Beste Jo0p,
In ons enthousiasme over ons supersnelle 5G netwerk zijn we zélf iets te snel gegaan… Sterker nog: we waren sneller dan 5G zelf.
Je ontving onlangs een mail waarin stond dat jouw nummer al was overgezet naar 5G. Alleen dat is (nog) niet zo. Onze excuses daarvoor.
Het goede nieuws? Je zit er héél dichtbij. In de loop van komende week wordt je nummer daadwerkelijk overgezet naar ons 5G netwerk. Daar hoef je niets voor te doen en je merkt er vrijwel niets van, behalve dan straks een nóg betere verbinding. Lekker handig
Dus: nog héél even geduld, dan heb ook jij bel- en surfplezier op ons razendsnelle netwerk.
Met vriendelijke groet,
Team 50+Mobiel
.
[ Voor 99% gewijzigd door Jo0p op 23-08-2025 17:36 ]
Vanochtend weer de mail gekregen dat ik overgezet zou zijn op 5G en VoLTE. En warempel, het klopt! Wel valt het me op dat de internetsnelheid een stuk langzamer is als je een telefoongesprek voert, consistent 25Mbps versus ruim 100 Mbps.
Wat wel een probleem is: mijn voicemail bellen lukt niet meer via het tabblad Voicemail in de Telefoon-app. Ik krijg de melding Gesprek mislukt. Als ik bel via 1233 dan krijg ik wel voicemail. Klaarblijkelijk moet ik het voicemail telefoonnummer wijzigen alleen dat lukt ook niet. Via het bellen van *#5005*86# zou je je huidige ingestelde vm-nummer moeten zien, maar ik krijg de melding "Fout bij uitvoeren verzoek. Onbekende fout". En als ik *5005*86*+31659131233# bel om het vm-nummer te wijzigen gebeurt er helemaal niets. Iemand enig idee hoe ik het nummer kan wijzigen?
Wat wel een probleem is: mijn voicemail bellen lukt niet meer via het tabblad Voicemail in de Telefoon-app. Ik krijg de melding Gesprek mislukt. Als ik bel via 1233 dan krijg ik wel voicemail. Klaarblijkelijk moet ik het voicemail telefoonnummer wijzigen alleen dat lukt ook niet. Via het bellen van *#5005*86# zou je je huidige ingestelde vm-nummer moeten zien, maar ik krijg de melding "Fout bij uitvoeren verzoek. Onbekende fout". En als ik *5005*86*+31659131233# bel om het vm-nummer te wijzigen gebeurt er helemaal niets. Iemand enig idee hoe ik het nummer kan wijzigen?
This title is for sale, please send me a PM
Hier idem. Ook benieuwd naar een eventuele oplossing.the-body schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:53:
Wat wel een probleem is: mijn voicemail bellen lukt niet meer via het tabblad Voicemail in de Telefoon-app. Ik krijg de melding Gesprek mislukt. Als ik bel via 1233 dan krijg ik wel voicemail.
Nieuwe sim ontvangen. Nu is "mijn nummer" wel gevuld. Echter, iMessage & facetime willen nog steeds niet:mdlaat schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 00:49:
Ik heb problemen om imessage & facetime op mijn 06-nummer van 50+ te krijgen. Ik denk dat het probleem te herleiden is tot het feit dat het veld "mijn nummer" leeg is in de settings van de sim/mobiel netwerk op m'n iphone.
:strip_exif()/f/image/cl7HKOi3a6bVewgWAlDi88qf.png?f=user_large)
Een gouden tip blijft welkom :-)
Dit probleem had ik afgelopen week ook bij het overstappen naar een nieuwe simkaart. Ik had er vier dagen last van. Ik bleef proberen te activeren (iMessage uitzetten en weer aanzetten, dagelijks), maar het werkte niet. Ik had er een melding van gemaakt bij 50+ Mobiel en Apple. Op een gegeven moment was ik in een dorp naast de stad waar ik woon. Daar deed ik opnieuw een poging, en toen werkte het ineens wel.mdlaat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:10:
[...]
Nieuwe sim ontvangen. Nu is "mijn nummer" wel gevuld. Echter, iMessage & facetime willen nog steeds niet:
[Afbeelding]
Een gouden tip blijft welkom :-)
Eerder werd hier vermeld dat de kortingscode WELKOM5G maar 3 dagen zou werken. De code werkt nogsteeds, je kan dus nogsteeds alle 2jarige abonnementen kiezen en de eerste 12 maanden maar 1 euro per maand betalen. Bijvoorbeeld 60gb per maand onbeperkt bellen en smssen de eerste 12 maanden voor 1 euro daarna voor 14 euro.Eerder werd hier vermeld dat de kortingscode WELKOM5G maar 3 dagen zou werken. De code werkt nogsteeds, je kan dus nogsteeds alle 2jarige abonnementen kiezen en de eerste 12 maanden maar 1 euro per maand betalen. Bijvoorbeeld 60gb per maand onbeperkt bellen en smssen de eerste 12 maanden voor 1 euro daarna voor 14 euro.
Krijg nou wat! Na een paar dagen is het, schijnbaar spontaan, gaan werken. Nergens meer aankomen, hoera!ricardoair schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Dit probleem had ik afgelopen week ook bij het overstappen naar een nieuwe simkaart. Ik had er vier dagen last van. Ik bleef proberen te activeren (iMessage uitzetten en weer aanzetten, dagelijks), maar het werkte niet. Ik had er een melding van gemaakt bij 50+ Mobiel en Apple. Op een gegeven moment was ik in een dorp naast de stad waar ik woon. Daar deed ik opnieuw een poging, en toen werkte het ineens wel.
Fijn dat het weer werkt! 💪🏻mdlaat schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:18:
[...]
Krijg nou wat! Na een paar dagen is het, schijnbaar spontaan, gaan werken. Nergens meer aankomen, hoera!
heb je wel een email gehad dat je overgezet was?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb ondertussen 3 mailtjes gehad dat ik over was ;-)
De eerste werd overigens gerectificeerd, pas bij de derde was ik ook direct over.
De eerste werd overigens gerectificeerd, pas bij de derde was ik ook direct over.
Ze zetten bestaande klanten in september en oktober over. Het is nu 3 september dus heb gewoon geduld.
Ik was al over kreeg ook weer mail dat ze me zouden overzetten. Het gaat blijkbaar een beetje rommelig.
Wellicht dat m'n vrouw is overgezet. Ze heeft totaal geen bereik meer, alleen noodoproepen etc. Laat haar even de telefoon opnieuw opstarten. We gaan 't zien.
Edit: dat blijkt een algehele storing te zijn.
Even afwachten dus.
Edit: dat blijkt een algehele storing te zijn.
Even afwachten dus.
[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 06-09-2025 12:12 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Goedemiddag! Door een gedeeltelijke netwerkstoring kunnen sommige 50+ mobiel gebruikers niet bellen, gebeld worden of gebruik maken van mobiele data. Het technische team is druk bezig om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Bericht van 50plus via WhatsApp
Bericht van 50plus via WhatsApp
örkelljunga, nergens last van
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Klantenservice zat helaas fout. VoWiFi wordt vooralsnog niet geactiveerd.ricardoair schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:34:
[...]
Dit komt erbij, zie de foto.
[Afbeelding]
Ondersteunen jullie bellen via Wi-Fi (VoWiFi)?:
We hopen dit in de toekomst te kunnen ondersteunen. Maar momenteel is nog niet bekend in welke periode dit dan eventueel beschikbaar zou worden. Wanneer hier meer informatie over bekend is zullen we dat op deze pagina bijwerken.
:strip_exif()/f/image/1Qmq8Lae5N5OU2yiKffcqk6y.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand anders problemen met het ontvangen van 2FA smsjes? Ik ontvang plots geen 2FA smsjes meer, normale SMSjes, bellen, en data werken prima. Zelfde probleem als ik de simkaart in andere telefoons probeer, dus het is zeker een probleem bij 50+.
De afgelopen dagen 50+ Mobiel klantenservice vele keren gebeld. 1e lijn weet niets, en het technische team is niet telefonisch bereikbaar. Ze kunnen geen indicatie geven wanneer ze naar het probleem kunnen kijken, dus je zoekt het maar uit...
De afgelopen dagen 50+ Mobiel klantenservice vele keren gebeld. 1e lijn weet niets, en het technische team is niet telefonisch bereikbaar. Ze kunnen geen indicatie geven wanneer ze naar het probleem kunnen kijken, dus je zoekt het maar uit...
[ Voor 0% gewijzigd door Bleepbloop op 09-09-2025 11:44 . Reden: Typo ]
Toevallig had ik het een paar dagen terug met een PayPal 2FA code die niet aankwam. Maar het is wel een N=1 steekproef; wanneer ik de voorlaatste SMS heb ontvangen zou ik echt niet meer weten;-)Bleepbloop schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:34:
Heeft iemand anders problemen met het ontvangen van 2FA smsjes? Ik ontvang plots geen 2FA smsjes meer, normale SMSjes, bellen, en data werken prima. Zelfde probleem als ik de simkaart in andere telefoons probeer, dus het is zeker een probleem bij 50+.
De afgelopen dagen 50+ Mobiel klantenservice vele keren gebeld. 1e lijn weet niets, en het technische team is niet telefonisch bereikbaar. Ze kunnen geen indicatie geven wanneer ze naar het probleem kunnen kijken, dus je zoekt het uit maar uit...
Dank! Ja, zeer begrijpelijk, gelukkig gebruiken de meeste diensten betere 2FA methodes. Maar voor de paar die van SMS afhankelijk zijn is het een buitengewoon onhandig probleem. Het lijkt een short code messaging instelling bij de provider te zijn https://discussions.apple.com/thread/254880617?sortBy=rankjeanpaulh schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:58:
[...]
Toevallig had ik het een paar dagen terug met een PayPal 2FA code die niet aankwam. Maar het is wel een N=1 steekproef; wanneer ik de voorlaatste SMS heb ontvangen zou ik echt niet meer weten;-)
Dat is al heel lang zoBleepbloop schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:34:
En dat accepteert men? Tijd om bij 50+ te vertrekken dus.
Ik ben overgezet en het werkt prima, op de storing van laatst na. Bellen is nu snel en van goede kwaliteit. Ook bellen en internetten gaat nu prima.kielkiel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:24:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met de 5G uitrol?
Maar ik stel niet van die hoge eisen..
Ik merk dat als iemand de voicemail inspreekt deze wordt afgekapt na een tiental seconden. Niet altijd, wel soms. Erg lastig, ook voor mijn klanten (mijn zzp'er). Ook kan ik nog steeds niet via het tabblad Voicemail van mijn iPhone de vm bellen, Gesprek mislukt krijg ik dan.
Ik kon ook eerder de voicemail niet gebruiken via het tabblad Voicemail op mijn iPhone, want dan kreeg ik steeds ‘Gesprek mislukt’. Nu werkt het gelukkig wel en kan ik de voicemail gewoon via het tabblad gebruiken. Het kan trouwens even duren voordat jij dit ook kunt gebruiken; dat komt door de overgang naar het andere platform (5G netwerk) en een technische instelling.the-body schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:14:
Ik merk dat als iemand de voicemail inspreekt deze wordt afgekapt na een tiental seconden. Niet altijd, wel soms. Erg lastig, ook voor mijn klanten (mijn zzp'er). Ook kan ik nog steeds niet via het tabblad Voicemail van mijn iPhone de vm bellen, Gesprek mislukt krijg ik dan.
[ Voor 6% gewijzigd door ricardoair op 12-09-2025 12:30 ]
Net getest, en nu werkt het wel opeens. Gisteren nog niet. Fijn!ricardoair schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:28:
[...]
Ik kon ook eerder de voicemail niet gebruiken via het tabblad Voicemail op mijn iPhone, want dan kreeg ik steeds ‘Gesprek mislukt’. Nu werkt het gelukkig wel en kan ik de voicemail gewoon via het tabblad gebruiken. Het kan trouwens even duren voordat jij dit ook kunt gebruiken; dat komt door de overgang naar het andere platform (5G netwerk) en een technische instelling.
Nu nog het probleem van de voicemails die abrupt afgebroken worden.
Heb je dat zelf getest ?the-body schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:51:
[...]
Net getest, en nu werkt het wel opeens. Gisteren nog niet. Fijn!
Nu nog het probleem van de voicemails die abrupt afgebroken worden.
Ik ga overstappen vanuit Odido naar 50+ mobiel. Ik ben benieuwd! Ik zag al een kortingscode voorbij komen, bedankt daarvoor.
Uh...., ja? Wie anders
Je bedoelt het beluisteren van de berichtenthe-body schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:42:
[...]
Uh...., ja? Wie anders, gaat om de vm bellen, niet om inspreken.