Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:25
jongetje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:14:
[...]

Nouja service, dit kost gewoon extra geld.

Juist door het te verhogen en mensen die over hun bundel gaan zullen die het nog sneller aanschaffen. Dan heeft 50+ mobiel eerst meer verdient aan de overschrijding en daarna aan iemand die deze "service" neemt.

Maargoed, daar is de prijs ook naar. Ik zit daarom nu voor mijn kinderen bij BEN, dan is op gewoon op en moet je eerste een nieuwe databundel kopen om verder te kunnenh internetten.

Ik gebruik alleen het onbeperkt bellen dus mij boeit het allemaal niet, maar het voelt allemaal wel amateuristisch. De Voicemail is slecht te verstaan (de gesprekken daarentegen juist prima kwaliteit) en het eindeloze uitstel van de VoLTE pilot is wel enorm amateuristisch.
Ja daar betaal je 0.50 cent extra voor en is een optie en dus fijn dat je het zelf kunt kiezen. Heb je het niet nodig betaal je er niet voor.

Bij ben betalen allen klanten er altijd extra voor en dat zit al in de prijs verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16
vandeven66 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:59:
Er lijkt weer iets naar buiten gekomen te zijn van 50+ mobiel met betrekking tot VoLTE en 5G.

Vanochtend een mail gehad dat het langer gaat duren. Wel als compensatie 5GB extra voor het hele abonnement cadeau. Opzich heel netjes.

Verder wordt er ook een nieuwe pagina gelinkt in de mail: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

De volledige e-mail:

[...]
Ik vind het toch bijzonder dat een 5g Implementatie zo lang duurt. De 50+ organisatie doet alleen het abonnement beheer doet en het technische beheer laten ze over laat aan Vodafone. Terwijl VF al 5g heeft en de kennis in huis heeft. Dus hoe kan het zolang duren? Vermoed dat we aan het lijntje gehouden worden zodat 50+ en Vodafone nog zolang mogelijk geld kunnen verdienen aan 2g bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
@kielkiel Vodafone beheert het netwerk niet van 50+ mobiel. Daarnaast denk ik dat het voor Vodafone beter is om die gesprekken over 4g en 5g te hebben dan 2g, via 2g kost veel meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vodafone heeft ook niet echt haast om het 2G netwerk uit te schakelen.
In dit artikel wordt eerst eind 2024 genoemd, en het volgende artikel al eind 2026 genoemd dat 2G tot die tijd blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 22:05
boyette schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 02:44:
[...]

je kunt toch zelf een buiten de bundel buffer kiezen als je dat zelf wil instellen
doe je dat niet dan wordt een standaard buffer gezet.

dus die optie is er gewoon
het is niet jammer
dat is alleen gedaan voor de mensen die niet gebruik maken van de extra buiten de bundel service
Ik snap wat je zegt, maar ik zie tussen verschillende abonnementen die ik heb (beiden zonder de buffer) verschillende bedragen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__6GtOAuhH7DowCd5R7m0Nm6fLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nODYdZDbhFc1DsJ3LcXyxH83.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64m1xph0tLLcFvGRUUT6Eihtvuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UPz3Oc28NvfCCIRqmLMyvEcT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:03
Jo0p schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:24:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar ik zie tussen verschillende abonnementen die ik heb (beiden zonder de buffer) verschillende bedragen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel gek. Lijkt me niet de bedoeling, toch? Ik zou het even melden bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
nieuws: Vodafone Nederland test het inzetten van de 1800MHz-band exclusief vo...

Zouden we als 50plusmobiel klanten hier last van krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wel voor het internet gedeelte ja (bellen gaat over 2g). Zolang 50+ geen 5g gebruikt zal de snelheid en bereik minder kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 01:55
boyette schreef op zondag 17 november 2024 @ 01:37:
[...]

dit is volgens mij een probleem met oude iphones op bepaalde frequenties en niet een 50+ probleem
Heeft niks met telefoon te maken ..50+ mobiel maakt gebruik van Vodafone netwerk maar is geen "Vodafone" heb thuis en 2 werklocaties regelmatig slechte bel kwaliteit...door de 2g verbinding en ook soms geen service50+ terwijl Vodafone wel gewoon werkt op dezelfde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ikbenjelly schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:58:
[...]

Heeft niks met telefoon te maken ..50+ mobiel maakt gebruik van Vodafone netwerk maar is geen "Vodafone" heb thuis en 2 werklocaties regelmatig slechte bel kwaliteit...door de 2g verbinding en ook soms geen service50+ terwijl Vodafone wel gewoon werkt op dezelfde locatie.
Ja precies maar dat kan dus komen doordat oude iphones problemen hebben met 2g verbindingen

Of daarop iig anders functioneren

Check met een andere tel en je ziet

Bij Vodafone belt he iPhone namelijk niet over 2g.. most of the time

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 03-12-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
boyette schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 05:02:
[...]

Ja precies maar dat kan dus komen doordat oude iphones problemen hebben met 2g verbindingen

Of daarop iig anders functioneren

Check met een andere tel en je ziet

Bij Vodafone belt he iPhone namelijk niet over 2g.. most of the time
Gebruik geen Iphone. En heb eigenlijk bijna elk jaar een nieuwe flagship phone. Bellen over 2g is al bijna 10 jaar niet meer aan de orde...is gewoon pure oplichting van 50+ mobiel adverteren met 4g+ maar nergens vermeld staat dat je niet kan internetten tijdens telefoneren, tenzij je uitdrukkelijk zoekt naar die vraag zoekt en dan komt pas het 2g addertje tevoorschijn...voor mensen die nooit bellen en geen autorijden is het niet erg, maar als je met een klant in gesprek bent maar dan email...whatsapp Google maps of parkeerapp niet kan gebruiken is wel vervelend en niet meer van deze tijd. Lebara..Simyo..Youfone etc. Heb ze allemaal in ons huishouden en die hebben dit problem dus niet. Ben toevallig dit topic op tweakers tegen gekomen...na 28 jaar gsm gebruik nog nooit in me opgekomen om tweakers te checken voor abo..had ik dat nou maar wel gedaan voor 50+mobiel😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ikbenjelly schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:38:
[...]

Gebruik geen Iphone. En heb eigenlijk bijna elk jaar een nieuwe flagship phone. Bellen over 2g is al bijna 10 jaar niet meer aan de orde...is gewoon pure oplichting van 50+ mobiel adverteren met 4g+ maar nergens vermeld staat dat je niet kan internetten tijdens telefoneren, tenzij je uitdrukkelijk zoekt naar die vraag zoekt en dan komt pas het 2g addertje tevoorschijn...voor mensen die nooit bellen en geen autorijden is het niet erg, maar als je met een klant in gesprek bent maar dan email...whatsapp Google maps of parkeerapp niet kan gebruiken is wel vervelend en niet meer van deze tijd. Lebara..Simyo..Youfone etc. Heb ze allemaal in ons huishouden en die hebben dit problem dus niet. Ben toevallig dit topic op tweakers tegen gekomen...na 28 jaar gsm gebruik nog nooit in me opgekomen om tweakers te checken voor abo..had ik dat nou maar wel gedaan voor 50+mobiel😂
Je zegt het al, met een klant in gesprek bent.
Je maakt hierin de fout om als ondernemer te kiezen voor een budget MVNO voor je zakelijke dienstverlening.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ikbenjelly schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:38:
[...]

Dus omdat jij onjuiste verwachtingen hebt omdat je zelf het verschil tussen providers en netwerken niet kent voel je jezelf opgelicht.

Je bent pas opgelicht als je bent voorgespiegeld dat je wel kan bellen en internetten tegelijk en dat is niet zo.

Jij bent jezelf niet gaan afvragen waar het verschil in zit tussen 40 of 10 euro per maand betalen en bent er vanuit gegaan dat je dezelfde verwachtingen mag hebben.

Kennelijk ben je ook nog een bedrijf.
Als je als bedrijf zo denkt ga je zo failliet want dan ben je volledig aansprakelijk voor dit soort fouten.

Maar gelukkig voor jou levert 50+ alleen aan consumenten.
Als je ze ff belt willen ze vast wel je contact beëindigen .. want voor zover ik weet zit 50+ niet te wachten op dit soort klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik gebruik 50+ icm mijn iPhone 15 Pro en CarPlay. Elke telefoongesprek in de auto heeft regelmatig onderbrekingen van zeker 10-30 seconden. Dan lijkt heel CarPlay eruit ter vallen. Is dit herkenbaar bij anderen, en zou dit ook te maken hebben met het feit dat bellen en internetten niet samengaan bij 50+?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
True schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:42:
[...]

Je zegt het al, met een klant in gesprek bent.
Je maakt hierin de fout om als ondernemer te kiezen voor een budget MVNO voor je zakelijke dienstverlening.
Lol werk je voor 50+mobiel of heb je aandelen😂
Los van het feit of je ondernemer of niet bent je kan ook in gesprek met klantenservice of dokter zijn en misschien moet je iets opzoeken in je email.
Het hele punt is dat het niet staat aangegeven dat je niet kan internetten en bellen tegelijk..wat dus bij geen enkele andere provider / mvno het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
boyette schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:51:
[...]

Dus omdat jij onjuiste verwachtingen hebt omdat je zelf het verschil tussen providers en netwerken niet kent voel je jezelf opgelivht.

Je bent pas opgelucht als je bent voorgespiegeld dat je wel kan bellen en internetten tegelijk en dat is niet zo.

Jij bent jezelf niet gaan afvragen waar het verschil in zit tussen 40 of 10 euro per maand betalen en bent er vanuit gegaan dat je dezelfde verwachtingen mag hebben.

Kennelijk ben je ook nog een bedrijf.
Als je als bedrijf zo denkt ga je zo failliet want dan ben je volledig aansprakelijk voor dit soort fouten.

Maar gelukkig voor jou levert 50+ alleen aan consumenten.
Als je ze ff belt willen ze vast wel je contact beëindigen .. want voor zover ik weet zit 50+ niet te wachten op dit soort klanten.
toon volledige bericht
Whahah weer iemand die probeert het goed te praten ...heeft niks te maken met verwachtingen of zakelijk gebruik..het hele punt is dat het express niet vermeld word dat je niet kan internetten en bellen tegelijk. Bij geen enkele andere provider/mvno is dit het geval.
En je kan 50+opzeggen inderdaad...maar dan moet je wel rest van abonnement afbetalen.
Die 2 weken opzegtermijn zijn leuk maar als je via mobiel.nl ofzo een nieuwe telefoon met abo hebt gekocht is toch net ff anders.
En 50+zit juist te wachten op zoveel mogelijk klanten...nog steeds dit addertje word niet vermeld en er word blijkbaar al 2 jaar verteld dat 5g gaat komen en als je klaagt hebben sommigen extra data bundel"gratis"gekregen. (Begint op pump and dump te lijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:21
Ikbenjelly schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:13:
[...]

Whahah weer iemand die probeert het goed te praten ...heeft niks te maken met verwachtingen of zakelijk gebruik..het hele punt is dat het express niet vermeld word dat je niet kan internetten en bellen tegelijk. Bij geen enkele andere provider/mvno is dit het geval.
En je kan 50+opzeggen inderdaad...maar dan moet je wel rest van abonnement afbetalen.
Die 2 weken opzegtermijn zijn leuk maar als je via mobiel.nl ofzo een nieuwe telefoon met abo hebt gekocht is toch net ff anders.
En 50+zit juist te wachten op zoveel mogelijk klanten...nog steeds dit addertje word niet vermeld en er word blijkbaar al 2 jaar verteld dat 5g gaat komen en als je klaagt hebben sommigen extra data bundel"gratis"gekregen. (Begint op pump and dump te lijken)
Daar heb je een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
the-body schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:58:
Ik gebruik 50+ icm mijn iPhone 15 Pro en CarPlay. Elke telefoongesprek in de auto heeft regelmatig onderbrekingen van zeker 10-30 seconden. Dan lijkt heel CarPlay eruit ter vallen. Is dit herkenbaar bij anderen, en zou dit ook te maken hebben met het feit dat bellen en internetten niet samengaan bij 50+?
Precies...50+ betekent geen Flitsmeister... easy park...spotify.etc terwijl je in de auto zit....dit was toen de Iphone 3 uitkwam dus het geval..na de iphone 4 kon je gewoon bellen 3g en 4g internet.....de 2g verbinding is ook niet best op verschillende plekken dus onderbrekingen en haperingen komen vaker voor. Was op een bruiloft niet bereikbaar terwijl mn zoon naast me stond met Vodafone en vol bereik...moest ik zijn hotspot gebruiken maar kon niet bellen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ikbenjelly schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:25:
[...]

Precies...50+ betekent geen Flitsmeister... easy park...spotify.etc terwijl je in de auto zit....
Als je telefonisch in gesprek bent, anders werkt dat prima hoor. Maar goed, deze discussie is volkomen zinloos want het is zoals het nu is.
Misschien kan @Gynnad het in de TopicStart opnemen dat dit een nadeel is bij 50+ mobiel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kielkiel
Eens met de discussie! Deze 'handicap' moeten ze duidelijk vermelden. Ik had dit ook graag van te voren willen weten. Ik bel tegenwoordig vaak via WhatsApp als ik in de auto zit. Dan kan je ondertussen gewoon Internet gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door kielkiel op 04-12-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Wel.
Dat merk en zie je pas als je abonnement al actief is. Dan ga je zoeken waar het mis gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Berpie74 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:52:
[...]

Wel.
Dat merk en zie je pas als je abonnement al actief is. Dan ga je zoeken waar het mis gaat....
En word dus express niet vermeld....nergens.
Tenzij je specifiek de vraag internet en bellen zoekt...wat je dus alleen pas achteraf doet aangezien dit alleen aan de orde was toen de Iphone 3/4 uit was bijna 15 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ikbenjelly schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:13:
[...]

Ten eerste is het geen feature die standaard is bij MVNO's
ten tweede wordt het duidelijk wel vermeld in de faq

Dus als je via een low budget MVNO een dergelijke overeenkomst aangaat en deze niet standaard feature belangrijk voor je is dan check je dat toch van te voren?

Waarom heb je dat eigenlijk niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
boyette schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:21:
[...]

Dus als je via een low budget MVNO een dergelijke overeenkomst aangaat en deze niet standaard feature belangrijk voor je is dan check je dat toch van te voren?

Het is een feature die je anno 2024 standaard verwacht en mag verwachten. Heb je dit als MVNO niet voor elkaar, zet het dan op je startpagina en stop het niet weg in de "meest gestelde vragen", want dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Berpie74 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
[...]

Het is een feature die je anno 2024 standaard verwacht en mag verwachten. Heb je dit als MVNO niet voor elkaar, zet het dan op je startpagina en stop het niet weg in de "meest gestelde vragen", want dat is het niet.
waar is dat op gebaseerd?

dat je dat standaard verwacht en mag verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
boyette schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:21:
[...]

Internet en bellen is een standaard feature sinds 2010...
En het stond NERGENS vermeld op de site tenzij je uitdrukkelijk zocht naar de vraag internet en bellen tegelijk. Sinds kort hebben ze het bij internet en instellingen erbij gezet omdat het gewoon pure misleiding is door te adverteren met 4g+ maar niet kan bellen.
Weer met je low budget MVNO... Het hele punt is dat ze dit dus niet communiceren en dat je er pas achterkomt na gebruik. Geen enkele andere "mvno" heeft dit probleem...Lebara Youfone Simyo etc. Als jij een mobiel abonnement en telefoon besteld bij mobiel.nl en je kiest je abo en kijkt naar alle voorwaarden ,waar dus ook NERGENS vermeld staat dat je niet kan internetten en bellen tegelijk(tenzij ze dit dus recentelijk snel hebben toegevoegd) kom je er dus pas later achter.
Ik zo vaak abos afgesloten met kortingen en gratis telefoons en heb soms zelfs geld toe gekregen.....sluit al abonnementen af sinds 1995...dus in theorie ben ik zogenaamd de doelgroep 50+...maar het is meer iets voor mensen zonder auto die niet bellen...dus meer 75+ of onder de 18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
boyette schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:23:
[...]

waar is dat op gebaseerd?

dat je dat standaard verwacht en mag verwachten?
Is.jouw tv plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Volgens mij is boyette stiekem gewoon Harry van 50+mobiel😂😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik denk dat het niet goed is dat ze adverteren met "4G" en het netwerk van Vodafone, en er staat bij het kopje de tekst "Kies uw 4GSIM Only pakket" met een i-logo.

En als je dan op het i-logo klikt is er een heel lijstje "Belangrijke Informatie" met alle informatie over sms'en, bellen, roaming, buiten-bundelbuffers, internetsheleid etc, maar het dan NIET daar vermelden dat bellen en internetten niet tegelijk werkt, is niet goed anno 2024.
Mensen verwachten dit wel met "4G" met "Vodafone"-netwerk. Dat is niet gek.

Ik denk dat 50+ zichzelf tekort doet en hun merk beschadigd door dit niet te vermelden, want dat loopt gewoon uit op teleurstellingen en op klanten die na het contract weer weg gaan.

Hun prijsstelling is scherp genoeg, ze beter gewoon upfront en eerlijk zijn op het moment van bestellen (en dit niet achteraf in een FAQ vinden), zodat mensen weten wat ze kopen.
Dan kan iedereen gewoon zijn eigen afweging maken.
Als ze dat niet doen, wordt het een aflopende zaak (en kunnen ze die projectie aan investeerders hoeveel een klant waard zou moeten zijn, niet waar maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@Ikbenjelly ik vind het ontzettend jammer dat je de hele discussie lam legt door iedereen uit te maken voor aandeelhouder of medewerker van 50+ die het niet zo expliciet met je eens is.
Op deze manier kunnen we hier toch geen normale discussie voeren. Je punten zijn deels terecht, je emotie maakt dat ik mij van verdere discussie onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
True schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:10:
@Ikbenjelly ik vind het ontzettend jammer dat je de hele discussie lam legt door iedereen uit te maken voor aandeelhouder of medewerker van 50+ die het niet zo expliciet met je eens is.
Op deze manier kunnen we hier toch geen normale discussie voeren. Je punten zijn deels terecht, je emotie maakt dat ik mij van verdere discussie onthoudt.
Tsja.. je wordt "misleid"en daarna toevallig bij dit forum topic terechtkomen waar dus blijkt dat meerdere mensen erin zijn getrapt...dit is tweakers dus je hoopt dat iemand een "fix" heeft...ipv mensen die zeggen eigen schuld dikke bult...had je maar research moeten doen, naar iets wat al 14 jaar niet van toepassing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 08:46
Ik ben er ook ingetrapt. Voel me nou een echte 50plusser die bij tros radar stamelend komt vertellen dat hij opgelicht is. :-)

Ik kreeg een mailtje van Belsimpel met enorm goede aanbieding. Heel jaar 1e per maand en daarna 9e per maand voor 15Gb. Te goed om waar te zijn besef ik nu maar ja, ik kreeg dat mailtje via Belsimpel en die hebben een erg goede reputatie (ook bij mij, al jarenlang tevreden klant en meerdere telefoons gekocht daar). Ik las dat mailtje net terug en daar wordt nog geeneens vermeldt dat het om 4g abo gaat en dat je geen 5g hebt. Nou is dat makkelijk te vinden als je iets verder kijkt dan je neus lang is (moet toegeven dat ik dat niet gedaan heb. my bad) en het is geen enorm vreselijk iets. ik kan prima leven met 4g.

Dat je echter via 2g belt, niet tegelijk kan internetten en problemen kunt verwachten tijdens autorijden plus slechter bereik hebt dan op normaal netwerk wordt nergens duidelijk gezegd.

Nu wel ff goed de voorwaarden doorgelezen en daar wordt je ook niet blij van. Je hebt 14 dagen bedenktijd maar vanaf dat je getekend hebt, niet vanaf dat de sim geplaatst wordt ("toevallig" een maand na aankoop) en je merkt wat het product eigenlijk doet/is. Dat vind ik ook niet kloppen. Zal wettelijk allemaal dichtgetimmerd zijn maar ik voel me belazerd.

Net mailtje naar belsimpel de deur uitgedaan. Benieuwd of zij nog wat kunnen betekenen. Zoniet zal ik een andere winkel moeten zoeken om voortaan mijn telefoons te kopen en komt er 1 slechte review in de pricewatch temidden van de zee van goede die ze hebben. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:22
nodog schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:50:

Net mailtje naar belsimpel de deur uitgedaan. Benieuwd of zij nog wat kunnen betekenen. Zoniet zal ik een andere winkel moeten zoeken om voortaan mijn telefoons te kopen en komt er 1 slechte review in de pricewatch temidden van de zee van goede die ze hebben. ;-)
Wat ga je in de review van Belsimpel zetten dan? Dat je zelf akkoord bent gegaan met de voorwaarden en deze achteraf bent gaan lezen? Dan ben je toch jezelf aan het reviewen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• classiccar
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-12-2024
Volgens hun planning komt het er binnenkort aan. Maak je niet te druk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
classiccar schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:31:
Welke planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:29

Yucko

One clown to rule them all !

meh, dat roepen ze volgens mij al een tijdje.
Wil het nog wel zien of het komt voordat ze de boel te koop zetten (wat ik verwacht)

voor mij voldoet het als data-sim in mijn auto, maar geef de mensen de kost die 50+ als main abo in hun mobiel gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 17-12-2024 12:24 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Ja, toen ik in in februari 2023 een abonnement bij hun afsloot, werd het al beloofd voor in de loop van 2023.
Toen werd het in de loop van 2024.
Toen zou er getest worden in september 2024, maar die is ook uitgesteld. En nu noemen ze geen data meer, alleen dat ze er druk mee bezig zijn en dat het project groter werd dan initieel gedacht (andere MVNE nodig, dus ik vermoed dat ze naar een andere aanbieder dan ASpider gaan). https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Het abbo dat ik in 2023 had afgesloten, een nummer dat ik gebruik als 2e nummer, gaat naar een andere provider op het einde van de abbo termijn. Heb nog wel een 2e abbo dat ik alleen voor data gebruik, daar hebben ze nog een jaar voor om het werkend te krijgen, anders verhuist die daarna ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05 21:57
Yucko schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:23:
[...]

meh, dat roepen ze volgens mij al een tijdje.
Wil het nog wel zien of het komt voordat ze de boel te koop zetten (wat ik verwacht)

voor mij voldoet het als data-sim in mijn auto, maar geef de mensen de kost die 50+ als main abo in hun mobiel gebruiken.
....... en daar tevreden over zijn!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zitten er hier mensen in de test en weten die hoever het daarmee staat? Die website van 50+ wordt je ook niet veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
da_Mastah schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:40:
Ja, toen ik in in februari 2023 een abonnement bij hun afsloot, werd het al beloofd voor in de loop van 2023.
Toen werd het in de loop van 2024.
Toen zou er getest worden in september 2024, maar die is ook uitgesteld. En nu noemen ze geen data meer, alleen dat ze er druk mee bezig zijn en dat het project groter werd dan initieel gedacht (andere MVNE nodig, dus ik vermoed dat ze naar een andere aanbieder dan ASpider gaan). https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Het abbo dat ik in 2023 had afgesloten, een nummer dat ik gebruik als 2e nummer, gaat naar een andere provider op het einde van de abbo termijn. Heb nog wel een 2e abbo dat ik alleen voor data gebruik, daar hebben ze nog een jaar voor om het werkend te krijgen, anders verhuist die daarna ook.
Ik heb toch meerdere keren aangegeven in dit topic dat in 2024 niet gaat gebeuren.

Misschien niet goed doorgelezen.

Niemand bij 50plus heeft ook gecommuniceerd dat dit wel zo zou zijn.

de verkoop staat gepland voor 2025.

De nieuwe provider zal wellicht wel VOLTE ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 08:01
boyette schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:35:
[...]

Ik heb toch meerdere keren aangegeven in dit topic dat in 2024 niet gaat gebeuren.

Misschien niet goed doorgelezen.

de verkoop staat gepland voor 2025.

De nieuwe provider zal wellicht wel VOLTE ondersteunen
Waar baseer je op dat de verkoop gepland staat voor 2025?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
JordiGeelhoed schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:50:
[...]

Waar baseer je op dat de verkoop gepland staat voor 2025?
Laten we die discussie niet opnieuw starten....
(lees maar even de posts van hem/haar terug in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:16:
[...]

Laten we die discussie niet opnieuw starten....
(lees maar even de posts van hem/haar terug in dit topic)
Dit is te makkelijk, ik liep tegen hetzelfde probleem aan en heb de posts nagelopen en bekeken en kwam tot de conclusie dat het zeer voorbarig is gebaseerd op de gegeven bronnen om aan te nemen dat er verkocht gaat worden zie: True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" en True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" en daar heeft @boyette geen inhoudelijke reactie of duiding meer op gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
True schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:33:
[...]

Dit is te makkelijk, ik liep tegen hetzelfde probleem aan en heb de posts nagelopen en bekeken en kwam tot de conclusie dat het zeer voorbarig is gebaseerd op de gegeven bronnen om aan te nemen dat er verkocht gaat worden zie: True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" en True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" en daar heeft @boyette geen inhoudelijke reactie of duiding meer op gegeven.
Dan zijn er in januari weer miljoenen nodig dus zal er een nieuwe funding moeten komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 08:01
boyette schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:01:
[...]

Dan zijn er in januari weer miljoenen nodig dus zal er een nieuwe funding moeten komen
Nogmaals, waar baseer je dit op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
boyette schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:35:
[...]

Zie archive.org maart 2023: https://web.archive.org/w...llen-en-internet-tegelijk "De verwachting is dat VoLTE loop 2023 beschikbaar zal worden."
en dan in september 2023: https://web.archive.org/w...llen-en-internet-tegelijk "De verwachting is dat VoLTE eind 2023 beschikbaar zal worden."
en dan later in september 2023: https://web.archive.org/w...llen-en-internet-tegelijk "De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden."

De tijdlijn zoals die ik beschrijf van beloftes en wat gecommuniceerd is vanuit 50+ is gewoon terug te lezen.

Overigens is het onzeker wanneer ze willen verkopen. Zie oa de respons die gegeven was in https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80546542

Ikzelf twijfel trouwens sterk aan de verkoopbaarheid van het bedrijf als er een groot klantverloop is door tegenvallende prestaties van het product, door afwezigheid van VoLTE, en klanten die zich misleid voelen.

Ze geven zelf aan dat ze een nieuwe MVNE hebben gekozen (of proberen te kiezen) voor de toekomst. Daarom ook SIM-kaarten omruilen voor de test (want een andere reeks, voor andere MVNE). Maar dat dit langer duurt dan verwacht. Het bedrijf is onverkoopbaar met de huidige MVNE, omdat het portefeuille leeg zou lopen en dus weinig verkoopwaarde heeft.
Volgens mij weten ze zelf ook heel goed dat ze eerst deze stap moeten afronden, voordat ze succesvol kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
@da_Mastah 50+ staat denk ik ook voor hun grootste doelgroep (60+ mobiel was een betere naam geweest) en die belt af en toe en zoekt wat op het internet op (met hun flaphoesje 😂). Die groep heeft geen behoefte aan 5g en VoLTE En de 50- die balen want hun wordt iets beloofd wat ze helaas niet waarmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 18:48
Toevallig heb ik 2 mensen met 50+ in m'n kennissenkring, die in de juiste doelgroep vallen. Voor hun is het allemaal prima zoals het is. Dat de telefoon buitenhuis naar 2G overschakelt met bellen, zegt ze al niets. Ze kunnen bellen en dat is voor hun prima. Laat staan dat ze tijdens het bellen, internet gebruiken. VoLTE is iets wat ze ook weinig zegt. Dus ik vrees eerlijk gezegd dat de daadwerkelijke doelgroep, weinig maalt over de geplande 'updates' en uitstel/vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@bullpower Helemaal mee eens hoor. Ik ken ook genoeg ouders die het voor hun kind hebben. Die bellen sowieso toch al weinig en als ze bellen is het vaak via WhatsApp (al dan niet in huis via WiFi).

Ik heb het als zakelijk nummer en gebruik de data niet eens en heb die sim daarom vastgezet op 2g (hoeft de telefoon ook niet om te schakelen). Ik betaal 3,33 per maand voor onb. bellen (en 10GB die ik nooit gebruik, maar altijd handig als backup als mijn unlimited Odido storing zou hebben).

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Paar dagen terug via de klantenservice nog het volgende te horen gekregen:
Helaas is volte (het tegelijk kunnen bellen en internetten) een service die wij nog niet aanbieden. Wij zijn hard bezig om dit mogelijk te maken, en verwachten dat dit het eerste kwartaal van 2025 beschikbaar kan zijn voor onze klanten.
Ik bedoel als ik zie wat ze hier al eerder over geroepen hebben geloof ik er weinig van maar goed. Nog 6 maanden en ik kan overstappen.

• kielkiel
Racemol schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:55:
Paar dagen terug via de klantenservice nog het volgende te horen gekregen:

[...]

Ik bedoel als ik zie wat ze hier al eerder over geroepen hebben geloof ik er weinig van maar goed. Nog 6 maanden en ik kan overstappen.
Is dit niet het meest concrete datum ooit? (maar ik snap je, eerst zien dan geloven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Momenteel een storing met 50+ mobiel, geen netwerk toegang waardoor bellen, sms en internet niet werkt. Ik weet waar ik voor betaal, maar bereikbaarheid mag ook bij een MVNO anno 2024 wel op orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Whahahaha je bedoelt hun zogenaamde 5g pilot.... Vorig jaar hadden ze ook al "5g planning voor 2024"...
Vodafone heeft al aangegeven dat ze 2g blijven ondersteunen tot eind 2026....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
True schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:06:
Momenteel een storing met 50+ mobiel, geen netwerk toegang waardoor bellen, sms en internet niet werkt. Ik weet waar ik voor betaal, maar bereikbaarheid mag ook bij een MVNO anno 2024 wel op orde zijn.
Zal regio gebonden zijn want ik heb nergens last van.

Edit:
Correctie net nog gebeld en net valt er hier nu ook :'(
Lijkt dat Vodafone zelf ook problemen heeft, volgens allestoringen.nl

[ Voor 15% gewijzigd door avdl72 op 20-12-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook problemen. Soms helemaal geen signaal, soms alleen bellen. Geen internet op het moment.

Vorige week was ik in Duitsland en had daar overal 5G.

Misschien na de storing ook 5G in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Er is een storing bij 50+ staat ook duidelijk op de website Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DigjOYke8ZyIPGZ1uQN8Tb4xkHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lMKeWmS9dACewiYOMPDwTmMx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-01 11:05
Zit momenteel in Duitsland en ook geen verbinding.
Had verwacht dat ik hier geen probleem zou hebben maar niets is minder waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:03:
Er is een storing bij 50+ staat ook duidelijk op de website [Afbeelding]
Dit krijg ik op de desktop en mobiele site niet te zien.
Gelukkig is er een statuspagina, oh wacht :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:58
Was gelukkig voor korte duur. Alle nummers bij ons in huis (die 50+ hebben) doen het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kreeg vanavond twee SMSjes:
  • nummer 06 XX XX XX XX heeft je gebeld en heeft geen VM achtergelaten
Hmm, raar denk ik.

Enkele seconden later:
  • nummer 06 XX XX XX XX heeft je gebeld en heeft geen VM achtergelaten
Nu breekt mijn klomp, ik ben niet bereikbaar, maar kan wel de VM SMSjes krijgen. Even later (enkele minuten) mijn vrouw aan de lijn dat mijn schoonvader mij niet kon bereiken (inderdaad zijn nummer).

Bereikbaar zijn is wel prio #1 voor een mobiele provider, als ze dat niet voor elkaar krijgen ben ik er snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zet je telefoon een keer uit en aan, grote kans dat je dan terug bereikbaar bent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Marzman schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:20:
Zet je telefoon een keer uit en aan, grote kans dat je dan terug bereikbaar bent.
Dat was ik enkele minuten later alweer:
"Even later (enkele minuten) mijn vrouw aan de lijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Zoals @Marzman ook al aangeeft, even je telefoon opnieuw opstarten. Het kan namelijk ook aan je telefoon liggen, software bugje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Laat ik mijzelf verduidelijken. Zonder dat ik iets deed of enige reden heb om te verdenken dat het mijn telefoon is die een probleem heeft, was ik binnen twee minuten weer bereikbaar voor een telefoongesprek. En zeker omdat ik wel SMSjes binnenkreeg had ik wel verbinding met het 50+ mobiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
True schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:14:
Laat ik mijzelf verduidelijken. Zonder dat ik iets deed of enige reden heb om te verdenken dat het mijn telefoon is die een probleem heeft, was ik binnen twee minuten weer bereikbaar voor een telefoongesprek. En zeker omdat ik wel SMSjes binnenkreeg had ik wel verbinding met het 50+ mobiel netwerk.
Wat je schrijft hebben een aantal mensen in mijn omgeving ook al ervaren. Er is bereik, er is verbinding, maar het lijkt alsof het telefoontje niet doorkomt, terwijl het 10 minuten later prima gaat bij een 2e poging. Beiden hebben een iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

WiseDise schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Wat je schrijft hebben een aantal mensen in mijn omgeving ook al ervaren. Er is bereik, er is verbinding, maar het lijkt alsof het telefoontje niet doorkomt, terwijl het 10 minuten later prima gaat bij een 2e poging. Beiden hebben een iPhone X.
Pixel 8a hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:56
WiseDise schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Voor wat het waard is: ik heb dit jarenlang gehad toen ik, met diverse iPhones op het vodafone netwerk zat. Sinds ik op het KPN netwerk zit voor voice heb ik het niet meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-05 20:39
Bekend probleem bij pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
mdlaat schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:17:
[...]

Voor wat het waard is: ik heb dit jarenlang gehad toen ik, met diverse iPhones op het vodafone netwerk zat. Sinds ik op het KPN netwerk zit voor voice heb ik het niet meer ervaren.
ja het is bekend dat dit een iphone probleem is
je verhaal ondersteunt dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

0re0 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Bekend probleem bij pixels
offtopic:
Bij de 7a ja, maar ik ben mij niet bewust dat dit een bekend probleem is bij de 8a.

Ik heb mijn 7a ingeruild omdat ik bereikbaarheidsproblemen had.
De problemen die ik met de 7a waren ook anders, daar kreeg ik ook geen gemist gesprek SMS die ik nu wel kreeg: True in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie"

[ Voor 25% gewijzigd door True op 11-01-2025 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hier dezelfde ervaring als True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"
Op een Samsung s21fe, samsung s54, moto 54 5G.
Allen sinds overstap naar 50+mobiel.

Ook als ik wil bellen is er vaak alleen noodoproep beschikbaar of het duurt wel 30 seconden voordat ik een beltoon hoor.

Hiervoor bij simpel nooit problemen.
Nooit meer 50+

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 22:05
WiseDise schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:27:
[...]

Dat is wel gek. Lijkt me niet de bedoeling, toch? Ik zou het even melden bij ze.
Na heel wat ge-heen-en-weer en een matige review eindelijk reactie hoe het zit:
Beste Jo0p,

Wij begrijpen dat u vragen heeft over het buiten bundel plafond. Graag verduidelijken wij dit voor u. Bij al onze abonnementen geldt standaard een buiten bundel plafond van €20 gedurende de eerste twee maanden. Na deze periode wordt het plafond automatisch verhoogd naar €50. Het is goed om te weten dat u het buiten bundel plafond alleen kunt verlagen wanneer de buiten bundel buffer aanstaat. De Buiten Bundel Buffer stelt een plafond in voor extra verbruik, zodat u nooit meer betaalt dan u wilt. Dit plafond kunt u eenvoudig naar uw voorkeur aanpassen, zowel omhoog als omlaag.

Dit pakket kan maandelijks worden in- of uitgeschakeld, waardoor u onverwachte kosten kunt vermijden.

Met dit pakket profiteert u van:

Iedere maand 500 MB extra data

Automatisch stoppen van internet- en belverbruik zodra u de bundellimiet heeft bereikt, zonder extra losse tarieven

Een instelbaar buiten bundel plafond voor kosten van diensten zoals servicenummers of zone 2+

De kosten van de Buiten Bundel Buffer kunt u terugvinden in uw online omgeving van 50+ Mobiel.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Teamleider Klantenservice
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Jo0p schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:38:
[...]

Na heel wat ge-heen-en-weer en een matige review eindelijk reactie hoe het zit:

[...]
Dank voor het delen. Alsnog een bijzondere keuze. Ik ken geen andere provider die het op deze manier verschuift. Eerst beschermen, daarna de grenzen van bescherming oprekken. Snap de logica niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Even een tip na een ervaring met het uitschakelen en weer inschakelen van de voicemail op de Mijn 50+ website.
Als je Voicemail uitschakelt (wat met een simpel klikje kan) dan raak je alle opgeslagen Voicemail-informatie kwijt, zoals ingesproken berichten, je welkomstboodschap en PIN-code.

Als je het weer inschakelt krijg je een SMS met een nieuwe PIN-code en blijkt alles gewist en moet je ook je welkomstboodschap opnieuw opnemen als je niet het standaard "dit is de 50+ voicemail van 06..." bericht wilt.

Heb zelf bij andere providers nog niet eerder meegemaakt dat alles gewist werd bij een in-/uitschakeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gebaseerd op deze: True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" en deze True in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie" posts was ik wel klaar met 50+ mobiel. Bereikbaarheid is belangrijk, dat kunnen ze al niet voor elkaar krijgen. Geen internet tijdens bellen had ik gebaseerd op de prijs nog wel op de koop toe genomen.

Aangestuurd op ontbinden van de overeenkomst en dat na één telefoongesprek (die echt niets hielp naar verwachting) en één mail hierop volgend voor elkaar gekregen.
Bij mijn vrouw had ik er nog één mail extra voor nodig.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Reactie na 10 werkuren was:
Members only:

Ik wilde richting dwaling sturen (ik wist bij afsluiten niet van geen internet tijdens bellen) en moeilijk gaan doen en gaan dreigen, maar dat was nog niet eens nodig. Voor mijzelf had ik al besloten dat ik hoe dan ook over zou stappen ook als het zou kunnen (volgens 50+) dan had ik het contract wel afgekocht. Bereikbaar zijn is voor mij gewoon belangrijk.

Maar ja toen dit bij mij gelukt was (en ik ben eerlijk, ik heb niets aangedikt in mijn verhaal) een vergelijkbaar betoog voor mijn vrouw gehouden, ook in dit geval hadden we de kosten van het uitzitten van het contract al afgeschreven (in dit geval hadden we niet eerst gebeld, maar direct gemaild):

Members only:

De reactie was matig en ging niet goed op de problemen in:

Members only:

Wederom een reactie op de inhoud teruggestuurd:
Members only:

En daarna deze reactie gekregen:
Members only:

Eigenlijk wel knullig, want de dekking op het thuisadres klaag ik niet over in het de mailwisseling van het contract van mijn vrouw, maar ach nu zijn we er van af. Het onderschrijft enkel dat ze niet lezen ..
Ik denk dat AI hier een uitkomst zou zijn, dan worden de antwoorden beter, me dunkt 8)7
Reactietijd in de tweede mailwisseling was overigens 4 werkuren en 10 werkuren, helemaal niet slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
@True op 2 augustus kom je het topic in met dat er een pilot komt om gelijk te kunnen internetten en bellen. Eind augustus meld je dat je zojuist een abonnement hebt afgesloten.
En vandaag een enorm epistel waarin je klaagt dat je niet gelijkt kunt bellen en internetten....

Sorry hoor, maar je wist toch waar je aan begon?

Ik herken trouwens niets van die slechte belkwaliteit. Alleen als ik voicemail bel is de weleens haperig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jongetje schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:24:
@True op 2 augustus kom je het topic in met dat er een pilot komt om gelijk te kunnen internetten en bellen. Eind augustus meld je dat je zojuist een abonnement hebt afgesloten.
En vandaag een enorm epistel waarin je klaagt dat je niet gelijkt kunt bellen en internetten....

Sorry hoor, maar je wist toch waar je aan begon?

Ik herken trouwens niets van die slechte belkwaliteit. Alleen als ik voicemail bel is de weleens haperig.
Ik had een contact afgesloten op 24 Jul 2024 die werd na 1 maand geactiveerd i.v.m. de opzegtermijn van mijn vorige provider. Nee, dat was mij niet duidelijk toen ik mijn abonnement afsloot.

Mijn epistel betreft toch veel meer dan enkel niet gelijk kunnen bellen en internetten. En het is m.i. een terechte klacht. Ze zijn (of waren) daar zeer zeker niet duidelijk over. Je mag tegenwoordig wat anders verwachten. Met die pilot in het vooruitzicht leek het alsof ze gas wilden geven en snel over wilden gaan, maar met het uitstellen lijkt dat er toch niet (snel) van te komen.

En de kwaliteit van audio is wel degelijk slecht bij mij, maar fijn dat jij dat niet zo ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
True schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Ik had een contact afgesloten op 24 Jul 2024 die werd na 1 maand geactiveerd i.v.m. de opzegtermijn van mijn vorige provider. Nee, dat was mij niet duidelijk toen ik mijn abonnement afsloot.

Mijn epistel betreft toch veel meer dan enkel niet gelijk kunnen bellen en internetten. En het is m.i. een terechte klacht. Ze zijn (of waren) daar zeer zeker niet duidelijk over. Je mag tegenwoordig wat anders verwachten. Met die pilot in het vooruitzicht leek het alsof ze gas wilden geven en snel over wilden gaan, maar met het uitstellen lijkt dat er toch niet (snel) van te komen.

En de kwaliteit van audio is wel degelijk slecht bij mij, maar fijn dat jij dat niet zo ervaart.
dit kwaliteits probleem is een iphone probleem niet een 50+ probleem
vandaar dat niet iedereen dit ervaart maar alleen gebruikers met bepaalde iphone modellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:08:
[...]

dit kwaliteits probleem is een iphone probleem niet een 50+ probleem
vandaar dat niet iedereen dit ervaart maar alleen gebruikers met bepaalde iphone modellen
Ja dat zal het geweest zijn met mijn Pixel 8a. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
True schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Ja dat zal het geweest zijn met mijn Pixel 8a. :+
Dus je wilt zeggen dat de pixel ook problemen heeft met 2g voice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoknl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 22:59
Ik heb problemen gehad met mijn pixel 6a,gemiste gesprekken, niet bereikbaar etc. nu met andere telefoon, pocoX6, geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boyette schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Dus je wilt zeggen dat de pixel ook problemen heeft met 2g voice?
Nee, ik zeg dat de geluidskwaliteit bij 50+ mobiel beneden maat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Een testje tussen 4G van 50+ en 5G van Vodafone vanaf dezelfde telefoon en vlak na elkaar richting dezelfde testserver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZJzR26hxQdcF30C1VmKq7OlSTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkmBm5Qf1OxU4qXcqSc4sIR9.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontloopt elkaar niet veel, alleen de upload is op Vodafone een stukje hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:08
Net terug van Wintersport in Oostenrijk, over het algemeen had ik van de groep beste bereik van iedereen. Dus buitenland ervaring is gewoon prima met mij Poco f6. Tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Weet niet of het hier al genoemd is, maar ik zie ineens dat 50+ mobiel nu Voice over Wifi aanbied! Op de iPhone onder mobiel netwerk heb je nu de optie "bellen via wifi". Heb het aangezet en even gebeld en het lijkt te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door wian op 14-02-2025 18:15 . Reden: nieuwsbericht gevonden, linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
wian schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:14:
Weet niet of het hier al genoemd is, maar ik zie ineens dat 50+ mobiel nu Voice over Wifi aanbied! Op de iPhone onder mobiel netwerk heb je nu de optie "bellen via wifi". Heb het aangezet en even gebeld en het lijkt te werken.
Die optie staat er altijd al, ongeacht of de aanbieder het ondersteunt of niet.
Ik heb even gekeken en Voice over Wifi is er nog niet.
Je moet dan 50+ WIFI komen te staan als je van rechtsboven naar linksonder veegt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtE5V1GFtlfrucvdg9G5_DGD2Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfQLSOfD6RgVpvaYNY05OAo1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Dacht dat de Voice over Wifi optie eerder greyed out was. Maar dan heb ik het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

wian schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:14:
Onderaan het artikel staat:
"WiFi-bellen bij 50+ mobiel
Bij 50+ mobiel bieden we nog geen native WiFi-bellen aan, maar je kunt eenvoudig WiFi-bellen via apps zoals WhatsApp, Zoom of Skype."

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Nu online
Ik telde al af tot het einde van mijn contract over ongeveer vijf maanden, maar vanwege mijn frustratie, vooral door het ontbreken van VoLTE en de matige gesprekskwaliteit, besloot ik actie te ondernemen en het contract vroegtijdig op te zeggen. Dat is uiteindelijk gelukt, en nu kan ik gelukkig overstappen naar een andere provider waar ik wél via wifi kan bellen en tegelijkertijd kan bellen en internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-05 10:49
Hoe heb je dat aangepakt? Ik zit ook nog steeds t/m september in contract. Ben het na anderhalf jaar ook wel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-04 21:25
Is er uberhaupt nieuws wat betreft die 5G pilot? Inmiddels is het eind feb, de FAQ is nog steeds niet aangepast en de helpdesk laat niks los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik vermoed dat het veel ingewikkelder blijkt te zijn om het wiel opnieuw uit te vinden. Terwijl elke andere mvo inmiddels 5g heeft, volte en vaak ook bellen over wifi. Is 50+ mobiel aan het overstappen van 2g naar 4g en nu inmiddels ook 5g volgens de website.

We gaan het zien, op dit tempo zal het ergens in 2027 worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Vicje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:15:
Is er uberhaupt nieuws wat betreft die 5G pilot? Inmiddels is het eind feb, de FAQ is nog steeds niet aangepast en de helpdesk laat niks los.
Ik heb dat toch al maanden geleden uitgelegd in dit topic hoe dat zou gaan verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-04 21:25
boyette schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:23:
[...]

Ik heb dat toch al maanden geleden uitgelegd in dit topic hoe dat zou gaan verlopen?
Uitgelegd? Naar mijn idee was dat geen uitleg, maar meer hoe jij naar de zaken kijkt en denkt hoe het zal gaan. Tenzij je misschien op een andere post doelt dan degene waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Vicje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Uitgelegd? Naar mijn idee was dat geen uitleg, maar meer hoe jij naar de zaken kijkt en denkt hoe het zal gaan. Tenzij je misschien op een andere post doelt dan degene waar ik het over heb.
Tot zover gaat het zoals ik beschreven heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Nu online
Ren-z schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:08:
Hoe heb je dat aangepakt? Ik zit ook nog steeds t/m september in contract. Ben het na anderhalf jaar ook wel zat...
Met de klantenservice in gesprek gaan en de problemen aankaarten, en dan aansturen op ontbinding want ze hebben geen oplossing, zeker niet voor VoLTE en wifi bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik ga overstappen naar een andere provider. De toegevoegde waarde van 50+ was de prijs, maar het gemis van VoLTE en VoWiFi is een afknapper.
Wat zou een goed alternatief zijn? Ik kom steeds op Simyo uit. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@avdl72 Simpel of BEN. De 2e is nog voordeliger in combinatie met een ander BEN of Odido abonnement. En BEN heeft een gratis dataplafond wat ik wel fijn vind (en voor mijn kinderen 😉)

[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 01-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 23:52
avdl72 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:04:
Ik ga overstappen naar een andere provider. De toegevoegde waarde van 50+ was de prijs, maar het gemis van VoLTE en VoWiFi is een afknapper.
Wat zou een goed alternatief zijn? Ik kom steeds op Simyo uit. Iemand tips?
Ik bel al jaren met lebara,ik heb niks te klagen, ze hebben ook grote bundels maar ook goedkoop voor kleine verbruik, 1 cent per mb mobiel internet bijvoorbeeld. Dus voor ieder wat wils.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste