Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

jan390 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:39:
Iemand een idee waarom Putin zijn luchtmacht nog niet heeft ingezet? Hij zou een duidelijk overwicht vanuit de lucht moeten hebben en de colonnes het behoorlijk lastig moeten kunnen maken.
Omdat de wagner troepen potente luchtafweersystemen bij zich schinen te hebben?

Die gevechtshelikopters zijn niet uit zichzelf neergestort, en naar het schijnt heeft Wagner haar eigen kleine luchtvloot.

Misschien handiger alle toestellen op de grond t ehouden om friendly fire te vermijden?

Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:40:
Rusland heeft al heel vaak coupes gehad waarbij soldaten rond liepen door straten met burgers die gewoon aan het werken of winkelen waren.
Wanneer dan allemaal?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lijkt alsof ze gehackt zijn, want ik zie geen enkele andere media dit berichten.

Het lijkt me ook een to good to be true bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
kapa schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:02:
Beetje off-topic, maar ik ben toch wel benieuwd hoe Quincy Promes zich nu voelt in Moskou? >:)
Toen de invasie net was begonnen in Oekraiene zijn er ook tal van mensen zoals profvoetballers het land ontvlucht. We kunnen een leuk poultje starten met de vraag: "Waar gaat Quincy opduiken?" :+
Enkeltje naar Siberië

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Lijkt me logischer dat de transponder gewoon is uitgezet, beetje stemmingmakende titel van BNR.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Lijkt alsof ze gehackt zijn, want ik zie geen enkele andere media dit berichten.

Het is hier eerder gemeld, maar zou niet zoveel waarde hechten aan transponders van deze lui,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Regeringsleider als vermist opgeven is handig zodat deze van zich moet laten horen. Als deze van zich laat horen, moet deze ook ingaan op de huidige gang van zaken. Ik zei het al eerder: volgens Gleb Karakulov (deserteur FSO) reist Poetin per trein. En hij kon het weten. Hij had een belangrijke functie binnen FSO; verbindingsofficier.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
jan390 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:39:
Iemand een idee waarom Putin zijn luchtmacht nog niet heeft ingezet? Hij zou een duidelijk overwicht vanuit de lucht moeten hebben en de colonnes het behoorlijk lastig moeten kunnen maken.
Omdat aan de andere kant van de snelweg burgers rijden en het nogal lastig mikken is met oude RU straaljagers. Bommenwerpers zijn al helemaal niet nauwkeurig genoeg en heli's worden nogal makkelijk neergeschoten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

De val van de soviet unie is er eentje bijvoorbeeld.
Coupe van de KGB die werd afgeslagen. Paar maanden later val van de soviet unit.

Het afzetten van Boris Jeltsin ook eentje bijvoorbeeld.

Als je verder gaat graven vind je er meer.

[ Voor 1% gewijzigd door Auredium op 24-06-2023 18:46 . Reden: typvouten. Spellingscheck staat door omstandigheden niet op NL ingesteld. :+) ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:41:
[...]

Misschien handiger alle toestellen op de grond t ehouden om friendly fire te vermijden?
volgens mij is daar letterlijk geen friendly iets meer te vinden.
Alles wil elkaar dood en begraven hebben.
Vraag me af of ze windows genoeg hebben tegen de tijd dat dit klaar is

(windows zoals ramen waar je uit kan ''vallen'')

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Gewoon transponder uit. Dan is het vliegtuig weg. Dat gebeurde vandaag al vaker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
En weer een unit die achter Wagner gaat staan:
Verkeerd gelezen ... Is ook een lange dag ..

maar ook niet te verifiëren

[ Voor 12% gewijzigd door duvekot op 24-06-2023 18:50 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:20

KoudeAardbei

Moderator

duvekot schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:45:

[Embed]
Juist niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing

[Embed]
Ehmmm nee. Dus niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56

[Embed]
Putin zit bij Wagner? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:40:
Nu weet ik niet wat de gemiddelde leeftijd van de mensen hier is. Maar voor sommige zoals mij is het helemaal niet vreemd om te zien dat het dagelijkse leven in Rusland doorgaat terwijl er een coup bezig is. Dat heet in Rusland zaterdag (of dinsdag of welke dag het dan ook mag plaats vinden).

Dat mensen wat vreemd over straat lopen alsof er niet echt wat aan de hand is terwijl er tanks en soldaten overal om hun heen zijn is vrij normaal. Niet enkel in Rusland maar op veel plaatsen. De gemiddelde mens zal zijn normale leven proberen te leiden tot het niet meer mogelijk is. Rusland heeft al heel vaak coupes gehad waarbij soldaten rond liepen door straten met burgers die gewoon aan het werken of winkelen waren.
Ook wel eens gehad dat er bij de buurman opeens 40 man politie binnen valt, daar kijk je dan 10 min naar en je gaat weer verder met je dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Daarnaast van de radar verdwenen betekend niet neergestort. Ik kan me prima voorstellen dat ze niet willen dat iedereen kan tracken waar het vliegtuig heenvliegt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
ZenTex schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:41:
[...]

Omdat de wagner troepen potente luchtafweersystemen bij zich schinen te hebben?

Die gevechtshelikopters zijn niet uit zichzelf neergestort, en naar het schijnt heeft Wagner haar eigen kleine luchtvloot.

Ik weet het niet meer.
Precies, helikopters zijn niet meer veilig. Er zijn er al wat naar beneden gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Leuke post maar volgens mij heb je gemist dat Poetin publiekelijk zich vanmorgen publiekelijk (op TV) tegen Prigozjin heeft geschaard, en dus voor Shoigu en Gerasimov.
En dan?

Denk je werkelijk dat Putin zo trouw is aan deze impopulaire faalhazen dat hij bereid is met hen tenonder te gaan?

Putin is slim genoeg om zich nooit zo makkelijk in een slechte positie te manoeuvreren.
En zal zeker die kaart in z'n mouw houden.

Tevens, ik gaf 2 mogelijke scenarios aan (ben een voorstander van het niet al te deterministisch denken, er zijn altijd verschillende verlopen mogelijk, afhankelijk van het verloop der zaken en soms ook toevalligheden)

In het tweede valt Putin wél en zou een zakenkabinet de regering overnemen en op onderhandelingen aanstreven...
Dat tweede scenario is overigens juist het risicovolste voor oekraine, omdat rusland _nu_ iig nog een militair best sterke positie heeft en een oekrainse heroveringsoorlog om ook de Krim terug te krijgen zeker nog anderhalf jaar lijkt te kunnen duren..
Ook met een regime-wissel in Moskou (waarbij de nieuwe regering zeker niet zomaar al het veroverde terrein om niks zal willen opgeven)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Sorry voor de verwarring ... Het was vroeg vanochtend . Lange dag zo ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Verkeerd gelezen ... Is ook een lange dag ..

[Embed]
Putin is ook overgelopen naar Wagner? Damn, die Sjojgoe en Gerasimov hebben het wel erg bont gemaakt zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
Yaksa schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Omdat aan de andere kant van de snelweg burgers rijden en het nogal lastig mikken is met oude RU straaljagers. Bommenwerpers zijn al helemaal niet nauwkeurig genoeg en heli's worden nogal makkelijk neergeschoten.
Burgerslachtoffers zal Putin niet echt interesseren en ze hebben wel meer dan alleen "oud" spul. Het lijkt mij cruciaal voor Putin om dit asap te stoppen voordat de aanhang van Prigozhin groeit, oftewel "do or die" voor Putin. Vandaar dat ik niet begrijp waarom hij zijn luchtmacht nog niet grootschalig heeft ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:41:
[...]

Ja inderdaad, ik denk dat de inlichtingendiensten het aan zagen komen en hun hand geforceerd hebben.

Al kan ik me niet voorstellen dat ze hun wapenarsenaal in het centrum van St Petersburg hadden opgeslagen. Dat soort lokaties kom je veel te moeilijk weg als het nodig is. Dat is meestal maar een kantoor voor de top.
Volgens mij is het zo gegaan: Prigozhin is met Wagner bezig geweest in Soledar, en even later in Bakhmut. Bij die eerste ging het nog aardig, de tweede niet meer. Dan ligt je hele hebben en houden van je enterprise in St. Petersburg. Dat kan daar niet weg. Het is je HQ. Veilig jegens UA en Westen, niet jegens Poetin e.c. Vervolgens krijgt hij het aan de stok met Shoigu en Gerasimov. Hij is ook zo'n beetje ooggetuige van hoe moeizaam en kut het gaat aan het front. Kijk die mensenlevens laten hem koud, maar zonder resultaat is het lastig te verkopen voor het leger. Voor Wagner wel te doen; zijn immers goedbetaalde huurlingen of slaven (kind of, ze moeten zich vrij vechten). Ik denk niet dat, als Prigozhin die alles wel een beetje aan heeft zien komen, hij al z'n windeieren/kroonjuwelen op z'n HQ in St. Petersburg had liggen. Maar je kunt ook weer niet alles in een dagie weghalen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jan390 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:52:
[...]
Burgerslachtoffers zal Putin niet echt interesseren en ze hebben wel meer dan alleen "oud" spul. Het lijkt mij cruciaal voor Putin om dit asap te stoppen voordat de aanhang van Prigozhin groeit, oftewel "do or die" voor Putin. Vandaar dat ik niet begrijp waarom hij zijn luchtmacht nog niet grootschalig heeft ingezet.
Omdat hij niet op de luchtmacht (en vooral de individuele piloten) kan vertrouwen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Huh die waren toch heel ergens anders?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Die Kadyrov gasten hebben toch weinig tot geen gevechtservaring? Dat word nog interessant tegen de lui van Wagner die dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Ze gaan die tanks van Prig met die bussen rammen?
Lijkt me eerder dat dit Kadyrovtsi zijn die Moskou nog even snel ontvluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RM-rf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:51:

En dan?

Denk je werkelijk dat Putin zo trouw is aan deze impopulaire faalhazen dat hij bereid is met hen tenonder te gaan?
Nou, eh, vanochtend toen ik wakker werd was ik nog nieuwsgierig erover, maar Poetin heeft toch duidelijk partij gekozen met z'n TV toespraak, of vind jij van niet?
Putin is slim genoeg om zich nooit zo makkelijk in een slechte positie te manoeuvreren.
En zal zeker die kaart in z'n mouw houden.
Was, inmiddels heeft hij wel gespeeld.
Tevens, ik gaf 2 mogelijke scenarios aan (ben een voorstander van het niet al te deterministisch denken, er zijn altijd verschillende verlopen mogelijk, afhankelijk van het verloop der zaken en soms ook toevalligheden)
Precies, die twee scenario's staan ook niet in klei geschreven.
Ook met een regime-wissel in Moskou (waarbij de nieuwe regering zeker niet zomaar al het veroverde terrein om niks zal willen opgeven)
Dat weten we niet. Ik neem dat de mensen die psycho analyses uitvoeren hier meer over weten (zie ook OSS Hitler). En als er voldoende reuring is in Rusland, dan zal de focus daar liggen; niet op Oekraïne.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
5 dubbelgelede bussen. Ze hadden natuurlijk gehoord dat Promez zou spelen dus dachten ze dat ze naar het voetbal gingen :P .

Ik mis hun gear. Waar zijn de tanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
ZenTex schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Ze gaan die tanks van Prig met die bussen rammen?
Lijkt me eerder dat dit Kadyrovtsi zijn die Moskou nog even snel ontvluchten.
Ho ho ho. Het zijn wel blauwe bussen hé. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 23:20
Oekraïne is begonnen in verschillende richtingen met een counteroffensief

Post bij zulke belangrijke zaken gewoon even een bron aub.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 19:21 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:02:
Bron?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 15:03
Waar lees je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Omdat hij niet op de luchtmacht (en vooral de individuele piloten) kan vertrouwen.
Zou kunnen, misschien is er wel e.e.a. opgedragen maar miste de uitvoering. In een situatie als deze heb je fight or flight (en kuddegedrag en kleinere hiërarchieën/loyaliteiten.). Je hebt mensen die partij kiezen, mensen die vluchten, en je hebt apathie. Apathie is in het voordeel van Prigozhin, en lijkt nogal common in RU.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R.van.M
en met succes;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:03:
[...]

En Wagner pizza mag je ook niet vergeten ;)
Of Domino's :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Telegram

❗️❗️Ukrainian Armed Forces launched an offensive in several areas simultaneously in the east today - Ukrainian Defense Ministry.

In the direction of Orikhovo-Vasylivka, Bakhmut, Bohdanivka, Yahidne, Klishchiyivka, Kurdyumivka. There is progress in all directions.

@liveukraine_media

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Bijvoorbeeld hier : https://old.reddit.com/r/...fence_minister_says_that/

Ik vind het wel een goede zet. Niet alleen hebben ze de supply lines allemaal te pakken of binnen bereik, ook een groot depot is aan gort geschoten. Tel daarbij dat er nu chaos is en de complete commando structuur (Rostov on Don) ligt er nu uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 15:03
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Als je dit topic wat volgt zie je dat men niet wil dat je twitter embed als live stream, dus zelf even op twitter zoeken.
Weet ik, maar ik vraag waar hij het leest. Heb overigens geen Twitter, ik vind het veel leuker om hier mee te lezen :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Mensen willen geen twitter livestream hier.
1 iemand.

In dit geval schijt aan:

Hij heeft het weer van NOEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 23:20
Die post van Wagner op Telegram is ook wel van het niveau, fuck iedereen. Het gaat super goed en toon je ballen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Hoor trouwens nog steeds nergens op officiële kanalen dat er overleg zou zijn tussen Wagner en Rusland officials zoals hier eerder gemeld werd. Is er nou wel echt een overleg gaande of niet?

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:07:
[...]

1 iemand.

In dit geval schijt aan:

[Twitter]

Hij heeft het weer van NOEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja maar dan andersom, dat werd serieus als mogelijkheid aangedragen die een expert bij 1vandaag. Beide kopstukken hebben elkaar in de media niet bij naam genoemd, en ze horen beide bij een 'bende' van st Petersburg, de twee legerleiders horen bij een 'bende' van Moskou. Wat daarmee bedoeld wordt weet ik niet. Prigozjin zou de legerleiding willen uitschakelen, en dan kunnen onderhandelen met Poetin met als inzet het leger over te nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
jan390 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:52:
[...]

De luchtmacht wacht rustig af wie er als winnaar boven komt drijven. Voor repressies hoeven ze niet echt bang te zijn. Een piloot vervang je niet zo snel. Zelfde als met de reguliere eenheden. Die hebben ook zo iets van laat men eerst maar de speciale troepen welke rechtstreeks onder de krijgsheren vallen het uitvechten. Later kan je je altijd nog bij de winnaar aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Met je heli vliegen terwijl er manpads in de buurt zijn... ah well, you will find out what happens next. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
D-dark schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:11:
[...]

De luchtmacht wacht rustig af wie er als winnaar boven komt drijven. Voor repressies hoeven ze niet echt bang te zijn. Een piloot vervang je niet zo snel. Zelfde als met de reguliere eenheden. Die hebben ook zo iets van laat men eerst maar de speciale troepen welke rechtstreeks onder de krijgsheren vallen het uitvechten. Later kan je je altijd nog bij de winnaar aansluiten.
Ze mochten ook al niet mee doen op de parade van 9 mei, en die van vorig jaar. Zouden ze echt niks meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Soldaatje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Ja maar dan andersom, dat werd serieus als mogelijkheid aangedragen die een expert bij 1vandaag. Beide kopstukken hebben elkaar in de media niet bij naam genoemd, en ze horen beide bij een 'bende' van st Petersburg, de twee legerleiders horen bij een 'bende' van Moskou. Wat daarmee bedoeld wordt weet ik niet. Prigozjin zou de legerleiding willen uitschakelen, en dan kunnen onderhandelen met Poetin met als inzet het leger over te nemen.
En als hij de legerleiding overneemt, weer verder gaan in Oekraine? Het hele gebeuren is misschien niet alleen maar ‘goed’ nieuws

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heel apart nieuws dit.
Eerst zien dan geloven. russische persbureau ria novosti meldt het ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1672654030013693954?s=46&t=RD15hC2xY0gYGVIF2d0XKg]

[ Voor 34% gewijzigd door beany op 24-06-2023 19:17 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

*knip*
Dit voegt dus niets toe.

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stylze schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:10:
Hoor trouwens nog steeds nergens op officiële kanalen dat er overleg zou zijn tussen Wagner en Rusland officials zoals hier eerder gemeld werd. Is er nou wel echt een overleg gaande of niet?
Volgens mij heb ik er eerder over gepost, van de BBC livefeed: https://www.bbc.com/news/live/world-europe-66006142
13:09
Location of Prigozhin’s meeting with Russia military leaders confirmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
D-dark schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:11:
[...]

Mocht Putin het bevel geven en dit zou worden geweigerd door Dronov, dan betekent dat dus al dat hij partij heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
kevlar01 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:15:
[...]

En als hij de legerleiding overneemt, weer verder gaan in Oekraine? Het hele gebeuren is misschien niet alleen maar ‘goed’ nieuws
a) Op dit moment is Rusland en Wagner ernstig verzwakt. Wat er ook gebeuren zal op dit moment kan Oekraine druk op de ketel zetten terwijl ze met zichzelf bezig zijn

b) Prigozhin heeft al gezegd dat de oorlog onder valse voorwendselen is begonnen en dat er nooit risico geweest is voor de russen in Oekraine

c) Als Prigozhin 'wint' is het niet alsof alle vriendjes van Putin opeens weg zijn. Hij zal zich willen concentreren op binnenlandse politiek

d) Als Putin wint zal hij het Wagner leger moeten integreren in het normale leger wat ook tot verwarring en vertaging zal leiden

Het is alleen maar goed nieuws voor Oekraine wat er nu gebeurd. Het betekend niet perse dat de oorlog van vandaag of morgen voorbij is maar als je vijand met zichzelf aan het vechten is is dat alleen maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:15:
Heel apart nieuws dit.
[Embed] Eerst zien dan geloven. russische persbureau ria novosti meldt het ook.
Kan heel goed desinfo zijn om wind uit de zeilen te nemen van de muiterij, zoals de hele dag al eigenlijk gebeurd. Dit soort desinfo is voor het binnenland bedoeld, het is niet vreemd dat wij er geen touw aan vast kunnen knopen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

Mensen willen geen twitter livestream hier.
ik wel. ik denk trouwens de meerderheid wel

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Hoop niet dat Wagner daadwerkelijk stopt.

Dat hele: Sjoigoe weg en Pirozghin naar Afrika slaat natuurlijk nergens op. Zou voor Wagner niet echt positief zijn. Zeker niet nu ze de wind in de zeilen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijdert alweer, onzin dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:22:
Hoop niet dat Wagner daadwerkelijk stopt.

Dat hele: Sjoigoe weg en Pirozghin naar Afrika slaat natuurlijk nergens op. Zou voor Wagner niet echt positief zijn. Zeker niet nu ze de wind in de zeilen hebben
Nee lijkt me sterk want dan is hij ten dode opgeschreven er is toch geen weg terug meer voor hem? Hij weet ook wel dan nu op akkoordje gooien met poetin dan hij later gepakt gast worden.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik zit sinds vanmiddag op een familie bbq.. krijg er weinig van mee.. zit heel de tijd alle ontwikkelingen in moedertje Rusland te volgen met een bak popcorn..

[ Voor 9% gewijzigd door Pelox op 24-06-2023 19:24 ]

Zero.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
jack zomer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:20:
[...]

ik wel. ik denk trouwens de meerderheid wel
Absoluut! Ik doe zelf weliswaar niet mee aan de discussie, maar houdt het topic hier al wel een tijdje actief bij, heb ook verder geen Twitter of behoefte het internet verder af te zoeken naar informatie; dus fijn dat het hier gedeeld wordt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:15
Soldaatje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Poetin is afkomstig uit Sint-Petersburg en heeft daar ook gediend bij de KGB.
Prigozhin is ook geboren in Sint-Petersburg en is daar begonnen met zijn zakenimperium.
Shoigu is aan zijn carrière begonnen in Moskou.
Gerasimov zijn eerste post na zijn opleiding aan de general staff academy was ook Moskou.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hou het aub on-topic en vervuil het topic niet teveel met off-topic slowchat. Daarnaast vermelden we zoals gebruikelijk een bron als we een nieuwe ontwikkeling melden.

Een eindeloze twitter stream is weer wat anders, bedenk dus even goed na of jouw tweet echt wat toevoegt.

De bezem is dus weer even door het topic gegaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Okee, beetje ongebruikelijke bron hier.
Persbureau Reuters meldt op basis van een bron uit de pro-Russische Donetsk-overheid dat het konvooi van Wagner-strijders dat op weg is naar Moskou bestaat uit zo'n 5000 strijders. Het zou worden geleid door Dmitri Oetkin, een voormalige luitenant-kolonel van het Russische leger. Hij zou al in een vroeg stadium betrokken zijn geweest bij de Wagner-groep.
https://nos.nl/collectie/...UPDATE-container-70244171

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:15:
Heel apart nieuws dit.
[Embed] Eerst zien dan geloven. russische persbureau ria novosti meldt het ook.
De meningen verschillen zo te zien of dit echt is of niet.
Dat is natuurlijk ook een raar verhaal, waarom zou Wagner er ineens met de staart tussen de benen vandoor gaan?

[Twitter: https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/1672656760736284675]

en weer een plottwist...

[ Voor 8% gewijzigd door bloody op 24-06-2023 19:30 ]

nope

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:57
Pelox schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:23:
Ik zit sinds vanmiddag op een familie bbq.. krijg er weinig van mee.. zit heel de tijd alle ontwikkelingen in moedertje Rusland te volgen met een bak popcorn..
Je kunt beter even gaan genieten van de BBQ en morgen de gefilterde informatie in je opnemen in plaats van de geruchtenstroom van nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Stylze schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Nee lijkt me sterk want dan is hij ten dode opgeschreven er is toch geen weg terug meer voor hem? Hij weet ook wel dan nu op akkoordje gooien met poetin dan hij later gepakt gast worden.
Ja, lijkt me ook.
Dit is als Caesar over de Rubicon trekken. De dood of de gladiolen, geen weg terug meer.

Als je een akkoord sluit dan is het gewoon afwachten tot je genovichokt gaat worden

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
bloody schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Dat is natuurlijk ook een raar verhaal, waarom zou Wagner er ineens met de staart tussen de benen vandoor gaan?

[Twitter]
Het lijkt me ook echt geen slimme deal. Het zou kunnen betekenen dat dit een spel is om de groep die onderweg is op het verkeerde been te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Een vrijgeleide naar Afrika? Om krijgsheer te worden aldaar? En dan wachten op de dag dat er iets in je thee zit ?

Dit is alles of niets , de hoofdpositie of bust niks anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:07
No way dat Wagner zal stoppen. Hij weet waar hij aan begonnen is.. Dit is alles of niets met niets daartussen.

Alles valt of staat met hoe de troepen om en rond Moskou reageren. Stel je het maar voor, tanks etc die schieten in Moskou?! Man man

Everything is according to plan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Arator schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:26:
[...]

Poetin is afkomstig uit Sint-Petersburg en heeft daar ook gediend bij de KGB.
Prigozhin is ook geboren in Sint-Petersburg en is daar begonnen met zijn zakenimperium.
Shoigu is aan zijn carrière begonnen in Moskou.
Gerasimov zijn eerste post na zijn opleiding aan de general staff academy was ook Moskou.
Dank.
Er komt ook een extra op1 vanavond, in plaats van Bij Van Duin op de achterbank, op tv. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Twitter]

en weer een plottwist...
[Twitter]
Wat is het nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
[...]

[Twitter]
Wagner weet ook wel dat het de dood of Moskou is. Net of je met Poetin afspraken kan maken over je eigen veiligheid na verraad te hebben gepleegd. Hij kan dan de rest van zijn leven elk kopje thee wantrouwen. Als er onderhandeld is dan zegt dat meer over hoe erg Poetin in de piepzak zit dan over de intenties van Wagner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zo te zien is het over, audio bericht van Wagner dat ze terug gaan naar hun basissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Rubberen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:32:
No way dat Wagner zal stoppen. Hij weet waar hij aan begonnen is.. Dit is alles of niets met niets daartussen.

Alles valt of staat met hoe de troepen om en rond Moskou reageren. Stel je het maar voor, tanks etc die schieten in Moskou?! Man man

Everything is according to plan..
Lijkt me ook sterk. Nu terugkrabbelen en je kunt de rest van je leven achterom kijken en ramen vermijden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tjonge.. moeten ze weer die hele weg terug. 😂.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Mektheb schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:33:
Zo te zien is het over, audio bericht van Wagner dat ze terug gaan naar hun basissen.
BBC rapporteert het ook. Echt bizar

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
En dan? Gewoon doorgaan of er niets gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Stomme beslissing, maar ik kijk inmiddels nergens meer van op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:07
[...]

[Twitter]

en weer een plottwist...
[Twitter]
Enige wat Isa doet is vertalen van de bekende kanalen, geen eigen intel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 14:39
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Stomme beslissing, maar ik kijk inmiddels nergens meer van op.
Geen goede zaak voor Oekraïne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Nou ja, misschien is het wel over maar ze kunnen nooit meer normaal leven. Verraad wordt natuurlijk niet geaccepteerd.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

bloody

0.000 KB!!

danslo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:35:
[...]

Enige wat Isa doet is vertalen van de bekende kanalen, geen eigen intel.
Klopt, dus?

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Toch een beetje een anti-climax

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDhaseX46DuCExkFGO9MSgPf7FM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWGHMjSC7AO6cuvTDMjtzbGf.png?f=fotoalbum_large

Bron: nos.nl

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik geloof er voorlopig niks van.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wtf... Hoop gezwets om niks...

Krijgt @pro_6or toch gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Loopt het toch met een scisser af, was het toch een grote mind game van de russen om ukraine uit de tent te lokken?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Ondertussen heeft hij het vuur geopend op het Russische leger. Dat zal toch nooit onbestraft blijven?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
Is het toch allemaal in scene gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Joel22 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:39:
Is het toch allemaal in scene gezet?
Ik denk dat dit wel echt het geval kan zijn.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Bah, zou wel een ontiegelijke letdown zijn zeg..... |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik ga mijn post van vanochtend er weer bij halen voor wat context:
nst6ldr schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Mijn idee van de gebeurtenissen zover:

Ik denk dat Prigozhin hiertoe gedwongen is door Shoigu toen de MoD eiste dat wagner opging in het ministerie. Wagner ontving russisch bevel om te tekenen bij het leger, Prigozhin zou zijn leger kwijtraken en sinds dat moment is hij deze campagne gaan plannen. Hij hoopt op de zegen van poetin (gegeven zijn berichten) maar het zou me niet verbazen als hij de campagne opschroeft tot een coup als poetin er niet in meegaat.

Prigozhin heeft weliswaar niet veel soldaten en resources achter zich, maar nog wel steeds een behoorlijke slagkracht in propaganda. Ik zie een gecombineerd optreden gebeuren waarbij berichtgeving over de hopeloze staat van de russische krijgsmacht wordt benadrukt op de 'werkvloer', Prigozhin's handreiking naar overlopers via officiele kanalen (ook TV) wordt uitgezonden, beide terwijl de daadwerkelijke campagne al in uitvoer is. Het gevolg is dat er verwarring optreedt en mensen zelfs daadwerkelijk overstappen naar Wagner.

Het desinformatie optreden zorgt in het Westen voor verwarring, zo ook hier, maar het lijkt dus vooral gericht op binnenland.
Je moet dus de dingen in context gaan zien: voor Prigozhin is sociale media zijn wapen in het kader van desinformatie, voor Poetin is dat de staatsmedia die helaas aangehaald blijft worden door onze nieuwsoutlets. Prigozhin gaat binnenlands sentiment blijven sturen met als doel om zoveel mogelijk mensen en materiaal te werven. Poetin gaat binnenlands sentiment sturen om men te overtuigen dat er niks aan de hand is. Voor beide is het van levensbelang. Voor westerse ogen komt dit vreselijk warrig over aangezien de berichten niet voor ons vervaardigd zijn, voor de verandering zijn we eens niet het doelwit.

Mocht Prigozhin er in trappen dan zien we zijn overlijdensbericht snel genoeg. Ik verwacht dat een veiligheidsgarantie betekent dat Wagner mag blijven bestaan, maar met een beetje geduld krijgt de FSB z'n kans wel om hem te ruimen. Rusland is een maffiastaat met gevangeniscultuur, toegeven is niet zwakte maar een doodsvonnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
UA zou nu een massale Drone aanval moeten plannen op dat terugtrekkend Wagner konvooi.

Bucha made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Stel dat dit confirmed is, de enige reden waarom ik kan bedenken is Khadyrov in z'n rug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Alpina schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:40:
UA zou nu een massale Drone aanval moeten plannen op dat terugtrekkend Wagner konvooi.

Bucha made me do it.
UA kan de Krim aanvallen omdat de regio naast chaotisch is. Een terugveroverde Krim is goud waard.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 39 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: