NMMNG schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:58:
[...]
Ik ben geswitched en heeft me veel geld gekost om een paar tientjes te besparen. Was ook dom van mij om het in een onrustige tijd te doen (trump gedoe)
Vanaf nu als ik ooit besluit om mijn portfolio allocatie te veranderen laat ik het huidige gewoon staan.
Hoe heb je dat gedaan dan? De ABN biedt een verhuisservice aan om je portefeuille van een andere bank naar hun te verplaatsen. Evt kosten worden door hun vergoed en je hebt geen koers winst/verschil want je eenheden worden verplaattst/verhuisd.
Ik ben overgestapt van Rabo naar ABN, kost 60 euro per fonds (dus 180 in totaal) die ik bij ABN kan declareren. Dat proces is bij mij nu afgerond, ik ben nu bij ABN aan het switchen naar de goedkopere varianten, hoop dat komende week afgerond te hebben.
Note: Na de verhuizing naar ABN kreeg ik wat aparte, niet girale, varianten van de NT fondsen, die kon ik niet switchen. Dit bleek een administratief iets te zijn bij ABN wat binnen een dag opgelost was.
Note 2: verhuizen kan alleen voor hele eenheden, restant blijft bij je oude bank staan en kun je desgewenst verkopen. Daar kun je dus wel iets kosten hebben maar dat is dubbeltjes werk.
Edit: uit je latere post begrijp ik dat je al bij ABN zat en alleen geswitcht bent? Ja dan ben je heel even uit de markt dus wel een potentieel risico. Je zou het per fonds kunnen doen om datt een beetje te spreiden maar EM volgt lang niet altijd de zelfde weg als World.
[
Voor 9% gewijzigd door
sanook op 24-08-2025 17:59
]