[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-02 22:18
Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:28:
[...]
Hoe dan ook: wanneer worden VoWiFi en HDAudio uitgerold?
En eSIM? Volgens de site is eind 2025, begin 2026 de verwachting. Aangezien het nu eind 2025 is, blijft begin 2026 over. Ligt het nog in de lijn der verwachting dat begin 2026 de uitrol van eSIM gehaald wordt?

• 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
Hoi @chim0,

Vervelend dat het nog niet is gelukt, ik heb je een privé bericht gestuurd om dit even verder op te pakken.

-Niels

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
50plus mobiel schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:37:

Hoi @chim0,

Vervelend dat het nog niet is gelukt, ik heb je een privé bericht gestuurd om dit even verder op te pakken.

-Niels
He, maatwerk. Goed bezig.

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:28:
[...]

Goed om te horen. Een daarop aanhakende vraag: zit @boyette niet achter dit account? Komt over als een medewerker.

Hoe dan ook: wanneer worden VoWiFi en HDAudio uitgerold?
Hoi @Anonymoussaurus,

Alle berichten van andere accounts dan dit geverifieerde account zijn niet namens 50+ mobiel, ook als iemand erg betrokken lijkt.

VoWiFi: Dit is momenteel (nog) geen geplande dienst. Dit zal dan ook naar verwachting niet in de nabije toekomst komen. Mocht deze situatie veranderen zullen we dat onder andere delen via onze klantenservice pagina.

HDAudio: Dit is beschikbaar sinds ons 5G netwerk live is. Het is echter afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.

Hopelijk maakt dat het wat duidelijker :)

-Niels

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

PressPlayOnTape schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:34:
[...]

En eSIM? Volgens de site is eind 2025, begin 2026 de verwachting. Aangezien het nu eind 2025 is, blijft begin 2026 over. Ligt het nog in de lijn der verwachting dat begin 2026 de uitrol van eSIM gehaald wordt?
Hoi @PressPlayOnTape,

Het klopt dat we eind 2025 helaas niet meer gaan halen, maar aan de achterkant zijn er inmiddels goede stappen gemaakt. Begin 2026 moet dan ook nog steeds haalbaar zijn, waar dat precies gaat vallen is alleen nog niet zeker. Zodra die update bekend is zullen we ook de klantenservicepagina hierover updaten.

-Niels

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52
Het is inmiddels opgelost, maar naar mijn mening na teveel gedoe en via deze weg. Zo'n eenvoudig administratief dingetje zou gewoon via de reguliere klantenservice opgelost moeten kunnen worden. Nogmaals bij eerdere providers nooit problemen gehad bij administratieve zaken en mijn situatie is al jaren hetzelfde.

Ik begrijp alleen nog steeds niet wat die "150MB gereserveerd" is elke keer. Gisteren was m'n bundel op dus 1000MB erbij gekocht. Dat ging gewoon prima. Wel irritant, net 2 dagen voor de nieuwe termijn maar ik had dan ook veel gebruikt. Verder alles prima, geen klachten!

• W1ck1e
  • Nu online
chim0 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 05:08:
[...]

Het is inmiddels opgelost, .... Verder alles prima, geen klachten!
Dit ljikt mij het belangrijkste.

• chim0
W1ck1e schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 08:23:
[...]

Dit ljikt mij het belangrijkste.
Maar na heel veel hoofdpijn en gedoe. Als nieuwe klant is dat geen goede binnenkomer, vind ik. Ik ben echt geen zeikerd, bij mij kan je best ver gaan, maar ik was gewoon verbaasd over de hoeveelheid gedoe en dat het zo verschrikkelijk lang duurde voor zoiets onbenulligs als een rekeningnummer wijzigen. Zoiets hoort in een vingerknip gebeurd te zijn. En dan via een forum oplossen i.p.v. de klantenservice zoals het hoort. Maar goed next.. :Z

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De langdurige mythe is dat alle goedkope(re) providers cq MVNO's wel op het netwerk zitten van Vodafone / KPN / Odido maar niet alle masten kunnen gebruiken, niet prioriteit krijgen op de masten en internet trager is.
Wat is er nu eigenlijk waar van dit soort verhalen @50plus mobiel ?

Ik wil een eerlijk antwoord, niet "we maken gebruik van het netwerk van Vodafone" want gebruik maken van de Albert Heijn, maar er nooit een voet binnen zetten is geen boodschappen doen.

Ik heb met Simyo ervaren dat "gebruik maken van het netwerk van KPN" dramatische gevolgen had voor mijn bereik binnenshuis. Dan werd er door de provider gemekkerd dat je maar niet in nieuwbouw moest gaan wonen, dat je verhuurder het te goed geisoleerd had, dat je maar op het balkon moest gaan bellen midden in de winter en dat je maar moest overschakelen op 2G. Honderd onzinsmoesjes en ik ben uiteindelijk weggegaan.

Ik snap ook wel dat goedkoop duurkoop is maar ik probeer nu bij het zeer dure VodafoneZiggo zelf weg te gaan en te kijken naar een alternatief.

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

W00fer schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:43:
De langdurige mythe is dat alle goedkope(re) providers cq MVNO's wel op het netwerk zitten van Vodafone / KPN / Odido maar niet alle masten kunnen gebruiken, niet prioriteit krijgen op de masten en internet trager is.
Wat is er nu eigenlijk waar van dit soort verhalen @50plus mobiel ?

Ik wil een eerlijk antwoord, niet "we maken gebruik van het netwerk van Vodafone" want gebruik maken van de Albert Heijn, maar er nooit een voet binnen zetten is geen boodschappen doen.

Ik heb met Simyo ervaren dat "gebruik maken van het netwerk van KPN" dramatische gevolgen had voor mijn bereik binnenshuis. Dan werd er door de provider gemekkerd dat je maar niet in nieuwbouw moest gaan wonen, dat je verhuurder het te goed geisoleerd had, dat je maar op het balkon moest gaan bellen midden in de winter en dat je maar moest overschakelen op 2G. Honderd onzinsmoesjes en ik ben uiteindelijk weggegaan.

Ik snap ook wel dat goedkoop duurkoop is maar ik probeer nu bij het zeer dure VodafoneZiggo zelf weg te gaan en te kijken naar een alternatief.
Hoi @W00fer,

Terechte vraag, hier is helaas vaak onduidelijkheid over.

Met 50+ mobiel maak je (in Nederland) enkel gebruik van de Vodafone masten. Het is niet zo dat een klant van Vodafone toegang heeft tot meer van hun masten of voorrang krijgt over 50+ mobiel gebruikers. Dit is gelijk aan elkaar. Het is wel mogelijk dat je met een MVNO langzamer internet hebt, afhankelijk van de aanbieder. Aanbieders zoals Vodafone/KPN/Odido bieden verschillende snelheden aan, dat is o.a. de reden voor het prijsverschil. Echter biedt 50+ mobiel standaard al een max van 200 mbps download en 100 mbps upload. Dit is meer dan voldoende voor mobiel gebruik, tot 4K video streamen toe. De snelheid die je daadwerkelijk ervaart is echter afhankelijk van veel factoren (toestel, afstand tot mast, weer, lokale drukte, etc).

Om dan meteen in te gaan op je KPN ervaring, de isolatie van nieuwbouw is ook een van de factoren waarbij je een slechtere verbinding kan ervaren. De reden dat dit met een andere provider dan weer verholpen kan zijn komt als volgt. In Nederland zijn er slechts 3 MNO's met eigen masten (Vodafone/KPN/Odido), alle andere providers zitten op één van de drie. Deze MNO's hebben vaak masten op dezelfde locaties maar ook vaak losse masten, waardoor in dat gebied bijvoorbeeld Vodafone beter kan werken dan KPN (en dus 50+ mobiel beter dan Simyo). Maar afhankelijk van de locatie kan dit dus ook andersom zo zijn.

De locaties van de de masten in Nederland zijn openbaar en kun je zelf ook hier inzien: https://antennekaart.nl/

Conclusie is dus wel, als je nu met Vodafone thuis goede verbinding ervaart zal dit met 50+ mobiel ook zijn.

-Niels

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:46
Ik kan dit bevestigen op mijn werk had ik nul berijk met Ben (Odido), alleen collega's met Vodafone hadden berijk. Nu ik ben overgestapt op 50+ heb ik ook berijk op mijn werk.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:16
Vanaf 1 februari past 50+ mobiel de abonnementstarieven aan met een inflatiecorrectie van 3,1%.

Tegelijkertijd ontvang je bij je nieuwe maandbundel in februari ook gratis extra data. Je hoeft hier niets voor te doen. De extra data wordt maandelijks automatisch toegevoegd, zolang je bij ons klant bent en geen nieuw abonnement kiest.

De inflatiecorrectie geldt voor lopende abonnementen van 50+ mobiel die voor 1 november 2025 zijn geactiveerd. Vanaf 1 februari 2026 wordt het vaste maandbedrag van je abonnement verhoogd met 3,1%.

Het toepassen van inflatiecorrectie is toegestaan en vastgelegd in onze Algemene Voorwaarden
https://www.50plusmobiel.nl/inflatiecorrectie

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Valt mee, CBS schat 3,3% voor 2025.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:42
Ik kan mij iets herinneren dat Harry dat niet zou doen...
We wachten het maar af

• W00fer
  • Niet online
Oke oké @50plus mobiel hoe komt het dan dat er ontzettend veel verhalen zijn van mensen die met Youfone geen bereik hebben in een voetbalstadion en met KPN wel?

En de klantenservice wordt ook op bezuinigd?
Ik bedoel Vodafone heeft de nieuwe prijslijsten bekend gemaakt. De dubbele data is eraf en de bundels zijn echt gigantisch duur geworden.
Dus ik ben serieus aan het kijken naar 50 plus mobiel mits het qua bereik goed is.

Nieuwbouw of niet met Vodafone kan ik overal bellen. Zelfs 2 lagen onder de grond in de parkeergarages.
Daar wil ik best extra voor betalen, maar Vodafone wordt echt schreeuwend duur.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54
@W00fer Denk niet dat 50+ mobiel antwoord kan geven over vragen of Youfone. Youfone is 100procent dochter van KPN, 50+ mobiel is geen dochter van Vodafone.
Lebara is bijvoorbeeld nog goedkoper en zit op het KPN netwerk. Maar dat zie je dan weer terug in de klantenservice, die is bij 50+ veel beter is mijn ervaring.

Ken je niet iemand met 50+ om het te testen? Ik heb niet de ervaring minder bereik te hebben dan een Vodafone klant. Merk wel dat het Vodafone netwerk gewoon minder is dan Odido en KPN.

• Yucko
  • Laatst online: 06-02 21:01

Yucko

One clown to rule them all !

hoort men dit niet minimaal maand van te voren te communiceren naar de klanten? Ik heb geen email voorbij zien komen van 50+ mobiel :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• jongetje
Yucko schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:14:
[...]

hoort men dit niet minimaal maand van te voren te communiceren naar de klanten? Ik heb geen email voorbij zien komen van 50+ mobiel :?
Vaak (iig bij Odido) staat dit op de rekening van de maand ervoor...

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

W00fer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 02:40:
Oke oké @50plus mobiel hoe komt het dan dat er ontzettend veel verhalen zijn van mensen die met Youfone geen bereik hebben in een voetbalstadion en met KPN wel?

En de klantenservice wordt ook op bezuinigd?
Ik bedoel Vodafone heeft de nieuwe prijslijsten bekend gemaakt. De dubbele data is eraf en de bundels zijn echt gigantisch duur geworden.
Dus ik ben serieus aan het kijken naar 50 plus mobiel mits het qua bereik goed is.

Nieuwbouw of niet met Vodafone kan ik overal bellen. Zelfs 2 lagen onder de grond in de parkeergarages.
Daar wil ik best extra voor betalen, maar Vodafone wordt echt schreeuwend duur.
Hoi @W00fer ,

Over andere providers kunnen wij geen uitspraken doen. We kunnen alleen bevestigen dat je als 50+ mobiel klant niet benadeeld zal worden m.b.t. bereik of prioritering t.o.v. Vodafone klanten.

De klantenservice is iets waar ons juist erg voor inzetten. Zo kun je ons op ruime tijden bellen zonder een verstopt telefoonnummer (088-2282288) of een Whatsapp, chat of mail sturen. We zijn dan ook erg trots op onze 4,4 bij Trustpilot en 4,6 bij Google.

-Niels

[ Voor 0% gewijzigd door 50plus mobiel op 14-01-2026 13:21 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

[...]

Hoi @Yucko ,

Voor de abonnementen die een inflatiecorrectie zullen krijgen staat er in de factuurmail van januari een aankondiging. De inflatiecorrectie zal dan een maand later ingaan per de factuur van februari (in het geval van lopende kortingen mogelijk later, zie hiervoor de informatiepagina).

De inflatiecorrectie is nodig om de beste service en kwaliteit te kunnen blijven bieden. Om er dan toch een positieve draai aan te geven krijg je per februari ook extra data, hoeveel dit is is staat in de factuurmail van januari.

-Niels

• U123456
[...]

Hier kwam de e-mail binnen op 10-1 met de rekening van 10 EUR voor de periode 10-01-2026 t/m 09-02-2026. Daarbij de mededeling dat de volgende nota vanaf 10-02-2026 10.31 EUR gaat worden.

• Yucko

Yucko

jongetje schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:36:
[...]

Vaak (iig bij Odido) staat dit op de rekening van de maand ervoor...
zou je inderdaad denken, maar mijn laatste factuur is van 15-12-25 (periode 15-12 t/m 14-01) en daar staat het niet in de mail of op de factuur.

Ben benieuwd of het op die van 15-01 staat, want dan zouden ze pas bij de factuur van 15-02 (periode 15-02 t/m 14-03) de indexering mogen toepassen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
50plus mobiel schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:03:
[...]

Hoi @W00fer ,

Over andere providers kunnen wij geen uitspraken doen. We kunnen alleen bevestigen dat je als 50+ mobiel klant niet benadeeld zal worden m.b.t. bereik t.o.v. Vodafone klanten.

De klantenservice is iets waar ons juist erg voor inzetten. Zo kun je ons op ruime tijden bellen zonder een verstopt telefoonnummer (088-2282288) of een Whatsapp, chat of mail sturen. We zijn dan ook erg trots op onze 4,4 bij Trustpilot en 4,6 bij Google.

-Niels
Niet benadeeld met bereik. Ok dat klopt. Zelfde netwerk.

Dat wil niet zeggen zelfde QoS / prioritering.
Er is ook nog een verschil in sim profiel mogelijk of 5g configuratie.

Je zegt heel bewust bereik.. Ja.. de antennes zijn hetzelfde ..

• jongetje
boyette schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:39:
[...]
Dat is toch logisch, ze hebben een totaal andere backend dan die Vodafone gebruikt.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Antennes kunnen prima hetzelfde zijn, maar de softwareconfiguratie van de MVNO kunnen ze natuurlijk gewoon aanpassen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 19:46

mark-k

AKA markkNL

Zie toevallig dit topic, terwijl ik gisteren weer eens de lul was omdat ik in Belgie weer geen internet had en dat nogal noodzakelijk is om maps te draaien... Iemand ideeen/tips? APN web.vodafone.nl heb ik al geprobeerd, rebooten etc ook uiteraard, no dice.

• U123456
mark-k schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:11:
Iemand ideeen/tips? APN web.vodafone.nl heb ik al geprobeerd, rebooten etc ook uiteraard, no dice.
APN = live.vodafone.com
Vaak is enkel "Operatortype mobiel virtueel netwerk (MNVO)" wat ontbreekt aan de al ingevulde opties. Zet dit naar SPN. Hierna wijzigt "Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk" automatisch naar "50+"
https://www.50plusmobiel....rkt-behalve-mijn-internet

[ Voor 23% gewijzigd door U123456 op 13-01-2026 21:14 ]

• W00fer
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 07:25:
@W00fer Denk niet dat 50+ mobiel antwoord kan geven over vragen of Youfone. Youfone is 100procent dochter van KPN, 50+ mobiel is geen dochter van Vodafone.
Lebara is bijvoorbeeld nog goedkoper en zit op het KPN netwerk. Maar dat zie je dan weer terug in de klantenservice, die is bij 50+ veel beter is mijn ervaring.

Ken je niet iemand met 50+ om het te testen? Ik heb niet de ervaring minder bereik te hebben dan een Vodafone klant. Merk wel dat het Vodafone netwerk gewoon minder is dan Odido en KPN.
Wat zou ik moeten testen met een familielid die 50+ heeft met een totaal ander toestel, in een totaal ander deel van het land? Dat is bijna appels met peren.

• W00fer
  • Niet online
boyette schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Niet benadeeld met bereik. Ok dat klopt. Zelfde netwerk.

Dat wil niet zeggen zelfde QoS / prioritering.

+1

Wat is dan wel het MVNO verschil tussen 50+ en Vodafone @50plus mobiel ?

• jongetje
W00fer schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:49:
[...]
Wat is dan wel het MVNO verschil tussen 50+ en Vodafone @50plus mobiel ?
De complete backend en facturatiesystemen zijn allemaal niet van Vodafone. Dat is de reden dat je pas na een migratie van deze systemen 5G kon gebruiken en VoLTE kon gebruiken.

• W00fer
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:52:
[...]

De complete backend en facturatiesystemen zijn allemaal niet van Vodafone. Dat is de reden dat je pas na een migratie van deze systemen 5G kon gebruiken en VoLTE kon gebruiken.
Ik vind VoLTE niet eens meer noemenswaardig om daar nog op te bezuinigen anno 2026. Als providers dat niet aanbieden neem ik ze niet eens meer serieus. 5G boeit me niet want dat is marginaal sneller dan 4G+ maar 2G en 3G zijn grotendeels uitgefaseerd, en je koopt voor 3 tientjes een 4G telefoon, dus moet je ook wel kunnen bellen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Arguably heeft 5G nog een ander voorbeeld (nogmaals: arguably), namelijk de 700MHz frequentie, wat dus iets beter bereik moet geven. Ik zet dat handmatig aan als ik bijna geen bereik heb, helpt wel enigszins. Voor de rest gebruik ik lekker 4G, want dan bespaard accu.

• W00fer
  • Niet online
Ik lees op Trustpilot dat bij het mislukken van de afschrijving van de nota er vrijwel meteen een incassobureau wordt ingeschakeld en/of er forse incassokosten komen. Meerdere klanten schrijven ook geen enkele betalingsherinnering gehad te hebben. Hoe zit dat @50plus mobiel ?

• boyette
W00fer schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:21:
Ik lees op Trustpilot dat bij het mislukken van de afschrijving van de nota er vrijwel meteen een incassobureau wordt ingeschakeld en/of er forse incassokosten komen. Meerdere klanten schrijven ook geen enkele betalingsherinnering gehad te hebben. Hoe zit dat @50plus mobiel ?
Niet alles geloven wat je op Trustpilot leest

• U123456
Wanneer het incasso is mislukt, door welke reden dan ook. Dan sturen we je hierover een email en een SMS. De mail zal het factuurnummer en het bedrag benoemen, onderaan staat een knop om de openstaande betaling alsnog te voldoen via iDEAL.

Bij een gestorneerd of mislukt incasso komt er automatisch €2,- administratiekosten op het dan openstaande bedrag conform de algemene voorwaarden.
https://www.50plusmobiel....atisch-incasso-mislukt-is

• W00fer
  • Niet online
2 euro administratiekosten op een abonnement van 1 euro. Dat is dus eigenlijk gewoon een boete van 2 maanden abonnementsgeld. Ik ken geen enkele provider die geen gratis betalingsherinnering stuurt.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Misschien maar eens aankaarten bij de Consumentenbond, wellicht mag dat helemaal niet. :)

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:46
W00fer schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:01:
[...]

2 euro administratiekosten op een abonnement van 1 euro. Dat is dus eigenlijk gewoon een boete van 2 maanden abonnementsgeld. Ik ken geen enkele provider die geen gratis betalingsherinnering stuurt.
Zie : https://www.rijksoverheid...20incassokosten%20betalen.

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Het valt mij op dat bij 50plusmobiel Moldavië en Oekraïne nog steeds niet aan de EU zone zijn toegevoegd, vgm was dat verplicht vanaf 1 jan 2026.

Toen viel me ook op dat Frans Guyana, Reunion etc. onder zone 3 staan terwijl deze gebieden een volwaardig deel van frankrijk zijn en volledig onder de EU vallen (outermost regions, zie: https://ec.europa.eu/regi...emes/outermost-regions_en) en dus ook onder de roaming regels vallen.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:42
[...]

Als je niet eens1 euro op je rekening hebt staan om te laten incasseren...

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik ben ook eens door de lage beoordelingen op Trustpilot aan het scrollen, en dat kan je gewoon niet serieus nemen. Lachwekkend bijna hoe sommige reacties zijn. Maar vooral schadelijk voor de bedrijven die daar een beoordeling krijgen.

• jongetje
[...]

Ik denk dat het 50+ mobiele vele malen meer kost om achter betalingen aan te gaan die mislukken. Als je gewoon netjes betaald (en 1 euro moet toch lukken?) is er niets aan de hand.

• FreshM
  • Laatst online: 01:28
ppeterr schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:21:
Ik ben ook eens door de lage beoordelingen op Trustpilot aan het scrollen, en dat kan je gewoon niet serieus nemen. Lachwekkend bijna hoe sommige reacties zijn. Maar vooral schadelijk voor de bedrijven die daar een beoordeling krijgen.
Veel beoordelingen zijn nog uit de tijd dat 50+ Mobiel nog geen 5G ondersteunde. Ik zou zelf alle reviews van voor september 2025 negeren.

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

Bjorn032 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:49:
Het valt mij op dat bij 50plusmobiel Moldavië en Oekraïne nog steeds niet aan de EU zone zijn toegevoegd, vgm was dat verplicht vanaf 1 jan 2026.

Toen viel me ook op dat Frans Guyana, Reunion etc. onder zone 3 staan terwijl deze gebieden een volwaardig deel van frankrijk zijn en volledig onder de EU vallen (outermost regions, zie: https://ec.europa.eu/regi...emes/outermost-regions_en) en dus ook onder de roaming regels vallen.
Hoi @Bjorn032 ,

Ook bij 50+ mobiel zijn Oekraïne en Moldavië verplaatst naar zone 1 conform de vernieuwde Europese Roam Like at Home wetgeving. Helaas bleek er nog een link te verwijzen naar de vorige versie van het bestand met de oude indeling. Dit zou nu opgelost moeten zijn, bedankt voor het delen.

M.b.t. de Europese eilanden en hun plaats op de tarievenlijst, dit zal worden doorgezet voor controle.
Update: Deze bleken helaas verkeerd op het bestand te staan, de gebieden hebben wel al altijd uitgemaakt van onze zone 1. De bundel is daar dus gewoon beschikbaar (geweest). Het bestand wordt z.s.m. bijgewerkt.

-Niels

[ Voor 9% gewijzigd door 50plus mobiel op 22-01-2026 13:23 . Reden: Update ]

• 50plus mobiel
  • Niet online

50plus mobiel

W00fer schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:21:
[...]
Hoi @W00fer,

Uiteraard wordt er niet direct een incassobureau ingeschakeld bij een mislukte afschrijving. Wanneer een incasso niet mogelijk is of een klant dit storneert sturen we eerst een mail om hierover te informeren. Dit gaat wel gepaard met €2,- administratiekosten omdat de klant extra kosten creëert met dit proces (zoals @jongetje al door had).

Bij het plaatsen van de bestelling ga je actief met de geldende tarieven, waarin dit is opgenomen. Aanvullend ga je akkoord met de algemene voorwaarden waarin o.a. staat:

8.6. 50PM incasseert het verschuldigde bedrag door middel van automatische incasso van je
rekening. Je bent verplicht zorg te dragen voor voldoende saldo op je rekening, zodat we
kunnen incasseren.

8.10. In het geval dat 50PM niet automatisch kan incasseren alsmede in het geval dat je een
automatische incasso hebt gestorneerd kunnen we je overzetten naar een andere manier
van betalen, en ook aanvullende voorwaarden stellen. Daaraan kunnen kosten verbonden
zijn, die je verplicht bent te betalen

Wie bieden wel de mogelijkheid om (via de klantenservice) de vaste incasso dag te wijzigen indien dit momenteel niet gunstig uitkomt en dit scenario kan creëren. M.b.t. het incassobureau, hier wordt een factuur pas aan overgedragen na meerdere weken van herinneringen en ophogingen.

Ook is natuurlijke een actiemaand van 1 euro =/= abonnement van 1 euro

-Niels

• W1ck1e
  • Nu online
50plus mobiel schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:23:
...
Uiteraard wordt er niet direct een incassobureau ingeschakeld bij een mislukte afschrijving. Wanneer een incasso niet mogelijk is of een klant dit storneert sturen we eerst een mail om hierover te informeren. Dit gaat wel gepaard met €2,- administratiekosten omdat de klant extra kosten creëert met dit proces (zoals @jongetje al door had).
...
Een vast administratiekosten bedrag van 2 euro vind ik zeer redelijk. Dit is dan volgens mij geen onderdeel van een functionerend verdienmodel. Natuurlijk is het bedrag niet gerelateerd aan de prijs van het abonnement. Dus dat het hoger kan zijn dan de (aanbiedings) prijs is niet te vermijden. Ik ben geen klant of medewerker van 50+.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 22:01
W1ck1e schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:37:
[...]

Een vast administratiekosten bedrag van 2 euro vind ik zeer redelijk. Dit is dan volgens mij geen onderdeel van een functionerend verdienmodel. Natuurlijk is het bedrag niet gerelateerd aan de prijs van het abonnement. Dus dat het hoger kan zijn dan de (aanbiedings) prijs is niet te vermijden. Ik ben geen klant of medewerker van 50+.
Adminstratiekosten of whatever mag volgens mij niet volgens de WIK bij een mislukte incasso. Het bedrijf moet je eerst een gratis herinnering sturen om het bedrag alsnog binnen 14 dagen te voldoen. Daarna mogen ze pas kosten vragen

• W1ck1e
  • Nu online
zx9r_mario schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:59:

Adminstratiekosten of whatever mag volgens mij niet volgens de WIK. Het bedrijf moet je eerst een gratis herinnering sturen om het bedrag alsnog binnen 14 dagen te voldoen. Daarna mogen ze pas kosten vragen
Geen idee of het klopt. Ik ben zelf klant bij simpel. Daar krijg ik een paar dagen voor de incasso een mailtje daarover. Zodat ik er nog een keer op gewezen wordt dat mijn saldo toereikend moet zijn. Of vind jij een reminder vooraf niet voldoende ? @50plus mobiel Ik neem even aan dat 50+ zoiets ook verstuurt.

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
50plus mobiel schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Hoi @Bjorn032 ,

Ook bij 50+ mobiel zijn Oekraïne en Moldavië verplaatst naar zone 1 conform de vernieuwde Europese Roam Like at Home wetgeving. Helaas bleek er nog een link te verwijzen naar de vorige versie van het bestand met de oude indeling. Dit zou nu opgelost moeten zijn, bedankt voor het delen.

M.b.t. de Europese eilanden en hun plaats op de tarievenlijst, dit zal worden doorgezet voor controle.

-Niels
Hoe zit het met Zwitserland?

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 13:06
Dat vraag ik me ook af. Ik zit nu nog bij 50+ maar ik heb ook wel eens een gepeperde rekening ontvangen van mijn reis door Zwitserland. Bij veel andere providers (zelfs youfone) valt Zwitserland binnen de bundel. Mocht dat nu bij 50+ nog niet zo zijn is dat voor mij wel een reden om over te stappen wanneer mijn abbo over een paar maanden eindigt. Ik reis toch elk jaar wel een keer door Zwitserland dus ben het nu wel zat.

• jongetje
@Tha Deo @Robsel_NL Dat staat toch gewoon op de website: https://www.50plusmobiel....ieven-voor-het-buitenland

Zwitserland is geen EU (net zoals Andorra, UK etc.) Dus altijd goed om te controleren of een land waar je naartoe (of doorheen) reist binnen of buiten je bundel valt om verassingen te voorkomen.

• Robsel_NL
jongetje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:34:
@Tha Deo @Robsel_NL Dat staat toch gewoon op de website: https://www.50plusmobiel....ieven-voor-het-buitenland

Zwitserland is geen EU (net zoals Andorra, UK etc.) Dus altijd goed om te controleren of een land waar je naartoe (of doorheen) reist binnen of buiten je bundel valt om verassingen te voorkomen.
Dat weet ik. Maar wat er op de website staat is niet altijd up to date bij 50+. Ik hoop dus dat Zwitserland vanaf januari net als Moldavie en Ukraine in de bundel valt.

• ricardoair
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Hoe zit het nou met bellen via wifi (VoWiFi)? Ik lees hier en daar dat mensen dit graag zouden willen. Snap ik ook wel! Dan heb je namelijk beter bereik bij het bellen.

• jongetje
ricardoair schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:06:
Hoe zit het nou met bellen via wifi (VoWiFi)?
Dat staat toch duidelijk op de website: https://www.50plusmobiel....en-jullie-bellen-via-wifi

• jongetje
Robsel_NL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:21:
[...]

Dat weet ik. Maar wat er op de website staat is niet altijd up to date bij 50+. Ik hoop dus dat Zwitserland vanaf januari net als Moldavie en Ukraine in de bundel valt.
Wat is er niet up to date op de website? Zover ik kan zien staat alles er duidelijk op.

• ricardoair
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Dat klopt, op de website staat het inderdaad duidelijk vermeld. Tegelijkertijd kan het natuurlijk zijn dat er inmiddels nieuwe ontwikkelingen zijn geweest. Daarom is het altijd goed om even te checken of de informatie nog helemaal actueel is. Zo weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

• Robsel_NL
jongetje schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:26:
[...]

Wat is er niet up to date op de website? Zover ik kan zien staat alles er duidelijk op.
Moldavie en Ukraine stonden bijvoorbeeld nog niet in zone 1, en dat werd pas aangepast nadat het hier werd opgemerkt. Vrij onduidelijk

• W00fer
  • Niet online
jan groen schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:14:
[...]

Als je niet eens1 euro op je rekening hebt staan om te laten incasseren...
Het zou maar net zo zijn dat er ineens een hoge betaling is afgeschreven. Ik wil niet veel zeggen maar er zijn bijna 1 miljoen mensen in Nederland die leven van paycheck naar paycheck en bij de voedselbanken is het erg druk. Dat jij nu een goed salaris hebt, wil niet zeggen dat mensen allemaal rondkomen. De schuldenindustrie in Nederland is een miljardenbusiness en echt niet allemaal onwelwillende mensen die niet willen betalen.

• W00fer
  • Niet online
50plus mobiel schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:23:
[...]

[...]

Hoi @W00fer,

Bij het plaatsen van de bestelling ga je actief met de geldende tarieven, waarin dit is opgenomen. Aanvullend ga je akkoord met de algemene voorwaarden waarin o.a. staat:

8.6. 50PM incasseert het verschuldigde bedrag door middel van automatische incasso van je
rekening. Je bent verplicht zorg te dragen voor voldoende saldo op je rekening, zodat we
kunnen incasseren.

8.10. In het geval dat 50PM niet automatisch kan incasseren alsmede in het geval dat je een
automatische incasso hebt gestorneerd kunnen we je overzetten naar een andere manier
van betalen, en ook aanvullende voorwaarden stellen. Daaraan kunnen kosten verbonden
zijn, die je verplicht bent te betalen

Wie bieden wel de mogelijkheid om (via de klantenservice) de vaste incasso dag te wijzigen indien dit momenteel niet gunstig uitkomt en dit scenario kan creëren. M.b.t. het incassobureau, hier wordt een factuur pas aan overgedragen na meerdere weken van herinneringen en ophogingen.

Ook is natuurlijke een actiemaand van 1 euro =/= abonnement van 1 euro

-Niels
Dat kan allemaal wel Niels, maar ik ken geen enkele provider die (zeker als gebruiker van Vodafone) gelijk de boel verhoogt.
Ik zit al jaren bij Vodafone en heb ooit wel eens een betaling per ongeluk niet af kunnen laten schrijven. Was geen probleem werd het gewoon paar dagen later afgeschreven met gratis betalingsherinnering. Fun fact: als je de datum van afschrijven wilde veranderen gingen daar 2 maanden overheen voordat het in werking trad. Hoe zit dit bij jullie?

Het zijn dit soort niet kleine, maar piepkleine letters die vrijwel nergens staan uitgeschreven en op het moment dat er gedoe is ineens in je nadeel werken. Overigens is na de actieperiode, het normale bedrag 15 euro bijvoorbeeld en het kan dus met honderdduizenden klanten een mooi verdienmodel zijn als 3-5% van de klanten niet meteen kan betalen. Ik ben het overigens niet eens met dat het een provider veel kost om een herinnering te sturen via automatische wegen.

Overigens is de GRATIS herinnering ook vanaf dit jaar een ding, ook bij het CJIB. De zogenaamde WIK brief.

https://www.das.nl/ondern...aanmaningsbrief-versturen

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 27-01-2026 01:58 ]

• W1ck1e
  • Nu online
W00fer schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 01:56:
...
Het zijn dit soort niet kleine, maar piepkleine letters die vrijwel nergens staan uitgeschreven en op het moment dat er gedoe is ineens in je nadeel werken. Overigens is na de actieperiode, het normale bedrag 15 euro bijvoorbeeld en het kan dus met honderdduizenden klanten een mooi verdienmodel zijn als 3-5% van de klanten niet meteen kan betalen. Ik ben het overigens niet eens met dat het een provider veel kost om een herinnering te sturen via automatische wegen.
...
Een contract bij 50+ sluit je af via internet. De voorwaarden kan je lezen op je scherm. Kleine letters kan je vergroten indien nodig.
Bij aangaan van het contract moet je kijken naar de prijs na de aanbieding. Die moet je je kunnen veroorloven. Bij een prijs van 15 euro is een boete van 2 euro een fractie, dat mag dan toch geen probleem zijn. Nogmaals, 2 euro is niet veel en zou zomaar niet kostendekkend kunnen zijn, dus geen verdienmodel.

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-02 22:18
Allemaal leuk en aardig wat er in algemene voorwaarden is opgenomen, als deze voorwaarden niet in lijn zijn met de wet, zeggen ze helemaal niets. Een eerste betalingsherinnering aan consumenten, mag geen extra kosten met zich meebrengen. Een consument die een eerste betalingsherinnering ontvangt heeft vanaf dat moment nog 14 dagen de tijd om die betaling te voldoen. En daar mogen dus geen extra kosten aan verbonden zijn. Zo simpel is het.

• W00fer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3k5upFVUENz7WCZMXq6V7VeqdD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/34T2Be0dOCnDTxAwQg1cIMHL.png?f=fotoalbum_large

Als iemand nog 350 euro heeft liggen kunnen we de juristen van de Consumentenbond inschakelen om het bij 50+ aan te kaarten...

• mark-k
  • Laatst online: 30-01 19:46

mark-k

AKA markkNL

Had je bericht helemaal gemist, maar heb het net verwerkt, die instelling stond idd nog niet aan. Ga het zien de volgende keer, thanks!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn moeder en haar vriend hebben met 50 Plus het probleem dat als ze op hun Samsung telefoon een hotspot openen, dat de verbonden apparaten geen internet hebben. Op de telefoon werkt het prima, en 5G staat gewoon aan.

Heel merkwaardig. Als ik met mijn eigen KPN telefoon een hotspot open, dan kunnen hun er gewoon op inloggen en internetten. Dus aan hun telefoon ligt het niet. Bovendien zijn het gewoon standaardinstellingen met een wifi naam en wachtwoord.

Ook heb ik de APN voor de zekerheid ingesteld op ipv4 i.p.v. ipv4/IPv6. Maar dat maakt geen verschil.

Heeft iemand ervaring met mobiele hotspots en 50 Plus?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• boyette
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:16:
Mijn moeder en haar vriend hebben met 50 Plus het probleem dat als ze op hun Samsung telefoon een hotspot openen, dat de verbonden apparaten geen internet hebben. Op de telefoon werkt het prima, en 5G staat gewoon aan.

Heel merkwaardig. Als ik met mijn eigen KPN telefoon een hotspot open, dan kunnen hun er gewoon op inloggen en internetten. Dus aan hun telefoon ligt het niet. Bovendien zijn het gewoon standaardinstellingen met een wifi naam en wachtwoord.

Ook heb ik de APN voor de zekerheid ingesteld op ipv4 i.p.v. ipv4/IPv6. Maar dat maakt geen verschil.

Heeft iemand ervaring met mobiele hotspots en 50 Plus?
https://eu.community.sams...-samsung-a54/td-p/9231036

Is iets met Samsung kijkt nogal nauw naar sommige apn instellingen denk ik

• AW_Bos

AW_Bos

De APN instellingen heb ik ook gecontroleerd. En dat was ook prima. Ik heb alleen ipv4/ipv6 op ipv4 gezet, wat de handleiding van 50 Plus zei, maar dat maakt geen verschil.

Het gaat wel om een A55. Mijn toestel wat het wel op lukt om in te loggen (KPN) is een S22.

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2026 13:37 ]

• U123456
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:36:
Het gaat wel om een A55. Mijn toestel wat het wel op lukt om in te loggen (KPN) is een S22.
Gaat het wel goed als je de 50+ simkaart in een andere telefoon probeert? Even uitsluiten.

Anders toch APN instellingen helemaal verwijderen en opnieuw instellen met de gegevens van 50+ mobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door U123456 op 31-01-2026 13:47 ]

• AW_Bos

AW_Bos

U123456 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Gaat het wel goed als je de 50+ simkaart in een andere telefoon probeert? Even uitsluiten.
Ik moet dit nog eens testen. Maar wel vreemd is dat het op twee telefoons met een Plus 50 sim gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2026 13:46 ]

• boyette
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:45:
[...]

Ik moet dit nog eens testen. Maar wel vreemd is dat het op twee telefoons met een Plus 50 sim gebeurt.
Ik denk dat het een samsung issue is

Een Fairphone en iPhone met 50+ geven geen problemen met hotspots

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat het een samsung issue is

Een Fairphone en iPhone met 50+ geven geen problemen met hotspots
Ik niet, mijn samsung a17 of mijn eerdere a10 werkt/werkte prima als hotspot. Weliswaar naar Simpel 06.
Misschien dat het een combinatie van samsung (specifieke modellen) en Mobiel 50+ zijn.

• boyette
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:36:
De APN instellingen heb ik ook gecontroleerd. En dat was ook prima. Ik heb alleen ipv4/ipv6 op ipv4 gezet, wat de handleiding van 50 Plus zei, maar dat maakt geen verschil.

Post eens de precieze apn settings

Ik weet ook wel dat die provisioned zijn maar goed

• AW_Bos

AW_Bos

Als er verschil in een APN-setting zit, dan zou heel internet toch niet werken? Of zijn er instellingen die betrekking hebben op hotspots?

• boyette
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:24:
Als er verschil in een APN-setting zit, dan zou heel internet toch niet werken? Of zijn er instellingen die betrekking hebben op hotspots?
Nee
Niet alleen maar mogelijk wel o.a

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:25:
[...]

Nee
Niet alleen maar mogelijk wel o.a
Que?

• AW_Bos

AW_Bos

Ik kan natuurlijk ook de wifi/netwerkinstellingen resetten. Maar dat is wel erg rigoureus, en het speelt op twee telefoons. Bij zo een reset moet je volgens mij alle wifi netwerken weer toevoegen?

SIM-kaarten overzetten kan ik wel proberen als ik de 'eject-pin' vind, maar je zou toch zeggen dat het standaard op elke telefoon moet werken.

Als ik een hotspot aanzet op de A55, werkt internet wel tegelijkertijd op die telefoon, maar dus niet op een ander verbonden apparaat.

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2026 19:40 ]

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45
Was deze aanbieding bij de AH Voordeel shop al bekend?
  • 2-jarig abonnement bij 50+ Mobiel
  • 1 jaar lang gratis 35GB + Onbeperkt bellen & sms’en
  • Daarna €10,00 per maand
  • Eenmalige aanschafkosten bij Albert Heijn €4,99.
https://voordeelshop.ah.n...g-gratis-sim-only/380238/

• bo-r
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-01 22:20
Ervaring 50+:
Na 3 jaar. prima, nooit problemen, ik heb het hele gezin overgezet
Met de 2.50 per maand (ing rentepunten) , of 5 euro voor een heel jaar (AH)
de meest aantrekkelijke provider.
En, na 2 jaar is het verlengingsaanbod ook wel weer OK
uiteindelijk betaal ik weer minder voor meer

[ Voor 4% gewijzigd door bo-r op 31-01-2026 22:20 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

De mooiste deal is nog 1 euro per maand voor een heel jaar.

• FreshM
  • Laatst online: 01:28
AW_Bos schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:24:
APN-instellingen hebben niets te maken met WiFi, alleen met mobiel internet (van 50+ Mobiel).
Als je verbindt met een hotspot dan gebeurt dat via WiFi, net alsof je met een WiFi-router verbindt. Ik zou de bewuste hotspot verwijderen uit je WiFi-instellingen en opnieuw proberen te verbinden.

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 22:42:
De mooiste deal is nog 1 euro per maand voor een heel jaar.
En waar is die deal te vinden?

• Yucko

Yucko

komt maar heel af en toe voorbij voor zover ik weet.

• AW_Bos

AW_Bos

FreshM schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:24:
[...]

APN-instellingen hebben niets te maken met WiFi, alleen met mobiel internet (van 50+ Mobiel).
Als je verbindt met een hotspot dan gebeurt dat via WiFi, net alsof je met een WiFi-router verbindt. Ik zou de bewuste hotspot verwijderen uit je WiFi-instellingen en opnieuw proberen te verbinden.
Hotspot wifi-netwerk verwijderd, maar nog steeds geen internet. Heel bizar, en dat op twee telefoons als hotspot. Iemand nog een idee? Want zoiets hoort simpel te werken....

Een reset van netwerkinstellingen kán, maar dan moet diegene waarschijnlijk weer alle wifi codes opzoeken, waar ik hem liever niet mee wil belasten.

De verbonden telefoon krijgt wel een ip in de 172.x.x.x reeks.

Update:

Bluetooth tethering aangezet op verbonden tablet, en het werkt 8)7 .

Waarom is dat nodig???? :?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2026 14:29 ]

• chim0
Nog meer mensen, die niet kunnen inloggen of is dit vanwege nachtelijk onderhoud?

• boyette
chim0 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 03:07:
Nog meer mensen, die niet kunnen inloggen of is dit vanwege nachtelijk onderhoud?
Alles functioneert normaal

• chim0
boyette schreef op maandag 2 februari 2026 @ 03:08:
[...]

Alles functioneert normaal
Je krijgt niet "Ongeldige inloggegevens" als je op de site of app probeert in te loggen?

• boyette
chim0 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 03:10:
[...]

Je krijgt niet "Ongeldige inloggegevens" als je op de site of app probeert in te loggen?
Nee nu nog een andere account geprobeerd
Logt gewoon in

Balans laden duurde wel 30 seconden

• chim0
@boyette Oké vaag. Zal het dadelijk nog eens proberen.

Uitgezocht en opgelost!

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 04-02-2026 02:48 ]

• W00fer
  • Niet online
Ik hoor toch links en rechts wel wat haken en ogen. VoWifi wat niet werkt, hotspot, incassokosten die niet mogen. Ik twijfel nog wel om van Vodafone over te gaan. De prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen maar het lijken mij geen onoverkomelijke zaken die technisch of administratief niet op te lossen zijn.
Het verbaast me überhaupt ook dat de providers de MVNO's zo lang buiten de deur hielden op 5G. Juist met zulke grote investeringen wil je ze met zoveel mogelijk klanten terugverdienen. Ik kan me nog een tijd herinneren dat je 1 euro per maand extra moest betalen bij BEN om maar 5G te hebben.

• boyette
W00fer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:45:
Ik hoor toch links en rechts wel wat haken en ogen. VoWifi wat niet werkt, hotspot, incassokosten die niet mogen. Ik twijfel nog wel om van Vodafone over te gaan. De prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen maar het lijken mij geen onoverkomelijke zaken die technisch of administratief niet op te lossen zijn.
Het verbaast me überhaupt ook dat de providers de MVNO's zo lang buiten de deur hielden op 5G. Juist met zulke grote investeringen wil je ze met zoveel mogelijk klanten terugverdienen. Ik kan me nog een tijd herinneren dat je 1 euro per maand extra moest betalen bij BEN om maar 5G te hebben.
Vowifi is wel een dingetje.. de andere dingen daar ga je geen last van krijgen..

• jongetje
@W00fer Dat 5g niet werkte een jaar geleden had puur te maken met dat het technische platform welke 50+ afnam niet geschikt was. Ze zitten daarom per afgelopen najaar op een nieuw technisch platform.
Dat van de incasso heb je alleen "last" van als je niet betaald... Als je zorgt voor die paar euro op je rekening is er niets aan de hand.
Ik zit er 2 jaar en ben een tevreden gebruiker.

@50plus mobiel Waarom zie je in de app dat er 150MB aan mijn toestel is toegewezen. Wat is daar de reden van want ik heb toch gewoon mijn hele bundel tot mijn beschikking? Haal die info gewoon weg want voegt toch niets toe.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 20:36
W00fer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:45:
Kun je hotspot toelichten, werkt toch gewoon?

• zx9r_mario
Moet toch even met Harry gaan babbelen. Ik heb sinds juni 2024 een 2 jarig abonnement en betaal 6,50. Nu zie ik dat de volgende factuur 6,70 wordt. Volgens de voorwaarden van toen onder 8.13 wordt er geen inflatiecorrectie toegepast tijdens de initiele looptijd van 12 of 24 maanden.

• boyette
zx9r_mario schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:44:
Moet toch even met Harry gaan babbelen. Ik heb sinds juni 2024 een 2 jarig abonnement en betaal 6,50. Nu zie ik dat de volgende factuur 6,70 wordt. Volgens de voorwaarden van toen onder 8.13 wordt er geen inflatiecorrectie toegepast tijdens de initiele looptijd van 12 of 24 maanden.
Waren de voorwaarden van 2021 in 2024 nog altijd de laatste?

• zx9r_mario
De huidige voorwaarden zijn per 16 juli 2024 ingegaan. Die doen wel inflatie correctie op lopende contracten behalve de eerste 3 maanden. De voorgaande voorwaarden zijn van 2021. Die vorige gelden dus voor mijn contract.

[ Voor 10% gewijzigd door zx9r_mario op 06-02-2026 12:10 ]

• W00fer
  • Niet online
newtastyland schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:59:
[...]

Kun je hotspot toelichten, werkt toch gewoon?
Ik las dat het niet werkt op Samsung toestellen.

Niet handig.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 20:28

Winkiller

De Mopperpot

W00fer schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Ik las dat het niet werkt op Samsung toestellen.

Niet handig.
Maak je geen zorgen, hotspot en tethering werkt prima op een Samsung Galaxy toestel, zojuist getest :)
Ook met het 50+ mobiel netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 06-02-2026 14:20 ]

• zx9r_mario
zx9r_mario schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:10:
De huidige voorwaarden zijn per 16 juli 2024 ingegaan. Die doen wel inflatie correctie op lopende contracten behalve de eerste 3 maanden. De voorgaande voorwaarden zijn van 2021. Die vorige gelden dus voor mijn contract.
Heb via mail contact met klantenservice gehad en wordt gecorrigeerd. :)

• boyette
zx9r_mario schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:10:
mooi zo maar hoe kun jij een contract hebben uit 2021.. na afloop gewoon door laten lopen?

dan ben je toch altijd duurder uit dan wanneer je verlengd? zelfs met inflatiecorrectie?

of heb ik het mis?

ik heb volgens mij ook nog zon sim lopen trouwens.. zal die facturen ook eens checken

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 06-02-2026 20:51 ]

• zx9r_mario
boyette schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:50:
[...]

mooi zo maar hoe kun jij een contract hebben uit 2021.. na afloop gewoon door laten lopen?

dan ben je toch altijd duurder uit dan wanneer je verlengd? zelfs met inflatiecorrectie?

of heb ik het mis?

ik heb volgens mij ook nog zon sim lopen trouwens.. zal die facturen ook eens checken
Die vorige AV was geldig vanaf 2021. In juli 2024 is de huidige AV ingegaan

• boyette
zx9r_mario schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:01:
[...]

Die vorige AV was geldig vanaf 2021. In juli 2024 is de huidige AV ingegaan
Dat had je al beschreven en heb ik al gelezen en daar had ik ook op gereageerd
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste