Het blijft een verdedigingslinie waarbij meestal de doorgang juist het zwaarst bewaakt wordt. Dat ze achter die linie bezig zijn geeft al aan dat ze dus voorbij die linie zijn gekomen. Daarbij maakt het daarna veel minder uit of die linie nog wel of niet bemand is, want als je aan 2 kanten staat is het wel heel lastig verdedigen. Zeker omdat je ingesloten zit zodra er ergens anders ook een doorbraak is.3raser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:55:
[...]
Dat begrijp ik natuurlijk helemaal. Maar de tweet lijkt te beweren alsof ze minimaal de dragon teeth moeten hebben geslecht om daar te komen, wat naar mijn idee niet waar is. Maar ik hoop wel degelijk dat die loopgraven en verdedigingswerken niet meer bemand zijn want dat zou een goede vooruitgang betekenen. Als Oekraïne echt momentum te pakken heeft kunnen ze nog ver komen.
Het lijkt er dan ook op dat wat de meeste verwachtten ook klopt en dat de linies achter de 1e linie veel minder goed bemand zijn. En op zich is dat ook logisch omdat rusland de laatste tijd de frontlinies aanvult met de andere linies en van andere plekken. Terwijl je dat voor een goede verdediging juist met reserves wil doen.
[removed]