Mogelijk wel in het buitenland, zodra ik voorheen de grens over ging had ik ook meteen 5G als ik ging roamen.
Als er dekking is van Vodafone heb je 5gpowerboat schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:23:
Mogelijk wel in het buitenland, zodra ik voorheen de grens over ging had ik ook meteen 5G als ik ging roamen.
Nou, dat hangt van de roaming afspraken van 50+ mobiel in het buitenland af. Dat ze in NL "toevallig" gebruik maken van de masten van Vodafone, zegt niets over hoe roaming is geregeld.
Noem eens een voorbeeld van een locatie waar 5g dekking is van Vodafone maar waar je daar met 50+ niet op dat netwerk kunt aanmelden ..jongetje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:53:
[...]
Nou, dat hangt van de roaming afspraken van 50+ mobiel in het buitenland af. Dat ze in NL "toevallig" gebruik maken van de masten van Vodafone, zegt niets over hoe roaming is geregeld.
Mijn dochter is onlangs van Simyo naar 50+ overgestapt. Ze is nu in het centrum van Utrecht en (bereikte mij via haar vriendien) ze zit een uur zonder telefoon / internet (alleen noodoproepen). Ik heb met 50+ gebeld en ze gaan Sim reset uitvoeren en zij moet daarna telefoon herstarten en een uur wachten. Op mijn vraag naar de oorzaak krijg ik geen idee antwoord. Komt dit vaak voor bij 50+? Bij Simyo hadden we dit nooit.
Ik had laatst ook in het centrum van mijn plaats (vol bereik) geen internet. Telefoon opnieuw opgestart en het werkte weer. Toeval met wat jouw dochter ervaart? Geen idee? Frustrerend? Zeker!Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:34:
Mijn dochter is onlangs van Simyo naar 50+ overgestapt. Ze is nu in het centrum van Utrecht en (bereikte mij via haar vriendien) ze zit een uur zonder telefoon / internet (alleen noodoproepen). Ik heb met 50+ gebeld en ze gaan Sim reset uitvoeren en zij moet daarna telefoon herstarten en een uur wachten. Op mijn vraag naar de oorzaak krijg ik geen idee antwoord. Komt dit vaak voor bij 50+? Bij Simyo hadden we dit nooit.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ja komt wel eens vaker voorHarbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:34:
Duurt het porteren van nummerbehoud bij elke provider 2 weken? Eerste keer dat ik het doe. Irritant, alles is geregeld en betaald nu alleen nog wachten tot het werkt.
nee hoor dat kan in een paar minuten geregeld wordenchim0 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:28:
Duurt het porteren van nummerbehoud bij elke provider 2 weken? Eerste keer dat ik het doe. Irritant, alles is geregeld en betaald nu alleen nog wachten tot het werkt.
afhankelijk van wat voor overeenkomst je maakt met je provider en welke prioriteit je afspreekt voor de portering
Dat heeft te maken met de wettelijke 2 weken bedenktijd.chim0 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:28:
Daar kun je van af zien en je kunt de portering altijd versnellen.. dus nee..jongetje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Dat heeft te maken met de wettelijke 2 weken bedenktijd.
Portering kan ook zelfs na de bedenktijd plaats vinden of er voor
Dus ik zie het verband niet
Sommige providers beginnen ook pas na de bedenktijd iets te doen dus begint ook het porteren daarna pas met de tijd die daar voor staat
bovendien zou ik niet weten wat het probleem is om dat al vast te doen, sterker nog het is eerder een voordeel voor een provider om dat nummer te hebben want wanneer je gebruik maakt van je recht op bedenktijd ben je je nummer in het ergste geval een maand kwijt dus versneld porteren zorgt alleen maar dat de kans kleiner wordt dat mensen gebruik maken van dit recht vanwege het gesodemieter met het nummer.
Ik zou niet weten waarom een provider de portering daaraan zou koppelen. Dat is eerder in hun nadeel dan in hun voordeel.
[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 25-10-2025 10:36 ]
Toen ik overstapte duurde het een maand... Hoe had je dat kunnen versnellen?
Dat ligt aan welke overeenkomst je hebtAnonymoussaurus schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:27:
Toen ik overstapte duurde het een maand... Hoe had je dat kunnen versnellen?
Van welke provider je afkwam
Waar je naar toe ging
En wat de reden is dat het zo lang duurde
Was er nog een lopende overeenkomst die je niet wilde ontbinden?
Wat speelde er allemaal?
Je kunt toch nooit antwoord geven op zon algemene omschrijving van een heel specifiek geval
[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 25-10-2025 11:30 ]
Sinds vandaag ook over. Ging allemaal vlotjes. Ongeveer 2 maanden geleden overgestapt. Nummerbehoud stond eerst ergens halverwege november gepland, maar na een mailtje eraan gewaagd te hebben, is nummerbehoud gezet naar het moment dat het abonnement ook echt over ging (vandaag dus). Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Al met al een fluitje van een cent en ben benieuwd hoe goed (of slecht) me deze provider gaat bevallen.
Waar ik nu wel met smart op zit te wachten is de invoering van eSIM aan de kant van 50+mobiel. Als het goed is, zijn ze ermee bezig en verwachten ze voor het einde van het jaar (uiterlijk begin volgend jaar) eSIM te kunnen aanbieden. Ben benieuwd of ze dat gaan halen (fingers crossed)!
Waar ik nu wel met smart op zit te wachten is de invoering van eSIM aan de kant van 50+mobiel. Als het goed is, zijn ze ermee bezig en verwachten ze voor het einde van het jaar (uiterlijk begin volgend jaar) eSIM te kunnen aanbieden. Ben benieuwd of ze dat gaan halen (fingers crossed)!
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
N.a.v. jouw post heb ik er ook maar even een mailtje aan gewaagd om mijn nummerbehoud naar voren te halen. Vraagje: Wordt bij jou de (resterende) bundel voor oktober pro rata vastgesteld?PressPlayOnTape schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:15:
Sinds vandaag ook over. Ging allemaal vlotjes. Ongeveer 2 maanden geleden overgestapt. Nummerbehoud stond eerst ergens halverwege november gepland, maar na een mailtje eraan gewaagd te hebben, is nummerbehoud gezet naar het moment dat het abonnement ook echt over ging (vandaag dus). Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Al met al een fluitje van een cent en ben benieuwd hoe goed (of slecht) me deze provider gaat bevallen.
Heb een abo'tje genomen van 18GB voor 1 jaar. Gewoon de standaard wizard doorlopen. SIM kaart is al binnen, eerste betaling is gedaan alleen gaat pas 4 november in.boyette schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
nee hoor dat kan in een paar minuten geregeld worden
afhankelijk van wat voor overeenkomst je maakt met je provider en welke prioriteit je afspreekt voor de portering
Duidelijk!jongetje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Dat heeft te maken met de wettelijke 2 weken bedenktijd.
PS: Het akkoord van de oude provider voor het overzetten was zo gebeurd. Bijna instant volgens mij of een dagje ofzo. Het is nu wachten op het daadwerkelijke overzetten.
Overigens, die eerste betaling, die je moet doen, is door iemand anders gedaan met iDEAL omdat ik dat niet heb, maar de betalingen (automatisch incasso) moeten straks wel vanaf mijn eigen rekeningnummer gedaan worden. Weet iemand of het rekeningnummer waarmee die betaling is gedaan blijft staan of kun je die later ook wijzigen?
[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 26-10-2025 01:50 ]
Kan je wijzigen maar alleen telefonischchim0 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 01:27:
[...]
Heb een abo'tje genomen van 18GB voor 1 jaar. Gewoon de standaard wizard doorlopen. SIM kaart is al binnen, eerste betaling is gedaan alleen gaat pas 4 november in.
[...]
Duidelijk!
PS: Het akkoord van de oude provider voor het overzetten was zo gebeurd. Bijna instant volgens mij of een dagje ofzo. Het is nu wachten op het daadwerkelijke overzetten.
Overigens, die eerste betaling, die je moet doen, is door iemand anders gedaan met iDEAL omdat ik dat niet heb, maar de betalingen (automatisch incasso) moeten straks wel vanaf mijn eigen rekeningnummer gedaan worden. Weet iemand of het rekeningnummer waarmee die betaling is gedaan blijft staan of kun je die later ook wijzigen?
Oh dat ging voorheen niet en was een bewuste keuze om die 2 systemen niet aan elkaar te koppelen.Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:30:
[...]
kan ook in de 50+ mobiel app aangepast worden[Afbeelding]
Werkt dat ook echt?
Of krijg je een foutmelding bij het wijzigen?
Volgens mij waren die 2 sqls niet gekoppeld
Volgens mij gaat de bundel niet per kalendermaand, maar per abonnementsmaand. Dit staat er in de app op dit moment:FreshM schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:53:
[...]
N.a.v. jouw post heb ik er ook maar even een mailtje aan gewaagd om mijn nummerbehoud naar voren te halen. Vraagje: Wordt bij jou de (resterende) bundel voor oktober pro rata vastgesteld?
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
dunno, maar zie nu dat je dan alsnog een iDeal betaling van 1 cent moet doen ... dus als dat geen optie is zou je alsnog de telefonische weg moeten bewandelen 
[ Voor 53% gewijzigd door Yucko op 26-10-2025 08:45 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ah ideal koppeling dat is dan vernieuwd dat was er eerst nietYucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:44:
dunno, maar zie nu dat je dan alsnog een iDeal betaling van 1 cent moet doen ... dus als dat geen optie is zou je alsnog de telefonische weg moeten bewandelen
Dat is een bruikbare methode
Maar niet alle bankrekeningen ondersteunen ideal
Dus dan kun je nog maar een beperkt aantal banken koppelen
is er serieus een nederlandse betaalrekening die geen iDeal ondersteund?boyette schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:45:
[...]
Ah ideal koppeling dat is dan vernieuwd dat was er eerst niet
Dat is een bruikbare methode
Maar niet alle bankrekeningen ondersteunen ideal
Dus dan kun je nog maar een beperkt aantal banken koppelen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Volgens mij niet. Hier is een mooi lijstje van banken die het WEL ondersteunen.Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:47:
is er serieus een nederlandse betaalrekening die geen iDeal ondersteund?
/f/image/C02KRddUaImjyLZqg84pspnS.png?f=fotoalbum_large)
Dat "puur" spaarbanken ontbreken lijkt mij logisch.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 26-10-2025 09:35 ]
Iemand die ik ken heeft een merkwaardig probleem tijdens het bellen met haar Samsung Galaxy A55. Zodra ze naar bepaalde organisaties (ziekenhuis, pechhulp) belt, en ze vervolgens in door hun in de wacht gezet wordt, wordt de verbinding verbroken.
Hoe is dit mogelijk? Het lijkt nu zovaak te gebeuren dat het geen toeval meer is.
Hoe is dit mogelijk? Het lijkt nu zovaak te gebeuren dat het geen toeval meer is.
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 30-10-2025 20:57 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Geef eens zon nummer dan ga ik het onderzoekenAW_Bos schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:56:
Iemand die ik ken heeft een merkwaardig probleem tijdens het bellen met haar Samsung Galaxy A55. Zodra ze naar bepaalde organisaties (ziekenhuis, pechhulp) belt, en ze vervolgens in door hun in de wacht gezet wordt, wordt de verbinding verbroken.
Ik zal het eens vragen aan diegene. Bizar klinkt het wel. Je zou bijna denken dat de telefoon allergisch is voor DTMF-tonen van de tegenpartij.boyette schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:17:
[...]
Geef eens zo'n nummer dan ga ik het onderzoeken
Volgens mij zijn er die alleen als je die zelf verstuurd en die hebben een echo maar geloof me dat is het nietAW_Bos schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:37:
[...]
Ik zal het eens vragen aan diegene. Bizar klinkt het wel. Je zou bijna denken dat de telefoon allergisch is voor DTMF-tonen van de tegenpartij.
Ah, dus als je je rekeningnummer wilt wijzigen moet je die 1 cent overboeken? Gaat dus niet want geen iDEAL. Dan zal ik idd even bellen of een bericht sturen.Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:44:
[Afbeelding]
Ja, dat dacht ik ook. Zou het toch toeval zijn?boyette schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:45:
[...]
Volgens mij zijn er die alleen als je die zelf verstuurd en die hebben een echo maar geloof me dat is het niet
Ja; ik heb dezelfde cryptische tekst, maar dan met 150MB.Drks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:21:
[Afbeelding]
Ik heb al 1,5 jaar een abo op 50+. Nu zie ik voor het eerst een melding over een datareservering? Hebben meer mensen dit? Wat houdt het in?
Geen idee wat ze er mee willen zeggen.
Morgen ga ik over van Youfone naar 50+ met de 5 euro deal. (30g+onbeperkt).
Ik hoop dat ik niet zoals een aantal jaar terug op het vodafone netwerk, problemen krijg met binnenshuis ontvangst. Dat was meer dan 8 jaar geleden, en had ik alleen goed ontvangst achter in de tuin
Maar goed, zal ondertussen wel heel veel anders zijn....toch...
Ik hoop dat ik niet zoals een aantal jaar terug op het vodafone netwerk, problemen krijg met binnenshuis ontvangst. Dat was meer dan 8 jaar geleden, en had ik alleen goed ontvangst achter in de tuin
Dat is nog maar de vraagppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:41:
Morgen ga ik over van Youfone naar 50+ met de 5 euro deal. (30g+onbeperkt).
Ik zal eerlijk zijn: bereik binnen is wel belabberd als ik beneden ben op 4G vergeleken met YouFone. Boven is het wel beter, maar dat is logisch. Maar goed, waarom 4G gebruiken als je Wi-Fi hebt?
Houdt dit nou nooit op, zelfs na de uitrol?ppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:30:
[...]
Dat zou zuur zijn aangezien VoLTE ook niet werkt bij 50+.
Maar goed, morgen weet ik meer
Je beslist zelf om over te stappen want lekker goedkoop, en dan kom je een dag van tevoren hier met opmerkingen waar niemand verder iets mee kan…. Waarom?
Maak je er maar niet te druk om, want er is niet zo veel aan de handTweakGP schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:38:
[...]
Houdt dit nou nooit op?
Je beslist zelf om over te stappen want lekker goedkoop, en dan kom je een dag van tevoren hier met opmerkingen waar niemand verder iets mee kan…. Waarom?
Ik ga het gewoon wederom ervaren hoe het gaat op het vodafone netwerk. Niks meer, niks minder.
Ik was enkel mijn eerdere ervaring over het bereik in het huis vergeten. En het is een behoorlijke tijd terug, dus ik maak mij er niet druk om. Jammer te zien dat jij dat wel doet.
Als ik kijk bij mijn postcode op het dekkingskaartje. Dan heb ik vol 2G en volgens mij bel je daarover? Dus het zal allemaal wel meevallen als het over spraak/bellen gaat. En je hebt natuurlijk gelijk dat ik mijn eigen netwerk/wifi gebruik hier thuis voor data.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:37:
Ik zal eerlijk zijn: bereik binnen is wel belabberd als ik beneden ben op 4G vergeleken met YouFone. Boven is het wel beter, maar dat is logisch. Maar goed, waarom 4G gebruiken als je Wi-Fi hebt?
Maar goed, ik weet verder niet heel veel over de werking van een 2g etc...netwerk...
Had het over 4G-gebruik, dus niet per se bellen, alhoewel bellen ook blikkerig is (50+ Mobiel ondersteunt geen HD Voice). VoLTE wordt wel ondersteund.
Er wordt een aantal MB "vooruit" gereserveerd van je bundel. Ik zie 150MB en 300MB voorbij komen. Je werkelijke verbruik wordt daar dagelijks mee verrekend. Waarom 50+ Mobiel dat zo doet, daar kunnen we alleen naar gissen. Je verwacht immers je hele databundel te allen tijde ter beschikking te hebben. In werkelijkheid is dat natuurlijk ook zo.Drks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:21:
[Afbeelding]
Ik heb al 1,5 jaar een abo op 50+. Nu zie ik voor het eerst een melding over een datareservering? Hebben meer mensen dit? Wat houdt het in?
Mijn vermoeden is dat data per abonnee in blokken van 150MB van Vodafone worden afgenomen, zodat je steeds genoeg ter beschikking hebt. Ik vraag me dan af waarom 50+ Mobiel ervoor kiest klanten te confronteren met deze manier van 'interne' verrekening.
Terug naar de werkelijkheid: Je verbruikte MB's worden dagelijks correct van je bundel afgetrokken.
Dat werkt welppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:30:
[...]
Dat zou zuur zijn aangezien VoLTE ook niet werkt bij 50+.
Maar goed, morgen weet ik meer
Overdracht nummer heeft exact plaatsgevonden op het gemelde moment. Helemaal top.
Ook heb ik gewoon goed ontvangst om te bellen hier in dit betonnen huisje. Ook helemaal top.
Dashboard werkt ook, dus gelijk even de buitenbundel settings aangepast. Werkt ook top.
Ook heb ik gewoon goed ontvangst om te bellen hier in dit betonnen huisje. Ook helemaal top.
Dashboard werkt ook, dus gelijk even de buitenbundel settings aangepast. Werkt ook top.
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:25:
Had het over 4G-gebruik, dus niet per se bellen, alhoewel bellen ook blikkerig is (50+ Mobiel ondersteunt geen HD Voice). VoLTE wordt wel ondersteund.
Same here! Zo af en toe zie ik HD staan op mijn SamsungDark96 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.
Dat kan afhankelijk zijnDark96 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.
Moet van 2 kanten ondersteunt worden
Normaalgesproken is dat toch niet zo? Met Youfone had ik het altijd dacht ik. En waarom zei support dan tegen mij dat ze het niet ondersteunen?
[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-11-2025 19:00 ]
Dan foppen ze de boelAnonymoussaurus schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:00:
Normaalgesproken is dat toch niet zo? Met Youfone had ik het altijd dacht ik.
Wat een onzin statement. Wat voor een bewijs heb je hiervoor?
Ik heb 3 telefoons geprobeert voor 4G bellen. Met een Lebara SIM zie ik de optie Bellen via 4G op Samsung en Xiaomi phones. Met 50plus SIM is die optie dan verdwenen. In huis hebben we 2 50plus abo's. Beide geven geen 4G bellen optie maar verschijnt wel de optie 2G Toegestaan?
[ Voor 11% gewijzigd door zx9r_mario op 06-11-2025 17:32 ]
Maak jezelf niet zo drukzx9r_mario schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:29:
Ik heb 3 telefoons geprobeert voor 4G bellen. Met een Lebara SIM zie ik de optie Bellen via 4G op Samsung en Xiaomi phones. Met 50plus SIM is die optie dan verdwenen. In huis hebben we 2 50plus abo's. Beide geven geen 4G bellen optie maar verschijnt wel de optie 2G Toegestaan?
Je kunt toch bellen
Bel anders via signal
In de oude 50+ situatie zag je tijdens het bellen op mijn Samsung dat de telefoon terugschakelde naar 2G. Nu blijft tijdens het bellen 4g logo staan plus dat je kan blijven internetten. Dus dat kan alleen via 4g en zover mijn kennis gaat is HD altijd / alleen beschikbaar bij 4g VoLTE. Geen 4g is geen HD.zx9r_mario schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:29:
[ Voor 10% gewijzigd door kielkiel op 06-11-2025 21:02 ]
Dit staat aangegeven bij 50+ mobiel: De optie "Bellen via 4G" is i.c.m. een simkaart op het Vodafone netwerk niet zichtbaar in de toestelinstellingen maar staat, mits het toestel dit ondersteund, standaard op de achtergrond aan."kielkiel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:55:
[...]
In de oude 50+ situatie zag je tijdens het bellen op mijn Samsung dat de telefoon terugschakelde naar 2G. Nu blijft tijdens het bellen 4g logo staan plus dat je kan blijven internetten. Dus dat kan alleen via 4g en zover mijn kennis gaat is HD altijd / alleen beschikbaar bij 4g VoLTE. Geen 4g is geen HD.
Hier hoef ik nooit in te loggen. Alleen die link naar de voordeelwinkel werkt al maanden niet (de browser die wordt geopend sluit meteen weer).chim0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:31:
Hatelijk dat de app je inloggegevens niet onthoudt zoals Simpel. Elke keer intypen.
We hebben het over Android toch? Heb al gekeken in de instellingen, wachtwoordbeheer etc. maar kan niks vinden. Kan hem ook niet toevoegen.jongetje schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:40:
[...]
Hier hoef ik nooit in te loggen. Alleen die link naar de voordeelwinkel werkt al maanden niet (de browser die wordt geopend sluit meteen weer).
Hier werkt het normaal. Android met bitwarden. App onthoud ook de login gegevens.
Link naar voordeelwinkel vanuit de app werkt ook zoals verwacht.
[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 11-11-2025 08:43 ]
Hier gaat het ook goed.
ppeterr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:41:
Hier werkt het normaal. Android met bitwarden. App onthoud ook de login gegevens.
Oke raar. Bij andere apps onthoudt ie het wel gewoon. Er is ook bij eerste keer inloggen niet gevraagd om de gegevens te onthouden zoals bij andere apps. Ik ga wel even puzzelen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:14:
Hier gaat het ook goed.
Wat ik dan weer niet begrijp, is dat de website in chrome mij naar een heel vage url brengt in als ik klik op "Mijn 50+ Mobiel"
https://cta-redirect.hubs...d1-4c4a-8d71-fc79db73ff22
:strip_exif()/f/image/TVvPDXTg7uJLJzDMsDuJVnxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Die url brengt mij nergens, cache legen helpt niet. Als ik het in een vpn proxy gooi werkt de knop wel.
https://cta-redirect.hubs...d1-4c4a-8d71-fc79db73ff22
:strip_exif()/f/image/TVvPDXTg7uJLJzDMsDuJVnxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Die url brengt mij nergens, cache legen helpt niet. Als ik het in een vpn proxy gooi werkt de knop wel.
Heb je in de app geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken in je profiel?chim0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:31:
Hatelijk dat de app je inloggegevens niet onthoudt zoals Simpel. Elke keer intypen.
Heb het nu met de wachtwoordmanager (blijkbaar iets over het hoofd gezien) voor elkaar dat ie het wachtwoord onthoudt alleen het e-mailadres niet.FreshM schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:10:
[...]
Heb je in de app geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken in je profiel?
Ik heb inmiddels ruime ervaring met goedkope sim-only providers, altijd wel naar tevredenheid. Vorig jaar ben ik overgestapt van HollandseNieuwe naar 50+ maar voor het eerst ervaar ik slechte gesprekskwaliteit (grappig, de stem van die vriendelijke supermarkt manager van het voicemailsysteem is zo goed als niet te verstaan).
Sinds de overstap van 4G naar 5G is helemaal mis, telefoontjes vallen consequent weg, als het lukt is er sprake van enorme vertraging in de verbinding. Mijn telefoon maar teruggezet op 4G maar de problemen verdwijnen er niet mee.
Contact opgenomen met de klantenservice van 50+. Die zegt: het komt doordat ik bel via het 2G netwerk, dat moet ik uitzetten. Dat is echter niet handmatig uit te zetten (edit: op mijn iOS toestel); 50+ stuurt vervolgens een handleiding hoe ik mijn telefoon op 4G of 5G kan zetten (wat dus de enige 2 keuzes zijn, en die heb ik al een paar keer gewisseld) Edit: mijn simkaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk, ik moet mijn toestel 15 min uitschakelen. Benieuwd of dit soelaas zal bieden. Tot zover deze oplossing.
Sinds de overstap van 4G naar 5G is helemaal mis, telefoontjes vallen consequent weg, als het lukt is er sprake van enorme vertraging in de verbinding. Mijn telefoon maar teruggezet op 4G maar de problemen verdwijnen er niet mee.
Contact opgenomen met de klantenservice van 50+. Die zegt: het komt doordat ik bel via het 2G netwerk, dat moet ik uitzetten. Dat is echter niet handmatig uit te zetten (edit: op mijn iOS toestel); 50+ stuurt vervolgens een handleiding hoe ik mijn telefoon op 4G of 5G kan zetten (wat dus de enige 2 keuzes zijn, en die heb ik al een paar keer gewisseld) Edit: mijn simkaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk, ik moet mijn toestel 15 min uitschakelen. Benieuwd of dit soelaas zal bieden. Tot zover deze oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 21-11-2025 10:40 ]
Wat heb je voor een merk/type mobiel?autoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:51:
Ik heb inmiddels ruime ervaring met goedkope sim-only providers, altijd wel naar tevredenheid. Vorig jaar ben ik overgestapt van HollandseNieuwe naar 50+ maar voor het eerst ervaar ik slechte gesprekskwaliteit (grappig, de stem van die vriendelijke supermarkt manager op de voicemail is al niet eens te verstaan).
ik hoor soortgelijke dingen (vertraging tijdens gesprekken) van mijn zoon. Jammer, want anders was mijn vrouw ook overgestapt met die € 1 actie onlangs.
Reden van de vraag is deze FAQ op hun site: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijkautoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
iPhone 13 (mini)
Nu wordt de iphone niet specifiek genoemd maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen mee kunnen zijn.Kan ik bellen en internetten tegelijkertijd?
Ja, deze optie is sinds 15-08-2025 automatisch inbegrepen!
Per 15-08-2025 hebben alle nieuwe bestellingen dit automatisch in het abonnement ontvangen. Alle bestellingen van voor deze datum hebben het gefaseerd erbij gekregen, waarvan de laatste groep op 30-10-2025 was.
De optie "Bellen via 4G" is i.c.m. een simkaart op het Vodafone netwerk niet zichtbaar in de toestelinstellingen maar staat, mits het toestel dit ondersteund, standaard op de achtergrond aan.
Let op, momenteel werkt deze functie (VoLTE) bij enkele Motorola modellen niet of niet volledig. We zijn druk bezig om dit probleem voor deze modellen te herstellen, onze excuses voor het ongemak.
Momenteel bekend bij, maar niet gelimiteerd tot:
- Motorola Edge 50 Fusion
- Motorola G85 5G
Probeer eens een nieuwer toestelautoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
iPhone 13 (mini)
JaW1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:05:
[...]
Die heeft @autoreverse gewoon liggen, toch ?
Hoe vinden jullie de dekking en bereik van een dataverbinding binnenshuis?
Ik begrijp dat 50+ op het vodafone netwerk zit, ik heb op een aantal locaties een enorme flashback naar de 90ies. Super slecht eigenlijk.
Kan ik daar zelf iets aan verbeteren, lijkt mij stug dat dit gangbaar is in 2025.
Ik begrijp dat 50+ op het vodafone netwerk zit, ik heb op een aantal locaties een enorme flashback naar de 90ies. Super slecht eigenlijk.
Kan ik daar zelf iets aan verbeteren, lijkt mij stug dat dit gangbaar is in 2025.
Je kan wifi bellen inschakelenppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:12:
Hoe vinden jullie de dekking en bereik van een dataverbinding binnenshuis?
Heb hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld in de Basic-Fit sta, helemaal niet zo ver van het raam, heb ik 0 tot 1 streepje, 4G doet het simpelweg niet. Weet niet of dit een VodafoneZiggo probleem in het algemeen is of dat dit enkel 50Plus Mobiel is.
Dit is gewoon een probleem van de zendmast die daar te ver weg staat en een geïsoleerde fitnessruimteAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:19:
Heb hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld in de Basic-Fit sta, helemaal niet zo ver van het raam, heb ik 0 tot 1 streepje, 4G doet het simpelweg niet. Weet niet of dit een VodafoneZiggo probleem in het algemeen is of dat dit enkel 50Plus Mobiel is.
Je kan basic Fit vragen het signaal te versterken binnen of je internet toegang te geven via wifi zodat je het gesprek via de wifi kunt laten verlopen
Ook een 5g toestel kan je probleem verhelpen
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:21 ]
Gaat mij om data, ik geloof best dat bellen evengoed wel lukt.
Ik vraag mij dat ook af. Ik ga het eens wat beter onderzoeken, en anders een belletje er aan wagen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:19:
Het is niet alleen bij Basic-Fit, maar ook bij mijn ouderlijk huis, midden in de woonwijk dus. Beneden is het signaal klote, boven is het oke. Dat is bij andere providers wel gewoon prima. Overigens heb ik uiteraard een 5G-toestel, maar dat helpt niks, tuurlijk zelf ook allerlei dingen geprobeerd. Ik ben niet gek. 
offtopic:
Daarnaast word ik er een beetje moedeloos van dat je bij elke klacht van een gebruiker hier op Tweakers (ook valide klachten), er linea recta op springt als communicatiemedewerker van 50Plus Mobiel, en dan over te komen alsof het een PEBKAC is. "Oh maar dat komt omdat het aan Basic-Fit ligt", "ja maar je betaalt maar 5 euro per maand", "ja maar gebruik dan gewoon Wi-Fi om te bellen". Veel daarvan zijn geen oplossingen, dat is gewoonweg een 50Plus Mobiel probleem, niks meer, niks minder. Bij andere providers ging het wél allemaal goed. Ja, het is goedkoop, maar dat betekent niet dat basisdingen (slecht verstaanbaar door de telefoon) niet hoeven te werken. Om dan maar elke keer alles weg te wuiven en te doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.
Daarnaast word ik er een beetje moedeloos van dat je bij elke klacht van een gebruiker hier op Tweakers (ook valide klachten), er linea recta op springt als communicatiemedewerker van 50Plus Mobiel, en dan over te komen alsof het een PEBKAC is. "Oh maar dat komt omdat het aan Basic-Fit ligt", "ja maar je betaalt maar 5 euro per maand", "ja maar gebruik dan gewoon Wi-Fi om te bellen". Veel daarvan zijn geen oplossingen, dat is gewoonweg een 50Plus Mobiel probleem, niks meer, niks minder. Bij andere providers ging het wél allemaal goed. Ja, het is goedkoop, maar dat betekent niet dat basisdingen (slecht verstaanbaar door de telefoon) niet hoeven te werken. Om dan maar elke keer alles weg te wuiven en te doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-11-2025 16:28 ]
Die andere providers maken ook gebruik van het Vodafone netwerk?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:
Het is niet alleen bij Basic-Fit, maar ook bij mijn ouderlijk huis, midden in de woonwijk dus. Beneden is het signaal klote, boven is het oke. Dat is bij andere providers wel gewoon prima. Overigens heb ik uiteraard een 5G-toestel, maar dat helpt niks, tuurlijk zelf ook allerlei dingen geprobeerd. Ik ben niet gek.offtopic:
Mijn pa heeft VodafoneZiggo en heeft die problemen niet nee.
Gebruikt een ander toestel?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:31:
Mijn pa heeft VodafoneZiggo en heeft die problemen niet nee.
Youfone had ik eerder, en die zit op het KPN netwerk. En mijn indruk is dat het daar een stuk beter is kwa dekking.
Verder betaal ik ook 5 euro....maar het is echt heel simpel, als ik mij er op een gegeven moment te erg aan erger koop ik de boel wel af.
Overigens, woon en werk ik practisch onder eens mast. Het heeft met de techniek te maken vermoed ik.
Maar goed daar weet ik niet voldoende over.
Verder betaal ik ook 5 euro....maar het is echt heel simpel, als ik mij er op een gegeven moment te erg aan erger koop ik de boel wel af.
Overigens, woon en werk ik practisch onder eens mast. Het heeft met de techniek te maken vermoed ik.
Maar goed daar weet ik niet voldoende over.
[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 21-11-2025 16:35 ]
Ja, dus dan gaan we het riedeltje weer krijgen "ja het ligt dus aan jouw toestel, die ondersteunt 50Plus Mobiel niet".
Dat kan ook andersom zijn. Sterker nog: dit even vergeten? https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk. Zie 'let op'.
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:
Het is niet alleen bij Basic-Fit, maar ook bij mijn ouderlijk huis, midden in de woonwijk dus. Beneden is het signaal klote, boven is het oke. Dat is bij andere providers wel gewoon prima. Overigens heb ik uiteraard een 5G-toestel, maar dat helpt niks, tuurlijk zelf ook allerlei dingen geprobeerd. Ik ben niet gek.
doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.,,,
Nou.. dat geeft wel een mogelijke verklaring ..Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:34:
Ja, dus dan gaan we het riedeltje weer krijgen "ja het ligt dus aan jouw toestel, die ondersteunt 50Plus Mobiel niet".Dat kan ook andersom zijn. Sterker nog: dit even vergeten? https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk. Zie 'let op'.
Er zijn veel mensen met Chinese toestellen die bepaalde frequenties niet ondersteunen
@boyette Begrijp ik nou dat jij voor 50+ werkt?
Ook naar gekeken idd, en ik zit best dichtbij een mast. Zelfde als Odido en KPN hebben.W1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:35:
[...]
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.
Dat heb ik je al vaker zien zeggen, en dat is gewoon bullshit. Zijn Europese toestellen/uitvoeringen met Europese ROMs. Zie ook https://www.kimovil.com/e...checker/NL/oneplus-nord-3. Nogmaals: kom aub niet met onzinredenen aanzetten, want zolang ik al actief ben in dit topic zie ik dit soort gaslighting voorbij komen.boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:36:
[...]
Nou.. dat geeft wel een mogelijke verklaring ..
Er zijn veel mensen met Chinese toestellen die bepaalde frequenties niet ondersteunen
Dat weet ik niet..ik kan niet in je hoofd kijkenppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:38:
@boyette Begrijp ik nou dat jij voor 50+ werkt?
Oke. Grapjasboyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:39:
[...]
Dat weet ik niet..ik kan niet in je hoofd kijken
OnePlus dat is dus zon Chinees merk.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:39:
[...]
Ook naar gekeken idd, en ik zit best dichtbij een mast. Zelfde als Odido en KPN hebben.
[...]
Dat heb ik je al vaker zien zeggen, en dat is gewoon bullshit. Zijn Europese toestellen/uitvoeringen met Europese ROMs. Zie ook https://www.kimovil.com/e...checker/NL/oneplus-nord-3. Nogmaals: kom aub niet met onzinredenen aanzetten, want zolang ik al actief ben in dit topic zie ik dit soort gaslighting voorbij komen.
Met mijn Fairphone 6 heb ik nergens last van
Ook de iPhone 17 pro voor de nl markt geen probleem
Chinese realme wel probleem
Nou.. OnePlus zou ook zo een voorbeeld kunnen zijn
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:41 ]
"Dat is zo'n Chinees merk". Lekker stereotyperend, en gewoonweg gebaseerd op totaal niks, want zie de URL die ik stuur.
Anyway, ik laat het hierbij want aan conflicten hebben we ook niks. Met alle respect, maar om escalatie te voorkomen negeer ik je vanaf nu. Ik wil graag enkel nuttige input.
Anyway, ik laat het hierbij want aan conflicten hebben we ook niks. Met alle respect, maar om escalatie te voorkomen negeer ik je vanaf nu. Ik wil graag enkel nuttige input.
Ga maar eens een lijst met toestellen bij houden waar het probleem zich wel een niet voordoet.. dan zul je toch een verband gaan ontdekkenAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:41:
"Dat is zo'n Chinees merk". Lekker stereotyperend, en gewoonweg gebaseerd op totaal niks, want zie de URL die ik stuur.
Empirisch onderzoek is zeker nuttige input
En vooral blind vertrouwen op Chinese merken is zeker niet nuttig
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:43 ]
Alles komt uit China, zelfs die Fairphone wordt in elkaar geknutseld in China. Ik heb overigens een Fold 7.
Dat heeft er niets mee te makenppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:45:
Alles komt uit China, zelfs die Fairphone wordt in elkaar geknutseld in China. Ik heb overigens een Fold 7.
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtmlW1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:35:
[...]
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.
Bij mij in het dorp dus wel een KPN en Odido mast, geen Vodafone. Dat verklaart 2 jaar slechte dekking (binnenshuis)
Op een Samsung S21FE
[ Voor 3% gewijzigd door Nico Klus op 21-11-2025 16:51 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van VodafoneNico Klus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:49:
[...]
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtml
Bij mij in het dorp dus wel een KPN en Odido mast, geen Vodafone. Dat verklaart 2 jaar slechte dekking (binnenshuis)
Dat is een ander forum
Je bent in het verkeerde topic beland
Tot je dienst, Er zitten ook wel eens pareltjes van berichtjes in zo'n draadje met serieuze vragenNico Klus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:49:
[...]
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtml
boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
[...]
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van Vodafone
Dat is een ander forum
https://www.50plusmobiel....-de-dekking-van-50-mobielWat is de dekking van 50+mobiel?
50+ mobiel zit op de razendsnelle Vodafone 5G-masten. Dit zorgt voor een goed stabiele landelijke dekking.
Heb jij een betere kaart dan ik kan vinden?
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Sinds wanneer heeft 50+ een eigen netwerk? Die gebruiken toch Vodafone..Dus hij zit hier in het juiste topic.boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
[...]
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van Vodafone
Dat is een ander forum
Dat kun je aanzetten, alleen wordt dat niet ondersteund door 50+ mobiel:
https://www.50plusmobiel....en-jullie-bellen-via-wifi
:strip_exif()/f/image/yRX8lUeXvFpZyK2SjZYHz20N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QSswn8DRf1nFRLLFuIa3mOE8.jpg?f=fotoalbum_large)