Vraag

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 18:18
Sinds ik een 50plusmobiel abonnement heb met een Pixel 7pro ervaar ik bij wat langer bellen dat na tien minuten de ontvangst gaat kraken. De andere kant van de lijn ervaart geen probleem. Weer tien minuten later wordt de ontvangst weer helder.

Er is erg weinig over te vinden. Zag ergens om truecaller te gebruiken als bel app maar dit geeft helaas geen verbetering.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe te verhelpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Wat had je hiervoor ipv 50plusmobiel?
Ze gebruiken bij 50+ het Vodafone netwerk, maar alleen 4G, staat 5G uit in het toestel?
https://www.50plusmobiel....-de-dekking-van-50-mobiel

Maakt het uit of je thuis bent of onderweg?
Staat bellen via Wifi aan? Zo niet, die aanzetten en nog eens proberen?
Staat bellen via 4G aan? Zo niet, die aanzetten en nog eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
Thanks @swhnld
Wifi calling staat aan en het gebeurt ook thuis als toestel op wifi zit.
Bellen stond over 5G en heb ik nu over 4G gezet....benieuwd of dat uit gaat maken.
Of zou ik nu dan ook Wifi calling uit moeten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Het is spelen met de instellingen. Je hebt nu 5g naar 4g gezet. Test dat eerst. Is dat niet de oplossing, zet bellen via Wifi uit, en test dat dan. Alleen door dingen een voor een te proberen kun je de echte oorzaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1963
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb het zelfde probleem. Het ligt volgens mij aan het waardeloze netwerk van 50+ en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Gerardus1963 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:37:
Ik heb het zelfde probleem. Het ligt volgens mij aan het waardeloze netwerk van 50+ en Vodafone.
Dacht dat het lek boven was maar helaas. Heb 50plus contact maar ipv een oplossing bieden, geven ze aan dat het netwerk bij mij thuis niet voldoende werkt (vreemd na strak 10 minuten telkens) en ik daarom het direct zou kunnen overzetten naar een andere provider. Wat overigens dan weer niet getoond wordt in de contract voorwaarden. Ik wacht dus een goede aanbieding af elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen700
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. De combinatie Pixel 7 (niet pro) en 50+ mobiel lijkt niet goed te gaan.

Ik heb ook alle tips die zij hebben gegeven geprobeerd. Netwerkinstellingen resetten, bellen via wifi uitzetten.

Ook valt het mobiele internet weg tijdens een telefoongesprek. Vooralsnog lijkt er geen oplossing te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen700 op 14-05-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:52
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik verwacht hier eigenlijk ook geen verbetering in. Gevalletje goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Ondertussen ben ik overgestapt naar Youfone....nog geen lange call gehad maar als het issue niet meer is dan zal ik dat laten weten. Het overstappen en porteren kon per direct dus 50plus had inderdaad het contract open gezet zodat ik kon overstappen binnen het 2jaarscontract dat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09

Barrycade

Through the...

Jeroen700 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:41:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. De combinatie Pixel 7 (niet pro) en 50+ mobiel lijkt niet goed te gaan.

Ik heb ook alle tips die zij hebben gegeven geprobeerd. Netwerkinstellingen resetten, bellen via wifi uitzetten.

Ook valt het mobiele internet weg tijdens een telefoongesprek. Vooralsnog lijkt er geen oplossing te zijn...
Dat wegvallen van data bij bellen is/was een netwerkbeperking van 50+. En dacht dat ze dit zouden aanpassen, maar volg dit niet meer op de voet want voor Simyo gekozen. Maar is echt een dikke no-no om voor deze provider te kiezen.

Denk aan navigeren of iets opzoeken tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1963
  • Laatst online: 17-10-2024
Het probleem is bij 50+ bekend. Ik heb per direct mijn contract op kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
PaPi36 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:54:
Thanks @swhnld
Wifi calling staat aan en het gebeurt ook thuis als toestel op wifi zit.
Bellen stond over 5G en heb ik nu over 4G gezet....benieuwd of dat uit gaat maken.
Of zou ik nu dan ook Wifi calling uit moeten zetten?
dat bellen maakt niet uit 4g of 5g want 50+ biedt nog geen 5g aan
je kan het wel eens op 2g zetten of 3g dat kan je wel testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
Gerardus1963 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:16:
Het probleem is bij 50+ bekend. Ik heb per direct mijn contract op kunnen zeggen.
oh vreemd verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Soms is het goedkoper voor een bedrijf, of makkelijker voor de supportmedewerker, om je te laten vertrekken dan het probleem uitzoeken en proberen op te lossen.
Pagina: 1