Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 17:05

Dido

heforshe

alexbl69 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:28:
Maar wat nog erger is; als alles 'normaal' doorgaat verandert er nooit iets. Het volgende twijfelachtige regime staat dan al weer klaar met een grote zak met geld en de bereidheid om tig mensen in de ellende te storten enkel ter ere en meerdere glorie van zichzelf. Dan zijn die arbeiders in Qatar inderdaad voor niks gestorven.
VS, Canada en Mexico in 2026, dacht ik? Tsja, ook genoeg op aan te merken, inderdaad.
Stel dat het nu eens voor één keer lukt om van zo'n toernooi een ongekende shitshow voor alle betrokkenen (Fifa, organiserend land, deelnemende bonden, sponsoren) te maken. Heel misschien verandert er dan eindelijk wel iets. En zijn die arbeiders niet voor niets gestorven.
Ja, maar dan kunnen we niet gezellig kijken! :(
(Eigen vermaak is wel degelijk een factor, want zelfs een paar avondjes vermaak opzij zetten is teveel gevraagd als "offer" voor velen.)
LZ86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:34:
Qatar wilde dat toernooi om het land te promoten.

Nu, ze zijn van "Wat of waar is qatar" inmiddels aanbeland op "fuck qatar" in de publieke opinie.
Niet helemaal de bedoeling lijkt me :P
Een en ander is aardig aan het back-firen inderdaad. Op de Nederlandse TV is men vooralsnog vrij lauw over het WK, itt tot de BBC waar de smaakmakende spotjes om in WK-sfeer te komen dagelijks worden uitgezonden :|
Hopelijk flopt dat toernooi keihard en zullen dit soort dwaze dingen niet snel meer gebeuren. Maar vrees inderdaad dat het bij hopen blijft.
Het flopt niet. Alle wedstrijden worden gewoon gespeeld, stadions zitten vol (al is het met ingevlogen Pakistanen), en de FIFA bedankt Qatar straks voor een fantastisch georganiseerd toernooi.

Ergens volgend jaar staat op pagina 27645 van het internet dat uit onderzoek is gebleken dat de kijkcijfers iets lager waren dan bij andere edities, de sponsoren morren vijf minuten, en men stort zich vol overgave op de volgende editie waar McDonalds en Coca Cola voor hun eigenste thuispubliek reclame kunnen maken.

Ik begreep dat Oekraine een bid had gedaan om in 2030 het WK te organiseren, kan mooi samenvallen met een jubileum van Tsaar Poetin. Rinse, repeat. (Gaat natuurlijk niet gebeuren, want Oekraine heeft niet genoeg geld om de FIFA te overtuigen.)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Ergste vind ik nog wel dat ze alcohol verbieden voor "het klootjesvolk", maar de bobo's in de sky lounges mogen wel lekker zuipen.
Wat een stelletje arrogante kwallen bij de fifa het is echt om te kotsen.

Maar ik kan het helaas echt niet laten om geen wedstrijden te kijken, ik kijk al zo lang uit naar weer een WK, ik kan wel zeggen dat ik niet ga kijken maar ik ga het toch wel doen..
Hoop toch dat het wk is door een andere organisatie geoorganiseerd kan worden en dat de fifa helemaal gesloopt wordt.

Playstation 5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Dit speelt al jaren, alles is bekend en er zijn geen nieuwe feiten. Dan twee dagen voor de opening opeens van teams en fans verwachten dat ze een statement maken is imo de waan van de dag.

Niemand verwacht dat Van Gaal uit het niets bedenkt dat we terug moeten, fans hun geboekte reis annuleren en mensen de tv het raam uit doen. Als Oranje onverhoopt de finale haalt heeft (vrijwel) niemand het nog over de arbeiders.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 18-11-2022 18:35 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:13:
[...]

Ja, geen bier kunnen krijgen raakt de mensen die nog het lef hadden naar dat wk te gaan daadwerkelijk.
Triest, maar ergens wel fijn dat ze er last van hebben, moeten ze maar niet die bende enablen.

Net zoals al die import Indiërs die in shirts van deelnemende landen zijn gehesen: Kijk! Daar zijn de fans! (Geen enkele blanke Duitse fan in zicht tussen een massa Indiërs in Duitsland shirts + vlaggen.

Denken ze nu werkelijk dat men daar instinkt?

Ik ga helemaal niets kijken van dat WK. Fuck de FIFA en fuck Qatar. Op t werk ook geen poule, niets en de Oranje straat hier is ook nog flink kaal. Dat hele WK leeft amper.
Hier op het werk wel een poule. Het zal je vast niet verrassen dat ik bij collega's als enorme voetbal fan bekend sta, je had ze moeten zien kijken toen de poule en het WK zelf ter sprake kwamen en ik zei dat ik helemaal niks met het WK te maken wilde hebben en hoopte dat de hele boel nog afgelast zou worden. Ze snapten er niks van. 'jamaar al die NL fans die er naar uit kijken'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dido schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:46:
Ik begreep dat Oekraine een bid had gedaan om in 2030 het WK te organiseren, kan mooi samenvallen met een jubileum van Tsaar Poetin. Rinse, repeat. (Gaat natuurlijk niet gebeuren, want Oekraine heeft niet genoeg geld om de FIFA te overtuigen.)
Oekraïne mag aanhaken bij de bid van Spanje/Portugal voor het WK 2030. Uiteraard puur en alleen vanwege de oorlog en dat ze daardoor hopen een grotere kans te maken, want echt logisch is dit natuurlijk niet.
En toch.
Hoop maar dat het dat bid wordt, want Saudi-Arabië wil schijnbaar samen met Griekenland en Egypte de boel organiseren en met die landen in 1x de steun van Europa, Azië en Afrika binnenharken.

Alleen al daarom helpt het denk ik om nu maar te blijven ageren tegen het WK in Qatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:41:
En na de Denen nu ook een NL cameraman door die barbaren daar in dat nepland belaagt. https://www.ad.nl/buitenl...-beelden-wissen~a6cd97fd/
Zo jammer dat die journalist/fotograaf ingegeven heeft en enkele foto's heeft laten verwijderen.
Van alle aanwezigen daar (op de bobo's na) zijn journalisten toch wel zo'n beetje de best beschermde mensen die daar rondlopen... Als Qatar een journalist/fotograaf op zou pakken, dan moeten de Westerse landen wel reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tommerd_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:19:
Zie hier toch ook best veel voorbij komen dat er niet gekeken wordt vanwege de misstanden in Qatar. Wat ik me wel afvraag (weet niet of die onderzoeken er al zijn) hoeveel mensen daarvan dit WK wel gekeken hadden als dit niet gebeurd was? En hoeveel van die mensen bijvoorbeeld de toernooien in 2016 en 2018 gezien hebben waar het Nederlands elftal niet mee deden.

Ergens heb ik namelijk soms ook het gevoel dat het als krachtig argument gebruikt wordt, maar het eigenlijk een argument is wat geen impact heeft op deze persoon. Als F1 voorbeeld gaan we natuurlijk volgend jaar ook in Qatar racen, net als in Saoedi-Arabië en Abu Dhabi. Wordt er dan ook gesproken over een boycot door deze zelfde groep?
Of Nederland wel of niet aan een WK meedoet maakt mij echt nul komma niks uit (normaal gesproken kijk ik zo goed als alles/alle wedstrijden) maar aan werkelijk alles van dit WK zit een smet. Van de toewijzing, de speeldatum tot de welbekende misstanden ...
Op zich maakte het mij in eerste instantie niet eens uit dat het naar de 'winter' was verplaatst maar hoe het nu ertussen is gepropt is al helemaal lachwekkend met een voorbereiding van een week :+ .
Hoe ik er nu in sta is zelfs de kans aanwezig dat ik niet klaar ga zitten voor de finale mocht Nederland die halen :D . Af en toe een kijkje naar de stand wellicht O-) ... het leeft iig voor geen meter op dit moment.
LZ86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:13:
[...]

Ja, geen bier kunnen krijgen raakt de mensen die nog het lef hadden naar dat wk te gaan daadwerkelijk.
Triest, maar ergens wel fijn dat ze er last van hebben, moeten ze maar niet die bende enablen.

Net zoals al die import Indiërs die in shirts van deelnemende landen zijn gehesen: Kijk! Daar zijn de fans! (Geen enkele blanke Duitse fan in zicht tussen een massa Indiërs in Duitsland shirts + vlaggen.

Denken ze nu werkelijk dat men daar instinkt?

Ik ga helemaal niets kijken van dat WK. Fuck de FIFA en fuck Qatar. Op t werk ook geen poule, niets en de Oranje straat hier is ook nog flink kaal. Dat hele WK leeft amper.
Nu lijken het in dit geval idd een ingehuurd zooitje 'fans' maar in die Aziatische/overige landen zijn echt wel daadwerkelijk supporters van landen als Duitsland, etc. die er ook zo voor gaan zitten bij een WK en daarvan zullen er in Qatar vast ook een aantal zijn ...

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 18-11-2022 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26
Zou tijdens of na het WK Budweiser de FIFA gaan fileren vanwege contractbreuk mbt dat bier in die stadions en zichtbaarheid?

*wrijft in handen*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...kosten-qatar-naar-wk-gaan

Daar zit je dan als fan die niet op eigen kosten naar Qatar kon gaan en gretig inging op het aanbod voor een betaalde snoepreis.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:15
Ik krijg ook een beetje t idee dat ze er in Qatar alles aan doen om nu nog ff snel hun imago snel wat meer te verslechteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:00
Stylze schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:13:
Ergste vind ik nog wel dat ze alcohol verbieden voor "het klootjesvolk",
Ik vind het vooral erg dat men überhaupt alcohol zou moeten drinken, een wk zonder alcohol zou ook prima geweest zijn gezien dat in Qatar zo is.
rik86 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 06:34:
Ik krijg ook een beetje t idee dat ze er in Qatar alles aan doen om nu nog ff snel hun imago snel wat meer te verslechteren
Mja, het imago is al jaren zo... Men had gewoon dit hele wk moeten schrappen. Nu gaat het door en moet men ook niet zo zeuren. Iedereen weet dat er straks wat voetbal fans of journalisten ik de gevangenis eindigen, ben benieuwd of iedereen dan verbaasd gaat reageren en of de (Nederlandse) politiek dan in actie komt... Ik hoop alleen maar dat het niet teveel geld voor Nederland gaat kosten, want dat risico nemen de mensen zelf.

Al is de vraag of het daarbij blijft of dat we ons ook zorgen moeten maken over eventuele acties of aanslagen? Maar daar heb ik nog niks over gelezen dus dat zal geen dreiging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het imago dat de rest van de wereld van Qatar heeft boeit ze nauwelijks, uiteindelijk leveren ze de energie die de rest van de wereld nodig heeft. Dit hele WK circus is gewoon een manier om te laten zien dat er geen organisatie of evenement in de wereld niet door hun geld kan worden gekocht en vervolgens op de knieën kan worden gedwongen. De superieure ideologie eist, de inferieure gehoorzaamt, zo zien ze het. Qatar is bereid om het hele evenemt af te blazen als het niet aan hun regels voldoet en de FIFA niet.

[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 19-11-2022 08:42 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
Goed verhaal en kan me wel vinden in Infantino’s kritiek: https://www.ad.nl/wk-voet...-dubbele-moraal~ad0e65d8/

[ Voor 4% gewijzigd door Johan Bogle op 19-11-2022 10:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik denk...hoop niet dat iemand die man nog serieus neemt.

Dit zegt genoeg:
En hij woont tegenwoordig in Qatar, het land dat juist zo ter discussie staat vanwege de mensenrechten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 19-11-2022 10:17 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
ST10©DE schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:00:
En ondertussen is er ook een F1 circus in Abu Dhabi? Daar hoor ik weinig over.
Die discussie hebben we in dat topic vakkundig de eerste 3 pagina's de kop ingedrukt. Er mag ook nog plezier gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ruzor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:15:
[...]

Ik denk...hoop niet dat iemand die man nog serieus neemt.
Ben normaal ook geen fan, maar hij heeft echt wel een punt over hypocritie en het kijken met onze westerse bril naar opkomende landen.

Kijk ook naar iets als Brazilie en ontbossing. Wij hebben zo’n beetje alle Europe bossen platgebrand en gekapt en nog eens talloze bossen wereldwijd in de kolonieen om ons huidig welvaartsniveau te bereiken. Wanneer de mensen die wij daardoor op een achterstand hebben gezet decennia later hetzelfde willen doen gaan we met het vingertje wijzen ipv op een positieve manier en met begrip proberen te helpen.

Landen als Saudie Arabie en Qatar lezen we openbaar de les, maar bij de achterdeur staan we te smeken om olie en gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
Johan Bogle schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:21:
[...]
Ben normaal ook geen fan, maar hij heeft echt wel een punt over hypocritie en het kijken met onze westerse bril naar opkomende landen.

Kijk ook naar iets als Brazilie en ontbossing. Wij hebben zo’n beetje alle Europe bossen platgebrand en gekapt en nog eens talloze bossen wereldwijd in de kolonieen om ons huidig welvaartsniveau te bereiken. Wanneer de mensen die wij daardoor op een achterstand hebben gezet decennia later hetzelfde willen doen gaan we met het vingertje wijzen ipv op een positieve manier en met begrip proberen te helpen.

Landen als Saudie Arabie en Qatar lezen we openbaar de les, maar bij de achterdeur staan we te smeken om olie en gas.
We zitten in de 21ste eeuw en er zijn landen die nog behoorlijk achterlopen, want waarom is homo zijn per se verkeerd en krijgen vrouwen geen rechten? Waarom moet je een andere arbeider racistisch benaderen en maar dood laten gaan. Vind jij dat anno 2021 normaal?

Wat is hier nu racistisch aan...? :X

Edit: Deze (corrupte) man heeft 2 gezichten, ik denk dat het gewoon verstandig is om hier geen discussies over te voeren. Die kerel zit maar wat te blaten en is wat mij betreft de aller laatste die hierover moet beginnen..

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 19-11-2022 10:48 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 18:15
Vooral dat laatste ja, we zijn vanuit Europa/ t westen wel erg selectief waar/wanneer we kritiek op geven. Op t moment dat t ons financieel niet kost geven we graag kritiek, als t ons wel geld kost wordt t snel minder.

Neemt niet weg dat t feit dat onze voorouders foute dingen hebben gedaan niet betekent dat wij geen kritiek mogen hebben. Dat vind ik echt een kul-argument van m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:48

ST10©DE

Dus.............

sNielz123 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:16:
[...]

Die discussie hebben we in dat topic vakkundig de eerste 3 pagina's de kop ingedrukt. Er mag ook nog plezier gemaakt worden.
Met welke argumenten? Waarom werken die hier niet?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
[...]

De man is zelf zo corrupt als de klere, leidt een corrupte organisatie die miljarden aan qatar hoopt te verdienen, waar hijzelf een flink graantje van mee gaat pikken. En verdedigt een WK wat door corrupte leden van diezelfde organisatie is verkocht aan een corrupt land, wat het niet nauw neemt met mensenrechten......

En dan gaat ie nu zeiken over dingen die duizenden jaren geleden plaats hebben gevonden toen we met zn allen nog halfnaakt in berenvellen afhankelijk waren van vuur? 8)7 Als er iets hypocriet is, is het deze man wel. Direct negeren.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 19-11-2022 11:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Nog maar eens, die "westerse bril" afkeuren valt onder cultureel relativisme. En dat is geen mooi gedachtengoed.
Het is OK dat "we" onze eigen normen en waarden, onze eigen moraal, als "beter" zien, en dat we vinden dat iedereen die moet volgen. Als "we" dat niet zouden vinden moet je je afvragen of die moraal ueberhaupt geldig is.
Juist het idee dat "onze" moraal niet hoeft te gelden voor anderen (omdat die "achter lopen", omdat ze "anders zijn" of "bijzonder") is discriminiatoir. Het volgt exact dezelfde denktrant als "vrouwen hoeven niet naar school, want die hebben daar toch niks aan" of "armen hebben geen stemrecht nodig want die snappen poilitiek toch niet".

Het enige punt in zijn betoog dat ik valide kan noemen is waar hij wijst op het proces, dat het gaat om veranderingen die generaties duren, dat er al verandering bezig is, en dat het niet realistisch is te verwachten dat dat soort dingen van vandaag op morgen veranderen. Dat ben ik helemaal met hem eens - alleen kan ik met alleen dat argument niet goedpraten dat je alsnog besluit om een land met zo'n lange weg te gaan de kans geeft zich overdreven positief in het spotlicht te zetten.
Kijk ook naar iets als Brazilie en ontbossing.
En hoppa! Daar gaan we weer. Ik ben toch niet de enige of eerste die erop wijst dat whataboutisme valt onder de logical fallacies?
Nee buurman, niet zeuren als ik mijn auto de stoep parkeer, ik weet dat jij zelf wel eens te hard rijdt!
Dat is niets nieuws. Elk principe heeft een prijs, en in ruil voor olie en gezellig foebel kijken kun je heel wat principes afkopen, zo blijkt maar weer. Dat is een vrijwel universele menselijke eigenschap, en heeft in die zin weinig specifiek met dit WK te maken.
Groucho Marx zei al
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mosin schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:37:
[...]

We zitten in de 21ste eeuw en er zijn landen die nog behoorlijk achterlopen, want waarom is homo zijn per se verkeerd en krijgen vrouwen geen rechten? Waarom moet je een andere arbeider racistisch benaderen en maar dood laten gaan. Vind jij dat anno 2021 normaal?

Wat is hier nu racistisch aan...? :X

Edit: Deze (corrupte) man heeft 2 gezichten, ik denk dat het gewoon verstandig is om hier geen discussies over te voeren. Die kerel zit maar wat te blaten en is wat mij betreft de aller laatste die hierover moet beginnen..
Ik ken genoeg mensen met een Indiaas uiterlijk die voor Engeland zijn of voor Argentinie zijn. Er vanuit gaan dat dit nep is en die mensen vast niet echt voor zo’n land zijn is inderdaad acteren op je vooroordelen.

Ik heb overigens nieuws voor je: niet de hele wereld leeft in diezelfde 21e eeuw.

Ik denk dat iedereen het eens is dat arbeidsomstandigheden naar een hoger peil zouden moeten en dat een land als qatar daar ook de middelen voor heeft.

Indien dit echter in Mali zou gebeuren, of in Niger zou ik er wel begrip voor hebben dat de bouw gevaarlijk is en dat mensen onderaan de keten in moeilijke omstandigheden moeten zien te overleven.

Zo was het nog geen twee generaties geleden in Europa ook.

Wij staan stukken hoger op de piramide van Maslov en hebben ons veel verder ontwikkeld. Wij zijn nu tolerant voor wie is zoals wij. Niet voor geloven of gebruiken die anders zijn dan wij uiteraard :-)

Dan komen we op principes. Als wij die zaken echt zo belangrijk vinden en menen deze af te moeten dwingen, dan ook consequent zijn. Geen olie meer en geen gas. Echter smeekt de europese bevolking hun overheden om op de knietjes te gaan voor de arabieren en qatari om maar te zorgen dat deze blijven leveren. Dan zijn diezelfde burgers blijkbaar niet zo consequent, of negeren ze voor het gemak en zielerust maar even dat ze dondersgoed weten waar het vandaan komt…

Principes zijn leuk, als je ze kan veroorloven. Zelfs de rijkste landen ter wereld kunnen zich niet al hun principes veroorloven…

Er is genoeg verkeerd in de wereld, maar altijd dat verheven, moralistische en ja, hypocriete Westerse vingertje draagt daar niet in positieve zin aan bij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Johan Bogle schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:36:
Ik ken genoeg mensen met een Indiaas uiterlijk die voor Engeland zijn of voor Argentinie zijn. Er vanuit gaan dat dit nep is en die mensen vast niet echt voor zo’n land zijn is inderdaad acteren op je vooroordelen.
Heb je de betreffende propaganda filmpjes gezien?
Ja, er zijn vast mensen met Indiaase, Pakistaanse of Nepalese roots die voor Engeland, Duitsland of Argentinie zijn. Alleen is het op zijn minst "opvallend" te noemen dat op de getoonde filmpjes alle fans van elk getoond land die roots lijken te hebben. Hey, het kan kloppen, maar het is wel heeeeel erg toevallig. Hoe het duiden van dat opvallende toeval racistisch zou zijn zie ik echt niet.
Verwar enige intuitie voor statistisch moeilijk te geloven fenomenen niet met vooroordelen ;)
Zo was het nog geen twee generaties geleden in Europa ook.
Ja, het wordt vaak onder het tapijt geveegd, maar de enorme aantallen omgekomen arbeiders bij de bouw van het Olympisch stadion en gerelateerde bouweerken voor de Spelen in 1928 waren uiteraard vergelijkbaar met wat er nu is gebeurd.
Jammer als whataboutism gebruikt wordt, en al helemaal als je naar de verkeerde wijst :X
Ja maar, hij doet het ook! oh nee, hij doiet het toch niet :X
Wij staan stukken hoger op de piramide van Maslov en hebben ons veel verder ontwikkeld. Wij zijn nu tolerant voor wie is zoals wij. Niet voor geloven of gebruiken die anders zijn dan wij uiteraard :-)
Je zegt het alsof "we" tolerant zouden moeten zijn jegens alle gebruiken, inclusief degenen die wij als barabaars beschouwen. Wat is er in hemelsnaam verkeerd aan intolerantie jegens slavernij, geinstitutionalisserde verkrachting, vrouwenonderdrukking en meer van dat leuks?
Dan komen we op principes.
En die zijn te koop. Welkom in de wereld.

Het is heel cynisch, en heel wrang, en misschien ook wel hypocriet, maar er is niets mis met het hebben van principes, en die principes uitdragen.
Het is misschien minder ok om die principes te laten vallen in ruil voor wat tankers met gas (of een avondje gezellig op de bank foebel kijken) maar dat invalideert de principes zelf niet.

Zo is "gij zult niet doden" an sich een heel fijn principe waar velen zich in kunnen vinden, mensen die zich beroepen op de Torah of de daarvan afgeleide heilige geschriften al helemaal.
Toch zie je in heel veel landen die Abrahamitische religie zeer hoog in het vaandel hebben staan dat ze dat gebod / principe zonder enig probleem ovetreden als men vindt dat daar een goiede reden voor is. Zowel als land (doodstraf, oorlogvoeren, etc) als als individu in die landen (hij liep mijn tuin in / ze gooide een steen naar me, natuurlijk schoot ik!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:14
[...]

Er is toch een vrij duidelijke modbreak geweest over al die whataboutisms? Blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.

Als er één continent is dat de laatste jaren zichzelf een spiegel voorhoudt dan is het Europa wel. En ja, dan 'verdien' je het recht om achterlijke culturen die er ook nog zijn in de wereld als zodanig te benoemen.

Het enige dat die corrupte voorzitter van die corrupte organisatie probeert te doen is zijn eigen dubieuze handelen 'white-washen'. Daar zou geen enkele ruimte voor moeten zijn.

De voetballers hoeven hier van mij geen standpunt over in te nemen, die hebben ook niet voor dit land gekozen. Maar dan is enige terughoudendheid in de uitgesproken meningen die sommigen van hen hebben ten aanzien van vele malen minder ergere zaken in eigen land in de toekomst echter wel op zijn plaats.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dido schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:07:
[...]

Heb je de betreffende propaganda filmpjes gezien?
Ja, er zijn vast mensen met Indiaase, Pakistaanse of Nepalese roots die voor Engeland, Duitsland of Argentinie zijn. Alleen is het op zijn minst "opvallend" te noemen dat op de getoonde filmpjes alle fans van elk getoond land die roots lijken te hebben. Hey, het kan kloppen, maar het is wel heeeeel erg toevallig. Hoe het duiden van dat opvallende toeval racistisch zou zijn zie ik echt niet.
Verwar enige intuitie voor statistisch moeilijk te geloven fenomenen niet met vooroordelen ;)
En ook wel heel toevallig dat ze allemaal shirts met landennaam in het Engels hebben. Ook voor landen waar dat niet gebruikelijk is voor fans.

Laat staan dat het opvallend is dat Indiers, Pakistanis en Nepalezen over het algemeen vrij arm zijn en helemaal niet de financien hebben om daar uberhaupt naartoe te reizen, te verblijven plus en masse voor elk land in gloednieuwe outfits te lopen. Zo makkelijk omheen te prikken.

En de racisme kaart...... triest dat telkens als er een argument niet op inhoud gewonnen kan worden, meteen weer die racisme kaart gespeeld moet worden om elke discussie dood te slaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
President schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:46:
[...]

Ik vind het vooral erg dat men überhaupt alcohol zou moeten drinken, een wk zonder alcohol zou ook prima geweest zijn gezien dat in Qatar zo is.

[...]
Als ze het voor iedereen zouden verbieden prima dat is een ander verhaal, maar enkel de elite wel de mogelijkheid geven is schandalig. En het verbod een paar dagen van te voren aankondigen is ook not done imo. Mensen hebben al kaarten gekocht, je hebt dus al betaald in de wetenschap dat je gezellig een biertje kan drinkem, dus dat is dan toch niet helemaal fair.

Ik zeg niet het een must is om alcohol te drinken tijdens voetbal, maar veel mensen vinden dit wel gewoon lekker om te doen en gezellig.

Groepen die zich gaan misbruiken door overmatig alcohol gebruik etc mogen wel gewoon hard aangepakt worden.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 19:51
Dido schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:17:
[...]
Het enige punt in zijn betoog dat ik valide kan noemen is waar hij wijst op het proces, dat het gaat om veranderingen die generaties duren, dat er al verandering bezig is, en dat het niet realistisch is te verwachten dat dat soort dingen van vandaag op morgen veranderen.
Hij heeft ook wel een punt waar het gaat om gas. Als we dat nodig hebben zijn Europeanen ineens een stuk minder principieel.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:00:
[...]

Er is toch een vrij duidelijke modbreak geweest over al die whataboutisms? Blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.

Als er één continent is dat de laatste jaren zichzelf een spiegel voorhoudt dan is het Europa wel. En ja, dan 'verdien' je het recht om achterlijke culturen die er ook nog zijn in de wereld als zodanig te benoemen.

Het enige dat die corrupte voorzitter van die corrupte organisatie probeert te doen is zijn eigen dubieuze handelen 'white-washen'. Daar zou geen enkele ruimte voor moeten zijn.

De voetballers hoeven hier van mij geen standpunt over in te nemen, die hebben ook niet voor dit land gekozen. Maar dan is enige terughoudendheid in de uitgesproken meningen die sommigen van hen hebben ten aanzien van vele malen minder ergere zaken in eigen land in de toekomst echter wel op zijn plaats.
Ja lekker makkelijk, zelf zitten we in elke vagina in het midden-oosten, duizenden zo niet miljoenen onschuldige slachtoffers gemaakt door onze zogenaamde oorlog tegen terreur maar als anderen dat doen of andere dingen doen die volgens ons niet goed zijn en je daar kritiek op levert dan wordt de discussie meteen monddood gemaakt want whatsaboutisme. Kortom waar het op neerkomt is dat als wij het doen dan mag het want wij zijn beschaafd wij hebben een reden maar als een ander iets soortgelijks doet dan mag het niet want mensenrechten dit dat.

Ik zeg 1 ding tegen alle westerse landen met hun selectieve gedoe: als je echt solidair bent met de mensen daar en echt geeft om de mensenrechten toon de ballen en neem geen olie en gas meer van die landen. Maar onze staatshoofden hebben de ballen niet. Alleen maar blabla en onder de streep met hangende pootjes in de rij voor olie en gas. Hypocriete bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

magnifor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:29:
[...]

Ik zeg 1 ding tegen alle westerse landen met hun selectieve gedoe: als je echt solidair bent met de mensen daar en echt geeft om de mensenrechten toon de ballen en neem geen olie en gas meer van die landen. Maar onze staatshoofden hebben de ballen niet. Alleen maar blabla en onder de streep met hangende pootjes in de rij voor olie en gas. Hypocriete bende.
Wat gebeurt er dan precies nadat 'we' geen olie en gas meer kopen? Bij Iran werkt dat compleet niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:32:
[...]

Wat gebeurt er dan precies nadat 'we' geen olie en gas meer kopen? Bij Iran werkt dat compleet niet.
Daar gaat het niet om, je neemt geen gas en olie om een statement te maken. Wij steunen je beleid niet dus maken we je niet rijker. Of dat wat veranderd aan het beleid is niet ons probleem maar zo steun je iig niet het regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:32:
[...]

Dan kunnen we zonder hypocriet te zijn lekker iedereen de maat nemen en met onze vingertjes wijzen :)
Moeten we ook nog ff stoppen met AliExpress enzo natuurlijk.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Oogje schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:34:
[...]

Dan kunnen we zonder hypocriet te zijn lekker iedereen de maat nemen en met onze vingertjes wijzen :)
Moeten we ook nog ff stoppen met AliExpress enzo natuurlijk.
En dan is opeens alles wat slecht in in Qatar de schuld van onze boycot. En dat die boycot hypocriet is want (land X) handelen we wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:30
Mosin schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:37:
[...]

Is hij veroordeeld voor corrupt zijn ?
Lopen er rechtzaken tegen hem of beschuldigingen?

Waarom al die beschuldigingen zonder ook maar 1 bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:29
Wel enigzins ironisch dat Infantino de vergelijking trekt met de Europese geschiedenis van de afgelopen 3000 jaar. Natuurlijk heeft Europa massaal de rest van de wereld geplunderd, dat is niet eens een discussie. Kijk alleen al naar de tonnen goud van het DNB, dat is niet ontgonnen uit de Rijn hoor.

Maar, als we kijken naar de Arabische geschiedenis van de afgelopen 3000 jaar... Dan is die niet echt beter te noemen... Daar is slavernij zo'n beetje uitgevonden, vonden massaal onderling plunderingen plaats, massa-genocide op volkeren, opleggen van de Islam met het zwaard, enz.
Slechte vergelijking van Infantino, die zelf opgegroeid is in Zwitserland als kind van gastarbeiders, dus in een enorm rijk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:19
Heel verassend, en het enige statement wat er dan gemaakt zou worden is ook om zeep geholpen:

https://www.ad.nl/wk-voet...en-onelove-band~aefcad93/

Verder heeft sport niks met politiek te maken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:12
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:21:
Heel verassend, en het enige statement wat er dan gemaakt zou worden is ook om zeep geholpen:

https://www.ad.nl/wk-voet...en-onelove-band~aefcad93/

Verder heeft sport niks met politiek te maken |:(
Maar ballen hebben ze niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
haha die KNVB is gewoon het schroothondje van de FIFA. Niets meer, niets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
DoeEensGek schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:26:
[...]

Maar ballen hebben ze niet...
Er is, ondanks vragen, geen duidelijkheid of dit een kaart oplevert. Als voetballer/trainer is een kaart om niks voor je aanvoerder een behoorlijk risico. En beroep over die kaart landt bij... de FIFA.

Ik snap deze dan weer wel, vanuit het perspectief van het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 10:42

DirtyBird

Praktiserend denker

Trishul schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:04:
Wel enigzins ironisch dat Infantino de vergelijking trekt met de Europese geschiedenis van de afgelopen 3000 jaar. Natuurlijk heeft Europa massaal de rest van de wereld geplunderd, dat is niet eens een discussie. Kijk alleen al naar de tonnen goud van het DNB, dat is niet ontgonnen uit de Rijn hoor.

Maar, als we kijken naar de Arabische geschiedenis van de afgelopen 3000 jaar... Dan is die niet echt beter te noemen... Daar is slavernij zo'n beetje uitgevonden, vonden massaal onderling plunderingen plaats, massa-genocide op volkeren, opleggen van de Islam met het zwaard, enz.
Slechte vergelijking van Infantino, die zelf opgegroeid is in Zwitserland als kind van gastarbeiders, dus in een enorm rijk land.
Met deze argumentatie bega je alleen wel dezelfde fout door het opvoeren van een whataboutisme. Het gaat er niet om wat Arabische of Europese landen de afgelopen 3000 jaar allemaal fout hebben gedaan.
We hebben nu een andere houding en moraal richting mensenrechten en uitbuiting en we constateren dat die niet zijn nageleefd in Qatar.
Of onze moraal nou de hoogste is of niet; we botsen hierin met Qatar en tegelijkertijd doen we hier wel aan mee door deel te nemen aan het WK en geld te geven aan de FIFA in ruil voor tv rechten.

Ik had gehoopt dat (west-europese) landen gezamelijk een statement zouden maken door zich af te melden en een signaal af te geven aan de FIFA dat dit niet wordt getolereerd.
Nu wordt t achteraf met wat wijzende vingertjes over en weer een beetje rechtgepraat (en er is, mind you, dus nog steeds geen compensatiefonds door de FIFA opgetuigd).

We hadden moeten zeggen "prima dat jullie dit zo willen doen, maar dan doen wij niet mee." Geen discussie verder over goed en fout. Dit is gewoon wat het is. FIFA de vrijheid om het wk toe te wijzen aan wie ze willen, Qatar de vrijheid om stadions te bouwen volgens hun normen en wij de vrijheid om niet mee te doen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die vrijheid hebben we dus niet naar nu blijkt. Zowel niet om niet te gaan wat de uitsluiting van Nederland voor lange tijd van competities zou betekenen als het dragen van die armband.

Qatar krijgt waar het voor heeft betaald, net zoals straatarme Nepalezen gaan nu ook steenrijke voetballers voor ze door het stof.

[ Voor 25% gewijzigd door IJzerlijm op 21-11-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Waarom niet gewoon de keeper de band om doen dan? Als hij geen geel krijgt kan ie daarna naar Van Dijk. Wel geel, doet Van Dijk een normale band om. Ik zou het iig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
DirtyBird schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:33:
[...]

Met deze argumentatie bega je alleen wel dezelfde fout door het opvoeren van een whataboutisme. Het gaat er niet om wat Arabische of Europese landen de afgelopen 3000 jaar allemaal fout hebben gedaan.
We hebben nu een andere houding en moraal richting mensenrechten en uitbuiting en we constateren dat die niet zijn nageleefd in Qatar.
Of onze moraal nou de hoogste is of niet; we botsen hierin met Qatar en tegelijkertijd doen we hier wel aan mee door deel te nemen aan het WK en geld te geven aan de FIFA in ruil voor tv rechten.

Ik had gehoopt dat (west-europese) landen gezamelijk een statement zouden maken door zich af te melden en een signaal af te geven aan de FIFA dat dit niet wordt getolereerd.
Nu wordt t achteraf met wat wijzende vingertjes over en weer een beetje rechtgepraat (en er is, mind you, dus nog steeds geen compensatiefonds door de FIFA opgetuigd).

We hadden moeten zeggen "prima dat jullie dit zo willen doen, maar dan doen wij niet mee." Geen discussie verder over goed en fout. Dit is gewoon wat het is. FIFA de vrijheid om het wk toe te wijzen aan wie ze willen, Qatar de vrijheid om stadions te bouwen volgens hun normen en wij de vrijheid om niet mee te doen.
De KNVB is voor inkomsten bijna volledig afhankelijk van de UEFA en FIFA, dus van deelname aan grote toernooien (tv gelden). Niet meedoen betekent wellicht het failliet van de bond. Ook betekent het naar alle waarschijnlijkheid uitsluiting van toekomstige events (zie bijvoorbeeld UEFA's reactie op de Superleague).

Ook hier zal de UEFA er wat van gaan vinden, want die regelen ook al de wk kwalificatie voor de Europese regio. Uitsluiting van nog meer events, misschien inclusief de Europese clubtoernooien, is dan niet ondenkbaar. Ik vermoed dat de Nederlandse clubs daar weinig zin in hebben.

De enige manier is dan het oprichten van een nieuwe wereldbond + regionale bonden, zoals met Darts bijvoorbeeld is gebeurd. Je hebt dan wel een kritische massa nodig om op wereldniveau een vuist te kunnen maken. Zonder Zuid-Amerika (en die steunen de FIFA in dezen) is dat een wat grotere uitdaging.

Ook moet je sponsoren mee krijgen, een organisatie die de vervangende toernooien op korte termijn kan inrichten, etc.

Ik zie dat niet gebeuren, want geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon kijken wat er gebeurd als je je keeper ofzo de armband geeft, AH zie dat @RegularJohn me al voor was met die gedachte.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 21-11-2022 10:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik ben benieuwd naar de reacties in Nederland op het besluit van Van Dijk om in het vooruitzicht van een gele kaart toch maar geen One Love-armband te dragen, zeker als je ziet hoeveel kritiek een spelers als Kökçü over zich heen kreeg, terwijl die nog een persoonlijke motivatie had om het niet te doen. Ik kan me herinneren dat er nogal wat mensen waren die vonden dat zijn aanvoerdersband dan maar afgenomen moest worden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 19:29
DirtyBird schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:33:
[...]

Je post is natuurlijk goed bedoeld, maar ik moet toch zeggen dat ik altijd jeuk krijg als iemand schermt met 'whataboutism!'. Ik had het namelijk puur over de gekke vergelijking van Infantino.

Natuurlijk is het moraal anno 2022 anders dan pakweg 400 jaar geleden, maar vergis je niet, veel is ook gewoon voor de bühne. Dat geef je zelf eigenlijk al aan in je verhaal, je had gehoopt dat de westerse wereld een wat actievere, protesterende houding zou hebben.
Wat dat betreft is er hier ook weer niet zoveel veranderd als we zouden hopen. Geld is nog steeds de dominante factor. Niet afreizen naar het WK in Qatar zou betekenen een ernstig verstoorde relatie met zowel Fifa als Qatar (LNG!).
Nog los van het feit dat er simpelweg nauwelijks interesse/zorg is voor discriminatie of racisme tegen met name bruine Aziatische mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Tsjipmanz schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:45:
Ik ben benieuwd naar de reacties in Nederland op het besluit van Van Dijk om in het vooruitzicht van een gele kaart toch maar geen One Love-armband te dragen, zeker als je ziet hoeveel kritiek een spelers als Kökçü over zich heen kreeg, terwijl die nog een persoonlijke motivatie had om het niet te doen. Ik kan me herinneren dat er nogal wat mensen waren die vonden dat zijn aanvoerdersband dan maar afgenomen moest worden.
Het besluit van de KNVB bedoel je denk ik. Ik denk niet dat Van Dijk daar zelf iets over te zeggen heeft gehad en dat dat in de media ook wel duidelijk gemaakt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05 15:43

Baseman77

We move

Want een keeper krijgt nooit een kaart?
Het is schandalig als de FIFA besluit om een speler een kaart te geven vanwege de boodschap op de aanvoerdersband, dat heeft namelijk niets te maken met de bestaande redenen voor een kaart.

Dat de KNVB nu besluit om de OneLove aanvoerdersband niet te dragen is logisch, dat is een te groot risico. Het zegt echter alles over de FIFA en Infantino, alles om de miljardenwinst te beschermen en Qatar tegemoet te komen.
Tsjipmanz schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:45:
Van Dijk neemt deze beslissing niet, die neemt de KNVB voor hem.
Waarom moet Van Dijk dan hierop aangekeken worden? Waarbij de KNVB ook een prima argumentatie heeft, een gele kaart voor een speler is een groot risico. En heel wat anders dan de motivatie die bijv. Kökçü gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Baseman77 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:49:
Want een keeper krijgt nooit een kaart?
Nee, maar natuurlijk veel minder dan een veldspeler.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Van Dijk neemt deze beslissing niet, die neemt de KNVB voor hem.
Waarom moet Van Dijk dan hierop aangekeken worden? Waarbij de KNVB ook een prima argumentatie heeft, een gele kaart voor een speler is een groot risico. En heel wat anders dan de motivatie die bijv. Kökçü gebruikte.
Ik vind persoonlijke overtuiging als motivatie voor een dergelijke beslissing eigenlijk een betere dan een gele kaart. Sterker nog, ik vind het nogal slap wanneer je een principieel statement wilt maken over mensenlevens en mensenrechten, maar snel je keutel intrekt wanneer er wordt gedreigd met een gele kaart. Want een mogelijke schorsing op zo'n schertstoernooi is natuurlijk wel een stuk belangrijker.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:44
Wellicht kan van Gaal hem dragen? Of alle coaches? Of alle coaches en alle wisselspelers? Knappe scheids die dan durft nog in te grijpen voor het oog van de wereld. Dan sta je toch behoorlijk voor lul, als je dat sowieso al niet staat als je een kaart geeft voor een aanvoerdersband met een niet politiek statement.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:06

polthemol

Moderator General Chat
Dat de KNVB nu besluit om de OneLove aanvoerdersband niet te dragen is logisch, dat is een te groot risico. Het zegt echter alles over de FIFA en Infantino, alles om de miljardenwinst te beschermen en Qatar tegemoet te komen.
het laat vooral zien dat men alleen wat statements maakt voor de PR. Zodra er ook maar een kans is dat een statement wat schade genereert of rimpels veroorzaakt, stopt men ermee.

Tenenkrommend voor de rest. Ik dacht dat het al niet erger kon na het georganiseerde bezoekje van buitenlandse bouwvakkers aan de training (met het pareltje van de ligt: 'ja ik voeg hem wel iets over arbeidsomstandigheden, maar hij wilde liever praten of ik naar liverpool wilde gaan', sure joh! Want waarom zou hij niet willen praten over arbeidsomstandigheden als die groep mensen geregeld zijn door Qatar zelf).

Dan natuurlijk het royale gebaar dat de arbeiders in een leeg stadion op de grond mochten gaan zitten om de openingswedstrijd te bekijken (met natuurlijk de te verwachten louter positieve reacties) en dan dit als laatste zetje.

Ik denk dat over ene paar jaar een voorbeeld gaat worden in de literatuur als het over sportwashing gaat. En met name hoe alles en iedereen die betrokken is bij dit tournooi, bezig is met next-level mentale yoga om het maar goed te praten. Qatar onderstreept ondertussen dat als je maar genoeg geld naar de FIFA gooit, je met werkelijk alles weg kunt komen en zelfs het kleinste statement achterwege gaat blijven.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
D-e-n schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:54:
Wellicht kan van Gaal hem dragen? Of alle coaches? Of alle coaches en alle wisselspelers? Knappe scheids die dan durft nog in te grijpen voor het oog van de wereld. Dan sta je toch behoorlijk voor lul, als je dat sowieso al niet staat als je een kaart geeft voor een aanvoerdersband met een niet politiek statement.
Of laat ze allemaal tijdens het opkomen van het veld een shirt dragen met die boodschap, en trek deze na het fotomoment en dus voor het fluitsignaal weer uit. Kan er ook nog geen kaart gegeven worden, en heb je alle aandacht gekregen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:24
En de volgende beperking is een feit, de OneLove band. KNVB allemaal een grote mond, maar net als bij het bier en andere zaken wordt je op het laatste moment een loer gedraaid door Qatar en de corrupte FIFA.

Er is blijkbaar geen grens aan wat we slikken met zijn allen. Als Qatar vanmiddag de doodstraf invoert voor elk team wat van Qatar wint dit WK dan gaan we nog steeds braaf aan de aftrap staan. Het is te walgelijk voor woorden.

Elk zichzelf respecterend land met normen en waarden zou met de OneLove band moeten spelen en als hier daadwerkelijk geel voor gegeven wordt per direct van het veld stappen. Dat zal een prachtig WK worden vervolgens zonder teams. Maar zoveel lef hebben de landen niet, helaas.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:58:
[...]

Of laat ze allemaal tijdens het opkomen van het veld een shirt dragen met die boodschap, en trek deze na het fotomoment en dus voor het fluitsignaal weer uit. Kan er ook nog geen kaart gegeven worden, en heb je alle aandacht gekregen.
Zo werkt het niet. Sowieso kunnen er ook voor en na de wedstrijd gele of zelfs rode kaarten worden uitgedeeld of een bestraffing plaatsvinden door de FIFA. Ook kan de scheidsrechter natuurlijk heel eenvoudig onzinnige kaarten uitdelen in de wedstrijd om deze reden.

Nog los van dat het een laffe oplossing is. En dat is precies waar Qatar en FIFA op aansturen, angst zaaien en alle landen knikken braaf ja. In plaats van op te staan tegen deze hele corrupte bende. Laat ze zoals ik zei maar allemaal van het veld stappen, dan is het snel afgelopen met dat hele WK.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 21-11-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 12:58

Phydomir

Dennis

Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:59:
Elk zichzelf respecterend land met normen en waarden zou met de OneLove band moeten spelen en als hier daadwerkelijk geel voor gegeven wordt per direct van het veld stappen. Dat zal een prachtig WK worden vervolgens zonder teams. Maar zoveel lef hebben de landen niet, helaas.
Dan moet je wel eerst ieder land zo ver krijgen. Anders heeft het nog geen zin. Daarbij hou je natuurlijk ook altijd de discussie van sport vs de omstandigheden. Je kan de staf en spelers niet kwalijk nemen dat ze gewoon een zo goed mogelijk resultaat neer willen zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:59:
elke zichzelf respecterende speler, die het hoog op heeft met mensenrechten en meer van dien (zoals ze zelf zo vaak uiten bij sociale projectne), zou gewoon weigeren naar dat WK te gaan, ongeacht consequenties. Hetzelfde gaat op voor voetbalbonden.

Schadefondslobby? Waarom niet alle wedstrijdpremies dan gewoon afstaan (kan de FIFA niets over zeggen, als bonden onder elkaar kun je prima iets regeneln). Maar men kwam niet verder dan wat mensen een training laten bezoeken en een aangepsate aanvoerdersband die nu weer van tafel gaat want het zou wel eens weerstand kunnen oproepen.

In zekere zin ben ik blij dat deze symbolische actie sneuvelt, want het is gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:01:
[...]

Zo werkt het niet. Sowieso kunnen er ook voor en na de wedstrijd gele of zelfs rode kaarten worden uitgedeeld of een bestraffing plaatsvinden door de FIFA. Ook kan de scheidsrechter natuurlijk heel eenvoudig onzinnige kaarten uitdelen in de wedstrijd om deze reden.
Echt? Nooit geweten. Kunnen ze voor de wedstrijd begint al kaarten uitdelen? Tot hoever ervoor dan? Als ze de bus uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:01:
Laat ze zoals ik zei maar allemaal van het veld stappen, dan is het snel afgelopen met dat hele WK.
Briljant idee, dan is Qatar wereldkampioen, als enige ploeg die wel opdaagt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Phydomir schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:02:
[...]

Dan moet je wel eerst ieder land zo ver krijgen. Anders heeft het nog geen zin. Daarbij hou je natuurlijk ook altijd de discussie van sport vs de omstandigheden. Je kan de staf en spelers niet kwalijk nemen dat ze gewoon een zo goed mogelijk resultaat neer willen zetten.
Zoals ik van de week aangaf zijn de sporters en staf voor mij de enige reden om te kijken, zij hebben hier keihard voor gewerkt en kunnen niets doen aan deze hele situatie.

Tsjah, al krijg je niemand mee. Dat zou voor mij geen argument zijn om het niet te doen. Als er 1 schaap over de dam is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gunner schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:51:
Nee, maar natuurlijk veel minder dan een veldspeler.
Klopt, maar dan is het nog steeds een risico.
Dus de keeper vooraf maar geel laten pakken is ook geen briljante oplossing.
Tsjipmanz schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:52:
Ik vind persoonlijke overtuiging als motivatie voor een dergelijke beslissing eigenlijk een betere dan een gele kaart. Sterker nog, ik vind het nogal slap wanneer je een principieel statement wilt maken over mensenlevens en mensenrechten, maar snel je keutel intrekt wanneer er wordt gedreigd met een gele kaart. Want een mogelijke schorsing op zo'n schertstoernooi is natuurlijk wel een stuk belangrijker.
Het is een voetbaltoernooi waar Oranje aan mee doet, dan is een gele kaart vooraf voor een speler een heel groot risico. Dat heeft niets met slap te maken, maar alles met sportieve belangen. Juist een persoonlijke motivatie vind ik heel anders, dit is een beslissing van de nationale bond waar de spelers aan hebben te voldoen. En die beslissing is prima te begrijpen.

Kritiek richting de KNVB en/of de spelers hierover is onzin, alle kritiek mag naar de FIFA en Infantino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dido schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:04:
[...]

Briljant idee, dan is Qatar wereldkampioen, als enige ploeg die wel opdaagt :+
Ik denk dat dat niet zo werkt, al weet ik dat ook niet zeker :)

Maar als het zo zou zijn en zou gebeuren, prima. Als je vervolgens trots moet zijn op een beker die nergens op gebaseerd is prima toch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:05:
[...]

Kritiek richting de KNVB en/of de spelers hierover is onzin, alle kritiek mag naar de FIFA en Infantino.
Dit is een wijze zin maar die wordt hier regelmatig schromelijk overtrokken. Er is geen enkele bond of speler die zoiets heeft van Qatar is een mooi uithangbord voor het voetbal.

@Drardollan met als resultaat dat Qatar automatisch gekwalificeerd is voor het volgende toernooi en deze ellendige discussie in twee talkshows terug komt maar daarna hoor je er niks meer van.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 21-11-2022 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:04:
[...]

Echt? Nooit geweten. Kunnen ze voor de wedstrijd begint al kaarten uitdelen? Tot hoever ervoor dan? Als ze de bus uitkomen?
Ik weet niet of daar specifieke tijden voor zijn eigenlijk, maar dit is wat de KNVB erover zegt voor de officials bij de amateurs:
Sinds het seizoen 2020/'21 kan ook een teamofficial voor, tijdens en na een wedstrijd van de scheidsrechter één of meer waarschuwingen ('gele kaart') ontvangen. 
https://www.knvb.nl/assis...aken/gele-en-rode-kaarten

Ik kan zo snel de exacte regels voor het betaald voetbal niet vinden, maar het gebeurd regelmatig dat spelers in de rust of na de wedstrijd nog een kaart ontvangen. Ervoor heb ik zelf nog nooit gehoord of gezien in de praktijk. Let hierboven op het woordje "ook".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:09:
[...]

Ik weet niet of daar specifieke tijden voor zijn eigenlijk, maar dit is wat de KNVB erover zegt voor de officials bij de amateurs:

[...]

https://www.knvb.nl/assis...aken/gele-en-rode-kaarten

Ik kan zo snel de exacte regels voor het betaald voetbal niet vinden, maar het gebeurd regelmatig dat spelers in de rust of na de wedstrijd nog een kaart ontvangen. Ervoor heb ik zelf nog nooit gehoord of gezien in de praktijk. Let hierboven op het woordje "ook".
Nou precies, tijdens de rust en na een wedstrijd zie je nog wel eens gebeuren. Maar voor aanvang, kon ik mij ook zo niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Typhone schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:07:
[...]
@Drardollan met als resultaat dat Qatar automatisch gekwalificeerd is voor het volgende toernooi en deze ellendige discussie in twee talkshows terug komt maar daarna hoor je er niks meer van.
Wat maakt dat nou uit? Normaliter speelt Qatar geen enkele rol van betekenis op een WK. Ze hebben de laatste paar jaar heel veel spelers genaturaliseerd omdat ze anders met 3 zandkorreltellers en 4 mislukte oliesjeiks op het veld moesten staan. Daar is heel veel geld tegenaan gegooid om te voorkomen dat ze afgaan op hun eigen WK (en dat is ze dan toch al best aardig NIET gelukt ;)).

Maar er zijn meer opties, Rusland doet ook niet mee met dit WK.

En als ze dan toch meedoen, prima toch? De eerste de beste ronde gaan ze eraf en is het probleem daarna opgelost. Mijn inziens een betere oplossing dan alles wat afgesproken is onder serieuze bedreiging maar slikken als zoete koek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:04:
[...]

zelfs als je niet deelneemt aan de wedstrijd maar op het veld bent. Bekend voorbeeld is Mark van Bommel die een gele kaart kreeg tijdens het warmlopen en hierdoor een bekerfinale moest missen.

Als je de bus uit komt ed. zullen er weinig PR momenten zijn: Qatar regisseert alles heel strak, geheel in lijn met hoe autoritaire regimes functioneren. Het is geen toeval dat al diverse cameraploegen/journalisten zijn lastig gevallen tijdens hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
renegrunn schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:11:
[...]

Nou precies, tijdens de rust en na een wedstrijd zie je nog wel eens gebeuren. Maar voor aanvang, kon ik mij ook zo niet herinneren.
Ik ook niet hoor, maar zover ik weet kan het wel. Stel dat je net voor de opkomst de scheidsrechter een hik wenst (even een onschuldig voorbeeld, je snapt de strekking neem ik aan) dan kan je daar gewoon voor bestraft worden.

Dat het niet snel zal gebeuren, en wij het ook niet weten, is waarschijnlijk omdat de emotie pas na het eerste fluitsignaal komt bij een speler. Voor de wedstrijd is die emotie er nog niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
Ondertussen blijft de KNVB op de eigen site mooi weer spelen: https://www.knvb.nl/over-...ijke-projecten/knvb-samen

"De KNVB is zich ervan bewust dat het een grote bijdrage kan leveren in onze maatschappij. Daarom betrekt de KNVB zoveel mogelijk mensen bij de sport, strijdt tegen uitsluiting, brengt mensen bij elkaar en vergroot het onderling begrip en plezier."

Pleur toch op stelletje huichelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
De KNVB kan ik als supporter van een club die niet in de top 3 meespeelt nog wel een boekje opendoen. Maar dit is wel een nieuw dieptepunt. Het is gewoon een regelrechte bedreiging van de FIFA en Qatar.

Het is te gek voor woorden wat er allemaal geslikt wordt. Het is een schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
En omdat het nog niet genoeg is, de volgende belofte is ook alweer verbroken:
Tóch geen bier voor de wedstrijd: Oranjefans zwaar teleurgesteld

Oranjefans in Qatar kunnen voor de wedstrijd van het Nederlands elftal vanavond geen bier kopen in de fanzone van de FIFA. De bierverkoop begint daar pas om 19.00 uur lokale tijd, en dan is de aftrap van de wedstrijd tussen Nederland en Senegal. Supporters reageren teleurgesteld: ‘Hoe moeten we nu indrinken?’
https://www.ad.nl/home/to...r-teleurgesteld~a6506237/

Laten we de domme opmerking van het indrinken even liggen. Het is Qatar wederom gelukt zoals je ziet. Eerst zwaar beperken met mooie woordjes en beloftes dat het in de fanzone wel toegestaan is en bla bla. Maar dat hebben ze nu ook vakkundig opgelost. Bier schenken in een fanzone waar geen supporters zijn.

Walgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit thema leeft (helaas) alleen in Noord-Europa en misschien Noord-Amerika. Met z'n allen het veld afstappen gaat hem dan ook niet worden. De beslissing is gemaakt, door de KNVB en andere bonden, om af te reizen naar een WK wat door omkoping verkregen is, in een land waar mensenrechten niet hoog in het vaandel staan. Op het moment dat je als bond/land die keuze maakt, moet je je realiseren dat je onderdeel bent van het grote geheel en dus met de stroom mee moet gaan. Het is 1 grote mafia-bende natuurlijk, maar money talks, en blijkbaar is dat nog steeds het belangrijkste. Dus nu ook niet zeiken om een armbandje wat wel/niet mag. Dit kon worden voorzien indien je je realiseert met wat voor partijen je te maken hebt (Qatar/FIFA in dit geval). Als je dat niet wilt, nogmaals, deal dan niet met dat soort partijen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

Wat maakt dat nou uit? :D

Ik draai de rol gewoon even om niks meer, niks minder. Moet een land wat mensenrechten niet accepteert niet uitgesloten worden van deelname aan een WK? In iets grotere vorm zeg maar. Als het linksom niet lukt dan zou ik het rechtsom proberen. Zet je dat eenmaal in de statuten (of wat de FIFA dan ook hanteert) dan kun je volgens mij heel eenvoudig dit soort shit in de toekomst blokkeren.

Voorbeeld -> om kans te maken om het WK te organiseren dient het organiserende land minimaal:

1) Fatsoenlijk binnenlands bestuur (define:)
2) Fatsoenlijke omgang met mensenrechten (define;)
3) Fatsoenlijke dit (define:)
4) Fatsoenlijke dat (define;)

Etc etc.

Dan sluit je al die omkoopschandalen ook uit want dan heb je harde criteria waar een land aan dient te voldoen waar het risico op omkoping bij voorbaat al uitgesloten is.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 21-11-2022 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-o1Z070KlK-bbLdQtSsQYUipJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzcbgn32rh6iwll2mSAZUaR2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ja, ik bedoel dat in de zin van dat ze toch geen enkele rol van betekenis spelen in voetballand. Laat ze lekker meedoen met een volgend WK dankzij een WK kampioenschap (als dat al mogelijk is, maar hypothetisch gezien). Van alle oplossingen lijkt mij het eenvoudigst om ze daar af te laten gaan als een gieter.
Ik draai de rol gewoon even om niks meer, niks minder. Moet een land wat mensenrechten niet accepteert niet uitgesloten worden van deelname aan een WK? In iets grotere vorm zeg maar. Als het linksom niet lukt dan zou ik het rechtsom proberen. Zet je dat eenmaal in de statuten (of wat de FIFA dan ook hanteert) dan kun je volgens mij heel eenvoudig dit soort shit in de toekomst blokkeren.

Voorbeeld -> om kans te maken om het WK te organiseren dient het organiserende land minimaal:

1) Fatsoenlijk binnenlands bestuur (define:)
2) Fatsoenlijke omgang met mensenrechten (define;)
3) Fatsoenlijke dit (define:)
4) Fatsoenlijke dat (define;)

Etc etc.

Dan sluit je al die omkoopschandalen ook uit want dan heb je harde kenmerken waar een land aan dient te voldoen.
Ja, ik zou dat zeker toejuichen. Maar dat is niet zo makkelijk ben ik bang, want wat jij en ik "fatsoenlijk" vinden zal een ander land dat niet vinden. Er is geen hele zwart/wit definitie.

Ik heb op zich niet eens moeite met Qatar als gastland. Elk land wat meedoet moet gastland kunnen zijn. Maar dan wel op een eerlijke manier het WK toegewezen krijgen en vanaf de start duidelijk wat de regels zijn in een dergelijk land. Ik zou er ook geen moeite mee hebben gehad als vanaf dag 1 duidelijk was: geen alcohol (slechts 1 voorbeeld). We zijn te gast en hebben ons ook zo te gedragen als rest van de wereld. Nu wordt je gewoon een loer gedraaid, keer op keer. En dus zou het WK daar nooit mogen zijn en is het schandalig dat we het niet massaal de rug toegekeerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 00:01
Het enige positieve is door deze manier van organiseren er een negatiever beeld komt richting Qatar. Dat is natuurlijk niet hetgeen ze voor ogen hadden door het organiseren van het hele spel. Het had toch zeker wel een kijk ons eens show moeten worden voor ze. En als dat niet voor hen is, dan wel voor de FIFA. Dus behoorlijke back-fire, als ze het zich aantrekken....

Daarentegen deel ik niet de mening met veel anderen over we moeten het bannen en och wat zijn we hypocriet. Iedereen doet daar aan mee. We staan wel met z'n allen te juichen bij vorige toernooien waar het blijkbaar allemaal niet zo erg was? Dit wordt mede gevoed door de boycot-cultuur waar we ons nu in bevinden. Kijk ons allemaal eens lekker woke zijn. Met de vinger wijzen kunnen we allemaal erg goed. Maar het is nu niet dat we zelf allemaal zo superieur zijn, kijk maar naar de vluchtelingencrisis, of naar seizoensarbeiders in Nederland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Wat me met name stoort is de ongelooflijke hypocrisie van met name de bonden en voetballers alhier.

Als ze in het 'veilige' Westen zijn heeft iedereen de mond vol van anti-racisme en tegen uitsluiting, terwijl het hier vergeleken met het grootste deel van de rest van de wereld op dat gebied een oase is.

Maar zodra we dan een teen in de 'boze buitenwereld' zetten blijken al die mooie woorden en opgeblazen statements niets waard, bij het eerste zuchtje tegenwind bukt men al.

Wat dat betreft hebben ze in het VK iets meer lef... Gary Lineker maakt gehakt van FIFA en WK-organisatie Qatar

Maar KNVB en spelers, haal alsjeblieft al die gratuite steunbetuigingen van jullie sites en socials af en stop met dit toetsenbord-activisme. Want meer dan dansen op de graven van de dode bouwvakkers is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Wat goed. Wellicht dat dit moment hem ook aan het denken heeft gezet? (Als 'ie dat al niet had gedaan...)

https://www.dumpert.nl/item/100045336_cfef18e4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Typhone schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:21:
[...]Zet je dat eenmaal in de statuten (of wat de FIFA dan ook hanteert) dan kun je volgens mij heel eenvoudig dit soort shit in de toekomst blokkeren.
De software van de FIFA kan niet overweg met booleans, enkel met Strings... Dit soort Strings wel te verstaan: $$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Een uitstekende actie van Lineker, maar wat heeft 1 individu te maken met het nationale team?

Engeland was overigens 1 van de andere 6 landen die met de OneLove aanvoerdersband zouden spelen, maar alle 7 landen zien hiervan af door de bestraffing met een gele kaart. Dus niet alleen de KNVB.
Op sportieve gronden ook volkomen logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 21-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 19:51
Baseman77 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:33:
[...]
Een uitstekende actie van Lineker, maar wat heeft 1 individu te maken met het nationale team?
Heb je het wel gelezen? De BBC koos ervoor om niet de openingsceremonie uit te zenden, maar in plaats daarvan mensenrechten en corruptie te bespreken als voorbeschouwing op de openingswedstrijd.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

T-MOB schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:37:
Heb je het wel gelezen? De BBC koos ervoor om niet de openingsceremonie uit te zenden, maar in plaats daarvan mensenrechten en corruptie te bespreken als voorbeschouwing op de openingswedstrijd.
Dat las ik ja, maar wat heeft het nationale team van Engeland daarmee te maken?
Die zijn er, die dragen de armband nu ook niet meer en ze spelen gewoon.

Ik zie de link dus niet met Oranje en de KNVB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:05
Infantino is ook een zak gebakken lucht, ik vraag me af hij zichzelf nog wel geloofwaardig vind. Wat een zwaktebod om dragen van de one love aanvoerdersband met geel te bestraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Joris748 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:42:
Infantino is ook een zak gebakken lucht, ik vraag me af hij zichzelf nog wel geloofwaardig vind.
Hij vroeg laatst of Rusland en Oekraïne tijdens het WK wilden stoppen met oorlogje spelen, zodat de focus op het voetbal kon 8)7 |:(

De enigen die hem nog serieus nemen zijn degenen die geld ontvangen van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Er gebeurd hier nu precies hetzelfde als in Rusland gebeurd. Men durft niet met z'n allen een vuist tegen het regiem te maken en gaat gewoon schoorvoetend akkoord met het schikbewind.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:42:
Infantino is ook een zak gebakken lucht, ik vraag me af hij zichzelf nog wel geloofwaardig vind.
Dat ben ik dus absoluut niet eens :) Infantino is gewoon al heel lang heel duidelijk. Hij staat waar hij voor staat, namelijk dat het hem reet interesseert wat andere van hem, de FIFA of Qatar vinden. Dat kunnen we allemaal heel vervelend vinden, maar hij steekt het in ieder geval niet onder stoelen of banken.

De gebakken lucht zit bij de bonden, coaches en spelers. Die zeggen A maar doen B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:44:
[...]

Dat ben ik dus absoluut niet eens :) Infantino is gewoon al heel lang heel duidelijk. Hij staat waar hij voor staat, namelijk dat het hem reet interesseert wat andere van hem, de FIFA of Qatar vinden. Dat kunnen we allemaal heel vervelend vinden, maar hij steekt het in ieder geval niet onder stoelen of banken.

De gebakken lucht zit bij de bonden, coaches en spelers. Die zeggen A maar doen B.
Vergeet de kijkers niet. Wie hier, of in de rest van de wereld, kan straks zeggen dat ze netjes de tv uit hebben gelaten of wat anders hebben gekeken?

Mijn verwachting is dat de kijkcijfers gewoon weer per wedstrijd van het Nederlands elftal flink gaan oplopen zodra het WK verloopt. Zeker als ze onverhoopt een kwart of halve finale binnen struikelen. En mochten ze de finale bereiken dan zit iedereen gewoon voor de buis.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:07
Ach, nee. Hoe verbindt het door met een bandje in een land te voetballen waar die rechten toch niet hadden veranderd? WK over? En de stenen vliegen weer naar bepaalde groepen. Heck, we kunnen niet eens meer met dat bandje in eigen land spelen omdat de discussie teveel naar een individu wordt getrokken.

Laten we nou alsjeblieft niet doen alsof dit iets aan invloed zou hebben gehad. De enige manier om een statement te maken hebben we al gemist; niet naar zo'n land afreizen en al helemaal niet mooi weer spelen zodra je er bent en namens Nederland of de KNVB spreekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
LordSinclair schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:44:
Er gebeurd hier nu precies hetzelfde als in Rusland gebeurd. Men durft niet met z'n allen een vuist tegen het regiem te maken en gaat gewoon schoorvoetend akkoord met het schikbewind.
nee, je bent als organisatie te koop in waar je je WK's gaat vestigen. Dit heeft heel veel te maken met hoe je om gaat met bids en dat je geen eisen stelt aan deze punten. Hierdoor kan men legitiem, danwel via omkoping, prima een event zoals het WK naar Qatar halen.

De FIFA heeft nog niet veel verandert aan hoe ze om gaan met bids, laat staan dat men werk heeft gemaakt van het gehele omkoopschandaal (https://www.ad.nl/sport/f...r-toe-te-wijzen~a390c973/ oa.). Door niet te acteren hierop, geef je als organisatie de facto aan dat het voor de rest prima is om weg te komen te omkoping. Het argument destijds was dat dit zo laat is ontdekt, dat er geen alternatief meer mogelijk was, maar dit was natuurlijk onzin. Je had een praktijkvoorbeeld van hoe je organisatie zich niet kan weren tegen corruptie. Niets doen aan de gevolgen ervan, onderstrepen dat corruptie deel is van je organisatie. Daar niet op willen acteren als voorzitter/bestuur zijnde, onderstreept dat je het zelf niet als een heel groot probleem ziet.

Sterker nog: https://sportmagazine.kna...a-verplaatsen-naar-qatar/ dit onderstreept dat je er lustig aan mee doet. Het enige signaal wat men nu geeft als FIFA zijnde, danwel Infantino zijnde, is dat je graag mee werkt met sportwashing en zelfs bereid bent grote stappen te maken in dienst van een regime, als er maar genoeg geld te krijgen is.

@Player1S ik in ieder geval. Ik kijk niet, ken de selectie van Nederland zelfs niet, kijk geen samenvattingen, heb de openingsceremonie niet gezien , enz. En ja ik hou van voetbal als sport, maar dit is helaas het enige statement wat ik als persoon kan maken: ik doe er niet aan mee op welke wijze dan ook, binnen mijn mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 21-11-2022 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Player1S schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:57:
[...]
En mochten ze de finale bereiken dan zit iedereen gewoon voor de buis.
Dat lees ik wel vaker, maar daar geloof ik dus helemaal niets van.

Ik ga niet kijken, 0. Ik heb ook een mening over mensen die wel kijken :p Er is echt geen enkel scenario in de wereld, dat ik dan wel opeens de finale ga opzetten. Mensen die principieel niet kijken, gaan echt niet opeens anders doen afhankelijk van resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
@Player1S

Hier nog iemand die het bewust mijdt.

Geef wel mijn werknemers vanmiddag de mogelijkheid om iets eerder naar huis te gaan mochten ze het willen zien. Een ander hoeft niet de dupe te worden van mijn 'activisme'. Dan doe ik die uren er aan het eind van de dag wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 23:13
alexbl69 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:30:
@Player1S

Hier nog iemand die het bewust mijdt.

Geef wel mijn werknemers vanmiddag de mogelijkheid om iets eerder naar huis te gaan mochten ze het willen zien. Een ander hoeft niet de dupe te worden van mijn 'activisme'. Dan doe ik die uren er aan het eind van de dag wel bij.
Dat is nog eens goed werkgeverschap! _/-\o_

Die Infantino, woonde die nu ook niet in Qatar?j
Edit: Yes, in Doha woont hij nu. Dus hij praat even voor eigen parochie.

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 21-11-2022 12:38 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

dr.lowtune

Deugt niet

alexbl69 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:15:
Ondertussen blijft de KNVB op de eigen site mooi weer spelen: https://www.knvb.nl/over-...ijke-projecten/knvb-samen

"De KNVB is zich ervan bewust dat het een grote bijdrage kan leveren in onze maatschappij. Daarom betrekt de KNVB zoveel mogelijk mensen bij de sport, strijdt tegen uitsluiting, brengt mensen bij elkaar en vergroot het onderling begrip en plezier."

Pleur toch op stelletje huichelaars.
“Black lives matter”….maar niet als ze uit India, Bangladesh, Nepal,Sri Lanka of Pakistan komen en zijn gestorven tijdens de bouw van een stadion.

“Respect”….maar alleen als je zoals de Fifa denkt en niet als je daar mee een paar licht ontvlambare persoontjes in Qatar tegen het fragiele hoofd stoot

One love….maar dan wel alleen als je hetero bent natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

Player1S

Probably out in the dark

Goed, 2 tot 4 kijken er niet. Misschien 6 of 8 of paar honderd. Maar je bent wel heel naïef als je denkt dat elk persoon die nu roept "ik kijk niet" hier ook strak aan blijven houden als Nederland het goed doet.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
carpebios schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:37:
[...]

Dat is nog eens goed werkgeverschap! _/-\o_

Die Infantino, woonde die nu ook niet in Qatar?j
Edit: Yes, in Doha woont hij nu. Dus hij praat even voor eigen parochie.
Misschien, maar in grote lijnen (maar onhandig uitgedrukt) heeft hij natuurlijk wel gelijk.

Dit is allemaal een combinatie van hypocrisie waarbij wij onze “eigen” normen en waarden projecteren op een land/cultuur waar andere normen en waarden gelden.

Ondertussen hebben we allemaal een ding gemeen en dat zijn de kapitalistisch denkwijzen waardoor o.a. het WK in Qatar is maar dat bijvoorbeeld ook onze overheid een delegatie stuurt om de relaties met Qatar te onderhouden ivm het LNG productie.

Dit is hoe de wereld simpelweg werkt en dadelijk in January zal de maatschappelijke selectieve verontwaardiging zijn afkeer wel weer uitspreken op whatever dan door media gepushed word.

@alexbl69 de KNVB bakent dat statement toch duidelijk af door expliciet “onze” maatschappij te noemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bossie op 21-11-2022 12:50 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:13
Ik vind het een beetje moeilijk. Ja Qatar is kut. Corrupt, discriminatief, de rijken hebben het er voor het zeggen, arbeiders worden uitgebuit en vrouwen/homorechten worden er met handen en voeten getreden.

Alleen: is het hier echt anders? Hier gelden ook andere rechten voor rijken, alleen staat het niet op papier. Hier worden buitenlandse arbeiders ook uitgebuit (polen, roemenen). Hier kunnen homos ook nauwelijks hand in hand over straat. Corruptie tiert hier zo weelderig dat boven en onderwereld bijna geen verschil meer kent.

Dus wie zijn wij om met onze morele vinger te wijzen? Laat staan landen waar het nog kutter geregeld is? Sterker nog; als er ook maar een zuchtje tegenwind is dan zie je wat voor houding de Nederlandse regering en de KNVB innemen. Als dat geen blijk van wassen neus is dan weet ik het ook niet meer.

Een voordeel: Als dit WK ons iets op gaat leveren, dan is het wel dat op mondiale schaal zichtbaar wordt hoeveel schijt overheden, vermogende (beroemdheden), bedrijven en gerespecteerde instellingen hebben aan mensenrechten en corruptie zodra het om geld draait. En dat ze dus corrupt zijn. Allemaal*

*uitzonderingen zijn er altijd

[ Voor 29% gewijzigd door MagniArtistique op 21-11-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Drardollan schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:20:
En omdat het nog niet genoeg is, de volgende belofte is ook alweer verbroken:

[...]

https://www.ad.nl/home/to...r-teleurgesteld~a6506237/

Laten we de domme opmerking van het indrinken even liggen. Het is Qatar wederom gelukt zoals je ziet. Eerst zwaar beperken met mooie woordjes en beloftes dat het in de fanzone wel toegestaan is en bla bla. Maar dat hebben ze nu ook vakkundig opgelost. Bier schenken in een fanzone waar geen supporters zijn.

Walgelijk.
Bizar, zal de sponsor (Budweiser) blij mee zijn.

Eerst niet tijdens de wedstrijd (vervelend maar niet onoverkomelijk) naar ook niet voor de wedstrijd.(waarom staan die bierstands er dan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Bossie schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:47:
Dit is allemaal een combinatie van hypocrisie waarbij wij onze “eigen” normen en waarden projecteren op een land/cultuur waar andere normen en waarden gelden.
Dat is niet hypocriet, dat betekent dat je je eigen moraal universeel geldig acht. Zo ongeveer een sine qua non voor elke geldige moraal. Als je je eigen moraal niet universeel geldig vindt kun je hem wegflikkeren.
Ondertussen hebben we allemaal een ding gemeen en dat zijn de kapitalistisch denkwijzen waardoor o.a. het WK in Qatar is maar dat bijvoorbeeld ook onze overheid een delegatie stuurt om de relaties met Qatar te onderhouden ivm het LNG productie.
Daar zit de hypocrisie.
Prima om principes te hebbben en die uit te spreken (ja, ook als je daarmee stelt dat de moraal van Qatar kut is!)
Maar om dan die principes te laten varen in ruil voor het slijk der aarde geeft aan dat je die principes dus eigenlijk ook weer niet zo belangrijk vindt.

(En dan kun je er nog over discussieren in hoeverre het verloochenen van je principes in ruil voor betaalbaar gas toch wel iets anders is dan het verloochenen van diezelfde principes omdat je een paar avondjes zuipen met je maten niet wilt missen.)
Dit is hoe de wereld simpelweg werkt en dadelijk in January zal de maatschappelijke selectieve verontwaardiging zijn afkeer wel weer uitspreken op whatever dan door media gepushed word.
Uiteraard, begin volgend jaar zijn we heel Qatar en de slaven vergeten. Op exact dezelfde manier als "we" denken dat de oorlog in Oekraine in februari van dit jaar begon :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:52:
Ik vind het een beetje moeilijk. Ja Qatar is kut. Corrupt, discriminatief, de rijken hebben het er voor het zeggen, arbeiders worden uitgebuit en vrouwen/homorechten worden er met handen en voeten getreden.

Alleen: is het hier echt anders?
Ja 8)7 Allemachtig wat een vergelijking :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:13
PWM schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:58:
[...]

Ja 8)7 Allemachtig wat een vergelijking :N
Het enige verschil lijkt dat zij er niet zo achterbaks omheen draaien en er gewoon voor uitkomen en er wetten op maken.

Praktiserend is het een stuk erger, dat ben ik met je eens. Echter dat was nog niet zo heel lang geleden hier ook het geval. Besef je dat dit nog maar 60 jaar een land met vermogen is, daarvoor waren het nomaden in de woestijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MagniArtistique op 21-11-2022 13:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MagniArtistique schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:01:
[...]

Het enige verschil lijkt dat zij er niet zo achterbaks omheen draaien en er gewoon voor uitkomen en er wetten op maken.

Praktiserend is het een stuk erger, dat ben ik met je eens. Echter dat was nog niet zo heel lang geleden hier ook het geval. Besef je dat dit nog maar 60 jaar een land met vermogen is, daarvoor waren het nomaden in de woestijn.
Je vergelijkt een probleem wat sommige homostellen in Amsterdam-west meemaken, met een door de overheid opgelegde gevangenisstraf van 7 jaar voor homosexualiteit. Er is echt geen enkele overeenkomst.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste