Nou, als ik nu kijk wat ik beide voor 10 euro kan krijgen - want dat is al zeker ~8 jaar het maximum wat ik voor een mobiel abonnement uitgeef en bevalt me prima

- dan is het toch exact gelijk?
Beide 30GB + onbeperkt bellen voor 10 euro, met 50% korting het eerste jaar.
50+ heeft alleen het voordeel dat SMS ook onbeperkt is i.p.v. 500 per jaar en geen inflatiecorrectie. SMS is vooral theoretisch want zou niet weten wat ik ermee moet buiten een handje vol wellicht, heb je alleen het voordeel van geen inflatiecorrectie. Dat is zeker fijn maar behalve als de inflatie weer richting de 10% gaat lopen valt dat in de praktijk ook wel weer mee.
Maar daar stelt Simpel dus tegenover:
- Bij 40 en 60GB zijn ze goedkoper omdat het eerste jaar óók daar 5 euro is, en niet 5.5 en 7 zoals 50+.
- Als je liever voor éénjarig kiest betaal je bij 50+ gelijk de volle prijs, bij Simpel betaal je ook dan de eerste 6 maanden 5 euro, dat scheelt behoorlijk in het voordeel van Simpel.
- Al jarenlang gewoon bellen+internet tegelijk zoals je in 2015 al mocht verwachten.
Ik ben het met je eens dat het belangrijk is dat er onafhankelijk concurrentie blijft en 50+ daarin een belangrijke speler is, maar stellen dat Simpel niet dezelfde deals of zelfs beter aanbied momenteel is gewoon niet waar bij de opties van 10 euro en hoger. Als je zo goedkoop mogelijk onbeperkt wilt kunnen bellen maar geen behoefte hebt aan een grotere databundel dan is 50+ wel de goedkoopste optie, en raad het voornamelijk wat ouderen mensen in de familie dan ook aan omdat bellen+internet tegelijk toch niet gedaan wordt.
Maar voor mezelf zal ik deze provider pas overwegen als ze VoLTE eindelijk eens rond hebben, dus geen beloftes of toezeggingen maar daadwerkelijk werkend bij iedereen. Ben bij een gelijke prijs/kwaliteit best bereid om de gunfactor te geven aan een onafhankelijk bedrijf zoals 50+, maar niet als ik daar zelf enorm veel last van ga hebben; bel net iets te vaak terwijl ik ook mobiel internet gebruik om ze voor mezelf nu te overwegen.