Zorgverzekering 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-10 23:44
Zojuist via cashbackxl bij UC een zorgverzekering aangevraad.

Cookies instellingen staan goed volgens de website, dis groen.

Bevestiging via UC binnen.

Wanneer zie ik bet terug IN CBXL?
Staat
Nog op €0.

Hoppaa 50 euro zie ik nu wel staan.
Nu nogmaals maar dsn voor vrouwtje ;).

[ Voor 16% gewijzigd door hoihoi66 op 21-11-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:49
hoihoi66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:47:
Zojuist via cashbackxl bij UC een zorgverzekering aangevraad.

Cookies instellingen staan goed volgens de website, dis groen.

Bevestiging via UC binnen.

Wanneer zie ik bet terug IN CBXL?
Staat
Nog op €0.

Hoppaa 50 euro zie ik nu wel staan.
Nu nogmaals maar dsn voor vrouwtje ;).
Zijn dat dan twee aparte aanvragen met één account of moet de vrouw dan ook een account aanmaken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
antonief schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:03:
[...]

Zijn dat dan twee aparte aanvragen met één account of moet de vrouw dan ook een account aanmaken?
Ik heb zelf 2 aanvragen uit 1 CBXL account gedaan en er staat nu 100 euro in de wacht dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BBKing schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:07:
[...]

Ik heb zelf 2 aanvragen uit 1 CBXL account gedaan en er staat nu 100 euro in de wacht dus
Bij mij ook! Lijkt goed te gaan dus.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
antonief schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:03:
[...]

Zelfde account dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
Maar overgestapt zat al een aantal jaar bij ZieZo (van Zilveren kruis) altijd tevreden, declareren gaat altijd snel en makkelijk maar meer dan mn 2 jaarlijkse tandarts controles was t niet.

Gezien de prijzen zo gestegen zijn van 108 naar 127 toch maar eens rond gaan speuren.
Via zorgkiezer.nl nu naar Just (van CZ) gegaan voor dezelfde dekking en betere extras voor minder met de Just live module (4x fysio, Én na ieder ongeval tot 16x fysio en tot € 10.000 mondzorg, 100% wereld dekking spoed), en aanvullend tand 75% totaal voor 117,65.
Gekozen voor jaarlijks betaling nog eens 2% korting op het totale bedrag.
Omdat via zorgkiezer gaat nog gratis Oral B elek. tandeborstel, maar die kan me gestolen worden, maarja gratisch he.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 22-11-2022 11:07 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• broekmanm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 16:37
Ik twijfelde tussen via CBXL direct UnitedConsumers (max eigen risico, geen AV); 50 euro cashback + leuk en gezond waardebon 25 euro (voor wat het waard mag zijn). Dit is 107,45 /maand.

Alternatief via CBXL naar independer.nl (max eigen risico, geen AV); 20 euro cashback + gratis tandongevallenverzekering tot 20.000 euro. Kosten 107,45/maand.

Ik neigde naar via independer.nl, totdat ik zag dat je bij UnitedConsumers een 'gratis' tandongevallenverzekering tot 10.000 euro krijgt bij het afsluiten van een aanvullende verzekering. De goedkoopste aanvullende verzekering is 1,50 per maand (spoedeisende zorg buitenland) Wat het maandbedrag € 108,95 maakt. De 1,50 verdien je weer terug via de 30 euro extra cashback. Dus dit gaat hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:38
NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:43:
Is dat ASR vitality een beetje de moeite waard? Nergens staat precies hoeveel je moet bewegen en hoe lang…
7500 stappen per dag en met 10.000 stappen krijg je nog meer beloning.
Verder ook met inchecken (aangesloten) sportschool of aanmelden van sportlessen via de app.

Ben zelf ook aan het kijken of het de moeite waard en haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:32
Waar kan ik nu exact de losse aanvullende verzekeringen van zilveren kruis afsluiten? Ik kom nergens de bedragen tegen die eerder in dit topic genoemd werden. Heb interesse in de aanvullende tand en de 9 fysio (aanvullend 1*) verzekering. Lijkt als 30+er zonder collectiviteit toch niet heel interessant maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
Janpietertje89 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:11:
Waar kan ik nu exact de losse aanvullende verzekeringen van zilveren kruis afsluiten? Ik kom nergens de bedragen tegen die eerder in dit topic genoemd werden. Heb interesse in de aanvullende tand en de 9 fysio (aanvullend 1*) verzekering. Lijkt als 30+er zonder collectiviteit toch niet heel interessant maar misschien mis ik iets.
Je moet op de ZK site kijken welke collectiviteit voor jou geldt en die selecteren, dan kan je de prijzen zien. Afsluiten moet telefonisch.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
broekmanm schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:39:
Ik twijfelde tussen via CBXL direct UnitedConsumers (max eigen risico, geen AV); 50 euro cashback + leuk en gezond waardebon 25 euro (voor wat het waard mag zijn). Dit is 107,45 /maand.

Alternatief via CBXL naar independer.nl (max eigen risico, geen AV); 20 euro cashback + gratis tandongevallenverzekering tot 20.000 euro. Kosten 107,45/maand.

Ik neigde naar via independer.nl, totdat ik zag dat je bij UnitedConsumers een 'gratis' tandongevallenverzekering tot 10.000 euro krijgt bij het afsluiten van een aanvullende verzekering. De goedkoopste aanvullende verzekering is 1,50 per maand (spoedeisende zorg buitenland) Wat het maandbedrag € 108,95 maakt. De 1,50 verdien je weer terug via de 30 euro extra cashback. Dus dit gaat hem worden.
Ik heb hier ook aan gedacht om toch weer via Independer af te sluiten om deze verzekering te blijven behouden want heb het nu volgens mij 3-4 jaar.

Gelukkig nooit op teruggevallen maar eerlijk gezegd ook nooit verdiept wanneer ik hier eigenlijk op kan terugvallen.
De BV zal ongetwijfeld heel wat vergoeden, wat heb je hier dan nog aan?
Iets wat de BV dan niet dekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Turismo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:52:
Maar overgestapt zat al een aantal jaar bij ZieZo (van Zilveren kruis) altijd tevreden, declareren gaat altijd snel en makkelijk maar meer dan mn 2 jaarlijkse tandarts controles was t niet.

Gezien de prijzen zo gestegen zijn van 108 naar 127 toch maar eens rond gaan speuren.
Via zorgkiezer.nl nu naar Just (van CZ) gegaan voor dezelfde dekking en betere extras voor minder met de Just live module (4x fysio, Én na ieder ongeval tot 16x fysio en tot € 10.000 mondzorg, 100% wereld dekking spoed), en aanvullend tand 75% totaal voor 117,65.
Gekozen voor jaarlijks betaling nog eens 2% korting op het totale bedrag.
Omdat via zorgkiezer gaat nog gratis Oral B elek. tandeborstel, maar die kan me gestolen worden, maarja gratisch he.
Die tandartsverzekering van Just is wel heel beperkt. Ze vergoeden maar een aantal behandelingen per jaar voor 75%. Ik hoop dat je dit wist toen je het hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
CR9 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:50:
[...]

Die tandartsverzekering van Just is wel heel beperkt. Ze vergoeden maar een aantal behandelingen per jaar voor 75%. Ik hoop dat je dit wist toen je het hebt afgesloten.
Als ik even snel voor mijzelf tel is die inderdaad niet interessant. 12x €6,70 is €80,40. Ik betaal nu ongeveer €100 voor 2 controles (+ wat reiniging) op jaarbasis. 75% vergoeding is dus €75 en dus keert de verzekering minder uit dan dat die kost. En dan ook nog onder voorwaarde dat ze alles vergoeden. Wat ik eigenlijk niet vermoed aangezien met 2x controle de tandarts ook beide keren wat doet "bij poetsen" terwijl gebitsreiniging maar 1x vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:02
RobertMe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:03:
[...]

Als ik even snel voor mijzelf tel is die inderdaad niet interessant. 12x €6,70 is €80,40. Ik betaal nu ongeveer €100 voor 2 controles (+ wat reiniging) op jaarbasis. 75% vergoeding is dus €75 en dus keert de verzekering minder uit dan dat die kost. En dan ook nog onder voorwaarde dat ze alles vergoeden. Wat ik eigenlijk niet vermoed aangezien met 2x controle de tandarts ook beide keren wat doet "bij poetsen" terwijl gebitsreiniging maar 1x vergoed wordt.
De meeste waarde van de verzekering hierbij zit dan ook in die 20K ongevallendekking.
Maar bij diverse vergelijkers krijg je die ( met tenminste 10K ) er al ' gratis ' bij, dus ja...
Die €80 houd je beter in je zak en dan betaal je je tandarts particulier, wat sowieso wel het advies is.

Ditzo heeft ook een soortgelijke budget tand verzekering, waarbij maar een bepaald aantal behandelingen ( deels ) worden vergoed.
Maar daarbij is de maximale jaarlijkse uitkering wel €250, dus daar valt dan nog wel wat te halen voor diegenen die meermaals preventief en voor gebitsreiniging ernaartoe gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Ik heb eindelijk mijn zorgverzekeringsplaatje compleet en afgesloten. De losse zilveren kruis tandartsverzekering heb ik rond lunchtijd voor gebeld, kreeg meteen iemand aan de lijn die mij kon assisteren. Nog even de polisbladen afwachten, maar ben erg blij met het resultaat. 😁
  • Combinatiepolis van NN
  • € 25 cashback via Cashback XL voor afsluiten Nationale Nederlanden combinatiepolis + Postcode zorgcollectief
  • Postcode zorgcollectief geeft gratis JBL oortjes/sporthorloge (nog onduidelijk) t.w.v. € 99.
  • € 885 eigen risico
  • Losse tandartsverzekering Tand Basis bij Zilveren Kruis
Combinatiepolis NN (€ 885 eigen risico)
+ € 116 x 12 = € 1.392

Tandartsverzekering Tand Basis Zilveren Kruis
+ € 8,25 x 12 = € 99

Cashback
- € 25

Cadeautje Postcode Zorgcollectief die ik kan verkopen
- +/- € 99

Totaal: € 1.367 voor 1 jaar = +/- € 114 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

FlyingPineapple schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:22:
Ik heb eindelijk mijn zorgverzekeringsplaatje compleet en afgesloten. De losse zilveren kruis tandartsverzekering heb ik rond lunchtijd voor gebeld, kreeg meteen iemand aan de lijn die mij kon assisteren. Nog even de polisbladen afwachten, maar ben erg blij met het resultaat. 😁
  • Combinatiepolis van NN
  • € 25 cashback via Cashback XL voor afsluiten Nationale Nederlanden combinatiepolis + Postcode zorgcollectief
  • Postcode zorgcollectief geeft gratis JBL oortjes/sporthorloge (nog onduidelijk) t.w.v. € 99.
  • € 885 eigen risico
  • Losse tandartsverzekering Tand Basis bij Zilveren Kruis
Combinatiepolis NN (€ 885 eigen risico)
+ € 116 x 12 = € 1.392

Tandartsverzekering Tand Basis Zilveren Kruis
+ € 8,25 x 12 = € 99

Cashback
- € 25

Cadeautje Postcode Zorgcollectief die ik kan verkopen
- +/- € 99

Totaal: € 1.367 voor 1 jaar = +/- € 114 per maand
Misschien een gekke vraag maar hoezo specifiek rond lunchtijd? Hoe laat is dat? wil dit namelijk morgen of donderdag ook regelen. En zeg je gewoon ik zou graag losse aanvullende verzekeringen willen afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
FlyingPineapple schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:22:

Goede tip!
Iedereen kan hieraan meedoen als ik het goed begrepen heb.

Moet je je nog inschrijven bij dat collectief of is het invullen van de code voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Nu online
CR9 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:37:
[...]

Misschien een gekke vraag maar hoezo specifiek rond lunchtijd? Hoe laat is dat? wil dit namelijk morgen of donderdag ook regelen. En zeg je gewoon ik zou graag losse aanvullende verzekeringen willen afsluiten?
De tijd was meer om aan te geven dat ik rond die tijd meteen iemand te spreken kreeg en niet in de wacht stond. Maar ik kan me wel voorstellen dat je beter op een rustige tijd (lunch 12:30 /avond 19:00) kan bellen omdat ze dan de tijd voor je kunnen nemen. De dame die ik aan de lijn had was ongv 10 min bezig om me hiermee te helpen.

Ik heb "gewoon" uitgelegd wat ik graag wilde (al kan ik me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo gewoon is). 😅 Daarom bij deze: ik vertelde haar dat ik momenteel nog geen klant ben en voor 2023 een losse tandartsverzekering zonder basisverzekering af wilde sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Nu online
Reintje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:46:
[...]

Goede tip!
Iedereen kan hieraan meedoen als ik het goed begrepen heb.

Moet je je nog inschrijven bij dat collectief of is het invullen van de code voldoende?
Ik heb per mail contact met ze gehad hierover. Als je nu al bij NN zit en mee gaat doen dan mag je het collectief je gegevens mailen, maar als je voor 2023 afsluit via het postcode zorgcollectief dan sta je automatisch op de lijst van deelnemers die zij in februari ontvangen.

Ik heb zelf via cashbackxl doorgeklikt naar de aanbieding en van daaruit mijn polis afgesloten.

Ze zijn wel goed bereikbaar op info@postcodezorgcollectief.com voor alle vragen heb ik gemerkt. Ze reageerden zelfs een keertje om 10 uur in de avond op een vraag van me. 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 12:42
broekmanm schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:39:
Wat ook weer een bijzondere financiële constructie is trouwens.

"Met de tandongevallenverzekering bent u tot maximaal € 10.000 verzekerd voor tandheelkundige kosten na een ongeval. Op deze verzekering krijgt u 100% korting wanneer u kiest voor een aanvullende verzekering en/of een aanvullende tandartsverzekering.

De 100% korting wordt verrekend na de incasso van VGZ. Dit betekent dat VGZ € 1,50 aan premie voor deze verzekering bij u incasseert.

Het bedrag krijgt u vervolgens iedere maand terug in uw persoonlijke bespaartegoed. Zo is de tandongevallenverzekering voor u gratis."

Als ik het goed lees betaal je dus wél gewoon 2,50 extra per maand, nog bovenop die 1,50 spoedeisende zorg buitenland, voor die tandongevallenverzekering. Je krijgt wel 2,50 aan 'bespaartegoed' van UnitedCustomers, waar je ongetwijfeld weer geen reet aan hebt.
Uiteindelijk gaat VGZ € 111,45 bij je afschrijven elke maand. Zie ook de tabel op de website.

Voor die 4 euro per maand heb je opzich wel een prima deal voor de dekking lijkt mij, maar aan de andere kant betaal je er dus wel gewoon voor.

Ik denk zelf dat ik toch voor Just ga bij Independer, dan krijg je ook een tandongevallenverzekering erbij en 2% korting ivm jaarbetaling. Na CBXL, doorgerekend naar een maandbedrag, kom je dan eigenlijk op €104,12 per maand.

Edit: rekenfoutje gefixt

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 22-11-2022 17:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
CR9 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:50:
[...]

Had ik inderdaad gezien, het is inderdaad redelijk summier in principe 2 controles p/j die ik standaard heb, en evt. vullen van 1 gaatje. Het is mischien niet het allerslimst, maar dat is vooraf niet te zeggen natuurlijk.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Nu online
Richh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:55

Ik denk zelf dat ik toch voor Just ga bij Independer, dan krijg je ook een tandongevallenverzekering erbij en 2% korting ivm jaarbetaling. Na CBXL, doorgerekend naar een maandbedrag, kom je dan eigenlijk op €102,73 per maand.
Ik zie dat de naturaverzekeringen van de CZ groep bijzonder weinig contracten met klinieken hebben.

Vinden jullie dat geen probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j73iiLmV5kXOmie_CKResfyUO9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r8tRNmBmDp7KxIifJhEuLYgv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Richh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:55:
[...]
Ik denk zelf dat ik toch voor Just ga bij Independer, dan krijg je ook een tandongevallenverzekering erbij en 2% korting ivm jaarbetaling. Na CBXL, doorgerekend naar een maandbedrag, kom je dan eigenlijk op €102,73 per maand.
Zou jij je berekening kunnen delen ik kom namelijk uit op 104,12. 107,95*0.98=105,79. 20 euro cashback/12= 1,67
Kom ik uit op 104,12. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Reintje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:20:
[...]

Ik zie dat de naturaverzekeringen van de CZ groep bijzonder weinig contracten met klinieken hebben.

[Afbeelding]
Bij budgetverzekeringen zijn er, als je naar de sites zelf gaat, vaak nog 'onderhandelingen'. Pas ná de kerstdagen wordt dan duidelijk of die onderhandelingen 'geslaagd' zijn.
Verder loont het om de zorgverleners op te zoeken: ik woon in een stad en daar zijn de grotere klinieken gewoon verzekerd.

Verder misschien goed om te weten dat ik sinds mijn 18e (wat nu 10 jaar geleden is) voor mezelf maar 2x in het ziekenhuis ben geweest. Om verstandskiezen te laten trekken, ik vermoed niet dat ik daarvoor weer heen moet :+

Ik verwacht dus ook volgend jaar eigenlijk geen zorg nodig te hebben. En als dat wel het geval zal worden, tja, dan moet ik maar wat langer in de auto zitten. Dat kan inmiddels wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
CR9 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:32:
[...]

Zou jij je berekening kunnen delen ik kom namelijk uit op 104,12. 107,95*0.98=105,79. 20 euro cashback/12= 1,67
Kom ik uit op 104,12. Wat mis ik?
Ik keek perongeluk naar 'Avetae' bij Independer ipv Just. Daar kom je op €102,73 als je het jaarbedrag doorrekent per maand :)

Bij Just (wat ik gezien de merkbekendheid toch ook liever zou kiezen, en omdat de bij Avitae ook grotere ziekenhuizen niet accepteren) kom je idd uit op €104,12. Excuses :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

Richh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:39:
[...]

Ik keek perongeluk naar 'Avetae' bij Independer ipv Just. Daar kom je op €102,73 als je het jaarbedrag doorrekent per maand :)

Bij Just (wat ik gezien de merkbekendheid toch ook liever zou kiezen, en omdat de bij Avitae ook grotere ziekenhuizen niet accepteren) kom je idd uit op €104,12. Excuses :X
Ah oke, wilde net zeggen dan had je een goedkopere optie dan UnitedConsumers VGZ, die komt na cashback op 103,29 met ruime keuze. Maar goed dat we dit opgehelderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
CR9 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:43:
[...]

Ah oke, wilde net zeggen dan had je een goedkopere optie dan UnitedConsumers VGZ, die komt na cashback op 103,29 met ruime keuze. Maar goed dat we dit opgehelderd hebben.
Yes uiteindelijk zijn dat geloof ik de meest voordelige keuzes voor wie geen zorg nodig verwacht te hebben. Alles hieronder via doorklikken vanaf CashbackXL.

Uiteindelijk is UC/VGZ €0,83 per maand / €9,96 per jaar goedkoper dan Just.
En je krijgt daar nog een 25 euro 'leuk en gezond' cadeaukaart. Onbekend of dat nog feitelijk iets waard zal zijn als die shop in februari toegankelijk is.

Aan de andere kant krijg je bij Just via Independer voor die €0,83 per maand / €9,96 per jaar wel een tandongevallenverzekering tot 20k.
Wezenlijk voordeel (voor mij) is dat Just/Independer per jaar te betalen is. UC/VGZ is volgens mij altijd een maandafschrijving, wat ik minder prettig vind.

Je kan ook nog Just via Zorgkiezer afsluiten, die geven €7,50 meer cashback, maar geen tandongevallenverzekering. Wel een elektrische tandenborstel :P en ook een jaarbetaling mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Mag weg, niet goed gekeken.

[ Voor 91% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-11-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10 15:34
GerardHenninger schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:46:
[...]

Ik noem er 1 en die is eerder benoemd; je mag aangeven dat je recht hebt op de collecitiviteit, op de manier die is afgesproken met je werkgever.
Mijn huidige, maar ook vorige werkgever had gewoon aangegeven dat je je met korting kunt aanmelden. Typ de eerste paar letters in het collectivitietsvakje en mijn (maar ook andere werkgevers verschijnen). Dat is dus geen controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:03
keko12 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:04:
[...]

Mijn huidige, maar ook vorige werkgever had gewoon aangegeven dat je je met korting kunt aanmelden. Typ de eerste paar letters in het collectivitietsvakje en mijn (maar ook andere werkgevers verschijnen). Dat is dus geen controle.
Dan is dat zo afgesproken met jouw werkgever. Een eventuele controle gebeurt dan op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
GerardHenninger schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:11:
[...]

Dan is dat zo afgesproken met jouw werkgever. Een eventuele controle gebeurt dan op een andere manier.
Maar dat was dus mijn vraag. Hoe gebeurt die controle, dat kan namelijk avg-technisch volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:22
P1nGu1n schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:41:
Ik heb een vraag over United Consumers. Zijn hun verzekeringen 100% hetzelfde als die van VGZ, of zitten er toch nog (kleine) verschillen in? En gebruik je gewoon de VGZ app?

Betreft "UnitedConsumers UC Bewuste Keuze" en "VGZbewuzt Basis". Beiden kosten €107,45 bij max eigen risico.
Iemand die hier nog een antwoord op heeft? O-)

TL;DR: zijn UnitedConsumers en VGZbewuzt 100% hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 23-11-2022 08:30 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Iemand al verdiept bij VGZ en hun huisartsen? Nauwelijks huisartsen waar ze afspraken mee hebben in ons dorp.

Zilveren kruis met alle huisartsen (stuk of 7) VGZ maar 2.

Ook in 2022 is dit het geval bij VGZ.
Anders opzeggen maar????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:22
hoihoi66 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:27:
Iemand al verdiept bij VGZ en hun huisartsen? Nauwelijks huisartsen waar ze afspraken mee hebben in ons dorp.

Anders opzeggen maar????
VGZ heeft afspraken met alle huisartsen in een straal van 15 kilometer on mij heen (en dat zijn er nogal wat), buiten 15 km heb ik niet gekeken :+

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 23-11-2022 10:50 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
hoihoi66 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:27:

Anders opzeggen maar????
Dit lijkt geen probleem. Van de VGZ website:

Waar kunt u terecht voor huisartsenzorg?

Gewoon bij de huisarts van uw keuze. Voor een aantal behandelingen kunt u alleen terecht bij een huisarts die een contract met ons heeft. Maakt u zich hierover geen zorgen. Voert uw huisarts een behandeling niet uit? Of heeft hij hiervoor geen contract? Dan verwijst hij u door. Zo krijgt u altijd de zorg die u nodig heeft.[/quote]
[quote]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keko12
Met elke basisverzekering kun je bij elke huisarts terecht (als die plek heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
P1nGu1n schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:29:
[...]

Iemand die hier nog een antwoord op heeft? O-)

TL;DR: zijn UnitedConsumers en VGZbewuzt 100% hetzelfde?
UC is feitelijk niks meer dan een reseller. Je sluit via hun (en dat geldt voor alles wat ze aanbieden) gewoon een product af bij een andere leverancier, wat in dit geval VGZ is.

Toegegeven, het is niet super duidelijk, maar het lijkt mij heel sterk dat VGZ stiekem nog een 3e variant verkoopt voor dezelfde prijs met dezelfde zichtbare voorwaarden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
Ik vind het overigens wel vreemd dat volgens independer VGZ met 99% van de ziekenhuizen een contract heeft, en als ik dan op de zorgzoeker van VGZ zelf kijk blijken ze met zowat elk ziekenhuis dat ik opzoek nog 'in onderhandeling met VGZ' voor 2023. Waar komt het verschil tussen independer en VGZ zelf vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Janpietertje89 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:04:
Ik vind het overigens wel vreemd dat volgens independer VGZ met 99% van de ziekenhuizen een contract heeft, en als ik dan op de zorgzoeker van VGZ zelf kijk blijken ze met zowat elk ziekenhuis dat ik opzoek nog 'in onderhandeling met VGZ' voor 2023. Waar komt het verschil tussen independer en VGZ zelf vandaan?
Ik gok dat ze die waarmee ze in onderhandeling zijn en dit jaar gecontracteerd zijn, deze als gecontracteerd voor volgend jaar hebben aangeduid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Richh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:03:
[...]

UC is feitelijk niks meer dan een reseller. Je sluit via hun (en dat geldt voor alles wat ze aanbieden) gewoon een product af bij een andere leverancier, wat in dit geval VGZ is.

Toegegeven, het is niet super duidelijk, maar het lijkt mij heel sterk dat VGZ stiekem nog een 3e variant verkoopt voor dezelfde prijs met dezelfde zichtbare voorwaarden :P
Het hele idee van UC is ook dat ze voor de consument een speciaal, uniek ( in essentie beter ) aanbod aanbieden en voor het partnerbedrijf zaken uit handen nemen.
Ik heb er zelf nog niet na gekeken, maar het is mogelijk dat je via UC een andere vergoeding krijgt bij niet gecontracteerde zorg en er andere contact mogelijkheden zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:04:
Dat 'in onderhandeling' zie ik elk jaar weer terugkomen.
Bijzonder irritant, daar mag wat mij betreft een wettelijke regeling voor komen.

Het loont dus wellicht om even af te wachten en eind december pas je definitieve keus te maken.
Wellicht komt het niet vaak voor (heb ik geen zicht op) maar je beoogde ziekenhuis zou maar net buiten de gecontracteerde zorg vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Cheesy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:11:
[...]

Dat 'in onderhandeling' zie ik elk jaar weer terugkomen.
Bijzonder irritant, daar mag wat mij betreft een wettelijke regeling voor komen.

Het loont dus wellicht om even af te wachten en eind december pas je definitieve keus te maken.
Wellicht komt het niet vaak voor (heb ik geen zicht op) maar je beoogde ziekenhuis zou maar net buiten de gecontracteerde zorg vallen.
I.p.v. eind december overstappen kun je ook eerder al opzeggen en in januari afsluiten. Met terugwerkende kracht betaal je dan vanaf 1 januari. Dan weet je dus helemaal zeker welke contracten er zijn.

Althans, dat is wat ik zelf uit dit topic heb opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
RobertMe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:26:
[...]

I.p.v. eind december overstappen kun je ook eerder al opzeggen en in januari afsluiten. Met terugwerkende kracht betaal je dan vanaf 1 januari. Dan weet je dus helemaal zeker welke contracten er zijn.

Ja daar neig ik wel naar, ik ben op dit moment patiënt bij een ziekenhuis en wil zeker weten dat ik daar volgend jaar weer terecht kan.

Hebben hier mensen ervaring met het afsluiten van de verzekering in januari? Hoe groot is het risico dat de kosten van de verzekering (aka de 103 euro van UC+VGZ) in januari een stuk duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:47:
[...]

Ja daar neig ik wel naar, ik ben op dit moment patiënt bij een ziekenhuis en wil zeker weten dat ik daar volgend jaar weer terecht kan.

Hebben hier mensen ervaring met het afsluiten van de verzekering in januari? Hoe groot is het risico dat de kosten van de verzekering (aka de 103 euro van UC+VGZ) in januari een stuk duurder is?
Veel cashbacks vervallen per 1 januari, maar de premies blijven gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
TexMex schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:57:
[...]

Veel cashbacks vervallen per 1 januari, maar de premies blijven gewoon hetzelfde.
Dus kiezen uit 2 kwaden, óf 50 euro, óf geen risico dat ik volgend jaar niet bij mijn ziekenhuis terecht kan... eerst maar 31 december afwachten dan. Ik vind het wel dapper dat zoveel mensen al hun verzekering hebben afgesloten terwijl bij VGZ nog zo weinig bekend is over contracten van volgend jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Janpietertje89 op 23-11-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:26:
[...]

Klopt, in die zin was mijn reactie versimplistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Janpietertje89 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:06:
[...]

Dus kiezen uit 2 kwaden, óf 50 euro, óf geen risico dat ik volgend jaar niet bij mijn ziekenhuis terecht kan... eerst maar 31 december afwachten dan. Ik vind het wel dapper dat zoveel mensen al hun verzekering hebben afgesloten terwijl bij VGZ nog zo weinig bekend is over contracten van volgend jaar.
Als jouw ziekenhuis in 2022 was gecontracteerd, dan is het bijna zo goed als zeker dat het komend jaar ook het geval is. VGZ biedt geen budget polis aan dus ze contracteren elk voorgaande jaar elk ziekenhuis. Enige waar je moet op letten is als je bij klinieken zorg zoekt of paramedische zorgverleners (zoals een fysiotherapeut) dat kan nog wel eens per jaar verschillen of ze daarmee contracten afsluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Nu online
Nog even wat info voor degenen die ook geïnteresseerd zijn in een losse zilveren kruis AV/tandartsverzekering.

Vandaag weer even met ze gebeld, want ik was er verbaasd over dat ik nog geen bevestiging had gekregen van mijn aanvraag die ik gisteren telefonisch had gedaan.

Blijkt dat, als je geen basisverzekering hebt, je alles via de post opgestuurd krijgt (ondanks dat je een e-mailadres opgeeft). Je hebt dus in dit geval een "analoge" (for lack of a better word) verzekering.

Maakt voor mij in principe niet uit, maar vond het wel belangrijk om even te delen. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-02 19:23
Hoeveel zorgverzekeringen zijn er in basis eigenlijk, want alles is ASR, Menzis en CZ lijkt het wel.....

(zie overigens door de bomen met bos niet meer;
tandzorg (dit jaar was de €250,- op),
fysio (9 behandelingen was onvoldoende, ze waren er nog niet eens achter wat het was...),
podotherapie (kosten komend jaar minimaal €255,-),
EHBO cursus (verplicht voor 18< zoon bij hobby)
het lijkt allemaal bijna goedkoper als je er zelf voor spaart.)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Pokémom schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:53:
Hoeveel zorgverzekeringen zijn er in basis eigenlijk, want alles is ASR, Menzis en CZ lijkt het wel.....

(zie overigens door de bomen met bos niet meer;
tandzorg (dit jaar was de €250,- op),
fysio (9 behandelingen was onvoldoende, ze waren er nog niet eens achter wat het was...),
podotherapie (kosten komend jaar minimaal €255,-),
EHBO cursus (verplicht voor 18< zoon bij hobby)
het lijkt allemaal bijna goedkoper als je er zelf voor spaart.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgBSSHs-s9G6Sphoh5fEoKywDWY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nydY9kqtRtA3slpsbSdUiF5I.png?f=fotoalbum_large

Vier grote en 6 kleine en talloze labels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
henkebek schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]

Vier grote en 6 kleine en talloze labels :)
Zo'n gevoel kreeg ik al..... :? ;)

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
FlyingPineapple schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:28:
Nog even wat info voor degenen die ook geïnteresseerd zijn in een losse zilveren kruis AV/tandartsverzekering.

Vandaag weer even met ze gebeld, want ik was er verbaasd over dat ik nog geen bevestiging had gekregen van mijn aanvraag die ik gisteren telefonisch had gedaan.

Blijkt dat, als je geen basisverzekering hebt, je alles via de post opgestuurd krijgt (ondanks dat je een e-mailadres opgeeft). Je hebt dus in dit geval een "analoge" (for lack of a better word) verzekering.

Maakt voor mij in principe niet uit, maar vond het wel belangrijk om even te delen. 😁
Je kan wel gewoon inloggen in de mijn zilveren kruis omgeving en de app gebruiken en alle functies gebruiken. Er staat dan correct dat je alleen (een) aanvullende verzekering(en) hebt.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:38

Oekol

waka waka hey hey

Niemand z'n vrouw hier zwanger gemaakt? Dacht ik zoek even op 'zwanger' en kijk wat de beste is. Nada niks noppes :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
Oekol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:20:
Niemand z'n vrouw hier zwanger gemaakt? Dacht ik zoek even op 'zwanger' en kijk wat de beste is. Nada niks noppes :+
Jawel, maar dat is alweer wat jaartjes geleden 😜

• Pokémom
Iemand ervaring met de HEMA
Basisverzekering Aanvullend 1 + Tandarts 1 verzekering?
Klinkt mij wel goed in de oren.....??

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

keko12 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:20:
[...]

Jawel, maar dat is alweer wat jaartjes geleden 😜
Ja same, anderhalfjaar geleden bij ons. Maar ik heb per ongeluk met scherp geschut geschoten :D
Vorige keer was het zilveren kruis, zal wel weer 'de beste' zijn maar we hebben nog even om het uit te zoeken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• CR9

CR9

Richh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:59:
[...]

Yes uiteindelijk zijn dat geloof ik de meest voordelige keuzes voor wie geen zorg nodig verwacht te hebben. Alles hieronder via doorklikken vanaf CashbackXL.

Uiteindelijk is UC/VGZ €0,83 per maand / €9,96 per jaar goedkoper dan Just.
En je krijgt daar nog een 25 euro 'leuk en gezond' cadeaukaart. Onbekend of dat nog feitelijk iets waard zal zijn als die shop in februari toegankelijk is.

Aan de andere kant krijg je bij Just via Independer voor die €0,83 per maand / €9,96 per jaar wel een tandongevallenverzekering tot 20k.
Wezenlijk voordeel (voor mij) is dat Just/Independer per jaar te betalen is. UC/VGZ is volgens mij altijd een maandafschrijving, wat ik minder prettig vind.

Je kan ook nog Just via Zorgkiezer afsluiten, die geven €7,50 meer cashback, maar geen tandongevallenverzekering. Wel een elektrische tandenborstel :P en ook een jaarbetaling mogelijk.
Je hebt mij aan het twijfelen gebracht. Ik was zeker van UC VGZ. Maar ik had Just met jaarbetaling niet overwogen. Alleen maandbetaling. Just biedt ook extra’s aan geen idee of dat ga gebruiken. Lastig zeg dit jaar als alles zo dichtbij elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:20:
Als de zwangerschap over het nieuwe jaar gaat heb je inderdaad het geluk dat je wat kan kiezen.
Wij hebben destijds gekozen om dit niet extra te verzekeren. Het verschil was vaak alleen een 'gratis' kraampakket wat je ook zelf kan kopen voor ~20 euro.
Thuisbevalling en poliklinische bevalling in ziekenhuis wordt altijd vergoed. Alleen voor de eigen bijdrage van de poliklinische bevalling in een geboortecentrum zou je kunnen verzekeren maar dat was toen geen optie voor ons.
Wellicht mis ik nog wat kleine dingen, nogmaals, wij vonden het de moeite niet waard.

Edit, hier het hele lijstje (2e kopje)
https://www.independer.nl...ap-bevalling/eigen-risico

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 24-11-2022 13:18 ]

• FlyingPineapple
  • Nu online
birdibird schreef op donderdag 24 november 2022 @ 01:37:
[...]

Je kan wel gewoon inloggen in de mijn zilveren kruis omgeving en de app gebruiken en alle functies gebruiken. Er staat dan correct dat je alleen (een) aanvullende verzekering(en) hebt.
Ik persoonlijk kan nog niet inloggen (was ook de reden waarom ik weer belde naar ZK), maar uit je reactie begrijp ik dat je ervaring hebt met deze situatie.

Hoe lang zou het moeten duren voordat je toegang krijgt? Dan weet ik of ZK weer een belletje moet krijgen namelijk. 😆

• Pokémom
De website geld.nl zie ik hier niet voorbij komen, met €20,- Bol.com bon.
Is daar een reden voor??

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Pokémom schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:28:
Is daar een reden voor??
ik denk omdat 50 euro via CBXL interessanter is. maar je zou ook voor 20 euro Bol bon kunnen gaan ja

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

CR9 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:53:
[...]

Je hebt mij aan het twijfelen gebracht. Ik was zeker van UC VGZ. Maar ik had Just met jaarbetaling niet overwogen. Alleen maandbetaling. Just biedt ook extra’s aan geen idee of dat ga gebruiken. Lastig zeg dit jaar als alles zo dichtbij elkaar zit.
Ik heb via Scoupy ook nog een mail gehad voor 50 euro cashback met UC VGZ. Dan lijkt me dat weer interessanter.

Edit: zie net dat de link die ze in de mail gisteravond hebben gestuurd niet meer werkt. De actie is er niet meer. Zie wel 50 euro cashback via CBXL.

[ Voor 13% gewijzigd door Gaitman op 24-11-2022 20:35 ]

• Pokémom
Maar die €50,- cshback is toch alleen bij VGZ en niet bij bv HEMA of Ditzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:06
Cheesy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:16:
[...]

Als de zwangerschap over het nieuwe jaar gaat heb je inderdaad het geluk dat je wat kan kiezen.
Wij hebben destijds gekozen om dit niet extra te verzekeren. Het verschil was vaak alleen een 'gratis' kraampakket wat je ook zelf kan kopen voor ~20 euro.
Thuisbevalling en poliklinische bevalling in ziekenhuis wordt altijd vergoed. Alleen voor de eigen bijdrage van de poliklinische bevalling in een geboortecentrum zou je kunnen verzekeren maar dat was toen geen optie voor ons.
Wellicht mis ik nog wat kleine dingen, nogmaals, wij vonden het de moeite niet waard.

Edit, hier het hele lijstje (2e kopje)
https://www.independer.nl...ap-bevalling/eigen-risico
Mijn vrouw is afgelopen november bevallen, ze was bij de ohra verzekerd voor iets van 150 euro per maand met wat extra dingetjes zoals tand, maar hier zat buiten “gratis kraampakket” verder niks bij voor haar zwangerschap. Kraamhulp is iets wat een eigen bijdrage nodig heb mocht je niet extra verzekerd zijn. kraamhulp eigen vergoeding is 4.70 per uur (2022) en wordt 4.80 in 2023 . Bij een standaard bevalling thuis of in het ziekenhuis zonder extra opname krijg je 49 uur kraamhulp. 49x4.80 is rond 235 euro. Nou kan je toevallig bij Ohra 1x per jaar je pakket wijzigen (naar boven toe) en kon ze door in oktober over te stappen naar een van de duurste pakketten 190 euro pm ipv 150 de gehele eigen bijdrage overslaan. Dan zit je wel tot einde van het jaar vast aan dat bedrag maar voor ons was dit dus oktober/november/december 3x40 euro meer was 120 euro aan verzekering terwijl de kraamhulp ons anders 235 euro gekost had. Iets om over na te denken. Ook liep borstvoeding niet vanzelfsprekend en in het nieuwe pakket zat toevallig lactatiehulp voor 200 per jaar. (1x lactatiedeskundige over de vloer ala 1.5 uur kost 120 euro bij ons in de buurt) dit werd ook gelijk mee verzekerd. Vanaf volgend jaar gaan we weer terug naar het oude pakket. Ben ik toch even blij dat wij “120” verzekering hebben betaald en ons daarbij 115 extra kraamhulp en 120 lactatie hebben bespaard. Kon ik mooi een nieuwe autostoel van kopen voor die kleine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
dfbt schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:52:
[...]

Mijn vrouw is afgelopen november bevallen, ze was bij de ohra verzekerd voor iets van 150 euro per maand met wat extra dingetjes zoals tand, maar hier zat buiten “gratis kraampakket” verder niks bij voor haar zwangerschap. Kraamhulp is iets wat een eigen bijdrage nodig heb mocht je niet extra verzekerd zijn. kraamhulp eigen vergoeding is 4.70 per uur (2022) en wordt 4.80 in 2023 . Bij een standaard bevalling thuis of in het ziekenhuis zonder extra opname krijg je 49 uur kraamhulp. 49x4.80 is rond 235 euro. Nou kan je toevallig bij Ohra 1x per jaar je pakket wijzigen (naar boven toe) en kon ze door in oktober over te stappen naar een van de duurste pakketten 190 euro pm ipv 150 de gehele eigen bijdrage overslaan. Dan zit je wel tot einde van het jaar vast aan dat bedrag maar voor ons was dit dus oktober/november/december 3x40 euro meer was 120 euro aan verzekering terwijl de kraamhulp ons anders 235 euro gekost had. Iets om over na te denken. Ook liep borstvoeding niet vanzelfsprekend en in het nieuwe pakket zat toevallig lactatiehulp voor 200 per jaar. (1x lactatiedeskundige over de vloer ala 1.5 uur kost 120 euro bij ons in de buurt) dit werd ook gelijk mee verzekerd. Vanaf volgend jaar gaan we weer terug naar het oude pakket. Ben ik toch even blij dat wij “120” verzekering hebben betaald en ons daarbij 115 extra kraamhulp en 120 lactatie hebben bespaard. Kon ik mooi een nieuwe autostoel van kopen voor die kleine :)
Dat nuanceert inderdaad een stukje en begrijpelijk dat je dan voor aanvullend kiest.
In ons geval is het al even geleden, en loonde het toen niet. Wellicht was aanvullend verzekeren toen duurder bij onze verzekering ofzo, ik weet het niet meer precies. Als ik nu op independer kijk scheelt het bij de goedkoopste 10 euro per maand = 120 per jaar. Dat is inderdaad voordeliger dan €4,80 x 40 = 192 (40 uur is standaard). Let wel op dat niet alle verzeraars 100% vergoeden.

VGZ vergoed bijvoorbeeld slechts 125 euro, terwijl het pakket 25,20 per maand kost. Daar betaal je dus dik 300 euro per jaar voor. Hopelijk verdien je dat terug met (bv) fysio en steunzolen :D

De lactatiedeskundige 'kregen' we overigens via de verloskundige, maar misschien hadden we geluk dat iemand daar dat specialisme had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Nou, navraag bij de arts leverde op dat ik komend jaar wel de nodige afspraken zal gaan hebben... Dus voor komend jaar maar geen verhoogd risico :-P

Nu even kijken welke verzekeraars een contract hebben met lumc, Alrijne en Spaarne Gasthuis.... Maar veel zijn nog in onderhandeling helaas. Toch dus maar afwachten tot eind december voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:05
Cheesy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:47:
[...]

Dat nuanceert inderdaad een stukje en begrijpelijk dat je dan voor aanvullend kiest.
In ons geval is het al even geleden, en loonde het toen niet. Wellicht was aanvullend verzekeren toen duurder bij onze verzekering ofzo, ik weet het niet meer precies. Als ik nu op independer kijk scheelt het bij de goedkoopste 10 euro per maand = 120 per jaar. Dat is inderdaad voordeliger dan €4,80 x 40 = 192 (40 uur is standaard). Let wel op dat niet alle verzeraars 100% vergoeden.

VGZ vergoed bijvoorbeeld slechts 125 euro, terwijl het pakket 25,20 per maand kost. Daar betaal je dus dik 300 euro per jaar voor. Hopelijk verdien je dat terug met (bv) fysio en steunzolen :D

De lactatiedeskundige 'kregen' we overigens via de verloskundige, maar misschien hadden we geluk dat iemand daar dat specialisme had.
Hou er rekening mee dat ze flinke tekorten hebben bij de kraamhulp. Hier hadden we 2 uur per dag. Dus dat maakt voor je berekening nogal uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jaguarxj16 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:30:
[...]

Hou er rekening mee dat ze flinke tekorten hebben bij de kraamhulp. Hier hadden we 2 uur per dag. Dus dat maakt voor je berekening nogal uit ;)
Herkenbaar. Bij onze eerste zeiden ze dat het bij ons zo goed en natuurlijk ging, kregen we eerste dag 6u en daarna ook paar uurtjes per dag. Bij een probleemgezin waarbij er vanalles mis was hebben ze twee keer zoveel als besproken meegelopen omdat ze daar totaal niet naar 't kind omkeken. Neem dan geen kind....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Oekol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:51:
[...]

Ja same, anderhalfjaar geleden bij ons. Maar ik heb per ongeluk met scherp geschut geschoten :D
Vorige keer was het zilveren kruis, zal wel weer 'de beste' zijn maar we hebben nog even om het uit te zoeken.
Bij onze tweeling, die te vroeg kwamen en we daardoor een week in het ziekenhuis hebben doorgebracht, zouden we praktisch geen kraamzorg krijgen omdat je uren in het ziekenhuis in 2018 afgingen van de totale kraamzorg. Ik heb geen idee hoe dat anno 2022/2023 is maar zeker als het je eerste kinderen zijn en je vrouw een keizersnede heeft gehad, kijk je niet uit om alles direct alleen te moeten doen.

Voordeel bij het nadeel was dat we op 31-12-2018 het ziekenhuis uit mochten, paar dagen daarvoor toen het ons duidelijk werd dat de zwangerschap anders zou lopen dan we hadden gedacht/gehoopt, hebben we een uitgebreidere zorgverzekering afgenomen zodat we in ieder geval nog extra kraamzorg zouden hebben.

Kern van het verhaal, ga niet alleen uit van de probleemloze bevalling. Zwangerschapsvergiftiging, vroeggeboorte en/of keizersnede (of de combinatie van alle 3 in ons geval) zijn allerlei factoren die de probleemloze thuisbevallig erg kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

DarkFire1985 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:12:
[...]

Bij onze tweeling, die te vroeg kwamen en we daardoor een week in het ziekenhuis hebben doorgebracht, zouden we praktisch geen kraamzorg krijgen omdat je uren in het ziekenhuis in 2018 afgingen van de totale kraamzorg. Ik heb geen idee hoe dat anno 2022/2023 is maar zeker als het je eerste kinderen zijn en je vrouw een keizersnede heeft gehad, kijk je niet uit om alles direct alleen te moeten doen.

Voordeel bij het nadeel was dat we op 31-12-2018 het ziekenhuis uit mochten, paar dagen daarvoor toen het ons duidelijk werd dat de zwangerschap anders zou lopen dan we hadden gedacht/gehoopt, hebben we een uitgebreidere zorgverzekering afgenomen zodat we in ieder geval nog extra kraamzorg zouden hebben.

Kern van het verhaal, ga niet alleen uit van de probleemloze bevalling. Zwangerschapsvergiftiging, vroeggeboorte en/of keizersnede (of de combinatie van alle 3 in ons geval) zijn allerlei factoren die de probleemloze thuisbevallig erg kunnen veranderen.
Eens, de eerste was bij ons gehaald vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ons voorkeur heeft opnieuw ziekenhuis en vandaar bijverzekeren. Echter verwachten ze dat we het ziekenhuis niet redden gaan. Denk toch dat we wel extra gaan verzekeren voor jaartje. Just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Ik heb uiteindelijk gekozen voor OHRA. Prijstechnisch volgens mij de goedkoopste ‘er net niet restitutie, oftewel een goede (ik heb (hopelijk) geen ggz nodig) combinatiepolis. Zag toch bij andere aanbieders met brede contracten dat er vooral bij klinieken prijsplafonds zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
petertje30 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:36:
[...]

De wachttijd van 1 jaar is ingecalculeerd. Dat komt wel goed.

Toevallig nog meer alternatieven dan Zilveren Kruis welke orthodontie tot 18 jaar 100% vergoeden tot €2000?
Wat ik tot nu toe tegenkom wordt bij andere verzekeraars orthodontie maar 75% vergoed per behandeling tot een max van +/- €2000.
Jazeker!
Als je via https://www.zorgpremiekorting.nl/ naar VGZ gaat dan heb VGZ tandbeter voor €32,30 en dan heb je recht op €2000 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Voor de zwangerschap van afgelopen jaar had mijn vrouw een uitgebreid pakket bij Menzis
- kraampakket
- volledige eigen bijdrage kraamzorg
- extra veel fysio (ivm bekkeninstabiliteit)
- zwangerschapscursus
- eigen bijdrage bevalling in zkh (uiteindelijk werd het medisch en was dat niet nodig. Maargoed.)

En omdat ze het duurdere pakket had zat er dit jaar ook steunzolen en bril bij. Die dus beiden dit jaar ook vervangen. Net als gehoorapparaten.

Al met al was het fors lopend. Maar komend jaar kan het weer wat omlaag.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53
Pokémom schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:28:
Is daar een reden voor??
Even gekeken maar als je jezelf en partner wilt verzekeren krijg je maar 1x die 20 euro waardebon lijkt het. Afzonderlijk verzekeren dan maar dus? (Al waren er al betere cashbacks dacht ik).
Ik wacht nog een paar weken voordat ik de knoop doorhak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

rjn27 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:46:
[...]

Jazeker!
Als je via https://www.zorgpremiekorting.nl/ naar VGZ gaat dan heb VGZ tandbeter voor €32,30 en dan heb je recht op €2000 100%
Volgens de website van VGZ is er een jaar wachttijd voor Orthodontie onder de 18:
Orthodontie (beugel) tot 18 jaar
100% vergoed tot € 1.500 voor een beugel voor uw kind. Deze vergoeding geldt voor de hele looptijd van uw verzekering.
| Meer informatie *1 jaar wachttijd

https://www.vgz.nl/zorgve...rtsverzekering/tand-beter

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
bonyuri schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:43:
[...]

Volgens de website van VGZ is er een jaar wachttijd voor Orthodontie onder de 18:
Orthodontie (beugel) tot 18 jaar
100% vergoed tot € 1.500 voor een beugel voor uw kind. Deze vergoeding geldt voor de hele looptijd van uw verzekering.
| Meer informatie *1 jaar wachttijd

https://www.vgz.nl/zorgve...rtsverzekering/tand-beter
Klopt dat is bijna overal.
Als je via https://www.zorgpremiekorting.nl/ het VGZ collectief aanklikt dan heb je €2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:53
Na wat zoeken kom ik uit op Zekur als goedkoopste: 102,95 per maand. Zijn er nog goedkopere mogelijk? (885,- eigen risico)

[ Voor 9% gewijzigd door Pistachenootje op 27-11-2022 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Nu online
Pistachenootje schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:04:
Na wat zoeken kom ik uit op Zekur als goedkoopste: 102,95 per maand. Zijn er nog goedkopere mogelijk? (885,- eigen risico)
Zou zomaar kunnen, maar kijk vooral ook even naar bij welke zorgverzekering je een cashback kunt krijgen. Dan kan een andere zorgverzekering namelijk toch ineens goedkoper uitpakken. https://www.cashbackxl.nl/zoeken/zorgverzekering

Mocht je toch voor Zekur gaan, dan kun je alsnog een cashback krijgen van 2000 pnt (= 20 euro) als je die via CasbackXL -> Independer afsluit.

Wellicht nog iets om rekening mee te houden. 😁

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:42
Pistachenootje schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:04:
Bij UnitedConsumers (ook via VGZ) is de zorgkeuze wat ruimer + 50 euro cashback via CashbackXL. Het maandbedrag scheelt omgerekend dan niet veel met Zekur maar je krijgt net iets meer (als je het überhaupt nodig gaat hebben). Vergelijking in deze Pepper post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
FlyingPineapple schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:01:
[...]

Zou zomaar kunnen, maar kijk vooral ook even naar bij welke zorgverzekering je een cashback kunt krijgen. Dan kan een andere zorgverzekering namelijk toch ineens goedkoper uitpakken. https://www.cashbackxl.nl/zoeken/zorgverzekering

Mocht je toch voor Zekur gaan, dan kun je alsnog een cashback krijgen van 2000 pnt (= 20 euro) als je die via CasbackXL -> Independer afsluit.

Wellicht nog iets om rekening mee te houden. 😁
Zekur kun je niet afsluiten via Independer, Aeavitea zou wel kunnen.

Maar sowieso, ook al denk je totaal geen gebruik te maken van de zorg doe je er wel goed aan alsnog een verzekering te nemen waar je - mocht het toch anders uitpakken - niet met onverwacht hoge kosten komt te zitten.
C.q. kies een verzekering die ook wel goed scoort op prijs/kwaliteit.

Zekur en Aevitea zijn twee verzekeringen met een ontzettend baggere keuze uit ziekenhuizen, die je eigenlijk zou moeten vermijden.
Tenminste, voor die hoogstens een paar euro korting is het waarschijnlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

rjn27 schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:50:
[...]

Klopt dat is bijna overal.
Als je via https://www.zorgpremiekorting.nl/ het VGZ collectief aanklikt dan heb je €2000
En ook geen 1 jaar wachttijd dan?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
bonyuri schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:09:
[...]

En ook geen 1 jaar wachttijd dan?
Ja wel 1 jaar wachttijd

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat heb je eigenlijk aan zo'n ortho verzekering met wachttijd? Er is geen enkele garantie dat ze het volgende jaar nog dezelfde vergoedingen hebben of helemaal kappen met zo'n pakket.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Reintje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding]
Ik overweeg reeds bij Just af te sluiten. Ik moet zeggen dat het mij tijdens vergelijken ook opgevallen is. Ik vind het ook echt heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
CR9 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:21:
[...]

Ik overweeg reeds bij Just af te sluiten. Ik moet zeggen dat het mij tijdens vergelijken ook opgevallen is. Ik vind het ook echt heel laag.
En bij een ' budget merk ' als Just kan het dan erg duur uitvallen, omdat deze nog net wat minder vergoeden bij niet-gecontracteerde zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Nu online
JohanNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:54:
[...]

En bij een ' budget merk ' als Just kan het dan erg duur uitvallen, omdat deze nog net wat minder vergoeden bij niet-gecontracteerde zorg.
Bij CZ zelf heb je er ook mee te maken.
13% Klinieken.

En ze zijn niet in onderhandeling met menig kliniek, nee gewoon een kruisje bij praktisch alle klinieken bij mij in de ruime omgeving.
Absurd

Alleen de restitutie van CZ twv 149,- geeft de mogelijkheid naar alle klinieken te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Reintje op 29-11-2022 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CR9 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:21:
[...]

Wacht even tot eind december. Meestal is CZ dan een heel eind met de contracteringen.

En het voordeel van Just is dat het qua premies wél een budget-verzekering is, maar qua contracteringen juist níet. Alle natura-verzekeringen van de verschillende CZ-labels hebben namelijk exact dezelfde contracteerde zorg. Van Just tot CZdirect, CZ en zelfs Nationale Nederlanden: qua contractering zijn ze exact gelijk. Alleen de vergoedingen voor niet-gecontracteerde zorg verschillen, maar daar zou ik sowieso niet aan beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Reintje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 00:51:
[...]

En ze zijn niet in onderhandeling met menig kliniek, nee gewoon een kruisje bij praktisch alle klinieken bij mij in de ruime omgeving.
Absurd
Ik had bij de klantenservice nagevraagd waarom er alleen 'geen contract' staat en niet 'in onderhandeling'. Maar dat scheen niets te zeggen. Ze verwachten dat er alsnog veel toegevoegd gaat worden.

En als ik naar de voorgaande jaren kijk, ga ik daar ook wel van uit. Zeker bij de duurdere natura-verzekeringen kunnen ze niet aankomen met zo weinig gecontracteerde klinieken. Dus daar komt vast nog genoeg bij. (En daar profiteren dan ook de goedkopere CZ-labels weer van, omdat er dus geen verschil is in gecontracteerde zorg.)

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 29-11-2022 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

TexMex schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 01:23:
[...]

Ik had bij de klantenservice nagevraagd waarom er alleen 'geen contract' staat en niet 'in onderhandeling'. Maar dat scheen niets te zeggen. Ze verwachten dat er alsnog veel toegevoegd gaat worden.

En als ik naar de voorgaande jaren kijk, ga ik daar ook wel van uit. Zeker bij de duurdere natura-verzekeringen kunnen ze niet aankomen met zo weinig gecontracteerde klinieken. Dus daar komt vast nog genoeg bij. (En daar profiteren dan ook de goedkopere CZ-labels weer van, omdat er dus geen verschil is in gecontracteerde zorg.)
Klopt helemaal, als ik keek naar de contractering van 2022 was het percentage ergens tussen 60-70% dacht ik. Dus komt wel goed denk ik. Maar het blijft wel de vraag of het ook kliniek in de buurt zijn. Dat verschilt nog wel eens tussen verzekeraars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
marteltor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:09:
ik ga voor mezelf + kids via cashbackxl naar zorgkiezer om daar NN af te sluiten met een klein aanvullend pakket. Jaarbetaling en max eigen risico. Zo kost het mij:
- 1315 euro premie
- minus 27,50 euro cashback, maakt 1287 euro. Dus 107 euro per maand.
- Daarvoor krijg ik voor 3 personen (mezelf en kinderen) basiszorgverzekering, 4x fysio, tandongevalverzekering, een gratis tandenborstel van zorgkiezer, en de gratis extra's van NN zoals healthcheck en sportmedische keuring.
Hoe kom je aan de 1315 premie in deze constructie?
NN via zorgkiezer op jaarbetaling + max eigen risico kost € 1371,45 per jaar?
Je kan alleen de zorgvrij afsluiten? De zorg voordelig kent zorgkiezer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
thefox154 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:07:
[...]

Hoe kom je aan de 1315 premie in deze constructie?
NN via zorgkiezer op jaarbetaling + max eigen risico kost € 1371,45 per jaar?
Je kan alleen de zorgvrij afsluiten? De zorg voordelig kent zorgkiezer niet..
Blijkbaar is de optie bij zorgkiezer verdwenen. Kan het nu ook niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennis1812 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:55:
Voor de zwangerschap van afgelopen jaar had mijn vrouw een uitgebreid pakket bij Menzis
- kraampakket
- volledige eigen bijdrage kraamzorg
- extra veel fysio (ivm bekkeninstabiliteit)
- zwangerschapscursus
- eigen bijdrage bevalling in zkh (uiteindelijk werd het medisch en was dat niet nodig. Maargoed.)

En omdat ze het duurdere pakket had zat er dit jaar ook steunzolen en bril bij. Die dus beiden dit jaar ook vervangen. Net als gehoorapparaten.

Al met al was het fors lopend. Maar komend jaar kan het weer wat omlaag.
Ik zit te kijken naar verzekeringen die de eigen bijdrage voor kraamzorg volledig vergoeden en dacht in eerste instantie dat er een groot verschil zou zitten tussen de maandprijs met of zonder dekking maar dat valt mee.

Volgens Independer:

Goedkoopste verzekering met 100% vergoeding kraamzorg: Ditzo Goede Keuze + Ongevallendekking Fysio & Tand ZorgBasis = €132,45 p/m

Goedkoopste verzekering zonder vergoeding kraamzorg: FBTO Zorgverzekering Basis = €126,95

Verschil per jaar = €66

40 uur kraamzorg x €4,80 eigen bijdrage = €192

Loopt dus wel om een andere verzekering af te sluiten of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst niet overstap en blijf bij Zorg & Zekerheid. Helaas geen cashback dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Crasheeee schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:58:
Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst niet overstap en blijf bij Zorg & Zekerheid. Helaas geen cashback dan
waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:46:
[...]

Ik zit te kijken naar verzekeringen die de eigen bijdrage voor kraamzorg volledig vergoeden en dacht in eerste instantie dat er een groot verschil zou zitten tussen de maandprijs met of zonder dekking maar dat valt mee.

Volgens Independer:

Goedkoopste verzekering met 100% vergoeding kraamzorg: Ditzo Goede Keuze + Ongevallendekking Fysio & Tand ZorgBasis = €132,45 p/m

Goedkoopste verzekering zonder vergoeding kraamzorg: FBTO Zorgverzekering Basis = €126,95

Verschil per jaar = €66

40 uur kraamzorg x €4,80 eigen bijdrage = €192

Loopt dus wel om een andere verzekering af te sluiten of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij wordt zwangerschap niet gezien als een ongeval, al is het dat misschien soms wel ;) Volgens mij zit er dan ook geen dekking voor kraamzorg in deze aanvullende verzekering.

Edit: Ik zie net dat de ZorgBasis inderdaad de kraamzorg eigen bijdrage en ziekenhuisbevalling 100% dekt voor 3,50 per maand. Dat is een prima deal denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door henkebek op 30-11-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Licko schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:43:
[...]

Ik kom Aevitae anders niet tegen in de voorwaarden; daar staat per cashback site vermeld welke zorgverzekeringen in aanmerkingen komen voor cashback. Bij drie sites die ik heb gekeken ontbreekt Aevitae, net als Zekur overigens. Zie ik iets over het hoofd dan?
Waar zie je trouwens die voorwaarden?
Ik zie namelijk dat CashbackXXL haar cashback voor Zorgkiezer.nl heeft verhoogd naar 27,50.
Ik zou hier dan graag Just (1.269,49 - 27,50 = 1.241,99) willen afsluiten, maar wil wel even kijken of ik dan recht heb op cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Licko

ZVDK

Unkie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:06:
[...]

Waar zie je trouwens die voorwaarden?
Ik zie namelijk dat CashbackXXL haar cashback voor Zorgkiezer.nl heeft verhoogd naar 27,50.
Ik zou hier dan graag Just (1.269,49 - 27,50 = 1.241,99) willen afsluiten, maar wil wel even kijken of ik dan recht heb op cashback.
Hier zag ik de betreffende verzekering niet tussen staan:

https://www.cashbackxl.nl/webshops/zorgkiezer#terms

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.