Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Tja het spijt me, maar als je dit als indicator gaat gebruiken voor hoe lang Rusland het uit kan houden dan snap je er niks van.vincent_1971 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:28:
[...]
In perspectief. De arbeidskosten in Rusland zijn veel lager dan hier. Je kan roebels niet met Euro's vergelijken. Zou eerder het procedureel willen zien.
Kijk voor de lol eens naar de schuldenklok.
https://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html
Dan staat Rusland er zeer sterk voor t.o.v. de 'westerse' economieën. Denk dat Rusland ondanks een haperende economie het veel langer vol gaat houden dan hier.
Om maar 1 argument te geven; de grootste schuldenaar USA heeft een bond yield van 4%. Die van Rusland is 14% terwijl de schuld als absoluut getal veeeeel houdbaarder lijkt. Die vergelijking gaat daarom dus al mank.
Idd.Emgeebee schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:31:
[...]
Tja het spijt me, maar als je dit als indicator gaat gebruiken voor hoe lang Rusland het uit kan houden dan snap je er niks van.
Om maar 1 argument te geven; de grootste schuldenaar USA heeft een bond yield van 4%. Die van Rusland is 14% terwijl de schuld als absoluut getal veeeeel houdbaarder lijkt. Die vergelijking gaat daarom dus al mank.
En dit staat nog los van het feit dat Moskou momenteel 0,0 extern _kan_ lenen ivm de sancties.
(staatschuld in yuan aan china verkopen was hun nieuwste poging dacht ik)
Wat dus betekent dat elke Roebel aan begrotingstekort uit extra geld drukken of verkopen van goud aan china moet komen.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2025 13:36 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee Rzaan, maar als je mij kent... ben je waarschijnlijk wél al wat ouder...Rzaan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:05:
Ik wil dat er vrede komt, maar stiekem hoop ik ook dat de oorlog nog blijft voortduren. Ik wil zo graag Rusland in elkaar zien storten.
Lieve Mona, ben ik nu een slecht mens?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
bronasing schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:20:
@FreezeXJ inmiddels heeft Rusland al 57% van het goud in het welfare fund verkocht om het gat te dichten.
Er schijnen behoorlijke Renminbi-reserves bij verschillende olie- en gasbedrijven te liggen, die eigenlijk niet converteerbaar zijn. Voor zover ik begrijp komt het er op neer dat dit een poging van de overheid is om liquiditeit voor zichzelf te genereren, door die deviezen te lenen. Wellicht staat het Beijing zelf ook vrij om die obligaties te kopen, maar dit geloof ik niet het primaire doel.YakuzA schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:35:
Idd.
(staatschuld in yuan aan china verkopen was hun nieuwste poging dacht ik)
Voor zover ik weet worden die obligaties pas in december aan de markt aangeboden.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ik denk dat hij het half/om/half een beetje sarcastisch bedoelde.sikkwittet schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:02:
[...]
Ja. Dat ben je zeker
Jij wilt dat omdat je een leider van een land kut vind (terecht overigens) dat er dus plus min 1000 mannen namens die kut leider van dat land per dag er door heen gedraait moeten worden. Plus de onbekende hoeveelheid aan Oekraïense zijde.
Dat dus Oekraïense steden gebombardeerd blijven, en dus hiermee gezinnen in angst moeten blijven.
Dat allemaal...omdat je land uit elkander wilt zien vallen. Als Rusland uiteen valt...dan zijn de rapen pas echt gaar.
Dan komt over tig jaar een nieuwe Putin boven drijven die alle andere warlords vernietigd/verenigd heeft....klinkt leuk....maar het land is bezaaid met kernwapens etc. Denk niet dat die in goede staat zullen blijven verkeren...en of niet zomaar verscheept/gebruikt gaan worden. (Operation Odessa...maar dan niet grappig zeg maar)
Ja we zien rusland graag op zijn bek gaan vanwege alle oorlogsmisdaden etc, eigenschuld dikke bult,
maar willen óók graag dat het stopt, maar dan wél op een manier zodat ze niet over een paar jaar wéér eens aan de grenzen gaan rommelen.
Dus? ze moeten plat op hun bek. Iets anders begrijpen ze niet.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het westen betaald al voor de schone ontmanteling van oude Russische kern onderzeeërs, heb ik jaren terug ergens gelezen. Anders zouden ze ze aan de kade laten weg rotten.Rzaan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:05:
Ik wil dat er vrede komt, maar stiekem hoop ik ook dat de oorlog nog blijft voortduren. Ik wil zo graag Rusland in elkaar zien storten.
Lieve Mona, ben ik nu een slecht mens?
En een extra tegenwicht / aandacht afleider voor China kan ook geen kwaad.
Ze leveren ook een aandeel in de balans in de wereld. Complexer en dus moeilijker te manipuleren.
Ik heb recent ergens langs zien komen dat het de vraag is hoe goed Russische kernwapens het nog doen.sikkwittet schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:02:
[...] Dan komt over tig jaar een nieuwe Putin boven drijven die alle andere warlords vernietigd/verenigd heeft....klinkt leuk....maar het land is bezaaid met kernwapens etc. Denk niet dat die in goede staat zullen blijven verkeren... [...]
Leeftijd gecombineerd met radioactief verval zou de explosieve kracht minstens nogal hebben aangetast. . .
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: