Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:34:
[...]
Dat klopt, alleen was bellen daarvoor via 2g en via andere apparatuur. De complete backend die de calls afhandelen en zorgt voor (4g/5g) internet is niet van Vodafone en met de VoLTE aanpassing toen ook veranderd.
De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:39:
[...]
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.
De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.
Ah, weer wat geleerd. Ik wist wel dat je verschillende gradaties hebt als MVNO, maar dat bv bellen via ander infra ging wist ik niet.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:42:
[...]
De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).
De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Waarom eigenlijk ?PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.
wat is dat voor telefoon?PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.
iets chinees?
De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja
ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit momentPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:14:
[...]
De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja
een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..
wat zei de klantenservice erover vandaag?
Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.boyette schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:27:
[...]
ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit moment
een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..
wat zei de klantenservice erover vandaag?
Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier
de eerste helft is nog meer dan een maand hoor.. dus op zich is het artikel nog actueelPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:33:
[...]
Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.
Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier
de klantenservice heeft geen nieuwe update hierover en pas eind juni zal er een update volgen op zijn vroegst
[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 22-05-2026 14:54 ]
Achja, 50+ mobiel is een prima provider maar je moet alleen bij ze er vanuit gaan dat wat ze nu aanbieden voldoende is. Wat ze beloven moet je met een pak zout nemen. VoLTE en 5g hebben ze ruim 2 jaar lang aangegeven dat het snel zou komen. En ik verwacht dat esim en VoWifi ook nog wel even duurt. Nu heeft mijn S25 twee sim sloten dus voor mij niet relevant. Al zou VoWifi wel handig zijn want de dekking van Vodafone is gewoon minder dan die van Odido en KPN.
Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone AirPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!
Bij Belsimpel 12 maanden voor 1€ bij een 2 jarig abonnement.
https://www.belsimpel.nl/50plusmobiel/50-plus-mobiel-onbeperkt-min-sms-45000-mb-5g-2-jaar-sim-only
https://www.belsimpel.nl/50plusmobiel/50-plus-mobiel-onbeperkt-min-sms-45000-mb-5g-2-jaar-sim-only
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?PressPlayOnTape schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 21:54:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone Air![]()
Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!
How bad is it on a scale from one to Spurs
Dat zou wel mijn aanname zijn. So far lijkt het goed te werken, in ieder geval vanuit mijn kant. Kan me dan ook niet voorstellen dat het lang gaat duren voordat e.e.a. publiekelijk uitgerold wordt.Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
“Meer informatie volgt in juni 2026.”Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
Dat is maandagSamr042 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:31:
[...]
“Meer informatie volgt in juni 2026.”aldus de recente ge-update FAQ
Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
-knip-. Wellicht grappig bedoeld. Maar zo wordt het niet geïnterpreteerd.jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 30-05-2026 18:18 ]
Goed nieuws allemaal, eSIM is vanaf nu live.
Voor wie daarop wachtte met bestellen, je kunt nu tijdens de bestelling kiezen voor eSIM.
Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Abonnement' en dan 'Simkaart beheren'. Hier staat een optie om je fysieke simkaart gratis om te zetten naar een eSIM.
-Niels
Voor wie daarop wachtte met bestellen, je kunt nu tijdens de bestelling kiezen voor eSIM.
Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Abonnement' en dan 'Simkaart beheren'. Hier staat een optie om je fysieke simkaart gratis om te zetten naar een eSIM.
-Niels
[ Voor 1% gewijzigd door 50plus mobiel op 01-06-2026 13:35 . Reden: Locatie sim beheren ]
Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).50plus mobiel schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:03:
(...) Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Profiel' en dan 'Simkaart beheren'. (...)
Dankjewel @Samr042,Samr042 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:29:
[...]
Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).
Scherp! Dat was inderdaad een last minute change, heb het aangepast.
-Niels
Ik zei toch maandag..jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]
Dat gaat niet gebeurenVicje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:03:
Nu nog RCS
Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.
Ok dan!W1ck1e schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:31:
[...]
Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.
50+ Mobiel is een MVNO en beheert geen volledig eigen mobiele infrastructuur zoals KPN of Vodafone dat doen.
Daardoor hebben ze ook minder invloed op technieken zoals RCS.
RCS (“Rich Communication Services”) is bedoeld als moderne vervanger van sms zonder dat je per se een aparte app hoeft te installeren.
Het voegt functies toe die mensen gewend zijn van apps zoals WhatsApp, Telegram of Signal bijv.
Alleen vraagt RCS ook extra infrastructuur, koppelingen, certificering en ondersteuning van toestellen en apps. Voor een kleinere budgetprovider levert dat commercieel vaak te weinig op tegenover de investering.
Daarbij verschuift RCS steeds meer richting platformen van Google en Apple zelf, waardoor providers er steeds minder controle én verdienmodel op hebben.
Google heeft daar zelfs een eigen encrypted versie van ontwikkeld.
Zeker omdat veel gebruikers toch al diensten zoals WhatsApp of Signal gebruiken, kiezen prijsvechters er vaak voor om zich te beperken tot bellen, sms en mobiele data.
Het aantal gebruikers van 50+ die dit zullen gaan gebruiken is nihil. En de kosten buitensporig.
50+ kan beter 1 klant verliezen dan hier duizenden euros aan besteden + maandelijkse beheerskosten.
RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Dat schrijf ik toch dan heb je het over Google rcsAnonymoussaurus schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:47:
RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.
Dat is wat anders
Het spijt me best van de langzame reactie haha. Bedankt voor de input over mijn belletjes probleem.
@jongetje Ja inderdaad, 7 maanden geleden is iets meer dan de afgelopen maanden. Maarja, de eerste maand dat het gebeurt denk ik "wat raar". De tweede denk ik "zal zichzelf wel oplossen". Pas veel later werd ik verdacht. Ik word ook gewoon niet zo heel vaak gebeld over de telefoon. De meeste van mijn kennissen bellen via Whatsapp of dergelijke.
@Karsten88 Ik heb inderdaad een Motorola telefoon (uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 12GB ram, 256GB opslag Grijs) VoLTE heb ik wel eens van gehoord, maar niet veel. Ik zal hier eens naar kijken.
@jongetje Ja inderdaad, 7 maanden geleden is iets meer dan de afgelopen maanden. Maarja, de eerste maand dat het gebeurt denk ik "wat raar". De tweede denk ik "zal zichzelf wel oplossen". Pas veel later werd ik verdacht. Ik word ook gewoon niet zo heel vaak gebeld over de telefoon. De meeste van mijn kennissen bellen via Whatsapp of dergelijke.
@Karsten88 Ik heb inderdaad een Motorola telefoon (uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 12GB ram, 256GB opslag Grijs) VoLTE heb ik wel eens van gehoord, maar niet veel. Ik zal hier eens naar kijken.