Zorgverzekering 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
djwice schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:22:
Referral link ING, zodat je zonder inloggen bij ING gewoon verder kan:
https://czdirect.cz.nl/zo...e=ing&utm_medium=referral
Wat is er precies zo bijzonder aan? Mis ik iets?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HekkeySE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:31:
[...]

Wat is er precies zo bijzonder aan? Mis ik iets?
Oh, ING zegt op haar website dat je extra dingen krijgt, maar wel moet inloggen voor de link:
https://www.ing.nl/partic.../czdirect-zorgverzekering
Wat natuurlijk onzin is, ze willen gewoon op persoons niveau tracken. Ook zegt ING niet welke provisie ze krijgen voor de verkoop van dit product. Dat is ING voor al haar financiële producten verplicht wel te doen, maar blijkbaar is het nog geen bedrijfscultuur geworden dit dan ook voor andere producten te doen. Gek eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door djwice op 16-11-2022 09:40 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
djwice schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:22:
Referral link ING, zodat je zonder inloggen bij ING gewoon verder kan:
https://czdirect.cz.nl/zo...e=ing&utm_medium=referral
Via die link lijken gewoon de normale aanvullende verzekeringen van CZdirect te verschijnen. En niet de aparte aanvullende verzekeringen met extra dekking voor ING-klanten. Dus waarschijnlijk moet je toch inloggen via ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:04
djwice schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:38:
[...]

Oh, ING zegt op haar website dat je extra dingen krijgt, maar wel moet inloggen voor de link:
Wat natuurlijk onzin is, ze willen gewoon op persoons niveau tracken. Ook zegt ING niet welke provisie ze krijgen voor de verkoop van dit product. Dat is ING voor al haar financiële producten verplicht wel te doen, maar blijkbaar is het nog geen bedrijfscultuur geworden dit dan ook voor andere producten te doen. Gek eigenlijk.
De tandarts verzekering vergoed 75% tot 300 euro in plaats van de standaard 250 en tandongeval is tot 20.000 in plaats van 10.000 euro
En uiteindelijk scheelt het voor mij persoonlijk op het maandbedrag 90 cent, maar dan heb je dus wel 50 meer dat ze vergoeden uit je tandarts verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
djwice schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:38:
[...]

Als je inlogt krijg je wat ING specifieke aanvulling opties. Maar op puur basis kom je niet goedkoper uit.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-05 11:34
Sypher schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:35:
[...]

Goedkoop is duurkoop lijkt het..

Als ik bijvoorbeeld de bovenste uit de lijst pak (NN) kom ik als ik hem zelf samenstel uit op EUR 1.408,85 en zelfs met collectiviteitskorting op EUR 1.543,15.
Dit is omdat je verplicht "Zorg Vrij" (+9,15 per maand) en het verschil in de goedkoopste tandartsverzekering ook +3 per maand is.

Toegegeven, bij zowel de basis- als aanvullende verzekering is de dekking/vergoeding wel iets breder maar betaal je EUR 145,80. Verschil tussen samengestelde en collectief is EUR 134,30 meer voor die laatste.
Uiteraard altijd belangrijk om het te vergelijken. 👍

Overigens krijg je bij bijv. Zilveren Kruis wel echt korting, ik heb ze echter niet allemaal nagelopen.

Ik vind de kleine lettertjes nu wel heel interessant, dus ik ga ze eens even bekijken.

Wordt vervolgd..

[ Voor 12% gewijzigd door FlyingPineapple op 16-11-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
radeoxx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:58:
[...]

Zojuist gevraagd in de chat. Medewerker bevestigde inderdaad dat het telefonisch moet gebeuren. Beter was het om 's avonds te bellen of een paar dagen te wachten zei ze ook.
Ik had er ook interesse naar en vroeg het zojuist op WhatsApp, kreeg antwoord terug dat ze het niet aanbieden. :/

Wel vreemd dat de ene medewerker zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het niet kan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:42
AkakoMinami schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:43:
[...]

De tandarts verzekering vergoed 75% tot 300 euro in plaats van de standaard 250 en tandongeval is tot 20.000 in plaats van 10.000 euro
En uiteindelijk scheelt het voor mij persoonlijk op het maandbedrag 90 cent, maar dan heb je dus wel 50 meer dat ze vergoeden uit je tandarts verzekering.
Een belangrijke kanttekening is dat CZdirect de controles via de ING niet voor 100% vergoed, regulier wel. En je loopt €20 cashbackXL mis. Dus belangrijk om dit goed uit te pluizen en te checken of je €300 echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:07
United Consumers op jaarbasis met fysio en tand 75% (tot 250) = 123.95 euro p/m. Hiervan gaat 50 euro cashback. Dan kom ik uit op 1437.40 euro.

CZ direct via Zorgkiezer: 1482 met 27.50 cashback via shopbuddies. Met dezelfde aanvullende 1454.5 op jaarbasis.

Het verschil is 17 euro. Bij Zorgkiezer krijg je dan wel weer de tandenborstel.

Ik lees hier veel over cashbackXL. Normaliter koop ik ook via XL en is shopbuddies mijn 2e site (assortiment is net wat groter, maar je wacht langer op je geld). Iemand op tweakers ervaring met zorgkiezer icm shopbuddies?

UC kan ik ook bij CBXL met 50 euro Cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

https://www.ing.nl/partic.../czdirect-zorgverzekering scheelt mij 10 euro per maand met betere voorwaardes voor bijvoorbeeld tand 300 euro 75% ipv 250 75%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:17:
https://www.ing.nl/partic.../czdirect-zorgverzekering scheelt mij 10 euro per maand met betere voorwaardes voor bijvoorbeeld tand 300 euro 75% ipv 250 75%.
Zoals al eerder vermeld loop je dan wel je cashback mis en worden controles niet 100% vergoed. Is voor mij (ik heb ook ING) niet veel verschil dan met de website zelf. Die 10 euro verschil zie ik overigens ook niet (met 885 eigen risico).

[ Voor 7% gewijzigd door Nuutje op 16-11-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bjorntju schreef op woensdag 16 november 2022 @ 03:24:
Uiteindelijk een verzekering afgesloten bij CZ Direct. Als je klant bent van ING krijg je daarnaast nog een kleine korting op de tandartsverzekering + de vergoeding bij die tandartsverzekering is €300,- i.p.v. €250.

Al met al ben ik €120,25 per maand kwijt voor de basisverzekering met max. eigen risico + tandartsverzekering.
Kleine korting ja, ik heb ook ff gekeken. Wens ING veel succes met mijn persoonsgegevens. Maar als bestaande klant van Just kan ik nog een volwaardige 75% - €250 tand 1 afsluiten en zit ik met €117 toch €36 per jaar lager. €36 hoger haal ik er niet meer uit omdat ik nu ook al een extra mondhygiëne behandeling koos om nog een beetje in de richting van de €250 te komen. :) (met witte tanden)

Het is de sport die prijsvergelijkingen, want als je echt naar geld kijkt ben je door het vergelijken al tientallen duurder uit ;-) Het zal mijn leeftijd wel zijn, of mijn kapitaal, maar ik ga echt niet meer achter de cashback aan.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:01
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:17:
Je vergeet alleen wel dat je met de reguliere tandverzekering van CZ direct 100% je controles worden betaald en met de actie van ING maar 75%.

On topic: Ik twijfel nog over CZ direct en Just CZ. Bij laatstgenoemde kan je nog een kleine aanvullende tandartsverzekering bijvoegen van 6 euro. Twee controles voor 75% vergoedt. Lastige keuze, omdat ik bijna nooit iets heb aan mijn gebit.

[ Voor 22% gewijzigd door hotymoty op 16-11-2022 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:50
GerardHenninger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:05:
[...]

De prijzen voor de basisverzekering zijn voor iedere klant gelijk, er kan wel een verschil in de aanvullende verzekeringen zitten op basis van leeftijd ;)
Ah, dat wist ik niet! Weer iets geleerd! :)
En die prijzen kloppen (op een paar cent na)

[Afbeelding]
Zelfs op een niet zaterdag ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:08:
[...]

Jij hebt je eigenrisico op 885 staan. Die van hem staat op 385 :). Vreem maar goed.
Weet je collega dat zeker? Laat hem even z'n polisblad controleren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Als je een collectief via https://www.zorgpremiekorting.nl/ gebruikt:

Nationale Nederlanden
  • Verplichte keuze voor de polis 'Zorg vrij'.
  • +/- 12% korting op de AV Start, Extra en Compleet.
  • +/- 12% korting op de TandenGaaf tandartsverzekeringen.
VGZ
  • AVs veranderen van naam van 'VGZ aanvullend' naar 'VGZ werkt'.
  • AVs hebben een iets andere inhoud.
  • +/- 10% korting op de AVs.
  • Tandartsverzekeringen veranderen van naam van 'VGZ Tand' naar 'VGZ werkt tand'.
  • Inhoud van de tandartsverzekeringen lijkt hetzelfde te blijven.
  • Tandartsverzekeringen zijn +/- 10% duurder.
Menzis
Bij Menzis kun je al vrij gebruik maken van het Leefkracht collectief, het nut van het Zorgpremiekorting collectief zie ik niet.

Zilveren Kruis
Alleen voor het MKB.
  • +/- 10% korting op de tandartsverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:12
Crazy- schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:05:
Interpolis:

De premie voor de basisverzekering is in 2023 € 114,95 per maand.
Dit is de premie voor de basisverzekering ZorgCompact met een vrijwillig eigen risico van € 500,-.

Was € 91,50

Zonder verhoogd eigen risico € 113,50 naar € 129,95 (+16,45)
En de korting van € 22,00 naar € 15,00 (-7,00)

23,45 stijging dus 🫢 per persoon… echt van de pot gerukt hoor
Ik had iets vergelijkbaars bij De Friesland. 25% stijging, waar gaat dit heen?

Als ik het zo lees heeft shoppen niet heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

FlyingPineapple schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:00:
Als je een collectief via https://www.zorgpremiekorting.nl/ gebruikt:

Nationale Nederlanden
  • Verplichte keuze voor de polis 'Zorg vrij'.
  • +/- 12% korting op de AV Start, Extra en Compleet.
  • +/- 12% korting op de TandenGaaf tandartsverzekeringen.
VGZ
  • AVs veranderen van naam van 'VGZ aanvullend' naar 'VGZ werkt'.
  • AVs hebben een iets andere inhoud.
  • Tandartsverzekeringen veranderen van naam van 'VGZ Tand' naar 'VGZ werkt tand'.
  • Inhoud van de tandartsverzekeringen lijkt hetzelfde te blijven.
  • Tandartsverzekeringen zijn +/- 10% duurder.
Menzis
Bij Menzis kun je al vrij gebruik maken van het Leefkracht collectief, het nut van het Zorgpremiekorting collectief zie ik niet.

Zilveren Kruis
Alleen voor het MKB.
  • +/- 10% korting op de tandartsverzekeringen.
toon volledige bericht
Voor de korting moet je een formulier invullen klopt dat, want de collectief nummer kan je namelijk nergens in vullen bij NN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

Crazy-

Best life ever

Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:40:
[...]

Voor de korting moet je een formulier invullen klopt dat, want de collectief nummer kan je namelijk nergens in vullen bij NN?
Collectief vervalt per 1 januari dus dat klopt wel dan

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
CR9 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:25:
Denk dat dit het beste voor mij is.

Bij UnitedConsumers (VGZ), met keuze uit alle ziekenhuizen en een maximaal eigen risico voor 107,45 per maand.
Daarbij 50 euro cashback = 4.16 euro per maand korting (CashbackXL)
Netto betaal je dan 103,29 per maand.

Indien nodig aanvullende pakketten los bij ZK
Tand 1 (tot 250 euro per jaar) is 12,25 per maand (met studentkorting 10,72 per maand)
Aanvullend 1 (onder andere 9 fysio) is 5,95 per maand.

Totaal (met studentcollectief) wordt dan met tandartsverzekering 114 euro per maand.
Indien gewenst daarbij nog aanvullend fysio wordt dan 119,95 per maand.
Na eens heel lang geleden overgestapt te zijn naar anderzorg ga ik nu ook switchen. Denk een jaar of 5-6 geleden ofzo. Toen was dit de goedkoopste verzekering a 75 euro per maand met max eigen risico.
Nu betaal ik 97 euro en volgend jaar springt dat naar 115! euro.
Bij mij komt United Consumers ook het goedkoopste er uit nu met hetzelfde bedrag inderdaad. We zitten daar ook al met stroom/gas en dat gaat prima. Uiteindelijk is het verschil ook geen wintersport vakantie maar het principe gaat toch wel zwaar wegen :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:40:
[...]

Je kunt deze link gebruiken:

https://www.nn.nl/zorgaanvragen?cv_site=70284&b_id=1353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Crazy- schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:54:
[...]

Collectief vervalt per 1 januari dus dat klopt wel dan
Ter info: Collectief vervalt alleen voor de basisverzekering. Je kunt je dus nog wel degelijk collectief verzekeren en krijgt dan korting/extraatjes bij de AVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54
Weet iemand welke verzekering het beste is? Ik heb geen zin in verrassingen, geen kleine lettertjes, ik wil vrije keuze, en ik wil geen uitzoekwerk of gedoe hebben bij iedere declaratie. Daar betaal ik graag de volle mep voor, maar bij welke verzekeraar kom je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
ejtnaj schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:26:
Weet iemand welke verzekering het beste is? Ik heb geen zin in verrassingen, geen kleine lettertjes, ik wil vrije keuze, en ik wil geen uitzoekwerk of gedoe hebben bij iedere declaratie. Daar betaal ik graag de volle mep voor, maar bij welke verzekeraar kom je dan?
Bij één van de grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Zilveren Kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:55:
[...]

Na eens heel lang geleden overgestapt te zijn naar anderzorg ga ik nu ook switchen. Denk een jaar of 5-6 geleden ofzo. Toen was dit de goedkoopste verzekering a 75 euro per maand met max eigen risico.
Nu betaal ik 97 euro en volgend jaar springt dat naar 115! euro.
Bij mij komt United Consumers ook het goedkoopste er uit nu met hetzelfde bedrag inderdaad. We zitten daar ook al met stroom/gas en dat gaat prima. Uiteindelijk is het verschil ook geen wintersport vakantie maar het principe gaat toch wel zwaar wegen :)
Hier precies hetzelfde inderdaad, maar ik betaal nu maar 90 euro voor max eigen risico? Ik ga 116 betalen. Een stijging van 26 euro per maand, terwijl ik in de afgelopen 20 jaar zo'n 1000 euro aan zorg heb verbruikt. Ridicuul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
Yordi- schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:48:
[...]

Hier precies hetzelfde inderdaad, maar ik betaal nu maar 90 euro voor max eigen risico? Ik ga 116 betalen. Een stijging van 26 euro per maand, terwijl ik in de afgelopen 20 jaar zo'n 1000 euro aan zorg heb verbruikt. Ridicuul.
Dan heb je geluk gehad en je bent te benijden.
Voor hetzelfde geld (pun intended) had je in afgelopen 20 jaar >100.000 euro aan zorg nodig gehad.
M.a.w: het blijft een verzekering. Je betaalt een premie en je hoopt dat je die verzekering eigenlijk niet nodig hebt of je bent (zoals ik) blij dat je die verzekering wel hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 16-11-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
Die vraag levert nogal veel reacties op denk ik. Wat mij betreft is het DSW. 137,50 per maand. Leuk detail: het ER is 375 euro ipv 385. Ze hebben een combinatiepolis.
https://www.dsw.nl/consumenten/onderscheidend

Als je liever restitutie wil kun je terecht bij Stad Holland. Die heeft de DSW-polis uitgebreid naar restitutie, is wel ietsje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:48
ik ga voor mezelf + kids via cashbackxl naar zorgkiezer om daar NN af te sluiten met een klein aanvullend pakket. Jaarbetaling en max eigen risico. Zo kost het mij:
- 1315 euro premie
- minus 27,50 euro cashback, maakt 1287 euro. Dus 107 euro per maand.
- Daarvoor krijg ik voor 3 personen (mezelf en kinderen) basiszorgverzekering, 4x fysio, tandongevalverzekering, een gratis tandenborstel van zorgkiezer, en de gratis extra's van NN zoals healthcheck en sportmedische keuring.

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 16-11-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
onvz heeft geloof ik de beste klantbeoordelingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:22
Je doet er toch goed aan om te kijken wat het beste bij jou past.
Maar je zou eens naar DSW kunnen kijken, kost wat meer maar zo'n verzekeraar die het net wat anders aanpakt is mogelijk wat je zoekt.
https://www.dsw.nl/Consumenten/onderscheidend

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik zou dan voor DSW gaan. Goede helpdesk, goede voorwaarden. Niet de goedkoopste (ik dacht basis iets van € 138 per maand).

• ejtnaj
  • Laatst online: 08-05 16:54
Dank voor de reacties. Ik weet dat er veel verschillende reacties komen met zo'n vraag. Waar ik voornamelijk mee zit, is dat ik niet van de huisarts/tandarts moet gaan uitzoeken of een bepaalde T-code vergoed wordt, of dat ik alleen uit een selecte aanbieders kan kiezen.

Laatst wilde ik met de familie wat vaccinaties halen om op reis te gaan; in mijn ogen waren Hep A, Gele Koorts etc geen hele bijzondere spuitjes om te halen bij de GGD. Dan kom ik erachter dat ik alleen bij een speciaal geselecteerde online vaccinatie aanbieder terecht kon van mijn verzekering, de GGD vergoeden ze niet. Dag 1000 euro.

Klinkt naief, om maar er van uit te gaan dat alles vergoed wordt, maar vandaar mijn vraag voor een zorgaanbieder waar ik met iets meer gemoedsrust bij (in mijn ogen bv de GGD) normale zorgaanbieders terecht kan zonder dat ik een hoop uitzoekwerk moet gaan doen. Dat mag wat kosten, dat weet ik, maar budget heb ik wel, hoe hautain dat ook klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

ejtnaj schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:34:
Dank voor de reacties. Ik weet dat er veel verschillende reacties komen met zo'n vraag. Waar ik voornamelijk mee zit, is dat ik niet van de huisarts/tandarts moet gaan uitzoeken of een bepaalde T-code vergoed wordt, of dat ik alleen uit een selecte aanbieders kan kiezen.

Laatst wilde ik met de familie wat vaccinaties halen om op reis te gaan; in mijn ogen waren Hep A, Gele Koorts etc geen hele bijzondere spuitjes om te halen bij de GGD. Dan kom ik erachter dat ik alleen bij een speciaal geselecteerde online vaccinatie aanbieder terecht kon van mijn verzekering, de GGD vergoeden ze niet. Dag 1000 euro.

Klinkt naief, om maar er van uit te gaan dat alles vergoed wordt, maar vandaar mijn vraag voor een zorgaanbieder waar ik met iets meer gemoedsrust bij (in mijn ogen bv de GGD) normale zorgaanbieders terecht kan zonder dat ik een hoop uitzoekwerk moet gaan doen. Dat mag wat kosten, dat weet ik, maar budget heb ik wel, hoe hautain dat ook klinkt.
Als ik het zo lees, dan gaat het bij jou voornamelijk om zaken die onder de aanvullende verzekering vallen. Niet zozeer de basisverzekering. Het probleem daarmee is dat elke verzekeraar zijn eigen regels mag bepalen met betrekking tot de voorwaarden van de aanvullende verzekering. Het is dan zeker naïef om te denken dat je met een duurdere pakket alles gedekt hebt. Vaak zitten er onnodig vergoedingen tussen. Ik zou je aanraden om in het weekend een paar uur te spenderen om de belangrijkste vergoedingen voor jou te vergelijken tussen verschillende verzekeraars. Bij independer kan je met gemak aanvullende vergoeding toevoegen in de vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door CR9 op 17-11-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:56
marteltor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:09:
ik ga voor mezelf + kids via cashbackxl naar zorgkiezer om daar NN af te sluiten met een klein aanvullend pakket. Jaarbetaling en max eigen risico. Zo kost het mij:
- 1315 euro premie
- minus 27,50 euro cashback, maakt 1287 euro. Dus 107 euro per maand.
- Daarvoor krijg ik voor 3 personen (mezelf en kinderen) basiszorgverzekering, 4x fysio, tandongevalverzekering, een gratis tandenborstel van zorgkiezer, en de gratis extra's van NN zoals healthcheck en sportmedische keuring.
Ziet er uit als een goeie deal voor jou! ;)

Maar als ik dit dan lees dan denk ik als alleenstaande zonder kinderwens wel: WTF! Ik betaal dus voor al die kinderen mee in de verzekering... Raar systeem is het toch. :X 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
sebastiaan89 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:44:
[...]

Maar als ik dit dan lees dan denk ik als alleenstaande zonder kinderwens wel: WTF! Ik betaal dus voor al die kinderen mee in de verzekering... Raar systeem is het toch. :X 8)7
Hoezo raar? Eerder solidair toch? Ik vind het wel heel individualistisch gedacht om er zo in te staan. Ja de stijging is fors, maar ik zou toch echt niet in een land willen wonen waar wij mensen op straat laten creperen omdat ze zorg niet kunnen betalen. Dat kinderen tot 18 jaar gratis zijn is gewoon om hun te beschermen. Die kinderen kiezen er zelf niet voor om in armmoede op te groeien of verwaarloosd te worden door ouders die hun levensonderhoud niet kunnen betalen. En dan wil jij ze ook nog eens kwalitatieve zorg ontzeggen? Dan staan die kinderen al helemaal 100 tegen 0 achter in het leven, dat moeten we niet willen.

Laten we eerst maar eens gaan snijden aan de kostenkant. Prijsplafond voor medicijnen, patenten laten verlopen na zoveel jaar en ervoor zorgen dat er niet zoveel geld weglekt aan administratie, zorgconsultants en al die andere randzaken. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:00
[...]

Zorg dat je oud genoeg wordt, dan betalen die kindjes voor jouw AOW en zorgen zij voor genoeg handjes aan jouw bed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Iemand ervaring met het Postcode Zorgcollectief? (https://www.postcodezorgcollectief.com/)

Ze beloven gratis JBL oordropjes. Ik vind het een erg schreeuwerige website, het neigt voor mij een beetje naar oplichting door de manier waarop het is opgezet. Alles is zeer onduidelijk en dezelfde pagina is 100 keer aangemaakt onder een andere titel.

Toen ik ze per mail vroeg hoe zij weten welke deelnemers er zijn, kreeg ik deze reactie terug:
Als je een zorgverzekering bij ons hebt lopen
Krijg je een set oordopjes
Stuur mij je postcode, naam en geboortedatum dan zet ik je op de lijst.
In februari krijgen wij een verzekerden uitdraai en dan bestellen we de oordopjes
Ik zie dat ze de actie nu ook ineens aangepast hebben naar een sporthorloge.. erg vaag allemaal.

Ze hebben dan weer wel een pagina op NN waar de oordopjes bij staan: https://www.nn.nl/Particu...lectief.htm?cv_site=70281

Misschien toch geen oplichting..

[ Voor 12% gewijzigd door FlyingPineapple op 18-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben het in essentie wel (heel erg) eens met de posters die aangeven dat het om een solidair systeem gaat. Ik kan dan ook niks met mensen die posten dat ze betalen voor de kinderen van anderen of dat ze al jaren geen zorgkosten maken maar wel moeten betalen (wees blij trouwens)...

Wat me wel tegenstaat is de complete wildgroei aan varianten in de basisverzekering (restitutie, natura, natura select) en aanvullende verzekeringen... Er valt geen touw meer aan vast te knopen. Het is echter een logische ontwikkeling van dit perverse systeem; Mensen willen zo min mogelijk betalen en "de markt" springt daarop in.

Als ik dit topic zo doorlees zie je hetzelfde; Mensen zijn aan het shoppen. Terwijl shoppen helemaal niks met zorg te maken zou moeten hebben. Net als de post van @FlyingPineapple hierboven.. Niet op jou als persoon hoor, maar waarom the fuck zijn oordopjes onderdeel van een zorgverzekering?

Wat mij betreft gaan we gewoon naar een echt solidair systeem. En dat is een systeem zonder eigen risico, geen rare natura polissen meer en geen (grote) verschillen meer tussen aanvullende verzekeringen. En dan allemaal gewoon 150-200 euro pp betalen. Niet meer de rekening bij de zieken neerleggen terwijl gezonde mensen het feit dat ze gezond zijn kunnen misbruiken met een verhoogd eigen risico en een uitgeklede natura polis.. Het is daarna ook helemaal niet meer nodig dat we 123907597 zorgverzekeraars hebben, dat zorgt alleen maar voor meer kosten. Ik zie hier mensen minder dan 100 euro per maand betalen (of toch in ieder geval in 2021) terwijl iemand die medicijnen nodig heeft minimaal 32/maand duurder uit is... In welke wereld is dit solidair? Verder wat @Davidshadow13 schrijft.

De hele marktwering is een complete faal op dit vlak. Net als in de energiemarkt trouwens. Dit moet gewoon een overheidsaangelegenheid zijn.

Op persoonlijk vlak;
Ik zit via mijn WG collectief ergens... Dat was eigenlijk altijd wel prima. Aanvullende verzekering wordt betaald door WG en middels collectiviteit was de basisverzekering ook betaalbaar. Verder zat er een aanvulling op de polis mbt buitenlandse zakenreizen (reis nogal veel voor mijn werk). Nu de collectiviteit vervalt wordt het wel fors duurder.. Maar ik heb ook geen zin om te shoppen eigenlijk.. Dan verlies ik mijn aanvullende verzekering (of moet ik hem iig zelf betalen) en moet ik ook heel erg oppassen met zakenreizen. Ik heb eigenlijk geen zin om dit uit te zoeken...

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 18-11-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
@FreakNL Ben het helemaal met je eens vwb de oordopjes. Net zoals de acties met cashbacks, tandenborstels en tandongevallen verzekering. Voelt een beetje alsof ik overstap van internetprovider, met een welkomstcadeautje. Er wordt nu dus gestunt met je gezondheid. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:35

Licko

ZVDK

FreakNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:03:

Wat mij betreft gaan we gewoon naar een echt solidair systeem. En dat is een systeem zonder eigen risico, geen rare natura polissen meer en geen (grote) verschillen meer tussen aanvullende verzekeringen. En dan allemaal gewoon 150-200 euro pp betalen. Niet meer de rekening bij de zieken neerleggen terwijl gezonde mensen het feit dat ze gezond zijn kunnen misbruiken met een verhoogd eigen risico en een uitgeklede natura polis..
Prima, allemaal minimaal 150. Zorgtoeslag etc de deur uit. Gewoon allemaal evenveel betalen. Ik ben voor.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 21:43
[...]

Gelukkig redeneert niet iedereen zo, want een SAMENleving kan alleen functioneren als je ook daadwerkelijk SAMEN leeft. Jij maakt toch ook gebruik van publieke voorzieningen die door belastinggeld gefinancierd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Toch maar weer SP stemmen dan ;)

Dat heb ik al sinds 2006 (ofzo) niet meer gedaan, maar ik vind dit inmiddels zo'n belangrijk punt worden dat ik ze weer ga overwegen...

Maar de VVD zal weer wel winnen, want mensen kijken niet verder dan hun neus lang is..

Sorry enigszins off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Kom er net achter dat VGZ (waar mijn verzekering onder valt) stopt met hun restitutiepolissen. Heb wel een lijstje met verzekeraars die nog wel een restitutiepolis aanbiedt (CZ, ASR, Menzis en Zilveren Kruis onder anderen). Heeft iemand ervaring met bovenstaande verzekeraars en hun restitutiepolissen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
[...]

het staat je vrij ook kinderen te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Je kunt er toch voor kiezen niet mee te doen aan die aanvullende verzekeringen, die ook deelbaar zijn met je eventuele kinderen.
Het systeem moet solidair zijn, maar kent ook van dit soort ' uitwegen ' om wat meer voor jezelf te kiezen zeg maar.
Uiteindelijk blijft er ook nog wel een aardig groot verschil tussen minima en dubbel modaal bijvoorbeeld, mét of zonder kinderen.
Dus dat ook jij daar ( deels ) aan meebetaald is broodnodig!

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 18-11-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
En wie denk je dat er straks jouw kont gaan wassen en zorgen dat er voldoende geld is om je AOW en pensioen te betalen?

Ik zou het prima vinden om alle systemen in ons land zo op te tuigen dat je niet collectief voor andermans problemen zoals kinderen betaalt. Ik snap het dat je niet wil meebetalen aan verzekeringen, scholing, kinderbijslag en zaken die ik vergeet. Maar dan wel graag tekenen bij het kruisje zodat deze kinderen ook niks voor jou hoeven te doen, nu en later.

En vergeet een klein dingetje niet, jij bent ook kind geweest. Een van de redenen dat jij jezelf hebt kunnen ontplooien tot wie je bent is dat de maatschappij, het collectief, je daarin in meer of mindere mate gesteund heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:56
Rustaaagh mensen, jullie doen allemaal ineens alsof ik rechtser ben dan Rutte zelf.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat vanuit de verzorgingstaat mensen gesteund worden, of dat we collectief verzekeringen regelen.
Wat ik wel vreemd vind is dat alle mensen in Nederland met kinderen geen cent betalen voor de zorgverzekering van die kinderen. Dat wil dus zeggen dat zelfs miljonairskinderen gebruik maken van onze collectieve verzekering zonder daaraan solidair bij te dragen.

Het zou veel logischer zijn als de zorgtoeslag per persoon (dus vanaf 0 jaar) uitgekeerd zou worden en alle ouders gewoon zorgverzekering voor hun kinderen moeten afsluiten.

Goed nog logischer zou zijn als de overheid gewoon uit belastinggeld de zorg zou regelen in plaats van dat daar private partijen geld aan verdienen, maar goed dat is nog weer een ander blik wormen dat ik beter dicht kan laten hier blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
sebastiaan89 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:12:
Wat ik wel vreemd vind is dat alle mensen in Nederland met kinderen geen cent betalen voor de zorgverzekering van die kinderen. Dat wil dus zeggen dat zelfs miljonairskinderen gebruik maken van onze collectieve verzekering zonder daaraan solidair bij te dragen.
Persoonlijk vind ik dat juist het mooie van het systeem. Elk kind is gelijk, ongeacht waar het wiegje staat.

Waarom kinderen zouden moeten bijdragen snap ik niet, een kind moet gewoon kind zijn. Lekker spelen, leren en zich ontwikkelen.

En je kan er vanuit gaan dat miljonairskinderen onevenredig veel bij dragen aan het collectief. Papa en mama betalen voldoende belastingen om dit te financieel verantwoorden en de rest van hun leven na hun 18e zullen ook de kinderen goed meebetalen.
Het zou veel logischer zijn als de zorgtoeslag per persoon (dus vanaf 0 jaar) uitgekeerd zou worden en alle ouders gewoon zorgverzekering voor hun kinderen moeten afsluiten.
Toeslagen, dat is wel een gigantisch succes de laatste jaren. Laten we dat vooral niet doen.
Goed nog logischer zou zijn als de overheid gewoon uit belastinggeld de zorg zou regelen in plaats van dat daar private partijen geld aan verdienen, maar goed dat is nog weer een ander blik wormen dat ik beter dicht kan laten hier blijkbaar.
Er is al meermaals aangetoond dat een dergelijk systeem in geen enkel opzicht voordeliger zou zijn. De kans dat de overheid iets goed kan regelen tegen een eerlijke prijs is nagenoeg 0.

Persoonlijk denk ik dat we op de goede weg zijn, voor het eerst in jaren krijgt nu iedereen een stevige verhoging te slikken. Dit zal, verwacht en hoop ik, zorgen voor meer bewustwording bij patiënten en zorgaanbieders. Men wordt kritischer op gevoerd beleid en de aanbieders hebben steeds meer prikkels om het beter op te lossen, om een mooi voorbeeld te geven:
Jaarlijks wordt voor tientallen miljoenen euro’s aan geneesmiddelen tegen kanker weggegooid. Daarom werken artsen en apothekers aan regels om overgebleven dure medicijnen te mogen hergebruiken. Ook onderzoeken ze een lagere dosering van immunotherapie.
https://www.ad.nl/gezond/...o-prullenbak-in~aca7d1ab/

Maar het echte probleem van het moment is dat we allemaal heel gezond heel oud willen worden, dat brengt gewoon kosten met zich mee. Vroeger kreeg je geen nieuwe knie meer als je 90 was, om maar iets te noemen. En dat kunnen we leuk of niet leuk vinden, maar in de huidige situatie hebben we te maken met vergrijzing. En dat gaat, zoals ik eerder al gepost heb, nog zeker 20 jaar aanhouden. Pas daarna zal de situatie (iets) verbeteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 18-11-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gekozen voor UnitedConsumers hier, laagste premie en alle ziekenhuizen en de lokale apotheek. Dat is het enige wat ik echt belangrijk vind.

1 polis aangevraagd via CashbackXL en de 1 polis via Shopbuddies. Dat levert normaliter 2x cashback op, en die is met de stijging dit jaar uiteraard meer dan welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:11
Drardollan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:56:
Gekozen voor UnitedConsumers hier, laagste premie en alle ziekenhuizen en de lokale apotheek. Dat is het enige wat ik echt belangrijk vind.

1 polis aangevraagd via CashbackXL en de 1 polis via Shopbuddies. Dat levert normaliter 2x cashback op, en die is met de stijging dit jaar uiteraard meer dan welkom.
Zou net deze posten met de uitleg hiervan: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/256343

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 21:03

de Peer

under peer review

FreakNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:03:
Niet meer de rekening bij de zieken neerleggen terwijl gezonde mensen het feit dat ze gezond zijn kunnen misbruiken met een verhoogd eigen risico en een uitgeklede natura polis..
je gezondheid misbruiken voor korting. Dat gaat wel erg ver hoor!
En je legt de schuld bij de gezonde persoon.
Ik ga toch geen echt geen schuldgevoel hebben voor het aangaan van een hoger eigen risico.

En ja ik ben er zo'n eentje. lekker 88 euro per maand in 2022 (zorg en zekerheid max eigen risico).
Ik zou liever 2000 euro eigen risico zien als dat me meer korting oplevert.

ook met max eigen risico en een gezond persoon leg je elke maand nog flink wat in het potje 'voor de zieken'.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
de Peer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:16:
[...]
En ja ik ben er zo'n eentje. lekker 88 euro per maand in 2022 (zorg en zekerheid max eigen risico).
Ik zou liever 2000 euro eigen risico zien als dat me meer korting oplevert.
Klinkt als een slecht idee, de 885 is er niet voor niets. Je moet mensen ook tegen zichzelf in bescherming nemen. Als men namelijk de 885 niet kan ophoesten, dan mag het collectief dat doen.

Mijn inziens moeten we juist af van het hele ER, absurd systeem. Het beloond de rijke mensen in Nederland nog eens extra. En ja, ik doe daar zelf net zo hard aan mee. Wat ik bespaard heb de afgelopen 10 jaar is gigantisch, die keer dat ik dan moet aftikken is dan maar zo.

Het idee van het ER was om een drempel op te werpen zodat mensen niet voor elk kuchje naar de arts rennen. Maar dat is natuurlijk grandioos mislukt. De huisarts valt hier buiten en je kan sowieso niet direct bij een (ik noem maar wat) longarts aankloppen.
ook met max eigen risico en een gezond persoon leg je elke maand nog flink wat in het potje 'voor de zieken'.
Die 88, of straks 107, euro per maand zijn echt een schijntje. Daar kan op jaarbasis misschien net 1 simpele behandeling van een simpele ziekte (ingegroeide teennagel) van betaald worden. Het is niet voor niets dat er zoveel geld vanuit de belastingopbrengsten naar de zorg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:53
Drardollan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:22:
[...]

Klinkt als een slecht idee, de 885 is er niet voor niets. Je moet mensen ook tegen zichzelf in bescherming nemen. Als men namelijk de 885 niet kan ophoesten, dan mag het collectief dat doen.

Mijn inziens moeten we juist af van het hele ER, absurd systeem. Het beloond de rijke mensen in Nederland nog eens extra. En ja, ik doe daar zelf net zo hard aan mee. Wat ik bespaard heb de afgelopen 10 jaar is gigantisch, die keer dat ik dan moet aftikken is dan maar zo.

Het idee van het ER was om een drempel op te werpen zodat mensen niet voor elk kuchje naar de arts rennen. Maar dat is natuurlijk grandioos mislukt. De huisarts valt hier buiten en je kan sowieso niet direct bij een (ik noem maar wat) longarts aankloppen.

[...]

Die 88, of straks 107, euro per maand zijn echt een schijntje. Daar kan op jaarbasis misschien net 1 simpele behandeling van een simpele ziekte (ingegroeide teennagel) van betaald worden. Het is niet voor niets dat er zoveel geld vanuit de belastingopbrengsten naar de zorg gaat.
toon volledige bericht
Ik snap zijn 2000 euro eigen risico wel. Al moet er dan wel iets van controle op zijn dat mensen die 2000 euro ook echt zelf kunnen betalen.
Ik heb zelf nog nooit over de 385 gezeten dus het eigen risico staat voor mij al jaren op 885. Ik betaal al 12 jaar ruim €1000/1100 per jaar waar ik geen cent van heb gebruikt. Als dat eigen risico hoger kon had ik dat ook gedaan. Ik heb wel een potje (virtueel op de bankrekening) waarin dit geld klaarstaat als het nodig is.

Ik snap dat het 1 grote pot is en de één daar veel meer uit verbruikt dan de ander. Maar zou het niet eerlijk zijn om dan iets te gaan verzinnen net als bij een autoverzekering? No-claim korting o.i.d.? Nu heb je je eigen gezondheid Edit: niet altijd niet in de hand, en een veroorzaakte schade vaak wel, dat doe je immers zelf. en je moet natuurlijk wel voorkomen dat mensen die zorg nodig hebben niet gaan omdat ze anders de korting kwijt zijn.
1 bedrag voor iedereen zonder eigen risico ben ik geen voorstander van. Dan weet je zeker dat je kosten omhoog gaan omdat er geen (nuttige lage) drempel meer is.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik vind dat hoger ER echt prima. Ik leef gezond, sport 3/4 keer per week, eet gezond, rook niet en drink amper.

Tuurlijk is het stelsel er voor mensen die ziek worden en anders de kosten niet zouden kunnen dragen, maar een bepaalde prikkel om mensen te belonen die actief hun best doen hun eigen zorgbelasting laag te houden mag er ook wel zijn.

Ondersteuning voor wie het nodig heeft, maar ook positieve prikkels om gezondere keuzes te maken.

Ja maar, chronisch ziek… Klote, daar is het stelsel voor opgezet, maar het 1 sluit het ander niet uit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Johan Bogle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:32:
Ik vind dat hoger ER echt prima. Ik leef gezond, sport 3/4 keer per week, eet gezond, rook niet en drink amper.

Tuurlijk is het stelsel er voor mensen die ziek worden en anders de kosten niet zouden kunnen dragen, maar een bepaalde prikkel om mensen te belonen die actief hun best doen hun eigen zorgbelasting laag te houden mag er ook wel zijn.

Ondersteuning voor wie het nodig heeft, maar ook positieve prikkels om gezondere keuzes te maken.

Ja maar, chronisch ziek… Klote, daar is het stelsel voor opgezet, maar het 1 sluit het ander niet uit…
Ik heb liever dat je niet gaat sporten, dat kost ons als maatschappij handen vol met geld.
Grote kans dat het je wel eens is overkomen; je bent lekker naar een doel aan het trainen en dan komt er een blessure op je pad. Uit onderzoek van VeiligheidNL blijkt dat zo'n 3,5 miljoen sporters in 2021 tenminste één blessure opliepen.

Sport mag dan op een hele boel vlakken goed voor ons lichaam zijn, maar al die blessures brengen ook een hoop medische kosten met zich mee. Belandt een sporter op de spoedeisende hulp met een ernstige blessure, dan kost dat ons gemiddeld 2000 euro per blessure. In 2021 ging het in totaal om 180 miljoen euro. Al kun je je natuurlijk afvragen hoeveel hardlopers er met een ernstige blessure op de spoed terechtkomen.

Vooral voetballers, wielrenners, ruiters en schaatsers zorgen volgens dit onderzoek voor hoge medische kosten. Sommige sporters raken zo ernstig geblesseerd, dat ze tijdelijk ook niet kunnen werken. Dat kostte ons in totaal 220 miljoen euro in 2021.
https://www.runnersworld....joen-sportblessures-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

[...]

toon volledige bericht
Ik zou zeggen dat het vooral een voordelig systeem is voor mensen die ( bijna ) geen zorg nodig hebben, net zoals het in Amerika werkt in feite, niet perse arm/rijk.
Ons systeem is daar zelfs in de basis op gebaseerd, maar dan nog met een heleboel toeters en bellen eromheen die het dan weer '' sociaal en solidair '' moet maken.
En een daarvan is de zorgtoeslag, waardoor minima erg gecompenseerd worden en in geval van ( bijna ) geen zorg een basis/budget verzekering met max ER kiezen, er ook nog wel een leuk zakcentje op overhouden.
Sterker nog, komend jaar is de zorgtoeslag maximaal €154 per maand, daar kun je best wel een ruime zorgverzekering mee afsluiten met standaard ER.
Johan Bogle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:32:

Ja, dat was ook de initiële gedachte achter het gedeelte met een verplicht ER ( en het extra vrijwillige ER )
Mensen zouden beter om zichzelf denken en de zorg minder belasten met '' onnodige problemen '', een win-win situatie.
Maar in de praktijk zit een ongeluk in een klein hoekje en is het meer gewoon geluk hebben dat je niets van de zorg nodig hebt.
Daarnaast uitstelgedrag, bij voornamelijk de preventieve tandzorg, wat voor het overgrote gedeelte niet eens in de basisverzekering zit.
Ja, pas als het levensbedreigend is, dan wordt het vergoed :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Headshot_NL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:31:
[...]
No-claim korting o.i.d.? Nu heb je je eigen gezondheid niet in de hand,
volgens mij heb je dat nu juist voor een heeeeel groot deel, wél zelf in de hand.
denk aan:
-roken/drinken
-overgewicht
-in het algemeen: lifestyle
-hoge risico sporten
-mentale gezondheid.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Drardollan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:40:
[...]

Ik heb liever dat je niet gaat sporten, dat kost ons als maatschappij handen vol met geld.

[...]

https://www.runnersworld....joen-sportblessures-2021/
Heb al 15 jaar geen blessures en anders kost het mij mijn verhoogd eigen risico en fysio uit eigen zak. Niet sporten is de slechte keuze…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik snap zijn 2000 euro eigen risico wel. Al moet er dan wel iets van controle op zijn dat mensen die 2000 euro ook echt zelf kunnen betalen.
Een soort van depot oprichten waar je eerst in moet storten?

Ik denk dat het aantal mensen wat een dergelijk ER zou willen en kunnen betalen dermate laag is dat de optie meer kost dan oplevert.
Ik snap dat het 1 grote pot is en de één daar veel meer uit verbruikt dan de ander. Maar zou het niet eerlijk zijn om dan iets te gaan verzinnen net als bij een autoverzekering? No-claim korting o.i.d.? Nu heb je je eigen gezondheid niet in de hand, en een veroorzaakte schade vaak wel, dat doe je immers zelf. en je moet natuurlijk wel voorkomen dat mensen die zorg nodig hebben niet gaan omdat ze anders de korting kwijt zijn.
1 bedrag voor iedereen zonder eigen risico ben ik geen voorstander van. Dan weet je zeker dat je kosten omhoog gaan omdat er geen (nuttige lage) drempel meer is.
De drempel zou opgeworpen moeten worden in de eerste lijn zorg wat mij betreft. Ik zie liever iemand een keer teveel naar de huisarts gaan dan te weinig. Als je de eerste lijn, in tegenstelling tot wat er de afgelopen jaren gebeurd is, voorziet van meer slagkracht dan verdien je dat dubbel en dwars terug.

Ik vind dat je gezondheid niet moet bestraffen of belonen. Het is natuurlijk lekker makkelijk om te roepen dat men maar geen patat moet eten en moet gaan sporten. Maar ik zie liever een systeem waarbij we zorgen dat we het probleem in de basis oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Johan Bogle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
[...]
Heb al 15 jaar geen bessuren en anders kost het mij mijn verhoogd eigen risico en fysio uit eigen zak. Niet sporten is de slechte keuze…
En als je straks alles afscheurt en 12 maanden niet kunt werken, dan zijn we natuurlijk als collectief wel goed genoeg om je te steunen? (Ten overvloede: hoop dat dit je nooit zal overkomen!).

Het is heel fijn dat jij er zo actief mee bezig bent en gelukkig gezond bent. Maar daarmee ga je aan een hoop problemen in onze maatschappij voorbij, lang niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid dat hij of zij kan voldoen aan wat jij voor ogen hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 18-11-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Drardollan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:51:
[...]

En als je straks alles afscheurt en 12 maanden niet kunt werken, dan zijn we natuurlijk als collectief wel goed genoeg om je te steunen?

Het is heel fijn dat jij er zo actief mee bezig bent en gelukkig gezond bent. Maar daarmee ga je aan een hoop problemen in onze maatschappij voorbij, lang niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid dat hij of zij kan voldoen aan wat jij voor ogen hebt.
Was al bang voor zo’n dooddoener en dat gaf ik ook duidelijk aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zie tw, graag goed ontopic blijven! Maatschappelijke elementen passen niet in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik heb zelf nog nooit over de 385 gezeten dus het eigen risico staat voor mij al jaren op 885. Ik betaal al 12 jaar ruim €1000/1100 per jaar waar ik geen cent van heb gebruikt. Als dat eigen risico hoger kon had ik dat ook gedaan. Ik heb wel een potje (virtueel op de bankrekening) waarin dit geld klaarstaat als het nodig is.

Ik snap dat het 1 grote pot is en de één daar veel meer uit verbruikt dan de ander. Maar zou het niet eerlijk zijn om dan iets te gaan verzinnen net als bij een autoverzekering? No-claim korting o.i.d.? Nu heb je je eigen gezondheid niet in de hand, en een veroorzaakte schade vaak wel, dat doe je immers zelf. en je moet natuurlijk wel voorkomen dat mensen die zorg nodig hebben niet gaan omdat ze anders de korting kwijt zijn.
Nee nee nee nee nee.. Het is zorg.... Kom op zeg....

Dat de kosten omhoog gaan bij een nationaal zorgstelsel (zonder ER) is ook onzin. Ik denk dat de kosten omlaag gaan. Hoeveel wordt er verspild aan marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

de Peer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:46:
[...]

volgens mij heb je dat nu juist voor een heeeeel groot deel, wél zelf in de hand.
denk aan:
-roken/drinken
-overgewicht
-hoge risico sporten
-mentale gezondheid.
En jij denkt dat je 90 wordt zonder zorg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 15:53
de Peer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:46:
[...]

denk aan:
-roken/drinken
-overgewicht
-hoge risico sporten
-mentale gezondheid.
Eens, heb mijn post aangepast. Ik bedoelde meer dat je niet altijd kiest voor een slecht lichaam. Alle bovengenoemde punten zijn natuurlijk wel zelf uit te sluiten, beperken of juist voor te kiezen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

FreakNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:40:
[...]

En jij denkt dat je 90 wordt zonder zorg?
Nee, dus vanaf mijn 65e ga ik niet langer voor het maximale eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Exact mijn punt........

Het is wat @JohanNL Johan zegt, een Angelsaksisch model met wat noodgrepen om het solidair te laten lijken..

Maargoed, volgens de mod moeten we stoppen met de maatschappelijke discussie.

[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 18-11-2022 15:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
*basisverzekering
-Ik vind het eigenlijk terecht dat de collectieven afgeschaft zijn. Het is raar dat in een solidair systeem je verschillende prijzen hebt voor hetzelfde pakket, afhankelijk van hoe goed je werkgever heeft onderhandeld.

-In dezelfde lijn vind ik het raar dat hetzelfde pakket bij verschillende verzekeringsmaatschappijen een andere prijs heeft. Dit lijdt tot perverse prikkels zoals het onder druk zetten van ziekenhuizen om een bepaald 'pakket zieken' af te spreken. Hoezo? We willen toch met zijn allen zorgen dat ieder een goede zorg krijgt?

-Wat mij betreft is er 1 standaard verplicht basispakket (of misschien eventueel een beperkt vastgelegd aantal varianten), dat bij elke verzekering dezelfde inhoud en prijs heeft. En inderdaad niks geen cashbacks, cadeautjes, bonussen voor vergelijkingsites, reclames etc. Dat scheelt veel kosten aan marketing die in de zorg gestopt zou moeten worden.

*aanvullende verzekeringen:
-Zoals gezegd slaat het 'collectief' imho nergens op. Neem als voorbeeld Zilveren Kruis: Als zzp-er of student kan je 10% korting krijgen op aanvullende verzekeringen, maar als je bij Shell werkt 30% voor hetzelfde pakket, met ook nog wat leuke extra's. Deze laatste groep verdient vaak meer dan de 1e 2 groepen en krijgen meer korting? Wat is daar solidair aan?

-Bij een echte vrije markt zouden de verzekeringsmaatschappijen op de aanvullende verzekeringen concurreren. Nu zijn er maar een zeer beperkt aantal maatschappijen waarbij je een losse aanvullende verzekering kan afsluiten als je een basisverzekering elders hebt. Maatschappijen die dat blokkeren of een toeslag vragen doen eigenlijk aan koppelverkoop, wat verboden zou moeten zijn.

(Dan heb ik het nog niet eens over de perversiteit aan de aanbodskant waarbij fabrikanten (zeer grote) winsten kunnen maken op medicijnen ed en dat de overheid moet onderhandelen. wtf!)

Terug on topic:
Zoals ik al in deze post heb gezegd kan je dus losse aanvullende pakketten afsluiten naast je basisverzekering.

Ik zie hierboven de united consumers VGZ deal, echter ben ik een beetje huiverig: Niet gecontracteerde zorgverleners worden slechts 60% vergoed itt Zekur (ook VGZ) met 80%

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 18-11-2022 17:01 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Maarten_E schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:24:
Kom er net achter dat VGZ (waar mijn verzekering onder valt) stopt met hun restitutiepolissen. Heb wel een lijstje met verzekeraars die nog wel een restitutiepolis aanbiedt (CZ, ASR, Menzis en Zilveren Kruis onder anderen). Heeft iemand ervaring met bovenstaande verzekeraars en hun restitutiepolissen?
Geen ervaring met de aangegeven verzekeraars, maar ik zit momenteel bij StadHolland. Dat is ook een restitutiepolis. (Ook volgend jaar)

Het zijn echt toppers, doen nergens moeilijk over. Declaraties binnen enkele dagen behandeld en op mijn rekening. Ze zijn onderdeel van DSW.

Je kunt er alleen terecht via een intermediair (die vaak een vergoeding vragen). Ik heb me gratis aan kunnen melden via internetverzekeren.nl.

Ik ga waarschijnlijk wel overstappen voor 2023, ze hebben de goedkoopste resitutiepolis, maar restitutie is gewoon best duur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

Bovenop de de duizenden euro's die via inkomstenbelasting worden binnen geharkt. Noem dat maar een schijntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 11-05 21:20
gerritjan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:06:
[...]

Die vraag levert nogal veel reacties op denk ik. Wat mij betreft is het DSW. 137,50 per maand. Leuk detail: het ER is 375 euro ipv 385. Ze hebben een combinatiepolis.
https://www.dsw.nl/consumenten/onderscheidend

Als je liever restitutie wil kun je terecht bij Stad Holland. Die heeft de DSW-polis uitgebreid naar restitutie, is wel ietsje duurder.
Ik zie meerdere Posts omtrent DSW, toch eens even gaan kijken voor mijn vriendin; ,er top pakket goedkoper dan izz nu, uitgebreide vergoeding voor Kraamzorg, tandarts, alternatieve zorg. Tot nu toe kan ik geen beter alternatief vinden. Dank voor de tip.

Ga zelf van izz terug naar UC denk ik, met Max eigen risico en minimaal aanvullend pakket. Tov dit jaar dan toch 30 euro goedkoper uit, maar dan wel tandarts zelf betalen (150-200 per jaarj

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Mensen zijn de ziekenfondstijd al weer vergeten blijkt maar weer. Enorme wachtlijsten en mensen met particuliere verzekeringen werden beter en eerder geholpen dan ziekenfondspatiënten. Daar moet je toch ook niet naar terug willen.

https://www.zorgwijzer.nl...g-in-de-zorg-ons-gebracht

Laten we het weer hebben over de zorgverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ErgoStijn schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 04:57:
[...]

Ik zie meerdere Posts omtrent DSW, toch eens even gaan kijken voor mijn vriendin; ,er top pakket goedkoper dan izz nu, uitgebreide vergoeding voor Kraamzorg, tandarts, alternatieve zorg. Tot nu toe kan ik geen beter alternatief vinden. Dank voor de tip.

Ga zelf van izz terug naar UC denk ik, met Max eigen risico en minimaal aanvullend pakket. Tov dit jaar dan toch 30 euro goedkoper uit, maar dan wel tandarts zelf betalen (150-200 per jaarj
Hier jarenlang Ditzo gehad, maar die zijn ook behoorlijk gestegen, meer dan 15 euro per maand. Dus ga ook voor VGZ via UC inclusief cashbackXL. Scheelt toch weer.

Afgelopen jaren laag eigen risico gehad vanwege hogere zorgkosten, die verwacht ik aankomend jaar niet weer, dus hoog eigen risico. En anders heb ik een verlies van 240 euro. Dat valt te overzien als het echt nodig is. Uiteindelijk ga ik dan van de huidige 115,50 euro naar omgerekend met alle kortingen 101,50 euro per maand.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GioStyle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:08:
[...]

Bovenop de de duizenden euro's die via inkomstenbelasting worden binnen geharkt. Noem dat maar een schijntje.
Heb ik de duizenden euro’s via de inkomstenbelasting een schijntje genoemd? Nee, dus geen idee wat je wil bijdragen met deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
Kent iemand een open collectief bij zilveren kruis? Ik wil daar graag een tandartsverzekering afsluiten, maar heb me rotgezocht naar een collectief waar je als "gewone burger" bij mag aansluiten en kan het gewoon niet vinden. Een beetje korting zou namelijk wel goed uitkomen. 😁

[ Voor 11% gewijzigd door FlyingPineapple op 19-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:35
FlyingPineapple schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:10:
Kent iemand een open collectief bij zilveren kruis? Ik wil daar graag een tandartsverzekering afsluiten, maar heb me rotgezocht naar een collectief waar je als "gewone burger" bij mag aansluiten en kan het gewoon niet vinden. Een beetje korting zou namelijk wel goed uitkomen. 😁
Je kan hier eens kijken.

https://www.zorgpremiekorting.nl/

Wel even kijken of je echt korting krijgt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
SpoekGTi schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:25:
[...]

Je kan hier eens kijken.

https://www.zorgpremiekorting.nl/

Wel even kijken of je echt korting krijgt
Ik had de site ontdekt, maar helaas staat er bij het collectief dat het alleen voor het MKB/ZZP is. Heb ze voor de zekerheid de vraag gestuurd of ze ook open zijn voor andere leden. Ben beetje huiverig om zomaar een collectief aan te klikken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

FlyingPineapple schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:09:
[...]

Ik had de site ontdekt, maar helaas staat er bij het collectief dat het alleen voor het MKB/ZZP is. Heb ze voor de zekerheid de vraag gestuurd of ze ook open zijn voor andere leden. Ben beetje huiverig om zomaar een collectief aan te klikken namelijk.
Studentencollectief wellicht? Nooit te oud om te leren, of studeren in dit geval.
Vraag me af of die collectieven wel worden gecontroleerd. Anders zou je die van Shell kunnen proberen, die krijgen 30% bij aanvullend of tandarts dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
CR9 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:13:
[...]

Studentencollectief wellicht? Nooit te oud om te leren, of studeren in dit geval.
Vraag me af of die collectieven wel worden gecontroleerd. Anders zou je die van Shell kunnen proberen, die krijgen 30% bij aanvullend of tandarts dacht ik.
Ben er een beetje huiverig voor om "zomaar" wat aan te klikken, want ik heb geen idee wat de gevolgen zijn. Ik word liever niet halverwege het jaar ineens van mijn polis ontdaan. 😅 De studentencollectieven vragen zo te zien om een studentenpasje, dus dat gaat 'm helaas niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:35
FlyingPineapple schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:09:
[...]

maar je kan dan toch als je prijsbewust bent kiezen voor ziezo? Dat is namelijk de zijtak van Zilveren Kruis Optie 2 op de site

[ Voor 4% gewijzigd door SpoekGTi op 19-11-2022 20:20 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
SpoekGTi schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:20:
[...]

maar je kan dan toch als je prijsbewust bent kiezen voor ziezo? Dat is namelijk de zijtak van Zilveren Kruis Optie 2 op de site
Ik heb mijn zorgverzekering voor 2023 afgesloten bij NN voor een mooie deal en wil de losse tand basis van Zilveren Kruis afsluiten. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
CR9 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:13:
[...]

Bij ons worden collectiviteiten streng gecontroleerd, ik zou dus nooit zomaar een collectiviteit kiezen waar je geen recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 17:11
Ik ga voor mijn vrouw en ik via cashaback xxl naar zorgkiezer en daar ga ik voor het basispakket van NN of FBTO
Aanvullende verzekeringen wil afsluiten bij Zilveren Kruis. Aanvullende ster 3
Want mijn dochter moet een beugel in 2024.
Gaat deze combi goed werken?
Eieren risico gewoon €385 want chronisch zieken hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:56:

Zou het niet werken als je 2 losse aanvragen (voor mezelf en mijn vriendin) bij UnitedConsumers via CashbackXL doet? Of wordt er dan gefilterd op adres en maar 1 vd 2 uitbetaald?

Update: even nagevraagd bij CashbackXL en zojuist op zondag een supersnelle reactie van hun:

"Als jullie allebei apart een verzekering/polis afsluiten, dus niet dat de een meeverzekerd is bij de ander, dan ontvang je beide de cashback."

Dus dat dat wordt 2 losse aanvragen inschieten :-)

[ Voor 19% gewijzigd door BBKing op 20-11-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
GerardHenninger schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:35:
[...]

Bij ons worden collectiviteiten streng gecontroleerd, ik zou dus nooit zomaar een collectiviteit kiezen waar je geen recht op hebt.
Je bevestigt mijn vermoeden. 👍

Ben blij dat ik niet zomaar wat aangeklikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:00
GerardHenninger schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:35:
[...]

Niet dat ik je niet geloof, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gedaan wordt, want volgens mij kom je dan bij allerlei privacygevoelige data waar een verzekeraar niet zondermeer toegang tot moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 11:26
keko12 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:23:
[...]

Niet dat ik je niet geloof, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gedaan wordt, want volgens mij kom je dan bij allerlei privacygevoelige data waar een verzekeraar niet zondermeer toegang tot moeten kunnen krijgen.
Controle en werkgeversverklaring moeten overhandigen? Ik doe maar een gok.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BBKing schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:49:
[...]

Zou het niet werken als je 2 losse aanvragen (voor mezelf en mijn vriendin) bij UnitedConsumers via CashbackXL doet? Of wordt er dan gefilterd op adres en maar 1 vd 2 uitbetaald?

Update: even nagevraagd bij CashbackXL en zojuist op zondag een supersnelle reactie van hun:

"Als jullie allebei apart een verzekering/polis afsluiten, dus niet dat de een meeverzekerd is bij de ander, dan ontvang je beide de cashback."

Dus dat dat wordt 2 losse aanvragen inschieten :-)
Dankjewel voor deze info. Ik blijf ook het liefst alleen bij CashbackXL, goede ervaringen mee.
Bij Shopbuddies is dat maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
[...]

Ik noem er 1 en die is eerder benoemd; je mag aangeven dat je recht hebt op de collecitiviteit, op de manier die is afgesproken met je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Cheesy schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:54:
[...]

Dankjewel voor deze info. Ik blijf ook het liefst alleen bij CashbackXL, goede ervaringen mee.
Bij Shopbuddies is dat maar weer afwachten.
Wanneer keren ze eigenlijk die 5000 punten (50 euro) uit op deze website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
hoihoi66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:18:
[...]

Wanneer keren ze eigenlijk die 5000 punten (50 euro) uit op deze website?
Indicatie: 4 maanden volgens CBXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Cheesy schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:21:
[...]

Indicatie: 4 maanden volgens CBXL.
Top!

Alleen lees ik nu goed dat je op je cookies moet letten?
Dus cookies aan en zo doorlinken naar de website UC.

Heb je hier de mogelijkheid om dit ergens te controleren? Wat als het blijkt dat dit niet goed is gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 19:17
Ja, via de site van Cashbackxl kun je een check doen of alles goed doorkomt via je browser.

[ Voor 5% gewijzigd door Crasheeee op 21-11-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:35

Licko

ZVDK

Het is inderdaad wel aan te raden om vooraf na te gaan of je third-party cookies etc aan staan. Mijn ervaring met Safari op Mac OS is dat ik deze regelmatig opnieuw in moet schakelen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
hoihoi66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:23:
[...]

Top!

Alleen lees ik nu goed dat je op je cookies moet letten?
Dus cookies aan en zo doorlinken naar de website UC.

Heb je hier de mogelijkheid om dit ergens te controleren? Wat als het blijkt dat dit niet goed is gegaan?
Ja, hier kun je een cookie-check doen:
https://www.cashbackxl.nl/mijn-account/cookie-check

Zelf heb ik ook nog een plugin, die laat ook zien of de cashback actief is
https://chrome.google.com...bbboeihoniiogjjpokf?hl=nl

Als je cookies niet goed staan heb je mogelijk pech. Ze gebruiken niet altijd dezelfde soort cookies om te tracken heb ik het idee. Ik vergeet het soms ook goed te zetten, en via iOS lukt het ook niet altijd lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 21-11-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
[...]

Zover ik weet mag dat inderdaad niet en mag er ook niet gediscrimineerd worden.
Ik denk dat het steekproefsgewijs is.

Mijn vrouw is jaren terug 1 keer gevraagd door een zorgverzekeraar of haar collectiviteit (nog) klopte.
Ik nooit.
Nooit is er bij haar of bij mij om een bewijs gevraagd oid.

(N=2 ;) )

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 17:11
FlyingPineapple schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:10:
Dit zou ik ook graag willen weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rjn27 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:28:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten
Er is bij Zilveren Kruis helaas geen open collectief. Als je nog studeert kun je de collectiviteit voor studenten toevoegen. En ook voor veel sportbonden is er wel iets beschikbaar: https://secure.zilverenkruis.nl/Collectiviteitzoeker/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een vraag je over United Consumers. Zijn hun verzekeringen 100% hetzelfde als die van VGZ, of zitten er toch nog (kleine) verschillen in? En gebruik je gewoon de VGZ app?

Betreft "UnitedConsumers UC Bewuste Keuze" en "VGZbewuzt Basis". Beiden kosten €107,45 bij max eigen risico.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.