[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

  • ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42
jongetje schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:31:
@ppeterr Het kan zijn dat sommige (chinese) toestellen niet alle banden ondersteunen die Europese providers gebruiken.
En anders kun je altijd een melding doen bij je provider dat er op een plek geen dekking is.
Dit is een Fold 7. Maar maakt niet gek veel uit, ik zal eerst eens in de settings duiken.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
ppeterr schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:17:
Ik vraag mij dan wel eens af wat ik dan fout doe. De dekkingskaart van Vodafone is gewoon heel NL. En in het kustgebied zou je zelfs een stuk kunnen zwemmen en ontvangst houden :) Mijn ervaring is toch anders. Vorige week nog nul ontvangst aan de kust. Heb ik dan een setting fout? Zou mijn telefoon niet automatisch naar 4G gaan....geen idee...


[Afbeelding]
Welk toestel heb je ?

  • ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42
Samsung Fold 7.

  • Jeroenn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03 22:35
jongetje schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Ik verwacht dat het Vodafone netwerk gewoon dekking heeft in zo goed als heel Nederland. Als je het voor jouw specifieke woning/woonlocatie wilt weten bestel je een gratis Vodafone prepaid SIM en test je het uit. Zonder beltegoed kun je prima het bereik testen door die SIM te bellen.
Dank een uitstekend plan. Besteld :)

  • 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
ppeterr schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:17:
Ik vraag mij dan wel eens af wat ik dan fout doe. De dekkingskaart van Vodafone is gewoon heel NL. En in het kustgebied zou je zelfs een stuk kunnen zwemmen en ontvangst houden :) Mijn ervaring is toch anders. Vorige week nog nul ontvangst aan de kust. Heb ik dan een setting fout? Zou mijn telefoon niet automatisch naar 4G gaan....geen idee...


[Afbeelding]
Hoi @ppeterr,

Wij adviseren om de website antennekaart te gebruiken. Hier is het duidelijker waar een mogelijk "gat" kan zijn in de dekking van Vodafone masten. Ook kun je filteren tussen 4G en 5G masten, gezien er van die laatste minder zijn.

Hopelijk helpt dit.

-Niels

  • Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 12:08
Blaze85 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:32:
[...]


Awesome stuff racnor2 _/-\o_


[...]


Oh, die 2GBGRATIS werkt niet na de maart-code helaas. Hebben ze weer veranderd zeker... :o

edit: heb even met een medewerker gesproken; maar je kan maar 1 code tegelijkertijd gebruiken. Mooi dat je gebruik hebt kunnen maken van de schijnbaar tijdelijke bug :D
Ze hebben het idd aangepast en mij is het ook niet gelukt. Het zat namelijk nog in mijn mandje en ik kon pas op de vrijdag bestellen. Tjah, jammer dan :). Heb wel sterk het vermoeden dat ze het hier zagen en dat gelijk hebben gefixed haha :)

  • Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ethnic schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:20:
[...]

Ze hebben het idd aangepast en mij is het ook niet gelukt. Het zat namelijk nog in mijn mandje en ik kon pas op de vrijdag bestellen. Tjah, jammer dan :). Heb wel sterk het vermoeden dat ze het hier zagen en dat gelijk hebben gefixed haha :)
My bad :o
Maar goed, ik was niet heel rouwig om 25 vs. 27GB voor die superprijs _/-\o_

  • Simplythebest85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-04 13:03
Zowel mijn vriendin als ik hebben vorig jaar een 50+ abonnement afgesloten. Ik heb geen problemen met bellen in huis, maar bij mijn vriendin wordt de verbinding telkens verbroken. Waar zou dat aan kunnen liggen?

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Simplythebest85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:26:
Zowel mijn vriendin als ik hebben vorig jaar een 50+ abonnement afgesloten. Ik heb geen problemen met bellen in huis, maar bij mijn vriendin wordt de verbinding telkens verbroken. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Welk toestel heeft ze ?

  • mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Simplythebest85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:26:
Zowel mijn vriendin als ik hebben vorig jaar een 50+ abonnement afgesloten. Ik heb geen problemen met bellen in huis, maar bij mijn vriendin wordt de verbinding telkens verbroken. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Wissel de simkaarten eens uit, en kijk of het probleem bij de simkaart of bij het toestel blijft.

  • Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 12:08
Simplythebest85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:26:
Zowel mijn vriendin als ik hebben vorig jaar een 50+ abonnement afgesloten. Ik heb geen problemen met bellen in huis, maar bij mijn vriendin wordt de verbinding telkens verbroken. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Heeft ze toevallig een China telefoon? Xiaomi, Huawei etc.

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

50plus mobiel schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:54:
[...]


Hoi @PressPlayOnTape,

Het klopt dat we eind 2025 helaas niet meer gaan halen, maar aan de achterkant zijn er inmiddels goede stappen gemaakt. Begin 2026 moet dan ook nog steeds haalbaar zijn, waar dat precies gaat vallen is alleen nog niet zeker. Zodra die update bekend is zullen we ook de klantenservicepagina hierover updaten.

-Niels
Is er een update te melden over de E-sim uitrol van 50+?

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Slasher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:16:
[...]


Is er een update te melden over de E-sim uitrol van 50+?
Heb je de klantenservice gevraagd vandaag?

De eerste helft van 2026 is pas in juni voorbij
Dus ze hebben nog een paar maanden toch conform de laatste update

[ Voor 21% gewijzigd door boyette op 10-04-2026 15:20 ]


  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

boyette schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:18:
[...]

Heb je de klantenservice gevraagd vandaag?
Als we alleen maar bij de klantenservice mogen vragen kunnen we dit topic natuurlijk net zo goed opdoeken. En het 50+ account is toch ook de klantenservice?

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Slasher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:30:
[...]


Als we alleen maar bij de klantenservice mogen vragen kunnen we dit topic natuurlijk net zo goed opdoeken. En het 50+ account is toch ook de klantenservice?
Zoals ik al schreef

De laatste update is eerste helft van 2026.

De eerste helft van 2026 is pas in juni voorbij
Dus ze hebben nog een paar maanden toch conform de laatste update

  • 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
Slasher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:16:
[...]


Is er een update te melden over de E-sim uitrol van 50+?
Hoi @Slasher ,

De huidige verwachting is nog steeds dat het voor juli beschikbaar zal zijn. Dit zal dan zijn voor zowel bestaande (d.m.v. omzetten) als nieuwe klanten (direct bij bestelling).

-Niels

  • chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 04:06
Was er gisterenmiddag storing? Na werk had ik geen verbinding meer. Mobiel data paar keer uit en aan gezet, maar nog steeds niks. Thuis heb ik m'n telefoon opnieuw opgestart en toen had ik weer verbinding.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
chim0 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 01:24:
Was er gisterenmiddag storing? Na werk had ik geen verbinding meer. Mobiel data paar keer uit en aan gezet, maar nog steeds niks. Thuis heb ik m'n telefoon opnieuw opgestart en toen had ik weer verbinding.
Nee

  • J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14
chim0 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 01:24:
Was er gisterenmiddag storing? Na werk had ik geen verbinding meer. Mobiel data paar keer uit en aan gezet, maar nog steeds niks. Thuis heb ik m'n telefoon opnieuw opgestart en toen had ik weer verbinding.
Was gisterenochtend wel een storing bij Vodafone zelf, maar dat zou alleen bepaalde Red-Unlimited abo's hebben getroffen https://www.ad.nl/tech/vo...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

  • mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
chim0 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 01:24:
Was er gisterenmiddag storing? Na werk had ik geen verbinding meer. Mobiel data paar keer uit en aan gezet, maar nog steeds niks. Thuis heb ik m'n telefoon opnieuw opgestart en toen had ik weer verbinding.
Ik had gistermiddag in Den Bosch enige tijd geen verbinding, maar op allestoringen.nl kon ik toen niets vinden over Vodafone of 50+

  • chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 04:06
Misschien was het van zo'n korte duur, dat het niet noemenswaardig was. Verbinding is nu goed.

  • Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 12:08
Ik gebruik 50+ nu bijna 2 weken lang en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Voorheen had ik thuis altijd slecht bereik van Odido. Maar de zendmast van 50+/Vodafone blijkt een betere positie te hebben. Ivm met mijn job reis ik ook continu door heel NL en gelukkig heb ik tijdens werk bijna overal goede dekking. (behalve dead-zones)

Bedankt 50+! Kans is groot dat ik bij jullie voor een lange tijd blijf :)

  • BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-04 18:44

BushWhacker

developer

couponcode: koning26, geldig t/m 27 april.
2 jaar, eerste jaar 1 euro.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant


  • Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 22:09
BushWhacker schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:59:
couponcode: koning26, geldig t/m 27 april.
2 jaar, eerste jaar 1 euro.
Bij verlengen lukt dat blijkbaar niet? Kan de couponcode niet kwijt.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5


  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Meubelmaker schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:41:
[...]

Bij verlengen lukt dat blijkbaar niet? Kan de couponcode niet kwijt.
Is ook alleen voor nieuwe klanten.

  • TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:05
Vandaag is de grote dag dat ik overga van Odido naar 50+ Mobiel. Dan ben ik eindelijk volledig ‘verlost’ van Odido. Ben benieuwd op welk tijdstip ik word overgezet. Tot nu is de simkaart van 50+ in elk geval nog niet actief.

  • Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 22:09
TheVivaldi schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:36:
Vandaag is de grote dag dat ik overga van Odido naar 50+ Mobiel. Dan ben ik eindelijk volledig ‘verlost’ van Odido. Ben benieuwd op welk tijdstip ik word overgezet. Tot nu is de simkaart van 50+ in elk geval nog niet actief.
Krijg je volgens mij geen spijt van. Suc6!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5


  • TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:05
Net overgezet! Mobiel internet is met 6 mbit op 5G (iPhone 15) wel wat traag, maar misschien dat dat langzaam op gang moet komen.

Update: inmiddels 227 mbit. Dat is meer dan snel genoeg. Nu nog benieuwd wat ik volgende keer in België ga halen. Met Base (de ‘partner’ van Odido) haalde ik daar ruim 300 mbit. :P

[ Voor 55% gewijzigd door TheVivaldi op 28-04-2026 15:50 ]


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
TheVivaldi schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:28:
Net overgezet! Mobiel internet is met 6 mbit op 5G (iPhone 15) wel wat traag, maar misschien dat dat langzaam op gang moet komen.

Update: inmiddels 227 mbit. Dat is meer dan snel genoeg. Nu nog benieuwd wat ik volgende keer in België ga halen. Met Base (de ‘partner’ van Odido) haalde ik daar ruim 300 mbit. :P
je kan hem ook op een andere provider zetten handmatig als je daar beter bereik mee hebt

  • TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:05
boyette schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:26:
[...]

je kan hem ook op een andere provider zetten handmatig als je daar beter bereik mee hebt
Nee, want ik ben juist overgestapt. Maar zie ook mijn update.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
TheVivaldi schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:06:
[...]


Nee, want ik ben juist overgestapt. Maar zie ook mijn update.
ik heb het over een roaming partner voor wanneer je in belgie bent

daar had je het toch over

  • TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:05
boyette schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:08:
[...]

ik heb het over een roaming partner voor wanneer je in belgie bent

daar had je het toch over
A, zo. Bedankt voor de verduidelijking. :) Hoe zet hem ik over op een andere roamingpartner, mocht dat nodig zijn? Ik dacht er altijd maar één partner was…

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
TheVivaldi schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:16:
[...]


A, zo. Bedankt voor de verduidelijking. :) Hoe zet hem ik over op een andere roamingpartner, mocht dat nodig zijn? Ik dacht er altijd maar één partner was…
Hang af van je toestel

  • TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:05
iPhone 15, iOS 26

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
Hi tweakers, mijn vrouw en ik hebben allebei 50+ en zijn nu in het buitenland. Al weken lang wordt in meerdere landen hebben we het volgende; als ik nog zij belt en de verbinding komt tot stand, dan wordt het gesprek na 6 seconden verbroken.

Allebij een Google Pixel (8a en 10 pro) met laatste Android. 50+ mobiel heeft VoLTE voor mij uitgezet, maar het probleem blijft. Hun klantenservice reageert extreem traag en ik heb wel een oplossing nodig. Want ik kan bijvoorbeeld niet eens de wegenwacht bellen in een noodsituatie.

Heeft iemand dit meegemaakt en wat was toen de oplossing? Desnoods een oplossing aan de 50+ kant zodat ik hem kan voorstellen.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:04:
Hi tweakers, mijn vrouw en ik hebben allebei 50+ en zijn nu in het buitenland. Al weken lang wordt in meerdere landen hebben we het volgende; als ik nog zij belt en de verbinding komt tot stand, dan wordt het gesprek na 6 seconden verbroken.

Allebij een Google Pixel (8a en 10 pro) met laatste Android. 50+ mobiel heeft VoLTE voor mij uitgezet, maar het probleem blijft. Hun klantenservice reageert extreem traag en ik heb wel een oplossing nodig. Want ik kan bijvoorbeeld niet eens de wegenwacht bellen in een noodsituatie.

Heeft iemand dit meegemaakt en wat was toen de oplossing? Desnoods een oplossing aan de 50+ kant zodat ik hem kan voorstellen.
welk buitenland?

heb je buiten de bundel kosten geblokkeerd?

bellen in het buitenland wel ingeschakeld in de app?

andere roaming partner geprobeerd?

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
boyette schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:55:
[...]

welk buitenland?

heb je buiten de bundel kosten geblokkeerd?

bellen in het buitenland wel ingeschakeld in de app?

andere roaming partner geprobeerd?
EU. Spanje en Portugal.

Nee

Staat standaard aan.

Ja.

Naar 3G wisselen voordat ik ga bellen werkt.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:57:
[...]

EU. Spanje en Portugal.

Nee

Staat standaard aan.

Ja.

Naar 3G wisselen voordat ik ga bellen werkt.
Dan is het een volte issue


Zet dat uit


Of gebruik een andere roaming partner

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 06-05-2026 18:58 ]


  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
boyette schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:58:
[...]

Dan is het een volte issue


Zet dat uit


Of gebruik een andere roaming partner
VoLTE was al uitgezet door 50+. Zie die instelling niet op mijn Pixel. Loste het probleem niet op. Pas toen ik voorkeursnetwerk op "3G" zette, werkte het. Andere roaming partijners zijn niet beschikbaar.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:26:
[...]

VoLTE was al uitgezet door 50+. Zie die instelling niet op mijn Pixel. Loste het probleem niet op. Pas toen ik voorkeursnetwerk op "3G" zette, werkte het. Andere roaming partijners zijn niet beschikbaar.
Zit je op Vodafone es?

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
Vodafone P (Portugal)

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
en je mag daar op geen enkel ander netwerk?

Yorn bijv?

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 06-05-2026 19:36 ]


  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
boyette schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:35:
[...]

en je mag daar op geen enkel ander netwerk?

Yorn bijv?
De opties zijn:

"Vodafone P" (met een 4G icoontje)

"NOS (niet toegestaan)"

"Vodafone P" (met een G icoontje)

  • MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
MWDKing schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:26:
[...]

VoLTE was al uitgezet door 50+. Zie die instelling niet op mijn Pixel. Loste het probleem niet op. Pas toen ik voorkeursnetwerk op "3G" zette, werkte het. Andere roaming partijners zijn niet beschikbaar.
Na meerdere controlevragen aan 50+ of ze wel echt VoLTE hadden uitgezet (want ik vermoedde al dat ze dat niet hadden gedaan), waarop ze doodleuk beantwoorden dat ze het wél hadden uitgezet, hebben ze daarna toch aangegeven dat het TOCH niet was uitgeschakeld... Manmanman. Ik moet nog testen of het nu wel werkt.

  • matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 14:24
Dag allen.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een abonnenment bij 50+. Sinds de switch naar het andere netwerk van nu een paar maanden geleden, zie ik bijna alle belletjes binnenkomen zonder telefoonnummer. (Soms zelf met spam waarschuwing.) Alsof de beller mij belt vanaf een prive nummer. Maar, dit gebeurt ook bij mensen die in mijn contacten staan, en mensen waarvan ik weet dat dit niet gebeurde voor de switch naar dit nieuwe netwerk. Heeft iemand anders dit ook? Mogelijke ideeen voor een oplossing?

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
matjojo schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:38:
Dag allen.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een abonnenment bij 50+. Sinds de switch naar het andere netwerk van nu een paar maanden geleden, zie ik bijna alle belletjes binnenkomen zonder telefoonnummer. (Soms zelf met spam waarschuwing.) Alsof de beller mij belt vanaf een prive nummer. Maar, dit gebeurt ook bij mensen die in mijn contacten staan, en mensen waarvan ik weet dat dit niet gebeurde voor de switch naar dit nieuwe netwerk. Heeft iemand anders dit ook? Mogelijke ideeen voor een oplossing?
Welk andere netwerk?

  • matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 14:24
30 September 2025 kreeg ik deze mail van de 50+ klantenservice:

>We hebben goed nieuws voor je: vanaf vandaag maak je automatisch gebruik van ons nieuwe 5G-netwerk. (...) Ook ons 5G gaat via de vertrouwde Vodafone-masten. (...)

Het Vodaphone netwerk dus, ik wist het zelf ook niet meer.

Ik heb een vraag gesteld aan de klantenservice dit weekend, mar nog geen reactie.

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
matjojo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:37:
[...]

30 September 2025 kreeg ik deze mail van de 50+ klantenservice:

>We hebben goed nieuws voor je: vanaf vandaag maak je automatisch gebruik van ons nieuwe 5G-netwerk. (...) Ook ons 5G gaat via de vertrouwde Vodafone-masten. (...)

Het Vodaphone netwerk dus, ik wist het zelf ook niet meer.

Ik heb een vraag gesteld aan de klantenservice dit weekend, mar nog geen reactie.
Dat is niet sinds afgelopen maanden, dat is 7,5 maand geleden. Dan had je dat toch al in oktober vorig jaar gemerkt en niet pas afgelopen maand(en)?

(Vodaphone???)

  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
Voor zover ik weet is 50+ het altijd al op het netwerk van Vodafone geweest.

  • Karsten88
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 11:43
matjojo schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:38:
Dag allen.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een abonnenment bij 50+. Sinds de switch naar het andere netwerk van nu een paar maanden geleden, zie ik bijna alle belletjes binnenkomen zonder telefoonnummer. (Soms zelf met spam waarschuwing.) Alsof de beller mij belt vanaf een prive nummer. Maar, dit gebeurt ook bij mensen die in mijn contacten staan, en mensen waarvan ik weet dat dit niet gebeurde voor de switch naar dit nieuwe netwerk. Heeft iemand anders dit ook? Mogelijke ideeen voor een oplossing?
Heb je een Motorola? Zo ja dan moet je even de klantenservice bellen om te vragen VoLTE uit te zetten. Helpt waarschijnlijk

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:16:
Voor zover ik weet is 50+ het altijd al op het netwerk van Vodafone geweest.
Dat klopt, alleen was bellen daarvoor via 2g en via andere apparatuur. De complete backend die de calls afhandelen en zorgt voor (4g/5g) internet is niet van Vodafone en met de VoLTE aanpassing toen ook veranderd.

  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:34:
[...]

Dat klopt, alleen was bellen daarvoor via 2g en via andere apparatuur. De complete backend die de calls afhandelen en zorgt voor (4g/5g) internet is niet van Vodafone en met de VoLTE aanpassing toen ook veranderd.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:39:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.
De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).

De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.

  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:42:
[...]

De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).

De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.
Ah, weer wat geleerd. Ik wist wel dat je verschillende gradaties hebt als MVNO, maar dat bv bellen via ander infra ging wist ik niet.

  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Waarom eigenlijk ?

  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.
wat is dat voor telefoon?
iets chinees?

  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
boyette schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:07:
[...]

wat is dat voor telefoon?
iets chinees?
De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja :)

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:14:
[...]

De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja :)
ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit moment

een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..

wat zei de klantenservice erover vandaag?

  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
boyette schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:27:
[...]

ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit moment

een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..

wat zei de klantenservice erover vandaag?
Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.

Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier :)

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:33:
[...]

Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.

Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier :)
de eerste helft is nog meer dan een maand hoor.. dus op zich is het artikel nog actueel
de klantenservice heeft geen nieuwe update hierover en pas eind juni zal er een update volgen op zijn vroegst

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 22-05-2026 14:54 ]


  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Achja, 50+ mobiel is een prima provider maar je moet alleen bij ze er vanuit gaan dat wat ze nu aanbieden voldoende is. Wat ze beloven moet je met een pak zout nemen. VoLTE en 5g hebben ze ruim 2 jaar lang aangegeven dat het snel zou komen. En ik verwacht dat esim en VoWifi ook nog wel even duurt. Nu heeft mijn S25 twee sim sloten dus voor mij niet relevant. Al zou VoWifi wel handig zijn want de dekking van Vodafone is gewoon minder dan die van Odido en KPN.

  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone Air :)

Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!

  • audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4


  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PressPlayOnTape schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 21:54:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone Air :)

Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:38
Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]


Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
Dat zou wel mijn aanname zijn. So far lijkt het goed te werken, in ieder geval vanuit mijn kant. Kan me dan ook niet voorstellen dat het lang gaat duren voordat e.e.a. publiekelijk uitgerold wordt.

  • Samr042
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-06 21:47
Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]


Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
“Meer informatie volgt in juni 2026.” :) aldus de recente ge-update FAQ

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Samr042 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:31:
[...]

“Meer informatie volgt in juni 2026.” :) aldus de recente ge-update FAQ
Dat is maandag

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]

Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
-knip-. Wellicht grappig bedoeld. Maar zo wordt het niet geïnterpreteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 30-05-2026 18:18 ]


  • 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
Goed nieuws allemaal, eSIM is vanaf nu live.

Voor wie daarop wachtte met bestellen, je kunt nu tijdens de bestelling kiezen voor eSIM.

Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Abonnement' en dan 'Simkaart beheren'. Hier staat een optie om je fysieke simkaart gratis om te zetten naar een eSIM.

-Niels

[ Voor 1% gewijzigd door 50plus mobiel op 01-06-2026 13:35 . Reden: Locatie sim beheren ]


  • Samr042
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-06 21:47
50plus mobiel schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:03:
(...) Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Profiel' en dan 'Simkaart beheren'. (...)
Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).

  • 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
Samr042 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).
Dankjewel @Samr042,

Scherp! Dat was inderdaad een last minute change, heb het aangepast.

-Niels

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]

Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
Ik zei toch maandag..

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Jij bent de beste

  • Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-06 17:03
Nu nog RCS

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Dat gaat niet gebeuren

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
W1ck1e schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:31:
[...]

Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.
Ok dan!

50+ Mobiel is een MVNO en beheert geen volledig eigen mobiele infrastructuur zoals KPN of Vodafone dat doen.

Daardoor hebben ze ook minder invloed op technieken zoals RCS.

RCS (“Rich Communication Services”) is bedoeld als moderne vervanger van sms zonder dat je per se een aparte app hoeft te installeren.

Het voegt functies toe die mensen gewend zijn van apps zoals WhatsApp, Telegram of Signal bijv.

Alleen vraagt RCS ook extra infrastructuur, koppelingen, certificering en ondersteuning van toestellen en apps. Voor een kleinere budgetprovider levert dat commercieel vaak te weinig op tegenover de investering.

Daarbij verschuift RCS steeds meer richting platformen van Google en Apple zelf, waardoor providers er steeds minder controle én verdienmodel op hebben.
Google heeft daar zelfs een eigen encrypted versie van ontwikkeld.

Zeker omdat veel gebruikers toch al diensten zoals WhatsApp of Signal gebruiken, kiezen prijsvechters er vaak voor om zich te beperken tot bellen, sms en mobiele data.


Het aantal gebruikers van 50+ die dit zullen gaan gebruiken is nihil. En de kosten buitensporig.
50+ kan beter 1 klant verliezen dan hier duizenden euros aan besteden + maandelijkse beheerskosten.

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:47:
RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.
Dat schrijf ik toch dan heb je het over Google rcs

Dat is wat anders

  • matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 14:24
Het spijt me best van de langzame reactie haha. Bedankt voor de input over mijn belletjes probleem.

@jongetje Ja inderdaad, 7 maanden geleden is iets meer dan de afgelopen maanden. Maarja, de eerste maand dat het gebeurt denk ik "wat raar". De tweede denk ik "zal zichzelf wel oplossen". Pas veel later werd ik verdacht. Ik word ook gewoon niet zo heel vaak gebeld over de telefoon. De meeste van mijn kennissen bellen via Whatsapp of dergelijke.

@Karsten88 Ik heb inderdaad een Motorola telefoon (uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 12GB ram, 256GB opslag Grijs) VoLTE heb ik wel eens van gehoord, maar niet veel. Ik zal hier eens naar kijken.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.

Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).

@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?

@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?

Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.

Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
RobbyTown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:35:
Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.

Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).

@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?

@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?

Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.

Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
Volgens mij niet geldig als je al bij 50Plus zit en wil verlengen.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Tha Deo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:53:
[...]

Volgens mij niet geldig als je al bij 50Plus zit en wil verlengen.
natuurlijk niet
dat is voor nieuwe klanten die lid zijn van de anwb

geen verlengaanbod

  • Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 12:08
RobbyTown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:35:
Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.

Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).

@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?

@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?

Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.

Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
Ja ik ben zeer zeker tevreden. Voor werk reis ik door heel Nederland en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig is veranderd voor mij. Bij odido had ik een dure unlimited abonnement. Gemiddeld verbruik ik rond de 30/40 gb per maand. Bij 50+ is mijn verbruik zelfde gebleven (lebara bijv rondt je verbruik af naar boven. In zo een geval zou ik mijn datalimiet snel bereiken).

Heb overal even goede dekking, bel kwaliteit en het is ook nog eens goedkoper. Geef ze een 5/5 rating :).

De app is simpel en duidelijk. Eigenlijk weinig om wat erover te zeggen. Hij doet het altijd dus heb weinig te klagen.

Ben jij ondertussen ook overgestapt?

[ Voor 4% gewijzigd door Ethnic op 13-06-2026 09:58 ]


  • Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Out.of.Control schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.
Je kunt op basis van 1 gesprek niet constateren dat dit probleem aan jouw zijde was

Dat wifi bellen is volgens mij helemaal niet actief
Dus dat doet hier niet ter zake

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 13-06-2026 13:18 ]


  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:32

IkWilbert

Het is mij!

Out.of.Control schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.
50+ heeft geen vowifi ondersteuning...

I intend to live forever. So far, so good.


  • Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
boyette schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:17:
[...]

Je kunt op basis van 1 gesprek niet constateren dat dit probleem aan jouw zijde was

Dat wifi bellen is volgens mij helemaal niet actief
Dus dat doet hier niet ter zake
Ik trek ook nog geen conclusies uit dat ene gesprek, het was alleen bedoeld om te kijken of het volgende gesprek dan beter zou gaan.
Daarbij ging ik ervan uit dat de VoWifi actief was, omdat ik het aan en uit kon zetten. Maar dat blijkt inderdaad niet te kloppen. Hoe dan ook, ik zie wel hoe het de volgende keer gaat.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ethnic schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Ja ik ben zeer zeker tevreden. Voor werk reis ik door heel Nederland en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig is veranderd voor mij. Bij odido had ik een dure unlimited abonnement. Gemiddeld verbruik ik rond de 30/40 gb per maand. Bij 50+ is mijn verbruik zelfde gebleven (lebara bijv rondt je verbruik af naar boven. In zo een geval zou ik mijn datalimiet snel bereiken).

Heb overal even goede dekking, bel kwaliteit en het is ook nog eens goedkoper. Geef ze een 5/5 rating :).

De app is simpel en duidelijk. Eigenlijk weinig om wat erover te zeggen. Hij doet het altijd dus heb weinig te klagen.

Ben jij ondertussen ook overgestapt?
Dank voor de review. Ben al half overgestapt. Het is alleen nog wachten dat huidige contract om is. Nog 4 maand voor einde contract dus het duurt nog even voor ik 50plusser mobiel ben.

Ik verwacht dat ik nog wel een andere porteerdatum ga krijgen. Net 1-7 als datum ontvangen maar contract loopt nog tot 10-10-2026.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
RobbyTown schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Dank voor de review. Ben al half overgestapt. Het is alleen nog wachten dat huidige contract om is. Nog 4 maand voor einde contract dus het duurt nog even voor ik 50plusser mobiel ben.

Ik verwacht dat ik nog wel een andere porteerdatum ga krijgen. Net 1-7 als datum ontvangen maar contract loopt nog tot 10-10-2026.
Je kunt al eerder overstappen dat is je eigen keuze

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:33:
[...]

Je kunt al eerder overstappen dat is je eigen keuze
Vertel hoe heb/had ik de keuze? Dit is volledig automatisch gegaan. Enige wat ik weet is dat je vanuit jezelf kunt afkopen (dat is een keuze) en dan eerder weg kunt maar zo is het niet gegaan.

Ik kies voor nummerbehoud en krijg 1-7 terug als datum nergens een keuze kunnen maken.

Vriendin word ook klant bij 50plus mobiel. Die krijgt als datum 14-10 terug en dat klopt, dan loopt haar contract af.

Even naar KPN geweest, niet dat ik nog een naheffing krijg aangezien ik 10-10 contract heb. In het systeem stond normaal nummerbehoud geen spoed of afgekocht. Maar KPN heeft zelf 3 resterende maanden intern 'afgekocht', dus ik krijg geen naheffing of iets (3x 15 euro zijn verrekend) hierdoor dus 1-7 weg kan ipv 10-10 wat ik verwachte.

Vriendin heeft iets duurder abbo daar (3x 28 euro nog te gaan) daar is het niet intern afgehandeld door KPN. Mogelijk bedrag nog de groot? Geen idee waar het verschil in zit.

Hoe dan ook. Geen verrassingen meer en vanaf 1-7 ook 50plus mobieler is kijken hoe het gaat bevallen (y) .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
RobbyTown schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Vertel hoe heb/had ik de keuze? Dit is volledig automatisch gegaan. Enige wat ik weet is dat je vanuit jezelf kunt afkopen (dat is een keuze) en dan eerder weg kunt maar zo is het niet gegaan.

Ik kies voor nummerbehoud en krijg 1-7 terug als datum nergens een keuze kunnen maken.

Vriendin word ook klant bij 50plus mobiel. Die krijgt als datum 14-10 terug en dat klopt, dan loopt haar contract af.

Even naar KPN geweest, niet dat ik nog een naheffing krijg aangezien ik 10-10 contract heb. In het systeem stond normaal nummerbehoud geen spoed of afgekocht. Maar KPN heeft zelf 3 resterende maanden intern 'afgekocht', dus ik krijg geen naheffing of iets (3x 15 euro zijn verrekend) hierdoor dus 1-7 weg kan ipv 10-10 wat ik verwachte.

Vriendin heeft iets duurder abbo daar (3x 28 euro nog te gaan) daar is het niet intern afgehandeld door KPN. Mogelijk bedrag nog de groot? Geen idee waar het verschil in zit.

Hoe dan ook. Geen verrassingen meer en vanaf 1-7 ook 50plus mobieler is kijken hoe het gaat bevallen (y) .
Je kunt contact opnemen met 50+ en de datum laten aanpassen.
Je kunt altijd op elk moment overstappen. Het is een nummer dat wijzigt van provider en het is verplicht dat een provider mee werkt aan dat verzoek.

  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:39
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.


  • 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
sdk1985 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.
Hoi @sdk1985 ,

Die optie ondersteunen wij. Het is vaak wel ook nog een toestelinstelling die ook aan moet staan.

-Niels

  • Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Net een paar dagen 50+. Heerlijk goedkoop, maar ben ik nu de enige waarbij de geluidskwaliteit van de gesprekken via 5G barslecht is?

Bij Simpel had ik altijd prima geluidskwaliteit (dat ging dan via 5G+ als ik me herinner), maar bij 50+ lijkt het wel van 192k bitrate naar 64k bitrate gegaan te zijn. Iemand ook dergelijke ervaringen?

  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:04
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.

  • J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14
ramrodwillem schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:10:
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.
Dat heeft dan dus 0,0 met 50+ te maken als je via WhatsApp belt.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste