Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:26:
[...]
Dat 'HD audio' vertaalt OnePlus naar VoLTE, want daarnaast (in de instellingen) zie ik een VoLTE-logo, dus wat minder aanvallend (door te insinueren dat ik maar gemakzuchtig ben) mag ook wel. 

Een OnePlus-toestel dus. Op de website hebben ze het over Motorola-toestellen, en welilcht meer toestellen. Wellicht maar contact opnemen dan maar. Verder geen idee, behalve te zeggen dat ik gemakzuchtig ben?

Laat ik je proberen verder te helpen in plaats van aan te vallen. Daar hebben we meer aan met zijn allen.
Ik heb denk ik hetzelfde probleem, ook met een One+ toestel (Nord 4). Ik heb er 2 SIM-kaarten in zitten. Een kaartje van een Duitse aanbieder (roaming op KPN) en een 50+ kaartje. 
Sinds de overgang is de gespreskwaliteit slechter geworden. In de eerste weken was er geen gesprek te voeren, nu is het redelijk, maar zeker niet beter dan voorheen.
Wanneer ik naar de instellingen van de SIMs kijk (Instellingen -> mobiel netwerk en dan of SIM1 of SIM2 kies) dan kom ik in de onderstaande instellingen terecht. Hier zie je bij de 50+ kaart de hele optie VoLTE niet, en bij de Duitse kaart wel.
:strip_exif()/f/image/QN00nO4ULlbGzuf6UKkOHC2A.png?f=user_large) 
:strip_exif()/f/image/XemDymOaknjeFRsMPGe2pFdn.png?f=user_large) 
Ik ben hierover ook in contact het de klantenservice. Ze staan je vriendelijk te woord, maar we komen nog niet echt tot een oplossing.
Wanneer ik SIM1 en SIM2 van slot wissel dan blijft het probleem hetzelfde.