Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Coldcat schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:52:
Moscow is wel een stad ter grootte van de provincie Utrecht. Daar rij je niet zomaar door tot het Kremlin :P
Jawel hoor, dat heb ik ook wel eens gedaan in een Uber. Als er geen file staat gaat dat prima .

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:46:
[...]

Ik heb het gevoel dat je de situatie heel erg rooskleurig en naief inschat hier. Hoop dat je gelijk hebt hoor, daar niet van.

Het is geen Navalny die hier aan de macht gaat komen. Bepaald geen man van het type "excuses aanbieden en dan om de tafel gaan zitten".

PS "Naief" was niet bedoeld als persoonlijke aanval maar puur over het idee dat dit zou gaan gebeuren.
Nee maar op het moment dat hij daadwerkelijk Putin van de troon stoot heeft hij zn handen vol aan rusland zelf. Ik kan me goed voorstellen om legimiteit te 'kopen' van het westen hij zich terugtrekt uit Oekraine om zich volledige te focussen op de opgave in Rusland.

In de tussentijd kan Oekraine zich wapenen tegen een herhaling of zelfs bij de NATO aansluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:47:
[...]
Je bedoelt die man die de Krim ook bij Rusland vind horen?
Als je een leider wil vervangen die best geliefd is (door propaganda ja! maar toch) dan is het ook niet handig om op al zijn stokpaardjes die er jarenlang diep zijn ingeramd te gaan schijten. Dan moet je keuzes maken.

En Rusland heeft nu eenmaal flink geld in die basis in Sevastopol gesmeten. Vanuit hun oogpunt bekeken zou het wel flinke kapitaalvernietiging zijn. Het verschil is dat het voor Navalny een onderhandelingspunt zou zijn. Geen rode lijn. Zeker niet iets om voor met het leger op uit te gaan trekken. Terwijl dat bij Prigozhin zowat de enige respons is die hij in de portefeuille heeft.

Navalny is ook niet perfect maar ik zie hem 100x liever in het Kremlin dan Prigozhin.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:58:

Navalny is ook niet perfect maar ik zie hem 100x liever in het Kremlin dan Prigozhin.
Dat geldt niet voor veel UA'ers :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als ze platen hebben, kunnen ze er zo overeen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:59:
[...]
Dat geldt niet voor veel UA'ers :)
Denk je echt? Prigozhin heeft vele Oekrainers weduwe gemaakt... Ik ken de stemming op de grond daar niet zo maar dat lijkt me toch echt wel erger dan een standpunt innemen t.o.v. de Krim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Of een bulldozer, dan duw je dat zand zo terug. De kunst is om het dan netjes aan te rijden zodat je er weer overheen kan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 00:01
*off-topic*

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 19:29 ]

klikkerdeklik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Ja.

Nu zien we met zijn allen hoe moeilijk het blijkbaar is toneel van reëel te scheiden. Ik zie alleen nog maar beelden van theater. Een colonne van Wagner. Dat is dan 6 buhanka’s vier van de Russische jeeps, een dumptruck met s60 in de laadbak en 1 bmp2. Dat is maximaliseren visuele impact zonder echte frontlijn slagkracht op te offeren. 2 gaten van bommen van de luchtmacht wordt gezegd maar natuurlijk weer naast de snelweg met alleen wat troep op de weg. Een VW kapot geschoten waar dan Wagner in zou hebben gezeten maar wat dan burgers bleken te zijn geweest. Met geblindeerde ruiten, alle deuren dicht en geen spatje bloed in zicht.

Weer die Oranje vrachtwagens die Putin steeds laat opdraven voor propaganda. Om de snelweg te “blokkeren”.

Wagner die mijnen legt in Rostov. 1 truck en weer zo’n jeep en een net rijtje van 8 mijnen midden op straat.

Een “positie” om Moskou te verdedigen, midden out in the open (zodat iedereen het goed kan zien) en dan 2 zandzakken hoog.

Alles wat ik zie op Twitter vandaag heeft geen enkel praktisch nut en wel veel visuele impact.

Maskirovka.
Verhaal begint steeds beter stand te houden ja.. not. Logisch gevolg van te weinig progressie en zelfs verliezen in Oekraïne. Oorlog blijft in essentie niet zo complex ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Niet alleen voor Oekraïne. Dit zou voor de hele wereld goed zijn. Regime change, alle troepen tot achter de grens van 1991/1994 (ben even het jaar kwijt), excuses aanbieden en dan om de tafel gaan zitten hoe men het netjes op gaat lossen zonder verder bloedvergieten.
Prigozhin is net zo erg als Putin.
Voor nu is het inderdaad goed voor Oekraine, op termijn weet ik het nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Of een bulldozer, dan duw je dat zand zo terug. De kunst is om het dan netjes aan te rijden zodat je er weer overheen kan.
Of je rijdt door de middenvangrail en gaat over de andere weghelft rijden.
althans, het filmpje dat ik zag hadden ze maar een weghelft opengegraven.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Ja, en:
Vangrails weg en je rijd er zo langs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Ja maar is hij een lul a la Erdogan of Mubarak of een a la Stalin of Hitler? Daar zit nog best veel verschil tussen. Dat is mijn punt.
Stalin heeft langer geregeerd dan Hitler, en was efficiënter en geraffineerder. Eigenlijk was Hitler maar een dombo, vooral militair-strategisch. Ik maak me meer zorgen om The Brain dan om Pinky :) maar als Prigozjin dit alles heeft uitgedacht ipv sporadisch gisteren besloten heeft dan is hij ook geen Pinky. Dat Hitler op oorlogspad ging, was een miscalculatie van het Westen. Hetzelfde mbt Poetin.

Mijn punt was dat iemand die nationalistisch is ook prima voor vrede kan zijn ipv oorlog. Zeker gedurende een nutteloze oorlog. En het is Poetin de afgelopen decennia ook gelukt om oorlogen en conflicten te winnen, en etnische minderheden te onderdrukken.

Uiteindelijk is het stukje vergeving aan het land dat is aangevallen: Oekraïne. Veldheren had een mooi stukje podcast hierover tijdens de periode van dodenherdenking.

Wat betreft Poetin ik stel voor dat de VN Veiligheidsraad per direct met alle wereldleiders samenkomt. Zuid-Afrika lijkt me hier een geschikt land voor :+.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kapa schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:02:
Beetje off-topic, maar ik ben toch wel benieuwd hoe Quincy Promes zich nu voelt in Moskou? >:)
Toen de invasie net was begonnen in Oekraiene zijn er ook tal van mensen zoals profvoetballers het land ontvlucht. We kunnen een leuk poultje starten met de vraag: "Waar gaat Quincy opduiken?" :+
Duidelijk, dat wordt een cel, want er staat een internationaal arrestatiebevel voor hem.

Ik denk dan ook dat hij rustig in Rusland blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:05:
[...]

Of je rijdt door de middenvangrail en gaat over de andere weghelft rijden.
althans, het filmpje dat ik zag hadden ze maar een weghelft opengegraven.
Ik vraag mij ook echt af hoe het moet zijn als diegene die de gaten graven. Je moet het snel doen, want ze zitten je op de hielen, wat wellicht verklaard dat ze het maar op één weghelft hebben gedaan. Dan hebben ze voldaan aan de orders van bovenaf.

Moet een raar gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deadsy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:03:
[...]

Prigozhin is net zo erg als Putin.
Voor nu is het inderdaad goed voor Oekraine, op termijn weet ik het nog niet.
De vraag is in hoeverre prigozhin een zelfde machtsbasis heeft. Dat het persoonlijk van een zelfde laken een pak is geloof ik idd wel. Maar er is wel iets meer nodig om a la Putin dusdanig veel macht te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Beetje off-topic, maar ik ben toch wel benieuwd hoe Quincy Promes zich nu voelt in Moskou? >:)
Toen de invasie net was begonnen in Oekraiene zijn er ook tal van mensen zoals profvoetballers het land ontvlucht. We kunnen een leuk poultje starten met de vraag: "Waar gaat Quincy opduiken?" :+
Schijnt dat je je in Moskou ook prima crimineel kunt gedragen :+ wat te denken van Edward Snowden. En zo zijn er nog velen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Gezien de steady stream aan privejets naar st Petersburg of Turkije denk ik 1 van die 2.

Zou ie al terug naar NL willen om die celstraf toch maar uit te zitten? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Vraag me toch af wat er nog te onderhandelen is. Vooral als ze zo open spreken. Ze geven beiden openlijk toe dat de andere partij een grote crimineel is. Hoe onderhandel je dit eruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:07:
[...]

Stalin heeft langer geregeerd dan Hitler, en was efficiënter en geraffineerder. Eigenlijk was Hitler maar een dombo, vooral militair-strategisch. Ik maak me meer zorgen om The Brain dan om Pinky :) maar als Prigozjin dit alles heeft uitgedacht ipv sporadisch gisteren besloten heeft dan is hij ook geen Pinky. Dat Hitler op oorlogspad ging, was een miscalculatie van het Westen. Hetzelfde mbt Poetin.
Dombo? Nou nee. Hij speelde al sinds begin jaren '30 in die richting met zijn lebensraum.

Hij was een stuk strategischer dan mensen denken, alleen aan het eind van de oorlog was hij totaal verknipt door de verliezen die hij niet kon gladstrijken met zijn ego en de cocaine van zijn lijfarts. Het omslagpunt was de invasie van Leningrad. En is er zelfs door de geallieerden besloten hem te laten zitten omdat hij meer kwaad deed voor Duitsland dan goed.

En Stalin was ook een groot gevaar voor ons, en het is een paar keer bijna misgegaan.
[...]
Mijn punt was dat iemand die nationalistisch is ook prima voor vrede kan zijn ipv oorlog. Zeker gedurende een nutteloze oorlog. En het is Poetin de afgelopen decennia ook gelukt om oorlogen en conflicten te winnen, en etnische minderheden te onderdrukken.
Dat is altijd maar tijdelijk. Voor een dictator is externalisme altijd een geweldige manier om het volk achter zich te scharen. Zie ook hoe Noord Korea extreem anti-Amerika is. Nou zijn die niet zo daadwerkelijk agressief maar dat hoeft ook niet, ze houden liever het fabeltje in stand. Maar dat is een totaal andere samenleving natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toch een sisser, Wagner keert om en Shoigu gewipt? Het lijkt me sterk dat beiden zijden terug kunnen krabbelen zonder gezichtsverlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geen idee of ik in propaganda aan het trappen ben, maar apparte plaatjes zijn het wel.
Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/Goaz4uPsd9gCzE5M3L5zhaDcCj4/diocontent/232720090/_fitwidth/980?appId=8ef24fa41e4bddfa7db0f5082d5ff1bf&quality=0.6

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/rdqh9CU8tUgnoCffIGgRaC3_1CI/diocontent/232719164/_fitwidth/980?appId=8ef24fa41e4bddfa7db0f5082d5ff1bf&quality=0.6

En van het Russische leger is ook niemand bang
Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/8Jn05bEDGgKHZlci0GJbftBsTyA/diocontent/232719144/_fitwidth/980?appId=8ef24fa41e4bddfa7db0f5082d5ff1bf&quality=0.6

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zover is Wagner nu volgens deze monitor:

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Denk je echt? Prigozhin heeft vele Oekrainers weduwe gemaakt... Ik ken de stemming op de grond daar niet zo maar dat lijkt me toch echt wel erger dan een standpunt innemen t.o.v. de Krim.
Yep, zie mijn eerdere post in dit topic n.a.v. gesprek met twee goede UA vrienden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
grote_oever schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Vraag me toch af wat er nog te onderhandelen is. Vooral als ze zo open spreken. Ze geven beiden openlijk toe dat de andere partij een grote crimineel is. Hoe onderhandel je dit eruit?
Goede vraag, sowieso gezichtsverlies voor allebei. Maar wat eruit te halen is….

Heel veel geld?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Falcon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:12:

[Embed]
Duidelijk :+

Zou je het willen vertalen voor degenen bij wie het Russisch nog wat roestig is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Falcon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:12:

[Embed]
Ehm... Wat staat daar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Duidelijk :+

Zou je het willen vertalen voor degenen bij wie het Russisch nog wat roestig is? :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzZbTamWIAAS85P?format=jpg&name=medium

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 24-06-2023 18:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
*off-topic*

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 19:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Ja maar is hij een lul a la Erdogan of Mubarak of een a la Stalin of Hitler? Daar zit nog best veel verschil tussen. Dat is mijn punt.
Ik denk eerder een lul zoals Idi Amin, de dictator van Uganda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Eigenlijk was Hitler maar een dombo, vooral militair-strategisch.
Hij heeft het dan ook nooit verder geschopt dan korporaal. Militair-strategisch was het net zo'n genie als Donald Trump.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:28
Marzman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:12:
Geen idee of ik in propaganda aan het trappen ben, maar apparte plaatjes zijn het wel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En van het Russische leger is ook niemand bang
[Afbeelding]
die laatste? klas 6 lagere school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Ik moet toegeven dat ik verbaasd wakker werd met dit nieuws. Het gaat allemaal ook echt retesnel

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
grote_oever schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Hierover dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:08:
[...]

De vraag is in hoeverre prigozhin een zelfde machtsbasis heeft. Dat het persoonlijk van een zelfde laken een pak is geloof ik idd wel. Maar er is wel iets meer nodig om a la Putin dusdanig veel macht te houden.
Hij zal het net zo doen als Putin en zo veel anderen hebben gedaan.
Iedereen die tegen hem is of gevaarlijk kan zijn zal opgepakt worden en dan verdwijnen, de mensen daar vlak onder zal hij op hun plek zetten met de boodschap dat als ze niet loyaal zijn ze ook verdwijnen.

De media zal dan van hem de boodschap krijgen negatief te zijn over Putin en zijn vrienden.

Mocht het volk niet blij zijn zal hij een gezamelijke vijand zoeken om zo het volk achter zich te krijgen (zoals Putin deed met de aanslagen en uiteindelijk de oorlog in Tsjetsjenie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hoe dit ook uitpakt, het kan toch haast niet anders dan dat dit de Russische linies in Oekraïne flink verzwakt? Dit moet impact hebben op bijvoorbeeld de logistiek.

En zouden we juni uit gaan met Tsikhanouskaya als president van Belarus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
Agent47 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:16:
Ik moet toegeven dat ik verbaasd wakker werd met dit nieuws. Het gaat allemaal ook echt retesnel
Als in, je bent net pas wakker? :P

Op Reddit ook heel veel interessante videos van inwoners die de Wagner troepen feliciteren en handen schudden. Dit lijkt wel een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Dus onderhandelen ze een beetje... weekendje lol gehad, en maandag gewoon weer met zijn allen aan het werk (lees: verder gaan met een puinzooi maken in Oekraine )

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
- Al jaren hoor ik: Als Putin wordt afgezet is de wereld waarschijnlijk slechter af, dan mét Putin.

- Op school (pré internet/soc. media) heb ik geleerd: Zonder hongersnood van het volk, géén succesvolle revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deadsy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:18:
[...]

Hij zal het net zo doen als Putin en zo veel anderen hebben gedaan.
Iedereen die tegen hem is of gevaarlijk kan zijn zal opgepakt worden en dan verdwijnen, de mensen daar vlak onder zal hij op hun plek zetten met de boodschap dat als ze niet loyaal zijn ze ook verdwijnen.

De media zal dan van hem de boodschap krijgen negatief te zijn over Putin en zijn vrienden.

Mocht het volk niet blij zijn zal hij een gezamelijke vijand zoeken om zo het volk achter zich te krijgen (zoals Putin deed met de aanslagen en uiteindelijk de oorlog in Tsjetsjenie).
Dat lukt alleen niet uit het niks. Daar heb je leverage voor nodig. En dat komt niet ineens uit de lucht vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Wat betreft Poetin ik stel voor dat de VN Veiligheidsraad per direct met alle wereldleiders samenkomt. Zuid-Afrika lijkt me hier een geschikt land voor :+.
De VN Veiligheidsraad kun je afschrijven zolang rusland vetorecht heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maar dat lijkt me geen goede deal. Wat nu als Putin zegt, ok je krijgt zin en wij doen je niets.. zou je dat dan geloven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Toch een sisser, Wagner keert om en Shoigu gewipt? Het lijkt me sterk dat beiden zijden terug kunnen krabbelen zonder gezichtsverlies.
Was al eerder bekend dat ze zouden onderhandelen. De karavaan trekt voor zover we weten door, en we weten niets van aftreden van wie dan ook. Riekt nog steeds naar bloedvergieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Dat ze er bijna zijn en de Kadyrov tik tok brigade naar Rostov aan het rijden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Moet je wel fysiek aanwezig zijn om te stemmen? Laten we de stemming dan in een neutraal land houden: Zuid-Afrika. Voor iedereen veilig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:20:
[...]

Maar dat lijkt me geen goede deal. Wat nu als Putin zegt, ok je krijgt zin en wij doen je niets.. zou je dat dan geloven?
Zeker niet! Ik zou geen overwinningsthee gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:20:
[...]

Dat ze er bijna zijn en de Kadyrov tik tok brigade naar Rostov aan het rijden is
Dat zijn ze al 4 uur aan het doen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Ik gooi hem er even in. Wat als dit een sneeuwbaleffect geeft en de Russische Federatie straks niet meer bestaat? Dan zitten ze ook niet meer in de Veiligheidsraad (en andere raden).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Dat lukt alleen niet uit het niks. Daar heb je leverage voor nodig. En dat komt niet ineens uit de lucht vallen.
Hij heeft troepen en geld, dat is zijn leverage.
Zou me niet verbazen als hij ook contact zoekt met hoge officieren in Rusland, zodat deze niets doen of zijn kant kiezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:21:
[...]

Dat zijn ze al 4 uur aan het doen..
Maar ze hebben nu maar 25% van de internetsnelheid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deadsy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:22:
[...]

Hij heeft troepen en geld, dat is zijn leverage.
Zou me niet verbazen als hij ook contact zoekt met hoge officieren in Rusland, zodat deze niets doen of zijn kant kiezen.
Hij heeft 25-50k troepen. Als de rest van het leger niet meewerkt heeft ie in principe niks.

Geld hebben de andere honderden miljardairs ook.

Ik zie weinig leverage eerlijk gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik snap niet waar het russisch leger is? Als ze weten dat er een hele troepenmacht naar de hoofdstad komt, zouden ze dan niet hun gehele leger moeten inzetten om de hoofdstad te beschermen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Tot op heden twee drie meerdere bronnen gezien, maar nog niet direct in Russische media. Gezien de meerdere UA bronnen, kan het ook 'alvast trollen' zijn op iets dat waarschijnlijk toch wel komen gaat.

Pravda (UA)
Defence Blog

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:15:
[...]

Hij heeft het dan ook nooit verder geschopt dan korporaal. Militair-strategisch was het net zo'n genie als Donald Trump.
offtopic:
Daarmee geef je Trump teveel eer. Captain Bonespurs heeft met een lulsmoesje militaire dienst ontdoken om niet naar Vietnam te hoeven.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

bones schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:23:
Ik snap niet waar het russisch leger is? Als ze weten dat er een hele troepenmacht naar de hoofdstad komt, zouden ze dan niet hun gehele leger moeten inzetten om de hoofdstad te beschermen?
Volgens mij zijn die allemaal afgeschoten de afgelopen maanden in Ukraine. :P

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:22:
[...]
Ik gooi hem er even in. Wat als dit een sneeuwbaleffect geeft en de Russische Federatie straks niet meer bestaat? Dan zitten ze ook niet meer in de Veiligheidsraad (en andere raden).
Dan zit West Taiwan er in z'n eentje tegen drie (of misschien vier) NATO-leden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:21:
[...]

Zeker niet! Ik zou geen overwinningsthee gaan drinken.
Yes, hadden ze die spion niet drie keer proberen te vergiftigen?

Nee, lijkt me geen goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Wat is nu de inschatting wanneer de Wagner groep in Moskou aankomt? Ben benieuwd wanneer de eerste confrontatie volgt.

Mocht dit gebeuren is dat wel een ontweichting van Rusland. Putin toch, wat een foute ksuzsz en afhang voor deze man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:20:
Nee inderdaad.

Als er onderhandelingen zijn betekent dat voor mij dat Wagner een acute existentiële bedreiging vormt voor Rusland. Immers, anders is er geen reden om te onderhandelen. Ik zie twee mogelijkheden. Ofwel Wagner eist onmiddelijke controle over de strijdkrachten, blijkens bijvoorbeeld het uitleveren van alle topgeneraals. Ofwel wordt er onderhandeld over een mogelijke vrijgeleide en/of amnestie voor de heersende machthebbers.

Alle beloftes over een staakt-het-vuren of overgave door Wagner zullen als vals worden beoordeeld. Die onderhandelingen zijn wat mij betreft dus het meest significante nieuws dat we tot nu toe hebben gehoord. Ik kan niet anders dan een voorzichtige conclusie trekken dat Progozhin blijkbaar toch wat zeer significante power brokers of generaals aan zijn kant heeft weten te krijgen.

Tegelijk... Harde bevestiging over die onderhandelingen heb ik nog niet gezien. Dus asterisk.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Als ze dat doen en ze doen het goed, dan zouden ze beelden delen om af te schrikken. Maar dat heeft wel een OPSEC afbreukrisico. Zou er dus stil over zijn als ik RU was, voor een hoger verrassingseffect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dat is grotendeels op zijn gat door de UA oorlog. Ze kunnen daar moeilijk de linies verlaten om in het moederland te gaan helpen. UA zal er nu goed de druk ophouden. Ze vochten niet voor niets met jaren 50 en 60 soviet materiaal.

Plus er is geen algehele mobilisatie, dus lang niet alles is al onder de wapenen.

En vergeet niet dat er meer regionen in de RF zijn die wel willen rebelleren als de daar gestationeerde eenheden weggaan.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 24-06-2023 18:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R.van.M
Precies, alleen Rusland mag stoken en zich bemoeien met de situatie in andere landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Freakertje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:23:
Tot op heden twee drie meerdere bronnen gezien, maar nog niet direct in Russische media. Gezien de meerdere UA bronnen, kan het ook 'alvast trollen' zijn op iets dat waarschijnlijk toch wel komen gaat.
[Twitter]
[Twitter]
Pravda (UA)
Defence Blog
Stomme vraag, maar wat is die law?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Dat zit momenteel ergens anders oorlogje te spelen en moet nu even snel terug naar ome Putin komen...

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
Welk leger? De 16 jarigen en opa's die achtergebleven zijn zodat er nog parades gehouden kunnen worden? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:25:
Wat is nu de inschatting wanneer de Wagner groep in Moskou aankomt? Ben benieuwd wanneer de eerste confrontatie volgt.

Mocht dit gebeuren is dat wel een ontweichting van Rusland. Putin toch, wat een foute ksuzsz en afhang voor deze man.
Rond 20.00 NL tijd las ik her en der.

Ze zijn echt ontzettend snel doorgereden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:26:
[...]

Het makkelijkste beantwoord ik die met een Wikipedia pagina :)

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:28
wie zet koffie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:26:
[...]

Bij martial law krijgt het leger vergaande bevoegdheden. Kort door de bocht, de civiele wetten worden buiten werking gesteld en mag t leger vrijwel alles doen wat zij in staat van de veiligheid achten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Denys Davydov ook online met een livestream.

https://www.youtube.com/live/J2ZfC3JmCp8?feature=share

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Dat is toch een echte gangster, nergens bang voor die gast. Koude kikker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:28:
[...]

Rond 20.00 NL tijd las ik her en der.

Ze zijn echt ontzettend snel doorgereden
Even na 5 uur kwam het bericht dat ze nog 2 uur weg waren. Er zal vast nog wat oponthoud zijn onderweg dus ik verwacht ergens rond een uur of 8. Net op tijd voor het journaal. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:22:
[...]

Mompelt iets over Sovjetunie en de huidige shitshow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een livestream van Isa yusibov lijkt me hier ook niet heel nodig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:23:
[...]

Hij heeft 25-50k troepen. Als de rest van het leger niet meewerkt heeft ie in principe niks.

Geld hebben de andere honderden miljardairs ook.

Ik zie weinig leverage eerlijk gezegd.
De bulk van het Russische leger zit in Ukraine, die kun je daar niet zomaar weg halen. Doe je dit wel en Ukraine heeft dit door dan gaan ze daar pushen.
Rusland heeft niet de middelen om zo snel troepen weg te halen van het front en deze naar Moskou te brengen.

De troepen die niet aan het front zitten zullen weinig tot geen ervaring hebben en het is maar de vraag wat voor materieel ze ter beschikking hebben.

Inderdaad het zijn niet veel troepen welke hij tot zijn beschikking heeft, maar dat weet hij zelf ook.
Veel zal afhangen van of hij officieren van Rusland weet te kopen.

En die andere oligarchen zijn profiteurs, die zien ook dat de oorlog niet goed gaat. Dus die zijn in staat gewoon van kant te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Even na 5 uur kwam het bericht dat ze nog 2 uur weg waren. Er zal vast nog wat oponthoud zijn onderweg dus ik verwacht ergens rond een uur of 8. Net op tijd voor het journaal. :)
Maar als ze zo snel gaan kan het toch nooit een grote colonne zijn?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Heb maar ff wat speciaal bier gekocht voor dit topic

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
aicaramba schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Ca 5k troepen las ik net ergens op Reddit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

ze huren daar wel een gros zzpers

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Lijkt me ook niet...

Misschien is het een potje bluffen eerste klasse.. En hopen ze dat er gewoon amper materiaal en personeel daarvoor is nog rondom Moskou..
Of dat wat er is liever voor wagner mee gaat om te blijven leven.....

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Het overgrote deel zit simpelweg aan het front, die krijg je niet zomaar weg (of je linie stort volledig in). Bovendien staat ook al het materieel aan het front, dat krijg je niet op 1-2-3 weg.

Geen idee of dat konvooi van Wagner veel voorstelt, maar er lijkt gewoon weinig of niemand beschikbaar om ze te stoppen (toch voor ze in Moskou arriveerden, ik gok dat er daar wel wat loyale troepen zijn, als die niet tenminste niet samen met Putin de hoofdstad hebben verlaten...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Op het AD in de liveblog nu ook een foto van Russische troepen die in Moskou langs de snelweg liggen te wachten op Wagner. https://www.ad.nl/buitenl...eger-te-stoppen~a2b2b3a0/

En ondertussen allemaal burgerverkeer.

Ik vind het heel naar voor die mensen. Maar na al dat gesteun aan de UA oorlog ergens ook wel mooi dat ze er nu zelf ook echt last van mogen gaan krijgen. Kijken of ze nog zoveel steun willen geven aan Putin en kornuiten.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 24-06-2023 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Dank voor het aangeven, dan stop ik met posten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Mja, zullen er velen doen. Goed voor de pageviews... ik vind hem en Konstantin vriendelijk maar wel vaak mager qua content. Maar omdat ze uit de betrokken regio's komen op de een of andere manier wel boeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Dank voor het aangeven, dan stop ik met posten!
bijdeze post lekker door. ik blijf wel klikken.,

komen elke seconde berichten bij dus ik zie het probleem niet echt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:11
MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Waarom dan? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
Iemand een idee waarom Putin zijn luchtmacht nog niet heeft ingezet? Hij zou een duidelijk overwicht vanuit de lucht moeten hebben en de colonnes het behoorlijk lastig moeten kunnen maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nu weet ik niet wat de gemiddelde leeftijd van de mensen hier is. Maar voor sommige zoals mij is het helemaal niet vreemd om te zien dat het dagelijkse leven in Rusland doorgaat terwijl er een coup bezig is. Dat heet in Rusland zaterdag (of dinsdag of welke dag het dan ook mag plaats vinden).

Dat mensen wat vreemd over straat lopen alsof er niet echt wat aan de hand is terwijl er tanks en soldaten overal om hun heen zijn is vrij normaal. Niet enkel in Rusland maar op veel plaatsen. De gemiddelde mens zal zijn normale leven proberen te leiden tot het niet meer mogelijk is. Rusland heeft al heel vaak coupes gehad waarbij soldaten rond liepen door straten met burgers die gewoon aan het werken of winkelen waren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Livestream van zijn twitter kan je daar ook wel openen. Het is interessanter als de highlights hier komen IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Omdat je daarvoor ook zn Twitter kunt bekijken misschien? ;w

Highlights van verschillende bronnen prima, maar een enkele bron -die er overigens ook weleens naast zit- blijven aanhalen is wat eenzijdig.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
jan390 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:39:
Iemand een idee waarom Putin zijn luchtmacht nog niet heeft ingezet? Hij zou een duidelijk overwicht vanuit de lucht moeten hebben en de colonnes het behoorlijk lastig moeten kunnen maken.
Daar is net een helicopter van neergeschitrn zegt en laat een niet te noemen persoon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:51:
[...]

Tenzij wanneer het al maanden in de planning stond, en die materialen gehoard werden (de vraag is dan: waar zijn de bewijzen hiervan?). Ook de theorie van Galeev dat de actie een dag of 1, 2 te vroeg van start is gegaan is hierbij interessant. Alsmede dat Wagner HQ in St. Petersburg overhoop is gehaald, en de assets in beslag zijn genomen.
Ja inderdaad, ik denk dat de inlichtingendiensten het aan zagen komen en hun hand geforceerd hebben.

Al kan ik me niet voorstellen dat ze hun wapenarsenaal in het centrum van St Petersburg hadden opgeslagen. Dat soort lokaties kom je veel te moeilijk weg als het nodig is. Dat is meestal maar een kantoor voor de top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:34:
Op het AD in de liveblog nu ook een foto van Russische troepen die in Moskou langs de snelweg liggen te wachten op Wagner. https://www.ad.nl/buitenl...eger-te-stoppen~a2b2b3a0/

En ondertussen allemaal burgerverkeer.

Ik vind het heel naar voor die mensen. Maar na al dat gesteun aan de UA oorlog ergens ook wel mooi dat ze er nu zelf ook echt last van mogen gaan krijgen. Kijken of ze nog zoveel steun willen geven aan Putin en kornuiten.
Er is al vaker gezegd dat het Putin regime alles kan hebben behalve dat de oorlog naar Moskou komt. Dat Prigozhin dat nu doet is wel een teken dat hij zijn vete tegen Shoigu en Gerasimov op het hele regime laat gelden met Rostov als laatste poging om Putin zo ver te krijgen z'n defensietop voor de leeuwen te gooien.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: