Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Met zo'n vertoon kun je toch eigenlijk niet meer terug? Raar gedoe zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:29
Ik weet het niet. Klikt niet logisch. Waarschijnlijk Rusland/Putin die verwarring zaait als je het mij vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
Als dit niet in scène is gezet dan zal Prigozhin het niet overleven. No way dat Putin dit laat gebeuren. Putin heeft gezichtsverlies geleden (als dit dus niet in scène is gezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Account gehackt en de audio via AI opgenomen?

Er wordt nu gezegd dat het kremlin de rechtszaak tegen Wagner gaat seponeren.

Bron: twitter

[ Voor 52% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 19:43 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik volg het niet meer, ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
Prigozhin's "march of justice" gaat een "march of suicide" worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Toch een sisser, Wagner keert om en Shoigu gewipt? Het lijkt me sterk dat beiden zijden terug kunnen krabbelen zonder gezichtsverlies.
Dus inderdaad een sisser en het wippen van Shoigu..?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 15:03
eric.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:41:
Met zo'n vertoon kun je toch eigenlijk niet meer terug? Raar gedoe zo.
Dit is gewoon haantjesgedrag. ‘Kom dan’ - ‘Hier kom ik!’ Zodra ze terug zijn, gaan ze gewoon weer verder samen met Rusland vechten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik betwijfel of het 'over' is. Zelfs als het klopt dat Wagner zich doet inbinden en terug gaat naar hun basissen. Dit heeft gevolgen voor het moraal van de Russische troepen in het algemeen (en geen goede). Ook kan Poetin dit feitelijk niet ongestraft laten.

Als ik vanuit hier een gokje zou moeten wagen is het volgende bewezen vandaag:
1) Rusland heeft te weinig interne verdediging wat betreft militaire eenheden.
2) Wagner heeft niet de hoeveelheid steun gekregen waarop hij rekende.
3) De druk van de oorlog heeft barsten gemaakt in het fundament van Rusland zijn staat tot het punt dat die barsten nu geleidelijk samen aan het komen zijn.

Er zijn ook vragen die nu naar boven komen:
1) Wat gaat de verhouding worden tussen Wagner en de MoD in deze situatie.
2) Komt Wagner en Prighozin hier mee weg of zijn er gevolgen? Zo ja, welke?
3) Wat heeft deze dag verwarring gedaan aan het front en wat zijn de gevolgen voor de komende paar dagen?

Zoals een expert zei op DW vallen de gevolgen aan het front materialistisch mee omdat Rusland veel statische verdediging heeft en een loopgraaf boeit het niet wie in Moskou de baas is. Maar er waren vandaag en wellicht ook morgen wel wat kansen voor Oekraine. Hoe groot is koffiedik kijken vanuit onze positie.

Maak geen fout; Internationaal was deze dag een blamage voor Rusland.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Welke 100% zekerheid zouden ze hem gegeven hebben?

Vrouw en/of kinderen in handen van pro-Putin mensen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hmm, ik lees ook return to bases, dus zou ook kunnen betekenen voorlopige stop.

Aan de andere kant, krijg je het gevoel dat er dingen in scène zijn gezet. Maar dan nog.. wat hebben ze nu gewonnen daarmee dan? UA blijft gewoon doorvechten.

Is het misschien een actie van Putin om te kijken wie hij kan vertrouwen? Die gasten van Wagner moeten ook vrezen voor hun leven ben ik bang, dus weet niet of zij er blij mee zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof echt niet dat dit in scene is gezet.
Misschien wilde Prigozhin laten zien waartoe hij in staat is en is hij hiermee machtiger uit het hele voorval gekomen. Putin in ieder geval zwakker. Duidelijk is we dat Wagner veel mensen achter zich heeft staan binnen alle takken van overheid lijkt het. Ik begrijp alleen niet hoe Prigozhin denkt verder te kunnen zonder ooit omgelegd te worden. Maar goed, dat begrijpt hijzelf waarschijnlijk wel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Dit kan toch eigenlijk bijna niet. Allemaal verhalen over legers die onderweg hun trouw aan Wagner hebben gezworen. Dat zijn dan toch die verraders waar Putin het over had?

Raar verhaal dit.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:38:
Wtf... Hoop gezwets om niks...

Krijgt @pro_6or toch gelijk?
Oekraïne beweegt niet op basis van tweets en nieuws, maar inlichtingen van satelietbeelden en Amerikaanse AWACS en drones. Als die het nieuws konden rijmen met de intel (daarom hebben ze bijna de hele dag afgewacht) dan gaan ze daar naar handelen, en gelukkig niet eerder.

Ze zijn behoorlijk goed opgeleid de laatste tijd :)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-09 18:32
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:42:
Account gehackt en de audio via AI opgenomen?

Er wordt nu gezegd dat het kremlin de rechtszaak tegen Wagner gaat seponeren.

Bron: twitter
Dit lijkt me zeker een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nst6ldr schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:40:
[...]
Mocht Prigozhin er in trappen dan zien we zijn overlijdensbericht snel genoeg. Ik verwacht dat een veiligheidsgarantie betekent dat Wagner mag blijven bestaan, maar met een beetje geduld krijgt de FSB z'n kans wel om hem te ruimen. Rusland is een maffiastaat met gevangeniscultuur, toegeven is niet zwakte maar een doodsvonnis.
Als Prigozhin erin trapt en geruimd wordt, is er nog altijd zijn nummer 2, tenzij ze die ongeveer tegelijkertijd ruimen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Dat beetje vertrouwen dat er nog was tussen RU en Wagner is nu ook wel weg.
Hoe kun je nu nog samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Maar, wat gaat Poetin/MoD doen met alle mensen die tijdens die opmars zich hebben aangesloten bij Prigozhin? Enkeltje Siberië kan maar dan ben je weer heel veel manschappen kwijt, en daar hadden ze er nog zoveel van.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
"Prigozjin en Loekasjenko zouden met elkaar hebben gesproken en de veiligheid van de Wagnerhuurlingen zou gegarandeerd worden met een overeenkomst."

Ja, ja. Veiligheid gegarandeerd.

Die zitten spoedig in siberië en Pirozghin aan een kuurtje novistsjok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Aan de andere kant geloof ik niet dat dit in scène is gezet. De onrust en onduidelijkheid. Vliegtuig en helicopters uit de lucht geschoten. Lijkt me raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:47:
"Prigozjin en Loekasjenko zouden met elkaar hebben gesproken en de veiligheid van de Wagnerhuurlingen zou gegarandeerd worden met een overeenkomst."

Dat snap ik dus ook niet. Neem aan dat hij precies weet wat Putin’s garantie echt betekent.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Vlassie1980 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:42:
Ik volg het niet meer, ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Nog meer macht naar Putin direct (en daarmee naar zijn henchmen) minder inspraak legertop en ik verwacht een verdere mobilisatie, helaas. Vorige ronde koste Oekraïne ook heel veel mensenlevens.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Na de afgelopen 24 uur heb ik echt moeite te geloven dat Prigozhin daadwerkelijk harde veiligheidsgaranties kan krijgen die niet eindigen dat hij uit het raam valt, terwijl hij een hartaanval krijgt..

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:47:
Maar, wat gaat Poetin/MoD doen met alle mensen die tijdens die opmars zich hebben aangesloten bij Prigozhin? Enkeltje Siberië kan maar dan ben je weer heel veel manschappen kwijt, en daar hadden ze er nog zoveel van.
Wat als er nooit een konvooi is geweest? Bedoel fotos hebben we nooit gezien.

Dat het een opgezet plan was van Putin en de Wagner baas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Wat verschrikkelijk kut dit zeg. De burgers van Rusland gun ik alle liefde hoor. Maar ff wat extra tegengas was wel lekker geweest.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:47:

Oekraïne werd ook veiligheid gegarandeerd in 1991 en later bij een akkoord van Budapest.

we weten inmiddels wel wat die garanties waard zijn geweest

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Een anti-climax die je al van mijlen ver kon zien aankomen. Verbaast me absoluut niets en ik denk dat dit gewoon (deels) in scene is gezet

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
ReVision. schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:52:
Een anti-climax die je al van mijlen ver kon zien aankomen. Verbaast me absoluut niets en ik denk dat dit gewoon (deels) in scene is gezet
Zo ja, met welk doel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Interne politieke spelletjes. Dus als doel voor bepaalde mensen om meer macht te verkrijgen.

Ik had gehoopt op meer, tegelijk verbaasd het mij niks. Vanaf eerste moment was het veel meer dreigende taal dan daadwerkelijke acties.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 24-06-2023 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Dan ga je toch niet in een snelweg kuilen van 3 meter diep graven om de opmars te stoppen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
SMO afwenden onder mom dat hij voorgelogen is door legertop en zijn grote vriend hem de ogen heeft geopend, Krim blijven ze zitten want dat was geen probleem voor NAVO jaren terug dus moet er toch een overeenkomst te regelen zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:31:
Een vrijgeleide naar Afrika? Om krijgsheer te worden aldaar? En dan wachten op de dag dat er iets in je thee zit ?

Dit is alles of niets , de hoofdpositie of bust niks anders.
Wagner was voorheen al actief in Afrikaanse landen, Syrië en Libië. Ik geloof best dat hij terug zou gaan. Echter vraag ik mij dan af wat hem heeft overgehaald om te stoppen en niet eventueel de macht over te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Wat als er nooit een konvooi is geweest? Bedoel fotos hebben we nooit gezien.
Video's en foto's zijn er wel geweest, heb gezien hoe ze de oranje vrachtwagens opruimden. Maar wederom, dat komt van social media dus de vraag is wat het doel achter die beelden was.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Het is allemaal moeilijk te volgen allemaal momenteel, maar volgens Noelreports heeft Prigozhin geen akkoord bereikt:

Of dat betekent dat de mars naar Moskou verder gaat is me onduidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:52:
Na de afgelopen 24 uur heb ik echt moeite te geloven dat Prigozhin daadwerkelijk harde veiligheidsgaranties kan krijgen die niet eindigen dat hij uit het raam valt, terwijl hij een hartaanval krijgt..
*troll*

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:20
Sure en ik ben de paashaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:57:
Het is allemaal moeilijk te volgen allemaal momenteel, maar volgens Noelreports heeft Prigozhin geen akkoord bereikt:

[Embed]

Of dat betekent dat de mars naar Moskou verder gaat is me onduidelijk.
Die is ook al voorbij gekomen, ook van andere met mixed berichten.

Denk dat het uiteindelijk waar is, erg stom van hem, die gaat geen lang leven tegemoet. Of hij geeft meer om zijn mannen, dan om hijzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
NeverSettle schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:55:
[...]

Wagner was voorheen al actief in Afrikaanse landen, Syrië en Libië. Ik geloof best dat hij terug zou gaan. Echter vraag ik mij dan af wat hem heeft overgehaald om te stoppen en niet eventueel de macht over te nemen.
Dat is nog wat anders dan er moeten zitten als baas van Wagner zijnde. En nooit meer terug kunnen. Ook snap ik niet dat hij stopt in dat soort machtsstructuren is dat zelfmoord.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
LopendeVogel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:58:
[...]

Why? Dat wij Rutte hebben wilt niet zeggen dat Putin hetzelfde vergeet syndroom heeft zodra het op beloftes aankomt.
Doe nou gewoon niet zo'n complot de wereld inslingeren aub.
Ben je nou serieus of aan het trollen? Putin geeft nooit garantie en beloftes die waar zijn. Weer je nog dat het maar 3 dagen zou duren.. en wat mag alle andere die opeens uit een raam vielen of een hartaanval kregen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

bloody

0.000 KB!!

Het is maar de vraag of dit grapje uiteindelijk positief (of zelfs negatief) uit gaat pakken voor Oekraine.
Met Shoigu wist je wat je had, als de top opgeschud/verfrist wordt met bv echte hardliners en vechtjassen is het niet perse goed nieuws.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Wellicht gewoon één groot blufpoker. Hij wist dat hij met een kleine konvooi niks daadwerkelijk kon bereiken in Moskou maar de grote propaganda transmedia machine zorgt wel voor voldoende ophef dat de publieke opinie in het land ziet dat Wagner veel militaire macht heeft en hij dus hier waarschijnlijk veel steun door krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

LopendeVogel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:58:
[...]

Why? Dat wij Rutte hebben wilt niet zeggen dat Putin hetzelfde vergeet syndroom heeft zodra het op beloftes aankomt.
Doe nou gewoon niet zo'n complot de wereld inslingeren aub.
Putin vergeet inderdaad niks. Vandaar dat tegenstanders ook plotseling evenwicht verliezen bij ramen. Of per ongeluk geheel vrijwillig vergif of plutonium innemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bloody schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:01:
Het is maar de vraag of dit grapje uiteindelijk positief (of zelfs negatief) uit gaat pakken voor Oekraine.
Met Shoigu wist je wat je had, als de top opgeschud/verfrist wordt met bv echte hardliners en vechtjassen is het niet perse goed nieuws.

[Twitter]
Wisten we wat we hadden?
In principe is het ook maar een passant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag die ik heb na dit alles, als wagner zonder al te veel tegenstand zo dicht bij Moskou kan komen, kan UA dat dan ook? 😈. Blijkbaar kan Putin prima inbinden als het echt link begint te worden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:04:
Vraag die ik heb na dit alles, als wagner zonder al te veel tegenstand zo dicht bij Moskou kan komen, kan UA dat dan ook? 😈. Blijkbaar kan Putin prima inbinden als het echt link begint te worden.
Dat plan zou de NAVO nooit steunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:04:
Wat heeft Oekraïne daar aan zolang nog het halve land bezet is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:23:
Ik zit sinds vanmiddag op een familie bbq.. krijg er weinig van mee.. zit heel de tijd alle ontwikkelingen in moedertje Rusland te volgen met een bak popcorn..
*knip* let s.v.p. op deze modbreak: tweakduke in "De situatie binnen Rusland"

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 25-06-2023 00:15 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Van het TG kanaal the Observer (Наблюдатель):
One of the people close to Prigozhin let slip that there had been no attack on the Wagner PMC camp at all. At the same time, rumors are spreading that there was an attempt to eliminate Prigozhin himself. And it was she, allegedly, who became the reason for Prigogine to decide to go for broke. - this was reported by the TG-Channel of the propagandist Solovyov
Van de "Middle East Spectator":
If Putin legitimately makes a deal with Prigozhin, he is negotiating with someone who is an open traitor, someone who killed Russians for his own personal ambitions

Putin will massively lose respect for the type of leader he is still perceived as being. You simply cannot do that.
BREAKING: Sources say that Wagner fighters under Prigozhin's command are not happy with his decision to reach a deal
Ik volg deze kanalen (en anderen) al de hele dag en je komt een hoop voors en tegens voorbij, sommige kanalen laten alleen smiley-reacties toe, en sommige ook discussies (in de comments). Er is toch zeker ook wel een hoop steun voor Putin te lezen, er vliegt dus ook veel vulgaire taal over en weer tussen de kampen aldaar.

Ook van MES:
PMC Wagner fighters in Rostov are loading their equipment onto vehicles and preparing to leave.
de rest kunnen jullie zelf wel subben en lezen denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-06-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 14:52
.

[ Voor 98% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
nst6ldr schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:40:
Ik ga mijn post van vanochtend er weer bij halen voor wat context:

[...]

Je moet dus de dingen in context gaan zien: voor Prigozhin is sociale media zijn wapen in het kader van desinformatie, voor Poetin is dat de staatsmedia die helaas aangehaald blijft worden door onze nieuwsoutlets. Prigozhin gaat binnenlands sentiment blijven sturen met als doel om zoveel mogelijk mensen en materiaal te werven. Poetin gaat binnenlands sentiment sturen om men te overtuigen dat er niks aan de hand is. Voor beide is het van levensbelang. Voor westerse ogen komt dit vreselijk warrig over aangezien de berichten niet voor ons vervaardigd zijn, voor de verandering zijn we eens niet het doelwit.

Mocht Prigozhin er in trappen dan zien we zijn overlijdensbericht snel genoeg. Ik verwacht dat een veiligheidsgarantie betekent dat Wagner mag blijven bestaan, maar met een beetje geduld krijgt de FSB z'n kans wel om hem te ruimen. Rusland is een maffiastaat met gevangeniscultuur, toegeven is niet zwakte maar een doodsvonnis.
Gegeven dat beide de cultuur kennen zal Prigozhin er niet in trappen. Dus, mocht het gerucht kloppen, zou het kunnen dat

- beide partijen denken te winnen met meer tijd, of
- een van beide partijen denkt te kunnen winnen met meer tijd en dat ook kan afdwingen?

Sws een bonus voor de schrijver van dit script. Mijn eerste instinct is dat, indien authentiek, deze mededeling een geval is van a zeggen en b doen. Tweede instinct is dat dit een valse wapenstand is, die Prigozhin verbreekt wanneer hij betere kansen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Wat is de kans dat dat audiobericht een deepfake is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
O085105116N schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Wagnerbaas=mindef?

Althans dat is mijn idee.
En dan ? Raampje open ? Het waren 3 hele leuke dagen ?

Wij kunnen in ieder geval als westerse wereld vol verder met Oekraïne alles geven om de Russen het land uit te schoppen. Zo snel als mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
O085105116N schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Wagnerbaas=mindef?

Althans dat is mijn idee.
In 1 dag van "landverrader" naar "vertrouwde minister van defensie"? Lijkt me niet handig voor het image "sterke man" van Putin.

Aan de andere kant, ik kijk nergens meer op. Wat een janboel :F

Sowieso, als hij niet kon winnen, wat was dan zijn endgame???

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 20:14 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-09 18:32
Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:13:
Wat is de kans dat dat audiobericht een deepfake is?
17% ongeveer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Albinoraptor schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:55:
[...]

SMO afwenden onder mom dat hij voorgelogen is door legertop en zijn grote vriend hem de ogen heeft geopend, Krim blijven ze zitten want dat was geen probleem voor NAVO jaren terug dus moet er toch een overeenkomst te regelen zijn. :?
Dat verhaal werkt misschien voor de buitenwereld maar niet voor de mensen die het volledige verhaal kennen.
Punt is en blijft dat Prigozhin het lef heeft gehad om te happen naar de spreekwoordelijke hand van de baas.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
DevWouter schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:14:
[...]

Dat verhaal werkt misschien voor de buitenwereld maar niet voor de mensen die het volledige verhaal kennen.
Punt is en blijft dat Prigozhin het lef heeft gehad om te happen naar de spreekwoordelijke hand van de baas.
Meer naar zijn strot, dat kan en mag Putin niet over zijn kant laten gaan zeker omdat hij vanmorgen nog over landverraders sprak waarmee hij korte metten ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
Blufpoker ja, infighting met een vreselijke afloop voor Putin dat afgekocht is, ja. In scène gezet? Ik geloof er geen klap van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Het is net een roedel wolven, als het alfa mannetje zwaktes gaat vertonen gaan de andere mannetjes vechten om macht.
offtopic:
Dat doen wolven in het wild dus niet. Hardnekkig misverstand.

https://sciencenorway.no/...-misunderstanding/1850514
@Indoubt was me enigszins bekend, maar daar komt dat misverstand ook vandaan. Link aangepast naar een betere.

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 24-06-2023 20:47 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een NL-er die bevestigd via familie in Rusland dat de troepen inderdaad om zijn gekeerd:

https://www.nu.nl/artikel...fe-47ad-881f-3be54497ca86

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
Napoleon, Hitler, Progozhin nu ook in dit illustere lijstje

Moskou niet bereikt 😌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Deze plottwist had ik niet aan zien komen…..einde Wagner en Prigozhin lijkt me,of er moet een nog raardere twist komen. Lijkt me ook dat Prigozhin weet wat een overeenkomst met het Kremlin waard is (dus hij zal wel enorm overtuigd zijn van zijn eigen veiligheid).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
Wagner vertrekt volgens de berichten volledig uit Oekraïne. Dat betekent natuurlijk wel wat. Welke bevelhebbers de Russen ook inbrengen hun soldaten worden er niet beter van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Falcon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:20:
Een NL-er die bevestigd via familie in Rusland dat de troepen inderdaad om zijn gekeerd:

https://www.nu.nl/artikel...fe-47ad-881f-3be54497ca86
Ja een Nu.nl gebruikers comment is ook echt geloofwaardige bron, vooral het volgende stukje:
Zo loopt alles toch nog goed af zonder bloedvergieten.
Doet mij denken dat we deze comment vooral niet serieus moeten nemen.

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Zwelgje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:20:

Moskou niet bereikt 😌
Technisch gezien heeft Napoleon Moskou natuurlijk wel bereikt. Alleen de stad stond in de fik en was leeg. Daardoor hadden ze niks te vreten en moesten ze terug. En op de terugweg is Napoleon compleet gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat heeft de Wagner baas en de mensen die zich bij hem aansloten, nu gewonnen?

Het vertrouwen in de politiek was volgens mij al niet zo groot, dus die gasten moeten zich echt bestolen en in de steek gelaten voelen door hem. Gaat hij ooit nog al die zielen terugwinnen of gaat er niet iemand opstaan? Wat gebeurt er met zijn vriend?

Voor hetzelfde geld heeft die Wagener baas namen doorgeven of is het bekend wie neutraal/meededen met de groep. Als ik Putin zou zijn, dan gaan die er allemaal aan (gelukkig ben ik dat niet, maar kan mij voorstellen als je al paranoïde bent).

Ik ben echt confused, zelfs al was dit voorop gesteld plan, dan raak je alweer het moreel compas van je onderdanen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Moskou niet bereikt 😌
Tijd om de geschiedenisboeken in te duiken. Napoleon heeft Moskou zeker wel bereikt.
Het is tot de grond toe afgebrand, maar hij heeft het zeker bereikt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
Standeman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Tijd om de geschiedenisboeken in te duiken. Napoleon heeft Moskou zeker wel bereikt.
Excuus verkeerd geformuleerd bedoelde ingenomen. Boekjes staan hier op zolder 🤓

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12

_Eend_

🌻🇺🇦

Standeman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Het lijstje staat niet alleen in chronologische volgorde, ook op succesvolgorde.

Napoleon brandde Moskou helemaal af, Hitler bereikte de buitensteden en Prigozjin kwam niet eens in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:12:
[...]

Gegeven dat beide de cultuur kennen zal Prigozhin er niet in trappen. Dus, mocht het gerucht kloppen, zou het kunnen dat

- beide partijen denken te winnen met meer tijd, of
- een van beide partijen denkt te kunnen winnen met meer tijd en dat ook kan afdwingen?

Sws een bonus voor de schrijver van dit script. Mijn eerste instinct is dat, indien authentiek, deze mededeling een geval is van a zeggen en b doen. Tweede instinct is dat dit een valse wapenstand is, die Prigozhin verbreekt wanneer hij betere kansen heeft.
Ja, of het ging als volgt:

Poetin vanochtend nog even boos op TV, kijken of het effect had. Hmm, nee, ze gingen door. Dan heeft Poetin de keuze: Shoigu wippen of burgeroorlog / de slag bij Moskou. Dan kiest hij voor het eerste. Ik denk dan ook: die Poetin [1] is niet te vertrouwen maar dat is onze Westerse bril.

We hebben het hier wel over Darth Putin's criminele enterprise met als dekmantel Rusland. De Sith en onderwereld maken ook van die rare beslissingen waarbij men concurrentiestrijd poogt te stimuleren en meer van dat soort ongein. Dat je een grote bek hebt, aan zelfverrijking doet, manipulatief bent, over lijken gaat dat zijn allemaal pre's om de een of andere rare reden.

[1] Bedoelde hier eigenlijk Prigozhin. Freudian slip; Poetin is ook niet te vertrouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 24-06-2023 21:40 . Reden: [1] ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:24:
Wagner vertrekt volgens de berichten volledig uit Oekraïne. Dat betekent natuurlijk wel wat. Welke bevelhebbers de Russen ook inbrengen hun soldaten worden er niet beter van.
In feite dus 25k aan tegenstanders buiten gevecht gesteld op 1 dag, alleen minder bloederig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:16:
[...]

Meer naar zijn strot, dat kan en mag Putin niet over zijn kant laten gaan zeker omdat hij vanmorgen nog over landverraders sprak waarmee hij korte metten ging maken.
Ligt een beetje een beetje aan wat Poetin wilt bereiken. En vooral hoe. Zoals iemand anders in dit topic aangaf kan Poetin goed de reguliere media bespelen terwijl Prigozhin de sociale media bespelen. Maar… ik geloof daar niet in, want dat zou tegenstrijdig zijn.
Waar ik vooral moeite in heb is dat Prigozhin voor een staatsgreep ging. De beste uitkomst voor beide is dat ze beide winnen, maar wie zijn de slachtoffers dan? Ik zou dan vooral kijken naar de partijen die bewogen hebben en die tot nu toe buiten het zich vallen (zoals een eskader dat van loyaliteit wisselde).

Dat is het stomme van machtsspelletjes als je niet wint verlies je namelijk.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
_Eend_ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Het lijstje staat niet alleen in chronologische volgorde, ook op succesvolgorde.

Napoleon brandde Moskou helemaal af, Hitler bereikte de buitensteden en Prigozjin kwam niet eens in de buurt.
Behalve het feit dat Napoleon Moskou helemaal niet heeft afgebrand, dat hebben de russen zelf gedaan.
Ook wel bekend als Scorched earth tactiek.

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 24-06-2023 20:30 ]

hoi

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:24:
Wat heeft de Wagner baas en de mensen die zich bij hem aansloten, nu gewonnen?

Het vertrouwen in de politiek was volgens mij al niet zo groot, dus die gasten moeten zich echt bestolen en in de steek gelaten voelen door hem. Gaat hij ooit nog al die zielen terugwinnen of gaat er niet iemand opstaan? Wat gebeurt er met zijn vriend?

Voor hetzelfde geld heeft die Wagener baas namen doorgeven of is het bekend wie neutraal/meededen met de groep. Als ik Putin zou zijn, dan gaan die er allemaal aan (gelukkig ben ik dat niet, maar kan mij voorstellen als je al paranoïde bent).

Ik ben echt confused, zelfs al was dit voorop gesteld plan, dan raak je alweer het moreel compas van je onderdanen.
We zijn allemaal confused denk ik.

1 ding is wel echt héél duidelijk: Putin’s positie is nog nooit zo enorm zwak geweest de afgelopen 23 jaar.

In het Kremlin / de elite, maar ook hoe de maatschappij naar hem kijkt nu. Niet langer de grote krachtige leider, maar de kleine jongen die ‘sukkeltje’ Loekashenko nodig heeft om hem te redden.

Hoewel de opmars van Wagner geëindigd is, is dit nog niet het einde. Dit is het begin van het einde.

Er gaan komende dagen / weken / maanden nog heel veel dingen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Die Russische soldaten incl. Wagner zullen zich wel als marionetpoppen voelen op dit moment. Wat een chaos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:30:
Die Russische soldaten incl. Wagner zullen zich wel als marionetpoppen voelen op dit moment. Wat een chaos.
Je mag toch hopen op muiterij binnen de muiterij bijna :') godsamme wat een kutzooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Requiem19 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:30:
[...]

1 ding is wel echt héél duidelijk: Putin’s positie is nog nooit zo enorm zwak geweest de afgelopen 23 jaar.

In het Kremlin / de elite, maar ook hoe de maatschappij naar hem kijkt nu. Niet langer de grote krachtige leider, maar de kleine jongen die ‘sukkeltje’ Loekashenko nodig heeft om hem te redden.
Dit gaat er van uit dat Lukashenko de authoriteit had namens Putin toezeggingen te doen. Want 12 uur geleden was Putin nog heel stellig dat deze backstabbers de zwaarst mogelijke straf verdienden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

DeDooieVent schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:31:
[...]

Je mag toch hopen op muiterij binnen de muiterij bijna :') godsamme wat een kutzooi
Ja wat een anti-climax ook. Had ze elkaar maar lekker de koppen in laten slaan daar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
DevWouter schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Ligt een beetje een beetje aan wat Poetin wilt bereiken. En vooral hoe. Zoals iemand anders in dit topic aangaf kan Poetin goed de reguliere media bespelen terwijl Prigozhin de sociale media bespelen. Maar… ik geloof daar niet in, want dat zou tegenstrijdig zijn.
Waar ik vooral moeite in heb is dat Prigozhin voor een staatsgreep ging. De beste uitkomst voor beide is dat ze beide winnen, maar wie zijn de slachtoffers dan? Ik zou dan vooral kijken naar de partijen die bewogen hebben en die tot nu toe buiten het zich vallen (zoals een eskader dat van loyaliteit wisselde).

Inderdaad winnen is de enige optie, degene die buiten het conflict blijven zijn nu even het beste af. Wie weet gaat daar nog iets spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
DevWouter schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:29:
[...]

De verliezers zijn duidelijk: Shoigu en Gerasimov. Poetin heeft voor Prigozhin gekozen, en deze twee geofferd. Dat was ook het beoogde doel van Prigozhin, aldus Prigozhin (ver voor de deal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Hoewel de opmars van Wagner geëindigd is, is dit nog niet het einde. Dit is het begin van het einde.

Er gaan komende dagen / weken / maanden nog heel veel dingen gebeuren.
Maar ik twijfel er echt aan of Putin en zijn prive leger, geen wraak gaan nemen op iedereen die dit steunde.

Putin is een sluwe vos, hij heeft ons jaren domgemaakt en uiteindelijk deed hij gewoon invallen en allemaal andere dingen zoals grenzen afpakken.

Denk dat een vriendelijk gesprek altijd met hem mogelijk is, maar zoals grappig over gedaan wordt, zou ik geen thee, koffie of koekje pakken. Die spion is ook helemaal in de UK opgespoord, en niet alleen hem.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat Putin over zijn hart gaat strijken. Die ruimt elke tegenstander of met met een tegengeluid, het liefst uit de weg.

En de Wagner baas kan het zomaar verknald hebben bij zijn onderdanen. Misschien zijn zij wel uit op wraak.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 24-06-2023 20:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:32:
[...]

Dit gaat er van uit dat Lukashenko de authoriteit had namens Putin toezeggingen te doen. Want 12 uur geleden was Putin nog heel stellig dat deze backstabbers de zwaarst mogelijke straf verdienden.
Kan iemand me uitleggen waarom ome Luka de onderhandelaar was in dit conflict? Ik begrijp daar niets van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

ijdod schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:19:
[...]

offtopic:
Dat doen wolven in het wild dus niet. Hardnekkig misverstand.
https://wolf.org/headlines/44265/
Die kun je beter niet quoten als ultiem wolvenkenniscentrum, ze weten best een hoop maar veel is afgeleid van wolven in gevangenschap. Zo is ook het sprookje de wereld in geholpen dat wolven niet springen over hekken van 90 cm en andere onzin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezborger
DeDooieVent schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:31:
[...]

Zeker.
Een ding is zeker, dit was beter dan de gemiddelde Netflix serie. Wat een rollercoaster afgelopen 24h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Kan iemand me uitleggen waarom ome Luka de onderhandelaar was in dit conflict? Ik begrijp daar niets van.
Dat vond ik ook al verbazend, temeer omdat zijn vliegtuig opgestegen leek te zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
[...]

Inderdaad maandenlang is hij het schoothondje van Putin en nu tackelt ie in een telefoongesprek een burgeroorlog :S

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Gynnad schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:38:
Toch een beetje een anti-climax

[Afbeelding]

Bron: nos.nl
Zonde en zeer teleurstellend dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:33:
[...]

De verliezers zijn duidelijk: Shoigu en Gerasimov. Poetin heeft voor Prigozhin gekozen, en deze twee geofferd. Dat was ook het beoogde doel van Prigozhin, aldus Prigozhin (ver voor de deal).
Zullen zijn onderdanen nog voor hem willen vechten? I don't know, misschien hebben ze geen keuze.

Maar het voelt echt als een trap in de ballen, en ik heb nog niet eens iets op met beide partijen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
Ik ben heel benieuwd hoe er vanuit de andere BRICS landen gekeken wordt naar dit gekonkel, want ik kan mij goed voorstellen dat als je nu China of India leidt, en je dit ziet, je duidelijk beseft dat Rusland een grote bende is, die er intern enorm zwak voor staan. Het maakt je wel extreem chantabel zo. Putin zal dit met deze vage move wel een soort van 'winnen', maar ik kan mij niet voorstellen dat hij hier niet ongehavend uit komt, zowel intern als internationaal.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Moskou niet bereikt 😌
Zwelgje, jij draak! Game of thrones style vandaag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
- "Goedemorgen Pim, fijn dat je er weer bent. Heb je een goed weekend gehad?"
- "Ja hoor, ik heb Rusland gebinged".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:28:
[...]

Ja, of het ging als volgt:

Poetin vanochtend nog even boos op TV, kijken of het effect had. Hmm, nee, ze gingen door. Dan heeft Poetin de keuze: Shoigu wippen of burgeroorlog / de slag bij Moskou. Dan kiest hij voor het eerste. Ik denk dan ook: die Poetin is niet te vertrouwen maar dat is onze Westerse bril.

We hebben het hier wel over Darth Putin's criminele enterprise met als dekmantel Rusland. De Sith en onderwereld maken ook van die rare beslissingen waarbij men concurrentiestrijd poogt te stimuleren en meer van dat soort ongein. Dat je een grote bek hebt, aan zelfverrijking doet, manipulatief bent, over lijken gaat dat zijn allemaal pre's om de een of andere rare reden.
Een boos gezicht trekken om te zien of dat werkt, dat lijkt me geen handig experiment. Want het aanzien van Poetin is nu aanzienlijk verzwakt. Binnen 24u een deal kunnen sluiten zou voor Poetin misschien het hoogst haalbare zijn op het moment. En noodzakelijk om iets van imago te houden. Mij lijkt de schade echter al te aanzienlijk te zijn, idee van stabiliteit is nu toch weg. Maar goed, Erdohan overleefde ook nipt door binnen een paar uur de controle terug te krijgen. Maar hij hoefde geen compromissen te sluiten. De vervolgvraag is wat de perceptie van de Rus dan zou zijn en wie dan macht krijgt over de instrumenten daarvan (propaganda). Het lijkt me onmogelijk voor Prigozhin om zijn huidige middelen op te geven, te gevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Ik snap nog steeds niet hoe deze deal moet voorkomen dat Prigozhin uit een raam valt binnenkort. Hij heeft openlijk Putin aangevallen en als Putin nu niets doet dan verzwakt zijn positie ook enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:43:
Ik snap nog steeds niet hoe deze deal moet voorkomen dat Prigozhin uit een raam valt binnenkort. Hij heeft openlijk Putin aangevallen en als Putin nu niets doet dan verzwakt zijn positie ook enorm
Putins macht is niet oneindig, heeft dit maar doen blijken, en ik vermoed dat Prigozhin daar met deze actie ook op doelde.

|>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is een actie geweest om het westen hoop te geven en te misleiden. Een beetje zoals Oekraïne ook gedaan heeft met de neptanks.
Vergeet ook niet dat de Wagner-leider, chef-kok, ondernemer, gezocht werd door de FBI vanwege zijn hoofdrol in het beïnvloeden van de verkiezingen in de VS, door middel van sociale media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:39:
[...]

! Game of thrones style vandaag.
Dn moeten er wel wat hoofdrolspelers dood.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Dan rest de vraag of deze heren bereid zijn gewillig zich te laten slachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Moskou niet bereikt 😌
Napoleon wel wel hoor, Moskou is toen grotendeels afgefikt en hij heeft er niet heel lang kunnen blijven...

Ik word oud... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
AndereKoekoek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
Als dit echt is, kan het 2 kanten op gaan:

1. Einde van Wagner, kunnen ze ook niet meer aan het front worden ingezet. Lees op nos dat Wagner mensen gisteren blijkbaar naar hun familie hebben gebeld om afscheid te nemen en te zeggen dat ze de tv in de gaten moeten houden.

2. De regering valt en dan is het maar de vraag wie er aan de macht komt en hoe dat uit gaat pakken.

Als het in scene is gezet, dan krijgen we mobilisatie om Rusland te redden. Vervolgens gaan alle mobics naar Oekraine toe.
Ik ben even een paar uurtjes weg geweest, 400 posts....
Wagner gestopt...
Is er nu eigenlijk gevochten? Zo niet, dan lijkt me dit gewoon een schijnvertoning...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:39:
Ik ben heel benieuwd hoe er vanuit de andere BRICS landen gekeken wordt naar dit gekonkel, want ik kan mij goed voorstellen dat als je nu China of India leidt, en je dit ziet, je duidelijk beseft dat Rusland een grote bende is, die er intern enorm zwak voor staan. Het maakt je wel extreem chantabel zo. Putin zal dit met deze vage move wel een soort van 'winnen', maar ik kan mij niet voorstellen dat hij hier niet ongehavend uit komt, zowel intern als internationaal.
True, je wordt nu internationaal wel gezien als een zwakke leider, iets dat Putin absoluut niet wilt.

Dat kan ook weer gevaarlijk zijn, dat hij iedereen de schuld gaat geven, inclusief landen als China die hij als vrienden zag.

Kan mij best voorstellen dat de Chinese nu opmerkingen maken van: 'Hey Putin, we willen het even hebben over.. kan je ons de baas even aan de telefoon geven?'. Denk echt dat ze hem niet meer als leider zien van RU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Voor hem is de val van Putin het einde voor hemzelf. Dus die heeft alle motivatie.
Pagina: 1 ... 40 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: