Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
bszz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:18:
[...]

Het is een beroepsrisico dat uit te drukken is in cijfers omdat er statistieken van zijn. Er is geen lijstje met een prijs per ledemaat of leven. dat is echt onzin: Daar hebben we schikkingen of de rechter voor. En dat er ongelukken gebeuren en mensen omkomen maat het nog niet aanvaardbaar. Daarom zijn er in Nederland zulke strenge Arbo voorschriften en gaan sommige werkgevers nog veel verder dan dat: Om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren en doden vallen. Precies dat is wat in Qatar zo beroerd geregeld is. En dat is waarom er zo veel vermijdbare ongevallen plaatsvinden met zoveel gewonden en doden. Overigens wordt dat aspect hier nu voornamelijk uitgelicht maar het gaat om een heel systeem van uitbuiting en slechte werkomstandigheden wat niet deugt. Dat is wat aan de orde wordt gesteld en dat kan niet in twijfel worden getrokken door een theoretische algemeenheid over cijfers.
Denk je serieus dat elke afgehakte vinger via een rechter gaat? Natuurlijk niet, dat zijn gewoon standaard tarieven, leuk of niet.

https://letsel.info/voorbeelden-smartengeld/

Ik zeg ook niet dat het aanvaardbaar is, of dat ik het ok vind maar de realiteit is dat er mensen overlijden bij meer risicovolle beroepen. Statistisch gaan er meer mensen dood in de bouw dan in de IT. Er vallen nu eenmaal wel eens mensen van een steiger en ja die gaan dood, mensen die van een bureaustoel vallen gaat nu eenmaal minder snel dood.

En wie zegt dat het zo beroerd geregeld is in Qatar? Tov wat? Tov de westerse wereld misschien wel, tov andere landen misschien niet. In België stoppen gemeenteambtenaren bij het openbaarvervoer met werken bij 35+ graden (ook de kantoormedewerkers....) in Zuid-Amerika is dat een dag als geen ander....het is maar in welk perspectief je het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
Zorg schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:57:
[...]

Denk je serieus dat elke afgehakte vinger via een rechter gaat? Natuurlijk niet, dat zijn gewoon standaard tarieven, leuk of niet.
Onderbouwing graag!
Ik zeg ook niet dat het aanvaardbaar is, of dat ik het ok vind maar de realiteit is dat er mensen overlijden bij meer risicovolle beroepen. Statistisch gaan er meer mensen dood in de bouw dan in de IT. Er vallen nu eenmaal wel eens mensen van een steiger en ja die gaan dood, lensen die van een bureaustoel valt gaat nu eenmaal minder snel dood.

En wie zegt dat het zo beroerd geregeld is in Qatar? Tov wat? Tov de westerse wereld misschien wel, tov andere landen misschien niet. In België stoppen gemeenteambtenaren bij het openbaarvervoer met werken bij 35+ graden (ook de kantoormedewerkers....) in Zuid-Amerika is dat een dag als geen ander....het is maar in welk perspectief je het ziet.
Volgens mij heeft het niet zoveel zin wat ik zeg want jij relativeert toch alles weg.. :'( Wil je soms zeggen dat het wel goed geregeld is in Qatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Zie mijn laatste link over smartengeld, deze heb ik na je post toegevoegd. Maar dit is business as usual in verzekeringenland.

Ik zeg niet dat het goed geregeld is in Qatar, ik zeg alleen ten opzichte van wat? Ten opzichte van het rijke westen of ten opzichte van het het arme Bangladesh? Wat is de definitie van goed?

*knip*, whataboutism.

[ Voor 58% gewijzigd door NMH op 03-12-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Zorg schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:16:
Zie mijn laatste link over smartengeld, deze heb ik na je post toegevoegd. Maar dit is business as usual in verzekeringenland.

Ik zeg niet dat het goed geregeld is in Qatar, ik zeg alleen ten opzichte van wat? Ten opzichte van het rijke westen of ten opzichte van het het arme Bangladesh? Wat is de definitie van goed?

*knip*, whataboutism.
Laatste reactie en dan hou ik er mee op: Je linkt niet naar een lijstje maar naar een site die refereert aan gerechtelijke uitspraken en uitlegt dat het niet eenvoudig is de geleden schade te berekenen en die uitlegt welke factoren een rechter meeweegt bij het bepalen ervan. Het is geen lijstje waar je op kunt zien waar je recht op hebt. Verzekeraars zullen hier zeker naar kijken en een voorstel doen en als er geen rechter aan te pas komt dan is dat mooi maar er is geen lijstje waarop staat wat een verloren ledemaat ,vinger of leven kost.

En als je niet wilt zeggen dat het best ok geregeld is in Qatar: Suggereer het dan ook niet!

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 03-12-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Mea culpa, ik was wellicht te snel met het vinden van een link. Na iets langer dan één minuut te googlen een voorbeeld, weliswaar van een reisverzekering maar ik kan mij goed inbeelden dat een arbeidsongevallenverzekering ook soortgelijke clausules heeft. Ik ben geen verzekeringsagent oid maar heb in een ver verleden gewerkt voor banken en verzekeringen, daar in een opleiding is het ter sprake gekomen vandaar dat ik er weet van had.
https://www.europeesche.n...kering-bij-ongevallen.pdf

Ik suggereer nergens dat het ok is in Qatar, beetje spijtig dat je dit er dan bij haalt. Ik zeg alleen dat om het juist te beoordelen je het wel in het juiste perspectief moet plaatsen. Simpelweg met getallen komen en het vergelijken in een andere context is dat niet. Dat is misschien leuk voor de Telegraaf (of welke willekeurige krant dan ook) om nog meer mensen te laten klikken op een nieuwsartikel.

Daarnaast geef ik juist aan dat ik het positief vind dat het negatieve beeld nu er voor kan zorgen dat het wel beter gaat. Voor het WK gebeurde deze toestanden daar ook, toen had niemand er moeite mee en als ze het niet hadden gedaan dan was dat zeker op dezelfde manier verder gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Zorg schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:46:
Mea culpa, ik was wellicht te snel met het vinden van een link. Na iets langer dan één minuut te googlen een voorbeeld, weliswaar van een reisverzekering maar ik kan mij goed inbeelden dat een arbeidsongevallenverzekering ook soortgelijke clausules heeft. Ik ben geen verzekeringsagent oid maar heb in een ver verleden gewerkt voor banken en verzekeringen, daar in een opleiding is het ter sprake gekomen vandaar dat ik er weet van had.
https://www.europeesche.n...kering-bij-ongevallen.pdf

Ik suggereer nergens dat het ok is in Qatar, beetje spijtig dat je dit er dan bij haalt. Ik zeg alleen dat om het juist te beoordelen je het wel in het juiste perspectief moet plaatsen. Simpelweg met getallen komen en het vergelijken in een andere context is dat niet. Dat is misschien leuk voor de Telegraaf (of welke willekeurige krant dan ook) om nog meer mensen te laten klikken op een nieuwsartikel.

Daarnaast geef ik juist aan dat ik het positief vind dat het negatieve beeld nu er voor kan zorgen dat het wel beter gaat. Voor het WK gebeurde deze toestanden daar ook, toen had niemand er moeite mee en als ze het niet hadden gedaan dan was dat zeker op dezelfde manier verder gegaan....
Dat is een lijstje met verzekerde bedragen van een reisverzekering. Dat is dus het (deel van) het risico wat je tegen betaling van een premie afdekt met een verzekering en is niet hetzelfde als de daadwerkelijk geleden schade.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

TerraGuy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:00:
[...]

Ik heb de afgelopen 10 jaar alle wedstrijden van NL wel gezien in WK/EK's, maar ik sla deze zoveel mogelijk over. Achtste en kwartfinale kan ik nog makkelijk missen, halen ze de halve finale dan zal het aardig gaan kriebelen en finale met NL erin zal ik zeker kijken, dat is wel zo bijzonder dat 't moeilijk wordt om daar niet naar te kijken. Kans is uiteraard verhipte klein dat ze het zover schoppen :)

Maar goed, als een kwart of de helft van de normale kijkers in ieder geval de groepsfase overslaat dan zal dat vast wel gemerkt worden, tis een stap. Vermoedelijk zullen er ook protestacties of demonstraties komen, het krijgt in ieder geval aandacht. Wie weet trek er zich dan een sponsor toch weer terug, reclame van de buis etc. Sponsoren worden voorzichtig nu.
Tot nu toe heb ik me aan mijn principes kunnen houden, 0 wedstrijden gezien :) Stiekem best trots op mezelf dat ik het volgehouden heb :*) Handig dat ze eruit liggen, want het begon gisteren bij het vuurwerk toch wel te kriebelen :P m'n vriendin heeft zelf wel even zitten kijken toen, ben ik in een andere kamer wat anders gaan doen. De rest van het WK interesseert me niet zo, ik hoor wel een keer wie er gewonnen heeft. Jammer dat het zo moest gaan allemaal, en hopelijk over 1,5 jaar een EK wat vrij van grote smet of andere negatieve omstandigheden is.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:01
Zorg schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:16:
Ik zeg niet dat het goed geregeld is in Qatar, ik zeg alleen ten opzichte van wat? Ten opzichte van het rijke westen of ten opzichte van het het arme Bangladesh?
Qatar is één vd top tien rijkste landen ter wereld....
Wikipedia: Economy of Qatar

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ik zeg ook dat je het moet vergelijken met gelijken. Denk dat de arbeidsomstandigheden in Bangladesh ook niet altijd even goed zijn. Het enige wat ik benadrukken wil is dat we het in het juiste perspectief plaatsen. Hadden ze meer kunnen doen in Qatar? Denk het zeker wel. Overlijden er mensen in risicovolle beroepen? Ja dat gebeurd nu eenmaal. Als je dan maal 20 (of 200?) aan het bouwen bent dan gebeuren er ook meer ongelukken....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Zorg schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:40:
Ik zeg ook dat je het moet vergelijken met gelijken. Denk dat de arbeidsomstandigheden in Bangladesh ook niet altijd even goed zijn. Het enige wat ik benadrukken wil is dat we het in het juiste perspectief plaatsen. Hadden ze meer kunnen doen in Qatar? Denk het zeker wel. Overlijden er mensen in risicovolle beroepen? Ja dat gebeurd nu eenmaal. Als je dan maal 20 (of 200?) aan het bouwen bent dan gebeuren er ook meer ongelukken....
Ik hoop dat dit een grapje is.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Zorg schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:40:
Ik zit even op Google te gluren, maar ik kan zo snel geen berichten vinden over de dood van bouwvakkers tijdens het bouwen van de ArenA. Dus nee, dat verklaart niet dat er in Qatar duizenden doden zijn zo'n 30 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:15

ST10©DE

Dus.............

TerraGuy schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:09:
[...]

Tot nu toe heb ik me aan mijn principes kunnen houden, 0 wedstrijden gezien :) Stiekem best trots op mezelf dat ik het volgehouden heb :*) Handig dat ze eruit liggen, want het begon gisteren bij het vuurwerk toch wel te kriebelen :P m'n vriendin heeft zelf wel even zitten kijken toen, ben ik in een andere kamer wat anders gaan doen. De rest van het WK interesseert me niet zo, ik hoor wel een keer wie er gewonnen heeft. Jammer dat het zo moest gaan allemaal, en hopelijk over 1,5 jaar een EK wat vrij van grote smet of andere negatieve omstandigheden is.
Wat was je motivatie om niet te kijken? Voor je eigen gemoedsrust? ( wat een prima argument is overigens)

Zelfs al zouden heel Nederland, Duitsland, België en Denemarken niet kijken, dan zou het nog geen invloed hebben. Kijk naar Zuid-Amerika, Afrika, Azië. Daar zit de massa en die maakt het geen ruk uit hoe het in Qatar er aan toe gaat.

Het is anders dan bij maatregelen voor het milieu, alles wat je daar doet (verminderen van afval, etc) komt direct ten goede van het milieu. Alhoewel het een klein effect is, het blijft een effect.

Niet kijken heeft geen effect.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

ST10©DE schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:20:
[...]

Wat was je motivatie om niet te kijken? Voor je eigen gemoedsrust? ( wat een prima argument is overigens)

Zelfs al zouden heel Nederland, Duitsland, België en Denemarken niet kijken, dan zou het nog geen invloed hebben. Kijk naar Zuid-Amerika, Afrika, Azië. Daar zit de massa en die maakt het geen ruk uit hoe het in Qatar er aan toe gaat.

Het is anders dan bij maatregelen voor het milieu, alles wat je daar doet (verminderen van afval, etc) komt direct ten goede van het milieu. Alhoewel het een klein effect is, het blijft een effect.

Het zat me niet lekker dat ik een paar weken zou gaan genieten van een event waar recent duizenden mensen voor gestorven zijn en nog veel meer leed is veroorzaakt, door rijke lui die niets geven om arme mensen. Daar wilde ik geen deel van uitmaken.

Dus eigen principes volgen. Wat anderen doen, mogen ze zelf beslissen. Voor mijzelf ook een test om niet mee te gaan in de massa en mijn omgeving die er anders over dachten - of wellicht hetzelfde dachten maar anders handelden - en hun keuze ook te respecteren zonder veroordeling, meegenieten van hun blijdschap als NL wat gewonnen had enzo :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheBrut3 schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:01:
[...]

Ik zit even op Google te gluren, maar ik kan zo snel geen berichten vinden over de dood van bouwvakkers tijdens het bouwen van de ArenA. Dus nee, dat verklaart niet dat er in Qatar duizenden doden zijn zo'n 30 jaar later.
Je moet dan wel naar de hele bouwsector (of eventueel alle migranten in Nederland) kijken in de 10 jaar rond de aanleg van de ArenA. En naar alle sterftes die in die groep zijn gebeurd, ongeacht de oorzaak. Zo is men tot de Qatar cijfers gekomen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

IJzerlijm schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:00:
[...]

Je moet dan wel naar de hele bouwsector (of eventueel alle migranten in Nederland) kijken in de 10 jaar rond de aanleg van de ArenA. En naar alle sterftes die in die groep zijn gebeurd, ongeacht de oorzaak. Zo is men tot de Qatar cijfers gekomen.
Wat is je punt?

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Volgende week loopt niemand meer over mensenrechten in Qatar te zeiken. Ook niet op dit forum. Zo gaat het altijd en daar verandert niks aan.

[ Voor 8% gewijzigd door mavaros op 11-12-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:13
mavaros schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:48:
Volgende week loopt niemand meer over mensenrechten in Qatar te zeiken. Ook niet op dit forum. Zo gaat het altijd en daar verandert niks aan.
Klopt. Maar dit WK was bij lange na niet het commerciële succes wat men beoogd had.

Komt natuurlijk ook door andere factoren, maar bij toekomstige toewijzingen kan men de maatschappelijke en mensenrechtensituatie in kandidaat-landen niet meer zo blind negeren als tot nu toe gebeurde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
alexbl69 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:59:
[...]

Klopt. Maar dit WK was bij lange na niet het commerciële succes wat men beoogd had.

Komt natuurlijk ook door andere factoren, maar bij toekomstige toewijzingen kan men de maatschappelijke en mensenrechtensituatie in kandidaat-landen niet meer zo blind negeren als tot nu toe gebeurde.
Ik hoop dat u gelijk heeft, maar zo werkt de voetbalwereld/sportwereld niet.

Dat hele Bud bier was een dag voor het begin van de WK verbannen uit Qatar, maar toch zag je elke wedstrijd gewoon die Bud reclames op de borden staan. Je zou toch denken dat je door dit soort geintjes je reclame terugtrekt. Maar nee, kennelijk is het lukratiever om voor een half stadion en de halve wereld gewoon al je nepprincipes overboord te gooien.

En wat ik dus al eerder zei. Over een week is Qatar vergeten en heeft niks of niemand het meer over deze ophef.

Ja, dat is triest en ook ik hoop dat dit de laatste keer was dat we in een gek land onder gekke omstandigheden moeten voetballen, maar elk normaal mens weet helaas beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mavaros schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:58:
[...]
Ik hoop dat u gelijk heeft, maar zo werkt de voetbalwereld/sportwereld niet.

Dat hele Bud bier was een dag voor het begin van de WK verbannen uit Qatar, maar toch zag je elke wedstrijd gewoon die Bud reclames op de borden staan. Je zou toch denken dat je door dit soort geintjes je reclame terugtrekt. Maar nee, kennelijk is het lukratiever om voor een half stadion en de halve wereld gewoon al je nepprincipes overboord te gooien.

En wat ik dus al eerder zei. Over een week is Qatar vergeten en heeft niks of niemand het meer over deze ophef.

Ja, dat is triest en ook ik hoop dat dit de laatste keer was dat we in een gek land onder gekke omstandigheden moeten voetballen, maar elk normaal mens weet helaas beter.
Het niet beschikbaar zijn van alcohol vind ik nog het minste punt.
De vorige keer dat ik in de arena was voor een wedstrijd van Oranje was er ook alleen maar alcoholvrij bier te krijgen. :)

Het zou me niet verbazen als dit is was om juist een ‘controverse’ te creëren die afleid van de echte misstanden daar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Ach kijk een klein artikeltje in de Volkskrant over illegale bouwvakkers die zijn aangetroffen bij de bouw van het Olympisch dorp in Parijs.
How the turn tables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
YangWenli schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:09:
Ach kijk een klein artikeltje in de Volkskrant over illegale bouwvakkers die zijn aangetroffen bij de bouw van het Olympisch dorp in Parijs.
How the turn tables.
Heb je een linkje naar dat artikel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:23
alexbl69 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:51:
[...]

Heb je een linkje naar dat artikel?
Ik gok deze:
https://www.volkskrant.nl...dorp-bij-parijs~b5255d2c/
(weet niet of dit achter een paywall zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Is helaas het geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

How the turn tables.
Dat is natuurlijk een kont-verhaal om te vergelijken.
Criminaliteit is overal. Verschil is hoe een overheid er tegen optreed.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:09
Ik kon deze gewoon lezen. Anders kleine tip: artikellink even kopieren in google, en dan 'in cache' openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53
Cyberpope schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:05:
[...]

Dat is natuurlijk een kont-verhaal om te vergelijken.
Criminaliteit is overal. Verschil is hoe een overheid er tegen optreed.
Dit. Arbeidsmigranten in Qatar of vergelijkbare landen hebben nul komma nul rechten daar. En waar ik nog vriendelijk een 'buitenlander' zou helpen worden ze daar met de nek aangekeken en nagetrapt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cobb schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:21:
[...]

Dit. Arbeidsmigranten in Qatar of vergelijkbare landen hebben nul komma nul rechten daar. En waar ik nog vriendelijk een 'buitenlander' zou helpen worden ze daar met de nek aangekeken en nagetrapt.
Dat bedoel ik. Ik denk dat je zelfs wel in nederland illegale werkers kunt vinden die rete slecht behandeld worden. Zelfs legale werkers die op zeer illegale manier worden uitgebuit.

Maar dat is op geen enkele wijze te vergelijken met Qatar. Hier (en in Frankrijk) kan iemand zo een politiebureau en/of arbeidsinspectie binnen lopen en hij/zij krijgt ondersteuning van de rechtstaat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
CousinBoneless schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:49:
[...]

Ik kon deze gewoon lezen. Anders kleine tip: artikellink even kopieren in google, en dan 'in cache' openen :+
offtopic:
Thanks, die kende ik nog niet. Heel erg handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
How the turn tables.
Deze uitbuiting door bedrijven is natuurlijk niet te vergelijken met de institutionele slaveninzet in Qatar.

De Franse arbeidsinspectie heeft notabene justitie ingeschakeld om die bedrijven te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:20:
[...]

Daar vergis je je gruwelijk in. Zonder de TV en sponsorgelden van de Westerse wereld is er geen WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:15

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:48:
[...]

Daar vergis je je gruwelijk in. Zonder de TV en sponsorgelden van de Westerse wereld is er geen WK.
Zie je de reclame borden langs het veld? Ik kan er weinig van maken. Volgens mij niet gericht op West-Europa

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:28
toolkist schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:48:
[...]

Mwa ik denk dat de fifa inmiddels ook prima in azie genoeg geld kan krijgen als het westen zich gaat terug trekken, organiseren ze wel een WK in een aziatisch land ofzo. We denken allemaal dat ze niet zonder het westen kunnen maar daar zouden wij ons wel is heel goed in kunnen vergissen.
Dan zal het westen eerst ook steun moeten hebben van Zuid amerikaanse landen zoals Brazilie of Argentinie want dan hebben ze wel een probleem, ik zie deze landen echter niet de kant van het westen kiezen hoor:)

Blijf het ontzettend naïef vinden dat je iedereen ziet opscheppen zelfs in de talkshows etc over dat ze dit WK de wedstrijden niet gekeken hebben en daardoor oh zo goed bezig zijn? 8)7 Daar bereik je toch werkelijk waar helemaal niks mee komop zeg In Qatar merken ze echt niet dat je niet aan het kijken bent hoor. Ga dan is echt iets nuttigs doen voor die migranten als je het dan echt allemaal zo erg vind. Ondertussen lopen de meeste van deze mensen wel allemaal rond met spullen die door mensen onder misschien nog wel slechtere omstandigheden zijn gemaakt omdat ze niet zonder kunnen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Stylze schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:09:
[...]

Mwa ik denk dat de fifa inmiddels ook prima in azie genoeg geld kan krijgen als het westen zich gaat terug trekken, organiseren ze wel een WK in een aziatisch land ofzo. We denken allemaal dat ze niet zonder het westen kunnen maar daar zouden wij ons wel is heel goed in kunnen vergissen.
Dan zal het westen eerst ook steun moeten hebben van Zuid amerikaanse landen zoals Brazilie of Argentinie want dan hebben ze wel een probleem, ik zie deze landen echter niet de kant van het westen kiezen hoor:)

Blijf het ontzettend naïef vinden dat je iedereen ziet opscheppen zelfs in de talkshows etc over dat ze dit WK de wedstrijden niet gekeken hebben en daardoor oh zo goed bezig zijn? 8)7 Daar bereik je toch werkelijk waar helemaal niks mee komop zeg In Qatar merken ze echt niet dat je niet aan het kijken bent hoor. Ga dan is echt iets nuttigs doen voor die migranten als je het dan echt allemaal zo erg vind. Ondertussen lopen de meeste van deze mensen wel allemaal rond met spullen die door mensen onder misschien nog wel slechtere omstandigheden zijn gemaakt omdat ze niet zonder kunnen.
Zelfs in Azië kijkt er geen hond als er geen Europese landen aan meedoen* :D (geld uit het midden-Oosten is er zat idd, denk dat het in Oost-Azië ook allemaal een tandje minder moet ondertussen ...). Amerika is nog altijd de kip met de gouden eieren wanneer het op tv gelden aankomt (hoe dat voor het WK staat zou ik overigens zo 1-2-3 niet weten maar daar zal ongetwijfeld een flink stijgende lijn in zitten)

* edit: tenzij dan landen als India, Indonesië en China wel aan het WK mee gaan doen natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 17-12-2022 00:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:51
Dit draadje was wekenlang doodstil, de opleving opmerkelijk. Heb het wekenlang bewust gevolgd, pas na de laatste penalty tegen Noppert was de verontwaardiging terug.

Zijn 'we' niet hypocriet als mensenrechten pas echt relevant worden als Oranje is uitgeschakeld? Iets met een spiegel...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

[...]
Als er minder mensen kijken, komen er ook minder adverteerders. Minder adverteerders betekent minder geld.

Het kán dus zeker wel effect hebben. In de praktijk is dat echter lastig te realiseren, omdat we de principes zo makkelijk aan de kant schuiven.

Over je laatste zijn, met die opvatting kun je nooit ergens een standpunt innemen omdat er altijd wel iéts is wat niet in lijn is met dat standpunt. (Mensenrechten, klimaat, etc)

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rhapsody schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:48:
[...]
Als er minder mensen kijken, komen er ook minder adverteerders. Minder adverteerders betekent minder geld.
Tenzij je toevallig een persoon bent met zo’n kijkcijfer kastje zal het voor de kijkcijfers niet uitmaken ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:45:
Dit draadje was wekenlang doodstil, de opleving opmerkelijk. Heb het wekenlang bewust gevolgd, pas na de laatste penalty tegen Noppert was de verontwaardiging terug.

Zijn 'we' niet hypocriet als mensenrechten pas echt relevant worden als Oranje is uitgeschakeld? Iets met een spiegel...
'Wekenlang' ... net aan een week totdat iemand het weer omhoog kickte met de mededeling dat hij het volgehouden had geen NL wedstrijden te kijken. Daarvoor is alles al gezegd (de 'stilte' duidt eerder op de desinteresse dan hypocrisie ;) ) en vanuit mijn perspectief enigszins de angel ook al uitgetrokken toen er werd toegeven dat er wél honderden arbeiders gestorven waren en daarmee feitelijk Infantino voor de bus is gegooid. Als het niet al een meme was zou het hoog tijd worden er een van te maken met z'n drie vingertjes :+

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 17-12-2022 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:14
[...]

De grote Zuid-Amerikaanse voetballanden kunnen ook geen vuist maken. Worden letterlijk overstemd door de tientallen kleine voetballandjes binnen Concacaf. Die stemmen gaan nog steeds naar de meest betalende.

Die zou je misschien nog mee kunnen krijgen.

Ik vind de ontwikkelingen sowieso megalomaan: wk met 48 landen, club-wk met 24 landen. Alles om maar zoveel mogelijk uitzendrechten te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Joris748 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:42:
[...]

De grote Zuid-Amerikaanse voetballanden kunnen ook geen vuist maken. Worden letterlijk overstemd door de tientallen kleine voetballandjes binnen Concacaf. Die stemmen gaan nog steeds naar de meest betalende.

Die zou je misschien nog mee kunnen krijgen.

Ik vind de ontwikkelingen sowieso megalomaan: wk met 48 landen, club-wk met 24 landen. Alles om maar zoveel mogelijk uitzendrechten te kunnen verkopen.
WK kan ik nog mee leven, klinkt alsof er simpelweg een extra knock-out ronde komt, maar zie het nut niet van het club-wk?

Het huidige club-wk is vaak al een tussendoortje wat opeens toevallig tussendoor komt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
Met dat nieuwe club wk deelt de FIFA weer eens een trap uit aan de UEFA. Ze zijn natuurlijk gelieerd aan elkaar, maar denk niet dat de UEFA hier blij mee is nadat ze juist vorig jaar gestart zijn met een extra clubtoernooi. We kennen nu binnen de UEFA de Champions League, Europa League en Conference League. Komt de FIFA ook nog met een 24-club WK toernooi. Even ervanuit gaande dat dan daar de top-6 van Europa instroomt, heb je dan 6 clubs die naast de Champions League, landelijke league, bekertoernooi enz ook nog gewenst worden mee te doen aan een WK clubtoernooi. Dan hebben we het nog niet gehad over het toenemende aantal verplaatsingen; bv een Real Madrid die ieder jaar dan voor de extra wedstrijden een aantal keer op en neer moet naar Buenos Aires/Sao Paulo/LA/Seoul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 05-06 22:56
Ik krijg er een naar gevoel van als ik dit hele WK zie en kijk hoe de FIFA met deze zaken omspringt. Als ik documentaires zie over al deze elites en grote bedrijven, die alles kunnen doen en laten wat ze willen, zie ik het niet heel positief in voor de toekomst.

Dat de FIFA zich niet schuldig voelt naar de overledenen, dan ben je, als organisatie zijnde, echt niet goed bij je hoofd.

[ Voor 35% gewijzigd door Mosin op 19-12-2022 09:51 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:16

Typhone

Who Dares Wins

Mosin schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:03:

Dat je je niet schuldig kunt voelen naar de overledenen, dan ben je echt een ongevoelige, smerige klootzak.
Het zou vreemd zijn wanneer het wel zo was. Aangezien je dan in meer of mindere mate betrokken zou zijn bij deze doden. Dat is niemand die deelneemt aan het WK als speler, technische staf of ensemble.

Zeer vreemde en ongepaste opmerking. Als het je allemaal teveel wordt kun je beter eerst even nadenken en daarna iets posten. Geen enkele speler zijn prestatie valt of staat met het aantal dode gastarbeiders. Zeer kromme en misplaatse vergelijking in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Typhone schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:35:
[...]

Het zou vreemd zijn wanneer het wel zo was. Aangezien je dan in meer of mindere mate betrokken zou zijn bij deze doden. Dat is niemand die deelneemt aan het WK als speler, technische staf of ensemble.

Zeer vreemde en ongepaste opmerking. Als het je allemaal teveel wordt kun je beter eerst even nadenken en daarna iets posten. Geen enkele speler zijn prestatie valt of staat met het aantal dode gastarbeiders. Zeer kromme en misplaatse vergelijking in elk geval.
Laat ik het eens omdraaien, je kunt ook je verantwoording nemen om niet aan deze zooi mee te doen. Iedereen doet mee, dan vraag ik me wel af hoe het precies zit. Vooral met al die politieke statements die ze willen maken.
Dan heb je ook nog eens de FIFA, waar ik dus voornamelijk op doel. Niet zozeer op de spelers en hun hebben er wel degelijk mee te maken gehad, ja.

Er zijn immers belangrijkere dingen in het leven, dan voetbal.

[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 19-12-2022 09:54 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mosin schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:38:
[...]

Leg geen woorden in mijn mond, die ik niet bedoel :N
Dat je je niet schuldig kunt voelen naar de overledenen, dan ben je echt een ongevoelige, smerige klootzak.
Wat bedoel je dan?

Meedoen is een ongevoelige, smerige klootzak zijn.

Dat zeg je hier toch echt zelf. Als je iets anders bedoelt dan dat je schijft komt het stijlfiguur hier niet duidelijk naar voren en zou ik de tekst aanpassen. Je moet het probleem niet verplaatsen naar de spelers die meedoen. Je moet het probleem verplaatsen naar het hoe en wat van de komst van het WK naar Qatar.

Maar toen hield iedereen wijselijk zijn mond dicht. Social media was toen nog wat kleiner dus was het minder interessant om maar wat te roepen. Nu roept iedereen maar wat maar feitelijk verandert er helemaal niks. Het feit dat Saudi-Arabië de mogelijkheid krijgt om een WK te organiseren zegt genoeg over het ethos binnen de FIFA zelf (zij beslissen, niet de deelnemers).

Dáár zou ik me druk om gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Typhone schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:42:
[...]

[...]

Wat bedoel je dan?

Meedoen is een ongevoelige, smerige klootzak zijn.

Dat zeg je hier toch echt zelf. Als je iets anders bedoelt dan dat je schijft komt het stijlfiguur hier niet duidelijk naar voren en zou ik de tekst aanpassen. Je moet het probleem niet verplaatsen naar de spelers die meedoen. Je moet het probleem verplaatsen naar het hoe en wat van de komst van het WK naar Qatar.

Maar toen hield iedereen wijselijk zijn mond dicht. Social media was toen nog wat kleiner dus was het minder interessant om maar wat te roepen. Nu roept iedereen maar wat maar feitelijk verandert er helemaal niks. Het feit dat Saudi-Arabië de mogelijkheid krijgt om een WK te organiseren zegt genoeg over het ethos binnen de FIFA zelf (zij beslissen, niet de deelnemers).

Dáár zou ik me druk om gaan maken.
Dan zal ik het inderdaad even aanpassen en duidelijker maken, want ik bedoel echt voornamelijk de FIFA. De spelers vind ik in deze situatie wat laks, maar dat is het punt even niet.
Maar dat je als FIFA zijnde, dit zo kunt brengen en doen alsof je neus bloed, daar kan ik zeker kwaad over worden. Heeft helemaal geen zin, daar ben ik me bewust van.

Maar zouden ze nu geleerd hebben? Ik ben bang dat dit alleen maar gaat aanhouden of nog gekker/erger wordt.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mosin schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:49:
[...]

Maar dat je als FIFA zijnde, dit zo kunt brengen en doen alsof je neus bloed, daar kan ik zeker kwaad over worden. Heeft helemaal geen zin, daar ben ik me bewust van.
Daar worden wij allemaal kwaad over. Maar daar rolt het grote geld nu eenmaal en dat weegt harder dan de mening van 1,8 miljard voetbalfans wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Typhone schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:51:
[...]

Daar worden wij allemaal kwaad over. Maar daar rolt het grote geld nu eenmaal en dat weegt harder dan de mening van 1,8 miljard voetbalfans wereldwijd.
Ze kunnen gewoon alles doen wat ze willen, dat lijkt me toch echt een akelige ontwikkeling.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat weten we toch al sinds 1978? Of 1934?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e4EaqTE2_HAanO9CMJ4_7yFDaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9a0Nv79V74QMeFqkWHIzp0q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:45:

De discussie is gekaapt door de LHBTIQ+beweging met het armbandjes-gedoe en daarmee is de aandacht voor de misstanden rondom bijvoorbeeld de bouw van de stadions en infrastructuur volledig ondergesneeuwd. Dat kwam alle partijen goed uit, want een discussie over armbandjes doet niemand echt pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
IJzerlijm schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:06:
Dat weten we toch al sinds 1978? Of 1934?
Ik denk dat dit wel heel erg lang bekend moet zijn. Na mijn bericht besefte ik me pas dat ik met een tank door een open deur reed :F

Nu ben ik benieuwd hoe de FIFA het gaat doen richting de volgende WK’s. Als het mis gaat mogen ze direct afgezaagd worden. Als de invloed van Afrikaanse/Zuid-Amerikaanse landen van zeer groot belang is, betwijfel ik het of er iets aan gedaan gaat worden.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Dacht gisteren al zo'n donkerbruin vermoeden te hebben dat die sjeik de hand van de vrouwelijke backup scheids niet schudde door snel camera hoek te wisselen, maar dit is dus echt.

Dus we gaan van een OneLove-band actie voor inclusiviteit naar een 5 voor 12 sanctie op het voeren van die band, en eindigen met discriminatie door openlijk de hand van de vrouwelijke arbitrage niet te schudden. Nice one.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben het hier wel mee eens:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FkSWOGpWYAEe58P.jpg
Het toernooi met de peniskeeper.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:25
Voor dit WK had ik het voornemen niet te gaan kijken, mijn minuscule protest tegen de corruptie. Toch gedaan natuurlijk, maar het steekt wel zeker als je ook nog eens nagaat dat er een hoop discutabel gedrag bijgekomen is op en naast het veld.

Eigenlijk zie ik geen toekomst meer voor verdere toernooien onder de FIFA. Ik zie ook een groot verschil in morele waardes tussen sommige landen en in die zin zou het goed zijn als de Europese landen een vuist maakten en er collectief uit zouden stappen. Gevolgd door een ultimatum richting de UEFA om daar hetzelfde te doen als die organisatie niet achter de bonden gaat staan en hun belangen behartigt in plaats van de andere kant op.

Dit zal echter niet gebeuren. Ook in Europa, waar we ons zelf soms zien als baken van verlichting, vinden we namelijk de pegels belangrijker als het puntje bij paaltje komt. Op details zullen de clubs het oneens zijn met de UEFA over de opzet en regels rond de financiële huishouding, maar voor 90% doet de UEFA en ook de FIFA gewoon wat bonden en clubs willen: Centjes verdienen, en constructie-ongelukken en racisme be damned.

Ik zie het somber in voor de toekomst van de sport.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste