Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:36:
Er was deze race zeker geen enkele controverse te bespreken zo stil is het nu hier. :+
Iedereen is zeker het WK voetbal aan het kijken in de zandbak naast deze zandbak :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

siggy schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:37:
[...]

Iedereen is zeker het WK voetbal aan het kijken in de zandbak naast deze zandbak :+
Dat scheelt weer. Ik kijk geen voetbal. Ik ben wat dat betreft een succeskijker. Pas al oranje een rol van betekenis gaat spelen dan wil ik hem er wel voor aanzetten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Je zou maar 40 milj betalen aan Hamilton dit seizoen… oftewel 1.8 milj per race..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:48
Hippocampus schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:13:
Volgend seizoen, race 9, zetten ze De Vries in de Redbull en mag Perez naar AlphaTauri :+
Mocht de beste jongeman zich goed staande houden tegenover z’n teammaat en Perez weer zo slecht presteert als afgelopen seizoenen dan graag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:39:
Je zou maar 40 milj betalen aan Hamilton dit seizoen… oftewel 1.8 milj per race..
Gelukkig hoef Mercedes hem geen bonus per gewonnen race te geven 😇

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Daniel op F1TV. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

JB

Cédric roelt!

Kan ie nu onder zijn contract uit? O-)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:35
JB schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:43:
[...]

Kan ie nu onder zijn contract uit? O-)
Of Mercedes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:36:
Er was deze race zeker geen enkele controverse te bespreken zo stil is het nu hier. :+
Dit jaar was de crash van Latifi geen safety car ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-06 16:58
[...]

Hamilton had wel zijn speciale deal dus.... uhm ja wat dat betreft weer niks nieuws, dus in dat oogpunt 'niks speciaals', maar ja.....
Weinig speciaals aan.. Stroll kreeg vandaag dezelfde deal bij Ricciardo en met hem nog vele andere dit seizoen. Dat de wedstrijdleiding totaal niet consequent is in die deal aanbieden ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Vanaf nu krijgt de winnaar een medaille na de race als herinnering. Vandaag heeft de winaar een medaille voor de 1.079ste F1 race gekregen.

edit: Het oorspronkelijke plan van Ecclestone was ooit een medaille (goud, zilver, brons) voor de top 3 maar nu geldt deze alleen voor de winaaar...my bad.

[ Voor 43% gewijzigd door Chocoball op 20-11-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Erwin186 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:45:
[...]

Weinig speciaals aan.. Stroll kreeg vandaag dezelfde deal bij Ricciardo en met hem nog vele andere dit seizoen. Dat de wedstrijdleiding totaal niet consequent is in die deal aanbieden ben ik het wel mee eens.
Stroll vs Ricciardo heb ik niet meegrekegen. Maar normaal mag je binnen een ronde ofzo je positie teruggeven zonder straf. Zo is het al jaren. Niet 4 rondjes erover doen en dan gezegd worden. Dat had gewoon een penalty moeten worden zoals de regels voorschreven. Het was belachelijk van de stewards dat ze eerst Sainz 'onderzochten' en daarna pas Hamilton. Hamilton had makkelijk de chicane kunnen halen, maar stuurde, terwijl ie zowat parallel aan de baan was, gewoon de andere kant op. Is niet de eerste keer dat Hamilton bochten afsnijdt zonder enige penalty.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:47
siggy schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:49:
[...]

Stroll vs Ricciardo heb ik niet meegrekegen. Maar normaal mag je binnen een ronde ofzo je positie teruggeven zonder straf. Zo is het al jaren. Niet 4 rondjes erover doen en dan gezegd worden. Dat had gewoon een penalty moeten worden zoals de regels voorschreven. Het was belachelijk van de stewards dat ze eerst Sainz 'onderzochten' en daarna pas Hamilton. Hamilton had makkelijk de chicane kunnen halen, maar stuurde, terwijl ie zowat parallel aan de baan was, gewoon de andere kant op. Is niet de eerste keer dat Hamilton bochten afsnijdt zonder enige penalty.
En ook pas toen Hamilton under investigation kwam kreeg hij de instructie om de plek terug te geven. Wat mij betreft had dat gewoon te laat moeten zijn en had een penalty uitgedeeld moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 21:45
Mensen tot volgend seizoen. :w
Hopelijk krijgt Max wat meer competitie voor de spanning. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:11
Chocoball schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:47:
Vanaf nu krijgt de top 3 een medaille na de race als herinnering. Vandaag hebben ze een medaille voor de 1.079ste F1 race gekregen.
Alleen de winnaar toch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knwSor1A0z_udoEGfhsPWuc4diM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NykDo8LPwynFzfeTJy5GOBMb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iedereen die een beker krijgt, dus ook P2 en P3.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Mijn fout, ik las het plan van Ecclestone als het medailleplan vanaf nu :$

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55

pro_6or

amateur_60r

FunkyTrip schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:55:
[...]

Max had gewoon langzamer moeten rijden en Perez de hele tijd in de DRS mee laten liften. En als ze dan 10s voorsprong hebben afscheid nemen.
Dat deed/probeerde hij (ging mooi gelijk op met de banden sparen) maar toen ging Perez op de radio dat Max hem ophield. Dan is het ook klaar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

6e.... Man met het hoogste inkomen wordt maar 6e..... Je zou hem volgend jaar toch thuis laten ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:49
Zo, ik moest na de race direct even naar visite. Maar hopelijk hebben jullie de rondetijden die ik hier postte als positief ervaren. Opmerkingen, tips, verbeteringen voor volgend seizoen? Stuur gerust een PB. d:)b

En nogmaals: voor iedereen de aanrader om eens te kijken met https://beta.f1mv.com/

[ Voor 16% gewijzigd door StefanVerkerk op 20-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

pro_6or schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:05:
[...]

Dat deed/probeerde hij (ging mooi gelijk op met de banden sparen) maar toen ging Perez op de radio dat Max hem ophield. Dan is het ook klaar.
Dat was echt een kansloze opmerking van Perez. Hij heeft heel even daarvoor op 1,7 seconden gereden van Max en dan zo mekkeren over de radio. Daar zakte hij voor mij vreselijk door het ijs. Perez is zeker geen slechte rijder maar hij is niet snel genoeg om Verstappen bij te houden.

Om dan te verwachten dat Verstappen langzamer gaat rijden is gewoon niet realistisch.

Ik heb een mooie race gezien en een mooi seizoen.

Dank aan de mods hier om alles in goede banen te leiden en tot volgend jaar in maart bij de eerste race!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

sjaool schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:56:
[...]

Waardoor LEC ook iedere keer DRS zou hebben. Niet handig.
In het begin zat er een paar secondes tussen LEC en PER. DUs hij had het nog een aantal rondes kunnen volhouden om de voorsprong te vergroten, maar VER dacht waarschijnlijk fuck it, zo langzaam als PER kan ik zelf niet rijden en ging weg.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:49
pro_6or schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:05:
[...]

Serieus??

Dan zou ik als Max ook denken van flikker maar op, ik ga volgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:13:
[...]

Dank aan de mods hier om alles in goede banen te leiden en tot volgend jaar in maart bij de eerste race!
Daar sluit ik mij bij aan; bedankt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32
Chocoball schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:47:
Vanaf nu krijgt de winnaar een medaille na de race als herinnering. Vandaag heeft de winaar een medaille voor de 1.079ste F1 race gekregen.

edit: Het oorspronkelijke plan van Ecclestone was ooit een medaille (goud, zilver, brons) voor de top 3 maar nu geldt deze alleen voor de winaaar...my bad.
Bedankt voor al je bijdragen dit jaar! Dat verdient ook wel een medaille. Jouw opsommingen zijn altijd zeer fijn om snel weer actueel te zijn. d:)b

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FiA9sB0XEAYz89V?format=jpg&name=900x900

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 20-11-2022 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Oh wat mij opviel, Hamilton werd gevraagd om zijn positie terug te geven aan Sainz. Maar hier ging toch even wat tijd overheen. Kwam dit nou vanuit de wedstrijdleiding? Het was toch de bedoeling dat dit door de coureurs en teams zelf opgelost wordt zonder inmenging van de wedstrijdleiding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DoeEensGek schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:54:
Oh wat mij opviel, Hamilton werd gevraagd om zijn positie terug te geven aan Sainz. Maar hier ging toch even wat tijd overheen. Kwam dit nou vanuit de wedstrijdleiding? Het was toch de bedoeling dat dit door de coureurs en teams zelf opgelost wordt zonder inmenging van de wedstrijdleiding?
Denk dat Mercedes dacht "laten we maar even blijven zitten", totdat die "under investigation" kwam. Toen kwam ineens wel heel snel het bericht over de radio....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ga Vettel wel missen hoor.

https://streamable.com/a7enm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Omdat er eerst een andere under investigation was; pushed another driver of the track.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik voel me leeg, moet helemaal tot maart wachten voor de volgende race...... Heeft een TV nog wel nut de komende periode........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Bullet NL schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:00:
Ik voel me leeg, moet helemaal tot maart wachten voor de volgende race...... Heeft een TV nog wel nut de komende periode........
Een uitknop (y).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ze hebben eerder gezegd dat de rijders dit zelf uit mochten zoeken. Deden ze dat niet, dan zou de wedstrijdleiding het onderzoeken en evt. een straf uitdelen. Momenteel wijken ze daar (zoals normaal) vanaf en geven ze alsnog vanuit de wedstrijdleiding aan of iemand zijn plek moet teruggeven. Daarmee heb je het slechtste van alle opties, omdat je dan als rijder gewoon door kunt rijden en vanzelf wel hoort of je je plek terug moet geven, maar dan wel pas rondes later.

Oftewel weer een inconsequente wedstrijdleiding die nog steeds niet echt de regie in handen neemt. Hier hadden ze simpelweg Hamilton moeten onderzoeken en een straf moeten geven. Daarmee zorg je er voor dat er de volgende keer wel over nagedacht wordt om gewoon door te rijden. In tegenstelling tot nu, waarbij de rijders gewoon door zullen rijden en alsnog de kans krijgen (rondes later) om de plek terug te geven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
JB schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:00:
[...]

Omdat er eerst een andere under investigation was; pushed another driver of the track.
Ja goed dat kan het wel even rekken maar eigenlijk hoort het terug geven, gelijk te gebeuren. Wat de uitkomst ook zou wezen. Blijf het raar vinden. Hamilton had gewoon gelijk terug moeten geven, los van de UI uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
SinergyX schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:03:
[...]

Iedereen die een beker krijgt, dus ook P2 en P3.
Nope, https://nl.motorsport.com...vanaf-abu-dhabi/10402813/

Was bij de uitreiking ook te zien dat alleen Verstappen er één kreeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:02:
[...]

Ze hebben eerder gezegd dat de rijders dit zelf uit mochten zoeken. Deden ze dat niet, dan zou de wedstrijdleiding het onderzoeken en evt. een straf uitdelen. Momenteel wijken ze daar (zoals normaal) vanaf en geven ze alsnog vanuit de wedstrijdleiding aan of iemand zijn plek moet teruggeven. Daarmee heb je het slechtste van alle opties, omdat je dan als rijder gewoon door kunt rijden en vanzelf wel hoort of je je plek terug moet geven, maar dan wel pas rondes later.

Oftewel weer een inconsequente wedstrijdleiding die nog steeds niet echt de regie in handen neemt. Hier hadden ze simpelweg Hamilton moeten onderzoeken en een straf moeten geven. Daarmee zorg je er voor dat er de volgende keer wel over nagedacht wordt om gewoon door te rijden. In tegenstelling tot nu, waarbij de rijders gewoon door zullen rijden en alsnog de kans krijgen (rondes later) om de plek terug te geven.
Dit was inderdaad erg oneerlijk en nogal “onder Hamiltons voorwaarden”. Sainz was er ook niet over te spreken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
Ik was op visite en heb met een half oog de race op mijn telefoon gekeken. Nu zit ik even dit draadje door te lezen en wat mij het meest opvalt: kortste draadje van het seizoen met een uitslag die bij de finish gewoon bekend is. :+

Het blijft toch opmerkelijk hoe HAM deze week nog aangaf dat we weten hoe het is met Max, terwijl hij zelf bij meerdere aanrijdingen met verschillende coureurs betrokken is dit seizoen. En nu dan weer met SAI. En dan de track limits en uiteindelijk een uitvalbeurt. Het is hem gegund.

Verder zal Perez sr. nu ook wel weer een toontje lager zingen. LEC heeft de 2de positie dit seizoen gewoon meer dan verdiend. Heeft mooie dingen laten zien, ook wel wat foutjes gemaakt, maar is vooral ook "slachtoffer" geweest van een falend Ferrari. PER was gewoon te langzaam.

Tot slot gewoon een degelijke, kampioenswaardige race van Max.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
Op F1tv het archief door harken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*knip*
We houden het fatsoenlijk.

Hier ook onverwachts visite. Lekker in de pyjama de deur open doen, IDGAF. Maar helaas zagen we er te aantrekkelijk uit en bleef de visite ;(. De race met een half oog bekeken.

Vandaag voor het eerst dat de strategie van Ferrari heeft gewerkt. Jammer dat Checo zich verremde op de verse banden. Dat icm de tijd dat hij nodig had om Hamilton te passeren deed hem de nek om.

Verdiend van Charles en jammer voor Checo. Een wissel van P6 naar P5 had dus absoluut geen verschil gemaakt en misschien zelfs pijnlijker want dan had hij het nog steeds niet gehaald met hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 20-11-2022 21:27 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JB schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:00:
[...]

Wat sowieso belachlijk was. Sainz zat er voor de apex volledig naast. Zelfs gezien Brazilie mag hij dan de volgende lijn bepalen. Dit soort idioterie is leuk en aardig omdat het vandaag geen impact had op de race of kampioenschap. Maar bedenk je als dit wel impact heeft? Het is gewoon schandalig partijdig. Niets meer en niets minder.

Als volgend jaar Merc wat sterker is, is alleen het gevecht tussen Russel en Hamilton wat nog enige compensatie voor de partijdige stewards kunnen zorgen. Er lijkt gewoon consequent gezocht te worden naar een reden om Ham niet te hoeven straffen.

Want dat betekent nu gewoon een precdent. Je hebt dus 4 rondjes de tijd voordat je iemand hoeft voor te laten. In 4 rondjes kan genoeg gebeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

schumi2004 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:03:
[...]

Op F1tv het archief door harken?
Zijn er al BF deals? Hier stopt abbo over paar dagen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:26
siggy schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:05:
[...]

Wat sowieso belachlijk was. Sainz zat er voor de apex volledig naast. Zelfs gezien Brazilie mag hij dan de volgende lijn bepalen. Dit soort idioterie is leuk en aardig omdat het vandaag geen impact had op de race of kampioenschap. Maar bedenk je als dit wel impact heeft? Het is gewoon schandalig partijdig. Niets meer en niets minder.

Als volgend jaar Merc wat sterker is, is alleen het gevecht tussen Russel en Hamilton wat nog enige compensatie voor de partijdige stewards kunnen zorgen. Er lijkt gewoon consequent gezocht te worden naar een reden om Ham niet te hoeven straffen.

Want dat betekent nu gewoon een precdent. Je hebt dus 4 rondjes de tijd voordat je iemand hoeft voor te laten. In 4 rondjes kan genoeg gebeuren.....
partijdige stewards...beetje overdreven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:41:
Interesseert Max helemaal niks.
Laat de toxic fans maar boe roepen
Het beste wat je kan doen in dat geval is niet meespelen. Daarom dat de boycot van sky in mijn ogen gewoon goed was. Hij ontnam ze de mogelijkheid om een unicum (14 races in een seizoen) te laten interviewen.

En naar de toxic fans: alle records verbreken die er zijn en lik op stuk geven. Gewoon schijt hebben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:47
siggy schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:05:
[...]

Ja, stel de ander zijn band raakt Lek en die valt terug naar P20, moet je dan ook de positie teruggeven en je helemaal terug laten vallen? :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 15:54

Wmm

Je zou er ook voor kunnen kiezen om iedereen in z'n waarde te laten.

[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 21-11-2022 09:54 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Heel spannend de laatste 10 a 15 laps om te zien of Checo het nog zou redden, maar helaas... hij liet weer wat kansen liggen om een vuist te kunnen maken naar de Monegask

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 20-11-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TinusXIII schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:31:
[...]

Nope, https://nl.motorsport.com...vanaf-abu-dhabi/10402813/

Was bij de uitreiking ook te zien dat alleen Verstappen er één kreeg.
Correct. Verstappen kreeg eerst een beker, daarna kreeg hij een medaille en daarna kreeg eerst de constructor een beker en daarna de nummers 2 en 3 ook nog, maar geen medailles.

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-11-2022 20:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:26
Silent Thunder schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:56:
Heel spannend de laatste 10 a 15 laps om te zien of Checo het nog zou redden, maar helaas... hij liet weer wat kansen liggen om een vuist te kunnen maken naar de Monegask
Mwa. In het begin liep hij wel aardig in. Daarna begon Perez aan zijn siesta en liep die minder dan een seconde, soms maar 5 tienden of zo, in per ronde. Toen was wel duidelijk dat hij het niet ging redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Is er al ergens een uitgebreide vergelijking van de Hamilton/Sainz actie ten opzichte van de Hamilton/Verstappen actie vorig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:06
RobertMe schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:07:
[...]

Mwa. In het begin liep hij wel aardig in. Daarna begon Perez aan zijn siesta en liep die minder dan een seconde, soms maar 5 tienden of zo, in per ronde. Toen was wel duidelijk dat hij het niet ging redden.
Niet bepaald siësta van perez. Leclerc realiseerde zich, net als Max, dat z'n banden er helemaal niet aan gingen. Dus hij ging er nog eens goed voor zitten en versnelde. Waar perez op enig moment met 1,2 seconde inliep was dat al snel teruggebracht tot 0.8 oid. Toen Checo vervolgens foutjes ging maken bij Vettel en Hamilton was het een gelopen race. Goed gemanaged en gereden door leclerc.

Overigens schokkend dat Ferrari pas in de laatste race door heeft dat ze op nieuwe banden niet gelijk kunnen vlammen maar even een paar rondjes "inwerken". 😵‍💫

Zou dat de ook de truc zijn geweest van Max? Dat hij en GP juist dat uitgevogeld hebben eerder dan de rest? Mercedes zal het zo rond Hongarije ook bedacht hebben?

Las trouwens net een artikel dat checo nogmaals herhaalde na de race dat hij ongeveer 2 seconde verloor achter Verstappen. Is die vent wel lekker? Hij kon Max helemaal niet bijhouden...

[ Voor 26% gewijzigd door Lynx op 20-11-2022 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die compensatie jynx reactie van me heeft wel goed zijn werk gedaan mag ik wel opmerken :+

Ben erg benieuwd of Mercedes vast gaat houden aan het huidige ontwerp, ze zullen iets moeten doen.

Opvallend overigens dat Hamilton dit keer wel het plekje terug moest geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lynx schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:37:
[knip]

Las trouwens net een artikel dat checo nogmaals herhaalde na de race dat hij ongeveer 2 seconde verloor achter Verstappen. Is die vent wel lekker? Hij kon Max helemaal niet bijhouden...
Zijn tot 2x toe mislukte inhalen (en die blok door het zusterteam op het einde), heeft hem vandaag zijn 2e plek misschien wel gekost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 00:56
Zou sowieso gek zijn als Perez denkt dat hij 2sec verliest achter Ver. Rij er gewoon naar toe en neem DRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
hardware-lover schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:00:
[...]

Zijn tot 2x toe mislukte inhalen (en die blok door het zusterteam op het einde), heeft hem vandaag zijn 2e plek misschien wel gekost.
Ben ik het niet mee eerlijk gezegd.Hij heeft zelf de 2de plaats vandaag verloren.
Hij was gewoon neit snel genoeg, vergeleken met Max.

Als je zag hoe vroeg hij naar binnen toe moest voor nieuwe banden.

En die opmerking dat Max ehm ophield qua snelheid die snapte ik al helemaal niet.
Hij zat er ver genoeg achter Max om niet zijn banden aan gort te rijden.

Maar had helaas zelf de snelheid om naar Max toe te rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 20:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Lynx schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:37:
[...]
Overigens schokkend dat Ferrari pas in de laatste race door heeft dat ze op nieuwe banden niet gelijk kunnen vlammen maar even een paar rondjes "inwerken". 😵‍💫

Zou dat de ook de truc zijn geweest van Max? Dat hij en GP juist dat uitgevogeld hebben eerder dan de rest? Mercedes zal het zo rond Hongarije ook bedacht hebben?
Dat lijkt me sterk. Niet alleen in deze quali maar ook in eerdere races gebruikte Ferrari al bewust 2 outlaps voordat ze een ronde neerzette.

In de race had Leclerc Sainz direct achter zich, dan wil je gewoon vlammen en neem je het glibberen en glijden voor lief. Niet echt onkunde maar pure noodzaak, en hebben we bij Verstappen in het verleden ook gezien (meen een race in Silverstone).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Pendaco schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:20:
[...]

Dat lijkt me sterk. Niet alleen in deze quali maar ook in eerdere races gebruikte Ferrari al bewust 2 outlaps voordat ze een ronde neerzette.

In de race had Leclerc Sainz direct achter zich, dan wil je gewoon vlammen en neem je het glibberen en glijden voor lief. Niet echt onkunde maar pure noodzaak, en hebben we bij Verstappen in het verleden ook gezien (meen een race in Silverstone).
Na die pitstop van Leclerc? Toen had Sainz hem makkelijk in kunnen halen (want hitte in de banden) hij zat duidelijk te wachten achter Leclerc die eerste ronde. Om Lec geen tijd te kosten in het duel met Perez, dat was afgesproken werk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:58:
Die compensatie jynx reactie van me heeft wel goed zijn werk gedaan mag ik wel opmerken :+

Ben erg benieuwd of Mercedes vast gaat houden aan het huidige ontwerp, ze zullen iets moeten doen.

Opvallend overigens dat Hamilton dit keer wel het plekje terug moest geven.
Ik vond het meteen al vreemd dat HAM er af ging. Sainz hield genoeg ruimte namelijk en hij kon er gewoon naast blijven als die wilde. Maar hij koos zelfstandig voor een wheelie O-)

Daarom denk ik ook eerst "forcing another driver off the track" en na bekijken dacht men: Nee, je kiest er zelf voor, dus dan heb je een unfair advantage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

voor de liefhebbert. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Waah schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:19:
[...]

Ik vond het meteen al vreemd dat HAM er af ging. Sainz hield genoeg ruimte namelijk en hij kon er gewoon naast blijven als die wilde. Maar hij koos zelfstandig voor een wheelie O-)

Daarom denk ik ook eerst "forcing another driver off the track" en na bekijken dacht men: Nee, je kiest er zelf voor, dus dan heb je een unfair advantage.
Dat waren twee separate onderzoeken. Eerst gingen ze kijken of de manoeuvre van Sainz te agressief was en hij Hamilton geen ruimte liet. Daarop was het antwoord mijns inziens terecht, nee dat is niet zo.

Daarna zijn ze gaan kijken of Hamilton nadat hij de baan (moest) verlaten terug probeerde te keren zonder voordeel te hebben van het missen van de bocht, daarop was het antwoord (m.I. Wederom terecht) dat dat wél zo was. Maar toen gaven ze Hamilton zelf de keus de plek terug te geven ipv straf. Dat was wel erg licht want hij wachtte totdat er een gunstige plek voor hem was om te gaan DRSen.

Op de een of andere manier komt Hamilton er erg vaak goed mee weg. Was het ook niet zo dat je alleen straf kon ontlopen als je uit eigen initiatief de plek terug geeft? Hamilton was toen al under investigation, ik meen zelfs dat de uitslag er al was. Wat mij betreft is er dan geen sprake meer van eigen initiatief.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@pro_6or het voelt wel alsof Hamilton er goed mee weg komt. Maar of dat echt zo is, dan zou ik graag een alle situaties vergeleken willen zien. Maar das wel erg veel werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:47
pro_6or schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:36:
[...]

Dat waren twee separate onderzoeken. Eerst gingen ze kijken of de manoeuvre van Sainz te agressief was en hij Hamilton geen ruimte liet. Daarop was het antwoord mijns inziens terecht, nee dat is niet zo.

Daarna zijn ze gaan kijken of Hamilton nadat hij de baan (moest) verlaten terug probeerde te keren zonder voordeel te hebben van het missen van de bocht, daarop was het antwoord (m.I. Wederom terecht) dat dat wél zo was. Maar toen gaven ze Hamilton zelf de keus de plek terug te geven ipv straf. Dat was wel erg licht want hij wachtte totdat er een gunstige plek voor hem was om te gaan DRSen.

Op de een of andere manier komt Hamilton er erg vaak goed mee weg. Was het ook niet zo dat je alleen straf kon ontlopen als je uit eigen initiatief de plek terug geeft? Hamilton was toen al under investigation, ik meen zelfs dat de uitslag er al was. Wat mij betreft is er dan geen sprake meer van eigen initiatief.
Ik dacht dat Hamilton niet verder dan UI was gekomen, vlak nadat die melding in beeld kwam, kreeg hij ook de radio call om Sainz voorbij te laten. Geen idee hoeveel vertraging er in de uitzending zat tussen de verschillende berichten, ik denk ook dat hij er deze keer mee weg is gekomen omdat Sainz eerst UI was voor forcing another driver of the track, waardoor plaats teruggeven beetje vreemd zou zijn omdat Sainz dan geen recht op die plek zou hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
Transportman schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:41:
[...]

Ik dacht dat Hamilton niet verder dan UI was gekomen, vlak nadat die melding in beeld kwam, kreeg hij ook de radio call om Sainz voorbij te laten. Geen idee hoeveel vertraging er in de uitzending zat tussen de verschillende berichten, ik denk ook dat hij er deze keer mee weg is gekomen omdat Sainz eerst UI was voor forcing another driver of the track, waardoor plaats teruggeven beetje vreemd zou zijn omdat Sainz dan geen recht op die plek zou hebben.
Er was een boordradio met iets van "we have been asked to give back the position".

En juist dat zouden ze dit seizoen niet meer doen... 8)7 Of je geeft vrijwillig de plek terug of je merkt de consequenties als de stewards er (anders) over oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Peter Winsor z'n analyse, maar allememaggies, wat laat hij zich weer kennen ronde de 20e minuut over LH44, Wordt hij er voor betaald om LH44 zo op te hemelen, ik kan me de bordradio's van LH dit jaar nog wel herinneren dat hij er helemaal door heen zat i.v.m. de auto. Ook het terugkomende op de laatste race van vorig jaar is gewoon min als je het mij zou vragen.

Nee, Peter heeft af gedaan in objectiviteit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Peter kijk ik al jaren, en objectief is hij nooit geweest.

Hamilton, leclerc, Max. Dat zijn zijn voorkeuren, ook in die volgorde. Russell komt daar dan nog bij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:51:
[...]

Er was een boordradio met iets van "we have been asked to give back the position".

En juist dat zouden ze dit seizoen niet meer doen... 8)7 Of je geeft vrijwillig de plek terug of je merkt de consequenties als de stewards er (anders) over oordelen.
Precies, dat was het. En inderdaad, zo was het dus juist niét afgesproken.

Óf je doet uit eigen initiatief het juiste.

Of je ontloopt je straf niet (als de stewards het een straf waardig achten).

Ik meen zelfs dat je dan alsnog straf kon krijgen, als je zelf al de plek terug gaf.

Vreemd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bullet NL schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:10:
[YouTube: 2022 F1 Abu Dhabi GP: race analysis by Peter Windsor]

Peter Winsor z'n analyse, maar allememaggies, wat laat hij zich weer kennen ronde de 20e minuut over LH44, Wordt hij er voor betaald om LH44 zo op te hemelen, ik kan me de bordradio's van LH dit jaar nog wel herinneren dat hij er helemaal door heen zat i.v.m. de auto. Ook het terugkomende op de laatste race van vorig jaar is gewoon min als je het mij zou vragen.

Nee, Peter heeft af gedaan in objectiviteit!
Tsja, hij had zich toch ook helemaal in laten palmen door William Storey? Als je dat doet "een beetje uit de lol voor een vlogje" dan ben je wat mij betreft sowieso af. Dan is naar mijn idee een vorm van neutraliteit / objectiviteit toch wel gevlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

pro_6or schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:37:
[...]

Ik meen zelfs dat je dan alsnog straf kon krijgen, als je zelf al de plek terug gaf.

Vreemd.
Plottwist, het was Ferrari die het vroeg 8) :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08
[...]

Vreemd.
Klopt. Net zoals in Jeddah bij Max. Max gaf toen z'n plek terug, maar kreeg alsnog de 5s straf. Dat Lewis vandaag dus geen 5s straf kreeg is echt een enorme fuckup. Hij had die plek direct terug moeten geven, doe je dat niet dan hoor je 5s te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwBPLuXXyWhuhtyB-lDt320G-Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZQW6x8Os2YBsdCtn91sHOhn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
[...]

Kan natuurlijk ook een diplomatieke opmerking van zijn engineer zijn die de straf al zag aankomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:36:
[...]
Volgens mij gaf hij hem na DRS zone 2 terug en moest daarvoor 1 of 2 sec terugvallen omdat hij het zo laat deed.
Qua gunstig is het zover weg als mogelijk voor DRS 1 dus dat valt best mee.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2022 00:04 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:01:
[...]

Volgens mij gaf hij hem na DRS zone 2 terug en moest daarvoor 1 of 2 sec terugvallen omdat hij het zo laat deed.
Qua gunstig is het zover weg als mogelijk voor DRS 1 dus dat valt best mee.
Hij gaf hem in de bochten voor het stadium deel terug op zo’n manier dat Sainz heel weinig voorsprong kreeg. Dan even volgen en dan komen die DRS zones er weer aan. Sainz was een sitting duck.

Misschien moet je bij terug geven positie ook verplicht buiten DRS zijn oid, of een ronde nog even geen DRS mogen gebruiken. Zo is het niet eerlijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:24
Net pas gekeken en Perez moet toch echt toegeven dat hij her gewoon niet heeft. Halverwege klagen dat max hem op houd terwijl hij er 2 sec achter zat en aan het einde op veel oudere banden weg lopen van lec terwijl Perez zeer inconsistent was in ronde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
[...]

'We' kan ik dit geval ook Ham en zijn engineer zijn die door het team/fabriek is gevraagd om het te doen, hoeft niet meteen de wedstrijdleiding te zijn. ;)

Het leek in eerste instantie een doodsaaie race te worden, gelukkig wisten PER en LEC er toch nog een spannend einde van te maken.
Voor de rest een seizoen om snel te vergeten in mijn optiek, hopelijk wordt er volgend jaar meer gestreden voorin. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
FabianGTI schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:42:
[...]

'We' kan ik dit geval ook Ham en zijn engineer zijn die door het team/fabriek is gevraagd om het te doen, hoeft niet meteen de wedstrijdleiding te zijn. ;)

Het leek in eerste instantie een doodsaaie race te worden, gelukkig wisten PER en LEC er toch nog een spannend einde van te maken.
Voor de rest een seizoen om snel te vergeten in mijn optiek, hopelijk wordt er volgend jaar meer gestreden voorin. :/
Valt toch best mee? De jaren dat MB oppermachtig was waren veel saaier. We hadden de eerste helft van het seizoen toch best de nodige strijd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pro_6or schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:33:
[...]

Hij gaf hem in de bochten voor het stadium deel terug op zo’n manier dat Sainz heel weinig voorsprong kreeg. Dan even volgen en dan komen die DRS zones er weer aan. Sainz was een sitting duck.

Misschien moet je bij terug geven positie ook verplicht buiten DRS zijn oid, of een ronde nog even geen DRS mogen gebruiken. Zo is het niet eerlijk.
Vorig jaar kreeg Max daar nog een penalty voor. Genoeg precedenten daarvoor. En weer genoeg nieuwe precedenten erbij. Stewards kunnen gewoon kiezen wat ze willen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 20:09
Inspired schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:05:
[...]

Valt toch best mee? De jaren dat MB oppermachtig was waren veel saaier. We hadden de eerste helft van het seizoen toch best de nodige strijd.
Vind ik ook ja, je hoort best veel 'gemekker' over de dominantie van Max/Red Bull dit seizoen. Imho kwam die dominantie pas na de zomerstop bovendrijven, en was het daarvoor regelmatig stuivertje wisselen tussen Ferrari en Red Bull, en kwamen de grote uitslagen (voor beide teams) vooral door panne en stomme strategie-calls.

Nu zou je een race als deze 'dominant' kunnen noemen vanuit Max, en echt in gevaar is hij natuurlijk niet geweest. Aan de andere kant lag hij volgens mij een seconde of 7 a 8 voor op Leclerc. Een goede fout en een ronde wat problemen en hij zit in je nek.

Ik vind daarom die selectieve verontwaardiging wel heerlijk over die dominantie, na een half seizoen zijn we de jaren vergeten waarin Merc/Hamilton wegrijdt bij de start en bij z'n eerste stop al een groot genoeg gat had om de leiding niet eens kwijt te raken (of wellicht 'kwijt te raken' aan z'n teammaat waardoor het vervolgens een ronde later stuivertje wisselen is of Hamilton erlangs gelaten moet worden vanwege 'different strategies' ) :|

[ Voor 7% gewijzigd door The_Admin op 21-11-2022 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13
The_Admin schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:51:
[...]

Vind ik ook ja, je hoort best veel 'gemekker' over de dominantie van Max/Red Bull dit seizoen. Imho kwam die dominantie pas na de zomerstop bovendrijven, en was het daarvoor regelmatig stuivertje wisselen tussen Ferrari en Red Bull, en kwamen de grote uitslagen (voor beide teams) vooral door panne en stomme strategie-calls.

Nu zou je een race als deze 'dominant' kunnen noemen vanuit Max, en echt in gevaar is hij natuurlijk niet geweest. Aan de andere kant lag hij volgens mij een seconde of 7 a 8 voor op Leclerc. Een goede fout en een ronde wat problemen en hij zit in je nek.

Ik vind daarom die selectieve verontwaardiging wel heerlijk over die dominantie, na een half seizoen zijn we de jaren vergeten waarin Merc/Hamilton wegrijdt bij de start en bij z'n eerste stop al een groot genoeg gat had om de leiding niet eens kwijt te raken (of wellicht 'kwijt te raken' aan z'n teammaat waardoor het vervolgens een ronde later stuivertje wisselen is of Hamilton erlangs gelaten moet worden vanwege 'different strategies' ) :|
Precies dit. Max heeft dit seizoen geen races gewonnen met vergelijkbare voorsprongen van ongeveer een halve minuut op de nummer 2 waarmee MERC die races aaneen reeg. Plus, de echte klappen kwamen inderdaad pas na de zomerstop. Daarvoor was het best spannend

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 21-11-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:33:
[...]

Voor zover ik zag, gaf hij hem een bocht na DRS2 aan Sainz terug.
Zover mogelijk als fysiek mogelijk van DRS1 af, dat is heel anders en een stuk beter dan de Verstappen poging uit het verleden om het 1 meter voor de DRS detectie te doen :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 20:09
YakuzA schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:23:
[...]

Voor zover ik zag, gaf hij hem een bocht na DRS2 aan Sainz terug.
Zover mogelijk als fysiek mogelijk van DRS1 af, dat is heel anders en een stuk beter dan de Verstappen poging uit het verleden om het 1 meter voor de DRS detectie te doen :P
Dit is iets wat gewoon beter in regelgeving (of strafmaatregelen) moet worden gevangen. De coureurs zijn topsporters, dus of het nou Verstappen, Hamilton, Sainz of wie dan ook is, ze gaan ALTIJD proberen het op zo'n manier terug te geven dat het zo min mogelijk pijn doet en ze zo snel mogelijk weer in de aanval kunnen.

Dus hier zal echt vanuit race control op gestuurd moeten worden veel meer gekeken worden naar hoeveel tijd er ongeveer gewonnen is en dat terug laten geven, ipv 'de plek' opgeven en vervolgens 2 bochten laten weer met DRS aan kunnen vallen, want dan heb je nog steeds voordeel van iets illegaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The_Admin schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:28:
[...]

Dit is iets wat gewoon beter in regelgeving (of strafmaatregelen) moet worden gevangen. De coureurs zijn topsporters, dus of het nou Verstappen, Hamilton, Sainz of wie dan ook is, ze gaan ALTIJD proberen het op zo'n manier terug te geven dat het zo min mogelijk pijn doet en ze zo snel mogelijk weer in de aanval kunnen.

Dus hier zal echt vanuit race control op gestuurd moeten worden veel meer gekeken worden naar hoeveel tijd er ongeveer gewonnen is en dat terug laten geven, ipv 'de plek' opgeven en vervolgens 2 bochten laten weer met DRS aan kunnen vallen, want dan heb je nog steeds voordeel van iets illegaals.
Hetzelfde met die quali crashes. Oplossen met je snelste ronde inleveren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Het was weer een mooi seizoen, nu even drie maanden rust.

Tot volgend jaar weer :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:28:
[...]
In het verleden is al gebleken dat dit niet zo is.

Als mensen dat doen op die manier (bocht voor DRS detectie) krijgen ze alsnog die 5 sec straf.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:49
siggy schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:38:
[...]

Vorig jaar kreeg Max daar nog een penalty voor. Genoeg precedenten daarvoor. En weer genoeg nieuwe precedenten erbij. Stewards kunnen gewoon kiezen wat ze willen.
Ik denk dat je het Hamilton precedent bent vergeten, die heeft prio over de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33

Vreemd.
Volgens mij heb ik in F2/F3 inderdaad momenten gezien dat een coureur de plek 2 rondes later terug gaf, maar deze kreeg alsnog een straf omdat het te laat was. Hamilton is hier weer onterecht gematst door de FIA, omdat die zich niet aan de eigen nieuwe regels houden. Karma dat hij dan toch nog uitvalt. Toont weer aan dat hij snel rondjes kan rijden, maar niet kan racen. Beetje hetzelfde als Perez, maar die heeft ook al moeite met snel rondjes rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:37
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:30:
[...]

Hetzelfde met die quali crashes. Oplossen met je snelste ronde inleveren.
Waarom zou je dat willen? Ik wil juist zien in de quali dat coureurs tot het uiterste gaan, zeker in bijvoorbeeld een Monaco waar de quali natuurlijk al de halve race is en super spannend hoort te zijn en waar op de milimeter nauwkeurig gereden moet worden voor de beste performance. Echter bij op het scherpst van de snede rijden hoort ook fouten maken en dus crashes in het geval van F1.

Laten we niet de coureurs gaan betuttelen en ze (nog) minder risico laten nemen in quali omdat een foutje ze ook nog eens hun eerdere ronde kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:54:
[...]

Laten we niet de coureurs gaan betuttelen en ze (nog) minder risico laten nemen in quali omdat een foutje ze ook nog eens hun eerdere ronde kan kosten.
Omdat anderen dan het bokje zijn. Ik snap wat je zegt, maar nu al regelmatig door crashes gezien dat anderen niet meer kunnen verbeteren. Dan moeten ze het verbeteren anders afhechten, zodat de benadeelden nog een kans krijgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 17:08
Dennism schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:54:
[...]

Waarom zou je dat willen? Ik wil juist zien in de quali dat coureurs tot het uiterste gaan, zeker in bijvoorbeeld een Monaco waar de quali natuurlijk al de halve race is en super spannend hoort te zijn en waar op de milimeter nauwkeurig gereden moet worden voor de beste performance. Echter bij op het scherpst van de snede rijden hoort ook fouten maken en dus crashes in het geval van F1.

Denk dat coureurs nog steeds wel voluit zullen gaan. Met botsingen bij inhalen loop je ook risico op een straf, gaan coureurs daarom minder inhaalpogingen doen? naar mijn idee niet.

En kan nu al 3 voorbeelden bedenken van Monaco waar coureurs (naar het lijkt) expres een fout hebben gemaakt om te voorkomen dat anderen nog een snelle tijd kunnen zetten. Schumacher, Rosberg en nu Perez. En mogelijk 4 als je Leclerc ook meeneemt, hoewel ik die gezien de schade ook nog wel twijfelachtig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Tomcatter_31 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:58:

En kan nu al 3 voorbeelden bedenken van Monaco waar coureurs (naar het lijkt) expres een fout hebben gemaakt om te voorkomen dat anderen nog een snelle tijd kunnen zetten. Schumacher, Rosberg en nu Perez. En mogelijk 4 als je Leclerc ook meeneemt, hoewel ik die gezien de schade ook nog wel twijfelachtig vind.
Bewussies moet je natuurlijk gewoon straffen, laat daar geen twijfel over zijn, gewoon direct een investigation starten en onderzoeken (en dan natuurlijk niet maanden later erover beginnen zoals nu bij Perez). Schumacher werd volgens mij toen ook direct aangepakt, Rosberg weer ik niet meer zeker? Lec was denk ik geen bewuste actie, die lag wat mij betreft in lijn met Max het jaar (of was het 2 jaar ofzo) ervoor. Net wat teveel risico genomen, en dat moet nu juist naar mijn mening gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:58:
[...]

Omdat anderen dan het bokje zijn. Ik snap wat je zegt, maar nu al regelmatig door crashes gezien dat anderen niet meer kunnen verbeteren. Dan moeten ze het verbeteren anders afhechten, zodat de benadeelden nog een kans krijgen.
Of dat moet weet ik niet, in een race doe je dat ook niet als je er uitvliegt of last ondervind van een door een ander veroorzaakte code rood. Dat zijn gewoon zaken waar je als team rekening mee moet houden, en waarvan je weet dat ze kunnen gebeuren. Risico van het vak, tenzij het natuurlijk een aantoonbaar bewuste actie is, zie dan mijn post hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennism maar die RUS dan vorige week? De rest is gewoonweg de zak door zijn crash. Bewust of niet, hij staat wel lekker 3e op de grid...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:04:
@Dennism maar die RUS dan vorige week? De rest is gewoonweg de zak door zijn crash. Bewust of niet, hij staat wel lekker 3e op de grid...
Je weet toch dat dit kan gebeuren, en ja, het is klote als het je een keer gebeurt, maar het risico op een crash in de laatste minuten van de quali is simpelweg onderdeel van de sport. Als je dan zo laat probeert te timen dat mocht er een code rood komen je klaar bent, dan is dat gewoon een risico dat je bewust neemt als team. Vaak gebeurt het niet, en maak je de juiste keuze door zo laat mogelijk te gaan. Soms gebeurt het wel en ben je een keer spreekwoordelijk het haasje. De ene keer heb je geluk en win je wat omdat iemand anders een fout maakt, de andere keer heb je een keer pech. Je moet imho niet alles doodknuppelen met reglementen.

Voor mij hoeven dat soort zaken, tenzij het een aantoonbaar bewuste actie is, niet anders aangepakt te worden dan de laatste 30ish jaar dat ik F1 kijk.

Moet wel zeggen dat ik het 'Russel' moment niet specifiek kan analyseren, het is namelijk de enige quali die ik dit jaar niet gezien heb. Dus geen idee of dat mogelijk al dan niet bewust was.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 21-11-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik dacht dat VER, PER zou gaan helpen om P2 te bemachtigen, maar de enige hulp was een soort van tow in de kwalificatie.

Bij helpen dacht ik aan PER voorbij laten gaan bij de 1e bocht en vervolgens LEC ophouden.

[ Voor 28% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-11-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennism het is een lastige maar voelt niet lekker als RUS al een goede tijd heeft staan (3e in dit geval), gaat verbeteren en vervolgens crashed waardoor anderen die ook willen verbeteren (die dus op dat moment onder hem staan), geen kans meer hebben omdat ze later de baan op zijn gegaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dj-sannieboy schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:09:
Ik dacht dat VER, PER zou gaan helpen om P2 te bemachtigen, maar de enige hulp was een soort van tow in de kwalificatie.

Bij helpen dacht ik aan PER voorbij laten gaan bij de 1e bocht en vervolgens LEC ophouden.
Wat zou HAM hebben gedaan, denk je? :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:10:
@Dennism het is een lastige maar voelt niet lekker als RUS al een goede tijd heeft staan (3e in dit geval), gaat verbeteren en vervolgens crashed waardoor anderen die ook willen verbeteren (die dus op dat moment onder hem staan), geen kans meer hebben omdat ze later de baan op zijn gegaan.
Eens, het is ook niet altijd makkelijk, maar ik zie zoiets als risico van het vak. Je weet dat het kan gebeuren, nu heb ik zoals ik al zei die specifieke quali helaas als enige gemist dit jaar, dus kan daar niet direct op reageren aangaande of het bewust zou zijn of niet.

Maar ik begreep wel dat de omstandigheden tricky waren door regen, dan moet je imho al dubbel gewaarschuwd zijn als team en er rekening mee houden dat de kans relatief groot is dat er iemand af gaat en had je daar misschien op moeten anticiperen. Ik vond het vooral leuk om achteraf te lezen dat Magnussen op pole stond voor de sprint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennism Ik heb het bij dit voorbeeld nog even niet over het bewust cq. niet bewust aspect. Dat blijft sowieso een hele lastige om te bewijzen denk ik. Dat MAG op pole stond, was dan wel weer mooi ja :D Maar ergens slaat het nergens op :+

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord