Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
barrymossel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Is die Prigozhin voorlopig niet in z'n eentje daar?
yup, hij zit 3 maand in Minsk in een bungalow (hotellobby's en ramen even vermijden) en dan duikt hij met zijn mannen weer op in Mali voor business as usual

zijn mannen krijgen de keuze: of je tekent bij het vinkje en dan ben je in dienst van het Russische leger en ga je terug naar het front met een grote kans op overlijden of je kan mee met de baas naar Afrika.

we hebben het over huurlingen, niet over vaderlandslievende strijders die vechten voor de familie thuis. dit zijn mensen die net als de ICT ZZP'er zoals ik werken voor hen die het meeste betalen wie dat ook zijn.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
duvekot schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Je berekening zit er een paar factoren naast:

[...]

https://www.bbc.com/news/...cf&pinned_post_type=share

En hij geeft zelf aan waarom dat cash daar lag:
[Embed]
Zat indd verkeerd met de rate, dacht dat ik 1 miljard had gelezen. Natuurlijk een serieuze factor kleiner maar nog steeds gigantisch veel geld. En het lijkt mij niet dat echt alles op één plaats zou liggen. Puur vanuit een economisch perspectief zou je denken dat Afrika lucratiever is dan Oekraïne....

Acties:
  • +52 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
*knip* maak s.v.p. een TR aan, laat de meta discussie over het topic alleen aan de mods.

- Dit was geen 8d chess van Putin / Rusland
- Putin zou nooit een plan goedkeuren waarin hij zelf met z’n broek omlaag staat voor de wereld en Rusland
- Putin is volkomen vernederd
- Het is dubbel vernederend dat Putin Loekashenko nodig had om hem te redden
- Putin kan Prigozjin nooit meer vertrouwen en zal hem nooit zelf in een (nieuwe) machtige positie brengen
- Putin’s machtsbasis is echt heel hard beschadigd - iedereen weet dat hij nu te pakken is
- Putin weet niet wie hij wel/niet kan vertrouwen -> paranoia zal nog meer toenemen
- Rusland kan zichzelf niet meer verdedigen -> teveel troepen zijn in UA gestationeerd

Ik heb het gisteren gezegd en zeg het nu nog een keer: dit is het begin van het einde voor Putin.

Het gaat er niet om wat Prigozjin nu gaat doen. Het gaat erom wat hij gisteren gedaan heeft en hoe dat liet zien hoe zwak Rusland en Putin écht zijn.

Dat betekent ook dat het niet per se Wagner / Prigo zal zijn die een Coup gaat plegen. Vanaf gisteren kan het iedereen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 25-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Requiem19 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:53:
*knip*

- Putin zou nooit een plan goedkeuren waarin hij zelf met z’n broek omlaag staat voor de wereld en Rusland
- Putin kan Prigozjin nooit meer vertrouwen en zal hem nooit zelf in een (nieuwe) machtige positie brengen
- Putin’s machtsbasis is echt heel hard beschadigd - iedereen weet dat hij nu te pakken is
- Putin weet niet wie hij wel/niet kan vertrouwen -> paranoia zal nog meer toenemen
- Rusland kan zichzelf niet meer verdedigen -> teveel troepen zijn in UA gestationeerd

Ik heb het gisteren gezegd en zeg het nu nog een keer: dit is het begin van het einde voor Putin.

Het gaat er niet om wat Prigozjin nu gaat doen. Het gaat erom wat hij gisteren gedaan heeft en hoe dat liet zien hoe zwak Rusland en Putin écht zijn.

Dat betekent ook dat het niet per se Wagner / Prigo zal zijn die een Coup gaat plegen. Vanaf gisteren kan het iedereen zijn.
Mooie samenvatting :)

Ik kwam hier verder om dit te posten.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 25-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:14:
Ik blijf sowieso het idee hebben dat we zo'n 24 uur naar een geheel geregiseerde afleidingsmanoeuvre hebben zitten kijken.
Zo veel gezichtsverlies voor Poetin - ook vandaag nog - lijkt me niet geregisseerd te zijn.
Mijn idee is dat ze Oekraïne hebben proberen te verleiden tot een gehaast groot offensief waarbij wel bijna alle reserves ingezet werden.
Nu dat mislukt is, snel doorschakelen met voor iedereen zo min mogelijk gezichtsverlies.
En maandag in Oekraïne weer business as usual.
In 1 dag tijd kunnen ze niet alle reserves inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
*knip*

Dit geloof ik ook. Maar het blijft een vreemde poppenkast dat van gisteren. Ik snap wel dat er wat vreemde theorieën rond gaan.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 25-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Op basis waarvan stel je dat?
Iemand wilde een coup plegen en dat is volledig mislukt, althans daar lijkt het nu op.
Zolang we de details niet kennen denk ik niet dat andere potentiële coup plegers nu iets in gang gaan zetten. Poetin heeft zijn positie prima verdedigd en Prigozhin lijkt eigenlijk alles verloren te hebben (heb geen betrouwbare bronnen gezien die met enige mate van zekerheid kunnen zeggen wat hij uit de deal heeft gesleept)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:28
Dat is de enige reden die ik kan bedenken voor de draai van gisteren. Waar is Mrs Prigo, of de mini Prigo's? (als die er zijn)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
pingkiller schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Iemand wilde een coup plegen en dat is volledig mislukt, althans daar lijkt het nu op.
Zolang we de details niet kennen denk ik niet dat andere potentiële coup plegers nu iets in gang gaan zetten. Poetin heeft zijn positief prima verdedigd en Prigozhin lijkt eigenlijk alles verloren te hebben (heb geen betrouwbare bronnen gezien die met enige mate van zekerheid kunnen zeggen wat hij uit de deal heeft gesleept)
Putin’s machtbasis bestaat bij de gratie van het beeld van een masculine sterke leider.

Dat was hij gisteren niet. Hij kon niet voorkomen dat een privéleger Russisch gebied in nam en op weg was naar Moskou. Hij kon het zélf niet oplossen, maar had een hulpje nodig die hij zelf als minderwaardig ziet. En niet te vergeten het ultieme zwaktebeeld: hij vluchtte.

Een sterke Putin had Wagner in de pan gehakt binnen enkele uren.

Het publieke beeld van Putin en zijn grip op Rusland is gisteren radicaal veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Zolang we de details niet kennen denk ik niet dat andere potentiële coup plegers nu iets in gang gaan zetten. Poetin heeft zijn positief prima verdedigd en Prigozhin lijkt eigenlijk alles verloren te hebben (heb geen betrouwbare bronnen gezien die met enige mate van zekerheid kunnen zeggen wat hij uit de deal heeft gesleept)
Het feit dat iemand - redelijk close - een coup leek te willen plegen. Het feit dat ze al bijna in Moskou waren. Ik zou me wel een beetje schamen als ik Poetin was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
[...]

Nouja, dat een stel huurlingen ongestoord tot een paar tientallen kilometers afstand van de hoofdstad kon komen is al pijnlijk. Dan moest Poetin met zijn onderdaan Luka bellen om te vragen of ze de opmars alsjeblieft konden stoppen. Om vervolgens in zekere zin zand erover te gooien...Dat klinkt in mijn oren als 0,0 controle hebben over de situatie.

Dit is toch vernederend? 25k huurlingen kunnen zo doorrijden naar hun hoofdstad. Wat ga je nu nog roepen tegen vijanden? "Ja, we zijn het meest geavanceerde leger op aarde, maar we kunnen je niet tegenhouden". Hij staat met z'n broek op zijn enkels. Er hoeft alleen nog maar iemand (figuurlijk) achter te kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
eric.1 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Nouja, dat een stel huurlingen ongestoord tot een paar tientallen kilometers afstand van de hoofdstad kon komen is al pijnlijk. Dan moest Poetin met zijn onderdaan Luka bellen om te vragen of ze de opmars alsjeblieft konden stoppen. Om vervolgens in zekere zin zand erover te gooien...Dat klinkt in mijn oren als 0,0 controle over de situatie.

Dit is toch vernederend? 25k huurlingen kunnen zo doorrijden naar hun hoofdstad. Wat ga je nu nog roepen tegen vijanden? "Ja, we zijn het meest geavanceerde leger op aarde, maar we kunnen je niet tegenhouden". Hij staat met z'n broek op zijn enkels. Er hoeft alleen nog maar iemand achter te kruipen.
En 's ochtends hard roepen dat ze allemaal gestraft gaan worden. In de avond: nou ja, doe maar amnestie en het waren toch wel goede soldaatjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:17
[...]

Ik denk dat Poetin liever gezien had dat meer mensen hun steun voor hem hadden uitgesproken, eigenlijk. Veel mensen bleven opvallend stil, veel privéjets vertrokken naar veilige plek, CSTO-bondgenoten voelden niet de neiging te helpen, en hij kon het niet oplossen zonder de hulp van Lukashenko, omdat het leger Wagner tot op paar uur van Moskou had laten komen. Verder heeft sinds gisterochtend niemand Poetin gezien en is pijnlijk duidelijk dat hij gevlucht was naar veiliger plek. Meer uitgesproken nationalisten als Girkin gaven gelijk al aan dat Poetin nu aangeschoten wild was.

Dit was gezichtsverlies, nationaal en internationaal, in een mate die hij er eigenlijk niet bij kon hebben. Het enige wat erger had geweest, was als bleek dat onder zijn leiding delen van Moskou ingenomen konden worden - dat had zijn positie echt wankel gemaakt. Ik vraag me dan ook erg af wat ze Prigozhin nog meer hebben toegezegd, want het huidige lijstje is vrij mager, voor de onderhandelingspositie die hij had. Al is 'je blijft in leven, voorlopig' wel een aardige, natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
RoD schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Mooie samenvatting :)

Ik kwam hier verder om dit te posten.
[Embed]
Het zou met niet verbazen als ze van daaruit in 1x worden doorgevlogen naar een nieuwe klus in Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Zwelgje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:08:
en Poetin is van gerassimov en sjoigu af.
In geen enkel bericht over deze afloop lees ik nog iets over deze twee. Heb jij een bron die daar nog wel wat over zegt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Requiem19 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Putin’s machtbasis bestaat bij de gratie van het beeld van een masculine sterke leider.

Dat was hij gisteren niet. Hij kon niet voorkomen dat een privéleger Russisch gebied in nam en op weg was naar Moskou. Hij kon het zélf niet oplossen, maar had een hulpje nodig die hij zelf als minderwaardig ziet. En niet te vergeten het ultieme zwaktebeeld: hij vluchtte.

Het publieke beeld van Putin en zijn grip op Rusland is gisteren radicaal veranderd.
Maandag staat er weer een 'sterke' Putin die wat zuiveringen doorvoert. Er zullen wel een aantal militairen in Rostov on Don 'vervangen' worden. Eenheden die volgens de geruchten de kant van Wagner gekozen hadden kunnen mss ook beter ander werk zoeken. Of dat voldoende herstelwerkzaamheden zijn om het beeld van een sterke Putin wat op te kalefateren zal nog moeten blijken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Snap er niets van, wat heeft Prigozhin nu bereikt?
Ik zie iig niets wat hij heeft gewonnen, hij heeft alleen maar verloren. Hard roeptoeteren en met de staart tussen de benen weer weglopen. Hij krijgt nu wel die aftocht maar die had hij altijd al, hij stond toch niet onder contract/ was niet in dienst van Rusland. Nu moet hij elke dag achterom kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Marc3l schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:32:
Ik zie iig niets wat hij heeft gewonnen, hij heeft alleen maar verloren. Hard roeptoeteren en met de staart tussen de benen weer weglopen. Hij krijgt nu wel die aftocht maar die had hij altijd al, hij stond toch niet onder contract/ was niet in dienst van Rusland. Nu moet hij elke dag achterom kijken.
Hij heeft ook niks bereikt, Shoigu mag blijven zitten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Marc3l schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:32:
Dat nu openlijk duidelijk is geworden dat Russische inlichtingen hier niet van af wisten, dat Rusland geen adequate reactie kon bieden en afhankelijk was van de inzetbaarheid van de Tsjetsjenen, dat Poetin afhankelijk is van zijn marionet in Belarus, dat zijn harde woorden niets betekenen, dat best wel wat troepen en hogere functionarissen niet zo loyaal zijn, ... dit heeft best wel wat dingen bloot gelegd.

Het persoonlijk gewin, dat moeten we nog even afwachten. Volgens mij is de deal alleen naar buiten gekomen via het Kremlin? Die zullen niet de minder-positieve details delen. Maar goed, indien Wagner niet als geheel onderdeel wordt van het Russische mod dan is dat al gewin, dan beheren ze hun inkomsten uit Afrika tenminste nog zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
Je bent niet de enige. Zo aan de oppervlakte lijkt Lukashenko de enige die winstpunten gehaald heeft gister, afgezien van Shoigu wellicht want die mag (nog) blijven.

Het zal nog even duren voordat alle rookwolken opgetrokken zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Tens schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Dat is de enige reden die ik kan bedenken voor de draai van gisteren. Waar is Mrs Prigo, of de mini Prigo's? (als die er zijn)
Dit dus, hij heeft familie, een vrouw, een dochter en een zoon als ik het goed heb. Ik kan me voorstellen dat hij als een blad aan de boom omslaat als ze die gijzelen. Aan de andere kant, als je een huurlingenleger hebt dan zal je gezin toch ook wel voldoende beveiliging hebben, zeker als je zo'n stunt gaat uithalen.

Afbeeldingslocatie: https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F1fe6889e-96e0-11eb-b066-4357071f66d7.jpg?crop=1500%2C1000%2C0%2C0&resize=618

Afbeeldingslocatie: https://static.themoscowtimes.com/image/1360/68/PHOTO-2022-08-15-11-30-27-1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door DeDooieVent op 25-06-2023 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
barrymossel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Het feit dat iemand - redelijk close - een coup leek te willen plegen. Het feit dat ze al bijna in Moskou waren. Ik zou me wel een beetje schamen als ik Poetin was.
Vooral pijnlijk is dat er helemaal niemand Moskou verdedigt. Je kan kennelijk zo doorrijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sempy schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Het zou met niet verbazen als ze van daaruit in 1x worden doorgevlogen naar een nieuwe klus in Afrika.
Heb je een bron of is er iets van bevestiging dat hij dit nog mag doen?

Volgens mij waren ze bij RU ook niet zo blij, dat de inkomsten daarvan enkel naar Wagner gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
ph4ge schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Vooral pijnlijk is dat er helemaal niemand Moskou verdedigt. Je kan kennelijk zo doorrijden.
Lijkt mij ook, maar we zullen nooit weten wat er op de achtergrond is gebeurd en gedacht. Misschien geloofden ze niet eens dat Wagner überhaupt zou doorstoten. En om nu ineens Russen te gaan bombarderen op een snelweg ging het Kremlin wellicht ook te ver.

Enorm frustrerend dat we door internet zo goed op de hoogte worden gehouden, maar eigenlijk helemaal niks weten uiteindelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Het lijkt dan zo'n aardige man, iemand met een gezin, kinderen, alles voor elkaar.. totdat je leest wat hij allemaal heeft gedaan en verantwoordelijk voor is.

Het blijft zo vaag, zoals gezegd lijken me veel mensen ontzettend aardig, maar als ze je niet meer nodig hebben of je een dreiging vinden voor hemzelf (ook al is dat niet waar), dan zit je gewoon gebakken.

Vreemde wereld blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
HollowGamer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Heb je een bron of is er iets van bevestiging dat hij dit nog mag doen?

Volgens mij waren ze bij RU ook niet zo blij, dat de inkomsten daarvan enkel naar Wagner gaan.
Geen bron, maar gezien alle huurlingen niet vervolgd gaan worden voor de rebellie, voor iedereen de beste oplossing. De harde kern van Wagner gaat vast niet meer als kanonnenvoer in het reguliere leger en dit soort figuren wil je ook niet vrij hebben rondlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDooieVent
HollowGamer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Het lijkt dan zo'n aardige man, iemand met een gezin, kinderen, alles voor elkaar.. totdat je leest wat hij allemaal heeft gedaan en verantwoordelijk voor is.

Het blijft zo vaag, zoals gezegd lijken me veel mensen ontzettend aardig, maar als ze je niet meer nodig hebben of je een dreiging vinden voor hemzelf (ook al is dat niet waar), dan zit je gewoon gebakken.

Vreemde wereld blijft het.
oa... zo raar is dat niet toch? Tenminste, ik geloof niet dat er "pure evil" bestaat, in die zin, uiteraard is Prigo een kwaadaardig varken zonder enige scrupules, maar ik geloof ook meteen dat zijn kinderen daar niets van meekrijgen en een heel ander beeld hebben van hem.

Die echte 'pure evil" dr. evil figuren zitten alleen in films denk ik serieus.

Zag ooit een documentaire over de dochter van de BTK, die herinnerde zich vooral een lieve vader. Ze lijkt overigens sprekend op hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
de eerste wisseling lijkt er aan te komen een bodyguard, lijkt een goede keuze:

[ Voor 13% gewijzigd door Tens op 25-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Tens schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:14:
de eerste wisseling lijkt er aan te komen een bodyguard, lijkt een goede keuze:

[Twitter]
Lijkt me een goede keuze, een bodyguard als minister van defensie... Goede keuze voor Oekraïne, that is...
Misschien eens wat vaker verder kijken dan m'n neus lang is... :+

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 25-06-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
barrymossel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:16:
[...]

Lijkt me een goede keuze, een bodyguard als minister van defensie... Goede keuze voor Oekraïne, that is...
Misschien was deze opmerking sarcastisch bedoeld, maar hoe bedoel je precies goede keuW voor Oekraïne? Deze man is tegenstander van de Oekraïne oorlog oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Aleksey Gennadyevich Dyumin (Russian: Алексей Геннадьевич Дюмин; born 28 August 1972) is a Russian politician serving as Governor of Tula Oblast since 2016. Previously, he served as the chief security guard and assistant of Russian president Vladimir Putin before being promoted to lead the Russian military's Special Operations Forces, where he oversaw the annexation of Crimea in 2014. The following year, he became Deputy Minister of Defense.[1] He holds the rank of lieutenant general and was awarded the title of Hero of the Russian Federation.[2]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aleksey_Dyumin

Hij is wat meer dan alleen "de bodyguard" (men denkt waarschijnlijk aan Kevin Costner)

[ Voor 2% gewijzigd door duvekot op 25-06-2023 11:32 . Reden: Laatste zin afgekapt in de quote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Iemand enig idee wat de rol gaat zijn van Wagner in Belarus. Ome Luka helpen de bevolking er onder te houden. Ome Luka uit het raam te duwen? Richting Kiev optrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TrailBlazer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:33:
Iemand enig idee wat de rol gaat zijn van Wagner in Belarus. Ome Luka helpen de bevolking er onder te houden. Ome Luka uit het raam te duwen? Richting Kiev optrekken?
Geen. Wagner gaat naar Afrika en Prigozhin naar Belarus. Ik weet niet hoe hij daar in z'n eentje iets moet uithalen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het feit dat dit doorgaat duidt er toch wel op dat het exit Wagner is mbt inzet in Oekraïne. Logisch ook, het vertrouwen komt niet meer terug.

Ook leuk
Het was dan wellicht een beetje een anticlimax gisteren, maar er is niettemin behoorlijk wat schade gedaan aan de russische oorlogsmachine. rusland lijkt zo een aanvalsmacht van 25k kwijt te zijn. Plus nog de nodige helikopters, een vliegtuig, en een oliedepot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:33:
We don't know. Sommige zeggen inderdaad dat hij de opvolger wordt, maar andere zeggen weer dat hij erna verbannen wordt. Andere zeggen weer dat het een voorop plan was, aangezien RU niet zo heel lang geleden kernwapens naartoe hebben gebracht, en deze nu door een 'dochter-land' kunnnen worden gebruikt, en zij zo buiten schot blijven. Oh, en inderdaad vanuit daar oprukken naar Kiev, of daar een leger opzetten.

M.a.w. de wildste theorieën en verhalen. Maar eigenlijk heeft niemand een idee. Vooral mensen in UA zijn bang op Reddit, dat deze uitslag/overeenkomst, nogal nadelig kan zijn voor hun land.

Terecht overigens, want we weten het gewoon niet. De enige die het weten zijn de Krim en die gast zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
downtime schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Geen. Wagner gaat naar Afrika en Prigozhin naar Belarus. Ik weet niet hoe hij daar in z'n eentje iets moet uithalen.
Blijf me herhalen, sorry. Maar weten we zeker dat Wagner naar Afrika gaat? Wellicht krijgt RU nu controle over hun, en dus de inkomens daarvan. Ze moeten immers een overeenkomst tekenen dat ze zich aansluiten bij het leger.

Ik heb namelijk geen enkel bericht gezien over de (verdere) betaling van de Wagner baas naar zijn mannen toe. Vraag mij hardop af hoe lang dat ook goed blijft gaan.. die gasten hebben niet echt veel te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Was dit geen exit strategie van de wagner groep? Dat men het dermate zwart inzag voor het verdere verloop van de oorlog dat men dit theater heeft opgezet? Nu is de boel gered door belarus en kan wagner daar terecht... of gewoon naar afrika. Zonder gezichtsverlies van het strijdtoneel.... en putin kan het uitzoeken verder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
En hoe ver zijn de troepen van Kadrov gekomen .... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HollowGamer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Blijf me herhalen, sorry. Maar weten we zeker dat Wagner naar Afrika gaat?
Zoals ik het gisteren begreep maakt de deal onderscheid tussen verschillende groepen. Wie voor het MOD wil tekenen en niet actief deelnam aan de "coup" gaat gewoon als onderdeel van het leger naar Oekraine.
De rest gaat naar Afrika en daar zullen ze waarschijnlijk wel als Wagner PMC blijven functioneren. Komt erop neer dat Wagner mag blijven bestaan maar dat ze Rusland niet meer in komen.

Maar aangezien er gisteren heel veel dingen gezegd zijn houd ik ook een slag om de arm. Misschien zit het uiteindelijk toch weer heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

De Wagner verplaatsingen zullen gevolgd worden dus als men in Wit Rusland neergezet wordt zal UKR daar hopelijk tijdig van op de hoogte zijn. Wagner weet wel hoe ze het moraal van de Wit Russische soldaat daar op kunnen krikken. Een paar maal de hamer gebruiken en de soldaten luisteren wel :X

Ome Luka kan gelijk afstand doen van zijn nieuwe speeltje aan iemand zonder enige moraal... Dus het beste wat kan gebeuren is inderdaad een opsplitsing naar reguleer leger en Afrika.

De mensen welke gister op flight radar stonden of welke loyaliteit aan Wagner bekende zullen door Putin onthouden worden. Dat krijgt de komende tijd vast een staartje.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Putin stond gisteren zelf op Flightradar. Als-ie consequent is dan treedt-ie af of komt hij te dicht bij een openstaand raam.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sh4d0wman schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:01:
De Wagner verplaatsingen zullen gevolgd worden dus als men in Wit Rusland neergezet wordt zal UKR daar hopelijk tijdig van op de hoogte zijn. Wagner weet wel hoe ze het moraal van de Wit Russische soldaat daar op kunnen krikken. Een paar maal de hamer gebruiken en de soldaten luisteren wel :X

Ome Luka kan gelijk afstand doen van zijn nieuwe speeltje aan iemand zonder enige moraal... Dus het beste wat kan gebeuren is inderdaad een opsplitsing naar reguleer leger en Afrika.

De mensen welke gister op flight radar stonden of welke loyaliteit aan Wagner bekende zullen door Putin onthouden worden. Dat krijgt de komende tijd vast een staartje.
Het enige wat naar Belarus zal verhuizen is denk ik het Wagner kantoor, gezien die nu uit St. Petersburg weg moet.
De soldaten zullen ongetwijfeld direct doorgaan naar de wingebieden in Afrika.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
Spotmatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:07:
Putin stond gisteren zelf op Flightradar. Als-ie consequent is dan treedt-ie af of komt hij te dicht bij een openstaand raam.
Misschien, maar zoals de gevluchte Gleb Karakulov al aangaf, hij reist per trein. Dat vliegtuig is een decoy.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
AD en nu.nl berichten allebei over dat Prigozhin nog nergens gezien is en dat hij niks van zich laat horen. Ben benieuwd of we überhaupt nog van hem gaan horen... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Dat is inderdaad een mogelijke hypothese. Waar ik me aan stoor is dat jij dit zo zeker denkt te weten. Bijvoorbeeld de MIVD werkt met gradaties hoe zeker de analist is over de authenticiteit, en bij die van jou zluden ze niet stellen zeer zeker. De komende tijd zal pas blijken hoe sterk Poetin in het zadel zit.

Mijn take: ik weet het niet zeker maar ik nijg naar sterk. Waarom?
  • Omdat hij Prigozhin lijkt te hebben kunnen chanteren om rechtsomkeert te maken. Bij een overeenkomst moet je kijken wie er het beste van af komt.
  • Dit met nauwelijks bloedvergieten.
  • Russische elite kent twee hoofdsteden: Moskou en St Petersburg. Die zijn onaangetast. Poetin's inner circle blijft blij. En die hebben het meest te verliezen (en winnen) bij deze oorlog. (Nee, het gaat niet goed, ze volgen vooralsnog doubling down script.)
  • Iemand met zo'n sterk leger is het mislukt; dan gaat het de figuren bij Bilhorod ook niet lukken. Of waar dan ook.
  • Kijk naar mislukte couppogingen in verleden (Erdoğan bijvoorbeeld); de zittende macht komt er vaak sterker uit?
Zeker weet ik het absoluut niet, ik denk dat we het de komende tijd in de gaten moeten houden en letten op signalen.

Dat hij is gevlucht naar een veilige bunker vind ik trouwens geen teken van zwakte. Althans, ja, wij in het Westen zien dat misschien zo. Maar dat is geheel irrelevant; het gaat er om hoe de Russischeelite het ziet. Het volk volgt wel. Een koning is trager dan een paard, die kan deze niet zelf te grazen nemen. Poetin was fysiek veilig voor Prigozhin, al had hij wel Moskou aangevallen. Ik zie het dan ook als strategisch slimme zet. Helaas is Poetin daar goed in, hij is als een ijskonijn de onderhandelingen ingegaan.

PS: Luka schijnt goede vriend te zijn van beide kemphanen. Dat maakt zo iemand tot een mogelijk steutelpersoon voor een oplossing. Sinds ik dat detail weet (en Luka is gebaat bij goede afloop oorlog plus Poetin zadel en stabiele grote suikeroom Rusland) vind ik de keuze voor Luka als onderdeel van onderhandelingen of bemiddelaar (ik wist niet dat-ie dat kon joh :+) zo gek nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 25-06-2023 12:28 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:11 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

*knip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:12 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
CNN journalisten geloven dat Putin Prigozhin wil laten vermoorden in Belarus volgens dit United 24 Telegram bericht.
Ik weet het, er wordt een hoop geroepen.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
mir4dor schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:33:
CNN journalisten geloven dat Putin Prigozhin wil laten vermoorden in Belarus volgens dit United 24 Telegram bericht.
Ik weet het, er wordt een hoop geroepen.
Ik denk dat niemand ook maar enigszins verbaasd is als Prigozhin volgende week met twee schoten in z'n nek zelfmoord heeft gepleegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Jerie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:18:
[...]
• Kijk naar mislukte couppogingen in verleden (Erdoğan bijvoorbeeld); de zittende macht komt er vaak sterker uit?[/list]
Deze is niet mislukt. Deze is afgebroken na onderhandelingen. Prigozhin is van zijn idee afgepraat. Wat het bewijst is dat de weg naar Moskou open ligt voor iedereen die het wil pakken als men een leger meeneemt. En een paar bulldozers.

Daar komt bij dat er nog een "main event" speelt wat voor de Russen echt niet goed gaat. De macht die Putin had wordt gewoon verder afgekloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

asing schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Deze is niet mislukt. Deze is afgebroken na onderhandelingen. Prigozhin is van zijn idee afgepraat. Wat het bewijst is dat de weg naar Moskou open ligt voor iedereen die het wil pakken als men een leger meeneemt. En een paar bulldozers.

Daar komt bij dat er nog een "main event" speelt wat voor de Russen echt niet goed gaat. De macht die Putin had wordt gewoon verder afgekloven.
Prigozjin heeft zijn positie verspeeld, en is zijn priveleger kwijt.
Vind ik tamelijk mislukt. Uiteraard heeft Poetin ook de nodige averij opgelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat Prigozjin de couppoging als geslaagd ziet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
stylezzz schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:51:
Was dit geen exit strategie van de wagner groep? Dat men het dermate zwart inzag voor het verdere verloop van de oorlog dat men dit theater heeft opgezet? Nu is de boel gered door belarus en kan wagner daar terecht... of gewoon naar afrika. Zonder gezichtsverlies van het strijdtoneel.... en putin kan het uitzoeken verder.
Ze staan niet onder contract met Rusland, het is een zelfstandig leger. Als mijn opdrachtgever niet de juiste input kan geven dan kan ik mijn werk ook niet doen. Dus volgens mij konden ze al gewoon weglopen met deze reden. Ander voordeel is dan dat je de bal bij Putin legt. Gooi de legertop eruit en geef mij beter materiaal/support of we kunnen ons werk niet doen en wij gaan er vandoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Boudewijn schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Prigozjin heeft zijn positie verspeeld,
Volgens berichten uit het Kremlin
en is zijn priveleger kwijt.
is dat zo? Russian MOD wil graag dat ze voor hen tekenen, maar het is maar de vraag of dat gebeurt. Zijn Africa en Syria business zal toch geen onderdeel van de deal zijn
Vind ik tamelijk mislukt.
succes is anders idd, maar we weten nog erg weinig. Nog leven is op zich ook een succes.
Uiteraard heeft Poetin ook de nodige averij opgelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat Prigozjin de couppoging als geslaagd ziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Boudewijn schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Prigozjin heeft zijn positie verspeeld, en is zijn priveleger kwijt.
Vind ik tamelijk mislukt. Uiteraard heeft Poetin ook de nodige averij opgelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat Prigozjin de couppoging als geslaagd ziet.
Als het 1 juli was geworden moesten alle Wagners bij de MOD tekenen en was hij dus Wagner kwijt.
Nu mag hij zijn hoofdkwartier naar Minsk verplaatsen en met de tig 1000’en militairen blijven spelen in Afrika.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
asing schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Dit is de Westerse bril :) ik wil het graag geloven!

Hoe zien de Russen het? En met 'de Russen' moet je ook nog onderscheid maken 1) de Russische elite 2) de gewone Rus. Want groep #2 heeft van oudsher niets in de melk te brokkelen.

Ten tweede, wie heeft er een leger zo sterk als Wagner, waarbij het Russische leger niet eerder optreed?

Ik vind het ook niet zo'n bijzonder sterk beargumenteerde stelling 'De macht die Putin had wordt gewoon verder afgekloven.' Want het zegt niets inhoudelijks, in hoeverre dan?

Als we recent naar Erdogan kijken, wat was zijn actie? Resoluut heeft hij alle elementen waar hij ook maar enigszins over twijfelde gezuiverd (OK, niet allemaal vermoord ...)

Ik ben van mening dat je in een situatie als deze uit moet gaan van scenario's, en die uit moet werken. En dan moet je er zoals de MIVD doet inderdaad kwalificatie aan geven hoe waarschijnlijk ze zijn (en dat is niet eenvoudig). In de security branch gebruiken we CVSS scores bij rapporten, ook zo'n rommeltje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sempy
Voor de liefhebbers van Veldheren, de heren hebben een extra aflevering online gezet over de gebeurtenissen van afgelopen dagen met Wagner.

https://podcastluisteren.nl/pod/Veldheren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:07
Ik denk dat we er nog eindeloos kunnen over de debateren over wat er nu eigenlijk gebeurd is. Wij als buitenstaander zullen nooit echt weten wat er daar nu precies is afgesproken, zeker omwille dat wat er naar buiten komt geen enkel vorm van logica lijkt te bieden aan de hand van de acties. De exit strategie van Wagner duid ik dan op.

Wellicht zijn er maar een handvol mensen die echt weten wat er gebeurt is laat staan dat wij als armchair general kunnen weten wat er is gebeurt. We hebben gewoon niet genoeg info om een concrete conclusie te kunnen maken. Vergelijk het met een ijsberg, waar je enkel de top ziet en al het onderliggende niet.

Het enige waar ik verder op hoop, is wat er nog verder gebeurt gunstig is voor UA.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@Requiem19 Oké, dit is niet persoonlijk, maar ik ga elk argument uit elkaar trekken. Gezien je nogal veel plusje hebt gehad zullen veel mensen het waarschijnlijk met je eens zijn. Een van de doelen van deze post is vooral om in kaart te krijgen waarom en op welke argument.
Complexe plannen gaan makkelijk fout, dus inderdaad, we moeten niet te complex denken. Maar dat men "zomaar iets doet" lijkt me ook niet juist.
1. Welke plan?
2. Putin is juist zeer machtig in eigen land. Goedkeuring verlenen is juist een teken van zwakte omdat je dan op andere moet wachten. Een machthebber zal opdracht geven tot het bedenken van een plan
3. In welke mate is aanzien belangrijk? Aanzien is namelijk relatief makkelijk te herstellen als je macht hebt.

(Een counter-counter-argument zou zijn dat we hierbij uitgaan dat Poetin macht heeft om mee te beginnen, maar ik zie niet in hoe je gebrek van macht kan onderbouwen).
Hoe? Door op magische wijze een militaire coupe te bezweren?
Hij heeft juist veel macht vertoont door zelf niet naar de onderhandel tafel te gaan.
In een machtspel bestaat zoiets als vertrouwen niet. Daarom is een belofte in een machtspel ook niks waard.
Persoonlijk? Nee, want hij kon vrij bewegen.
Politiek? Nee, want hij heeft geen concessies hoeven te doen
Militair? Nee, want hij krijgt juist complete eenheden erbij doormiddel van een vijandige overname.
Juist wel, in de afgelopen 24 uur hebben heleboel groepen kleur bekend. Minder twijfel => Meer zekerheid.
Alleen relevant als een andere buitenlandse land hun wilt binnenvallen. En Rusland is een nucleaire macht en dat zou afschrikking genoeg moeten zijn.
Dat roepen veel mensen al veel langer. En ik wou dat ze gelijk kregen
Eens met het eerste gedeelte, mijn speculatie was ook bedoeld om mensen te laten denken in hoe Putin zijn macht nog verder kan uitbouwen. En daarom ben ik oneens met het tweede gedeelte: De eventuele zwakte die er zou zijn is binnen 24 uur ongedaan gemaakt.
Dat is ook nooit veranderd. Achter de schermen probeert men dit continue, maar de openheid van dit intern conflict en vooral de nativiteit van één van de hoofdrolspelers is verwonderlijk.

In een machtspel gaat het vooral omdat de ene het gedrag van een ander kan veranderen. De relevante vragen zijn dan ook:

1. Welke macht dacht Prigozjin dat hij had om Poetin te laten bewegen?
2. Welke macht heeft Putin toegepast om Prigozjin te laten inkeren?
3. Welke verplaatsingen van macht heeft plaats gevonden? Op militair/politiek/persoonlijk/relationeel/etc niveau?

En misschien één die onderbelicht blijft:
4. Welke andere hoofdrolspelers hebben we niet gezien?

Zoals @Requiem19 aangaf en waar ik het volledig mee eens ben: Het is geen 8 dimensionaal schaak.
Die ~24 uur was alleen heel erg afwijkend van wat we als de norm beschouwen, maar een zeer complex vooropgezet plan is makkelijk te ontregelen. En toeval op dat niveau wijst op een hoeveelheid onkunde dat machtsbehoud nooit mogelijk kan zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
DevWouter schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:12:

En misschien één die onderbelicht blijft:
4. Welke andere hoofdrolspelers hebben we niet gezien?
Shoigu natuurlijk. En Gerasimov.

De onderhandeling of wat het ook was, gebeurde tussen 2 partijen en Putin zat daar niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Shoigu natuurlijk. En Gerasimov.

De onderhandeling of wat het ook was, gebeurde tussen 2 partijen en Putin zat daar niet bij.
Dat is als je er vanuit gaat dat we een volledig beeld hebben. Welke kans mij precies 0 lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Maar Shoigu zit daar toch altijd al voor spek en bonen? Ik bedoel; iedereen weet toch dat het een spreekpop is van Poetin?

Overigens wel benieuwd wat de Tsjetsjenen gaan doen. Die hebben toch ook gezien dat de weg naar Moskou vrij is om te nemen met niemand meer in hun rug.

[ Voor 38% gewijzigd door xzaz op 25-06-2023 15:04 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de persdienst van de Wagner-groep kan Prigozjin momenteel niet ingaan op vragen van journalisten. "Hij groet iedereen en zal vragen beantwoorden wanneer hij een fatsoenlijke verbinding heeft", zegt de persdienst tegen de Russische nieuwssite RTVI.
Een fatsoenlijke verbinding? :? De voorbije weken/maanden was hij niet van het scherm weg te slaan, zelfs tot in het centrum van de hel - Bachmoet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2023 15:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:04:
[...]
Een fatsoenlijke verbinding? :? De voorbije weken was hij niet van het scherm weg te slaan, tot in het centrum van de hel - Bachmoet...
Misschien zit ie ergens in Siberië >:) kan me voorstellen dat de 4g dekking niet overal al te denderend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:20
mir4dor schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Misschien zit ie ergens in Siberië >:) kan me voorstellen dat de 4g dekking niet overal al te denderend is.
onzin, ik heb een klant met een lokatie in Siberië en via Citrix werkt dat prima. niet zo snel als in NL maar je hebt voor een beetje spraak al amper wat nodig. dat loopt echt in de kilobits.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Zwelgje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:11:
[...]

onzin, ik heb een klant met een lokatie in Siberië en via Citrix werkt dat prima. niet zo snel als in NL maar je hebt voor een beetje spraak al amper wat nodig. dat loopt echt in de kilobits.
Excuses, had sarcasme tags moeten gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me wel voorstellen dat een hoge dosis polonium slecht is voor de elektronica/verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Marc3l schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:06:
[...]

Ze staan niet onder contract met Rusland, het is een zelfstandig leger. Als mijn opdrachtgever niet de juiste input kan geven dan kan ik mijn werk ook niet doen. Dus volgens mij konden ze al gewoon weglopen met deze reden. Ander voordeel is dan dat je de bal bij Putin legt. Gooi de legertop eruit en geef mij beter materiaal/support of we kunnen ons werk niet doen en wij gaan er vandoor.
Ik denk dat dit wel erg simpel gesteld is. Als prigozjin een appje naar putin had gestuurd van 'ik stop ermee, dit word niks meer' dat dit niet in goede aarde was gevallen. Er zijn er voor minder een kopje thee geserveerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
stylezzz schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat dit wel erg simpel gesteld is. Als prigozjin een appje naar putin had gestuurd van 'ik stop ermee, dit word niks meer' dat dit niet in goede aarde was gevallen. Er zijn er voor minder een kopje thee geserveerd.....
Dus deze actie was beter? ;)

Wellicht inderdaad te simpel maar je hebt wel een meer valide reden (en bluffen om te kijken wat de reactie is en hand daarvan nog een beslissing te nemen) dan dit plan als het exit scenario.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]
Een fatsoenlijke verbinding? :? De voorbije weken/maanden was hij niet van het scherm weg te slaan, zelfs tot in het centrum van de hel - Bachmoet...
In de Goelag schijnt de verbinding erg slecht te zijn...

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Marc3l schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Dus deze actie was beter? ;)

Wellicht inderdaad te simpel maar je hebt wel een meer valide reden (en bluffen om te kijken wat de reactie is en hand daarvan nog een beslissing te nemen) dan dit plan als het exit scenario.
Dat zal de tijd uitwijzen. Als we na gisteren nooit meer iets van prigozjin vernemen dan denk ik dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Dat zal de tijd uitwijzen. Als we na gisteren nooit meer iets van prigozjin vernemen dan denk ik dat niet ;)
Hij is nu gedegradeerd tot useful idiot. Vanuit Belarus, of waar hij ook zit, heeft hij minder invloed. Als hij nog een keer z'n bek opentrekt of politieke aspiraties maakt dan is-ie dood. Dat is denk ik de deal geweest, en daarom is hij stil. Wij kennen hoe dan ook niet alle details van de overeenkomst. En niet alles in een overeenkomst is wat het lijkt. En er zijn dingen die er in staan ('beloftes) die niets waard blijken te zijn.

*knip* dergelijke grafische en extreme speculaties mag je achterwege laten

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]
Cel met een kooi van Faraday :P kom op zo moeilijk is het niet te bedenken. Misschien is hij wel door commando's bij z'n nekvel gegrepen. We weten het niet.

Wat we wel weten: zelfs Navalny kan nog met de buitenwereld communiceren. En kritiek uiten. Ik vind dat hoogst opmerkelijk.

Maar misschien is het dat niet. Misschien werkt het hetzelfde als dat je ipv internet blokkeren het zodanig vertraagd dat het nauwelijks meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Geen Putin live, maar een woensdag opgenomen interview, veelzeggend.
Je zou verwachten dat juist vandaag het volk toespreken de onrust wat weg zou kunnen halen
(direct linken uit nos liveblog werkt niet, dus zo maar)
Poetin verschijnt op staatstelevisie, interview eerder opgenomen

De Russische president Poetin is voor het eerst sinds de chaos van gisteren verschenen op de Russische staatstelevisie, al deed hij dat in een interview dat volgens staatspersbureau TASS afgelopen woensdag al is opgenomen. In het gesprek gaat het dan ook op geen enkele manier over de muiterij van Jevgeni Prigozjin en zijn Wagner-groep.

"We hebben het gevoel dat we, vanzelfsprekend, in de positie zijn om alle plannen die we hebben te implementeren", zei Poetin onder meer in het korte interview. "Het gaat dan over de verdediging van het land, de 'speciale operatie' en de gehele economie."

De Russische staatstelevisie vermeldde dat het interview is afgenomen na een bijeenkomst met nieuwe militairen. Zo'n bijeenkomst heeft voor zover bekend inderdaad voor het laatst op woensdag plaatsgevonden, ruim twee dagen voordat een razende Prigozjin vanuit Rostov aan de Don naar Moskou trok.

Opvallend genoeg heeft het Russische ministerie van Defensie het in zijn dagelijkse briefing vandaag ook op geen enkele manier over de rebellie van Prigozjin. En dat terwijl kritiek op de legertop reden voor de Wagner-baas was om op te trekken naar Moskou. Prigozjin steekt zijn haat voor minister Sjojgoe van Defensie en stafchef Gerasimov al tijden niet onder stoelen of banken. Vlak voor de Wagner-colonnes begonnen aan hun tocht naar Wagner, beschuldigde Prigozjin Gerasimov er woedend van dat hij zijn Wagner-troepen had aangevallen, kort na overleg met Sjojgoe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25
Heel bijzonder allemaal. Mijn persoonlijke analyse adhv de huidige beschikbare informatie:

- De aanval is soms de beste verdediging. Prigozhin stond met z'n rug tegen de muur door de eis van het MoD dat Wagner onderdeel van het Russische leger moest worden. Daarmee zou hij z'n eigen prive leger en z'n positie kwijt zijn, en natuurlijk z'n inkomen.

- Wat doe je dan? Blijkbaar gaf Putin niet thuis, die vind het wel prima dat Wagner en het leger elkaar scherp houden. Toen heeft Prigozhin er blijbaar voor gekozen om in de aanval te gaan. Of de aanval van het leger op Wagner wel of niet een false flag is weten we niet, het kan een escalatie in de onderhandelingen zijn geweest, of idd een false flag om tot aanval over te gaan door Wagner zelf.

- Hij heeft er daarbij wel heel goed opgelet om alleen het leger en de legertop aan te vallen, en niet Putin zelf. Toen Putin echter aangaf, zonder hem direct bij naam te noemen overigens, dat iedereen die aan het muiten was een backstabber is en gestraft zal worden, werd z'n positie wat wankel. Hij had ws gehoopt dat Putin mee zou gaan in z'n verhaal over de legertop die Putin verkeerd had geinformeerd, en een vijand van het Russische volk is. Maar Putin ging daar dus niet in mee.

- Toen moest hij onderhandelen over z'n toekomst. Doordat hij wel druk kon en bleef zetten had hij op dat moment wel een redelijke onderhandelingspositie. Nu heeft hij daarmee zichzelf en z'n prive leger vrijheid weten te uitonderhandelen, en soort van een nieuw eigen landje erbij gekregen, waar hij mss z'n politieke of militaire aspiraties kan uitspelen. Maar natuurlijk wel allemaal onder controle van Putin.

- Het liefst had hij natuurlijk gehad dat de legertop verdween en dat hij en z'n vrienden daar zouden komen, maar dat ging Putin niet doen, teveel macht op 1 plek. Nu dus second best result, geen straf maar een eigen land om mee te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tens schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:19:
Geen Putin live, maar een woensdag opgenomen interview, veelzeggend.
Je zou verwachten dat juist vandaag het volk toespreken de onrust wat weg zou kunnen halen
(direct linken uit nos liveblog werkt niet, dus zo maar)

[...]
Dit is toch raar? Vrijdag was het nog hel en verdoemenis voor de coupplegers en nu is het net of er niks gebeurd is. Waar is Putin??

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

evilution schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Dit is toch raar? Vrijdag was het nog hel en verdoemenis voor de coupplegers en nu is het net of er niks gebeurd is. Waar is Putin??
Ik hoorde geruchten dat hij met Lukashenko in Ankara zit. Geen idee of het ook echt waar is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
evilution schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Ja waar is iedereen? Het ging zo hard dit weekend en daarbij was ik buitenshuis dus kon sowieso niet alles volgen.
Prigozhin spoorloos, Putin ook. Shoigu en hoe heet die ander waren gevlucht?
Al weten we eigenlijk niets, ik ben nog aan het nagenieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:15
Ondertussen in China
Terwijl het wereldnieuws zaterdag beheerst werd door de opmars van de Wagner-huurlingen naar Moskou, vond de Chinese staatsmedia een brief die president Xi schreef aan Pairi Daiza belangrijker. Daarin heeft hij het over de vriendschapsbanden en over de panda’s. In dezelfde staatsmedia is de opmars van Wagner-huurlingen zaterdag een fait divers.
https://m.gva.be/cnt/dmf20230625_95097031

Edit : Misschien handig dat ik het even vermeld. Pairi Daiza is een dierenpark in het Belgische Cambron-Casteau. En ze hebben dus panda's in hun collectie.

[ Voor 15% gewijzigd door Arator op 25-06-2023 17:31 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Jerie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Hij is nu gedegradeerd tot useful idiot. Vanuit Belarus, of waar hij ook zit, heeft hij minder invloed. Als hij nog een keer z'n bek opentrekt of politieke aspiraties maakt dan is-ie dood. Dat is denk ik de deal geweest, en daarom is hij stil. Wij kennen hoe dan ook niet alle details van de overeenkomst. En niet alles in een overeenkomst is wat het lijkt. En er zijn dingen die er in staan ('beloftes) die niets waard blijken te zijn.

*knip*
De hypothese is dan dat Prigozhin dermate onder druk is gezet dat-ie van gung-ho naar poeslief is verworden. Ik zou maar eens uitzoeken hoe het met z'n gezinnetje gaat. Ik weet van mezelf in ieder geval wel dat dat mijn zwakte is... en dan met name m'n kinderen...
Beloftes van Poetin zijn sowieso niks waard. Daarom is het sluiten van zo'n deal ook op zijn minst vreemd. Je kunt geen deals met Poetin maken tenzij je iets hebt waarmee je het kan forceren (Putin zijn dochter gekidnapt bij wijze van). Elk andere deal zonder iets achter de hand is gegarandeerd een dolk (raam/polonium/zelfmoord) in de rug, zo werkt het in Rusland. Eten of gegeten worden.

Dat hij afstand heeft gedaan van zijn troepen en nu naar een vazalstaat van Poetin is verscheept belooft weinig goeds voor zijn gezondheid, als daar nog sprake van is.

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
speculatie over kernwapens hoort hier niet thuis. Het artikel ging daar ook niet over

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Als je moet kiezen tussen 2 kwaden, dan nog liever Putin die over de nukes gaat dan die Wagner gast. Die laatste is de reïncarnatie van De Duivel.

Als ie ze had in Bachmoet, had ie op zeker de kleine tactische varianten gebruikt daar.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 25-06-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
*knip* oorspronkelijke post is weggehaald, kernwapensdiscussie gaan we hier niet opnieuw starten

[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
*knip* oorspronkelijke post is weggehaald, kernwapendiscussie hoort heir niet thuis

[ Voor 40% gewijzigd door polthemol op 26-06-2023 08:19 ]

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Aub geen gespeculeer over kernwapens

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:28
Ik krijg steeds meer de indruk dat prigo gisteren zijn pensioenaanvraag gedaan heeft.

Misschien is dit de gebruikelijke manier bij Russische warlords?

En nu is putin een beetje boos omdat het bij hem waarschijnlijk nooit zal lukken om van een rustig pensioen te genieten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Het was een leuk filmscript maar ik wil de Russen aanraden voortaan eens normaal te gaan doen. Deze hele shitshow was nog niet eens niveau kleuterschool. Deze spierballenshit is een beschamende vertoning, elk serieus land onwaardig.

Maar ik kijk er wellicht te serieus naar en moet accepteren dat een groot deel van de wereld gewoon te achterlijk is om te poepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:41
Spotmatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:57:
Het was een leuk filmscript maar ik wil de Russen aanraden voortaan eens normaal te gaan doen. Deze hele shitshow was nog niet eens niveau kleuterschool. Deze spierballenshit is een beschamende vertoning, elk serieus land onwaardig.

Maar ik kijk er wellicht te serieus naar en moet accepteren dat een groot deel van de wereld gewoon te achterlijk is om te poepen.
??? Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen maar ik denk dat je geen idee hebt van wat zich hier heeft afgespeeld:

Prigozhnin was al langer bezig een te grote machtsfactor te worden voor Putin en een bedreiging voor zijn positie. Voorafgaand aan zijn mars naar Moskou zijn er al diverse aanwijzingen geweest dat dit zo was en dat de macht van de Wagner groep ingeperkt moest worden en dat er zeker geen ongelimiteerde middelen Prigozhin's kant op moesten komen. Prigozhnin heeft hier een grote mond over opengetrokken en zijn eigen positie overschat. Hoe de deal met Lukashenko nu tot stand is gekomen is mij nog even een raadsel. Luka en Putin zijn volgens mij niet de grootste vrienden, integendeel maar al jaren tot elkaar veroordeeld. Ik denk dat dit gewoon rationeel voor Putin een ok deal is: De dreiging van Prigozhin woog niet op tegen wat de Wagner groep voor hem kon bereiken. In the end vechten ze met dezelfde wapens en heeft de Wagner groep beperkte meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

bszz schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:08:
[...]

??? Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen maar ik denk dat je geen idee hebt van wat zich hier heeft afgespeeld:
Dat snap ik allemaal wel, als je het feitelijk uitlegt. Maar het gaat mij erom dat dit soort kinderachtig speeltuingedoe onbestaanbaar is in een groot deel van de westerse wereld. Spierballentaal, grote bek, hersenloosheid... het is niet onze cultuur zal ik maar zeggen.

Ik ben elke dag weer verbaasd welke beschamende infantiliteit ze nu weer tentoonspreiden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Spotmatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Spierballentaal, grote bek, hersenloosheid...
Trump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Spotmatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Dat snap ik allemaal wel, als je het feitelijk uitlegt. Maar het gaat mij erom dat dit soort kinderachtig speeltuingedoe onbestaanbaar is in een groot deel van de westerse wereld. Spierballentaal, grote bek, hersenloosheid... het is niet onze cultuur zal ik maar zeggen.

Ik ben elke dag weer verbaasd welke beschamende infantiliteit ze nu weer tentoonspreiden.
Je moet het ook wel in context zien: nst6ldr in "Het kleine oorlogsmemestopic"

In andere woorden, dit valt niet met een westers land te vergelijken. Er zijn ook maar weinig maffiastaten van deze orde.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
olafmol schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:33:
Heel bijzonder allemaal. Mijn persoonlijke analyse adhv de huidige beschikbare informatie:

- De aanval is soms de beste verdediging. Prigozhin stond met z'n rug tegen de muur door de eis van het MoD dat Wagner onderdeel van het Russische leger moest worden. Daarmee zou hij z'n eigen prive leger en z'n positie kwijt zijn, en natuurlijk z'n inkomen.

- Wat doe je dan? Blijkbaar gaf Putin niet thuis, die vind het wel prima dat Wagner en het leger elkaar scherp houden. Toen heeft Prigozhin er blijbaar voor gekozen om in de aanval te gaan. Of de aanval van het leger op Wagner wel of niet een false flag is weten we niet, het kan een escalatie in de onderhandelingen zijn geweest, of idd een false flag om tot aanval over te gaan door Wagner zelf.

- Hij heeft er daarbij wel heel goed opgelet om alleen het leger en de legertop aan te vallen, en niet Putin zelf. Toen Putin echter aangaf, zonder hem direct bij naam te noemen overigens, dat iedereen die aan het muiten was een backstabber is en gestraft zal worden, werd z'n positie wat wankel. Hij had ws gehoopt dat Putin mee zou gaan in z'n verhaal over de legertop die Putin verkeerd had geinformeerd, en een vijand van het Russische volk is. Maar Putin ging daar dus niet in mee.

- Toen moest hij onderhandelen over z'n toekomst. Doordat hij wel druk kon en bleef zetten had hij op dat moment wel een redelijke onderhandelingspositie. Nu heeft hij daarmee zichzelf en z'n prive leger vrijheid weten te uitonderhandelen, en soort van een nieuw eigen landje erbij gekregen, waar hij mss z'n politieke of militaire aspiraties kan uitspelen. Maar natuurlijk wel allemaal onder controle van Putin.

- Het liefst had hij natuurlijk gehad dat de legertop verdween en dat hij en z'n vrienden daar zouden komen, maar dat ging Putin niet doen, teveel macht op 1 plek. Nu dus second best result, geen straf maar een eigen land om mee te spelen.
Denk dat je dichtbij zit.
Maar waar is Prigozhin nu, wordt Wagner ontwapend, of gaat de hele groep met materieel naar Belarus? (het leger van Belarus stelt weinig voor; is het dan het sterkste leger Belarus?) Wordt Luka hiermee nu uitgerangeerd? Waar is Putin? vragen vragen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
olafmol schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:33:

Landje? Welk “landje” heeft hij dan gekregen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
Toch wel bijzonder, mogelijk worden de burgers wakker en is het inderdaad echt nog niet over.

Wagner inruilen voor Putin wordt het dan weer niet beter van natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Op zich is er 1 ding dat ik niet helemaal begrijp: Hoe kan Turkije aangeven dat het in deze Rusland steunt terwijl het gelijktijdig ook deel uitmaakt van de NAVO?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de opstand van Wagner betrapte ik mezelf op enige sympathie voor de groep, omdat ze aan de poten van de Russische macht gingen zagen, maar we mogen uiteraard niet vergeten dat die groep vooral bekend is voor de gruwelijkste misdaden in Oekraïne, Syrië en Afrika en dat het voor een groot deel uit criminelen bestaat. Maar goed, "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" of zoiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Amphiebietje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:56:
Op zich is er 1 ding dat ik niet helemaal begrijp: Hoe kan Turkije aangeven dat het in deze Rusland steunt terwijl het gelijktijdig ook deel uitmaakt van de NAVO?
Heeft Turkije dat daadwerkelijk gezegd? V.z.i.w. was er vanuit het Kremlin een persbericht naar buiten gebracht dat ze gebeld hadden met Turkije, en dat Turkije heb steunt.
Maar zoals we weten, kan het Kremlin alleen maar leugens verspreiden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel zijn ze neutraal maar Erdogan heeft sympathie voor Poetin omdat het ook een dictator is en met deze poging tot straatsgreep heeft Erdogan een déjà-vu-gevoel wat de sympathie nog kan vergroten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Choose your darlings...

Ik denk dat er weinig positieve gevoelens waren bij een succesvolle coup door prigozhin. Dus in die zin is 'ik steun Putin tegen prigozhin, maar niet tegen Oekraïne' nieteens heel ver gezocht.

In geval van Turkije zijn een paar extra vraagtekens wel op zijn plek.
Pagina: 1 ... 43 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: