Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-10 19:39
Van wat ik tegenkwam wordt het bij UDP en TCP gebruikt; officieel niet geregistreerd, maar wel bekend gebruikt door Citrix. Nu ontgaat mij waarom dit nu zo ineens tot conflicten zou kunnen leiden na 2 jaar, maar dit is iets wat ik zou kunnen testen door naar 1480 te gaan oid. (eentje die niet in de grote lijsten met reserveringen staat iig)
Tweaker_Ruwy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:34:
[...]
mijn werkgever gebruikt UDP 1194 voor verbindingen naar kantoor, dus dezelfde poort benutten leidt tot conflicten.
Naast het feit dat mijn router zelf ook een VPN client is die UPD1194 gebruikt. UDP1194 is dus conflictgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
Tweaker_Ruwy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:59:
[...]

Van wat ik tegenkwam wordt het bij UDP en TCP gebruikt; officieel niet geregistreerd, maar wel bekend gebruikt door Citrix. Nu ontgaat mij waarom dit nu zo ineens tot conflicten zou kunnen leiden na 2 jaar, maar dit is iets wat ik zou kunnen testen door naar 1480 te gaan oid. (eentje die niet in de grote lijsten met reserveringen staat iig)

[...]

[...]

Naast het feit dat mijn router zelf ook een VPN client is die UPD1194 gebruikt. UDP1194 is dus conflictgebied.
Udp is sowieso een oud protocol waarom gebruik je dat eigenlijk

Als je toch gaat switchen ga naar tcp op ovpn
of naar wireguard nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:12
boyette schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

UDP is de defacto standaard van openvpn en jonger dan TCP. Sowieso is UDP in de basis sneller maar TCP betrouwbaarder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
powerboat schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

UDP is de defacto standaard van openvpn en jonger dan TCP. Sowieso is UDP in de basis sneller maar TCP betrouwbaarder ;).
dat het de de standaard is van ovpn maakt het niet de standaard van het internet
het is een brak protocol hedendaags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
boyette schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

dat het de de standaard is van ovpn maakt het niet de standaard van het internet
het is een brak protocol hedendaags
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar er draaien zoveel diensten die draaien op UDP die het hedendaagse internet in de lucht houden.

Niks brak aan het protocol UDP werkt gewoon zo, het is zo ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-10 19:39
[...]
TCP heeft meer overhead en is daarmee langzamer. Aangezien OVPN van zichzelf al niet de snelste is zie ik niet in waarom ik nog verder zou inleveren.

Dus eigenlijk dan kan ik beter overstappen naar KPN omdat die beter is omdat 1 test toont dat het bij hun wel werkt. Wellicht zelfs de simpelste oplossing aangezien ik dan enkel een sim hoef te vervangen ipv een compleet andere server + client ervoor op moeten zetten. Neemt niet weg dat ik enkel telegrammen als reactie krijg zonder verdere uitleg waarom het dan feitelijk wel of niet zou werken.

Desondanks heb ik mijn antwoord gevonden. Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tweaker_Ruwy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:05:
[...]

TCP heeft meer overhead en is daarmee langzamer. Aangezien OVPN van zichzelf al niet de snelste is zie ik niet in waarom ik nog verder zou inleveren.

Dus eigenlijk dan kan ik beter overstappen naar KPN omdat die beter is omdat 1 test toont dat het bij hun wel werkt. Wellicht zelfs de simpelste oplossing aangezien ik dan enkel een sim hoef te vervangen ipv een compleet andere server + client ervoor op moeten zetten. Neemt niet weg dat ik enkel onliners als tegenargument krijg zonder verdere uitleg waarom het dan feitelijk wel of niet zou werken.

Desondanks heb ik mijn antwoord gevonden. Fijne avond.
Omdat daar geen eenduidig antwoord op is

Dat moet je onderzoeken

Is geen toverforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:12
[...]

Wireguard gebruikt ook UDP ;-)
Niet dat daar verder iets mis mee is, maar just saying.

Wikipedia: WireGuard

[ Voor 7% gewijzigd door jeanpaulh op 08-10-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jeanpaulh schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:43:
[...]

Wireguard gebruikt ook UDP ;-)
Niet dat daar verder iets mis mee is, maar just saying.

Wikipedia: WireGuard
Dat maakt in dit geval niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MysterionNL schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:19:
Heeft iemand anders ook last van vertraging tijdens het bellen sinds de upgrade naar 5G? Heb nu meermaals gehad dat er na ongeveer 5 minuten bellen (kan ook wat meer zijn) vertraging op de lijn komt en we elkaars stemmen pas na een aantal seconden horen.
Lijkt inderdaad congestie te zijn door de volte
Schakel deze maar eens uit
Of zet je telefoon op 2g en check eens wat we dan gebeurt..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 17:42
Even een verhaaltje omdat een positief geluid ook leuk is om te lezen.
Inmiddels ben ik twee jaar klant bij 50+ en was ik het wachten op VoLTE wel een beetje beu. Precies op het moment dat ik een aanbieding kreeg om te verlengen, kwam de SMS binnen met de aankondiging dat ik binnenkort overgezet zou worden. Na een aantal dagen wachten werkt het zoals de bedoeling is. Eindelijk up-to-date file info als ik zit te bellen in de auto! Hoera!
Omdat dit voor mij het enige minpuntje was (waar ik ook al van op de hoogte was toen ik de eerste keer bestelde) en het nu allemaal (data, bellen, SMS en voice over wifi) netjes werkt, heb ik twee jaar verlengd met de paar euro per maand aanbieding voor het eerste jaar. Tevreden klant!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:04
boyette schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 01:28:
[...]

Lijkt inderdaad congestie te zijn door de volte
Schakel deze maar eens uit
Of zet je telefoon op 2g en check eens wat we dan gebeurt..
Ik heb er ook last van. Contact gezocht met de helpdesk vorige week en die gaf aan dat ik de netwerkinstellingen moest wissen. Dat heb ik gedaan, nu alleen nog wat lange belletjes plegen als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:00:
Ik zit nu bij YouFone en vandaag loopt mijn 2-jarig abonnement af. Nu zie ik dat, ondanks ik bij 'verlengen: YouFone' aanklik, 50+ Mobiel nog steeds goedkoper is. Voelt somehow een beetje raar om een provider te kiezen die zich richt tot 50-plussers terwijl ik daar zelf ver vandaan zit. :+

[Afbeelding]

Nu heb ik VoLTE en VoWiFi via YouFone. Werkt dat ook goed bij 50+ Mobiel? Het gaat bij mij om een OnePlus Nord 3. Ik kwam wel net dit tegen: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte.

Wel vreemd dat als ik nu bij 'verlengen: 50+ Mobiel' aanklik, YouFone ineens weer goedkoper wordt (mocht ik over 2 jaar weer willen overstappen). Dat betekent dus dat je als nieuwe klant ineens goedkoper uit bent dan als bestaande klant. Maar goed, voor die kleine meerprijs heb je wel onbeperkt bellen/minuten en dubbel zoveel data.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn er dingen waar ik rekening moet houden bij 50+ Mobiel wat bijvoorbeeld tegenvalt?
Tijdje terug had ik het al over VoLTE, zie hierboven, maar sinds vandaag is mijn 50+ Mobiel-abonnement actief. Valt mij op dat ik géén VoLTE heb, ook niet als ik 5G aanzet (ik gebruik normaal 4G, omdat 5G m'n accu leegtrekt). Vo-WiFi heb ik dan weer wel.

Maar wat ik hieruit begrijp is dat het dus een geleidelijke roll-out is? Ik ben een nieuwe klant, dus zou dat out-of-the-box moeten werken volgens deze pagina: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Tijdje terug had ik het al over VoLTE, zie hierboven, maar sinds vandaag is mijn 50+ Mobiel-abonnement actief. Valt mij op dat ik géén VoLTE heb, ook niet als ik 5G aanzet (ik gebruik normaal 4G, omdat 5G m'n accu leegtrekt). Vo-WiFi heb ik dan weer wel.

Maar wat ik hieruit begrijp is dat het dus een geleidelijke roll-out is? Ik ben een nieuwe klant, dus zou dat out-of-the-box moeten werken volgens deze pagina: https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte
Hoe valt je dat op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ten eerste dat de kwaliteit van het bellen nogal ruk was en ten tweede omdat ik het niet in m'n Android-instellingen zie staan (normaliter zie je dat je een voorkeur kan instellen). Bij dat belletje van vandaag zag ik ook geen "HD" staan, dus ga ik er maar gemakshalve vanuit dat ik geen VoLTE heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:49:
[...]

Ten eerste dat de kwaliteit van het bellen nogal ruk was en ten tweede omdat ik het niet in m'n Android-instellingen zie staan (normaliter zie je dat je een voorkeur kan instellen). Bij dat belletje van vandaag zag ik ook geen "HD" staan, dus ga ik er maar gemakshalve vanuit dat ik geen VoLTE heb.
Tja... Dus het probleem is niet dat je geen volte hebt maar dat je gemakzuchtig bent en geen hd audio hebt
Is een heel ander issue en het heeft er ook niets mee te maken

Wat voor toestel heb je ?

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 20-10-2025 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

boyette schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:19:
[...]

Tja... Dus het probleem is niet dat je geen volte hebt maar dat je gemakzuchtig bent en geen hd audio hebt
Is een heel ander issue en het heeft er ook niets mee te maken

Wat voor toestel heb je ?
Dat 'HD audio' vertaalt OnePlus naar VoLTE, want daarnaast (in de instellingen) zie ik een VoLTE-logo, dus wat minder aanvallend (door te insinueren dat ik maar gemakzuchtig ben) mag ook wel. :)

Een OnePlus-toestel dus. Op de website hebben ze het over Motorola-toestellen, en welilcht meer toestellen. Wellicht maar contact opnemen dan maar. Verder geen idee, behalve te zeggen dat ik gemakzuchtig ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:26:
[...]

Dat 'HD audio' vertaalt OnePlus naar VoLTE, want daarnaast (in de instellingen) zie ik een VoLTE-logo, dus wat minder aanvallend (door te insinueren dat ik maar gemakzuchtig ben) mag ook wel. :)

Een OnePlus-toestel dus. Op de website hebben ze het over Motorola-toestellen, en welilcht meer toestellen. Wellicht maar contact opnemen dan maar. Verder geen idee, behalve te zeggen dat ik gemakzuchtig ben?
Gemakshalve maakt gemakzuchtig

zoek het probleem in je Chinese toestel niet bij 50+
Volte functioneert gewoon.
Er is niets mis met je abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

boyette schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Gemakshalve maakt gemakzuchtig

zoek het probleem in je Chinese toestel niet bij 50+
Volte functioneert gewoon.
Er is niets mis met je abonnement
Ik zei helemaal niet dat er iets mis zou kunnen zijn met mijn abonnement. Ik vroeg letterlijk enkel of het een geleidelijke roll-out is. Mijn post was bedoelt om te kijken of anderen eenzelfde soort probleem hebben, en of iemand daar iets op weet. Als ik heel 50+ Mobiel over 1 kam wilde scheren door te zeggen "dat bij niemand VoLTE werkt" had ik het wel anders verwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:32:
[...]

Ik zei helemaal niet dat er iets mis zou kunnen zijn met mijn abonnement. Ik vroeg letterlijk enkel of het een geleidelijke roll-out is. Mijn post was bedoelt om te kijken of anderen eenzelfde soort probleem hebben, en of iemand daar iets op weet. Als ik heel 50+ Mobiel over 1 kam wilde scheren door te zeggen "dat bij niemand VoLTE werkt" had ik het wel anders verwoord...
Je begrijpt het nog niet
Je volte functioneert gewoon
Er is geen probleem met je volte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

• 'HD voice' = VoLTE
  • VoLTE/HD zie ik niet staan binnen een belgesprek (zojuist getest)
  • Kwaliteit is opnieuw niet helder zoals ik dat voorheen had
  • Dat alles wijst erop dat VoLTE niet werkt, wat dan ook de oorzaak is. Waarschijnlijk wordt OnePlus nog niet ondersteunt door 50 Plus Mobiel.
  • Hoe kom je er dan bij dat 'mijn VoLTE gewoon functioneert'?
Makkelijker kan ik het niet voor je opsommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:46:
  • 'HD voice' = VoLTE
  • VoLTE/HD zie ik niet staan binnen een belgesprek (zojuist getest)
  • Kwaliteit is opnieuw niet helder zoals ik dat voorheen had
  • Dat alles wijst erop dat VoLTE niet werkt, wat dan ook de oorzaak is. Waarschijnlijk wordt OnePlus nog niet ondersteunt door 50 Plus Mobiel.
  • Hoe kom je er dan bij dat 'mijn VoLTE gewoon functioneert'?
Makkelijker kan ik het niet voor je opsommen.
Doe je sim in een andere telefoon gewoon een Europese en het zal gewoon functioneren

Het probleem is niet dat 50+ je telefoon niet ondersteunt maar andersom als er al een probleem is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:26:
[...]

Laat ik je proberen verder te helpen in plaats van aan te vallen. Daar hebben we meer aan met zijn allen.

Ik heb denk ik hetzelfde probleem, ook met een One+ toestel (Nord 4). Ik heb er 2 SIM-kaarten in zitten. Een kaartje van een Duitse aanbieder (roaming op KPN) en een 50+ kaartje.
Sinds de overgang is de gespreskwaliteit slechter geworden. In de eerste weken was er geen gesprek te voeren, nu is het redelijk, maar zeker niet beter dan voorheen.
Wanneer ik naar de instellingen van de SIMs kijk (Instellingen -> mobiel netwerk en dan of SIM1 of SIM2 kies) dan kom ik in de onderstaande instellingen terecht. Hier zie je bij de 50+ kaart de hele optie VoLTE niet, en bij de Duitse kaart wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRi5X22HmGm66mJ6y8sGsAsZaSo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QN00nO4ULlbGzuf6UKkOHC2A.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi7vsOwodgBDkGaepbQ1rNerzus=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XemDymOaknjeFRsMPGe2pFdn.png?f=user_large

Ik ben hierover ook in contact het de klantenservice. Ze staan je vriendelijk te woord, maar we komen nog niet echt tot een oplossing.
Wanneer ik SIM1 en SIM2 van slot wissel dan blijft het probleem hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:12
jeanpaulh schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:54:
[...]

Laat ik je proberen verder te helpen in plaats van aan te vallen. Daar hebben we meer aan met zijn allen.

Ik heb denk ik hetzelfde probleem, ook met een One+ toestel (Nord 4). Ik heb er 2 SIM-kaarten in zitten. Een kaartje van een Duitse aanbieder (roaming op KPN) en een 50+ kaartje.
Sinds de overgang is de gespreskwaliteit slechter geworden. In de eerste weken was er geen gesprek te voeren, nu is het redelijk, maar zeker niet beter dan voorheen.
Wanneer ik naar de instellingen van de SIMs kijk (Instellingen -> mobiel netwerk en dan of SIM1 of SIM2 kies) dan kom ik in de onderstaande instellingen terecht. Hier zie je bij de 50+ kaart de hele optie VoLTE niet, en bij de Duitse kaart wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben hierover ook in contact het de klantenservice. Ze staan je vriendelijk te woord, maar we komen nog niet echt tot een oplossing.
Jij laat verschillende opties zien die ik niet kende :)
Op mijn Samsung telefoon heb ik inderdaad een vergelijkbaar probleem: voor de simkaart van mijn werk kan ik wel selecteren " gebruik zo mogelijk de gegevens verbinding voor oproepen". Deze optie bestaat bij 50+ mobiel niet. Ondanks dat ik wel op 5G zit.

Laatst bij het bellen in de auto leek Google Maps de verbinding kwijt tijdens een telefoongesprek, dus bellen + internet lijkt niet te werken ondanks hun belofte. Kan dit te maken hebben met een oude simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jeanpaulh schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk, daar heb ik wat aan, dank!

Ik heb zelf een Nord 3, mijn ma (ook sinds gisteren over naar 50 Plus Mobiel) heeft de Nord 4. Het gekke is wel dat ik 4G blijf behouden als ik in een belletje zit (gisteravond getest). Maar inderdaad: ik mis dus ook die VoLTE-optie in de instellingen, vandaar dat ik er dus zeker van was dat VoLTE niet werkt.

Ik zal het ook wel even aankaarten bij de klantenservice, hopelijk gaat er dan een belletje rinkelen, als ze er een incident van maken en het daadwerkelijk ergens loggen... Ik hoor graag als je nog een update hebt over dit euvel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

peter13579 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Laatst bij het bellen in de auto leek Google Maps de verbinding kwijt tijdens een telefoongesprek, dus bellen + internet lijkt niet te werken ondanks hun belofte. Kan dit te maken hebben met een oude simkaart?
Wellicht wel, want in mijn test kan ik tegelijkertijd bellen en 4G gebruiken (SIM-kaart is paar weken oud). Wanneer heb je de SIM-kaart gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Als je * # * # 4 6 3 6 # * # * intoetst in je dailer en het nummer draait kun je op de sim zien of VoLTE-registraie actief is. Bij mij staat VoLTE-registraie op grijs, wat wellicht aanduidt dat de VoLTE nog niet beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KipJPNRDvrNADHWpu-qSB1XZL88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WAGMkREXyQ1XTMiGqVCgmGzG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door powerboat op 21-10-2025 10:06 . Reden: te weinig koffie op! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:12
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:02:
[...]

Wellicht wel, want in mijn test kan ik tegelijkertijd bellen en 4G gebruiken (SIM-kaart is paar weken oud). Wanneer heb je de SIM-kaart gekregen?
Mijn abonnement loopt nu bijna 2 jaar, dus mijn simkaart is ongeveer 2 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

peter13579 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Mijn abonnement loopt nu bijna 2 jaar, dus mijn simkaart is ongeveer 2 jaar oud.
Zou moeten kunnen, als ik deze pagina mag geloven: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk. Dit is overigens sowieso wel interessant:
De optie "Bellen via 4G" is i.c.m. een simkaart op het Vodafone netwerk niet zichtbaar in de toestelinstellingen maar staat, mits het toestel dit ondersteund, standaard op de achtergrond aan.
Maar dat is raar, want waarom staat VoLTE-registratie dan uit op het screenshot van powerboat?

@jeanpaulh

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-10-2025 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-10 17:39
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Zou moeten kunnen, als ik deze pagina mag geloven: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk. Dit is overigens sowieso wel interessant:

[...]

Maar dat is raar, want waarom staat VoLTE-registratie dan uit op het screenshot van powerboat?

@jeanpaulh
Test eens het volgende: zet wifi uit en bel via 50+. Probeer tijdens de oproep te internetten. werkt dit? Dan bel je via volte. Werkt dit niet dan bel je niet via volte. Hd voice werkt bij 50+ vaak niet, ook als volte wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
Techfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Test eens het volgende: zet wifi uit en bel via 50+. Probeer tijdens de oproep te internetten. werkt dit? Dan bel je via volte. Werkt dit niet dan bel je niet via volte. Hd voice werkt bij 50+ vaak niet, ook als volte wel werkt.
Dat is inderdaad een slimme test!

In mijn geval zit ik zonder bellen op 50Mbit/s en met bellen op 10Mbit/s. Dus weer zo'n twijfelgeval.
10Mbit is te snel om terug te zijn gevallen naar 2G, maar het absoluut niet hetzelfde als 'zonder bellen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jeanpaulh schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:26:
[...]

Dat is inderdaad een slimme test!

In mijn geval zit ik zonder bellen op 50Mbit/s en met bellen op 10Mbit/s. Dus weer zo'n twijfelgeval.
10Mbit is te snel om terug te zijn gevallen naar 2G, maar het absoluut niet hetzelfde als 'zonder bellen'.
Ja ok.. kort samengevat alles werkt gewoon zoals het hoort.

Er is dus geen probleem

Advies
Koop een fatsoenlijke telefoon
Die vind je niet op Ali express
Dit is wel erg bot en kortaf en niet bepaald constructief.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 22-10-2025 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-10 06:12
boyette schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 01:17:
[...]

Er is dus geen probleem

Advies
Oneplus is gewoon een officieel in Nederland verkochte telefoon. Ik heb zelf de OP12 en op Odido werkt hij prima, dus bij 50+ zou hij ook gewoon moeten werken dan hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Techfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, dus lijkt dat VoLTE wel werkt. Ik dacht dat 'HD Voice' standaard inbegrepen zat bij VoLTE, omdat dat bijna net zo oud is: review: Een einde aan blikkerig bellen - hd-voice en bellen over 4g. Daarom ging ik er vanuit dat ik geen VoLTE had, omdat de kwaliteit niet al te goed is. Weet iemand waarom dat zo is, aangezien HD Voice al best een lange tijd bestaat? Ondersteunt 50+ Mobiel dit niet? Anderen hebben er ook last van, dus volgens mij ondersteunt 50+ Mobiel dit niet: Nico Klus in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"
boyette schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 01:17:
[...]

Er is dus geen probleem

Advies
Wat een rare reactie zonder enige kennis. Ik had zelfs met mijn OnePlus 2 en OnePlus 3 uit 2014 en 2015 al VoLTE en HD Voice. Dat jij die merken niet kent betekent niet dat het geen degelijke telefoons zijn. :? Daarnaast hebben anderen hetzelfde probleem met HD Voice, en niet iedereen hier heeft een Chinaphone.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-10-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, dus lijkt dat VoLTE wel werkt. Ik dacht dat 'HD Voice' standaard inbegrepen zat bij VoLTE, omdat dat bijna net zo oud is: review: Een einde aan blikkerig bellen - hd-voice en bellen over 4g. Daarom ging ik er vanuit dat ik geen VoLTE had, omdat de kwaliteit niet al te goed is. Weet iemand waarom dat zo is, aangezien HD Voice al best een lange tijd bestaat? Ondersteunt 50+ Mobiel dit niet? Anderen hebben er ook last van, dus volgens mij ondersteunt 50+ Mobiel dit niet: Nico Klus in "[50+ mobiel] Ervaringen & Discussie"

[...]

Wat een rare reactie zonder enige kennis. Ik had zelfs met mijn OnePlus 2 en OnePlus 3 uit 2014 en 2015 al VoLTE en HD Voice. Dat jij die merken niet kent betekent niet dat het geen degelijke telefoons zijn. :? Daarnaast hebben anderen hetzelfde probleem met HD Voice, en niet iedereen hier heeft een Chinaphone.
*knip*. Zullen we het constructief houden?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-10-2025 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Zojuist contact gehad met 50+ Mobiel. Zij bevestigen dat ze inderdaad geen HD Voice ondersteunen, en dat dat ook niet op de planning staat. Erg jammer en teleurstellend, zeker omdat de techniek al meer dan 10 jaar oud is... Maar goed, het is dan ook een budgetprovider (YouFone ook, en die ondersteunt het wel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84km7cg0dFTCzAld3KFEDXdDhCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nFsHcIhHSxM4wF7Odx0xVS9S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joepiej
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10 20:07
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

[...]

Hier helemaal mee eens, Oneplus is zeker geen "aliexpress"telefoon, zeer rare reactie.

op mijn OnePlus 11 staat er ook geen VLTO. Dit was wel bij mijn oude provider (Simyo) het geval. ik kijk mee naar het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepiej
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10 20:07
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:45:
Zojuist contact gehad met 50+ Mobiel. Zij bevestigen dat ze inderdaad geen HD Voice ondersteunen, en dat dat ook niet op de planning staat. Erg jammer en teleurstellend, zeker omdat de techniek al meer dan 10 jaar oud is... Maar goed, het is dan ook een budgetprovider (YouFone ook, en die ondersteunt het wel).

[Afbeelding]
Dankjewel voor dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

[Afbeelding]
Dat klopt dat was al bekend voordat je het contract afsloot en is altijd zo geweest maar je vraag ging over volte niet over hd audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Maar goed, het is dan ook een budgetprovider (YouFone ook, en die ondersteunt het wel).
Youfone is 100procent eigendom vam KPN en lift eenvoudig mee op alle spullen van KPN (tot aan hetzelfde tvplatform aan toe).

50+ is wat dat betreft niet gebonden aan een provider en moet alles zelf inkopen. Blijkbaar ondersteund het nieuwe VoLTE platform geen HDvoice, zijn hier extra kosten aan verbonden of iets anders...

Maargoed, voor die 3,33 per maand hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-10 17:39

[Afbeelding]
Het verschilt per oproep. Er zijn gevallen waarin ik wel hdvoice heb, ik denk dus dat het bij enkele providers wel werkt maar dat 50+ geen aparte deals met andere providers heeft gesloten om hdvoice wederzijds aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jongetje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Youfone is 100procent eigendom vam KPN en lift eenvoudig mee op alle spullen van KPN (tot aan hetzelfde tvplatform aan toe).

50+ is wat dat betreft niet gebonden aan een provider en moet alles zelf inkopen. Blijkbaar ondersteund het nieuwe VoLTE platform geen HDvoice, zijn hier extra kosten aan verbonden of iets anders...

Maargoed, voor die 3,33 per maand hoor je mij niet klagen.
Ah, dat wist ik niet. Uiteraard weet ik dat ze een MVNO zijn en op het netwerk van VodafoneZiggo zitten, maar dat ze zelf alles moeten inkopen (behalve infra). Wellicht dat het een package is wat ze wel of niet afnemen bij VodafoneZiggo. En idd, voor die 1 euro per maand het eerste jaar. Ach ja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar jammer is het wel. :P
Techfreak schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:44:
[...]

Het verschilt per oproep. Er zijn gevallen waarin ik wel hdvoice heb, ik denk dus dat het bij enkele providers wel werkt maar dat 50+ geen aparte deals met andere providers heeft gesloten om hdvoice wederzijds aan te bieden.
Hmmm, dat is dan weer tegenstrijdig met wat support zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Mogelijk wel in het buitenland, zodra ik voorheen de grens over ging had ik ook meteen 5G als ik ging roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
powerboat schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:23:
Mogelijk wel in het buitenland, zodra ik voorheen de grens over ging had ik ook meteen 5G als ik ging roamen.
Als er dekking is van Vodafone heb je 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
boyette schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Ja die heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boyette schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Nou, dat hangt van de roaming afspraken van 50+ mobiel in het buitenland af. Dat ze in NL "toevallig" gebruik maken van de masten van Vodafone, zegt niets over hoe roaming is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Nou, dat hangt van de roaming afspraken van 50+ mobiel in het buitenland af. Dat ze in NL "toevallig" gebruik maken van de masten van Vodafone, zegt niets over hoe roaming is geregeld.
Noem eens een voorbeeld van een locatie waar 5g dekking is van Vodafone maar waar je daar met 50+ niet op dat netwerk kunt aanmelden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn dochter is onlangs van Simyo naar 50+ overgestapt. Ze is nu in het centrum van Utrecht en (bereikte mij via haar vriendien) ze zit een uur zonder telefoon / internet (alleen noodoproepen). Ik heb met 50+ gebeld en ze gaan Sim reset uitvoeren en zij moet daarna telefoon herstarten en een uur wachten. Op mijn vraag naar de oorzaak krijg ik geen idee antwoord. Komt dit vaak voor bij 50+? Bij Simyo hadden we dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:34:
Mijn dochter is onlangs van Simyo naar 50+ overgestapt. Ze is nu in het centrum van Utrecht en (bereikte mij via haar vriendien) ze zit een uur zonder telefoon / internet (alleen noodoproepen). Ik heb met 50+ gebeld en ze gaan Sim reset uitvoeren en zij moet daarna telefoon herstarten en een uur wachten. Op mijn vraag naar de oorzaak krijg ik geen idee antwoord. Komt dit vaak voor bij 50+? Bij Simyo hadden we dit nooit.
Ik had laatst ook in het centrum van mijn plaats (vol bereik) geen internet. Telefoon opnieuw opgestart en het werkte weer. Toeval met wat jouw dochter ervaart? Geen idee? Frustrerend? Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:34:
Ja komt wel eens vaker voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:33
Duurt het porteren van nummerbehoud bij elke provider 2 weken? Eerste keer dat ik het doe. Irritant, alles is geregeld en betaald nu alleen nog wachten tot het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
chim0 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:28:
Duurt het porteren van nummerbehoud bij elke provider 2 weken? Eerste keer dat ik het doe. Irritant, alles is geregeld en betaald nu alleen nog wachten tot het werkt.
nee hoor dat kan in een paar minuten geregeld worden
afhankelijk van wat voor overeenkomst je maakt met je provider en welke prioriteit je afspreekt voor de portering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
chim0 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:28:
Dat heeft te maken met de wettelijke 2 weken bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Daar kun je van af zien en je kunt de portering altijd versnellen.. dus nee..

Portering kan ook zelfs na de bedenktijd plaats vinden of er voor

Dus ik zie het verband niet

Sommige providers beginnen ook pas na de bedenktijd iets te doen dus begint ook het porteren daarna pas met de tijd die daar voor staat

bovendien zou ik niet weten wat het probleem is om dat al vast te doen, sterker nog het is eerder een voordeel voor een provider om dat nummer te hebben want wanneer je gebruik maakt van je recht op bedenktijd ben je je nummer in het ergste geval een maand kwijt dus versneld porteren zorgt alleen maar dat de kans kleiner wordt dat mensen gebruik maken van dit recht vanwege het gesodemieter met het nummer.
Ik zou niet weten waarom een provider de portering daaraan zou koppelen. Dat is eerder in hun nadeel dan in hun voordeel.

[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 25-10-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Toen ik overstapte duurde het een maand... Hoe had je dat kunnen versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:27:
Toen ik overstapte duurde het een maand... Hoe had je dat kunnen versnellen?
Dat ligt aan welke overeenkomst je hebt
Van welke provider je afkwam
Waar je naar toe ging
En wat de reden is dat het zo lang duurde

Was er nog een lopende overeenkomst die je niet wilde ontbinden?
Wat speelde er allemaal?

Je kunt toch nooit antwoord geven op zon algemene omschrijving van een heel specifiek geval

[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 25-10-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:26

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Sinds vandaag ook over. Ging allemaal vlotjes. Ongeveer 2 maanden geleden overgestapt. Nummerbehoud stond eerst ergens halverwege november gepland, maar na een mailtje eraan gewaagd te hebben, is nummerbehoud gezet naar het moment dat het abonnement ook echt over ging (vandaag dus). Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Al met al een fluitje van een cent en ben benieuwd hoe goed (of slecht) me deze provider gaat bevallen.

Waar ik nu wel met smart op zit te wachten is de invoering van eSIM aan de kant van 50+mobiel. Als het goed is, zijn ze ermee bezig en verwachten ze voor het einde van het jaar (uiterlijk begin volgend jaar) eSIM te kunnen aanbieden. Ben benieuwd of ze dat gaan halen (fingers crossed)!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:42
PressPlayOnTape schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:15:
Sinds vandaag ook over. Ging allemaal vlotjes. Ongeveer 2 maanden geleden overgestapt. Nummerbehoud stond eerst ergens halverwege november gepland, maar na een mailtje eraan gewaagd te hebben, is nummerbehoud gezet naar het moment dat het abonnement ook echt over ging (vandaag dus). Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk. Al met al een fluitje van een cent en ben benieuwd hoe goed (of slecht) me deze provider gaat bevallen.
N.a.v. jouw post heb ik er ook maar even een mailtje aan gewaagd om mijn nummerbehoud naar voren te halen. Vraagje: Wordt bij jou de (resterende) bundel voor oktober pro rata vastgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
boyette schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

nee hoor dat kan in een paar minuten geregeld worden
afhankelijk van wat voor overeenkomst je maakt met je provider en welke prioriteit je afspreekt voor de portering
Heb een abo'tje genomen van 18GB voor 1 jaar. Gewoon de standaard wizard doorlopen. SIM kaart is al binnen, eerste betaling is gedaan alleen gaat pas 4 november in.
jongetje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Duidelijk!

PS: Het akkoord van de oude provider voor het overzetten was zo gebeurd. Bijna instant volgens mij of een dagje ofzo. Het is nu wachten op het daadwerkelijke overzetten.

Overigens, die eerste betaling, die je moet doen, is door iemand anders gedaan met iDEAL omdat ik dat niet heb, maar de betalingen (automatisch incasso) moeten straks wel vanaf mijn eigen rekeningnummer gedaan worden. Weet iemand of het rekeningnummer waarmee die betaling is gedaan blijft staan of kun je die later ook wijzigen?

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 26-10-2025 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
chim0 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 01:27:
[...]

Heb een abo'tje genomen van 18GB voor 1 jaar. Gewoon de standaard wizard doorlopen. SIM kaart is al binnen, eerste betaling is gedaan alleen gaat pas 4 november in.

[...]

Duidelijk!

PS: Het akkoord van de oude provider voor het overzetten was zo gebeurd. Bijna instant volgens mij of een dagje ofzo. Het is nu wachten op het daadwerkelijke overzetten.

Overigens, die eerste betaling, die je moet doen, is door iemand anders gedaan met iDEAL omdat ik dat niet heb, maar de betalingen (automatisch incasso) moeten straks wel vanaf mijn eigen rekeningnummer gedaan worden. Weet iemand of het rekeningnummer waarmee die betaling is gedaan blijft staan of kun je die later ook wijzigen?
Kan je wijzigen maar alleen telefonisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
boyette schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:58:
[...]

Ah oke mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 30-10 12:52

Yucko

One clown to rule them all !

boyette schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:58:
[...]

kan ook in de 50+ mobiel app aangepast wordenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1dXJGIN4SOq2ov8VT7tUEftf5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRX8lUeXvFpZyK2SjZYHz20N.jpg?f=fotoalbum_large

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:30:
[...]

kan ook in de 50+ mobiel app aangepast worden[Afbeelding]
Oh dat ging voorheen niet en was een bewuste keuze om die 2 systemen niet aan elkaar te koppelen.

Werkt dat ook echt?
Of krijg je een foutmelding bij het wijzigen?

Volgens mij waren die 2 sqls niet gekoppeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:26

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

FreshM schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:53:
[...]

N.a.v. jouw post heb ik er ook maar even een mailtje aan gewaagd om mijn nummerbehoud naar voren te halen. Vraagje: Wordt bij jou de (resterende) bundel voor oktober pro rata vastgesteld?
Volgens mij gaat de bundel niet per kalendermaand, maar per abonnementsmaand. Dit staat er in de app op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKRolFIo1G2XPhWtFc6eTA77qEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nqlQkbmuCMMHiukrII3arcUQ.png?f=fotoalbum_large

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

dunno, maar zie nu dat je dan alsnog een iDeal betaling van 1 cent moet doen ... dus als dat geen optie is zou je alsnog de telefonische weg moeten bewandelen :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxft_IPVsCumTQ1kq2VLcDJXqsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1LpIDybte6MjCI5JXDsoI56.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Yucko op 26-10-2025 08:45 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:44:
dunno, maar zie nu dat je dan alsnog een iDeal betaling van 1 cent moet doen ... dus als dat geen optie is zou je alsnog de telefonische weg moeten bewandelen :')
Ah ideal koppeling dat is dan vernieuwd dat was er eerst niet
Dat is een bruikbare methode

Maar niet alle bankrekeningen ondersteunen ideal
Dus dan kun je nog maar een beperkt aantal banken koppelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

boyette schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:45:
[...]

Ah ideal koppeling dat is dan vernieuwd dat was er eerst niet
Dat is een bruikbare methode

Maar niet alle bankrekeningen ondersteunen ideal
Dus dan kun je nog maar een beperkt aantal banken koppelen
is er serieus een nederlandse betaalrekening die geen iDeal ondersteund? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:47:

is er serieus een nederlandse betaalrekening die geen iDeal ondersteund? :?
Volgens mij niet. Hier is een mooi lijstje van banken die het WEL ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cilMDKyEFPOSLTdhDfAbyqAAv64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C02KRddUaImjyLZqg84pspnS.png?f=fotoalbum_large

Dat "puur" spaarbanken ontbreken lijkt mij logisch.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 26-10-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Iemand die ik ken heeft een merkwaardig probleem tijdens het bellen met haar Samsung Galaxy A55. Zodra ze naar bepaalde organisaties (ziekenhuis, pechhulp) belt, en ze vervolgens in door hun in de wacht gezet wordt, wordt de verbinding verbroken.

Hoe is dit mogelijk? Het lijkt nu zovaak te gebeuren dat het geen toeval meer is.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 30-10-2025 20:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
AW_Bos schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:56:
Iemand die ik ken heeft een merkwaardig probleem tijdens het bellen met haar Samsung Galaxy A55. Zodra ze naar bepaalde organisaties (ziekenhuis, pechhulp) belt, en ze vervolgens in door hun in de wacht gezet wordt, wordt de verbinding verbroken.

Hoe is dit mogelijk? Het lijkt nu zovaak te gebeuren dat het geen toeval meer is.
Geef eens zon nummer dan ga ik het onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

boyette schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:17:
[...]

Geef eens zo'n nummer dan ga ik het onderzoeken
Ik zal het eens vragen aan diegene. Bizar klinkt het wel. Je zou bijna denken dat de telefoon allergisch is voor DTMF-tonen van de tegenpartij.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
AW_Bos schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

Ik zal het eens vragen aan diegene. Bizar klinkt het wel. Je zou bijna denken dat de telefoon allergisch is voor DTMF-tonen van de tegenpartij.
Volgens mij zijn er die alleen als je die zelf verstuurd en die hebben een echo maar geloof me dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yucko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:44:

[Afbeelding]
Ah, dus als je je rekeningnummer wilt wijzigen moet je die 1 cent overboeken? Gaat dus niet want geen iDEAL. Dan zal ik idd even bellen of een bericht sturen.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste