• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
True schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:01:
Die uitzuigvoorwaarden wil ik nog even toelichten. Als één van de weinige providers biedt 50+ mobiel geen vertraagde MBs (snelheidslimiet), maar MBs voor een kostprijs buiten bundel. En dit zal wel hun winstmaker zijn.
Ik was bijna overgestapt, tot ik er achter kwam dat Zwitserland niet gelijk als een EU land wordt gezien. Een vakantieland waar vele Nederlanders naar toe gaan, waar je buiten je bundel om moet betalen voor je gebruik.

Een van de weinige providers die CH niet in de EU zone heeft zitten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13
LordSinclair schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:19:
[...]
Zelfs een grote provider als Odido heeft het niet standaard in de EU zone zitten...

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-08 08:00
jongetje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:14:
[...]

Zelfs een grote provider als Odido heeft het niet standaard in de EU zone zitten...
Dat kan kloppen, maar als de voorwaarden lijken op die van Ben dat is het wel veeeel goedkoper. Ik had met 50+ na een oversteek Italie>Duitsland door Zwitserland direct €15 kosten. Bij mijn vrouw (Ben) was dit maar een paar euro..

En dan heb ik halverwege mijn internet uitgeschakeld en gebruik gemaakt van haar hotspot, dusss

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:24
Mijn moeder heeft een sim only abonnement bij 50+ mobiel en ze was de afgelopen 3 weken in Canada. Daar heeft ze haar telefoon enkel in flight modus laten staan, ze heeft ook geen sms gehad zoals "welkom in Canada" Toen ze daar was is haar voicemail een stuk of 20 keer ingesproken vanuit Nederland a 54 cent per stuk. Ik kan nergens duidelijk uit halen dat het geld kost als iemand je voicemail inspreekt op de tarieven pagina. Mis ik hier iets?
https://www.50plusmobiel....ieven-voor-mijn-voicemail

https://www.50plusmobiel.nl/tarieven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-FPbXg-RS8gCv41kC-fNkiA6lA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HauvQzwRpeHZTBlCTctJlOwI.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: het betreft een abbonement met onbeperkt bellen en sms-en.

[ Voor 3% gewijzigd door Update94 op 12-09-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Update94 Een voicemail is een doorschakeling dus dan betaal je het tarief van het land waar je bent (of eigenlijk, het laatst bent aangemeld) naar Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47

slaay

Natuurbeleven.com

jongetje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:31:
@Update94 Een voicemail is een doorschakeling dus dan betaal je het tarief van het land waar je bent (of eigenlijk, het laatst bent aangemeld) naar Nederland.
Op https://www.50plusmobiel.nl/tarieven en dan Buitenland staat:
- Canada is zone 2
- Gebeld worden is € 0,54 per minuut
- Voicemail bericht ontvangen is gratis

Kortom; er zijn nu kosten in rekening gebracht voor een beantwoord telefoongesprek en niet voor een voicemail bericht.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:24
Oplossing: voicemail helemaal uitschakelen bij 50+ mobiel en de toegestane kosten buiten de bundel op 0 euro zetten. Dan kunnen er ook geen kosten gemaakt worden. Moet je wel betalen voor het bundelplafond. 💰

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
LordSinclair schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:19:
[...]

Ik was bijna overgestapt, tot ik er achter kwam dat Zwitserland niet gelijk als een EU land wordt gezien. Een vakantieland waar vele Nederlanders naar toe gaan, waar je buiten je bundel om moet betalen voor je gebruik.

Zwitserland is ook geen EU land

heeft niet eens een euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Zweden, Noorwegen en Denemarken hebben ook geen euro. Zweden en Denemarken horen bij de Europese unie. En Noorwegen zit niet bij de Europese unie maar wel in de Europese Economische Ruimte (EER). En daardoor gelden de roam like home regels ook daar.

Alleen de UK is nog een uitzondering waar roam like home bij elke provider nog zo is. Ik denk dat er geen provider is die de UK als eerste uit de roam like home durft te schappen of gaat extra geld voor wilt vragen op dit moment.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 03:29:
[...]

Zwitserland is ook geen EU land

heeft niet eens een euro
Klopt. Maar bij een flink aantal andere providers zit het wel in de EU bundel. Zelfs bij Simpel, terwijl dat gebruikt maakt van Odido netwerk.

Wel handig om rekening mee te houden als je daar op vakantie gaat of doorheen reist.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

LordSinclair schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:27:
[...]

Klopt. Maar bij een flink aantal andere providers zit het wel in de EU bundel. Zelfs bij Simpel, terwijl dat gebruikt maakt van Odido netwerk.

Wel handig om rekening mee te houden als je daar op vakantie gaat of doorheen reist.
Simpel is natuurlijk alleen een virtuele provider op het Odido netwerk in Nederland .. Die sluiten natuurlijk gewoon onafhankelijk contracten in het buitenland.

Deze vergelijking gaat niet op.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:24
jongetje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:31:
Bedankt! Het was inderdaad de doorschakeling. Voordat dat duidelijk was was ik wel even bezig met googlen en de klantenservice bellen. Die hebben ook geen idee blijkbaar.

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKb60ULOwRrC6rZJ321Tpca-_0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uy832bBU7Ij1wV2BxV0jSWL.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas weer uitstel.

• jongetje
Het is toch weer bijzonder. Zijn ze daar 5G en bellen over 4/5G opnieuw aan het uitvinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-08 08:48
Vorige week is hier de vlag :)F uitgehangen, want het tweejaarscontract bij 50+ is verlopen. Toch handig om weer gewoon met mijn privenummer te kunnen bellen.

Voor iedereen die twijfelt over 50+: gewoon niet doen.

:w

• jongetje
Bellen werkt toch juist prima? Ik gebruik de 50+ sim alleen voor bellen en ik vind de kwaliteit prima.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:42:
Het is toch weer bijzonder. Zijn ze daar 5G en bellen over 4/5G opnieuw aan het uitvinden?
Ik denk het vooral aan Vodafone ligt. 50+ Mobile is een virtuele provider en heeft geen invloed op het implementeren van de 5G verbindingen.
Ook HollandsNieuwe, die ook het Vodafone netwerk gebruikt, heeft nog geen 5G beschikbaar.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
lactaxative schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:49:
Vorige week is hier de vlag :)F uitgehangen, want het tweejaarscontract bij 50+ is verlopen. Toch handig om weer gewoon met mijn privenummer te kunnen bellen.

:w
Toch wel bijzonder dat het iedereen afraadt zonder je eigen ervaringen de benoemen.
Ik gebruik nu een jaar 50+ Mobiel en ben wel tevreden, ook gezien de prijs die je betaald.
Er is nog geen 5G beschikbaar, maar is ook geen nadeel want 4G is meer dan snel genoeg. Jammer is wel dat bellen via WiFi niet mogelijk is.
Verder voor €2,50 per maand voor 20GB en onbeperkt bellen hoor je mij niet klagen. De service die ik ervaren heb is goed en de overstap ging vlekkeloos.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03

Winkiller

De Mopperpot

lactaxative schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:49:
Onzin natuurlijk, 4g voldoet prima bij deze club, gewoon iets langer wachten op 5G.
avdl72 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:54:
[...]
Ook HollandsNieuwe, die ook het Vodafone netwerk gebruikt, heeft nog geen 5G beschikbaar.
Binnenkort, ze melden begin oktober 2024.

• lactaxative
jongetje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:55:
Bellen werkt toch juist prima? Ik gebruik de 50+ sim alleen voor bellen en ik vind de kwaliteit prima.
50+ biedt geen VoLTE en VoWifi. Je bent dus afhankelijk van 2g om te bellen. Dat netwerk is niet gebouwd op de perfect geisoleerde huizen van tegenwoordig en Vodafone is niet meer geneigd om 100% dekking te garanderen. Dit gezien dat hun directe klanten natuurlijk prima tevreden zijn met enkel 4g (voor VoLTE) dekking (die wel gewoon goed is) en binnenshuis gewoon via de wifi bellen.

Eindstand; via 50+ moest ik of op zolder bellen of buiten (dorp in de randstad) en op werk was het ook kommer en kwel (ligt vrij afgelegen). Ik verbaas me een beetje over je vraag/opmerking, want bellen is nu juist het enige waar wel een probleem mee is. Dat zal niet iedereen ervaren (afhankelijk woonlocatie, etc.) maar voldoende mensen ook wel dat je je kunt afvragen of dat je het risico wilt lopen.

@avdl72 @Winkiller
Jullie missen het punt van de klachten in dit topic, denk ik. 5g is niet zo belangrijk - dat is vooral nodig tijdens Taylor Swift concerten (was het voorbeeld in een artikel op t.net laatst) voor de bandbreedte.

Ben benieuwd of dat 50+ nu trouwens van mvne switcht om de nieuwe services aan te bieden of dat Aspider een poging aan het doen is. Iemand enig idee? Als Aspider lekker aan het strugglen is, kunnen we er tenminste een vorm van komedie in zien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lactaxative schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:28:
[...]
@avdl72 @Winkiller
Jullie missen het punt van de klachten in dit topic, denk ik. 5g is niet zo belangrijk -
Nee hoor, we zijn minder eisend en zijn tevreden met wat we hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik denk dat zolang VoLTE niet werkt 50+ niet zo'n aanrader is voor primair telefoonabonnement. Bellen en internet nodig hebben tegelijkertijd komt gewoon heel veel voor (navigeren in de auto etc).

Echter voor een secundaire telefoonnummer op je dual-sim, bedrijfsnummer of een (iPad) dataverbinding voldoet het helemaal prima en is de prijsstelling gewoon zeer goed.

Bereik is op zich even matig als Vodafone en HollandsNieuwe zelf. Heb een tijdje beide providers naast 50+ gehad op een dual sim, en het bereik is telkens hetzelfde geweest. Ben nu weer terug met 1 van de sims op het Odido-netwerk, en je ziet dat (in de randstad) die gewoon veel beter bereik bieden.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
da_Mastah schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:18:
Ik denk dat zolang VoLTE niet werkt 50+ niet zo'n aanrader is voor primair telefoonabonnement. Bellen en internet nodig hebben tegelijkertijd komt gewoon heel veel voor (navigeren in de auto etc).

Echter voor een secundaire telefoonnummer op je dual-sim, bedrijfsnummer of een (iPad) dataverbinding voldoet het helemaal prima en is de prijsstelling gewoon zeer goed.

Bereik is op zich even matig als Vodafone en HollandsNieuwe zelf. Heb een tijdje beide providers naast 50+ gehad op een dual sim, en het bereik is telkens hetzelfde geweest. Ben nu weer terug met 1 van de sims op het Odido-netwerk, en je ziet dat (in de randstad) die gewoon veel beter bereik bieden.
Maar met dual sim kan sim 1 (Odido) toch ook geen Data leveren als je belt met sim 2 (50+) en vice versa?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mirabis schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:40:
Maar met dual sim kan sim 1 (Odido) toch ook geen Data leveren als je belt met sim 2 (50+) en vice versa?
Bij mij werkt het prima (Xiaomi Mi 11), als ik bel met de ene sim kan de andere sim nog steeds data verwerken (en bereikbaar zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Voor wie de volgende zaken niet nodig heeft is 50+ vooral lekker goedkoop:
- VoLTE
- Bellen en internet gelijktijdig
- 5G
- eSIM
- Extra SIM voor smartwatch met zelfde nummer
- VoWifi (nooit van gehoord maar lees het net boven)

Ergo, gewoon echt een basic provider. Maar ze hebben zelf ook al lang aangegeven dat ze vooral klanten, klanten en nog meer klanten willen werven. En bij een bepaald aantal komt 50+ in de etalage te staan.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Winkiller schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:53:
[...]

Nee hoor, we zijn minder eisend en zijn tevreden met wat we hebben.
Knip, niet nodig en offtopic dus verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 27-09-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 14:56

Barrycade

Through the...

Maar tenzij je dus een antieke Nokia hebt, is het niet kunnen internetten tijdens een telefoongesprek toch reden genoeg om dit helemaal niet te willen?

Beetje smartphone gebruiker loopt hier binnen een week tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 11:06
Ik moet zeggen dat ik ook erg teleurgesteld bent in het netwerk van 50+ mobiel. Ik moet nog 9 maanden maar kan ook niet wachten tot ik weg ben.

Deze vakantie ook nog tegen het probleem dat Zwitserland (ik las het, helaas pas na mijn vakantie, eerder in dit topic) niet in de bundel valt aangelopen want ik belachelijk vind, mijn vorige providers hadden dit gewoon in de bundel zitten dus heb er nooit bij nagedacht dat dit bij 50+ anders zou zijn. Sta ik dan bij een laadpaal en heeft mijn app geen internet meer om de sessie te starten. Gelukkig had ik een buiten bundel limiet anders had dit echt in de papieren gelopen en had mijn partner wel een provider die Zwitserland gewoon in de bundel heeft zitten anders had ik bij een hotel om wifi moeten smeken.

Daarnaast is het netwerk erg slecht en heb ik regelmatig geen bereik binnen en het niet kunnen bellen en internetten tegelijk is zo ouderwets, ik had niet eens kunnen bedenken dat dit een issue zou zijn... Met enorme spijt heb ik dit abonnement afgesloten zonder echt research te doen want wat kan er deze tijd nog niet goed zijn aan een mobiel abonnement... toch? Blijkbaar genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Barrycade schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:41:
Maar tenzij je dus een antieke Nokia hebt, is het niet kunnen internetten tijdens een telefoongesprek toch reden genoeg om dit helemaal niet te willen?

Beetje smartphone gebruiker loopt hier binnen een week tegenaan.
Haha je kan ook zeggen wacht ff ik bel je zo terug, ik lig er niet wakker van hoor. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Racemol Een provider als Odido heeft standaard (uitgezonderd de duurste abonnementen) ook Zwitserland niet in de roaming zitten dus is toch niet heel gek? Zwitserland is geen lid van de Europese unie, netzoals Monaco ook buiten de bundel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 11:06
jongetje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:31:
@Racemol Een provider als Odido heeft standaard (uitgezonderd de duurste abonnementen) ook Zwitserland niet in de roaming zitten dus is toch niet heel gek? Zwitserland is geen lid van de Europese unie, netzoals Monaco ook buiten de bundel valt.
Het hangt er van af wat je gewend bent. Het VK is geen lid van de EU, maar maakt nog steeds deel uit van de roaming, dus zo zwart-wit is het ook weer niet. Ik was gewoon gewend dat het zo was en het kwam niet in me op om dit te controleren. Misschien was dat een fout van mijn kant, maar toch was ik, en ben ik nog steeds, teleurgesteld.

• JordiGeelhoed
jongetje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:31:
Klopt en ik snap je punt. Maar het grote verschil zit 'm ook in de hoogte van de roamingkosten. Bij veel andere budget providers (zoals Ben) zijn die voor Zwitserland heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Racemol schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:06:
[...]

Het hangt er van af wat je gewend bent. Het VK is geen lid van de EU, maar maakt nog steeds deel uit van de roaming, dus zo zwart-wit is het ook weer niet. Ik was gewoon gewend dat het zo was en het kwam niet in me op om dit te controleren. Misschien was dat een fout van mijn kant, maar toch was ik, en ben ik nog steeds, teleurgesteld.
Dat heeft eerder te maken met het feit dat het VK voorheen wel lid was van de EU en daar al langdurige overeenkomsten lagen met providers over de hele EU.

Weinig reden om dat allemaal te ontbinden..

Zwitserland heeft nooit in die situatie gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:29

koelebobes

Wen BTC €100K

-

[ Voor 99% gewijzigd door koelebobes op 02-10-2024 15:44 ]

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat kan wel, noemen ze: 'Buiten Bundel Buffer' voor:

Prijs per maand:
  • Voor 2-jarige abonnementen betaal je nu tijdelijk € 0,50 per maand.
  • Voor 1-jarige abonnementen betaal je € 1,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:29

koelebobes

Wen BTC €100K

True schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Dat kan wel, noemen ze: 'Buiten Bundel Buffer' voor:

Prijs per maand:
  • Voor 2-jarige abonnementen betaal je nu tijdelijk € 0,50 per maand.
  • Voor 1-jarige abonnementen betaal je € 1,50 per maand.
Stopt het dataverbruik automatisch na de buiten bundel buffer? Kan ik daardoor niet meer over mijn "data" cap heen gaan?

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

koelebobes schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Stopt het dataverbruik automatisch na de buiten bundel buffer? Kan ik daardoor niet meer over mijn "data" cap heen gaan?
https://www.50plusmobiel.nl/buiten-bundel-buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
koelebobes schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Dat is het hele idee van de buiten de bundel buffer: https://blog.50plusmobiel.nl/wat-is-sim-only-met-dataplafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 10:07
Vandaag 4x achter elkaar een voicemailbericht van een niet ontvangen gesprek. Superhandig als je zit te wachten op een gesprek met anoniem nummer. Tussentijds bellen via wifi uitgeschakeld en van 5G automatisch naar 4G gezet. iPhone 14 Pro.

Meer Tweakers met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@fRiEtJeSaTe Wat heeft het voor zin om 5g of vowifi aan te passen? Alle gesprekken lopen over 2g en data over 4g.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 18-10-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:59:
Vandaag 4x achter elkaar een voicemailbericht van een niet ontvangen gesprek. Superhandig als je zit te wachten op een gesprek met anoniem nummer. Tussentijds bellen via wifi uitgeschakeld en van 5G automatisch naar 4G gezet. iPhone 14 Pro.

Helaas heb ik die ervaring ook uit de tijd dat ik nog met bellen op het vodafone-netwerk zat. Ik gebruik nu 50+ alleen voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:59:

heb je slecht bereik?

5g naar 4g heeft totaal geen zin 50+ biedt nog niet eens 5g aan dus daar maak je sowieso al niet eens gebruik van

je zou hem eens op 2g kunnen zetten om te testen

heb je zelf ook getest met oproepen?
ik zou ook je voicemail uitzetten compleet

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 19-10-2024 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
mdlaat schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 01:18:
[...]

Helaas heb ik die ervaring ook uit de tijd dat ik nog met bellen op het vodafone-netwerk zat. Ik gebruik nu 50+ alleen voor data.
Ik denk eerder dat er een verband is met iphone..

heb daar een heel aantal abos lopen en nooit zulke problemen gehad
maar wel alles op linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 10:07
boyette schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 01:20:
[...]

heb je slecht bereik?

5g naar 4g heeft totaal geen zin 50+ biedt nog niet eens 5g aan dus daar maak je sowieso al niet eens gebruik van

je zou hem eens op 2g kunnen zetten om te testen

heb je zelf ook getest met oproepen?
ik zou ook je voicemail uitzetten compleet
Nee prima bereik. Op de iPhone kun je helaas niet specifiek kiezen voor 2G. Maar goed, als 50+ altijd over 2G belt dan zal dat wel. Gekke was, m’n vrouw zat te wachten tot een arts haar terugbelde. Steeds als hij belde ging de telefoon niet over. Als ik (zat naast haar met VF abo) belde ging hij wel over. Alsof het netwerk bepalend was zeg maar. Ze heeft ook geen doorschakelingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:11:
[...]

Nee prima bereik. Op de iPhone kun je helaas niet specifiek kiezen voor 2G. Maar goed, als 50+ altijd over 2G belt dan zal dat wel. Gekke was, m’n vrouw zat te wachten tot een arts haar terugbelde. Steeds als hij belde ging de telefoon niet over. Als ik (zat naast haar met VF abo) belde ging hij wel over. Alsof het netwerk bepalend was zeg maar. Ze heeft ook geen doorschakelingen staan.
Klacht indien/melding maken, dit is een probleem bij 50+ zelf, niet op de telefoon. Mits wat jij zegt verder niet onderhevig is aan factoren die je nu niet benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-08 23:50
Ik ben zeer tevreden met 50+ (vooral de spotprijzen op je bankafschrift, vaak 1 euro tot 2.50 euro voor het gehele eerste jaar, welk abbo je ook kiest).

Dat gezegd hebbende, ik mis VoLTE niet want ik internet weinig tijdens het bellen en op plekken waar dat wel moet heb ik wifi. Moet het op straat, dan bel ik via WhatsApp.

Toch heb ik me aangemeld voor die Pilot. De datum die in de brief bij de nieuwe simkaart stond was al direct later dan wat in de bevestigingsmail was aangekondigd. Simkaart is inmiddels geactiveerd, maar twee dagen voor de startdatum van de Pilot werd deze vanwege technische redenen voor onbepaalde tijd uitgesteld. Ben toch wel benieuwd hoe het ermee staat en of ik deze in mijn leven nog mee mag maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisteren heeft een familielid zich aangemeld. Eerste 12 maanden 2,50 voor 25GB data, onbeperkt bellen en SMS en inclusief de buiten bundel buffer. Daarna 10,50 per maand. Voor die prijzen zijn de genoemde beperkingen heel acceptabel toch?

De verhalen met slechte dekking herken ik niet. Wellicht speelt dat vooral buiten de randstad. Ook op vakantie in Belgie, Frankrijk en Spanje hadden we goede dekking met vodafone.

En het verhaal dat 50+ vooral op zoek is naar klanten om zichzelf vervolgens in de verkoop te zetten - so what?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:26
wian schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:15:
Gisteren heeft een familielid zich aangemeld. Eerste 12 maanden 2,50 voor 25GB data, onbeperkt bellen en SMS en inclusief de buiten bundel buffer. Daarna 10,50 per maand. Voor die prijzen zijn de genoemde beperkingen heel acceptabel toch?

De verhalen met slechte dekking herken ik niet. Wellicht speelt dat vooral buiten de randstad. Ook op vakantie in Belgie, Frankrijk en Spanje hadden we goede dekking met vodafone.

En het verhaal dat 50+ vooral op zoek is naar klanten om zichzelf vervolgens in de verkoop te zetten - so what?
Via belsimpel is het tot en met 31-10 zelf het eerste jaar 1 euro.
https://www.belsimpel.nl/...000-mb-4g-2-jaar-sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
wian schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:15:

Dat speelt juist denk ik meer in stedelijke omgevingen waar vodafones 4g dekking binnenshuis niet zo goed is

het verkoopverhaal is in die zin wel belangrijk om je te realiseren dat je vanaf januari mogelijk bij een andere provider terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Laatst online: 20:24
Een eventuele overstap naar een ander netwerk of andere grote wijzigingen moeten volgens de voorwaarden een maand van tevoren gemeld worden:
Als we verwachten dat de wijziging gevolgen voor je heeft, of we met een dienst stoppen, laten we je dat vooraf weten. Dat doen in ieder geval een maand van tevoren.
https://www.50plusmobiel.nl/voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

boyette schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 01:18:
[...]
het verkoopverhaal is in die zin wel belangrijk om je te realiseren dat je vanaf januari mogelijk bij een andere provider terecht komt
Waarom is dat belangrijk ? ik maak me daar nou geen zorgen om, mijn vrouw zit bij 50+ mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Precies, denk dat het alleen maar beter kan worden. Die pilot met VoLTE komt ook maar niet van de grond. Ze zijn notabene de laatste provider die dit implementeert en ze krijgen het blijkbaar niet voor elkaar...

Nu gebruik ik het als 2e SIM om alleen mee te bellen en heb hem daarom op 2g vastgezet. Maar snap dat als je ook het internet gebruikt dit wel irritant kan zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 29-10-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-08 18:12
jongetje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:03:
Precies, denk dat het alleen maar beter kan worden. Die pilot met VoLTE komt ook maar niet van de grond. Ze zijn notabene de laatste provider die dit implementeert en ze krijgen het blijkbaar niet voor elkaar...
Het is ook wel de laats bijgekomen provider op de markt met minder tijd voor die voorbereidingen ;)
Daarnaast kun je beter hebben dat het pas echt live gaat wanneer het 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Want ze gaan een pilot doen om niets te implementeren?
Ik ken wel wat eigenwijze mensen, maar jij staat op nummer 1. Staat gewoon letterlijk op de 50+ mobiel website dat ze een pilot doen en daarna het gaan uitrollen naar alle klanten.
Nou.. wat had ik je gezegd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:03:
Ja.. dat zei ik je al maanden terug.. maar je vond het maar eigenwijze praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Nou.. wat had ik je gezegd??
Die pilot komt er echt wel want ze moeten van Vodafone ook van het 2g netwerk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Die pilot komt er echt wel want ze moeten van Vodafone ook van het 2g netwerk af.
Waarom komt het dan niet van de grond?

En waarvoor heb je überhaupt een pilot nodig voor iets wat elders al jaren geïmplementeerd is..

Dat is puur marketing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dark96 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Het is ook wel de laats bijgekomen provider op de markt met minder tijd voor die voorbereidingen ;)
Daarnaast kun je beter hebben dat het pas echt live gaat wanneer het 100% werkt.
Toen 50+ mobiel startte hadden de meeste/alle? providers al VoLTE geïmplementeerd. Ze hebben gewoon een oud systeem goedkoop kunnen overnemen lijkt het wel om snel en vooral goedkoop te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:07:
[...]

Toen 50+ mobiel startte hadden de meeste/alle? providers al VoLTE geïmplementeerd. Ze hebben gewoon een oud systeem goedkoop kunnen overnemen lijkt het wel om snel en vooral goedkoop te kunnen starten.
dat is niet een oud systeem dat is gewoon de goedkoopste oplossing
wat zij doen is met promoties zoveel mogelijk klanten binnen harken en dan is het de bedoeling dat een andere provider het opkoopt voor het einde van het jaar..

er is geen plan om het verder uit te bouwen dus die hele volte pilot is een grap

alleen tenzij de verkoop misschien niet lukt.. dan zou het kunnen dat het toch geimplementeerd wordt omdat ze dan met een enorme schuldenlast zitten en de enige oplossing dan kan zijn doorontwikkelen.. anders gaat het bankroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

dat is niet een oud systeem dat is gewoon de goedkoopste oplossing
wat zij doen is met promoties zoveel mogelijk klanten binnen harken en dan is het de bedoeling dat een andere provider het opkoopt voor het einde van het jaar..

er is geen plan om het verder uit te bouwen dus die hele volte pilot is een grap

alleen tenzij de verkoop misschien niet lukt.. dan zou het kunnen dat het toch geimplementeerd wordt omdat ze dan met een enorme schuldenlast zitten en de enige oplossing dan kan zijn doorontwikkelen.. anders gaat het bankroet
Als je dit niet op bronnen kan baseren kun je het beter niet delen.
Heb je hier een bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
True schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:26:
[...]

Als je dit niet op bronnen kan baseren kun je het beter niet delen.
Heb je hier een bron voor?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wil je die delen?
Lekker constructief zo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

dat is pas in januari 2027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
True schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:30:
[...]

Wil je die delen?
Lekker constructief zo ..
Dat heb ik al eens gedaan
even teruglezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 00:16:
[...]

Dat heb ik al eens gedaan
even teruglezen
Prettige communicatie zo, ik heb het even teruggezocht, ik neem aan dat je verwijst naar deze post:
boyette in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"
Waar je het volgende zegt:
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:22:
[...]

https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-2/

Met andere woorden er is ongeveer een miljoen opgehaald om nog snel wat klanten binnen te harken en dan de boel nog voor het einde van het jaar te verkopen aan wellicht kpn
Maar in de bron staat:
"Het doel van 50plus Mobiel is om op deze wijze door te groeien en het bedrijf verkoop klaar te maken, danwel te zorgen voor een stabiele klantenbase wat zorgt voor een stabiele winstgevendheid. "

Ik vind het kortzichtig om vanuit deze zin volledig uit te gaan dat ze enkel willen verkopen.

Zeker als je dan ook deze zin meeneemt in de beredenering:
"Oorspronkelijk was de gedachte dat er rond 2024 een exit zou gaan plaatsvinden door verkoop van de algehele klantenbase. De ondernemers hebben echter aangegeven dat ze het klantenbestand door willen laten groeien en er een stabiel en winstgevend bedrijf van te maken."

Het doel is juist uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
True schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 00:32:
[...]

Prettige communicatie zo, ik heb het even teruggezocht, ik neem aan dat je verwijst naar deze post:
boyette in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"
Waar je het volgende zegt:

[...]

Maar in de bron staat:
"Het doel van 50plus Mobiel is om op deze wijze door te groeien en het bedrijf verkoop klaar te maken, danwel te zorgen voor een stabiele klantenbase wat zorgt voor een stabiele winstgevendheid. "

Ik vind het kortzichtig om vanuit deze zin volledig uit te gaan dat ze enkel willen verkopen.

Zeker als je dan ook deze zin meeneemt in de beredenering:
"Oorspronkelijk was de gedachte dat er rond 2024 een exit zou gaan plaatsvinden door verkoop van de algehele klantenbase. De ondernemers hebben echter aangegeven dat ze het klantenbestand door willen laten groeien en er een stabiel en winstgevend bedrijf van te maken."

Het doel is juist uitbouwen.
Dit is niet de enige bron

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Wat een gezeur allemaal.
Toen ik vorig jaar de overstap maakte naar 50+ was ik me ervan bewast dat ze geen 5G, VoLTE en bellen over wifi hadden. Maar voor het doel waarvoor ik mobiel gebruik, internet toegang en bereikbaar zijn, is het voor een maand bedrag van €2,50 een goede optie.

Wat ik goed vindt aan 50+ (en ook andere virtuele providers) is dat ze duidelijk maken dat de kosten best omlaag kunnen.

En mochten alle geruchten waar zijn dat ze gaan verkopen, dan is dat prima en zoek ik gewoon weer een andere aanbieder. Overstappen gaat tegenwoordig vrij gemakkelijk.

Voor nu (gezien de prijs) ben ik tevreden over 50+!
En ben jij niet tevreden, ga dan €15 meer betalen en stap dan lekker over naar en ander zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door avdl72 op 30-10-2024 07:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het is wel de enige bron die jij in dit topic gedeeld hebt, dus opnieuw. Als jij van mening bent dat dit de waarheid is, wil je die bron delen? Mij verwijzen naar 'een eerdere post' is al niet erg prettig, maar gezien ik ze allemaal van je langs ben gegaan staat die andere bron er ook niet tussen.

Ik kaats de bal terug: wil je de bron delen die maakt dat jij zo standvastig bij je standpunt blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
Vraagje aan de huidige 50+ Mobiel gebruikers:
We zoeken als familie voor mijn Opa nog een relatief betaalbare Sim-Only waarmee uitsluitend onbeperkt gebeld kan worden i.c.m. seniorentelefoon. Het is eigenlijk pas begin volgend jaar nodig maar gezien de BelSimpel actie is dat aanbod dermate voordelig dat nu al bestellen gunstiger uitvalt dan wachten tot Februari 2025 wanneer hij het nodig gaat hebben :+ .

Het niet tegelijk kunnen internetten en bellen is me bekend en zal voor hem geen probleem zijn want het is eigenlijk alleen voor het bellen, en als er al internet gebruikt wordt zal dat toch 99% WiFi zijn.

Echter lees ik her en der ook over problemen dat de lijn begint te kraken bij het voeren van wat langere telefoon gesprekken zoals onder andere hier

Zijn dit soort problemen echt een uitzondering en alleen met specifieke toestellen of is dit echt een 50+ Mobiel dingetje? Kortom ik zoek eigenlijk wat persoonlijke ervaringen van mensen wie er al zitten en of deze zonder gekraak of een verslechterende verbinding langer dan ~10-15 minuten kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@!mark Er zijn continue aanbiedingen, ik zou tot minimaal Black friday wachten*

* Aan dit advies kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:40
!mark schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:59:
Vraagje aan de huidige 50+ Mobiel gebruikers:
We zoeken als familie voor mijn Opa nog een relatief betaalbare Sim-Only waarmee uitsluitend onbeperkt gebeld kan worden i.c.m. seniorentelefoon. Het is eigenlijk pas begin volgend jaar nodig maar gezien de BelSimpel actie is dat aanbod dermate voordelig dat nu al bestellen gunstiger uitvalt dan wachten tot Februari 2025 wanneer hij het nodig gaat hebben :+ .

Het niet tegelijk kunnen internetten en bellen is me bekend en zal voor hem geen probleem zijn want het is eigenlijk alleen voor het bellen, en als er al internet gebruikt wordt zal dat toch 99% WiFi zijn.

Echter lees ik her en der ook over problemen dat de lijn begint te kraken bij het voeren van wat langere telefoon gesprekken zoals onder andere hier

Zijn dit soort problemen echt een uitzondering en alleen met specifieke toestellen of is dit echt een 50+ Mobiel dingetje? Kortom ik zoek eigenlijk wat persoonlijke ervaringen van mensen wie er al zitten en of deze zonder gekraak of een verslechterende verbinding langer dan ~10-15 minuten kunnen bellen.
Wat is die actie bij belsimpel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
belmonde schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 01:00:
[...]

Wat is die actie bij belsimpel ?
Hint: www.belsimpel.nl
(Zoekt een gij zult vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik ben 50+ aan het overwegen voor mijn dochter van 15 ;-) die nog wat data kan verstoken soms. Die 40Gb bundel lijkt me wel wat voor haar.

Hoe is die 50+ app, kun je daar wat mee?

Ze heeft nu Youfone, heeft iemand enig idee of die apps een beetje vergelijkbaar zijn qua functionaliteit? In de youfone app kan ik bijvoorbeeld bellen naar 0900 nummers uitzetten en zo, dat vind ik wel prettig.

Edit: Dank voor de info hieronder!

[ Voor 4% gewijzigd door garp op 31-10-2024 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@garp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4GCjFSkwAFJw4ADsRwNJ9_kh4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Q3p71RsT1inofPgpuc0R6bF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
garp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:39:
In de app kan je je abonnement aanpassen en facturen inzien.
Ook is het mogelijk om 0900, 0906, 0909, 084, 087 en 18xx nummers en bellen naar buitenland te blokkeren.

EDIT:
@Winkiller was me net voor met een screenshot d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door avdl72 op 31-10-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
garp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:39:
Ik ben 50+ aan het overwegen voor mijn dochter van 15 ;-) die nog wat data kan verstoken soms. Die 40Gb bundel lijkt me wel wat voor haar.

Ze heeft nu Youfone, heeft iemand enig idee of die apps een beetje vergelijkbaar zijn qua functionaliteit? In de youfone app kan ik bijvoorbeeld bellen naar 0900 nummers uitzetten en zo, dat vind ik wel prettig.

Edit: Dank voor de info hieronder!
Zet in ieder geval de buiten bundel buffer aan! Kost 50 cent, maar kun je heel wat kosten mee besparen. De jeugd tiktokt en snapchat er gigabytes per dag doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:40
En voor die 50 cent krijg je bij de buiten de bundel buffer ook nog eens 500 MB data er bij. Niet veel, maar bij andere aanbieders zoals Simyo betaal je voor zo'n buffer, terwijl je er daarnaast niets voor terug krijgt. Je zou maar net een halve Gig tekort komen. Al is die 500 MB extra natuurlijk vooral leuk voor de kleinere databundels.

NB. ik gebruik 50+ mobiel als 2e simkaart en ben positief verrast. Ik krijg overal op 4g dezelfde snelheden als mijn vrouw met Vodafone. Snel zat, maar wel flink goedkoper. En zeker nu met de 12 mnd aanbieding erg voordelig.

[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 01-11-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
Mijn ervaring is inderdaad ook dat wat de data betreft het een prima abbo is met betrouwbare connectie en snelheid.

Maar wat bellen betreft is het helemaal K.U.T. Ik moet regelmatig de andere partij vragen of het oke is om bijvoorbeeld via Whatsapp terug te bellen omdat ik door de blikkerigheid op de lijn de ander niet goed kan verstaan. Gek genoeg is het alleen voor mij slecht. Niet voor de ander.

Deelt iemand deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
JordiGeelhoed schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:24:
Maar wat bellen betreft is het helemaal K.U.T. Ik moet regelmatig de andere partij vragen of het oke is om bijvoorbeeld via Whatsapp terug te bellen omdat ik door de blikkerigheid op de lijn de ander niet goed kan verstaan. Gek genoeg is het alleen voor mij slecht. Niet voor de ander.
Dit soort ervaringen hebben mij voor nu toch tegen gehouden deze provider voor te stellen bij een ouder familielid waarbij het gebruik 99% bellen zal zijn. Neigen er toch naar wat meer uit te geven bij een provider waar je dit soort verhalen minder over hoort, zeker gezien het voor iemand behoorlijk op leeftijd is wie sowieso al meer moeite krijgt mensen te verstaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb weinig issues met bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Laatst online: 22-08 16:23
Er lijkt weer iets naar buiten gekomen te zijn van 50+ mobiel met betrekking tot VoLTE en 5G.

Vanochtend een mail gehad dat het langer gaat duren. Wel als compensatie 5GB extra voor het hele abonnement cadeau. Opzich heel netjes.

Verder wordt er ook een nieuwe pagina gelinkt in de mail: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

De volledige e-mail:
Beste X,

We vinden het ontzettend vervelend om je langer te laten wachten. Maar er wordt nog steeds hard gewerkt aan ons 5G-netwerk en VoLTE (internet en bellen op hetzelfde moment). Zodra we een nieuwe datum hebben voor de overstap op 5G hoor je van ons. Eerst willen we zeker weten dat alles perfect werkt.

Wil je meer weten over 5G en VoLTE, of ben je benieuwd naar tussentijdse updates? Klik dan hieronder voor het laatste nieuws.

Jouw geduld verdient een beloning!
Om het wachten te verzachten krijg je van ons 5.000 MB per maand. Helemaal gratis. Niet één keer, maar maandelijks zolang je abonnement loopt. Je hoeft hier niets voor te doen – de extra data is al voor je geactiveerd.

Nogmaals onze excuses.

Groetjes Harry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Was al een tijdje min of meer op zoek naar een apart mobiel abonnement voor mijn Tab S9 Ultra en heb dan wel een Red together abbo bij Vodafone. Vond alleen dan 14 euro voor een extra nummer eigenlijk teveel voor datgene wat ik mobiel maar gebruik op de Tab S9 Ultra.

Toen zag ik dus via mijn seniorenpas ( jawel, ben al ruim 50+ ) wel een interessante korting staan bij 50+, 1ste jaar 2,50 per maand voor vrij bellen en smssen en een 15 GB databundel. Het 2de jaar is dan 10 euro per maand maar oke, nog altijd goedkoper dan een extra nr bij Red Together. Dus ja die aanbieding kon ik dan toch niet voorbij laten schieten.

En eh, ja je kan met de Samsung Tab S9 Ultra gewoon bellen en gebeld worden, dus ik gebruik hem ook wel eens als telefoon ( niet aan het oor natuurlijk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Mijn ervaring is inderdaad ook dat wat de data betreft het een prima abbo is met betrouwbare connectie en snelheid.

dit is volgens mij een probleem met oude iphones op bepaalde frequenties en niet een 50+ probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
boyette schreef op zondag 17 november 2024 @ 01:37:
[...]

dit is volgens mij een probleem met oude iphones op bepaalde frequenties en niet een 50+ probleem
Dat is interessant want ik gebruik een Samsung A55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
JordiGeelhoed schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:29:
[...]

Dat is interessant want ik gebruik een Samsung A55.
Das een 5g toestel kan best dat dat op 2g ook niet meer bijster goed functioneert..
Daar is dat toestel niet voor gemaakt

Dat is meer een volte toestel

Test eens een ander toestel zou ik zeggen dan weet je het zeker

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 18-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 06:48
50+ heeft geen HD Voice. Dat kan ook eea. verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
boyette schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:34:
[...]

Das een 5g toestel kan best dat dat op 2g ook niet meer bijster goed functioneert..
Daar is dat toestel niet voor gemaakt

Dat is meer een volte toestel

Test eens een ander toestel zou ik zeggen dan weet je het zeker
Ik snap je punt, maar ik heb de 2G bands op verschillende toestellen vergeleken en op deze toestellen zie ik geen andere frequenties dan die aanwezig zijn op de Samsung A55 (GSM 850 / 900 / 1800 / 1900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
JordiGeelhoed schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:21:
[...]

Ik snap je punt, maar ik heb de 2G bands op verschillende toestellen vergeleken en op deze toestellen zie ik geen andere frequenties dan die aanwezig zijn op de Samsung A55 (GSM 850 / 900 / 1800 / 1900)
Dat kan wel zo zijn maar dat wil niet zeggen dat dat toestel het ook goed ondersteunt
En omdat het een oude band is en het een 5g toestel is kan het goed zijn dat het toch aan het toestel ligt

Dus doe de sim ff in een ander toestel dan weet je het toch zo

En niet van Samsung

Samsung toestellen die je bijv via Amazon koopt komen vaak van de Chinese markt en daar zit verschil in met de Europese modellen

Dan kan je wel naar de specs kijken maar dat is allemaal niet altijd zoals het lijkt

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 19-11-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnuman
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
ook ik ben overgestapt op 50+ komende van odido
mijn ervaring is slechte ontvangst heel vaak, en beloften (we stappen over naar 5g) worden niet waargemaakt en steeds uitgesteld
af en toe 4g verbinding maar vaak niet
ook geen data en bellen tegelijk is lastig
een nieuwe sim helpt natuurlijk niet 50 plus zei dat ik een andere telefoon moet proberen terwojl bij odido nooit last
ik denk dat ze goedkoop inkopen bij vodafone en daardoor lage prio hebben op t netwerk en dat niet willen vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fnuman schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:49:
ook ik ben overgestapt op 50+ komende van odido
mijn ervaring is slechte ontvangst heel vaak, en beloften (we stappen over naar 5g) worden niet waargemaakt en steeds uitgesteld
af en toe 4g verbinding maar vaak niet
ook geen data en bellen tegelijk is lastig
een nieuwe sim helpt natuurlijk niet 50 plus zei dat ik een andere telefoon moet proberen terwojl bij odido nooit last
ik denk dat ze goedkoop inkopen bij vodafone en daardoor lage prio hebben op t netwerk en dat niet willen vermelden?
Dat laatste is zeker zo.. maar dat is iets wat je kunt verwachten als je van een provider direct overstapt naar een MVNO

dus dat is iets wat inherent is aan het type product wat je afneemt en dat wordt uiterard niet expliciet vermeld maar kan je aan de prijs zien.

De dekking van het vodafone netwerk is sowieso ook anders dan die van odido

heb je van te voren gecontroleerd of vodafone goed bereik heeft waar je het wil gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 20-11-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnuman
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:51:
[...]

Dat laatste is zeker zo.. maar dat is iets wat je kunt verwachten als je van een provider direct overstapt naar een MVNO

dus dat is iets wat inherent is aan het type product wat je afneemt en dat wordt uiterard niet expliciet vermeld maar kan je aan de prijs zien.

De dekking van het vodafone netwerk is sowieso ook anders dan die van odido

heb je van te voren gecontroleerd of vodafone goed bereik heeft waar je het wil gebruiken?
Vodafone zakelijk gehad en op een uitzondering (in mn huis) prima
Ik vind ondanks de prijs dat het adverteren met gebruik Vodafone netwerk men de suggestie wekt dat t prima is en in de praktijk bijna altijd slecht, ik krijg die 20 gb zeker niet op op e+ verbinding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fnuman schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:05:
[...]

Vodafone zakelijk gehad en op een uitzondering (in mn huis) prima
Ik vind ondanks de prijs dat het adverteren met gebruik Vodafone netwerk men de suggestie wekt dat t prima is en in de praktijk bijna altijd slecht, ik krijg die 20 gb zeker niet op op e+ verbinding.....
kan je met opensignal eens een test doen
dat is een app
en daar een screenshot van maken

daar kan je ook zien met welke antenne je verbonden bent

het kan niet zo zijn dat je nu edge hebt en normaal 4g
of had je geen 4g maar 5g eerst en is er nauwelijks 4g dekking...

dat is namelijk geen prio issue maar een echte dekking issue

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 20-11-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:24

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zie nu dat ze bij 50+ mobiel wel een erg aantrekkelijke deal hebben...

2 jaar, 8GB data, onbeperkt data voor €2,50 voor de eerste 6 maanden. Daarna €7 p.m.

€7 * 18 maanden = €126
€2,50 * 6 maanden = €15
126 + 15 = €141 totaal / 24 maanden = €5,875 per maand

Maaaarrr ze leveren er ook een "Gratis Corendon waardebon t.w.v. €100,-" bij. Laten we zeggen dat wanneer je die op marktplaats gooit je hier €80 euro voor krijgt in plaats van €100.

€141 - €80 = €61 / 24 = €2,54 per maand(?)

Ben ik nou gek of is dit een prima deal?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:06
Yariva schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:11:
Ik zie nu dat ze bij 50+ mobiel wel een erg aantrekkelijke deal hebben...

2 jaar, 8GB data, onbeperkt data voor €2,50 voor de eerste 6 maanden. Daarna €7 p.m.

€7 * 18 maanden = €126
€2,50 * 6 maanden = €15
126 + 15 = €141 totaal / 24 maanden = €5,875 per maand

Maaaarrr ze leveren er ook een "Gratis Corendon waardebon t.w.v. €100,-" bij. Laten we zeggen dat wanneer je die op marktplaats gooit je hier €80 euro voor krijgt in plaats van €100.

€141 - €80 = €61 / 24 = €2,54 per maand(?)

Ben ik nou gek of is dit een prima deal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66RyoWUiKeuf4eXFQzPip9MMcrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFBC04c9o68fu7N0evMWKSOS.jpg?f=fotoalbum_large

Niet overdraagbaar. Je kan het op MP proberen maar reken je niet rijk.

Team anti-scalp - wauw..

• Yariva
  • Laatst online: 19:24

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

5pë©ïàál_Tèkén schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:10:
[...]

[Afbeelding]

Niet overdraagbaar. Je kan het op MP proberen maar reken je niet rijk.
Ik heb net ook al even gekeken op MP, reeds genoeg aanbod dus ook al was deze overdraagbaar is er meer aanbod dan vraag.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 06:48

Hoewel ik van de week schreef dat 50+ geen HD-voice ondersteunt, blijkt dit toch wel zo te zijn. :?
Net gebeld met een kennis, van mijn KPN naar haar 50+ en kreeg een ''HD'' in beeld bij het bellen. Geluidskwaliteit was perfect en alsof ik met een ander KPN-nummer bel. Dus of dit is nieuw of er is toch iets met jouw lijn/toestel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Laatst online: 19:25
Ik zie dat het minimale plafond voor kosten buiten je bundel (als je geen buiten binnen buffer hebt) nu is aangepast van 20 naar 50 euro... Beetje jammer weer!

Ps Belsimpel heeft nog 20 minuten deze actie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jo0p schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:42:
Ik zie dat het minimale plafond voor kosten buiten je bundel (als je geen buiten binnen buffer hebt) nu is aangepast van 20 naar 50 euro... Beetje jammer weer!

Ps Belsimpel heeft nog 20 minuten deze actie:
je kunt toch zelf een buiten de bundel buffer kiezen als je dat zelf wil instellen
doe je dat niet dan wordt een standaard buffer gezet.

dus die optie is er gewoon
het is niet jammer
dat is alleen gedaan voor de mensen die niet gebruik maken van de extra buiten de bundel service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 02:44:
[...]

dat is alleen gedaan voor de mensen die niet gebruik maken van de extra buiten de bundel service
Nouja service, dit kost gewoon extra geld.

Juist door het te verhogen en mensen die over hun bundel gaan zullen die het nog sneller aanschaffen. Dan heeft 50+ mobiel eerst meer verdient aan de overschrijding en daarna aan iemand die deze "service" neemt.

Maargoed, daar is de prijs ook naar. Ik zit daarom nu voor mijn kinderen bij BEN, dan is op gewoon op en moet je eerste een nieuwe databundel kopen om verder te kunnen internetten.

Ik gebruik alleen het onbeperkt bellen dus mij boeit het allemaal niet, maar het voelt allemaal wel amateuristisch. De Voicemail is slecht te verstaan (de gesprekken daarentegen juist prima kwaliteit) en het eindeloze uitstel van de VoLTE pilot is wel enorm amateuristisch.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste