Ja; ik heb dezelfde cryptische tekst, maar dan met 150MB.Drks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:21:
[Afbeelding]
Ik heb al 1,5 jaar een abo op 50+. Nu zie ik voor het eerst een melding over een datareservering? Hebben meer mensen dit? Wat houdt het in?
Geen idee wat ze er mee willen zeggen.
Ik hoop dat ik niet zoals een aantal jaar terug op het vodafone netwerk, problemen krijg met binnenshuis ontvangst. Dat was meer dan 8 jaar geleden, en had ik alleen goed ontvangst achter in de tuin
Maar goed, zal ondertussen wel heel veel anders zijn....toch...
Dat is nog maar de vraagppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:41:
Morgen ga ik over van Youfone naar 50+ met de 5 euro deal. (30g+onbeperkt).
Ik hoop dat ik niet zoals een aantal jaar terug op het vodafone netwerk, problemen krijg met binnenshuis ontvangst. Dat was meer dan 8 jaar geleden, en had ik alleen goed ontvangst achter in de tuin
Maar goed, zal ondertussen wel heel veel anders zijn....toch...
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Houdt dit nou nooit op, zelfs na de uitrol?ppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:30:
[...]
Dat zou zuur zijn aangezien VoLTE ook niet werkt bij 50+.
Maar goed, morgen weet ik meer
Je beslist zelf om over te stappen want lekker goedkoop, en dan kom je een dag van tevoren hier met opmerkingen waar niemand verder iets mee kan…. Waarom?
Maak je er maar niet te druk om, want er is niet zo veel aan de handTweakGP schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:38:
[...]
Houdt dit nou nooit op?
Je beslist zelf om over te stappen want lekker goedkoop, en dan kom je een dag van tevoren hier met opmerkingen waar niemand verder iets mee kan…. Waarom?
Ik ga het gewoon wederom ervaren hoe het gaat op het vodafone netwerk. Niks meer, niks minder.
Ik was enkel mijn eerdere ervaring over het bereik in het huis vergeten. En het is een behoorlijke tijd terug, dus ik maak mij er niet druk om. Jammer te zien dat jij dat wel doet.
Als ik kijk bij mijn postcode op het dekkingskaartje. Dan heb ik vol 2G en volgens mij bel je daarover? Dus het zal allemaal wel meevallen als het over spraak/bellen gaat. En je hebt natuurlijk gelijk dat ik mijn eigen netwerk/wifi gebruik hier thuis voor data.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:37:
Ik zal eerlijk zijn: bereik binnen is wel belabberd als ik beneden ben op 4G vergeleken met YouFone. Boven is het wel beter, maar dat is logisch. Maar goed, waarom 4G gebruiken als je Wi-Fi hebt?
Maar goed, ik weet verder niet heel veel over de werking van een 2g etc...netwerk...
Er wordt een aantal MB "vooruit" gereserveerd van je bundel. Ik zie 150MB en 300MB voorbij komen. Je werkelijke verbruik wordt daar dagelijks mee verrekend. Waarom 50+ Mobiel dat zo doet, daar kunnen we alleen naar gissen. Je verwacht immers je hele databundel te allen tijde ter beschikking te hebben. In werkelijkheid is dat natuurlijk ook zo.Drks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:21:
[Afbeelding]
Ik heb al 1,5 jaar een abo op 50+. Nu zie ik voor het eerst een melding over een datareservering? Hebben meer mensen dit? Wat houdt het in?
Mijn vermoeden is dat data per abonnee in blokken van 150MB van Vodafone worden afgenomen, zodat je steeds genoeg ter beschikking hebt. Ik vraag me dan af waarom 50+ Mobiel ervoor kiest klanten te confronteren met deze manier van 'interne' verrekening.
Terug naar de werkelijkheid: Je verbruikte MB's worden dagelijks correct van je bundel afgetrokken.
Dat werkt welppeterr schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:30:
[...]
Dat zou zuur zijn aangezien VoLTE ook niet werkt bij 50+.
Maar goed, morgen weet ik meer
Ook heb ik gewoon goed ontvangst om te bellen hier in dit betonnen huisje. Ook helemaal top.
Dashboard werkt ook, dus gelijk even de buitenbundel settings aangepast. Werkt ook top.
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:25:
Had het over 4G-gebruik, dus niet per se bellen, alhoewel bellen ook blikkerig is (50+ Mobiel ondersteunt geen HD Voice). VoLTE wordt wel ondersteund.
Same here! Zo af en toe zie ik HD staan op mijn SamsungDark96 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.
Dat kan afhankelijk zijnDark96 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb gewoon HD+ met bellen, volgens mij wel afhankelijk van met wie. Maar het is er zeker bij 50+.
Moet van 2 kanten ondersteunt worden
[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-11-2025 19:00 ]
Dan foppen ze de boelAnonymoussaurus schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:00:
Normaalgesproken is dat toch niet zo? Met Youfone had ik het altijd dacht ik.
Wat een onzin statement. Wat voor een bewijs heb je hiervoor?
[ Voor 11% gewijzigd door zx9r_mario op 06-11-2025 17:32 ]
Maak jezelf niet zo drukzx9r_mario schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:29:
Ik heb 3 telefoons geprobeert voor 4G bellen. Met een Lebara SIM zie ik de optie Bellen via 4G op Samsung en Xiaomi phones. Met 50plus SIM is die optie dan verdwenen. In huis hebben we 2 50plus abo's. Beide geven geen 4G bellen optie maar verschijnt wel de optie 2G Toegestaan?
Je kunt toch bellen
Bel anders via signal
In de oude 50+ situatie zag je tijdens het bellen op mijn Samsung dat de telefoon terugschakelde naar 2G. Nu blijft tijdens het bellen 4g logo staan plus dat je kan blijven internetten. Dus dat kan alleen via 4g en zover mijn kennis gaat is HD altijd / alleen beschikbaar bij 4g VoLTE. Geen 4g is geen HD.zx9r_mario schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:29:
Ik heb 3 telefoons geprobeert voor 4G bellen. Met een Lebara SIM zie ik de optie Bellen via 4G op Samsung en Xiaomi phones. Met 50plus SIM is die optie dan verdwenen. In huis hebben we 2 50plus abo's. Beide geven geen 4G bellen optie maar verschijnt wel de optie 2G Toegestaan?
[ Voor 10% gewijzigd door kielkiel op 06-11-2025 21:02 ]
Dit staat aangegeven bij 50+ mobiel: De optie "Bellen via 4G" is i.c.m. een simkaart op het Vodafone netwerk niet zichtbaar in de toestelinstellingen maar staat, mits het toestel dit ondersteund, standaard op de achtergrond aan."kielkiel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:55:
[...]
In de oude 50+ situatie zag je tijdens het bellen op mijn Samsung dat de telefoon terugschakelde naar 2G. Nu blijft tijdens het bellen 4g logo staan plus dat je kan blijven internetten. Dus dat kan alleen via 4g en zover mijn kennis gaat is HD altijd / alleen beschikbaar bij 4g VoLTE. Geen 4g is geen HD.
Hier hoef ik nooit in te loggen. Alleen die link naar de voordeelwinkel werkt al maanden niet (de browser die wordt geopend sluit meteen weer).chim0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:31:
Hatelijk dat de app je inloggegevens niet onthoudt zoals Simpel. Elke keer intypen.
We hebben het over Android toch? Heb al gekeken in de instellingen, wachtwoordbeheer etc. maar kan niks vinden. Kan hem ook niet toevoegen.jongetje schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:40:
[...]
Hier hoef ik nooit in te loggen. Alleen die link naar de voordeelwinkel werkt al maanden niet (de browser die wordt geopend sluit meteen weer).
Link naar voordeelwinkel vanuit de app werkt ook zoals verwacht.
[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 11-11-2025 08:43 ]
ppeterr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:41:
Hier werkt het normaal. Android met bitwarden. App onthoud ook de login gegevens.
Link naar voordeelwinkel vanuit de app werkt ook zoals verwacht.
Oke raar. Bij andere apps onthoudt ie het wel gewoon. Er is ook bij eerste keer inloggen niet gevraagd om de gegevens te onthouden zoals bij andere apps. Ik ga wel even puzzelen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:14:
Hier gaat het ook goed.
https://cta-redirect.hubs...d1-4c4a-8d71-fc79db73ff22
:strip_exif()/f/image/TVvPDXTg7uJLJzDMsDuJVnxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Die url brengt mij nergens, cache legen helpt niet. Als ik het in een vpn proxy gooi werkt de knop wel.
Heb je in de app geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken in je profiel?chim0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:31:
Hatelijk dat de app je inloggegevens niet onthoudt zoals Simpel. Elke keer intypen.
Heb het nu met de wachtwoordmanager (blijkbaar iets over het hoofd gezien) voor elkaar dat ie het wachtwoord onthoudt alleen het e-mailadres niet.FreshM schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:10:
[...]
Heb je in de app geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken in je profiel?
Sinds de overstap van 4G naar 5G is helemaal mis, telefoontjes vallen consequent weg, als het lukt is er sprake van enorme vertraging in de verbinding. Mijn telefoon maar teruggezet op 4G maar de problemen verdwijnen er niet mee.
Contact opgenomen met de klantenservice van 50+. Die zegt: het komt doordat ik bel via het 2G netwerk, dat moet ik uitzetten. Dat is echter niet handmatig uit te zetten (edit: op mijn iOS toestel); 50+ stuurt vervolgens een handleiding hoe ik mijn telefoon op 4G of 5G kan zetten (wat dus de enige 2 keuzes zijn, en die heb ik al een paar keer gewisseld) Edit: mijn simkaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk, ik moet mijn toestel 15 min uitschakelen. Benieuwd of dit soelaas zal bieden. Tot zover deze oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 21-11-2025 10:40 ]
Wat heb je voor een merk/type mobiel?autoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:51:
Ik heb inmiddels ruime ervaring met goedkope sim-only providers, altijd wel naar tevredenheid. Vorig jaar ben ik overgestapt van HollandseNieuwe naar 50+ maar voor het eerst ervaar ik slechte gesprekskwaliteit (grappig, de stem van die vriendelijke supermarkt manager op de voicemail is al niet eens te verstaan).
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Reden van de vraag is deze FAQ op hun site: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijkautoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
iPhone 13 (mini)
Nu wordt de iphone niet specifiek genoemd maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen mee kunnen zijn.Kan ik bellen en internetten tegelijkertijd?
Ja, deze optie is sinds 15-08-2025 automatisch inbegrepen!
Per 15-08-2025 hebben alle nieuwe bestellingen dit automatisch in het abonnement ontvangen. Alle bestellingen van voor deze datum hebben het gefaseerd erbij gekregen, waarvan de laatste groep op 30-10-2025 was.
De optie "Bellen via 4G" is i.c.m. een simkaart op het Vodafone netwerk niet zichtbaar in de toestelinstellingen maar staat, mits het toestel dit ondersteund, standaard op de achtergrond aan.
Let op, momenteel werkt deze functie (VoLTE) bij enkele Motorola modellen niet of niet volledig. We zijn druk bezig om dit probleem voor deze modellen te herstellen, onze excuses voor het ongemak.
Momenteel bekend bij, maar niet gelimiteerd tot:
- Motorola Edge 50 Fusion
- Motorola G85 5G
Probeer eens een nieuwer toestelautoreverse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
iPhone 13 (mini)
JaW1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:05:
[...]
Die heeft @autoreverse gewoon liggen, toch ?
Ik begrijp dat 50+ op het vodafone netwerk zit, ik heb op een aantal locaties een enorme flashback naar de 90ies. Super slecht eigenlijk.
Kan ik daar zelf iets aan verbeteren, lijkt mij stug dat dit gangbaar is in 2025.
Je kan wifi bellen inschakelenppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:12:
Hoe vinden jullie de dekking en bereik van een dataverbinding binnenshuis?
Ik begrijp dat 50+ op het vodafone netwerk zit, ik heb op een aantal locaties een enorme flashback naar de 90ies. Super slecht eigenlijk.
Kan ik daar zelf iets aan verbeteren, lijkt mij stug dat dit gangbaar is in 2025.
Dit is gewoon een probleem van de zendmast die daar te ver weg staat en een geïsoleerde fitnessruimteAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:19:
Heb hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld in de Basic-Fit sta, helemaal niet zo ver van het raam, heb ik 0 tot 1 streepje, 4G doet het simpelweg niet. Weet niet of dit een VodafoneZiggo probleem in het algemeen is of dat dit enkel 50Plus Mobiel is.
Je kan basic Fit vragen het signaal te versterken binnen of je internet toegang te geven via wifi zodat je het gesprek via de wifi kunt laten verlopen
Ook een 5g toestel kan je probleem verhelpen
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:21 ]
Gaat mij om data, ik geloof best dat bellen evengoed wel lukt.
Ik vraag mij dat ook af. Ik ga het eens wat beter onderzoeken, en anders een belletje er aan wagen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:19:
Heb hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld in de Basic-Fit sta, helemaal niet zo ver van het raam, heb ik 0 tot 1 streepje, 4G doet het simpelweg niet. Weet niet of dit een VodafoneZiggo probleem in het algemeen is of dat dit enkel 50Plus Mobiel is.
Daarnaast word ik er een beetje moedeloos van dat je bij elke klacht van een gebruiker hier op Tweakers (ook valide klachten), er linea recta op springt als communicatiemedewerker van 50Plus Mobiel, en dan over te komen alsof het een PEBKAC is. "Oh maar dat komt omdat het aan Basic-Fit ligt", "ja maar je betaalt maar 5 euro per maand", "ja maar gebruik dan gewoon Wi-Fi om te bellen". Veel daarvan zijn geen oplossingen, dat is gewoonweg een 50Plus Mobiel probleem, niks meer, niks minder. Bij andere providers ging het wél allemaal goed. Ja, het is goedkoop, maar dat betekent niet dat basisdingen (slecht verstaanbaar door de telefoon) niet hoeven te werken. Om dan maar elke keer alles weg te wuiven en te doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-11-2025 16:28 ]
Die andere providers maken ook gebruik van het Vodafone netwerk?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:
Het is niet alleen bij Basic-Fit, maar ook bij mijn ouderlijk huis, midden in de woonwijk dus. Beneden is het signaal klote, boven is het oke. Dat is bij andere providers wel gewoon prima. Overigens heb ik uiteraard een 5G-toestel, maar dat helpt niks, tuurlijk zelf ook allerlei dingen geprobeerd. Ik ben niet gek.offtopic:
Daarnaast word ik er een beetje moedeloos van dat je bij elke klacht van een gebruiker hier op Tweakers (ook valide klachten), er linea recta op springt als communicatiemedewerker van 50Plus Mobiel, en dan over te komen alsof het een PEBKAC is. "Oh maar dat komt omdat het aan Basic-Fit ligt", "ja maar je betaalt maar 5 euro per maand", "ja maar gebruik dan gewoon Wi-Fi om te bellen". Veel daarvan zijn geen oplossingen, dat is gewoonweg een 50Plus Mobiel probleem, niks meer, niks minder. Bij andere providers ging het wél allemaal goed. Ja, het is goedkoop, maar dat betekent niet dat basisdingen (slecht verstaanbaar door de telefoon) niet hoeven te werken. Om dan maar elke keer alles weg te wuiven en te doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.
Gebruikt een ander toestel?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:31:
Mijn pa heeft VodafoneZiggo en heeft die problemen niet nee.
Verder betaal ik ook 5 euro....maar het is echt heel simpel, als ik mij er op een gegeven moment te erg aan erger koop ik de boel wel af.
Overigens, woon en werk ik practisch onder eens mast. Het heeft met de techniek te maken vermoed ik.
Maar goed daar weet ik niet voldoende over.
[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 21-11-2025 16:35 ]
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:
Het is niet alleen bij Basic-Fit, maar ook bij mijn ouderlijk huis, midden in de woonwijk dus. Beneden is het signaal klote, boven is het oke. Dat is bij andere providers wel gewoon prima. Overigens heb ik uiteraard een 5G-toestel, maar dat helpt niks, tuurlijk zelf ook allerlei dingen geprobeerd. Ik ben niet gek.
doen alsof het PEBKAC is, krijg ik nogal "you're holding it wrong" visioenen bij.,,,
Nou.. dat geeft wel een mogelijke verklaring ..Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:34:
Ja, dus dan gaan we het riedeltje weer krijgen "ja het ligt dus aan jouw toestel, die ondersteunt 50Plus Mobiel niet".Dat kan ook andersom zijn. Sterker nog: dit even vergeten? https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk. Zie 'let op'.
Er zijn veel mensen met Chinese toestellen die bepaalde frequenties niet ondersteunen
Ook naar gekeken idd, en ik zit best dichtbij een mast. Zelfde als Odido en KPN hebben.W1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:35:
[...]
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.
Dat heb ik je al vaker zien zeggen, en dat is gewoon bullshit. Zijn Europese toestellen/uitvoeringen met Europese ROMs. Zie ook https://www.kimovil.com/e...checker/NL/oneplus-nord-3. Nogmaals: kom aub niet met onzinredenen aanzetten, want zolang ik al actief ben in dit topic zie ik dit soort gaslighting voorbij komen.boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:36:
[...]
Nou.. dat geeft wel een mogelijke verklaring ..
Er zijn veel mensen met Chinese toestellen die bepaalde frequenties niet ondersteunen
Dat weet ik niet..ik kan niet in je hoofd kijken.ppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:38:
@boyette Begrijp ik nou dat jij voor 50+ werkt?
Aan een inhoudelijk antwoord waarmee je antwoord geeft op de vraag hebben de gebruikers meer aan dan dit soort nietszeggende en ontwijkende antwoorden. Svp hier in de toekomst rekening mee houden
[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 21-11-2025 17:44 ]
Oke. Grapjasboyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:39:
[...]
Dat weet ik niet..ik kan niet in je hoofd kijken
OnePlus dat is dus zon Chinees merk.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:39:
[...]
Ook naar gekeken idd, en ik zit best dichtbij een mast. Zelfde als Odido en KPN hebben.
[...]
Dat heb ik je al vaker zien zeggen, en dat is gewoon bullshit. Zijn Europese toestellen/uitvoeringen met Europese ROMs. Zie ook https://www.kimovil.com/e...checker/NL/oneplus-nord-3. Nogmaals: kom aub niet met onzinredenen aanzetten, want zolang ik al actief ben in dit topic zie ik dit soort gaslighting voorbij komen.
Met mijn Fairphone 6 heb ik nergens last van
Ook de iPhone 17 pro voor de nl markt geen probleem
Chinese realme wel probleem
Nou.. OnePlus zou ook zo een voorbeeld kunnen zijn
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:41 ]
Anyway, ik laat het hierbij want aan conflicten hebben we ook niks. Met alle respect, maar om escalatie te voorkomen negeer ik je vanaf nu. Ik wil graag enkel nuttige input.
Ga maar eens een lijst met toestellen bij houden waar het probleem zich wel een niet voordoet.. dan zul je toch een verband gaan ontdekkenAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:41:
"Dat is zo'n Chinees merk". Lekker stereotyperend, en gewoonweg gebaseerd op totaal niks, want zie de URL die ik stuur.
Anyway, ik laat het hierbij want aan conflicten hebben we ook niks. Met alle respect, maar om escalatie te voorkomen negeer ik je vanaf nu. Ik wil graag enkel nuttige input.
Empirisch onderzoek is zeker nuttige input
En vooral blind vertrouwen op Chinese merken is zeker niet nuttig
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-11-2025 16:43 ]
Dat heeft er niets mee te makenppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:45:
Alles komt uit China, zelfs die Fairphone wordt in elkaar geknutseld in China. Ik heb overigens een Fold 7.
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtmlW1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:35:
[...]
Heb je iets aan de antennekaart, om te bepalen of het misschien aan de mast ligt waarmee je verbindt ? Wel even aan de juiste knoppen draaien.
Bij mij in het dorp dus wel een KPN en Odido mast, geen Vodafone. Dat verklaart 2 jaar slechte dekking (binnenshuis)
Op een Samsung S21FE
[ Voor 3% gewijzigd door Nico Klus op 21-11-2025 16:51 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van VodafoneNico Klus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:49:
[...]
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtml
Bij mij in het dorp dus wel een KPN en Odido mast, geen Vodafone. Dat verklaart 2 jaar slechte dekking (binnenshuis)
Dat is een ander forum
Je bent in het verkeerde topic beland
Tot je dienst, Er zitten ook wel eens pareltjes van berichtjes in zo'n draadje met serieuze vragenNico Klus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:49:
[...]
thnx, daar heb ik meer aan dan https://coverage.vodafone.nl/coveragemvno/ziggo.shtml
boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
[...]
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van Vodafone
Dat is een ander forum
https://www.50plusmobiel....-de-dekking-van-50-mobielWat is de dekking van 50+mobiel?
50+ mobiel zit op de razendsnelle Vodafone 5G-masten. Dit zorgt voor een goed stabiele landelijke dekking.
Heb jij een betere kaart dan ik kan vinden?
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Sinds wanneer heeft 50+ een eigen netwerk? Die gebruiken toch Vodafone..Dus hij zit hier in het juiste topic.boyette schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
[...]
Je hebt dus geen probleem met 50+ maar met de dekking van Vodafone
Dat is een ander forum
Dat kun je aanzetten, alleen wordt dat niet ondersteund door 50+ mobiel:
https://www.50plusmobiel....en-jullie-bellen-via-wifi
Waarom wil het er bij jou niet in dat er dingen niet goed kunnen werken bij een provider als 50+ mobiel?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat lijkt dan me inderdaad de meest voor de hand liggende oorzaak. Moet ik het zo voorstellen, dat het gespreksverkeer en internetverkeer (voorzover dat al niet hetzelfde is tegenwoordig) elkaar dan nog in de weg zitten, dus dat ze tegelijk over een en dezelfde baan willen rijden en dat dat file of congestie oplevert?njitter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:13:
[...]
Reden van de vraag is deze FAQ op hun site: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk
[...]
Nu wordt de iphone niet specifiek genoemd maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen mee kunnen zijn.
Grappig want ik deelde dit nieuws thuis en toen zei mijn vrouw: 'Oh, ik hoor ook al een tijd lang klachten over dat ik niet te verstaan ben op mijn werktelefoon' en zij zit ook bij 50+ met een zakelijk abonnement (idd niet handig om zakelijk op een budget provider te gaan kennelijk, maar ze zit in de non-profit) ook op een iPhone (SE)
En wat als je je s25 nu op 2g zet ?jongetje schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:46:
Ik vond de kwaliteit beter toen ik nog op het oude 2g systeem zat dan nu met bellen op 4g. Heel veel wegvallende stukjes van het gesprek. Ik heb een S25 dusngeen chinees of budget toestel.
Dat kan niet, kan alleen voorkeur voor 3g, 4g of 5g. Dat kon wel met mijn s23 maar niet met de s25.
Wat bedoel je precies? APN settings resetten?kielkiel schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:07:
Ik had direct naar de overstap naar 5g ook last van gesprekken die met vertraging bij mijn gesprekspartner aan kwam. Op aanraden van de 50+ helpdesk heb ik toen de mobiele netwerkinstellingen gewist. En dat was de oplossing, wellicht ook voor andere problemen die recent genoemd zijn?
Nee alle netwerkinstellingenAnonymoussaurus schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:04:
[...]
Wat bedoel je precies? APN settings resetten?
Niet alleen specifiek de apn settings
Youfone / Simpel zijn ook budget maar klinken prima over het KPN en Odido netwerk. Dus dat zegt allemaal niks.autoreverse schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:28:
[...]
idd niet handig om zakelijk op een budget provider te gaan kennelijk
Ik bel meestal, dan heb je snel iemand aan de lijn.chim0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:25:
Hoe lang duurt het voordat je reactie krijgt van de klantenservice via de mail? Heb vrijdag een mailtje gestuurd. Ik weet het, we zijn nu maandag, maar even voor het idee. Over 10 dagen is alweer een nieuwe periode, hopelijk krijg ik wel voor die tijd reactie.
Vervolgens nu dus "geen service, alleen nood oproepen"
Weet iemand waar ik dat kan checken of er iets gaande is?
[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 08-12-2025 15:24 ]
Mag dat wel als je het 5 euro abonnement hebt....geintje natuurlijk. Maar ik dacht eerder een overzichtje met waar er werk in uitvoering is door vodafone. Ik heb nou niet het idee dat 50+ hier van op de hoogte is.
Ik heb het gevonden:
https://www.vodafone.nl/m...et-bellen-of-internetten/
En ja er zijn werkzaamheden, niet dat 50+ dat even gaat doorgeven ofzo......
[ Voor 42% gewijzigd door ppeterr op 08-12-2025 15:34 ]
Maar dat is alleen puur het netwerk. De achterliggende infrastructuur om te bellen, internetten ed. wordt niet door Vodafone beheerd.
Jup had het al gevonden, thanks anywayjongetje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:34:
@ppeterr En andere hier: https://www.vodafone.nl/m...et-bellen-of-internetten/
Maar dat is alleen puur het netwerk. De achterliggende infrastructuur om te bellen, internetten ed. wordt niet door Vodafone beheerd.
Dus bekend bij 50+ dat de stekker er uit gaat. En dat melden ze niet. Erg slordig.
[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 08-12-2025 15:36 ]
Tikje overdreven wellicht.... wil je een melding als er ergens een mast in onderhoud gaat, je hebt immers een mobiel dus je kan overal zijn toch?ppeterr schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:34:
[...]
Dus bekend bij 50+ dat de stekker er uit gaat. En dat melden ze niet. Erg slordig.
Ja daar heb je gelijkTweakGP schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:39:
[...]
Tikje overdreven wellicht.... wil je een melding als er ergens een mast in onderhoud gaat, je hebt immers een mobiel dus je kan overal zijn toch?
Heb nu drie mailtjes gestuurd, is verschillend. Eentje was 1 dag, andere 1 week en de andere zelfde dag. Zal wel van de drukte en/of personele bezetting afhangen.jongetje schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:54:
[...]
Ik bel meestal, dan heb je snel iemand aan de lijn.
Heb het nu voor elkaar dat de app mijn gegevens onthoud dus dat is fijn. Ik moet wel een paar keer klikken, maar ik hoef het iig niet elke keer in te tikken. En er stond even +150MB extra ofzo maar dat is nu weg. Waarschijnlijk vanwege nieuwe periode. Welkoms extraatje ofzo? Tot nu toe tevreden. Prima bereik, bellen gaat ook prima.
Verrek nu staat het wel weer.
Mobiel internet in MB
Beschikbaar 16019 (+ tot 150 MB gereserveerd)
Totaal 18000
Datareservering voor je telefoon
Er is momenteel een reservering van 150 MB gegeven aan je telefoon welke deze kan gebruiken. Als deze niet gebruikt wordt, wordt deze teruggegeven. In dat geval komt er weer meer MB beschikbaar.
[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 09-12-2025 09:15 ]
Bedankt voor uw e-mailbericht. we zien dat dit inderdaad geregeld is. U hoeft zich geen zorgen te maken. We wensen u veel plezier met het abonnement bij ons!
Bedankt voor uw e-mailbericht. Ja, Dit word ook verwerkt in uw 50 plus mobiel omgeving.
Hiermee wil men dus zeggen dat het de pret niet zal drukken..chim0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:16:
Helaas, na meerdere verzoeken om het rekeningnummer te wijzigen en toezeggingen dat het geregeld is, is er toch geld afgeschreven van iemand wat niet de bedoeling was. Nu weer afwachten op reactie. Ook in de app nog steeds het verkeerde rekeningnummer. Niet best..
[...]
[...]
Je zult veel plezier gaan beleven.. dat is een prettig vooruitzicht zeker met de kerst op komst..
Geniet ervan!
Ik begrijp dat iemand anders op dit moment jouw 50plus abonnement betaalt. Dat is op zich wel aardig, maar moet inderdaad gecorrigeerd worden. Reserveer zolang de kosten maar voor als je alsnog zelf moet betalen.chim0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:16:
Helaas, na meerdere verzoeken om het rekeningnummer te wijzigen en toezeggingen dat het geregeld is, is er toch geld afgeschreven van iemand wat niet de bedoeling was. Nu weer afwachten op reactie. Ook in de app nog steeds het verkeerde rekeningnummer. Niet best..
Misschien moet je er NOG MAAR EENS een mailtje aan wijden richting 50plus.
Nee, ik betaal het zelf alleen bij het aanvragen van een abonnement moet je de eerste maand betalen met iDEAL en dat heeft mijn vader gedaan aangezien ik geen iDEAL heb, omdat ik onder bewind sta (lang verhaal doet er niet toe) en mijn bewindvoerder niet aan internetbetalingen en automatische incasso's doet (standaard beleid). Dit was geen probleem alleen moest mijn bewindvoerder contact opnemen met de klantenservice om te regelen dat wij de betalingen handmatig doen, want nu staat mijn vader z'n rekeningnummer erin. Dit zou geregeld worden (zie quotes van klantenservice) maar blijkbaar niet dus. Er is nu dubbel betaald: één keer door mij en één keer door mijn vader want bij hem is geld afgeschreven. Nou zit mijn vader niet te springen om dat tientje en het kan best dat dit langs elkaar heen is gegaan vanwege administratieve redenen ofzo, maar we zijn nu 2 maanden verder en het is nog niet geregeld ondanks de meerdere toezeggingen dat het wel geregeld is en dat vind ik raar.W1ck1e schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:29:
[...]
Ik begrijp dat iemand anders op dit moment jouw 50plus abonnement betaalt. Dat is op zich wel aardig, maar moet inderdaad gecorrigeerd worden. Reserveer zolang de kosten maar voor als je alsnog zelf moet betalen.
Misschien moet je er NOG MAAR EENS een mailtje aan wijden richting 50plus.
Je kan het rekeningnummer wijzigen in je 50+ mobiel omgeving, maar ook dan moet je een eenmalige betaling doen van 1 cent dus dat gaat niet.
Als je dit zo uitlegt aan 50+ en je treft een medewerker die het allemaal zelf uitvoert of monitort (in plaats van er op vertrouwt dat een collega dat doet) zou het goed moeten komen. Lijkt mij.
Je bent niet de gemiddelde klant, maar met wat menselijk handwerk moet het toch op te lossen zijn.
Succes !
/f/image/PSHUfbIG9VPXbpfxznEEWPzd.png?f=fotoalbum_large)
Hoi allemaal,
Wij hechten veel waarde aan het verlenen van een goede service. Daarom bieden we vanaf nu ook een luisterend oor op Tweakers. We zullen regelmatig in deze discussie aanwezig zijn om extra uitleg te geven, vragen te beantwoorden en dieper op onderwerpen in te kunnen gaan.
Let op: voor service- en abonnementsvragen blijven onze reguliere klantenservicekanalen de vaste route. Dit forum is vooral een aanvulling daarop.
Team 50+ mobiel
Goed om te horen. Een daarop aanhakende vraag: zit @boyette niet achter dit account? Komt over als een medewerker.50plus mobiel schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:24:
[Afbeelding]
Hoi allemaal,
Wij hechten veel waarde aan het verlenen van een goede service. Daarom bieden we vanaf nu ook een luisterend oor op Tweakers. We zullen regelmatig in deze discussie aanwezig zijn om extra uitleg te geven, vragen te beantwoorden en dieper op onderwerpen in te kunnen gaan.
Let op: voor service- en abonnementsvragen blijven onze reguliere klantenservicekanalen de vaste route. Dit forum is vooral een aanvulling daarop.
Team 50+ mobiel
Hoe dan ook: wanneer worden VoWiFi en HDAudio uitgerold?
En eSIM? Volgens de site is eind 2025, begin 2026 de verwachting. Aangezien het nu eind 2025 is, blijft begin 2026 over. Ligt het nog in de lijn der verwachting dat begin 2026 de uitrol van eSIM gehaald wordt?Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:28:
[...]
Hoi @chim0,
Vervelend dat het nog niet is gelukt, ik heb je een privé bericht gestuurd om dit even verder op te pakken.
-Niels
He, maatwerk. Goed bezig.50plus mobiel schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:37:
Hoi @chim0,
Vervelend dat het nog niet is gelukt, ik heb je een privé bericht gestuurd om dit even verder op te pakken.
-Niels
Hoi @Anonymoussaurus,Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:28:
[...]
Goed om te horen. Een daarop aanhakende vraag: zit @boyette niet achter dit account? Komt over als een medewerker.
Alle berichten van andere accounts dan dit geverifieerde account zijn niet namens 50+ mobiel, ook als iemand erg betrokken lijkt.
VoWiFi: Dit is momenteel (nog) geen geplande dienst. Dit zal dan ook naar verwachting niet in de nabije toekomst komen. Mocht deze situatie veranderen zullen we dat onder andere delen via onze klantenservice pagina.
HDAudio: Dit is beschikbaar sinds ons 5G netwerk live is. Het is echter afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.
Hopelijk maakt dat het wat duidelijker
-Niels
Hoi @PressPlayOnTape,PressPlayOnTape schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:34:
[...]
En eSIM? Volgens de site is eind 2025, begin 2026 de verwachting. Aangezien het nu eind 2025 is, blijft begin 2026 over. Ligt het nog in de lijn der verwachting dat begin 2026 de uitrol van eSIM gehaald wordt?
Het klopt dat we eind 2025 helaas niet meer gaan halen, maar aan de achterkant zijn er inmiddels goede stappen gemaakt. Begin 2026 moet dan ook nog steeds haalbaar zijn, waar dat precies gaat vallen is alleen nog niet zeker. Zodra die update bekend is zullen we ook de klantenservicepagina hierover updaten.
-Niels
:strip_exif()/f/image/QSswn8DRf1nFRLLFuIa3mOE8.jpg?f=fotoalbum_large)