Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 10:54
Zojuist even contact gehad met de klantenservice over wanneer volte beschikbaar zou worden. Ik kreeg hier ik het volgende antwoord:
goedemiddag, wij hopen volgend jaar maar daar is nog geen zekerheid over.
Het gaat dus inderdaad nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Ach, dat zeggen ze al 3 jaar dat het volgend jaar komt. Er loopt ook een pilot sinds afgelopen zomer, maar vraag me af of die überhaupt al is gestart.
Het is dat ik het alleen als 2e nummer gebruik om te bellen, maar verder is het allemaal erg amateuristisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
avdl72 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:04:
Ik ga overstappen naar een andere provider. De toegevoegde waarde van 50+ was de prijs, maar het gemis van VoLTE en VoWiFi is een afknapper.
Wat zou een goed alternatief zijn? Ik kom steeds op Simyo uit. Iemand tips?
Uiteindelijk toch voor Simyo gekozen.
Mijn 50+ is een jaar eerder gestopt dan het contract was aangegaan. Ze deden echt niet moeilijk, en na 1 mailtjes was alles geregeld.
In een week tijd 50+ contract opengebroken en overgestapt met nummerbehoud. Dus dat doen ze wel goed.
Veel succes nog voor de 50+ klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 16:30
avdl72 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Uiteindelijk toch voor Simyo gekozen.
Mijn 50+ is een jaar eerder gestopt dan het contract was aangegaan. Ze deden echt niet moeilijk, en na 1 mailtjes was alles geregeld.
In een week tijd 50+ contract opengebroken en overgestapt met nummerbehoud. Dus dat doen ze wel goed.
Veel succes nog voor de 50+ klanten.
Heb laatst ook een poging gedaan maar het lukte me niet. Had het gegooid op onduidelijk dat je niet kan internetten en bellen tegelijkertijd. Dat bij het afsluiten niet duidelijk is gecommuniceerd. Wat waren jouw 'toverwoorden'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
kielkiel schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Heb laatst ook een poging gedaan maar het lukte me niet. Had het gegooid op onduidelijk dat je niet kan internetten en bellen tegelijkertijd. Dat bij het afsluiten niet duidelijk is gecommuniceerd. Wat waren jouw 'toverwoorden'?
Ik heb aangegeven dat er slechte dekking in huis is, en ik door het ontbreken van van VoLTE en daarmee ook VoWiFi nauwelijks bereikbaar ben,
Meteen een mail terug ontvangen dat mijn nummer de volgende vrij zou komen voor overzetten naar andere provider. En als dat gebeurd was mijn abonnement automatisch stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 07:23
Ik zat nietsvermoedend door de de comments op een FaceBook post van 50+ te scrollen toen ik zag dat iemand vroeg wanneer 50+ e-sim gaat ondersteunen. Hun antwoord was: "Hoi {persoon}, wij gaan E-sim dit jaar beschikbaar stellen".

Ben benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen want op dit moment is Simyo de enige virtuele provider die dit ondersteund.

EDIT: Ik zie nu ook dat ze dit op hun website communiceren: https://www.50plusmobiel....-Tes95BoQ6kcLOcJW-DyWuNX6

[ Voor 21% gewijzigd door jor177 op 15-03-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:34
jor177 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:35:
Ben benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen want op dit moment is Simyo de enige virtuele provider die dit ondersteund.

EDIT: Ik zie nu ook dat ze dit op hun website communiceren: https://www.50plusmobiel....-Tes95BoQ6kcLOcJW-DyWuNX6
Ben heeft ook al eSim. Die beloftes van 50+ kan je een pot zout naast zetten, VoLTE duurt ook al wat langer dan alle indicaties die ze hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 07:23
areyouben schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Ben heeft ook al eSim. Die beloftes van 50+ kan je een pot zout naast zetten, VoLTE duurt ook al wat langer dan alle indicaties die ze hebben gegeven.
Ik wist niet dat Ben dat nu ook ondersteund. Lyca trouwens ook maar wellicht moet je daar nog 'voorzichtiger' mee zijn dan met 50+...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-06 22:14
Ik ben deze pagina niet eerder tegengekomen, zelfs met zoeken op 5G of Volte vond ik hem niet direct:

https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Bevat meer informatie en soort “routekaartje”.

[ Voor 16% gewijzigd door Vicje op 15-03-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 05:06
Wat een flut info
Waarom is de introductie van VoLTE en 5G uitgesteld?
Er worden helemaal geen tijdlijnen genoemd ( er staat 1 datum in het plaatje), nergens wordt gezegd dat er iets uitgesteld wordt.

Om dan verder te gaan met
Dat is nogal een technisch verhaal. Om aan de wensen van onze klanten te voldoen bleek een geheel nieuwe MVNE nodig.
Het opzetten van een NVME is totaal niet technisch, dat is organisatorisch.

Kortom flut.
Ik ga ook bellen om op te zeggen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Nico Klus schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:58:
Wat een flut info

[...]

Er worden helemaal geen tijdlijnen genoemd ( er staat 1 datum in het plaatje), nergens wordt gezegd dat er iets uitgesteld wordt.

Om dan verder te gaan met

[...]

Het opzetten van een NVME is totaal niet technisch, dat is organisatorisch.

Kortom flut.
Ik ga ook bellen om op te zeggen.
Ben het helemaal eens met je gevoel. Bijna iedere tweaker voelt aan dat er iets niet klopt. 5g en VoLTE bestaan al geruime tijd. Er zullen legio consultants zijn die 50+ kunnen adviseren etc. maar toch lijkt het of ze een bijna onmogelijke job hebben liggen wat maar niet op te lossen is.

Weet iemand toevallig wat er echt aan de hand is? Of denk ik als leek te makkelijk over dit soort zaken 😊

[ Voor 16% gewijzigd door kielkiel op 16-03-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-06 14:36
kielkiel schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Weet iemand toevallig wat er echt aan de hand is?
Waarom zou er iets aan de hand zijn..... duidelijk dat het geld of inspanning kost terwijl het het gros van de doelgroep waarschijnlijk totaal niet boeit. Dus geen prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
50+ maak gebruik van het netwerk van Vodafone. Bij Vodafone zelf is VoLTE beschikbaar. Dus aan het netwerk ligt het niet. Ik denk dat het helemaal niet complex is en er geen nieuwe MVNE nodig is. Misschien dat het fiscaal handig is om een nieuwe MVNE op te zetten.
Het is een centenkwestie. Hoe langer 50÷ uit kan stellen dit aan te bieden, hoe minder (netwerk)kosten.
Misschien lopen ze al op hun financiële tandvlees. Ik heb een abbo voor €1/maand voor 12GB(ofzo).
Dat kan natuurlijk niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Nico Klus Dat Vodafone 4G, 5G, 6G of 100G aanbiedt, staat los van wat 50+ mobiel aanbiedt. Dat wat de apparatuur van de MVNE van 50+ mobiel aanbiedt is hierin bepalend en die ondersteund geen VoLTE, VoWifi en 5G op dit moment.
Daarom geven ze aan bezig te zijn met een overstap naar een andere MVNE die het wel ondersteund en dat kost ze geld want alle ondersteunende systemen moeten daarop aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
50+ noemt zich NVME maar is een MVNO op het netwerk van Vodafone.
Vodafone biedt zelf al VoLTE aan op dat netwerk.
De aanpassing die 50+ moet doen om dat ook aan te kunnen bieden zijn dus niet zo groot meer.
@jongetje welke apparatuur van 50+ moet dan aangepast worden? En dan echt aangepast, niet een nieuwe licentie key toevoegen om functionaliteiten beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Nico Klus Ik weet niet welke apparatuur de technische partij van 50plus mobiel gebruikt. Dat is iig niet dezelfde apparatuur als Vodafone, waar jij het over hebt maar van een MVNE. Vodafone zorgt alleen voor de radiogolven, niet de backend van de dienst en dat is precies waar het nu over gaat.
Maar als jij het wel weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
Er loopt toch een pilot voor 5G! zit er iemand hier in die pilot?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk alleen Harry ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik heb 50+ een mail gestuurd en gevraagd wanneer zij verwachten 5g en VoLTE gaan aanbieden. Er bij aangeven dat de berichten die ik lees niet hoopvol zijn 😊.

Kort samengevat: 5G wordt deze zomer verwacht en VoLTE "neemt echter iets meer tijd in beslag en kan mogelijk nog wat langer duren voordat het volledig uitgerold is"

Voor wat het waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Denk dat de mensen meer op VoLTE zitten te wachten dan 5G.... Maargoed, die ene beheerder kan natuurlijk ook niet alles tegelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
Denk dat de mensen meer op VoLTE zitten te wachten dan 5G.... Maargoed, die ene beheerder kan natuurlijk ook niet alles tegelijk
VoLTE kan niet zo maar aangezet worden als we toch nog via 2G bellen? VoLTE is vanaf 4G, dus ik begrijp wel dat ze eerst de stap naar 5G willen doen en daarna door naar VoLTE. En van wat ik begrijp is het echt niet even VoLTE aanzetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
jongetje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:52:
Denk dat de mensen meer op VoLTE zitten te wachten dan 5G.... Maargoed, die ene beheerder kan natuurlijk ook niet alles tegelijk :+
Inderdaad die 5g kan me gestolen worden, zeker ook omdat Vodafone nog lang geen 'echt' 5g netwerk heeft. VoLTE is belangrijker.

Heeft het voordeel om eerst 5g te doen en daarna VoLTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
kielkiel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:29:
[...]

Inderdaad die 5g kan me gestolen worden, zeker ook omdat Vodafone nog lang geen 'echt' 5g netwerk heeft. VoLTE is belangrijker.

Adverteren dat je nog sneller internet (theoretisch) aan kan bieden.
Hoe eerder je VoLTE aan biedt, hoe eerder je ook afscheid kan nemen van 2G lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-06 07:54
Na een paar mails heen en weer komen ze mij tegemoet om op te zeggen met nog 1 jaar contract te gaan. Alleen wel even de EUR25 administratiekosten aftikken, die nemen we maar even voor lief. Lekker terug naar Ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicje
kielkiel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:29:
[...]

Zoals gezegd werkt VoLTE niet op 2G, maar pas vanaf 4G. Aangezien je nu 2G belt zullen ze eerst die stap moeten maken voordat ze het aan kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 13:38

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Vicje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Zoals gezegd werkt VoLTE niet op 2G, maar pas vanaf 4G. Aangezien je nu 2G belt zullen ze eerst die stap moeten maken voordat ze het aan kunnen zetten.
Daarom hebben ze het ook VoLTE genoemd. Voice over LTE. Werkt dus alleen op 4G
Gaat dus ook niet werken over 5G, daar voor komt VoNR wat staat voor Voice over New Radio . New Radio is het synoniem voor 5G zoals LTE staat voor 4G.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Mjn 50+ abbo loopt over een paar maanden af, dus ik mag verlengen. Ivm de VoLTE leugens dacht ik ook aan overstappen, maar nu krijg ik een verlengaanbieding van 19GB voor €7 per maand en de eerste 6 maanden €2,50. Dat komt neer op €5,88 per maand en is toch wel heel scherp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Giw7iQVe8Kxzqw3j_QxnbVw5ogA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8UGXVOqz7rtAhTfblcFa1GW8.png?f=user_large

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-06 07:54
Al zou het gratis zijn, zou ik niet terugkeren of verlengen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-06 14:36
JordiGeelhoed schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:29:
Al zou het gratis zijn, zou ik niet terugkeren of verlegen :)
Voor velen werkt het gewoon prima en is het ook nog de voordeligste keuze......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
RichieB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:23:
Mjn 50+ abbo loopt over een paar maanden af, dus ik mag verlengen. Ivm de VoLTE leugens dacht ik ook aan overstappen, maar nu krijg ik een verlengaanbieding van 19GB voor €7 per maand en de eerste 6 maanden €2,50. Dat komt neer op €5,88 per maand en is toch wel heel scherp.
Voor scherpe aanbiedingen zou ik de "Magic Monday" aanbiedingen van BelSimpel in de gaten houden. Vergelijkbare abonnementen komen daar regelmatig langs met een cashback van meer dan 100 euro, waardoor je netto minder dan 3 euro betaalt bij bijvoorbeeld Simyo (die bijvoorbeeld wel eSIM en VoLTE bieden).
JordiGeelhoed schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:30:
Na een paar mails heen en weer komen ze mij tegemoet om op te zeggen met nog 1 jaar contract te gaan. Alleen wel even de EUR25 administratiekosten aftikken, die nemen we maar even voor lief. Lekker terug naar Ben :)
Ik heb ook ivm met aanhoudende uitstel van VoLTE ondersteuning gekozen voor ontbinden op dezelfde voorwaarden. Als je een Cashback hebt gehad bij aanvraag van het abbo, heb je als het goed is geen verlies op de €25 administratiekosten.

Het is wel jammer dat er zo veel vertraging in hun technische implementatie zit, maar het is op zich fijn dat ze dit aanbod tot ontbinden hebben, voor wie het onoverkomelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:19
da_Mastah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Voor scherpe aanbiedingen zou ik de "Magic Monday" aanbiedingen van BelSimpel in de gaten houden.
Die ken ik en daarmee kwam ik duurder uit.
Vergelijkbare abonnementen komen daar regelmatig langs met een cashback van meer dan 100 euro, waardoor je netto minder dan 3 euro betaalt bij bijvoorbeeld Simyo (die bijvoorbeeld wel eSIM en VoLTE bieden).
Dat was maar voor 10 GB per maand. Voor 20 GB betaal je bij Simyo €5 extra, komt je dus op €8 per maand wat flink duurder is dan mijn verlengingsaanbod van 50+ Mobiel.

[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 26-03-2025 19:39 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:39
Bel kwaliteit is ver ondermaats en ben aan het overwegen om ook te gaan klagen en eventueel op te zeggen.

Ik heb nu 40GB voor €1,- (eerste jaar) daarna €15,- maar het begint steeds meer te irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:43
powerboat schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:45:
Bel kwaliteit is ver ondermaats en ben aan het overwegen om ook te gaan klagen en eventueel op te zeggen.

Ik heb nu 40GB voor €1,- (eerste jaar) daarna €15,- maar het begint steeds meer te irriteren.
Zou bijna zeggen 1,- periode 'op' maken en daarna proberen te ontbinden, of ben ik nu teveel een Nederlander :+ :+

Maar het bestaansrecht van 50+ is er denk ik ondanks alle klachten wel, ze zouden het alleen gewoon veel duidelijker moeten communiceren.
Wij hebben het uiteindelijk afgenomen voor mijn opa i.c.m. zo'n converterbox van van 2/3/4G naar RJ11. Kan die mooi via de vaste lijn mee bellen voor effectief over de totale looptijd uitgemiddeld minder dan 3 euro per maand >:) Bij andere providers zou hetzelfde significant meer gekost hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:39
!mark schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:38:
[...]

Zou bijna zeggen 1,- periode 'op' maken en daarna proberen te ontbinden, of ben ik nu teveel een Nederlander :+ :+
:+ :+ Nou ja, dat is de reden dat ik hem eigenlijk wil aanhouden, maar het begint gewoon erg vervelend te worden :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:58
Ik heb een vraag mensen.

Mijn dochter had gister middag rond 1250MB aan data over. (Gecheckt in de app) Ze speelt dan wat games voor 10-15 minuten die opzich niet veel data gebruiken.

Komen we thuis, zet ze internet uit, gebruikt ze het verder niet.

Volgende ochtend, vanochtend dus, zie ik dat ze het is vergeten aan de lader te hangen in de nacht. Doe ik m rond 9:45 aan de lader, gaan we de deur uit. Komen we 12:30 terug. Pakken de telefoon en gaan weer rijden. In de auto wil ze internetten, lukt een minuut of 2 en daarna is ze buiten haar bundel en zelfs €50 opgemaakt en blokkeert internet.

Dom van mij zowieso om niet die buiten bundel tarief erop te zetten.. maargoed..

Ik kijk waarom het geblokkeerd is en zie dat ze €50 heeft verbruikt. Check ik in de app wat de date verbruik is en ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbCGh3Rw8y_iPYgbtfURNOT77MQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5376r2lheSeV6YXiqDYpwoNE.png?f=fotoalbum_large

Mijn vraag. We waren niet thuis hij was aan de lader (de hele nacht ook inactief)

Het lijkt ook niet op een vertraagde melding van data gebruik.

Kan het een fout zijn van de provider.

En kan ik in de iPhone ergens zien of en zo ja waar hij data heeft verbruikt?

Bedankt alvast

Edit: oja ik heb gecontroleerd en backup over data staat uit in de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
@BrbZrk lijkt er sterk op dat de wifi uit is gezet maar de data zelf niet, daarna aan de lader lekker apps gaan updaten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:21
Ook wel redelijk klaar met deze toko. Alleen niet om VoLTE want mijn opzet is dusdanig dat ik hier geen last van heb.
Bij de start van mijn abbo 2 jaar terug was er een actie dat je via hun shop een tegoed kreeg om accessoires te bestellen. Vier keer achteraan gebeld en nooit meer ontvangen. Dit vervolgens laten varen.
Nu hebben ze een refer a friend actie waarbij elke beiden in de refer een waardebon van €20,- krijgt. Ook inmiddels twee keer achteraan gebeld en dat gaat blijkbaar minimaal 4 weken duren voordat je überhaupt wat krijgt.
Kun je dit weer gaan onthouden en grote kans dat ik er weer achteraan moet.
Gare business praktijken.
/rant ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Hier werkte de referal prima. Je krijgt hem wel pas als de nieuwe abonnee de eerste maand heeft betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Knielen schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:06:
@BrbZrk lijkt er sterk op dat de wifi uit is gezet maar de data zelf niet, daarna aan de lader lekker apps gaan updaten ofzo.
Automatische app update staat uit. Data staat voor zover je zeker kan zijn ook uit. Ik heb m namelijk van de lader gehaald en wifi gebruikt .. dus die staat ook aan.

Ik ga 50+ bellen en vragen of ze het kunnen corrigeren want het klopt niet. Die 2 data tijden staan ook allebei op
dezelfde tijdstip zoals je kan zien op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat komt omdat het totaal is opgesplitst in een deel binnen de bundel en een deel buiten de bundel.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@BrbZrk Ik heb hier weleens een telefoon gehad die continue van de wifi af ging en daardoor ook veel data gebruikte. Maar in Android kun je een data limiet instellen en ik heb begrepen dat Apple dat niet nodig vind om een dergelijke functie in te bouwen. Maar kun je ook niet zien welke apps die data hebben gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
jongetje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:51:
@BrbZrk Ik heb hier weleens een telefoon gehad die continue van de wifi af ging en daardoor ook veel data gebruikte. Maar in Android kun je een data limiet instellen en ik heb begrepen dat Apple dat niet nodig vind om een dergelijke functie in te bouwen. Maar kun je ook niet zien welke apps die data hebben gebruikt?
Het gaat om een iphone 13 pro. En het gaat al jaren goed. Als hij zelf stiekem dingen aan en uit zou zetten zou het vaker gebeuren denk ik. En 800-900MB vind ik nogal veel voor iets even stiekem op achtergrond checken.

Ik heb gekeken naar de apps en ik zie wel welke actief zijn geweest maar de periode doe ik zelf aangeven bij android. Bij iphone begrijp ik dat je zelf steeds moet resetten wil je weten welke actief was. Nu heeft hij 9GB staan van de afgelopen 4-5 maanden ofzo.

Ik moet eigenlijk weten zoals bij de 50+ app staat niet alleen de tijd maar WAT voor activiteit. Bij mijn Sony heb ik alles perfect onder controle f*ck iphone :)

Ga voor de coulance bij 50+

Update: ze zeiden 2x nee doen we niet aan 🤡.
Overstappen zodra ik kan 😛

[ Voor 3% gewijzigd door BrbZrk op 31-03-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardoair
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-05 20:10
BrbZrk schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:05:
[...]

Het gaat om een iphone 13 pro. En het gaat al jaren goed. Als hij zelf stiekem dingen aan en uit zou zetten zou het vaker gebeuren denk ik. En 800-900MB vind ik nogal veel voor iets even stiekem op achtergrond checken.

Ik heb gekeken naar de apps en ik zie wel welke actief zijn geweest maar de periode doe ik zelf aangeven bij android. Bij iphone begrijp ik dat je zelf steeds moet resetten wil je weten welke actief was. Nu heeft hij 9GB staan van de afgelopen 4-5 maanden ofzo.

Ik moet eigenlijk weten zoals bij de 50+ app staat niet alleen de tijd maar WAT voor activiteit. Bij mijn Sony heb ik alles perfect onder controle f*ck iphone :)

Ga voor de coulance bij 50+

Update: ze zeiden 2x nee doen we niet aan 🤡.
Overstappen zodra ik kan 😛
Heb je in de instellingen van de iPhone gekeken of wifi-assistentie uitstaat? Het is mogelijk dat de telefoon verbinding maakte met het 50+ netwerk toen het wifi-signaal zwak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
ricardoair schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:16:
[...]

Heb je in de instellingen van de iPhone gekeken of wifi-assistentie uitstaat? Het is mogelijk dat de telefoon verbinding maakte met het 50+ netwerk toen het wifi-signaal zwak was.
Nu gecontroleerd. Stond uit. Wel stond er 23MB onder waarschijnlijk van jaren terug. Maar dit was het dus ook niet.
Blijft een raadsel voor mij. Los van of het allemaal wel klopt of niet vind ik het moeilijk accepteren dat je kosten kan "maken" .. zonder dat je kan controleren wie of wat dat heeft gedaan of of het klopt. Je hebt de macht/ controle niet erover. Dat vind ik moeilijk. Desnoods achteraf zouden we moeten kunnen kijken hoe en wat.

Wat nou als de provider je zoiets zou aansmeren (technische fouten of bewust) ... Ze weten dat niemand wat kan doen achteraf. "Jaa meneer ik zie dat u dat heeft verbruikt" ... En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@BrbZrk Dat een iPhone het niet kan ligt aan Apple en dan moet je daar klagen. Met een Android kun je per dag zien en per app. hoeveel data is is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
jongetje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:19:
@BrbZrk Dat een iPhone het niet kan ligt aan Apple en dan moet je daar klagen. Met een Android kun je per dag zien en per app. hoeveel data is is gebruikt.
Ik bedoelde meer welke bindend is als ik hetzelfde probleem met een Android heb en ik kan aantonen dat mijn telefoon dat niet heeft gebruikt kan de provider alsnog zeggen dat de sim misschien in een andere telefoon zat? ... Je krijgt dan zo'n reactie van "Ja meneer ik zie hier dat er data is verbruikt het systeem ligt niet dan heeft uw dochter de sim misschien in een andere telefoon gestopt tijdelijk"

Snap je dus het gaat ermee om dat er ergens toch specifiek gecheckt moet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BrbZrk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:28:
[...]
Snap je dus het gaat ermee om dat er ergens toch specifiek gecheckt moet kunnen worden.
Dat geldt natuurlijk voor elke provider.
Als een provider hiermee zou rommelen denk ik dat dat alleen maar klanten kost...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
nu bij YouFone zo'n magic monday aanbieding.
https://www.belsimpel.nl/...000-mb-4g-2-jaar-sim-only

ik kreeg ook een verlengaanbod bij 50+ maar ga nu goedkoper uitkomen, welliswaar wat minder GB's (heb nu 22.5gb)
ProviderBundelPrijs (gem.)NetwerkVoLTEWifi-bellenVisual VMBuiten bundel
50+ Mobiel43 GB
Onb. bellen/sms
€8,13 p/m
(€2,50 ×6 + €10 ×18)
Vodafone 4G+ NeeNeeNee€0,10/MB
Optioneel buffer (€0,50 p/m)
Youfone30 GB
Onb. bellen/sms
€7,65 p/m
(na €100 cashback)
KPN 5G (200 Mbps) JaJaJa (iPhone) Belplafond gratis in te stellen

[ Voor 1% gewijzigd door Morphine op 07-04-2025 10:06 . Reden: table door chatgpt f*cked ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-06 15:30
Morphine schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:04:
nu bij YouFone zo'n magic monday aanbieding.
https://www.belsimpel.nl/...000-mb-4g-2-jaar-sim-only

ik kreeg ook een verlengaanbod bij 50+ maar ga nu goedkoper uitkomen, welliswaar wat minder GB's (heb nu 22.5gb)
ProviderBundelPrijs (gem.)NetwerkVoLTEWifi-bellenVisual VMBuiten bundel
50+ Mobiel43 GB
Onb. bellen/sms
€8,13 p/m
(€2,50 ×6 + €10 ×18)
Vodafone 4G+ NeeNeeNee€0,10/MB
Optioneel buffer (€0,50 p/m)
Youfone30 GB
Onb. bellen/sms
€7,65 p/m
(na €100 cashback)
KPN 5G (200 Mbps) JaJaJa (iPhone) Belplafond gratis in te stellen
Beetje rare manier van vergelijken :+
- Gaat om een (externe) deal voor één dag
- Je vergelijkt een 43GB aanbod met een 30GB aanbod, terwijl 50+ ook een 30GB bundel heeft
- Bij 50+ laat je snelheid weg (350 mpbs)
- Youfone heeft een optioneel dataplafond voor €0,50 maar je vergelijkt 50+ buiten bundel kosten per mb met Youfone "gratis belplafond"

Youfone zal met zo'n deal wel goedkoper zijn, maar vergelijk het dan correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
ach ja, dit waren mijn vergelijkingswaarden. Het rare is; 50+ gaf opeens eens dag later een andere persoonlijke deal die minder gunstig is (33gb voor 7.50,- p maand (eerste 12m) en daarna 10,-).

heb wel de voorkeur voor youfone, maar heb nog 4 maanden de tijd dus ik ga het wel in de gaten houden de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
psy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:49:
Ik heb dat ook al eens bekeken, maar vond één negatief dingetje:

"Als je jouw bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut of SMS en €0,15 per MB. "

Buiten de bundel betekent betalen. En dat heb ik liever niet (voor mijn kinderen bedoeld, ik gebruik nu T-Mobile en die stopt gewoon, je kan evt bijbetalen voor een extra bundel, of op lage snelheid verder gaan).

Nog wat extra info:

[...]

Je moet dus wel 1,50 extra calculeren voor deze "service". Beetje jammer maar het kan dus wel.
Ik heb dat leergeld betaald toen ik er achterkwam dat er 65 euro afgerekend moest worden, 15 euro voor 20gig en 50 euro voor 500 mb.
Dus het abbo werd 1,50 duurder om over bundel vinkje uit te zetten, dat is de adder bij “50 euro plus mobiel abonnement “ its all in the name!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

C7RL schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:28:
[...]

Ik heb dat leergeld betaald toen ik er achterkwam dat er 65 euro afgerekend moest worden, 15 euro voor 20gig en 50 euro voor 500 mb.
Dus het abbo werd 1,50 duurder om over bundel vinkje uit te zetten, dat is de adder bij “50 euro plus mobiel abonnement “ its all in the name!
Inmiddels vind ik Hollandsnieuwe een goed alternatief.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:56
Aangezien de klantenservice rond deze tijd niet zal opnemen, stel ik mijn vraag maar even hier:
Heeft iemand ervaring met vroegtijdig (voor einddatum van) het contract te beëindigen en een telefoon+abo bij dezelfde provider (50+ mobiel dus) te nemen? Is dat mogelijk zonder opzegboete? Feitelijk zou ik mijn mijn abonnement verlengen, maar niet vanaf de oorspronkelijke datum. Is zoiets mogelijk, of is het zeker niet toegestaan zonder het eerste abonnement af te kopen? Dat klinkt dan ook wel weer raar als je wel bij dezelfde club klant blijft, n.b. langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@erikieperikie Waarom zou je dat willen?
Er zijn wel mensen die het hebben opgezegd maar dat was omdat ze ontevreden zijn. In jouw situatie kun je beter even bellen want daar kan niemand, die niet bij 50+ werkt, antwoord op geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
50+ mobiel heeft NU een aanbieding (3/5 t/m 5/5):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl1HQJnMTGwnHOu9eGzwahr3nrQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DbD7uDlCc2uIal0km98KvIKJ.png?f=user_large

Bij een 2 jarig sim only contract is de prijs voor de eerste 12 maanden twee euro vijfig, daarna de reguliere prijs. Dus neem niet meer dan je nodig hebt.

Dit staat in een paginagrote advertentie in het AD.
Je moet wel een coupon code gebruiken
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De aanbiedingen op de web site zijn minder mooi (eerste 12 maanden 50% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een jaar 50+ mobiel. Op zich was ik aanvankelijk erg tevreden, bizar lage kosten en alles leek goed te werken.

Ik weet niet wanneer het probleem begon, ergens begin dit jaar, maar ik heb nu best wel vaak dat SMS berichten niet aankomen. Ik heb dit met verschillende ontvangers, bij verschillende providers, zowel Android als iPhone. Het ligt sowieso niet aan mijn telefoon, want ik heb sinds 2 weken een nieuwe telefoon en het probleem was zowel met m'n vorige als m'n huidige telefoon.

De klantenservice zei dat mijn SMS berichten allemaal succesvol afgeleverd zijn bij de andere providers. Ik heb een paar specifieke timestamps laten checken waarvan ik weet dat ze niet aangekomen zijn, en de klantenservice zei dat die allemaal afgeleverd zijn.

Prima, maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat die 3 verschillende personen allemaal een probleem hebben met het ontvangen van SMS berichten.

Ik ga komende week eens proberen of ze me kosteloos een nieuwe SIM kaart kunnen sturen. Als ze dat niet doen of het werkt dan nog steeds niet, zie ik geen andere optie dan overstappen naar een andere provider helaas. Ondanks dat m'n contract nog een jaar doorloopt, dus dat zal wel wat kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

The Third Man

The Third Jellyfish

@Rainbow heb je ook geinventariseerd of die andere personen in hetzelfde netwerk zitten of juist allemaal verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
The Third Man schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:45:
@Rainbow heb je ook geinventariseerd of die andere personen in hetzelfde netwerk zitten of juist allemaal verschillend?
Ja goeie. Sowieso KPN en Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:58:
50+ mobiel heeft NU een aanbieding (3/5 t/m 5/5):

[Afbeelding]

Bij een 2 jarig sim only contract is de prijs voor de eerste 12 maanden twee euro vijfig, daarna de reguliere prijs. Dus neem niet meer dan je nodig hebt.

Dit staat in een paginagrote advertentie in het AD.
Je moet wel een coupon code gebruiken
***members only***

De aanbiedingen op de web site zijn minder mooi (eerste 12 maanden 50% korting)
Damn...dan kom ik over 24 maanden gezien op €6,25 p/m voor 30GB en Onbeperkt bellen & SMS met kosten plafond ingesteld ! Dat is wel goedkoop toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 11:33
WiLLoW_TieN schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:16:
[...]

Damn...dan kom ik over 24 maanden gezien op €6,25 p/m voor 30GB en Onbeperkt bellen & SMS met kosten plafond ingesteld ! Dat is wel goedkoop toch :?
Met kostenplafond €6,50 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
henri86 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Is dat nodig bij 30GB en onbeperkt bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
henri86 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Jij hebt gelijk ik had verkeerd gekeken :X

Maar ik denk dat ik deze laat voor wat het is...Heb een iPhone..en VoLTE ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Dd2Ac-efFpw_b75tgQ3H3mppms=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w34wgztxIWtU2IpPaWnAhXp8.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-05-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik kreeg een mail in de mailbox van 50+ mobiel tbv 2GB extra gratis bij een abbo.
Wellicht kan iemand er wat mee. Lijkt mij een generieke coupon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uddY_7rxTdc_ZK8ZuOHOumUM0Bg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aeCLATEmPPe4PCvsnmRoqJOe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
WiLLoW_TieN schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:13:
[...]

...
Maar ik denk dat ik deze laat voor wat het is...Heb een iPhone..en VoLTE ??
...
Want dat "iPhone en VoLTE" werkt niet met 50+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
W1ck1e schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:08:
[...]

Kennelijk niet wat ik hier en elders zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00
W1ck1e schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:08:
[...]

Volte werkt niet bij 50+; volgens mij ongeacht welke telefoon.
En dat betekent dat je niet tegelijkertijd kunt bellen en internetten.
Al meerdere jaren roepen ze bij 50+ "het komt er aan", maar feitelijk verandert er niets.

Persoonlijk zing ik nog een paar maanden mijn contract daar uit en dan ben ik weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
mdlaat schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:56:

Volte werkt niet bij 50+; volgens mij ongeacht welke telefoon.
En dat betekent dat je niet tegelijkertijd kunt bellen en internetten.
Al meerdere jaren roepen ze bij 50+ "het komt er aan", maar feitelijk verandert er niets.

Persoonlijk zing ik nog een paar maanden mijn contract daar uit en dan ben ik weg.
Dat je bij 50+ niet tegelijkertijd met dezelde tefefoon kunt bellen en internetten dat wist ik wel.
Dat is voor mij ook even een showstopper, ook al doe ik dat bijna nooit.
Maar het ligt dus blijkbaar aan dat VoLTE niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
W1ck1e schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Dat je bij 50+ niet tegelijkertijd met dezelde tefefoon kunt bellen en internetten dat wist ik wel.
Dat is voor mij ook even een showstopper, ook al doe ik dat bijna nooit.
Maar het ligt dus blijkbaar aan dat VoLTE niet werkt.
En VoLTe werkt niet omdat je niet tegelijk kunt internetten en bellen :o . Om dat te kunnen heb je namelijk VoLTE nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43

Yucko

One clown to rule them all !

ach, als data sim in de auto voldoet het :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Volte werkt niet en zal waarschijnlijk ook niet werken. Ze geven al jarenlang aan dat het volgend jaar komt…

Verder is je bundel niet geldig in Zwitserland. Dus als je daar doorheen rijdt of naar toe gaat: accepteer hoge kosten of zet je data uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wellicht kan iemand hier wat mee ; https://nl.pepper.com/aan...f-bij-albert-heijn-355319

Voorbeeld:
2 jaar lang Sim-Only. 35GB internet + onbeperkt bellen en SMS'en voor €127,50
Dit komt neer op slechts €5,31 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:02
vandaag bij belsimpel
Simyo 2 jaar. met 125,- cashback

in 2 jaar 24 x 8,00 - 125 = 67 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
Sander12 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:55:
vandaag bij belsimpel

Scherpe deal, wel maar voor 1 dag en het is 10gb zonder onbeperkt bellen vs 35gb mét onbeperkt bellen. Komt uiteindelijk dicht bij elkaar. Maar 50+ voert de actie stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:02
Dark96 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Scherpe deal, wel maar voor 1 dag en het is 10gb zonder onbeperkt bellen vs 35gb mét onbeperkt bellen. Komt uiteindelijk dicht bij elkaar. Maar 50+ voert de actie stuk langer.
als je van de ellende bij 50+ af wil is dit de scherpste deal.
onbeperkt bellen is 1,00
Dark96 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:00:
[...]

Die "ellende" is zo te zien maar bij een klein publiek. Hoe vaak gebruik je VoLTE nou echt waar geen wifi is? Voorbeeld is altijd de auto met navigatie, maar als die eenmaal is gestart voor het gesprek blijft die gewoon lopen met GPS.

Zelf prima verbinding en snelheid voor een spotprijs.
ik heb 50+ sinds dit jaar. Een paar keer per dag zijn de dynamische sim ip's blacklisted bij Ziggomail en kan ik mijn mail niet ophalen op 4G zonder mijn toestel opnieuw op te starten.
dat is een bekend probleem bij 50+ en ze zeggen ermee bezig te zijn.
Samen met bellen over 2G ontbreken van Volte en de slechte dekking voor mij reden om een tweede simcard in de telefoon te duwen. daar is de simyo een hele mooie aanbieding voor. gelijk vodafone en kpn in 1 telefoon.

[ Voor 55% gewijzigd door Sander12 op 12-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark96
Sander12 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:58:
[...]

als je van de ellende bij 50+ af wil is dit de scherpste deal.
Die "ellende" is zo te zien maar bij een klein publiek. Hoe vaak gebruik je VoLTE nou echt waar geen wifi is? Voorbeeld is altijd de auto met navigatie, maar als die eenmaal is gestart voor het gesprek blijft die gewoon lopen met GPS.

Zelf prima verbinding en snelheid voor een spotprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Sander12 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:55:
vandaag bij belsimpel

Omdat ik veel gezeik lees over 50+mobiel en ik al 5 jaar tevreden ben met Simyo prepaid, toch maar even deze mooie deal gepakt. 2,79 euro per maand is een lachertje voor 10gb. en bellen doe ik toch enkel met landlijn of whatsapp. En ik kan hem nog bij mijn zakelijke boekhouding gooien ook, dus voor 2,30 op de eerste rij. Lekker Hollands gierig. :)F Had eigenlijk voor 15 of 20 moeten gaan.. kan dat naderhand nog? :')

iig bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Freakaz0id schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Omdat ik veel gezeik lees over 50+mobiel en ik al 5 jaar tevreden ben met Simyo prepaid, toch maar even deze mooie deal gepakt. 2,79 euro per maand is een lachertje voor 10gb. en bellen doe ik toch enkel met landlijn of whatsapp. En ik kan hem nog bij mijn zakelijke boekhouding gooien ook, dus voor 2,30 op de eerste rij. Lekker Hollands gierig. :)F Had eigenlijk voor 15 of 20 moeten gaan.. kan dat naderhand nog? :')

iig bedankt voor de tip!
Je kunt binnen twee weken na de aanvraag nog annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Tha Deo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Je kunt binnen twee weken na de aanvraag nog annuleren.
Je moet niet annuleren, want dan gaat je cashback niet door.

Bij Simyo mag tussendoor binnen je abonnement aanpassen naar de andere hoeveelheid GB's en bellen, voor dezelfde prijzen als die er stonden toen je het abonnement bestelde.
https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
In het buitenland heb je wel "gewoon" 5G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-06 12:43
Rainbow schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:27:
Ik heb nu ongeveer een jaar 50+ mobiel. Op zich was ik aanvankelijk erg tevreden, bizar lage kosten en alles leek goed te werken.

Ik weet niet wanneer het probleem begon, ergens begin dit jaar, maar ik heb nu best wel vaak dat SMS berichten niet aankomen. Ik heb dit met verschillende ontvangers, bij verschillende providers, zowel Android als iPhone. Het ligt sowieso niet aan mijn telefoon, want ik heb sinds 2 weken een nieuwe telefoon en het probleem was zowel met m'n vorige als m'n huidige telefoon.

De klantenservice zei dat mijn SMS berichten allemaal succesvol afgeleverd zijn bij de andere providers. Ik heb een paar specifieke timestamps laten checken waarvan ik weet dat ze niet aangekomen zijn, en de klantenservice zei dat die allemaal afgeleverd zijn.

Prima, maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat die 3 verschillende personen allemaal een probleem hebben met het ontvangen van SMS berichten.

Ik ga komende week eens proberen of ze me kosteloos een nieuwe SIM kaart kunnen sturen. Als ze dat niet doen of het werkt dan nog steeds niet, zie ik geen andere optie dan overstappen naar een andere provider helaas. Ondanks dat m'n contract nog een jaar doorloopt, dus dat zal wel wat kosten...
Hier hetzelfde verhaal....sms berichten komen vaak niet aan ,heb ook aflever rapport aangezet en die zegt ook gewoon sms afgeleverd maar gewoon niet dus. Ik stuur elke dag een sms maar moet er nu dus minimaal 2a 3 versturen zodat er 1 aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
na 2 jaar 50+ ga ik 1/8 over naar YouFone..
+ KPN netwerk
+ VoLTE
+ VisualVoicemail

- Meer betalen (voor hopelijk kwaliteit)

Doei harry :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:40
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:45:
[...]

Daarom hebben ze het ook VoLTE genoemd. Voice over LTE. Werkt dus alleen op 4G
Gaat dus ook niet werken over 5G, daar voor komt VoNR wat staat voor Voice over New Radio . New Radio is het synoniem voor 5G zoals LTE staat voor 4G.
Ik weet niet hoe het exact werkt technis gezien, maar bij mij valt hij niet terug van 5G op 4G bij Odido. Dus op de een of andere manier is bij spraak van 4G naar 5G niet zoveel verandering.

Verder houd ik mijn ouders voorlopig bij Simpel totdat 50+ VoLTE heeft, 2G bellen is toch wel echt pauper, mocht VoLTE na zo lange tijd eindelijk geïntroduceerd worden (het lijkt wel alsof ze bij 50+ een nieuwe techniek aan het ontwikkelen zijn, zo lang kan het toch niet duren om bestaande techniek uit te rollen??), dan kan ik het in overweging nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door elponchis op 14-06-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
elponchis schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet hoe het exact werkt technis gezien, maar bij mij valt hij niet terug van 5G op 4G bij Odido. Dus op de een of andere manier is bij spraak van 4G naar 5G niet zoveel verandering.

Verder houd ik mijn ouders voorlopig bij Simpel totdat 50+ VoLTE heeft, 2G bellen is toch wel echt pauper, mocht VoLTE na zo lange tijd eindelijk geïntroduceerd worden (het lijkt wel alsof ze bij 50+ een nieuwe techniek aan het ontwikkelen zijn, zo lang kan het toch niet duren om bestaande techniek uit te rollen??), dan kan ik het in overweging nemen.
Blijft idd bijzonder. Ze zijn al jaren bezig met de uitrol terwijl elke (budget)provider inmiddels 5g aambiedt, ook hun leverancier Vodafone. Waarschijnlijk willen ze qua kosten echt het onderste onderste uit de kan halen. Je kan mij niet wijs maken dat dit ligt aan de 'technische uitdagingen'.

Ze hadden beter gewoon kunnen inzetten op 4g bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
kielkiel schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:25:
[...]
Ook hun leverancier Vodafone.
Vodafone is niet hun leverancier, dat is een 3e partij die voor de techniek zorgt.

Net als dat Odido eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft staan en alleen de glasvezel van KPN, Odido, Delta etc. gebruikt.

En als die partij geen volte, 5g etc aan kan bieden dan is het dus zoals het nu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
jongetje schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:52:
[...]

Vodafone is niet hun leverancier, dat is een 3e partij die voor de techniek zorgt.

Net als dat Odido eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft staan en alleen de glasvezel van KPN, Odido, Delta etc. gebruikt.

En als die partij geen volte, 5g etc aan kan bieden dan is het dus zoals het nu is...
Interessant! Dat wist ik niet. Volgens Perplexity zijn de providers die de technische laag net als 50+ ook via JSC Ingenium hebben lopen nog grotendeels aan de 4g voor data en bellen via 2g. Alleen in de UK is er provider een 5g netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@kielkiel Wat bedoel je met JSC Ingenium?
Verder is AI (wat mij betreft) geen bron...

Zover ik kan terugvinden is https://cleverenable.com/ de partij die de techniek regelt voor 50+ mobiel, tenminste, volgens hun website.

Daar staat ook:
Our MVNO has been running using CleverEnable’s IT systems now for 3 years with near- zero down time. With CleverEnable we can finally offer 4G, 5G and VoLTE support to our customers.

Edgar de Beule
CEO 50+ Mobiel
Leuk om te roepen Edgar, maar wat mij betreft, geen woorden maar daden... (volgens een goed Rotterdams gezegde).

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 15-06-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:47
Was het niet Aspider? Als ik het web op ga krijg ik een Aspider IP en domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
jongetje schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:39:
@kielkiel Wat bedoel je met JSC Ingenium?
Verder is AI (wat mij betreft) geen bron...

Zover ik kan terugvinden is https://cleverenable.com/ de partij die de techniek regelt voor 50+ mobiel, tenminste, volgens hun website.

Daar staat ook:

[...]

Leuk om te roepen Edgar, maar wat mij betreft, geen woorden maar daden... (volgens een goed Rotterdams gezegde).
Ook deze vraag gesteld aan AI: JSC Ingenium levert de telecomcore-infrastructuur (zoals 4G/5G Core Network en MVNE- platform), terwijl CleverEnable het OSS/BSS-platform (operationeel en business support) levert waarmee 50+ Mobiel haar diensten beheert en automatiseert.

Met bron vermelding @jongetje 😊
https://jscingenium.com/e...pel-the-dutch-mvno-market
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste