Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:30
3raser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Dat begrijp ik natuurlijk helemaal. Maar de tweet lijkt te beweren alsof ze minimaal de dragon teeth moeten hebben geslecht om daar te komen, wat naar mijn idee niet waar is. Maar ik hoop wel degelijk dat die loopgraven en verdedigingswerken niet meer bemand zijn want dat zou een goede vooruitgang betekenen. Als Oekraïne echt momentum te pakken heeft kunnen ze nog ver komen.
Het blijft een verdedigingslinie waarbij meestal de doorgang juist het zwaarst bewaakt wordt. Dat ze achter die linie bezig zijn geeft al aan dat ze dus voorbij die linie zijn gekomen. Daarbij maakt het daarna veel minder uit of die linie nog wel of niet bemand is, want als je aan 2 kanten staat is het wel heel lastig verdedigen. Zeker omdat je ingesloten zit zodra er ergens anders ook een doorbraak is.

Het lijkt er dan ook op dat wat de meeste verwachtten ook klopt en dat de linies achter de 1e linie veel minder goed bemand zijn. En op zich is dat ook logisch omdat rusland de laatste tijd de frontlinies aanvult met de andere linies en van andere plekken. Terwijl je dat voor een goede verdediging juist met reserves wil doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
redwing schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Het blijft een verdedigingslinie waarbij meestal de doorgang juist het zwaarst bewaakt wordt. Dat ze achter die linie bezig zijn geeft al aan dat ze dus voorbij die linie zijn gekomen. Daarbij maakt het daarna veel minder uit of die linie nog wel of niet bemand is, want als je aan 2 kanten staat is het wel heel lastig verdedigen. Zeker omdat je ingesloten zit zodra er ergens anders ook een doorbraak is.

Het lijkt er dan ook op dat wat de meeste verwachtten ook klopt en dat de linies achter de 1e linie veel minder goed bemand zijn. En op zich is dat ook logisch omdat rusland de laatste tijd de frontlinies aanvult met de andere linies en van andere plekken. Terwijl je dat voor een goede verdediging juist met reserves wil doen.
Dit!

Ja er loopt een weg doorheen, maar de verdediging moet zo zijn ingeregeld dat alles en iedereen die probeert door dat gat te glippen volledig de puinpoeier in kan worden geschoten. Het moet een kill zone zijn. Dat UA nu ineens aan de andere kant van de kill zone aan het vechten is zegt iets over de kill zone en de verdediging daarvan. En zodra je achter de linies bent, of in de trench zelf staat, wordt de linie heel slecht verdedigbaar voor de de Russen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:07
asing schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

Dit!

Ja er loopt een weg doorheen, maar de verdediging moet zo zijn ingeregeld dat alles en iedereen die probeert door dat gat te glippen volledig de puinpoeier in kan worden geschoten. Het moet een kill zone zijn. Dat UA nu ineens aan de andere kant van de kill zone aan het vechten is zegt iets over de kill zone en de verdediging daarvan. En zodra je achter de linies bent, of in de trench zelf staat, wordt de linie heel slecht verdedigbaar voor de de Russen.
Daarbij: er moesten ook supplies naar de eerste linie toe. Als je alles vol legt met verdedigingswerken kun je zelf je eigen troepen in de voorste linie niet meer bevoorraden.

Waarschijnlijk is door de snelheid van het optrekken geen kans geweest om deze wegen alsnog uit te graven of iets dergelijks. Nu UA dus aan beide zijden (lijkt) te zijn is je killbox weg en he ben ze free passage naar het volgende obstakel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

redwing schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Dit is hoe UA al de hele tijd werkt. Je kunt jouw vraag dus over elke melding van progressie stellen, maar voorlopig staan ze wel bij Verbove. En niemand hier zal zeggen dat het makkelijk gaat of dat er geen tegenslagen kunnen komen, maar voorlopig is de progressie er wel aan UA-kant.
Mijn punt is dat we helemaal niet kunnen beweren dat UA "staat" bij Verbove.
Daarvoor zouden we zwaarder materieel moeten zien. Mogelijk gaat dat wel komen maar ook bv bij Robotyne hebben we dat ook gezien dat het lang kan heeft geduurd voordat we echt progressie zagen.

Dit draadje geeft ook een geode beschrijving van de verwachtingen die we mogen hebben van de beelden die we zien bij Verbove

Dat gezegd hebbende: Een nieuwe geolocatie van gevechten bij Verbove. Ik zie nog geen zwaar materieel however.

Dit is in het noord oosten van Verbove vanuit het perspectief van Russische troepen.

[ Voor 64% gewijzigd door Zewatanejo op 30-08-2023 19:00 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zewatanejo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:20:
Nog een geolocatie van gevechten
[Embed]

Dit is in het noord oosten van Verbove vanuit het perspectief van Russische troepen. Dat zou wel een hele snelle opmars betekenen. Ik neem namelijk niet aan dat de Russen zichzelf bombarderen (hoewel....;).)
Kan ook shelling door UA zijn, gezien die heli’s aan het einde is dat waarschijnlijker?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
YakuzA schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

Kan ook shelling door UA zijn, gezien die heli’s aan het einde is dat waarschijnlijker?
lijkt mij ook, die inslagen zijn km's van het verste punt waar Oekraïners lijken te zitten.

Beelden zijn imho opgenomen vanaf de hoogte ten zuiden van Verbove, alles wat je ziet is(was) nog Russisch gecontroleerd ben ik bang.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is dan weer het voordeel van de verdedigingslinies. Als je ze eenmaal hebt veroverd, kun je ze zelf gebruiken. Foto's in Tweet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

YakuzA schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
[Twitter]
Gelukkig kan je via Verbove ook achter de 3e stippellijn uitkomen.
Ik twijfel daarbij. Er zit namelijk tussen Verbove en de rechterzijkant/achterkant van die 3e stippellijn een hoogteverschil van zo'n 100 meter. Dat is een leuk voordeel voor de Russen. Uiteraard kan er meer meespelen, maar dit punt zal zeker niet in het voordeel van UA werken.

Om het beter te begrijpen heb ik twee kaartjes opgezocht die het illustreren.
DeepStateMapUA - zet links wel even de verdedigingslinies aan, 2e knop van boven. Jouw 3e linie begint ongeveer in het midden van het scherm direct onder Verbove.

En de Topografische kaart van UA, met Verbove 'moeilijk' gespeld (Bep6obe) in beeld. Je kunt punten herkennen in de twee kaarten aan de wegen en de weilanden (bossages ertussen) die zijn ingetekend.

Ook interessant wat je hier uit kunt halen is dat de 2e linie gesitueerd is net voor de heuvel in het zuiden en met een knik met het dal meeloopt naar het oosten richting de bebouwing, om zo de tactische hoogte te beschermen. De Russen hoeven daar dus eigenlijk alleen maar naar beneden te schieten, wat het lastiger zal maken voor UA.
De eerste linie lijkt net ten oosten van de rivierbedding te liggen die van zuid naar noord loopt. Dat UA daar snel doorheen lijkt te zijn gebroken, is dan ook positief te noemen, omdat ze qua geografie ook in het nadeel waren.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Gevonden op Twitter : https://charter97.org/en/news/2023/8/31/561826/
Ukrainian army units managed to break through the Russian defence line and gain a foothold on the outskirts of the settlement of Verbove, reports dialog.ua.

Moreover, the Ukrainian military managed to enter the territory of the village, having launched combat operations on its western outskirts.

The AFU's entry into the settlement was geolocated thanks to a video of the Russians, which shows fighting along the perimeter of the settlement.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Na een tijdje geen nieuws vanuit Kazachi Laheri:

UA zit daar nog steeds blijkbaar?

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 31-08-2023 13:27 ]

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is dit dezelfde informatie als gisteren? Ik herken hier geen ontwikkelingen (goed of slecht) in.

• Tens
YakuzA schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:26:
[Twitter]
[Twitter]
De aangegeven locatie is precies het stukje tegenover Sadove wat Deepstate op grijs heeft staan.

46.697702110278094, 32.86875818272817

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
RoD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Volgens mij is dit dezelfde informatie als gisteren? Ik herken hier geen ontwikkelingen (goed of slecht) in.
Dat was ook mijn gedachte. Gerecycled nieuws van gisteren. Echter, het lijkt er op dat Oekraïne net iets verder is doorgedrongen en al in het dorpje is.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:46
Tens schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

lijkt mij ook, die inslagen zijn km's van het verste punt waar Oekraïners lijken te zitten.

Beelden zijn imho opgenomen vanaf de hoogte ten zuiden van Verbove, alles wat je ziet is(was) nog Russisch gecontroleerd ben ik bang.
Volgens Russische milbloggers en de door Rusland aangestelde Yevgeniy Balitsky hebben 2 Oekraiense stoottroepen zich zojuist hierop stuk gelopen.

Uiteraard maar even zien wat daar waar van is, maar het Oekraïense leger maakte ook melding van meerdere Russische luchtaanvallen, intense grondgevechten en aanhoudend gebruik van artillerie.

Het is dus niet zo dat ze even Verbove binnenlopen.

Even een andere vraag, ik volg ISW regelmatig, maar hoor nooit echt nieuws over de op de kaart aanwezige 'reported partisan warfare'. Iemand enig idee wat zich daar afspeelt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vlaaing peerd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:48:
[...]
Even een andere vraag, ik volg ISW regelmatig, maar hoor nooit echt nieuws over de op de kaart aanwezige 'reported partisan warfare'. Iemand enig idee wat zich daar afspeelt?
Dingen zoals dit?

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F439R0bWMAATnAY?format=jpg&name=large
Dit doet vermoeden dat het geen kwestie was van prikken en dan terugtrekken. Het zijn vermoedelijk serieuze gevechten.

Edit, vergelijkbare analyse hier

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 31-08-2023 19:28 ]

• vlaaing peerd
Dank je. Soort van, niet dat de verkiezing saboteren en algemene lokale rebellie niet onbeangrijk is, maar ik bedoelde meer of de Partizanen een rol van strategisch belang in de oorlogsvoering (kunnen) hebben, bv het saboteren van infrastructuur, meewerken met doelen van het leger, zaken die ISW-vermeldenswaardig zou moeten zijn.

Dat er letterlijk nooit iets over word vermeldt op ISW is me onduidelijk, of er is geen nieuws, of er is geen info.

Zo is er wel melding van partizane oorlogsvoering in Tokmak, maar geen idee of dat bv kan helpen bij hopelijk toekomstige beweging in die richting. En daar was ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Wat er na zo'n zin komt is nogal vaak broodje poep.
Het is dus niet zo dat ze even Verbove binnenlopen.
er is toch ook niemand die dat zegt?
Maar zo moeilijk is het toch niet om dit soort berichten te vinden toch?

• vlaaing peerd
Tens schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:45:
[...]
Wat er na zo'n zin komt is nogal vaak broodje poep.
Bedank voor de link, dat is inderdaad meer wat ik bedoel, en vraag me af waarom dat niet op ISW komt.

Dat Russische milbloggers propagandeus zijn is duidelijk, maar als je ze helemaal negeert loop je ook infornatie mis. Door hun kritiek, verslag en de suggesties die ze geven, schijnt het best door wat er aan Russische zzijde schort.

Dan zoek ik een Oekraïense bron over dezelfde situatie en dat leg ik naast elkaar om beeld te vormen.

En een beetje leren door die meuk heen te lezen geeft al snel de patronen bloot. Bijvoorbeeld zoiets als:

'onze luchtafweer heeft een drone neergehaald, de wrakken kwamen op een verlaten industrieterrein terecht, waarmee burgerslachtoffers voorkomen zijn'

- op een fabriek
- die chips maakt
- voor de Iskander raket

' Maar we zijn blij dat de drone zijn doel niet bereikt heeft' O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

De partizanen zijn regelmatig in het nieuws. Recent nog een artikel:

The Secretive Ukraine Partisan Center Causing Havoc Behind Enemy Lines

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
vlaaing peerd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:07:
Bedank voor de link, dat is inderdaad meer wat ik bedoel, en vraag me af waarom dat niet op ISW komt.
Tsja, die hebben andere prioriteiten. En er valt niet zoveel over te zeggen/onderzoeken zonder nuttige info voor de vijand vrij te geven.

https://www.understandingwar.org/mission-statement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijft bijzonder.
Blijkbaar is aan RU kant Robotyne belangrijker dan Verbove?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:07:
Blijft bijzonder.
[Twitter]
Je pakt de succesjes wat je kunt als je in de touwen hangt.
Strategisch daarentegen durf ik vanuit mijn huidige positie niet te zeggen welke van de twee plaatsen een groter strategisch voordeel bied. In principe zouden beide plaatsen opties moeten aanbieden om de achterzijde van de eerste verdedigingslinie aan te vallen maar misschien dat Robotyne wat beter ligt dan Verbove.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:09
Blijft bijzonder.
[Twitter]
Het zal te maken hebben met het hoogteverschil? Vanaf een berg naar beneden schieten is wat je wil om de lager gelegen grondtroepen te ondersteunen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

De vlog van vandaag is denk ik best wel nuttig voor dit topic. Het geeft een aardige kijk op wat er allemaal gebeurd bij Robotyne/Verbove. Zoals eerder geroepen, let niet teveel op de clickbait titel, de inhoud is prima.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53

Snow_King

Konijn is stoer!

YakuzA schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:26:
[Twitter]
[Twitter]
Ik meen dat deze TOS-1A ook wordt gebruikt in de buurt van Verbove.

Deze moeten wel best wel dicht bij het front staan, dus ik hoop echt dat UA deze snel weet uit te schakelen met counter fire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Weer een KA-52 neergekomen aan dit front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Blijft bijzonder.
[Twitter]
1) Ze noemen niet hun verlies.

2) Vanuit oogpunt verdediging is stand houden winst.

De waarheid is minder gunstig voor RU, namelijk:

1) Eerste lijn (de sterkste) is al lang en breed doorbroken.

2) Dat is ook gebruikt om te flanken, in de buurt van Verbove en eerder ten oosten van dat Novodorp onder Robotyne.

3) De tweede lijn is recent op een kleiner punt doorbroken.

4) Ook dat kan gebruikt worden om weer verder te flanken of zelfs door te breken

Dat laatste heeft nog niet plaatsgevonden maar dat zit er wel in. En er zijn veel meer plekken waar de RU verdediging stand houdt. Het zegt op zichzelf weinig zonder context van UA effort (inzet, verliezen)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33

Shabbaman

Got love?

TwingyTwingy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:49:
Weer een KA-52 neergekomen aan dit front.
En dat is goed nieuws want:
1. die helicopters zijn maar wat lastig
2. dat een helicopter wordt neergehaald betekent dat de Russen risico nemen, dus zitten ze in de shit

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Onze rechtse 'krant' van Nederland van welke ik de naam weiger correct uit te spreken, maakt melding van een Oekraïense aanval op Robotyne vanochtend, waarbij ruim 150 militairen in een paar uur zouden zijn gesneuveld.

Aangezien dit uit een Russische bron kwam, neem ik dit met een vrachtwagentje zout, ook omdat ik in de veronderstelling was dat Robotyne al in Oekraïense handen was. Maar geheel negeren kan ik dit ook weer niet, waar rook is...

Het lukt mij echter niet hier bronnen bij te vinden, daarom even jullie hulp gevraagd of jullie ergens bronnen hebben hierover?

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 17:59
Freakertje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:
Onze rechtse 'krant' van Nederland van welke ik de naam weiger correct uit te spreken, maakt melding van een Oekraïense aanval op Robotyne vanochtend, waarbij ruim 150 militairen in een paar uur zouden zijn gesneuveld.

Aangezien dit uit een Russische bron kwam, neem ik dit met een vrachtwagentje zout, ook omdat ik in de veronderstelling was dat Robotyne al in Oekraïense handen was. Maar geheel negeren kan ik dit ook weer niet, waar rook is...

Het lukt mij echter niet hier bronnen bij te vinden, daarom even jullie hulp gevraagd of jullie ergens bronnen hebben hierover?
Barfman in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M8"

En niemand heeft nog de juiste informatie, maar aangezien de Russen altijd liegen kun je een conclusie trekken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 01-09-2023 14:50 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Freakertje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:

Ik denk niet dat het bij de Russen zo is dat er vuur is waar het rookt. Daarvoor liegen de Russen veel te veel.
Onderstaande kan wel een verklaring zijn:

Gezien de ervaring van Russisch nieuws dat het vaak precies andersom is van wat ze zeggen, zou ik eerder vermoeden dat het om 150 dode Russen gaat.

Wat onderstaande betreft:
Ik heb het idee dat deze geolocatie niet klopt. We zien dat de RU tank staat opgesteld in de richting van de drakentanden. Dan ligt het voor de hand dat deze video is opgenomen aan de Russische zijde van de drakentanden. Als je kijkt naar de kaart waar deze linies liggen zou ik dus vermoeden dat deze video een stukje verder naar het (zuid)Oosten is opgenomen, dan dat de geolocatie aangeeft.

Bij nader inzien denk ik dat het toch wel klopt, maar het beteken wel dat de linies westelijker liggen dat op de kaart aangegeven

[ Voor 34% gewijzigd door Zewatanejo op 01-09-2023 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Amerikanen zien wat vooruitgang over de afgelopen dagen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Zewatanejo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:31:
[...]

Gezien de ervaring van Russisch nieuws dat het vaak precies andersom is van wat ze zeggen, zou ik eerder vermoeden dat het om 150 dode Russen gaat.
Budanov verklaarde gisteren dat het Russische 41e bataljon nabij Kupiansk (waar ze juist kleine succesjes boeken) in het zuiden word gestationeerd, dus er lijkt behoefte aan mankracht in het zuiden. Desondanks moeten we niet uit het oog verliezen dat er aan Oekraïense zijde natuurlijk ook veel sneuvelen, en als dat gebeurt, de russen dat zo breed mogelijk willen uitdragen.

De milbloggers zijn veelal emotioneel, kritisch, willen volgers, behoefte aan authoriteit, en volgen minder de structuur van staatspropaganda. Omdat ze uit andere belangen handelen kan daar soms waardevolle informatie op een vroeg tijdstip doorlekken.

Ik hou dus wel bij wat er vanuit die hoek komt, en probeer vervolgens Oekraiense bronnen over dezelfde situatie er tegenover te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
RoD schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:39:
Goed nieuws, weer verraden door de russen
Wat bedoel je met verraden? Ik lees er niks over (?) op de tweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Maks heeft op Twitter gemeld dat de AFU al een fors stuk verder is dan eerder gemeld. Verder radiostilte, dus nog even afwachten de komende dagen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:41:
[...]

Wat bedoel je met verraden? Ik lees er niks over (?) op de tweet.
Wat hij bedoelt met “verraden door de russen” is dat er soms door ru bronnen filmpjes van bijvoorbeeld (succesvolle) russische kamikaze drone strikes geplaatst worden om te laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn die vervolgens ge-geolocate worden in een gebied waarvan nog helemaal niet bekend was dat daar al UA troepen aanwezig zijn. Op die manier verraden de russen dus eigenlijk dat het ondanks die drone strike helemaal niet zo lekker gaat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Shit, het klopt niet :( Foutje van Ropcke bij geolocatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42

jdh009

FP ProMod
Russische verdedigingslinie (defensive line) rondom Robotyne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-jVFCC7oQ_i_tAtrFfcnR2pKAI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w9zM0O4WHH3kWeC7KphWPV1a.png?f=fotoalbum_large

Bronnen:
Rood: Suriyak Maps
Blauw: Ukrdailyupdate (Andrew Perpetua)
Geel: Deep State Map

Opnieuw heeft Oekraïne een kleine terreinwinst geboekt ten zuidoosten van Robotyne. Andrew Perpetua meldt dat ze een heel veld hebben veroverd in de richting van Verbove, en ongeveer een half veld in de richting van (pak en beet) Ocheretuvate volgens Deep State Map.

[ Voor 26% gewijzigd door jdh009 op 02-09-2023 17:58 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Dit zou gebied ten oosten van Robotyne zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5Ckh-CXYAA8tsw?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5Ck2D0XAAAlJ1y?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5CluWaWsAApBql?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5CqfrsXAAANVsM?format=jpg&name=large

March of the Eagles

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
even door de translator gehaald:
XWB schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:07:
Dit zou gebied ten oosten van Robotyne zijn:

[Twitter]
"Magura" is now clearly showing what it managed to overcome to the east of the village of Robotyne in incredibly difficult battles. Needless confirmation of how difficult this task was. And the reason why many among Russian propagandists were so sad
When we studied these trenches, in which the Russians were still sitting at that time, we drew attention to the fact that in this zone there is a particularly complex and winding system of fortifications. Obviously, a lot of time and effort was spent to dig so well right here, right next to the village
The terrain here is unusually difficult for this area. The positions are built on an elevation relative to the site, which was used, among others, for assaults. So the place was very promising and perhaps the most advantageous for defense for many kilometers around
And such a system of fortifications had to be overcome to the northeast of Robotyny. In fact, it is a line of fortifications between the villages of Robotyne on Verbove. A very important line, which also had to be broken with incredible efforts. In an open area with all the difficulties I described earlier
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5CqfrsXAAANVsM?format=jpg&name=large

[ Voor 3% gewijzigd door Aragnut op 03-09-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Laatst online: 10-10 11:28

3raser

⚜️ Premium member

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Volgens RU kant is het UA offensief nu op 2 andere punten druk aan het zetten:

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5MjjNoWgAEKocl?format=jpg&name=large Wordt ook ondersteund met beelden van boven:
Hopelijk weten ze er doorheen te komen, vooralsnog lijkt het traag maar gestaag te gaan (zoals eigenlijk het hele counteroffensief al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vergelijkbare analyse hier
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5MJbg6WQAAUF9l?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:20:
[Twitter] [Afbeelding] Wordt ook ondersteund met beelden van boven:
[Twitter] Hopelijk weten ze er doorheen te komen, vooralsnog lijkt het traag maar gestaag te gaan (zoals eigenlijk het hele counteroffensief al)
In het filmpje dat ik zag was de bemanning van de brede loopgraven daar ook niet erg spectaculair.
Stuk of 10 rennende soldaten in ca 3 a 400 meter loopgraaf. (Onder artillerievuur)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het interessante van die specifieke loopgraven is dat ze diverse dorpjes met elkaar verbinden. Daar zullen de Oekraïense troepen gretig gebruik van maken, denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 04-09-2023 19:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RoD schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:20:
[Twitter] [Afbeelding] Wordt ook ondersteund met beelden van boven:
[Twitter] Hopelijk weten ze er doorheen te komen, vooralsnog lijkt het traag maar gestaag te gaan (zoals eigenlijk het hele counteroffensief al)
Traag is echt een perceptie imho. Het is verdomde moeilijk als je ook nog eens zuinig op je manschappen wil zijn. Ik vind het dan ineens niet zo traag.

Dit is supergoede vooruitgang! Hoop dat men binnenkort met de tanks vooruit kan zodra het gat groot genoeg is.

De luchtafweer van RU wordt ook steeds minder en zo krijgt UA steeds meer vrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:35:
Het interessante van die specifieke loopgraven is dat ze diverse dorpjes met elkaar verbinden. Daar zullen de Oekraïense troepen gretig gebruik van maken, denk ik.
Wat ik uit bronnen haal is dat een loopgraaf is ontworpen om vanaf de voorkant een aanval te weerstaan. Staat de vijand ineens IN je loopgraaf of komt deze van achteren.... dan is het wel gedaan en kan je beter gaan rennen.

Als UA in de loopgraaf staat dan is het min of meer game over daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:59:
Volgens RU kant is het UA offensief nu op 2 andere punten druk aan het zetten:
[Twitter]
Die laatste is een dorpje tussen de stad Hulyaipole (van UA) en het dorp Polohy (bezet door RU). Vanaf daar gaat de snelweg richting Tokmak en Berdiansk. (Een van deze twee steden of een gebied ertussenin plus Kerch en Krim is afgesneden.)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bij Verbove lijkt het iig de goede kant op te kantelen:

Deze verschuiving staat nu ook bijv op Deepstate.
https://deepstatemap.live/en#11/47.4771/35.8892

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

YakuzA schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 06:22:
Bij Verbove lijkt het iig de goede kant op te kantelen:
[Twitter]
Deze verschuiving staat nu ook bijv op Deepstate.
https://deepstatemap.live/en#11/47.4771/35.8892
Wat ook werd geschreven is dat men inmiddels met de infanterie al actief is achter de tank ditches en dragon's teeth:

Rustig aan zien we daar hele goede ontwikkelingen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hopelijk klopt dit en kunnen ze hier ook druk zetten:
"Now the enemy has drawn up additional reserves and, under the cover of artillery fire, was able to overcome minefields and land troops on the outskirts of Novodonets'ke and neighboring Novomaiors'ke, where fighting is now taking place," they write.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5PkI4LXMAAGpDg?format=jpg&name=large

Rob Lee meldt het ook:

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 05-09-2023 10:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een positief bericht, en als nota bene Ropcke het zegt...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5P8PEtWUAAjmZW?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog wat aanvulling

Tatarigami, goeie bron en altijd fijn als hij zijn licht er over laat schijnen

Topman bij ISW, George Barros, die aanvankelijk nog wat sceptisch was
Refereert overigens aan dezelfde verschuiving die hierboven al gemeld werden door @YakuzA.

Tenslotte nog een soort van officiële bevestiging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

De Russen schrijven er blijkbaar ook over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMDRm4lFqwZYvElgjofzSKGxdVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tL2df3gOcCv1IyTzUqqqrHzt.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor wat het waard is, op dit moment:
Het is in ieder geval duidelijk dat er veel activiteit is aan dit front.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:44:
[Embed] Het is in ieder geval duidelijk dat er veel activiteit is aan dit front.
Stond idd ook vermeld in die tweetz van 6uur hierboven: :)
Ukrainians have also overran Russian positions south of Robotyne.
YakuzA in "Zaporizhzhia front + de Krim"

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-09-2023 15:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

YakuzA schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:49:
[...]

[...]

RoD schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:44:
[Embed] Het is in ieder geval duidelijk dat er veel activiteit is aan dit front.
Binnen ongeveer 24u weten we waarschijnlijk meer. Dit blijft wel hoopvol klinken.

Want eenmaal door de linies kan je die linies ook weer van achteren aanvallen. Dan kan het ineens hard gaan.

RU moet dan echter niet de tijd krijgen om mijnenvelden neer te gaan leggen.

Veel berichten uit diverse kanalen dat er echt van alles gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:49:
[...]

[...]

Ah, die had ik wel gelezen, maar niet gezien dat het om hetzelfde gaat. Hopelijk zijn de russen net zo verward over wat waar gebeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RoD schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:11:
[...]

Ah, die had ik wel gelezen, maar niet gezien dat het om hetzelfde gaat. Hopelijk zijn de russen net zo verward over wat waar gebeurt.
En hopelijk kan Oekraïne de Russische aanvoerlijnen blijven bestoken, ook nu ze gaan opschuiven.

Bij NOELreports las ik:
"The Armed Forces of Ukraine did not achieve their goals during the so-called counter-offensive in any of the directions," Russian Defense Minister Shoigu said.
Als ze dit ook aan Poetin rapporteren dan hoeven we niet eens versterking te verwachten. Want dat zou betekenen dat iemand moet toegeven dat er iets mis is. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:59:

Want eenmaal door de linies kan je die linies ook weer van achteren aanvallen. Dan kan het ineens hard gaan.

RU moet dan echter niet de tijd krijgen om mijnenvelden neer te gaan leggen.

Veel berichten uit diverse kanalen dat er echt van alles gebeurd.
De linies aan de zijkant moeten dan voldoende worden gepinned zodat ook het path breed genoeg is. Vervolgens krijg je de uitbraak. Dan is het doorstoten, en dan kan het ineens heel snel gaan. We gaan dan het hoofdoffensief zien van UA. Het ligt inmiddels voor de hand dat dat hier gaat plaatsvinden (want meeste succes), en wel in de richting van Tokmak of Berdiansk. Beter gezegd: het spoor tussen deze twee steden is van primair belang.

Vervolgens nog even de Kerch brug wegvagen en de Krim is geïsoleerd. Met een Krim Tataar op mindef :Y) en met een dikke middelvinger naar Beria en Stalin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Interessante analyse met ook wat arty range in de plaatjes:

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

• Apache4u
  • Niet online
Dat is erg goed nieuws.. hoop dat het waar blijkt te zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Goed om te lezen. Ik denk dat de Russen mijnen als een soort van heilige graal zijn gaan zien en het meest effectieve middel in hun arsenaal om een opmars van Oekraïne te vertragen. Des te belangrijker is het dat we beschikbare middelen voor het opruimen van mijnen regelen en nieuwe methodes verzinnen om deze vrij domme maar effectieve wapens te ontmantelen.

Hoe? Geen idee. Is het geen goed idee om een soort stampers te ontwikkelen die je kunt droppen in een veld en die hevige trillingen veroorzaken in een gebied?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:14
Auredium schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:57:
[...]

Goed om te lezen. Ik denk dat de Russen mijnen als een soort van heilige graal zijn gaan zien en het meest effectieve middel in hun arsenaal om een opmars van Oekraïne te vertragen. Des te belangrijker is het dat we beschikbare middelen voor het opruimen van mijnen regelen en nieuwe methodes verzinnen om deze vrij domme maar effectieve wapens te ontmantelen.

Hoe? Geen idee. Is het geen goed idee om een soort stampers te ontwikkelen die je kunt droppen in een veld en die hevige trillingen veroorzaken in een gebied?
Daar zijn al verschillende methodes voor die ze ook effectief gebruiken :)
Ergens in een ander topic werd het MaxxPro systeem al aangehaald wat ze gebruiken.
Ze beschikken ook over MCLC. Ze schieten een lijn met explosieven over het mijnenveld heen en laten dat afgaan.
Alle mijnen eronder/omheen gaan dan af en heb je een doorgang.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mine-clearing_line_charge

Vanaf 1:03

[ Voor 7% gewijzigd door Csotranme op 07-09-2023 11:14 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Als ik de berichten een beetje volg dan lijkt het alsof de opmars in deze regio gepauzeerd is. Ik vraag me af waarom. Ik ben bang dat iedere dag stilstand de Russen ruimte geeft om zich op nieuwe posities in te graven en bevoorraadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:10
3raser schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:19:
Als ik de berichten een beetje volg dan lijkt het alsof de opmars in deze regio gepauzeerd is. Ik vraag me af waarom. Ik ben bang dat iedere dag stilstand de Russen ruimte geeft om zich op nieuwe posities in te graven en bevoorraadden.
Huh? UA is iedere dag verder aan het drukken, ze beginnen eindelijk door dat mijnenveld heen te komen en ze lijken sinds deze week ook een goed gat te hebben geslagen in die verdelingslinie, je hebt nota bene gisteren zelf nog over de vooruitgang gepost :?

[ Voor 6% gewijzigd door dakka op 08-09-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Weet niet precies welke berichten je volgt, maar het is niet zo dat iedere eenheid een target per week heeft:

Deepstate heeft nog steeds bijna elke dag nog aanpassingen in de frontlijn. Niet altijd UA controle, maar wel veranderingen in contested. En de frontlijn is natuurlijk niet de enige plek die er toe doet, het uitschakelen van artillerie en logistiek is net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Tens schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:39:
[...]
Weet niet precies welke berichten je volgt, maar het is niet zo dat iedere eenheid een target per week heeft:

Deepstate heeft nog steeds bijna elke dag nog aanpassingen in de frontlijn. Niet altijd UA controle, maar wel veranderingen in contested. En de frontlijn is natuurlijk niet de enige plek die er toe doet, het uitschakelen van artillerie en logistiek is net zo belangrijk.
Ik las dit bericht en dat triggerde me een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er zijn altijd fases waar er gehergroepeerd en bevoorraad moet worden, waarin de gevechten mogelijk wat minder hevig zijn.
Mogelijk is dat nu een paar dagen aan de gang, maar met het arty bereik zou RU in die 2/3 dagen iig niet hard loopgraven bij kunnen bouwen in de eerste paar km's aan frontlijn iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
3raser schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:46:
[...]

[Twitter]
Hm, ja ik zie het. Het gaan over één eenheid die progressie geboekt heeft, nu moeten ze eerst consolideren. De eenheden links en rechts van hun zullen nu aan moeten sluiten om een verdedigbare positie te houden, anders vallen er gaten.

Ze zitten nu over het hele stuk tussen Robotyne en Verbove nog in laag gebied, en de Russen hebben de 'high ground'. Waar ze de eerste linie bij Verbove verbroken hebben is en goede kans om een hoogte te veroveren, maar een doorbraak zoals vorig jaar in het noorden zou ik nog niet verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ua is duidelijk bezig het front te verbreden. De loopgraven ten westen van Robotyne om de flanken veilig te stellen en het hoog gelegen terrein ter noorden van Verbove en het gebied ten oosten van Novoprokopivka. Dit is om niet te kwetsbaar te zijn voor insluiting. De verkenningstroepen die we hebben gezien ten westen van Verbove hebben aangetoond dat deel van de linie zwak is. De eerste en de tweede linie zijn daar dan ook al onder Ua controle (volgens deepstate). Het lijkt dan ook voor de hand liggende dat UA daar zal doorstoten als de flanken stevig genoeg zijn evt met zwaarder materieel. Dat heeft voorbereiding nodig en we hebben eerder gezien dat dat tot twee weken kan duren. Bovendien zou het me ook niet verbazen dat we eerst een aanval in de richting van Kopani en Rivne te zien krijgen voordat de grote linies worden echt zwaar worden aangevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zewatanejo op 08-09-2023 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

3raser schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:46:
[...]

[Twitter]
Wat YakuzA ook al aangeeft in andere bewoordingen, het is niet slim om onbezonnen en gillend naar voren te blijven rennen (overdreven gezegd), maar ook om te zorgen dat je flanken veilig zijn, bevoorrading op orde is, je troepen geroteerd worden (rust krijgen), etc.

Daarnaast is het ook tactiek van Oekraïne om voorzichtig te opereren en Rusland uit de tent te lokken. Kijk bijvoorbeeld ook eens de volgende vlog:

Ik heb niet alles opnieuw bekeken wegens tijdsgebrek, maar je ziet er o.a. in de tactiek van op het juiste moment aanvallen (en dat kan een paar dagen wachten betekenen) en het decimeren van je tegenstander vanuit defensieve posities, zodat je dat niet hoeft te doen in een aanvallende beweging, waarin je zelf ook meer schietschijf bent ;)

Hopelijk geeft je dit wat inzicht in waarom het lijkt te pauzeren, maar als je andere vragen hebt, schroom niet ze te stellen! :>

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zewatanejo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:
[...]

Ua is duidelijk bezig het front te verbreden. De loopgraven ten westen van Robotyne om de flanken veilig te stellen en het hoog gelegen terrein ter noorden van Verbove en het gebied ten oosten van Novoprokopivka. Dit is om niet te kwetsbaar te zijn voor insluiting. De verkenningstroepen die we hebben gezien ten westen van Verbove hebben aangetoond dat deel van de linie zwak is. De eerste en de tweede linie zijn daar dan ook al onder Ua controle (volgens deepstate). Het lijkt dan ook voor de hand liggende dat UA daar zal doorstoten als de flanken stevig genoeg zijn evt met zwaarder materieel. Dat heeft voorbereiding nodig en we hebben eerder gezien dat dat tot twee weken kan duren. Bovendien zou het me ook niet verbazen dat we eerst een aanval in de richting van Kopani en Rivne te zien krijgen voordat de grote linies worden echt zwaar worden aangevallen.
Yep, we horen elke dag over vorderingen, maar het gaat inderdaad niet om verdere penetratie van het front. ISW bevestigt dit ook al een aantal dagen, zie oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nieuwe stukken brug zijn aangekomen:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
YakuzA schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:52:
[Twitter]
UA is aan zet dus. Nu nog even voor elkaar krijgen dat Elon meewerkt :|

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mir4dor schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:56:
[...]

Irrelevant?
De zee drones gebruiken namelijk al een tijd geen starlink meer.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
YakuzA schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:57:
[...]

Irrelevant.
De zee drones gebruiken namelijk al een tijd geen starlink meer.
Dan moet ik iets hebben gemist, dank. Met andere woorden; er is dus hoop?
offtopic:
Hoop is er natuurlijk altijd. Anders doe je helemaal niets

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:54
[...]

Elon is sowieso irrelevant qua Starlink nadat de DoD vorig jaar al had ingegrepen.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47
DoD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:54
Department of Defense van U.S.A.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
YakuzA schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:52:
[Twitter]
Tijd dus voor een paar raketten op die brug. Keep 'm busy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:09
nextware schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:46:
[...]

Tijd dus voor een paar raketten op die brug. Keep 'm busy >:)
Eigenlijk had deze aanvoer ook aangevallen moeten worden. Nu maken de russen vele "noodstukken" zodat elke aanval op de brug makkelijker en sneller hersteld kan worden..
..nog mooier, de 'krimbrugonderdelen fabriek' aanvallen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
murphydrz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:59:
[...]

Eigenlijk had deze aanvoer ook aangevallen moeten worden. Nu maken de russen vele "noodstukken" zodat elke aanval op de brug makkelijker en sneller hersteld kan worden..
..nog mooier, de 'krimbrugonderdelen fabriek' aanvallen. ;)
Het mooiste zou zijn als ze zo’n peiler kunnen vernietigen. Die vervang je namelijk niet zomaar. Dat is ook de reden dat er bij de de bouw van de stormvloedkering hier, 1tje extra gebouwd is, zoals een ieder die daar wel eens geweest herft kunnen zien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Wat nu steeds uitvalt zijn de aanbruggen. Als de hoofdoverspanning eruit gaat is die niet zomaar gerepareerd.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier zijn beelden van, maar in hoeverre de UA aanval teruggeslagen is, is momenteel nog onduidelijk. Edit, dit kwam ik net nog tegen:

Dit blijft ook gestaag doorgaan.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 09-09-2023 15:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Ondertussen in Simferopol....

Het zou een militair object zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er lijkt niet heel veel aan de hand te zijn. Ik zie geen andere betrouwbare bronnen over een counteraanvallen, en ook de russen zelf lijken niets te melden. Deepstate heeft het over een "verduidelijking" van de frontlijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Maar even wat tegengas posten dan :)
"Ukrainian forces advanced another 1.5km² near Robotyne," spokesman for the Tavria Group Oleksandr Shtupun said.

"And in the Mar'inka area, the Ukrainian military repulsed 15 enemy attacks. The occupiers do not stop trying to take the ruins that used to be the city," he added.
NoelReports

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maestro schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:44:
Maar even wat tegengas posten dan :)

[...]
NoelReports
Dat zal dit zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5ri3HxWsAAehb_?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ISW met een vergelijkbaar bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

En wie een onderzee-drone wilt sponsoren om de overstap van prototype naar massaproductie te maken.

https://ammo.army/en/

Specs volgens H I Sutton:
The basic vehicle is 6 meters long and 1 meter in dimeter. Construction is metal with all or most of the hull being a pressure vessel. A keel appears to run along the bottom, and there are the expected towing loops.

Ammo Ukraine have advertised the system as being for anti-ship, anti-bridge, intelligence gathering and transport. Range is reportedly 1,000km. Unit cost is stated as 16 million UAH, equivilent to 433k USD.
http://www.hisutton.com/Ukraine-Marichka-AUV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24
Een soort RC torpedo lijtk me?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste