Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:34
lactaxative schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:44:
[...]

https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

VoLTE blijkt later beschikbaar te worden. Op deze pagina stond voorheen eind 2023 zoals destijds ook gequote in dit topic.
Echt waardeloos dat ze dit doorschuiven.. had hier meer van verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Morphine schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:
[...]

Echt waardeloos dat ze dit doorschuiven.. had hier meer van verwacht
Zal dit ook voor problemen zorgen voor een dual-sim opstelling? iPhone met e-sim ODIDO unlimited, ingesteld als data sim. 2e sim dan 50+mobiel voor enkel extra nummer (bijv. zakelijk)?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:04
Mirabis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:19:
[...]

Zal dit ook voor problemen zorgen voor een dual-sim opstelling? iPhone met e-sim ODIDO unlimited, ingesteld als data sim. 2e sim dan 50+mobiel voor enkel extra nummer (bijv. zakelijk)?
Nee. Enkel ben je via 50+ enkel bereikbaar via 2G. Dat zal voor veel mensen geen problemen opleveren. Voor mijn persoonlijke situatie echter wel. In mijn huis is het Vodafone bereik op 4G redelijk. 3G bereik was zelfs goed, maar dat is opgeheven. 2G bereik heb ik helaas niet. Gezien ook VoWifi niet in het pakket zit is de eindstand dat de 50+ SIM telefonisch onbereikbaar is.

Een provider zonder VoWifi zou door deze ervaring niet mijn eerste keuze zijn.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
jor177 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:12:
Ik denk echt dat - op het eerste gezicht - de ING actie van 50+ én nu 2 GB extra een no-brainer is.
Dat is dus 22 GB voor gemiddeld €8,25 per maand en ook nog onbeperkt bellen.
Zou de code 2gbgratis misschien ook nog te combineren zijn met de ING couponcode? Ik kan het helaas niet testen (geen klant bij ING), maar dan zou je zelfs 24 GB hebben voor € 8,25 p/m (of 7,21 via CashbackXL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
bllb schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:14:
[...]

Zou de code 2gbgratis misschien ook nog te combineren zijn met de ING couponcode? Ik kan het helaas niet testen (geen klant bij ING), maar dan zou je zelfs 24 GB hebben voor € 8,25 p/m (of 7,21 via CashbackXL).
Geprobeerd maar werkt niet, de één vervangt de ander.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:11
Ik moet zeggen dat de klantenservice tot nu toe uitstekend is. Ze zijn van op werkdagen van 09:00 tot 20:00 geopend en ik stond zojuist 5 seconden in de wacht.

PostNL is mijn post kwijtgeraakt en daarom moet ik een nieuwe simkaart krijgen. Was geen enkel probleem en nu maar hopen dat PostNL niet weer incapabel zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Heb nog een code voor 100 procent korting voor het eerste jaar. Maximaal 5 keer te gebruiken. Geldig tot 30 september. Is geen reveral. Heb geïnvesteerd in 50Plus en kreeg daarom deze code. Code: COLLIN2023-LS9EZ37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
trainz2009 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:23:
Heb nog een code voor 100 procent korting voor het eerste jaar. Maximaal 5 keer te gebruiken. Geldig tot 30 september. Is geen reveral. Heb geïnvesteerd in 50Plus en kreeg daarom deze code. Code: COLLIN2023-LS9EZ37
Heb ik zojuist een jaarabonnement afgesloten van €0,00 per maand?
Ik denk dat ik je nu wel moet bedanken als dit niet alsnog geannuleerd wordt...

• trainz2009
jor177 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:46:
[...]

Was mij nog niet opgevallen dat dit kon. Maar geniet ervan 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
trainz2009 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:23:
Thx voor het delen!
4 Anderen hebben em al gebruikt, de code is niet meer geldig.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

• Karsten88
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-04 19:44
flupke01 schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:33:
Heb paar maanden geleden 2 verschillende 50+ abo's afgesloten; deze moeten het per 1/10 gaan doen, met nummerbehoud. Vervelende is echter dat die datum niet aansluit op de afsluitdatum van de lopende abo's bij Youfone, dat is nl. al op 27/9. (Overigens was die 50+ datum eerst zelfs nóg later, 6/10 pas. Dus mag al blij zijn dat ze het wat hebben weten te vervroegen, blijkbaar.)

Heb met beide partijen uitgebreid contact gehad, waarbij het vooral een kastje-muur verhaal werd. 50+ claimt alles netjes volgens de regels te hebben gedaan, Youfone zegt dat 50+ 'raar' met de overstap omgaat. Die Youfone eindatum klopt overigens wel qua einde contractdatum.
Al met al lijkt het er toch vooral op dat 50+ er een zooitje van heeft gemaakt.

Vraag is nu wat er gaat gebeuren tijdens het 'gat' tussen die 2 data? Volgens 50+ blijft het oude Youfone abo gewoon werken, tot het nieuwe 50+ abo in werking gaat op 1/10. Krijg daar bij Youfone echter geen duidelijkheid over. En dan nog, als dit al waar is, vraag ik me wel af of ik dan bij Youfone met hogere buiten-abo-kosten te maken krijg of niet...

Kortom, nogal een puinhoop. Is me in alle overstappen tot nog toe eigenlijk nooit gebeurt dat het zo rommelig ging.

Iemand hier met ervaring/kennis over wat me te wachten staat?
Porteringen in Nederland gaan via COIN. Hiervoor zijn (besloten) API's. Een inporterende mobiele provider kan een provider kan een portering aanvragen bij een andere (uitporterende) mobiele provider (met goedkeuring van de nummerhouder). Deze geeft dan via een standaard protocol de first possible date.

Bij vrijwel alle providers is het zo dat de inporterende provider dan een tijdstip kan kiezen vanaf firstPossibleDate voor de daadwerkelijke portering. De uitporterende provider maakt na de daadwerkelijke portering hierna netjes een eindafrekening met de eventuele extra gebruikte dagen. Zo zie je vaak dat porteringen later dan firstPossibleDate gepland worden zodat ze niet in het weekend vallen omdat je dan beperkte klantenservice hebt.

Bovenstaand wijkt Youfone blijkbaar van af. Youfone stop de dienstverlening direct vanaf firstPossibleDate.

• jor177
Ik vraag mij trouwens af wie de juridische eigenaar is van mijn 06-nummer. 50+ is een relatief nieuwe speler en volgens mij is het niet uitgesloten dat een provider failliet kan gaan. Hoe zit het dan met mijn nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:40
jor177 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:40:
Ik vraag mij trouwens af wie de juridische eigenaar is van mijn 06-nummer. 50+ is een relatief nieuwe speler en volgens mij is het niet uitgesloten dat een provider failliet kan gaan. Hoe zit het dan met mijn nummer?
die kan je gewoon behouden en altijd porteren mocht dat gebeuren

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 00:32
Karsten88 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:54:
[...]

Porteringen in Nederland gaan via COIN. Hiervoor zijn (besloten) API's. Een inporterende mobiele provider kan een provider kan een portering aanvragen bij een andere (uitporterende) mobiele provider (met goedkeuring van de nummerhouder). Deze geeft dan via een standaard protocol de first possible date.

Bij vrijwel alle providers is het zo dat de inporterende provider dan een tijdstip kan kiezen vanaf firstPossibleDate voor de daadwerkelijke portering. De uitporterende provider maakt na de daadwerkelijke portering hierna netjes een eindafrekening met de eventuele extra gebruikte dagen. Zo zie je vaak dat porteringen later dan firstPossibleDate gepland worden zodat ze niet in het weekend vallen omdat je dan beperkte klantenservice hebt.

Bovenstaand wijkt Youfone blijkbaar van af. Youfone stop de dienstverlening direct vanaf firstPossibleDate.
Dank voor de uitgebreide info, interessant!

Heb ondertussen na uitputtend en tamelijk zinloos chatcontact met beide partijen het idee dat het toch aan Youfone ligt. Het lijkt er op (maar kan daar blijkbaar met geen mogelijkheid zekerheid over krijgen), dat mijn officieel al beëindigde contract toch doorloopt tot 1/10, als 50+ het overneemt. (Op een zondag inderdaad.) :F Dat is echter niet wat mij werd verteld door Youfone. Weet dus niet of ik nu extra hoge kosten krijg bij verbruik data e.d. omdat ik al dan niet buiten de bundel zit. Vage shit allemaal. 8)7

Enfin, ik onderga het verder maar lijdzaam en probeer tot zondag zo min mogelijk mijn telefoon te gebruiken... En verder maar duimen dat het vanaf zondag dan wel normaal gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Zouden simkaarten van 50+ mobiel ook te gebruiken zijn een in een mifi router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 23:18
Meer mensen last dat ze niet kunnen bellen of gebeld worden met een IPhone 14 Pro Max, andere simkaart geprobeerd en die werkt wel.
50plusmobiel in oude toestel (Iphone 11 Pro) en dan werkt ie wel.
Nieuwe simkaart ontvangen, geactiveerd en die doet het ook niet. Nieuwste versie ios, netwerkinstellingen gereset maar biedt ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:04
jor177 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:11:
Zouden simkaarten van 50+ mobiel ook te gebruiken zijn een in een mifi router?
Ja hoor. Heb hem in de auto zitten. Los dat de ontvangst ruk is van 50+ hier in Limiburg Zuid, mag het ook gewoon van 50+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Incognitum schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Ja hoor. Heb hem in de auto zitten. Los dat de ontvangst ruk is van 50+ hier in Limiburg Zuid, mag het ook gewoon van 50+.
Ja, kennelijk. Ik heb hem in m'n iPad zitten. Ik weet dat sommige providers dat niet toestaan maar ik heb helaas niet de technische kennis om te weten met welke reden en op basis waarvan dat gebeurd. Prettig in ieder geval dat 50+ het toestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zit op de helft van mijn 2-jarig abonnement met 10GB data en onbeperkt bellen/SMS voor €11/mnd (eerste halfjaar was €5,50/mnd). Gezien hun nieuwe plannen is dit wat mager. Dus mail gestuurd of ik kon upgraden naar 16GB. Nou, dat was geen probleem en binnen 5 minuten gelukt. De upgrade is echter ook €11/mnd dus puur 6GB winst door een mailtje. Top die 50+-ers!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
the-body schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:35:
Ik zit op de helft van mijn 2-jarig abonnement met 10GB data en onbeperkt bellen/SMS voor €11/mnd (eerste halfjaar was €5,50/mnd). Gezien hun nieuwe plannen is dit wat mager. Dus mail gestuurd of ik kon upgraden naar 16GB. Nou, dat was geen probleem en binnen 5 minuten gelukt. De upgrade is echter ook €11/mnd dus puur 6GB winst door een mailtje. Top die 50+-ers!
maar dan is je abo weer voor 2 jaar verlengd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Morphine schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

maar dan is je abo weer voor 2 jaar verlengd of?
Nee hoor, je mag binnen je periode altijd "naar boven toe" aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
is er op dit moment storing bij 50+ mobiel? met betrekking tot bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja ik heb gedurende ongeveer ruim 5 minuten ook een storing gehad precies rond die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 08:11
Via ing rentepunten kan je nu een code kopen dat je i.c.m een 2 jarig abbo het eerste jaar voor 2,50 per maand krijgt.

Wat zijn de ervaringen met de snelheid van het internet is 4g zie ik is het ook snel. Voor gewoon bellen en buiten de deur internetten kattenfilmpjes kijken enzo (is voor vrouwlief) snel genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
fpsbig schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:20:
Via ing rentepunten kan je nu een code kopen dat je i.c.m een 2 jarig abbo het eerste jaar voor 2,50 per maand krijgt.

Wat zijn de ervaringen met de snelheid van het internet is 4g zie ik is het ook snel. Voor gewoon bellen en buiten de deur internetten kattenfilmpjes kijken enzo (is voor vrouwlief) snel genoeg?
Meer dan prima. Vodafone's netwerk is niet zo snel, maar wel meer dan voldoende om video's te kijken etc. 50+ heeft ook geen snelheidslimiet, theoretisch is die 350Mbps maar er zijn maar weinig Vodafone masten waar je dat kan halen.
Bellen is alleen via 2G, dus internetten en bellen tegelijk werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Iemand nog interesse in een code van de ING? Ik heb daarnaast ook nog een code waarmee je een cadeaubon krijgt €25, maar die is volgens mij voor iedere klant van 50+.

Hierbij die code: 2SC3TZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

lactaxative schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:00:
[...]

Nee. Enkel ben je via 50+ enkel bereikbaar via 2G. Dat zal voor veel mensen geen problemen opleveren. Voor mijn persoonlijke situatie echter wel. In mijn huis is het Vodafone bereik op 4G redelijk. 3G bereik was zelfs goed, maar dat is opgeheven. 2G bereik heb ik helaas niet. Gezien ook VoWifi niet in het pakket zit is de eindstand dat de 50+ SIM telefonisch onbereikbaar is.

Een provider zonder VoWifi zou door deze ervaring niet mijn eerste keuze zijn.
Aha, ik heb dit. Dual sim met odido zakelijk en 50+ prive, bijna nooit bereik binnenshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 16:26

paQ

Ik heb eergisteren een abonnement met portering afgesloten voor mijn dochter.
Het is de bedoeling dat ik dat met nog 2 abonnementen doe.

Er zit me alleen iets niet lekker.
De 14 dagen bedenktermijn zijn vrijdag in gegaan, maar vanwege de portering werkt de SIMkaart pas vanaf 1 december. Dat is dus bijna 6 weken.
Er zijn toch best wel wat klachten te vinden over onverstaanbare gesprekken, onderbroken gesprekken of in zijn geheel geen bereik.

Klanten die hiermee te maken krijgen lijken verder met een kluitje in het riet te worden gestuurd. :S

Hebben tweakers hier mee te maken gehad?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
paQ schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:27:
Ik heb eergisteren een abonnement met portering afgesloten voor mijn dochter.
Het is de bedoeling dat ik dat met nog 2 abonnementen doe.

Er zit me alleen iets niet lekker.
De 14 dagen bedenktermijn zijn vrijdag in gegaan, maar vanwege de portering werkt de SIMkaart pas vanaf 1 december. Dat is dus bijna 6 weken.
Er zijn toch best wel wat klachten te vinden over onverstaanbare gesprekken, onderbroken gesprekken of in zijn geheel geen bereik.

Klanten die hiermee te maken krijgen lijken verder met een kluitje in het riet te worden gestuurd. :S

Hebben tweakers hier mee te maken gehad?
Ik heb 5 jaar Simyo gehad en nu op 50+.
Dus van KPN naar Vodafone. Internet ervaring is identiek maar mijn ‘grote’ frustratie is wel dat er geen 4g is tijdens het bellen, maar dat is bekend.
Ben benieuwd hoe de ervaring in het buitenland zal zijn… dat ga ik binnenkort ontdekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 16:26

paQ

@jor177 maar, wat merk je daar van dan precies?
Is de kwaliteit echt zo slecht?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 22-10-2023 20:38 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
paQ schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:38:
@jor177 maar, wat merk je daar van dan precies?
Is de kwaliteit echt zo slecht?
Dat je geen VoLTE bij 50+ (voor dit moment) staat gewoon vast, dat is niet iets wat verandert afhankelijk van factoren, het is er nu nog simpelweg niet. Maar omdat ik weet dat het er niet is kan je je er op voorbereiden tijdens een gesprek. Het is alleen soms een beetje onhandig als je even iets wilt opzoeken terwijl je aan het bellen bent. Volgens mij gaan ze dit trouwens medio volgend jaar verhelpen door VoLTE te introduceren.

Ik heb trouwens 50+ alleen genomen voor de hoeveelheid data die je krijgt. Ik wil namelijk de features van KPN zoals 4G op je Apple Watch en dat ondersteunen maar weinig providers. Vandaar dat ik 2 simkaarten heb.

EDIT: maar om terug te komen op jouw vraag; Nee, ik heb geen verontrustende ervaringen met 50+ en ik denk dat die ook niet zullen komen. Mochten die er wel komen dan zul je die zeker hier terug zien!

[ Voor 10% gewijzigd door jor177 op 22-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
Hi Tweakers, heb nog een code voor 100 procent korting voor het eerste jaar bij 50Plus. Maximaal 5 keer te gebruiken. Wie als eerst komt wie als eerst maalt. Geldig tot en met morgen. Is geen reveral. Heb geïnvesteerd in 50Plus en kreeg daarom deze code. Code: COLLIN2023-FZRN434

Je kan een abbo afsluiten voor 1 jaar, heb je hem dus feitelijk geheel gratis. 2 jaar kan ook. Vergeet de cashback van 25,- euro niet via CashbackXL of shopbuddies :) (Ja, die is te combineren met deze code!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
jor177 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:46:
[...]

Inmiddels geniet je al even van 50Plus denk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
trainz2009 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:23:
Hi Tweakers, heb nog een code voor 100 procent korting voor het eerste jaar bij 50Plus. Maximaal 5 keer te gebruiken. Wie als eerst komt wie als eerst maalt. Geldig tot en met morgen. Is geen reveral. Heb geïnvesteerd in 50Plus en kreeg daarom deze code. Code: COLLIN2023-FZRN434

Je kan een abbo afsluiten voor 1 jaar, heb je hem dus feitelijk geheel gratis. 2 jaar kan ook. Vergeet de cashback van 25,- euro niet via CashbackXL of shopbuddies :) (Ja, die is te combineren met deze code!)
Jazeker. Heb nu 2 x 20.000 + 2.000 mb omdat er al een 50+ abonnement op mijn adres was.
Dat lijkt mij wel voldoende, dus enorm bedankt!

Ik ben uiteraard bereid je een positieve beoordeling te geven met terugwerkende kracht als je een advertentie op Tweakers aanmaakt. :) .. en misschien de andere mensen die gebruik hebben gemaakt van jouw code ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
jor177 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:01:
[...]

Jazeker. Heb nu 2 x 20.000 + 2.000 mb omdat er al een 50+ abonnement op mijn adres was.
Dat lijkt mij wel voldoende, dus enorm bedankt!

Ik ben uiteraard bereid je een positieve beoordeling te geven met terugwerkende kracht als je een advertentie op Tweakers aanmaakt. :) .. en misschien de andere mensen die gebruik hebben gemaakt van jouw code ook wel!
Goed om te horen dat alles werkt! Een beoordeling is niet nodig, toch bedankt! Zo te zien is de gedeelde code inmiddels 5x gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Vist achter het net.

[ Voor 17% gewijzigd door druipgrot op 31-10-2023 17:40 ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@trainz2009 Krijg jij elke maand zo`n code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
Nee, dit was de laatste helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@trainz2009 Jammer! Maar wel heel sympathiek dat je ze hier deelde (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Gisteren helaas een minder prettige ervaring met 50+ gehad. Een familielid heeft op aanraden van mij 2 maanden geleden een abonnement afgesloten bij 50+ met nummerbehoud. Hij heeft toen de simkaart gekregen en deze uiteraard bewaard totdat zijn abonnement afliep en het 50+ abonnement zou ingaan. Dat was gisteren, maar helaas blijkt de simkaart gewoon simpelweg niet te werken...

Hij heeft van alles geprobeerd, maar de simkaart wordt door geen enkele telefoon herkent..
Ze hebben gisteren een nieuwe simkaart opgestuurd maar de kans dat deze vandaag aankomt is klein.
Tot overmaat van ramp gaat hij morgen voor een week naar het buitenland voor werk en is hij daarmee een week lang niet bereikbaar op zijn nummer...

Ik heb nog voorgesteld om doorschakelen in te stellen naar een prepaidnummer zodat men hem toch kan bereiken maar dat kunnen ze niet regelen bij 50+... Redelijk teleurstellend...

Doet mij denken aan: " you pay peanuts, you get monkeys "

[ Voor 4% gewijzigd door jor177 op 04-11-2023 06:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Tja… elke simkaart komt met een nummer, bij nummerbehoud eerst met een tijdelijk. Kleine moeite om dat bij ontvangst even te testen.

Dus meer luiheid vsn de ontvanger dus wat die monkey er verder mee te maken heeft….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Anoniem: 1986520 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:55:
Tja… elke simkaart komt met een nummer, bij nummerbehoud eerst met een tijdelijk. Kleine moeite om dat bij ontvangst even te testen.

Dus meer luiheid vsn de ontvanger dus eat die monkey er verder mee te maken heeft….
Dat is niet helemaal de bedoeling volgens mij en volgens mij kan dat ook niet. Voor die simkaart is nummerbehoud aangevraagd en als je hem dan al gaat activeren gaat het abonnement op een ander nummer werken dan je eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

….

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 04-11-2023 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
Met dit commentaar kan ik niet zoveel. Weet jij meer dan ik of zie ik iets verkeerd, vertel het dan. Op deze manier is geen fatsoenlijke conversatie mogelijk.

Er staat letterlijk in de mail:

" Wanneer jouw nummer geporteerd is wordt je SIM automatisch geactiveerd. " Dat was volgens de persoon in kwestie op 12 augustus. Gisteren liep pas zijn abonnement bij Lebara af.

Waar ik mijzelf wel in zou kunnen vinden, is dat ik te ver van te voren heb geadviseerd om over te stappen. Ik wist toen niet dat zijn huidige abonnement pas in november afliep.

EDIT: Lol, praat ik met een trol ofzo? Eerst zeggen dat er beter gekeken had moeten worden naar de spullen en vervolgens het commentaar vervangen door puntjes...

[ Voor 10% gewijzigd door jor177 op 04-11-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 11:10
Loopt het dataverbruik in de 50+ mobiel app achterop het daadwerkelijke verbruik?

Ik krijg een sms dat ik op 75 % zit maar in de app op ongeveer 20%

Kan dat kloppen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

cautje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:08:
Loopt het dataverbruik in de 50+ mobiel app achterop het daadwerkelijke verbruik?

Ik krijg een sms dat ik op 75 % zit maar in de app op ongeveer 20%

Kan dat kloppen?

Bedankt!
Nee, dat klopt niet. Bij mij klopt het verbruik meestal wel. Mss net afgelopen uren paar filmpjes gekeken? Anders ff in de gaten houden en indien het niet klopt die 50 plussers ff bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Zojuist ook overgestapt: 20 GB met onbeperkt bellen voor € 10 p/m, eerste jaar € 2,50 p/m (ING Punten via Marktplaats), geen aansluitkosten en € 25 cashback (CashbackXL/Scoupy). Gemiddeld slechts € 5,21 p/m, dat ik me haast afvraag hoe het uit kan!

Benieuwd hoe ik het netwerk van Vodafone ga ervaren, want verder altijd op het netwerk van Odido of KPN gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:04
Zo net mijn abonnement afgekocht bij 50+. Wat een drama, ellende of frustratie afgelopen maanden. Ondanks dat sommige bekenden tevreden zijn over Vodafone heb ik alleen maar ellende gehad. Continu wegvallend signaal en geen data. Hierdoor continu uitval van audiostreams of live tv.

Opvallend was dat wanneer ik de grens over ben het allemaal prima werkt. Nee het Vodafone-netwerk is in zuid Limburg zwaar onder de maat. Snel terug naar KPN voor de autoradio.

• bllb
  • Niet online
the-body schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:35:
Hier een totaal andere ervaring. Mijn partner die een aantal weken geleden een 6 GB abonnement heeft aangeschaft (nummerbehoud moet nog plaatsvinden) wilde dat nu verhogen naar (een duurder) 20 GB voor € 10, maar dat was echt onmogelijk (ook na aandringen niet). De klantenservice trok (een screenshot van) jouw positieve reactie zelfs in twijfel: "wij doen dit nooit en dat is technisch ook niet mogelijk in het systeem [...] wij kunnen niet achter halen of dit een echte revieuw is" :+

• vandeven66
bllb schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:50:
[...]

Hier een totaal andere ervaring. Mijn partner die een aantal weken geleden een 6 GB abonnement heeft aangeschaft (nummerbehoud moet nog plaatsvinden) wilde dat nu verhogen naar (een duurder) 20 GB voor € 10, maar dat was echt onmogelijk (ook na aandringen niet). De klantenservice trok (een screenshot van) jouw positieve reactie zelfs in twijfel: "wij doen dit nooit en dat is technisch ook niet mogelijk in het systeem [...] wij kunnen niet achter halen of dit een echte revieuw is" :+
Niet netjes zeg! Mij is een bundel upgrade een paar maanden terug ook gewoon gelukt via de klantenservice. Volgensmij kan het tegenwoordig ook via de online omgeving.
Wel kan het alleen voor de tarieven die gelde tijdens het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kkaann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-05-2024
Knip, codes delen/vragen is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 16-12-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22
Knip, codes delen/vragen is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 120% gewijzigd door 13art op 16-12-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kkaann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-05-2024
Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
bllb schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:41:
Zojuist ook overgestapt: 20 GB met onbeperkt bellen voor € 10 p/m, eerste jaar € 2,50 p/m (ING Punten via Marktplaats), geen aansluitkosten en € 25 cashback (CashbackXL/Scoupy). Gemiddeld slechts € 5,21 p/m, dat ik me haast afvraag hoe het uit kan!

Benieuwd hoe ik het netwerk van Vodafone ga ervaren, want verder altijd op het netwerk van Odido of KPN gezeten.
Ben ook voor deze actie gegaan, benieuwd hoe het zal bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:38
bllb schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:41:

Hoe bevalt 't tot nu toe?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Ik word pas binnenkort overgezet, dus kan er helaas nog weinig over zeggen. Het proces van overstappen verloopt tot nu toe in ieder geval erg duidelijk, zo zit er bij de nieuwe SIM ook netjes zo'n tool om de huidige er uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:59
In oktober ben ik van tele 2 overgestapt naar 50plus. Tot op heden nog geen klachten of problemen gehad.
Als je wilt bellen en tegelijk gebruik maken van internet dan lukt dat niet, maar in mijn geval heb ik dat nog nooit nodig gehad dus mis het nu ook niet.
Wat wel geinig is: in Nederland heb je 4G maar als ik Duitsland ben schakelt het over naar 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ga helaas weer weg bij 50+mobiel. op mijn adres is het bereik sterk afgenomen de laatste paar maanden, en ik mag mijn abonnement tussentijds opzeggen daardoor. Mijn nummer stal ik bij l-mobi waar ik nog een kleine jaarbundel van heb weten te vinden, en voor bellen ga ik of een lyca sim-only nemen met 2gb en onbeperkt bellen, of een lebara sim als dat goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Voor onze kinderen bekijk ik nu de aanbieding van 50+ mobiel op mobiel.nl. 10 Gb voor €3,83 per maand. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Wat zijn de ervaringen met 50+ mobiel? We hebben nu Vodafone en dit bereik is goed. Is 50+ mobiel een aanrader? Of juist niet? En is er de mogelijkheid meerdere nummers te kunnen beheren in de 50+ mobiel app?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door petertje30 op 15-01-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
petertje30 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:06:
Voor onze kinderen bekijk ik nu de aanbieding van 50+ mobiel op mobiel.nl. 10 Gb voor €3,83 per maand. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Wat zijn de ervaringen met 50+ mobiel? We hebben nu Vodafone en dit bereik is goed. Is 50+ mobiel een aanrader? Of juist niet? En is er de mogelijkheid meerdere nummers te kunnen beheren in de 50+ mobiel app?

Prima provider. Het enige nadeel is dat je geen VoLTE hebt, dus geen bellen en internetten tegelijk.
Verder zo goed als geen snelheidscap oid, als je ervaring met Vodafone prima is dan zal die waarschijnlijk ook zo zijn bij 50+ qua dekking. Voor dat geld zou ik het gewoon doen.

[ Voor 6% gewijzigd door vandeven66 op 15-01-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
bedankt voor je reactie.
Wat ik op de website niet kan terugvinden of de mogelijkheid er is om meerdere telefoonnummers in de 50+ mobiel app toe te voegen. Zodat ik in mijn situatie in de gaten kan houden of de kinderen geen buiten bundel kosten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
petertje30 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:39:
bedankt voor je reactie.
Wat ik op de website niet kan terugvinden of de mogelijkheid er is om meerdere telefoonnummers in de 50+ mobiel app toe te voegen. Zodat ik in mijn situatie in de gaten kan houden of de kinderen geen buiten bundel kosten maken.
Dat kan zo te zien niet, een optie zou kunnen zijn om eentje in de app in te loggen en de andere op de website. De app is ook zo goed hetzelfde als de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Wat 50+ mobiel op hun website niet aangeeft is wanneer een nieuwe bundel ingaat. Is dit altijd de eerste van de maand? Of de ingangsdatum van het abonnement?
En kun je de ingangsdatum van het abonnement zelf wijzigen na de bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
petertje30 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:33:
Wat 50+ mobiel op hun website niet aangeeft is wanneer een nieuwe bundel ingaat. Is dit altijd de eerste van de maand? Of de ingangsdatum van het abonnement?
Ingangsdatum abonnement. Of dat zelf te wijzigen is, is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@petertje30 Tip als je dit abonnement voor je kind afsluit, maak dan gebruik van de optie Buiten Bundel Buffer. Hiermee voorkom je hoge kosten aan bellen of internetten buiten de bundel.

Als je dit niet bij het aanvragen hebt aangezet, kun je dit achteraf nog doen:
De buiten bundel buffer kan je heel handig toe voegen aan je abonnement via een SMS met "BBB AAN" naar 1250 of via je Mijn 50+ account of de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:58
petertje30 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:33:
Dag waarop je nummer inporteert is de ingangsdatum. Bij een nieuw nummer is de ingangsdatum wanneer je zelf het nummer activeert (als je dat niet zelf doet is dit maximaal 14 dagen na bestelling).

Inderdaad kun je ook maar 1 nummer per app/mail/factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 16-05 20:53
@bllb Kreeg jij de cashback direct te zien bij cashbackXL of duurde dat even?
Ik heb gisteravond een abbo afgesloten maar er is in cashbackxl nog steeds niks te zien. Ik zag later ook pas dat je het best Chrome kan gebruiken maar ik heb dus Firefox misschien is dat het.

@petertje30 en andere Ik kan gewoon in mijn telefoon zelf (Samsung A53) een gegevenslimiet instellen voor mobile data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Ik kreeg bericht dat we extra data (2 GB) per maand krijgen vanwege Thuisvoordeel. Ik had daar eerder niks over gelezen, maar een fijn extraatje:
https://www.50plusmobiel.nl/thuisvoordeel

Overigens bevalt het netwerk van 50+ Mobiel mij tot nu toe prima. Merk in de praktijk geen verschil met Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldo358
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 12:11
Ik heb een vraag mbt VoLTE. Er staat nu verwacht half 2024 dus dat biedt niet heel veel hoop op een snelle implementatie. Volgens mij hebben ze dat over 2023 ook eens geroepen.

Maar als ik 2 sims heb en bel met de ene sim en mobiele data via de andere sim gebruik. Maakt het dan uit dat ik geen VoLTE heb?

Prijzen van abonnementen en korting op toestellen is toch wel aantrekkelijk.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:31

Oekol

waka waka hey hey

Niet normaal, wij hebben via de voetbal club waar we seizoenskaarten hebben een actiecode gekregen. 1e jaar gratis en tweede jaar betalen. 24 maanden langs 20 GB is daardoor bijv 5 euro inclusief buiten bundel buffer. Geen VolLTE zou wel een bummer zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik heb steeds als ik voicemails afluister een flinke kraak op die vm's zitten. Zowel met mijn oude iPhone als de nieuwe 15 Pro. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
the-body schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:14:
Ik heb steeds als ik voicemails afluister een flinke kraak op die vm's zitten. Zowel met mijn oude iPhone als de nieuwe 15 Pro. Meer mensen hier last van?
zijn het niet wellicht je airpods (voor zover je die hebt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
Waldo358 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:48:
Ik heb een vraag mbt VoLTE. Er staat nu verwacht half 2024 dus dat biedt niet heel veel hoop op een snelle implementatie. Volgens mij hebben ze dat over 2023 ook eens geroepen.

Maar als ik 2 sims heb en bel met de ene sim en mobiele data via de andere sim gebruik. Maakt het dan uit dat ik geen VoLTE heb?

Dat kan ja. Android heeft zelfs een optie om data van je (bijvoorbeeld) KPN sim te pakken als je met 50plus zou bellen. (In de situatie dat 50plus je data sim is)

Ik heb zelf een zakelijke KPN sim zonder data ernaast. Als ik dan bel via 50plus, kan ik dus alsnog het interwebs niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Morphine schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:44:
[...]

zijn het niet wellicht je airpods (voor zover je die hebt)?
Nee hoor, gewoon ouderwets telefoon aan het oortje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177

Android kan daar misschien wel mee overweg, maar op mijn iPhone (12 Pro) kan ik gewoon helemaal niet internetten als ik bel. Ik heb daar een e-sim van KPN in en als ik internet op KPN en bel via 50+ heb ik alsnog geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat

Ik heb een esim van simyo en een fysieke sim van 50+ in een iphone zitten. Ik bel via simyo, data doe ik via 50+. En ook dan kan dat niet tegelijkertijd. Ik krijg de melding dat 50+ geen data kan doen tijdens een telefoongesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
mdlaat schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb een esim van simyo en een fysieke sim van 50+ in een iphone zitten. Ik bel via simyo, data doe ik via 50+. En ook dan kan dat niet tegelijkertijd. Ik krijg de melding dat 50+ geen data kan doen tijdens een telefoongesprek.
Nog even opnieuw getest. Budget android (Redmi note 11) kan dit wel.

Blijkt toch weer dat appels om te eten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldo358
lactaxative schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Nog even opnieuw getest. Budget android (Redmi note 11) kan dit wel.

Blijkt toch weer dat appels om te eten zijn.
50+mobiel toch een optie dus. Wel nog even.een goede deal voor 8Pro of S24Ultra erbij regelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Waldo358 op 18-02-2024 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Waldo358 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:41:
[...]

50+mobiel toch een optie dus. Wel nog even.een goede deal voor 8Pro of S24Ultra erbij regelen.
Ook niet alle androids kunnen het, mijn OnePlus Open heeft geen toegang tot de data van de andere sim tijdens oproepen. (eSIM Odido+SIM 50+)

Pixel 8 Pro icm met 50+ abo is maar €558 bij Belsimpel overigens, mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldo358
vandeven66 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Ook niet alle androids kunnen het, mijn OnePlus Open heeft geen toegang tot de data van de andere sim tijdens oproepen. (eSIM Odido+SIM 50+)

Pixel 8 Pro icm met 50+ abo is maar €558 bij Belsimpel overigens, mooie deal.
Dat bedrag komt ik niet op uit. 660 na kassa korting wel. Nog steeds prima deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Waldo358 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Dat bedrag komt ik niet op uit. 660 na kassa korting wel. Nog steeds prima deal.
Toevallig 256GB? Die 558 is voor de 128GB, €641 incl het goedkoopste 1j abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk had a change.
---
(changed) De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden. Wanneer een exactere periode bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt.
(into) De verwachting is dat VoLTE vanaf half 2024 beschikbaar zal worden. Dit zal gefaseerd live gaan. Wanneer een exactere periode of meer informatie bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt.
---

Afhankelijk van hoe je het leest, lijkt het m.i. langer te gaan duren dan ze dachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
Mirabis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:14:
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk had a change.
---
(changed) De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden. Wanneer een exactere periode bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt.
(into) De verwachting is dat VoLTE vanaf half 2024 beschikbaar zal worden. Dit zal gefaseerd live gaan. Wanneer een exactere periode of meer informatie bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt.
---

Afhankelijk van hoe je het leest, lijkt het m.i. langer te gaan duren dan ze dachten.
haha ik had visualping.io ook op die pagina staan. Ik lees het eerder als dat er tenminste nu stappen gemaakt worden waar dit eerst onbekend was. Zou erg blij worden van VoLTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 10:15
Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:41:
[...]

Hier ook slecht bereik in huis, contract is ontbonden (klasse, geen gezeur vanuit 50+) en gaan nu naar Simyo.
Hoe heb je voor elkaar gekregen om je contract te ontbinden?

Vandaag is mijn nummer overgezet. Het is echt super traag. Al wat instellingen aangepast en ze hebben een reset uitgevoerd. Nu krijg ik eerst een nieuwe Simkaart voordat ze het gesprek aangaan om te ontbinden.

Mijn contract zou volgens 50+ al een maand geleden in zijn gegaan, dus die 14 dagen opzegtermijn zijn voorbij. Lijkt mij niet erg redelijk. Ik heb pas vandaag kunnen ervaren hoe het product functioneert... en dat doet het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
@Liev Als je nummer eergister is geporteerd dan is toch ook dan pas je abonnement in gegaan?

Maar ik zou eerst even die nieuwe SIMkaart afwachten, wie weet is het dan al opgelost en hoef jen iets te ontbinden. En anders kun je altijd dat gesprek aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Laatst online: 07-05 10:15
jongetje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:43:
@Liev Als je nummer eergister is geporteerd dan is toch ook dan pas je abonnement in gegaan?

Maar ik zou eerst even die nieuwe SIMkaart afwachten, wie weet is het dan al opgelost en hoef jen iets te ontbinden. En anders kun je altijd dat gesprek aangaan.
Ik ben ook van mening dat die het geval is. Maar volgens de helpdesk is dit niet het geval.

Simkaart heeft niet tot een verbetering geleid.

Ik wacht de reactie van de helpdesk af.
Als ze niet helpen is het een slechte review en rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldo358
Vandaag 100 euro cashback bij 2 jarig abonnement 50+Mobiel via Belsimpel.nl Google PIxel 6a per vandaag ook 60 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
mdlaat schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:20:
[...]
Terugkomend hierop. Nagevraagd bij simyo. Afgaande op die info, moeten beide providers volte ondersteuning bij een duo sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 30-04 10:40
petertje30 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:06:

Wilde hier gaan bedelen voor een vriendcode voor 50+ maar via deze site kon ik 10GB + onbeperkt bellen en smsen en een dataplafond voor 6,33 afsluiten ipv 8 via 50+ zelf. Is dan wel niet de 3,83, maar het is in ieder geval weer goedkoper. Voor die kiddo's is dat meer dan genoeg! Sterker nog, ik heb zelf bij KPN een stuk minder GB's en ben 16+ per maand kwijt... Goed zitten dan wel wat KPN extra's aan vast, maar dat ga ik ook nog eens uitzoeken of dat "de moeite" wel waard is. Hoe dan ook kan een van de abonnement van mij of mijn vrouw ook wel overgezet worden naar bijvoorbeeld 50+, je hebt tenslotte maar 1 abo nodig bij KPN voor de korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

the-body schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:14:
In heb bij 3 van de 4 gesprekken dat na een minuut of 5 - 10 het systeem geluid vervormd alsof mijn gesprekspartner een jaren 80 computer wordt. Echt niet te doen. Gesprekspartners hebben er nooit last van. Het is onafhankelijk van goede of slechte ontvangst.

In mijn Pixel 7 Pro heb ik een KPN eSIM zitten, en een fysieke sim van 50+ mobiel. Met KPN (tot voor kort met een fysieke simkaart) nooit problemen.

Ook krijg ik wel eens klachten dat ik niet bereikbaar ben.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoknl
  • Laatst online: 09:25
Ik krijg ook klachten dat ik niet te bereiken ben. Gesprekken vallen na 10 seconden weg, hoor de gesprekspartner niet meer. Dit gebeurt op verschillende dagen en plaatsen. Niet te doen. Klacht ingediend bij 50+ mobiel, ze zijn het aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:19
Niet kunnen bellen en internetten tegelijkertijd.

Ik kan niet vinden wat hier precies mee wordt bedoeld?

Ik stel me voor dat als ik aant bellen ben niet tegelijkertijd iets op kan zoeken. (Bellen gaat over 2G, internetten over 4G).

Maar stel ik ben aant browsen op 4G, kan ik dan ook niet gebeld worden? Lijkt me sterk toch? Er zijn apps die contant verbinding houden, en dan zou je dus contant niet gebeld kunnen worden.

Dat gezegd hebbende stel ik me dus voor dat je altijd bereikbaar bent (ook al is 4G actief), maar op t moment dat je opneemt, 4G veranderd in 2G.

Klopt t wat ik hier zeg?

oisd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
sjhgvr schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:52:
Niet kunnen bellen en internetten tegelijkertijd.

Ik kan niet vinden wat hier precies mee wordt bedoeld?

Ik stel me voor dat als ik aant bellen ben niet tegelijkertijd iets op kan zoeken. (Bellen gaat over 2G, internetten over 4G).

Maar stel ik ben aant browsen op 4G, kan ik dan ook niet gebeld worden? Lijkt me sterk toch? Er zijn apps die contant verbinding houden, en dan zou je dus contant niet gebeld kunnen worden.

Dat gezegd hebbende stel ik me dus voor dat je altijd bereikbaar bent (ook al is 4G actief), maar op t moment dat je opneemt, 4G veranderd in 2G.

Klopt t wat ik hier zeg?
correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:06
sjhgvr schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:52:

Maar stel ik ben aant browsen op 4G, kan ik dan ook niet gebeld worden?
Dit eerste klopt, het tweede niet. Als je aan het internetten bent dan kun je gewoon gebeld worden, dan stopt je 4g internet even totdat het gesprek klaar is.

Tenzij je natuurlijk op wifi zit, dan gaat je internet tijdens het gesprek via WiFi gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
jongetje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:58:
[...]

Dit eerste klopt, het tweede niet. Als je aan het internetten bent dan kun je gewoon gebeld worden, dan stopt je 4g internet even totdat het gesprek klaar is.

Tenzij je natuurlijk op wifi zit, dan gaat je internet tijdens het gesprek via WiFi gewoon door.
Scherp 😉

Word 4G al onderbroken op het moment dat je gebeld word (dus nog niet op hebt genomen)?

Stel je zit in een WhatsApp video call (over 4G), wordt die afgekapt als je gebeld word, of pas nadat je opneemt? Thnx.

oisd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
sjhgvr schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:10:
[...]

Scherp 😉

Word 4G al onderbroken op het moment dat je gebeld word (dus nog niet op hebt genomen)?

Stel je zit in een WhatsApp video call (over 4G), wordt die afgekapt als je gebeld word, of pas nadat je opneemt? Thnx.
wordt dan onderbroken, ik zit nu bijna een jaartje bij 50+ en in het begin stoorde ik me eraan maar went wel. Ik accepteer het ongemak voor de kosten die ik betaal ;) mocht er een nieuwe kans komen zou ik toch wel graag VoLTE willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
Dit lijkt me toch wel waardevolle informatie om te vermelden in de startpost? @Gynnad

oisd.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trainz2009
Afgelopen week op vakantie geweest in omgeving Pisa en Sicilië. Overal netjes 4G+ en op veel plekken zelfs 5G. Volle bak snelheid op Vodafone netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
sjhgvr schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:10:
[...]

Scherp 😉

ja .. sterker nog,..
ja kan een oproep zien aankomen je 4g valt zelfs enkele seconden voor dat je telefoon gaat rinkelen al weg..
zo ongeveer wanneer iemand op de belknop drukt.. valt jouw 4g dan weg..

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 02-04-2024 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:27

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Waardeloze overstap naar 50+ ervaren.
Ik gaf aan na het overgaan naar 50+ dat ik de simkaart nergens kon vinden welke opgestuurd zou zijn. Ik vroeg of men mij een nieuwe wilde sturen. Wachttijd was al zeer lang en de medewerker klonk erg verveeld en ongeïnteresseerd. Ik kon een nieuwe krijgen voor €10,- best dacht ik.

Na twee dagen helaas niks ontvangen en ondertussen dus niet bereikbaar geweest. In de avond weer de klantenservice gebeld (met steeds dus een ander toestel) en weer na lange wachttijd iemand gesproken (overigens deze keer een duidelijke, vriendelijke dame).

Tijdens het wachten kwam ik er ook achter dat men geen VoLTE aanbied toen ik door de helpdesk vragen heen aan het spitten was.

Ik zou het contract hierdoor mogen beëindigen volgens de medewerkster maar moest ik de volgende dag terug bellen na 12 uur want dan was er een leidinggevende aanwezig. De volgende dag, bleek deze er niet te zijn. Ik moest maar na 14:00 afwachten en anders weer terug bellen...

Nadat ik later op de dag wederom meer als 10 minuten in de wachtrij stond dacht ik een chat te starten, dit werkte alleen niet.. Gelukkig kan je de klantenservice ook een WhatsApp sturen dat heb ik dan ook maar gewoon gedaan.

En ja hoor. De volgende ochtend krijg ik om 8 uur de vraag waarmee men mij kon helpen. Ik heb via WhatsApp mijn situatie nog eens uitgelegd en 45 minuten later nog eens aangegeven dat ik toch wel graag spoedig een reactie krijg aangezien ik al dagen bezig ben.

Krijg ik vervolgens terug dat ze nog gesloten zijn en ik na 10:00 de klantenservice maar moet bellen....
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste