Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sikkwittet schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:38:
[...]

Conscripts zijn vaak arme jongen jongens, die gewoon verplicht worden te dienen.

Misschien minder jarig bij uitbreken van de oorlog...en jij wilt dat er meer naar de meatgrinder gaan?

Deze knullen hebben niet getekend met dollar signs in ogen he
Je kan alles wel framen met woorden, als je zegt dat je hoopt dat je de loterij wint, dan hoop je dus dat die arme moeder die op straat leeft met haar kinderen en geen eten heeft niet wint?

Misschien dat hun moeders dan gaan protesteren als ze zo jong zijn, die lijken nog het meest activistisch in Rusland. We mogen toch hopen dat de Russen de oorlog eens beu raken en de straat op gaan? (de kans lijkt me ook niet zo groot)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Marzman schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:37:
[...]
Je kan alles wel framen met woorden, als je zegt dat je hoopt dat je de loterij wint, dan hoop je dus dat die arme moeder die op straat leeft met haar kinderen en geen eten heeft niet wint?
Eerlijk, die overweging mag niet eens in je opkomen. Het is een veelgebruikt onderwerp door useful idiots om 'vredesonderhandelingen' (lees: concessies) bespreekbaar te maken. Feit is dat het systematisch doden van mobiks en contractanten de enige manier is om rusland een halte toe te roepen. De keuze om deze oorlog te eindigen ligt bij rusland, het handelen van Oekraïne is oprecht zelfverdediging en - gezien de manier waarop men zich gedroeg toen ze het initiatief hadden bij deze invasie - ze kunnen daarin behoorlijk ver gaan voordat je van excess mag spreken. Het is voor Oekraïne een existentiële oorlog.

Dus terwijl ik het met je eens ben, zouden we het gedachtenexperiment betreffende russisch leed gelijk moeten kortsluiten: dat telt gewoonweg niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24
Stukfruit schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Heb je wel eens gehoord van Jakoetië?

Probleem is bijvoorbeeld dit:
[Afbeelding]

Met afkomst in 2010:
[Afbeelding]

Daar zie je gelijk een resultaat van annexaties door Russen. Ze nemen land over op basis van afspraken om de locals te beschermen en vervolgens zijn deze later (zelfs tijdens de huidige generatie al, zoals afgelopen jaren ook in het nieuws kwam) zelf aan het vechten tegen het land ernaast terwijl ze er niet echt beter van geworden zijn en de geboden bescherming discutabel te noemen is.

Zie ook dit interview en bijvoorbeeld dit stukje verleden:

[...]

Natuurlijk zitten de aggressors nu in o.a. Moskou, maar wat je nu doet is iedereen daar over een kam scheren en dat is nu net exact het probleem waardoor Putin zegt of denkt dat hij Oekraïne mag annexeren.
Dit is mij bekend. Putin gooit de niet-Russen in de frontline zodat alleen de 'echte' Russen overblijven. Toch wonen deze mensen in Rusland en ook zij kunnen in opstand komen, al zal dat mogelijk minder impact hebben dan wanneer de Russen zelf in actie komen.

Desalniettemin hoe meer gesneuvelden, hoe meer beter onze/Oekrainse vrijheid wordt. Tenminste...als je het door de Russische bril kijkt, want zij kennen alleen de meatgrinder tactiek.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:13
nst6ldr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Eerlijk, die overweging mag niet eens in je opkomen. Het is een veelgebruikt onderwerp door useful idiots om 'vredesonderhandelingen' (lees: concessies) bespreekbaar te maken. Feit is dat het systematisch doden van mobiks en contractanten de enige manier is om rusland een halte toe te roepen. De keuze om deze oorlog te eindigen ligt bij rusland, het handelen van Oekraïne is oprecht zelfverdediging en - gezien de manier waarop men zich gedroeg toen ze het initiatief hadden bij deze invasie - ze kunnen daarin behoorlijk ver gaan voordat je van excess mag spreken. Het is voor Oekraïne een existentiële oorlog.

Dus terwijl ik het met je eens ben, zouden we het gedachtenexperiment betreffende russisch leed gelijk moeten kortsluiten: dat telt gewoonweg niet.
Daar nog bovenop: ja, zuur als je als mobik in een meatgrinder wordt gestuurd, maar 'nee' is ook een antwoord, zelfs als dienstplichtige. Ja, dan krijg je de militaire politie en de veiligheidsdiensten op je nek, maar dat is nog altijd beter dan een FPV-drone of 155 mm-granaat op je nek. We zijn de fase echt wel voorbij dat je nog kon roepen 'maar die jongens dachten dat ze op trainingskamp waren!', op dit punt is elke actieve Russische militair bewust onderdeel van het probleem - ongeacht eventuele motivatie (of dat nou armoede, dwang of ideologie is).

Zoals ik het begrijp zit Rusland cultureel graag in de slachtofferrol (het Westen heeft de pik op ons, dus we moeten wel), maar met genoeg tegenslag op het slagveld slaat dat een keer om naar een reactie op eigen leiderschap (onze corrupte leiding jaagt ons allemaal de dood in voor eigen gewin). Zelfs een verstokte autocratie/plutocratie kan zo prima ten val komen, omdat je voor je (gewapende!) kanonnenvoer én ordehandhaving altijd afhankelijk bent van (kinderen van) de massa. Ook in de Russische geschiedenis zijn hier voorbeelden van, zoals men in Moskou en St. Petersburg ongetwijfeld weet. Of de situatie na een legercoup beter wordt is een legitieme vraag, maar AliExpress heeft m'n glazen bol helaas nog steeds niet geleverd.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
PASware schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:46:
[...]

Kan er geen medelijden mee hebben, ook niet als ze voorgelogen worden door de Russische overheid. Rusland is in deze oorlog overduidelijk de aggressor en verantwoordelijke.

Bij de vrijheid van Oekraine hoort helaas bloedvergieten, met helaas bedoel ik daarmee dat er ook veel Oekrainers sneuvelen, maar van de Russen...nee dat boeit mij echt praktisch niks. Hoe meer Russische doden, hoe meer voordeel wij (en met metname Oekraine) er als westen uit halen. Want hoe kleiner de Russische aggresor wordt, hoe langer wij (en weet metname Oekraine) weer zonder dreiging leven.

De Russische opoffering is een voordeel voor ons. Helaas werkt het zo, want de Russen (en dus vooral de overheid) kennen alleen de taal van geweld.
Je kunt medelijden hebben en medeleven tonen zonder dat dat negatieve politieke of militaire consequenties voor Oekraïne heeft. Ik vind het afschuwelijk wat Russen mee moeten maken onder het bewind van Poetin. De hoofdverantwoordelijke is en blijft Poetin. Hij heeft hiervoor gekozen. Daarnaast staat het niet tot verhouding wat Oekraïne, die niet voor deze oorlog kiest, moet doormaken.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
[...]

Misschien dat hun moeders dan gaan protesteren als ze zo jong zijn, die lijken nog het meest activistisch in Rusland. We mogen toch hopen dat de Russen de oorlog eens beu raken en de straat op gaan? (de kans lijkt me ook niet zo groot)
Loterijen zijn geen zero sum game en ze zijn op vrijwillige basis. Ze zijn manipulatief; rationeel gezien stupide omdat het onder de streep de deelnemers geld kost. Het zijn ook meestal de minderbedeelden die in kansspelen/gokken tuinen. Daarbij zou één gelukkige winnaar vervolgens ontzettend veel geld ontvangen. Terwijl je daar meerdere personen gelukkig mee had kunnen maken.

Poetin kan deze oorlog stoppen en dat is een win-win voor menselijke levens en een win-win voor verminderen wereldwijd menselijk leed. Poetin een zetje de goede richting in duwen is opportuun.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
PASware schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Dit is mij bekend. Putin gooit de niet-Russen in de frontline zodat alleen de 'echte' Russen overblijven. Toch wonen deze mensen in Rusland en ook zij kunnen in opstand komen, al zal dat mogelijk minder impact hebben dan wanneer de Russen zelf in actie komen.

Desalniettemin hoe meer gesneuvelden, hoe meer beter onze/Oekrainse vrijheid wordt. Tenminste...als je het door de Russische bril kijkt, want zij kennen alleen de meatgrinder tactiek.
Ze komen niet in opstand. Dat zit niet in hun aard. Ze ondergaan het gelaten. Er zijn theorieën dat je na zoveel zuiveringen (in SU) de voorzichtige, angstige genenpoel over hebt gehouden en de meer activistisch aangelegde genenpoelen zijn getransporteerd naar elders ofwel gezuiverd.

Plus, met welke jonge, gezonde mannen gaan deze tweederangs Russen in opstand komen? Die zijn grotendeels naar het front gestuurd. Ben je man en heb je een grote mond, mag je er zelf ook heen.

Gevolg een zooitje boze moeders. Die zijn fysiek te zwak voor een opstand.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:19
Br00d schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:55:
[...]

Ik heb maanden terug al een video gezien van een demonstratie met die man voorop inclusief dezelfde nep raket.
Het zijn er nu alleen nog minder dan de vorige keer 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Tens
De rot wordt her en der zichtbaar, de politie gaat het moeilijk krijgen. Te weinig mensen om zelfs maar de kleinste demonstratie te begeleiden/ in toom te houden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24
Jerie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Ze komen niet in opstand. Dat zit niet in hun aard. Ze ondergaan het gelaten. Er zijn theorieën dat je na zoveel zuiveringen (in SU) de voorzichtige, angstige genenpoel over hebt gehouden en de meer activistisch aangelegde genenpoelen zijn getransporteerd naar elders ofwel gezuiverd.

Plus, met welke jonge, gezonde mannen gaan deze tweederangs Russen in opstand komen? Die zijn grotendeels naar het front gestuurd. Ben je man en heb je een grote mond, mag je er zelf ook heen.

Gevolg een zooitje boze moeders. Die zijn fysiek te zwak voor een opstand.
Tja...als dat de praktijk zou betekenen,dan....jammer dan....dan dunt hun bevolking alleen maar verder uit. Eigen schuld, jammer en helaas voor ze. Kan er geen medelijden mee hebben. Als dat de methode is om Rusland weer terug in zijn mandje te krijgen en te houden voor onze vrijheid, dan 'moet' dat maar.
Zij zijn de aggressor, dan mogen ze ook op de blaren zitten.

Oekraine is het grote slachtoffer hier en de keuze ligt bij Rusland hoe triest het voor hun af zal lopen. Als ze vandaag stoppen zullen ze lang de consequenties ervaren. Als ze over 2 jaar stoppen, zullen ze de pijn nog langer ervaren. Als ik gokje mag doen: de pijn zullen ze nog héél lang ervaren.

[ Voor 12% gewijzigd door PASware op 16-08-2024 06:19 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Tens
bijzondere laatste zin in dit verhaal van milbogger Voenkor Kotenok
'fewer butcher commanders mean a greater chance of not losing in this undeclared war'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USjUOL3b0-URuhGD_h9DbJLcaIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I8A8xroVwzFOJuXqCyYdS436.png?f=fotoalbum_large

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tens schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:40:
bijzondere laatste zin in dit verhaal van milbogger Voenkor Kotenok

[...]

[Twitter]
[Afbeelding]
Ik snap de opmerking, maar het binnenlandse russische narratief is dat Oekraïne de oorlog begonnen is door als burger verklede Wagner contractanten met BUK raketten, T80's en mortieren russische sprekende burgers in de Donbas aan te vallen in 2014.

Het leest dus vooral ironisch, maar ik zou er geen verspreking achter zoeken. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het rusland persé goed afgaat, het gezicht van poetin op TV laatst spreekt boekdelen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De output van de Lada fabriek:

Ziet er uit alsof hun anti-roest proces nog niet helemaal op orde is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:14

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:10:
[Twitter]
Een Lada Niva roest sowieso altijd enorm hard. Vroeger al en nu dus ook nog (letterlijk al in de folder). Dus daar ben ik op zich niet verbaasd over. Het merk wordt trouwens al een tijd niet meer in Nederland verkocht omdat hij onbetaalbaar is wegens de "CO2 tax".

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:17:
[...]
Een Lada Niva roest sowieso altijd enorm hard. Vroeger al en nu dus ook nog (letterlijk al in de folder). Dus daar ben ik op zich niet verbaasd over. Het merk wordt trouwens al een tijd niet meer in Nederland verkocht omdat hij onbetaalbaar is wegens de "CO2 tax".
ah zo :)

Ja, ik zie hier in het filmpje in de wielkasten ook een groot gebrek aan de reguliere rubber achtige coating etc.

PSN

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:16
Spotmatic schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

offtopic:
De UAZ importeur is ook gestopt wegens "omstandigheden in Rusland"

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sprak van de week nog met een Rus die op momenteel opzoek is aan een nieuwe auto. Russische autos moest je sowieso links laten, maar heel te spreken is hij niet over wat ze aan Chinese merken daar hebben.

Had het liefst een Westerse gewild, maar door de importprijzen is het niet te doen. Zijn Lada Kalina uit 2008 reed nog net.

Vreemd vond ik wel dat hij eerder die dag naar een Metro supermarkt ging om Leffe Blond te kopen. Ik dacht dat zulke bedrijven allang weg waren.

[ Voor 24% gewijzigd door Yakolev op 16-08-2024 18:08 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

Yucon

*broem*

(jarig!)
Yakolev schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:03:
Vreemd vond ik wel dat hij eerder die dag naar een Metro supermarkt ging om Leffe Blond te kopen. Ik dacht dat zulke bedrijven allang weg waren.
Het zijn voedingsmiddelen. Medische bedrijven doen er ook nog gewoon zaken mee.

• Tens
Yakolev schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:03:
moet grijze import zijn:
Leffe wordt niet langer gebrouwen in Rusland. De joint venture tussen AB InBev en het Turkse Anadolu Efes, die actief is in Rusland en Oekraïne, schort de productie op, bevestigt de Belgische drankmultinational. Het bier werd nog maar sinds deze zomer gebrouwen in Rusland. Dat ging gepaard met ophef.3 okt 2022
https://www.hln.be/geld/n...g%20gepaard%20met%20ophef.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-11 03:45
Vraagje over (gebrek aan) informatie in Rusland: Russen krijgen via de eigen kanalen alleen sterk gekleurde informatie. En op internet wordt de een na de andere site of chatdienst geblokkeerd.

Jaren terug in de koude oorlogstijd had je nog de wereldomroepen (RNW, VOA, BBC World, Deutsche Welle etc.) die buitenlands nieuws in de lokale taal van het doelgebied uitzonden. En in de buurt van het ijzeren gordijn stonden grote zendmasten om dat uit te zenden. Op die manier kon de bevolking ook onafhankelijk nieuws horen. Gebeurt dat tegenwoordig ook nog ? Radio is redelijk low-tech, iedereen heeft er wel een in huis. Makkelijke manier om mensen te informeren dus ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• alexbl69
  • Laatst online: 18:44
Oekiejoekie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:27:
Vraagje over (gebrek aan) informatie in Rusland: Russen krijgen via de eigen kanalen alleen sterk gekleurde informatie. En op internet wordt de een na de andere site of chatdienst geblokkeerd.

Jaren terug in de koude oorlogstijd had je nog de wereldomroepen (RNW, VOA, BBC World, Deutsche Welle etc.) die buitenlands nieuws in de lokale taal van het doelgebied uitzonden. En in de buurt van het ijzeren gordijn stonden grote zendmasten om dat uit te zenden. Op die manier kon de bevolking ook onafhankelijk nieuws horen. Gebeurt dat tegenwoordig ook nog ? Radio is redelijk low-tech, iedereen heeft er wel een in huis. Makkelijke manier om mensen te informeren dus ?
Toen ik alweer zo'n 40 jaar geleden met m'n ouders in Spanje op vakantie was stonden er enorme masten van (ik meen) radio free Europe vlak bij het strand. Was ergens tussen L'Estartit en Platja de Pals. Als ik nu op maps kijk zie ik ze niet meer staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
De BBC zendt sinds maart 2022 weer uit op de korte golf in het westelijk deel van Rusland.
Radio is redelijk low-tech, iedereen heeft er wel een in huis.
Probleem is alleen dat vrijwel niemand meer een ontvanger heeft die geschikt is voor de korte golf, VOA doet daarom al geen moeite voor.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:18

Fiber

Beaches are for storming.

Daarom is een initiatief zoals Starlink eigenlijk ook best belangrijk voor landen als Rusland. Alleen zit je nu met het probleem dat het Russische leger er dan ook en vooral van profiteert.

Korte Golf radio is of was inderdaad prachtig, maar vrijwel helemaal gesloopt door het internet. En inderdaad, bijna alle gangbare radio's zijn tegenwoordig FM/AM.

* Fiber luisterde vroeger op vakantie in verre en iets minder verre landen graag naar de uitzendingen van Radio Nederland Wereldomroep... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:10:
[Twitter]
De Alfasud stond er bekend om al in de folder te roesten. En die dingen werden in een nieuwe zuid Italiaanse fabriek in gebouwd van...

...goedkoop Sovjet staal. Het ziet er naar uit dat dat nog niet veel beter is geworden :+

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35

Shabbaman

Got love?

Draadje over de huidige stroomstoring in de regio rond Vladivostok:

Paar punten ik interessant vind:

- het kan nog wel een tijdje duren voordat dit hersteld is
- al was het alleen al omdat het lastig is om alle hardware weer gewoon in te schakelen
- de spoorwegen hebben hier ook nogal last van
- dus de verbinding met de haven van Vladivostok is ook
- en oh ja, de grensovergang naar Noord-Korea ligt hier ook

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:04
[...]

Ik heb niet tijd genoeg op moment om hier echt op in te gaan...maar om het kort te houden.
Maar framing met woorden?

Er word nu gehoopt door mede forummembers dat jongen knaapies kapot gaan zodat hun moeders de straat op gaan.

Ik ken de cijfers niet...maar ik ken rusland. Die jongen knaapies zijn dadelijk van minderheden...en die moeders gaan niet veel kunnen uitmaken ondanks hun boosheid...

Zie post boven mij mbt minderheden gebieden

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:29
sikkwittet schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:21:
Er word nu gehoopt door mede forummembers dat jongen knaapies kapot gaan zodat hun moeders de straat op gaan.
Je ziet te zaken te veel in isolatie.

Niemand zegt dat in Situatie 1 tussen een keuze waarbij
A russische jonge knaapjes kapot gaan en B ze gaan niet kapot en niks anders.
Men voor A gaat kiezen.

Maar de keuze ligt tussen Situatie 2

A jonge russische knaapjes kapot gaan en B ze gaan niet kapot, maar er gebeurt meer ellende in Oekraine. Er gaan daar meer babies en ziekenhuizen kapot en jonge knaapjes kapot.

De mensen die hier voor A kiezen, maken bewust een afweging af, als iemand voor A gaat in situatie 1 is dat verwerpelijk, ook als het russische knaapjes zijn, dat doet niemand hier. En alleen een "Moeders de straat op en verder niks" is natuurlijk ook stituatie 1.
Men is hier heel bewust van op de hoogte dat rusland de agressor is die nog steeds (het is zelfs geen vergelding) sloopt en dood en verderf zaait in een ander land.

En ik denk dat die russische knaapjes die kapot gaan een van de weinig hefbomen is die misschien wel een verschil gaat maken, dus dan moet die helaas maar snel over. Ja rot voor ze, ik sta ook heel graag niet in hun schoenen, maar wat moeten we dan? De jonge knaapjes sparen en de Oekraiener maar meer laten lijden want ach die arme knaapjes? Ja ik hoop echt dat de knaapjes zo snel een impact hebben op het russische volk dat dat verandering teweeg brengt, helaas helaas gebeurt dat alleen als ze kapot gaan.

En verder, die knaapjes kunnen zich voor het grootste gedeelte (en dat doen de meeste ook) zich gewoon overgeven.

Je ziet nu al dat dit het top nieuws in Rusland ook. En zelfs als het minderheden zijn en het geen verandering in Rusland zelf brengt, moet het Russische leger maar zo snel mogenlijk doodbloeden zodat ze verder geen kwaad meer kunnen. Het is bruut, maar het is niet anders, en niemand behalve de Russen kiezen hier voor, zelfs als de minderheden dat niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Semyon op 17-08-2024 08:34 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
Heel crue gezegd zijn ze op een gegeven moment ook wel door de knapen van minderheden heen. Het liefst zie ik het niet gebeuren, maar mocht het zover komen, dan zal de pleuris wel uitbreken in Rusland.
En inderdaad, die knapen, en het regime hebben nog alle tijd en mogelijkheid om te zeggen "oh oeps, ehm, laten we ons terugtrekken". Alleen zowel het volk als het regime vind het overwegend wel goed zo. Of in ieder geval vinden ze het niet hun probleem (totdat ze in de greppel liggen). En tja, dat is ook een keuze he.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:18

Fiber

Beaches are for storming.

Het zijn geen lieve knaapjes maar gewoon Russische soldaten die er voor kiezen om Oekraïne binnen te vallen met geweld en wapens om te proberen Oekraïne te vernietigen en te plunderen. Ze kunnen er ook voor kiezen om zich om te draaien en hun wapens op Moskou en het Kremlin te richten. Ik zeg niet dat het per se allemaal slechte gasten zijn, maar ze maken wel de verkeerde keuze.

Ik hoop nog steeds dat Oekraïne doorzet tot ze Putin en zijn kliek uitgerookt en verjaagd hebben. Zal helaas wel niet helemaal gebeuren, maar ik heb er wel een beter gevoel over dan pakweg een jaar geleden. Het is een kwestie van tijd tot het Russische leger compleet in elkaar stort denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:28

HugoBoss1985

Xenotech

Je kan er heel emotioneel over zijn/over doen.
Oorlog is niet zo mooi en de Oekraïners doen hier gewoon vuil werk.
Er zitten vrijwillige Russen (huurlingen etc, ook uit andere landen) bij die betaald krijgen, er zitten vast gedwongen (op allerlei manieren) Russen (wellicht hier ook allochtonen) bij en wellicht zitten er zelfs Oekraïners bij die gedwongen worden.
Er zitten vast ook monsters/beesten tussen die zonder dwang op ziekenhuizen schieten en burgers doden en verkrachten.

Hou altijd rekening met de verschillende beweegredenen, ook dwang!
Maar dat veranderd niets aan het feit dat het de vijand is.

Om het heel kort te houden en simpel te maken (zonder het emotionele): Militairen aan Russische kant wegvagen moet gewoon gedaan worden, oud of jong.

Het is: of de Oekraïners, of de Russen.
Dus de keuze is ook heel simpel, Oekraïne word bedreigd en verdedigd zich (er is geen keuze).
Ik hoop dat Oekraïne wint/stand houdt/Rusland verdrijft/etc.
Dat gaat nu eenmaal met een hoop geweld, ellende, lijden en dood; dat is oorlog.
Dus hoop ik (indirect) ook (zonder dat dit een gevoel/mening hoeft te zijn) dat oude en/of jonge militairen aan Russische kant vernietigd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-08-2024 12:55 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fiber schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:07:
Het zijn geen lieve knaapjes maar gewoon Russische soldaten die er voor kiezen om Oekraïne binnen te vallen (...)
Precies, en dat mag zo te lezen nog wel een aantal keer herhaald worden: het beeld van de arme mobik die tegen z'n zin in moet vechten is maar deels waar. Het is gebaseerd op datgene wat we meekrijgen over de tsetsjeense blokkadetroepen. Daarbij vergeten sympathisanten voor het gemak dat die lui daar zelf heen zijn gegaan met beloftes van enorme salarissen, niet stilstaand bij de gedachte dat de condities (het 'voltooien' van het contract) nog wel eens de reden zou kunnen zijn dat men zulke bedragen kan bieden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RezlwwV7h3L3mVYFPnN6HRn6aK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2Tp13Oa9iv7TXlF9YIYZPx2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA83DzwUizmyfad1gMrc7HfGwMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0eDDZxrUlrushFlUBedXykoG.jpg?f=user_large
Fiber schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:07:

met geweld en wapens om te proberen Oekraïne te vernietigen en te plunderen. Ze kunnen er ook voor kiezen om zich om te draaien en hun wapens op Moskou en het Kremlin te richten. Ik zeg niet dat het per se allemaal slechte gasten zijn, maar ze maken wel de verkeerde keuze.
Ik zou bij de moderators willen opteren dat met name het bovenstaande in de topic disclaimer wordt opgenomen. Op sociale media zie ik een sterk aansturen op 'bothsides', een sentiment aanwakkeren dat het leed even zwaar weegt aan weerzijden en er daarom vredesbesprekingen moeten komen. In mijn optiek is dit een een springplank voor de toenadering die poetin zoekt bij de VN en indirect via de media de VS, hij wil kunnen onderhandelen over iets wat eerst niet van hem was (en dus niet onderhandelbaar).

Andere onderwerpen/sleutelwoorden die hierbij passen zijn 'brother wars', 'war is hell' en 'de industrie verdient hieraan'. Allemaal sturen ze aan op geveinsde redelijkheid, met als enige logische conclusie dat Zelensky maar aan tafel moet schuiven om het eens te hebben over hoe hij z'n bevolking moeten laten onderwerpen aan botweg middeleeuwse gruwelijkheden (waar ik genoeg van gezien heb om op waarde te kunnen schatten hoe onderontwikkeld die buitengebieden van rusland zijn - en dus die projectie van westerse normen en waarden ontzettend vermoeiend vind).

[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 17-08-2024 13:01 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Shabbaman schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 06:57:
Draadje over de huidige stroomstoring in de regio rond Vladivostok:

[Twitter]

Paar punten ik interessant vind:

- het kan nog wel een tijdje duren voordat dit hersteld is
- al was het alleen al omdat het lastig is om alle hardware weer gewoon in te schakelen
- de spoorwegen hebben hier ook nogal last van
- dus de verbinding met de haven van Vladivostok is ook
- en oh ja, de grensovergang naar Noord-Korea ligt hier ook
Dit is de bijbehorende threadreaderapp link:
https://threadreaderapp.com/thread/1824503272498946173.html

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Volgens Anton Garashchenko heeft putin een nicht van hem aangesteld als vervangend minister van defensie. Hij vertrouwt echt niemand.

Daily driver; MB R171 SLK280

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:36
hcQd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

De BBC zendt sinds maart 2022 weer uit op de korte golf in het westelijk deel van Rusland.

[...]

Probleem is alleen dat vrijwel niemand meer een ontvanger heeft die geschikt is voor de korte golf, VOA doet daarom al geen moeite voor.
Dan wordt het tijd dat ze hun oude kerosinelamp radio van zolder halen bij hun opa en oma. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p2wGtR2vL4KQ-beENLAa9v6p18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bx3D3DR6zv6ZXb6OIV4K12Td.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7usMCRVyxJ_cs2Y9fEqParsLZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OESpnUPi2RWcc6Pk8agVADJf.jpg?f=fotoalbum_large

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

mir4dor schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:41:
Volgens Anton Garashchenko heeft putin een nicht van hem aangesteld als vervangend minister van defensie. Hij vertrouwt echt niemand.
[Twitter]
Laat haar maar schoon schip maken in de legertop. Kijjken hoe dat afloopt :+

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01

ManiacsHouse

Scheisse!

wauskoek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Dan wordt het tijd dat ze hun oude kerosinelamp radio van zolder halen bij hun opa en oma. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ0-SX_j-GGcR4e_-LzTgildkr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OESpnUPi2RWcc6Pk8agVADJf.jpg

Die laatste zin is wel heel toepasselijk :+ _/-\o_

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:20
Kadyrov heeft een cybertruck gekregen en rijdt wat rondjes in zijn paleispark in Grozny. Ondertussen bedankt die Musk, en nodigt die Musk uit voor een bezoekje. Volgens Kadyrov zou de truck binnenkort te zien zijn aan het front te Oekraïne. Ik vermoed dan toch vooral in eigen gemaakte filmpjes, waarbij ze dan vanuit de kofferbak zitten te schieten op bomen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
Arator schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:50:
Volgens Kadyrov zou de truck binnenkort te zien zijn aan het front te Oekraïne.
offtopic:
Ik denk dat de cybertruck het niet lang vol houd aan het front:
https://youtu.be/PK_EJ3DyiiA

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:03
duvekot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

offtopic:
Ik denk dat de cybertruck het niet lang vol houd aan het front:
https://youtu.be/PK_EJ3DyiiA
Toch is je link best on-topic: ook het Russische leger doet grote beloftes maar faalt in alledaagse taken.

• Tens
Een gewone dag in het propagandistenkamp:
21 hours ago - 55°46′N 37°36′E
Russian propagandist Alexei Zhivov threatens to kill CNN journalists and other foreign journalists who come to film reports in the Kursk region of Russia. "We inform Western journalists who crossed the border of Russia. We will kill you all"

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schrijnend videomateriaal uit Kursk: Oekraïense troepen treffen een verlamde en achtergelaten bejaarde vrouw aan:

March of the Eagles

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:03
XWB schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:02:
Schrijnend videomateriaal uit Kursk: Oekraïense troepen treffen een verlamde en achtergelaten bejaarde vrouw aan:

[Twitter]
1 woord, 7 letters... BEESTEN :(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

Yucon

*broem*

(jarig!)
Hansieo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

1 woord, 7 letters... BEESTEN :(
Dit is ondanks alles te kort door de bocht. De oma in het filmpje zegt letterlijk dat de rest dood is, ook al roept ze daarna dat ze het allemaal ook niet weet.

Ondanks de rottigheid die de russen uitgehaald hebben is dergelijke conclusies trekken op basis van dit filmpje echt niet op feiten gebaseerd.

• mir4dor
Yucon schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Dit is ondanks alles te kort door de bocht. De oma in het filmpje zegt letterlijk dat de rest dood is, ook al roept ze daarna dat ze het allemaal ook niet weet.

Ondanks de rottigheid die de russen uitgehaald hebben is dergelijke conclusies trekken op basis van dit filmpje echt niet op feiten gebaseerd.
*knip* Geen verbastering gebruiken Daar hebben we al meer dan 900 dagen genoeg bewijs van gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door teacup op 18-08-2024 20:07 ]

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nieuwe beelden van olie terminal in Proletarsk, Rostov regio die gisteren geraakt is door Oekraïense drone(s)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1ixAM8xHwQEHVxdIoakjlADLnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdSD2BLlU0xkbpbuTjZx3D87.jpg?f=fotoalbum_large

Video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/6ICRaetJMv

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/uEHrMjIesY

[ Voor 5% gewijzigd door gise op 19-08-2024 22:21 ]

• Tens
Ruzie over de gasprijs, en China een beetje bang voor sancties: wacht maar even met die nieuwe pijplijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CM1EsBtciHrKV_nTfUdGoW8xl-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xDUJx6pSTqbWdvwWi8MrRed6.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Tens op 20-08-2024 08:28 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54
nst6ldr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Ik durf je wel tegen te spreken te nuanceren ;) Natuurlijk telt leed aan beide kanten. Dat is, althans imho, wat 'onze' kant onderscheid van de anderen: Oekraine schiet niet alles af op Russische steden om maar zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te zaaien, ook al zou dat op een bepaalde manier effectiever zijn (direct militaire doelen raken lijkt alsnog effectiever, maar je als je schiet op een stad als Koersk, mis je nooit, zal ik maar zeggen). En dat lijkt me ook een ideaal om desnoods voor te sterven: dat leven niet zomaar expendable is.

Zolang er gewapende strijd is, gaat er echter iets boven dat ideaal: enerzijds het eenvoudige feit dat gewapende strijders (zeker formeel in dienst in legers) ook wettelijk gezien een uitzondering zijn (eigen aan oorlog voeren is de tegenstander doden, dat is op zich in die context niet 'verboden'). Anderzijds is het, zoals gezegd, een kwestie van 'economie': als jij met minder slachtoffers aan jouw kant meer slachtoffers aan de andere kant weet te maken, 'win' je. Zolang je het ermee eens bent dat Oekraine een beter doel nastreeft dan Rusland, ben je dus voor het zo efficient mogelijk afslachten van mobiks. Ook al zijn het arme drommels die helemaal gehersenspoeld zijn en je ze in een andere context geestelijke gezondheidszorg zou toewensen.

Het is tegelijk waar: dat ze eraan moeten en dat het heel betreurenswaardig is dat dat zo moet. Dat maakt het oorlog: de keuze is tussen vreselijk en erger.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Jerie
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Ik durf je wel tegen te spreken te nuanceren ;) Natuurlijk telt leed aan beide kanten. Dat is, althans imho, wat 'onze' kant onderscheid van de anderen: Oekraine schiet niet alles af op Russische steden om maar zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te zaaien, ook al zou dat op een bepaalde manier effectiever zijn (direct militaire doelen raken lijkt alsnog effectiever, maar je als je schiet op een stad als Koersk, mis je nooit, zal ik maar zeggen). En dat lijkt me ook een ideaal om desnoods voor te sterven: dat leven niet zomaar expendable is.

Zolang er gewapende strijd is, gaat er echter iets boven dat ideaal: enerzijds het eenvoudige feit dat gewapende strijders (zeker formeel in dienst in legers) ook wettelijk gezien een uitzondering zijn (eigen aan oorlog voeren is de tegenstander doden, dat is op zich in die context niet 'verboden'). Anderzijds is het, zoals gezegd, een kwestie van 'economie': als jij met minder slachtoffers aan jouw kant meer slachtoffers aan de andere kant weet te maken, 'win' je. Zolang je het ermee eens bent dat Oekraine een beter doel nastreeft dan Rusland, ben je dus voor het zo efficient mogelijk afslachten van mobiks. Ook al zijn het arme drommels die helemaal gehersenspoeld zijn en je ze in een andere context geestelijke gezondheidszorg zou toewensen.

Het is tegelijk waar: dat ze eraan moeten en dat het heel betreurenswaardig is dat dat zo moet. Dat maakt het oorlog: de keuze is tussen vreselijk en erger.
Mooi gezegd maar @nst6ldr heeft het over een context waar mensen neutraal en van twee kanten proberen te bekijken, en daarbij anderen proberen te overtuigen. Die mag je dan een flink zetje geven van dat zgn. neutrale midden vandaan. En als het dan redelijke, intelligente mensen betreft dan kun je het netjes nuanceren. Maar in beginsel is daar helaas geen plaats of tijd voor (vaak betreft het toch trolls en die moet je efficiënt aanpakken). Men blaat dan (goedbedoeld!) een uur in de wind.

Je laatste zin is een goede reminder om in defensie te investeren. Soldaten ondergaan vreselijke dingen, en wapens geven deze mogelijkheid. Maar dat is wel hun beroep, en it is a dirty job, but someone's gotta do it. Bovendien is het alternatief, zoals je al stelt, nog veel ernstiger (probeer Civ maar 'ns te spelen op z'n pacifistisch - je gaat van iedere tegenstander die anticipeert verliezen). Om deze redenen mogen we wat meer respect hebben en tonen voor zowel 'onze jongens' als die van onze bondgenoten. En, like it or not (some clearly don't :P) Oekraïne is inmiddels al een tijdje tot bondgenoot gepromoveerd.

• Brent
Jerie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:35:
[...]

Mooi gezegd maar @nst6ldr heeft het over een context waar mensen neutraal en van twee kanten proberen te bekijken, en daarbij anderen proberen te overtuigen.
De ongetwijfeld ietwat gechargeerde stelling dat leed aan de andere kant niet telt lijkt mij alleen niet bijzonder functioneel. Je maakt het makkelijk om dan in hetzelfde straatje als de aggressor weggezet te worden, die inderdaad echt geen fluit geeft om leed aan de andere kant.
Die mag je dan een flink zetje geven van dat zgn. neutrale midden vandaan. En als het dan redelijke, intelligente mensen betreft dan kun je het netjes nuanceren. Maar in beginsel is daar helaas geen plaats of tijd voor (vaak betreft het toch trolls en die moet je efficiënt aanpakken). Men blaat dan (goedbedoeld!) een uur in de wind.
Zeker, maar in AWM was er volgens mij nu wel ruimte om direct meer nuance te plaatsen.
Je laatste zin is een goede reminder om in defensie te investeren. Soldaten ondergaan vreselijke dingen, en wapens geven deze mogelijkheid. Maar dat is wel hun beroep, en it is a dirty job, but someone's gotta do it. Bovendien is het alternatief, zoals je al stelt, nog veel ernstiger (probeer Civ maar 'ns te spelen op z'n pacifistisch - je gaat van iedere tegenstander die anticipeert verliezen). Om deze redenen mogen we wat meer respect hebben en tonen voor zowel 'onze jongens' als die van onze bondgenoten.
Als iemand uit kringen waar pacifisme toch een beetje de norm was tot 2022 ben ik tot het inzicht gekomen dat pacifisme, naast een cynisch propagandatool tijdens de Koude Oorlog en daarna, een overreactie en gedweep met Amerikanen (niet dat er rechtvaardige kritiek op Amerikaans buitenlandbeleid mogelijk was in die tijd); toch vooral een enorme denkfout bevat: het is een pleit voor 'de-emancipatie'. Jezelf niet als acteur willen zien, niet in het spel dat er nu eenmaal is mee willen doen. Misschien is het een voorloper op checkoutisme, dat in dezelfde kringen eigenlijk speelt volgens mij.

Speak softly and carry a big stick: alles wat je moet weten zat er al in vervat: niet alleen geopolitiek, maar ook emancipatie, democratie zelf. Alleen bewapend hou je wapens van tafel. De wens niet verwijtbaar te zijn is te groot geweest: bij emancipatie en democratie hoort dat juist. We hadden ons verder (en ik hoop dat dat er nog van gaat komen) moeten ontwikkelen in de manier van omgaan met die macht, want dat is zeker een dingetje. Uitchecken is echter geen optie, en is zeker ook zelf verwijtbaar.

In dit soort discussies over leed zie ik dat terug: het idee dat niets doen de enige manier is om erbuiten te blijven en niet verwijtbaar te zijn. WRONG.
En, like it or not (some clearly don't :P) Oekraïne is inmiddels al een tijdje tot bondgenoot gepromoveerd.
Mijn partner is Pools, dus dat waren ze al lang in dit huis :)

Maar zelfs al was het dat niet, al dan niet formeel, dan nog moet elk 'mensch' hier verwijtbaar optreden: je moet iets doen als omstander, en als dat een aanvaller op de muil beuken is, dan doe je dat. Verwijten komen later, en in een ethisch rechtssysteem wordt je voor zulk optreden niet bestraft maar eerder beloont. Door op te treden, vormen we de wereld die we willen hebben. Met niets doen laten we het vormen aan de wolven. We moeten weer comfortabel zijn met durven kiezen tussen vreselijk en erger, en de wijsheid hebben welke welke is. Dat kan alleen door de doen, te bespreken. En dan vind ik Russisch leed telt niet toch iets te kort doen aan de afweging, ook al is dat inderdaad netto waar je op uit zult komen.

• sikkwittet
@Brent

YouTube: Neutrality in Europe after 2022

Je verhaal deed mij denken aan bovenstaande video van Kraut vorig jaar.

Goed betoog overigens. Geheel mee eens.

Might makes right

• mir4dor
Het wordt nu toch wel erg lastig voor de gemiddelde inwoner van rusland om te weten wat er aan de hand is in de wereld;

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

mir4dor schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:23:
Het wordt nu toch wel erg lastig voor de gemiddelde inwoner van rusland om te weten wat er aan de hand is in de wereld;
[Twitter]
Dit kan natuurlijk een foutje zijn. Dat iemand weer wat nieuws op de bloklijst moest toevoegen maar wat overenthousiast was. Anderzijds kan het zijn dat Rusland intern aan het destabiliseren is. Het omlaag halen van internet wordt bij dreigende opstanden vaak gedaan om het de opstandelingen moeilijker te maken met elkaar te communiceren en zaken te organiseren. We hebben echter nog geen redenen om dat aan te nemen omdat we geen recent nieuws hebben van zulke eerste tekenen.

Maar met grondgebied wat verloren gaat in Rusland zelf. Vluchtende burgers die je niet makkelijk kunt censureren wat betreft het vertellen wat er aan de hand is en een ophanden zijnde landelijke gedwongen mobilisatie wordt het land intern minder stabiel. Combineer dat met een steeds slechter worden economisch perspectief en drie jaar waarin steeds meer mensen niet of dood terug komen en je hebt wel langzaam aan een gevaarlijke situatie.

Maar ik gok dat het wat minder ernstig zal zijn (helaas)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Brent schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:09:
[...]

De ongetwijfeld ietwat gechargeerde stelling dat leed aan de andere kant niet telt lijkt mij alleen niet bijzonder functioneel. Je maakt het makkelijk om dan in hetzelfde straatje als de aggressor weggezet te worden, die inderdaad echt geen fluit geeft om leed aan de andere kant.

[...]

Zeker, maar in AWM was er volgens mij nu wel ruimte om direct meer nuance te plaatsen.
Dit gaat wel redelijk voorbij het punt wat ik wilde maken: in een gewapend conflict moet je je niet bekommeren om de vijand, die gunst krijg je namelijk niet retour.

De positie van Oekraïne is daarin vrij bijzonder en naar mijn inziens in het westen veelal verkeerd geduid: ze krijgen hoe dan ook te maken met middeleeuwse gruwelijkheden, ze kiezen juist daarom voor strategische doelen in plaats van civiele. Dat heeft niks met morele verhevenheid te maken en alles met pragmatiek, persoonlijk vind ik dat hier op AWM het contrast tussen beide landen te vaak met ethiek wordt verward. De oorlog gaat (inmiddels aantoonbaar) niet sneller gewonnen worden door bijvoorbeeld gevangenen op video te castreren of je hele eenheid een beurt te gunnen op een 9 jarig kind.

Oekraïne zit in een existentiële oorlog waarin het z'n best moet doen om te overleven, de russen op de grond zien het daarentegen (tot voor kort) nog steeds als handhaving waarbij ze Oekraïners tot overgave treiteren. Tegen een gewapende vijand met zo'n houding moet je kil en gecalculeerd te werk gaan, daar is geen ruimte voor morele overweging. En mijn mening is dat zolang je Oekraïne steunt in zijn zelfverdediging, hier ook als zodanig naar gekeken moet worden. Of zoals ik in mijn initiële post noemde: zoals de situatie nu verloopt moet het wel héél gek zijn als Oekraïne in excess gaat. Niet alleen hebben ze alle recht om hun volk te redden, ze hebben zelf geen baat bij systematische misdaden zoals rusland die begaat, daar peinzen ze niet eens over.

tldr: mijn perspectief is "hoe kan een soldaat na de oorlog vrede hebben met die kille pragmatiek?". In dit geval zeg ik "zelfbehoud en bescherming van zwakkere land- en lotgenoten", zolang die vraag zo beantwoord kan worden is er naar mijn idee geen morele grens overschreden. Dus boeit het ècht niet wat die russen overkomt, daar hebben ze tenslotte zelf initiatief toe genomen en in de afgelopen 2 jaar is er letterlijk nog nul signaal van echte buitensporige Oekraïnse misdaden tegen de mensheid.

[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 21-08-2024 16:00 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mir4dor schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:23:
[Twitter]
Waarschijnlijk om niet teveel beelden over de aanval op moskou te laten lekken: https://www.reuters.com/w...officials-say-2024-08-21/

• Brent
nst6ldr schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Of zoals ik in mijn initiële post noemde: zoals de situatie nu verloopt moet het wel héél gek zijn als Oekraïne in excess gaat. Niet alleen hebben ze alle recht om hun volk te redden, ze hebben zelf geen baat bij systematische misdaden zoals rusland die begaat, daar peinzen ze niet eens over.
Ik las enkele keren ietwat geïsoleerd wat reacties van de strekking 'geen melij met Russen hebben'. Je loopt hier al langer rond, dus ik weet dat een verkorte versie van je zienswijze is, en zoals je het hierboven het zegt zijn we het volgens mij 100% eens, maar ik wilde even boven alles duidelijk maken (wie weet wie hier mee leest) dat dat inderdaad een verkorte versie is, en niet het hele verhaal.

• Tens
Oops:
10 hours ago - 50°31′N 38°25′E
Railway damage as result of controlled explosion of 2 suspected explosive devices in Belgorod region. 3rd one that was planted near by but not found also detonated
De enige melding van schade in de regio Moskou die ik vandaag kan vinden, drone aanval lijkt beperkt succes te hebben.
7 hours ago - 55°37′N 37°25′E
A power cable of a transformer caught fire at the Salaryevo metro station, people were evacuated

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

105 km rookpluim:

En nog steeds in de brand naar het schijnt.

PSN

• Tens
Ook het Russische 'normaal', nucleair op eigen terrein gaat blijkbaar toch iets te ver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK14KjOCIl3lPjkLASsD9w663i4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LbQAL7VerDJA5BJNiXQU9eWA.jpg?f=user_large

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Tens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:21:
Ook het Russische 'normaal', nucleair op eigen terrein gaat blijkbaar toch iets te ver.
[Afbeelding]

[Twitter]
Ik heb dat gezien inderdaad maar volgens mij heeft mevrouw een drupje vodka op want het gaat allemaal wat wiebelig..

Wel mooi dat kanaal om te zien hoe de "staats" reactie is, ze weten het allemaal niet maar Ukraine gaat kapot :+

Wear Sunscreen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Auredium schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:40:
[...]

Maar met grondgebied wat verloren gaat in Rusland zelf. Vluchtende burgers die je niet makkelijk kunt censureren wat betreft het vertellen wat er aan de hand is en een ophanden zijnde landelijke gedwongen mobilisatie wordt het land intern minder stabiel. Combineer dat met een steeds slechter worden economisch perspectief en drie jaar waarin steeds meer mensen niet of dood terug komen en je hebt wel langzaam aan een gevaarlijke situatie.

Maar ik gok dat het wat minder ernstig zal zijn (helaas)
Het lastige is dat je in een totalitair systeem bijzonder lastig kunt bepalen wat mensen denken en waar voor hen de grens ligt - tot die overschreden is

We kennen allemaal Russen, ook in het Westen woonachtig, die daadwerkelijk pro-Z zijn en actief voorstander zijn van de uitwassen die in UA plaatsvinden. En er zijn dissidenten die zich ondanks alles uitspreken - en daar een hoge prijs voor betalen. 'De' Rus zit daar ergens tussenin.

Ik ben licht optimistisch over hun daadwerkelijke standpunten. Ik zit nu op 15km van RU grens in oostelijk EE waar iedereen RU spreekt en schrijft en waar men - terecht - klaagt over tweederangs burger zijn in eigen land al kan ik het EE evenmin kwalijk nemen dat ze met hun recente geschiedenis zo omgaan met hun RU-sprekende minderheid . Desondanks sprak de graffiti in een bushalte boekdelen: "Путин говно" (in geel-blauw gespoten ) Hier kunnen ze dat zeggen en doen ze het ook. Er is nog volop contact met vrienden en familie aan andere kant van de grens (we passeerden onderweg de St Petersburg - Tallinn lijnbus). Die zullen er niet anders over denken. Ze zijn alleen niet vrij om dat te uiten.

Waar ik minder optimistisch over ben is actiebereidheid. Ja, men vindt huidige situatie waardeloos maar als je je nek uitsteekt loopt het slecht af. Dus de meerderheid houdt kop onder maaiveld en blijft apathisch. Ook als beetje bij beetje het leven merkbaar slechter wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• sikkwittet
Lees wat berichten dat er acties van Oekraine in regio van Briansk zijn. (Naast grens met wit rusland)

https://x.com/Gakruks1/status/1826327381495206307

Zullen snel horen if true en hoe groot dit is.

De eerste Oekraïense soldaten van de afgelopen mobilisatie in juni kunnen elk moment ook klaar zijn met base kamp.

• Tens
sikkwittet schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:48:
Lees wat berichten dat er acties van Oekraine in regio van Briansk zijn. (Naast grens met wit rusland)

https://x.com/Gakruks1/status/1826327381495206307

Zullen snel horen if true en hoe groot dit is.

De eerste Oekraïense soldaten van de afgelopen mobilisatie in juni kunnen elk moment ook klaar zijn met base kamp.
Lijkt 'Russian source say', niet waarschijnlijk dus.
Ukrdailyupdate meldt wel Oekraïense drone aanvallen net zuid-oostelijk van Oekraïense terreinwinst.
Dorpjes Dronovka en Kolotilovka, heeft mogelijk verder ook niks te betekenen btw.

https://map.ukrdailyupdat...2936&z=12&d=19955&c=1&l=0

• sikkwittet
Tens schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Lijkt 'Russian source say', niet waarschijnlijk dus.
Ukrdailyupdate meldt wel Oekraïense drone aanvallen net zuid-oostelijk van Oekraïense terreinwinst.
Dorpjes Dronovka en Kolotilovka, heeft mogelijk verder ook niks te betekenen btw.

https://map.ukrdailyupdat...2936&z=12&d=19955&c=1&l=0
Ik was gister op ukraine matters aan het kijken op yt
YouTube: Russians SPREAD PANIC In The Southern Front - Ukraine War Map Update...

Daar zag ik het verschijnen in de comments, en de guy van channel zei dat hij video uploaden voor dat nieuws van Briansk uitkwam. Volgens hem was het wel betrouwbaar nieuws.voor wat het waard is.

Oekraine zal natuurlijk net als Kursk offensief een tijd stil zijn.

• Tens
Verse rookwolk, nog geen details:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JKEXQR2Rd4h2THH_xPI11lrG3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtEpYQUNWjLN3TNBXs5gQzHL.jpg?f=fotoalbum_large

dit dus blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykY1gTq0LwBzIoQZRzBP4fo9fy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xXtl5Z8HrWTaRAxWTuWHc9vQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x43--Lm9u5V__gDn4VwN7qrp-g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rtYY5H0rgUDg3vIqsEUYpNtO.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Tens op 22-08-2024 20:13 ]

• gise
  • Niet online
Hier nog een filmpje van de olie terminal, daar wil je inderdaad niet bij staan blussen. Ik denk dat die hele site uiteindelijk wel ten onder gaat, inclusief wat er nu nog overeind staat

Link: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/AiOvZkcjxl

• Tens
gise schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:54:
Hier nog een filmpje van de olie terminal, daar wil je inderdaad niet bij staan blussen. Ik denk dat die hele site uiteindelijk wel ten onder gaat, inclusief wat er nu nog overeind staat

De wind staat nog steeds gunstig voor maximale schade. >:)

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Een aantal posts die begon met het Russische immigratie beleid maar uitmondde in een discussie over de regels rond dubbele paspoorten in Nederland is verplaatst naar [ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3

Los van dat het onderwerp daar beter thuishoort, laten we alsjeblieft proberen wat minder Nederland-centrisch naar dit conflict te kijken. Er zijn vast meer consequenties te bespreken over dat Russische immigratie beleid, bijvoorbeeld internationale reacties erop, in media en dergelijke.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:02

ZenTex

Doet maar wat.

gise schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:54:

Ik ben weliswaar nooit dichtbij heb olie opslag terminal die in de fik staat gestaan, maar wel in de buurt van olieplatforms geweest die redelijk hegtig aan het affakkelen waren.

In de buurt=paar honderd meter. En je kon maar eventjes buiten staan' zo het was het.

En die vlammen waren weliswaar enorm, maar een fractie van deze vuurzee.

Die brandweerlieden stonden waarschijnlijk op het randje van wat uit te houden is, als de boel dan oplaait/explodeert ben je de sigaar. Letterlijk.

• gise
  • Niet online
Video van nieuwe colonne Russisch materiaal onderweg in/naar Kursk

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/YPD4Zur07K

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:03
de vraag is... waar komt dit vandaan?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28
Daar zou je toch met een A10 thunderbold over heen willen pruttlen :9~

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
caspervc schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Daar zou je toch met een A10 thunderbold over heen willen pruttlen :9~
offtopic:
Wellicht als het Britse militairen waren geweest ja...

Een SU-25 zou net zo effectief zijn geweest, en die heeft Oekraïne wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Yakolev op 23-08-2024 09:55 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• gise
  • Niet online
Dag 6 van het Oliedepot. Locals melden dat gedurende de nacht er nieuwe drones een aanval hebben uitgevoerd. (Spreekwoordelijk olie op het vuur hier passend?)

Nieuwe video van de brand: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/G9NVogDKLS

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gise schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:18:
Dag 6 van het Oliedepot. Locals melden dat gedurende de nacht er nieuwe drones een aanval hebben uitgevoerd. (Spreekwoordelijk olie op het vuur hier passend?)

Nieuwe video van de brand: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/G9NVogDKLS
Stiekem wel benieuwd voor hoeveel megaton aan CO2 daar de lucht in gaat :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Glashelder schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:
[...]

Dat wil je niet weten denk ik! Ik ben benieuwd hoeveel voorraad olie etc dit is? Is het 1% van hun totale voorraad of 10/25/50%? In hoeverre doet ze dit echt pijn?

• gise
  • Niet online
Van wat ik online heb gelezen werd deze opslag gebruikt om de Krim te bevoorraden met Olie via olietankers

• gise
  • Niet online
Hansieo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

de vraag is... waar komt dit vandaan?
Volgens deze post zijn dit troepen die worden weg getrokken vanaf de Krim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twy-VkfOVX5TYO0qutx7kDVu5kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kavPHPKL3YvkLQLEiAmuuazg.jpg?f=fotoalbum_large

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-11 03:45
Glashelder schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:
[...]

Oorlog voeren is per definitie niet milieuvriendelijk(*). En dan heb ik liever dat het in dat depot de lucht in gaat, in plaats van in tanks of vrachtwagens die nieuw materieel aanvoeren.

(*): Kadyrov schijnt er anders over te denken. Die wil binnenkort zijn nieuwe Tesla cybertruck naar Oekraïne sturen om alles op te lossen. Ik ben benieuwd of er daar nog een beetje snellaadstations (over) zijn. En of die laden met groene stroom :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
gise schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:29:
Van wat ik online heb gelezen werd deze opslag gebruikt om de Krim te bevoorraden met Olie via olietankers
Het is ietsjes erger. Dit is de "Federal Reserve" voor olie. Ik denk dat je dat moet interpreteren als een door de overheid aangekochte en beheerde voorraad voor strategische doelen. De tonnen aan goud in de kelders van de centrale bank zijn ook een soort van Federal Reserve.

De Amerikanen hebben ook zoiets voor olie. Er is iemand stinkend rijk geworden door een paar keer per week met een drone over de opslagtanks te vliegen. Aan de hand van het tijdstip van de dag en de schaduw op de tanks kon berekend worden hoe vol de tanks van de strategic reserve zijn. Die vulling had weer effect op de olieprijs en zo kon er gespeculeerd worden.

Anyway, die reserve van de Russen staat nu in de fik.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

asing schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Het is ietsjes erger. Dit is de "Federal Reserve" voor olie. Ik denk dat je dat moet interpreteren als een door de overheid aangekochte en beheerde voorraad voor strategische doelen. De tonnen aan goud in de kelders van de centrale bank zijn ook een soort van Federal Reserve.

De Amerikanen hebben ook zoiets voor olie. Er is iemand stinkend rijk geworden door een paar keer per week met een drone over de opslagtanks te vliegen. Aan de hand van het tijdstip van de dag en de schaduw op de tanks kon berekend worden hoe vol de tanks van de strategic reserve zijn. Die vulling had weer effect op de olieprijs en zo kon er gespeculeerd worden.

Indien dat correct is dan is dat wel een flinke klap voor de Russen. Die reserves zijn niet voor niets strategisch. Dat is dan wel een doordachte zet van de Oekrainers.

Het lijkt erop dat de bevoorrading van de Krim dan ook flink lastiger zal worden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Tis nu nog groter geworden, ook de Kerosine opslag begint nu blijkbaar te branden/in de risico zone gekomen:
The fire reached the kerosene tanks in Proletarsk.
They are standing next to each other. If one of them explodes, all the others will fly into the air and a powerful explosion will occur, which could simply sweep away the entire oil depot.
/edit:
over de stategische opslag en totale grootte komt idd uit dit filmpje: YakuzA in "De situatie binnen Rusland"

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 23-08-2024 12:02 ]

PSN

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:02

ZenTex

Doet maar wat.

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door ZenTex op 23-08-2024 12:34 . Reden: M'n reet kan blijkbaar typen ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
[...]

De Amerikanen hebben ook zoiets voor olie.
offtopic:
Nederland heeft dit overigens ook "gewoon". Zelfs drinkwater wordt (regionaal) in zulk soort tanks op reserve gehouden.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:47
YakuzA schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Tis nu nog groter geworden, ook de Kerosine opslag begint nu blijkbaar te branden/in de risico zone gekomen:

[...]

/edit:
over de stategische opslag en totale grootte komt idd uit dit filmpje: YakuzA in "De situatie binnen Rusland"
Ik stel alvast een kaarsje op hier , wellicht helpt het :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De fighter bomber review van het vliegveld dat geraakt was:

Die is lichtelijk verbaasd over het grote aantal niet-vliegwaardige SU-34's in een squadron van 'recently equipped' met SU-34's.
En over dat er blijkbaar onder de shelters naast de vliegtuigen ook glide bombs lagen opgeslagen ipv in de ammo storage.

Want al het 'vliegend' materieel was volgens de rapporten 'opgestegen'.

Redelijke lijst d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 23-08-2024 14:18 ]

PSN

• gise
  • Niet online
Volgens deze post staan er nu ook een aantal huizen in brand in het plaatsje bij de oliedepots.

Bron: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/eRlukbxwpx

Als ik op de kaart kijk dan zit er toch nog wel een stukje tussen tot aan de eerste huizen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMPjcgRldlG8uIUlca0RFUE7idg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dEHpfMGjXW0sgzWIP9Wl8wDY.png?f=fotoalbum_large

• mir4dor
Gaat best lekker daar nabij Proletarsk. Gras heeft vlam gevat en neemt een paar huizen mee :7

[ Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 23-08-2024 20:57 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
mir4dor schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:50:
Gaat best lekker daar nabij Proletarsk. Gras heeft vlam gevat en neemt een paar huizen mee :7
[Twitter]
Een paar huizen?
Wanneer ik dat filmpje bekijk, is dit opgenomen vanaf dit viaduct, midden in Proletarsk (noordnoordoostwaarts gefilmd, de enige plek met bovenleiding aan portalen in de ruime omgeving). Afstanden zijn misschien wat moeilijk te schatten, maar puur op basis van richtingen lijkt het dat het vuur zich al minstens een kilometer van de opslag verspreid heeft. Dat geeft weinig (of misschien eerder: veel) redenen tot optimisme over de staat van de overige brandstoftanks. Hoop intussen wel dat het civiele deel van het stadje er niet al teveel onder leidt.

• gise
  • Niet online
onkl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:43:
[...]

Een paar huizen?
Wanneer ik dat filmpje bekijk, is dit opgenomen vanaf dit viaduct, midden in Proletarsk (noordnoordoostwaarts gefilmd, de enige plek met bovenleiding aan portalen in de ruime omgeving). Afstanden zijn misschien wat moeilijk te schatten, maar puur op basis van richtingen lijkt het dat het vuur zich al minstens een kilometer van de opslag verspreid heeft. Dat geeft weinig (of misschien eerder: veel) redenen tot optimisme over de staat van de overige brandstoftanks. Hoop intussen wel dat het civiele deel van het stadje er niet al teveel onder leidt.
Ik hoop dat die mensen daar toch nu wel op eigen initiatief evacueren. De berichten die ik eerder voorbij zag komen waren dat de autoriteiten geen reden zagen tot evacuatie.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Met alle hitte van de branden, de neerdalende onverbrande resten koolwaterstoffen, de droogte in Zuid-rusland en de vermoedelijk houten huizen, ga ik ervan uit dat dat hele dorp de komende dagen afbrandt. Ik hoop idd dat ze kunnen evacueren, maar medelijden voor het verliezen van hun huis kan ik niet opbrengen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Jerie
  • Niet online
Gevangenen doden vier bewakers tijdens gijzeling in Russische gevangenis.

Gijzelnemers beweren aanhangers van IS(IS) te zijn.
Vier gevangenisbewaarders zijn vrijdag omgekomen tijdens een gijzeling in een Russische gevangenis. De veiligheidsdiensten konden de andere gegijzelden bevrijden en de gijzeling beëindigen. Scherpschutters hebben de vier gijzelnemers uitgeschakeld. De daders zeggen dat ze aanhangers van Islamitische Staat (IS) zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gaat blijkbaar goed met de Neptun raketten.
The Ukrainian armed forces have carried out a successful attack on Russian territory.

Ukrainian Neptun cruise missile hits Russian ammunition storage facility in Ostrogozhsk, Voronezh Region
+extra source

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 24-08-2024 10:15 ]

PSN

• Tens
Zakrevsky, de Leider van Paladin (één van de vele privé legers in Rusland) ageert openlijk tegen huidige regime.
Opvallend daarbij is het gebruikt van 'wij'(zie onder), koninklijk meervoud of is er meer aan de hand? Beetje wensdenken mag.
Note that Zakrevsky doesn’t say “I call on you,” but “we call on you.” The plural is presumably a reference to “our union,” Paladin, but it may also be a reference to other military men, whether in the private mercenary companies or the regular armed forces.

• Tens
Er worden troepen uit zijn regio weggehaald en Saldo raakt in paniek:
'the list of targets includes' een aantal open deuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt2IfUeFVSdEkuafoZAro4Vkykc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RBcHnUZ1lQSvfNHGIknIVLqY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BWHCG7caSl_h-06xsYAvgWgzQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VheB5bS69ZqHnVhYv1z8k7P.jpg?f=user_large

• Tens
Putin (of iemand die op hem lijkt)die de koran kust; op bezoek bij zijn (laatste?) vriendje. Morgen zal hij wel een vliegtuigfabriek openen en de dag daarna een onderzeeër dopen, zolang het maar niet over Kursk gaat. pun intended >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntt1qbAQcMRFzH8-_6dPnhMyXp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHJmn7ocvdTECwV5fbHfwN0m.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZpnPsdL0Fypb-OyObOLyAWGHPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvfm3funyYbZw9WkPiYfiu0q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Tens op 24-08-2024 14:16 ]

• Jerie
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:24:
Putin (of iemand die op hem lijkt)die de koran kust; op bezoek bij zijn (laatste?) vriendje. Morgen zal hij wel een vliegtuigfabriek openen en de dag daarna een onderzeeër dopen, zolang het maar niet over Kursk gaat. pun intended >:)
[Afbeelding]
[Twitter]
Nou als ik Poetin was zou ik hier (religie, en RPG eindbaas Kadyrov) geen tijd aan verspillen. Er zijn diverse dubbelgangers van hem. Zelfs van voren trappen we er in. Ik denk dat dit niet eens een eerste kwaliteit dubbelganger geweest hoeft te zijn.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 12:11
gise schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:48:
Volgens deze post staan er nu ook een aantal huizen in brand in het plaatsje bij de oliedepots.

Bron: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/eRlukbxwpx

Als ik op de kaart kijk dan zit er toch nog wel een stukje tussen tot aan de eerste huizen:

[Afbeelding]
Is het bekend hoeveel van dit soort reserves Rusland heeft? Het wiki artikel heeft het alleen over hoeveelheden, niet over specifieke locaties (fun fact: wij hebben voor 90 dagen reserve in NL).

Wikipedia: Global strategic petroleum reserves

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tens schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:24:
Putin (of iemand die op hem lijkt)die de koran kust;
Met de gemarginaliseerde minderheden en de meer opstandige islamitische stukken die in Rusland zijn gefrot vind ik toch wel een opmerkelijke actie.

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 24-08-2024 10:57 ]

PSN

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Muncher schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

Is het bekend hoeveel van dit soort reserves Rusland heeft? Het wiki artikel heeft het alleen over hoeveelheden, niet over specifieke locaties (fun fact: wij hebben voor 90 dagen reserve in NL).

Wikipedia: Global strategic petroleum reserves
Specifieke locaties gaan bij quasi ieder land ter wereld wel onder staatsgeheim vallen vermoed ik, het wordt anders veel te eenvoudig voor eender wie om een land serieus in de problemen te brengen - dit zou een van de eerste targets van eender welke opstand worden gok ik zo.
Hoeveel van die reserves er zijn hangt daar wel mee samen vermoed ik.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Jerie
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Met de gemarginaliseerde minderheden en de meer opstandige islamitische stukken die in Rusland zijn gefrot vind ik toch wel een opmerkelijke actie.
Ik niet. Je ziet zijn gezicht niet dus de orthodox Christenen kunnen zeggen: dat was hem niet. Het is vooral de suggestie dat dit Poetin is welke sterk is.

Geloof niet wat je ziet maar wat je wilt geloven.

Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: