Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Tweakriez schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:31:
Waardeloze overstap naar 50+ ervaren.
Die van mij was daartegenin binnen een minuut klaar.
Ik had mijn simkaart klaarliggen, wel zo handig.
Na een sms dat de overstap zou plaatsvinden en daarna dat deze was afgerond de nieuwe sim in mijn toestel
5 minuten later alles klaar.

Dat men geen VoLTE aanbied is inderdaad een minpunt.
Ik hoop dat dit snel in orde komt

Zo zie je maar weer dat voorbereiding en ervaringen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik heb de 50+ simkaart als dualsim en gebruik deze alleen voor bellen. Heb hem daarom ook vastgezet op 2g en de kwaliteit van de gesprekken vallen mij enorm mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:13:
Ik heb de 50+ simkaart als dualsim en gebruik deze alleen voor bellen. Heb hem daarom ook vastgezet op 2g en de kwaliteit van de gesprekken vallen mij enorm mee.
Ah, mooi.
Ik heb die aanbieding van een tijdje terug 3,89 per maand onbeperkt bellen & sms en 10GB data.
Ik heb niet echt verstand van al die instellingen, gelukkig doet dat mobieltje allemaal zelf.
Maar ik heb wat gesprekjes uitgeprobeerd en ik kon iedereen goed verstaan en andersom ook.
Dus de komende 2 jaar weer onder de pannen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Het scheelt dat het Vodafone netwerk ook op 2G HD Voice heeft. De gesprekskwaliteit is daardoor ook op 2G erg goed.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
Jassy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:33:
Het scheelt dat het Vodafone netwerk ook op 2G HD Voice heeft.
Maar ik begrijp dat dit jaar 2G uitgeschakeld word.
En Vodafone heeft wel Volte?
https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

Vaag allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
NietGiftig schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:03:
[...]

Maar ik begrijp dat dit jaar 2G uitgeschakeld word.
En Vodafone heeft wel Volte?
https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

Vaag allemaal :?
Wat is er vaag?
Ten eerste link je naar een artikel uit 2016.
En daarbij, ALS het Vodafone netwerk geen 2g meer ondersteund, dan zorgt 50+ mobiel echt wel dat je nog kunt bellen. Andere zijn ze alle klanten kwijt.

Verder staan de diensten (VoLTE, VoWifi, bellen, SMS, internet, voicemail, etc.) Los van het netwerk. 50+ koopt alleen frequentieruimte in, de diensten lopen allemaal over hun eigen netwerk (of in dit geval een partij die het voor hun technisch regelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:26:
[...]

Verder staan de diensten (VoLTE, VoWifi, bellen, SMS, internet, voicemail, etc.) Los van het netwerk. 50+ koopt alleen frequentieruimte in, de diensten lopen allemaal over hun eigen netwerk (of in dit geval een partij die het voor hun technisch regelt).
Dat was dus vaag voor mij, niet iedereen heeft alle kennis
Dus die diensten zijn eigenlijk alleen maar software?
[...]

Wat is er vaag?
Ten eerste link je naar een artikel uit 2016.
Maar 2024 is nu
[...]
En daarbij, ALS het Vodafone netwerk geen 2g meer ondersteund, dan zorgt 50+ mobiel echt wel dat je nog kunt bellen. Andere zijn ze alle klanten kwijt.
Dan zetten ze in hun software een vinkje bij "Volte Aan" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
NietGiftig schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:33:
[...]
Dan zetten ze in hun software een vinkje bij "Volte Aan" ?
Het is wel iets meer dan een vinkje. Anders hadden ze dat al wel gedaan. 2G is nog packet switching, vanaf 4G is het IP-telefonie en dat vereist een hele andere software/centrale. Daarbij moet het ook nog eens met elkaar samenwerken/over kunnen schakelen. En met VoWi-Fi moet het gesprek via "het internet" kunnen binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 10:31

Tweakriez

clicksmashstuff.com

NietGiftig schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:32:
[...]

Dat men geen VoLTE aanbied is inderdaad een minpunt.
Ik hoop dat dit snel in orde komt
Men gaf eerst eind 2023 aan, daarna halverwege 2024 en nu is het weer eind 2024... Ja zo kan ik het ook wel.

Klantenservice medewerkers spreken elkaar tegen en het merendeel komt over als verveeld/ongeïnteresseerd en doet denken aan de welbekende helpdesk gestationeerd in een lage- loon-land qua accenten tijdens het praten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakriez op 08-04-2024 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik wist toen ik dit (heel) goedkope abonnement afsloot dat er nog geen VoLTE beschikbaar was en het was voor mij geen dealbreaker. Ben er nog niet tegenaan gelopen dat ik tijdens het bellen last had dat ik niet kon internetten en ben prima tevreden met het abonnement. Bereik is goed, internet snel zat en alles werkt prima, ook in het buitenland. En dat voor minder dan de helft dat mijn vorige abonnement kostte.

Het komt wel, we gaan heus niet zonder telefonie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:00

Tahref

God bless you

Eerste week 50+ was erg goed.
Was tevreden met Lyca maar zij verhoogde de prijzen, daarom de overstap.
Heb nu ongeveer 30% meer GB en betaal 50% minder.

Zonder problemen gebruik kunnen maken in gebied tussen Alkmaar-Amsterdam.
Blij dat ik de overstap heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
the-body schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:14:
Ik heb steeds als ik voicemails afluister een flinke kraak op die vm's zitten. Zowel met mijn oude iPhone als de nieuwe 15 Pro. Meer mensen hier last van?
Ja, dit ervaar ik ook (Android). Heb je daar nog steeds last van of is het inmiddels bij jou opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-06 22:03
Knielen schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:20:
Vandaag sim aangevraagd, de goedkoopste (5euro) met de code

***members only***

extra GB's gekregen.
Nu dus eerste jaar voor 4 euro, daarna 5 euro
2.5 GB data en onbeperkt bellen + sms

Prima deal volgens mij
De code werkt nog, bedankt he d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

bllb schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:21:
[...]

Ja, dit ervaar ik ook (Android). Heb je daar nog steeds last van of is het inmiddels bij jou opgelost?
Nee, nog steeds last van. Is geen groot probleem, maar hoort natuurlijk niet.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Tweakriez schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:37:
[...]

Men gaf eerst eind 2023 aan, daarna halverwege 2024 en nu is het weer eind 2024... Ja zo kan ik het ook wel.

Klantenservice medewerkers spreken elkaar tegen en het merendeel komt over als verveeld/ongeïnteresseerd en doet denken aan de welbekende helpdesk gestationeerd in een lage- loon-land qua accenten tijdens het praten.
bron voor eind 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 10:31

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Medewerker aan de telefoon. Op grond daarvan mocht ik mijn contract afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 16:37
jules schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:39:
[...]

In heb bij 3 van de 4 gesprekken dat na een minuut of 5 - 10 het systeem geluid vervormd alsof mijn gesprekspartner een jaren 80 computer wordt. Echt niet te doen. Gesprekspartners hebben er nooit last van. Het is onafhankelijk van goede of slechte ontvangst.

In mijn Pixel 7 Pro heb ik een KPN eSIM zitten, en een fysieke sim van 50+ mobiel. Met KPN (tot voor kort met een fysieke simkaart) nooit problemen.

Ook krijg ik wel eens klachten dat ik niet bereikbaar ben.
Ik ervaar exact hetzelfde. Halverwege het telefoongesprek begint het geluid te kraken en is de gesprekspartner bijna niet meer te verstaan. Bij ophangen en opnieuw bellen is dit weer verholpen. Heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Ik gebruik nu ruim 8 maanden 50+ en het valt me op dat na het nummer kiezen het meestal een aantal seconden duurt -soms wel 10- voor het over gaat. Verder gaat alles goed.
Maar, sinds ongeveer een maand word ik benaderd met emails en zelfs telefonisch met 'geweldige aanbiedingen' om mijn contract te verlengen. Het contract loopt nog ruim 3 maanden dus ik vind het nogal voorbarig. Ook vind ik de aanbiedingen helemaal niet geweldig want ik het is minder voor hetzelfde of meer geld. Het doet mij twijfelen of ik wel wil doorgaan met 50+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Bitzer Omdat je 3 maanden van te voren al een nieuwe abonnement kunt afsluiten (eventueel bij een andere aanbieder) proberen providers (50+ is niet de enige hierin) je zo te binden.
Ik weet niet of je nu goedkoper bent dan de huidige aanbieding op de website, maar je kunt het ook gewoon door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 00:24
Bitzer schreef op zondag 12 mei 2024 @ 00:50:
Ik gebruik nu ruim 8 maanden 50+ en het valt me op dat na het nummer kiezen het meestal een aantal seconden duurt -soms wel 10- voor het over gaat. Verder gaat alles goed.
Maar, sinds ongeveer een maand word ik benaderd met emails en zelfs telefonisch met 'geweldige aanbiedingen' om mijn contract te verlengen. Het contract loopt nog ruim 3 maanden dus ik vind het nogal voorbarig. Ook vind ik de aanbiedingen helemaal niet geweldig want ik het is minder voor hetzelfde of meer geld. Het doet mij twijfelen of ik wel wil doorgaan met 50+.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en gebruik meerdere van deze abonnementen in verschillende toestellen.
Welk toestel gebruik je?

en waar bel je dan naar toe?
is dat bij alle nummers zo of alleen specifieke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

henkbert schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:42:
[...]

Ik ervaar exact hetzelfde. Halverwege het telefoongesprek begint het geluid te kraken en is de gesprekspartner bijna niet meer te verstaan. Bij ophangen en opnieuw bellen is dit weer verholpen. Heel apart
Ik ben inmiddels naar Lebara overstapt.

Kreeg van 50+ Mobiel een reactie op mijn klachten dat mijn toestel, Google Pixel 7 Pro niet ondersteund zou worden door het netwerk waardoor deze klachten ontstaan. Ze gaven mijn nummer vrij en ik mocht naar een andere provider.
Ik gebruikte het nummer voor werk en het was echt enorm vervelend dat gesprekken na verloop van tijd, aan beide kanten slechter werd. Ook kreeg ik regelmatig klachten te horen dat ze mij gebeld hadden en ik niet bereikbaar was, terwijl ik gewoon ontvangst zou moeten hebben.

Het overstappen naar een andere provider ging helaas ook niet zonder slag of stoot. Ik heb tot twee keer toe het bericht gekregen dat het nog bijna twee jaar zou duren voordat ik mocht overstappen. Heb toen de klantenservice opgebeld met waarom ik die reactie kreeg vanuit mijn nieuwe provider Lebara als reactie op nummer portering. Dag later was het eindelijk wel geregeld. Maar was ondertussen wel weer 3 weken verder met al die feestdagen.

Wat een heerlijkheid nu op Lebara; betere ontvangst, betere geluidskwaliteit tijdens gesprekken.

Er zijn zoveel acties de laatste tijd van 50+ Mobiel, dat het er erg op lijkt dat ze zoveel mogelijk geld aan het ophalen zijn voor een grote investering, of verkoop aan een ander partij.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 00:12
jules schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Ik ben inmiddels naar Lebara overstapt.

Kreeg van 50+ Mobiel een reactie op mijn klachten dat mijn toestel, Google Pixel 7 Pro niet ondersteund zou worden door het netwerk waardoor deze klachten ontstaan. Ze gaven mijn nummer vrij en ik mocht naar een andere provider.
Ik gebruikte het nummer voor werk en het was echt enorm vervelend dat gesprekken na verloop van tijd, aan beide kanten slechter werd. Ook kreeg ik regelmatig klachten te horen dat ze mij gebeld hadden en ik niet bereikbaar was, terwijl ik gewoon ontvangst zou moeten hebben.

Het overstappen naar een andere provider ging helaas ook niet zonder slag of stoot. Ik heb tot twee keer toe het bericht gekregen dat het nog bijna twee jaar zou duren voordat ik mocht overstappen. Heb toen de klantenservice opgebeld met waarom ik die reactie kreeg vanuit mijn nieuwe provider Lebara als reactie op nummer portering. Dag later was het eindelijk wel geregeld. Maar was ondertussen wel weer 3 weken verder met al die feestdagen.

Wat een heerlijkheid nu op Lebara; betere ontvangst, betere geluidskwaliteit tijdens gesprekken.

Er zijn zoveel acties de laatste tijd van 50+ Mobiel, dat het er erg op lijkt dat ze zoveel mogelijk geld aan het ophalen zijn voor een grote investering, of verkoop aan een ander partij.
toon volledige bericht
Ja ik zie ook hele mooie aanbiedingen op belsimpel in combinatie met telefoon, voor 5 euro per maand heb je al 2000 mb internet en onbeperkt bellen inclusief telefoon, dit is dan wel een budget telefoon, ik snap eigenlijk niet dat ze daar winst op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik heb helaas in een halfuur tijd 50 euro buiten mijn bundel gebruikt. Ik heb geen notificaties kunnen zijn doordat ik bezig was met een Teams call en mijn data simkaart was die dag, of de dag ervoor zonder mijn weten gewijzigd van mijn zakelijke naar mijn privé simkaart. Doordat ik in fullscreen zat, heb ik dus binnen 30 minuten m'n volledige buitenbundel opgemaakt. Dat kost me dus nog meer dan mijn volledige jaarkosten van het gewone abo.

Medewerkers over mail en chat waren best kortaf en konden er niets aan doen. Nu wel een limiet op de data van mijn privé sim gezet voor het geval de switch per ongeluk nog een keer gebeurd. Maar denk niet dat na mijn jaar-abo stopt, ik weer verder ga met 50+. Had natuurlijk al eerder mn limiet moeten instellen, maar doordat ik data op mijn zakelijke sim had staan, niet gedacht dat ik dat ook voor mijn privé in kon stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@ChefRopes Dit is bij een Simpel of Simyo ook gewoon zo. je had dit risico voor 50cent per maand kunnen afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
jongetje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:00:
@ChefRopes Dit is bij een Simpel of Simyo ook gewoon zo. je had dit risico voor 50cent per maand kunnen afkopen.
1,50 euro momenteel. Het is heel lang goed gegaan. Totdat de instelling van mijn Samsung S24U automatisch wijzigde. Nu zou het in theorie niet meer kunnen gebeuren. Heb 'm nu wel even aangezet, maar misschien ga ik 'm toch weer uitzetten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ervaring met bereik/internet/bellen is er nog niet.

Bijna 3 weken geleden heb ik de sim aangevraagd, die kwam na 4 dagen binnen.
Nadat de porteringsdatum was verstreken kreeg ik geen signaal op de sim, een andere sim deed het prima in mijn telefoon.

Na contact zou er een nieuwe sim komen, die kwam niet.
Eind vorige week nogmaals contact gehad, de sim moet er uiterlijk dinsdag zijn.

We gaan het zien, als er weer niets komt/het niet werkt ben ik er alweer klaar mee.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Mijn zoon met een 18GB abbo was volgens 50+ met 240 MB over zijn limiet gegaan vorige maand. Kost je mooi €24 extra. In de verbruiksgegevens die je op je persoonlijke site terug kunt vinden heb ik gemerkt dat er maar 16GB is verbruikt. Klantenservice gebeld, vaag verhaal dat die gegevens niet altijd kloppen en dat volgens hun gegevens het allemaal natuurlijk klopt. Ik zou een screenshot krijgen met die gegevens. Natuurlijk niet gekregen dus vorige week een mail gestuurd naar de klantenservice, met alle gegevens en mijn excelsheet van de gebruiksgegevens. Na een week geen reactie, dus vandaag maar weer een mail gestuurd én de afschrijving laten storneren door de bank. Ben benieuwd hoe snel ze nu reageren. Wel een echt slechte ervaring helaas, terwijl ik toch 3 abonnementen heb bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als ik kijk naar de prijzen (staat hier uit want gebruik alleen de belbundel) betaal ik voor juni 1 euro en vanaf juli 50cent. Is dat bij jou anders?
Wel vreemd dat ze verschillende prijzen hanteren. Zeker als je net een dikke rekening hebt gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 22-05-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
jongetje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:31:
[...]

Als ik kijk naar de prijzen (staat hier uit want gebruik alleen de belbundel) betaal ik voor juni 1 euro en vanaf juli 50cent. Is dat bij jou anders?
Wel vreemd dat ze verschillende prijzen hanteren. Zeker als je net een dikke rekening hebt gehad.
Ja ik betaal vanaf juni 6,50 ipv 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

the-body schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:35:
Mijn zoon met een 18GB abbo was volgens 50+ met 240 MB over zijn limiet gegaan vorige maand. Kost je mooi €24 extra. In de verbruiksgegevens die je op je persoonlijke site terug kunt vinden heb ik gemerkt dat er maar 16GB is verbruikt. Klantenservice gebeld, vaag verhaal dat die gegevens niet altijd kloppen en dat volgens hun gegevens het allemaal natuurlijk klopt. Ik zou een screenshot krijgen met die gegevens. Natuurlijk niet gekregen dus vorige week een mail gestuurd naar de klantenservice, met alle gegevens en mijn excelsheet van de gebruiksgegevens. Na een week geen reactie, dus vandaag maar weer een mail gestuurd én de afschrijving laten storneren door de bank. Ben benieuwd hoe snel ze nu reageren. Wel een echt slechte ervaring helaas, terwijl ik toch 3 abonnementen heb bij hun.
En ja hoor: binnen 1 dag na de stornering een betalingsherinnering van 50+. Wat een losers. 't Is dat ze zo goedkoop zijn anders was ik weggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
the-body schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:01:
[...]

En ja hoor: binnen 1 dag na de stornering een betalingsherinnering van 50+. Wat een losers. 't Is dat ze zo goedkoop zijn anders was ik weggeweest.
Dat kan toch ook gewoon een automatische melding zijn? Systeem ziet betaling is gestorneerd of niet goed doorgekomen maar datum is al gepasseerd -> melding.

PS: Ik ben zelf overens geen klant van 50+ mobiel. Gebrek aan VolTE maakt het voor mij niet werkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Mirabis op 23-05-2024 13:08 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Mirabis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Dat kan toch ook gewoon een automatische melding zijn? Systeem ziet betaling is gestorneerd of niet goed doorgekomen maar datum is al gepasseerd -> melding.

PS: Ik ben zelf overens geen klant van 50+ mobiel. Gebrek aan VolTE maakt het voor mij niet werkbaar.
Klopt hoor, maar als ik al geïrriteerd ben vind ik alles snel irritant. Mag ik ook nog 2 euro "administratiekosten" betalen voor die automatische mail.

3 uur later trouwens wel een antwoord via de mail van de klantenservice gekregen. Ze stuurden mij een overzicht van de verbruikte data, die was exact gelijk aan wat ik zelf al had en opgeteld op 16GB uitkwam, onder de buffer dus. En geen sorry of iets van die strekking te vinden. Dus de conclusie is dat die 50-plussers niet op kunnen tellen. Heb er maar weer een mail achteraan gestuurd, maar mij zijn ze aan het eind van de contractperiode kwijt, net zoals de andere 2 contracten die ik daar heb voor mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ChefRopes schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:35:
Ik heb helaas in een halfuur tijd 50 euro buiten mijn bundel gebruikt. Ik heb geen notificaties kunnen zijn doordat ik bezig was met een Teams call en mijn data simkaart was die dag, of de dag ervoor zonder mijn weten gewijzigd van mijn zakelijke naar mijn privé simkaart. Doordat ik in fullscreen zat, heb ik dus binnen 30 minuten m'n volledige buitenbundel opgemaakt. Dat kost me dus nog meer dan mijn volledige jaarkosten van het gewone abo.

Medewerkers over mail en chat waren best kortaf en konden er niets aan doen. Nu wel een limiet op de data van mijn privé sim gezet voor het geval de switch per ongeluk nog een keer gebeurd. Maar denk niet dat na mijn jaar-abo stopt, ik weer verder ga met 50+. Had natuurlijk al eerder mn limiet moeten instellen, maar doordat ik data op mijn zakelijke sim had staan, niet gedacht dat ik dat ook voor mijn privé in kon stellen.
Het is helaas een manier voor ze om toch geld te verdienen. Maar dat gaat wel over de rug van niet handige/niet oplettende mensen. Voor 0,5€ pm kun je dit afkopen.

Vind de buiten de bundel tarieven wel echt niet in verhouding staan met de prijzen van de abonnementen. Misschien zou je dit nog ergens hard kunnen maken? Maar goed, het is dan ook "maar" €50. Daar wil bijna niemand heel veel moeite in stoppen. En dat is wellicht ook de gok die ze nemen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
jules schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:32:
[...]

Het is helaas een manier voor ze om toch geld te verdienen. Maar dat gaat wel over de rug van niet handige/niet oplettende mensen. Voor 0,5€ pm kun je dit afkopen.

Vind de buiten de bundel tarieven wel echt niet in verhouding staan met de prijzen van de abonnementen. Misschien zou je dit nog ergens hard kunnen maken? Maar goed, het is dan ook "maar" €50. Daar wil bijna niemand heel veel moeite in stoppen. En dat is wellicht ook de gok die ze nemen?
Ja het is nu dus 3 keer zo duur geworden: 1,50 pm. Ik heb wel contact opgenomen en review geplaatst. Bij de review antwoorden ze dat ik contact met ze moet opnemen om tot een passende oplossing te komen, maar bij de klantenservice zijn ze dan weer kortaf of reageren ze niet.

Maar je hebt gelijk hoor. Had zelf ook wat meer moeten graven in m'n instellingen en dan had ik t kunnen voorkomen. Maar alsnog zuur dat je in maximaal 30 minuten tijd of misschien nog minder, er 50 euro doorheen kan jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-05 00:15
Lol, wat een oplichters als ze 18,2 gb rekenen bij minder dan 16. Melden aan de consumentenbond en acm, dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
jules schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:32:
[...]

Nu via mail contact wel aangeboden dat ze het voor 0,50 euro kunnen doen. Dus dat gaan ze nu activeren.
Ze vinden wel dat ik in die 15 minuten (nog even gecheckt, maar was geen 30 min maar 15) genoeg waarschuwingen heb gekregen om actie te ondernemen. Maar vindt het zelf nog wel bizar dat ik in 15 minuten 50 euro kan verbranden. Maar goed, dat is soms de pech die je kan hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

nlboy

Alles kitz?

Sinds een tijdje (half jaar) heb ik last dat ik mijn pa met KPN niet kan sms'en (Android: "Kan bericht niet verzenden"). Zijn sms'jes ontvang ik wel.

Ik kan wel andere personen sms'en en mijn broer met Vodafone kan hem wel sms'en.

Iemand die dit probleem herkent?

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 11-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nlboy schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:40:
Sinds een tijdje (half jaar) heb ik last dat ik mijn pa met KPN niet kan sms'en (Android: "Kan bericht niet verzenden"). Zijn sms'jes ontvang ik wel.

Ik kan wel andere personen sms'en en mijn broer met Vodafone kan hem wel sms'en.

Iemand die dit probleem herkent?
das vreemd..

heb je al eens geprobeerd het nummer uit je telefoonboek te verwijderen en het handmatig in te voeren?

of je sim even in een ander toestel testen?

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 12-06-2024 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tweakriez schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:37:
[...]

Hmm .. ja eind 2024 .. dat kan heel goed kloppen.. en ik begrijp nu ook waarom er eerst gezegd is halverwege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Hmm .. ja eind 2024 .. dat kan heel goed kloppen.. en ik begrijp nu ook waarom er eerst gezegd is halverwege 2024
Er staat toch nog gewoon halverwege 2024? https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ja maar in een ander artikel staat dat 50plusmobiel zichzelf opgeheven wil hebben voor het einde van 2024 en dan verkocht moet zijn aan bijv kpn

Dus logisch dat je vanaf dat moment wel volt hebt

En de target daarvoor was halverwege 2024 maar die was niet behaald.. daar is nu bijna een miljoen voor uitgetrokken om dat dan eind 2024 te laten gebeuren

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 18-06-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Ja maar in een ander artikel staat dat 50plusmobiel zichzelf opgeheven wil hebben voor het einde van 2024 en dan verkocht moet zijn aan bijv kpn
Welk artikel doel je op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Welk artikel doel je op?
https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-2/

Met andere woorden er is ongeveer een miljoen opgehaald om nog snel wat klanten binnen te harken en dan de boel nog voor het einde van het jaar te verkopen aan wellicht kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kunnen ze wel willen, maar dan moet er wel een partij geld over hebben voor deze provider. Anders moeten ze gewoon doordraaien en worden de abonnementen vanzelf duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:40:
Kunnen ze wel willen, maar dan moet er wel een partij geld over hebben voor deze provider. Anders moeten ze gewoon doordraaien en worden de abonnementen vanzelf duurder.
Vandaar dus dat het volt issue dan is opgelost
Dat gaat ze ook teveel geld kosten als ze dat niet lukt

Zon 85.000 euro per maand

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 19-06-2024 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 13:03
Leuk detail op de website van de IT-infrastructuur leverancier van 50+ Mobiel staat het volgende: “Our MVNO has been running using CleverEnable’s IT systems now for 3 years with near- zero down time. With CleverEnable we can finally offer 4G, 5G and VoLTE support to our customers.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
racnor2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:22:
Leuk detail op de website van de IT-infrastructuur leverancier van 50+ Mobiel staat het volgende: “Our MVNO has been running using CleverEnable’s IT systems now for 3 years with near- zero down time. With CleverEnable we can finally offer 4G, 5G and VoLTE support to our customers.”
Ze gaan dat niet meer implementeren omdat het verkocht wordt en dan toch over gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Ze gaan dat niet meer implementeren omdat het verkocht wordt en dan toch over gaat
Dat kun je wel 100 keer roepen nav een funding bericht, maar zolang er nog niets is overgenomen kan er nog van alles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Dat kun je wel 100 keer roepen nav een funding bericht, maar zolang er nog niets is overgenomen kan er nog van alles gebeuren.
Er kan vanalles gebeuren maar er gaat niets vanalles gebeuren

Er gaat helemaal niks gebeuren tot de boel verkocht is

De doelstelling is opsmeuken en zsm verkopen en geen cent investeren in alles wat anders is dan marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-06 17:54
boyette schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Er kan vanalles gebeuren maar er gaat niets vanalles gebeuren

Er gaat helemaal niks gebeuren tot de boel verkocht is

De doelstelling is opsmeuken en zsm verkopen en geen cent investeren in alles wat anders is dan marketing
Je weet er veel van, spreek je over 3-4 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 10:45
50+ heeft natuurlijk vodafone al achter de hand als koper.

Kpn en Odido hebben youfone en simpel overgenomen, dus Vodafone moet wel even aanhaken en wat marktaandeel kopen.

ACM keurt het natuurlijk goed, want volgens hun is er zat concurrentie.

Wat zou 50+ mobiel kosten? Hebben 150.000k klanten max 20 miljoen denk ik.

Mischien wel minder, want veel verliesgevenslde klanten binnen gehaalt.

Voor zo een groot bedrijf als Vodafone is dat natuurlijk vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als Vodafone een grote aanwas van klanten wil kunnen ze zelf ook de prijzen drastisch verlagen of een eigen budget provider oprichten en goedkope abonnementen verkopen. Lijkt me eenvoudiger en goedkoper dan voor veel geld 50+ mobiel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:24
jongetje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:20:
Als Vodafone een grote aanwas van klanten wil kunnen ze zelf ook de prijzen drastisch verlagen of een eigen budget provider oprichten en goedkope abonnementen verkopen. Lijkt me eenvoudiger en goedkoper dan voor veel geld 50+ mobiel te kopen.
Vodafone heeft hollandsnieuwe al als budgetmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

nlboy

Alles kitz?

boyette schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 03:46:
[...]

das vreemd..

heb je al eens geprobeerd het nummer uit je telefoonboek te verwijderen en het handmatig in te voeren?

of je sim even in een ander toestel testen?
Ja geprobeerd. Inmiddels contact opgenomen en de technische dienst gaat het uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jeffrey87 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:10:
[...]

Vodafone heeft hollandsnieuwe al als budgetmerk.
Odido heeft Simpel en Ben als budget merken, KPN youfone een Simyo.
Waarom kan Vodafone niet een 2e (of 3e) merk oprichten? Alle systemen zijn er al, het netwerk ligt er al. Dan ga je toch geen klanten overkopen voor het dubbele dat je opbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 13:03
VoLTE pagina is weer aangepast :D

De verwachting is dat VoLTE uiterlijk oktober 2024 beschikbaar zal zijn voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Wanneer een exactere periode of meer informatie bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt, bestaande klanten ontvangen hierover dan ook een nieuwsbrief. https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

Voor mij is het ontbreken van VoLTE op dit moment een reden om mijn Simyo-abonnement nog niet op te zeggen. Ik wacht af of ze hun deadline van oktober dit jaar gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zo specifiek zijn ze nog niet geweest, dan kan het niet anders dan dat er nu testen lopen en na de zomer (snap het wel met alle vakanties) ze de klanten gaan omzetten. Ben erg benieuwd! Zal ze vast extra klanten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etranger
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik ben aan het overwegen om in Indonesië gebruik te maken van een e-sim. Ik kan op de site van 50+ niet vinden of zij dit ondersteunen. Mijn iPhone is er wel voor geschikt. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een e-sim in combinatie met 50+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

etranger schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:42:
Ik ben aan het overwegen om in Indonesië gebruik te maken van een e-sim. Ik kan op de site van 50+ niet vinden of zij dit ondersteunen. Mijn iPhone is er wel voor geschikt. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een e-sim in combinatie met 50+?
Niemand heeft die ervaring, aangezien 50+ geen esims heeft. Voor een ander land zou ik iets halen bij bv Mobimatter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:35
etranger schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:42:
De Nederlandse providers die esim aanbieden, hebben geen voordelig aanbod voor gebruik in Indonesië. Ter plekke kan je een gewone simkaart kopen met goedkope databundels. Als je bedoeling is om een NL esim te hebben zodat je daarnaast een Indonesische simkaart kunt plaatsen, dan is de goedkoopste optie een abonnement van Simyo. De andere esim aanbieders zijn de grote drie providers met een eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Op het moment oriënteer ik me op de verlenging van mijn jaarabonnement van 3000MB/€6 per maand. Ze pushen wel erg in de richting van twee jaar met de bekende flauwe de eerste zes maanden voor prijsstelling. Voor hetzelfde zou ik op dit moment totaal gerekend per maand €5,50 kwijt zijn. Voor €6,00 is er 7000MB.

Ik las erover dat de eigenaren 50+ mobiel wilden verzilveren. Kan een overname door een andere partij gevolgen hebben voor het dan lopende abonnement?

Het is lastig dat ik nergens -behalve in mijn telefoon- kan vinden hoe veel ik steeds per maand heb verbruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bitzer op 21-07-2024 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:34
racnor2 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:58:
VoLTE pagina is weer aangepast :D

De verwachting is dat VoLTE uiterlijk oktober 2024 beschikbaar zal zijn voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Wanneer een exactere periode of meer informatie bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt, bestaande klanten ontvangen hierover dan ook een nieuwsbrief. https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

Voor mij is het ontbreken van VoLTE op dit moment een reden om mijn Simyo-abonnement nog niet op te zeggen. Ik wacht af of ze hun deadline van oktober dit jaar gaan halen...
Zo te zien is de pagina weer aangepast, waarbij ze nu aangeven VoLTE én 5G willen aan gaan bieden vanaf september 2024. Wel een pilot, wat dat dan mag voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35
Gisteren op vakantie weer mooi €50 extra verbruikt via de simkaart in mijn Mifi adapter.
Ik gebruik de TP-Link M7000 waar een perfecte app bij hoort die waarmee je ook smsjes kan ontvangen en sturen. Schijnt dat ik 2 smsjes heb ontvangen over het verbruik. De eerste keer 75% en de laatste 100%.

Bleek dat ik in de instellingen van 50+ geen plafond had ingesteld. Daarnaast was het buiten-bundel plafond op €50 ingesteld (standaard).

Nu begrijp ik waar deze budget provider(s) aan verdienen. Provider 'Simpel' hanteert deze werkwijze ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
@jor177 Sorry hoor, maar dat staat toch duidelijk op de website dat je als je databundel op is buiten de bundel tarieven gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
jor177 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:38:
Gisteren op vakantie weer mooi €50 extra verbruikt via de simkaart in mijn Mifi adapter.
Ik gebruik de TP-Link M7000 waar een perfecte app bij hoort die waarmee je ook smsjes kan ontvangen en sturen. Schijnt dat ik 2 smsjes heb ontvangen over het verbruik. De eerste keer 75% en de laatste 100%.

Bleek dat ik in de instellingen van 50+ geen plafond had ingesteld. Daarnaast was het buiten-bundel plafond op €50 ingesteld (standaard).

Nu begrijp ik waar deze budget provider(s) aan verdienen. Provider 'Simpel' hanteert deze werkwijze ook.
Als ik kijk in de 50+ app, zie ik alleen een mogelijkheid o de buiten bundel buffer aan of uit te zetten, zie nergens een mogelijkheid om daarnaast een plafond in te stellen?

Je hebt dus een buiten-bundel-buffer en deze geactiveerd, maar alsnog 50 euro aan kosten gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:34
Een vraag. Hoe worden data sessies berekend bij 50+ mobiel? Worden deze naar boven afgerond zoals bij Youfone per 100 kb of is het per 1 kb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

VoLTE pagina is weer aangepast:
Vanaf september 2024 begint 50+ Mobiel met een pilot voor 5G & VoLTE. Deze pilotfase stelt ons in staat om de nieuwe technologie grondig te testen en te optimaliseren. Na een succesvolle pilot zullen we starten met een grootschalige uitrol van 5G. Blijf onze website en nieuwsbrief in de gaten houden voor de laatste updates en verdere informatie over deze ontwikkeling.
https://www.50plusmobiel....lde-vragen/pilot-5g-volte
Helaas is aanmelding niet meer mogelijk omdat we een beperkt aantal SIM-kaarten hebben voor de pilot, deze zijn al toegewezen.

[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 26-07-2024 15:45 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Zo zie je maar dat je geen aannames moet doen.

Ik ben wel benieuwd of er ook Tweakers tot de test groep behoren.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 26-07-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Zo zie je maar dat je geen aannames moet doen.

Ik ben wel benieuwd of er ook Tweakers tot de test groep behoren.
dit betreft geen implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat is dezelfde bron
Een pilot is geen implementatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Want ze gaan een pilot doen om niets te implementeren?
Ik ken wel wat eigenwijze mensen, maar jij staat op nummer 1. Staat gewoon letterlijk op de 50+ mobiel website dat ze een pilot doen en daarna het gaan uitrollen naar alle klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Want ze gaan een pilot doen om niets te implementeren?
Ik ken wel wat eigenwijze mensen, maar jij staat op nummer 1. Staat gewoon letterlijk op de 50+ mobiel website dat ze een pilot doen en daarna het gaan uitrollen naar alle klanten.
Inderdaad dat wil ik dus zeggen dat ze een pilot gaan doen om niets te implementeren.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:38
VolTE pagina:

Vanaf september 2024 begint 50+ Mobiel met een pilot voor 5G & VoLTE. Deze pilotfase stelt ons in staat om de nieuwe technologie grondig te testen en te optimaliseren. Na een succesvolle pilot zullen we starten met een grootschalige uitrol van 5G. Blijf onze website en nieuwsbrief in de gaten houden voor de laatste updates en verdere informatie over deze ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

trainz2009 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:09:
VolTE pagina:

Zeven posts boven je is hetzelfde al eerder gemeld: gjs in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Vraag: Kan je bij deze provider het inloggen beveiligen met een vorm van 2FA? Zo ja, welke vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Cyb schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:15:
Vraag: Kan je bij deze provider het inloggen beveiligen met een vorm van 2FA? Zo ja, welke vormen?
Nope, nog een extra check

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 09-08-2024 09:47 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Ik hield het ook al een tijdje in de gaten. Had me zelf aangemeld voor de pilot groep (terwijl ik geen 50+ mobiel abbo heb). Mijn nummer staat nog bij Simyo :+ . Ik ontving wel een e-mail dat ik lid ben van de pilot groep:
Je hebt je succesvol ingeschreven en doet nu mee aan de pilot van het 50+ mobiel 5G & VoLTE traject.

Lees hieronder wat je kunt verwachten:
Nieuwe simkaart: Je ontvangt van ons een nieuwe simkaart die geschikt is voor 5G & VoLTE.
29 september: Tot 29 september maak je gebruik van alle diensten op het huidige 4G-netwerk. In de nacht van 29 op 30 september zetten we je account om naar het nieuwe 5G & VoLTE netwerk. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Je ontvangt 1 dag ervoor een e-mail met verdere informatie.
30 september: Je bent overgezet naar het nieuwe netwerk en kunt nu genieten van de voordelen van 5G & VoLTE.
Feedback: Deel je ervaringen met ons! Gedurende 10 dagen ontvang je 3 vragenlijsten van ons. Jouw reacties zijn belangrijk om te bepalen of de test succesvol is.
Bedankt voor je deelname en veel plezier met het gebruik van 5G & VoLTE!

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Mirabis Wel mooi om de tijdlijnen te zien. Duurt dus nog 2 maanden voordat de test is afgerond. Hopelijk dat ze eind september of oktober voor alle klanten dan VoLTE activeren. Dat lijkt me voor het netwerk van Vodafone ook wenselijk om die gesprekken niet allemaal over 2g te hebben lopen.

Waar heb jij je dan aangemeld? Ik heb dat nergens voorbij zien komen.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 14-08-2024 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-06 17:54
jongetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:57:
@Mirabis Wel mooi om de tijdlijnen te zien. Duurt dus nog 2 maanden voordat de test is afgerond. Hopelijk dat ze eind september of oktober voor alle klanten dan VoLTE activeren. Dat lijkt me voor het netwerk van Vodafone ook wenselijk om die gesprekken niet allemaal over 2g te hebben lopen.

Waar heb jij je dan aangemeld? Ik heb dat nergens voorbij zien komen.
Kleiner groepje heeft een uitnodiging per mail ontvangen, inmiddels is het gesloten:
https://www.50plusmobiel.nl/aanmeldformulier-5g-volte
Mirabis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Ik hield het ook al een tijdje in de gaten. Had me zelf aangemeld voor de pilot groep (terwijl ik geen 50+ mobiel abbo heb). Mijn nummer staat nog bij Simyo :+ . Ik ontving wel een e-mail dat ik lid ben van de pilot groep:

[...]
Dan zul je geen simkaart krijgen en stopt her daarbij, beetje raar om zo'n plek in te nemen als niet-klant.

• Mirabis
  • Niet online
Dark96 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Kleiner groepje heeft een uitnodiging per mail ontvangen, inmiddels is het gesloten:
https://www.50plusmobiel.nl/aanmeldformulier-5g-volte

[...]

Dan zul je geen simkaart krijgen en stopt her daarbij, beetje raar om zo'n plek in te nemen als niet-klant.
Was niet zozeer de bedoeling. Apart dat er geen verdere controle op zit... ik had me vooral aangemeld voor updates/info. Maar goed, ik had al plannen om klant te worden dus dat hoeft geen probleem te zijn. Kan namelijk al overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 14:37
Ik zal mijn ervaringen ook even delen:

Ongeveer een half jaar geleden ben ik overgestapt van Ben naar 50+, en mijn partner zo'n drie maanden geleden. De overstap zelf verliep soepel en de portal werkt prima. Echter, op het (voor mij) belangrijkste punt, het bereik, ben ik behoorlijk teleurgesteld. Waar we met Ben (Odido-netwerk) en daarvoor met KPN nooit problemen hadden, merken we dat het bereik met 50+ op sommige plekken bijzonder slecht is. Daarnaast valt ons op dat, op drukke locaties, hoewel onze telefoons aangeven dat er bereik is, de internetverbinding nauwelijks werkt (websites, berichten en andere apps laden zeer traag of helemaal niet). We gebruiken allebei verschillende toestellen (een Samsung S24 en een OnePlus 8 Pro), dus daar ligt het probleem niet aan.

Hierdoor hebben we behoorlijk spijt van de overstap. Ik neem vandaag nog contact op met 50+, al betwijfel ik of zij er iets aan kunnen veranderen...

Edit:
Zojuist via de chat contact gehad en geen bevredigend antwoord gekregen; het komt er op neer dat normaal is dat op drukke plekken de verbinding slecht is "omdat er vele mensen gebruik maken van dezelfde zendmasten". Ik heb geen idee of dit een probleem is van Vodafone of 50+, maar met het Odido- en KPN-netwerk had ik hier al jaren geen last meer van...

Het advies dat werd gegeven, vond ik ook erg bijzonder. Ondanks dat ik aangaf dat het probleem zich op twee verschillende toestellen voordoet, werd mij toch gevraagd om de op de volgende manier de netwerkinstellingen te resetten:
Als u een Android telefoon heeft kan dit via: 'Instellingen' > 'Algemeen beheer' > 'Resetten' > 'Netwerkinstellingen resetten'. Hierna dient u het toestel volledig te herstarten.
Zonder enige waarschuwing dat hiermee ook alle geconfigureerde wifi-netwerken en Bluetooth-apparaten worden verwijderd...

[ Voor 32% gewijzigd door S-1-5-7 op 16-08-2024 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben (vandaag) overgestapt van Odido naar 50+ mobiel i.v.m. een aanbieding voor een uitvoering: Google Pixel 8a, 256GB opslag Zwart bij Belsimpel een maand geleden.

Op dit moment kan ik zeggen dat de informatie bij 50+ mobiel best duidelijk is, echt in lijn met een provider die lijkt te willen snoepen van andere providers van voornamelijk klanten op leeftijd. Ondanks dat toch wel een aantal punten gemerkt:
  • ik zou nog een SIM krijgen per PostNL met de post, maar die kreeg ik bij mijn telefoon (niet een verrassing, maar wel incorrecte informatie);
  • gebruik van u en je door elkaar op één simkaart-uitdrukpas;
  • uitzuigvoorwaarden
Die uitzuigvoorwaarden wil ik nog even toelichten. Als één van de weinige providers biedt 50+ mobiel geen vertraagde MBs (snelheidslimiet), maar MBs voor een kostprijs buiten bundel. En dit zal wel hun winstmaker zijn.

De kosten van buiten bundel MBs, SMSen en minuten (die tweede en derde voor mij niet relevant i.v.m. onbeperkt SMSen/bellen abonnement) zijn niet te vinden in de 50+ mobiel online portal (de specifieke contractvoorwaarden überhaupt niet die heb ik alleen in een PDF van Belsimpel gekregen per mail).

Kosten buiten de bundel:
  • € 0,23 per minuut buiten bundel.
  • € 0,23 per sms buiten bundel.
  • € 0,10 per MB buiten bundel.
Om dit te voorkomen kun je gebruikmaken van een 'buiten bundel buffer' van €0,50/mnd ( |:( ) waarbij je een maximum aan kosten in Euro's instelt buiten je bundel. En je ook 500MB gratis krijgt.

Buiten bundel kan ik nog gebruik maken van deze (schandalige) buiten bundel prijzen voor MBs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjaS5dQHgOQ5qPK1vrhaFDbUYZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qjwTHprySfORiWcN4Xe2ifx9.png?f=user_large

Laat ik er geen doekjes omwinden, ik vind het specifiek adverteren voor ouderen i.c.m. met deze omslachtige abonnementen en voorwaarden op het schofterige af.

Ik zal er als IT-vaardige 30'er geen last van hebben, maar juist de doelgroep die voor 50+ mobiel zal kiezen zal dit helaas wel een keer merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:48
True schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:01:

De kosten van buiten bundel MBs, SMSen en minuten (die tweede en derde voor mij niet relevant i.v.m. onbeperkt SMSen/bellen abonnement) zijn niet te vinden in de 50+ mobiel online portal
Ze staan gewoon hier vermeld toch:
https://www.50plusmobiel.nl/tarieven

Of het fair is of niet laat ik verder in het midden:-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
ik zou nog een SIM krijgen per PostNL met de post, maar die kreeg ik bij mijn telefoon (niet een verrassing, maar wel incorrecte informatie)
Wel een beetje een zeur reactie.

Dat is toch logisch als je het samen met een toestel bij belsimpel besteld. Als je op de 50+ mobiel website had besteld was dit ook gewoon gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jongetje schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

Wel een beetje een zeur reactie.

Dat is toch logisch als je het samen met een toestel bij belsimpel besteld. Als je op de 50+ mobiel website had besteld was dit ook gewoon gebeurd.
Zeker dat is een beetje mierenneuken., maar juist voor 50+ mobiel (lees ouderen met een telefoon) zou ik zeggen, ondervang ook net die processtap, pas die mail (of brief) daarop even aan zodat voor mensen die het bestellen i.c.m. een telefoon via een 3e partij en via die weg een SIM krijgen.

• boyette
Is er storing momenteel met bellen en gebeld worden ?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:55:
Is er storing momenteel met bellen en gebeld worden ?
Nee.

• boyette
Het ging om de nacht ervoor niet om de ochtend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Het ging om de nacht ervoor niet om de ochtend
Ik wil niet vervelend doen, maar dit topic heeft nu niet bepaald de populariteit noch de tractie dat je doordeweeks om 1 uur 's nachts een reactie gaat krijgen op een vraag die alleen relevant is op dat moment. Volgende keer heb je waarschijnlijk meer aan: https://allestoringen.nl/ .

• boyette
True schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar dit topic heeft nu niet bepaald de populariteit noch de tractie dat je doordeweeks om 1 uur 's nachts een reactie gaat krijgen op een vraag die alleen relevant is op dat moment. Volgende keer heb je waarschijnlijk meer aan: https://allestoringen.nl/ .
Nee daar heb je niet meer aan
En je weet maar nooit of er iemand wakker is

Storing bleken geplande werkzaamheden door 50plus inmiddels bevestigd

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

Barrycade

Through the...

Ik ben (vandaag) overgestapt van Odido naar 50+ mobiel i.v.m. een aanbieding voor een uitvoering: Google Pixel 8a, 256GB opslag Zwart bij Belsimpel een maand geleden.

Op dit moment kan ik zeggen dat de informatie bij 50+ mobiel best duidelijk is, echt in lijn met een provider die lijkt te willen snoepen van andere providers van voornamelijk klanten op leeftijd. Ondanks dat toch wel een aantal punten gemerkt:
  • ik zou nog een SIM krijgen per PostNL met de post, maar die kreeg ik bij mijn telefoon (niet een verrassing, maar wel incorrecte informatie);
  • gebruik van u en je door elkaar op één simkaart-uitdrukpas;
  • uitzuigvoorwaarden
Die uitzuigvoorwaarden wil ik nog even toelichten. Als één van de weinige providers biedt 50+ mobiel geen vertraagde MBs (snelheidslimiet), maar MBs voor een kostprijs buiten bundel. En dit zal wel hun winstmaker zijn.

De kosten van buiten bundel MBs, SMSen en minuten (die tweede en derde voor mij niet relevant i.v.m. onbeperkt SMSen/bellen abonnement) zijn niet te vinden in de 50+ mobiel online portal (de specifieke contractvoorwaarden überhaupt niet die heb ik alleen in een PDF van Belsimpel gekregen per mail).

Kosten buiten de bundel:
  • € 0,23 per minuut buiten bundel.
  • € 0,23 per sms buiten bundel.
  • € 0,10 per MB buiten bundel.
Om dit te voorkomen kun je gebruikmaken van een 'buiten bundel buffer' van €0,50/mnd ( |:( ) waarbij je een maximum aan kosten in Euro's instelt buiten je bundel. En je ook 500MB gratis krijgt.

Buiten bundel kan ik nog gebruik maken van deze (schandalige) buiten bundel prijzen voor MBs:
[Afbeelding]

Laat ik er geen doekjes omwinden, ik vind het specifiek adverteren voor ouderen i.c.m. met deze omslachtige abonnementen en voorwaarden op het schofterige af.

Ik zal er als IT-vaardige 30'er geen last van hebben, maar juist de doelgroep die voor 50+ mobiel zal kiezen zal dit helaas wel een keer merken.
toon volledige bericht
Je doet net alsof mensen ouder dan 50 achterlijk zijn ofzo. Maar die kunnen ook gewoon voorwaarden lezen.

Mijn moeder is 74 en zit niet bij 50+ maar die leest eerst alles voordat ze iets afsluit.

Leest alsof je jezelf voor de kop slaat dat je voor een goedkope Pixel bij zo'n club bent gegaan. Wellicht zelf even 5 minuten lezen voordat je op bestellen klikt?

Die afkoop van 50 cent is voor de KPN dochters of lijngebruikers heel normaal, zit ook bij Simpel en bij Simyo als optie ik dacht ook bij Youfone maar daar heb ik geen ervaring mee. Odido en Ben hebben een zachte afkap. Maar ook hier lees en besluit wat het beste bij je past.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Barrycade schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Je doet net alsof mensen ouder dan 50 achterlijk zijn ofzo. Maar die kunnen ook gewoon voorwaarden lezen.

Mijn moeder is 74 en zit niet bij 50+ maar die leest eerst alles voordat ze iets afsluit.

Leest alsof je jezelf voor de kop slaat dat je voor een goedkope Pixel bij zo'n club bent gegaan. Wellicht zelf even 5 minuten lezen voordat je op bestellen klikt?

Die afkoop van 50 cent is voor de KPN dochters of lijngebruikers heel normaal, zit ook bij Simpel en bij Simyo als optie ik dacht ook bij Youfone maar daar heb ik geen ervaring mee. Odido en Ben hebben een zachte afkap. Maar ook hier lees en besluit wat het beste bij je past.
Oh nee hoor, ik ben goedkoper uit én heb meer GB terwijl ik nog steeds onbeperkt SMS/bellen heb. De Pixel was goedkoop bij een abonnement, 50+ heb ik zelf uitgekozen. Maar dat maakt toch niet dat ik mijn ervaring niet mag delen ;) ?

edit: ah het moest i.c.m. i.p.v. i.v.m. ik snap je perspectief.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 29-08-2024 19:30 ]

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06 12:47
Die uitrol van 5g...bellen over 4g mogen ze wel mee opschieten....tijdens een gesprek terug schakelen naar 2g en verbroken data connectie is niet meer van deze tijd en compleet misleidend als ze adverteren met 4g+ 350mbps. Ben je in gesprek tijdens het auto rijden kan je geen Google maps of Flitsmeister gebruiken en wil je daarna ff parkeren activeren met de app moet je eerst je gesprek stoppen 🤬..en de dekking is buitengewoon triest dus eigenlijk echt bedoeld voor mensen die thuis op Wifi zitten. Helaas staat het tegelijk bellen en internet niet vermeld tenzij je het bij vraag en antwoord specifiek op zoekt. Net of we weer terug in de tijd gaan met Iphone 4 en begin 3g.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Ikbenjelly Dit is toch al op de vorige pagina besproken: gjs in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"

Daar staat toch dat de pilot op 29 september start.

En verder staat deze info ook op: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

De dekking kan 50+ mobiel niets aan doen, die is gelijk aan die van Vodafone, wat ook gewoon hier staat: https://www.50plusmobiel....k-maakt-50-mobiel-gebruik

Misschien voortaan beter inlezen want deze zaken zijn al 100keer besproken en vind je overal op internet terug als het over 50+ mobiel gaat.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Barrycade schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Je kan beledigd zijn, maar de provider heet letterlijk 50+ en richt zich op een bepaalde doelgroep. Die zijn niet achterlijk want die zijn ook gewoon opgegroeid met mobilele telefoons maar zullen op een andere manier aangesproken worden dan 'de jeugd'.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ikbenjelly
jongetje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:28:
@Ikbenjelly Dit is toch al op de vorige pagina besproken: gjs in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"

Daar staat toch dat de pilot op 29 september start.

En verder staat deze info ook op: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

De dekking kan 50+ mobiel niets aan doen, die is gelijk aan die van Vodafone, wat ook gewoon hier staat: https://www.50plusmobiel....k-maakt-50-mobiel-gebruik

Misschien voortaan beter inlezen want deze zaken zijn al 100keer besproken en vind je overal op internet terug als het over 50+ mobiel gaat.
Heb dat abo eerst afgesloten en na de slechte ervaring pas op tweakers gekeken. Er staat nergens aangegeven dat je data verbinding word verbroken tijdens een telefoon gesprek, tenzij je dus uitdrukkelijk die vraag gaat zoeken en die verbroken data verbinding tijdens telefoneren is al 10 jaar niet meer van toepassing bij Nederlandse providers behalve dus bij 50+ mobiel. Tweakers raadplegen voordat je gsm abo afsluit is niet een vereiste maar fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben met problemen en de dekking is niet hetzelfde als Vodafone want Vodafone schakeld niet continue tussen 2g/4g/5g... Had gisteren in Hilton den haag meerdere toestellen met Vodafone die gewoon 5g verbinding hadden en dus direct er naast 50+ geen service...

• jongetje
@Ikbenjelly 50+ mobiel heeft ook nog geen 5G dus schakelt ook niet tussen de netwerken. Standaard op 4G vanwege data en bij bellen op 2G. Ik gebruik hem alleen om te bellen dus heb hem op 2G vastgezet. Heb nog 2 a 3 maanden geduld en dan is het hopelijk opgelost. En als je echt geen dekking hebt dan zou ik dat melden bij ze.

• Ikbenjelly
jongetje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:58:
@Ikbenjelly 50+ mobiel heeft ook nog geen 5G dus schakelt ook niet tussen de netwerken. Standaard op 4G vanwege data en bij bellen op 2G. Ik gebruik hem alleen om te bellen dus heb hem op 2G vastgezet. Heb nog 2 a 3 maanden geduld en dan is het hopelijk opgelost. En als je echt geen dekking hebt dan zou ik dat melden bij ze.
Had voorheen Vodafone..dus nu zelfde netwerk maar is niet helemaal hetzelfde want die schakelde nooit terug naar 2g... Met dezelfde telefoon en locatie doet 50+ wel regelmatig 2g weergeven zonder gebeld te worden. 2g/3g is bij de meeste providers al weg...50+ is de enige nog.. dus hopelijk zsm naar 4g op zn minst

• boyette
Ikbenjelly schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:26:
[...]

Had voorheen Vodafone..dus nu zelfde netwerk maar is niet helemaal hetzelfde want die schakelde nooit terug naar 2g... Met dezelfde telefoon en locatie doet 50+ wel regelmatig 2g weergeven zonder gebeld te worden. 2g/3g is bij de meeste providers al weg...50+ is de enige nog.. dus hopelijk zsm naar 4g op zn minst
voorheen had je ook 5g dekking

nu valt het direct naar 2g terug wanneer er geen 4g dekking is
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste