• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-09 09:43
Rayman30 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:59:
Vorige week donderdag mijn nieuwe telefoon ontvangen, een Google Pixel 11 Pro.
Sim erin gestopt en begonnen alle apps in te stellen. Prima telefoon.

Ik word niet heel vaak gebeld, dus er viel mij in eerste instantie niet op dat de telefoon niet overging in de vier dagen daarna. Ik heb wel een paar keer zelf gebeld.

Achteraf bleek dat mensen die mij bellen direct bij de voicemail terechtkomen. De Pixel gaat niet over en registreert de oproep ook niet als gemiste oproep. Ik krijg alleen achteraf een melding van de voicemaildienst dat iemand geprobeerd heeft te bellen zonder een bericht achter te laten. De inkomende call lijkt het toestel dus überhaupt niet te bereiken.

Inmiddels behoorlijk wat uitgesloten: sim opnieuw geplaatst, toestel opnieuw gestart, vliegtuigmodus, netwerkreset, instellingen nagelopen, geen Niet Storen/Call Screening/etc. actief. Mobiele data werkt verder gewoon normaal op 4G/5G.

Het interessante is het gedrag met 2G.

De Pixel heeft onder Extra beveiliging een optie om 2G-verbindingen volledig te blokkeren. Met die beveiliging aan, wifi uit en het toestel op 4G/5G kan ik zelf probleemloos uitgaand bellen. Tijdens zo'n gesprek blijft het toestel ook op 5G staan.

Inkomend werkt onder exact dezelfde omstandigheden echter niet: de beller gaat direct naar voicemail.

Als ik vervolgens de 2G-beveiliging uitschakel en 2G dus toesta, kan ik wel gebeld worden. Zodra zo'n inkomend gesprek binnenkomt zie ik de Pixel terugvallen naar EDGE.

Ook getest buiten met goed mobiel bereik, dus de verklaring "slecht LTE/5G-bereik binnenshuis" lijkt mij niet waarschijnlijk.

Samengevat:
  • 4G/5G-data werkt normaal.
  • Uitgaand bellen werkt met wifi uit én 2G geblokkeerd.
  • Inkomend bellen werkt dan niet en gaat direct naar voicemail.
  • Sta ik 2G toe, dan komen inkomende gesprekken via EDGE binnen.
  • Het probleem treedt ook buitenshuis op.
  • De mislukte inkomende oproepen verschijnen niet in de oproeplijst van Android.
  • *#21# geeft op de Pixel "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".
  • In het Android testmenu (*#*#4636#*#*) wordt 50+ wel als netwerk geregistreerd, maar de Carrier ID staat als Onbekend.
50+ heeft telefonisch aangegeven dat VoLTE op mijn aansluiting aanstaat. Tijdens het testen hebben ze VoLTE zelfs kort uitgezet. Dat had direct tot gevolg dat ik, zolang de Pixel 2G blokkeerde, ook niet meer uitgaand kon bellen. Nadat VoLTE weer was ingeschakeld werkte uitgaand bellen weer.

Mijn vermoeden is daarom dat VoLTE op abonnementsniveau wel "aan" staat, maar dat er iets misgaat met de inkomende IMS/VoLTE-routing of provisioning voor de Pixel 11 Pro. Uitgaand IMS lijkt immers wel te werken, terwijl inkomende calls alleen via de 2G-fallback aankomen.

Ik heb dit inmiddels met bovenstaande bevindingen bij 50+ gemeld en gevraagd om het naar de technische netwerk/MVNE-afdeling te escaleren.

Zijn hier toevallig andere Pixel-gebruikers bij 50+ die dit herkennen, vooral mensen met een Pixel 11-serie? Het toestel is natuurlijk pas net uit, dus ik vraag me af of dit een carrierconfig/provisioningkwestie met dit nieuwe model kan zijn.
Mijn vrouw heeft de Pixel 11 pro in combinatie met 50+ abonnement.

Uitgaan bellen werkt prima (zoals je ook aangeeft) inkomend komen de oproepen niet binnen: “Dit nummer is niet ingebruik.”

Abonnement loopt al ruim een jaar. In haar oude smartphone (Samsung S23) ervaart ze geen problemen met gebeld worden.

instelling “2G netwerkbeveiliging vermijdt 2G-netwerken” stond aan. Deze instelling stond aan. Zojuist uitgezet, maar helaas. Ook na het herstarten van de Pixel 11 pro komen er geen oproepen binnen bij mijn vrouw.

• Rayman30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-09 02:26
Ik probeer 50+ zover te krijgen dat het bij de tweede / derde lijn komt te liggen, maar het blijft verdacht stil van hun kan. Ik heb al drie emails, verspreid over drie werkdagen, gestuurd, maar ik krijg geen antwoord.
Bellen kan ik ze niet, want als je belt gaan ze er meteen vanuit dat je melding is opgelost en worden je calls gesloten. Ik wacht nog tot vrijdag en dan maar een klacht indienen of zo

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06

mb1

mb1 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:58:
[...]

Ik heb sinds een tijdje een 2e simkaart actief in mijn iPhone 17pro.

Deze telefoon is zakelijk met een KPN abonnement.

Werkt prima en ik bel heeeeeel veel de gesprekskwaliteit is eigenlijk altijd goed.

Nu heb ik sinds een maand een 2e simkaart (privé) als fisieke kaart in deze telefoon. Ik heb een 50+ abonnement hierop (Vodafone netwerk).

Nu valt het overduidelijk op soms aan mijn kant, soms aan de andere kant en meestal aan beide kanten dat de kwaliteit van de (spraak) verbinding echt vaak belachelijk slecht is, gewoon heel blikkerig en echt onprettig. Zo erg dat gesprekken eerder worden afgebroken door mij of degene waarmee ik bel en ik terugbel met mijn zakelijke nummer, waarna het weer perfect klinkt.
Als ik dan terugbel met m'n KPN lijn is een goed gesprek weer mogelijk.

Dit is onafhankelijk van de locatie.

Wat zou dit kunnen zijn in het verleden was er volgens mij iets met HD Voice wat niet alle providers ondersteunden, maar dat zal toch inmiddels wel geregeld zijn.
Ik ben nu al 2 weken op reis, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

wat opvalt dat tijdens roaming onafhankelijk van het netwerk de gesprekskwaliteit eigenlijk altijd gewoon goed is!

@50plus mobiel kunnen jullie dat ook voor binnenlands gebruik op het Vodafone netwerk realiseren?

• 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
Rayman30 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 02:07:
Ik probeer 50+ zover te krijgen dat het bij de tweede / derde lijn komt te liggen, maar het blijft verdacht stil van hun kan. Ik heb al drie emails, verspreid over drie werkdagen, gestuurd, maar ik krijg geen antwoord.
Bellen kan ik ze niet, want als je belt gaan ze er meteen vanuit dat je melding is opgelost en worden je calls gesloten. Ik wacht nog tot vrijdag en dan maar een klacht indienen of zo
Hoi @Rayman30,

Ten eerste natuurlijk enorm vervelend dat je dit ervaart.
Maar we hebben de melding m.b.t. de Pixel Pro 11 goed ontvangen.
Ik kan je dan ook bevestigen dat dit is gedeeld met het MVNE team en dat hierbij actief naar een oplossing wordt gezocht. We hopen z.s.m. terug te komen met een inhoudelijke reactie.

-Niels

• 50plus mobiel
  • Registratie: December 2025
  • Niet online

50plus mobiel

Bedrijfsaccount 50+ Mobiel
mb1 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:42:
[...]

Ik ben nu al 2 weken op reis, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

wat opvalt dat tijdens roaming onafhankelijk van het netwerk de gesprekskwaliteit eigenlijk altijd gewoon goed is!

@50plus mobiel kunnen jullie dat ook voor binnenlands gebruik op het Vodafone netwerk realiseren?
Hoi @mb1,

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met HDAudio.

Het is afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.

Met een kleine invulling ga ik er van uit dat dit bij roaming mogelijk een standaard is. Zou je kunnen bevestigen of je tijdens je (buitenlandse) gesprekken de HD+ vermelding ziet? Aansluitend ben ik dan benieuwd of je die vermelding dan weer mist bij de gesprekken in Nederland waar je minder tevreden over bent.

Als dit niet het geval lijkt hoor ik het graag en kunnen we daar zeker even op doorpakken.

-Niels

• Rayman30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-09 02:26
50plus mobiel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:08:
[...]

Hoi @Rayman30,

Ten eerste natuurlijk enorm vervelend dat je dit ervaart.
Maar we hebben de melding m.b.t. de Pixel Pro 11 goed ontvangen.
Ik kan je dan ook bevestigen dat dit is gedeeld met het MVNE team en dat hierbij actief naar een oplossing wordt gezocht. We hopen z.s.m. terug te komen met een inhoudelijke reactie.

-Niels
Kijk, daar wordt een mens gelukkig van. Gewoon even een update dat jullie er mee bezig zijn. Je bent wel de eerste in een week tijd die dat doet, op mijn emails die ik naar de servicedesk heb gestuurd heb ik geen reactie gehad. Wel ben ik gebeld door Fenne, die vroeg of ik haar wilde terugbellen, ze kreeg me niet te pakken. Maar dat is nou juist het hele probleem; inkomende telefoontjes komen niet aan. Voor nu tijdelijk staat VOLTE uit, en dat accepteer ik voor tijdelijk.
Maar bij een moderne telefoon hoort ook de moderne variant van bellen, dus uiteindelijk moet VOLTE weer ingeschakeld worden. Bedankt voor de update!

• mb1

mb1

50plus mobiel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:14:
[...]

Hoi @mb1,

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met HDAudio.

Het is afhankelijk van de provider van de persoon waarmee je belt of HDAudio van toepassing is. Bijvoorbeeld bij het bellen met een andere 50+ mobiel gebruiker is HD+ zichtbaar. Helaas kan de andere provider er voor kiezen het niet te doen en als het dan niet vanuit beiden partijen is heb je het dus niet.

Met een kleine invulling ga ik er van uit dat dit bij roaming mogelijk een standaard is. Zou je kunnen bevestigen of je tijdens je (buitenlandse) gesprekken de HD+ vermelding ziet? Aansluitend ben ik dan benieuwd of je die vermelding dan weer mist bij de gesprekken in Nederland waar je minder tevreden over bent.

Als dit niet het geval lijkt hoor ik het graag en kunnen we daar zeker even op doorpakken.

-Niels
Beste Niels,

Bedankt voor je antwoord.

Op de iPhone kun je op geen enkele manier zien of er een HD Voice gesprek is of niet.

Uit ervaring kan ik wel aan de geluidskwaliteit horen dat hier de schoen wringt.

Wat ik wel kan melden:

-met 50+ in Nederland bellen naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit SLECHT.

-met 50+ vanuit het buitenland naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit GOED.

-met KPN in ALLE gevallen naar ALLE nummers/providers gesprekskwaliteit GOED.

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
mb1 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:21:
-met 50+ in Nederland bellen naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit SLECHT.

-met 50+ vanuit het buitenland naar willekeurige nummers/providers: gesprekskwaliteit GOED.

Ik kan dit beamen. Dit is ook precies de ervaring van mij en mijn gesprekspartners.

• rico463
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:39
mb1 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:21:
[...]

Beste Niels,

Bedankt voor je antwoord.

Op de iPhone kun je op geen enkele manier zien of er een HD Voice gesprek is of niet.

Uit ervaring kan ik wel aan de geluidskwaliteit horen dat hier de schoen wringt.

Wat ik wel kan melden:

Ik ben weliswaar geen 50+ gebruiker, maar wel een Vodafone gebruiker; het netwerk waar 50+ ook gebruik van maakt. De technische verklaring zover ik weet is dat het Vodafone netwerk met HD Voice naar andere providers alleen een interconnect heeft met KPN en niet met Odido en anderen.

Met andere woorden heb je dus alleen HD Voice gesprekken met Vodafone en KPN klanten en de rest niet.

Maar goed dit is wat ik er van weet vanuit Vodafone ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
rico463 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:07:
[...]

ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.
Je aanname is fout. Dat 50+ gebruik maakt van het radionetwerk van Vodafone zegt niets over de apparatuur die erachter hangt. Die dienst neemt 50+ af bij een 3e partij en dat is niet Vodafone.

• mb1

mb1

rico463 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:07:
[...]

Ik ben weliswaar geen 50+ gebruiker, maar wel een Vodafone gebruiker; het netwerk waar 50+ ook gebruik van maakt. De technische verklaring zover ik weet is dat het Vodafone netwerk met HD Voice naar andere providers alleen een interconnect heeft met KPN en niet met Odido en anderen.

Met andere woorden heb je dus alleen HD Voice gesprekken met Vodafone en KPN klanten en de rest niet.

Maar goed dit is wat ik er van weet vanuit Vodafone ik neem dat de implementatie bij 50+ ongeveer hetzelfde zou zijn lijkt mij aangezien ze ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.
Nou één ding is zeker, met 50+ naar KPN is de gesprekskwaliteit SLECHT!!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:01
Vandaag overgestapt naar 50+ Mobiel en de eerste indruk valt behoorlijk tegen. Waar ik bij KPN 80-90 Mbit/s haalde, kom ik nu maximaal op zo’n 11 Mbit/s.

Ook het bereik binnenshuis is slecht: momenteel slechts één streepje. Mijn telefoon volledig uitgezet en opnieuw opgestart, maar dat maakt geen verschil.

Is Vodafone/50+ Mobiel hier echt zo traag? De beloofde snelheid wordt in Purmerend (waar ik nu toevallig ben) in ieder geval bij lange na niet gehaald.

Ik geef het nog een maand of twee. Als dit niet verbetert, koop ik het contract af en ga ik weer terug. Voorlopig is de overstap in ieder geval geen succes.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:11
Ik heb net weer een mail gestuurd naar 50+mobiel, ik wordt er gek van.

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik al contact met u opgenomen vanwege problemen met mijn telefonische verbinding. Tijdens gesprekken valt het geluid regelmatig weg. Op zulke momenten horen zowel ik als de persoon met wie ik spreek elkaar niet meer, terwijl de verbinding zelf wel in stand blijft. Na enige tijd komt het geluid weer terug.

Naar aanleiding van mijn eerdere melding heeft 50+ Mobiel mijn aansluiting technisch gecontroleerd. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. De problemen doen zich nog steeds regelmatig voor.

Ik heb inmiddels meerdere mogelijkheden uitgesloten. Zo heb ik 5G uitgeschakeld en mijn telefoon uitsluitend op 4G ingesteld. Ook hiermee blijven de problemen bestaan.

Daarnaast heb ik mijn 50+ Mobiel-simkaart in een andere telefoon getest. Ook met die andere telefoon doet exact hetzelfde probleem zich voor. Daarmee lijkt het probleem niet veroorzaakt te worden door mijn Samsung Galaxy A52s 5G.

Daarbij vind ik het relevant dat ik vóór 50+ Mobiel met dezelfde Samsung Galaxy A52s 5G gebruikmaakte van Simpel. Met dezelfde telefoon heb ik toen geen problemen met wegvallende gesprekken ervaren. De problemen zijn ontstaan sinds ik gebruikmaak van 50+ Mobiel.

Het gaat daarom om een terugkerend probleem met de telefonische dienstverlening dat ik al eerder bij u heb gemeld. Uw eerdere technische controle heeft het probleem niet opgelost en ook uit mijn eigen tests blijkt dat het probleem niet aan mijn telefoon lijkt te liggen.

Ik verzoek u daarom om het probleem nog eenmaal serieus en gericht technisch te onderzoeken en daadwerkelijk tot een oplossing te komen. Ik beschouw dit als een laatste redelijke mogelijkheid om het probleem binnen mijn abonnement op te lossen.

Wanneer de problemen ondanks dit onderzoek blijven bestaan en 50+ Mobiel geen werkende oplossing kan bieden, wil ik mij beroepen op mijn recht om de overeenkomst wegens het niet naar behoren functioneren van de dienst te laten ontbinden, zonder kosten voor de resterende contractperiode.

Ik verzoek u daarom schriftelijk te bevestigen:
  1. dat deze klacht opnieuw technisch wordt onderzocht;
  2. welke controles daarbij daadwerkelijk worden uitgevoerd;
  3. welke oplossing u voor dit probleem kunt bieden; en
  4. binnen welke redelijke termijn u verwacht het probleem te kunnen oplossen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:37
Snake_Eye schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:49:
Ik heb net weer een mail gestuurd naar 50+mobiel, ik wordt er gek van.
Waarom vraag je niet direct om kosteloos ontbinden van de overeenkomst omdat 50+ Mobiel joi kennelijk niet kan leveren wat je mag verwachten?

• bkaltijdveilig
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:34
Ook ik ervaar helaas sinds de overstap naar 50+ mobiel een hele slechte bel kwaliteit. Ik ben dus niet de enige blijkbaar…
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste