VS, Canada en Mexico in 2026, dacht ik? Tsja, ook genoeg op aan te merken, inderdaad.alexbl69 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:28:
Maar wat nog erger is; als alles 'normaal' doorgaat verandert er nooit iets. Het volgende twijfelachtige regime staat dan al weer klaar met een grote zak met geld en de bereidheid om tig mensen in de ellende te storten enkel ter ere en meerdere glorie van zichzelf. Dan zijn die arbeiders in Qatar inderdaad voor niks gestorven.
Ja, maar dan kunnen we niet gezellig kijken!Stel dat het nu eens voor één keer lukt om van zo'n toernooi een ongekende shitshow voor alle betrokkenen (Fifa, organiserend land, deelnemende bonden, sponsoren) te maken. Heel misschien verandert er dan eindelijk wel iets. En zijn die arbeiders niet voor niets gestorven.
(Eigen vermaak is wel degelijk een factor, want zelfs een paar avondjes vermaak opzij zetten is teveel gevraagd als "offer" voor velen.)
Een en ander is aardig aan het back-firen inderdaad. Op de Nederlandse TV is men vooralsnog vrij lauw over het WK, itt tot de BBC waar de smaakmakende spotjes om in WK-sfeer te komen dagelijks worden uitgezondenLZ86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:34:
Qatar wilde dat toernooi om het land te promoten.
Nu, ze zijn van "Wat of waar is qatar" inmiddels aanbeland op "fuck qatar" in de publieke opinie.
Niet helemaal de bedoeling lijkt me
Het flopt niet. Alle wedstrijden worden gewoon gespeeld, stadions zitten vol (al is het met ingevlogen Pakistanen), en de FIFA bedankt Qatar straks voor een fantastisch georganiseerd toernooi.Hopelijk flopt dat toernooi keihard en zullen dit soort dwaze dingen niet snel meer gebeuren. Maar vrees inderdaad dat het bij hopen blijft.
Ergens volgend jaar staat op pagina 27645 van het internet dat uit onderzoek is gebleken dat de kijkcijfers iets lager waren dan bij andere edities, de sponsoren morren vijf minuten, en men stort zich vol overgave op de volgende editie waar McDonalds en Coca Cola voor hun eigenste thuispubliek reclame kunnen maken.
Ik begreep dat Oekraine een bid had gedaan om in 2030 het WK te organiseren, kan mooi samenvallen met een jubileum van Tsaar Poetin. Rinse, repeat. (Gaat natuurlijk niet gebeuren, want Oekraine heeft niet genoeg geld om de FIFA te overtuigen.)