Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

De tijd dat 50-plussers geen mobiele telefoon hadden is allang voorbij. Desondanks richten providers zich nog altijd massaal op jonge klanten. Dit zag ook Edgar de Beule, die als oprichter van marktonderzoekbureau Markteffect uiteraard wel raad weet met een gat in de markt. Dus richtte hij 50+ Mobiel op, een sim only-provider die naast een scherp tarief ook extra service biedt.

“50-plus is een gigantische doelgroep in Nederland die te vaak vergeten wordt in merkpositioneringen”, stelt De Beule. “De technologische innovaties gaan zo snel dat deze groep steeds meer behoefte heeft aan technische ondersteuning, service en een stukje digitaal gemak.”

Dit wil De Beule bieden met 50+ Mobiel, dat als sim only-provider gebruikmaakt van VodafoneZiggo-masten en zich qua prijs positioneert tussen ‘de grote drie’ en de welbekende prijsvechters in.

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van 50+ mobiel.

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van Vodafone (50+ mobiel).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Het viel mij op dat er nog geen topic was voor 50+ mobiel en ondanks dat ik zelf nog geen 50+ ben, blijf ik wel een Nederlander opzoek naar de beste deals. Het viel mij op dat 50+ mobiel een erg mooie aanbieding heeft maar eigenlijk niets over 50+ mobiel op het forum van Tweakers kan vinden.

Ik zit zelf te denken om het volgende sim-only abonnement te nemen:
  • Netwerk: Vodafone
  • GB per maand: 10GB
  • Min/SMS per maand: 150min + 150SMS
  • Eerste 6 maanden: 4,50 euro
  • Abonnement kosten: 9 euro
  • Eenmalige kosten: 0 euro
  • Looptijd: 2 jaar
  • Kosten gemiddeld per maand: 7,875
Zie ook: https://bestellen.50plusmobiel.nl/sim-only?bundleId=101.

Iemand goede of negatieve ervaringen met 50+ mobiel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

Ik heb dat ook al eens bekeken, maar vond één negatief dingetje:

"Als je jouw bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut of SMS en €0,15 per MB. "

Buiten de bundel betekent betalen. En dat heb ik liever niet (voor mijn kinderen bedoeld, ik gebruik nu T-Mobile en die stopt gewoon, je kan evt bijbetalen voor een extra bundel, of op lage snelheid verder gaan).

Nog wat extra info:
- De buiten bundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50plusmobiel op de site of de mobiele app. (Plafond + 500MB)

Buiten Bundel Buffer
De Buiten Bundel Buffer is een handig extra pakket om jezelf te beschermen tegen hoge onverwachte kostten van verbruik buiten de vaste bundel.Met de Buiten Bundel Buffer heb je een plafond op je abonnement staan. Hierdoor ga je niet buiten je bundel nadat je deze verbruikt hebt en voorkom je dus hoge buiten bundel kosten. Naast het plafond krijg je 500MB om toch nog de maand door te komen. Wanneer de minuten op zijn blokkeert het uitbellen tot de volgende maandbundel óf toevoeging van een aanvullende bundel.
Je moet dus wel 1,50 extra calculeren voor deze "service". Beetje jammer maar het kan dus wel.

[ Voor 58% gewijzigd door psy op 01-11-2022 15:00 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:42
Gynnad schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:04:
Ik zit zelf te denken om het volgende sim-only abonnement te nemen:
Vergeet niet de 20 euro cashback die nu bij CBXL wordt gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
psy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:49:

"Als je jouw bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut of SMS en €0,15 per MB. "

Buiten de bundel betekent betalen. En dat heb ik liever niet (voor mijn kinderen bedoeld, ik gebruik nu T-Mobile en die stopt gewoon, je kan evt bijbetalen voor een extra bundel, of op lage snelheid verder gaan).

Nog wat extra info:

[...]

Je moet dus wel 1,50 extra calculeren voor deze "service". Beetje jammer maar het kan dus wel.
Dat is inderdaad een nadeel, dat is ook de reden dat ik voor een groter abonnement zou kiezen dan dat ik nu heb. Met de huidige aanbieding ben ik dan nog steeds goedkoper uit dan bij de provider waar ik nu zit en heb ik 6GB meer (!). En je kunt op je telefoon zelf vaak ook een limiet instellen dat je een melding krijgt als je daar overheen gaat. Maar snap dat je dat risico met kinderen niet wilt nemen.

De belminuten maak ik mij niet zon zorgen over.
tyson69 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:20:
[...]

Vergeet niet de 20 euro cashback die nu bij CBXL wordt gegeven
Thanks die had ik nog niet gezien, dat is een goede tip.

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 02-11-2022 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippleb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-05 11:12
Ik was toevallig net ook opzoek naar de ervaringen over 50+ mobiel.
Ze hebben namelijk op dit moment een mooie actie via belsimpel waarbij je nog eens € 35 cashback krijgt bij het afsluiten van een abonnement van 5gb of meer voor 2 jaar.
Ik kom voor een 20gb met 150min bel of sms uit op nog geen € 9.48 per maand (cashback meegenomen).

ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen.

alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Trippleb schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:29:
Ik was toevallig net ook opzoek naar de ervaringen over 50+ mobiel.
Ze hebben namelijk op dit moment een mooie actie via belsimpel waarbij je nog eens € 35 cashback krijgt bij het afsluiten van een abonnement van 5gb of meer voor 2 jaar.
Ik kom voor een 20gb met 150min bel of sms uit op nog geen € 9.48 per maand (cashback meegenomen).

ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen.

alvast bedankt.
Zowel ik als mijn vriendin zijn overgestapt, maar het abonnement gaat pas per december in. Mijn schoonvader zit ook bij 50+ en is erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-06 16:19
Er loopt momenteel een actie voor zowel sim only als met toestel via belsimpel. Tot morgen 16:00 uur dubbele data, 50% korting en geen aansluitkosten. Klinkt heel goed, dan kom ik met cashback uit op €4,80 p/m voor 5GB 10GB + 150 min/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:46
Ik ben ook aan het kijken, mijn kpn loopt in juli af.
Kpn is veel duurder geworden.
Ik zie dat de mobiele data snelheid ook goed is, niet zo geknepen wat ik bij een paar andere goedkope gezien heb.
We gebruiken de data ook wel om tv te kijken op vakantie en camping.

Ik zie alleen geen data only voor een tablet. En kom zo ook niet terug vinden wat hun beleid is op dat gebied.
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 18:39

The Wizard

Moderator Mobile
jwbokx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:40:
Ik ben ook aan het kijken, mijn kpn loopt in juli af.
Kpn is veel duurder geworden.
Ik zie dat de mobiele data snelheid ook goed is, niet zo geknepen wat ik bij een paar andere goedkope gezien heb.
We gebruiken de data ook wel om tv te kijken op vakantie en camping.

Ik zie alleen geen data only voor een tablet. En kom zo ook niet terug vinden wat hun beleid is op dat gebied.
Iemand daar ervaring mee?
Je kan bij KPN ook gewoon je abbo door laten lopen tegen dezelfde voorwaarden, verlengen is niet verplicht/noodzakelijk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
The Wizard schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Je kan bij KPN ook gewoon je abbo door laten lopen tegen dezelfde voorwaarden, verlengen is niet verplicht/noodzakelijk.
Dat klopt, maar in januari ben ik van €28 maar €33 gegaan...
Dus kan vast goedkoper voor iets van 10GB data en 100 minuten.

Krijg net bericht van de klantenservice.
Ze hebben alleen sim only...?
Eehh oké.
Data only kennen ze niet.

[ Voor 13% gewijzigd door jwbokx op 01-03-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik ben sinds begin Maart April overgegaan van Simpel naar 50+ met 20GB data voor 2 jaar. Ik heb sinds dien alleen maar zeer slecht bereik. Data alleen maar Edge beschikbaar continu valt de mobiele internet verbinding weg. Vanochtend was ik compleet disconnected van het netwerk. Ik heb nog nooit een 4G connectie gehad bijvoorbeeld. Ik hoop dat het settings zijn aan mijn kant maar het lijkt erop dat de dekking en stuk minder is bij 50+ dan bij Simpel het geval was.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-06 16:19
WeaZuL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:53:
Ik ben sinds begin Maart overgegaan van Simpel naar 50+ met 20GB data voor 2 jaar. Ik heb sinds dien alleen maar zeer slecht bereik. Data alleen maar Edge beschikbaar continu valt de mobiele internet verbinding weg. Vanochtend was ik compleet disconnected van het netwerk. Ik heb nog nooit een 4G connectie gehad bijvoorbeeld. Ik hoop dat het settings zijn aan mijn kant maar het lijkt erop dat de dekking en stuk minder is bij 50+ dan bij Simpel het geval was.
Als je via het Edge protocol bent verbonden staat het niet goed ingesteld. Edge is oeroud, er moet LTE in het scherm staan voor 4g.
Ik had zelf ook veel moeite met dit goed krijgen. Ik had handmatig de instellingen ingevuld zoals op de website vermeld, daarna meerdere keren de simkaart in en uit de telefoon gedaan tot die hem pakte en LTE verscheen. Als het eenmaal goed staat blijft die het goed het doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:22
Vandaag sim aangevraagd, de goedkoopste (5euro) met de code

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

extra GB's gekregen.
Nu dus eerste jaar voor 4 euro, daarna 5 euro
2.5 GB data en onbeperkt bellen + sms

Prima deal volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 20:14
De deal is top, alleen jammer dat ze geen 5G hebben...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27
Nu bij Belsimpel "Magic Monday-Deal":
Alleen vandaag geldig: Ontvang €60,- cashback bij alle 2-jarige sim only-abonnementen van 50+mobiel vanaf 7GB. Wees er dus snel bij! Vergeet de actie niet te claimen op claimpromo.nl!
Jammer dat ik net gisteren de deal met €35 cashback heb gepakt. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door RichieB op 17-04-2023 20:46 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:46
Jassy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:34:
De deal is top, alleen jammer dat ze geen 5G hebben...
Dat maakt ook niet heel veel uit.

Technisch gezien is 5G niet veel sneller dan 4G zoals Vodafone het nu heeft ingericht. En de prijs wordt er weer onnodig duurder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

Dus wel betrouwbaar?

Hebben ze een app waarmee ik mijn data kan inzien (verbruik)?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
spanx schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:38:
Dus wel betrouwbaar?

Hebben ze een app waarmee ik mijn data kan inzien (verbruik)?
Yes, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6mz127dl2ZRQeN74IiMbmZJ-3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PkFLiznkHrPDKBIFFFSIZbkJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 20:11
Verlengen bij Simpel is niet heel erg aantrekkelijk Dan kom ik voor 14 gb uit op €10,- per maand, 1 maand gratis, op € 9,58 per maand. Dat is € 0,68/gb/maand

Volgens mij is 50+ het voordeligst.

Ik deel mijn berekening even met jullie.
Afsluiten via Belsimpel.nl ; €50 cashback:
20gb. 1e jaar €108. 2e jaar €192. Totaal na cashback €250,-. Komt op €10,42/maand. Ofwel €0,52/gb/maand.
14gb. 1e jaar €84. 2e jaar €120. Totaal na cashback €154,-. Komt op €6,42/maand.Ofwel € 0,46/gb/maand.

Afsluiten direct via 50+; €20,- cashback (CBXL), en met de genoemde kortingscode 2gb gratis:
22gb. 1e jaar €108. 2e jaar €192. Totaal na cashback €280,-. Komt op €11,67/maand. Ofwel € 0,53/gb/maand.
16gb. 1e jaar €84. 2e jaar €120. Totaal na cashback €184,-. Komt op €7,66/maand. Ofwel € 0,48/gb/maand.

Alles op basis van 2 jarig abonnement. Via BS lijkt het sowieso het goedkoopst. Uit eerdere posts haal ik dat er in het verleden nog iets betere acties waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Het kan schijnbaar nog iets goedkoper als je nog ING punten hebt (of iemand kent die ze heeft)
https://nl.pepper.com/aan...ent-met-ing-punten-277631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isjitar76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-07-2023
Met ING rentepunten kun je inderdaad ook aardig korting krijgen.
Alle abonnementen kosten het eerste jaar €2.50. Ongeacht welke bundel je kiest.

Op de website werd daarnaast tijdens het bestellen ook een korting van €0.75 aangegeven voor het eerste jaar op de de 'Buiten Bundel Buffer' die normaal €1,50 kost. Maar uit de mail die ik net heb ontvangen blijkt dat deze het eerste jaar zelfs gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25

Nog wat extra info:

[...]

Wordt nog erger:
Ze hebben de buitenbundel std op 50 euro ingesteld! om deze te kunnen veranderen naar 0 moet je dus extra kosten maken 1,50 per mnd betalen om te kunnen voldoen aan je eigen abbo.

Dus bij 50plusmobiel is je totale abbo de std kosten plus nog 1,50.
Be aware in nederland... de VoC mentaliteit op de iegen bevolking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 20:11
Dat is alleen als je over je bundel heen gaat. En dát is mij nog nooit overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C7RL
Laro schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:48:
Dat is alleen als je over je bundel heen gaat. En dát is mij nog nooit overkomen.
Dat is nou juist het PUNT! Je kan dus WEL over de bundel sterker nog Zwitserland wordt std buitenbundel gerekend (ook al heb je nog bundeltegoed) en 50plusmobiel zet de buitenbundel std op 50 euro. Dat is dus makkelijk verdienen. 100 Mb verbuikt in zwitserland 50 euro dokken en je data wordt geblokkeerd.

Om dit dus te voorkomen moet je altijd 1,50 extra betalen en dan kun je deze op nul zetten. Zet je buitenbundel dan weer uit, zet 50plusmobiel deze weer op 50 euro. (dat staat nergens zo expliciet uitgelegd).

En dat iedereen dat blijkbaar "normaal" lijkt te vinden (zijn wel meer zaken in dit land die krom zijn waarvan de gewone NL vind dat dit normaal is) vind ik ook niet meer opmerkelijk.

Maar ik vind dit niet normaal laat dat duidelijk zijn!

Dus mensen die naar 50plusmobiel gaan, je kosten zijn:

1 je abbo
2 je buitenbundel 1,50 pmnd
of
3 ander zowieso 50 euro extra (0,15 en 0,50 cent per Mb) daar zit je zo op

Die 50 euro staat std aan door 50plusmobiel niet aan te passen.

NIET vergeten: als je deze buitenbundel om jezelf te "beschermen tegen 50plusmobiel zijn hoge kosten" AAN zet dan gaat het pas in bij start nieuwe bundel!
Dus feitelijk wordt je hier ook nog beperkt

[ Voor 7% gewijzigd door C7RL op 26-05-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Dat is wel een erg overdreven reactie:
1. Er zijn niet veel mensen die vaak buiten de Europese Unie komen
2. Voor mijzelf heb ik een ruime bundel gepakt waar ik nooit overheen ga komen (10GB voor 8 euro per maand)

Mocht ik buiten de Europese Unie reizen dan moet ik er idd rekening mee houden, dat was vroeger niet veel anders . Verwacht dat je eigenlijk een SMS krijgt wanneer je in een ander land komt met dergelijke info.

Edit, kan bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Zelfs een 75% melding SMS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5w5JEV4uix-W7x_QrS-t9nqTC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KrWwoFR48vA9GjQIKPAqyYUR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 26-05-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
C7RL schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Dat is nou juist het PUNT! Je kan dus WEL over de bundel sterker nog Zwitserland wordt std buitenbundel gerekend (ook al heb je nog bundeltegoed) en 50plusmobiel zet de buitenbundel std op 50 euro. Dat is dus makkelijk verdienen. 100 Mb verbuikt in zwitserland 50 euro dokken en je data wordt geblokkeerd.

Om dit dus te voorkomen moet je altijd 1,50 extra betalen en dan kun je deze op nul zetten. Zet je buitenbundel dan weer uit, zet 50plusmobiel deze weer op 50 euro. (dat staat nergens zo expliciet uitgelegd).

En dat iedereen dat blijkbaar "normaal" lijkt te vinden (zijn wel meer zaken in dit land die krom zijn waarvan de gewone NL vind dat dit normaal is) vind ik ook niet meer opmerkelijk.

1 je abbo
of

NIET vergeten: als je deze buitenbundel om jezelf te "beschermen tegen 50plusmobiel zijn hoge kosten" AAN zet dan gaat het pas in bij start nieuwe bundel!
Snap nu ook waar 50 [euro] PLUS [kosten] MOBIEL [abbonnement] vandaan komt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C7RL

Nog wat extra info:

[...]

Ja kwam ik dus ook laat achter kost me dan ook 50 euro PLUS MOBIEL data abbo = 62,50 voor 20gig en 100 mb.

Dit is een regel tekst op hun website maar dat mag je dus zelf eerst uitzoeken of ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
Gynnad schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:42:
Dat is wel een erg overdreven reactie:
1. Er zijn niet veel mensen die vaak buiten de Europese Unie komen
2. Voor mijzelf heb ik een ruime bundel gepakt waar ik nooit overheen ga komen (10GB voor 8 euro per maand)

Mocht ik buiten de Europese Unie reizen dan moet ik er idd rekening mee houden, dat was vroeger niet veel anders . Verwacht dat je eigenlijk een SMS krijgt wanneer je in een ander land komt met dergelijke info.

Edit, kan bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Zelfs een 75% melding SMS.

[Afbeelding]
Ja zwitserland is std buiten bundel, hier hadden ze moeten melden 0,15 cent per Mb of 0,50 cent per Mb wat kun je met 100 of 200 Mb? Toch helemaal niks? en dat voor 50 euro. Zet dan dat ding op 0 zodat wij zelf kunnen bepalen.
Ik begrijp niet dat iedereen dat normaal vind dat je moet betalen als je over bundel gaat maar ook om dit uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

Wij waren een maand geleden op cruise, zodra je de 4g masten niet meer ziet, schakelt de telefoon automatisch over op het amerikaanse 3g netwerk over van het schip, wat van de Holland America Line was maar hun hoofdvestiging zit in jawel de US. En dat was op de Noordzee, 40 km vanaf IJmuiden.

Je bent buiten de "EU" voor je het weet vergeet dat niet.

Check die tarieven...

Op zo'n moment ben ik blij dat ik toch verlengd heb bij t-mobile, al blijft het duurder.

(Overigens werkte de data automatisch niet meer dat was wel erg prettig.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYPfD4RhjP4ay4Rd7JS0hV6wjN0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYIP7HJALMNrtxiXxcC359kF.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 26-05-2023 11:47 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-06 17:54
C7RL schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:21:
[...]

1 je abbo
of

Kunt ook gewoon je data uitzetten voor een gebied dat buiten je abonnement valt (wat je ter plekke nog bevestigd krijgt per SMS).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
Het mag duidelijk zijn dat dit echt een perfecte provider voor de boomergeneratie is. Wat een gezever over extra kosten.

Er is een reden waarom die 50+ zo goedkoop is. Ja, vervelend dat je 1.50 moet betalen voor een plafond, maar dat zie je bij meer goedkopere providers. (simpel o.a). En bij deze providers zoals Simpel, Youfone of Simyo betaal je dus ook als je buiten je bundel gaat. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop.

Wil je dat niet, dan zoek je een andere provider die Zwitserland wel in z’n lijst heeft voor binnen de bundel of een provider die gewoon de kraan dichtzet. Maar dan ben je alsnog duurder uit dan die 1,50 die je nu kwijt bent.

Ik zie nu trouwens dat je voor die 50 cent (1,50 na 12 maanden) er dan ook extra data bij krijgt. Je koopt dus ietsje meer data en krijgt daarbij dan een limiet op je verbruik als je dan alsnog de bundel opkrijgt.

Daarbij zal de gemiddelde Nederlander niet heel vaak in Zwitserland komen, en die dat wel doen zal dan waarschijnlijk een fatsoenlijk abonnement hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 03-06-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 10:20
Iemand (buiten hierboven in het topic) ervaringen met de snelheid van de dataverbinding (4G+). Ik zie op Belsimpel het volgende staan: 350 Mb/s, gemiddeld 25 Mb/s

De officiële snelheid is dus 350Mb/s (Vodafone netwerk), maar wordt dit geknepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
mcwieger schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:17:
Iemand (buiten hierboven in het topic) ervaringen met de snelheid van de dataverbinding (4G+). Ik zie op Belsimpel het volgende staan: 350 Mb/s, gemiddeld 25 Mb/s

De officiële snelheid is dus 350Mb/s (Vodafone netwerk), maar wordt dit geknepen?
Ik heb alleen 4G en kom net met een speedtest uit op 115Mb/s, het zal wellicht ook wel enigszins afhankelijk zijn van de locatie/bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Nee, het zal niet zo extreem worden geknepen. Het is echt van de locatie afhankelijk. Op sommige locaties kan het Vodafone netwerk technisch gezien soms niet meer dan 75 of 150Mb leveren, omdat er nog een oudere zendmast staat bijvoorbeeld. Pas als ze die vervangen met flinke antennes zal die snelheid misschien de 350Mb aantikken. Wat dat betreft een beetje flauw om dit te roepen op die website, want die hoge snelheden halen zoals die 350 down en 100 up zul je echt maar op een paar locaties kunnen halen.

Mocht je die snelheid halen, dan blaas je op dat moment wel je databundel er heel snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:07

Ik denk niet dat het geknepen wordt. Maar het is moeilijk te testen, er zijn maar weinig masten waar je echt hoge snelheid kan halen bij Vodafone, zeker tov T-Mo of KPN. Woon dichtbij een toch wel zware Vodafone mast, 1tje 700+800+1800+2100 en een 800+1800+2100+2600, maar haal met zowel een Voda sim als 50+ sim niet meer dan 200. Er is hier recent een nieuwe mast bijgekomen van Vodafone, maar die is nog niet aangezet. Wanneer die aanstaat, zal ik het weer vergelijken (Voda sim vs. 50+ sim)

Heb ook een simyo sim, die wordt wel echt geknepen op 256Mbps. (boost naar 300+ en zakt dan naar ~100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 10:20
Inmiddels een abonnement afgesloten en een speedtest gedaan. Ik kom rond de 65Mbps met een bereik van 3 streepjes (van 5). Acceptabel, denk ik.

Dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
mcwieger schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:15:
Inmiddels een abonnement afgesloten en een speedtest gedaan. Ik kom rond de 65Mbps met een bereik van 3 streepjes (van 5). Acceptabel, denk ik.

Dank voor jullie input.
Dat is prima.

Het is bij Vodafone een beestje lastig te voorspellen wat de snelheid kan zijn, puur doordat ze veel verschillende configuraties aan zendmasten hebben met meer of juist minder bandbreedte/capaciteit. De dekking is over het algemeen prima in orde, maar de snelheid kan per plaats veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb vandaag besloten tot een 2-jarig abonnement bij 50+mobiel. eerste jaar 4 euro 2e jaar 5 euro. oorspronkelijk 500mg, onbeperkt bellen en onbeperkt sms. aangevuld met een kortingscode die ik hier eerder vond: 2gbgratis
dat is dus 2,5gb onbeperkt beleln en onbeperkt smssen per maand. eerste jaar voor 4 2e jaar voor 5 euro. ik zit nu bij simpel, dat was ook 4 euro maar dan met 250mb(10 keer zo weinig) onbeperkt bellen en 500 smsjes. ik betaal in het 2e jaar dus een euro mer maar ga er ook wel flink op vooruit.
ik heb tot vandaag getwijfeld tussen 50+ of stern mobile maar omdat ik de extra data eigenlijk niet noidg heb toch voor deze gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
Ik had hier net een vraag staan maar heb het antworod net zelf gevonden.
Ik ontdekte een vreemd verschil tussen 2 nieuwe mvno's op het vodafone netwerk. 50+mobiel ondersteunt geen vowifi en volte, en zit via een mvne op het vodafone netwerk(ook de klantenservice bevestigde dit) Stern mobile zit zonder mvne regelrecht op het vodafone netwerk en ondersteunt wel volte en vowifi.
dus wilde ik weten welke mvne 50+mobiel dan gebruikt. ik ben daar inmiddels na wat zoeken achter. 50+ mobiel deelt het nummer om de voicemail in het buitenland te beleln op de website en dat is een telefoonnummer daat is toegekend aan Aspider solutions bv. een echt heeeel erg oue mvne die ik nog ken uit de vroege dagen van simpel, tomm telecom en nog zo wat kleine aanbiedeers op het telfort netwerk. blijkbaar leeft die partij nog en bieden ze nu dus mvne diensten aan 50+ mobiel.

[ Voor 67% gewijzigd door dicksterk op 26-06-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nou vandaag overgezet naar 50+.
Helaas kan niet bellen...
Klantenservice maar gemaild.
Heb nog wel een prepaid met heel klein beetje tegoed, maar ga de wachttijd daar niet mee redden.

Dus gaan meemaken hoe goed de klantenservice is.
Ik verwacht natuurlijk die ah man in zijn tuktuk voor de deur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
dicksterk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:58:
Ik ontdekte een vreemd verschil tussen 2 nieuwe mvno's op het vodafone netwerk. 50+mobiel ondersteunt geen vowifi en volte, en zit via een mvne op het vodafone netwerk(ook de klantenservice bevestigde dit) Stern mobile zit zonder mvne regelrecht op het vodafone netwerk en ondersteunt wel volte en vowifi.
dus wilde ik weten welke mvne 50+mobiel dan gebruikt. ik ben daar inmiddels na wat zoeken achter. 50+ mobiel deelt het nummer om de voicemail in het buitenland te beleln op de website en dat is een telefoonnummer daat is toegekend aan Aspider solutions bv. een echt heeeel erg oue mvne die ik nog ken uit de vroege dagen van simpel, tomm telecom en nog zo wat kleine aanbiedeers op het telfort netwerk. blijkbaar leeft die partij nog en bieden ze nu dus mvne diensten aan 50+ mobiel.
Ik heb geen idee waar je het over hebt met kreten als mvne...
Maar ik zie de optie voor bellen via wifi in mijn toestel wel staan.
Alleen werkt het niet helaas, maar heb ook helemaal geen verbinding.
Zal straks nog even buiten gaan staan kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
jwbokx schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:42:
Nou vandaag overgezet naar 50+.
Helaas kan niet bellen...
Klantenservice maar gemaild.
Heb nog wel een prepaid met heel klein beetje tegoed, maar ga de wachttijd daar niet mee redden.

Dus gaan meemaken hoe goed de klantenservice is.
Ik verwacht natuurlijk die ah man in zijn tuktuk voor de deur....
werkt het inmiddels al?
zo niet: heb je de simkaart wel geactiveerd? dat kan ej doen in je online omgeving, als je ingelogd bent moet je de pukcode invoeren die op de simkaarthouder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nee het werkt nog niet helaas.
Ik heb op de site ingelogd, maar zie nergens iets om te activeren.
Wel een sms gehad dat voicemail geactiveerd is.
Dus kennelijk even verbinding gehad.

Ik zie nu ik op een andere plek zit een minimaal bereik.
Kon zelfs even bellen!
Al was de kwaliteit wel belabberd.

Dus kennelijk wel geregistreerd nu.
Blijkbaar te ver van de zendmast of zo.
Wel vreemd, want alle providers hebben bij ons binnen wel goed bereik.
Ook vodafone, mijn dochter heeft ben.

Zit dat in die eerder genoemde mvne?
Dan hebben we wel een probleem, een abonnement voor 2 jaar!

De eerste contacten met klantenservice.... hmmmm
Alleen via mail tot nu toe.
Eerste reactie natuurlijk telefoon resetten, had ik er bij moeten zetten dat dat al 3 gebeurt was....
Dan een andere medewerker die begreep dat alleen data het niet deed.....
Heb het word data in de hele mail wisseling niet gebruikt....
Later een vraag om welk nummer het gaat.
Stond ook allemaal in eerste mail.... lezen niet sterkste kant blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-06 19:16
jwbokx schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:41:
Nee het werkt nog niet helaas.
Ik heb op de site ingelogd, maar zie nergens iets om te activeren.
Wel een sms gehad dat voicemail geactiveerd is.
Dus kennelijk even verbinding gehad.

Ik zie nu ik op een andere plek zit een minimaal bereik.
Kon zelfs even bellen!
Al was de kwaliteit wel belabberd.

Dus kennelijk wel geregistreerd nu.
Blijkbaar te ver van de zendmast of zo.
Wel vreemd, want alle providers hebben bij ons binnen wel goed bereik.
Ook vodafone, mijn dochter heeft ben.

Zit dat in die eerder genoemde mvne?
Dan hebben we wel een probleem, een abonnement voor 2 jaar!

De eerste contacten met klantenservice.... hmmmm
Alleen via mail tot nu toe.
Eerste reactie natuurlijk telefoon resetten, had ik er bij moeten zetten dat dat al 3 gebeurt was....
Dan een andere medewerker die begreep dat alleen data het niet deed.....
Heb het word data in de hele mail wisseling niet gebruikt....
Later een vraag om welk nummer het gaat.
Stond ook allemaal in eerste mail.... lezen niet sterkste kant blijkbaar.
50+ activeert automatisch. Staat ook duidelijk beschreven in het bijgeleverde boekje. En activeren met een pukcode heb ik nog nooit van gehoord.

Ben heeft Tmobile als provider en niet vodafone, dus die vergelijking gaat niet op. Je hebt denkelijk gewoon ruk ontvangst met Vodafone in je thuissituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Incognitum schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Ben heeft Tmobile als provider en niet vodafone, dus die vergelijking gaat niet op. Je hebt denkelijk gewoon ruk ontvangst met Vodafone in je thuissituatie.
Aah foutje dus, ik dacht dat die ook bij vodafone zit....
Niet goed opgelet dus....
Tja dan zitten we dus met de gebakken peren waarschijnlijk.
Wat een ellende.
Toch maar kijken of we er vanaf kunnen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
jwbokx schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Aah foutje dus, ik dacht dat die ook bij vodafone zit....
Niet goed opgelet dus....
Tja dan zitten we dus met de gebakken peren waarschijnlijk.
Wat een ellende.
Toch maar kijken of we er vanaf kunnen dan
het hoeft niet aaln vodafone te liggen hoor. ik lees eerder in dit topic van iemand die heel beroerd bereik had en later kwma het toch goed. wat je kan proberen:
1. simkaart 10 minuten uit je telefoon, dan weer erin kijken of het beter wordt en dit een aantal keer herhalen
2. check bij je netwerkinstellingen of alles goedstaat
3. zie je enkel 2g of ook 4g staan bij je bereik?
4. probeer de simkaart eens in een andere telefoon, heb je nu wel bereik?
ik denkd at het wel gaat werken, gezien er meer mensen zijn die dit probleem in het begin hadden maar daarna werkte het ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Met simkaart ga ik proberen.
Een 2e toestel werkt ook niet, namelijk die van mijn vrouw is tegelijk overgezet.
Zelfde probleem, weliswaar ook bijna zelfde toestel.
Zelfde merk, motorola, maar een jaartje nieuwer

ah je vraag 3 nog,
Bij geeft die nu E aan als ik data aanzet op 50+ bij de prepaid sim van t-mobile staat wel 4g.
Maar die zet ik niet aan, vanwege kosten op prepaid sim
t-mobile sim gehad toen internet thuis niet werkte om als hotspot te gebruiken

[ Voor 37% gewijzigd door jwbokx op 04-07-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nou, helpt tot nu toe niets.
Helpdesk meld dat sim kaarten opnieuw aangemeld zijn.
Maar helaas geen verschil. Binnen geen ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
jwbokx schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:55:
Nou, helpt tot nu toe niets.
Helpdesk meld dat sim kaarten opnieuw aangemeld zijn.
Maar helaas geen verschil. Binnen geen ontvangst.
dat ze op e blijven staan betekent dat je niet met het 4g netwrk verbonden bent. krijg je buitenshuis wel 4g signaal? dit probleem is eerder gemled door 2 mensen in dit topic en werd opgelost door te blijven proberen sim in en uit te doen. misschine kan je eens proberen bij netwerkinstellingen de voorekursverbinding op enkel 4g te zetten, zodat er niet meer geporbeerd wordt 2g of 3gverbinding te maken. dan daarna weer terugzetten want beleln gaat over 2g bij 50+. het ljkt erop dat hij nu probeert op 3g te verbinden maar dat heft vodafone grotendeels of volledig uitgezet dus dat werkt idd niet. of een stukje rijden met de simkaart erin, kijken of je ergnes het signaal oppikt? heb je nerggens in huis meer een ander toestel liggen, ander merk ofzo om te kijken of het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nee helaas geen echt ander toestel.
Alleen de mijne en van mijn vrouw.

De sim kaart al een aantal keer verwijderd en geplaatst. Ook netwerk instellingen gereset. Was alleen alles of niks. Dus ook WiFi Bluetooth voor mijn hoorapparaten en dergelijke....

Voorkeur netwerk kan niet alleen 4g.
Het is alle 3, of 3g en 2g of alleen 2g.

Tja goedkoper toestel heeft zo wat nadelen zeker.
Zal inderdaad eens buiten gaan zoeken waar er verbinding ontstaat met ook goede data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Tijdens wat zoeken kom ik nu ineens natuurlijk antenne versterker stickers tegen....
Kost bijna niks doet ook niks vrees ik.....
Of een extra antenne. Ik heb niet het idee dat er veel gsm zijn waar je nog een antenne op aan kunt sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
die antennestickers doen volgens mij niets nee. of is hier iemand die de technische werking darvan ooit heeft kunnen aantonen?
je noemde net je dochter die ben had,, ik dacht dat die misschien een ander toestel had waar je het eens in zou kunenn proberen.
het lijkt toch een beetje op een bug bij 50plus, want vodafone is helamal niet zo slecht in dekking zeker als je buiten staat niet, maar ook binnenshuis niet. kpn en t-mobile zijn wel iets beter volgens veel tests maar vodafone is toch ook weer niet zo slecht dat je heel bereikloze plekken hebt. en aangezien jouw telefoons weigeren op 4g te komen klinkt het meer als een bug die eerder genomd werd en dan inees verdween. dus misschien eens een stukje ind e auto rijen en kijken of het ergen sopduikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
We moeten vanmiddag nog naar delft. Eens kijken wat er gebeurt met de verbinding.
Simkaart al heel wat keer eruit en erin, maar nog geen verbetering....

Ik zie wel wat gsm versterkers, maar wat zijn die dingen duur zeg. Kan ik goedkoper en ander abonnement nemen en deze maar laten lopen...
Is natuurlijk ook niet fijn, 2 jaar 6 euro betalen. Maar is goedkoper dan €750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jwbokx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:27:
We moeten vanmiddag nog naar delft. Eens kijken wat er gebeurt met de verbinding.
Simkaart al heel wat keer eruit en erin, maar nog geen verbetering....

Ik zie wel wat gsm versterkers, maar wat zijn die dingen duur zeg. Kan ik goedkoper en ander abonnement nemen en deze maar laten lopen...
Is natuurlijk ook niet fijn, 2 jaar 6 euro betalen. Maar is goedkoper dan €750
Kijk eens op https://antennekaart.nl/k...oom=11&providers=vodafone, daar kun je je adres/woonplaats invullen en zie je als het goed is een rood bolletje in de omgeving staan. Dat rode bolletje is dan je VF zendmast.

Klinkt alsof VF geen goede dekking biedt op je locatie; dat zou wel heel zuur zijn. Dan is het maar de vraag hoe soepel 50+ is met het ontbinden van je contract, als dit zo blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 05-07-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Die kaart ook zitten bekijken.
Op mijn mobiel ook dat opensignal gezet.
Nu zie ik wel wat vreemds.
Als ik op een andere plek ga staan buiten ons appartement maar wel in het gebouw, connect die volgens opensignal met een mast (voor ons NoordOost) waar een grote toren voor staat.
Terwijl er ook 2 zijn (ZuidOost en West) met open zicht. Maar wel iets verder in vogelvlucht.
Dat iets verder zal rond de 3 km schelen.

Is er een manier om als het ware een andere mast te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nu even in delft, en inderdaad nu wel bereik.
Lijkt dus sterk op een probleem binnenshuis.
Voor ons dus duidelijk geen provider via Vodafone, of 1 die vowifi wel ondersteund....

Ik las nog iets over passieve antennes om van buiten naar binnen extra bereik te krijgen. Werkt dat?

Nog iets vreemds.
Ik krijg zojuist een bericht van Microsoft.
Volgens hen heb ik de mail gecheckt vanuit Ierland....
Nogmaals gedaan en inderdaad via data via 50+ zit ik in Ierland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
jwbokx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:33:
Nu even in delft, en inderdaad nu wel bereik.
Lijkt dus sterk op een probleem binnenshuis.
Voor ons dus duidelijk geen provider via Vodafone, of 1 die vowifi wel ondersteund....

Ik las nog iets over passieve antennes om van buiten naar binnen extra bereik te krijgen. Werkt dat?

Nog iets vreemds.
Ik krijg zojuist een bericht van Microsoft.
Volgens hen heb ik de mail gecheckt vanuit Ierland....
Nogmaals gedaan en inderdaad via data via 50+ zit ik in Ierland!
Ik ben vooral benieuwd of je straks bij thuiskomst nogsteeds beriek hebt. je simkaart is nu in delft dus wel verbonden met 4g? het zou kunnen dat het probleem is opgelost doordat je simkaart nu wel 4gconnectie heeft en zal proberen die vast te houden ook bij je huis in de buurt, en daarmee dus een betere schakeling maakt naar een 4gmast waar je wel bereik op hebt.
ja data kan via ierland lopen, een mvne kan zijn eigen dataverbindingen beheren dus kan ook kiezen om die via goedkopere servers te laten lopen.
als je thuis nogsteeds geen bereik hebt kan je 50+ vragen (als de dekkingskaars wel aangeeft dat je dekking zou moeten hebben) of ze vodafone ernaar kunnen alten kjiken. mogelijk is er een sotring in de mast in juw buurt waardoor die minder oged werkt dan zou moeten. vorige wek hadden wij hier 3 dagen een storing met de dichtstbijzijnde kpn mast, binnenshuis was er 0 bereik met kpn heel soms een heel klien beetje terwijl kpn hier normaal vrijwel vol bereik heeft. na 3 dagenn was het weer opgelost, blijkbar omdat er genoeg mensen in de buurt geklaagd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
vraagje aan 50+ gebruikers: ik ga per 7 augustus over naar 50+mobiel nadat mijn simple abonnement is afgelopen. ik heb hier nu om te proberen een simkaart van stern mobile voor een maandje. nu vroeg ik me het volgende af:
stern mobile geeft me wel gesprekken in hd voice. ik dacht dat dat bij vodafone niet kon p het 2g-netwerk, terwijl 50+ moiel volte niet ondersteund. of kan dat inmiddels wel? hebben jullie ook gesprekken in hdvoice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nou helaas thuis geen bereik....

Heb het doorgegeven aan de klantenservice.
Ben benieuwd wat ze nog willen doen.
Eerder wel aangegeven dat ze een andere geteste sim kaart willen sturen.
Geen idee of dat verschil kan maken.

Wat de volte betreft, mijn toestel heeft het wel aan. Maar ook vowifi. Die werkt echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
jwbokx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:38:
Nou helaas thuis geen bereik....

Heb het doorgegeven aan de klantenservice.
Ben benieuwd wat ze nog willen doen.
Eerder wel aangegeven dat ze een andere geteste sim kaart willen sturen.
Geen idee of dat verschil kan maken.

Wat de volte betreft, mijn toestel heeft het wel aan. Maar ook vowifi. Die werkt echter niet.
een andere geteste sim kan je nog wel proberen, kan soms toch best verschil maken. maar als dat ook niet werkt denk ik dat 50+ zelf ook wel tot de conclusie komt dat je je abonnementen mag overzetten naar een ander. welk abonnement had je nu eigenlijk bij 50+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Dan ga ik om een andere simkaart vragen.

Ik heb een 2 jaar abonnement van 150 min en 3GB, actie is 2GB extra hele looptijd en eerste jaar voor €5,50 pm
Mijn vrouw heeft onbeperkt bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Vandaag nieuwe simkaarten ontvangen.
Helaas geen verbetering.

Klantenservice maar weer ingelicht.
Nu maar hopen dat inderdaad Vodafone er naar gaat kijken...

Wordt een lastig verhaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb in de app en op de site gekeken van 50+, maar kan niets vinden over doorschakelen.
Nog niet geprobeert of de Vodafone methode werkt, want nu geen verbinding.
Weet iemand zo of dat ook niet ondersteunt wordt met als vowifi?
Ik krijg het gevoel dat dat ook niet gaat werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
dicksterk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:58:
Dit kon ik me niet voorstellen, maar ik zag in je post onder [Stern] ervaringen dat dit dus inderdaad niet zo bleek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Dark96 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Dit kon ik me niet voorstellen, maar ik zag in je post onder [Stern] ervaringen dat dit dus inderdaad niet zo bleek te zijn.
wat bleek niet oz te zijn? inmiddels weet ik, 100% zeker want zowel stern als 50+mobiel hebben het bevestigd, dat zowel stern mobile als 50+ mobiel via aspider solutions op het vodofone netwerk zitten. dat is dus wel zo, ik weet niet precies wat na het lezen van mijn post in het stern-topic niet zo bleek te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Even ter aanvulling op de slechte bereikbaarheid: de klantenservice heeft toegezegd dat we zonder extra kosten over kunnen naar een andere provider.

Technisch niet eenvoudig op te lossen blijkbaar.
Wel netjes zo, snel gaan zoeken naar een goede provider die niet via Vodafone werkt..

Of 1 die week vowifi ondersteunt.
Maar ander netwerk is veiliger denk ik...

19-7: over gegaan naar Ben. Vandaag beide nieuwe sims geactiveerd.
Helaas voor 50+, lekker goedkoop maar heeft ook wel nadelen.
Het bereik zit natuurlijk bij vodafone, maar vowifi en dergelijke is een keuze van 50+

[ Voor 35% gewijzigd door jwbokx op 19-07-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05:00
Zo 50+ probeert zeker snel wat marktaandeel te winnen

Alle bundels zijn nu verdubbelt + lagere prijzen

9 euro per maand voor onbeperkt bellen + sms + 16GB data per maand is geen slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:44:
Zo 50+ probeert zeker snel wat marktaandeel te winnen

Alle bundels zijn nu verdubbelt + lagere prijzen

9 euro per maand voor onbeperkt bellen + sms + 16GB data per maand is geen slechte deal.
google maar eens op 50+ mobiel collin crowdfund. daar is best een en ander aan interessante dingen te lezen, zoals hoe ze leningen afsluiten om klanten te werven. of ze het daadwerkelijk gaan verkopen weet ik natuurlijk niet maar kort samengevat staat er dit;
ze lenen geld. per geleend bedrag verwachten ze een aantal duizend klanten te kunenn werven. break even draaien kon vanaf 40000 klanten ongeveer, ze hebben er nu 51000. in de gestelde prognose hoopten ze begin 2024 meer dan 56000 klanten te hebben waarmee het bedrijf verkoopklaar was. want een dergelijk klantenbestand vertegenwoordigd een bepaalde verkoopwaarde. in feite lijkt het dus enkel begonnen te zijn om een groep klanten bij elkar te brengen om die voor een bepaald bedrag te verkopen aan de hoogste bieder, waarschijnlijk altijd vodafone in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik weet niet of hij nog werkt met de nieuwe acties maar zo wel, dan kan je de huidige deals nog mooier maken met de kortingscode 2gbgratis
dan is het dus 18gb, onbeperkt bellen en onbeperkt sms voor 9 euro. of 5gb, onbeperkt bellen en onbepekrt sms voor 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Hmm wilde nog even kijken wat die extra kosten waren die ze gerekend hadden, maar inloggen kan al niet meer. Kan dus ook niet de factuur inzien. Heb die ook niet op papier gehad. In de mail ook niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Laatst online: 00:21
Kan iemand mij vertellen hoe de ervaring is met 50+Mobiel in het buitenland? En dan met name Duitsland en Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Bereik/ervaring in de UK, Ierland, België en Frankrijk was prima. Geen ervaring in Spanje of Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlutroMan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
IPhone 14 Pro Max. Overgestapt naar 50+ van Vodafone. Bij Vodafone had ik werkende iMessage en FaceTime. Nu is het vanaf dag één een tranendal. Het werkt niet. Ook onder Instellingen Telefoon zie je niet je eigen telefoonnummer omdat de SIM van 50+ dat niet ondersteunt. Alles geprobeerd. Apple heeft op afstand mijn telefoon getest en die is prima in orde. Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in het feit dat 50+ dit in orde gaat krijgen.

Vreemd genoeg kon ik geen gelijke casussen vinden via Google. Dat is het enige wat mij nog een beetje hoop geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb geen iphone, maar dacht dat zulke apps alleen een goede internet verbinding nodig heeft?
Maar blijkbaar moeten er dingen aan staan die 50+ niet doet?

In de korte tijd bij hun heb ik wel gemerkt dat er best een heel aantal dingen zijn die niet ondersteunt worden die Vodafone standaard wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:46

Radjesh

hoi

FlutroMan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:08:
IPhone 14 Pro Max. Overgestapt naar 50+ van Vodafone. Bij Vodafone had ik werkende iMessage en FaceTime. Nu is het vanaf dag één een tranendal. Het werkt niet. Ook onder Instellingen Telefoon zie je niet je eigen telefoonnummer omdat de SIM van 50+ dat niet ondersteunt. Alles geprobeerd. Apple heeft op afstand mijn telefoon getest en die is prima in orde. Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in het feit dat 50+ dit in orde gaat krijgen.

Vreemd genoeg kon ik geen gelijke casussen vinden via Google. Dat is het enige wat mij nog een beetje hoop geeft.
Hier hetzelfde probleem! Gisteren overgestapt van Ben naar 50+ en krijgen nu ook deze melding.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 15:01
Radjesh schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem! Gisteren overgestapt van Ben naar 50+ en krijgen nu ook deze melding.
Same problem here… via Google hieruit gekomen. Ik denk dat het komt icm het feit dat ze geen MMS ondersteunen?? Wel bijzonder dit.. ik ga ze maandag is bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Morphine op 05-08-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Morphine schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

Same problem here… via Google hieruit gekomen. Ik denk dat het komt icm het feit dat ze geen MMS ondersteunen?? Wel bijzonder dit.. ik ga ze maandag is bellen.
Ik ben benieuwd!

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Krijg net via de chat het volgende (incl. typo) terug:
Goedemiddag, helaas os dit een bekend probleem en zijn wij bezig om het probleem op te kunnen lossen. Wij hopen dat in de loop van week er weer gebruik gemaakt van kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
Zojuist nieuwsbrief ontvangen over verlaagde buiten bundel tarieven:

Nederland + Zone 1
Per MB: van € 0,15 naar € 0,05
Per Min/SMS: van € 0,31 naar € 0,23

Zone 2
Per MB: van € 0,50 naar € 0,35

• f.hoogeveen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 22:44
Morphine schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Krijg net via de chat het volgende (incl. typo) terug:

[...]
En? Werkt FaceTime en iMessage inmiddels weer?
Ik sta op het punt over te stappen, maar als deze dienst niet goed werkt zoek ik wel een andere provider.

• Morphine
f.hoogeveen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

En? Werkt FaceTime en iMessage inmiddels weer?
Ik sta op het punt over te stappen, maar als deze dienst niet goed werkt zoek ik wel een andere provider.
facetime en imessage werkt prima via je icloud adres, maar (nog) niet via je 06. Ik hoop dat het uiterlijk morgen werkt, anders ga ik ze weer berichten.

• Radjesh

Radjesh

hoi

Morphine schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:49:
[...]

facetime en imessage werkt prima via je icloud adres, maar (nog) niet via je 06. Ik hoop dat het uiterlijk morgen werkt, anders ga ik ze weer berichten.
Heb jij een update? Mijn vrouw klaagt dat zij nog meldingen krijgt.

Niet

• Morphine
Radjesh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Heb jij een update? Mijn vrouw klaagt dat zij nog meldingen krijgt.
helaas zojuist weer hetzelfde antwoord via whatsapp:
Goedemiddag! We zijn bezig met het verhelpen van het probleem met iMessage. We weten helaas nog niet wanneer dit opgelost zal zijn. U hoort zodra het bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Afgelopen donderdag weer een negatief antwoord, bizar slecht dat dit zo lang duurt.
Goedendag, bedankt voor uw bericht. Wij zijn er hard mee bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Gezien er meerdere mensen last hebben van dit probleem heeft dit de hoogste prioriteit. We hopen dus dat het probleem zo spoedig mogelijk is opgelost.
Onze oprechte excuses voor het ongemak! We vragen u om nog even geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Tsja, als de IT-afdeling ook uit 50+-ers bestaat kan het wel ff duren natuurlijk... (zegt een 51-jarige). Heb er zelf ook last van, gemeld en zelfde antwoord als bovenstaande.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
kreeg opeens op mijn Mac net een melding of ik mijn 06 wilde koppelen ! _/-\o_
Dan nu nog wachten op VoLTE... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Morphine op 30-08-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Morphine schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:15:
kreeg opeens op mijn Mac net een melding of ik mijn 06 wilde koppelen ! _/-\o_
Dan nu nog wachten op VoLTE... 8)7
Yep, ook hier is iMessage weer geactiveerd met mijn telefoonnummer. Werd tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juaasuo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik woon naast een Vodafone mast in een stad en ik heb EDGE in bijna de hele stad. Volgens Vodafone dekkingskaart zou ik daar gewoon 4G moeten hebben. Ik kan niet eens een speedtest doen want het is zo traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Juaasuo schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:58:
Ik woon naast een Vodafone mast in een stad en ik heb EDGE in bijna de hele stad. Volgens Vodafone dekkingskaart zou ik daar gewoon 4G moeten hebben. Ik kan niet eens een speedtest doen want het is zo traag
Klinkt eerder alsof het modem van je telefoon kaduuk is. Misschien iets te vaak laten vallen?

Probeer je simkaart eens in een andere telefoon om je probleem te deduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark96
Check je APN instellingen eens met hun settings?
https://www.50plusmobiel....rkt-behalve-mijn-internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Hier ook slecht bereik in huis, contract is ontbonden (klasse, geen gezeur vanuit 50+) en gaan nu naar Simyo.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:43
Had een nummer voor mijn dochter besteld maar ontvangst is hier (ook) drama. Ook buiten kan ik amper een locatie krijgen van haar. Toch maar naar Simyo dan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-06 19:16
Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:41:
[...]

Hier ook slecht bereik in huis, contract is ontbonden (klasse, geen gezeur vanuit 50+) en gaan nu naar Simyo.
Hoe heb je dat gedaan? Ben al weken bezig met ze en moet maar screenshots van settings blijven doorgeven.

Vodafone is echt belabberd slecht in zuid Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Incognitum schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 04:26:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ben al weken bezig met ze en moet maar screenshots van settings blijven doorgeven.

Vodafone is echt belabberd slecht in zuid Limburg.
Via Whatsapp, twee keer gemeld en toen kon het abonnement kosteloos worden ontboden.

Als ik werd gebeld ging de telefoon niet eens over maar gelijk naar voicemail. Heel irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door Radjesh op 12-09-2023 07:36 ]

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juaasuo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Het was inderdaad de APN die heel raar stond. Ik heb ze allemaal verwijderd en zelf ingevoerd, bedankt!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37
Ik denk echt dat - op het eerste gezicht - de ING actie van 50+ én nu 2 GB extra een no-brainer is.
Dat is dus 22 GB voor gemiddeld €8,25 per maand en ook nog onbeperkt bellen.
Ik had een Simyo abonnement dat niet meer aangeboden kan worden, namelijk 2 x 20 GB (omdat ik bij KPN zit). Dat was €16,- per maand en gaat nu naar €17,25.

Maar als ik 2 keer een 50+ abonnement afsluit heb ik dus totaal 44 GB voor €16,50 per maand..

Ik ben wel benieuwd hoe het bereik en snelheid zich verhouden tot Simyo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22
Heb paar maanden geleden 2 verschillende 50+ abo's afgesloten; deze moeten het per 1/10 gaan doen, met nummerbehoud. Vervelende is echter dat die datum niet aansluit op de afsluitdatum van de lopende abo's bij Youfone, dat is nl. al op 27/9. (Overigens was die 50+ datum eerst zelfs nóg later, 6/10 pas. Dus mag al blij zijn dat ze het wat hebben weten te vervroegen, blijkbaar.)

Heb met beide partijen uitgebreid contact gehad, waarbij het vooral een kastje-muur verhaal werd. 50+ claimt alles netjes volgens de regels te hebben gedaan, Youfone zegt dat 50+ 'raar' met de overstap omgaat. Die Youfone eindatum klopt overigens wel qua einde contractdatum.
Al met al lijkt het er toch vooral op dat 50+ er een zooitje van heeft gemaakt.

Vraag is nu wat er gaat gebeuren tijdens het 'gat' tussen die 2 data? Volgens 50+ blijft het oude Youfone abo gewoon werken, tot het nieuwe 50+ abo in werking gaat op 1/10. Krijg daar bij Youfone echter geen duidelijkheid over. En dan nog, als dit al waar is, vraag ik me wel af of ik dan bij Youfone met hogere buiten-abo-kosten te maken krijg of niet...

Kortom, nogal een puinhoop. Is me in alle overstappen tot nog toe eigenlijk nooit gebeurt dat het zo rommelig ging.

Iemand hier met ervaring/kennis over wat me te wachten staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37
flupke01 schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:33:
Heb paar maanden geleden 2 verschillende 50+ abo's afgesloten; deze moeten het per 1/10 gaan doen, met nummerbehoud. Vervelende is echter dat die datum niet aansluit op de afsluitdatum van de lopende abo's bij Youfone, dat is nl. al op 27/9. (Overigens was die 50+ datum eerst zelfs nóg later, 6/10 pas. Dus mag al blij zijn dat ze het wat hebben weten te vervroegen, blijkbaar.)

Heb met beide partijen uitgebreid contact gehad, waarbij het vooral een kastje-muur verhaal werd. 50+ claimt alles netjes volgens de regels te hebben gedaan, Youfone zegt dat 50+ 'raar' met de overstap omgaat. Die Youfone eindatum klopt overigens wel qua einde contractdatum.
Al met al lijkt het er toch vooral op dat 50+ er een zooitje van heeft gemaakt.

Vraag is nu wat er gaat gebeuren tijdens het 'gat' tussen die 2 data? Volgens 50+ blijft het oude Youfone abo gewoon werken, tot het nieuwe 50+ abo in werking gaat op 1/10. Krijg daar bij Youfone echter geen duidelijkheid over. En dan nog, als dit al waar is, vraag ik me wel af of ik dan bij Youfone met hogere buiten-abo-kosten te maken krijg of niet...

Kortom, nogal een puinhoop. Is me in alle overstappen tot nog toe eigenlijk nooit gebeurt dat het zo rommelig ging.

Iemand hier met ervaring/kennis over wat me te wachten staat?
Als je op of na 27/9 de 50+ sim activeert zou het logisch zijn dat hij ook onder het bestaande nummer gaat werken. Daarnaast heb ik een prepaid nummer ooit een keer overgezet naar een Simyo abonnement pas 2 maanden nadat ik het Simyo abonnenment had geactiveerd. Ik neem aan dat er meer providers zijn die achteraf alsnog een 'vrij' nummer kunnen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 07:21
De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden.
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

VoLTE blijkt later beschikbaar te worden. Op deze pagina stond voorheen eind 2023 zoals destijds ook gequote in dit topic.

[ Voor 18% gewijzigd door lactaxative op 26-09-2023 13:47 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste