Heb jij de reden hiervoor nog gevonden eigenlijk? Ik heb ook nog steeds een vergelijkbaar probleem, alleen bij mij gaan alle thermostaten tegelijk naar 20 graden ceclium. Maar snap niet de reden van het probleem. Had het mijn oude en nieuwe WPU, denk dat het in mij Autotemp systeem zit, de vraag is alleen wat het probleem is.Chip2710 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:05:
Kan iemand verklaren waarom er af en toe van die spikes te zien zijn.
Betreft hier de temperatuur uitlezing van de hoofd Spider thermostaat.
Ik kan nergens een aanleiding vinden voor dit gedrag.
[Afbeelding]
Nee, kan oorzaak vinden. Super irritant, veroorzaakt vaak onnodige starts waarbij de WP na een min. looptijd van 15min. er weer mee stopt... Komt alleen voor bij de hoofd Spider.wouter.N schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Heb jij de reden hiervoor nog gevonden eigenlijk? Ik heb ook nog steeds een vergelijkbaar probleem, alleen bij mij gaan alle thermostaten tegelijk naar 20 graden ceclium. Maar snap niet de reden van het probleem. Had het mijn oude en nieuwe WPU, denk dat het in mij Autotemp systeem zit, de vraag is alleen wat het probleem is.
Itho WPU_5G. 3.5
Ik ben er gisteravond nog best wel even mee bezig geweest en ik kom erachter dat mijn Autotemp verdeler lijkt te herstarten. Ik snap echt niet goed waarom.Chip2710 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:14:
[...]
Nee, kan oorzaak vinden. Super irritant, veroorzaakt vaak onnodige starts waarbij de WP na een min. looptijd van 15min. er weer mee stopt... Komt alleen voor bij de hoofd Spider.
Hij gaat van mode 3 bedrijf naar mode 0 opstartfase en vervolgens naar mode 1 initialiseren en dan weer naar mode 3. Ik ben een beetje bang dat na 15 jaar niet alleen mijn warmtepomp overleden is maar ook de Autotemp. Het nadeel is dat oude en nieuwe Autotemp en thermostaten niet gemixt kunnen worden dus dan moet ik twee nieuwe Autotemps en vijf thermostaten vervangen.
Ik ben wel echt heel blij met de Itho non CVE wifi module. In de officiele Itho software in combinatie met de service tool zit een bug waardoor de service tool deze oude Autotemps niet meer wil uitlezen maar gelukkig kan ik met de module hem nog wel uitlezen.
Ik heb nu even de ruimte waar de Autotemp hangt opengezet om te kijken of er een correlatie zit tussen temperatuur en het aantal problemen.
Andere zaken die ik nog geprobeerd heb
- Alles opnieuw opgestart
- RF print vervangen voor een versie met antenne die ik nog had liggen van mijn oude warmtepomp. De print werkt goed maar heeft geen verbetering gegeven
- Nogmaals de batterijen van de hoofdspider vervangen