ware het niet dat Macron dus wel weer een scheurtje heeft laten ontstaan binnen de Europese eenheid door eigenlijk verkapt te suggerern dat de Russen een punt hebben met hun angst dat het westen hen (weer) aan wil vallen.teacup schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:25:
Deze vond ik wel mooi van de heer Scholz. Nucleaire dreiging neemt af dankzij druk. Meer druk is dus minder dreiging. Dit staat haaks op dat we Rusland in deze oorlog vooral niet moeten overstressen.
De opmerkingen van Marcron hadden ook andersom geformuleerd kunnen worden: "Gaat Rusland op deze voet door dan zet het veiligheidsgaranties die het altijd heeft gehad op het spel".
Los van Scholz en Marcron vind ik het nog steeds het meest verstandig om uit naam van de NAVO of de EU Rusland te adresseren. Dit bericht is een voorbeeld van hoe makkelijk er ruis op de lijn ontstaat als ego van dienst uitspraken doet.
Netto corrigeert Scholtz met deze uitspraak Macron en is er dus eigenlijk niets gepassseerd. Dat mis ik in het krantenbericht.
Volkskrant Liveblog
[...]
[...]
Dat Scholz daar wat bisonkit overheen smeert doet daar niets aan af.
[Voor 4% gewijzigd door tyrunar op 08-12-2022 12:20]