Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:34:
[...]
Dat klopt, alleen was bellen daarvoor via 2g en via andere apparatuur. De complete backend die de calls afhandelen en zorgt voor (4g/5g) internet is niet van Vodafone en met de VoLTE aanpassing toen ook veranderd.
De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:39:
[...]
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat 50+ identiek was qua VF netwerk. Zoals de meeste MVNO's.
De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.
Ah, weer wat geleerd. Ik wist wel dat je verschillende gradaties hebt als MVNO, maar dat bv bellen via ander infra ging wist ik niet.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:42:
[...]
De zendmasten en het bereik ermee wel idd. Maar dat komt omdat de grootste MVNOs eigendom zijn van dezelfde telecomprovider zoals Hollandsnieuw van VFZiggo, BEN en Simpel van Odido, Simyo en Youfone van KPN (ik vergeet er vast nog wat).
De rest neemt de dienst af via een commerciele 3e partij zoals CleverEnable en daardoor kunnen ze de diensten scherp in de markt zetten zoals Lebara en 50+.
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Waarom eigenlijk ?PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.
wat is dat voor telefoon?PressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Omdat ik een telefoon heb die enkel esim ondersteunt. Momenteel heb ik de simkaart van 50+ in mijn oude telefoon welke doorgeschakeld is naar de esim van Youfone op mijn nieuwe telefoon.
iets chinees?
De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja
ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit momentPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:14:
[...]
De iPhone Air. Technisch gezien wel Chinees ja
een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..
wat zei de klantenservice erover vandaag?
Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.boyette schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:27:
[...]
ja die heeft idd geen simkaart slot.. dan is het niet handig om voor 50+ te kiezen op dit moment
een high end toestel icm een low budget provider die geen esim aanbiedt..
wat zei de klantenservice erover vandaag?
Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier
de eerste helft is nog meer dan een maand hoor.. dus op zich is het artikel nog actueelPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:33:
[...]
Klopt. Ware het niet dat ik het abonnement al had voor ik de beslissing nam om de telefoon te kopen. En toen ik het toestel had, meldde 50+ nog dat esim er waarschijnlijk nog voor het eind van 2025 zou zijn. Inmiddels is dat dus opgelopen naar eerste helft 2026.
Ik weet niet wat de klantenservice erover gaat zeggen. Ik wacht nog op hun reactie hier
de klantenservice heeft geen nieuwe update hierover en pas eind juni zal er een update volgen op zijn vroegst
[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 22-05-2026 14:54 ]
Achja, 50+ mobiel is een prima provider maar je moet alleen bij ze er vanuit gaan dat wat ze nu aanbieden voldoende is. Wat ze beloven moet je met een pak zout nemen. VoLTE en 5g hebben ze ruim 2 jaar lang aangegeven dat het snel zou komen. En ik verwacht dat esim en VoWifi ook nog wel even duurt. Nu heeft mijn S25 twee sim sloten dus voor mij niet relevant. Al zou VoWifi wel handig zijn want de dekking van Vodafone is gewoon minder dan die van Odido en KPN.
Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone AirPressPlayOnTape schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:36:
Is er inmiddels wat meer zicht op de ondersteuning van esim? Op de website van 50+ staat nog steeds dat het naar verwachting in de eerste helft van 2026 beschikbaar komt. Maar die eerste helft zit er inmiddels bijna op. Ben benieuwd. Wacht er al een paar maanden met smart op.
Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!
Bij Belsimpel 12 maanden voor 1€ bij een 2 jarig abonnement.
https://www.belsimpel.nl/50plusmobiel/50-plus-mobiel-onbeperkt-min-sms-45000-mb-5g-2-jaar-sim-only
https://www.belsimpel.nl/50plusmobiel/50-plus-mobiel-onbeperkt-min-sms-45000-mb-5g-2-jaar-sim-only
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?PressPlayOnTape schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 21:54:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, ik ben benaderd om deel te nemen aan een testgroep voor esim van 50+ en kan tot mijn grote vreugde meedelen dat esim van 50+ goed lijkt te werken op de iPhone Air![]()
Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het activeren is geslaagd en een en ander lijkt te werken zoals verwacht. Eerste helft 2026 gaat dus toch gehaald worden!
How bad is it on a scale from one to Spurs
Dat zou wel mijn aanname zijn. So far lijkt het goed te werken, in ieder geval vanuit mijn kant. Kan me dan ook niet voorstellen dat het lang gaat duren voordat e.e.a. publiekelijk uitgerold wordt.Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
“Meer informatie volgt in juni 2026.”Slasher schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:01:
[...]
Wil dat dus zeggen dat er op een redelijke termijn meer nieuws komt?
Dat is maandagSamr042 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:31:
[...]
“Meer informatie volgt in juni 2026.”aldus de recente ge-update FAQ
Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
-knip-. Wellicht grappig bedoeld. Maar zo wordt het niet geïnterpreteerd.jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]
Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 30-05-2026 18:18 ]
Goed nieuws allemaal, eSIM is vanaf nu live.
Voor wie daarop wachtte met bestellen, je kunt nu tijdens de bestelling kiezen voor eSIM.
Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Abonnement' en dan 'Simkaart beheren'. Hier staat een optie om je fysieke simkaart gratis om te zetten naar een eSIM.
-Niels
Voor wie daarop wachtte met bestellen, je kunt nu tijdens de bestelling kiezen voor eSIM.
Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Abonnement' en dan 'Simkaart beheren'. Hier staat een optie om je fysieke simkaart gratis om te zetten naar een eSIM.
-Niels
[ Voor 1% gewijzigd door 50plus mobiel op 01-06-2026 13:35 . Reden: Locatie sim beheren ]
Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).50plus mobiel schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:03:
(...) Voor bestaande klanten die graat om willen, je kunt dan via je Mijn 50+ account naar 'Profiel' en dan 'Simkaart beheren'. (...)
Dankjewel @Samr042,Samr042 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:29:
[...]
Voor de mensen die het, net als ik, niet konden vinden: de knop 'Simkaart beheren' staat bij mij onder 'Abonnement', niet onder 'Profiel', in het blok 'Nummerinformatie'. Zowel in de browser als in de app (iOS).
Scherp! Dat was inderdaad een last minute change, heb het aangepast.
-Niels
Ik zei toch maandag..jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:14:
[...]
Maandag is 1 juni, maar op 30 juni is het ook nog juni...
Dat gaat niet gebeurenVicje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:03:
Nu nog RCS
Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.
Ok dan!W1ck1e schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:31:
[...]
Als je nu in zo'n reactie meteen iets van een onderbouwing geeft dan hebben wij er ook wat aan.
50+ Mobiel is een MVNO en beheert geen volledig eigen mobiele infrastructuur zoals KPN of Vodafone dat doen.
Daardoor hebben ze ook minder invloed op technieken zoals RCS.
RCS (“Rich Communication Services”) is bedoeld als moderne vervanger van sms zonder dat je per se een aparte app hoeft te installeren.
Het voegt functies toe die mensen gewend zijn van apps zoals WhatsApp, Telegram of Signal bijv.
Alleen vraagt RCS ook extra infrastructuur, koppelingen, certificering en ondersteuning van toestellen en apps. Voor een kleinere budgetprovider levert dat commercieel vaak te weinig op tegenover de investering.
Daarbij verschuift RCS steeds meer richting platformen van Google en Apple zelf, waardoor providers er steeds minder controle én verdienmodel op hebben.
Google heeft daar zelfs een eigen encrypted versie van ontwikkeld.
Zeker omdat veel gebruikers toch al diensten zoals WhatsApp of Signal gebruiken, kiezen prijsvechters er vaak voor om zich te beperken tot bellen, sms en mobiele data.
Het aantal gebruikers van 50+ die dit zullen gaan gebruiken is nihil. En de kosten buitensporig.
50+ kan beter 1 klant verliezen dan hier duizenden euros aan besteden + maandelijkse beheerskosten.
RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Dat schrijf ik toch dan heb je het over Google rcsAnonymoussaurus schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:47:
RCS werkt al op Androidtelefoons via Google servers, ook via 50PlusMobiel, maar voor iPhones moet er native ondersteuning komen.
Dat is wat anders
Het spijt me best van de langzame reactie haha. Bedankt voor de input over mijn belletjes probleem.
@jongetje Ja inderdaad, 7 maanden geleden is iets meer dan de afgelopen maanden. Maarja, de eerste maand dat het gebeurt denk ik "wat raar". De tweede denk ik "zal zichzelf wel oplossen". Pas veel later werd ik verdacht. Ik word ook gewoon niet zo heel vaak gebeld over de telefoon. De meeste van mijn kennissen bellen via Whatsapp of dergelijke.
@Karsten88 Ik heb inderdaad een Motorola telefoon (uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 12GB ram, 256GB opslag Grijs) VoLTE heb ik wel eens van gehoord, maar niet veel. Ik zal hier eens naar kijken.
@jongetje Ja inderdaad, 7 maanden geleden is iets meer dan de afgelopen maanden. Maarja, de eerste maand dat het gebeurt denk ik "wat raar". De tweede denk ik "zal zichzelf wel oplossen". Pas veel later werd ik verdacht. Ik word ook gewoon niet zo heel vaak gebeld over de telefoon. De meeste van mijn kennissen bellen via Whatsapp of dergelijke.
@Karsten88 Ik heb inderdaad een Motorola telefoon (uitvoering: Motorola Moto G85 5G, 12GB ram, 256GB opslag Grijs) VoLTE heb ik wel eens van gehoord, maar niet veel. Ik zal hier eens naar kijken.
Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.
Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).
@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?
@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?
Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.
Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).
@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?
@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?
Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.
Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Volgens mij niet geldig als je al bij 50Plus zit en wil verlengen.RobbyTown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:35:
Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.
Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).
@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?
@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?
Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.
Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
natuurlijk nietTha Deo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:53:
[...]
Volgens mij niet geldig als je al bij 50Plus zit en wil verlengen.
dat is voor nieuwe klanten die lid zijn van de anwb
geen verlengaanbod
Ja ik ben zeer zeker tevreden. Voor werk reis ik door heel Nederland en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig is veranderd voor mij. Bij odido had ik een dure unlimited abonnement. Gemiddeld verbruik ik rond de 30/40 gb per maand. Bij 50+ is mijn verbruik zelfde gebleven (lebara bijv rondt je verbruik af naar boven. In zo een geval zou ik mijn datalimiet snel bereiken).RobbyTown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:35:
Er loopt nu een ANWB actie. En denk ook aan overstappen. Zelf zakelijk ervaring met VF dekking die is gewoon prima net als KPN doen elkaar niet onder. Verleden Simyo (KPN netwerk) gehad alleen die zijn nogal aan de prijs met wat je krijgt.
Nu 50+ op het oog laten vallen. Sinds kort/tijdje Volte en recent esim (al ga ik voor fysiek kaartje).
@TheVivaldi iets meer dan een maandje 50+ Mobiel. Hoe bevalt het?
@Ethnic je was na 2 weken al zeer tevreden. Nog steeds?
Andere Tweakers met goede of slechte ervaring laat het weten.
Los van bellen en internetten. De app in de Playstore wat screenshots dat zegt niet veel. Hoe bevalt de app/website? Beetje vlotjes om je gegevens allemaal in te zien of het een draak van een app/website?
Heb overal even goede dekking, bel kwaliteit en het is ook nog eens goedkoper. Geef ze een 5/5 rating
De app is simpel en duidelijk. Eigenlijk weinig om wat erover te zeggen. Hij doet het altijd dus heb weinig te klagen.
Ben jij ondertussen ook overgestapt?
[ Voor 4% gewijzigd door Ethnic op 13-06-2026 09:58 ]
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.
Je kunt op basis van 1 gesprek niet constateren dat dit probleem aan jouw zijde wasOut.of.Control schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.
Dat wifi bellen is volgens mij helemaal niet actief
Dus dat doet hier niet ter zake
[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 13-06-2026 13:18 ]
50+ heeft geen vowifi ondersteuning...Out.of.Control schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben sinds 1,5 week over van KPN naar 50+. Buitenshuis merk ik geen verschil (data en bellen) maar toen ik gisteren een gesprek vanuit huis had viel de verbinding regelmatig even stil (beide kanten op, soms tegelijk en soms afwisselend). Een normaal gesprek voeren werd wel heel lastig. Heb de VoWifi voorkeur nu gewijzigd (alleen VoWifi als er geen mobiel bereik is), hopelijk werkt dat beter.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik trek ook nog geen conclusies uit dat ene gesprek, het was alleen bedoeld om te kijken of het volgende gesprek dan beter zou gaan.boyette schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:17:
[...]
Je kunt op basis van 1 gesprek niet constateren dat dit probleem aan jouw zijde was
Dat wifi bellen is volgens mij helemaal niet actief
Dus dat doet hier niet ter zake
Daarbij ging ik ervan uit dat de VoWifi actief was, omdat ik het aan en uit kon zetten. Maar dat blijkt inderdaad niet te kloppen. Hoe dan ook, ik zie wel hoe het de volgende keer gaat.
Dank voor de review. Ben al half overgestapt. Het is alleen nog wachten dat huidige contract om is. Nog 4 maand voor einde contract dus het duurt nog even voor ik 50plusser mobiel ben.Ethnic schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:56:
[...]
Ja ik ben zeer zeker tevreden. Voor werk reis ik door heel Nederland en ik moet eerlijk zeggen dat er weinig is veranderd voor mij. Bij odido had ik een dure unlimited abonnement. Gemiddeld verbruik ik rond de 30/40 gb per maand. Bij 50+ is mijn verbruik zelfde gebleven (lebara bijv rondt je verbruik af naar boven. In zo een geval zou ik mijn datalimiet snel bereiken).
Heb overal even goede dekking, bel kwaliteit en het is ook nog eens goedkoper. Geef ze een 5/5 rating.
De app is simpel en duidelijk. Eigenlijk weinig om wat erover te zeggen. Hij doet het altijd dus heb weinig te klagen.
Ben jij ondertussen ook overgestapt?
Ik verwacht dat ik nog wel een andere porteerdatum ga krijgen. Net 1-7 als datum ontvangen maar contract loopt nog tot 10-10-2026.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Je kunt al eerder overstappen dat is je eigen keuzeRobbyTown schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:31:
[...]
Dank voor de review. Ben al half overgestapt. Het is alleen nog wachten dat huidige contract om is. Nog 4 maand voor einde contract dus het duurt nog even voor ik 50plusser mobiel ben.
Ik verwacht dat ik nog wel een andere porteerdatum ga krijgen. Net 1-7 als datum ontvangen maar contract loopt nog tot 10-10-2026.
Vertel hoe heb/had ik de keuze? Dit is volledig automatisch gegaan. Enige wat ik weet is dat je vanuit jezelf kunt afkopen (dat is een keuze) en dan eerder weg kunt maar zo is het niet gegaan.boyette schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:33:
[...]
Je kunt al eerder overstappen dat is je eigen keuze
Ik kies voor nummerbehoud en krijg 1-7 terug als datum nergens een keuze kunnen maken.
Vriendin word ook klant bij 50plus mobiel. Die krijgt als datum 14-10 terug en dat klopt, dan loopt haar contract af.
Even naar KPN geweest, niet dat ik nog een naheffing krijg aangezien ik 10-10 contract heb. In het systeem stond normaal nummerbehoud geen spoed of afgekocht. Maar KPN heeft zelf 3 resterende maanden intern 'afgekocht', dus ik krijg geen naheffing of iets (3x 15 euro zijn verrekend) hierdoor dus 1-7 weg kan ipv 10-10 wat ik verwachte.
Vriendin heeft iets duurder abbo daar (3x 28 euro nog te gaan) daar is het niet intern afgehandeld door KPN. Mogelijk bedrag nog de groot? Geen idee waar het verschil in zit.
Hoe dan ook. Geen verrassingen meer en vanaf 1-7 ook 50plus mobieler is kijken hoe het gaat bevallen
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Je kunt contact opnemen met 50+ en de datum laten aanpassen.RobbyTown schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:17:
[...]
Vertel hoe heb/had ik de keuze? Dit is volledig automatisch gegaan. Enige wat ik weet is dat je vanuit jezelf kunt afkopen (dat is een keuze) en dan eerder weg kunt maar zo is het niet gegaan.
Ik kies voor nummerbehoud en krijg 1-7 terug als datum nergens een keuze kunnen maken.
Vriendin word ook klant bij 50plus mobiel. Die krijgt als datum 14-10 terug en dat klopt, dan loopt haar contract af.
Even naar KPN geweest, niet dat ik nog een naheffing krijg aangezien ik 10-10 contract heb. In het systeem stond normaal nummerbehoud geen spoed of afgekocht. Maar KPN heeft zelf 3 resterende maanden intern 'afgekocht', dus ik krijg geen naheffing of iets (3x 15 euro zijn verrekend) hierdoor dus 1-7 weg kan ipv 10-10 wat ik verwachte.
Vriendin heeft iets duurder abbo daar (3x 28 euro nog te gaan) daar is het niet intern afgehandeld door KPN. Mogelijk bedrag nog de groot? Geen idee waar het verschil in zit.
Hoe dan ook. Geen verrassingen meer en vanaf 1-7 ook 50plus mobieler is kijken hoe het gaat bevallen.
Je kunt altijd op elk moment overstappen. Het is een nummer dat wijzigt van provider en het is verplicht dat een provider mee werkt aan dat verzoek.
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Hoi @sdk1985 ,sdk1985 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
Weet iemand of wisselgesprek/gesprek samenvoegen bij 50plus mobiel mogelijk is? Daarme bedoel ik dat wanneer je al aan het bellen bent en iemand belt jou ik de optie krijg om deze andere persoon op te nemen. De andere persoon gaat dan on hold en is eventueel toe te voegen aan het gesprek. Op de website kom ik hier niets over tegen.
Die optie ondersteunen wij. Het is vaak wel ook nog een toestelinstelling die ook aan moet staan.
-Niels
Net een paar dagen 50+. Heerlijk goedkoop, maar ben ik nu de enige waarbij de geluidskwaliteit van de gesprekken via 5G barslecht is?
Bij Simpel had ik altijd prima geluidskwaliteit (dat ging dan via 5G+ als ik me herinner), maar bij 50+ lijkt het wel van 192k bitrate naar 64k bitrate gegaan te zijn. Iemand ook dergelijke ervaringen?
Bij Simpel had ik altijd prima geluidskwaliteit (dat ging dan via 5G+ als ik me herinner), maar bij 50+ lijkt het wel van 192k bitrate naar 64k bitrate gegaan te zijn. Iemand ook dergelijke ervaringen?
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.
Dat heeft dan dus 0,0 met 50+ te maken als je via WhatsApp belt.ramrodwillem schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:10:
Inderdaad heb ook het idee dat de gespreks kwaliteit erg matig is, vandag ook weer, weliswaar via WA gebeld maar was slecht.