 1 met elkaar wil vergelijken, zijn de argumenten wel heel erg op.
Ik ga ook helemaal geen vergelijking aan, dat maak jij ervan. Ik ga ook helemaal niet beweren dat qatar een fijn land is waar niks verkeerds gebeurd. Het heeft alleen nu absoluut geen nut meer om je tv uit te zetten. We moeten hier met zijn allen van leren om herhaling te voorkomen. En als al kopstukken dat nu toegegeven hebben, heb ik goede hoop dat dit ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Raar dat dit topic ook in het Sport forum wordt weergegeven :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P2vxlLwLVMhgxCciKJW95XVSNY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fISFDlZDYgyv5Fr4ZWaItgQy.jpg?f=user_large

Als ik op hjet onderwerp klik staat er ForumGeneral chat - openbare foraActualiteit, wetenschap en maatschappij[WK 2022]Corruptie....(..)

Daar hoort het m.i.alleen thuis, en niet ook in Sport :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
stylezzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:18:
[...]

Ik ga ook helemaal geen vergelijking aan, dat maak jij ervan. Ik ga ook helemaal niet beweren dat qatar een fijn land is waar niks verkeerds gebeurd. Het heeft alleen nu absoluut geen nut meer om je tv uit te zetten. We moeten hier met zijn allen van leren om herhaling te voorkomen. En als al kopstukken dat nu toegegeven hebben, heb ik goede hoop dat dit ook gaat gebeuren.
Ja, de kopstukken van toen ja.

Ik neem voor het gemak even aan dat je de rant van Infantino even gemist hebt van de week?

Daar was geen spoor van de zelfreflectie van de toenmalige kopstukken meer te vinden. Zoals hij het bracht moest de wereld zich vooral niet bemoeien met de zaken van de FIFA, en iedereen die kritiek had zich vooral moest gaan zitten schamen voor alles wat er in het geschiedenis gebeurd was.

Jammer dat er met de kennis van nu, en zaken die in de geschiedenis (en hoe we daar nu naar kijken als beschaving) zijn voorgevallen dit binnen de FIFA ook geen prominentere plek heeft voor toekomstige bids. Ik ben het overigens wel met je opmerking eens dat het nu geen zin meer heeft om te boycotten, ik ben alleen bang dat je hoop om herhaling te voorkomen ijdele hoop blijkt te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 21-11-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
prOnorama2 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:22:
Raar dat dit topic ook in het Sport forum wordt weergegeven :?

[Afbeelding]

Als ik op hjet onderwerp klik staat er ForumGeneral chat - openbare foraActualiteit, wetenschap en maatschappij[WK 2022]Corruptie....(..)

Daar hoort het m.i.alleen thuis, en niet ook in Sport :Y
Het is een alias, waarschijnlijk zodat het duidelijker is dat het onderwerp hier besproken moet worden en niet in de andere topics die echt over sport gaan.
Maar je kunt altijd hier even buurten als je het echt aan wilt kaarten: Sport Feedbacktopic

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:19
Infantino wil nu "gewoon door", het gezeik over randzaken is hij helemaal zat. Kunnen we nu gewoon lekker voetballen?

Ik snap het ergens wel, die gasten krijgen steeds maar weer die vermoeiende zuigers van de pers over zich heen. Op een gegeven moment ben je dat zat. Dan krijg je dit soort reacties. Het tekent de mens, die eigenlijk niet snapt waar men zich druk om maakt.

Over het nut van niet kijken is men best wel duidelijk: het maakt niets uit of je kijkt of niet. Ik begrijp het niet helemaal, maar het zal wel. Volgens mij maak je de beslissing om te kijken vooral voor je zelf. Niet om je zelf goed te voelen, maar omdat je een hekel hebt aan het circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TIGER1125 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:23:
[...]

Ja, de kopstukken van toen ja.

Ik neem voor het gemak even aan dat je de rant van Infantino even gemist hebt van de week?

Daar was geen spoor van de zelfreflectie van de toenmalige kopstukken meer te vinden. Zoals hij het bracht moest de wereld zich vooral niet bemoeien met de zaken van de FIFA, en iedereen die kritiek had zich vooral moest gaan zitten schamen voor alles wat er in het geschiedenis gebeurd was.

Jammer dat er met de kennis van nu, en zaken die in de geschiedenis (en hoe we daar nu naar kijken als beschaving) zijn voorgevallen dit binnen de FIFA ook geen prominentere plek heeft voor toekomstige bids. Ik ben het overigens wel met je opmerking eens dat het nu geen zin meer heeft om te boycotten, ik ben alleen bang dat je hoop om herhaling te voorkomen ijdele hoop blijkt te zijn.
Die preek van Infantino was gewoon beschamend.

Ik snap het gevoel dat nu boycotten weinig zinvol voelt, maar als individu heb je überhaupt weinig invloed op grotere zaken. Maar zolang elke individu zo blijft redeneren verandert er ook nooit iets. Het blijft lastig met dit soort dingen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

DirtyBird

Praktiserend denker

Het is vooral dat het nu eigenlijk te laat is. En dat is natuurlijk ook wel hypocriet. Nu pas zijn alle ogen gericht op het wk en staat iedereen vooraan op de barricade om het hoogste morele woord te hebben terwijl de misstanden al begonnen zijn bij de benoeming en in de afgelopen jaren al duidelijk waren.

Achteraf hadden 'we', als publiek misschien al stelliger moeten zijn richting een knvb of NOS dat we dit niet willen, maarja, de media interesseerde het ook nog geen reet dus komt het ook niet bij het volk aan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
DirtyBird schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:55:
Het is vooral dat het nu eigenlijk te laat is. En dat is natuurlijk ook wel hypocriet. Nu pas zijn alle ogen gericht op het wk en staat iedereen vooraan op de barricade om het hoogste morele woord te hebben terwijl de misstanden al begonnen zijn bij de benoeming en in de afgelopen jaren al duidelijk waren.

Achteraf hadden 'we', als publiek misschien al stelliger moeten zijn richting een knvb of NOS dat we dit niet willen, maarja, de media interesseerde het ook nog geen reet dus komt het ook niet bij het volk aan.
Voor Qatar is het te laat. Maar met genoeg van dit soort shit tijdens het toernooi wordt het doel niet bereikt: sportswashing. Een volgend regime krabt zich wel twee keer achter de oren om zich kandidaat te stellen.

En mocht het nog een keer gebeuren, dan is er hopelijk geen ezel die zich voor de derde keer aan dezelfde steen wil stoten.

Ik hoop op mooi voetbal en veel controverse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:53:
[...]Nu massaal de tv uitzetten heeft echt 0,0 nut... ik neem aan dat er inmiddels bij de fifa echt wel gekeken word waar dat de komende ek en wks gespeelt gaan worden. En dat gaat echt niet meer het land met de grootste zak geld zijn.
En dat geloof je zelf? Die schijnheil is alleen aan de macht gekomen door beloftes te doen aan alle irrelevante landen met een zak fifa geld (en schijnbaar tegenwoordig zelfs de steun van de Zuid-Amerikaanse bond/landen voor de volgende verkiezing waar niet eens meer een tegenkandidaat meedoet).
Wat Blatter betreft is het enige waar hij spijt van heeft dat qatar een te klein land is voor de organisatie van zo'n groot toernooi ...
"Infantino has shored up his voting base in the 54-member Confederation of African Football, which has been led since March 2021 by his close ally, South African mining magnate Patrice Motsepe.

The 2026 World Cup in North America, the first with 48 teams instead of 32, will hugely raise the tournament records for attendance and revenue for FIFA, which is on track to earn nearly $7 billion in its four-year commercial cycle tied to the World Cup in Qatar.

Infantino has consistently staked his presidency on raising FIFA’s income to steer more money toward federations worldwide. He wants other countries to close the gap on Europe and South America, which have provided every team to play in all 21 World Cup finals."
sevinc schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:59:
[...]

Is hij veroordeeld voor corrupt zijn ?
Lopen er rechtzaken tegen hem of beschuldigingen?

Waarom al die beschuldigingen zonder ook maar 1 bewijs.
"Outside of soccer, one political threat to Infantino’s leadership is an investigation by two special prosecutors in Switzerland into his three undocumented meetings with then-attorney general Michael Lauber in 2016 and 2017 during American and Swiss federal investigations of soccer officials.

It is currently unclear how that case, which is being overseen by the Swiss parliament, is proceeding or how much jurisdiction it has over Infantino as a private citizen who could be accused of having sought an advantage from a public official. He has denied all wrongdoing."

https://apnews.com/articl...388ee489eaa391eb5f8234023

Zal wellicht geen toeval zijn dat hij tegenwoordig in Qatar woont O-) ;)

https://www.theguardian.c...ation-alleged-malpractice

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 21-11-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14
Joris748 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:18:
[...]

Voor Qatar is het te laat. Maar met genoeg van dit soort shit tijdens het toernooi wordt het doel niet bereikt: sportswashing. Een volgend regime krabt zich wel twee keer achter de oren om zich kandidaat te stellen.

En mocht het nog een keer gebeuren, dan is er hopelijk geen ezel die zich voor de derde keer aan dezelfde steen wil stoten.

Ik hoop op mooi voetbal en veel controverse.
Maakt allemaal niet uit, zolang we blind achter de FIFA, IOC en UEFA blijven aanlopen. En dat gebeurt tot op de dag van vandaag. Zelfs de grote voetballanden hoor of zie je niet.

De volgende keer wordt zo'n groot toernooi weer gewoon in een discutabel land gehouden. Zo gaat het altijd, en niemand heeft de ballen om daar een einde aan te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 00:09
Bij Senegal - NL was de stadion capaciteit 40000

Volgens qatar zaten er 41000 in het stadion.

Als je nu naar plaatjes kijkt van de tribunes tijdens de wedstrijd, of de beelden zie je dat de helft van de stoelen leeg zijn....

Denken ze in die corrupte bende nu werkelijk dat mensen achterlijk zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Qatar World Cup: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Rockvee2 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:45:
[...]

Dat is gewoon wegkijken van het probleem.. jij kan daar persoonlijk natuurlijk niks aan doen.

De Fifa is gewoon zo corrupt als het maar zijn kan (Kijk eens de Fifa corruptie documentaire op Netflix).

Qatar heeft gewoon een zak geld betaald aan de Fifa en zo hebben ze het WK gekregen..

Tegenwoordig gaat alles om het geld, bij de KNVB, Fifa, etc...
Nee hoor. Ik ben volledig op de hoogte van de problemen en controverse van het wk in Qatar. Ik kies er alleen bewust voor om te kijken omdat ik de sport leuk vind, en er bewust van ben dat ik er niets aan kan veranderen. Cancellen of boycotten verandert daar dan ook helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
LZ86 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:28:

Als je nu naar plaatjes kijkt van de tribunes tijdens de wedstrijd, of de beelden zie je dat de helft van de stoelen leeg zijn....

Klopt die max capaciteit wel?

Ik zou het stadion inschatten op 80000+ supporters ofzo.

Ons stadion in de stad kan bijna 40000 zielen kwijt, maar past met gemak anderhalve keer in dat stadion in Qatar. Ons stadion is echt een ministadion als je het gaat vergelijken. Als ze eindelijk alle zitplaatsen zouden mogen weghalen, prop je er zelfs met gemak 55000 in. En dat allemaal in een klein, maar wel fijn, stadionnetje.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Visgek82 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:47:
[...]

Nee hoor. Ik ben volledig op de hoogte van de problemen en controverse van het wk in Qatar. Ik kies er alleen bewust voor om te kijken omdat ik de sport leuk vind, en er bewust van ben dat ik er niets aan kan veranderen. Cancellen of boycotten verandert daar dan ook helemaal niets aan.
Als je wil kijken, vooral doen.

Maar je redenatie klopt natuurlijk niet. Als iedereen achter het kut-smoesje gaat verschuilen van "als ik niet kijk, veranderd er toch niets" dan gebeurd er ook daadwerkelijk niet.

Maar ik durf te stellen dat als maar 20% van de kijkers in de westerse wereld afhaakt er zeker iets zal veranderen. Die overige miljarden mensen in de rest van de wereld hebben namelijk verdomd weinig buying-power voor de adverteerders die het spelletje voor de FIFA lonend maken.

Maar nogmaals, als je wil kijken, vooral doen. Maar ga niet je eigen straatje schoonvegen met de kutsmoes dat je "er toch niets aan kunt veranderen". Moreel het juiste doen is nooit zinloos. Zelfs al doe je het als enige.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Cyberpope schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:10:
[...]

Maar je redenatie klopt natuurlijk niet. Als iedereen achter het kut-smoesje gaat verschuilen van "als ik niet kijk, veranderd er toch niets" dan gebeurd er ook daadwerkelijk niet.

Maar ik durf te stellen dat als maar 20% van de kijkers in de westerse wereld afhaakt er zeker iets zal veranderen. Die overige miljarden mensen in de rest van de wereld hebben namelijk verdomd weinig buying-power voor de adverteerders die het spelletje voor de FIFA lonend maken.

Maar nogmaals, als je wil kijken, vooral doen. Maar ga niet je eigen straatje schoonvegen met de kutsmoes dat je "er toch niets aan kunt veranderen". Moreel het juiste doen is nooit zinloos. Zelfs al doe je het als enige.
Waar was je 12 jaar geleden?

Persoonlijk vind ik het vrij hypocriet om nu de verhevene uit te gaan lopen hangen. Toen we 12 jaar geleden liepen te roepen dat Qatar misschien niet zo'n verstandige keuze was van de FIFA, was iedereen ziende blind en horende doof. En de groep die het wel doorhad noemen ze tegenwoordig complotgekkies.

De gemiddelde voetbalfan weet verdraaide goed hoe de voetbalwereld werkt. Nu moet de rest van de wereld het nog doorkrijgen. En dat doe je niet door je nu moreel verheven te gedragen.

Nogmaals, waar waren jullie 12 jaar geleden?

p.s.: Ik bedoel het niet persoonlijk, maar in het algemeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:19
Lekker boeiend waar mensen 12 jaar geleden waren...alsof mensen nog allemaal hetzelfde denken/in het leven staan als 12 jaar geleden. Veranderingen (nieuwe inzichten) vinden plaats. Het is eigenlijk belachelijk dat na 12 jaar tijd er nog steeds mensen zijn die het goed proberen te praten en in die tijd niet het inzicht hebben ontwikkelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:28:
[...]

Persoonlijk vind ik het vrij hypocriet om nu de verhevene uit te gaan lopen hangen. Toen we 12 jaar geleden liepen te roepen dat Qatar misschien niet zo'n verstandige keuze was van de FIFA, was iedereen ziende blind en horende doof. En de groep die het wel doorhad noemen ze tegenwoordig complotgekkies.

De gemiddelde voetbalfan weet verdraaide goed hoe de voetbalwereld werkt. Nu moet de rest van de wereld het nog doorkrijgen. En dat doe je niet door je nu moreel verheven te gedragen.

Mensen die geen fan zijn van voetbal hebben dit 12 jaar geleden bijna of helemaal niet meegekregen.

Hoe konden zij toen al klagen of anderszins moraal gedrag vertonen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Flavius schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:56:
Lekker boeiend waar mensen 12 jaar geleden waren...alsof mensen nog allemaal hetzelfde denken/in het leven staan als 12 jaar geleden. Veranderingen (nieuwe inzichten) vinden plaats. Het is eigenlijk belachelijk dat na 12 jaar tijd er nog steeds mensen zijn die het goed proberen te praten en in die tijd niet het inzicht hebben ontwikkelt.
Welke nieuwe inzichten?

Het zal mij een rotzorg zijn waar je 12 jaar geleden was. Al zat je nog in de luiers voor mijn part.

Lang geleden is al duidelijk aangegeven dat de FIFA een grote corrupte toko is, en dat Qatar het WK publiekelijk kocht.

En mede door dit ordinaire wegkijkgedrag zal me het tijdens het WK een rotzorg zijn. Ik ben voetbalfan.

Verder praat mijn generatie niks goed. Er had al 30 jaar geleden een bom onder de FIFA, UEFA en het IOC gelegd moeten worden. Dat kan je ons aanrekenen.

Maar mijn generatie supporters kan de wereld niet verbeteren. En ik kan hoog of laag springen, maar er verandert in de keeper helemaal niks.

En dit is alleen nog maar voetbal.

@Stukfruit Die onwetenden lopen nu om het hardst te roepen dat we in een fout land spelen. Over drie weken lopen ze over iets anders te zeiken. Onwetenden heten niet voor niks onwetende.

[ Voor 7% gewijzigd door mavaros op 22-11-2022 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mavaros schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 00:10:
[...]
Maar mijn generatie supporters kan de wereld niet verbeteren. En ik kan hoog of laag springen, maar er verandert in de keeper helemaal niks.
Dit heb je niet bij het rechte eind. Het is de massa die bepaalt. Jij bent een onderdeel van die massa. En ja, als jij daadwerkelijk de enige bent, dan verandert er in de keeper niks. Maar dat is wat er hier anders is dan wat jij denkt. Jij bent, by far, de enige niet. Dus als jij wilt dat er iets verbeterd, dan heeft het wel degelijk zin om daar iets mee te doen, ipv op een forum te roepen dat het toch geen zin heeft.
@Stukfruit Die onwetenden lopen nu om het hardst te roepen dat we in een fout land spelen. Over drie weken lopen ze over iets anders te zeiken. Onwetenden heten niet voor niks onwetende.
Ik ben er zo eentje. Wat voetbal betreft dan. Ik volg het niet, kijk het niet, ken de FIFA en KNVB niet, de spelers niet. Niks.

Ik hoor, zie en lees wel het nieuws over dit onderwerp redelijk goed. Daar lusten de honden vòòr het gele kaarten verhaal al geen brood van. Maar vandaag [maandag, 21 nov] hoor ik dat er gele kaarten uitgedeelt gaan worden als spelers die band dragen. En iets later dat België het uitshirt aan moet passen vanwege "Love" tekst wat niet eens zichtbaar is als het shirt gedragen wordt.
En ik dacht nog, voordat ik de rest hoorde, dit is hét moment waarop de spelers de hele teringzooi in één klap kunnen beeindigen: niet meer op komen dagen (of een andere vorm van een flink statement). "Fuck them." zou daarbij een prima passend begeleidende tekst zijn.
Maar nee, bang voor gevolgen en een gele kaart en toch braaf dat veld opkomen lopen.
Volgende stap, dacht ik, laat de NPO dan maar de stekker uit de uitzending trekken. Ook dat gebeurd niet. Wederom slappe hap.
Dus nu blijft de keuze bij de kijker liggen.

Hier doet, zoals ik de berichtgeving interpreteer, dus niemand iets wat zin heeft. Ook jij niet, terwijl ook jij invloed hebt. Niet direct maar indirect. Niet kijken heeft écht gevolgen voor de 'tegenpartij'.

Je mag het zelf weten, maar ik was toch echt afgehaakt als kijker. Kijk je wel, daar heb je dan je eigen redenen voor maar wees dan in ieder geval begripvol naar diegenen die wel inzien dat niet kijken helpt en aan deze situatie iets proberen te doen door niet te kijken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
remco_k schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 01:28:
[...]

Dit heb je niet bij het rechte eind. Het is de massa die bepaalt. Jij bent een onderdeel van die massa. En ja, als jij daadwerkelijk de enige bent, dan verandert er in de keeper niks. Maar dat is wat er hier anders is dan wat jij denkt. Jij bent, by far, de enige niet. Dus als jij wilt dat er iets verbeterd, dan heeft het wel degelijk zin om daar iets mee te doen, ipv op een forum te roepen dat het toch geen zin heeft.

[...]

Ik ben er zo eentje. Wat voetbal betreft dan. Ik volg het niet, kijk het niet, ken de FIFA en KNVB niet, de spelers niet. Niks.

Ik hoor, zie en lees wel het nieuws over dit onderwerp redelijk goed. Daar lusten de honden vòòr het gele kaarten verhaal al geen brood van. Maar vandaag [maandag, 21 nov] hoor ik dat er gele kaarten uitgedeelt gaan worden als spelers die band dragen. En iets later dat België het uitshirt aan moet passen vanwege "Love" tekst wat niet eens zichtbaar is als het shirt gedragen wordt.
En ik dacht nog, voordat ik de rest hoorde, dit is hét moment waarop de spelers de hele teringzooi in één klap kunnen beeindigen: niet meer op komen dagen (of een andere vorm van een flink statement). "Fuck them." zou daarbij een prima passend begeleidende tekst zijn.
Maar nee, bang voor gevolgen en een gele kaart en toch braaf dat veld opkomen lopen.
Volgende stap, dacht ik, laat de NPO dan maar de stekker uit de uitzending trekken. Ook dat gebeurd niet. Wederom slappe hap.
Dus nu blijft de keuze bij de kijker liggen.

Hier doet, zoals ik de berichtgeving interpreteer, dus niemand iets wat zin heeft. Ook jij niet, terwijl ook jij invloed hebt. Niet direct maar indirect. Niet kijken heeft écht gevolgen voor de 'tegenpartij'.

Je mag het zelf weten, maar ik was toch echt afgehaakt als kijker. Kijk je wel, daar heb je dan je eigen redenen voor maar wees dan in ieder geval begripvol naar diegenen die wel inzien dat niet kijken helpt en aan deze situatie iets proberen te doen door niet te kijken.
toon volledige bericht
Ik geloof het allemaal wel.

Maar de FIFA en al die onderbondjes slopen is iets van een lange adem. Dat is niet morgen opgelost ern dan kunnen we weer dartelen over de groene weides.

Niks mis met onwetenden die zich mengen in de discussie en met oplossingen komen, maar hoe zit het over anderhalf jaar. Gaan de onwetenden dan nog altijd met vuur en vlam strijden om de FIFA en hun colletarel damage terug in hun hol te schoppen?

Ik denk het niet, en over een paar jaar hebben we dezelfde discussie. Dan lopen de onwetenden weer te zeiken dat een of ander ruimtevaartproject de natuur verpest, of dat er teveel Belgen bij ons over de grens komen om bier te drinken. Maar na december 2022 hebben ze geen idee meer wat of wie de FIFA is.

Met onwetende, doch goedbedoelende mensen win je geen oorlog. En de FIFA ligt niet zonder gedonder op de knieën.

@remco De strekking van uw verhaal snap ik denk ik wel. Niks mis mee dus, lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
mavaros schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 00:10:
[...]
Ieder mag zijn eigen overwegingen maken om wel of niet te kijken, maar dit klopt gewoon niet.

De brandstof voor deze misstand (want zo kunnen we dit WK/de Fifa wel noemen) zijn kijkcijfers. Zonder kijkcijfers geen sponsoren en geen dubieuze regimes die miljarden uit willen geven om hun daden te whitewashen.

Juist de kijker bepaalt of dit concept levensvatbaar is of niet. Waarbij de - zoals hierboven aangegeven - Westerse kijker door zijn hogere koopkracht ook nog eens een veelvoud aan invloed heeft.

Je hebt zoals gezegd alle vrijheid om te kiezen wat je wilt, maar de stelling dat je er geen invloed op hebt klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
mavaros schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 03:35:
[...]
Met onwetende, doch goedbedoelende mensen win je geen oorlog. En de FIFA ligt niet zonder gedonder op de knieën.
Eens, wat mij betreft mag dat hele corrupte zootje juridisch aangepakt en verboden worden. Dat zal inderdaad effectiever (en eerlijker) zijn dan via de groep die bewust niet kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zie nu dat België de shirts moet aanpassen/afplakken en ik krijg ineens flashbacks. Was dat 4,5 jaar geleden niet ook al het geval?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
LZ86 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:28:

Oh dat zijn de seizoenkaarthouders, zelfde tel methode als bij Ajax :+ ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
[...]

Sorry maar als je dat echt denk, ben je vreselijk naïef. En dat is het enige wat ik erover zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:22
[...]

Voor mensen die af en toe een potje voetbal kijken is het prima om door deze redenen niet te kijken, maar echte voetbal liefhebbers gaan echt niet het wk missen om maar een zogenaamd punt te maken.
In mijn omgeving zijn er ook allemaal mensen die zeggen niet te gaan kijken door de omstandigheden in Qatar, maar dat zijn allemaal mensen die sowieso niet elke week wedstrijden uit de premier league en la liga volgen omdat ze echt van de sport houden.

Vind niet kijken ook wel een hele slappe reden om een punt te maken, ga dan ook daadwerklijk iets goeds doen, stort wat geld doe wat vrijwilligers werk oid.

Prima als je niet gaat kijken maar dan de moraalridder gaan uithangen terwijl je daar daadwerkelijk niemand mee helpt vind ik ook nergens op slaan.

Bij het voorprogramma zondag bij de NOS waar ze ook meerdere mensen van allerlei instanties hadden uitgenodigd om over de omstandigheden te praten in Qatar was er ook iemand bij aan tafel die heel demonstratief ging zeggen niet te kijken, maar toen hem gevraagd werd wie hij het liefst in de spits wou had hij geen flauw idee wie Gakpo was, ja tuurlijk ga je dan niet kijken ik vind het ook niet moeilijk om het WK handbal te missen omdat mijn interesse daar totaal niet ligt.

Ik denk dat we nooit meer een WK aan zo'n land moeten geven en misschien ook na dit WK is goed moeten kijken of we niet is een andere organisatie moeten vinden voor zo'n evenement, maar laten we wel gewoon genieten van het voetbal zelf en laat dat vooral niet verpesten door andere mensen die niks met voetbal hebben en dat aan aan andere mensen gaan opdringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 22-11-2022 08:33 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

A: Als het het werkelijk zo denkt, ben je aardig naiëf qua voetbal wereld. Een wereld vol corruptie en malafide praktijken. Alles is al lang verkocht dit WK qua uitzendingen , marketing etc. Het gaat helemaal niemand niets boeien als 40% minder mensen kijken. Het geld staat al op de rekening bij de FIFA.

De NOS heeft er laatst nog een stuk over geschreven: https://nos.nl/artikel/24...aat-daar-niets-van-merken

Puntje bij het paaltje. Ook al kijkt er nu niemand, het boeit ze helemaal niets.

B: De enige manier om de FIFA te pakken, is corruptie onderzoek (zie de ondergang van Blatter en Platini) en ze keihard op de knaken te pakken. Het kan, als de europese bonden massaal de middelvinger opsteken naar de FIFA best, die zijn ontzettend afhankelijk van de Europese bonden. Alle interessante clubs (en spelers) spelen in europese competities. Stel je voor: Een WK wat door Engeland, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje en Portugal geboycot wordt. Dat zou groot nieuws zijn en de start van een gigantisch schandaal. Daar zit de FIFA niet op te wachten, want dan zijn de uitzendrechten minder waard.

Wat ook nog wel kan helpen is dat Budweiser ze best wel eens keihard kan gaan pakken vanwege contractbreuk door die Sjeiks die als alles al staat plots geen bier meer toelaten. Je leest her en der wat insider stukken dat Budweiser op zijn zachtst gezegd not amused is.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 22-11-2022 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44
LZ86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:34:
[...]

A: Als het het werkelijk zo denkt, ben je aardig naiëf qua voetbal wereld. Een wereld vol corruptie en malafide praktijken. Alles is al lang verkocht dit WK qua uitzendingen , marketing etc. Het gaat helemaal niemand niets boeien als 40% minder mensen kijken. Het geld staat al op de rekening bij de FIFA.

De NOS heeft er laatst nog een stuk over geschreven: https://nos.nl/artikel/24...aat-daar-niets-van-merken

Puntje bij het paaltje. Ook al kijkt er nu niemand, het boeit ze helemaal niets.
Ha, dat NOS artikel is een 'wij van WC-eend' artikel. Zij zenden de wedstrijden uit, dus natuurlijk gaan zij zeggen dat het niet kijken geen effect heeft. Want anders missen zij de reclame-inkomsten om de uitgaven terug te krijgen.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
edie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:42:
[...]

Ha, dat NOS artikel is een 'wij van WC-eend' artikel. Zij zenden de wedstrijden uit, dus natuurlijk gaan zij zeggen dat het niet kijken geen effect heeft. Want anders missen zij de reclame-inkomsten om de uitgaven terug te krijgen.
Yup, absoluut. Dus zij hebben er wel baat bij. Maar de FIFA boeit het niets, daar is niets aan gelogen in het artikel. De NOS heeft braaf alles al betaald qua uitzendrechten.

En in de onderhandelingen over de volgende editie minder betalen omdat er minder mensen gekeken hebben is er niet bij. Dan krijg je net zoals bij de F1 plots een kutpartij als viaplay die even de vraagprijs, of iets meer op tafel legt en dan ben je de uitzendrechten kwijt. FOMO.

Also, kijkcijfers bekend. 4,3 miljoen. Dat is wel fors minder dan eerdere WK waarin NL meedeed (daar was de openingswedstrijd goed voor meer dan 7 miljoen.)

[ Voor 29% gewijzigd door LZ86 op 22-11-2022 08:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:28:
[...]

p.s.: Ik bedoel het niet persoonlijk, maar in het algemeen.
toon volledige bericht
Is deze echt serieus? Mensen die 12 jaar geleden het idioot vonden dat Qatar was 'gekozen' waren complotgekkies? Laat me niet lachen, ook 12 jaar geleden wist iedereen met meer dan twee actieve hersencellen dat Qatar puur en alleen door corruptie het WK had gekregen, en hoewel misschien toen wat minder bekend was over de misstanden in Qatar, wisten er echt genoeg dat het nou niet echt een lichtend voorbeeld is van hoe wij een land het liefst zien.

Er is toen ook genoeg kritiek op geweest, maar uiteraard als daadwerkelijk het WK dichterbij komt (en daadwerkelijk nu begonnen is), dan wordt het weer luider, vooral als er dan allerlei extra zaken die volgens FIFA echt geen probleem zouden zijn, ineens wel een probleem zijn.

Het probleem is meer wat @Cyberpope schrijft: Niet kijken helpt echt wel. Als de kijkcijfers significant lager zijn, dan vinden de adverteerders dat niet leuk, en dat betekend minder geld naar FIFA, wat FIFA weer niet leuk vindt. Echter dan moeten er wel daadwerkelijk minder kijken, en ik vermoed dat dat zwaar tegen gaat vallen, omdat onder de streep het potje voetbal toch belangrijker is dan een paar duizend doden meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:34:
[...]

Natuurlijk, voor dit WK zijn die rechten al verkocht, maar dat gaat wel impact hebben op het volgende WK en hoeveel dan voor rechten wordt betaald als er nu veel minder mensen zouden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:56
LZ86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:46:
[...]

Also, kijkcijfers bekend. 4,3 miljoen. Dat is wel fors minder dan eerdere WK waarin NL meedeed (daar was de openingswedstrijd goed voor meer dan 7 miljoen.)
Een significant deel zal ook gewoon komen door het verplaatsen van het toernooi van de zomer naar de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Er zijn kennelijk nog wel andere redenen om niet te kijken...
SmasterS in "Zijn hier mensen met klachten over het ingebrande NPO-logo?"
Leuk zo'n wk voetbal met dikke NOS letters en dan de O nog eens ROOD.. terwijl aan de rechterkant het gewoon netjes transparant is. Blijf het een schande vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59

Player1S

Probably out in the dark

eric.1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:17:
[...]

Een significant deel zal ook gewoon komen door het verplaatsen van het toernooi van de zomer naar de winter.
Wat, imho, beter zou moeten zijn voor de kijkcijfers. Nu blijf je eerder binnen.

Qua tijdstip zou je verwachten dat de meesten de eerste helft missen ivm werk. Maar vind het wel significant minder. Benieuwd hoe het vervolg gaat.

Wel benieuwd of dit een internationale trend is. Al zal de fifa gewoon claimen dat de kijkcijfers een nieuw record zijn.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Player1S schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:29:
Wat, imho, beter zou moeten zijn voor de kijkcijfers. Nu blijf je eerder binnen.
In de zomer is er over het algemeen niets anders op TV (komkommertijd).

Wat tijdstippen betreft is de volgende editie interessanter, want dan zit men in Canada/VS/Mexico, dacht ik. Dat wordt nachtbraken :P
Wel benieuwd of dit een internationale trend is. Al zal de fifa gewoon claimen dat de kijkcijfers een nieuw record zijn.
Ongetwijfeld, er hebben nog nooit zo veel mensen gekeken naar gebeurtenissen in Qatar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dit is natuurlijk onzin van de bovenste plank. De normale kijker betaalt niet. Ik neem echter aan dat jij al boze brieven hebt gestuurd naar BAM, Royal HaskoningDHV, Boskalis en Arcadis? Alles wat zichtbaar is is waar de goegemeente zich druk over maakt maar ondertussen is het bloedgeld allang opgehaald door bedrijven die nu helemaal niet meer in de picture staan.

En wij als normale kijker hebben NIKS te maken met de shit die daar gebeurd is. Dus kijken wij. Alsof het WK opeens stopt of dat er dingen (cultureel!) gaan veranderen. Dan ben je écht een dromer als je dat denkt. Een nobele dromer dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:56
Player1S schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:29:
[...]

Qua tijdstip zou je verwachten dat de meesten de eerste helft missen ivm werk. Maar vind het wel significant minder. Benieuwd hoe het vervolg gaat.

Nouja, in de zomer zijn er hele campings die kijken, hele straten/buurten die samen komen, tuin/bbq-feestjes e.d. Geen idee of dit in de kijk-cijfers mee wordt genomen maar ik merk wel om me heen dat er veel minder een "WK-gevoel" heerst, wat veelal los staat van de Qatar-heisa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59

Player1S

Probably out in the dark

Dido schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:35:

Wat tijdstippen betreft is de volgende editie interessanter, want dan zit men in Canada/VS/Mexico, dacht ik. Dat wordt nachtbraken :P
Denk dat ze het wel zo plannen dat de wedstrijden daar rond het middag uur gespeeld worden zodat we hier lekker in de avond kunnen kijken. Net als met de Formule 1 aldaar. Lokale tijd 2 uur, is hier ongeveer 9 uur.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
4,3 miljoen kijkers voor NED - SEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56xJIaygmasL4nBjovpA6v79ZoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fogbgn4nSHQxI6DMmCQXeyqk.jpg?f=user_large

wel of niet kijken maakt voor de corrupte FIFA bende natuurlijk precies 0,0 uit. Geld is al binnen

en die nr 7 in het lijstje zegt wel iets over TV kijkers :+

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 22-11-2022 10:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste