[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 09:15
RobbyTown schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Vertel hoe heb/had ik de keuze? Dit is volledig automatisch gegaan. Enige wat ik weet is dat je vanuit jezelf kunt afkopen (dat is een keuze) en dan eerder weg kunt maar zo is het niet gegaan.

Ik kies voor nummerbehoud en krijg 1-7 terug als datum nergens een keuze kunnen maken.

Vriendin word ook klant bij 50plus mobiel. Die krijgt als datum 14-10 terug en dat klopt, dan loopt haar contract af.

Even naar KPN geweest, niet dat ik nog een naheffing krijg aangezien ik 10-10 contract heb. In het systeem stond normaal nummerbehoud geen spoed of afgekocht. Maar KPN heeft zelf 3 resterende maanden intern 'afgekocht', dus ik krijg geen naheffing of iets (3x 15 euro zijn verrekend) hierdoor dus 1-7 weg kan ipv 10-10 wat ik verwachte.

Vriendin heeft iets duurder abbo daar (3x 28 euro nog te gaan) daar is het niet intern afgehandeld door KPN. Mogelijk bedrag nog de groot? Geen idee waar het verschil in zit.

Hoe dan ook. Geen verrassingen meer en vanaf 1-7 ook 50plus mobieler is kijken hoe het gaat bevallen (y) .
Je kunt contact opnemen met 50+ en de datum laten aanpassen.
Je kunt altijd op elk moment overstappen. Het is een nummer dat wijzigt van provider en het is verplicht dat een provider mee werkt aan dat verzoek.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
sdk1985 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.
Hoi @sdk1985 ,

Die optie ondersteunen wij. Het is vaak wel ook nog een toestelinstelling die ook aan moet staan.

-Niels

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Net een paar dagen 50+. Heerlijk goedkoop, maar ben ik nu de enige waarbij de geluidskwaliteit van de gesprekken via 5G barslecht is?

Bij Simpel had ik altijd prima geluidskwaliteit (dat ging dan via 5G+ als ik me herinner), maar bij 50+ lijkt het wel van 192k bitrate naar 64k bitrate gegaan te zijn. Iemand ook dergelijke ervaringen?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:31
ramrodwillem schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:10:
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.
Dat heeft dan dus 0,0 met 50+ te maken als je via WhatsApp belt.

• Blaze85
  • Niet online
J-roenn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:40:
[...]

Dat heeft dan dus 0,0 met 50+ te maken als je via WhatsApp belt.
Klopt idd.

Ik merk zelf dat 50+ hier soms slechte gesprekskwaliteit heeft dat ik geforceerd wordt om via Whatsapp te bellen. Wat ook al niet van al te beste kwaliteit is. Misschien was goedkoop duurkoop :henk

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:42
Er is weer een actie met de code DEALJUL26.

De eerste 12 maanden voor één euro per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door spacewagon op 05-07-2026 12:09 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:32

mb1

Blaze85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:07:
Net een paar dagen 50+. Heerlijk goedkoop, maar ben ik nu de enige waarbij de geluidskwaliteit van de gesprekken via 5G barslecht is?

Bij Simpel had ik altijd prima geluidskwaliteit (dat ging dan via 5G+ als ik me herinner), maar bij 50+ lijkt het wel van 192k bitrate naar 64k bitrate gegaan te zijn. Iemand ook dergelijke ervaringen?
Ik heb sinds een tijdje een 2e simkaart actief in mijn iPhone 17pro.

Deze telefoon is zakelijk met een KPN abonnement.

Werkt prima en ik bel heeeeeel veel de gesprekskwaliteit is eigenlijk altijd goed.

Nu heb ik sinds een maand een 2e simkaart (privé) als fisieke kaart in deze telefoon. Ik heb een 50+ abonnement hierop (Vodafone netwerk).

Nu valt het overduidelijk op soms aan mijn kant, soms aan de andere kant en meestal aan beide kanten dat de kwaliteit van de (spraak) verbinding echt vaak belachelijk slecht is, gewoon heel blikkerig en echt onprettig. Zo erg dat gesprekken eerder worden afgebroken door mij of degene waarmee ik bel en ik terugbel met mijn zakelijke nummer, waarna het weer perfect klinkt.
Als ik dan terugbel met m'n KPN lijn is een goed gesprek weer mogelijk.

Dit is onafhankelijk van de locatie.

Wat zou dit kunnen zijn in het verleden was er volgens mij iets met HD Voice wat niet alle providers ondersteunden, maar dat zal toch inmiddels wel geregeld zijn.

• Blaze85
  • Niet online
mb1 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:58:
[...]

Werkt prima en ik bel heeeeeel veel de gesprekskwaliteit is eigenlijk altijd goed.

Nu heb ik sinds een maand een 2e simkaart (privé) als fisieke kaart in deze telefoon. Ik heb een 50+ abonnement hierop (Vodafone netwerk).

Nu valt het overduidelijk op soms aan mijn kant, soms aan de andere kant en meestal aan beide kanten dat de kwaliteit van de (spraak) verbinding echt vaak belachelijk slecht is, gewoon heel blikkerig en echt onprettig. Zo erg dat gesprekken eerder worden afgebroken door mij of degene waarmee ik bel en ik terugbel met mijn zakelijke nummer, waarna het weer perfect klinkt.

Wat zou dit kunnen zijn in het verleden was er volgens mij iets met HD Voice wat niet alle providers ondersteunden, maar dat zal toch inmiddels wel geregeld zijn.
Ik merk dat als ik lokaal bel dat het geluidskwaliteit beduidend beter is. Paar provincies verder een drama :-(

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:29
[...]

Heb dit probleem ook met Vodafone zelf. Vind de kwaliteit vaak niet fantastisch en valt regelmatig weg. Heb dus het idee dat dit bij alles op het Vodafone netwerk zit (West Brabant dan iig) en niet bij 50+.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
Ik heb een vreemd probleem.

Ik gebruik een Samsung A54 met 2 fysieke sim-kaarten. Vodafone zakelijk en 50+ privé.Ik heb Gegevenswisseling en back-up oproepen aanstaan in de telefoon.

Ik ben goed bereikbaar, zowel privé als zakelijk. Echter als ik de zakelijke SIM uitzet, in het weekend, avond of vakantie, ben ik ook zeer slecht tot nauwelijks bereikbaar op 50+. Bellers krijgen dan een melding dat de telefoon niet is ingeschakeld (voicemail staat uit). Zet ik de zakelijke Vodafone SIM weer aan, ben ik wel weer bereikbaar.

Waar zou ik dit moeten zoeken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• boyette
Ora et Labora schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:05:

Ik gebruik een Samsung A54 met 2 fysieke sim-kaarten. Vodafone zakelijk en 50+ privé.Ik heb Gegevenswisseling en back-up oproepen aanstaan in de telefoon.

Ik ben goed bereikbaar, zowel privé als zakelijk. Echter als ik de zakelijke SIM uitzet, in het weekend, avond of vakantie, ben ik ook zeer slecht tot nauwelijks bereikbaar op 50+. Bellers krijgen dan een melding dat de telefoon niet is ingeschakeld (voicemail staat uit). Zet ik de zakelijke Vodafone SIM weer aan, ben ik wel weer bereikbaar.

Dit is een issue in je toestel
Geen 50+ issue
Verkeerde forum

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
boyette schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:24:
[...]

Dit is een issue in je toestel
Geen 50+ issue
Verkeerde forum
Dat weet ik dus niet want met Symio als dual sim had ik er geen last van. Wellicht een issue op het toestel wat samenhangt met 50+?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ora et Labora schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:05:

Zou het wat kunnen uitmaken welke sim in welk slotje zit ? Oftewel: heb je het probleem ook wanneer je ze van plek wisselt ?

• boyette
Ora et Labora schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:25:
[...]

Dat weet ik dus niet want met Symio als dual sim had ik er geen last van. Wellicht een issue op het toestel wat samenhangt met 50+?
Simyo is kpn

Is gewoon een Samsung big/issue met IMS switching denk ik

Andere sim met ander netwerk zal dit mogelijk niet triggeren

Maar ga ff naar het juiste forum

Dit topic gaat over 50+ niet over goedkope buggy Samsung telefoons

Bij Fairphone getest daar heb je dit niet

Mogelijk kun je je sim virtual maken dat zal het ook oplossen

[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 10-07-2026 16:47 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:10
Is er een dataverhoging geweest? Er staat opeens 24.000MB terwijl ik 18.000MB heb. Of is dat omdat ik twee keer extra 3000MB heb gekocht?

Er staat wel "Je nieuwe bundel per 4-11-2026 28.000 MB, onbeperkt minuten, onbeperkt SMS"

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:15
boyette schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:46:
[...]

Simyo is kpn

Is gewoon een Samsung big/issue met IMS switching denk ik

Andere sim met ander netwerk zal dit mogelijk niet triggeren

Maar ga ff naar het juiste forum

Dit topic gaat over 50+ niet over goedkope buggy Samsung telefoons

Bij Fairphone getest daar heb je dit niet

Mogelijk kun je je sim virtual maken dat zal het ook oplossen
Waarom moet hij naar een ander forum en zou dit niet op tweakers.net besproken kunnen worden?

• boyette
zwaargeschapen schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:09:
[...]

Waarom moet hij naar een ander forum en zou dit niet op tweakers.net besproken kunnen worden?
Niet een andere website

Het is geen 50+ probleem

Hij moet naar het gedeelte samsung issues

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:15
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:00:
[...]

Niet een andere website

Het is geen 50+ probleem

Hij moet naar het gedeelte samsung issues
Je bedoelt dus een ander topic?

• boyette
zwaargeschapen schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:14:
[...]

Je bedoelt dus een ander topic?
Een ander topic op een andere plek van Tweakers

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 29-07-2026 15:40 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:29
[...]

Dat is ook mijn ervaring. Ik zat vroeger bij Simpel, maar ben overgestapt naar 50+ Mobiel omdat ik bij Simpel niet met mijn bestaande telefoonnummer naar hetzelfde abonnement kon overstappen. Dat kon alleen als ik een nieuw nummer zou nemen.

Sinds ik bij 50+ Mobiel zit, merk ik echter regelmatig dat het geluid tijdens gesprekken blikkerig klinkt en dat verbindingen soms wegvallen. Daarom stap ik, zodra mijn contract afloopt, weer terug naar Simpel. Dan behoud ik gewoon mijn telefoonnummer en krijg ik hetzelfde abonnement als 50+ mobiel: 10 GB data en onbeperkt bellen dan ben ik iets van 1,50 euro meer kwijt per maand.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 01-08-2026 15:04 ]

• boyette
Snake_Eye schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Dat is ook mijn ervaring. Ik zat vroeger bij Simpel, maar ben overgestapt naar 50+ Mobiel omdat ik bij Simpel niet met mijn bestaande telefoonnummer naar hetzelfde abonnement kon overstappen. Dat kon alleen als ik een nieuw nummer zou nemen.

Sinds ik bij 50+ Mobiel zit, merk ik echter regelmatig dat het geluid tijdens gesprekken blikkerig klinkt en dat verbindingen soms wegvallen. Daarom stap ik, zodra mijn contract afloopt, weer terug naar Simpel. Dan behoud ik gewoon mijn telefoonnummer en krijg ik hetzelfde abonnement als 50+ mobiel: 10 GB data en onbeperkt bellen dan ben ik iets van 1,50 euro meer kwijt per maand.
Dit ligt aan je telefoon denk ik of instellingen daarvan

Dat is op te lossen

• Snake_Eye
We hadden alles nagelopen alles staat goed ingesteld.

• Ewivis
  • Laatst online: 17:17
boyette schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:27:
[...]

Dit ligt aan je telefoon denk ik of instellingen daarvan

Dat is op te lossen
Makkelijk zeggen, help hem eens de goede kant op dan...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• djazzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01
Kijk eens hoe goed je signaal is . Mijn ervaring is dat vodafoon / 50+ ondermaats is hier in de omgeving. En dat is in zaanstad midden in ziggo territorium. Kon in huis niet bellen omdat signaal weg viel. en buiten moest ik dus ook zoeken naar genoeg ontvangst. Nu naar volle tevredenheid bij odido en de vrouw op youphone. voor mij geen vodafoon netwerk meer.

uhm tja ik draai intel :) cel 1200 .gforce 2Ti

• boyette
Ewivis schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:11:
[...]

Makkelijk zeggen, help hem eens de goede kant op dan...
Ik ken de instellingen niet en weet niet welk toestel hij gebruikt

Dus ik wacht op de reactie

• boyette
Snake_Eye schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:01:
We hadden alles nagelopen alles staat goed ingesteld.
Welk toestel? Welke instellingen?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Om dan vervolgens weer te zeggen "ja een goedkope *** Samsung" of "ja komt omdat het een Chinese telefoon is" zeker?

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:02
Het moet heel simpel zijn: simkaart er in en bellen. Dat is bij iedere provider zo en heb er al een mooi aantal versleten, met gebruik van diverse telefoons. Bij 50+ hoor ik (en lees ik hier) vaker dat het niet al te best is. Dat weerhoudt mij ondanks de mooie aanbiedingen ook van overstappen. Misschien te mooi om waar te zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Berpie74 op 02-08-2026 09:06 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
Ik zit 2,5 jaar bij 50+ mobiel maar ben, zeker voor het geld wat je ervoor betaald, tevreden.

• boyette
Berpie74 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:03:
Het moet heel simpel zijn: simkaart er in en bellen. Dat is bij iedere provider zo en heb er al een mooi aantal versleten, met gebruik van diverse telefoons. Bij 50+ hoor ik (en lees ik hier) vaker dat het niet al te best is. Dat weerhoudt mij ondanks de mooie aanbiedingen ook van overstappen. Misschien te mooi om waar te zijn...
50+ is een low budget proivider

en die trekt automatisch ook meer low budget klanten

die vaker low budget toestellen hebben

met name buggy chinese toestellen of zelfs toestellen die helemaal niet voor de nederlandse markt zijn bedoeld en via grijze import hier zijn gekomen

dat veroorzaakt in de meeste gevallen de problematiek.

• mb1

mb1

boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:05:
[...]

50+ is een low budget proivider

en die trekt automatisch ook meer low budget klanten

die vaker low budget toestellen hebben

met name buggy chinese toestellen of zelfs toestellen die helemaal niet voor de nederlandse markt zijn bedoeld en via grijze import hier zijn gekomen

dat veroorzaakt in de meeste gevallen de problematiek.
Lees eens wat terug waar ik mee begon en waar nu reacties op komen:

Ik heb 2 simkaarten in mijn IPhone 17 Pro één KPN en één 50+mobiel.….

• W1ck1e
  • Nu online
@boyette Heb jij een low budget keyboard ?
De enter toets lijkt niet goed te werken.

• boyette
mb1 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:13:
[...]

Lees eens wat terug waar ik mee begon en waar nu reacties op komen:

Ik heb 2 simkaarten in mijn IPhone 17 Pro één KPN en één 50+mobiel.….
ja daar heb je het al

dat gaat niet goed werken

met 2 fysieke sims omdat dit toestel dual active sim niet ondersteunt.

maak er 2 esims van en test het opnieuw

problem solved

• mb1

mb1

….Er passen niet eens 2 fysieke simkaarten in de IPhone.

KPN was in eerste instantie een fysieke simkaart, deze is omgezet naar esim, werke perfect en werkt nog steeds perfect.

50+ is er als fysieke sim ingegaan. Verschil is echt belachelijk! Door het hele land heen getest.

Jarenlang bij een vorige werkgever Vodafone zakelijk gehad (tot 7 jaar geleden) zelfde verhaal, oh we doen een simswap dan is het opgelost.…. Niet dus. Heeft nooit kunnen tippen aan de gesprekskwaliteit bij KPN.

Het is dus dat ik bewust voor een ander netwerk gekozen heb om wat redundant te zijn en geen Odido heb overwogen vanwege het recente datalek.

Onze dochter is overgestapt van Youfone naar Hollands Nieuwe, (omgeving Nijmegen Arnhem) zij is meer van de generatie appen dan bellen dus heeft er minder mee te dealen, maar komt ongevraagd met de zelfde conclusie gesprekskwaliteit is echt 20 jaar terug in de tijd!

• Snake_Eye
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 02:55:
[...]

Welk toestel? Welke instellingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjEK0TH0chdemaEWe1s6I99_ROI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34rD7iGYHHtD8sC6GlnP44V0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdBRMYn2nXavwnslwQIk09NpILs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo0VeN1nlGMBVCg0CXmHvMAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHr12O3bkko78dZDhy6U79YZnig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ml2xaopjbBsB3QzHKR8Z4fiB.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung A52s 5G

In 2014 zat ik bij Vodafone, en daar had ik ook problemen. Behalve bij Simpel.

Ik zie ook nergens geen Wifi-bellen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 02-08-2026 14:54 ]

• boyette
Snake_Eye schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Samsung A52s 5G

In 2014 zat ik bij Vodafone, en daar had ik ook problemen. Behalve bij Simpel.

Ik zie ook nergens geen Wifi-bellen optie.
Dit is een heel ander verhaal wifi bellen wordt ook niet ondersteund

• boyette
mb1 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:37:
….Er passen niet eens 2 fysieke simkaarten in de IPhone.

KPN was in eerste instantie een fysieke simkaart, deze is omgezet naar esim, werke perfect en werkt nog steeds perfect.

50+ is er als fysieke sim ingegaan. Verschil is echt belachelijk! Door het hele land heen getest.

Jarenlang bij een vorige werkgever Vodafone zakelijk gehad (tot 7 jaar geleden) zelfde verhaal, oh we doen een simswap dan is het opgelost.…. Niet dus. Heeft nooit kunnen tippen aan de gesprekskwaliteit bij KPN.

Het is dus dat ik bewust voor een ander netwerk gekozen heb om wat redundant te zijn en geen Odido heb overwogen vanwege het recente datalek.

Onze dochter is overgestapt van Youfone naar Hollands Nieuwe, (omgeving Nijmegen Arnhem) zij is meer van de generatie appen dan bellen dus heeft er minder mee te dealen, maar komt ongevraagd met de zelfde conclusie gesprekskwaliteit is echt 20 jaar terug in de tijd!
Je zei zelf dat je 2 fysieke sims had

Maak van de 50+ ook maar eens een esim

• Snake_Eye
Ik zet het even op 4G/3G/2G automatisch

Dus 5G volledig uitschakelen. kijken of dat helpt met af en toe enkele seconden geen geluid horen. Misschien blijft het overspringen tussen 5G/4G

[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 02-08-2026 15:14 ]

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:52
Nu ik geen tv-abonnement meer heb bij KPN (alleen nog glasvezel) en daardoor ook geen gebruik meer kan maken van de combivoordelen, ben ik op zoek naar een veel goedkopere sim-only. Mijn keuze gaat waarschijnlijk tussen 50+ Mobiel en Simpel, beide met een contract van twee jaar.

Ik vraag me alleen af of het een algemene ervaring is dat mensen, zoals ook in dit topic wordt beschreven, problemen ondervinden met de gesprekskwaliteit of de stabiliteit van de internetverbinding. Ik wil namelijk absoluut geen gedoe hebben.

Wat zouden jullie aanraden, zeker als je zelf ervaring hebt met 50+ Mobiel? (Overigens blijft dat wel een belachelijke naam, maar dat terzijde.)

• Snake_Eye
....

[ Voor 97% gewijzigd door Snake_Eye op 03-08-2026 13:52 ]

• Snake_Eye
DeJurist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:01:
Nu ik geen tv-abonnement meer heb bij KPN (alleen nog glasvezel) en daardoor ook geen gebruik meer kan maken van de combivoordelen, ben ik op zoek naar een veel goedkopere sim-only. Mijn keuze gaat waarschijnlijk tussen 50+ Mobiel en Simpel, beide met een contract van twee jaar.

Ik vraag me alleen af of het een algemene ervaring is dat mensen, zoals ook in dit topic wordt beschreven, problemen ondervinden met de gesprekskwaliteit of de stabiliteit van de internetverbinding. Ik wil namelijk absoluut geen gedoe hebben.

Wat zouden jullie aanraden, zeker als je zelf ervaring hebt met 50+ Mobiel? (Overigens blijft dat wel een belachelijke naam, maar dat terzijde.)
Ik zou voor Simpel kiezen. Toen ik nog bij Simpel zat, had ik geen problemen met de geluidskwaliteit. Sinds ik bij 50+ Mobiel zit, merk ik regelmatig een blikkerig geluid tijdens gesprekken en valt het gespreksgeluid soms even weg. Daarom stap ik na afloop van mijn abonnement weer terug naar Simpel.

• boyette
DeJurist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:01:

Wat voor toestel heb je?

• W1ck1e
  • Nu online
Hoe is dat een antwoord op de gestelde vraag ?

• boyette
W1ck1e schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:08:
[...]

Hoe is dat een antwoord op de gestelde vraag ?
Antwoord is daarvan afhankelijk

• DeJurist
Het is een iPhone Air. Dus enkel via e-sim mogelijk.

• DeJurist
boyette schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

Antwoord is daarvan afhankelijk
En wat is nu je antwoord?

• boyette
DeJurist schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:10:
[...]

Het is een iPhone Air. Dus enkel via e-sim mogelijk.
Dat is prima

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dat weten jullie toch wel? Duur (Apple) is goed, goedkoop (Knip Samsung) is slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 04-08-2026 15:24 ]

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:25

jubeth

%^)

Afbeeldingslocatie: https://afluisterland.nl/img/pff/2026-08-26-50plus.png

Zo onduidelijk weer, wat is het nou? Is het op of niet? Is het 7500 of 7000 ? WTF?

Afbeeldingslocatie: https://afluisterland.nl/img/pff/2026-08-26-signal.jpg

Word hier zo moe van. Die nodeloze stress om een beetje data, man man, dat is toch uit de tijd? Laatste keer dat ik in Azië was, betaalde ik iets van €0,10 per etmaal voor 50GB/maand data met full speed 5G.
Buffer moet je kopen, ook zoiets. Wat een waanzin.
Nee, ik ben weg bij 50+ zodra dat kan. Chaos daar!

[ Voor 38% gewijzigd door jubeth op 26-08-2026 11:31 ]

• jongetje
jubeth schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:16:
[Afbeelding]

Zo onduidelijk weer, wat is het nou? Is het op of niet? Is het 7500 of 7000 ? WTF?

[Afbeelding]

Die nodeloze stress om een beetje data, man man, dat is toch uit de tijd? Laatste keer dat ik in Azië was, betaalde ik iets van €0,10 per etmaal voor 50GB/maand data met full speed 5G.
Irritant dat de gegevens in de app niet kloppen. Daar zou ik wel iets mee doen gezien je een rekening krijgt voor die data.

Houdt het gewoon verder bij wat het is, wat data in Azie kost is totaal niet relevant. Dan moet je daar gaan wonen zodat je daar gebruik van kunt maken.

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:52
Bijzonder dat als je bij 50+ mobiel een abonnement wilt afsluiten en voor esim kiest Fairphone er niet tussen staat. Resultaat is dat ze een fysieke sim willen opsturen.

Iemand ervaring met dan maar gewoon een ander merk en type kiezen? Kan me niet voorstellen dat het iets uitmaakt namelijk, gebruik nu ook een esim van Ben en al meermaals esims via Airalo gebruikt in het buitenland.

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

jubeth schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Word hier zo moe van. Die nodeloze stress om een beetje data, man man, dat is toch uit de tijd? Laatste keer dat ik in Azië was, betaalde ik iets van €0,10 per etmaal voor 50GB/maand data met full speed 5G.
Buffer moet je kopen, ook zoiets. Wat een waanzin.
Nee, ik ben weg bij 50+ zodra dat kan. Chaos daar!
Hoi @jubeth,

Vervelend dat de sms afwijkt van de app. Zou je hierover een berichtje kunnen sturen naar onze klantenservice (of een dm met je (klant)nummer hier). Dan pakken we dat op.
Voor de tussentijd, de app is in ieder geval leidend m.b.t. de bundelinhoud.

-Niels

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Jeroennl schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:49:
Bijzonder dat als je bij 50+ mobiel een abonnement wilt afsluiten en voor esim kiest Fairphone er niet tussen staat. Resultaat is dat ze een fysieke sim willen opsturen.

Iemand ervaring met dan maar gewoon een ander merk en type kiezen? Kan me niet voorstellen dat het iets uitmaakt namelijk, gebruik nu ook een esim van Ben en al meermaals esims via Airalo gebruikt in het buitenland.
Hoi @Jeroennl,

Bedankt voor het delen. De toestelhulpmodule zijn we momenteel nog aan het uitbreidden, ik zal zorgen dat Fairphone hier bij komt te staan. Het is momenteel bedoeld als hulpmiddel voor klanten die onzeker zijn over de mogelijkheid van hun toestel, hier komt nog een duidelijkere disclaimer voor.

Het is namelijk ook geen verplicht veld. Zo lang je zelf weet dat je toestel eSIM ondersteund kun je gewoon met de eSIM geselecteerd doorklikken en hem zo bestellen.

-Niels

• Rayman30
  • Laatst online: 11:26
Vorige week donderdag mijn nieuwe telefoon ontvangen, een Google Pixel 11 Pro.
Sim erin gestopt en begonnen alle apps in te stellen. Prima telefoon.

Ik word niet heel vaak gebeld, dus er viel mij in eerste instantie niet op dat de telefoon niet overging in de vier dagen daarna. Ik heb wel een paar keer zelf gebeld.

Achteraf bleek dat mensen die mij bellen direct bij de voicemail terechtkomen. De Pixel gaat niet over en registreert de oproep ook niet als gemiste oproep. Ik krijg alleen achteraf een melding van de voicemaildienst dat iemand geprobeerd heeft te bellen zonder een bericht achter te laten. De inkomende call lijkt het toestel dus überhaupt niet te bereiken.

Inmiddels behoorlijk wat uitgesloten: sim opnieuw geplaatst, toestel opnieuw gestart, vliegtuigmodus, netwerkreset, instellingen nagelopen, geen Niet Storen/Call Screening/etc. actief. Mobiele data werkt verder gewoon normaal op 4G/5G.

Het interessante is het gedrag met 2G.

De Pixel heeft onder Extra beveiliging een optie om 2G-verbindingen volledig te blokkeren. Met die beveiliging aan, wifi uit en het toestel op 4G/5G kan ik zelf probleemloos uitgaand bellen. Tijdens zo'n gesprek blijft het toestel ook op 5G staan.

Inkomend werkt onder exact dezelfde omstandigheden echter niet: de beller gaat direct naar voicemail.

Als ik vervolgens de 2G-beveiliging uitschakel en 2G dus toesta, kan ik wel gebeld worden. Zodra zo'n inkomend gesprek binnenkomt zie ik de Pixel terugvallen naar EDGE.

Ook getest buiten met goed mobiel bereik, dus de verklaring "slecht LTE/5G-bereik binnenshuis" lijkt mij niet waarschijnlijk.

Samengevat:
  • 4G/5G-data werkt normaal.
  • Uitgaand bellen werkt met wifi uit én 2G geblokkeerd.
  • Inkomend bellen werkt dan niet en gaat direct naar voicemail.
  • Sta ik 2G toe, dan komen inkomende gesprekken via EDGE binnen.
  • Het probleem treedt ook buitenshuis op.
  • De mislukte inkomende oproepen verschijnen niet in de oproeplijst van Android.
  • *#21# geeft op de Pixel "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".
  • In het Android testmenu (*#*#4636#*#*) wordt 50+ wel als netwerk geregistreerd, maar de Carrier ID staat als Onbekend.
50+ heeft telefonisch aangegeven dat VoLTE op mijn aansluiting aanstaat. Tijdens het testen hebben ze VoLTE zelfs kort uitgezet. Dat had direct tot gevolg dat ik, zolang de Pixel 2G blokkeerde, ook niet meer uitgaand kon bellen. Nadat VoLTE weer was ingeschakeld werkte uitgaand bellen weer.

Mijn vermoeden is daarom dat VoLTE op abonnementsniveau wel "aan" staat, maar dat er iets misgaat met de inkomende IMS/VoLTE-routing of provisioning voor de Pixel 11 Pro. Uitgaand IMS lijkt immers wel te werken, terwijl inkomende calls alleen via de 2G-fallback aankomen.

Ik heb dit inmiddels met bovenstaande bevindingen bij 50+ gemeld en gevraagd om het naar de technische netwerk/MVNE-afdeling te escaleren.

Zijn hier toevallig andere Pixel-gebruikers bij 50+ die dit herkennen, vooral mensen met een Pixel 11-serie? Het toestel is natuurlijk pas net uit, dus ik vraag me af of dit een carrierconfig/provisioningkwestie met dit nieuwe model kan zijn.

• Ewivis
Rayman30 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:59:

Ik word niet heel vaak gebeld, dus er viel mij in eerste instantie niet op dat de telefoon niet overging in de vier dagen daarna. Ik heb wel een paar keer zelf gebeld.

Achteraf bleek dat mensen die mij bellen direct bij de voicemail terechtkomen. De Pixel gaat niet over en registreert de oproep ook niet als gemiste oproep. Ik krijg alleen achteraf een melding van de voicemaildienst dat iemand geprobeerd heeft te bellen zonder een bericht achter te laten. De inkomende call lijkt het toestel dus überhaupt niet te bereiken.

Inmiddels behoorlijk wat uitgesloten: sim opnieuw geplaatst, toestel opnieuw gestart, vliegtuigmodus, netwerkreset, instellingen nagelopen, geen Niet Storen/Call Screening/etc. actief. Mobiele data werkt verder gewoon normaal op 4G/5G.

De Pixel heeft onder Extra beveiliging een optie om 2G-verbindingen volledig te blokkeren. Met die beveiliging aan, wifi uit en het toestel op 4G/5G kan ik zelf probleemloos uitgaand bellen. Tijdens zo'n gesprek blijft het toestel ook op 5G staan.

Inkomend werkt onder exact dezelfde omstandigheden echter niet: de beller gaat direct naar voicemail.

Als ik vervolgens de 2G-beveiliging uitschakel en 2G dus toesta, kan ik wel gebeld worden. Zodra zo'n inkomend gesprek binnenkomt zie ik de Pixel terugvallen naar EDGE.

Ook getest buiten met goed mobiel bereik, dus de verklaring "slecht LTE/5G-bereik binnenshuis" lijkt mij niet waarschijnlijk.

Samengevat:
  • De mislukte inkomende oproepen verschijnen niet in de oproeplijst van Android.
  • In het Android testmenu (*#*#4636#*#*) wordt 50+ wel als netwerk geregistreerd, maar de Carrier ID staat als Onbekend.
50+ heeft telefonisch aangegeven dat VoLTE op mijn aansluiting aanstaat. Tijdens het testen hebben ze VoLTE zelfs kort uitgezet. Dat had direct tot gevolg dat ik, zolang de Pixel 2G blokkeerde, ook niet meer uitgaand kon bellen. Nadat VoLTE weer was ingeschakeld werkte uitgaand bellen weer.

Mijn vermoeden is daarom dat VoLTE op abonnementsniveau wel "aan" staat, maar dat er iets misgaat met de inkomende IMS/VoLTE-routing of provisioning voor de Pixel 11 Pro. Uitgaand IMS lijkt immers wel te werken, terwijl inkomende calls alleen via de 2G-fallback aankomen.

Ik heb dit inmiddels met bovenstaande bevindingen bij 50+ gemeld en gevraagd om het naar de technische netwerk/MVNE-afdeling te escaleren.

Zijn hier toevallig andere Pixel-gebruikers bij 50+ die dit herkennen, vooral mensen met een Pixel 11-serie? Het toestel is natuurlijk pas net uit, dus ik vraag me af of dit een carrierconfig/provisioningkwestie met dit nieuwe model kan zijn.
Ik heb net testje gedaan. Mijn vrouw met S23 50+ abbo en ik Oneplus12 50+ abbo.

Zij belt mij. Ik hou mijn 5G verbinding. Dus lijkt iig niet persé aan 50+ te liggen.

Kan je verder niet helpen, maar dacht dan heb je extra info :-)

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13
Rayman30 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:59:

Samengevat:

Mijn vrouw heeft de Pixel 11 pro in combinatie met 50+ abonnement.

Uitgaan bellen werkt prima (zoals je ook aangeeft) inkomend komen de oproepen niet binnen: “Dit nummer is niet ingebruik.”

Abonnement loopt al ruim een jaar. In haar oude smartphone (Samsung S23) ervaart ze geen problemen met gebeld worden.

instelling “2G netwerkbeveiliging vermijdt 2G-netwerken” stond aan. Deze instelling stond aan. Zojuist uitgezet, maar helaas. Ook na het herstarten van de Pixel 11 pro komen er geen oproepen binnen bij mijn vrouw.

• Rayman30
Ik probeer 50+ zover te krijgen dat het bij de tweede / derde lijn komt te liggen, maar het blijft verdacht stil van hun kan. Ik heb al drie emails, verspreid over drie werkdagen, gestuurd, maar ik krijg geen antwoord.
Bellen kan ik ze niet, want als je belt gaan ze er meteen vanuit dat je melding is opgelost en worden je calls gesloten. Ik wacht nog tot vrijdag en dan maar een klacht indienen of zo

• mb1

mb1

[...]

Ik ben nu al 2 weken op reis, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

wat opvalt dat tijdens roaming onafhankelijk van het netwerk de gesprekskwaliteit eigenlijk altijd gewoon goed is!

@50plus mobiel kunnen jullie dat ook voor binnenlands gebruik op het Vodafone netwerk realiseren?

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Rayman30 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 02:07:
Ik probeer 50+ zover te krijgen dat het bij de tweede / derde lijn komt te liggen, maar het blijft verdacht stil van hun kan. Ik heb al drie emails, verspreid over drie werkdagen, gestuurd, maar ik krijg geen antwoord.
Bellen kan ik ze niet, want als je belt gaan ze er meteen vanuit dat je melding is opgelost en worden je calls gesloten. Ik wacht nog tot vrijdag en dan maar een klacht indienen of zo
Hoi @Rayman30,

Ten eerste natuurlijk enorm vervelend dat je dit ervaart.
Maar we hebben de melding m.b.t. de Pixel Pro 11 goed ontvangen.
Ik kan je dan ook bevestigen dat dit is gedeeld met het MVNE team en dat hierbij actief naar een oplossing wordt gezocht. We hopen z.s.m. terug te komen met een inhoudelijke reactie.

-Niels

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

mb1 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:42:
[...]

Ik ben nu al 2 weken op reis, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

wat opvalt dat tijdens roaming onafhankelijk van het netwerk de gesprekskwaliteit eigenlijk altijd gewoon goed is!

@50plus mobiel kunnen jullie dat ook voor binnenlands gebruik op het Vodafone netwerk realiseren?
Hoi @mb1,

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met HDAudio.

Het is afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.

Met een kleine invulling ga ik er van uit dat dit bij roaming mogelijk een standaard is. Zou je kunnen bevestigen of je tijdens je (buitenlandse) gesprekken de HD+ vermelding ziet? Aansluitend ben ik dan benieuwd of je die vermelding dan weer mist bij de gesprekken in Nederland waar je minder tevreden over bent.

Als dit niet het geval lijkt hoor ik het graag en kunnen we daar zeker even op doorpakken.

-Niels

• Rayman30
50plus mobiel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:08:
[...]

Hoi @Rayman30,

Ik kan je dan ook bevestigen dat dit is gedeeld met het MVNE team en dat hierbij actief naar een oplossing wordt gezocht. We hopen z.s.m. terug te komen met een inhoudelijke reactie.

-Niels
Kijk, daar wordt een mens gelukkig van. Gewoon even een update dat jullie er mee bezig zijn. Je bent wel de eerste in een week tijd die dat doet, op mijn emails die ik naar de servicedesk heb gestuurd heb ik geen reactie gehad. Wel ben ik gebeld door Fenne, die vroeg of ik haar wilde terugbellen, ze kreeg me niet te pakken. Maar dat is nou juist het hele probleem; inkomende telefoontjes komen niet aan. Voor nu tijdelijk staat VOLTE uit, en dat accepteer ik voor tijdelijk.
Maar bij een moderne telefoon hoort ook de moderne variant van bellen, dus uiteindelijk moet VOLTE weer ingeschakeld worden. Bedankt voor de update!

• mb1

mb1

50plus mobiel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:14:
[...]

Hoi @mb1,

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met HDAudio.

Het is afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.

Met een kleine invulling ga ik er van uit dat dit bij roaming mogelijk een standaard is. Zou je kunnen bevestigen of je tijdens je (buitenlandse) gesprekken de HD+ vermelding ziet? Aansluitend ben ik dan benieuwd of je die vermelding dan weer mist bij de gesprekken in Nederland waar je minder tevreden over bent.

Als dit niet het geval lijkt hoor ik het graag en kunnen we daar zeker even op doorpakken.

-Niels
Beste Niels,

Bedankt voor je antwoord.

Op de iPhone kun je op geen enkele manier zien of er een HD Voice gesprek is of niet.

Uit ervaring kan ik wel aan de geluidskwaliteit horen dat hier de schoen wringt.

Wat ik wel kan melden:

-met 50+ in Nederland bellen naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit SLECHT.

-met 50+ vanuit het buitenland naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit GOED.

-met KPN in ALLE gevallen naar ALLE nummers/providers gesprekskwaliteit GOED.

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:29
mb1 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:21:
-met 50+ in Nederland bellen naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit SLECHT.

-met 50+ vanuit het buitenland naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit GOED.

Ik kan dit beamen. Dit is ook precies de ervaring van mij en mijn gesprekspartners.

• rico463
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:45
[...]

Beste Niels,

Op de iPhone kun je op geen enkele manier zien of er een HD Voice gesprek is of niet.

Uit ervaring kan ik wel aan de geluidskwaliteit horen dat hier de schoen wringt.

Wat ik wel kan melden:

Ik ben weliswaar geen 50+ gebruiker, maar wel een Vodafone gebruiker; het netwerk waar 50+ ook gebruik van maakt. De technische verklaring zover ik weet is dat het Vodafone netwerk met HD Voice naar andere providers alleen een interconnect heeft met KPN en niet met Odido en anderen.

Met andere woorden heb je dus alleen HD Voice gesprekken met Vodafone en KPN klanten en de rest niet.

Maar goed dit is wat ik er van weet vanuit Vodafone ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.

• jongetje
rico463 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:07:
[...]

ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.
Je aanname is fout. Dat 50+ gebruik maakt van het radionetwerk van Vodafone zegt niets over de apparatuur die erachter hangt. Die dienst neemt 50+ af bij een 3e partij en dat is niet Vodafone.

• mb1

mb1

rico463 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:07:
[...]

Ik ben weliswaar geen 50+ gebruiker, maar wel een Vodafone gebruiker; het netwerk waar 50+ ook gebruik van maakt. De technische verklaring zover ik weet is dat het Vodafone netwerk met HD Voice naar andere providers alleen een interconnect heeft met KPN en niet met Odido en anderen.

Met andere woorden heb je dus alleen HD Voice gesprekken met Vodafone en KPN klanten en de rest niet.

Maar goed dit is wat ik er van weet vanuit Vodafone ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.
Nou één ding is zeker, met 50+ naar KPN is de gesprekskwaliteit SLECHT!!

• DeJurist
Vandaag overgestapt naar 50+ Mobiel en de eerste indruk valt behoorlijk tegen. Waar ik bij KPN 80-90 Mbit/s haalde, kom ik nu maximaal op zo’n 11 Mbit/s.

Ook het bereik binnenshuis is slecht: momenteel slechts één streepje. Mijn telefoon volledig uitgezet en opnieuw opgestart, maar dat maakt geen verschil.

Is Vodafone/50+ Mobiel hier echt zo traag? De beloofde snelheid wordt in Purmerend (waar ik nu toevallig ben) in ieder geval bij lange na niet gehaald.

Ik geef het nog een maand of twee. Als dit niet verbetert, koop ik het contract af en ga ik weer terug. Voorlopig is de overstap in ieder geval geen succes.

• Snake_Eye
Ik heb net weer een mail gestuurd naar 50+mobiel, ik wordt er gek van.

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik al contact met u opgenomen vanwege problemen met mijn telefonische verbinding. Tijdens gesprekken valt het geluid regelmatig weg. Op zulke momenten horen zowel ik als de persoon met wie ik spreek elkaar niet meer, terwijl de verbinding zelf wel in stand blijft. Na enige tijd komt het geluid weer terug.

Naar aanleiding van mijn eerdere melding heeft 50+ Mobiel mijn aansluiting technisch gecontroleerd. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. De problemen doen zich nog steeds regelmatig voor.

Ik heb inmiddels meerdere mogelijkheden uitgesloten. Zo heb ik 5G uitgeschakeld en mijn telefoon uitsluitend op 4G ingesteld. Ook hiermee blijven de problemen bestaan.

Daarnaast heb ik mijn 50+ Mobiel-simkaart in een andere telefoon getest. Ook met die andere telefoon doet exact hetzelfde probleem zich voor. Daarmee lijkt het probleem niet veroorzaakt te worden door mijn Samsung Galaxy A52s 5G.

Daarbij vind ik het relevant dat ik vóór 50+ Mobiel met dezelfde Samsung Galaxy A52s 5G gebruikmaakte van Simpel. Met dezelfde telefoon heb ik toen geen problemen met wegvallende gesprekken ervaren. De problemen zijn ontstaan sinds ik gebruikmaak van 50+ Mobiel.

Het gaat daarom om een terugkerend probleem met de telefonische dienstverlening dat ik al eerder bij u heb gemeld. Uw eerdere technische controle heeft het probleem niet opgelost en ook uit mijn eigen tests blijkt dat het probleem niet aan mijn telefoon lijkt te liggen.

Ik verzoek u daarom om het probleem nog eenmaal serieus en gericht technisch te onderzoeken en daadwerkelijk tot een oplossing te komen. Ik beschouw dit als een laatste redelijke mogelijkheid om het probleem binnen mijn abonnement op te lossen.

Wanneer de problemen ondanks dit onderzoek blijven bestaan en 50+ Mobiel geen werkende oplossing kan bieden, wil ik mij beroepen op mijn recht om de overeenkomst wegens het niet naar behoren functioneren van de dienst te laten ontbinden, zonder kosten voor de resterende contractperiode.

Ik verzoek u daarom schriftelijk te bevestigen:
  1. dat deze klacht opnieuw technisch wordt onderzocht;
  2. welke controles daarbij daadwerkelijk worden uitgevoerd;
  3. welke oplossing u voor dit probleem kunt bieden; en
  4. binnen welke redelijke termijn u verwacht het probleem te kunnen oplossen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:36
Snake_Eye schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:49:
Ik heb net weer een mail gestuurd naar 50+mobiel, ik wordt er gek van.
Waarom vraag je niet direct om kosteloos ontbinden van de overeenkomst omdat 50+ Mobiel joi kennelijk niet kan leveren wat je mag verwachten?

• bkaltijdveilig
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:15
Ook ik ervaar helaas sinds de overstap naar 50+ mobiel een hele slechte bel kwaliteit. Ik ben dus niet de enige blijkbaar…

• Snake_Eye
U123456 schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:06:
[...]
Waarom vraag je niet direct om kosteloos ontbinden van de overeenkomst omdat 50+ Mobiel joi kennelijk niet kan leveren wat je mag verwachten?
Dat heb ik ook gevraagd "Wanneer de problemen ondanks dit onderzoek blijven bestaan en 50+ Mobiel geen werkende oplossing kan bieden, wil ik mij beroepen op mijn recht om de overeenkomst wegens het niet naar behoren functioneren van de dienst te laten ontbinden, zonder kosten voor de resterende contractperiode."

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
[...]

Beste Niels,

Dat zie je bijna op geen enkele telefoon in Europa. Dat HD logo schijnt geblokkeerd te worden door providers. Het leek me wel handig om dat te zien, maar niemand kan me vertellen welke provider/telefoon je dan moet hebben.

• jongetje
richard1074 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 00:35:
[...]

Dat zie je bijna op geen enkele telefoon in Europa. Dat HD logo schijnt geblokkeerd te worden door providers. Het leek me wel handig om dat te zien, maar niemand kan me vertellen welke provider/telefoon je dan moet hebben.
Ik zie dat HD voice logo al jaren op mijn Samsungs uit de S serie dus lijkt me niet dat zoiets wordt geblokkeerd. Lijkt me meer een ding dat Apple niet nodig vindt om te tonen aan hun klanten vanuit hun wijsheid.

• mb1

mb1

Wel of geen logo, maakt voor mij niet uit, het met HD Voice klinkt of je bij iemand in de zelfde ruimte zit, zonder alsof je in een bonenblik staat te schreeuwen met een touwtje er tussen met aan de andere kant ook een zelfde blik.....

Niet te doen dus voor mij en ook vele anderen zoals ik heer lees!

@50plus mobiel dit is dus een generiek iets en niet specifiek voor mijn verbinding. Kan dit snel worden opgelost anders zou ik graag mijn contract willen ontbinden?

• twamdu
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:11
De laatste twee weken lijkt opeens dat bellen van 50+ naar 50+ binnen NL bijna niet mogelijk is. Telkens een paar seconden geluid, dan paar seconden stilte. Ook vaak gaat de telefoon niet over. Naar en van andere providers is het prima, geen centje pijn.
Is dit een bekend probleem? Het lijkt alsof door de acties er teveel abonnees bij gekomen zijn en het netwerk overbelast raakt. We (ik en mijn vriendin) denken erover onze tweejaar contracten maar af te kopen en naar de KPN te gaan.

Vraagje 2: Kan ik na afkoop nog hetzelfde nummer meenemen?
Antwoord Klantenservice: Ja, en als het probleem niet op te lossen is dan gratis contract beëindiging en nummer vrijgave. Wel netjes dus.
Inmiddels ook via klantenservice: toestel half uur uitgezet waarbij zij de SIM administratie resetten. En nu verder testen...

[ Voor 24% gewijzigd door twamdu op 09-09-2026 14:32 ]

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
Ik had sinds een paar maanden zeer slechte bel kwaliteit. 2 dagen terug heb ik 50plusmobiel gebeld en sindsdien heb ik een goede belkwaliteit! Wat mij opvalt is dat ik nu ook nonstop vol bereik heb. Hebben ze mijn sim prioriteit gegeven ofzo? Geen idee maar wat ze ook hebben gedaan het heeft gewerkt.

Ik moest mijn mobiel netwerk op android resetten, telefoon kwartier lang uit laten staan en daarna mocht ik het weer gebruiken. Ik had mijn twijfels maar voor nu blijkt het te werken.

• Ewivis
Om even wat tegengeluid te geven, ik ervaar eigenlijk niet zoveel problemen met 50+. Ik had eerst Ben (Odido netwerk) en voor wat ik doe en bel zijn er geen problemen. Je kunt tegenwoordig ook vaak gewoon met Whatsapp bellen mocht het een issue zijn met normaal bellen.

Uiteraard moeten diensten wel goed werken als je ervoor betaald. 1 euro per maand is natuurlijk ook een belachelijk laag bedrag....

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Hoi allemaal,

Wat vervelend dat er een in de afgelopen periode meerdere berichten zijn over een slechte audio kwaliteit. We willen dat graag met onze technische dienst dieper onderzoeken, waarvoor we enkele gegevens nodig hebben.

Mocht je dus recent een gesprek gehad met slechte audio dan ontvang ik graag op klantenservice@50plusmobiel.nl t.a.v. Niels Tweakers de volgende gegevens:
A nummer (beller) - B nummer (ontvanger) + tijdstip + dag

Meerdere regels (gesprekken) hiervan zijn ook welkom. Je mag zowel de beller als ontvanger zijn met je 50+ mobiel nummer.

@mb1 @mdlaat @Snake_Eye @bkaltijdveilig @twamdu + iedereen die diezelfde klacht ervaart.

-Niels

• Snake_Eye
Update:

Ik had al langere tijd problemen met wegvallend geluid tijdens gesprekken bij 50+ Mobiel. Zowel ik als de persoon aan de andere kant konden elkaar soms tijdelijk niet meer horen, terwijl het gesprek wel verbonden bleef.

Ik heb van alles getest, waaronder 4G-only, een andere telefoon en contact met 50+ Mobiel.

Gemaild naar 50+mobiel zoals hier eerder weergeven.

ANTWOORD VAN 50+MOBIEL

"Bedankt voor uw e-mailbericht. Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw mobiele abonnement.

Wij hebben uw simkaart met succes opnieuw aangemeld op het netwerk. Om weer gebruik te kunnen maken van onze diensten, verzoeken wij u vriendelijk om uw toestel voor 15 minuten uit te schakelen en vervolgens weer opnieuw op te starten. Indien u nog steeds problemen ervaart horen wij dit graag.

Door de netwerkreset wordt uw aansluiting opnieuw aangemeld op het mobiele netwerk. Hierdoor kan uw toestel verbinding maken met een andere netwerkgroep of cel, wat kan zorgen voor een stabielere verbinding en betere gesprekskwaliteit.

Mocht dit het probleem niet hebben verholpen, horen wij het graag van u zodat wij verder kunnen kijken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

Sindsdien lijken de gesprekken normaal te verlopen.

[ Voor 51% gewijzigd door Snake_Eye op 09-09-2026 18:41 ]

• mb1

mb1

50plus mobiel schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:00:
Hoi allemaal,

Wat vervelend dat er een in de afgelopen periode meerdere berichten zijn over een slechte audio kwaliteit. We willen dat graag met onze technische dienst dieper onderzoeken, waarvoor we enkele gegevens nodig hebben.

Mocht je dus recent een gesprek gehad met slechte audio dan ontvang ik graag op klantenservice@50plusmobiel.nl t.a.v. Niels Tweakers de volgende gegevens:

Meerdere regels (gesprekken) hiervan zijn ook welkom. Je mag zowel de beller als ontvanger zijn met je 50+ mobiel nummer.

@mb1 @mdlaat @Snake_Eye @bkaltijdveilig @twamdu + iedereen die diezelfde klacht ervaart.

-Niels
Ik heb het idee dat ik sinds ik terug ben van vakantie uit het buitenland betere gesprekskwaliteit ervaar in Nederland.

Ik heb nog weinig privé gesprekken gevoerd afgelopen week, maar ik kom er op terug.

• Rayman30
50plus mobiel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:08:
[...]

Hoi @Rayman30,

-Niels
Melding is gedaan op 28 augustus. Op 2 september kwam dit positieve bericht. Maar daarna heb ik helemaal niks meer gehoord van een eventuele voortgang en staat VOLTE nog steeds uit op de telefoon. Is er ondertussen al iets te melden aan mij?

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Rayman30 schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:37:
[...]

Melding is gedaan op 28 augustus. Op 2 september kwam dit positieve bericht. Maar daarna heb ik helemaal niks meer gehoord van een eventuele voortgang en staat VOLTE nog steeds uit op de telefoon. Is er ondertussen al iets te melden aan mij?
Hoi @Rayman30,

We hadden graag al een inhoudelijke terugkoppeling gedeeld, echter loopt het proces nog.
De VoLTE client van de Pixel 11-serie gedraagt zich anders dan die van andere toestellen.
Op de achtergrond blijven we actief bezig met het zoeken van een oplossing en zullen het direct delen wanneer deze er is.

-Niels

• Rayman30
50plus mobiel schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:41:
[...]

Hoi @Rayman30,

We hadden graag al een inhoudelijke terugkoppeling gedeeld, echter loopt het proces nog.
De VoLTE client van de Pixel 11-serie gedraagt zich anders dan die van andere toestellen.
Op de achtergrond blijven we actief bezig met het zoeken van een oplossing en zullen het direct delen wanneer deze er is.

-Niels
Hoi Niels, bedankt voor de update. Aangezien dit Tweakers is, mag je best wat technischer zijn. Wat hebben jullie precies gemeten aan afwijkend gedrag van de VoLTE-client van de Pixel 11-serie?

Gaat het bijvoorbeeld mis bij de IMS-registratie of het vernieuwen daarvan, of blijft het toestel wel geregistreerd maar loopt de afhandeling van een inkomende SIP INVITE vast? Zien jullie daarbij specifieke SIP-foutcodes, time-outs of een afwijking in de aangeboden capabilities ten opzichte van toestellen die wel werken?

Ik ben ook benieuwd of jullie dit zelf hebben kunnen reproduceren en of het specifiek speelt in combinatie met jullie MVNE-platform of provisioning. Zijn het IMS-profiel en de VoLTE-provisioning van mijn aansluiting gecontroleerd, en zijn Google en de betrokken netwerkleverancier inmiddels bij het onderzoek betrokken?

Ik verwacht uiteraard geen traces met klantgegevens op het forum, maar een technische samenvatting zou helpen om te begrijpen waar het onderzoek staat. “De client gedraagt zich anders” zegt op zichzelf nog weinig over wat er fout gaat en waar de oplossing moet komen.

Met VoLTE uit en 2G toegestaan ben ik redelijk bereikbaar, maar tijdens gesprekken valt mijn mobiele dataverbinding weg of wordt deze onbruikbaar. Dat onderbreekt streaming en de online functies van Android Auto. Het blijft dus een tijdelijke workaround.

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Rayman30 schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:04:
[...]

Hoi Niels, bedankt voor de update. Aangezien dit Tweakers is, mag je best wat technischer zijn. Wat hebben jullie precies gemeten aan afwijkend gedrag van de VoLTE-client van de Pixel 11-serie?

Gaat het bijvoorbeeld mis bij de IMS-registratie of het vernieuwen daarvan, of blijft het toestel wel geregistreerd maar loopt de afhandeling van een inkomende SIP INVITE vast? Zien jullie daarbij specifieke SIP-foutcodes, time-outs of een afwijking in de aangeboden capabilities ten opzichte van toestellen die wel werken?

Ik ben ook benieuwd of jullie dit zelf hebben kunnen reproduceren en of het specifiek speelt in combinatie met jullie MVNE-platform of provisioning. Zijn het IMS-profiel en de VoLTE-provisioning van mijn aansluiting gecontroleerd, en zijn Google en de betrokken netwerkleverancier inmiddels bij het onderzoek betrokken?

Ik verwacht uiteraard geen traces met klantgegevens op het forum, maar een technische samenvatting zou helpen om te begrijpen waar het onderzoek staat. “De client gedraagt zich anders” zegt op zichzelf nog weinig over wat er fout gaat en waar de oplossing moet komen.

Met VoLTE uit en 2G toegestaan ben ik redelijk bereikbaar, maar tijdens gesprekken valt mijn mobiele dataverbinding weg of wordt deze onbruikbaar. Dat onderbreekt streaming en de online functies van Android Auto. Het blijft dus een tijdelijke workaround.
Hoi @Rayman30,

Ik begrijp dat er op dit platform meer behoefte is aan technische onderbouwing, echter is het beeld vanuit de technische afdeling hiervoor nog niet compleet genoeg. We willen geen inhoudelijke reactie plaatsen zonder hier volledig achter te staan.

Ze blijven actief bezig met dit probleem en zullen zodra dit beschikbaar is een reactie met mij delen. In de tussentijd is het uitschakelen van VoLTE ook inderdaad bedoeld als een tijdelijke workaround.

-Niels

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik ben momenteel in Maleisië en heb daarbij mijn primaire (50PlusMobiel) SIM uitstaan, omdat ik m'n Maleisische nummer gebruik voor 4G. Echter verwachtte ik een SMS via m'n Nederlandse nummer, dus heb de SIM-kaart weer aangezet, maar ik ontvang met geen mogelijkheid SMS'jes of belletjes. Nu heb ik wat zitten zoeken en komt dat door het volgende:

Het ligt deels aan de manier waarop mobiele netwerken in Maleisië tegenwoordig werken. Maleisië heeft het 3G-netwerk volledig uitgezet en hanteert een streng beleid voor het uitfaseren van 2G. Buitenlandse simkaarten kunnen hierdoor alleen nog sms-berichten ontvangen als ze verbinding maken via 4G/5G met 'VoLTE-roaming'. Omdat 50PlusMobiel die specifieke optie niet toestaat of niet heeft geactiveerd op mijn 50PlusMobiel-simkaart (ik zag de optie immers alleen bij SIM 2), weigert het Maleisische netwerk simpelweg de sms-pakketjes door te sturen.

Is dit een bekend probleem?

• twamdu
twamdu schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:49:
De laatste twee weken lijkt opeens dat bellen van 50+ naar 50+ binnen NL bijna niet mogelijk is. Telkens een paar seconden geluid, dan paar seconden stilte. Ook vaak gaat de telefoon niet over. Naar en van andere providers is het prima, geen centje pijn.
Is dit een bekend probleem? Het lijkt alsof door de acties er teveel abonnees bij gekomen zijn en het netwerk overbelast raakt. We (ik en mijn vriendin) denken erover onze tweejaar contracten maar af te kopen en naar de KPN te gaan.

Vraagje 2: Kan ik na afkoop nog hetzelfde nummer meenemen?
Antwoord Klantenservice: Ja, en als het probleem niet op te lossen is dan gratis contract beëindiging en nummer vrijgave. Wel netjes dus.
Inmiddels ook via klantenservice: toestel half uur uitgezet waarbij zij de SIM administratie resetten. En nu verder testen...
Het geluid lijkt nu goed te blijven, geen onderbrekingen meer. Helaas lijk ik af en toe compleet onbereikbaar (b.v. vanaf een 50+ nummer, en AUMC ziekenhuis) terwijl alle symbolen in de statusbalk kloppen. Na een halve minuut op vliegtuigmodus ben ik weer wel direct bereikbaar. Dit 50+ mobiel heeft een te onbetrouwbaar systeem.

En of de duvel ermee speelt: een kwartier verder weer geluidsprobleem bij 50+ naar 50+, en ook al een keer van KPN prepaid (onze reserve toestellen) naar 50+. Telefoon van mij of de andere kant gaat over, na opnemen doodse stilte. Ik wil van dit contract af, en mijn vriendin wil ook van het hare af. We gaan wel naar die dure KPN die blijft tenminste werken.

[ Voor 12% gewijzigd door twamdu op 16-09-2026 12:28 ]

• Rayman30
Vanwege het uitblijven van een concreet plan en het gebrek aan communicatie heb ik afgelopen maandag 14-09 een klacht gestuurd naar 50Plus.
Zoals eerder op dit forum te lezen werkt VoLTE bij mijn Pixel 11 Pro niet goed op mijn 50Plus-aansluiting. De oorzaak is mij ondanks navraag nog niet duidelijk gemaakt.
Ik bel nu over 2G.
Als tijdelijke oplossing prima, maar er zou gezocht worden naar een oplossing.

Vandaag kreeg ik een reply van de klantenservice:

De problemen die u ervaart worden veroorzaakt doordat uw toestel niet goed functioneert in combinatie met onze simkaart. Helaas kunnen we dit probleem op korte termijn niet verhelpen. Daarom bieden we u de mogelijkheid om kosteloos over te stappen naar een andere provider.

Wat helaas uitblijft is een technische verklaring, zo dat ik nog steeds geen idee heb waar het probleem nu zit. Morgen maar even wat providers bellen dus, alvorens zomaar ergens naartoe te verhuizen.

Ik laat deze uitkomst hier achter, zodat mensen met een Pixel 11 (Pro) weten dat het toestel mogelijk niet ondersteund wordt door 50Plus en dat er een mogelijkheid is dat ze tegen dezelfde issues aanlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rayman30 op 16-09-2026 21:25 ]

• Ethnic
50plus mobiel schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:00:
Hoi allemaal,

-Niels
Vandaag heb ik weer meerdere keren problemen gehad. De gene die mij heeft gebeld heeft 3 x geprobeerd, maar alle 3 de keren konden ze mijn stem niet horen. Heb je ondertussen al een mail gestuurd. Hoop dat je mij kan helpen.

• Ethnic
Rayman30 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:36:
Vanwege het uitblijven van een concreet plan en het gebrek aan communicatie heb ik afgelopen maandag 14-09 een klacht gestuurd naar 50Plus.
Zoals eerder op dit forum te lezen werkt VoLTE bij mijn Pixel 11 Pro niet goed op mijn 50Plus-aansluiting. De oorzaak is mij ondanks navraag nog niet duidelijk gemaakt.
Ik bel nu over 2G.
Als tijdelijke oplossing prima, maar er zou gezocht worden naar een oplossing.

Vandaag kreeg ik een reply van de klantenservice:

De problemen die u ervaart worden veroorzaakt doordat uw toestel niet goed functioneert in combinatie met onze simkaart. Helaas kunnen we dit probleem op korte termijn niet verhelpen. Daarom bieden we u de mogelijkheid om kosteloos over te stappen naar een andere provider.

Wat helaas uitblijft is een technische verklaring, zo dat ik nog steeds geen idee heb waar het probleem nu zit. Morgen maar even wat providers bellen dus, alvorens zomaar ergens naartoe te verhuizen.

Ik laat deze uitkomst hier achter, zodat mensen met een Pixel 11 (Pro) weten dat het toestel mogelijk niet ondersteund wordt door 50Plus en dat er een mogelijkheid is dat ze tegen dezelfde issues aanlopen.
Ik heb nu meerdere keren problemen gehad en kon mijn afspraken niet aanpassen omdat ik geen gesprek kon voeren. 1 keer met 50+ gebeld en dit gemeld en vandaag via email een melding gemaakt. Dit is wel een groot probleem aan het worden in mijn dagelijkse leven.

Zouden ze mijn contract ook kunnen ontbinden mocht ik dat willen?

• Rayman30
Ethnic schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:38:
[...]

Ik heb nu meerdere keren problemen gehad en kon mijn afspraken niet aanpassen omdat ik geen gesprek kon voeren. 1 keer met 50+ gebeld en dit gemeld en vandaag via email een melding gemaakt. Dit is wel een groot probleem aan het worden in mijn dagelijkse leven.

Zouden ze mijn contract ook kunnen ontbinden mocht ik dat willen?
Het was niet mijn insteek om naar een andere provider te gaan, maar als de basisfunctionaliteit niet geleverd kan worden, dan is dat inderdaad een reden om zonder boete je contract te ontbinden met behoud van eigen nummer. 50 Plus zou je optie moeten bieden als het niet verbeterd.
Heb je al een officiële klacht gestuurd? Dat is wel eerst nodig.

• Ethnic
Rayman30 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:48:
[...]

Het was niet mijn insteek om naar een andere provider te gaan, maar als de basisfunctionaliteit niet geleverd kan worden, dan is dat inderdaad een reden om zonder boete je contract te ontbinden met behoud van eigen nummer. 50 Plus zou je optie moeten bieden als het niet verbeterd.
Dat ligt eraan. Wordt de eerste keer dat ik ze heb gebeld meegeteld? Zo ja dan 2 keer gemeld. Anders heb ik dit gisteren voor het eerst gedaan.

En ben het met je eens. Alles is leuk en aardig, maar als de basis functionaliteit niet werkt hebben wij er niets aan. Vandaar ook dat ik nu al een case begin hierover, mocht het binnenkort nog niet gefixed zijn. Ben een beetje klaar met telkens opnieuw bellen en afspraken verzetten enzo.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13
Rayman30 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:48:
[...]

hoe heb je de officiële klacht ingestuurd? Hier wederom: Een Google Pixel 11 Pro telefoon icm 50+ abonnement waarop we niet bereikbaar zijn.

Via WhatsApp laat 50+ mobiel je allerlei opties uitproberen, die we allang hebben doorgegeven dat we dit al hebben geprobeerd maar helaas niet werkt.

Ook aangegeven dat er meerdere gevallen bij 50+mobiel bekend moeten zijn met Google Pixel 11 (Pro) waarbij men niet gebeld kan worden zolang VoLTE aanstaat.

Toevoeging 11:00uur:
Inmiddels via WhatsApp de bevestiging gekregen dat we kosteloos kunnen overstappen naar een andere provider:
"De problemen die u ervaart worden veroorzaakt doordat uw toestel niet goed functioneert in combinatie met onze simkaart. Helaas kunnen we dit probleem op korte termijn niet verhelpen. Daarom bieden we u de mogelijkheid om kosteloos over te stappen naar een andere provider.

Uw nummer wordt vanaf morgen vrijgegeven, zodat u met nummerbehoud een abonnement bij een andere provider kunt afsluiten. Zodra uw nummer door de nieuwe provider is overgenomen, stopt uw abonnement bij ons automatisch.

We hadden u graag een andere oplossing geboden, maar helaas is dat op dit moment niet mogelijk."
edit:
Nieuwe info ontvangen via WhatsApp.

[ Voor 30% gewijzigd door SparTi op 18-09-2026 11:01 ]

• Ethnic
Vandaag heb ik 2 verschillende medewerkers van 50+ gesproken.

Van de gene aan de lijn moest ik 2g uitzetten. Van de gene op whatsapp mocht ik geen 2e simkaart gebruiken en blijkbaar werkt 50+ niet. Ik citeer "Wij werken niet met duo simkaarten andere providers wellicht wel".

Wat is dit nou voor iets stoms? Tijdens het afsluiten van een contract ben ik hier niet over gewaarschuwd. Verder kan ik het ook nergens op hun website vinden.

• twamdu
Ethnic schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:22:
Vandaag heb ik 2 verschillende medewerkers van 50+ gesproken.

Van de gene aan de lijn moest ik 2g uitzetten. Van de gene op whatsapp mocht ik geen 2e simkaart gebruiken en blijkbaar werkt 50+ niet. Ik citeer "Wij werken niet met duo simkaarten andere providers wellicht wel".
Wat is dit nou voor iets stoms? Tijdens het afsluiten van een contract ben ik hier niet over gewaarschuwd. Verder kan ik het ook nergens op hun website vinden.
Dat is heel leuk om te horen. Ik heb ook de audioproblemen, en het soms niet bereikbaar zijn. En een 2e SIM voor data van XS4ALL (die ik er nu uithaal, niet meer nodig als 50+ goed werkt). Die 2e SIM had ik ook al bij 50+ gemeld. Ben benieuwd, maar weer statistiek verzamelen.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:28
Ethnic schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:22:
Ik citeer "Wij werken niet met duo simkaarten andere providers wellicht wel".
50+ biedt inderdaad geen duo simkaart aan….. maar dat is natuurlijk iets heel anders dan meerdere (e)sims in 1 toestel gebruiken :-).

• Ethnic
Minimalist1 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 15:56:
[...]

50+ biedt inderdaad geen duo simkaart aan….. maar dat is natuurlijk iets heel anders dan meerdere (e)sims in 1 toestel gebruiken :-).
Dat gaf ik ook aan. Medewerkster wist het verschil nog niet eens... En die probeert mij advies te geven over wat de oplossing is. Jeetje wat is dit een downer zeg. Als ze dit niet kunnen oplossen ga ik gelijk overstappen naar een andere.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:28
Het is gewoon een lowbudget aanbieder. Prima voor de basis diensten maar het is niet realistisch om veel anders te verwachten. Daar betaal je ook niet voor.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40

Gotiniens

Fairly odd Tim

Zijn de VoLTE problemen gelimiteerd tot de Pixel 11 Serie?
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste