Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50

Player1S

Probably out in the dark

_Bailey_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:19:
4,3 miljoen kijkers voor NED - SEN

[Afbeelding]

wel of niet kijken maakt voor de corrupte FIFA bende natuurlijk precies 0,0 uit. Geld is al binnen
Als het een wereldwijde trend is en tevens zo blijft het gehele WK dan zullen de sponsoren echt wel aan de bel gaan trekken.
Echter denk ik eerder dat het zich zal vertalen dat de komende paar WK's die gekozen gaan worden in landen zal zijn waarvan men kan zeggen "kijk, we zijn niet corrupt en kiezen niet voor het grote geld". Dus Nederland moet misschien nu maar weer eens gooi naar het WK organiseren gaan doen :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Ach over een paar jaar is iedereen het weer vergeten. EK 2024 is in Duitsland en het WK 2026 is in USA/Canada/Mexico waar amper stadions gebouwd hoeven te worden.

WK2030 zal aan een Afrikaans, Zuid Amerikaans of Europees land gegeven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:

WK2030 zal aan een Afrikaans, Zuid Amerikaans of Europees land gegeven worden
waarom 2030 niet voor Noord Korea (prachtig voetballand itt Qatar) ? Als Kim genoeg $$$ op tafel legt, vindt Infantino het allemaal best

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 22-11-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
_Bailey_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:41:
[...]

waarom 2030 niet voor Noord Korea (prachtig voetballand itt Qatar) ? Als Kim genoeg $$$ op tafel legt, vindt Infantino het allemaal best
Azië is buitengesloten tot 2034 omdat het nu in Qatar is (Midden oosten valt onder de bond van Azië)

Maar de fifa zou de fifa niet zijn als ze van hun eigen regels zouden afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Player1S schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:28:
[...]

Als het een wereldwijde trend is en tevens zo blijft het gehele WK dan zullen de sponsoren echt wel aan de bel gaan trekken.
Echter denk ik eerder dat het zich zal vertalen dat de komende paar WK's die gekozen gaan worden in landen zal zijn waarvan men kan zeggen "kijk, we zijn niet corrupt en kiezen niet voor het grote geld". Dus Nederland moet misschien nu maar weer eens gooi naar het WK organiseren gaan doen :+
Mwah Nederland alleen is geen reële optie denk ik. Een combinatie van een aantal europeese landen wel. Bijv NL, Duitsland, Belgie en Frankrijk. Of voor elke groep een land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:52:
[...]

Dit is natuurlijk onzin van de bovenste plank. De normale kijker betaalt niet. Ik neem echter aan dat jij al boze brieven hebt gestuurd naar BAM, Royal HaskoningDHV, Boskalis en Arcadis? Alles wat zichtbaar is is waar de goegemeente zich druk over maakt maar ondertussen is het bloedgeld allang opgehaald door bedrijven die nu helemaal niet meer in de picture staan.
En dat is natuurlijk echt onzin. De kijker betaald door naar advertenties te kijken. Als er minder kijkers zijn, dan leveren die advertenties minder op. En voor dit WK zijn die natuurlijk voor flink gedeelte al wel verkocht (al weet ik niet in hoeverre dit waar is voor bijvoorbeeld de NOS, als in, de waarde van advertenties rond de finale hangt natuurlijk er nogal vanaf wie er spelen, dus zou best kunnen dat dat nog niet verkocht is). Maar het blijft dat als er nu veel minder kijken, dat dat degene die de advertenties plaatsne geld kost, en dat die een volgende keer nog eens gaan overwegen hoeveel die advertenties echt waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
LZ86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:34:
[...]
A: Als het het werkelijk zo denkt, ben je aardig naiëf qua voetbal wereld. Een wereld vol corruptie en malafide praktijken. Alles is al lang verkocht dit WK qua uitzendingen , marketing etc. Het gaat helemaal niemand niets boeien als 40% minder mensen kijken. Het geld staat al op de rekening bij de FIFA.

De NOS heeft er laatst nog een stuk over geschreven: https://nos.nl/artikel/24...aat-daar-niets-van-merken

Puntje bij het paaltje. Ook al kijkt er nu niemand, het boeit ze helemaal niets.
Deze redenatie is gelijk aan die van Sander Schimmelpenninck. Het is geen enkel probleem dat ik vlieg want dat toestel gaat toch wel. Met of zonder mij.

Natuurlijk zijn de gelden voor dit WK al verdeeld. Maar als het aantal kijkers minder is dan verwacht zal dat zijn weerslag hebben op toekomstige onderhandelingen over de prijzen van de uitzendrechten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

Sissors schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:17:
[...]

En dat is natuurlijk echt onzin. De kijker betaald door naar advertenties te kijken. Als er minder kijkers zijn, dan leveren die advertenties minder op. En voor dit WK zijn die natuurlijk voor flink gedeelte al wel verkocht (al weet ik niet in hoeverre dit waar is voor bijvoorbeeld de NOS, als in, de waarde van advertenties rond de finale hangt natuurlijk er nogal vanaf wie er spelen, dus zou best kunnen dat dat nog niet verkocht is). Maar het blijft dat als er nu veel minder kijken, dat dat degene die de advertenties plaatsne geld kost, en dat die een volgende keer nog eens gaan overwegen hoeveel die advertenties echt waard zijn.
Aangezien het gros van de nieuwe kijkers allemaal niet uit Westerse landen komt zal het grotendeels een druppeltje op een gloeiende plaat zijn als wij met zijn allen besluiten niet te kijken hier. Dat is dat typische Nederlandse idee van keihard goed willen doen en denken een impact te maken maar dat gaat hem niet worden. Is op meerdere sites al wel eens uitgelegd. Niet gaan was de beste en enige optie maar dan krijg je ook sancties aan je broek die niet mals zullen zijn.

De kijkers waar jij het over hebt zijn puur de Nederlandse kijkers naar de commercials tussen de wedstrijden (met name Oranje) door niet het grote publiek. Zoek maar eens wat kijkcijfers op in Azië waar al die merken nog mooi voet aan de grond kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Haha, 'moving the goalpost' iemand? Eerst zeggen dat niet kijken geen effect heeft, en dan wanneer je wordt weerlegd opeens claimen dat je het ook over andere landen zou hebben.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:27
Player1S schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:28:
[...]

Ik denk eigenlijk dat de lagere kijkcijfers allang in gecalculeerd zijn, dat ziet iedereen immers al aankomen. Het lijkt gewoon veel minder te leven, maar Quatar lijkt daar, in ieder geval in mijn omgeving, geen hoofdoorzaak van de te zijn.

Mensen die normaal vakantie nemen voor het WK doen dat nu niet bijvoorbeeld, want het is geen lekker weer, de buurt komt niet bijeen, de bbq kan er niet bij aan noem maar op. Daarnaast zijn de tijdstippen gewoon ongustig heb ik het idee, in ieder geval tot nu toe. Maandag 17:00, wat ik begreep waren de kroegen maar matig gegevuld, terwijl in 2014 in Brazilie, de kroegen tijdens de avond en weekend wedstrijden gewoon overvol waren. Mogelijk dat dit nog komt, maar ik kan me de wedstrijd tegen Spanje destijds nog goed herinneren als eerste wedstrijd in een afgeladen volle kroeg. Dat gevoel had ik gister echt niet, toen ik om 17:00 gister nog gewoon op kantoor zat en eigenlijk verder ook niets van de wedstijd heb gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 22-11-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:29:
[...]

Aangezien het gros van de nieuwe kijkers allemaal niet uit Westerse landen komt zal het grotendeels een druppeltje op een gloeiende plaat zijn als wij met zijn allen besluiten niet te kijken hier. Dat is dat typische Nederlandse idee van keihard goed willen doen en denken een impact te maken maar dat gaat hem niet worden. Is op meerdere sites al wel eens uitgelegd. Niet gaan was de beste en enige optie maar dan krijg je ook sancties aan je broek die niet mals zullen zijn.

De kijkers waar jij het over hebt zijn puur de Nederlandse kijkers naar de commercials tussen de wedstrijden (met name Oranje) door niet het grote publiek. Zoek maar eens wat kijkcijfers op in Azië waar al die merken nog mooi voet aan de grond kunnen krijgen.
De waarde van een advertentie in het westen is veel hoger dan in bijvoorbeeld een Afrika of veel Aziatische landen. En natuurlijk, als Jan de Vries hier niet kijkt, gaat dat niks uitmaken. Maar met die logica kan je wel alles negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
De eerste sponsor van een nationale bond haakt al af iig:
https://www.hln.be/sport/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nu was het een sponsor die al op t einde liep, dus makkelijk scoren (hahaha) maar toch. Sponsoren vinden dit niet tof.

En bravo Denemarken:
https://www.ad.nl/wk-voet...-qatar-een-feit~a8c6ce2a/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

alexbl69 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:28:
Deze redenatie is gelijk aan die van Sander Schimmelpenninck. Het is geen enkel probleem dat ik vlieg want dat toestel gaat toch wel. Met of zonder mij.
Precies, het standaard rijtje...

Ik kan die biefstuk net zo goed gewoon meenemen, dat beest is toch al dood.
Stemmen doe ik niet, want mijn ene stem maakt toch niet uit.
Doe nog maar een biertje, want dronken ben ik al.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@LZ86
Die van de Rewe is gewoon marketing bullshit wat er natuurlijk niks mee te maken heeft. Even een wit voetje halen in het belang van geld op een heel goedkope en gemakkelijke manier. Want waar iedereen met tunnelvisie denkt dat het echt met Qatar te maken heeft gaat het hier gewoon om een beslissing om jezelf als supermarkt even te profileren met een goedkoop argument om een toch al aflopend contract nog even extra exposure bij te zetten. Netto komt dat neer op meer mensen die zich onbewust identificeren met de Rewe en daar hun boodschappen gaan doen > dus geld. Je kunt er nog veel uienschillen omheen gaan plakken beschreven met OneLove achtige teksten maar dit is waar het netto-netto om gaat. Niets meer niets minder.

@Dido
Die discussies gaan allemaal een beetje mank en lopen niet recht maar dat lijken maar akelig weinig mensen door te hebben. Het probleem is dat de discussie constant gevoerd wordt vanuit de gevolgen en maar zeer weinig initiatieven op de oorzaak gericht zijn. Dat wil zeggen dat het de facto echt geen zak uit maakt wat er met de gevolgen gaat gebeuren. Daar komen geen arbeiders voor terug, daar wordt het aanbestedingsproces bij de toekenning niet anders van etc etc. Het gevoel is veel te veel gebaseerd op het nu 'wiedergutmachen' of 'deugen' of 'daarvoor uitkomen dat je anti Qatar bent'. Ik denk dat alle personen hier op het forum het eens zijn over het feit dat daar geen zuivere zaken gebeurd zijn.

"Nee wij stoppen met kijken want dat zet echt zoden aan de dijk"
"Ja een OneLove armband dragen zal ze echt aan het denken zetten"
"Ja sponsors trekken zich terug dus gaan ze echt nadenken"

Die kreten worden elke keer als een waarheid gedeponeerd maar waar blijkt uit dat dit echt zo gaat zijn? De McKinseys van deze wereld kunnen toch makkelijk even een rekenmodel loslaten wat er gebeurt wanneer zoveel sponsors zich terugtrekken?

De kans is levensgroot dat er allerlei andere sponsoren in de nieuwe gaten gaan springen en dat het geld wat via sponsoring misgelopen gaat worden wel bijgelegd gaat worden door olierijke staatjes die daar hun hand niet voor omdraaien maar in ruil daarvoor wel x of x of x of x (aanbesteding, zeggenschap, you name it) voor terug willen hebben. En zolang de stront bij de FIFA zit (niet in Qatar) gaat er dus netto écht helemaal niks veranderen. Het volgende mini land wat een keer door de keuring komt zal gewoon weer op dezelfde manier omgaan met hetgeen reeds in Qatar gebeurd is omdat de culturele normen en waarden in die landen simpelweg te ver van ons af liggen.

Het WK in Zuid Afrika heeft dezelfde problemen gekend op een iets andere schaal. Lekker door de krottenwijken, verdeling rijk/arm, blank/zwart. Ook daar werden gouden bergen beloofd en hebben de Zuid-Afrikanen (puur voor het WK) 4.2 miljard euro aan belastinggeld (periode 2004-2010) wegegooid. Zou dat geld direct aangewend zijn om andere problemen op te lossen dan waren die voor 70-80% (schatting) opgelost. Ja maar er zijn allemaal banen gecreëerd... op papier ja. Na de bouw van het stadion waren de 120.000 (+/-) banen niet meer nodig. In de textiel industrie verloren 18.000 Zuid-Afrikanen hun baan en werd het mascotte poppetje (vanwege de lagere kosten!) in Shanghai geproduceerd. Alle infrastructuur (idem in Qatar) die aangelegd is om de toeristenstromen (voetbalfans zo je wilt) in goede banen te leiden zijn grotendeels al buiten gebruik; er zijn simpelweg geen exploitanten om de kosten op te hoesten voor de normale Zuid-Afrikaan. Enzovoorts enzovoorts enzovoorts...

Dus ja de drogreden an sich van een Sander Schimmelpenninck en de gelijkenissen ken ik wel maar daar ligt heel de oorzaak van het probleem niet. Omdat het voor de normale mens het enige (en het makkelijkste) is om daar invloed op uit te oefenen is niet relevant voor het echte corrupte probleem wat zich elders bevindt en het midden houdt tussen geld enerzijds en FIFA anderzijds. En dan de politieke macht nog die ook door het orgaan FIFA kan worden gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Visgek82 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:54:
[...]

Sorry maar als je dat echt denk, ben je vreselijk naïef. En dat is het enige wat ik erover zeg :)
Wellicht.

Maar waarin je in harde machtspolitiek een risico heb tom naïef te zijn, is het hier risicoloos.

Mocht mijn bijdrage nutteloos zijn, is de enige schade dat ik een paar gezellige avonden gemist hebt met mijn vrienden en een paar potjes niet gezien hebt. That's it. Lage kostprijs om moreel het juiste te doen.

Waardes zijn belangrijker als een spelletje (linksom of rechtsom het is nog steeds een spelletje).

Vraag me wel af wanneer mensen hier de grens dan wel trekken? Wat als ze homo's onder het publiek gevangen gaan zetten. Ga je dan ook nog kijken. Wat als ze ze afknallen? Dan nog? Of te wel waar leg je de grens of is er geen grens en gaat het spelletje boven alles.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Duitse voetbalbond overweegt stap naar het CAS ivm OneLove-aanvoerdersband;

https://www.rtlnieuws.nl/...fa-cas-duitse-voetbalbond

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 22-11-2022 19:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Cyberpope schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:03:
[...]

Wellicht.

Maar waarin je in harde machtspolitiek een risico heb tom naïef te zijn, is het hier risicoloos.

Mocht mijn bijdrage nutteloos zijn, is de enige schade dat ik een paar gezellige avonden gemist hebt met mijn vrienden en een paar potjes niet gezien hebt. That's it. Lage kostprijs om moreel het juiste te doen.

Waardes zijn belangrijker als een spelletje (linksom of rechtsom het is nog steeds een spelletje).

Vraag me wel af wanneer mensen hier de grens dan wel trekken? Wat als ze homo's onder het publiek gevangen gaan zetten. Ga je dan ook nog kijken. Wat als ze ze afknallen? Dan nog? Of te wel waar leg je de grens of is er geen grens en gaat het spelletje boven alles.
Moraal is vies tegenwoordig. Net als verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:09:

Absurd dat ze het alleen overwegen en ronduit stupide dat de KNVB dat nog niet gedaan heeft.

Maar laten we eerlijk wezen. De NKBV (en andere west-europeese bonden) doen al deze dingen alleen onder druk van de publieke opine en adverteerders. Wat anders hadden er weinig zin in.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:09:

Hopelijk zetten ze de stap en sluiten meer landen zich aan.

Amnesty ziet het goed
Volgens Amnesty heeft de organisatie alle voeling met de 21ste eeuw verloren. "De FIFA trekt zich niks aan van maatschappelijke debatten en kritiek op het WK. Het was al erg dat ze niet voor een compensatiefonds voor de getroffen arbeiders in Qatar hebben gezorgd, zoals Amnesty heeft gevraagd. En nu stellen ze ook nog een verbod in op de OneLove-band, want daar komt het eigenlijk op neer. Het is onbestaanbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Goed dat Infantino eens tegen het licht gehouden wordt. De bedenkingen waren er bij deze man, maar nu wordt onderhand ook wel duidelijk hoe hij opereert en tevens verklaard waarom er nu zo hard wordt opgetreden tegen wat Qatar zelf niet goed vindt.
De opvolger van Blatter, de Zwitsers-Italiaanse Gianni Infantino, had beloofd corruptie binnen de FIFA aan te pakken en een integer beleid te gaan voeren. Maar volgens Janssen kunnen daar veel vraagtekens bij gezet worden. "Infantino is vooral iemand die het machtsspelletje erg hoog speelt en de inkomsten van de FIFA graag vergroot."

Daarnaast is Infantino ook gehecht aan het land, zegt Janssen. "Hij woont zelfs een deel van het jaar in Qatar en heeft ook goede banden met Saudi-Arabië."
En dat er dus ook maar iets wordt gedaan aan de scheve machtsstructuur binnen de FIFA, namelijk dat de continenten Azië en Afrika teveel invloed hebben, domweg omdat ze met meer landen meer stemmen hebben, gaat dus ook niet gebeuren.
Om uit te leggen hoe machtig de FIFA nou eigenlijk is, neemt sporthistoricus Jurryt van Vooren de Verenigde Naties als voorbeeld. "De VN bestaat uit 193 landen. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC), heeft er 205. De FIFA heeft er 211. We hebben het dus over een organisatie die meer landen heeft dan de Verenigde Naties, dat is behoorlijk machtig."

Alle landen die zijn aangesloten bij de FIFA, mogen stemmen. "Kijk vervolgens hoe die landen verspreid zijn over de wereld: als je Afrika en Azië bij elkaar optelt, heb je al de meerderheid. Europa doet er dan niet meer toe. Daar maakt Infantino, net zoals Blatter vroeger, veel gebruik van. Hij richt zich op Afrika en Azië zodat Europa in het geheel niet meer nodig is."
https://nos.nl/nieuwsuur/...s-doet-wat-qatar-verlangt

Jammer, want dan krijg je dus weer dat landen die het voetbal op een veel hoger niveau hebben dus geregeld weer tegen controversionele beslissingen aanlopen en er praktisch niks tegen kunnen doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
tweakduke schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:13:
Goed dat Infantino eens tegen het licht gehouden wordt. De bedenkingen waren er bij deze man, maar nu wordt onderhand ook wel duidelijk hoe hij opereert en tevens verklaard waarom er nu zo hard wordt opgetreden tegen wat Qatar zelf niet goed vindt.

[...]

En dat er dus ook maar iets wordt gedaan aan de scheve machtsstructuur binnen de FIFA, namelijk dat de continenten Azië en Afrika teveel invloed hebben, domweg omdat ze met meer landen meer stemmen hebben, gaat dus ook niet gebeuren.

[...]

https://nos.nl/nieuwsuur/...s-doet-wat-qatar-verlangt

Jammer, want dan krijg je dus weer dat landen die het voetbal op een veel hoger niveau hebben dus geregeld weer tegen controversionele beslissingen aanlopen en er praktisch niks tegen kunnen doen.
Daar zal niks aan gebeuren omdat de stemmen van veel van die landen met bruine enveloppen te koop zijn.

Mogelijke optie zou zijn dat de UEFA samen met de (Noord- en Zuid-) Amerikaanse bonden uit de FIFA stapt. Welwillende andere landen (die aan bepaalde minimum eisen voldoen) kunnen dan aansluiten.

Krijg je misschien 2 WKs, maar dan wel 1 'normaal' WK en eentje voor de dictators van deze wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:11
dawg schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:20:
[...]

Moraal is vies tegenwoordig. Net als verantwoordelijkheid.
Het is vooral 'bad for business'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
Even een puur functionele hoed op (en bezijden FIFA corruptie; dat is zo zeker als dat de zon 1x per dag opkomt): wij en zelfs 'die landen' hebben het er nu wel consistent en voor langere tijd over. Is dat een verdienste? Is het onderwerp bespreken niet al winst?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:19
Brent schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:27:
Even een puur functionele hoed op (en bezijden FIFA corruptie; dat is zo zeker als dat de zon 1x per dag opkomt): wij en zelfs 'die landen' hebben het er nu wel consistent en voor langere tijd over. Is dat een verdienste? Is het onderwerp bespreken niet al winst?
Niet als de organisatie/FIFA elkaar de hand boven het hoofd houden. Het is duidelijk dat de Westerse waarden en de Midden-Oosterse waarden ook met elkaar botsen, dat helpt ook niet mee.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
Maarten_E schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:33:
[...]

Niet als de organisatie/FIFA elkaar de hand boven het hoofd houden.
Dat is echter een gegeven, ongeacht dit onderwerp. Zoals ik al zei, het is een door en door corrupte organisatie. De vraag is: is het ontketenen van iets van een globale discussie misschien niet iets goeds?
Het is duidelijk dat de Westerse waarden en de Midden-Oosterse waarden ook met elkaar botsen, dat helpt ook niet mee.
Nee, maar nu hebben wij en zij het erover. Zo begint elke discussie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het zou mooi zijn als alle meespelende landen met elkaar zouden afspreken dat elke speler die vanaf nu het veld betreed een onelove band draagt. Zo zet je in 1 keer de hele FIFA buitenspel. Ze kunnen moeilijk alle teamspelers een gele kaart geven toch ?

edit: nog beter, alle bezoekers ook gelijk, kom maar op :)

ik weet het, gaat nooit gebeuren, maar een mens mag dromen toch...

[ Voor 20% gewijzigd door TTLCrazy op 23-11-2022 10:43 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik vind dit dus helemaal niks bravo. Als je het er niet mee eens bent met wat er nu last minute verandert wordt door Qatar/Fifa, dan moet je bij je principes blijven en het vliegtuig naar huis pakken. Zo'n actie wordt het gesprek van de dag, overschaduwt volledig het dagelijkse WK nieuws. Elke wedstrijd van jouw team gaat het niet over de wedstrijd, maar die speler(s) die naar huis is gegaan omdat hij achter zijn principes staat. En als je dat als team doet breng je gewoon ernstige schade toe. Maar nu komt het erop neer dat we eigenlijk toch die sportieve belangen en geld belangrijker vinden.

En eigenlijk hé, al die spelers en teams die zich voor het WK tegen Qatar uitgesproken hebben, die hadden nooit moeten gaan.

Virgil van Dijk ook met zijn statement, hypocriet pur sang. Over voetbal en politiek gescheiden houden. Oh, maar waar was je kritiek toen half Europa begon met de knie in steun voor Black Lives Matter? Of...paste dat wel in je straatje vanwege je eigen achtergrond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik hoop ergens dat de Europese teams een statement gaan maken in de afvalrondes; 2 Europese teams tegen elkaar die allemaal met de one-love band het veld opstappen in de kwartfinale en weigeren te spelen als de scheids daar geel voor geeft o.i.d.

Maar dat durven ze waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tegen de dood van een Amerikaan protesteren is veilig en zal je nooit een verwijt van racisme en islamofobie opleveren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:48:
[...]

Ik vind dit dus helemaal niks bravo. Als je het er niet mee eens bent met wat er nu last minute verandert wordt door Qatar/Fifa, dan moet je bij je principes blijven en het vliegtuig naar huis pakken. Zo'n actie wordt het gesprek van de dag, overschaduwt volledig het dagelijkse WK nieuws. Elke wedstrijd van jouw team gaat het niet over de wedstrijd, maar die speler(s) die naar huis is gegaan omdat hij achter zijn principes staat. En als je dat als team doet breng je gewoon ernstige schade toe. Maar nu komt het erop neer dat we eigenlijk toch die sportieve belangen en geld belangrijker vinden.

En eigenlijk hé, al die spelers en teams die zich voor het WK tegen Qatar uitgesproken hebben, die hadden nooit moeten gaan.

Virgil van Dijk ook met zijn statement, hypocriet pur sang. Over voetbal en politiek gescheiden houden. Oh, maar waar was je kritiek toen half Europa begon met de knie in steun voor Black Lives Matter? Of...paste dat wel in je straatje vanwege je eigen achtergrond?
Van Dijk is wat mij betreft zwaar door de mand gevallen, wekenlang stoerpraat ja nee ik ga een bandje dragen totdat zijn eigen belang in gevaar komt dan is zijn standpunt opeens niet meer van belang. Eigenlijk exact hetzelfde wat Qatar en Fifa ook doen maar dan kan het weer niet blabla. Spelers zijn geen haar beter wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 21:44
Cyberpope schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:03:
[...]
Je laat hiet vooral zien wat een WK voetbal voor jou betekent - een paar gezellige avonden rond een verder nietszeggend spelletje. Daar is niets mis mee, je kunt ook lekker gaan klaverjassen voor een gezellige avond.

Maar ik vind dat je voetbal tekort doet door te doen alsof iedereen het een irrelevant spelletje zou moeten vinden. Schilderkunst is ook meer dan wat creatief geklieder met verf (ook al kan niet iedereen het waarderen). Sport, spel en cultuur zijn wat mij betreft wezenlijke kenmerken van mens-zijn.
Dat is een interessant gedachtenexperiment. Supportersgeweld, racistische of homofobe spreekkoren hebben bij mij nog nooit de aandrang opgewekt om het stadion te verlaten of de TV uit te zetten. Ik zie voetbal kijken ook niet als legitimering daarvan. In Qatar zie ik dat niet anders denk ik, als daar homo's worden opgepakt op de tribune dan zou je daar als kijker niet veel van meekrijgen. Ik zou het zien als bevestiging van de achterlijkheid van het land, maar meer niet. Binnen of buiten het stadion maakt voor mij geen verschil daarin. Mensen afknallen in het stadion zie ik niet gebeuren, maar dan houdt het voetbal ook wel op.

Je kunt trouwens een vergelijkbaar gedachtenexperiment doen de andere kant op doen. Voetbal kijken dat wordt gespeeld in een stadion dat door slavenarbeid tot stand gekomen is is niet ok. Maar voor welke aspecten van je leven vind je uitbuiting wel acceptabel? Je kleren, je vervoersbehoefte, het gemak van goedkope electronica, chocoladeletters, verwarming, de noodzaak van rare earths in de energietransitie?
TTLCrazy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:40:
Het zou mooi zijn als alle meespelende landen met elkaar zouden afspreken dat elke speler die vanaf nu het veld betreed een onelove band draagt. Zo zet je in 1 keer de hele FIFA buitenspel. Ze kunnen moeilijk alle teamspelers een gele kaart geven toch ?

edit: nog beter, alle bezoekers ook gelijk, kom maar op :)
Bezoekers met regenboogshirts en dergelijke komen het stadion niet in. Voetballers allemaal zo'n band gaat niet gebeuren, al is het maar omdat landen als Qatar, Saoudi Arabie en Marokko helemaal niets ophebben met de regenboog en waar die voor staat.

[ Voor 13% gewijzigd door T-MOB op 23-11-2022 11:41 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

magnifor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:35:
[...]

Van Dijk is wat mij betreft zwaar door de mand gevallen, wekenlang stoerpraat ja nee ik ga een bandje dragen totdat zijn eigen belang in gevaar komt dan is zijn standpunt opeens niet meer van belang. Eigenlijk exact hetzelfde wat Qatar en Fifa ook doen maar dan kan het weer niet blabla. Spelers zijn geen haar beter wat dat betreft.
Ja, zolang principes goedkoop zijn heeft iedereen principes maar wanneer ze er plots iets tegenover moet stellen haken ze af. Maar misschien waren die mensen meer geïnteresseerd in de waarde die het uitdragen van het principe met zich meebrengt dan het principe zelf. Jammer.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35

vhal

ಠ_ಠ

T-MOB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:36:
[...]

Bezoekers met regenboogshirts en dergelijke komen het stadion niet in. Voetballers allemaal zo'n band gaat niet gebeuren, al is het maar omdat landen als Qatar, Saoudi Arabie en Marokko helemaal niets ophebben met de regenboog en waar die voor staat.
Al reed vorig jaar Lewis Hamilton rond met een regenbooghelm tijdens de GP van Quatar, het kan dus wel. Maar het moge wel duidelijk zijn dat de FIFA hier een flinke vinger in de pap heeft.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18
[...]
al is het maar omdat landen als Qatar, Saoudi Arabie en Marokko helemaal niets ophebben met de regenboog en waar die voor staat.
Maar oh wee als hier in het westen iemand iets vind van Islam, dan staan die landen voorop om te wapperen met de racecard. Dubbele standaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 21:44
vhal schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:59:
[...]
Al reed vorig jaar Lewis Hamilton rond met een regenbooghelm tijdens de GP van Quatar, het kan dus wel. Maar het moge wel duidelijk zijn dat de FIFA hier een flinke vinger in de pap heeft.
Ja door alle aandacht is het een verkrampte bende rond het WK. Zelfs het woord "love" in de kraag wordt opgevat als een politiek statement 8)7

Overigens is het verbod op regenboogvlaggen niet uniek voor Qatar. Ik kan me nog een duolingo-podcast herinneren over een regenboogvlag die in Frankrijk het stadion ingesmokkeld moest worden. Wat dat betreft zijn ze in het wielrennen een stuk verder:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/2012-Katrin-Schultheis_cropped.jpg/170px-2012-Katrin-Schultheis_cropped.jpg
:+

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
T-MOB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:16:
[...]

Ja door alle aandacht is het een verkrampte bende rond het WK. Zelfs het woord "love" in de kraag wordt opgevat als een politiek statement 8)7

Overigens is het verbod op regenboogvlaggen niet uniek voor Qatar. Ik kan me nog een duolingo-podcast herinneren over een regenboogvlag die in Frankrijk het stadion ingesmokkeld moest worden. Wat dat betreft zijn ze in het wielrennen een stuk verder:
[Afbeelding]
Dat komt omdat vooral de lhbtiq-community vooral een punt van maakt als iemand beslist om hieraan niet mee te doen. Zie Kokcu, je hoort er niemand over behalve de lhbtiq mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
T-MOB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:16:
[...]

[Afbeelding]
Wielersport lijkt meer van hetzelfde te zijn ;)
https://nos.nl/artikel/21...rt-kritiek-op-wk-in-qatar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:20
magnifor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:20:
[...]

Dat komt omdat vooral de lhbtiq-community vooral een punt van maakt als iemand beslist om hieraan niet mee te doen. Zie Kokcu, je hoort er niemand over behalve de lhbtiq mensen.
Dat is absoluut niet waar, ik en de meeste mensen in mijn omgeving zijn geen onderdeel van de lhbtq (mijn excuses als ik enkele letters vergeten ben, ik ben dat overzicht een beetje kwijtgeraakt) en hebben hier wel degelijk meermaals over gesproken.

Overigens vind ik het heel moeilijk om er een mening over te vormen, dat mag je gerust weten. Ik ben absoluut voor liefde en inclusiviteit van iedereen. Maar ik weet niet of ik vind dat dit zo expliciet geuit moet worden bij sportwedstrijden. Ik snap dat het heel belangrijk is om bepaalde zaken onder de aandacht te brengen, maar of dat op deze manier moet dat weet ik niet. Ik heb hetzelfde met regenboog trappen, zebrapaden of bankjes. Ik heb er geen enkele moeite mee en zou ze nooit mijden, maar ik kan er verder ook niet veel mee. Ik heb niet het idee dat mijn of andermans mening of overtuiging daardoor veranderd en heb vaak het gevoel dat het gedaan wordt om ofwel te provoceren ofwel net te doen alsof we zo lekker woke zijn.

Ook heb ik nog nagedacht over afgelopen week en weet ik niet zo goed of ik mijn mening nu moet bijstellen of niet. In de eerste instantie was ik behoorlijk verbolgen over het feit dat er geel zou komen bij de OneLove band of dat er ineens geen bier meer geschonken wordt. Als ik daar wat verder over nadenk, kan ik er misschien zelfs wel mee leven. We zijn tenslotte met de hele wereld te gast in Qatar, en wij zelf verwachten ook dat onze gasten zich aanpassen aan ons. Dus is het zo gek dat Qatar dat ook verwacht? Ik vind dat serieus een lastige vraag maar neig naar: nee, dat is niet gek van Qatar.
Wat wel gek is, is dat dit vooraf anders is gecommuniceerd en net gedaan alsof alles kon en mocht.

Waar ik nog steeds wel moeite mee heb, en zal blijven houden, is de manier hoe Qatar dit WK toegewezen heeft gekregen en constante gedraai van Qatar en de FIFA. Dit WK had nooit in Qatar mogen plaatsvinden als je ziet hoe ze daar omgaan met mensen en de heersende moraal. Ook hadden Qatar en de FIFA vanaf dag 1 duidelijk moeten maken wat wel en niet gewaardeerd/geaccepteerd wordt van de gasten die afreizen naar Qatar.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 23-11-2022 12:57 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bonalds
Duitsland doet in ieder geval nog iets:

https://www.vi.nl/nieuws/...a-blokkeren-one-love-band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die keutel is alweer ingetrokken;
Dinsdag verscheen in Duitse media het verhaal dat de Duitse voetbalbond DFB het FIFA-verbod zou gaan aanvechten bij het CAS. De DFB lijkt dat nu net als onder meer de KNVB dus toch niet te doen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Het Duitse elftal heeft in ieder geval wel een statement gemaakt:

https://twitter.com/DFB_Team/status/1595404453477326856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Mijn bericht ging over dat de spelers, uit eigen beweging, toch een gebaar hebben gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:59

Marc H

- - Is wakker - -

Afbeeldingslocatie: https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA14syWf.img

Mooie zet van Nancy Faeser, Duitslands minister van binnenlandse zaken tijdens de wedstrijd.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Denemarken overweegt opstappen uit FIFA volgens https://www.thesun.co.uk/...fa-england-world-cup-row/ Zag een journalist erover twitteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
martwoutnl schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:56:
Denemarken overweegt opstappen uit FIFA volgens https://www.thesun.co.uk/...fa-england-world-cup-row/ Zag een journalist erover twitteren.
Misschien ook wel de enige optie. De FIFA is zo door en door verrot dat verandering van binnenuit nagenoeg onmogelijk is.

Al moeten berichten van The Sun wel met een korreltje zout genomen worden ...

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 23-11-2022 16:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qotRcc9C3krOOln0swn97-1O7Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQx8ACv1S7abkOsfzEysu8W4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn excuus voor het grote plaatje, maar respect voor Duitsland die tenminste iets doen!

[ Voor 10% gewijzigd door Jimijames75 op 23-11-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Joris748 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:04:
[...]
Al moeten berichten van The Sun wel met een korreltje zout genomen worden ...
Ze zijn 1 van de vele die bericht. Het is op een persconferentie verteld zie ook https://theathletic.com/3...nmark-uefa-fifa-withdraw/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:08
Ik vind het prachtig om te zien, die actie van de Duitsers. Die directrice van de KNVB staat zo ook nog eens schut met haar holle woorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
martwoutnl schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:56:
Allemaal hol en loos geblaat, zoals altijd.

Als het puntje bij paaltje komt, trekken al die bonden hun keutel in, en likken weer vrolijk het achterwerkt van de FIFA. Kijk naar de KNVB. Allemaal grote woorden, maar het gaat al gelijk mis in de aanloop naar dit WK. Dat regenboogbandje hebben ze maar een wedstrijd gedragen, en toen er ophef uitbrak, hebben ze het snel in de onderste bureaula verstopt. En nu zijn ze weer bang dat de aanvoerder een kaart zou krijgen. Als je principes had, zou je gewoon een reservespeler tot aanvoerder maken, en die pakt dan maar de kaart.

En het meest ergelijke is die clown dat oppersmurf is bij de FIFA. Die paradeert al een maand als een zonnekoning rond, en duikt zelfs bij de G-20 op. Het moet niet gekker worden.

Hopenlijk komt er ooit een tijd, dat de grote voetballanden wel massaal in opstand komen tegen de FIFA. Dan is de FIFA in een klap haar verdienmodel kwijt, want niemand zit te wachten op een WK met alleen dwerglanden. Maar dat is vrijwel zeker ijdele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

DirtyBird

Praktiserend denker

@mavaros zo moeilijk kan het toch niet zijn om je al Europese landen te verenigen? Dit zou best wat meer momentum kunnen geven dan die super league die vooral om geld leek te draaien ipv idealen en ethiek.
Als de grote competities in Europa afhaken is het gauw gedaan, want uiteindelijk genereren die ook de inkomsten voor de fifa. En ook zuid-amerikaanse landen zijn doorgaans niet homofoob dacht ik, dus die krijg je wellicht ook mee. Laat ze maar lekker een WK doen met China en Thailand in de finale.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

mavaros schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:36:
[...]

Allemaal hol en loos geblaat, zoals altijd.

Als het puntje bij paaltje komt, trekken al die bonden hun keutel in, en likken weer vrolijk het achterwerkt van de FIFA. Kijk naar de KNVB. Allemaal grote woorden, maar het gaat al gelijk mis in de aanloop naar dit WK. Dat regenboogbandje hebben ze maar een wedstrijd gedragen, en toen er ophef uitbrak, hebben ze het snel in de onderste bureaula verstopt. En nu zijn ze weer bang dat de aanvoerder een kaart zou krijgen. Als je principes had, zou je gewoon een reservespeler tot aanvoerder maken, en die pakt dan maar de kaart.

En het meest ergelijke is die clown dat oppersmurf is bij de FIFA. Die paradeert al een maand als een zonnekoning rond, en duikt zelfs bij de G-20 op. Het moet niet gekker worden.

Hopenlijk komt er ooit een tijd, dat de grote voetballanden wel massaal in opstand komen tegen de FIFA. Dan is de FIFA in een klap haar verdienmodel kwijt, want niemand zit te wachten op een WK met alleen dwerglanden. Maar dat is vrijwel zeker ijdele hoop.
Maar waarom zou die tijd nu niet zijn? Volgens mij is er nog niet eerder zo sterk gereageerd op de FIFA. Ze hebben het natuurlijk ook erg bont gemaakt.

Hopelijk sluiten er meer bonden zich bij Denemarken aan en brengt dit een daadwerkelijke verandering teweeg. Met of zonder de FIFA.

https://nos.nl/artikel/24...fa-verbod-is-verwerpelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 23-11-2022 18:23 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Ach kijk... er wordt weer eens wat 'overwogen'...

Sportminister Helder overweegt dragen OneLove-band in Qatar

Wedden dat ze het niet gaat doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Je laat hiet vooral zien wat een WK voetbal voor jou betekent - een paar gezellige avonden rond een verder nietszeggend spelletje. Daar is niets mis mee, je kunt ook lekker gaan klaverjassen voor een gezellige avond.

Maar ik vind dat je voetbal tekort doet door te doen alsof iedereen het een irrelevant spelletje zou moeten vinden. Schilderkunst is ook meer dan wat creatief geklieder met verf (ook al kan niet iedereen het waarderen). Sport, spel en cultuur zijn wat mij betreft wezenlijke kenmerken van mens-zijn.
Voetbal is niet meer dan een spel. Mooier kan ik het niet maken. Het is met een hoop commercie omgeven, op een manier die jou opwekt om er nog veel meer emotie bij te voelen (en ben je blijkbaar vatbaar voor). Dat is pas sport als je er zelf aan meedoet. Nu is het kijk amusement, waarbij tribale emoties door middel van de nodige impulsen uitgebuit worden.

Sport. spel en cultuur zijn zoals je aangeeft wezenlijk onderdelen voor je mens zijn. Amusement op TV, waarbij voor euro's wordt ingespeeld wordt op tribale emoties is dat niet.

Als je kwaliteit van leven fors beinvloed wordt door het wel of niet zien van het WK, moet je toch echt hulp gaan zoeken. Dat je kwaliteit van leven fors zou inboeten als je op geen enkele wijze zou kunnen deelnemen aan sport, spel of cultuur staat vast.

In je analogie. Iemand die nooit meer schilderkunst kan beleven, is echt een gemis. Maar nooit de nachtwacht of mona lisa gezien hebben (het WK in de analogie)... vervelend, maar meer niet.
Je kunt trouwens een vergelijkbaar gedachtenexperiment doen de andere kant op doen. Voetbal kijken dat wordt gespeeld in een stadion dat door slavenarbeid tot stand gekomen is is niet ok. Maar voor welke aspecten van je leven vind je uitbuiting wel acceptabel? Je kleren, je vervoersbehoefte, het gemak van goedkope electronica, chocoladeletters, verwarming, de noodzaak van rare earths in de energietransitie?
Schaamteloze whataboutism. Beetje zoals de voorzitter van de FIFA (zeg dan niets, als je de speech bekijkt) Omdat het westen ooit fout was, mogen wij schaamteloos mensenrechten schenden.. Of te wel omdat Thagi bestaat, mag ik de dochter van mijn Marokkaanse buurman verkrachten. 8)7 8)7

Absurd natuurlijk. Elke daad dient om zijn eigen merites beoordeeld te worden. En tegen de kennis van dat moment.

(overigens doe ik wel moeite om de oorsprong van zaken te weten, maar daar zijn grenzen aan wat ik als individu kan. Maar als ik WEET dat die specifieke spijkerbroek met kinderhanden gemaakt is, laat ik hem hangen en betaal graag anders meer. Ondanks dat ik ook het risico loop dat kinderhanden betrokken zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:39

Zewatanejo

Fine Thanks!

In de laatste poule wedstrijd is volgens mij nog een mooie kans om een statement te maken. Volgens mij worden de gele kaarten na de poule kwijtgescholden, dus kan Vergil mooi met een band om het veld op.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zewatanejo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:16:
In de laatste poule wedstrijd is volgens mij nog een mooie kans om een statement te maken. Volgens mij worden de gele kaarten na de poule kwijtgescholden, dus kan Vergil mooi met een band om het veld op.
Dat zou ik een zwaktebod vinden. Betekent enkel dat diegene geen enkel offer, hoe miniem ook, wil brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:39

Zewatanejo

Fine Thanks!

alexbl69 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:18:
[...]

Dat zou ik een zwaktebod vinden. Betekent enkel dat diegene geen enkel offer, hoe miniem ook, wil brengen.
Maar dat is toch al gebleken anders hadden de die band meteen wel de eerste wedstrijd aan gedaan.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
*knip*, troll.

[ Voor 97% gewijzigd door NMH op 23-11-2022 22:45 ]

• magnifor
  • Niet online
*knip* voor commentaar op modeartie kun je een DM sturen naar de desbetreffende moderator

[ Voor 62% gewijzigd door polthemol op 24-11-2022 09:07 ]

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 13:26
De enige correct response op het dreigen met gele kaart als de team captain met een regenboog band loopt. Is iedereen naar buiten sturen met een regenboog band, en elke wedstrijd dat doen tot dat het gezeik er over weg is. Dat laat zien wat voor corrupte clownshow de fifa runt en laat zien dat haat niet wint.

Zoals gewoonlijk wil men een statement maken zonder dat het een impact heeft op de status quo zodat ze kunnen doen als ze iets doen. Wil je een statement maken dan moet je of niet mee doen of een dikke middelvinger opsteken naar hun anti-lgbt onzin. Pak die gele kaart maar het is Qatar en de FIFA die er als clowns uit zien als ze aan de start van de wedstrijd 5 minuten lang alle namen in hun boekje moeten schrijven en meer dan 20 keer die gele kaart moeten trekken verwegen het erkennen van het bestaan van andere sexuale geaardheden en transgenders.

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 24-11-2022 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En hier gaat het ook alle bonden om natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dng6ygN32K3O4yOnQod3BQZ-emg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q9ExtufYtz2sNW5VvZMIdPzs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Toch is het wel tekenend en hoewel je het aan zag komen, teleurstellend. Van Gaal heeft gezegd dat ze niets gaan doen en dat het wel klaar is met de discussie.

Of je nu vindt dat ze wel iets of niets moesten doen, ze hebben het er wel continu over gehad. Vanaf 2 jaar geleden, elke keer bij elke vraag de boel vooruit geschoven. Elke keer gezegd dat ze het niet zomaar zouden laten gaan. Heus een statement zouden maken.

En nu zijn we zover, trekken ze de keutel in bij een beetje tegenwind. Er komen nog wat loze beloftes en dreigementen (binnen paar uur weer weg) en dan:
‘We hebben een punt gezet achter de politieke kwesties’
Je hebt echt NIKS gedaan. Niks, nada, noppes. Je kan dus ook geen punt zetten, je bent niet eens begonnen. Wat ben je dan toch mislukt als mens. Zeg dan gewoon 2 jaar geleden dat het je geen reet intereseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
PWM schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:38:
Toch is het wel tekenend en hoewel je het aan zag komen, teleurstellend. Van Gaal heeft gezegd dat ze niets gaan doen en dat het wel klaar is met de discussie.

Of je nu vindt dat ze wel iets of niets moesten doen, ze hebben het er wel continu over gehad. Vanaf 2 jaar geleden, elke keer bij elke vraag de boel vooruit geschoven. Elke keer gezegd dat ze het niet zomaar zouden laten gaan. Heus een statement zouden maken.

En nu zijn we zover, trekken ze de keutel in bij een beetje tegenwind. Er komen nog wat loze beloftes en dreigementen (binnen paar uur weer weg) en dan:

[...]

Je hebt echt NIKS gedaan. Niks, nada, noppes. Je kan dus ook geen punt zetten, je bent niet eens begonnen. Wat ben je dan toch mislukt als mens. Zeg dan gewoon 2 jaar geleden dat het je geen reet intereseert.
Nou ja, niet helemaal niks. Ze hebben het plan geopperd om een regenboogarmband te dragen en met alleen al het noemen van dat plan maak je wel een statement. Maar ben het met je eens dat er verdraaid weinig gedaan is.

Tegelijkertijd vind ik het wat hypocriet om de verantwoordelijkheid voor actie volledig bij Van Gaal of KNVB of zelfs de regering neer te leggen. Ook als burger heb je hier een optie: negeren van het WK, niet kijken. Heel hypothetisch: als ALLE nederlanders besluiten om het WK volledig te negeren, zelfs als Nederland de finale haalt, dan heeft de KNVB denk ik wel een probleem. Een volgende keer zullen ze echt wel meer moeten doen qua actie of druk bij de FIFA, anders kunnen ze alle nederlandse sponsors wel gedag zeggen.

Maar als ik dan dit zie:
https://www.nu.nl/media/6...edstrijd-wk-in-qatar.html
...dan lijkt het er vooralsnog op dat het WK in Qatar net zo goed bekeken wordt als het EK twee jaar eerder. Dan denk ik: de gemiddelde voetballiefhebbende nederlander heeft wel een mening over Qatar als gastland, ventileert die mening ook maar is niet bereidt om actie te nemen., zo belangrijk is het nou ook weer niet.

Dus wat dat betreft lijkt Van Gaal, KNVB, een prima afspiegeling van de samenleving te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

vanaalten schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:31:
[...]
Tegelijkertijd vind ik het wat hypocriet om de verantwoordelijkheid voor actie volledig bij Van Gaal of KNVB of zelfs de regering neer te leggen. Ook als burger heb je hier een optie: negeren van het WK, niet kijken. Heel hypothetisch: als ALLE nederlanders besluiten om het WK volledig te negeren, zelfs als Nederland de finale haalt, dan heeft de KNVB denk ik wel een probleem. Een volgende keer zullen ze echt wel meer moeten doen qua actie of druk bij de FIFA, anders kunnen ze alle nederlandse sponsors wel gedag zeggen.
Voor de knvb of fifa zal het nu vrij weinig uitmaken of er mensen kijken of niet.
De omroepen uit de 200+ landen hebben toch allang betaald voor de uitzendrechten.
Of er veel of weinig mensen kijken zal voor de omroepen misschien wat uitmaken, gezien die hun inkomsten uit de reclames etc halen. De uitzendrechten voor het volgende wk worden dan weer minder waard wat mogelijk de bonden kan raken, maar wat dan weer gecompenseerd wordt doordat bekend is dat dat wk niet door dezelfde kijkers op dezelfde manier benaderd wordt.

Onder de streep zal het iig financieel weinig effect hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

vanaalten schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:31:
[...]
Maar als ik dan dit zie:
https://www.nu.nl/media/6...edstrijd-wk-in-qatar.html
...dan lijkt het er vooralsnog op dat het WK in Qatar net zo goed bekeken wordt als het EK twee jaar eerder. Dan denk ik: de gemiddelde voetballiefhebbende nederlander heeft wel een mening over Qatar als gastland, ventileert die mening ook maar is niet bereidt om actie te nemen., zo belangrijk is het nou ook weer niet.
De openingswedstrijd van het EK 2020 werd bekeken door 4.7 miljoen Nederlanders ;)
Dus wat dat betreft lijkt Van Gaal, KNVB, een prima afspiegeling van de samenleving te zijn.
Ja. En dat zegt meer over de Nederlanders dan over hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Het toernooi mag dan financieel een succes zijn, het is een regelrechte PR-nachtmerrie voor Qatar en de FIFA. Beide ondervinden grote PR-schade bij zowel voorstanders als tegenstanders van het WK met name in de Europa en geheel Amerika.

De tegenstanders vallen over de vele slachtoffers bij de voorbereiding van het WK en de voorstanders over het gebrek aan bier en het cancelen van de tietenman. Beide groepen hebben nu een zeer negatieve kijk op Qatar terwijl ze natuurlijk bedacht hadden er heel positief voor te staan. Terwijl de FIFA moet gaan uitkijken of Europa en Amerika niet zelf elke vier jaar toernooi gaan organiseren, want niet-voetballanden hebben nu bepaald voor de voetballanden.

Dat het financieel een succes is, komt ook alleen maar doordat de sponsorcontracten vooraf zijn bepaald. Gelukkig voor de FIFA is het over vier jaar in Noord-Amerika, want anders had het met het volgende toernooi echt niet meer goedgekomen.

Ik ben er groot voorstander van dat Europa en ik hoop ook Zuid-Amerika stopt met deelname aan het WK en zich volkomen afscheidt van de FIFA. Dus elke vier jaar een EK en kampioenschap in Zuid-Amerika en elke vier jaar een groter toernooi in Europa of Zuid-Amerika. De FIFA is niet meer te redden dus beter is het om een zinkend schip te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
moshimoshi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:59:

Ik ben er groot voorstander van dat Europa en ik hoop ook Zuid-Amerika stopt met deelname aan het WK en zich volkomen afscheidt van de FIFA. Dus elke vier jaar een EK en kampioenschap in Zuid-Amerika en elke vier jaar een groter toernooi in Europa of Zuid-Amerika. De FIFA is niet meer te redden dus beter is het om een zinkend schip te verlaten.
Bedoel je een soort van mini-WK met landen uit Europa en Zuid-Amerika? Dat zou een mooi plan zjin om de FIFA buiten spel te zetten. De beste voetballanden komen toch uit die regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Frame164 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:31:
[...]

Bedoel je een soort van mini-WK met landen uit Europa en Zuid-Amerika? Dat zou een mooi plan zjin om de FIFA buiten spel te zetten. De beste voetballanden komen toch uit die regios.
Ehh, Duitsland en Argentinie zien verliezen deze week van Aziatische landen?

Het probleem is denk ik Zwitserland, een land dat geld verdienen boven alles stelt. De FIFA daar uit snijden eens mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

IJzerlijm schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:37:
[...]

Het probleem is denk ik Zwitserland, een land dat geld verdienen boven alles stelt. De FIFA daar uit snijden eens mee beginnen.
Dat is een momentopname, over het algemeen horen Duitsland en Argentinië natuurlijk tot de betere landen op een WK.

Over de FIFA weg uit Zwitserland, Infantino heeft daar al plannen voor ;)
https://sportmagazine.kna...a-verplaatsen-naar-qatar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het toernooi mag dan financieel een succes zijn, het is een regelrechte PR-nachtmerrie voor Qatar en de FIFA. Beide ondervinden grote PR-schade bij zowel voorstanders als tegenstanders van het WK met name in de Europa en geheel Amerika.

De tegenstanders vallen over de vele slachtoffers bij de voorbereiding van het WK en de voorstanders over het gebrek aan bier en het cancelen van de tietenman. Beide groepen hebben nu een zeer negatieve kijk op Qatar terwijl ze natuurlijk bedacht hadden er heel positief voor te staan. Terwijl de FIFA moet gaan uitkijken of Europa en Amerika niet zelf elke vier jaar toernooi gaan organiseren, want niet-voetballanden hebben nu bepaald voor de voetballanden.

Dat het financieel een succes is, komt ook alleen maar doordat de sponsorcontracten vooraf zijn bepaald. Gelukkig voor de FIFA is het over vier jaar in Noord-Amerika, want anders had het met het volgende toernooi echt niet meer goedgekomen.

Het geheugen is kort, over 4 jaar zijn de landen niet controversieel, dus imagoschade... als er nu niet wordt doorgepakt dan gebeurt er niks.

Zuid-Amerikaanse landen lijken momenteel de FIFA te steunen. Ze willen ook graag het WK 2030 organiseren, dus ik verwacht daar geen momentum om zich af te scheiden.
IJzerlijm schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:37:
[...]

Nah, Zwitserland is het issue niet. De 'geld boven mensenrechten' mentaliteit is daar niet anders dan in andere (EU) landen. En de publieke opinie is behoorlijk anti-WK2022 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Let maar op WK 2030 gaat naar China, FIFA past de regels aan zodat Azie wel mee mag doen. En dan kan Zuid-Oost Azie(Thailand/Vietnam/Indonesie/Maleisie/Signapore) hun bid van 2034 ook in de prullenbak gooien

Fifa heeft geen zin in een meerdere landen bid en die van Zuid Amerika is inmiddels al 4 landen.

Al hoe wel ze wel bedacht hadden om 1 stadion van Qatar naar Uruguay te verhuizen Wikipedia: Stadium 974 dus dan kunnen ze weer laten zien hoe goed Qatar was

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 25-11-2022 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ahhhh, wat lief, een speldje <3
https://www.vi.nl/nieuws/...peldje-in-plaats-van-band

[ Voor 29% gewijzigd door Ruzor op 27-11-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Nog een leuke hoe Qatar omgaat met mensen: https://twitter.com/IranIntl_En/status/1596909633246875649 Er is een audiobestand uitgelekt waarin Qatar tegen Iran zegt dat ze een lijst met namen kunnen sturen waarvan ze niet willen dat die mensen in Qatar komen. Qatar regelt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 21:53
Lijkt mij ook dat europese landen na dit wk een punt achter de relatie met de fifa moeten zetten, ze hebben lang genoeg de tijd gehad om schoon schip te maken, nu is het wel een beetje klaar.
Als de FIFA denkt met de steun van boefjes staten het te kunnen redden hebben ze het goed mis, lijkt me goed als ze in Europa en Amerika is samen gaan werken en een nieuwe organisatie op zetten voor een WK wat niet van de wortels uit een vieze bende is.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Stylze schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:38:
Lijkt mij ook dat europese landen na dit wk een punt achter de relatie met de fifa moeten zetten, ze hebben lang genoeg de tijd gehad om schoon schip te maken, nu is het wel een beetje klaar.
Als de FIFA denkt met de steun van boefjes staten het te kunnen redden hebben ze het goed mis, lijkt me goed als ze in Europa en Amerika is samen gaan werken en een nieuwe organisatie op zetten voor een WK wat niet van de wortels uit een vieze bende is.
Ben er eerlijk gezegd niet meer zo optimistisch over. Je ziet dat de discussie bijna helemaal verstompt is, ondanks alle mensenrechtenschendingen en bruskeringen waar Qatar dagelijks mee door gaat. Zie de hierboven genoemde 'Iraanse' lijst.

De enige hoop die ik nog heb is dat de desinteresse die er niet alleen bij mij, maar ook in mijn omgeving wel degelijk is zicht vertaalt in lagere kijkcijfers en dat dit toernooi voor de sponsoren niet aan de verwachtingen voldoet. Dat vanuit die kant er druk op de Fifa komt om alleen nog maar 'fatsoenlijke' landen in aanmerking te laten komen voor de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 10-06 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat na het WK vrijwel alle kritiek op Qatar gaat liggen. Ook de mensen die nu de nodige kritiek hebben op de mensenrechtenschendingen daar, zullen dan weer verder gaan met het volgende onderwerp. De verontwaardiging waait voorbij, en alles blijft zoals het was of wordt zelfs weer slechter. De schijnwerpers zijn dan toch alweer verdwenen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Tsjipmanz schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:00:
Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat na het WK vrijwel alle kritiek op Qatar gaat liggen. Ook de mensen die nu de nodige kritiek hebben op de mensenrechtenschendingen daar, zullen dan weer verder gaan met het volgende onderwerp. De verontwaardiging waait voorbij, en alles blijft zoals het was of wordt zelfs weer slechter. De schijnwerpers zijn dan toch alweer verdwenen.
Het probleem is dat er nogal wat mensenrechtenschendigen plaatsvinden wereldwijd en aandacht voor allemaal tegelijk is helaas onmogelijk waardoor je die soort pieken hebt van aandacht hebt op onderwerpen. Je hebt er een 8 uurse werkdag aan om als voldoende aandacht te geven aan misschien 1% van de problemen wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 10-06 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

ArgantosNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:17:
[...]

Het probleem is dat er nogal wat mensenrechtenschendigen plaatsvinden wereldwijd en aandacht voor allemaal tegelijk is helaas onmogelijk waardoor je die soort pieken hebt van aandacht hebt op onderwerpen. Je hebt er een 8 uurse werkdag aan om als voldoende aandacht te geven aan misschien 1% van de problemen wereldwijd.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Vandaar dat ik het regelmatig gehoorde argument "nu kunnen we het in elk geval onder de aandacht brengen en verbetert er misschien wel wat" nogal slap vind. Er gaat natuurlijk helemaal niks veranderen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Tsjipmanz schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:59:
[...]

Ja dat is precies wat ik bedoel. Vandaar dat ik het regelmatig gehoorde argument "nu kunnen we het in elk geval onder de aandacht brengen en verbetert er misschien wel wat" nogal slap vind. Er gaat natuurlijk helemaal niks veranderen.
Helaas zijn een groot deel van de rechtschernders olie landen/grondstoffen landen waar groot geld achter zit waardoor deze niet worden aangepakt. Of er val niets te halen en worden volledig genegeerd ons fantantisch westerse neoliberalisme.

Zodra het om groot geld gaat worden mensenrechten snel vergeten en ombelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ArgantosNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:05:
[...]
Helaas zijn een groot deel van de rechtschernders olie landen/grondstoffen landen waar groot geld achter zit waardoor deze niet worden aangepakt. Of er val niets te halen en worden volledig genegeerd ons fantantisch westerse neoliberalisme.
Zie ik hier een pleidooi voor Westers ingrijpen in landen die door tirannen worden bestuurd? Maar dan wel accepteren dat er daarbij burgers gedood worden en de uitslag onzeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
IJzerlijm schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:04:
[...]

Zie ik hier een pleidooi voor Westers ingrijpen in landen die door tirannen worden bestuurd? Maar dan wel accepteren dat er daarbij burgers gedood worden en de uitslag onzeker is.
Nee je ziet hier niet een pleidooi voor militair ingrijpen dat meestal voor meer ellende zorgt. Meer een pleidooi om on niet afhankelijk te laten zijn van olie landen en mensenrechten scherders op de humanrights counsel te zetten.

We weten al practisch 40 jaar dat fossielen brandstoffen voor klimaat verandering zorgen. En als je niets geeft om klimaat omdat je wilt dat je kinderen en kleinkinderen in klimaat rampen wilt laten omkomen. Het maakt ons afhankelijk van rusland en de saudi's waardoor het moeilijk is in te grijpen want ze kunnen de kraan dichtdraaien dat behoorlijk wat gevolgen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het hoofd van het organisatiecomité van het WK voetbal, Hassan Al Thawadi, heeft voor het eerst gezegd dat honderden arbeiders zijn overleden bij de voorbereiding op het mondiale eindtoernooi. Volgens eerdere informatie van Qatar waren dat er slechts drie.
Okay eerst stug volhouden dat het er maar drie waren en nu ineens 500? Dat is wel bijzonder te noemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Krijg ik daar net een Push-notificatie van Nu.nl over dat onze minister een OneLove-speldje draagt... met "dit bericht wordt nog aangevuld.".

Dit is dan onze pers.... dit is toch echt om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
moshimoshi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:05:
Krijg ik daar net een Push-notificatie van Nu.nl over dat onze minister een OneLove-speldje draagt... met "dit bericht wordt nog aangevuld.".

Dit is dan onze pers.... dit is toch echt om te huilen.
Nu.nl vind ik niet echt onder "pers" vallen ;)

Dat is meer een veredeld reclameblaadje met wat aangekocht nieuws erbij, afgewisseld door "content marketing" wat ook gepresenteerd wordt als nieuws.

Maar dat speldje is inderdaad treurig. Doe dan de band om.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Zelfs met de JWST kon je dat speldje niet ontdekken.

Maar het gaat natuurlijk om de dure gasdeal, dus dan ga je de Qatarezen niet onnodig op stang jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Gunner schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:56:
[...]

Okay eerst stug volhouden dat het er maar drie waren en nu ineens 500? Dat is wel bijzonder te noemen.
Waarschijnlijk is dit in het Midden-Oosten ‘normaal’ bij grote bouwprojecten. Niet alleen bij de bouw van stadions. Nederlandse bedrijven die bij dat soort projecten betrokken zijn, kijken rustig de andere kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Nu online

Denk dat ze dat ook niet echt voorzien hadden. Dat zowel Qatar als de FIFA had gehoopt dat dit juist goeie PR zou worden. Vanuit Qatar, kijk eens wat een mooie stadions en super techniek, resultaat, bij elke VAR scheet roept de hele wereld dat het omgekocht is. En dan de FIFA, van zodra Infantino in beeld komt begint het publiek boeee te roepen. Dat hadden ze op voorhand echt niet in hun plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
alexbl69 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:32:
Ach kijk... er wordt weer eens wat 'overwogen'...

Sportminister Helder overweegt dragen OneLove-band in Qatar

Wedden dat ze het niet gaat doen?
Je had gelijk ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:36
Prima analyse zojuist bij Beau:
  • Nederland komt met One love armband: o.a. Belgische en Duitse ministers dragen deze
  • In de aanloop naar vandaag: Rutte spreekt van though cookie, en Helder zelf gaf aan, let op mijn kleding
Fast forward naar vandaag:
  • Minister Helder draag minuscuul speldje onder sjaal met onduidelijke betekenis 'nevermind' (wtf), en niet de armband zelf welke door ons bedacht is
  • Minister Helder zit tussen 2 staatslieden uit Qatar welke ter plekke een pro-palestijnse armband omdoen in haar bijzijn
  • Duitsland sluit ondanks statement een 15-jarig contract met Qatar voor de afname van LNG
Kort en goed: diplomatieke blunder van het jaar.
mavaros schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:34:
Zelfs met de JWST kon je dat speldje niet ontdekken.

Maar het gaat natuurlijk om de dure gasdeal, dus dan ga je de Qatarezen niet onnodig op stang jagen.
Zolang je met geld over de brug komt, maakt hun dat ook niks uit. Zie Duitsland zoals ik hierboven noemde.

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 29-11-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:03:
[...]

Waarschijnlijk is dit in het Midden-Oosten ‘normaal’ bij grote bouwprojecten. Niet alleen bij de bouw van stadions. Nederlandse bedrijven die bij dat soort projecten betrokken zijn, kijken rustig de andere kant uit.
Denk dat de vraag moet zijn hoeveel is het daadwerkelijk? 3, 500, of 6500? En hoeveel is het tov de rest? Ze zitten natuurlijk niet allemaal op kantoor en hebben nu eenmaal meer risico in hun beroep dan de gemiddelde IT-er. Bij ons is het ook normaal dat er mensen komen te overlijden in de bouw, als je het dan doet op grotere schaal gaan er, helaas, meer mensen dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
renegrunn schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:34:
  • Nederland komt met One love armband: o.a. Belgische en Duitse ministers dragen deze
  • In de aanloop naar vandaag: Rutte spreekt van though cookie, en Helder zelf gaf aan, let op mijn kleding
  • Minister Helder draag minuscuul speldje onder sjaal met onduidelijke betekenis 'nevermind' (wtf), en niet de armband zelf welke door ons bedacht is
  • Minister Helder zit tussen 2 staatslieden uit Qatar welke ter plekke een pro-palestijnse armband omdoen in haar bijzijn
  • Duitsland sluit ondanks statement een 15-jarig contract met Qatar voor de afname van LNG

[...]

Zolang je met geld over de brug komt, maakt hun dat ook niks uit. Zie Duitsland zoals ik hierboven noemde.
Nederland heeft zich op politiek vlak compleet voor lul laten zetten, en heel Nederland heeft het gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zorg schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:34:
[...]

Denk dat de vraag moet zijn hoeveel is het daadwerkelijk? 3, 500, of 6500? En hoeveel is het tov de rest? Ze zitten natuurlijk niet allemaal op kantoor en hebben nu eenmaal meer risico in hun beroep dan de gemiddelde IT-er. Bij ons is het ook normaal dat er mensen komen te overlijden in de bouw, als je het dan doet op grotere schaal gaan er, helaas, meer mensen dood.
Ehhh nee, bij ons is het niet normaal dat er mensen komen te overlijden in de bouw. Je doet nu net of het een aanvaardbaar risico is en dat is het echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Dat is een interessante afslag. Nee, het is niet normaal dat er mensen omkomen in de bouw. Helaas gebeurt het af en toe, waarna de arbeidsinspectie een onderzoek instelt. En waaruit regelmatig juridische vervolging voortvloeit.

En het is al helemaal niet normaal dat er bouwvakkers overlijden door oververhitting en uitputting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Een snelle search leert dat er in Nederland tussen de 15 en 20 dodelijke slachtoffers per jaar te betreuren zijn.

Een fractie dus van de aantallen in Qatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
alexbl69 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:26:
[...]

Een snelle search leert dat er in Nederland tussen de 15 en 20 dodelijke slachtoffers per jaar te betreuren zijn.

Een fractie dus van de aantallen in Qatar.
Vergelijk dan wel vergelijkbare cijfers :)

Als we de cijfers van NL projecteren op een groep van 2 miljoen arbeiders (welke schijnbaar in Qatar werken) dan komen we uit op zo'n 120 doden per jaar. Nog steeds significant minder dan 6500 over 11 jaar = circa 590 per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

eric.1 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:45:
[...]

Als we de cijfers van NL projecteren op een groep van 2 miljoen arbeiders (welke schijnbaar in Qatar werken) dan komen we uit op zo'n 120 doden per jaar. Nog steeds significant minder dan 6500 over 11 jaar = circa 590 per jaar.
Dan moeten we ook alle bouwvakkers tellen die overlijden aan welke oorzaak dan ook. Dat is hoe die 6500 is geteld, iedereen die dood gaat. Als je de 'normale' sterfte van die groep van 2 miljoen in 10 jaar op nul zet dan is het allemaal een ongeluk in de bouw.

Dit onderzoek van de ILO komt op 66 dodelijke ongelukken in 2020:
https://www.ilo.org/wcmsp...blication/wcms_828395.pdf

Het probleem met de sterftes meten is dat de arbeiders in Qatar een zeer ongewone groep zijn. Ze zijn allemaal relatief jong dus geen Alzheimer sterfte. Ze zijn ook voornamelijk man dus meer zelfmoorden en geweldsmisdrijven. Ze zullen geen auto bezitten dus minder ongelukken. Maar wel weer in grote hitte werken dus meer hartaanvallen. En dan ook nog een selectieproces dat mensen met zware aandoeningen uitsluit van naar Qatar afreizen. De landen waar de migranten uit komen hebben hoe dan ook veel minder mensen met zware ziektes die grote medische zorg vereisen, die worden veel minder dan hier volwassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

[...]

Valt nog mee dat ze zich niet publiekelijk in Qatar verontschuldigd heeft voor het feit dat die vervelende volksvertegenwoordiging van ons zoveel druk op haar zet dat ze wel 'iets' moet doen. Hoewel je nooit weet wat ze achter de schermen tegen haar gastheren heeft verteld.

En straks in de Kamer natuurlijk groot uitpakken dat ze een 'statement' heeft gemaakt en dat de Qatari zaten te trillen van angst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://nos.nl/l/2454514#UPDATE-container-65816191

Oh my, na die Palestijnse armband zijn ze wel ineens gekeerd daar :+
Regenboogkleuren en uitingen die de protesten in Iran steunen zijn vanaf nu toegestaan in de WK-stadions. Dat maakte de wereldvoetbalbond FIFA bekend.
Precies de dag nadat Iran naar huis is mogen de protesten weer ;)
Toevallig :+

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2022 19:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Nu online
bszz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:21:
[...]

Ehhh nee, bij ons is het niet normaal dat er mensen komen te overlijden in de bouw. Je doet nu net of het een aanvaardbaar risico is en dat is het echt niet.
Dat is het wel, dat is een beroepsrisico dat gewoon uit te drukken is in cijfers. Sterker nog tot op ledematen toe staan er bedragen tegenover. Een vinger kwijt? Das x euro, een been? Y euro. Dat dat niet leuk is, dat is wat anders. Dat we er alles aan moeten doen om het te verlagen stel ik ook niet ten twijfel. Is het een aanvaardbaar risico? Helaas wel.

https://letsel.info/voorbeelden-smartengeld/
Joris748 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 06:55:
[...]

Dat is een interessante afslag. Nee, het is niet normaal dat er mensen omkomen in de bouw. Helaas gebeurt het af en toe, waarna de arbeidsinspectie een onderzoek instelt. En waaruit regelmatig juridische vervolging voortvloeit.

En het is al helemaal niet normaal dat er bouwvakkers overlijden door oververhitting en uitputting.
Overhitting en uitputting is zeker een invalshoek die meespelen maar in welke mate? In warme landen wordt nou eenmaal ook gebouwd en wij vinden 35° al snel te warm om maar iets te doen, maar hele volksstammen werken in deze temperaturen....
eric.1 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:45:
[...]

Het is juist daarom dat ik het aangeef. We moeten wel eerlijk vergelijken en niet zomaar gaan roepen. 120 doden per jaar over 10 jaar is 1200 doden, als het cijfer 500 is dan is het veiliger om in Qatar te gaan werken.

Ik zeg niet dat dat het is maar om te beoordelen of het significant meer is zal je een eerlijke meting moeten doen, that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zorg schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:28:
[...]

Dat is het wel, dat is een beroepsrisico dat gewoon uit te drukken is in cijfers. Sterker nog tot op ledematen toe staan er bedragen tegenover. Een vinger kwijt? Das x euro, een been? Y euro. Dat dat niet leuk is, dat is wat anders. Dat we er alles aan moeten doen om het te verlagen stel ik ook niet ten twijfel. Is het een aanvaardbaar risico? Helaas wel.

[...]

Overhitting en uitputting is zeker een invalshoek die meespelen maar in welke mate? In warme landen wordt nou eenmaal ook gebouwd en wij vinden 35° al snel te warm om maar iets te doen, maar hele volksstammen werken in deze temperaturen....

[...]

Het is juist daarom dat ik het aangeef. We moeten wel eerlijk vergelijken en niet zomaar gaan roepen. 120 doden per jaar over 10 jaar is 1200 doden, als het cijfer 500 is dan is het veiliger om in Qatar te gaan werken.

Ik zeg niet dat dat het is maar om te beoordelen of het significant meer is zal je een eerlijke meting moeten doen, that's it!
Het is een beroepsrisico dat uit te drukken is in cijfers omdat er statistieken van zijn. Er is geen lijstje met een prijs per ledemaat of leven. dat is echt onzin: Daar hebben we schikkingen of de rechter voor. En dat er ongelukken gebeuren en mensen omkomen maat het nog niet aanvaardbaar. Daarom zijn er in Nederland zulke strenge Arbo voorschriften en gaan sommige werkgevers nog veel verder dan dat: Om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren en doden vallen. Precies dat is wat in Qatar zo beroerd geregeld is. En dat is waarom er zo veel vermijdbare ongevallen plaatsvinden met zoveel gewonden en doden. Overigens wordt dat aspect hier nu voornamelijk uitgelicht maar het gaat om een heel systeem van uitbuiting en slechte werkomstandigheden wat niet deugt. Dat is wat aan de orde wordt gesteld en dat kan niet in twijfel worden getrokken door een theoretische algemeenheid over cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

[...]

Dit is pas de diplomatieke blunder:
Heeft Duitsland dan niks geleerd met Rusland en je inkopen bij dubieuze regimes voor fossiele energie :|

Helder zit gewoon als minimum om iets te sturen, meer niet.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste