Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:40:
- "Goedemorgen Pim, fijn dat je er weer bent. Heb je een goed weekend gehad?"
- "Ja hoor, ik heb Rusland gebinched".
Script is al klaar. Casting kan beginnen. Titel: The death of Stalin Putin.

Lijkt er trouwens op dat Pim morgen rustig van het weekend kan genieten. Want deze hypetrain is voorbij. Er zal nog steeds nieuws zijn maar het momentum met liveblog (zoals toen COVID net was 'uitgebroken') is verdwenen. Gelukkig, maandag weer aan het werk.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Maar ik twijfel er echt aan of Putin en zijn prive leger, geen wraak gaan nemen op iedereen die dit steunde.

Putin is een sluwe vos, hij heeft ons jaren domgemaakt en uiteindelijk deed hij gewoon invallen en allemaal andere dingen zoals grenzen afpakken.

Denk dat een vriendelijk gesprek altijd met hem mogelijk is, maar zoals grappig over gedaan wordt, zou ik geen thee, koffie of koekje pakken. Die spion is ook helemaal in de UK opgespoord, en niet alleen hem.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat Putin over zijn hart gaat strijken. Die ruimt elke tegenstander of met met een tegengeluid, het liefst uit de weg.

En de Wagner baas kan het zomaar verknald hebben bij zijn onderdanen. Misschien zijn zij wel uit op wraak.
Prighozin is nog steeds, en was altijd al, een knechtje van Putin. Die doet helemaal niks, nog nooit en zeker ook vandaag niet, dat Putin niet wil. Putin was in zijn speech ook nog altijd precies dezelfde. In controle. Als er echt iets is om je zorgen over te maken ziet ook hij er anders uit. Blijkbaar wilde hij nog meer directe macht over het leger. Wat er daar binnen het Kremlin allemaal wel of niet speelt durf ik niet te zeggen, maar Putin heeft al lang de bijna absolute macht en ik vrees dat die na het toneelstuk van vandaag alleen maar nog groter zal worden. Laatste restje militairen met hart voor Rusland (tenminste, ik hoop dat zoiets nog bestond?) ook aan de kant voor meer corruptie. Helaas betekend niets van deze ellende iets goeds voor Oekraïne vrees ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 23:23
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Kan iemand me uitleggen waarom ome Luka de onderhandelaar was in dit conflict? Ik begrijp daar niets van.
Nadat Poetin de Wagner-troepen verraders noemde kon hij niet meer met Prigozjin in onderhandeling treden, maar hij zag de bui wel hangen. Daarom heeft hij Loekasjenko namens hem laten onderhandelen. Die laatste is er in geslaagd om Prigozjin tot inkeer te brengen en dat maakt dat Poetin in mindere mate de gebeten hond is. Het narratief wordt dan: de Wagner-troepen zouden verraders zijn geweest als ze daadwerkelijk een staatsgreep hadden gepoogd, maar dat is niet gebeurd. Poetin blijft in het zadel en komt daarmee relatief goed weg. De Wagner-troepen kunnen het gevecht in Oekraïne hervatten of vertrekken onder het mom 'onnodig' zodat het Russische leger de oorlog alleen kan voeren. Daarnaast zijn de banden met Belarus versterkt.

Ik speculeer natuurlijk slechts, maar zoiets zou het kunnen zijn. Het is een zwak narratief waar velen vraagtekens bij zullen stellen, maar misschien is het in de ogen van Poetin de beste van de mogelijke scenario's. Als er daadwerkelijk een poging tot staatsgreep was gekomen had Poetin harder verloren dan nu. Als de staatsgreep geslaagd was sowieso, maar ook als deze zou hebben gefaald had Poetin het veel te ver laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:15
Soldaatje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:44:
Het is een actie geweest om het westen hoop te geven en te misleiden. Een beetje zoals Oekraïne ook gedaan heeft met de neptanks.
Vergeet ook niet dat de Wagner-leider, chef-kok, ondernemer, gezocht werd door de FBI vanwege zijn hoofdrol in het beïnvloeden van de verkiezingen in de VS, door middel van sociale media.
Ok en wat is er nu dan anders dan gisteren? Het dient geen doel voor het westen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

rammes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Dn moeten er wel wat hoofdrolspelers dood.
Hopelijk, maar dan zijn we nog wel een paar seizoenen verder.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05

Ik snap er helemaal niks meer van :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:45:
[...]

Dan rest de vraag of deze heren bereid zijn gewillig zich te laten slachten.
We hebben geen enkele quote gezien van hun, mijn vermoeden is dat ze de bui al zagen hangen en zijn vertrokken.

Putin had niemand meer, en heeft het dus aan de Wagner baas gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:46:
[...]

Voor hem is de val van Putin het einde voor hemzelf. Dus die heeft alle motivatie.
Hij mag eens wat verder kijken dan z'n neus lang is. Poetin is oud, hijzelf idem. Who's next? Voor Rusland wellicht Medvedev?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
DevWouter schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Ligt een beetje een beetje aan wat Poetin wilt bereiken. En vooral hoe. Zoals iemand anders in dit topic aangaf kan Poetin goed de reguliere media bespelen terwijl Prigozhin de sociale media bespelen. Maar… ik geloof daar niet in, want dat zou tegenstrijdig zijn.
Waar ik vooral moeite in heb is dat Prigozhin voor een staatsgreep ging. De beste uitkomst voor beide is dat ze beide winnen, maar wie zijn de slachtoffers dan? Ik zou dan vooral kijken naar de partijen die bewogen hebben en die tot nu toe buiten het zich vallen (zoals een eskader dat van loyaliteit wisselde).

Dat is het stomme van machtsspelletjes als je niet wint verlies je namelijk.
Ik denk dat het niet te ver gezocht zou zijn, hij is tenslotte zelf al een soort van president over zijn koloniale onderneming, en gelooft inmiddels sterk in eigen kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R.van.M
BlazeMuis schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:47:
[Twitter]

Putin zegt.. is goed.. deal.. zand erover. Prigozhin keert om. Putin vermoord de hele Wagner top en legt vervolgens Prigozhin om. The end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
simon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Putins macht is niet oneindig, heeft dit maar doen blijken, en ik vermoed dat Prigozhin daar met deze actie ook op doelde.
Dus des te meer reden om te bewijzen dat hij wel meer macht heeft en dus Prigozhin uit een raam gooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[Twitter]

Was dit zijn plan? Zijn eigen leger laten ophouden met bestaan?

Je gaat nu overal spoken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 23:42
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:49:
[...]

Putin zegt.. is goed.. deal.. zand erover. Prigozhin keert om. Putin vermoord de hele Wagner top en legt vervolgens Prigozhin om. The end
Welnee, Prigozhin keert om omdat hij dit zo heeft afgesproken met Putin.
Dit alles is gewoon in scene gezet.
En weer terug naar de orde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
Je zou haast zeggen dat door deze hele actie er alleen een politieke moord is gepleegd.
Putin is door tussenkomst Loekasjenko natuurlijk zijn geloofwaardigheid verloren.
En juist dat heb je in het Kremlin nodig om alle oligarchen met de neuzen jou kant op te krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
[Twitter]

Of Putin doet alsof met Wagner en heeft de thee al klaar voor Prigozjin of Putin is de controle kwijt over de FSB en het wordt straks Moskou vs Sint-Petersburg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 21:07
rinkel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Wat schieten zij op met deze scene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Hoe belachelijk dat ook klinkt, dat klinkt logischer dan dat Loekasjenko het heeft opgelost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
[...]

Met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[Twitter]

Verbaasd me niets. Die gaan gewoon door, ook nu het gevaar geweken is. Waarom denk je dat ze boos zijn op Prigozhin? Voor hen is het onomkeerbaar. Voor Wagnerites geldt ook: je familie, je vrienden, je roots die liggen in Rusland. Lees het verhaal over de ontsnapping van Wikipedia: Gleb Karakulov heck of zelfs Edward Snowden is hier ook van toepassing. Dat doe je niet zo 1 2 3.

Ik voel zelfs enig medeleven want het zijn weer eens de kleintjes die over de rug van de megalomane machthebber het haasje zijn (ja, ik weet dat het ook geen lieverdjes zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
__fred__ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Of Putin doet alsof met Wagner en heeft de thee al klaar voor Prigozjin of Putin is de controle kwijt over de FSB en het wordt straks Moskou vs Sint-Petersburg
Nu weet ik het echt niet meer wat te geloven.

Wat als dit de deal was? Wat als die Wagner baas is voorgelogen en nu al onder de grond ligt?

Ik heb vage dingen gelezen in mijn leven, maar op deze schaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Plot twist: de gehele opstand is gescript, zodat de hele wereld inclusief Ukraine is afgeleid, waardoor er een geheime aanval kan worden voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:24:
Wat heeft de Wagner baas en de mensen die zich bij hem aansloten, nu gewonnen?
Dat Wagner niet opgeven wordt, voorlopig althans.

De verplichting van alle irreguliere troepen om een contract met Defensie te tekenen zou het einde van Wagner betekenen. Het einde van Wagner zou het einde van de machtspositie van Prigozhin betekenen. En het einde van die machtspositie vermoedelijk ook het einde van Prigozhin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54
Om niets een te korte nacht gehad, wat een deconfiture 8)7

Zelf ben ik ervan overtuigd dat hier niets in scene is gezet, maar dat Prigozjin gewoon de enorme heethoofd uithing en zonder een serieuze strategie aan dit avontuur begon: "Dood of de gladiolen, ik wil Sjojgoe en Gerasimov!!"
Nu krijgt hij indirect toch z'n zin, maar had liever gezien dat het verder op de spits zou zijn gedreven :P

Vraag me wel af hoelang Prigozjin nog adem blijft halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

NoSugar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:55:
Plot twist: de gehele opstand is gescript, zodat de hele wereld inclusief Ukraine is afgeleid, waardoor er een geheime aanval kan worden voorbereid.
Ik ben benieuwd, want ik snap er weinig meer van wat er aan de hand is en dat net Loekasjenko het opgelost heeft daar geloof ik niks van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
NoSugar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:55:
In dat geval: dikke faal. Ukraine heeft niet gebeten, ze zijn wat helicopters kwijt en Putin heeft gezichtsverlies. Was dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom zou Poetin dan die speech geven dat deze verraders aangepakt zouden worden? Dit maakt hem alleen maar zwak voor de hele wereld.

Mobilisatie? Dat kan veel makkelijker en beter door wat drones op een ziekenhuis of school af te sturen en Oekraïne de schuld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
__fred__ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Zijn er garanties gegeven? Zo ja, welke? Hoe goed is oom Luka eigenlijk in onderhandelen? Is het z'n forte?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou Kadyrov nog in de file staan? 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Kheos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:56:
[...]

In dat geval: dikke faal. Ukraine heeft niet gebeten, ze zijn wat helicopters kwijt en Putin heeft gezichtsverlies. Was dat het waard?
Wellicht was bijten niet het doel: afleiding kan ook een ingang naar het land zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:57:
Ook bijzonder hoe al die colonnes met gemak honderden kilometers afleggen. Vrijwel onzichtbaar ook. En nu weer even omdraaien, je kan het bijna ook niet geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:55:
[...]

Dat Wagner niet opgeven wordt, voorlopig althans.

De verplichting van alle irreguliere troepen om een contract met Defensie te tekenen zou het einde van Wagner betekenen. Het einde van Wagner zou het einde van de machtspositie van Prigozhin betekenen. En het einde van die machtspositie vermoedelijk ook het einde van Prigozhin.
Als het klopt, dat ze huizen doorzoeken, dan zijn ze dus ook naar Wagner mensen opzoek. Vergeet ook niet dat Putin deze verraders noemde en hij dingen niet zo snel vergeet.

Ik denk dat de Wagner leider stom is geweest, en zijn eigen graf heeft gegraven. Het kan zomaar het einde zijn van hem en zijn leger. Garanties krijg je niet van Putin, nooit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:13
NoSugar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Wellicht was bijten niet het doel: afleiding kan ook een ingang naar het land zijn.
Het ergste vind ik nog dat de oorlog in Oekraïne waarschijnlijk gewoon door gaat per usual business. Had zo'n voorzichtige hoop dat dit het begin van het einde ging worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:57:
Ja, ze zijn heel erg daar, je kan er zomaar 6-8 uur in staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12
tuinïnen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Ook bijzonder hoe al die colonnes met gemak honderden kilometers afleggen. Vrijwel onzichtbaar ook. En nu weer even omdraaien, je kan het bijna ook niet geloven.
Prigo zei toch dat ze weer terug gingen naar hun bases in Oekraïne. Weet je wat een takke eind rijden dat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Hoe doen ze het met benzine? Tankpas van de baas?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50
Er zijn er wel een paar gesneuveld, het goede nieuws is dat ze geen Oekraïense slachtoffers meer kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
user109731 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:56:
[...]

Waarom zou Poetin dan die speech geven dat deze verraders aangepakt zouden worden? Dit maakt hem alleen maar zwak voor de hele wereld.

Mobilisatie? Dat kan veel makkelijker en beter door wat drones op een ziekenhuis of school af te sturen en Oekraïne de schuld te geven.
Als leek krijg ik sterk de indruk dat Poetin Prigozhnin nodig heeft en dat Prigozhnin de macht en aandacht wel lekker vindt: dat is zijn maatstaf voor succes. De kunst voor Poetin is om die macht niet te groot te laten worden, dus af en toe een actie om te laten zien wie echt de baas is en tegelijkertijd Prigozhnin tevreden proberen te houden door net genoeg maar niet teveel te geven. Als daarvoor een minister van Defensie geofferd moet worden zij dat zo. Heg is een continu precair spel van geven en nemen zonder elkaar teveel te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
bszz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Als leek krijg ik sterk de indruk dat Poetin Prigozhnin nodig heeft en dat Prigozhnin de macht en aandacht wel lekker vindt: dat is zijn maatstaf voor succes. De kunst voor Poetin is om die macht niet te groot te laten worden, dus af en toe een actie om te laten zien wie echt de baas is en tegelijkertijd Prigozhnin tevreden proberen te houden door net genoeg maar niet teveel te geven. Als daarvoor een minister van Defensie geofferd moet worden zij dat zo. Heg is een continu precair spel van geven en nemen zonder elkaar teveel te vertrouwen.
En dan laat Poetin het zo ver komen? Dan had ie wel eerder die minister eruit gebonjourd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Ze werden live op Twitter gevolgd door de halve wereld. Onzichtbaar zou ik dat niet willen noemen :)

Het ‘vrijwel zonder tegenstand’ was wel opmerkelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Was dit zijn plan? Zijn eigen leger laten ophouden met bestaan?

Je gaat nu overal spoken zien.
Bij bizarre wendingen en gebeurtenissen in de wereld (voorbeelden: 9/11, de diverse couppogingen (enkelen met succes) afgelopen decennia, de val van de Berlijnse muur, de COVID19-crisis) is het een normale reactie dat er scepsis en ongeloof ontstaat. Zeker ook mbt een land met een staat van dienst als Rusland (Maskirovka). Laten we echter waken voor samenzweringstheorieën. Voor degenen die die kant op neigen te gaan de suggestie even een pauze in te lassen. (Ga ik trouwens ook doen :+)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Voor mij is de hamvraag of dit niet teveel imagoschade is voor Putin.

Laten we Girkin vragen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FalJIH_wK5LmfPTxRl0fj9Yp4vI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yAlNfLctctZNiRiLS3P4CZ75.webp?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Nou, eh, vanochtend toen ik wakker werd was ik nog nieuwsgierig erover, maar Poetin heeft toch duidelijk partij gekozen met z'n TV toespraak, of vind jij van niet?
Heb je die toespraak gehoord of gelezen?
Waaruit haal jij een onvoorwaardelijke steun voor Shoigu en Gerasimov?

Wat ik vooral vaststel:
- Putin veroordeeld de opstand en roept Wagner-soldaten op niet verder te gaan.
- hij noemde de opstand een dolksteek in de rug van het russusche volk
- hij dreigt net bestraffen als ze verdergaan
- Putin looft de Wagner's als 'helden' van de Oekraïne-oorlog (operatie in zijn verwrongen denkwereld) tot nu toe.

Wat vooral ontbreekt:
Een direkte en onmiskenbare steun in de rug van Shoigu en Gerasimov, het MoD.

Putin heeft juist extreem veel ruimte gelaten de Wagner weer op te nemen en ook heeft hij alle ruimte om de schuld van alles wat misging op Shoigu en Gerasimov te schuiven op een later moment.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Prigozhnin te gevaarlijk om te laten leven. Te noodzakelijk om uit het raam te gooien. Het is echt een heel dun touwtje waarop hij loopt.

Ik geloof nooit dat het allemaal een extreme vorm van 4d chess is zo ruim zit Rusland ook weer niet in piloten en vliegtuigen. Een paar verschoppelingen uit het oosten opofferen prima maar dit is ect wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
barrymossel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:07:
[...]

En dan laat Poetin het zo ver komen? Dan had ie wel eerder die minister eruit gebonjourd.
Ik denk dat beide partijen continu in een machtsstrijd verwikkeld zijn. Zijn minister wegsturen omdat Prigozhnin dat wil is denk ik voor Putin een brug te ver als Prigozhnin daarmee weer meer macht naar zich toe kan trekken. De dreiging van Wagner in Moskou is echter een nog onaantrekkelijker perspectief.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
Wat een ééndaagse was me dit. Zo veel adrenaline, opwinding, afschuw en verwondering op 24 uur tijd!

Het lijkt wel alsof we in een sitcom terecht zijn gekomen.. waarin de writers hun script kwijt raakten.. en het verhaal verder werd ingevuld door ChatGPT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.van.M
[...]

En het hele doel was om ons twitteraars een weekend bezig te houden? In oekraine is niks veranderd. In Rusland heeft het imago van Putin flink deuk opgelopen en zal er veel verwarring zijn binnen Wagner en t leger. Right...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:03:
Er zijn er wel een paar gesneuveld, het goede nieuws is dat ze geen Oekraïense slachtoffers meer kunnen maken.

[Twitter]
Faytuks is geen bron, dat is clickbait.
Die blaten de grootste onzin die ze op socials vinden na.

Komt vaker voor, helaas ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:15:
[...]

En het hele doel was om ons twitteraars een weekend bezig te houden? In oekraine is niks veranderd. In Rusland heeft het imago van Putin flink deuk opgelopen en zal er veel verwarring zijn binnen Wagner en t leger. Right...
“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak.”

― Sun Tzu, The Art of War

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 08:38
Anti climax. Morgen weer terug naar normaal..... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:03:

[Twitter]
Niet echt een bron naast dat.

https://www.washingtonpos...2-5f65b2e2f6ad_story.html

heeft het over de volgende verliezen:

1x KA-52
2x Mi-8
1x Il-18

Die laatste alleen al heeft 9 crew members volgens Wikipedia.

Maar ook hun bron is ene Fighterbomber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Alles wat Wagner is mag nu naar Afrika?

Aasluiten bij de rest en wat goudmijnen veilig stellen voor het geval dat.

En er is niets gebeurd.

Apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RM-rf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:12:

Heb je die toespraak gehoord of gelezen?
Nee, alleen maar verwijzingen. Ik spreek geen Russisch en heb geen ML capabilities op m'n telefoon in het zwembad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Als ik het centrale topic lees dan zie ik meldingen dat Russische eenheden van het front zijn teruggetrokken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet in scene is gezet.

Het geeft wel weer wat rust maar ik had denk ik graag Putin zien vallen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik snap het gewoon echt niet.
Was Poetin zijn positie zo zwak dat hij moest toegeven? Worden Shoigu en Gerasimov nu werkelijk opgeofferd? Wie is er nu de baas in Rusland? Hoeveel vijanden heeft Prigozhin nu wel niet gemaakt binnen Rusland? Hoeveel vrienden en bondgenoten heeft hij wel niet binnen de machtsstructuren en met name het officierskorps? Wordt Prigozhin niet alsnog binnen afzienbare tijd vermoord?

Dit kan gewoon geen stabiele situatie zijn waar je in 24 uur van openlijke muiterij en rebellie van Prigozhin tot klaarblijkelijke verzoening en het ogenschijnlijke verwijderen van bondgenoten van Poetin ten gunste van Prigozhin zonder dat er echt veel gevochten is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Alpina schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:18:
Alles wat Wagner is mag nu naar Afrika?

Aasluiten bij de rest en wat goudmijnen veilig stellen voor het geval dat.

En er is niets gebeurd.

Apart.
Ik geloof niet dat die Wagner baas daar veilig zit. Bedoel, Putin wordt nu door velen als onder president gezien, en ook beïnvloedbaar.

Je kunt moeilijk in de ochtend een speech houden, en dan in de avond iets anders doen. Dat geld ook voor die Wagner baas.

Ben echt benieuwd of rust wederkeert, of dat we alsnog bloedvergiet gaan krijgen voor alle verraders van Putin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:23:
Was Poetin zijn positie zo zwak dat hij moest toegeven? Worden Shoigu en Gerasimov nu werkelijk opgeofferd? Wie is er nu de baas in Rusland? Hoeveel vijanden heeft Prigozhin nu wel niet gemaakt binnen Rusland? Hoeveel vrienden en bondgenoten heeft hij wel niet binnen de machtsstructuren en met name het officierskorps? Wordt Prigozhin niet alsnog binnen afzienbare tijd vermoord?

Dit kan gewoon geen stabiele situatie zijn waar je in 24 uur van openlijke muiterij en rebellie van Prigozhin tot klaarblijkelijke verzoening en het ogenschijnlijke verwijderen van bondgenoten van Poetin ten gunste van Prigozhin zonder dat er echt veel gevochten is.
Ik sluit zelfs niet uit dat Rusland zich in Oekraïne gaat terugtrekken tot de grenzen van februari vorig jaar. Dit blijft niet zonder gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33

Fiber

Beaches are for storming.

MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:17:
Anti climax. Morgen weer terug naar normaal..... |:(
Dan zijn de AFU opeens stiekem de Dnipro overgestoken en gaan we het daar weer over hebben... :z

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Kan zijn dat hij teleurgesteld was in de support die hij kreeg. Vervolgens dacht van, ik krijg garanties, en ik kan verder met mijn leven.

Alleen vraag ik mij ook af hoeveel steun er nog is voor hem.. aargh, allemaal vragen die we komende uren niet beantwoord zullen zien, ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Nu online
Dat getrol is hier niet welkom.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2023 21:29 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Faytuks is geen bron, dat is clickbait.
Die blaten de grootste onzin die ze op socials vinden na.

Komt vaker voor, helaas ...
Het komt van telegram kanaal van fighterbomber https://t.me/fighter_bomber, het nieuws van hem klopt vaak wel. Zoals bij alle snelle nieuwsberichten kan er twijfel zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Fiber schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:26:
[...]

Dan zijn de AFU opeens stiekem de Dnipro overgestoken en gaan we het daar weer over hebben... :z

:7
Ander topic : ze zijn er al :P .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:25:
[...]

Ik sluit zelfs niet uit dat Rusland zich in Oekraïne gaat terugtrekken tot de grenzen van februari vorig jaar. Dit blijft niet zonder gevolgen.
Hoe zit het dan met de oblasts die officieel Russisch grondgebied zijn? die gaan ze dan verlaten? lijkt me sterk.

Ik denk eerder dat er nu onderhandeld gaat worden over zaken.

-wij nemen Luhansk en donetsk voor de 100% in en jullie krijgen die andere 2 oblasts dan terug in bezit.

nu is het weer 'pais en vree' maar over enkele maanden komt dit gewoon weer terug, eenmaal een bedwants in bed krijg je die er niet zo 123 uit. dan is het of grove middelen gebruiken of het matras in brand steken.

dat is wat we nul in Rusland zien een invasie van bedwantsen

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

https://www.volkskrant.nl...wordt-vervangen~b7f7fe97/
Russische media melden dat onder meer de minister van Defensie, Sergej Sjojgoe, en chef van de generale staf, Valeri Gerasimov, het veld zullen ruimen. Hiermee is de belangrijkste eis van Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin ingewilligd.
De vervanging van de top van Defensie was de belangrijkste voorwaarde voor de Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin om een einde te maken aan de dramatische opmars van zijn troepen naar de hoofdstad Moskou. Prigozjin, die dreigde de hoofdstad met duizenden soldaten binnen te trekken, ging na een dag onderhandelen akkoord met een ‘de-escalatie’ van de spanningen ‘om een bloedbad te voorkomen’.
Puur fundamenteel heeft Wagner dus volledig zijn zin gekregen. Maar inhoudelijk was het bezwaar dat de legertop Poetin zat te naaien en dat het Russische volk dus slachtoffer werd. Deze opmars (al dat niet met Poetins instemming) heeft dus de boel omgedraaid waarna de legertop dus kan wieberen en de door Poetin genoemde verraders vanmorgen dus nu de legertop zal zijn.
Dat past dus wel in de straat wat Wagner beweert en dat past ook in het plan om iemand anders dan Poetin de schuld te kunnen geven (verkeerde voorlichting). Poetin kan schone handen laten zien en zelfs de speciale operatie voltooid noemen.

Dus ergens komt er nu beweging. Maar mijns inziens is er ook een andere beweging ingezet, namelijk dat Poetin niet echt een sterke man is en dat beeld zal de bevolking ook hebben gekregen. Deze dynamiek is nog lang niet klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-09 23:02

J8S

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:26:
[...]

Kan zijn dat hij teleurgesteld was in de support die hij kreeg. Vervolgens dacht van, ik krijg garanties, en ik kan verder met mijn leven.

Alleen vraag ik mij ook af hoeveel steun er nog is voor hem.. aargh, allemaal vragen die we komende uren niet beantwoord zullen zien, ben ik bang.
Dit begrijp ik niet zo goed. Prigozhin weet natuurlijk heel goed dat garanties van Putin of Lukashenko niets waard zijn, wie gaat daar immers op toe zien? Dus wat hem dit nu concreet opgeleverd heeft, ik weet het niet. Kan me niet voorstellen dat hij hier mee weg gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online

Misschien zit Girkin er niet ver naast en hebben we de facto een nieuwe president. Voor een machtstransitie zouden zowel Luka, Putin als Prigozhin baat hebben bij zo min mogelijk chaos. Dat is hun gezamenlijk belang. Alleen vraag ik me sterk af hoe stabiel dit kan zijn als Putin niet daadwerkelijk abdiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
TrailBlazer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:14:
Prigozhnin te gevaarlijk om te laten leven. Te noodzakelijk om uit het raam te gooien. Het is echt een heel dun touwtje waarop hij loopt.

Ik geloof nooit dat het allemaal een extreme vorm van 4d chess is zo ruim zit Rusland ook weer niet in piloten en vliegtuigen. Een paar verschoppelingen uit het oosten opofferen prima maar dit is ect wel vervelend.
Het verschil met anderen is natuurlijk zijn eigen leger. Zo makkelijk krijgt Poetin hem daarom niet te pakken.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36

Vergeet China als externe garantor natuurlijk niet. China heeft geen baat als Rusland implodeert en het gehele westen ineens de focus van UA naar China kan brengen en UA als buffer kan gaan toepassen (militair) op de onrust van Rusland.

Dit gedrag is dan best verklaarbaar, dus dat de macht niet meer in Rusland zelf ligt maar dat het al extern bij China ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Lijkt me ook sterk. Nu terugkrabbelen en je kunt de rest van je leven achterom kijken en ramen vermijden
Of gewoon altijd op het gelijkvloers blijven? In Afrika zijn de gebouwen trouwens niet zo hoog en de grond zachte aarde ipv beton.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:35:
[...]

Of gewoon altijd op het gelijkvloers blijven?
Zijn genoeg Russen uit een kelderraam gevallen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:18:
[...]

Niet echt een bron naast dat.

https://www.washingtonpos...2-5f65b2e2f6ad_story.html

heeft het over de volgende verliezen:

1x KA-52
2x Mi-8
1x Il-18

Die laatste alleen al heeft 9 crew members volgens Wikipedia.

Maar ook hun bron is ene Fighterbomber.
Er zijn meer vliegende verliezen. Bij een aantal hebben de piloten het overleefd. Totaal doden was 12 13 volgens bericht van fighterbomber. Vertaling wordt vaak niet goed overgenomen, als ik zijn bericht interpreteer zijn dat 13 incl. de bemanning. Dus niet alleen getrainde piloten.

edit: was 12, is er eentje bijgekomen. Nu 13.

[ Voor 3% gewijzigd door Ingelogd op 24-06-2023 21:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Mogelijk is het volgende wat fantasievol, maar ik vraag me af of het geen bizarre opzet was om rotte appels te identificeren.

Stel Putin en de baas van Wagner hebben een opzetje, dat er op een gegeven moment een nep-aanval wordt opgezet op Wagner, opdat er een "rebellie" volgt waarbij er troepen richting Moskou trekken en er wat publiekelijk geblaat is om te doen alsof het om een serieuze opstand gaat. Het grootste deel van de diensten en troepen worden buiten dit plan gelaten, opdat ze realistisch reageren op de 'rebellie' ("enforced method acting"). Enkel bij enkele top-mensen is dit plan bekend, en die reageren op relatief softe wijze op de 'opstand' (=> gevolg wat doden, maar niet te veel...).

Mocht dit het geval zijn, dan verwacht ik het volgende de komende dagen:
- Degenen buiten Wagner die zich aan hun zijde hebben geschaard worden door defenestratie of op andere wijze 'onthoofd'.
- De Wagner troepen zelf worden opgeofferd.
- De Wagner-top komt er achter dat Putin useful idiots tolereert totdat hij het niet doet.
- Putin gebruikt dit om algehele mobilisatie te forceren en Shoigu etc. te vervangen door de volgende lichting imbecielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Delerium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:29:

.....Dat past dus wel in de straat wat Wagner beweert en dat past ook in het plan om iemand anders dan Poetin de schuld te kunnen geven (verkeerde voorlichting). Poetin kan schone handen laten zien en zelfs de speciale operatie voltooid noemen.

...
Optimist in mij: wat nu als dit het begin is van het terugtrekken van rusland uit Oekraïne? Putin die de huidige instabiliteit in de legertop gebruikt om het bericht 'we moeten intern de zaak op orde hebben, nu is niet de tijd om te vechten op twee fronten' te rechtvaardigen zonder al teveel gewichtsverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat met mij en vele anderen, dit een soort adrenaline kick was. Poetin die of zou opstappen of zwaar in de problemen zou komen, hopende dat de oorlog terug getrokken werd en we terug konden naar “ normaal”

Helaas.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:31
@DaniëlWW2 dit lijkt nog het meest op een Mexican standoff: alle partijen weten dat ze de ander onder schot houden maar niet genoeg schutters hebben om zeker te weten dat ze gaan winnen.

Wagner vs RU MoD, Wagner vs Kadyrov, kans was groot dat Wagner het onderspit zou delven, maar te klein om daarop te gokken?

Ik was vanmiddag even afgeleid en zit met verbazing bij te lezen. Onvoorziene consequenties, ongetwijfeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
de speciale militaire open raam operatie is nog jong.
de vorige 3 daagse speciale operatie is ook nog bezig.

op die tijdschaal zijn we pas 1 seconde onderweg... alles kan nog gebeuren...
Het maakte in elk geval deze zaterdag een stuk vermakelijker..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een anticlimax... De dag was zo spannend begonnen...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2023 21:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:36:
[...]

Mogelijk is het volgende wat fantasievol, maar ik vraag me af of het geen bizarre opzet was om rotte appels te identificeren.
Daarvoor gebeurde het te openlijk. De methode is op zich niet nieuw maar als je dat openlijk doet, terwijl de hele wereld meekijkt, kom je zwak over. En dat is dodelijk voor een dictator.
Saddam Hoessein deed zulke dingen met zijn gevolg. Eentje moest in het geheim een collega benaderen met een plan voor (bijvoorbeeld) een coup en degene die benaderd werd moest zijn collega natuurlijk meteen verklikken bij Saddam. Wie niet klikte werd zelf een kopje kleiner gemaakt. Zo was er geen complot mogelijk want je wist nooit of iemand die jou vroeg om mee te doen echt een coup wilde of voor Saddam werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Dat wel, maar ach wat piloten minder en materiaal en Chaos.

Nee dit doet Rusland geen goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wagner moet nu naar Afrika? Dan worden de Russen in Oekraine toch zwakker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:36:
[...]

Stel Putin en de baas van Wagner hebben een opzetje, dat er op een gegeven moment een nep-aanval wordt opgezet op Wagner, opdat er een "rebellie" volgt waarbij er troepen richting Moskou trekken en er wat publiekelijk geblaat is om te doen alsof het om een serieuze opstand gaat. Het grootste deel van de diensten en troepen worden buiten dit plan gelaten, opdat ze realistisch reageren op de 'rebellie' ("enforced method acting"). Enkel bij enkele top-mensen is dit plan bekend, en die reageren op relatief softe wijze op de 'opstand' (=> gevolg wat doden, maar niet te veel...).

Mocht dit het geval zijn, dan verwacht ik het volgende de komende dagen:
- Degenen buiten Wagner die zich aan hun zijde hebben geschaard worden door defenestratie of op andere wijze 'onthoofd'.
- De Wagner troepen zelf worden opgeofferd.
- De Wagner-top komt er achter dat Putin useful idiots tolereert totdat hij het niet doet.
- Putin gebruikt dit om algehele mobilisatie te forceren en Shoigu etc. te vervangen door de volgende lichting imbecielen.
Maar zowel intern als extern komt Poetin hier gewoon heel verzwakt uit. Je kan moeilijk de sterke man zijn van een land als je toegevingen moet doen aan iemand die naar jouw pijpen hoort te dansen...

Ik bedoel, de "coup" tegen Erdogan is keihard de kop ingedrukt, ondanks de instabiliteit laat dat wel zien dat je sterk staat. Poetin daarintegen lijkt weggevlucht te zijn uit Moskou.

Hier wordt hij de rest van z'n leven mee "uitgelachen"

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Was Poetin zijn positie zo zwak dat hij moest toegeven?
Misschien wist hij het zelf ook niet zeker.

Het viel wel op dat er niet bijzonder veel steunbetuigingen voor Putin waren, en ook niet voor Prigozhin.

Medvedev uiteraard en nog wat van de standaard roeptoeters, maar verder heb ik niet veel gezien. The Guardian had nog een berichtje over 10 generaal, onbevestigd. Pro-Wagner heb ik niets gezien, maar dat die gewoon Rostov konden binnenlopen en overnemen was wel een eye-opener.
(Eerlijk bekennen: ik volg geen RIA etc, dus misschien heb ik wel een hoop gemist.)

Ik denk dat beiden er met een fikse deuk uit zijn gekomen. Putin's interne imago van de man die rust bracht na de cowboy '90ies lijkt onherstelbaar beschadigd. En Prigozhin? Voor de hardliners mogelijk iemand die uiteindelijk niet te vertrouwen is, voor anderen een rogue elephant die je moet indammen, voor de staatsmedia getrouwen een landverrader.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Eindelijk het Kremlin:

Kremlin spox Dmitry Peskov:
– charges dropped against Prigozhin, who will leave Russia for Belarus
– Wagner fighters who didn't take part in the uprising will sign contracts with the MOD
– Wagner fighters who did take part not charged
– No word on potential MOD leadership changes

Onthutsend. Dan heeft Prigozhin geknipperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:31
@TheekAzzaBreek maar iedereen met principes en/of verstand in RU is toch dood of weg? Wat resteert zijn overlevers en opportunisten.

Die wachten op de laatste die overeind staan en roepen dan: leve de koning!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:19
bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:50:
Eindelijk het Kremlin:

– Wagner fighters who didn't take part in the uprising will sign contracts with the MOD

Euh, wat heeft Prigozhin dan bereikt ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
oldgrumpy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:54:
[...]

Bijzonder heeel bijzonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:33
Eindelijk het Kremlin:

Wtf. Wat heeft Prigozhin dan in hemelsnaam bereikt? Wagner is dus pretty much opgeheven.

[ Voor 3% gewijzigd door jessy100 op 24-06-2023 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
oldgrumpy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:54:
[...]

Voor Prigozhin was het een existentiele strijd, hij stond op het menu. Dat meent hij nu afgewend te hebben, door al zijn vrienden onder de bus te kieperen. Dat is nog steeds extreem onbegrijpelijk.
Het is niet alsof Luka echt Moskou kan tegenhouden in Belarus, sterker nog, de veiligheidsdiensten lopen er al rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
@jessy100 Dat Prigozjin vandaag nog leeft en ergens in Belarus uit een raam mag vallen?

[ Voor 7% gewijzigd door eltweako op 24-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Eindelijk het Kremlin:

Nvm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Max Seddon, moscow bureau chief @Financial Times

[ Voor 3% gewijzigd door bulle bas op 24-06-2023 22:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Eindelijk het Kremlin:

Eigenlijk is het geheel onbelangrijk wat het Kremlin via een spokeman nu uitkraamt. Wat belangrijk is, zijn de acties die gaan volgen. Zullen die kloppen met wat er is gezegd? Zal het narratief uberhaupt stabiel blijven, of worden bijgesteld totdat de 'overeenkomst' tussen Prigozhin en het Kremlin geheel is opgelost in het niets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:51:
@TheekAzzaBreek maar iedereen met principes en/of verstand in RU is toch dood of weg? Wat resteert zijn overlevers en opportunisten.

Die wachten op de laatste die overeind staan en roepen dan: leve de koning!
Principes, ok. Dat iedere rus in in Rusland geen verstand heeft lijkt me een gevaarlijke vergissing.

Die afwachtende houding (als mijn waarneming klopt) betekent dat veel apparatsjiks niet overtuigd waren dat Putin zou winnen, anders hadden ze de kans niet laten gaan om zich een trouwe bondgenoot te tonen. Dat alleen al is een forse deuk in de tot gisteren onaantastbaar lijkende Putin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Eindelijk het Kremlin:

Heb je toch een bron? Ik zie het inderdaad ook op CNN staan, alleen niet de afspraken, maar enkel dat hij gaat naar Belarus.

Maar wat moet hij daar dan? Denk dat hij geen vrienden meer heeft, hij laat ze allemaal in de steek. Verder geloof er niets van dat ze veilig zijn, hun huis wordt momenteel doorzocht en ze krijgen een geweer tegen zich aangedrukt om te tekenen.

Zou die Wagner leider nog leven? Vind het zo vreemd, heeft hij die audio onder dwang gedaan wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Eigenlijk is het geheel onbelangrijk wat het Kremlin via een spokeman nu uitkraamt. Wat belangrijk is, zijn de acties die gaan volgen. Zullen die kloppen met wat er is gezegd? Zal het narratief uberhaupt stabiel blijven, of worden bijgesteld totdat de 'overeenkomst' tussen Prigozhin en het Kremlin geheel is opgelost in het niets?
Goed punt. Een van de opties die ik heb genoemd is dat Prigozhin tijd wilde kopen en Putin niets anders kon dan toegeven. Prigozhin heeft nul moeite om gewoon weer iets nieuws te verzinnen, maar deze mededeling van het Kremlin ondermijnt keihard Prigozhin, die nog tussen zijn getrouwen zit neem ik aan. Het is wachten wat Wagner er uit gaat gooien.

Maar mijn speculaasjesoven heeft het er eerlijk gezegd ook moeilijk mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPf2p40K9vA_UX_0Ij-KVP3kHb8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QBSlCCQQFscPocopLZu3JLHY.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zeer veel moeite om dit te geloven. Kan er niks aan doen. Een man die zo stellig is heeft zich of heel makkelijk laten ombuigen (al dan niet door directe dreiging op zichzelf of naasten), of het was toch echt een hele rare poppenkast. Maar ook daar zie ik geen winst voor Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28
Of is het bewust gedaan? Wanner troepen weer terug naar Afrika. Daar verdienen ze geld, niet om tegen Oekraïne te vechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat voor zowel Putin als prigozhin de dag niet is gegaan zoals gepland. Allebei de hand overspeeld en met moeite tot een compromis gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:12:
[Afbeelding]

Ik heb zeer veel moeite om dit te geloven. Kan er niks aan doen. Een man die zo stellig is heeft zich of heel makkelijk laten ombuigen (al dan niet door directe dreiging op zichzelf of naasten), of het was toch echt een hele rare poppenkast. Maar ook daar zie ik geen winst voor Rusland.
Theaterstukje voor een UA exit-strategie? Of om dat offensief uit te lokken?

(Heb er totaal geen bewijs voor btw, maar het is wel te beargumenteren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zorg schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:14:
Of is het bewust gedaan? Wanner troepen weer terug naar Afrika. Daar verdienen ze geld, niet om tegen Oekraïne te vechten....
Ik lees hier toch echt dat ze zich 'kunnen' aansluiten bij het Russisch leger. Hun baas lijkt het voor gezien te houden.

Er zijn mensen teruggekeerd uit Afrika voor hem, die zullen denk ik spijt hebben van hun vlucht.

Wat een naaistreek zeg, wow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik snap er helemaal niks meer van. :P
Maar ik wil wel zeggen dat op deze manier. Rusland haar claim het "Derde Rome" te zijn, eer aandoet. Want wat is dit een Romeins/Byzantijnse niveau van onderlinge strijd, de klassieke mars op de hoofdstad en politieke waanzin alom.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 41 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: