Ik ben (vandaag) overgestapt van Odido naar 50+ mobiel i.v.m. een aanbieding voor een
uitvoering: Google Pixel 8a, 256GB opslag Zwart bij Belsimpel een maand geleden.
Op dit moment kan ik zeggen dat de informatie bij 50+ mobiel best duidelijk is, echt in lijn met een provider die lijkt te willen snoepen van andere providers van voornamelijk klanten op leeftijd. Ondanks dat toch wel een aantal punten gemerkt:
- ik zou nog een SIM krijgen per PostNL met de post, maar die kreeg ik bij mijn telefoon (niet een verrassing, maar wel incorrecte informatie);
- gebruik van u en je door elkaar op één simkaart-uitdrukpas;
- uitzuigvoorwaarden
Die uitzuigvoorwaarden wil ik nog even toelichten. Als één van de weinige providers biedt 50+ mobiel geen vertraagde MBs (snelheidslimiet), maar MBs voor een kostprijs buiten bundel. En dit zal wel hun winstmaker zijn.
De kosten van buiten bundel MBs, SMSen en minuten (die tweede en derde voor mij niet relevant i.v.m. onbeperkt SMSen/bellen abonnement) zijn
niet te vinden in de 50+ mobiel online portal (de specifieke contractvoorwaarden überhaupt niet die heb ik alleen in een PDF van Belsimpel gekregen per mail).
Kosten buiten de bundel:- € 0,23 per minuut buiten bundel.
- € 0,23 per sms buiten bundel.
- € 0,10 per MB buiten bundel.
Om dit te voorkomen kun je gebruikmaken van een 'buiten bundel buffer' van €0,50/mnd (

) waarbij je een maximum aan kosten in Euro's instelt buiten je bundel. En je ook 500MB
gratis krijgt.
Buiten bundel kan ik nog gebruik maken van deze (schandalige) buiten bundel prijzen voor MBs:
Laat ik er geen doekjes omwinden, ik vind het specifiek adverteren voor ouderen i.c.m. met deze omslachtige abonnementen en voorwaarden op het schofterige af.
Ik zal er als IT-vaardige 30'er geen last van hebben, maar juist de doelgroep die voor 50+ mobiel zal kiezen zal dit helaas wel een keer merken.