Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:10:
Het lijk erop dat de Russen op Zaporizhia schieten, aldus The Guardian

Dit ook bevestigd door Interfax.ua

The Guardian is doorgaans betrouwbaar, Interfax.ua ken ik verder niet.
Interfax.ua is Interfax-Oekraïne. Het betreft een dochteronderneming van het Russische Interfax.

Gezien de afkomst van de parent company zou ik mijn handen er niet voor in het vuur steken. Aan de andere kant: als het puur een propagandakanaal was, dan was het allang uit UA geweerd, zou je denken.

Zie ook deze Wikipedia entries

Wikipedia: Interfax-Ukraine
Wikipedia: Interfax

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jerie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:22:
[...]
Interfax.ua is Interfax-Oekraïne. Het betreft een dochteronderneming van het Russische Interfax.

Gezien de afkomst van de parent company zou ik mijn handen er niet voor in het vuur steken. Aan de andere kant: als het puur een propagandakanaal was, dan was het allang uit UA geweerd, zou je denken.

Zie ook deze Wikipedia entries

Wikipedia: Interfax-Ukraine
Wikipedia: Interfax
In dit geval zal het wel kloppen, gezien Zapo toch wel maandelijks weer met s300’s bestookt wordt.

Maar het blijft idd opletten, in de 1e week van de 2022 invasie brachten ze ook nieuws over landingen vanuit zee bij Odesa bijvoorbeeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

Bovenstaand filmpje kwam ik tegen. Het lijken recente beelden waarin twee IVF's het ZO van Robotyne onder vuur nemen. Dat bevestigd niet allen dat Robotyne bijna helemaal verovert is, maar vooral het overzicht dat je krijgt vanuit het POV van de drone is interessant. Zo kun je zien dat het ZO echt het laatste deel is wat nog schoon geveegd moet worden. Oostelijk daarvan lijken ook nog gevechten gaande. Het interessante aan het landschap dat NO van Robotyne een volledig krater landschap is maar naar het zuiden het aantal kraters flink afneemt. Aan de rook te zien wordt ook daar duidelijk nog gevochten. NO zijn ook verlaten ingegraven tank posities van RU te zien. Aan de tracks te zien is dat UA het dorp ook vanuit NO heeft aangevallen.

Naar het ZW toe zie je de weg richting Novoprokopivka. Dat is ook de hoofdroute naar Tokmak. Tussen de twee dorpen zie je in de verte nog een stukje bos liggen oostelijk van de weg. Je kunt het niet zien op de film, maar dat zal een positie zijn waar de RU loopgraven heeft aangelegd.

Overall is dan ook wel te zien dat UA naar de volledige verovering van Robotyne de flanken kwetsbaar zijn. Het zou mij niet verbazen dat we eerst meer activiteiten gaan zien bij Verbove naar het oosten en Kopani/Rivne naar het westen voordat de aanval richting Tokmak wordt voortgezet.

Voor het onderstaande zal UA ook wel wat tijd nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 21-08-2023 17:38 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Veel verschillende rookpluimen. Daar lijkt iets goed geraakt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zewatanejo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:30:

Naar het ZW toe zie je de weg richting Novoprokopivka. Dat is ook de hoofdroute naar Tokmak. Tussen de twee dorpen zie je in de verte nog een stukje bos liggen oostelijk van de weg. Je kunt het niet zien op de film, maar dat zal een positie zijn waar de RU loopgraven heeft aangelegd.
Daarover gesproken:
Hopelijk kan UA doorstoten. Tot nu toe is dat nog nergens gelukt door de taaie russische verdediging. Dus het is meer hoop dan realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:43
Helaas een UA Stryker uitgeschakeld :|

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mir4dor schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:25:
Helaas een UA Stryker uitgeschakeld :|
[Twitter]
Niet heel verrassend.
Das de mijnenveger variant van de Stryker dacht ik.
Wikipedia: M1132 Engineer Squad Vehicle

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2023 18:28 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Longread in een tweet:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Niet heel verrassend.
Das de mijnenveger variant van de Stryker dacht ik.
Wikipedia: M1132 Engineer Squad Vehicle
Dat is dan wel weer jammer. Hoeveel van die mijnenvegers hebben ze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:49

Shabbaman

Got love?

Russisch bericht dat UA "bij Verbove" opereert, en de bevestiging van UA dat ze inderdaad op de lijn Verbove-Novopropivka staan. Dat is de tweede linie.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:32

Snow_King

Konijn is stoer!

Shabbaman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:03:
Russisch bericht dat UA "bij Verbove" opereert, en de bevestiging van UA dat ze inderdaad op de lijn Verbove-Novopropivka staan. Dat is de tweede linie.

[Twitter]
Het bericht zegt de eerste linie, maar die lag daar toch al ten noorden van? Maar als dit waar is dan is het goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Snow_King schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Het bericht zegt de eerste linie, maar die lag daar toch al ten noorden van? Maar als dit waar is dan is het goed nieuws!
Ik lees hier geen eerste linie, maar "the defensive line". Maar dat kan aan mij liggen. Astraia heeft het zelf wel nadrukkelijk over de tweede linie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Burgers in Robotyne begroeten de AFU:

[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1693884976704663634]

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 22-08-2023 09:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nog een video uit Robotyne:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Hevige gevechten in Robotyne:

De video kan al enige tijd oud zijn, maar laat goed de intensiteit van de gevechten rond dit dorpje zien.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 22-08-2023 14:35 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:34:
Hevige gevechten in Robotyne:

[Twitter]

[Twitter]

De video kan al enige tijd oud zijn, maar laat goed de intensiteit van de gevechten rond dit dorpje zien.
Pfoeee, die Bradley raast toch wel even snel en vlak langs die UA troepen die daar op de grond liggen, ook in z'n achteruit.
Vanuit de lucht zal het alsnog wel dichterbij eruitzien als vanaf de grond, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijkbaar is Rusland schepen aan het afzinken om barrieres te vormen bij de Kerch brug:
In the area of the Kerch Strait close to the illegally built bridge connecting occupied Crimea with Russia’s Krasnodar region, the invaders have launched preparations for the sinking of the second ferry.

The GUR says in order to create a protective obstacle in front of the bridge, the Russians intend to sink at least six ferries and install boom barriers between them.
https://www.ukrinform.net...-bridge-intelligence.html

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 22-08-2023 18:53 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

YakuzA schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:52:
Blijkbaar is Rusland schepen aan het afzinken om barrieres te vormen bij de Kerch brug:

[...]
https://www.ukrinform.net...-bridge-intelligence.html
Anticonceptiemiddel tegen de komende babyboom O+

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Er er weer een vlag gehesen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rspb6hb7rW-wv2bSPS7mwtDAp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kc0n2ni1ez2pd66XHkAYMJ5k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov1MPTjHaJMfWtnmCr4pgzrkAvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KVHE7kqf90YJFX99AUx1zs76.png?f=user_large

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat betekent dus ook dat het verhaal over een russische tegenaanval ofwel onzin is, ofwel er is korte metten mee gemaakt. Hoe dan ook, het mag misschien symbolisch zijn, maar zo'n vlag is altijd een opsteker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:32:
[...]

Dat betekent dus ook dat het verhaal over een russische tegenaanval ofwel onzin is, ofwel er is korte metten mee gemaakt. Hoe dan ook, het mag misschien symbolisch zijn, maar zo'n vlag is altijd een opsteker.
In hetzelfde filmpje wordt gemeld dat de aanval is teruggeslagen. Maar een vlag op vlaggendag is natuurlijk extra speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:32

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:09:
En dan nu richting Novoprokopivka:

[Twitter]
Voorlopig wordt het coördineren van tegenaanvallen dus wat moeilijker daar. Voor de Russen dan.

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 23-08-2023 22:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Er is ook een push richting Verbove gaande, mogelijk dat Oekraïne zijn footprint eerst wil verbreden alvorens verder zuidelijker te gaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Ook wat beeld van de militaire UA operatie van vanochtend op de Krim

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Tokmak live

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 23:32
XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:16:
Er is ook een push richting Verbove gaande, mogelijk dat Oekraïne zijn footprint eerst wil verbreden alvorens verder zuidelijker te gaan.

[Twitter]

[Twitter]
Als je naar de plaatsing van de fortifications kijkt lijk je er bij Verbove omheen te kunnen.
Misschien is het makkelijker om langs de fortifications op te trekken ipv er proberen doorheen te breken in het midden?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Tens
MewBie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Als je naar de plaatsing van de fortifications kijkt lijk je er bij Verbove omheen te kunnen.
Misschien is het makkelijker om langs de fortifications op te trekken ipv er proberen doorheen te breken in het midden?
Verkijk je niet op wat lijntjes op de kaart. zonder hoogtekaart erbij heb je niet echt beeld van waarom waar extra verdediging.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het is nog maar een gerucht, haast te leuk om waar te zijn. Volgens de Russen zie je hier een Oekrainse gepantserde kolonne op weg naar Novoprokopivka. De eerste troepen zouden al in Novoprokopivka zijn.

Dat laatste geloof ik wel, het eerste lijkt me Russische paniekzaaierij..

EDIT: dit is pal ten zuiden van Robotyne.

EDIT2: even opgezocht, maar dit bericht over troepen in Novoprokopivka kwam gisteren van Warmonitor (toch iets nauwkeuriger dan Visegrad24):

[ Voor 27% gewijzigd door Shabbaman op 25-08-2023 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 11:28

3raser

⚜️ Premium member

Ik kijk regelmatig die filmpjes van Reporting from Ukraine maar ik merk dat hij veel clickbaits gebruikt. Zijn zijn video's eigenlijk wel serieus te nemen? Of kan ik beter stoppen met kijken?

Zie deze thumbnail van zijn laatste video. Alsof ze met die raid bijna de halve krim hebben ingenomen!
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/c9klvscOSqs/hq720.jpg?sqp=-oaymwEcCNAFEJQDSFXyq4qpAw4IARUAAIhCGAFwAcABBg==&rs=AOn4CLAXdlJfzRNmwzomR_frWKd8chjZFg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:37
3raser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:09:
Ik kijk regelmatig die filmpjes van Reporting from Ukraine maar ik merk dat hij veel clickbaits gebruikt. Zijn zijn video's eigenlijk wel serieus te nemen? Of kan ik beter stoppen met kijken?
De titels en "splash screen" zijn nogal clickbait, maar ik heb het idee dat hij een aardige dagelijkse samenvatting maakt in 5 minuten van wat er aan front verschoven is (al kan hij vaak wat te optimistisch zijn). Ik kijk het dagelijk samen met de posts van Denys (ook nogal overpositief maar wel best aardig in de samenvattingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aragnut schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

De titels en "splash screen" zijn nogal clickbait, maar ik heb het idee dat hij een aardige dagelijkse samenvatting maakt in 5 minuten van wat er aan front verschoven is (al kan hij vaak wat te optimistisch zijn). Ik kijk het dagelijk samen met de posts van Denys (ook nogal overpositief maar wel best aardig in de samenvattingen).
Een. Clickbait in de titel. Wellicht ook wel wat te positief. Heb ze paar maanden dagelijks bekeken maar momenteel minder behoefte aan. Komt ook door hoge mate van iteratieve informatie, het zou mooi zijn als Oekraïne meer bereikt aan het hrt front.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28
Uiteindelijk is het heel simpel, zulke mensen besteden er tijd aan en willen er graag geld aan verdienen. En helaas werken zulke clickbait-titels daarbij heel goed. Het beginscherm dat je ziet zegt dus weinig over de kwaliteit van de video zelf. In dit geval krijg je door het te volgen best een goed overzicht van wat er gebeurd is. Zijn voorspellingen moet je echter niet al te serieus nemen :+

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 15:07
3raser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:09:

Zie deze thumbnail van zijn laatste video. Alsof ze met die raid bijna de halve krim hebben ingenomen!
[Afbeelding]
Ik volg dat kanaal al heel lang en heb hem niet op onwaarheden kunnen betrappen. Goede inside information.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24

Polycom

Poes van goud

Wat fijn is aan de videos van Reporting from Ukraine is dat je binnen 5 minuten een samenvatting hebt van belangrijke zaken die de aflopen 24 uur hebben plaatsgevonden. Ik heb niet altijd de tijd of zin om dit hele topic te lezen en Twitter af te struinen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is altijd wel een goede bron, met insider informatie.
Er zijn ook geruchten dat UA een grote aanvalsmacht gecommitteerd heeft. We zullen in de komende dagen wel zien wat er van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook leuk:
Geolocated beelden laten zien dat UA voor de deur bij Novoprokopivka staat. De frontlijn zal dus wel rond het dorp liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Het is nu de hoop dat men gewoon minder mijnenvelden tegen komt. RU zou deze ook minder kunnen leggen ivm eigen troepen lees je her en der:

Dan zouden de Leo2’s en al het andere mooie spul hopelijk meer vaart kunnen maken. RU artillerie neemt steeds verder af en kan dergelijk snel bewegende doelen niet raken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Snow_King schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:15:
Het is nu de hoop dat men gewoon minder mijnenvelden tegen komt. RU zou deze ook minder kunnen leggen ivm eigen troepen lees je her en der:

Dan zouden de Leo2’s en al het andere mooie spul hopelijk meer vaart kunnen maken. RU artillerie neemt steeds verder af en kan dergelijk snel bewegende doelen niet raken.
Er wordt nu wel behoorlijk veel gesproken over het doorbreken van de russische verdedigingslijnen. Voorheen was het toch vooral afkomstig van rumint kanalen die copium posten, maar nu zie je:
• Michael Podolyak (adviseur Zelenskyi) die openlijk roept dat de russische verdedigingslinies aan het breken zijn.
• De Amerikaanse hoogste militair Mark Milley die publiekelijk zegt dat Oekraïne door de eerste verdedigingslinie is gebroken.
• ru milbloggers die openlijk bang zijn voor een doorbraak en berichten over het verplaatsen van reserves om de Oekraïeners tegen te houden.
• Oekraïense commandanten die positief gestemd zijn over hun opmars (en vergelijk dat eens met de negatieve berichten bij de verdediging bij de slag om Bachmoet)

Allemaal berichten die ik in de afgelopen 24 uur voorbij heb zien komen. Ondertussen zie je Orban als russisch agent nog opzichter roepen om een wapenstilstand.

Het is allemaal zeker geen concreet bewijs, maar het is een bemoedigend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

RoD schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:40:
[Embed] Er zijn ook geruchten dat UA een grote aanvalsmacht gecommitteerd heeft. We zullen in de komende dagen wel zien wat er van klopt.
Dit sluit aan bij het Russische gerucht (om het maar geen nieuws te noemen) dat UA op de lijn Verbove-Novopropivka staat. Dit is ten oosten van Novoprokopivka. Ik denk dat ze zo via de loopgraven aan de zuidkant van Novoprokopivka kunnen komen. Die loopgraven zijn dus de tweede lijn.
RoD schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:30:
• De Amerikaanse hoogste militair Mark Milley die publiekelijk zegt dat Oekraïne door de eerste verdedigingslinie is gebroken.
Dit is geen nieuws natuurlijk, die linie ligt bij Robotyne. Volgens mij is dit gewoon een stukje marketing in reactie op de domme opmerkingen in het GOP-debat.

Op de kaart van Defmon staat nu trouwens een hele dikke roze pijl...

https://www.scribblemaps....na_map_ukraine/nBT8ffpeGH

B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Shabbaman schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:40:

Dit is geen nieuws natuurlijk, die linie ligt bij Robotyne. Volgens mij is dit gewoon een stukje marketing in reactie op de domme opmerkingen in het GOP-debat.
Dat is inderdaad geen nieuws voor ons :) Het nieuws zit hem inderdaad, zoals je zelf opmerkt, in het publiekelijk maken ervan door de hoogste militair wat ongetwijfeld tegengas moet bieden aan het doomposten (en dan niet alleen door de GOP). Dat het tegenoffensief is vastgelopen is ook onderdeel van de russische propaganda (en maakt dus weer deel uit van de roep om een staakt het vuren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mbt positief gestemde commandanten, NOS tekent er hier eentje op: Oekraïense commandant: bijna heel Robotyne ingenomen - https://nos.nl/l/2487414#UPDATE-container-71617586

Edit: en Reuters: Ukraine will speed up advance on southern front -commander https://www.reuters.com/w...ont-commander-2023-08-26/
ORIKHIV AREA, Ukraine, Aug 26 (Reuters) - Ukrainian forces believe they have broken through the most difficult line of Russian defences in the south and will now be able to advance more quickly, a commander fighting in the south told Reuters.

Ukraine launched a counteroffensive in June, but well-prepared Russian defence lines reinforced by minefields have slowed their southward advance towards the Sea of Azov.

Ukrainian forces said on Wednesday they had raised the national flag in the settlement of Robotyne in the southern Zaporizhzhia region, about 10 km (six miles) south of the frontline town of Orikhiv.

"We don't stop here," said a commander who led some of the troops into Robotyne and uses the nom de guerre "Kombat".

"Next we have (the town of) Berdiansk, and then more. I made it clear to my fighters at once: our goal is not Robotyne, our goal is (the Sea of) Azov."

....

"We have passed the main roads that were mined. We are coming to those lines where we can go (forward). I'm sure we'll go faster from here," Kombat said.

He said two houses were still under Russian control in Robotyne: "We're fighting for them, and then we'll have full control (of Robotyne)."

Kombat said Ukrainian troops had now entered territories where there were only "Russian logistics" groups, and where he made clear he did not expect Russian defences to be as difficult to break through.

[ Voor 100% gewijzigd door RoD op 26-08-2023 12:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De loopgraven bij Novoprokopivka liggen onder vuur:

March of the Eagles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
UA komt heel dichtbij het stelsel van lange loopgraven:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4dmWLLWQAEXMeK?format=jpg&name=medium

De Russen voeren tegenaanvallen uit bij Robotyne, tot dusver zonder succes:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4er8KRWMAANm97?format=png&name=small

Ook hier geldt opnieuw dat RU troepen van elders heeft gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4eq7s0WUAA8G7h?format=png&name=900x900

Maar de Russische troepen zouden zich beter ingraven in plaats van tegenaanvallen uit te voeren.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 26-08-2023 21:40 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:22:
UA komt heel dichtbij het stelsel van lange loopgraven (de gele lijnen):

[Twitter]

[Afbeelding]

De Russen voeren tegenaanvallen uit bij Robotyne, tot dusver zonder succes:

[Twitter]

[Afbeelding]

[Twitter]
Aanvulling:

Dit was ook waar Tatarigami aan refereerde gisteren:
RoD in "Zaporizhzhia front + de Krim"

Vandaag komt hij daar op terug, ik plaats de hele thread even want Threadreaderapp.com is niet meer gratis en het is een nuttige draad met aanvullende context op de vraag "zetten de russen hun reserves in om een doorbraak te voorkomen?"
Nuttige Q&A:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
@RoD Dat Rusland troepen verplaatst tussen de verschillende assen is al enige tijd aan de gang, en ze vechten al langer met reserves. Ik vraag mij af wat dit zo anders maakt?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:51:
@RoD Dat Rusland troepen verplaatst tussen de verschillende assen is al enige tijd aan de gang, en ze vechten al langer met reserves. Ik vraag mij af wat dit zo anders maakt?
Het feit dat Tatarigami, Def Mon en Rob Lee dat zeggen :P

Ik heb er dus geen verstand van, ik ga er domweg vanuit dat zij dit inzicht hebben. Ik kan alleen maar hopen dat dit de laatste tegenstribbeling is van de russen voordat UA een groot gat in de verdediging slaat en in de diepte kan pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:51:
Het verschil is dat het hier om strategische reserves gaat (als de heren gelijk hebben).

Dan mag je zoals @RoD hopen dat het om een 'last ditch effort' gaat. Ik hoop het ook maar veerwacht het niet.

Het kan ook betekenen dat RU meent dat UA een belangrijk deel van haar strategische reserves heeft ingezet, en pareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:28:
[...]

Het verschil is dat het hier om strategische reserves gaat (als de heren gelijk hebben).

Dan mag je zoals @RoD hopen dat het om een 'last ditch effort' gaat. Ik hoop het ook maar veerwacht het niet.

Het kan ook betekenen dat RU meent dat UA een belangrijk deel van haar strategische reserves heeft ingezet, en pareert.
En dat laatste lijkt ook het geval te zijn, gezien de berichten over de inzet van belangrijke UA brigades die als reserve te boek stonden.

Ik durf verder ook niet al te optimistisch te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Beetje rare omschrijving, maar zolang er 'militair materieel' en 'brand' staat:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nieuwe geruchten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4h_sN3XMAApmFQ?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

De afgelopen 72u zijn de geruchten wel heel sterk dat er van alles aan het gebeuren is in deze regio.

Laten we hopen op het beste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:32
Snow_King schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

De afgelopen 72u zijn de geruchten wel heel sterk dat er van alles aan het gebeuren is in deze regio.

Laten we hopen op het beste!
Begin nu wat geruchten te lezen over een doorbraak bij Verbove. Laten we het hopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

TwingyTwingy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Begin nu wat geruchten te lezen over een doorbraak bij Verbove. Laten we het hopen...
Zeker. Vooral omdat de 2e linie nu heel erg in zicht lijkt te zijn. Als die, zoals beschreven op diverse plekken, minder sterke is dan de 1e zou dat echt heel goed nieuws zijn.

Bijna 'open terrain' vanaf daar richting de kust. Hoewel ik dat overdrijf wordt het daarna vooral makkelijker omdat de mijnenvelden ontbreken. Die blijven gewoon het grootste probleem.

Eenmaal door die velden heen wordt het minder moeilijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 22:16
Volgens de geruchten zijn ze al in Verbove aan het vechtenhttps://mastodon.social/@Ukrainenews/110961285743395206 Dat zou beteken dat ze eigenlijk al door de 2de linie heen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ISW meldt ook iets

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ropcke, normaal met een relatief pessimistische kijk op de zaak, hij denkt dat de ontstane situatie kansen biedt voor UA.
My estimate would be therefore that Ukrainian troops will use the created gap to move southwards and bypass the heavy defenses north of #Novoprokopivka. If this happens, Russians must abandon their trenches around the village. The possible beginning of a domino effect north of #Tokmak.
Fingers crossed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Analyse van Def Mon mbt de situatie bij Robotyne
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4m7N4oXwAAtITL?format=jpg&name=large
ru blijft doorgaan met het sturen van versterkingen/reserves om een doorbraak te voorkomen.

Mbt de strategie van de russen:
Hoge attritie en weigeren om terug te vallen. We mogen dus hopen op een doorbraak omdat ru ten koste van alles de lijnen wil houden en hevig te lijden heeft onder oa clustermunitie. Het herhaaldelijk aanvoeren van versterkingen waaronder hun "beste" unit (het 76ste) lijkt op stevige attritie te duiden.

En dan de belangrijkste conclusie:
Dus, ondanks positieve signalen is dit nog lang niet voorbij, kunnen we nog steeds geen conclusies trekken en blijft het hopen en afwachten.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 28-08-2023 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
Waarschijnlijk weer wat minder ru hoogwaardigheidsbekleders

Hoe, wat en hoeveel moet nog uitgezocht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tens
zie geen datum, of bevestiging elders, dus met enig voorbehoud:

Gregor Ulaga
@GregorUlaga
EXCELLENT!!

Datasheet:

The Priyedel-E radar is a long-range early warning radar system developed by Russia. It is designed to detect and track various types of aerial targets, including aircraft, missiles, and drones. The radar system has a range of up to 1,800 kilometers and is capable of operating in various weather conditions. It is often used in conjunction with other radar systems to provide a comprehensive air defense network. The Priyedel-E radar is considered to be a key component of Russia's air defense system.

[ Voor 68% gewijzigd door Tens op 28-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:38
Tens schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:15:

[Twitter]

[...]
Lijkt alsof hij prima werkt. De raket is succesvol uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]
[...]
Niet heel handig om apparatuur met 1800 km range in Kherson oblast neer te zetten :)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Dit zou de visuele bevestiging zijn

Nog een aanvulling...een mogelijk interessant ontwikkeling

[ Voor 37% gewijzigd door Zewatanejo op 28-08-2023 20:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Weer een 2S19 Msta-S vernietigd:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter]

[...]
Dit is wel een betrouwbaar account. UA MoD heeft het filmpje inmiddels zelf ook gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 10-10 11:21

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

DeepstatemapUA heeft nu ook het bruggenhoofd bij Oleshky (Antonovsky brug) uitgebreid naar het oosten. Dat is een gebied waar vakantiehuisjes (Dacha's geloof ik?) staan. Feitelijk zit UA er al weken bij mijn weten. Deepstatemap was echter ook relatief traag bij het markeren van deze bruggenhoofd en die bij Kozachi Laheri.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakertje op 29-08-2023 12:25 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:25:
DeepstatemapUA heeft nu ook het bruggenhoofd bij Oleshky (Antonovsky brug) uitgebreid naar het oosten. Dat is een gebied waar vakantiehuisjes (Dacha's geloof ik?) staan. Feitelijk zit UA er al weken bij mijn weten. Deepstatemap was echter ook relatief traag bij het markeren van deze bruggenhoofd en die bij Kozachi Laheri.
Deepstate werkt alleen met echt confirmed info. Die levert dus wat snelheid in, maar komt ten goede aan de betrouwbaarheid.

Richting Verbove loopt die momenteel ook een stukje achter op zelfs de Rybar kaartjes.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hier wordt een beladen term gebruik... breakthrough. Zag het al eerder maar nu met een bron en van een iets minder sensatiegerichte poster:

Edit: in de bron staat dus dit
The Russian occupiers are retreating in connection with the breakthrough of the Armed Forces of Ukraine through the enemy's defense line in the Zaporizhzhia direction.
En daarna een stukje dat je ook prima als een theoretische bespiegeling kan zien. Ik denk dat hier iemand heel enthousiast is geweest. Maar dan gaat het nog steeds om terreinwinst in de buurt van Verbove. Goed nieuws dus

[ Voor 47% gewijzigd door Shabbaman op 29-08-2023 14:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Shabbaman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:23:
Hier wordt een beladen term gebruik... breakthrough. Zag het al eerder maar nu met een bron en van een iets minder sensatiegerichte poster:

En daarna een stukje dat je ook prima als een theoretische bespiegeling kan zien. Ik denk dat hier iemand heel enthousiast is geweest. Maar dan gaat het nog steeds om terreinwinst in de buurt van Verbove. Goed nieuws dus
van Ukrinform:
Er lijkt beweging te zijn, meer dan een frontlijnaanpassing.
Russian invaders are retreating as Ukrainian forces have breached their defense line in the Zaporizhzhia region.

The relevant statement was made by Head of the Joint Coordinating Press Center of the Southern Defense Forces Natalia Humeniuk during a nationwide telethon, an Ukrinform correspondent reports.

“Now, as our troops are directly advancing, the enemy no longer has a chance to consolidate the defense that had been breached, so after a while it gains a breakthrough status,” Humeniuk told.

In her words, the advance of Ukrainian forces is obvious geographically and shows the enemy troops retreating.

According to Humeniuk, each settlement de-occupied by the Defense Forces is important to Ukraine.

“The very advance of [Ukraine’s] Defense Forces is also very powerful psychological pressure on the enemy, which is also a weapon in the conditions of a hybrid war,” Humeniuk added.

Humeniuk mentioned that each liberated settlement allows Ukrainian defenders to gain a foothold and build additional defense lines, so that they can stand more firmly there and further target the enemy’s defenses.

A reminder that the General Staff of the Armed Forces of Ukraine confirmed earlier that Ukrainian warriors had achieved success in the Novodanylivka-Verbove sector.
https://www.ukrinform.net...-zaporizhzhia-sector.html

[ Voor 3% gewijzigd door Tens op 29-08-2023 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
niks aan de hand, een natuurbrand, wordt aan gewerkt:

NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦
@NOELreports

“Grass caught fire, emergency services are working,” Oleg Kryuchkov, Russian appointed adviser to the Head of occupied Crimea, said.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
Tens schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:06:
niks aan de hand, een natuurbrand, wordt aan gewerkt:

[Twitter]

[...]
Witte rook. Habemus Papam?

Goede zaak dat er een doorbraak lijkt. Kreeg al eerder het gevoel dat het bij de Russen aardig begon te kraken. Gisteren verhaal over te weinig soldaten, artillerie die aan de lopende band afgeschoten wordt en luchtverdediging die zodra ze de radar aanzetten een HAARM naar binnen gemikt krijgen. Krijg steeds meer het gevoel dat we op het punt staan waar de oorlog beslist gaat worden. Waar we later zeiden; vanaf daar hebben de Russen duidelijk verloren.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ukrainian warriors have raised the national flag near the Antonivka Bridge in the temporarily occupied left-bank Kherson region.

The relevant video was posted by Head of the Office of the President of Ukraine Andriy Yermak on Telegram, an Ukrinform correspondent reports.
https://www.ukrinform.net...bank-of-dnipro-river.html

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Shabbaman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:23:

[Twitter]

Edit: in de bron staat dus dit

[...]

Het enige wat ik zie is dat UA richting Verbove aanvalt, over een terugtrekking wordt door de bronnen die ik volg niet gesproken. Ik zie dit:
Hoe dan ook positieve signalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
van Telegram kanaal van 46th separate airmobile brigade
But the channel claimed Tuesday that "there is progress in the direction of Verbove. Yesterday, the Ukrainian Armed Forces took several [Russian] positions in the area."
Dat was blijkbaar de basis voor de melding van Natalia Humeniuk. Wel vooruitgang dus, maar nog geen doorbraak
However, it added that the nearby Novoprokopivka area is in the midst of counterattacks, the enemy is not going to give up their positions without a fight."

"There is a constant tactical coverage of each other's positions and all this under the constant supervision of reconnaissance drones of both ours and the enemy. It's an online war," it said.
The channel said that on Monday night "the enemy regrouped after an unsuccessful counterattack and struck harder in the Nesterianka-Novoprokopivka area. It was a heavy battle with losses on both sides."

One soldier with the 46th told CNN that two forest plantations several kilometers long near Verbove had been taken by Ukrainian forces, but Russian units were counterattacking against the Ukrainian flanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wat ik begreep uit de videos van Combat Veteran Reacts is dat de verdedigingslinies bij Verbove minder goed zijn ingericht en minder goed zijn bemand. Richting Tokmak is het allemaal heel erg goed en stevig neergezet, maar Verbove bleef achter. Er wordt nu versterking aan de Russiche kant ingebracht maar die zijn nog onderweg.

Om CVR te quoten : er is een window of opportunity om de Surovikin line op die plek te doorbreken. Daarna kunnen ze naar oost en west uitwaaieren in en achter de lijn. Dat valt voor de Russen niet te verdedigen want daar is de linie niet op gebouwd.

Het probleem is dat het window of opportunity geen weken maar slechts dagen is. Het is dus nu of nooit om gebruik te maken van deze kansen.

Bron:

Nadeeltje van CVR is dat hij steeds begint over zijn eigen website en tegenwoordig ook reclame maakt voor een soort chewing gum.... Verder is hij wel kundig en kan het goed uitleggen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:
Wat ik begreep uit de videos van Combat Veteran Reacts is dat de verdedigingslinies bij Verbove minder goed zijn ingericht en minder goed zijn bemand. Richting Tokmak is het allemaal heel erg goed en stevig neergezet, maar Verbove bleef achter. Er wordt nu versterking aan de Russiche kant ingebracht maar die zijn nog onderweg.

Om CVR te quoten : er is een window of opportunity om de Surovikin line op die plek te doorbreken. Daarna kunnen ze naar oost en west uitwaaieren in en achter de lijn. Dat valt voor de Russen niet te verdedigen want daar is de linie niet op gebouwd.

Het probleem is dat het window of opportunity geen weken maar slechts dagen is. Het is dus nu of nooit om gebruik te maken van deze kansen.

Bron:

[YouTube: Ukraine Stalls in Verbove! 29 Aug 23 Daily Update]

Nadeeltje van CVR is dat hij steeds begint over zijn eigen website en tegenwoordig ook reclame maakt voor een soort chewing gum.... Verder is hij wel kundig en kan het goed uitleggen.
Wel heel raar.
De linies bij Verbove zijn juist de eerste echte surovikin linie die ze tegen komen, met de echte tank grachten en mini piramides etc.
Dat zijn juist de eerst echte loopgraven en bedachte linies waar ze op botsen.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA vorderingen aan het front wederom in beeld gebracht door ru.
Dit is pal Oost aan Novoprokopivka.

Edit, kaartje er maar even bij
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4uLyo-WsAA2sG9?format=jpg&name=large

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 29-08-2023 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

YakuzA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Wel heel raar.
De linies bij Verbove zijn juist de eerste echte surovikin linie die ze tegen komen, met de echte tank grachten en mini piramides etc.
Dit interessante draadje geeft daar een genuanceerde kijk op

In het kort komt het er op neer dat de zwaarste Russische weerstand komt uit de treelines en de posities daar in.

De linies zoals we die zien op satelliet beelden zijn veel makkelijker in te nemen volgens de schrijver oa vanuit het vermoeden dat Rusland simpelweg te weinig resources heeft om die op grote schaal te bemannen.

Van wat we aan beelden te zien krijgen lijkt in elk geval te bevestigen dat de strijd in de treelines zwaar en intensief is. Veel zware artillerie en man tor man gevechten. Veel gevechten rondom de tankgrachten, drakentanden en daar tussen hebben we nog niet gezien, maar duidelijk is wel dat die veel minder dekking bieden.

[ Voor 43% gewijzigd door Zewatanejo op 29-08-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Wel heel raar.
Heb je de video bekeken? :)

Als je kijkt naar de linies in het zuiden, dan zie je daar een heel netwerk van linies, linies erachter, communicatie lijnen (gangen tussen die linies) bumkers, vertrekken etc. Het is echt heel dik.

Aan de zuid-oost hoek mist de linie achter de linie, de communicatiegangen, de bunkers en de verblijven. Dat is dus een stukje minder stevig dan pal zuid. Nu kan ik zeggen dat ik armchair generaal ben, maar CVR was militair, is opgeleid volgens NATO normen en heeft deelgenomen als leidinggevende in zowel Irak als Afghanistan. Ik denk dat hij wel weet waar hij het over heeft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Nu ook bevestiging dat er bij Verbove gevochten wordt. Mogelijk alleen nog maar verkenningseenheden, maar het betekent in elk geval wel dat UA doorgebroken is door de linies bij Verbove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zewatanejo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:01:
Nu ook bevestiging dat er bij Verbove gevochten wordt. Mogelijk alleen nog maar verkenningseenheden, maar het betekent in elk geval wel dat UA doorgebroken is door de linies bij Verbove.

[Embed]
Gezien het kaartje dat ik hierboven postte, zou dit betekenen dat ze de russische verdedigingslinies zijn overgestoken. Hopelijk winnen ze deze slag, zou een mooie opsteker zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Gezien het kaartje dat ik hierboven postte, zou dit betekenen dat ze de russische verdedigingslinies zijn overgestoken. Hopelijk winnen ze deze slag, zou een mooie opsteker zijn.
Hier staat het inclusief Russische drone beelden van UA troepen en geolocation:

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-10 22:11
Ropcke is het er ook mee eens:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4xMNByWkAAGT_o?format=jpg&name=large

game pc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja ik zit al tijden mee te lezen, maar ik had geen zin om te reageren als er niet toch iets fundamenteels lijkt te gebeuren. Dus. :P

Maar ik heb maanden geleden volgens mij wel eens gezegd dat ik grote twijfels plaatste bij de Russische mankracht om meerdere linies in de diepte te garnizoenen. En gezien de opmars nu, vermoed ik zo dat die tweede linie inderdaad slecht bemand is met de teruggetrokken restanten van troepen die zich terug hebben getrokken uit de eerste linie. Of je daar veel van mag verwachten, tja.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Voordat we hier te enthousiast worden over het doorbreken van de linies, moeten we ons wel beseffen dat het hier waarschijnlijk over verkenningstroepen gaat. Bovendien is op de beelden ook te zien dat ze (succesvol) met clustermunitie bestookt worden door de Russen. Dus of het een blijvende en definitieve doorbraak van de linies betreft is maar de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Ook Ukraine Matters pakt het over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsBWStwzBxjy7O3AlmGt7fS33Tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dz9cByLNsL30pVQvk67wZ0R8.png?f=fotoalbum_large

edit:

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 30-08-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

asing schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:28:
Ook Ukraine Matters pakt het over:

[Afbeelding]

edit:

[Twitter]
Yes, en dat laatste was dus gisteren al, dus hopelijk zijn ze vandaag al verder. Ik heb in ieder geval nog geen geluiden gehoord dat ru de posities terugveroverd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het is goed dat Oekraïne eerst de flanken wil veiligstellen, misschien zien we dan ook een push richting Kopani alvorens ze verder naar het zuiden gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 30-08-2023 12:47 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel beetje flauw 'fighting in the outskirts' en dan dikke pijl en rondje naar het centrum van het durp zetten :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 11:37

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Discussies over hoe betrouwbaar een bron al dan niet is, graag in het desbetreffende topic voeren en niet hier. Enkele posts heb ik verplaatst naar [UKR] Betrouwbare Bronnen[UKR] Betrouwbare Bronnen[/TOPIC]

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 30-08-2023 13:09 . Reden: prutsen met haakjes >.< ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28
Zewatanejo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:28:
Voordat we hier te enthousiast worden over het doorbreken van de linies, moeten we ons wel beseffen dat het hier waarschijnlijk over verkenningstroepen gaat. Bovendien is op de beelden ook te zien dat ze (succesvol) met clustermunitie bestookt worden door de Russen. Dus of het een blijvende en definitieve doorbraak van de linies betreft is maar de vraag.
Dit is hoe UA al de hele tijd werkt. Je kunt jouw vraag dus over elke melding van progressie stellen, maar voorlopig staan ze wel bij Verbove. En niemand hier zal zeggen dat het makkelijk gaat of dat er geen tegenslagen kunnen komen, maar voorlopig is de progressie er wel aan UA-kant.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 10-10 11:21

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

YakuzA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Deepstate werkt alleen met echt confirmed info. Die levert dus wat snelheid in, maar komt ten goede aan de betrouwbaarheid.
In navolging van mijn melding van gisteren, DeepStateMapUA geeft nu zelfs aan dat het oorspronkelijke bruggenhoofd bij Oleshky (Antonovsky brug) bevrijd gebied is en heeft het bruggenhoofd 'gray area' een aantal honderden meters naar het zuiden uitgebreid.

Het eerste stukje van de 'left bank' is 'bevrijd' *O*
(Beetje positivisme mag toch? ;) )

Blijkbaar hebben ze momenteel daar even de focus ook op gelegd. Het zal mij ook niks verbazen als het bezet gebied bij Kozachi Laheri eerdaags wat indeukt naar een gray zone, aangezien ze daar ook in meer gebied opereren (of geopereerd hebben) dan nu wordt aangegeven in deze bron.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Freakertje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

In navolging van mijn melding van gisteren, DeepStateMapUA geeft nu zelfs aan dat het oorspronkelijke bruggenhoofd bij Oleshky (Antonovsky brug) bevrijd gebied is en heeft het bruggenhoofd 'gray area' een aantal honderden meters naar het zuiden uitgebreid.

Het eerste stukje van de 'left bank' is 'bevrijd' *O*
(Beetje positivisme mag toch? ;) )

Blijkbaar hebben ze momenteel daar even de focus ook op gelegd. Het zal mij ook niks verbazen als het bezet gebied bij Kozachi Laheri eerdaags wat indeukt naar een gray zone, aangezien ze daar ook in meer gebied opereren (of geopereerd hebben) dan nu wordt aangegeven in deze bron.
Een bruggenhoofd zoals dat werkt als een bacteriële infectie. Als je het lang genoeg toestaat dan wordt het vanzelf een probleem. Wellicht dat het nu nog een probleem of geen prioriteit is voor Oekraïne om het uit te breiden maar als Rusland lang genoeg niet in staat is om die puist uit te knijpen dan is het een kwestie van tijd voor het een probleem gaat worden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Een bruggenhoofd zoals dat werkt als een bacteriele infectie. Als je het lang genoeg toestaat dan wordt het vanzelf een probleem. Wellicht dat het nu nog een probleem of geen prioriteit is voor Oekraïne om het uit te breiden maar als Rusland lang genoeg niet in staat is om die puist uit temknijpen dan is het een kwestie van tijd voor het een probleem gaat worden.
Bij Oleshky had RU zelf de brug over de Konka opgeblazen, dus UA van het eiland af krijgen gaat daar niet meer (makkelijk) gebeuren iig.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vond onderstaande tweet + foto wel wat duidelijkheid bieden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwafZ5HywAGtgB_I1HAvl1pq_WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ehBgq9vaTY0tlvwod67DIjM.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Apache4u schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:15:
Ik vond onderstaande tweet + foto wel wat duidelijkheid bieden:
[Embed]
[Afbeelding]
Misschien snap ik niet helemaal wat ze met "breached" bedoelen, maar de weg naar Verbove loopt toch precies langs die verdediging? Dat er een trench en dragonteeth liggen boeit dan toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3raser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Misschien snap ik niet helemaal wat ze met "breached" bedoelen, maar de weg naar Verbove loopt toch precies langs die verdediging? Dat er een trench en dragonteeth liggen boeit dan toch helemaal niet?
Zal idd meer 'circumvented' zijn ipv 'breached'.

Maar dat klinkt minder aansprekend natuurlijk ;)

/edit:
De 1e lijn loopt daar overigens wel door, dus daar zal vast wel iets ‘breached’ zijn idd.

Gelukkig kan je via Verbove ook achter de 3e stippellijn uitkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2023 14:56 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

3raser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Het voornaamste punt is dat de russische verdedigingslinie daar ligt en dat daarbij het idee is dat je niet zomaar ongehinderd het dorp binnen kan rijden. De russen zullen dat onder schot houden, en omrijden door de velden kan dan dus niet ivm de verdedigingswerken. Niet elk stuk van de linie hoeft een loopgraaf te zijn om effectief te verdedigen, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RoD schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

Het voornaamste punt is dat de russische verdedigingslinie daar ligt en dat daarbij het idee is dat je niet zomaar ongehinderd het dorp binnen kan rijden. De russen zullen dat onder schot houden, en omrijden door de velden kan dan dus niet ivm de verdedigingswerken. Niet elk stuk van de linie hoeft een loopgraaf te zijn om effectief te verdedigen, zeg maar.
Dat begrijp ik natuurlijk helemaal. Maar de tweet lijkt te beweren alsof ze minimaal de dragon teeth moeten hebben geslecht om daar te komen, wat naar mijn idee niet waar is. Maar ik hoop wel degelijk dat die loopgraven en verdedigingswerken niet meer bemand zijn want dat zou een goede vooruitgang betekenen. Als Oekraïne echt momentum te pakken heeft kunnen ze nog ver komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3raser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Dat begrijp ik natuurlijk helemaal. Maar de tweet lijkt te beweren alsof ze minimaal de dragon teeth moeten hebben geslecht om daar te komen, wat naar mijn idee niet waar is. Maar ik hoop wel degelijk dat die loopgraven en verdedigingswerken niet meer bemand zijn want dat zou een goede vooruitgang betekenen. Als Oekraïne echt momentum te pakken heeft kunnen ze nog ver komen.
Als je je loopgraven en tankgrachten ook bij Verbove zo maakt omdat er een weg langs loopt:
rapture in "Het kleine oorlogsmemestopic"
kun je dat toch verwachten? :)

PSN

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste