Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
Nou die telefoongesprekken zie je ook niet terug als die naar de voicemail zijn gegaan

Maar die zouden ook geen kosten mogen opleveren tenzij je de voicemail afluistert in het buitenland maar dat snap je wel

Dat moeten ze dan toch kunnen uitleggen

De voicemail kan alleen als uitgaand gesprek kosten opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
masterjorie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:48:
... een voor mij onbekend nummer uit Nederland (+31725064793). ....
Volgens deze website is het P.C. Admiraal Pensioen B.V. in Egmond Binnen.

Heb je daar iets mee / aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:02:
[...]

dat is gewoon het telefoonnummer van deze BV wat ook in hun google info staat maar daar staat ook bij:
PERMANENT GESLOTEN

dus wie dat nummer nu gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
boyette schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:01:
Nou die telefoongesprekken zie je ook niet terug als die naar de voicemail zijn gegaan

Maar die zouden ook geen kosten mogen opleveren tenzij je de voicemail afluistert in het buitenland maar dat snap je wel

Dat moeten ze dan toch kunnen uitleggen

De voicemail kan alleen als uitgaand gesprek kosten opleveren
W1ck1e schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor jullie berichten, de puzzelstukjes beginnen in elkaar te vallen. Bij nader inzien is het helemaal geen onbekend nummer en is het zeer waarschijnlijk dat diegene mij inderdaad heeft proberen te bellen (alleen met de vaste telefoon is wel uitzonderlijk).

Bij nader inzien had ik mijn telefoon in Zwitserland tijdens het fietsen altijd op vliegtuigstand staan om de batterij te sparen bedenk ik mij nu, dat verklaart ook waarom ik deze oproepen nooit op mijn telefoon heb ontvangen en ze rechtstreeks naar mijn voicemail zijn gegaan (het verschil in aantal seconden is wel opvallend). Ik was al over de grens in Zwitserland toen ik de vliegtuigstand inschakelde (nachttrein), dus zal kort verbonden zijn geweest met een Zwitsers netwerk.

Blijkbaar rekent 50+ mobiel dus zelfs als je telefoon niet meer verbonden is met een zone 2 netwerk, maar wel als laatste daarmee verbonden was €0.54 voor iedere inkomende oproep die direct wordt doorverbonden naar je voicemail. Dus geen GRATIS voicemail berichten ontvangen, of er nu wat ingesproken wordt of niet, je betaalt al voor de paar seconden ervoor zonder ooit verbonden te zijn geweest. Is dit toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
masterjorie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:15:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie berichten, de puzzelstukjes beginnen in elkaar te vallen. Bij nader inzien is het helemaal geen onbekend nummer en is het zeer waarschijnlijk dat diegene mij inderdaad heeft proberen te bellen (alleen met de vaste telefoon is wel uitzonderlijk).

Bij nader inzien had ik mijn telefoon in Zwitserland tijdens het fietsen altijd op vliegtuigstand staan om de batterij te sparen bedenk ik mij nu, dat verklaart ook waarom ik deze oproepen nooit op mijn telefoon heb ontvangen en ze rechtstreeks naar mijn voicemail zijn gegaan (het verschil in aantal seconden is wel opvallend). Ik was al over de grens in Zwitserland toen ik de vliegtuigstand inschakelde (nachttrein), dus zal kort verbonden zijn geweest met een Zwitsers netwerk.

Blijkbaar rekent 50+ mobiel dus zelfs als je telefoon niet meer verbonden is met een zone 2 netwerk, maar wel als laatste daarmee verbonden was €0.54 voor iedere inkomende oproep die direct wordt doorverbonden naar je voicemail. Niks GRATIS voicemail berichten ontvangen, of er nu wat ingesproken wordt of niet, je betaalt al voor de paar seconden ervoor zonder ooit verbonden te zijn geweest. Is dit toegestaan?
Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterjorie
Inmiddels ook antwoord op mijn mail ontvangen, met uitgebreide uitleg en tegemoetkoming, dat had ik niet zien aankomen. Petje af voor de klantenservice in dit geval.
Tot nu toe overigens erg tevreden over 50+, vooral qua prijs. Dat Zwitserland niet in Zone 1 is inbegrepen, is niet ideaal, maar is een te begrijpen keuze.
Wel blijft het vreemd dat wanneer niet met de telefoon verbonden kan worden, maar de telefoon als laatste met een bepaald netwerk verbonden is geweest en voicemail aanstaat, er dan seconden voor het doorverbinden als inkomende gesprekken gezien worden.

De uitgebreide reactie van 50+ mobiel:
Hartelijk dank voor uw toelichting en het delen van uw zorgen. Ik begrijp dat de facturering van inkomende gesprekken tijdens uw verblijf in Zwitserland vragen heeft opgeroepen, en ik help u hier uiteraard graag verder mee.

Ten aanzien van uw opmerking dat u de desbetreffende oproepen niet heeft ontvangen of gezien op uw toestel, willen wij u graag bevestigen dat het hier gaat om zogenaamde voicemailverbindingen. In dergelijke gevallen wordt een inkomend gesprek automatisch doorgeschakeld naar uw voicemail wanneer de oproep niet wordt beantwoord of geen verbinding met uw toestel kan worden gemaakt – bijvoorbeeld bij slecht bereik of wanneer het toestel tijdelijk niet beschikbaar is.

Technisch gezien wordt bij het doorschakelen naar voicemail een verbinding tot stand gebracht tussen het buitenlandse netwerk en ons voicemailsysteem. Hierdoor wordt dit door roamingpartners geregistreerd als een inkomend gesprek. Hoewel er daadwerkelijk geen direct contact met uw toestel plaatsvindt, kan het inkomende gesprek kortstondig (soms slechts enkele seconden) geregistreerd en hierdoor gefactureerd worden.

Wij begrijpen dat dit verwarrend is, zeker omdat u op uw toestel geen gemiste oproepen of voicemailmeldingen heeft ontvangen. In sommige gevallen kan een oproep direct worden afgebroken of niet lang genoeg duren om een notificatie van een gemiste oproep of voicemailbericht te activeren.

Gezien de geringe duur van de inkomende gesprekken, in combinatie met uw vermelding dat u deze oproepen niet heeft gehoord of ontvangen, willen wij u hierin graag tegemoetkomen. Wij zullen de kosten van deze vijf korte inkomende gesprekken op eenmalige basis crediteren op uw rekening. U hoeft hiervoor verder geen actie te ondernemen – het bedrag zal binnen 2 weken teruggestort zijn op uw rekening.

Wij danken u voor uw signaal en het onder de aandacht brengen van deze situatie. Mocht u verdere vragen hebben of indien wij u met iets anders van dienst kunnen zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@masterjorie Ik vind het heel netjes van 50+ mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
masterjorie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:48:
Inmiddels ook antwoord op mijn mail ontvangen, met uitgebreide uitleg en tegemoetkoming, dat had ik niet zien aankomen. Petje af voor de klantenservice in dit geval.
Tot nu toe overigens erg tevreden over 50+, vooral qua prijs. Dat Zwitserland niet in Zone 1 is inbegrepen, is niet ideaal, maar is een te begrijpen keuze.
Wel blijft het vreemd dat wanneer niet met de telefoon verbonden kan worden, maar de telefoon als laatste met een bepaald netwerk verbonden is geweest en voicemail aanstaat, er dan seconden voor het doorverbinden als inkomende gesprekken gezien worden.

De uitgebreide reactie van 50+ mobiel:

[...]
Die voicemail kun je overigens via de app gewoon uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
wow wat een bizar verhaal.. dus je moet dan dus zelfs je voicemail uitschakelen als je in het buitenland zit? ben benieuwd hoe je eruit gaat komen met ze?

ik denk dat je alles moet doen om aan te tonen dat je niks ontvangen hebt...
screenshots van je gesprekken, opnames van voicemail?
je zou ook van "Voicemail" smsjes gehad moeten hebben, staat daar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Morphine schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:04:
wow wat een bizar verhaal.. dus je moet dan dus zelfs je voicemail uitschakelen als je in het buitenland zit? ben benieuwd hoe je eruit gaat komen met ze?

ik denk dat je alles moet doen om aan te tonen dat je niks ontvangen hebt...
screenshots van je gesprekken, opnames van voicemail?
Zoals je had kunnen lezen is/wordt alles opgelost.
Gezien de geringe duur van de inkomende gesprekken, in combinatie met uw vermelding dat u deze oproepen niet heeft gehoord of ontvangen, willen wij u hierin graag tegemoetkomen. Wij zullen de kosten van deze vijf korte inkomende gesprekken op eenmalige basis crediteren op uw rekening. U hoeft hiervoor verder geen actie te ondernemen – het bedrag zal binnen 2 weken teruggestort zijn op uw rekening

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 11-07-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:31
masterjorie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:48:
ten derde zijn voicemailberichten ontvangen volgens de tarieven ook in zone 2 en 3 GRATIS
Dit heeft betrekking op het ontvangen van het smsje "Nummer xx heeft je gebeld en een voicemailbericht achtergelaten", die ontvangen is gratis. Het "hosten" van een voicemail doorverbinding telt als uitbellen en valt onder dat tarief.

Verder toch wel netjes opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
boyette schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 01:24:
[...]

Die voicemail kun je overigens via de app gewoon uitzetten
Bedankt voor de tip, dat is handig om te weten.
Morphine schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:04:
wow wat een bizar verhaal.. dus je moet dan dus zelfs je voicemail uitschakelen als je in het buitenland zit?
Ze gaven dus aan naast het compenseren, er ook verder naar te gaan kijken (wellicht duidelijker communiceren bij de tarieven). Had overigens ook geen voicemailberichten, noch sms hiervan ontvangen. Het was mij in ieder geval niet bekend dat voicemail in het buitenland op die manier werkt, volgende keer zal ik die dan ook uitschakelen.
Dark96 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Dit heeft betrekking op het ontvangen van het smsje "Nummer xx heeft je gebeld en een voicemailbericht achtergelaten", die ontvangen is gratis. Het "hosten" van een voicemail doorverbinding telt als uitbellen en valt onder dat tarief.

Verder toch wel netjes opgelost.
Zeker netjes opgelost.
Details, maar In de tarieven (zie afbeelding) vind ik dat ze het in ieder geval beter zouden kunnen verwoorden. Er staat namelijk "voicemail bericht", niet voicemail (notificatie) sms bericht. Bij "voicemail bericht" denk ik aan het ingesproken voicemailbericht zelf, geen smsje. Ze zouden hieraan kunnen toevoegen dat Voicemail ontvangen €0,54 per minuut kost. Het lijkt overigens dus wel onder inkomende gesprekken in plaats van uitgaande te vallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLearo4b2kYhOz0w95b0Y27R4Ww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6ZFcdwkRksGucvsbbAry6pAp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
hmm das inderdaad netjes en goed om te weten dat je dus eigenlijk je voicemail moet uitzetten als je dit soort kosten wil vermijden. weer wat geleerd :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-09 19:55
Op dit moment heeft 50+ wel interessante aanbiedingen: 60gb met onbeperkt bellen en sms 1e jaar 7 euro 2e jaar 14 euro. Btw altijd de couponcode 2GBGRATIS gebruiken voor 2gb extra. Voor wie alle details over 50+ wil zien: www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel11/ dan nog de vraag over waarom 50+ geen volte en 5g aanbiedt. Toen 50+ startte ging dit met de mvne Kore Wireless. Deze mvne heeft met Vodafone een contract voor internet via 4g en bellen over 2g. Waarom dit contract niet wordt gewijzigd weet ik niet. Ik vermoed dat Kore Wireless niet meer wil betalen om zo goedkoop mogelijk te blijven als mvne. 50+ wil wel 5g en volte en is tot de conclusie gekomen dat een eigen mvne de enige manier is. Dit moet je zo zien: 50+ heeft nu 260.000 klanten. Die moet je van belminuten en data vorzien zonder dat de inkoop van minuten en data meer gaat kosten anders zijn de verliezen gigantisch. Via een mvne kan je vaak betere inkoop regelen dan als mvno regelrecht onder, in dit geval, vodafone. De it-partner van 50+, Cleverit, is een mvne gestart CleverEnable. Maar dan moet je dus alles zelf opbouwen, routering van data en belminuten, facturatiesysteem enzovoort. En het moeilijkste, je moet een goede deal met Vodafone krijgen waardoor je niet meer gaat betalen dan nu aan Kore Wireless. Dit proces is erg tijdrovend maar het lijkt langzaam van de grond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Welk operator logo staat er in je scherm, Vodafone of 50+ mobiel?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:45
Slasher schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:53:
Welk operator logo staat er in je scherm, Vodafone of 50+ mobiel?
Bij mij stond er letterlijk '50+'. Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Iemand anders last van dat RCS chats niet werken met 50+?

Ook geeft de klantenservice aan dat ze (verwachten) VoLTE binnen nu en 3 maanden aan te bieden. We zullen het meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
[b]Platte_Band in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"Platte_Band schreef op maandag 4

Ook geeft de klantenservice aan dat ze (verwachten) VoLTE binnen nu en 3 maanden aan te bieden. We zullen het meemaken
Dat werd een jaar geleden ook al gezegd :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In sommige caffee's hangt een bord 'morgen gratis koffie'.

Dat is volgens mij ook die filosofie van 50+ (Of ze zijn gewoon dement, dat kan gezien de naam ook natuurlijk.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Die Discussie loopt inmiddels al 2 jaar: lactaxative in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"

Binnen 5 jaar komt het vast wel goed, dan is er geen 2g netwerk meer en moeten ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Platte_Band schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:54:

Is altijd zo geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Geen enkele provider in Nederland faciliteert RCS. Bij Androidtoestellen onderling, als ze een recente SMS-app hebben, werkt wel, maar dat loopt via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
hcQd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:06:
[...]

Geen enkele provider in Nederland faciliteert RCS. Bij Androidtoestellen onderling, als ze een recente SMS-app hebben, werkt wel, maar dat loopt via Google.
Ja, ik had hiervoor Youfone en dat werkte wel (via Google servers?). Maar ik krijg het niet voor elkaar icm 50+, Google berichten app, Android 15. Is dat bij jou/jullie wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Platte_Band schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:06:
[...]

Ja, ik had hiervoor Youfone en dat werkte wel (via Google servers?). Maar ik krijg het niet voor elkaar icm 50+, Google berichten app, Android 15. Is dat bij jou/jullie wel werkend?
waarom ben je overgestapt?
Dat was toch allemaal bekend dat je dan functionaliteit verliest?

Vind het een vreemde overstap van youfone naar 50+

hier staat het ook uitgelegd:

https://www.bellen.com/mo...rs/50plus-mobiel/sim-only

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 05-08-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Het is ook niet zo erg, ik wilde alleen weten of dit iets wat door 50+ was of een probleem aan mijn kant. Dank voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:45

Werkt helaas niet :( ben daar ook op den pijnlijke manier achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
powerboat schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Werkt helaas niet :( ben daar ook op den pijnlijke manier achter gekomen.
hoezo achter gekomen?

dat is toch vanaf het begin van de oprichting van 50+ bekend?

als je dit soort services nodig hebt ga je toch ook niet naar een dergelijke MVNO
dan weet je heel goed waar je terecht kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
boyette schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:19:
[...]

hoezo achter gekomen?

dat is toch vanaf het begin van de oprichting van 50+ bekend?

als je dit soort services nodig hebt ga je toch ook niet naar een dergelijke MVNO
dan weet je heel goed waar je terecht kunt
Gewoon geen rekening mee gehouden, dat kan toch?! Zit niet in dat wereldje, sommige zaken verwacht je dat ze gewoon werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik was toen ik klant werd bij 50+ er ook door verrast dat het niet werkte. Gelukkig was het voor mij maar voor een 2e SIM en niet mijn primaire nummer.

Maar dat je het niet verwacht, komt omdat je al sinds het 3G-tijdperk (dus sinds 2003) de functionaliteit hebt om te bellen en data te gebruiken tegelijk. (Bij 2G kon dat niet).
Toen 4G landelijk uitrolde (zo rond 2013) kon er nog teruggeschakeld worden van 4G naar 3G voor bellen+internetten tegelijkertijd, wanneer je een telefoon-oproep had.
En sinds 2016 hebben de providers VoLTE uitgerold. Dus toen bijvoorbeeld Vodafone in 2020 de 3G-verbindingen uitzette, ondervond niemand de beperking dat je niet zou kunnen bellen of internetten tegelijk. Dat ging toen gewoon over de 4G verbinding met VoLTE.

Met het niet ondersteunen van VoLTE door 50+mobiel, en een netwerk te gebruiken dat geen 3G terugval biedt, zet 50+mobiel de gebruikers letterlijk 2 decennia terug in functionaliteit.
Niemand verwacht dit bij afsluiten van het abonnement, vooral niet als er gecommuniceerd wordt dat ze het "4G+ Netwerk van Vodafone" gebruiken. (Tegenwoordig hebben ze de tekst iets aangepast, dat ze de Vodafone masten gebruiken).

Als je echt niet uit de voeten kan, zou ik gewoon het contract laten ontbinden, evt met hulp van je rechtsbijstand met een beroep op dwaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
powerboat schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Gewoon geen rekening mee gehouden, dat kan toch?! Zit niet in dat wereldje, sommige zaken verwacht je dat ze gewoon werken.
Nee .. dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
da_Mastah schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:34:
Ik was toen ik klant werd bij 50+ er ook door verrast dat het niet werkte. Gelukkig was het voor mij maar voor een 2e SIM en niet mijn primaire nummer.

Maar dat je het niet verwacht, komt omdat je al sinds het 3G-tijdperk (dus sinds 2003) de functionaliteit hebt om te bellen en data te gebruiken tegelijk. (Bij 2G kon dat niet).
Toen 4G landelijk uitrolde (zo rond 2013) kon er nog teruggeschakeld worden van 4G naar 3G voor bellen+internetten tegelijkertijd, wanneer je een telefoon-oproep had.
En sinds 2016 hebben de providers VoLTE uitgerold. Dus toen bijvoorbeeld Vodafone in 2020 de 3G-verbindingen uitzette, ondervond niemand de beperking dat je niet zou kunnen bellen of internetten tegelijk. Dat ging toen gewoon over de 4G verbinding met VoLTE.

Met het niet ondersteunen van VoLTE door 50+mobiel, en een netwerk te gebruiken dat geen 3G terugval biedt, zet 50+mobiel de gebruikers letterlijk 2 decennia terug in functionaliteit.
Niemand verwacht dit bij afsluiten van het abonnement, vooral niet als er gecommuniceerd wordt dat ze het "4G+ Netwerk van Vodafone" gebruiken. (Tegenwoordig hebben ze de tekst iets aangepast, dat ze de Vodafone masten gebruiken).

Als je echt niet uit de voeten kan, zou ik gewoon het contract laten ontbinden, evt met hulp van je rechtsbijstand met een beroep op dwaling.
Jouw verhaal gaat over heel wat anders
Dat gaat over volte

Ik heb het over rcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
powerboat schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:10:

Tuurlijk kan dat wel. Niet iedereen weet alles, gelukkig maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:08
W1ck1e schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Tuurlijk kan dat wel. Niet iedereen weet alles, gelukkig maar.
Nou,er zitten hier een paar wijsneuzen die pretenderen alles te weten🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Beetje jammer dat je zo reageert :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba74nW45Q85cdjk-to0WdCUfeb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yINMkSePFiLs1lhh262RGVcR.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat dan toch gebeuren..

[ Voor 23% gewijzigd door Naendeau op 06-08-2025 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33BXVzQfuBw1Qx_F3hkVO1jTu6o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cdZYK3jGQyoLI7MBBM98PrtR.png?f=user_large
De link die erbij staat: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Blijkbaar zit ik dan in de tweede testgroep, heeft iemand hier al eerder toegang gehad?

[ Voor 31% gewijzigd door vandeven66 op 06-08-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50
Chapeau 50+. Ruim 2 jaar later is het dan zover. Mijn laatste maand is vandaag ingegaan, 6 september kan ik gelukkig overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
Ren-z schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:30:
Chapeau 50+. Ruim 2 jaar later is het dan zover. Mijn laatste maand is vandaag ingegaan, 6 september kan ik gelukkig overstappen.
Waarom zou je nog weg gaan als ze 5g krijgen? Kan je ergens een betere deal vinden? Daarnaast, tenzij je overstapt naar Lebara of Lyca draagt je overstap bij aan de veel te grote marktmacht van de grote 3 providers. Want realiseer je wel dat die 3 er de aanleiding van zijn dat onafhankelijke mvno's bijna nooit alle diensten kunnen aanbieden. Na de overname door Youfone hs bij Lebara, Lyca of 50+ gaan de enige manier om concurrentie in leven te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ricardoair
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-09 10:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkQUu82LgiSCNCphz-IB8prH8B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYqRf6VICoehopIUpiddNZNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Even doorbijten en geduld hebben. Het moment is eindelijk daar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Techfreak schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Waarom zou je nog weg gaan als ze 5g krijgen? Kan je ergens een betere deal vinden? Daarnaast, tenzij je overstapt naar Lebara of Lyca draagt je overstap bij aan de veel te grote marktmacht van de grote 3 providers. Want realiseer je wel dat die 3 er de aanleiding van zijn dat onafhankelijke mvno's bijna nooit alle diensten kunnen aanbieden. Na de overname door Youfone hs bij Lebara, Lyca of 50+ gaan de enige manier om concurrentie in leven te houden.
Simpel heeft dat toch ook voor dezelfde prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
boyette schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Simpel heeft dat toch ook voor dezelfde prijs
Ik zie bij Simpel geen 60gb met onbeperkt bellen en sms voor 7 euro het eerste jaar en 14 euro het 2e jaar. Verder voert Simpel ook binnen 2 jaar inflatiecorrectie door en 50+ niet. 50+ heeft bij alle abonnementen standaard onbeperkt bellen, Simpel niet. En met de 2GBGRATIS code krijg je bij 50+ nog 2gb bij de bundel. Je ziet nu al dat er niet stevig geconcurreerd wordt, geen enkele provider komt bijvoorbeeld met een reactie op Odido's Klik en Klaar. Consequent klant blijven bij de onafhankelijke mvno's is de enige manier om een beetje druk op de ketel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Techfreak schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:24:
[...]

Ik zie bij Simpel geen 60gb met onbeperkt bellen en sms voor 7 euro het eerste jaar en 14 euro het 2e jaar. Verder voert Simpel ook binnen 2 jaar inflatiecorrectie door en 50+ niet. 50+ heeft bij alle abonnementen standaard onbeperkt bellen, Simpel niet. En met de 2GBGRATIS code krijg je bij 50+ nog 2gb bij de bundel. Je ziet nu al dat er niet stevig geconcurreerd wordt, geen enkele provider komt bijvoorbeeld met een reactie op Odido's Klik en Klaar. Consequent klant blijven bij de onafhankelijke mvno's is de enige manier om een beetje druk op de ketel te houden.
Er kan er maar 1 de goedkoopste zijn

Er hoeft geen antwoord te komen op klik & klaar
Klik & klaar is het antwoord

En dat is overigens ook offtopic

50+ is het aller goedkoopste en ook het aller laagste qua service en het agressiefste met extra kosten buiten de bundel

Voor een beetje meer of hetzelfde afhankelijk van de besteldatum krijg je veel meer

Dus 50+ is het antwoord en behoeft ook geen antwoord

Dat is al verliesgevend

En is puur bedoelt als klanten opbouw om dat pakketje vervolgens door te verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techfreak
boyette schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:58:
[...]

Er kan er maar 1 de goedkoopste zijn

Er hoeft geen antwoord te komen op klik & klaar
Klik & klaar is het antwoord

En dat is overigens ook offtopic

50+ is het aller goedkoopste en ook het aller laagste qua service en het agressiefste met extra kosten buiten de bundel

Voor een beetje meer of hetzelfde afhankelijk van de besteldatum krijg je veel meer

Dus 50+ is het antwoord en behoeft ook geen antwoord

Dat is al verliesgevend

En is puur bedoelt als klanten opbouw om dat pakketje vervolgens door te verkopen
Je zegt heel stellige dingen maar je onderbouwt ze niet. Simpel heeft niet dezelfde deals als 50+. En als de markt blijft werken zoals jij zegt blijft alles duurder worden. De bedoeling is juist dat er altijd een antwoord komt, dat bedrijven concurreren tot er nog net een beetje winst is. Nu is Youfone van Kpn en Simpel van Oddo. Als die nog zelfstandig waren geweest was er veel meer prijsdruk. 50+ twijfelt momenteel tussen verkoop of doorgaan en winstgevend worden. Zelfs als 50+ wil verkopen is lang niet zeker dat dat mag, want er zijn bijna geen onafhankelijke consumenten mvno's meer dat ziet de Aacm ook. Dus als je een gezonde fel concurrerende markt wil moet je de partijen die de prijzen kunstmatig hoog houden niet belonen, en desnoods iets minder kwaliteit accepteren om prijsdruk te houden.Je zegt heel stellige dingen maar je onderbouwt ze niet. Simpel heeft niet dezelfde deals als 50+. En als de markt blijft werken zoals jij zegt blijft alles duurder worden. De bedoeling is juist dat er altijd een antwoord komt, dat bedrijven concurreren tot er nog net een beetje winst is. Nu is Youfone van Kpn en Simpel van Oddo. Als die nog zelfstandig waren geweest was er veel meer prijsdruk. 50+ twijfelt momenteel tussen verkoop of doorgaan en winstgevend worden. Zelfs als 50+ wil verkopen is lang niet zeker dat dat mag, want er zijn bijna geen onafhankelijke consumenten mvno's meer dat ziet de Aacm ook. Dus als je een gezonde fel concurrerende markt wil moet je de partijen die de prijzen kunstmatig hoog houden niet belonen, en desnoods iets minder kwaliteit accepteren om prijsdruk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Techfreak schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:15:
[...]
Simpel heeft niet dezelfde deals als 50+.
Nou, als ik nu kijk wat ik beide voor 10 euro kan krijgen - want dat is al zeker ~8 jaar het maximum wat ik voor een mobiel abonnement uitgeef en bevalt me prima :P - dan is het toch exact gelijk?

Beide 30GB + onbeperkt bellen voor 10 euro, met 50% korting het eerste jaar.

50+ heeft alleen het voordeel dat SMS ook onbeperkt is i.p.v. 500 per jaar en geen inflatiecorrectie. SMS is vooral theoretisch want zou niet weten wat ik ermee moet buiten een handje vol wellicht, heb je alleen het voordeel van geen inflatiecorrectie. Dat is zeker fijn maar behalve als de inflatie weer richting de 10% gaat lopen valt dat in de praktijk ook wel weer mee.

Maar daar stelt Simpel dus tegenover:
- Bij 40 en 60GB zijn ze goedkoper omdat het eerste jaar óók daar 5 euro is, en niet 5.5 en 7 zoals 50+.
- Als je liever voor éénjarig kiest betaal je bij 50+ gelijk de volle prijs, bij Simpel betaal je ook dan de eerste 6 maanden 5 euro, dat scheelt behoorlijk in het voordeel van Simpel.
- Al jarenlang gewoon bellen+internet tegelijk zoals je in 2015 al mocht verwachten.

Ik ben het met je eens dat het belangrijk is dat er onafhankelijk concurrentie blijft en 50+ daarin een belangrijke speler is, maar stellen dat Simpel niet dezelfde deals of zelfs beter aanbied momenteel is gewoon niet waar bij de opties van 10 euro en hoger. Als je zo goedkoop mogelijk onbeperkt wilt kunnen bellen maar geen behoefte hebt aan een grotere databundel dan is 50+ wel de goedkoopste optie, en raad het voornamelijk wat ouderen mensen in de familie dan ook aan omdat bellen+internet tegelijk toch niet gedaan wordt.

Maar voor mezelf zal ik deze provider pas overwegen als ze VoLTE eindelijk eens rond hebben, dus geen beloftes of toezeggingen maar daadwerkelijk werkend bij iedereen. Ben bij een gelijke prijs/kwaliteit best bereid om de gunfactor te geven aan een onafhankelijk bedrijf zoals 50+, maar niet als ik daar zelf enorm veel last van ga hebben; bel net iets te vaak terwijl ik ook mobiel internet gebruik om ze voor mezelf nu te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
!mark schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Nou, als ik nu kijk wat ik beide voor 10 euro kan krijgen - want dat is al zeker ~8 jaar het maximum wat ik voor een mobiel abonnement uitgeef en bevalt me prima :P - dan is het toch exact gelijk?

50+ heeft alleen het voordeel dat SMS ook onbeperkt is i.p.v. 500 per jaar en geen inflatiecorrectie. SMS is vooral theoretisch want zou niet weten wat ik ermee moet buiten een handje vol wellicht, heb je alleen het voordeel van geen inflatiecorrectie. Dat is zeker fijn maar behalve als de inflatie weer richting de 10% gaat lopen valt dat in de praktijk ook wel weer mee.

- Bij 40 en 60GB zijn ze goedkoper omdat het eerste jaar óók daar 5 euro is, en niet 5.5 en 7 zoals 50+.
- Als je liever voor éénjarig kiest betaal je bij 50+ gelijk de volle prijs, bij Simpel betaal je ook dan de eerste 6 maanden 5 euro, dat scheelt behoorlijk in het voordeel van Simpel.
- Al jarenlang gewoon bellen+internet tegelijk zoals je in 2015 al mocht verwachten.

Ik ben het met je eens dat het belangrijk is dat er onafhankelijk concurrentie blijft en 50+ daarin een belangrijke speler is, maar stellen dat Simpel niet dezelfde deals of zelfs beter aanbied momenteel is gewoon niet waar bij de opties van 10 euro en hoger. Als je zo goedkoop mogelijk onbeperkt wilt kunnen bellen maar geen behoefte hebt aan een grotere databundel dan is 50+ wel de goedkoopste optie, en raad het voornamelijk wat ouderen mensen in de familie dan ook aan omdat bellen+internet tegelijk toch niet gedaan wordt.

Maar voor mezelf zal ik deze provider pas overwegen als ze VoLTE eindelijk eens rond hebben, dus geen beloftes of toezeggingen maar daadwerkelijk werkend bij iedereen. Ben bij een gelijke prijs/kwaliteit best bereid om de gunfactor te geven aan een onafhankelijk bedrijf zoals 50+, maar niet als ik daar zelf enorm veel last van ga hebben; bel net iets te vaak terwijl ik ook mobiel internet gebruik om ze voor mezelf nu te overwegen.
Ik zie nu dat je voor 40 en 60gb gelijk hebt, de vorige keer dat ik keek was dat anders. Bij 30gb is 50+ goedkoper. Ten eerste betaal je het 2e jaar bij 50+ daadwerkelijk 10 euro en bij Simpel door de inflatiecorrectie iets van 11. Ten 2e kan je bij 50+ de code 2GBGRATIS gebruiken waardoor je elke maand 2gb gratis krijgt. Dat is over 2 jaar toch 48gb, bij elkaar anderhalve maandbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
!mark schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Ik heb vorige week daar een abo afgesloten 60gb voor 5 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:19:
[...]

Ik heb vorige week daar een abo afgesloten 60gb voor 5 euro per maand
En na het eerste jaar is het duurder. Volgens mij 14 euro. En je zit er dus 2 jaar aan vast. Dus gemiddeld 9 euro 50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
En zijn er mensen nu succesvol op 5G / VoLTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55

Winkiller

De Mopperpot

Platte_Band schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:55:
Mijn vrouw nog steeds op 4g, haar telefoon staat op netwerkmodus voorkeur voor 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Platte_Band schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:55:
Dat zijn dan alleen mensen die in de pilot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk. Kreeg onderstaand bericht terug:

Bedankt voor uw e-mailbericht. Wij gaan per 1 september over. Helaas zal het systeem dit in groepen doen en gerandomiseerd. Wanneer u aan de beurt bent, ontvangt u daar bericht over.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 13:03
Vandaag met drie nummers overgezet naar 5G en (voor mij) belangrijker, VoLTE!

Ik merk een positief verschil in snelheid. Hopen dat dit zo blijft als de rest hier ook gebruik van gaat maken!

Edit:
Zag net dat ik weer op 4G zit. Is ook nog een testfase, maar tijdens gebruik van 5G was ik positief gestemd over de snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtQfvbSMYqdGfSVu5ivUpQy86Ic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v2x8Xu9fkJ1MlAKrngIg3aiz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door patathome op 13-08-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:46
ricardoair schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:03:
[Afbeelding]

Even doorbijten en geduld hebben. Het moment is eindelijk daar! :)
Dit geldt voor iedereen of bedoelen ze iedereen in de test groep 😂🤞?

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
jongetje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Dat zijn dan alleen mensen die in de pilot zitten.
Die zijn er niet denk ik, er is helemaal geen pilot 😀

[ Voor 7% gewijzigd door kielkiel op 14-08-2025 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 13:03
Weet nu waarom de telefoon (pixel 8 pro) in de avond terug naar 4g gaat.... Accu bijna leeg. Zodra powerbank wordt aangesloten, dan direct weer 5G verbinding. Was even vergeten dat 5G meer capaciteit van de accu verbruikt

Vooralsnog voelt het internetten via 5G icm 50+ mobiel sneller aan dan hun 4G lijn voor de test. Andere gezinsleden ervaren dit ook.

Wat ook opvalt is dat bellen (het overgaan) sneller gaat. Voorheen als ik iemand via spraak ging bellen, leek het wel alsof deze eerst 50 hops over moest en toen pas over ging. Duurde echt soms 10 seconden dat ik de toon van overgaan hoorde. Nu vrijwel direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
F.A.Q is in ieder geval geupdatet : https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk
Kan ik bellen en internetten tegelijkertijd?
Ja, deze optie is sinds 15-08-2025 automatisch inbegrepen!

Per 15-08-2025 ontvangen alle bestellingen dit automatisch in hun abonnement. Alle bestellingen voor deze datum ontvangen dit met terugwerkende kracht. Dit gebeurd in fases, deze klanten ontvangen een bericht wanneer hun abonnement hier ook over beschikt.

Het is wel van belang dat "Bellen via 4G" is ingeschakeld in de toestelinstellingen.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hèhè! Hopelijk wordt het dan snel uitgerold naar alle bestaande klanten! Wat ik me nog afvraag: werkt VoLTE ook als ik een vast nummer (m'n moeder natuurlijk) bel? Of moet dat via het 2G/3G netwerk gaan.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
the-body schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:26:
[...]

Hèhè! Hopelijk wordt het dan snel uitgerold naar alle bestaande klanten! Wat ik me nog afvraag: werkt VoLTE ook als ik een vast nummer (m'n moeder natuurlijk) bel? Of moet dat via het 2G/3G netwerk gaan.
VoLTE is het stuk tussen je telefoon en de apparatuur (van de technische provider) van 50+, waar het daarna heen gaat is niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik overweeg ook over te tappen op 50+, maar is die uitrol voor 5G eerst bij bestaande abonnees, of wordt je als nieuwe abonnee sowieso vanaf het begin op 5G gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
greatgonzo schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:48:
Ik overweeg ook over te tappen op 50+, maar is die uitrol voor 5G eerst bij bestaande abonnees, of wordt je als nieuwe abonnee sowieso vanaf het begin op 5G gezet?
Nieuwe komen er meteen op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
patathome schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:54:
Vandaag met drie nummers overgezet naar 5G en (voor mij) belangrijker, VoLTE!

Ik merk een positief verschil in snelheid. Hopen dat dit zo blijft als de rest hier ook gebruik van gaat maken!

Edit:
Zag net dat ik weer op 4G zit. Is ook nog een testfase, maar tijdens gebruik van 5G was ik positief gestemd over de snelheid.
Niet overal is 5G bereik, dus dan schakelt je telefoon terug naar 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:40
Fijn dat er eindelijk 5G / VoLTE ondersteuning is!

Ik lees alleen nergens iets over VoWiFi. Iemand daar toevallig al een update over gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik denk dat de focus eerst ligt in alle klanten overzetten naar het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
crunchytail schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:16:
Fijn dat er eindelijk 5G / VoLTE ondersteuning is!

Ik lees alleen nergens iets over VoWiFi. Iemand daar toevallig al een update over gezien?
ondersteunt je toestel dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
boyette schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:11:
[...]

ondersteunt je toestel dat wel?
Zeker. Ik heb nu (nog) geen 50+ Mobiel maar VoWiFi is voor mij een dealbreaker. :)

Op de website hebben ze een heel verhaal over de voordelen staan, met als conclusie: "Bij 50+ mobiel bieden we nog geen native WiFi-bellen aan". |:(

Post is van februari dus ik hoopte op ontwikkelingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crunchytail
Tip: Tot en met woensdag 20 augustus zijn met kortingscode WELKOM5G alle Sim Only abonnementen 1 euro per maand voor het eerste jaar (bij een 2-jarig abonnement voor nieuwe klanten). Vergeet daarnaast 25 euro cashback niet via CashbackXL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuHSz0XF7YJjrOhce56Sl_E999A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xNouFGY11Z4Z8M80MOzxZKQU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door crunchytail op 16-08-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardoair
50+ mobiel-gebruikers, opgelet!

Ik heb even bij de klantenservice van 50+ mobiel gecheckt en gevraagd of ze dit op de site kunnen zetten: bestaande klanten stappen vanaf 1 september over naar het 5G-netwerk met VoLTE. Dat betekent sneller internet, beter bellen én bellen via wifi. Ja, zelfs in dat ene doodse hoekje van je huis. 😎

Nieuwe klanten genieten hiervan nu al… voor ons oude rotten geldt: even wachten nog. ⚡📱

[ Voor 13% gewijzigd door ricardoair op 18-08-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:22
ricardoair schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:35:
50+ mobiel-gebruikers, opgelet!

Ik heb even bij de klantenservice van 50+ mobiel gecheckt en gevraagd of ze dit op de site kunnen zetten: bestaande klanten stappen vanaf 1 september over naar het 5G-netwerk met VoLTE. Dat betekent sneller internet, beter bellen én bellen via wifi. Ja, zelfs in dat ene doodse hoekje van je huis. 😎

Nieuwe klanten genieten hiervan nu al… voor ons oude rotten geldt: even wachten nog. ⚡📱
voLTE betekent niet bellen via wifi, dat is weer een andere techniek.. Komt dit erbij of is dit een vergissing van je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardoair
-

[ Voor 99% gewijzigd door ricardoair op 18-08-2025 17:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricardoair
elponchis schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

voLTE betekent niet bellen via wifi, dat is weer een andere techniek.. Komt dit erbij of is dit een vergissing van je?
Dit komt erbij, zie de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWYy0wqcKCyBBULh2tV6t6IF9Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeIqcHGyQ6MfRRucgwrwvMSM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Dank voor deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik kreeg net een mail dat ik als bestaande klant over ben op het nieuwe netwerk. Sneller dan ik had gedacht! 5G en VoLTE, geen woord over VoWiFi. Mijn telefoon geeft nog gewoon 4G aan trouwens, terwijl ik in het midden van een grotere stad woon. Maar zal wel goed komen. Ook zeggen ze dat ze de kwaliteit van de voicemail verbeterd hebben; dat mocht ook wel want dat kraakte als een ouwe radio uit WOI. Helaas geen Visual voicemail.

Ga nu mijn abbo verlengen daar, mocht ik al een tijdje maar ik keek het even aan.

[ Voor 18% gewijzigd door the-body op 19-08-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kletskopje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-08 11:48
Ik hoop dat het bereik in de trein daarmee ook beter gaat worden. Nu heb je vaak hele stukken zonder internet of heel traag. WiFi in de trein maak ik geen gebruik van ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kletskopje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:43:
Ik hoop dat het bereik in de trein daarmee ook beter gaat worden. Nu heb je vaak hele stukken zonder internet of heel traag. WiFi in de trein maak ik geen gebruik van ivm veiligheid.
Misschien met 5g

Wifi in de trein kan je gewoon beveiligen vanaf je telefoon

Dus wat is het veiligheids probleem dat creëer je zelf ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
kletskopje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:43:
Thuis een Wireguard vpn server draaien op een raspberry pi en een client op je device. Volgens mij ben je dan veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:48:
[...]

Thuis een Wireguard vpn server draaien op een raspberry pi en een client op je device. Volgens mij ben je dan veilig.
Bijv maar dat kan allemaal ook virtueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:07:
[...]

Bijv maar dat kan allemaal ook virtueel
Ik heb geen idee wat je bedoelt, misschien moet je wat uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:19:
[...]

Ik heb geen idee wat je bedoelt, misschien moet je wat uitleg geven.
Neem een vps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:46

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Ik vermoed dat je een VPN bedoelt. Een VPS lijkt me niet direct iets toevoegen ;)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:46:

Ik vermoed dat je een VPN bedoelt. Een VPS lijkt me niet direct iets toevoegen ;)
Ik neem aan (hij is erg beknopt in zijn antwoorden), dat hij bedoelt dat je een vps kan nemen (een elders gehoste virtuele pc) waarop je een vpn server kan draaien tegen maandelijkse kosten. Maar dan is een raspberry pi al gauw goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
[...]

misschien om je eigen vpn op te hosten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

Nee ik zeg wat ik bedoel en ik bedoel wat ik zeg

Op de vps kun Installeer je vpn server waarmee je verbinding maakt met je telefoon
Dan heb je je eigen verbinding beveiligd

De goedkoopste oplossing ook

Hoef je geen rpi etc.. aan te schaffen

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 19-08-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Ik neem aan (hij is erg beknopt in zijn antwoorden), dat hij bedoelt dat je een vps kan nemen (een elders gehoste virtuele pc) waarop je een vpn server kan draaien tegen maandelijkse kosten. Maar dan is een raspberry pi al gauw goedkoper.
Juist

Maar denk niet dat die rbpi goedkoper is

Stroomverbruik
Internet verbinding
Aanschaf..

En die vps kun je ook gebruiken voor andere dingen die je moet hosten

Bespaart al gauw een heleboel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

the-body schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:34:
Ik kreeg net een mail dat ik als bestaande klant over ben op het nieuwe netwerk. Sneller dan ik had gedacht! 5G en VoLTE, geen woord over VoWiFi. Mijn telefoon geeft nog gewoon 4G aan trouwens, terwijl ik in het midden van een grotere stad woon. Maar zal wel goed komen. Ook zeggen ze dat ze de kwaliteit van de voicemail verbeterd hebben; dat mocht ook wel want dat kraakte als een ouwe radio uit WOI. Helaas geen Visual voicemail.

Ga nu mijn abbo verlengen daar, mocht ik al een tijdje maar ik keek het even aan.
Nou, te vroeg gejuicht... Mail was van vanochtend, maar ik merk nog niks van de upgrade. Geen 5G en ik kan ook niet bellen en internetten tegelijk. Telefoon al opnieuw opgestart enzovoort. Sterker nog, op 4G had ik opeens ook geen internet. Gaat lekker daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
Op de website wordt dit dan weer tegengesproken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
the-body schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Nou, te vroeg gejuicht... Mail was van vanochtend, maar ik merk nog niks van de upgrade. Geen 5G en ik kan ook niet bellen en internetten tegelijk. Telefoon al opnieuw opgestart enzovoort. Sterker nog, op 4G had ik opeens ook geen internet. Gaat lekker daar.
En? Inmiddels wel 5g?

• greatgonzo
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Mensen ervaring met bereik buiten de randstad?
Woon zelf in het oosten, dus ben wel benieuwd hoe het bereik in het buitengebied is

Die overzichtskaarten laten altijd dekking zien van >90%, maar dat geloof ik niet altijd

[ Voor 25% gewijzigd door greatgonzo op 21-08-2025 10:50 ]

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
greatgonzo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:36:
Mensen ervaring met bereik buiten de randstad?
Woon zelf in het oosten, dus ben wel benieuwd hoe het bereik in het buitengebied is

Die overzichtskaarten laten altijd dekking zien van >90%, maar dat geloof ik niet altijd
Ik woon zelf in Dronten en heb gewoon goede ontvangst. Eigenlijk heb ik nog nooit problemen met de ontvangst gehad. Dit is wel met het 'oude' netwerk (voor zover dat verschil gaat maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik heb 50+ geappt en kreeg het volgende antwoord...:

50+:
Heeft u al een 5G simkaart ontvangen?

Ik:
Daar is niets over gecommuniceerd. Ik heb niets ontvangen iig.

50+:
Fijn om te horen dat u wilt overstappen op ons nieuwe netwerk. De testfase is succesvol afgerond. In de komende maanden zetten we klanten gefaseerd en willekeurig over; we kunnen helaas niet zien wie wanneer aan de beurt is of hoe groot de groepen zijn. Zodra u bent overgezet, kunt u gebruikmaken van 5G en VoLTE. De dag na de migratie ontvangt u een bericht van ons.
Wilt u liever eerder over op het nieuwe netwerk? We kunnen een nieuwe simkaart toesturen tegen betaling van €5, indien u hiermee akkoord gaat gaan wij dit direct in orde maken!

Dus opeens hebben we een nieuwe simkaart nodig? Klopt dit, want ik heb eerder hier helemaal niets over gehoord.

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:07
Bij Simpel heb ik heel lang dezelfde simkaart. Daar is het stilzwijgend toegevoegd. Er werd over gesproken, hier op een forum. Toen zag ik, dat ik het ook heb.
Dus vraag me af, waarom een nieuwe…?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kielkiel
Ik lees het antwoord van 50+ op een andere manier:
  • Als je nu over wil, dan moet je een nieuwe simkaart bestellen
  • Als je nog even geduld hebt, dan wordt je met je huidige simkaart overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
Ik heb problemen om imessage & facetime op mijn 06-nummer van 50+ te krijgen. Ik denk dat het probleem te herleiden is tot het feit dat het veld "mijn nummer" leeg is in de settings van de sim/mobiel netwerk op m'n iphone.

Met andere sim van simyo (ik heb dual sim) geen probleem.

Vanmiddag 50+ gecontacteerd, die zeggen (suprise surprise) dat het niet aan hun ligt.

Via de zoekfunctie hier wel soortgelijke opmerkingen gevonden uit 2023 (!).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
mdlaat schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 00:49:
Ik heb problemen om imessage & facetime op mijn 06-nummer van 50+ te krijgen. Ik denk dat het probleem te herleiden is tot het feit dat het veld "mijn nummer" leeg is in de settings van de sim/mobiel netwerk op m'n iphone.

Vanmiddag 50+ gecontacteerd, die zeggen (suprise surprise) dat het niet aan hun ligt.

Iemand enig idee?
Zit je al op het 5G netwerk? RCS chats werken ook niet op Android met het oude netwerk, hopelijk wel op het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online

Iemand enig idee?
Gaat het wel goed wanneer je het simyo kaartje verwijdert ?
Dat is geen permanente oplossing, maar geeft wellicht een richting waarin je het moet zoeken.
Heeft apple ook dual sim telefoons ?
Welke telefoon heb je ?

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 22-08-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
Platte_Band schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Zit je al op het 5G netwerk? RCS chats werken ook niet op Android met het oude netwerk, hopelijk wel op het nieuwe.
Nee, nog niet op 5G. VAn berichten in dit forum uit 2023 begrijp ik dat iMessage wel moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
W1ck1e schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Gaat het wel goed wanneer je het simyo kaartje verwijdert ?
Dat is geen permanente oplossing, maar geeft wellicht een richting waarin je het moet zoeken.
Heeft apple ook dual sim telefoons ?
Welke telefoon heb je ?
Simyo-sim is een esim. Als ik die uitschakel, gaat het ook niet goed.
Dit is een iphone SE 2022, met een esim van simyo en een fysieke sim van 50+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Iemand enig idee?
Ik had dit probleem ook, en ook dat ik geen nummer zag bij mijn nummer.
Na belletje hebben ze "iets" gereset, en toen ging het goed.

Dus even bellen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Ik had dit probleem ook, en ook dat ik geen nummer zag bij mijn nummer.
Na belletje hebben ze "iets" gereset, en toen ging het goed.

Dus even bellen.
Tja, zoals ik al schreef heb ik gisteren al contact met ze opgenomen. Hun reactie was dat het probleem niet bij hu lag.

Nu maar weer eens geprobeerd. Reactie nu is dat een reset geen effect daarop heeft, dat alle simkaarten van 50+ nooit een nummer weergeven. Ook zou de optie 'gesprekken en data' op 2G moeten staan, terwijl de enige keuze op de iphone 4G of 5G is 8)7 Klonk allemaal alsof het niet gehinderd werd door enige kennis of kunde.

Afijn, na enig aandringen (irritant dat dat blijkbaar moet) is er nu een nieuwe simkaart onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mdlaat schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Tja, zoals ik al schreef heb ik gisteren al contact met ze opgenomen. Hun reactie was dat het probleem niet bij hu lag.

Reactie nu is dat een reset geen effect daarop heeft, dat alle simkaarten van 50+ nooit een nummer weergeven.
Bullshit, bij mij staat hij er toch ook gewoon haha

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:19
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:46:
[...]

Bullshit, bij mij staat hij er toch ook gewoon haha
Bullshit, bij mij staat hij er toch ook gewoon NIET, bléééér |:(
Oplossing? Geen idee.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste