broekmanm schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:39:
Ik neigde naar via independer.nl, totdat ik zag dat je bij UnitedConsumers een 'gratis' tandongevallenverzekering tot 10.000 euro krijgt bij het afsluiten van een aanvullende verzekering. De goedkoopste aanvullende verzekering is 1,50 per maand (spoedeisende zorg buitenland) Wat het maandbedrag € 108,95 maakt. De 1,50 verdien je weer terug via de 30 euro extra cashback. Dus dit gaat hem worden.
Wat ook weer een bijzondere financiële constructie is trouwens.
"Met de tandongevallenverzekering bent u tot maximaal € 10.000 verzekerd voor tandheelkundige kosten na een ongeval. Op deze verzekering krijgt u 100% korting wanneer u kiest voor een aanvullende verzekering en/of een aanvullende tandartsverzekering.
De 100% korting wordt verrekend na de incasso van VGZ. Dit betekent dat VGZ € 1,50 aan premie voor deze verzekering bij u incasseert.
Het bedrag krijgt u vervolgens iedere maand terug in uw persoonlijke bespaartegoed. Zo is de tandongevallenverzekering voor u gratis."
Als ik het goed lees betaal je dus wél gewoon 2,50 extra per maand, nog bovenop die 1,50 spoedeisende zorg buitenland, voor die tandongevallenverzekering. Je krijgt wel 2,50 aan 'bespaartegoed' van UnitedCustomers, waar je ongetwijfeld weer geen reet aan hebt.
Uiteindelijk gaat VGZ € 111,45 bij je afschrijven elke maand. Zie ook de tabel op de website.
Voor die 4 euro per maand heb je opzich wel een prima deal voor de dekking lijkt mij, maar aan de andere kant betaal je er dus wel gewoon voor.
Ik denk zelf dat ik toch voor Just ga bij Independer, dan krijg je ook een tandongevallenverzekering erbij en 2% korting ivm jaarbetaling. Na CBXL, doorgerekend naar een maandbedrag, kom je dan eigenlijk op
€104,12 per maand.
Edit: rekenfoutje gefixt
[
Voor 9% gewijzigd door
Richh op 22-11-2022 17:40
]