Ik begreep voor de cashback site dat wanneer je cookies niet juist hebt staan je de cashback niet krijg, via welke browser doen jullie dit aangezien ik zelf alleen via Brave browst en die blokt het een en ander.
browser maakt niet uit, het gaat om de instellingen.Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:33:
Ik begreep voor de cashback site dat wanneer je cookies niet juist hebt staan je de cashback niet krijg, via welke browser doen jullie dit aangezien ik zelf alleen via Brave browst en die blokt het een en ander.
op de website van cashbackXL kun je ook testen of je instellingen goed zijn.
Check de FAQ: https://www.cashbackxl.nl/service-contact
[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 01-12-2022 09:38 ]
Omdat de twee goedkopere verzekeringen geen contract hebben met een specifiek ziekenhuis.
Chrome zonder toeters en bellen (adblockers etc).Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:33:
Dat werkt bij mij altijd.
Maar je kunt het testen op de site van CBXL
Anoniem: 1420638
Gecheckt met Brave, alles staat goed volgens de website maar betwijfel het aangezien Brave best wel veel filtert.
Een incognito-scherm in Chrome, Firefox of Edge (zonder extensies en met alle cookies aan) werkt ook prima.Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:19:
Gecheckt met Brave, alles staat goed volgens de website maar betwijfel het aangezien Brave best wel veel filtert.
Dit is wat ik ook altijd doe met cashbacks, dan weet je ook zeker dat niet mogelijk andere trackers/referrals in je cookies zitten, die jouw cashback transactie mogelijk doen mislukken.TexMex schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:25:
[...]
Een incognito-scherm in Chrome, Firefox of Edge (zonder extensies en met alle cookies aan) werkt ook prima.
In vino veritas, in aqua sanitas
Het aantal klinieken is/was in 2022 ook relatief laag. Ik verwacht niet dat het in 2023 veel meer zal zijn. Voor mij was dat de reden geen just/cz te nemen.TexMex schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 01:13:
[...]
Wacht even tot eind december. Meestal is CZ dan een heel eind met de contracteringen.
En het voordeel van Just is dat het qua premies wél een budget-verzekering is, maar qua contracteringen juist níet. Alle natura-verzekeringen van de verschillende CZ-labels hebben namelijk exact dezelfde contracteerde zorg. Van Just tot CZdirect, CZ en zelfs Nationale Nederlanden: qua contractering zijn ze exact gelijk. Alleen de vergoedingen voor niet-gecontracteerde zorg verschillen, maar daar zou ik sowieso niet aan beginnen.
Maar niet zo weinig als wat er op dit moment gecontracteerd is voor 2023. Er zijn bijvoorbeeld nog nul audiologische centra gecontracteerd voor 2023, gaf iemand hier eerder aan. Terwijl ze voor 2022 allemaal gecontracteerd waren. Dat is wel heel apart Ik kan me niet voorstellen dat daar niets meer aan verandert.keko12 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:54:
[...]
Het aantal klinieken is/was in 2022 ook relatief laag. Ik verwacht niet dat het in 2023 veel meer zal zijn. Voor mij was dat de reden geen just/cz te nemen.
Same here.. overstappen scheelt maar 4 euro per maand. En twee fysio behandelingen minder.Crasheeee schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:58:
Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst niet overstap en blijf bij Zorg & Zekerheid. Helaas geen cashback dan
Anoniem: 1420638
Zat bij just maar die gaat naar 141 eu pm. Nu kom ik met de 27.50 euro cashback op 135,11 pm voor: Goede keuze +ongevallendekking Fysio&tand 75% 250 euro en wereld dekking bij Ditzo. Iemand een betere deal gevonden
?
Met een paar klikken ben je overgestapt dus dat kan toch prima.specops0i0 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:26:
[...]
Same here.. overstappen scheelt maar 4 euro per maand. En twee fysio behandelingen minder.
En het hoeft ook niet altijd goedkoper, soms betaal je beter alsnog iets meer als de dekking, voorwaarden en contracteringen van zorgverleners beter zijn.
Ik had Anderzorg basis met Max eigen risico, die is fors duurder geworden. Wat is nu de beste deal als je een zo goedkoop mogelijke basisverzekering wil? Ik heb nooit zorg nodig maar wil wel wel (bijna) overal terecht kunnen..
Iemand tips voor een goedkope verzekering waarmee je toch een flinke vergoeding krijgt voor een eventueel gehoorapparaat? Ik heb al wat gelezen maar zie dat je bij veel goedkoper verzekeringen volledig eigen risico moet betalen.
Het lastige in mijn situatie is dat ik niet 100% zeker weet dat ik hem dit jaar zal nemen. Ik heb vorig jaar een in-ear model geprobeerd maar dat vond ik erg onprettig.
Het lastige in mijn situatie is dat ik niet 100% zeker weet dat ik hem dit jaar zal nemen. Ik heb vorig jaar een in-ear model geprobeerd maar dat vond ik erg onprettig.
FBTO zonder max eigen risico. VGZ Bewuzt met max eigen risico.ColeJ schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:37:
Ik had Anderzorg basis met Max eigen risico, die is fors duurder geworden. Wat is nu de beste deal als je een zo goedkoop mogelijke basisverzekering wil? Ik heb nooit zorg nodig maar wil wel wel (bijna) overal terecht kunnen..
https://wnl.tv/2022/11/24...en-met-je-gezondheid/amp/
Veel kiezen max VWER, maar kunnen daardoor in de problemen komen...
FBTO Basis zou je ook kunnen nemen. Maar dat is het dan wel.Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:28:
Zat bij just maar die gaat naar 141 eu pm. Nu kom ik met de 27.50 euro cashback op 135,11 pm voor: Goede keuze +ongevallendekking Fysio&tand 75% 250 euro en wereld dekking bij Ditzo. Iemand een betere deal gevonden?
Just moet het hebben van minder zorgverleners contracteren. Daardoor kunnen ze een lage prijs bieden met daarnaast een laag vergoedingspercentage op ongecontracteerde zorg. Echt een prijsvechter, maar wel met risico's als je zorg nodig hebt komend jaar.TexMex schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:39:
[...]
Maar niet zo weinig als wat er op dit moment gecontracteerd is voor 2023. Er zijn bijvoorbeeld nog nul audiologische centra gecontracteerd voor 2023, gaf iemand hier eerder aan. Terwijl ze voor 2022 allemaal gecontracteerd waren. Dat is wel heel apart Ik kan me niet voorstellen dat daar niets meer aan verandert.
Ik doe even de aanname dat het gaat om een hoortoestel voor een volwassen persoon; die wordt vergoed vanuit de basisverzekering waarbij het regelmatig zo is dat je geen eigen risico betaalt als je kiest voor een gecontracteerde leverancier (Beter Horen en Specsavers zijn dat vaak). Oftewel; kijk goed naar de vergoeding van de zorgverzekeraar. Kies een "goedkope" uit, er zijn er hier al een paar benoemt, en kijk naar de vergoedingen.Pistachenootje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:44:
Iemand tips voor een goedkope verzekering waarmee je toch een flinke vergoeding krijgt voor een eventueel gehoorapparaat? Ik heb al wat gelezen maar zie dat je bij veel goedkoper verzekeringen volledig eigen risico moet betalen.
Hou er wel rekening mee dat je dan een toestel krijgt in de categorie 1 t/m 5 en dat de leverancier bepaalt wat je krijgt. Snufjes zoals bluetooth-verbindingen met je TV/telefoon zit er vaak niet bij.
[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 03-12-2022 09:38 ]
Bedankt voor het meedenken. Helaas blijkt Specsavers alleen het eigen risico te vergoeden bij Zilveren Kruis of De Friesland.GerardHenninger schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:37:
[...]
Ik doe even de aanname dat het gaat om een hoortoestel voor een volwassen persoon; die wordt vergoed vanuit de basisverzekering waarbij het regelmatig zo is dat je geen eigen risico betaalt als je kiest voor een gecontracteerde leverancier (Beter Horen en Specsavers zijn dat vaak).
https://www.specsavers.nl...2022%20voor%20u%20betalen.Een eventueel openstaand eigen risico vanuit uw basisverzekering zult u nog wel moeten betalen. Als u echter bij Zilveren Kruis of De Friesland verzekerd bent, hoeft u geen eigen risico te betalen bij de aanschaf van hoortoestellen.
Bij Beter Horen kan meer.
https://www.beterhoren.nl...en-vergoeding-hoortoestelBent u verzekerd bij Zilveren Kruis, Zilveren Kruis ZieZo, De Friesland, FBTO, Interpolis, en ProLife? Dan wordt bij de aanschaf van uw hoortoestellen uw eigen risico niet aangesproken.
Ik zal eens kijken welke van die partijen goedkoop is.
Edit: Bij Ziezo kom ik op 111,- per maand. Zou ik dus zo'n 9 euro per maand extra betalen om misschien een hoortoestel te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 03-12-2022 11:45 ]
Van degenen die overstappen, het uiteindelijke percentage dat het max ER heeft is best gering.Ferra schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:04:
https://wnl.tv/2022/11/24...en-met-je-gezondheid/amp/
En voor degenen die daardoor in de problemen zouden kunnen raken, die zouden dat dan waarschijnlijk al doen met het verplichte ER.
Nog een poging gewaagd, maar kan nog geen verzekering afsluiten zonder risico.
Het is of.
Bekijk het maar, ziekenhuizen in jouw regio vergoeden we niet (aevitae, zekur)
Klinieken? Doen we niet aan (CZ, Nationale Nederlanden,)
Het vagevuur, wie we in 2023 vergoeden mag je zelf raden. En de ene site noemt gecontracteerde locaties die er bij de verzekeraar zelf gewoon nog niet zijn.
Nog maar eens twee weken afwachten, maar begin te vermoeden dat het van een overstap niet gaat komen. Wint Zilveren Kruis alsnog met hun absurde verhoging.
Het is of.
Het vagevuur, wie we in 2023 vergoeden mag je zelf raden. En de ene site noemt gecontracteerde locaties die er bij de verzekeraar zelf gewoon nog niet zijn.
Nog maar eens twee weken afwachten, maar begin te vermoeden dat het van een overstap niet gaat komen. Wint Zilveren Kruis alsnog met hun absurde verhoging.
Cash is king.
Ditzo zou je ook nog naar kunnen kijken en heeft over het algemeen betere contracteringen.mk1992 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:15:
Het is of.
Is alleen wel duur als je voor max ER wilt gaan en geen AV's nodig hebt.
Of FBTO. Ook nog aardig goedkoop. Ik twijfel zelf tussen FBTO of VGZ Bewuzt.JohanNL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:28:
[...]
Ditzo zou je ook nog naar kunnen kijken en heeft over het algemeen betere contracteringen.
Is alleen wel duur als je voor max ER wilt gaan en geen AV's nodig hebt.
Een overstap is zo geregeld, daarnaast kun je nog cashbacks en cadeaus krijgen voor je overstap, dus dan is het toch de moeite waard.mk1992 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:37:
@JohanNL @Ferra Snap ik, maar die twee zijn amper goedkoper dan Zilveren Kruis waar ik nu bij zit, loont zich niet de moeite.
Just heeft exact dezelfde gecontracteerde zorg als alle andere (en duurdere) natura-verzekeringen van CZ (CZ, CZdirect, Nationale Nederlanden). Daar zit geen enkel verschil in. Het enige wat verschilt is de vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg. Die is bij Just lager dan bij de andere labels van CZ.Ferra schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:09:
[...]
Just moet het hebben van minder zorgverleners contracteren. Daardoor kunnen ze een lage prijs bieden met daarnaast een laag vergoedingspercentage op ongecontracteerde zorg. Echt een prijsvechter, maar wel met risico's als je zorg nodig hebt komend jaar.
Just is dus vooral qua premies een prijsvechter, niet qua gecontracteerde zorg.
Goed mijn bericht lezen voordat je reageert, dan zie je dat ik het ook heb over ongecontracteerde zorg.TexMex schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:06:
[...]
Just heeft exact dezelfde gecontracteerde zorg als alle andere (en duurdere) natura-verzekeringen van CZ (CZ, CZdirect, Nationale Nederlanden). Daar zit geen enkel verschil in. Het enige wat verschilt is de vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg. Die is bij Just lager dan bij de andere labels van CZ.
Just is dus vooral qua premies een prijsvechter, niet qua gecontracteerde zorg.
Bij zilveren kruis betaal je geen eigen risico omdat ze werken met een bruikleenovereenkomst. In theorie moet je na 5 jaar de toestellen terug brengen.Pistachenootje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:06:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Helaas blijkt Specsavers alleen het eigen risico te vergoeden bij Zilveren Kruis of De Friesland.
[...]
https://www.specsavers.nl...2022%20voor%20u%20betalen.
Bij Beter Horen kan meer.
[...]
https://www.beterhoren.nl...en-vergoeding-hoortoestel
Ik zal eens kijken welke van die partijen goedkoop is.
Edit: Bij Ziezo kom ik op 111,- per maand. Zou ik dus zo'n 9 euro per maand extra betalen om misschien een hoortoestel te nemen.
Verder is het nog van belang te kijken naar de prijsafspraken die audiciens hebben gemaakt met verzekeraars. Dit is van invloed op de 25% eigen bijdrage die je zelf moet betalen. Zo ben je bij DSW bijna tot 160 euro meer kwijt dan vgz. Zie: https://www.schoonenberg....-vergoedingen/calculator/
@Ferra Je bericht begon met: "Just moet het hebben van minder zorgverleners contracteren". Maar dat is dus onjuist. Zoals gezegd heeft Just exact dezelfde zorg gecontracteerd als elk ander natura-label van de CZ Groep, ook de dure labels. Het budget-karakter van Just heeft dus níets te maken met 'minder zorgverleners contracteren', maar inderdaad wel met het andere punt uit je bericht (een laag vergoedingspercentage op ongecontracteerde zorg).
Verder is het overigens wel opvallend dat de CZ Groep als geheel nog maar zo weinig klinieken heeft gecontracteerd. Dat was in de voorgaande jaren nooit zo laag, dus ik ga ervan uit dat er nog wel wat bijkomt. Bij de ziekenhuizen is de contractering wel vrijwel volledig.
Verder is het overigens wel opvallend dat de CZ Groep als geheel nog maar zo weinig klinieken heeft gecontracteerd. Dat was in de voorgaande jaren nooit zo laag, dus ik ga ervan uit dat er nog wel wat bijkomt. Bij de ziekenhuizen is de contractering wel vrijwel volledig.
Maar het blijft dus wel de budget polis van CZ.TexMex schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:12:
Het budget-karakter van Just heeft dus niets te maken met 'minder zorgverleners contracteren', maar inderdaad wel met het andere punt uit je bericht (een laag vergoedingspercentage op ongecontracteerde zorg).
De ene doet het met uitsluitingen o.b.v. een select aantal ziekenhuizen, de ander door best wel lage vergoedingen aan te bieden voor zorgverleners waarmee het concern ansich geen contract mee heeft.
Dat laatste kan toch echt wel een duur grapje worden mocht het zover komen, aangezien de percentages ook nog doorgaans gebaseerd zijn op het gemiddelde gecontracteerde tarief.
Die budget merken gaan zo laag als 55% vergoeding van dit of een soort gelijk tarief, dat zou zomaar kunnen betekenen dat je de helft mag bijbetalen, of zelfs meer, aangezien we er wel vanuit kunnen gaan dat de hoofreden van geen contractering de prijs zal zijn.
Bij de '' gewone '' natura verzekeringen heb je hetzelfde natuurlijk, maar met de doorgaans 70 of 75% vergoeding is de schade en zodoende het risico toch wat lager.
Is dat zo? Kijk eens op Independer en kijk eens naar de contractering van ziekenhuizen, apotheken, klinieken en fysio's bij Just en dan bij CZ regulier. Dan snap je wat ik bedoel. Ze doen niet voor niks zo'n laag vergoedingspercentage voor ongecontracteerde zorg tov andere polissen. Doordat je minder keus hebt in gecontracteerde zorgaanbieders, is de kans groter dat je dus meer moet betalen doordat je bij niet gecontracteerde zorgaanbieders uitkomt. Dit is de reden dat ze zo budget zijn.TexMex schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:12:
@Ferra Je bericht begon met: "Just moet het hebben van minder zorgverleners contracteren". Maar dat is dus onjuist. Zoals gezegd heeft Just exact dezelfde zorg gecontracteerd als elk ander natura-label van de CZ Groep, ook de dure labels. Het budget-karakter van Just heeft dus níets te maken met 'minder zorgverleners contracteren', maar inderdaad wel met het andere punt uit je bericht (een laag vergoedingspercentage op ongecontracteerde zorg).
Maar dat ben ik ook helemaal met je eens.JohanNL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:33:
[...]
Maar het blijft dus wel de budget polis van CZ.
De ene doet het met uitsluitingen o.b.v. een select aantal ziekenhuizen, de ander door best wel lage vergoedingen aan te bieden voor zorgverleners waarmee het concern ansich geen contract mee heeft.
Dat laatste kan toch echt wel een duur grapje worden mocht het zover komen, aangezien de percentages ook nog doorgaans gebaseerd zijn op het gemiddelde gecontracteerde tarief.
Die budget merken gaan zo laag als 55% vergoeding van dit of een soort gelijk tarief, dat zou zomaar kunnen betekenen dat je de helft mag bijbetalen, of zelfs meer, aangezien we er wel vanuit kunnen gaan dat de hoofreden van geen contractering de prijs zal zijn.
Bij de '' gewone '' natura verzekeringen heb je hetzelfde natuurlijk, maar met de doorgaans 70 of 75% vergoeding is de schade en zodoende het risico toch wat lager.
Ik ontken niet het budget-karakter van Just. Het vergoedingspercentage ongecontracteerde zorg kan bij de prijsvechters inderdaad erg laag zijn. Een ieder moet voor zichzelf bepalen of die dat wel of niet acceptabel vindt. Mij maakt het persoonlijk niets uit. Ik wil wél in alle ziekenhuizen terecht kunnen. Verder zorg ik ervoor dat ik geen gebruik maak van ongecontracteerde zorgverleners, waardoor voor mij het vergoedingspercentage ook irrelevant is. Maar die afweging moet iedereen zelf maken.
Je kunt overigens het beste de zorgvinders van CZ, Just en Nationale Nederlanden zelf gebruiken. Dan zie dat je dat er in het aantal gecontracteerde zorgverleners geen verschil zit (maar inderdaad wel in het vergoedingspercentage ongecontracteerde zorg).
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 03-12-2022 22:25 ]
Mijn vrouw heeft 2 gehoorapparaten voorgeschreven vanuit audiologisch centrum gehaald bij gehoorwinkel audicien van Boxtel (zit ook landelijk meen ik).GerardHenninger schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:37:
[...]
Ik doe even de aanname dat het gaat om een hoortoestel voor een volwassen persoon; die wordt vergoed vanuit de basisverzekering waarbij het regelmatig zo is dat je geen eigen risico betaalt als je kiest voor een gecontracteerde leverancier (Beter Horen en Specsavers zijn dat vaak). Oftewel; kijk goed naar de vergoeding van de zorgverzekeraar. Kies een "goedkope" uit, er zijn er hier al een paar benoemt, en kijk naar de vergoedingen.
Hou er wel rekening mee dat je dan een toestel krijgt in de categorie 1 t/m 5 en dat de leverancier bepaalt wat je krijgt. Snufjes zoals bluetooth-verbindingen met je TV/telefoon zit er vaak niet bij.
Prima service en uitgebreid.
Geen eigen bijdrage betaald (ER geen idee, die was al op).
1 accesoire ook erbij via verzekering. (TV streamer gekozen).
Wat we wel zelf hebben betaald:
- oplaadbare variant ipv batterijen
- 2e accessoire
Filters kopen we zelf. Oordopjes zitten er de eerste 5 jaar gratis bij. En na 5 jaar weer nieuwe apparaten.
Wel de snufjes als bellen, muziek luisteren, koppelen met telefoon, gehoorbescherming functie en verschillende standen voor verschillende gelegenheden.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
En dat is waarschijnlijk ook meteen de groep met een inkomen waar het niet verhogen van het ER eigenlijk ook al een probleem is, want het scheelt echt best fors in de premie, je kan toch een paar dagen eten of een leuk (goedkoop) dagje uit hebben van het verschil in premie per maand. Tel daar nog eens de bugdetpolissen bij op die door het verschil in premie nog interessanter zijn voor lage inkomens, en het hele zorgverzekeringsstelsel is eigenlijk ziek te noemen.JohanNL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:42:
[...]
Van degenen die overstappen, het uiteindelijke percentage dat het max ER heeft is best gering.
En voor degenen die daardoor in de problemen zouden kunnen raken, die zouden dat dan waarschijnlijk al doen met het verplichte ER.
Ben je arm, wordt je naar een goedkope beperkte polis geduwd om geld over te houden voor andere zaken, heb je dan zorg nodig is de kans dat je in de problemen komt best reëel. Heb je chronische zorg nodig kan je ieder jaar verplicht eigen risico aftikken en vervolgens de hogere premie omdat je geen vrijwillig eigen risico kan noemen. En de mensen die gezond zijn, geen zorg nodig verwachten te hebben en het vrijwillig eigen risico zonder problemen op kunnen hoesten? Die kunnen hun besparing van zorgpremie door het vrijwillig eigen risico in eigen zak steken of een restitutiepolis nemen zonder extra kosten, en na een jaar hebben ze voordeel aan dat hogere vrijwillig eigen risico.
Ja leuk he. Zelfs over Erasmus MC zegt Zilveren Kruis:mk1992 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:15:
...
Het vagevuur, wie we in 2023 vergoeden mag je zelf raden.
...
Wint Zilveren Kruis alsnog met hun absurde verhoging.
Nou als ze er zoveel vertrouwen in hebben, garandeer het dan ook gewoon alvast. Loterij nu.Met deze zorgverlener zijn de afspraken voor 2023 nog niet rond. We vertrouwen erop dat dat binnenkort wel zo is.
De informatie op deze pagina is op 3 december 2022 bijgewerkt
[ Voor 5% gewijzigd door rr7r op 04-12-2022 00:02 ]
Dat (vetgedrukte) is niet helemaal juist.TexMex schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:07:
[...]
Je kunt overigens het beste de zorgvinders van CZ, Just en Nationale Nederlanden zelf gebruiken. Dan zie dat je dat er in het aantal gecontracteerde zorgverleners geen verschil zit (maar inderdaad wel in het vergoedingspercentage ongecontracteerde zorg).
Voorbeeld: Ziekenhuis, Rotterdam, Erasmus MC.
NN: gecontracteerd.
CZ: gecontracteerd. Maar er staat ook bij;
en als je dan op het "i"tje klikt:Let op: beperkte afspraken, misschien langer wachten.
waarbij "langer wachten" een hyperlink is, waarbij je op deze pagina land:Wachttijd
We hebben met deze zorgverlener afgesproken hoeveel zorg hij per jaar mag leveren. Bereikt deze zorgverlener dit maximum en hebt u een CZ Zorg-op-maatpolis, CZ Zorgbewustpolis of een CZdirect basisverzekering? Dan moet u misschien langer wachten. Wilt u dat niet? We helpen u graag met wachtlijstbemiddeling.
https://www.cz.nl/over-cz...orgverleners/omzetplafond
Omzetplafonds dus. Dat zie ik bij de NN Zorgvinder niet. Maar misschien kijk ik niet goed genoeg?
Nouja, 1 en 1 is 2; mensen met een laag inkomen zijn vaker niet zo handig met geld en budgettering.Transportman schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:58:
[...]
En dat is waarschijnlijk ook meteen de groep met een inkomen waar het niet verhogen van het ER eigenlijk ook al een probleem is, want het scheelt echt best fors in de premie, je kan toch een paar dagen eten of een leuk (goedkoop) dagje uit hebben van het verschil in premie per maand. Tel daar nog eens de bugdetpolissen bij op die door het verschil in premie nog interessanter zijn voor lage inkomens, en het hele zorgverzekeringsstelsel is eigenlijk ziek te noemen.
Ben je arm, wordt je naar een goedkope beperkte polis geduwd om geld over te houden voor andere zaken, heb je dan zorg nodig is de kans dat je in de problemen komt best reëel. Heb je chronische zorg nodig kan je ieder jaar verplicht eigen risico aftikken en vervolgens de hogere premie omdat je geen vrijwillig eigen risico kan noemen. En de mensen die gezond zijn, geen zorg nodig verwachten te hebben en het vrijwillig eigen risico zonder problemen op kunnen hoesten? Die kunnen hun besparing van zorgpremie door het vrijwillig eigen risico in eigen zak steken of een restitutiepolis nemen zonder extra kosten, en na een jaar hebben ze voordeel aan dat hogere vrijwillig eigen risico.
Want met al die toeslagen en andere extraatjes die je krijgt met een minima inkomen moet het toch prima te doen zijn.
De maximale zorgtoeslag voor komend jaar is ook €154 per maand, daar kun je een best ruime zorgverzekering voor afsluiten + dan heb je nog wel geld over voor een deel van het verplichte ER.
Daarnaast bevoordeeld dit systeem in de basis wel de mensen die geen zorg nodig hebben en het inzicht hebben over en hoe dit zorgsysteem werkt.
De mensen die zorg nodig hebben en/of weinig geldreserves hebben moeten juist oppassen.
Maarja ook al dénk je geen zorg nodig te hebben, speel je toch een soort van roulette door het ER te verhogen en al helemaal met die bugdetpolissen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Had zelf altijd een verhoogd eigen risico. Totdat je 2 a 3 jaar elk jaar wat hebt. 3x 885 betalen was geen pretje. Gokken op een "gezond" jaar doe ik niet meer.JohanNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 01:08:
[...]
Nouja, 1 en 1 is 2; mensen met een laag inkomen zijn vaker niet zo handig met geld en budgettering.
Want met al die toeslagen en andere extraatjes die je krijgt met een minima inkomen moet het toch prima te doen zijn.
De maximale zorgtoeslag voor komend jaar is ook €154 per maand, daar kun je een best ruime zorgverzekering voor afsluiten + dan heb je nog wel geld over voor een deel van het verplichte ER.
Daarnaast bevoordeeld dit systeem in de basis wel de mensen die geen zorg nodig hebben en het inzicht hebben over en hoe dit zorgsysteem werkt.
De mensen die zorg nodig hebben en/of weinig geldreserves hebben moeten juist oppassen.
Maarja ook al dénk je geen zorg nodig te hebben, speel je toch een soort van roulette door het ER te verhogen en al helemaal met die bugdetpolissen.
Als je zoekt op Google naar NN + omzetplafond. Vind je ook een info pagina over hoe ze zorg inkopen. In dit opzicht verschillen ze dus niet met CZ of Just. Wat ook niet gek is want ze vallen onder de CZ groep.rr7r schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:48:
[...]
Dat (vetgedrukte) is niet helemaal juist.
Voorbeeld: Ziekenhuis, Rotterdam, Erasmus MC.
NN: gecontracteerd.
CZ: gecontracteerd. Maar er staat ook bij;
[...]
en als je dan op het "i"tje klikt:
[...]
waarbij "langer wachten" een hyperlink is, waarbij je op deze pagina land:
https://www.cz.nl/over-cz...orgverleners/omzetplafond
Omzetplafonds dus. Dat zie ik bij de NN Zorgvinder niet. Maar misschien kijk ik niet goed genoeg?
Hoe zit dat bij andere verzekeraars? Ik zit bij NN en dacht dat ze wel een goede dekking hebben, maar zo'n prijsplafond vind ik wel apart. Stel je hebt zorg nodig en het budget is op dan moet je wachten tot volgend jaar?CR9 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:34:
[...]
Als je zoekt op Google naar NN + omzetplafond. Vind je ook een info pagina over hoe ze zorg inkopen. In dit opzicht verschillen ze dus niet met CZ of Just. Wat ook niet gek is want ze vallen onder de CZ groep.
Volgens Independer heeft NN geen omzetplafond: https://www.independer.nl...gverzekeraar/omzetplafonddarkdesign schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:39:
[...]
Hoe zit dat bij andere verzekeraars? Ik zit bij NN en dacht dat ze wel een goede dekking hebben, maar zo'n prijsplafond vind ik wel apart. Stel je hebt zorg nodig en het budget is op dan moet je wachten tot volgend jaar?
En hier nog wat meer informatie: https://www.zorgwijzer.nl/faq/omzetplafond
Kortom, je moet eigenlijk een restitutiepolis nemen of bij DSW en EUCARE je verzekering af te sluiten om geen nadelige gevolgen te hebben van een omzetplafond.
Wordt er zo niet makkelijker en overzichtelijker door uiteraard.
[ Voor 24% gewijzigd door JohanNL op 04-12-2022 12:33 ]
Niet? Ik gebruik al jaren verhoogd maximum risico, dit jaar alleen helaas wel veel zorg dus duurder uit... Maar de besparing van de jaren ervoor dekt dat toch wel. Heb nu wel de arts geïnformeerd of het verstandig is om komend jaar maar voor een laag eigen risico te gaan, aangezien we nog niet weten hoe het allemaal gaat lopen ga ik daar dan ook voor kiezen :-)Ferra schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:26:
[...]
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Had zelf altijd een verhoogd eigen risico. Totdat je 2 a 3 jaar elk jaar wat hebt. 3x 885 betalen was geen pretje. Gokken op een "gezond" jaar doe ik niet meer.
Ga ik kijken (minimaal eigen risico, geen aanvullende pakketten) dan kom ik uit via zorgwijzer:
- 1.500 vinkvink menzis
- 1.505 just
- 1.508 Menzis
Met Alrijne, Spaarne en lumc... Maar dat komt dus uit op zo'n 125 euro per maand, terwijl ik heir ook dingen voorbij zie komen van 115 per maand..
Maar even kijken wat de voordelen zijn van de verzekeringen en waar ik meeste cashback krijg
[ Voor 15% gewijzigd door President op 04-12-2022 13:09 ]
Het is ook een beetje dat sommigen geen zin (meer) hebben in erop te gaan gokken, bovenop de financiële risico's van zorg nodig hebben die er al bestaan in ons systeem.President schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:04:
[...]
Niet? Ik gebruik al jaren verhoogd maximum risico, dit jaar alleen helaas wel veel zorg dus duurder uit... Maar de besparing van de jaren ervoor dekt dat toch wel. Heb nu wel de arts geïnformeerd of het verstandig is om komend jaar maar voor een laag eigen risico te gaan, aangezien we nog niet weten hoe het allemaal gaat lopen ga ik daar dan ook voor kiezen :-)
Ga ik kijken (minimaal eigen risico, geen aanvullende pakketten) dan kom ik uit via zorgwijzer:
- 1.500 vinkvink menzis
- 1.505 just
- 1.508 Menzis
Met Alrijne, Spaarne en lumc... Maar dat komt dus uit op zo'n 125 euro per maand, terwijl ik heir ook dingen voorbij zie komen van 115 per maand..
Maar even kijken wat de voordelen zijn van de verzekeringen en waar ik meeste cashback krijg
Daarnaast moet de korting wel in verhouding staan tot het risico, wat dit jaar ook een stuk minder lijkt te zijn dan voorgaande jaren.
Ondanks dat ik de afgelopen jaren hoogstens een paar tientjes ER heb gebruikt en altijd voor max ER ben gegaan, doe ik dat voor komend jaar niet meer.
Daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik voor komend jaar een beetje ben '' geforceerd '' om te kiezen voor Ditzo, om het Vitality programma van ASR te kunnen behouden.
De korting die zij geven op max ER ( €210 p/j ) vind ik zo karig, dat ik dat aanbod afwijs, ook al zou ik komend jaar geen/weinig zorgkosten verwachten die onder het ER vallen.
Begrijpelijke gedachte, maar daar komt een complicerende factor bij kijken: het is mogelijk dat zorg verleend in 2023 nog in het eigen risico van 2022 valt. Dat heeft te maken met wanneer de behandeling gestart is.President schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:04:
[...]
Ik gebruik al jaren verhoogd maximum risico, dit jaar alleen helaas wel veel zorg dus duurder uit... Maar de besparing van de jaren ervoor dekt dat toch wel. Heb nu wel de arts geïnformeerd of het verstandig is om komend jaar maar voor een laag eigen risico te gaan,
Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad, en ben toen meer dan prima geholpen door de administratie van het ziekenhuis om dit duidelijk te krijgen. Een controle-afspraak na een operatie werd zelfs een week vervroegd zodat deze nog in het eigen risico van het jaar daarvoor ging vallen.
Het kan dus de moeite waard zijn om hier even in te duiken.
Volgens mij is die independer pagina gedateerd, besured staat daar nog tussen en die is al een paar jaar geleden gestopt.JohanNL schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:25:
[...]
Volgens Independer heeft NN geen omzetplafond: https://www.independer.nl...gverzekeraar/omzetplafond
En hier nog wat meer informatie: https://www.zorgwijzer.nl/faq/omzetplafond
Kortom, je moet eigenlijk een restitutiepolis nemen of bij DSW en EUCARE je verzekering af te sluiten om geen nadelige gevolgen te hebben van een omzetplafond.
Wordt er zo niet makkelijker en overzichtelijker door uiteraard.
Bij OHRA staat ook nee, maar als je op de hyperlink klinkt kom je op een pagina waar ze het hebben over een omzetplafond. (OHRA valt ook onder CZ).
Aevitae een van de weinige zonder omzet plafond staat niet op de pagina. Dus ik zou de independer pagina niet blind volgen.
Heeft met de looptijd van de DBC te maken. Zie: https://kennisbank.patien...andelcombinatie-%28dbc%29mdlaat schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:49:
[...]
Een controle-afspraak na een operatie werd zelfs een week vervroegd zodat deze nog in het eigen risico van het jaar daarvoor ging vallen.
[ Voor 102% gewijzigd door rr7r op 05-12-2022 06:39 ]
Qua aanvullende verzekering is CZ Jongeren vaak wel interessant. Voorheen was daar een bepaalde leeftijdsgrens aan gebonden. Ik kan dat nu even niet meer vinden voor 2023 ?
Hier iemand wellicht gezien/gevonden ?
Ik heb daar ook naar gekeken, maar kon geen grens vindenDiagonaal schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:42:
Qua aanvullende verzekering is CZ Jongeren vaak wel interessant. Voorheen was daar een bepaalde leeftijdsgrens aan gebonden. Ik kan dat nu even niet meer vinden voor 2023 ?
Ah inmiddels gevonden. Als het je bij 'verzekering afsluiten' kiest voor de jongerenverzekering, dan komt een soort van pop-up met de melding:
"Het jaar volgend op je 30e verjaardag gaat de premie van deze verzekering omhoog. Dan betaal je € 26,50 in plaats van € 20,15 per maand."
let op: Indien je collectief verzekerd bent, gaat er van de aanvullende verzekering, waar Jongeren dus onder valt, wel nog wat van af.
"Het jaar volgend op je 30e verjaardag gaat de premie van deze verzekering omhoog. Dan betaal je € 26,50 in plaats van € 20,15 per maand."
let op: Indien je collectief verzekerd bent, gaat er van de aanvullende verzekering, waar Jongeren dus onder valt, wel nog wat van af.
Ja precies, maar je kan hem dan alsnog afsluiten dus, ook met 30+. Voor mij best interessant omdat ik alle geboden vergoeding (helaas) sowieso op ga maken komend jaar.
Ach, dat je die condooms ' helaas ' nodig hebt lijkt mij toch niet zo'n probleem 
Anderzijds zijn dat dingen die je ook wel zelf kunt kopen en ik niet helemaal het nut ervan in zie waarom je je hiervoor zou moeten verzekeren, gratis is het namelijk uiteindelijk ook niet.
Maar bij Ditzo komend jaar hebben ze ook zoiets; bij het AVpakket 'Zorgbeter' krijg je €60 vergoeding voor oordoppen.
Tja...
Anderzijds zijn dat dingen die je ook wel zelf kunt kopen en ik niet helemaal het nut ervan in zie waarom je je hiervoor zou moeten verzekeren, gratis is het namelijk uiteindelijk ook niet.
Maar bij Ditzo komend jaar hebben ze ook zoiets; bij het AVpakket 'Zorgbeter' krijg je €60 vergoeding voor oordoppen.
Tja...
Omzetplafond is tegenwoordig dé manier voor verzekeraars om in hun contracten de zorgkosten naar beneden te krijgen. Goedkope zorgverleners krijgen hoge plafonds, de dure lage. Dan kan je zeggen dat je veel dekking biedt, maar toch mensen naar een goedkope zorgverlener sturen. In veel gevallen wordt van een zorgverlener gewoon geëist dat ze de zorg wel leveren, maar niet meer vergoed krijgen - dus wordt je ergens onderop de wachtlijst geplaatst. En dan biedt de verzekeraar 'wachttijdbemiddeling' aan om je naar een goedkopere zorgverlener te sturen.darkdesign schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:39:
[...]
Hoe zit dat bij andere verzekeraars? Ik zit bij NN en dacht dat ze wel een goede dekking hebben, maar zo'n prijsplafond vind ik wel apart. Stel je hebt zorg nodig en het budget is op dan moet je wachten tot volgend jaar?
Enige manier om er echt onderuit te komen zijn de paar overgebleven restitutieverzekeringen, dan moet de verzekeraar hoe dan ook betalen (zolang de kosten binnen de door het ZiN bepaalde maximumprijzen vallen).
[ Voor 3% gewijzigd door Ilmar op 05-12-2022 18:53 ]
Op cashbackxxl staat bij United Consumers het volgende:
"Bespaar gem. €135 per jaar met een van de goedkoopste basisverzekeringen van Nederland"
https://www.cashbackxl.nl...consumers-zorgverzekering
Heb je hierin dan de vrije hand om keuzes te maken met behoud van de cashback? Ik wil namelijk UC bewust in combi met hoogste eigen risico. In combinatie met de cashback lijkt dit goedkoper te zijn dan Just. Zekur valt voor mij af, te weinig keuze in ziekenhuizen.
"Bespaar gem. €135 per jaar met een van de goedkoopste basisverzekeringen van Nederland"
Heb je hierin dan de vrije hand om keuzes te maken met behoud van de cashback? Ik wil namelijk UC bewust in combi met hoogste eigen risico. In combinatie met de cashback lijkt dit goedkoper te zijn dan Just. Zekur valt voor mij af, te weinig keuze in ziekenhuizen.
Ja, let alleen wel op dat die cashbacks nooit een 100% garantie zijn dat je ze krijgt, maar meestal komt het goed.PHPResource schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:42:
Op cashbackxxl staat bij United Consumers het volgende:
Ik ben nog even aan het zoeken wat nu slim is mbt cashback & Independer's gratis tandongevallen-verzekering.
Is het slimmer om de volle cashback te ontvangen (40 euro bij bijv Salland) of om 20 euro te pakken via Independer met die extra tandongevallen-verzekering?
https://www.cashbackxl.nl/zorgverzekering-2023
Is het slimmer om de volle cashback te ontvangen (40 euro bij bijv Salland) of om 20 euro te pakken via Independer met die extra tandongevallen-verzekering?
Het lijkt erop dat Just van CZ via Cashback-->Independer met maximale eigen risico de beste deal is als je zo laag mogelijke kosten wil maar wel een goede dekking bij ziekenhuizen.
Tandongevalverzekering kost niks en is heel duur als je het nodig hebt ... en niet verzekerd bent.jojost1 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:51:
Ik ben nog even aan het zoeken wat nu slim is mbt cashback & Independer's gratis tandongevallen-verzekering.
@jojost1 Zo'n (tand)ongevallen verzekering is bij de verzekeraars - als je het los aan moet schaffen waar mogelijk - ook zo'n €20 waard.
Persoonlijk vind ik het best een goede verzekering en die €20 zeker waard.
Persoonlijk vind ik het best een goede verzekering en die €20 zeker waard.
Wordt de OP actief bijgewerkt? Ik zit namelijk bij Ditzo en volgens mij zijn daar alle premies al van bekend..
Preventieve zorg, condooms zijn vast goedkoper dan kraamzorg en de behandeling van SOA's, en oordoppen goedkoper dan de behandeling van tinnitus.. Niks mis mee imho. Maar inderdaad wel goed om kritisch te blijven op of je echt korting krijgt of toch een sigaar uit eigen doos.JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:12:
Ach, dat je die condooms ' helaas ' nodig hebt lijkt mij toch niet zo'n probleem
Tja...
Moet ik nog doen.henkkeumus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:50:
Wordt de OP actief bijgewerkt? Ik zit namelijk bij Ditzo en volgens mij zijn daar alle premies al van bekend..
Ik vond dit artikel op zorgwijzer over beperkende voorwaarden wel interessant omdat het veel zegt over de kwaliteit van de verzekering en niet alleen over de prijs.
https://www.zorgwijzer.nl...en-beperkende-voorwaarden
Misschien kan dit ook meegenomen worden in de OP tabel?
Die kan er inderdaad ook wel in ja, maar elke polis is weer anders en je doet er zodoende wel goed aan dit te controleren.wlmpie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:45:
Ik vond dit artikel op zorgwijzer over beperkende voorwaarden wel interessant omdat het veel zegt over de kwaliteit van de verzekering en niet alleen over de prijs.
Alleen punt 3: Lage vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg; alsof 75% of 80% wél goed zou zijn, van het gemiddeld gecontracteerde tarief, wat doorgaans al een best laag tarief is.
In veel gevallen moet je dan alsnog veel bijbetalen en moet de conclusie dus zijn om te kijken of jouw zorgverzekeraar een contract heeft met jouw zorgverlener.
Die vergoeding bij ongecontracteerde zorg is dan niet van toepassing en je hoeft niet voor te schieten en achteraf te declareren.
Verder het liefst een zorgverzekeraar met zoveel mogelijk contracten natuurlijk, just in case, maar dat blijft dan inderdaad altijd een risico.
Met dit systeem moet je alsnog wat geluk hebben om niet met vervelende financiële verassingen temaken te krijgen, dat is het helaas het eerlijke verhaal.
Je verzekert je natuurlijk in eerste instantie voor dingen als tandzorg en fysiotherapie. Als je al weet dat je daar veel aan gaat uitgeven en de vergoeding gaat opmaken, dan zijn die overige vergoedingen een leuk extraatje.JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:12:
Tja...
Ik net bellen voor een losse tandartsverzekering bij Zilveren Kruis blijk je die ook gewoon los online af te kunnen sluiten. Kan dus niet online de medewerker had het verkeerd.
In dit topic zie ik €12,25 voor tand1 voorbij komen maar dat is dus tot 30 jaar blijkt. Ben 34 en dan betaal je €14,95 per maand.
Zag op de ZK site dat je ook bij ZieZo de tandarts verzekering kan afsluiten. Zover ik kan zien is deze gelijk aan ZK maar dan €13,95 pm voor 30 plussers. Deze is telefonisch dus niet los af te sluiten.
Viel mij ook op dat het bij ZK telefonisch super rustig is. Belde eerst naar CZ daar was het 16 minuten wachten om er toen achter te komen dat ik ZK moest hebben
In dit topic zie ik €12,25 voor tand1 voorbij komen maar dat is dus tot 30 jaar blijkt. Ben 34 en dan betaal je €14,95 per maand.
Zag op de ZK site dat je ook bij ZieZo de tandarts verzekering kan afsluiten. Zover ik kan zien is deze gelijk aan ZK maar dan €13,95 pm voor 30 plussers. Deze is telefonisch dus niet los af te sluiten.
Viel mij ook op dat het bij ZK telefonisch super rustig is. Belde eerst naar CZ daar was het 16 minuten wachten om er toen achter te komen dat ik ZK moest hebben

[ Voor 24% gewijzigd door jvanderkroon op 07-12-2022 10:20 . Reden: foute informatie over online afsluiten verwijderd ]
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Kan dus niet, je moet een basisverzekering kiezen, helaasjvanderkroon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:05:
Ik net bellen voor een losse tandartsverzekering bij Zilveren Kruis blijk je die ook gewoon los online af te kunnen sluiten. Kan dus niet online de medewerker had het verkeerd.
[ Voor 6% gewijzigd door CR9 op 07-12-2022 10:23 ]
Ben benieuwd. Kan tot 4 maanden duren voordat de cashback is goedgekeurd volgens de bevestigingsmail.JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:11:
[...]
Ja, let alleen wel op dat die cashbacks nooit een 100% garantie zijn dat je ze krijgt, maar meestal komt het goed.
Wilde sowieso al Just CZ afsluiten, nu dan met cashback EN een gratis tandenborstel. Wat een feest
Ja geweldig systeem. Wij hebben eens de laatste controle afspraak gehad twee dagen nadat de DBC termijn verliep. Wordt er gewoon opnieuw een hele nieuwe DBC in rekening gebracht.rr7r schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:48:
[...]
Heeft met de looptijd van de DBC te maken. Zie: https://kennisbank.patien...andelcombinatie-%28dbc%29
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Zijn er Tweakers die weten welke zorgverzekeringen een dynamische fietspositiemeting vergoeden? Dat is normaal dan via een sportmedische instelling (SMA).
BlaBlaBla
Wat heeft jouw onderzoek opgeleverd?Strider schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:40:
Zijn er Tweakers die weten welke zorgverzekeringen een dynamische fietspositiemeting vergoeden? Dat is normaal dan via een sportmedische instelling (SMA).
Weinig, ik kan op sites als independer hier niet op filteren, dan moet je 1 voor 1 alle zorgverzekeringen doorspitten.
BlaBlaBla
Is makkelijk te vinden als je "dynamische fietspositiemeting vergoeden" door Google haalt. Interpolis is de tweede hit bij mij.Strider schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:40:
Je moet jezelf wel goed afvragen of die extra premie wel in verhouding staat tot de vergoeding die je krijgt. Je moet echt meer uit de aanvullende verzekering halen dan dit alleen.
Ben weer wezen vergelijken, toen kwam ik bij Ditzo. Ik zie op independer dat Ditzo echt een bizar hoog percentage van klinieken heeft gecontracteerd. 95% dacht ik. Voor de mensen die dat belangrijk vinden is dat wel een goede optie. Niet veel duurder per maand dan de de rest.
Heeft iemand een overzicht van welk "kado" je van welke vergelijkingssite krijgt? Want ik ben er inmiddels uit welke verzekering, maar nu nog kijken naar de beste overstap route.
Ik weet dat Independer een tand ongevallen verzekering doet. Deze lijkt voorlopig het beste voor mij.
Zorgkiezer doet een elektrische tandenborstel, maar zo'n ding heb ik al.
Ik weet dat Independer een tand ongevallen verzekering doet. Deze lijkt voorlopig het beste voor mij.
Sowieso even opletten. Ik was eerst bij Zorgkiezer aan het kijken, om naar CZDirect te gaan vanaf CZ. Maar dan staat er doodleuk ergens in de kleine letters dat dat cadeau niet geldt als je overstapt binnen Just/CZDirect/CZ, dus dan had ik het cadeau toch niet gekregen en had ik net zo goed bij CZDirect direct (TheBrut3 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:30:
Heeft iemand een overzicht van welk "kado" je van welke vergelijkingssite krijgt? Want ik ben er inmiddels uit welke verzekering, maar nu nog kijken naar de beste overstap route.
Algemene Tip (die ik ieder jaar geef)
Mocht je contact op willen nemen met je (toekomstige) zorgverzekeraar, doe dat dan aankomende twee weken, dan zou de bereikbaarheid nog "redelijk" moeten zijn.Met kerst gaat heel Nederland aan de eettafel discussiëren over zorgverzekeringen, de nieuwe premies, vergoedingen etc. Dat zorgt ervoor dat het tussen kerst en oud & nieuw onwijs druk zal zijn bij de klantenservice, met als piekdag 31 december.
Maar niet hier boos gaan lopen doen als je op 30 december wilt weten of dat ene ziekenhuis nou al gecontracteerd is en je staat een uur in de telefonische wachtrij
PS:
Als echte Tweaker doe je natuurlijk alles digitaal, wijzig je de verzekering zelf en chat je het liefst met een medewerker terwijl je een beetje op GoT zit te lurken tussendoor.
Zou de site met het hoogste cashbackXL of shopbuddies bedrag uitkiezen! Bij independer krijg je dacht ik maar €20 , dan is zorgkiezer al beter met €27,50. UnitedConsumers wint met 50 euro.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:30:
Is de echte tip dan niet om nu op te zeggen en begin januari de nieuwe af te sluiten? Dan zal het bij de klantenservice echt rustig zijn.GerardHenninger schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:39:Algemene Tip (die ik ieder jaar geef)
Mocht je contact op willen nemen met je (toekomstige) zorgverzekeraar, doe dat dan aankomende twee weken, dan zou de bereikbaarheid nog "redelijk" moeten zijn.
Met kerst gaat heel Nederland aan de eettafel discussiëren over zorgverzekeringen, de nieuwe premies, vergoedingen etc. Dat zorgt ervoor dat het tussen kerst en oud & nieuw onwijs druk zal zijn bij de klantenservice, met als piekdag 31 december.
Maar niet hier boos gaan lopen doen als je op 30 december wilt weten of dat ene ziekenhuis nou al gecontracteerd is en je staat een uur in de telefonische wachtrij
PS:
Als echte Tweaker doe je natuurlijk alles digitaal, wijzig je de verzekering zelf en chat je het liefst met een medewerker terwijl je een beetje op GoT zit te lurken tussendoor.
Goede vraag. Maar helaas, tot 1 februari is het alles behalve rustig. Denk aan mensen die te laat zijn met overstappen, mensen die toch nog iets willen wijzigen, vergelijkingssites die aanvragen verkeerd hebben verwerkt etc 🙃RobertMe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:04:
[...]
Is de echte tip dan niet om nu op te zeggen en begin januari de nieuwe af te sluiten? Dan zal het bij de klantenservice echt rustig zijn.
Iemand ervaring met cashback via shopbuddies en CashbackXL als je bij Independer je huidige verzekering aanpast, bijvoorbeeld zelfde basis met nieuwe aanvullende verzekering?
Bij independer staat expliciet dat je bij verlenging geen cashback krijgt. Zie dit zelf niet bij shopbuddies staan.
Bij independer staat expliciet dat je bij verlenging geen cashback krijgt. Zie dit zelf niet bij shopbuddies staan.
Gewoon proberen, garantie dat het werkt is er niet.CR9 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:45:
Iemand ervaring met cashback via shopbuddies en CashbackXL als je bij Independer je huidige verzekering aanpast, bijvoorbeeld zelfde basis met nieuwe aanvullende verzekering?
Misschien niet de juiste plek om dit te vragen (Anders start ik wel een Topic)
Maar hoe zit het met de vergoeding voor orthodontie onder 18? Ik weet dat je eerst een jaar verzekerd moet zijn bij je maatschappij, voordat het vergoed wordt. Maar betekend dit dat ik de vergoeding van het eerste jaar kan meenemen naar het 2e jaar?
Bijv.
Nieuwe verzekering afgesloten met 100% dekking tot 1000 euro <---deze kan ik het eerste jaar niet gebruiken
2e jaar verzekerd voor 100% tot 1000 euro, maar ik mocht de 1e 1000 euro niet gebruiken, dus nu 2000 euro?
Alvast bedankt.
Maar hoe zit het met de vergoeding voor orthodontie onder 18? Ik weet dat je eerst een jaar verzekerd moet zijn bij je maatschappij, voordat het vergoed wordt. Maar betekend dit dat ik de vergoeding van het eerste jaar kan meenemen naar het 2e jaar?
Bijv.
Nieuwe verzekering afgesloten met 100% dekking tot 1000 euro <---deze kan ik het eerste jaar niet gebruiken
2e jaar verzekerd voor 100% tot 1000 euro, maar ik mocht de 1e 1000 euro niet gebruiken, dus nu 2000 euro?
Alvast bedankt.
@Tuupie Eerste jaar geen vergoeding dus meenemen kan dan ook niet.
Dat is dan toch logisch?Cobb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:39:
[...]
Ja geweldig systeem. Wij hebben eens de laatste controle afspraak gehad twee dagen nadat de DBC termijn verliep. Wordt er gewoon opnieuw een hele nieuwe DBC in rekening gebracht.
@Roos79 Logisch?
Nee totaal niet. Onder de DBC code viel de volledige behandeling. Ook die laatste controle had eronder gevallen als die door het ziekenhuis goed was ingepland. Nu startte voor die ene controle een hele nieuwe DBC waarvoor exact hetzelfde in rekening is gebracht als die ervoor. Dat was dus een hele dure eindcontrole.
Nee totaal niet. Onder de DBC code viel de volledige behandeling. Ook die laatste controle had eronder gevallen als die door het ziekenhuis goed was ingepland. Nu startte voor die ene controle een hele nieuwe DBC waarvoor exact hetzelfde in rekening is gebracht als die ervoor. Dat was dus een hele dure eindcontrole.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dat werkt zo helaas niet, je maximale vergoeding is 1000 euro over de tijd dat je verzekerd bent en niet per jaar.Tuupie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:00:
Bijv.
Alvast bedankt.
Ik ga waarschijnlijk bij United consumers (VGZ) -> Cashback 50 euro shopbuddies. Shopbuddies heb ik goede ervaringen mee (Laptop Alternate 3% korting en Bol 2% korting). Bij United Consumers ook goede ervaringen mee (voor gas en stroom). Zal ze even mailen of ik niet direct korting kan krijgen.
Super goedkoop: 1307-50=1257 euro. Just basic kost 1269 euro bij Independer en je krijgt minder.
Ruime dekking ziekenhuizen
Incl Tandongevallen verzekering
Incl Werelddekking (die pak ik erbij om Tandongevallen te activeren). Vereiste voor Azie vakanties (Visum).
Max eigen risico: zie dit topic
Super goedkoop: 1307-50=1257 euro. Just basic kost 1269 euro bij Independer en je krijgt minder.
Incl Werelddekking (die pak ik erbij om Tandongevallen te activeren). Vereiste voor Azie vakanties (Visum).
/f/image/41JGxvrR3Ldh20nn6S1ePrfT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door enermax op 10-12-2022 20:28 ]
FlyingPineapple in "Zorgverzekering 2023"TheBrut3 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:30:
Wat is het concrete risico als je je basis verzekering bij de ene hebt (Stad Holland) en de aanvullende bij de ander (IZA?).
In mijn denken is dat zo goed als nul. Immers het is strikt gescheiden dus er zou geen dubbele dekking moeten zijn.
In mijn denken is dat zo goed als nul. Immers het is strikt gescheiden dus er zou geen dubbele dekking moeten zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@drpeer_holland
Dus als ik me het eerste jaar voor € 500 verzeker, heb ik op 31-12-2023 het eerste jaar erop zitten (1 jaar wachttijd) en kan ik vanaf 1-1-2024 dus wel gebruik maken van de vergoeding en me dus vanaf die datum voor €2000 laten verzekeren?
Dus als ik me het eerste jaar voor € 500 verzeker, heb ik op 31-12-2023 het eerste jaar erop zitten (1 jaar wachttijd) en kan ik vanaf 1-1-2024 dus wel gebruik maken van de vergoeding en me dus vanaf die datum voor €2000 laten verzekeren?
[ Voor 52% gewijzigd door Tuupie op 10-12-2022 21:25 . Reden: Verkeerde quote ]
Dat is een goede vraag. Verschilt bij verzekeraar denk ik.Tuupie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:23:
@drpeer_holland
Bij ASR staat in de voorwaarden:
/f/image/vWnZfRB8RzFVLMJ62WgTxFe8.png?f=fotoalbum_large)
dus ook het eerste jaar krijg je een vergoeding, maar dan tot max 500 voor beiden.
Bij de uitgebreid krijg je in het 2e jaar 1000,- als dit je 2e jaar bij ASR is, maar tot 2000,- als dit het 2e jaar is dat je dié uitgebreide verzekering hebt.
Sommige verzekeraars hanteren geen wachttijd.Tuupie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:00:
Misschien niet de juiste plek om dit te vragen (Anders start ik wel een Topic)
Bijv.
Alvast bedankt.
Allemaal bedankt voor de tips, daarom kom ik graag op tweakers 
Volgende week maar eens een rondje maken langs verschillende verzekeraars.
Fijne avond iedereen
Volgende week maar eens een rondje maken langs verschillende verzekeraars.
Fijne avond iedereen
Bij Just via independer gaat er via cashbackXL nog €20 aan af en wordt daarmee €1249. 8 euro goedkoper dan UC/VGZenermax schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:20:
Ik ga waarschijnlijk bij United consumers (VGZ) -> Cashback 50 euro shopbuddies. Shopbuddies heb ik goede ervaringen mee (Laptop Alternate 3% korting en Bol 2% korting). Bij United Consumers ook goede ervaringen mee (voor gas en stroom). Zal ze even mailen of ik niet direct korting kan krijgen.
[Afbeelding]
Dat bespaartegoed lijkt wel degelijk iets te zijn wat je kan laten storten (bron):Richh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:55:
[...]
Als ik het goed lees betaal je dus wél gewoon 2,50 extra per maand, nog bovenop die 1,50 spoedeisende zorg buitenland, voor die tandongevallenverzekering. Je krijgt wel 2,50 aan 'bespaartegoed' van UnitedCustomers, waar je ongetwijfeld weer geen reet aan hebt.
Uiteindelijk gaat VGZ € 111,45 bij je afschrijven elke maand. Zie ook de tabel op de website.
Voor die 4 euro per maand heb je opzich wel een prima deal voor de dekking lijkt mij, maar aan de andere kant betaal je er dus wel gewoon voor.
In Mijn UnitedConsumers kunt u op elk moment uw persoonlijke bespaartegoed inzien en beheren. U ziet ook per product hoeveel u heeft bespaard. Met één druk op de knop kunt u het gespaarde bedrag - of een deel ervan - op uw bankrekening laten uitbetalen. Wanneer u de korting vóór de 10e van de maand aanvraagt, ontvangt u het bedrag tussen de 15e en de 20e van diezelfde maand op uw bankrekening.
Daarom ben ik overgestapt naar Ohra, geen wachttijd en 75% vergoeding tot 1000 euro.Uniciteit schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:36:
[...]
Sommige verzekeraars hanteren geen wachttijd.
Klopt, UC is 8 euro duurder maar dan heb je wel werelddekking. Goedkoopste UC is 1239 maar dan mis je tand+werelddekking.TRG550 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:10:
Bij Just via independer gaat er via cashbackXL nog €20 aan af en wordt daarmee €1249. 8 euro goedkoper dan UC/VGZ
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door enermax op 10-12-2022 22:23 ]
Bij de meeste verzekeraars is het zo indien je de verzekering voor Ortho gaat aanpassen dan geldt er weer een nieuwe wachttijd voor 1 jaar. Dus mocht je in het eerst jaar voor 500 euro verzekerd zijn en dit aanpast naar 1000 euro dat er dan weer 1 jaar wachttijd is.Tuupie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:23:
@drpeer_holland
Ik zie alleen een €27,50 bij Shopbuddies, kan dat kloppen?enermax schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]
Snapt iemand waarom er bij de bovenste "beperkt" staat met 68/100 terwijl bij de onderste 70/100 staat, wat 2 meer is en dan zou dat "zeer ruim" zijn? Kijk je vervolgens verder dan zie je dat ca. 80% nog in onderhandeling is. Zo heb je toch geen idee welke verzekering veel ruimte geeft voor vrije zorg keuze. Hoe gaan jullie daar mee om? Gewoon wachten tot eind januari en dan pas kiezen?
/f/image/juXYjnnKrNCOWX7IzHBcvAwF.png?f=fotoalbum_large)
Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.