Ik heb inmiddels ruime ervaring met goedkope sim-only providers, altijd wel naar tevredenheid. Vorig jaar ben ik overgestapt van HollandseNieuwe naar 50+ maar voor het eerst ervaar ik slechte gesprekskwaliteit (grappig, de stem van die vriendelijke supermarkt manager van het voicemailsysteem is zo goed als niet te verstaan).
Sinds de overstap van 4G naar 5G is helemaal mis, telefoontjes vallen consequent weg, als het lukt is er sprake van enorme vertraging in de verbinding. Mijn telefoon maar teruggezet op 4G maar de problemen verdwijnen er niet mee.
Contact opgenomen met de klantenservice van 50+. Die zegt: het komt doordat ik bel via het 2G netwerk, dat moet ik uitzetten. Dat is echter niet handmatig uit te zetten (edit: op mijn iOS toestel); 50+ stuurt vervolgens een handleiding hoe ik mijn telefoon op 4G of 5G kan zetten (wat dus de enige 2 keuzes zijn, en die heb ik al een paar keer gewisseld) Edit: mijn simkaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk, ik moet mijn toestel 15 min uitschakelen. Benieuwd of dit soelaas zal bieden. Tot zover deze oplossing.
[
Voor 9% gewijzigd door
autoreverse op 21-11-2025 10:40
]