ik heb al een aantal jaar geleden besloten te gaan beleggen in ETF's. In eerste instantie via de giro, maar uiteindelijk toch overgestapt naar mijn grootbank (ING in dit geval, zelf beleggen)
Hier heb ik een aantal fondsen:
GS Enhanced Index Sustainable Emerging Markets NL0006311771 (hier leg ik niet meer op in)
GS Enhanced Index Sustainable Equity Fund A NL0012125736 (hier leg ik niet meer op in)
NT Emerging Markets Custom ESG NL0011515424 (hier leg ik 13,11% in)
NT World Custom ESG Equity Index UCITS FGR NL0011225305 (hier leg ik 76,93% in)
World Small Cap (ESG/Low Carbon) NL0013552078 (hier leg ik 9,96%)
Beetje gekke percentages wat betreft inleg maar volgens mij klopt dit wel redelijk. Nu zijn deze fondsen volgens mij wel US heavy (welke niet) en met de huidige ontwikkeling twijfel ik toch wel aan een extra fonds wat zich meer richt op EU etc, in ieder geval niet veel US bedrijven. Maar dat kost dan natuurlijk wel rendement, dat is een bewuste keuze.
Wat zouden jullie als fonds adviseren? Heb natuurlijk even bij @
Mr FOB op de vergelijker gekeken, maar dat zijn vooral US heavy fondsen voor het beste rendement (begrijpelijk)
nu heeft NT dit fonds: Europe Custom ESG Equity Index UCITS FGR Feeder Fund
Vraag me alleen af of er nog andere opties zijn die wellicht beter kunnen renderen. Ik vind het overigens geen probleem om een account te maken bij Interactive Brokers, maar ik moet wel zaken automatisch kunnen aankopen per maand, maar dat zal vast wel een optie zijn.
Iemand enige pointers waar ik vooral op moet letten?