Een Russische (niet volledig zeker) MiG-29 lijkt wel geraakt te zijn. Er zijn drone beelden:
Ik zal dit nog even in de gaten houden. Marcin Rogowski zit hier over het algemeen wel bovenop.
Echter, het parkeervak lijkt niet geraakt te zijn, er zou wel een brandvlek er naast zitten. (Zou de drone misschien gestuitert zijn tegen de MiG-29.)On the night of 25-26 June 2026, a MiG-29 (possibly MiG-29K of the Russian Naval Aviation) was targeted at the Belbek Air Base, Crimea by a Ukrainian OWA UAV. Outcome unclear. pic.twitter.com/NGtIdYdPxr
— The Military Watch (@MarcinRogowsk14) 4 juli 2026
Iemand merkt op dat er ook een aantal ex-Oekraiense MiG-29's op de vliegbasis staan die al decennia ongebruikt zijn. Met de informatie van nu is het nog niet vast te stellen of er voor Rusland een vliegtuig verloren is gegaan. Hoewel ik het wel denk.Ther are no visible signs on the parking spot, but it seems to be a scorch mark right next to it at 44.685841, 33.558828 pic.twitter.com/0pZnFZ7UWJ
— The Military Watch (@MarcinRogowsk14) 4 juli 2026
Ik zal dit nog even in de gaten houden. Marcin Rogowski zit hier over het algemeen wel bovenop.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws