Zorgverzekering 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

TexMex schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:52:
[...]

Die 75% dekking tot € 250,- zou ik persoonlijk niet aan beginnen bij ZEKUR. Je betaalt dan 12 * 14,95 = € 179,40 aan premie om maximaal € 250,- aan tandartskosten af te dekken. Per saldo verzeker je je dus voor een risico van 250 - 179,40 = € 70,60. En dat tegen een onaantrekkelijk hoge premie. Daar komt nog bij dat je ook nog eens 25% van je tandartskosten zelf betaalt.

Als je per jaar een of twee keer op controle komt, met wellicht wat reiniging of eventueel een gaatje, dan kost dat nog steeds minder dan die € 179,40 plus 25% van je tandartskosten. Tenzij je heel duidelijk weet dat jouw jaarlijkse tandartskosten deze verzekering rechtvaardigen, zou ik er niet aan beginnen.

En ook als je het komend jaar zeker weten wel hoge tandartskosten zult hebben, zijn er betere tandartsverzekeringen beschikbaar dan deze.
Ik zit ook bij JustCZ op het moment en heb ook de 75% vergoeding. Ik heb zelf 352,84 aan kosten gehad dit jaar. Hiervan is 75% van vergoedt : 250 euro. 102,84 niet vergoedt en 80,40 euro heeft mij de aanvullend verzekering gekost voor heel het jaar. Uiteindelijk 183,24 incl premie voor de aanvullend verzekering dit jaar betaald waarop de verzekeraar de overige 250 euro heeft betaald uit hun zak. In mijn geval vond ik het wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:51:
[...]

Ik zit ook bij JustCZ op het moment en heb ook de 75% vergoeding. Ik heb zelf 352,84 aan kosten gehad dit jaar. Hiervan is 75% van vergoedt : 250 euro. 102,84 niet vergoedt en 80,40 euro heeft mij de aanvullend verzekering gekost voor heel het jaar. Uiteindelijk 183,24 incl premie voor de aanvullend verzekering dit jaar betaald waarop de verzekeraar de overige 250 euro heeft betaald uit hun zak. In mijn geval vond ik het wel waard.
Met € 352,84 aan kosten zit je inderdaad vrij goed met deze verzekering. Daarnaast was Just zo'n beetje de laatste bij wie deze verzekering in 2022 nog een opvallend lage premie had. Bij andere verzekeraars is die een stuk duurder. Voor 2023 gaat Just hem ook uitkleden. Al zou het kunnen dat bestaande klanten de verzekering nog onder de oude voorwaarden mogen behouden. De nieuwe versie is al weer een stuk minder interessant.

Tand Basis van Zilveren Kruis is ook nog enigszins interessant (zie dekking) voor mensen die twee keer per jaar op controle komen en verder alleen wat reiniging of hooguit een gaatje hebben. Voordeel van de aanvullende verzekeringen van Zilveren Kruis is bovendien dat ze los zijn af te sluiten als je basisverzekering ergens anders loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 14-11-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-07 20:17
B-Real schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:44:
[...]

ZEKUR is met €102,95 nog iets goedkoper.
Ja maar geen ASZ in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 20:24
FlyingPineapple schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:51:
Volgens mijn berekeningen is VinkVink de goedkoopste combinatiepolis, maar ze hebben alleen maar slechte reviews. Namelijk dat ze alleen via de chat bereikbaar zijn en zelfs daar onbereikbaar zijn.

Dan wordt goedkoop al snel duurkoop ben ik bang. 😅

Iemand ervaring met deze partij?
VinkVink is onderdeel van Menzis, vorig jaar geïntroduceerd.
Wellicht zou je je direct kunnen wenden tot Menzis bij problemen, maar het ziet er inderdaad uit dat ze het budget principe iets té letterlijk hebben genomen.
Heb dit jaar en ook al eens eerder hun andere budget merk Anderzorg gehad en ja, het is goedkoop en dat zie je in alles terug.
Volgens mij ook de eerste partij waarbij je helemaal geen pasje meer kreeg.
Maar als je toch niet/nauwelijks van je zorgverzekering gebruik maakt is het allemaal wel best natuurlijk.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naamloos87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik las ergens dat er voor lage inkomens een cap is van max 130 euro per maand. Klopt dit?

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:51
Naamloos87 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:06:
Ik las ergens dat er voor lage inkomens een cap is van max 130 euro per maand. Klopt dit?
Of het klopt weet ik niet, maar ik denk dat iedereen benieuwd is waar je dat hebt gelezen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26
Naamloos87 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:06:
Ik weet alleen dat er voor de lage inkomens een maximale zorgtoeslag is van 154 euro/maand. Gratis zorg en een bonus daar bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 21:13
Mijn zoon heeft een beugel en gaat volgend jaar zijn laatste beugel jaar in. Daar zitten dus nog wat flinke kosten aan te komen (ik hoop snel bericht te krijgen over de verwachtte kosten van 2023).
Op zorgvergelijker al een pagina tegengekomen met slechts 5 verzekeraars die nog zonder wachttijd hiervoor een (tegenvallende) vergoeding geven. Wat mij echter dit jaar opvalt is dat deze verzekeraars nu meer aanvullende pakketten hebben maar elke pakket met eigen vergoedingen. Zo kon ik afgelopen jaar bijv. nog ortho vinden met een bril vergoeding maar die zijn er nu dus niet meer. (Fysio is ook zo'n voorbeeld). Ook zijn sommige ortho aanvullende pakketten pas te kiezen als je voor de duurdere basisverzekering kiest van de verzekeraar.
Flink plussen en minnen en rekenen voor een uiteindelijke marginale vergoeding....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
arj1o1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:30:
[...]

Zojuist via cashbackxl unitedconsumer/VGZ afgesloten voor 107,45 (885 ER).

50 euro cashback binnen 10 minuten bevestigd.
Hoe kom je op €107,45? Als ik via CashbackXL erheen ga kom ik op €127,xx en dan bij €885 ER staat “€15,- voordeel”. Dus dan zou ik op €112,xx uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:53:
[...]

Wellicht zou je je direct kunnen wenden tot Menzis bij problemen, maar het ziet er inderdaad uit dat ze het budget principe iets té letterlijk hebben genomen.
Heb dit jaar en ook al eens eerder hun andere budget merk Anderzorg gehad en ja, het is goedkoop en dat zie je in alles terug.
Nou ja, ze hebben wel een telefoonnummer om te bellen. Dat "digitale pasje" is imo niet heel geweldig, maar je kan iig europese pasje aanvragen, en uit mijn hoofd zit nederlands pasje aan de andere kant (gaat mij meer om Europese pasje).

Maar goed, qua prijs zijn ze niet heel erg budget meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:48
DCNY schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:18:
[...]

Hoe kom je op €107,45? Als ik via CashbackXL erheen ga kom ik op €127,xx en dan bij €885 ER staat “€15,- voordeel”. Dus dan zou ik op €112,xx uitkomen.
Als je op kies dit pakket klikt en kies voor 885 euro staat er gewoon 107,45?
Die "€15,- voordeel" zie ik niet direct staan maar misschien is dat een niet geupdatete pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 16:24

1lau

Hearthstone Arena Player

arj1o1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:30:
[...]

Zojuist via cashbackxl unitedconsumer/VGZ afgesloten voor 107,45 (885 ER).

50 euro cashback binnen 10 minuten bevestigd.

ZEKUR is niet echt interessant meer als je deze cashback meeneemt in de berekening (1235.4 voor ZEKUR t.o.v. 1239.4 voor unitedconsumers). Ziekenhuiskeuze bij unitedconsumers is veel uitgebreider.

Edit: de cashbackxl pagina spreekt wel over een unitedconsumers verzekering met een eigen risico van 385 euro. Of de verzekering met eigen risico van 885 er ook onder valt is dus niet duidelijk. Heb dit nagevraagd bij cashbackxl voor de geinteresseerden. cashbackxl geeft aan dat het ook gedt voor een eigen risico van 885 euro
Bedankt, wordt de cashback na de 25e uitbetaald?

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-05 04:58
JohanNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:53:
[...]

Volgens mij ook de eerste partij waarbij je helemaal geen pasje meer kreeg.
Maar als je toch niet/nauwelijks van je zorgverzekering gebruik maakt is het allemaal wel best natuurlijk.
Bedankt voor de info, wordt erg gewaardeerd 😊

Klinkt niet als een fijne partij, ik blijf er maar bij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Waarom zijn er zoveel dochterbedrijven? Verzekeraars zijn er toch om de client te dienen? Zo maken ze het niet echt beter qua administratie voor contracten en zorgpersoneel. Die moeten nu met nog meer verzekeraars zaken doen. Waarom kan CZ en Menzis etc niet gewoon het bij hun eigen verzekering houden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
1lau schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:32:
[...]

Bedankt, wordt de cashback na de 25e uitbetaald?
Duurt zo'n 4 maanden of langer. Vorig jaar (independer) goedgekeurd eind april.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Agent47 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:14:
Ik zit bij zilverenkruis met tandarts tot €250 75% en 6x fysio voor 129 euro.
Ik zou nu richting de €150-€160 gaan bij zilverenkruis.

Toch maar ff verder kijken. Ik denk dat ik gewoon een basisverzekering neem. Ik zet maandelijks wel een tientje opzij voor de jaarlijkse tandarts controle waar nooit wat uitkomt :+
Daarom betaal ik de tandarts ook gewoon zelf. Rekening is nooit meer dan 20 euro bij alleen controle.
Mij hiervoor verzekeren is duurder.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
carpebios schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:44:
Waarom zijn er zoveel dochterbedrijven? Verzekeraars zijn er toch om de client te dienen? Zo maken ze het niet echt beter qua administratie voor contracten en zorgpersoneel. Die moeten nu met nog meer verzekeraars zaken doen. Waarom kan CZ en Menzis etc niet gewoon het bij hun eigen verzekering houden?
Onderliggend hebben ze veelal dezelfde afspraken hoor, dat is voor hen best wel overzichtelijk tot zover.
Alleen geeft zo'n polis van een budget-merk bij niet gecontracteerde zorg slechts 60% van het '' gemiddelde gecontracteerde tarief '' ipv 70% bijvoorbeeld bij het hoofdmerk.
Ik zou zeggen dat het dus juist voor de afnemer van de verzekering ontzettend verwarrend kan zijn, met daarbij die sigaar-uit-eigen-doos-collectiviteiten, waardoor mensen denken dat ze juist niet moeten overstappen.
Voor wie dan nog wel wil overstappen wordt gelokt met die goedkopere merkjes.
Nouja dit noemen ze dus marktwerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Cobb schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:06:
Mijn zoon heeft een beugel en gaat volgend jaar zijn laatste beugel jaar in. Daar zitten dus nog wat flinke kosten aan te komen (ik hoop snel bericht te krijgen over de verwachtte kosten van 2023).
Op zorgvergelijker al een pagina tegengekomen met slechts 5 verzekeraars die nog zonder wachttijd hiervoor een (tegenvallende) vergoeding geven.
Welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

rimave schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:58:
[...]

Daarom betaal ik de tandarts ook gewoon zelf. Rekening is nooit meer dan 20 euro bij alleen controle.
Mij hiervoor verzekeren is duurder.
Wat is jouw geheim dan dat het alleen bij controles blijft? Sinds ik een nieuwe tandarts heb, heb ik 2 controles en 2 reinigingen en dat is al gauw 160+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
TexMex schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:58:
[...]

Tand Basis van Zilveren Kruis is ook nog enigszins interessant (zie dekking) voor mensen die twee keer per jaar op controle komen en verder alleen wat reiniging of hooguit een gaatje hebben. Voordeel van de aanvullende verzekeringen van Zilveren Kruis is bovendien dat ze los zijn af te sluiten als je basisverzekering ergens anders loopt.
Hoe kun je deze aanvullende verzekering los afsluiten? Online wordt de basisverzekering automatisch toegevoegd. De tandartsverzekering van 8.25 is jaarlijks goedkoper dan de tandartskosten die ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
CR9 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:51:
[...]

Wat is jouw geheim dan dat het alleen bij controles blijft? Sinds ik een nieuwe tandarts heb, heb ik 2 controles en 2 reinigingen en dat is al gauw 160+
Geen idee. Misschien is mijn plattelands tandarts goedkoper? Hij runt de praktijk ook samen met zijn vrouw, dus geen extra personeel in dienst.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 21:13

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
[...]

Tsja… sinds dit jaar ook een nieuwe tandarts, zo’n grotere praktijk met meerdere tandartsen en mondhygiënisten, en ineens moesten er ook 2 reinigingen per jaar komen apart bij de mondhygiëniste. Mijn vorige tandarts deed dat gewoon zelf, ongeveer 1 keer per 1,5 jaar en dan kostte het een fractie van wat het nu kost. En sterker nog… mijn nieuwe tandarts vond het er wel allemaal prima uitzien na 50 jaar. Dus ik heb zelf maar aangegeven, dat 1 keer per jaar reinigen meer dan genoeg is. Al dit soort ongein zorgt er ook voor dat de premies elk jaar maar hoger en hoger worden. Net als elke jaar nieuwe brillen, want… het wordt toch wel vergoed en je betaalt er toch voor…. De opticiens adverteren er zelfs mee om de jaarlijkse vergoeding ook op te maken. En wij maar allemaal steeds meer premie betalen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rimave schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:25:
[...]

Geen idee. Misschien is mijn plattelands tandarts goedkoper? Hij runt de praktijk ook samen met zijn vrouw, dus geen extra personeel in dienst.
Daar zit geen verschil in. De tarieven zijn wettelijk vastgelegd. Maar het kan dat jij bijvoorbeeld alleen controle krijgt en geen reiniging als je dat niet nodig hebt. Sommige tandartsen sjoemelen wel wat met de codes. Maar dat gebeurt eerder bij duurdere behandelingen.
[...]

160+ is wel erg fors voor tweemaal controle en reinigen. Een controle kost volgend jaar € 25,27 (code C002). Daar krijg je vaak nog drie keer vijf minuten reiniging bij (code M03). Dat is 3 * 14,91 = € 44,73. In 2023 kost een controle met 15 minuten reiniging je dus 25,27 + 44,73 = € 70,-. Bij twee bezoeken per jaar dus € 140,-.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 14-11-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
arj1o1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:54:
[...]

Hoe kun je deze aanvullende verzekering los afsluiten? Online wordt de basisverzekering automatisch toegevoegd. De tandartsverzekering van 8.25 is jaarlijks goedkoper dan de tandartskosten die ik verwacht.
Dat lukt vaak alleen telefonisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

TexMex schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:06:
[...]

Daar zit geen verschil in. De tarieven zijn wettelijk vastgelegd. Maar het kan dat jij bijvoorbeeld alleen controle krijgt en geen reiniging als je dat niet nodig hebt. Sommige tandartsen sjoemelen wel wat met de codes. Maar dat gebeurt eerder bij duurdere behandelingen.

[...]

160+ is wel erg fors voor tweemaal controle en reinigen. Een controle kost volgend jaar € 25,27 (code C002). Daar krijg je vaak nog drie keer vijf minuten reiniging bij (code M03). Dat is 3 * 14,91 = € 44,73. In 2023 kost een controle met 15 minuten reiniging je dus 25,27 + 44,73 = € 70,-. Bij twee bezoeken per jaar dus € 140,-.
Mijn reiningen zijn niet 15 minuten per keer. Maar volgens mij eerder 25-30 minuten per keer. Uitgaande van 5 keer 14,91 en dat 2 keer per jaar is al 150. Dan nog 2 controles is zelf 200…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CR9 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:31:
[...]

Mijn reiningen zijn niet 15 minuten per keer. Maar volgens mij eerder 25-30 minuten per keer. Uitgaande van 5 keer 14,91 en dat 2 keer per jaar is al 150. Dan nog 2 controles is zelf 200…
Gewoon je facturen goed controleren (of inloggen bij je zorgverzekeraar). Dan kun je precies zien wat je tandarts allemaal claimt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
PatrickC schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:06:
[...]

Tsja… sinds dit jaar ook een nieuwe tandarts, zo’n grotere praktijk met meerdere tandartsen en mondhygiënisten, en ineens moesten er ook 2 reinigingen per jaar komen apart bij de mondhygiëniste. Mijn vorige tandarts deed dat gewoon zelf, ongeveer 1 keer per 1,5 jaar en dan kostte het een fractie van wat het nu kost. En sterker nog… mijn nieuwe tandarts vond het er wel allemaal prima uitzien na 50 jaar. Dus ik heb zelf maar aangegeven, dat 1 keer per jaar reinigen meer dan genoeg is. Al dit soort ongein zorgt er ook voor dat de premies elk jaar maar hoger en hoger worden. Net als elke jaar nieuwe brillen, want… het wordt toch wel vergoed en je betaalt er toch voor…. De opticiens adverteren er zelfs mee om de jaarlijkse vergoeding ook op te maken. En wij maar allemaal steeds meer premie betalen.
Nou hoezo zouden die twee reinigingen overdreven zijn? De tandheelkunde is ook wel wat veranderd de afgelopen 50 jaar.
Wat wel zo is is dat doorgaans toch de meeste tandartsen royale tarieven hanteren, als in een 5 minuten tarief waarvoor heel veel andere mensen een uur moeten werken.
Als we dit allemaal normaal vinden en blijven vinden, c.q. we hebben het ervoor over, dan ligt daar toch ook het voornaamste probleem m.i.

Maar qua tandverzekering, net als die brillenvergoeding, het staat je gewoon vrij hier niet aan mee te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 14-11-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
JohanNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:51:
[...]

Nou hoezo zouden die twee reinigingen overdreven zijn? De tandheelkunde is ook wel wat veranderd de afgelopen 50 jaar.
Wat wel zo is is dat doorgaans toch de meeste tandartsen royale tarieven hanteren, als in een 5 minuten tarief waarvoor heel veel andere mensen een uur moeten werken.
Als we dit allemaal normaal vinden en blijven vinden, c.q. we hebben het ervoor over, dan ligt daar toch ook het voornaamste probleem m.i.

Maar qua tandverzekering, net als die brillenvergoeding, het staat je gewoon vrij hier niet aan mee te doen.
Overdreven omdat het na 50 jaar met 1 x reinigen per 16 maanden ook prima ging bij mij. En toen ik de laatste keer op controle ging, had de tandarts niet eens door dat het gebit niet eerst vantevoren door de mondhygiëniste gereinigd was. Kijk, als ik nu problemen zou hebben met m’n tandvlees en pockets, maar dat is helemaal niet zo. Ik vind het echt onzin om nu 4 behandelingen per jaar (2 x controle en 2 x mondhygiëniste) te hebben. Want ja, dan verdien je die 1 ster tandartsverzekering wel terug, alhoewel de mondhygiëniste maar gedeeltelijk vergoed wordt. Dus dan betaal je al veel meer premie dan wat de 2 x controle kost en dan komen er nog 2 behandelingen bij die je gedeeltelijk zelf moet betalen. 8)7

En ik doe inderdaad niets met een brillen- of lenzenvergoeding, terwijl ik wel contactlenzen (maandlenzen) heb. Ik had me aanvullend ervoor kunnen verzekeren, maar kies daar bewust niet voor. Maar ik zie in mijn omgeving mensen die elk jaar nieuwe brillen hebben. Niet omdat ze nieuwe glazen nodig hadden, maar meer uit ‘mode’ en ‘het kost me toch niets, want verzekerd’. En die ‘gratis’ brillen, betalen we allemaal aan mee.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 01:06
In aanvulling op wat @TexMex zegt:

Hier vind je een overzicht van aanvullende verzekeringen die je los kan afsluiten.
Edit: Voor het afsluiten ervan moet je de verzekeraar even bellen.

Ik doe dit al jaren en zal dat dit jaar ook weer doen.

-Ik ga dit jaar Zekur afsluiten met 885 ER omdat ie het goedkoopste is (vorig jaar Zorg en Zekerheid).
Zoals boven al gezegd is kan je voor spoedeisende behandelingen en doorverwezen behandelingen door een medisch specialist gewoon overal terecht zonder bijbetaling.
Bovendien vergoedt Zekur bij niet gecontracteerde behandelingen 80% itt 60% bij de (andere) VGZ en CZ merken.

-Voor tandarts heb ik al jaren een losse Tand Basis van Zilveren Kruis
-En aanvullend 1 ster ook van Zilveren Kruis met als collectief Studenten Goed Verzekerd omdat je dan 150,- vergoeding voor alternatief er nog bij krijgt.

Totaal:
Zekur: 12 x 102,95 = 1235,40
Zilveren Kruis: 1 x 178,87
1414,27

Ik ben overigens veel in het buitenland en heb een 365 dagen reisverzekering die het ER (inclusief vrijwillig ER!) afdekt. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door birdibird op 15-11-2022 16:04 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 17:45
Wat verschrikkelijk irritant dat je bij Zekur alleen telefonisch wijzigingen of opzeggingen kan doorgeven. Voor een verzekeraar die zich in den beginne op een wat jongere doelgroep richtte, is dit toch wel erg boomer...

Nu ligt de website eruit. Wellicht was het telefoonnummer een placeholder. Later meer ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sup4rdurt op 15-11-2022 06:57 ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 22:06
Vraag aan de altijd behulpzame medetweakers: hoe verstandig is het om een zorgverzekering in één klap te betalen? Dat scheelt voor ons tweeën 58€ (2841 versus 2899€).

Maar wat als CZ omvalt? Dan is het heel duur betaald waarschijnlijk... Zie de energiebedrijven dit jaar.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
thatanas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:48:
Vraag aan de altijd behulpzame medetweakers: hoe verstandig is het om een zorgverzekering in één klap te betalen? Dat scheelt voor ons tweeën 58€ (2841 versus 2899€).

Maar wat als CZ omvalt? Dan is het heel duur betaald waarschijnlijk... Zie de energiebedrijven dit jaar.

Iemand tips?
Too big to fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Iemand tips?
De kans dat een zorgverzekeraar failliet gaat lijkt me 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kans is zeer klein.

Er zijn minimum solvabiliteitseisen vanuit de overheid
Zorgverzekeraars hebben stabiele strroom aan inkomsten gedurende een jaar.
Zorgdelcaraties en eigen kosten zijn vrij goed voorspelbaar
Zorgverzekeraars worden gecompenseerd (o.a. risicoverening) voor risico's
Verlies aan verzekerden is voor de lange termijn vooral een risico voor de kleine verzekeraars ivm relatieve stijging van de beheerskosten.Op korte termijn zelfs "gunstig" omdat delcaraties daalt, maar eigen vermogen gelijk blijft.

Alleen door grote onverwachte zaken (pandemie?) zijn er grotere risico's, maar daar zal de overheid in het algemeen ook inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:51
Ik heb van het najaar mijn vrouw 'bezwangerd' nu is het voor het eerst dat dit kindje midden in het jaar komt, juni (de andere twee kwamen in januari en dan kon ik 'achteraf' voor 31 januari nog 'de juiste' zorgverzekering regelen, wat overigens best gek is, eerst kosten maken en dat achteraf verzekeren.....). Nu heb ik die 2 keer max eigen risico gedaan voor hoor die keren, want ze werd op medische indicatie in het ziekenhuis opgenomen, en dat ging niet van je eigen risico af. Weet iemand of dit nog steeds zo is? ik kan het slecht vinden. (overige zorgkosten zijn nihil, dus dat is prima te trekken dat hooikoorts tabletje, en anders heb ik al zoveel bespaard in de afgelopen jaren dat ik niet moet huilen)

Overigens de tip van nu opzeggen en pas in januari een nieuwe verzekering afsluiten helpt ook bij het vinden van de juiste verzekering vwb contracten, dan zijn verzekeraars over het algemeen een stuk verder met het afsluiten van contracten met zorgverleners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Als je overstapt zegt de nieuwe vzk toch de oude zelf op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:51
Anoniem: 1760466 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:44:
Als je overstapt zegt de nieuwe vzk toch de oude zelf op?
Klopt maar als je niet voor 31 december opzegt blijf je zitten bij je huidige verzekeraar, terwijl je nog tot 31 januari van het nieuwe jaar hebt om een nieuwe af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:28

Iemand tips?
Ik zou zeggen dat de kans nagenoeg nihil is, zeker omdat er maar heel weinig verzekeraars zijn. Het grootste deel van de verzekeraars zijn sublabels. Ze hebben geld zat voor zover ik weet, ik heb nog nooit gehoord van een zorgverzekeraar die het lastig had.

Zelf betaal ik niet per jaar, ik wil flexibel blijven. Als ik om wat voor reden dan ook niet meer wil betalen, dan betaal ik niet. En heb het geld graag zelf staan, dan kan ik er altijd iets mee doen zoals in een spaardeposito duwen. Daar weegt geen 58 euro tegenop voor mij, dat is zo weinig op het totaal dat ik er nooit een voordeel in zal zien.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:56:
[...]
Als ik om wat voor reden dan ook niet meer wil betalen, dan betaal ik niet.
Tot je loonbeslag vanuit het CAK te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

Iemand tips?
Kans dat een zorgverzekeraar omvalt is zo goed als nihil, daar zou ik me in ieder geval geen zorgen over maken.
Zelf betalen we al heel lang op jaarbasis. De korting was vroeger hoger dan die nu is, maar nu nog steeds 2% bij Just zag ik. Bespaart me ook weer een beetje VRH (ik zorg dat ik voor 31-12 betaald heb). Blijft
tientjeswerk, maar zonder risico dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

birdibird schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 03:47:

Hier vind je een overzicht van aanvullende verzekeringen die je los kan afsluiten.

-Ik ga dit jaar Zekur afsluiten met 885 ER omdat ie het goedkoopste is (vorig jaar Zorg en Zekerheid).
Zoals boven al gezegd is kan je voor spoedeisende behandelingen en doorverwezen behandelingen door een medisch specialist gewoon overal terecht zonder bijbetaling.
Bovendien vergoedt Zekur bij niet gecontracteerde behandelingen 80% itt 60% bij de (andere) VGZ en CZ merken.

-En aanvullend 1 ster ook van Zilveren Kruis met als collectief Studenten Goed Verzekerd omdat je dan 150,- vergoeding voor alternatief er nog bij krijgt.

Totaal:
1414,27

Ik ben overigens veel in het buitenland en heb een 365 dagen reisverzekering die het ER (inclusief vrijwillig ER!) afdekt. 8)
Dat is wel een heel goede optie. Hoe ga dit in zijn werk? Heb de site bekeken van ZK maar zie nergens de optie om het los af te sluiten. Betaal je dan hetzelfde bedrag, zoals dat er staat als je het icm een basisverzekering afsluit of betaal je een hoger bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
francoski schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:04:
[...]

Tot je loonbeslag vanuit het CAK te pakken hebt.
Absoluut. Ik zeg ook niet dat acties geen gevolgen (kunnen) hebben.

Maar ik houd de regie over mijn geld graag zelf, ik bepaal wanneer er wat mee gebeurd. En hoewel ik de kans nihil acht in deze, heb ik ook van dichtbij ervaring met omvallende bedrijven waar wel een betaling is gedaan maar nooit geleverd is. Die situatie voorkom ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CR9 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:34:
[...]

Dat is wel een heel goede optie. Hoe ga dit in zijn werk? Heb de site bekeken van ZK maar zie nergens de optie om het los af te sluiten. Betaal je dan hetzelfde bedrag, zoals dat er staat als je het icm een basisverzekering afsluit of betaal je een hoger bedrag?
Je betaalt hetzelfde bedrag (en kunt er met een collectiviteit zelfs nog wat vanaf krijgen). Telefonisch af te sluiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Here we go again :+ Zo goed als zeker, tenzij er nog een stunt met extra korting voor max ER verschijnt maar die kans acht ik nihil. Mag niet klagen als iemand die behalve fysio geen zorg nodig heeft (laten we even afkloppen ;) ), maar ja toch een aardige verhoging van € 15,73 pm. Maar goed, overleefbaar en ik woon niet in de US dus no stress :P

Mijn premies met max eigen risico, alleen 6x fysio en jaarbetaling:
2015: € 75,65 (CZ Direct)
2016: € 82,10
2017: € 88,85
2018: € 93,20
2019: € 85,89 (Anderzorg)
2020: € 89,24
2021: € 96,24
2022: € 95,54 (Ziezo / Zilveren Kruis)
2023: € 111,27 (CZ Direct)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:35:
[...]

Absoluut. Ik zeg ook niet dat acties geen gevolgen (kunnen) hebben.

Maar ik houd de regie over mijn geld graag zelf, ik bepaal wanneer er wat mee gebeurd. En hoewel ik de kans nihil acht in deze heb ik ook van dichtbij ervaring met omvallende bedrijven waar wel een betaling is gedaan maar nooit geleverd is, die situatie voorkom ik graag.
Tip hierin dan, zelfs die jaarbetaling wordt - mits je het niet zelf handmatig overmaakt - in januari doorgaans afgeschreven d.m.v. een automatische incasso.
Deze kun je altijd binnen 56 dagen storneren, maar afhankelijk van het type machtiging die je afgeeft kun je deze zelfs tot binnen 13 maanden na afschrijving laten storneren door contact op te nemen met je bank.
Omdat de meeste bedrijven ( inclusief zorgverzekeraars ) niet de juiste methode gebruiken is zo'n machtiging eigenlijk niet rechtsgeldig en kan zodoende via deze weg worden gestorneerd.
Staat hier verder beschreven: https://www.betaalverenig...j-een-onterechte-incasso/

Dan is dat risico voor diegenen ook weer afgedicht ;)

Zelf maak ik zonder enige moeite het bedrag vooraf zelf over, want zorgverzekeraars zijn too big to fail zoals iemand al zei.
Dan is het gelijk voorbij met het systeem zoals we dat kennen en dat wil het establishment absolúút niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:49:
Here we go again :+ Zo goed als zeker, tenzij er nog een stunt met extra korting voor max ER verschijnt maar die kans acht ik nihil. Mag niet klagen als iemand die behalve fysio geen zorg nodig heeft (laten we even afkloppen ;) ), maar ja toch een aardige verhoging van € 15,73 pm. Maar goed, overleefbaar en ik woon niet in de US dus no stress :P

Als je t zo onder elkaar zet is t eigenlijk absurd waar dit heen gaat. Grappig om te zien dat we praktisch t zelfde rijtje afgelopen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:49:

percentueel is dat voor max risico dus nog een grotere impact dan voor de 'reguliere' verzekering. Als ik mijn laatste 4 jaar pak, zijn de absolute jaarlijke verhogingen nagenoeg gelijk, maar percentueel tov mijn premie een stuk lager. Jouw 2023 is bijna 15%, mijn geval amper 10%. Logisch natuurlijk, eigen risico is een 'fixed' bedrag, maar ergens best scheef.

2023 € 157,45
2022 € 142,84
2021 € 134,17
2020 € 129,05

Bizar dat we nu bijna dezelfde verhoging in 1 jaar krijgen, dan we voor 2021 in 5 jaar hebben gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 15-11-2022 12:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Ik heb mijn zorgverzekering maar opgezegd, dan heb ik nog tot 1 februari om het meest redelijke aanbod van de budgetlabels er uit te vissen. Want het is weer eens onmogelijk om nu een goed beeld te vormen, sites van verzekeraars werken vaak ook nog niet en/of bevatten nog info van 2022.

Ik vind het wel heel opvallend dat zo veel partijen rond de 107 euro uitkomen met max ER.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
SinergyX schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:59:
[...]
Bizar dat we nu bijna dezelfde verhoging in 1 jaar krijgen, dan we voor 2021 in 5 jaar hebben gekregen.
Wat eigenlijk bizarder is dat we van onze zorg eisen dat we altijd snel worden geholpen en massaal heel oud willen worden zonder kwaaltjes.

En daar zijn onze systemen simpelweg niet op ingericht. De zorg is niet het enige wat hierdoor kraakt, ook pensioenen, AOW en huisvesting kraken ook behoorlijk (om maar wat te noemen). En dat zal de komende 20 jaar echt niet minder worden, pas daarna zie ik enige verlichting (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide) ontstaan.

De vraag is of het oude ziekenfonds houdbaar was, ik denk het zelf van niet. Ik ga ook zeker niet zeggen dat het huidige systeem een lofzang verdiend, maar het was een noodzakelijke stap in mijn ogen. Nu weer voor het eerst echt "op ons donder" krijgen qua premieverhoging is het hopelijk een opmaat naar het verbeteren van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
henkebek schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:07:
Ik vind het wel heel opvallend dat zo veel partijen rond de 107 euro uitkomen met max ER.
Dat is allemaal dezelfde achterliggende verzekeraar en dat de prijzen nu allemaal hetzelfde zijn heeft te maken met dat de collectiviteitskorting is vervallen op de basisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Collega heeft op een Zaterdag bij Zilveren kruis een premie van 127,25 voor 2023 weten te pakke. ZiezoBasis 112,25 wereld denking 1,25 en Ziezo Tand 1 13,75 euro. Misschien loont het om op een Zaterdag een verzekering af te sluiten? zijn maar anamens die ik nu doe

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• arj1o1
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:39:
Collega heeft op een Zaterdag bij Zilveren kruis een premie van 127,25 voor 2023 weten te pakke. ZiezoBasis 112,25 wereld denking 1,25 en Ziezo Tand 1 13,75 euro. Misschien loont het om op een Zaterdag een verzekering af te sluiten? zijn maar anamens die ik nu doe
Bij volle maan schijnen de premies nog beter te zijn

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sverzijl
De zaterdagpremie is bij de meeste verzekeraars inderdaad lager. Dacht dat iedereen dat inmiddels wel wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
arj1o1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:45:
[...]

Dat wist ik dan weer niet. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik zit al heel wat jaren bij VGZ maar zit sinds dit jaar niet meer in een collectieve verzekering dus ik ben aan het shoppen gegaan.

Nu zie ik VGZ Bewuzt voor 127,45 euro en men doet voorkomen dat er, behalve dat je alles online moet regelen (wat ik toch al deed), er geen verschil zit met de reguliere VGZ. Is dit echt zo? Dan is dit voor mij een no-brainer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Goed om te weten :+
sverzijl schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:47:
[...]

De zaterdagpremie is bij de meeste verzekeraars inderdaad lager. Dacht dat iedereen dat inmiddels wel wist.
Wist ik niet, bedankt voor de tip!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 15-11-2022 12:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

assasinbats schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:53:
Als je t zo onder elkaar zet is t eigenlijk absurd waar dit heen gaat. Grappig om te zien dat we praktisch t zelfde rijtje afgelopen hebben.
Ik zie het inmiddels vooral als "ik heb geen reden tot klagen". Heb vrienden om mij heen die 200+ per maand kwijt zijn, gewoon omdat ze genetische pech hebben, een ziekte of misschien een vervelend ongeluk hebben gehad. Moet je in de US eens kanker krijgen: ga je letterlijk failliet in de meeste gevallen, levenslange grote schulden. Perfect is het niet, maar we hebben het wereldwijd gezien verdomde goed.

Wat mij betreft mag de basisverzekering gewoon via belastingen worden betaald, en dat je zelf alleen de extra's moet dokken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 01:06
[...]
Tja, net gemist, nu moet ik tot 8 Dec maar wachten...

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
JohanNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is allemaal dezelfde achterliggende verzekeraar en dat de prijzen nu allemaal hetzelfde zijn heeft te maken met dat de collectiviteitskorting is vervallen op de basisverzekering.
Wist niet dat Univé en IZZ merken zijn van VGZ, dan is het inderdaad Just van CZ en verder allemaal labels van VGZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Men zit je belachelijk te maken, dus ik zal maar serieus antwoorden. Wanneer je de verzekering afsluit maakt niets uit, het is geen handjeklap of onderhandeling. Prijzen zijn voor iedereen gelijk. Ik zie de genoemde bedragen niet terug op de website van Zilveren Kruis.

Het enige 2 dingen waar iets mee te bereiken zijn is of een cashback en/of gratis product zoals een tandenborstel of collectiviteit op de aanvullende verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

bl33d

I love the smell of Napalm..

Jassy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:52:
Ik zit al heel wat jaren bij VGZ maar zit sinds dit jaar niet meer in een collectieve verzekering dus ik ben aan het shoppen gegaan.

Nu zie ik VGZ Bewuzt voor 127,45 euro en men doet voorkomen dat er, behalve dat je alles online moet regelen (wat ik toch al deed), er geen verschil zit met de reguliere VGZ. Is dit echt zo? Dan is dit voor mij een no-brainer.
Geen idee of het zo is. Wat ik je wel wil meegeven is om goed te kijken naar wat gecontracteerd is voor 2023. Daar kan ook verschil in zitten.

Voorbeeld: wij hebben nodig: logopedie + behandeling audiologische centrum. CZ Just (budget) heeft in het laatste geen gecontracteerde zorg afgesloten. CZdirect weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
bl33d schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:17:
[...]

Geen idee of het zo is. Wat ik je wel wil meegeven is om goed te kijken naar wat gecontracteerd is voor 2023. Daar kan ook verschil in zitten.

Voorbeeld: wij hebben nodig: logopedie + behandeling audiologische centrum. CZ Just (budget) heeft in het laatste geen gecontracteerde zorg afgesloten. CZdirect weer wel.
Als het goed is zit daar bij Just en CZdirect geen enkel verschil tussen.

Als ik het zelf nakijk zie ik exact dezelfde gecontracteerde zorg voor CZ en Just. Voor 2023 lijken er in beide gevallen (nog?) geen audiologische centra gecontracteerd te zijn. Voor 2022 was dat wel het geval. Het enige verschil is het percentage vergoeding van niet-gecontracteerde zorg. Dat is bij CZdirect 65% en bij Just 60%.

Logopedie is voor beide al wel gecontracteerd voor 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CR9 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:31:
Hier ben ik verbaasd over, maar ook weer niet..er zijn ook fysiotherapeuten en chiro's die je gewoon terug willen laten komen en niet aandringen op "je moet zelf wel goed blijven bewegen of x en y doen". Imho hoort een tandarts te voorkomen dat je 2x per jaar een superlange reiniging nodig hebt als gemiddeld persoon.

Heb altijd tandartsen gehad die supersnel klaar met mij waren, mijn huidige zei al snel "aan jou valt niks te verdienen" met een dikke grijns en ik hoef maar 1x 9 maanden bij ze langs. Zou dus zeker eens kritisch zijn of anders gewoon gaan rondshoppen. Niemand verbiedt jou om tandarts te wisselen. Snap ook wel dat niet iedereen dit kan of durft, want je denkt vaak dat zo'n figuur het beste met je voor heeft, maar helaas zitten er genoeg die gewoon graag dik verdienen > en ja dat is imho niet iets wat hoort in de zorg.

Die hele zorg blijft een warrige toestand af en toe, veel geld en tijd verspild helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 15-11-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:16:
[...]

Men zit je belachelijk te maken, dus ik zal maar serieus antwoorden. Wanneer je de verzekering afsluit maakt niets uit, het is geen handjeklap of onderhandeling. Prijzen zijn voor iedereen gelijk. Ik zie de genoemde bedragen niet terug op de website van Zilveren Kruis.

Het enige 2 dingen waar iets mee te bereiken zijn is of een cashback en/of gratis product zoals een tandenborstel of collectiviteit op de aanvullende verzekeringen.
Dit, of het was nog een verzekering voor 2022, kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:06
birdibird schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 03:47:

Totaal:
1414,27

Hoe sluit je die verzekering van ZK dan apart af? Als ik dat probeer te doen vraagt ie continu welke basisverzekering je nog wil toevoegen..

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 16:58

Licko

ZVDK

radeoxx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:41:
[...]

Hoe sluit je die verzekering van ZK dan apart af? Als ik dat probeer te doen vraagt ie continu welke basisverzekering je nog wil toevoegen..
Iemand gaf eerder aan, dat dit telefonisch moest gebeuren. Al geprobeerd eens met Zilveren Kruis te bellen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:06
Licko schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:51:
[...]

Iemand gaf eerder aan, dat dit telefonisch moest gebeuren. Al geprobeerd eens met Zilveren Kruis te bellen?
Zojuist gevraagd in de chat. Medewerker bevestigde inderdaad dat het telefonisch moet gebeuren. Beter was het om 's avonds te bellen of een paar dagen te wachten zei ze ook.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:55:
[...]

Heb altijd tandartsen gehad die supersnel klaar met mij waren, mijn huidige zei al snel "aan jou valt niks te verdienen" met een dikke grijns en ik hoef maar 1x 9 maanden bij ze langs.
Heeft die toch mooi alsnog een manier gevonden ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
radeoxx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:58:
[...]

Zojuist gevraagd in de chat. Medewerker bevestigde inderdaad dat het telefonisch moet gebeuren. Beter was het om 's avonds te bellen of een paar dagen te wachten zei ze ook.
Houd er rekening mee dat je aanvullende verzekering dan vaak niet meer is te zien door zorgverleners, deze is dan niet "gekoppeld" aan je basisverzekering. Dit houdt in dat een tandarts vaak niet rechtstreeks de rekening naar de zorgverzekeraar kan sturen en dat je het zelf moet voorschieten en dus ook zelf moet declareren. Niet heel spannend, maar kost wel weer extra tijd.

Ennuh, als je binnenkort een losse aanvullende verzekering telefonisch afsluit, wees dan extra lief en geduldig voor de medewerker; het is een vervelende klus om te klaren ;) Mijn advies; bel op een donderdag rond lunchtijd vanaf volgende week. Regel dit in ieder geval niet tussen kerst en oud & nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:43:
[...]

Houd er rekening mee dat je aanvullende verzekering dan vaak niet meer is te zien door zorgverleners, deze is dan niet "gekoppeld" aan je basisverzekering. Dit houdt in dat een tandarts vaak niet rechtstreeks de rekening naar de zorgverzekeraar kan sturen en dat je het zelf moet voorschieten en dus ook zelf moet declareren. Niet heel spannend, maar kost wel weer extra tijd.
Bij mijn tandarts gaat dit prima met mijn losse tandartsverzekering van Zilveren Kruis. De rekening gaat rechtstreeks naar Zilveren Kruis en ik hoef dus niet zelf te declareren. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, want wellicht gaat het niet overal zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:08:
[...]

Wat eigenlijk bizarder is dat we van onze zorg eisen dat we altijd snel worden geholpen en massaal heel oud willen worden zonder kwaaltjes.

En daar zijn onze systemen simpelweg niet op ingericht. De zorg is niet het enige wat hierdoor kraakt, ook pensioenen, AOW en huisvesting kraken ook behoorlijk (om maar wat te noemen). En dat zal de komende 20 jaar echt niet minder worden, pas daarna zie ik enige verlichting (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide) ontstaan.

De vraag is of het oude ziekenfonds houdbaar was, ik denk het zelf van niet. Ik ga ook zeker niet zeggen dat het huidige systeem een lofzang verdiend, maar het was een noodzakelijke stap in mijn ogen. Nu weer voor het eerst echt "op ons donder" krijgen qua premieverhoging is het hopelijk een opmaat naar het verbeteren van het systeem.
Mwah, ik voel mij zeker niet in dat groepje 'we' te horen, door enige bias in recente ervaringen zit ik zelfs compleet aan de andere scope (levenstijl bepaalt kosten is behoorlijke onzin, dat terzijde), maar het is meer het inherent probleem van een collectief systeem. Bizar in dat opzicht vind ik het zeker niet, de big boom komt op z'n einde, de golf van WW2 collectief nadert zijn einde.

Lomp gezien, ik betaal elk jaar meer voor per saldo niets meer, ik betaal puur elk jaar meer voor 'de zorg van een ander'. En dat vind ik prima, dat is onderdeel van het systeem, onderdeel van het draagvlak. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dus braaf jaren en jarenlang 'mijn ding doe' om straks over 10 of 20 jaar een compleet uitgeholde zorg te zien vanuit de keuzes die nu gemaakt gaan worden?

Natuurlijk is er een inherente groei van, medische wereld staat niet stil, waar het vroeger nog een 'helaas, einde oefening' was, of beperkte zorg tot wat mogelijk was, kan je nu op veel gebieden 10x meer, 10x langer, inflatie zal de zorg ook gewoon raken zoals elk andere markt, al heb ik niet echt het idee dat de 'innovaties van kosten en opbrengsten' in de zorg nu echt zo efficient worden benut (eigen ervaring, alsmede mensen uit de zorg). Maar moet je dan eerst naar een escallatiepunt toedobberen dat de hele zooi klapt of bijna niveau US-praktijken gaat aanmeten tot zoiets op de schop moet gaan?

Mij gaat het niet om die 10 euro in de maand die ik nu via 1 of andere vergelijker goedkoper uit kan zijn, ik zit nu bij verzekeraar waar facturen direct heen en weer gaan, ik krijg alleen melding van eventuele incasso's, voor mij is 'luxe' ook gewoon een prijs die je betaald, per saldo zitten alle premies voor 2023 rond dezelfde basisprincipes, de kleine marges (ja, ik noem dat klein) zijn meer stukje administratief/jaarbetaling/eigen risico.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SinergyX schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:31:
[...]
Lomp gezien, ik betaal elk jaar meer voor per saldo niets meer, ik betaal puur elk jaar meer voor 'de zorg van een ander'. En dat vind ik prima, dat is onderdeel van het systeem, onderdeel van het draagvlak. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dus braaf jaren en jarenlang 'mijn ding doe' om straks over 10 of 20 jaar een compleet uitgeholde zorg te zien vanuit de keuzes die nu gemaakt gaan worden?
Welkom in het ikke-ikke-ikke tijdperk waar enkel aan het individu en de korte termijn gedacht wordt. Welkom in het VVD tijdperk zou je kunnen zeggen.

De afgelopen jaren, en wellicht de komende jaren, is er alles aan gedaan om het uit te hollen. Van ziekenfonds naar zorgverzekering met een no-claim bonus naar een zorgverzekering met een ER. Geld blijft massaal aan de strijkstok hangen en de groep mensen die graag in de zorg werkt of kan werken neemt gestaag af.

Maar ja, dat is wellicht iets voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Jassy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:52:

Er zou wel een verschil kunnen zitten in mocht je niet-gecontracteerde zorg afnemen, dat je dan een lagere vergoeding krijgt dan bij de '' normale '' VGZ en dat er nog een polis is waarbij ze nog wat meer vergoeden in dat geval.
Waar ze dan op doelen is dat er geen verschil zit tussen de pakketten als je voor gecontracteerde zorg gaat, maar dit is iets wat je nog even moet dubbel checken, in de kleine lettertjes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:35:
[...]

Maar ja, dat is wellicht iets voor een ander topic.
Absoluut, ik bleef er even in hangen :D

Ik ben nu wel gaan kijken over die gecontracteerde partijen, als ik puur in de scope kijk 'waar zou ik heen moeten mocht er iets gebeuren', zit ik redelijk goed qua locatie, dat ik daarmee prima 1 stap lager kan gaan zitten (ga je afaik van 80% naar 70% vergoeding niet-contract), heb ik daarmee toch weer dat tientje bespaart dat ik nu omhoog ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Gegaan voor Zekur met max. eigen risico. Succes nog met kiezen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:55:
[...]

Hier ben ik verbaasd over, maar ook weer niet..er zijn ook fysiotherapeuten en chiro's die je gewoon terug willen laten komen en niet aandringen op "je moet zelf wel goed blijven bewegen of x en y doen". Imho hoort een tandarts te voorkomen dat je 2x per jaar een superlange reiniging nodig hebt als gemiddeld persoon.

Heb altijd tandartsen gehad die supersnel klaar met mij waren, mijn huidige zei al snel "aan jou valt niks te verdienen" met een dikke grijns en ik hoef maar 1x 9 maanden bij ze langs. Zou dus zeker eens kritisch zijn of anders gewoon gaan rondshoppen. Niemand verbiedt jou om tandarts te wisselen. Snap ook wel dat niet iedereen dit kan of durft, want je denkt vaak dat zo'n figuur het beste met je voor heeft, maar helaas zitten er genoeg die gewoon graag dik verdienen > en ja dat is imho niet iets wat hoort in de zorg.

Die hele zorg blijft een warrige toestand af en toe, veel geld en tijd verspild helaas.
Ik heb ook mijn twijfels geuit toen hij mij laatst stuurde. Als antwoord vertelde mijn tandarts dat hij zelf ook 2 keer per jaar laat reinigen. En dat het helpt met gaatjes. Dus ja, het is dat ik een verzekering heb die het deels dekt. Het is volgens mij eerder een advies dan verplichting, want je hoeft de afspraak niet te maken in principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tandarts verplicht mij 1x per jaar op controlle te zijn geweest verder niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:00:
Mijn tandarts verplicht mij 1x per jaar op controlle te zijn geweest verder niet :).
Die van mij heeft zo weinig tij dat ik blij mag zijn met 1x per jaar ;)
Had een gaatje, en 3 maanden later kan ik hem dan laten vullen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
Hier maar eens zitten sleutelen aan de verzekeringen.

Nu huidige tarief 2 volwassen en 2 meeverzekerde kinderen bij VGZ collectief via het werk van de vrouw een goeie 348 euro per maand kwijt ivm een tand Best pakket.

Dit zou met de nieuwe tarieven naar bijna 385 euro per maand gaan, je leest het goed eigen risico bedrag per maand :D

Nu zitten sleutelen aan de huidige setup. De vrouw kan een tandje (haha) goedkoper met Tand beter af, hierin zit in ieder geval nog 100% vergoeding voor de Ortho onder de 18 (gezien de koters waarschijnlijk beide een beugel moeten) en het lichtste aanvullend pakketje met 6x fysio.

Anticonceptie is bij niemand interessant, je premie per maand is in dermate hoog dat je 40 euro vaak op jaarbasis meer betaalt dan dat de pil kost.

Brillen en Lenzen mjah 100 euro per 1 of 2 jaar korting op een bril is niet in dermate spannend zeker niet het bedrag wat je in die 2 tot 3 jaar zelf aan premie hebt betaald.

End verdict, de vrouw incl kinders blijven bij VGZ maar met goedkopere aanvullende verzekeringen, maar gaat naar 176 euro ongeveer.

Ik ga naar CZ via de ING actie die loopt. Dan kom ik op 120 euro per maand uit (wel met eigen risico op 885) Die gok wil ik dit jaar nog wel nemen.

Kom ik voor aankomend jaar toch maar op 296 euro uit.

Denk wel dat het het makkelijkste overstappen is om de wijzigingen pas door te voeren na de laatste incasso van 2022 (eind november) om dubbele afschrijvingen te voorkomen

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 15-11-2022 17:29 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:56:
[...]

Ik zie het inmiddels vooral als "ik heb geen reden tot klagen". Heb vrienden om mij heen die 200+ per maand kwijt zijn, gewoon omdat ze genetische pech hebben, een ziekte of misschien een vervelend ongeluk hebben gehad. Moet je in de US eens kanker krijgen: ga je letterlijk failliet in de meeste gevallen, levenslange grote schulden. Perfect is het niet, maar we hebben het wereldwijd gezien verdomde goed.
Als je daar een verzekering hebt dekt die de kosten ook gewoon hoor. Ik kan het weten want heb er gewoond maar geen kanker gehad ;). Het kromme van het systeem is meer dat de wachttijden daar zeer laag zijn (en je premie hoog!) en dat het hier min of meer andersom is.

Ik blijf dit jaar voor het 4e jaar op rij bij Ditzo. Geen issues gelukkig en hoop dat dat voorlopig zo blijft 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 15-11-2022 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR9

CR9

Denk dat dit het beste voor mij is.

Bij UnitedConsumers (VGZ), met keuze uit alle ziekenhuizen en een maximaal eigen risico voor 107,45 per maand.
Daarbij 50 euro cashback = 4.16 euro per maand korting (CashbackXL)
Netto betaal je dan 103,29 per maand.

Indien nodig aanvullende pakketten los bij ZK
Tand 1 (tot 250 euro per jaar) is 12,25 per maand (met studentkorting 10,72 per maand)
Aanvullend 1 (onder andere 9 fysio) is 5,95 per maand.

Totaal (met studentcollectief) wordt dan met tandartsverzekering 114 euro per maand.
Indien gewenst daarbij nog aanvullend fysio wordt dan 119,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Anoniem: 1760466 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:54:
Gegaan voor Zekur met max. eigen risico. Succes nog met kiezen mensen.
Wss ga ik dit ook doen.
Nog ergens opletten buiten gecontracteerde zorg?

Moet 5 kilometer verder rijden voor een gecontracteerde ziekenhuis. Is wel te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:13
Iemand hier die begrijpt hoe de zogenaamde geneesmiddel vergoeding systeem (GVS) precies werkt? Ik heb een medicijn opgezocht en daarbij staat dat het medicijn "onder voorwaarden" volledig vergoed wordt in de basisverzekering. De voorwaarden zijn dat het geneesmiddel door de NZa is aangewezen als een zogenoemd add-on geneesmiddel. Zover ik begrijp is het feit dat het een add-on geneesmiddel is verder voor mij niet zo relevant bij het kiezen van een zorgverzekeraar, dat betekend enkel dat mijn zorgverlener extra vergoeding krijgt omdat het een "duur medicijn" is, maar aangezien het volledig vergoed wordt in de basisverzekering maakt het niet uit bij wie ik deze basisverzekering afsluit en heb ik dus ook niets aan extra dekking voor "eigen bijdragen" van medicijnen in sommige aanvullende verzekeringen. Zie ik dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat ik zo snel zie is het goedkoopste Bewust / VGZ voor €107,45 per maand?

- max eigen risico
- overal terecht kunnen
- geen toeters en bellen cq aanvullende verzekeringen

Heeft iemand een nog betere optie gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The_Yakuza schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:35:
Wat ik zo snel zie is het goedkoopste Bewust / VGZ voor €107,45 per maand?

- max eigen risico
- overal terecht kunnen
- geen toeters en bellen cq aanvullende verzekeringen

Heeft iemand een nog betere optie gevonden? :)
Zoiets zoek ik ook. Er zitten veel aanbieders op die 107 euro.
United Consumers / VGZ heeft 50 euro cashback via https://www.cashbackxl.nl...onsumers-zorgverzekering#
Dan kom je op 103 euro per maand.
En je krijg nog een cadeaubon* van 25 euro in februari.
Mocht iemand nog een betere aanbieding vinden dan verneem ik het graag :D

*Zo'n soort bon had ik overigens afgelopen jaar ook via Independer in een bol.com hoekje, maar uiteindelijk niets van gekocht. Alleen maar van die onzin-artikelen zoals sportrepen en veel te dure weegschalen. Wellicht is deze bon beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
Cheesy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:41:
[...]

United Consumers / VGZ heeft 50 euro cashback via https://www.cashbackxl.nl...onsumers-zorgverzekering#

*Zo'n soort bon had ik overigens afgelopen jaar ook via Independer in een bol.com hoekje, maar uiteindelijk niets van gekocht. Alleen maar van die onzin-artikelen zoals sportrepen en veel te dure weegschalen. Wellicht is deze bon beter?
Ik zie ook Aevitae, maar die website komt mij al veel te slecht over. Dat geeft mij geen goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
The_Yakuza schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:52:
[...]

Ik zie ook Aevitae, maar die website komt mij al veel te slecht over. Dat geeft mij geen goede indruk.
Wel een gratis tandenborstel :) bij Zorgwijzer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
hoihoi66 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:56:
[...]

Wel een gratis tandenborstel :) bij Zorgwijzer ofzo.
haha ja. Maar die krijg je daar ook als je een andere keuze maakt (bijv VGZ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Cheesy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:41:
[...]

Hoe werkt de cashback? Ben niet echt wijzer geworden via de website.
Keren ze het uit op je bankrekening of moet je deze inwisselen voor een cadeaubon ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoihoi66 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:58:
[...]

Hoe werkt de cashback? Ben niet echt wijzer geworden via de website.
Keren ze het uit op je bankrekening of moet je deze inwisselen voor een cadeaubon ofzo
Kan allebei. Ik gebruik die website al jaren en vind ze heel betrouwbaar. Tegenwoordig wel even opletten dat je tracking cookies goed staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:16:
[...]

De prijzen voor de basisverzekering zijn voor iedere klant gelijk, er kan wel een verschil in de aanvullende verzekeringen zitten op basis van leeftijd ;)

En al die bonussen, cashbacks en extra's moeten ze mee stoppen; veel klanten bellen dan met de zorgverzekeraar en die gaat daar helemaal niet over. Dan zit je 15 minuten met de klant aan de lijn om uit te leggen dat de tandenborstel waarschijnlijk een bonus is van zo'n vergelijkingssite. Al die extra calls zorgen er alleen maar voor dat de premie hoger wordt :P

En die prijzen kloppen (op een paar cent na)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FnLUpAZQmGLtq70quSJ0SeUZdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqMCj5yb0sVwSUPlOBbYiqys.jpg?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door GerardHenninger op 15-11-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yakuza
Zojuist overgestapt naar VGZ via Zorgkiezer voor €107,45 en ook een mooie elektrische tandenborstel er bij.

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is dit jaar wel enorm potato potato door het wegvallen van collectiviteitskorting.

Of ik nu kies voor
Zekur - 122,95
Vink vink via CashbackXL - Independer - 125 min 20 cashback = 123,34
United Consumers via CashbackXL - 127,45 - 50 cashback = 123,50

Goedkoper dan 123 euro voor basis ER 385 want chronisch ziek dus die heb ik in 1 maand al afgetikt gaat hem niet worden als ik het zo zie. Is alleen de vraag heb ik liever Menzis of VGZ. Of liever een ongevallenverzekering via Independer of een el cheapo Oral B via zorgkiezer. Voor 50 cent extra koop je in elk geval meer dekking qua ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
Joosie200 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:51:
Het is dit jaar wel enorm potato potato door het wegvallen van collectiviteitskorting.

Of ik nu kies voor
Zekur - 122,95
Vink vink via CashbackXL - Independer - 125 min 20 cashback = 123,34
United Consumers via CashbackXL - 127,45 - 50 cashback = 123,50

Goedkoper dan 123 euro voor basis ER 385 want chronisch ziek dus die heb ik in 1 maand al afgetikt gaat hem niet worden als ik het zo zie. Is alleen de vraag heb ik liever Menzis of VGZ. Of liever een ongevallenverzekering via Independer of een el cheapo Oral B via zorgkiezer. Voor 50 cent extra koop je in elk geval meer dekking qua ziekenhuizen.
Die collectiviteit korting is volgens mij al jaren een wassen neus, heb de tarieven van dit jaar 2022 nog eens opgesnord, de vrouw is collectief via de Rivas Zorggroep verzekerd.

De premies van de aanvullende verzekeringen waren precies de korting duurder en die werd dan in mindering gebracht. Ja zo kan ik ook 'korting' geven.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-05 04:58
Heb een website gevonden met collectieven waarvan iedereen, naar hun zeggen, gebruik mag maken:

https://www.zorgpremiekorting.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Uiteindelijk een verzekering afgesloten bij CZ Direct. Als je klant bent van ING krijg je daarnaast nog een kleine korting op de tandartsverzekering + de vergoeding bij die tandartsverzekering is €300,- i.p.v. €250.

https://www.ing.nl/partic.../czdirect-zorgverzekering

Al met al ben ik €120,25 per maand kwijt voor de basisverzekering met max. eigen risico + tandartsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 15:52
FlyingPineapple schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:38:
Heb een website gevonden met collectieven waarvan iedereen, naar hun zeggen, gebruik mag maken:

https://www.zorgpremiekorting.nl/
Goedkoop is duurkoop lijkt het..

Als ik bijvoorbeeld de bovenste uit de lijst pak (NN) kom ik als ik hem zelf samenstel uit op EUR 1.408,85 en zelfs met collectiviteitskorting op EUR 1.543,15.
Dit is omdat je verplicht "Zorg Vrij" (+9,15 per maand) en het verschil in de goedkoopste tandartsverzekering ook +3 per maand is.

Toegegeven, bij zowel de basis- als aanvullende verzekering is de dekking/vergoeding wel iets breder maar betaal je EUR 145,80. Verschil tussen samengestelde en collectief is EUR 134,30 meer voor die laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:05:
[...]

De prijzen voor de basisverzekering zijn voor iedere klant gelijk, er kan wel een verschil in de aanvullende verzekeringen zitten op basis van leeftijd ;)

En al die bonussen, cashbacks en extra's moeten ze mee stoppen; veel klanten bellen dan met de zorgverzekeraar en die gaat daar helemaal niet over. Dan zit je 15 minuten met de klant aan de lijn om uit te leggen dat de tandenborstel waarschijnlijk een bonus is van zo'n vergelijkingssite. Al die extra calls zorgen er alleen maar voor dat de premie hoger wordt :P

En die prijzen kloppen (op een paar cent na)

[Afbeelding]

[...]
Jij hebt je eigenrisico op 885 staan. Die van hem staat op 385 :). Vreem maar goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Referral link ING, zodat je zonder inloggen bij ING gewoon verder kan:
https://czdirect.cz.nl/zo...e=ing&utm_medium=referral

Maar Just (ook CZ) is waarschijnlijk goedkoper.
Ik kies meestal Just Live en max. eigen risico.
Als je per maand betaald komt uit op € 110,95 per maand.
Als je per jaar betaald €1.304,77 in een keer in december 2022. Dat is gemiddeld €108,73 per maand.

Incl. Buitenland dekking en fysio na ongeval etc.

[ Voor 68% gewijzigd door djwice op 16-11-2022 09:35 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.