Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Afghanistan kan ik ook niet defensief noemen. Defensief is je eigen grondgebied verdedigen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Putin's plane is van de radar verdwenen?
Misschien al gepost maar het gaat best snel hier :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:24
saert schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:33:
Logistiek gezien; waar kan een Wagner zich verzamelen / klaar maken? Ik neem aan dat Rusland ze nauwlettend in de gaten houdt? En bij stilstand van de collone er simpelweg een bom op gooit?
Als ze dat zouden willen/kunnen hoeven ze niet te wachten tot ze stil staan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Logistiek gezien; waar kan een Wagner zich verzamelen / klaar maken? Ik neem aan dat Rusland ze nauwlettend in de gaten houdt? En bij stilstand van de collone er simpelweg een bom op gooit?
Niet. Als dit het aanvalsplan is, is het nu doorzetten.

Een pauze is nu funest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45
mir4dor schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:34:
Opmerkelijk. Uren geleden zou er al een vliegtuig met Poetin precies de andere kant op zijn gevlogen.
https://www.reddit.com/r/...putins_plane_left_moscow/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Hangt totaal af hoe belangrijk de heersende idioot in de VS het vindt.
Belangrijk.

Kijk naar hoe veel vooraanstaande Republikeinen de laatste tijd zowaar haviksrol op zich nemen. Ten dele omdat dit ondanks Trump en Putins beste inspanningen het nog steeds partij van Reagan, Bush & McCain is en instinct neigt naar steunen vijanden van Moskva, ten dele ook omdat de meer populistische lui (incl Trump) zich niet graag met verliezers in willen laten en Putin & co dat steeds meer lijken.

Maar veel belangrijker: iedere staat, ieder kiesdistrict in de VS heeft fabrieken die wapens of delen ervan maken. Steevast behoren die bedrijven tot de grootste politieke donateurs. Deze oorlog is uitgegroeid tot grootste uithangbord voor kwaliteit van US wapentuig in een halfeeuw. Plus alles wat US erheen stuurt wordt dmv nieuwe binnenlandse orders vervangen. Steun voor UA is zo tot motor van de US economie geworden. O wee de politicus die daar de stekker uit wil trekken. Je wilt niet de Raytheon -lobby tegen je hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ah, bedankt. Ik weet niet of ik dit als offensief moet zien. Eigenlijk is dat ergens ook defensief want Kadafi had een oorlogsmisdaad gepleegd in VK, namelijk Lockerbie. De CIA heeft trouwens in Libië nog een leuke actie uitgevoerd. Een van de spinnen in het web van (o.a.) massa-spam en opioïde crisis, Paul le Roux, is daar opgepakt.

Om toch nog even wat meer on-topic te gaan, BBC livefeed:

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-66006142
Location of Prigozhin’s meeting with Russia military leaders confirmed

A video posted this morning on a Telegram channel linked to the Wagner Group shows its leader, Yevgeny Prigozhin, meeting with Russia's Deputy Defence Minister Yunus-Bek Yevkurov.

BBC Verify has used biometric facial comparison tools to confirm, with a high degree of confidence, the identity of Yevkurov.

Also present at the meeting with Prigozhin, according to the Telegram post, was Vladimir Stepanovich Alekseev, the deputy chief of Russia's military intelligence service. However, the image said to show him was too dark to confirm using biometric technology.

The meeting is said to have taken place at the headquarters of the Russian military’s Southern Military district in the southern city of Rostov-on-Don.
An image comparing three different images to show they took place in the same location in Rostov-on-Don

The video shows the three men meeting underneath trees in a courtyard, but satellite imagery could not be used to confirm the location.

However, photos previously taken at a religious ceremony at the headquarters, and posted on a Russian military website, confirm that the meeting did indeed take place at the building.

We have tried to verify the timing of the meeting – claimed to have taken place on Saturday morning – but this has not yet been possible from the video.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NoSugar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Vergeet niet dat het voor Europa ook gruwelijk gaat worden. We hebben de ene vluchtelingencrisis nog niet onder controle; als er oorlog in Rusland uitbreekt dan kunnen we de asieldeal van afgelopen maand weer opnieuw gaat updaten. Europa zal ondergelopen worden door vluchtelingen. En we kunnen geen onderscheid maken door te zeggen ‘Afghanen wel en Russen niet’. Dus Europa kan zich dan klaarmaken voor een nog grotere crisis dan we al hebben, met spanningen in landen onderling.
Ik denk dat de Rus als het even kan liever naar Turkije gaat dan zeg Nederland. Bij een route over land is men nog niet direct in Europa. Maar goed, onderdeel van mijn speculaasplan is dat men delen van Rusland onder internationaal toezicht gaat stellen waardoor de opvang wel heel letterlijk in eigen regio gaat plaatsvinden. Dit heeft UA al lang en breed doordacht, en wat we nu met Wagner zien zou zeer wel deel 1 kunnen zijn van dat scenario. Maar dan moet het Kremlin niet te snel in elkaar zakken, en daar zit wel wat verontrusting bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:31
mir4dor schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:34:
Afgezien van dat die berichten natuurlijk nog niet zo duidelijk bevestigd zijn; van de radar verdwenen betekent waarschijnlijk dat men bewust de transponder heeft uitgeschakeld om veiligheidsredenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:13:
Mij maakt het geen bal uit of Wagner een volgende Poetin levert of wat dan ook. Een intern conflict in Rusland zal vast geen enkele verbetering van het moskouregime opleveren. Maar iedere beweging van het conflict naar een intern conflict binnen Rusland kan een verbetering voor Oekraïne worden, een situatie dat de grenzen van voor 2014 gelden is hoe dan ook winst.
Daarna zien we wel hoe Rusland verder opsplitst.
Tja, voor Oekraine is dit wel goed. Een verbetering van Moskou zal het zeker niet opleveren maar een verslechtering is wel mogelijk. Wagner is gewoon een grote groep harde massamoordenaars. Moorden half Afrika uit voor een paar centen. Die zijn nog wel een stukje erger dan Putin vrees ik.

Daar maak ik me nog het meeste zorgen over eigenlijk. Prigozjin lijkt nog een stukje meer losgeslagen dan Putin zelf.

Wat ik wel frappant vind, is dat Wagner al een tijdje kort aan het lijntje werd gehouden qua munitie enzo (tot grote woede van Prigozjin). Dat zal ze nu geen goed doen als ze echt een staatsgreep willen plegen en in een conflict komen met het Russische leger. Kennelijk waren hun plannen al een tijdje bekend. Dat verklaart nu wel een hoop.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Opmerkelijk. Uren geleden zou er al een vliegtuig met Poetin precies de andere kant op zijn gevlogen.
https://www.reddit.com/r/...putins_plane_left_moscow/
Het wordt ook al in de comments gezegd:

Volgens de overloper Gleb Karakulov is het vliegtuig meestal een decoy, en reist Poetin per trein. (Voorlopig even niet naar Sochi of Rostov, denk ik zo :+). Naast Poetin's dubbels: ook die treinen hebben dubbels, en de kamers waarin hij geïnterviewd wordt idem.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Hoe langer dit duurt, hoe meer ik de indruk heb dat het Wagner nog gaat lukken ook om Moskou in te nemen.
Ik kan het mogelijk gemist hebben, maar waar is de reactie van de Russische legertop? Alleen een vooraf opgenomen video van Putin vanochtend.

Uit beelden vanuit Moskou zie ik ook niks wat lijkt op een troepenmacht die Wagner kan tegenhouden. Voornamelijk politie eenheden die halve barricades aan het opzetten zijn. Waar zijn die 150k manschappen? De gevechtsvliegtuigen?

Verder is die leider van Wagner wel een oorlogscrimineel, maar dom is hij niet zover ik zie.
Hij zou dit niet doen als hij geen kans van slagen verwacht. Mogelijk heeft hij toch voldoende steun onder de legerleiding en olichargen kunnen verkrijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:26

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Tja, voor Oekraine is dit wel goed. Een verbetering van Moskou zal het zeker niet opleveren maar een verslechtering is wel mogelijk. Wagner is gewoon een grote groep harde massamoordenaars. Moorden half Afrika uit voor een paar centen. Die zijn nog wel een stukje erger dan Putin vrees ik.
Poetin en z'n ego zullen geen onderhandelingen met UA doen. Prigozhin wel, die kan deze oorlog niet verliezen want hij is 'slechts' een huurling met een bijrol. Geen ideologie maar puur voor de centjes (en de gevangenen voor de vrijheid). Rusland verbeteren zal op korte termijn niet lukken. Ja, sommige delen kunnen zich misschien nu eenvoudiger autonoom verklaren, of meer autonomie afdwingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

To zo ver de bijdrage van Kadyrov :+

[ Voor 21% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-06-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:47:
[...]
Poetin en z'n ego zullen geen onderhandelingen met UA doen. Prigozhin wel, die kan deze oorlog niet verliezen want hij is 'slechts' een huurling met een bijrol. Geen ideologie maar puur voor de centjes (en de gevangenen voor de vrijheid). Rusland verbeteren zal op korte termijn niet lukken. Ja, sommige delen kunnen zich misschien nu eenvoudiger autonoom verklaren, of meer autonomie afdwingen.
Ja, voor Oekraine is dit goed. Voor Prigozjin is er geen enkele reden om met die oorlog door te gaan. Kan hij alleen maar manschappen mee verliezen. Het doel van de oorlog was voor hem vooral aanzien vergaren volgens mij en als hij eenmaal op het pluche zit, heeft hij dat niet meer nodig.

Maar in een Rusland wonen dat geleid wordt door een letterlijke bende huurmoordenaars? Dat lijkt me ook behoorlijke instabiliteit opleveren.

Dus ik zie het een beetje dubbel. Voor "ons" is het op korte termijn goed want minder gedonder in Oekraine en wellicht zelfs normalisatie van de relatie met rusland.

Op de lange termijn pakken er zich echter alleen maar meer donkere wolken samen in die regio...

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dit filmpje zag ik even geleden ook op Reddit voorbij komen en de eerste 500 reacties waren dat het fake was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:18:
Als je er een beetje over nadenkt is het wel heel bizar wat er gaande is: een huurlingenleger dat druk bezig is het grootste land ter wereld in handen te krijgen. Dit verwacht je meer in Afrika of Centraal Amerika.

En als het vanavond tot een confrontatie komt en rusland implodeert, dan is dat relatief gezien nog sneller dan dat de Titan implodeerde :X
Mja.. "grootste land".. denk dat je wat dingen door elkaar haalt nu. Het grond gebied is groot idd ja.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Daar maak ik me nog het meeste zorgen over eigenlijk. Prigozjin lijkt nog een stukje meer losgeslagen dan Putin zelf.

Wat ik wel frappant vind, is dat Wagner al een tijdje kort aan het lijntje werd gehouden qua munitie enzo (tot grote woede van Prigozjin). Dat zal ze nu geen goed doen als ze echt een staatsgreep willen plegen en in een conflict komen met het Russische leger. Kennelijk waren hun plannen al een tijdje bekend. Dat verklaart nu wel een hoop.
Tenzij wanneer het al maanden in de planning stond, en die materialen gehoard werden (de vraag is dan: waar zijn de bewijzen hiervan?). Ook de theorie van Galeev dat de actie een dag of 1, 2 te vroeg van start is gegaan is hierbij interessant. Alsmede dat Wagner HQ in St. Petersburg overhoop is gehaald, en de assets in beslag zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Dit was vanochtend al.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gaat lekker:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Damn, een beste kolonne. Waar zaten deze jongens dan? Ik bedoel, ergens missen er nu toch allemaal troepen enzo? :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-06-2023 16:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Mja.. "grootste land".. denk dat je wat dingen door elkaar haalt nu. Het grond gebied is groot idd ja.....
Rusland is, qua grondgebied, het grootste land ter wereld. Geen idee wat ik door elkaar haal nu...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Tenzij wanneer het al maanden in de planning stond, en die materialen gehoard werden (de vraag is dan: waar zijn de bewijzen hiervan?). Ook de theorie van Galeev dat de actie een dag of 1, 2 te vroeg van start is gegaan is hierbij interessant. Alsmede dat Wagner HQ in St. Petersburg overhoop is gehaald, en de assets in beslag zijn genomen.
Mja maar dat is het hem juist. Als je eigen mannen bij de vleet omkomen omdat ze geen kogels hebben, is het hoarden toch best lastig te verantwoorden naar je eigen management lijkt me.

Maar aan de andere kant, als zich nu Russische onderdelen zich bij Wagner aansluiten, die zullen zat munitie hebben. Dat nieuws verbaasde me wel eigenlijk. Het blijft een raar land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:21
CNN bericht dat Putin en Erdogan vandaag met elkaar hebben gesproken.
Turkish President Recep Tayyip Erdoğan held a phone conversation with Russian President Vladimir Putin on Saturday, according to the Turkish President’s office.
https://edition.cnn.com/e...646f4711ab03844a56da6e6c0

Op zich is het niet raar dat een leider belt met een bondgenoot in crisissituatie. Toch lijkt het me sterk dat de mogelijkheid in het ergste geval te kunnen uitwijken naar Turkije niet in ieder geval besproken is. Niet dat een van de partijen dat gaat toegeven natuurlijk. Maar ik vind het feit dat er uberhaupt over wordt gecommuniceerd al opvallend.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:49:
[...]

Ja, voor Oekraine is dit goed. Voor Prigozjin is er geen enkele reden om met die oorlog door te gaan. Kan hij alleen maar manschappen mee verliezen. Het doel van de oorlog was voor hem vooral aanzien vergaren volgens mij en als hij eenmaal op het pluche zit, heeft hij dat niet meer nodig.

Maar in een Rusland wonen dat geleid wordt door een letterlijke bende huurmoordenaars? Dat lijkt me ook behoorlijke instabiliteit opleveren.
Zo is het al jarenlang. Het was een mafia clubje met als cover een land met nationalistische wormen en maden enzo. Trots zijn op je eigen cultuur, en lekker vodka zuipen, je volkslied zingen, met je voetbalclubje een beetje gaan rellen. Dat soort ongein.
Op de lange termijn pakken er zich echter alleen maar meer donkere wolken samen in die regio...
Ik zie vooral mogelijkheden, hoop, ruimte voor diplomatie, en de mogelijkheid voor Oekraïne om zich politiek-economisch te ontwikkelen tot een Europese grootmacht die welkom is binnen de context van de EU en NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Slimme spin om Prigozjin te ondermijnen. "We hebben zijn geld, dus hij kan jullie niet betalen, willen jullie wel voor hem verder vechten?". Huurlingen blijven huurlingen, natuurlijk.

Aan de andere kant kan je ook zeggen: Als ze nu niet doorvechten krijgen ze niets, als Prigozjin wint (of nouja, niet verliest, misschien status quo, whatever) dan worden ze waarschijnlijk goed beloond.
Prigozjin spint weer terug en zegt dat dat geld bedoeld was voor de weduwen en wezen van omgekomen strijders
Yevgeny Prigozhin has now confirmed earlier media reports that a large amount of cash was found during raids on one of his offices by Russia's FSB security service.

And the money found in those raids does indeed belong to the Wagner Group, he says.

In an audio message on his Telegram channel, he refers to one van and two buses loaded with money.

He says these are the funds to cover compensation payments to killed Wagner fighters, and other expences.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:28:
[...]

Pardon? Nee, de NAVO is niet anti-Rusland.
Herlees de drie woorden vlak voor je selectieve quote nog eens: "propaganda van Putin"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

LivemapUA durft hem aan: Wagner in Moskou oblast. Bron een voor mij onduidelijke telegram bericht.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
ot

[ Voor 97% gewijzigd door anandus op 24-06-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:53:

Mja maar dat is het hem juist. Als je eigen mannen bij de vleet omkomen omdat ze geen kogels hebben, is het hoarden toch best lastig te verantwoorden naar je eigen management lijkt me.

Maar aan de andere kant, als zich nu Russische onderdelen zich bij Wagner aansluiten, die zullen zat munitie hebben. Dat nieuws verbaasde me wel eigenlijk. Het blijft een raar land.
..maar misschien kwamen ze niet om vanwege een gebrek aan kogels. Misschien is er wel met UA onderhandelt over e.e.a. Het kantelpunt van de oorlog is al sinds 27 Feb oid. aan de gang. 27 Feb 2022, welteverstaan.

Ook de rhetoriek van Prigozhin van jullie zijn voorgelogen is een exit-strategie. Als Prigozhin aan de macht komt, dan ligt een eventuele exit-strategie meer voor de hand. En natuurlijk is hij een lul. Dat was Pinochet ook. En Mubarak ook. En Erdogan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Zorroberner schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:56:
Ik lees hier in mijn optiek te positieve berichten over de bedoelingen van Wagner. Een land als Rusland met zijn systeem is niet opeens gekanteld doordat Moskou wordt bereikt en Poetin dood gaat/verdwijnt. Er zijn daar zo veel facties met eigen belangen. Die moet je ook zien te verenigen, in een land dat decennia als fascistische staat is opgezet (namelijk constante strijd tegen de vijand of interne vijanden). Wagner is zelf ook oorlogszuchtig, het is geen democratische beweging die een einde aan de oorlog maakt. Mocht Wagner winnen, dan zal er waarschijnlijk worden geprobeerd de troepen te verenigen. En dat is door de oorlog tegen Oekraïne voort te zetten. De meeste kritieken gaan over de manier waarop de oorlog wordt gevoerd, niet dat er een oorlog is.
Ons belang is niet of Rusland wel of niet wezenlijk verandert. Wagner is inderdaad geen haar beter als de huidige kliek. Ons belang is dat ze voorlopig zijn afgeleid en beter te verslaan zijn in Oekraïne, Wit-Rusland en alle andere plaatsen waar ze het leven moeilijk maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn ze nu met alle 25000? Ik denk dat ze er op gokken dat mensen (burgers/militairen) zich bij hun aansluiten. Gezien ze ook zo netjes stonden te wachten in de rij op drank en niks steelden en niemand neerschoten volgens een foto op twitter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Moet je nou eens voorstellen dat de navo landen die allerlei materieel en miljarden aan steun die aan de Oekraïne hebben gegeven, dit dus ook aan aan de Wagner groep hadden kunnen geven. (Stiekem uiteraard, met een hoop goeie afspraken) dan was misschien deze oorlog wel van korte duur geweest! :)

En volledige controle over de manschappen van Wagner natuurlijk!

[ Voor 10% gewijzigd door CrazyFool op 24-06-2023 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 11:49
CrazyFool schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:04:
Moet je nou eens voorstellen dat de navo landen die allerlei materieel en miljarden aan steun die aan de Oekraïne hebben gegeven, dit dus ook aan aan de Wagner groep hadden kunnen geven. (Stiekem uiteraard, met een hoop goeie afspraken) dan was misschien deze oorlog wel van korte duur geweest! :)

En volledige controle over de manschappen van Wagner natuurlijk!
Ze zijn helemaal niet tegen deze oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Zo is het al jarenlang. Het was een mafia clubje met als cover een land met nationalistische wormen en maden enzo. Trots zijn op je eigen cultuur, en lekker vodka zuipen, je volkslied zingen, met je voetbalclubje een beetje gaan rellen. Dat soort ongein.
Ja natuurlijk weet ik dat. Maar dat betekent niet dat er geen gradaties zijn. Putin was nog redelijk strategisch. Alles wat ik van Prigozhin zie is een raaskallende machtswellusteling. Zie zelfs de executies van hun eigen mensen.

Toch niet fijn als zo iemand de controle krijgt over een land met een enorm leger en nucleaire wapens.
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Ik zie vooral mogelijkheden, hoop, ruimte voor diplomatie, en de mogelijkheid voor Oekraïne om zich politiek-economisch te ontwikkelen tot een Europese grootmacht die welkom is binnen de context van de EU en NAVO.
Jaja, voor Oekraïne is het goed, daar waren we het allang over eens. Fijn voor hen want het einde van de oorlog is voor hen het enige belang nu. Voor ons is het ook goed maar is dat natuurlijk niet het enige belang dat er speelt. We moeten ons niet blindstaren op het huidige grensconflict maar ook aan het volgende denken. Het ging Putin niet alleen om de eer maar ook de natuurlijke bronnen en militaire belangen. Die zullen Prigozhin op termijn ook niet ontgaan.

Iemand noemde al migratie. Momenteel hebben de gegoede Russen best veel vrijheid als ze zich tenminste voorzichtig uitlaten. Ik kan me voorstellen dat dat wat meer richting de mate van onderdrukking van de Sovjet tijd zal gaan. En dan zullen er steeds meer het land willen verlaten.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:57:
[...]

Prigozjin spint weer terug en zegt dat dat geld bedoeld was voor de weduwen en wezen van omgekomen strijders

[...]
and other expences.
Klinkt als BS :) kan van alles zijn. Waarschijnlijk niet vibrators via AliExpress voor de weduwen maar zaakjes waar bekend over is waar Wagner geld aan uitgeeft. Dus ook soldij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Heeft Hongarije al gereageerd over hun vrienden in nood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hij was weggezakt, maar zie vorige modbreak en de topic warning:

Topicwaarschuwing verduidelijkt met:
• Inzet van kernwapens erbij halen.

De laatste reacties zijn weggehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 17:08 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:07:
[...]

[...]

Klinkt als BS :) kan van alles zijn. Waarschijnlijk niet vibrators via AliExpress voor de weduwen maar zaakjes waar bekend over is waar Wagner geld aan uitgeeft. Dus ook soldij...
Tuurlijk is het BS. Vandaar de term 'spin'. Iedereen vertelt het verhaal erbij wat het beste voor hen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Helixes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:54:
[...]
https://edition.cnn.com/e...646f4711ab03844a56da6e6c0

Op zich is het niet raar dat een leider belt met een bondgenoot in crisissituatie. Toch lijkt het me sterk dat de mogelijkheid in het ergste geval te kunnen uitwijken naar Turkije niet in ieder geval besproken is. Niet dat een van de partijen dat gaat toegeven natuurlijk. Maar ik vind het feit dat er uberhaupt over wordt gecommuniceerd al opvallend.
Misschien mag Putin wel in hetzelfde hotel als de Azovstal commandanten ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Zorroberner schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:56:
Ik lees hier in mijn optiek te positieve berichten over de bedoelingen van Wagner. Een land als Rusland met zijn systeem is niet opeens gekanteld doordat Moskou wordt bereikt en Poetin dood gaat/verdwijnt. Er zijn daar zo veel facties met eigen belangen. Die moet je ook zien te verenigen, in een land dat decennia als fascistische staat is opgezet (namelijk constante strijd tegen de vijand of interne vijanden). Wagner is zelf ook oorlogszuchtig, het is geen democratische beweging die een einde aan de oorlog maakt. Mocht Wagner winnen, dan zal er waarschijnlijk worden geprobeerd de troepen te verenigen. En dat is door de oorlog tegen Oekraïne voort te zetten. De meeste kritieken gaan over de manier waarop de oorlog wordt gevoerd, niet dat er een oorlog is.
Als de Wagner groep overwint dan is de oorlog (in iedergeval) tijdelijk over. Zoals ik het zie is er geen meerderheid meer die nog een tweede (of derde eigenlijk) suicide mission begint in Oekraïne.
Als Putin nu van zijn troon af wordt geschoten dan zal Rusland zijn wonden moeten likken en aansterken. Als de westerse wereld slim is dan gebruiken we dat in ons voordeel.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ph4ge schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Ons belang is niet of Rusland wel of niet wezenlijk veranderd. Wagner is inderdaad geen haar beter als de huidige kliek. Ons belang is dat ze voorlopig zijn afgeleid en beter te verslaan zijn in Oekraïne, Wit-Rusland en alle andere plaatsen waar ze het leven moeilijk maken.
Juist daarom is ons belang wel dat RU wezenlijk verandert. Als RU strategisch denken gelijk blijft is ieder overwinning nu slechts tijdelijk te noemen. Vroeg of laat proberen ze het weer als er niets fundamenteels verandert.

Dat gezegd, er is sowieso iets fundamenteels veranderd. Dit conflict heeft een groot deel van de meest inzetbare voorraden uit USSR-tijd opgebrand. Als RU weer iemand aanvalt doen ze dat met wat ze zelf met huidige mogelijkheden weten op te bouwen. Dat moet niet onderschat worden, maar niemand heeft de illusie dat ze nog wereldmacht zijn. Neemt niet weg dat kleinere buurlanden nog steeds niet veilig kunnen slapen tot RU of wat ervan over is een andere manier van omgang met strategische risicofactoren krijgt wat niet vereist dat ze afhankelijke bufferstaten worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
YakuzA schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:08:
[...]

Misschien mag Putin wel in hetzelfde hotel als de Azovstal commandanten ;)
er is een kek hotelletje in Scheveningen, heeft goede reviews gekregen van oa Milosevic, mldadic en Karadzic.

direct boeken! :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
Bizar.. Een goede vriendin van mijn woont in Voronezh en zag de explosie van het olie depot.

Merk dat de sfeer heel wisselend is onder de mensen die ik ken daar. Mensen zijn blij (want anti-oorlog) maar maken zich ook zorgen over wat er gaat gebeuren als kadyrov/wagner/russiche leger a la wilde westen op elkaar gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:09:
[...]

Juist daarom is ons belang wel dat RU wezenlijk verandert. Als RU strategisch denken gelijk blijft is ieder overwinning nu slechts tijdelijk te noemen. Vroeg of laat proberen ze het weer als er niets fundamenteels verandert.

Dat gezegd, er is sowieso iets fundamenteels veranderd. Dit conflict heeft een groot deel van de meest inzetbare voorraden uit USSR-tijd opgebrand. Als RU weer iemand aanvalt doen ze dat met wat ze zelf met huidige mogelijkheden weten op te bouwen. Dat moet niet onderschat worden, maar niemand heeft de illusie dat ze nog wereldmacht zijn. Neemt niet weg dat kleinere buurlanden nog steeds niet veilig kunnen slapen tot RU of wat ervan over is een andere manier van omgang met strategische risicofactoren krijgt wat niet vereist dat ze afhankelijke bufferstaten worden.
Vergeet ook niet de fundamentele verandering in Europa over enerzijds de Russische energieafhankelijkheid, maar belangrijker nog de herbewapening (NAVO-norm her en der, verandering van Duitse doctrine, etc).

In dat opzicht kan de inval een strategische blunder zijn geweest (maar Europa kennende laten ze alles verslappen zodra de oorlog over is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Helixes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:54:

ICC heeft een arrestatiebevel op Poetin uit staan. Lijkt mij voor Turkije, als NAVO land, niet echt handig om daar geen gehoor aan te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:12:
[...]

ICC heeft een arrestatiebevel op Poetin uit staan. Lijkt mij voor Turkije, als NAVO land, niet echt handig om daar geen gehoor aan te geven.
USA als NAVO land erkent het ICC ook niet, dus op zich zou dat niet uitmaken.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:12:
[...]

123 landen hebben het Statuut van Rome ondertekend. Mag jij raden welk land niet onder die 123 landen valt... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-06-2023 17:15 . Reden: Linkje voor de duidelijkheid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Wat is daar naartoe gegaan?

[...]

Hoe moeten ze dat regelen?

[...]

75 miljard dollar? :/
Mijn vraag heeft zichzelf al ingehaald: er is inmiddels al bevestigd dat er units vanuit Afrika ingevlogen worden.

Ik ga maar geen negatieve voorspellingen doen deze week 😄 Eerst plaats ik een mogelijk begin van deze opstand en vervolgens vraag ik me dingen af over units in Afrika waarna die bevestigd worden.

/me gaat even een staatslot kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:59:
[...]
Ook de rhetoriek van Prigozhin van jullie zijn voorgelogen is een exit-strategie. Als Prigozhin aan de macht komt, dan ligt een eventuele exit-strategie meer voor de hand. En natuurlijk is hij een lul. Dat was Pinochet ook. En Mubarak ook. En Erdogan ook.
Ja maar is hij een lul a la Erdogan of Mubarak of een a la Stalin of Hitler? Daar zit nog best veel verschil tussen. Dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
LAD93 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:13:
[...]
USA als NAVO land erkent het ICC ook niet, dus op zich zou dat niet uitmaken.
De VS erkent het wel, ze hadden zelfs getekend, maar nooit geratificeerd. Ze zijn ook nog steeds observer volgens mij. Het ding is alleen dat er nooit iemand uit de VS mag worden terechtgesteld. Iemand anders is geen probleem, vooral niet als het een Rus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Ja natuurlijk weet ik dat. Maar dat betekent niet dat er geen gradaties zijn. Putin was nog redelijk strategisch. Alles wat ik van Prigozhin zie is een raaskallende machtswellusteling. Zie zelfs de executies van hun eigen mensen.

Toch niet fijn als zo iemand de controle krijgt over een land met een enorm leger en nucleaire wapens.

[...]

Jaja, voor Oekraïne is het goed, daar waren we het allang over eens. Fijn voor hen, voor ons is dat natuurlijk niet het enige belang dat er speelt. We moeten ons niet blindstaren op het huidige grensconflict maar ook aan het volgende denken.
alhoewel ik ook denk dat dit zeker niet geheel nadelig is voor Oekraine, moet je volgens mj ook realistisch zijn dat er enkele potentiele scenarios, waarin het overall niet compleet een Hosanna zal blijken te zijn:

scenario 1:
Prizoghin heeft het niet specifiek op Putin zelf voorzien, maar vooral de staf van het ministerie van Defensie, speciaal Shoigu en Gerasimov.
Putin zal snel de stemming onder de rijke elite in moskou peilen, die overall ook niet enthousiast zijn over de prestaties van de legertop...

en *poef* laat Putin Shoigu en Gerasimov vallen: arrestatie voor hen (zelfs geen noodzaak om 'toevallig' uit een raam te vallen, sterker nog, het kan een voordeel zijn als Putin zijn 'sterke hand' toont door openlijk deze arrestatie te bevelen)..

het gevolg is hooguit een verschuiving in de legertop, maar Putin blijft zitten.
In het vervolg heeft Putin ook grote speelruimte om een grote beleidswijziging door te zetten qua de oorlog in oekraine, waarin dan Wagner en Prizoghin een vrijbrief krijgt op een groter niveau de boel te sturen...
dat kan zelfs leiden tot een verharding, verdere mobilisatie en een ruwe vechtstijl ala Wagner

Scenario 2:
Putin komt uiteindelijk wel geheel ten val en een groep russen met economische macht neemt het gezag over en zal aansturen op een onderhandelingsfase..
Hierbij zullen de russen niet geneigd zijn zomaar al hun gewonnen gebieden zomaar op te geven... zeker de Krim zal Rusland willen behouden gezien al hun investeringen daar...

de Russen zetten dan wel sterk in op een wapenstilstand... Oekraine zal dat momenteel zeker niet graag zien, ze hebben nu nog niet veel terrein terugveroverd en hun offensief lijkt op een lange adem te zetten...
dan een wapenstilstand te tekenen zou een fikse streep door de oekrainse plannen zijn...

Helaas is de Oekraine ook wel gedwongen naar hun bondgenoten te luisteren en zowel de VS als europa (duitsland) kan mgelijk snel in een aloude politieke visie terugvallen waarin ze rusland een kans willen geven en uiteindelijk voroal de economische banden weer aanknopen....
Dat kan ertoe leiden dat zij druk zetten op de oekrainers toch een vanuit oekrains zich momenteel onwenselijke wapenstilstand en onderhandelingen naar een soort van Minsk-III-akkoord te voeren.

Zoiets zal vast ook niet werkelijk zijn wat de oekrainers willen, die willen nu gewoon doorpushen..
Maar de ontwikkelingen in rusland kunnen dat dwarsbomen, omdat hierdoor mogelijk de westerse bondgenoten kunnen gaan draaien bij een machtswisseling in moskou.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:13:
[...]
Op de langere termijn kan het zeker het beste zijn, ook juist voor de Russen in verschillende regio's, maar de overgang ernaar kan nogal gruwelijk worden. :/
Gezien de complexiteit en dat (voortijdig) ingrijpen ook niet altijd tot duurzame resultaten leid, zal het afwachten worden hoe het zich zal ontvouwen.

Maar de optie dat bevolking van Oekraine en (delen van) Rusland toch nog iets "gebroerderlijk" zullen gaan delen, maar dan niet in de fijne zin, in deze SMO, kan een uitvloeisel zijn.

Misschien dat er nog wat hoop is voor wat verder weg gelegen regio's als bijvb Wit-Rusland een relatief vreedzame en snelle omwenteling zou kunnen krijgen, als voorbeeld, maar goed daar zal de wens wellicht ook de vader der gedachte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik ben toch benieuwd wanneer die Kadyrovites nu eindelijk eens aankomen in Rostov. Blijft verrassend rustig allemaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31
Meer problemen :

Het broeit dus in Caucasus, Dagestan en Belarus.Ik denk dat er nog een paar regio's bij gaan komen.

Hoe precies weet ik niet, maar 2023 kan wel eens het laatste jaar zijn dat de Russische Federatie bestaat in de vorm die we nu kennen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
In Moskou heeft iedereen lekker lang weekend dankzij de burgemeester.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUNitHGRLuMFwRbFXBf-lV-zk9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trq4VwMioWsSBfQdx2sKvl3u.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:21:
Ik ben toch benieuwd wanneer die Kadyrovites nu eindelijk eens aankomen in Rostov. Blijft verrassend rustig allemaal.
Het is geen ritje van Amsterdam naar Rotterdam. Die moeten een zo'n kleine 800km afleggen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:58

ZenTex

Doet maar wat.

De stoplichten staan op rood, dus die moesten eerst uitgeschakeld worden.

Na een hevig vuurgevecht moesten de kadyrovsky hun wonden likken en hun doden tellen.
1-0 voor de stoplichten.
de tsetsjenen wachten nu op versterkingen.

Volgens andere bronnen kwamen ze een kudde geiten tegen en dat zorgde voor een... Oponthoud.

[ Voor 9% gewijzigd door ZenTex op 24-06-2023 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Er is inmiddels ook een counter zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKizmVz-hxdK6VRp-hKNnVM_NBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JaKEFyjq7CH3g8qcCXTJtvoG.png?f=fotoalbum_large

ETA van Wagner in Moskou schijnt iets van 1900-2000 uur vanavond (NL tijd) te zijn. Ook in Rostov wordt er gewacht op de ankomst van de TikTok brigade.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Jaja, voor Oekraïne is het goed, daar waren we het allang over eens. Fijn voor hen want het einde van de oorlog is voor hen het enige belang nu. Voor ons is het ook goed maar is dat natuurlijk niet het enige belang dat er speelt. We moeten ons niet blindstaren op het huidige grensconflict maar ook aan het volgende denken. Het ging Putin niet alleen om de eer maar ook de natuurlijke bronnen en militaire belangen. Die zullen Prigozhin op termijn ook niet ontgaan.

Iemand noemde al migratie. Momenteel hebben de gegoede Russen best veel vrijheid als ze zich tenminste voorzichtig uitlaten. Ik kan me voorstellen dat dat wat meer richting de mate van onderdrukking van de Sovjet tijd zal gaan. En dan zullen er steeds meer het land willen verlaten.v
Eh, die nucleaire wapens die zijn alleen ter afschrikking / voor soevereiniteit. Als ze werken. Want als ze net zoals de rest van het Russische leger in een erbarmelijke staat verkeren zal het ze misschien vies tegenvallen.

Die executies deed Russische leger ook. Dat op film zetten is afschrikwekkend bedoelt.

Ook zat Prigozhin aan het front (itt bunker Poetin), en hij wilde al eerder stoppen met deze zinloze oorlog. Heeft-ie maanden geleden al geuit.

Dat hij geen lieverdje is dat weet ik, alleen de oorsprong van de naam al. Maar als vaderlandlievende Rus sloopt deze oorlog ook hun land, en invloed. Ja krijgt dan net zoiets als von Stauffenberg (ik noemde hem al eerder op dit forum, met gehoon als gevolg :*)).

Wat betreft de eventuele vluchtelingen. Die uit Belarus die komen per vliegtuig. Als we dat stop kunnen zetten, die belachelijke vluchten, dan is dat een plus. Ze hoeven ook niet allemaal naar het Westen te gaan. Ze kunnen ook naar het zuiden of oosten. De vermogende Rus met verstand heeft dat al gedaan.

En als Oekraïne kan opbouwen en veiligheidsgaranties kan afdwingen dan zijn zij in ieder geval van Rusland verlost. Georgië bijvoorbeeld in de huidige (iig die voor afgelopen vrijdag) context niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:44
Ze zijn inmiddels de snelwegen aan het opengraven volgens Nexta om de voortgang in te dammen.

Holy shit, wat gebeurt er allemaal. We zien hier geschiedenis geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:24:
[...]

Het is geen ritje van Amsterdam naar Rotterdam. Die moeten een zo'n kleine 800km afleggen.
Is ook zo, maar je tik tokt er zo heen toch ? Zonder gekheid ik dacht dat ze al aardig op weg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:29:

[Afbeelding]

ETA van Wagner in Moskou schijnt iets van 1900-2000 uur vanavond (NL tijd) te zijn. Ook in Rostov wordt er gewacht op de ankomst van de TikTok brigade.
Lol, heb je hier ook een API voor? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Als dit zo is, zou het voor UA op korte termijn goed nieuws zijn:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:29:

[Afbeelding]
Bron graag!

[ Voor 16% gewijzigd door ZenTex op 24-06-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:30:

[Embed]
Ja want uiteindelijk geld, war is bad for business. En de eilte heeft te lang geen geld meer verdiend / niets meer kunnen stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52

[Embed]
Enig idee wat Visegrad als bron gebruikt?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:30:
Ze zijn inmiddels de snelwegen aan het opengraven volgens Nexta om de voortgang in te dammen.

Holy shit, wat gebeurt er allemaal. We zien hier geschiedenis geschreven worden.
Jup:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FFzZQprxX0AQ0ZJn.jpg

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RM-rf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:19:
[...]

alhoewel ik ook denk dat dit zeker niet geheel nadelig is voor Oekraine, moet je volgens mj ook realistisch zijn dat er enkele potentiele scenarios, waarin het overall niet compleet een Hosanna zal blijken te zijn:

scenario 1:
Prizoghin heeft het niet specifiek op Putin zelf voorzien, maar vooral de staf van het ministerie van Defensie, speciaal Shoigu en Gerasimov.
Putin zal snel de stemming onder de rijke elite in moskou peilen, die overall ook niet enthousiast zijn over de prestaties van de legertop...

en *poef* laat Putin Shoigu en Gerasimov vallen: arrestatie voor hen (zelfs geen noodzaak om 'toevallig' uit een raam te vallen, sterker nog, het kan een voordeel zijn als Putin zijn 'sterke hand' toont door openlijk deze arrestatie te bevelen)..

het gevolg is hooguit een verschuiving in de legertop, maar Putin blijft zitten.
In het vervolg heeft Putin ook grote speelruimte om een grote beleidswijziging door te zetten qua de oorlog in oekraine, waarin dan Wagner en Prizoghin een vrijbrief krijgt op een groter niveau de boel te sturen...
dat kan zelfs leiden tot een verharding, verdere mobilisatie en een ruwe vechtstijl ala Wagner

Scenario 2:
Putin komt uiteindelijk wel geheel ten val en een groep russen met economische macht neemt het gezag over en zal aansturen op een onderhandelingsfase..
Hierbij zullen de russen niet geneigd zijn zomaar al hun gewonnen gebieden zomaar op te geven... zeker de Krim zal Rusland willen behouden gezien al hun investeringen daar...

de Russen zetten dan wel sterk in op een wapenstilstand... Oekraine zal dat momenteel zeker niet graag zien, ze hebben nu nog niet veel terrein terugveroverd en hun offensief lijkt op een lange adem te zetten...
dan een wapenstilstand te tekenen zou een fikse streep door de oekrainse plannen zijn...

Helaas is de Oekraine ook wel gedwongen naar hun bondgenoten te luisteren en zowel de VS als europa (duitsland) kan mgelijk snel in een aloude politieke visie terugvallen waarin ze rusland een kans willen geven en uiteindelijk voroal de economische banden weer aanknopen....
Dat kan ertoe leiden dat zij druk zetten op de oekrainers toch een vanuit oekrains zich momenteel onwenselijke wapenstilstand en onderhandelingen naar een soort van Minsk-III-akkoord te voeren.

Zoiets zal vast ook niet werkelijk zijn wat de oekrainers willen, die willen nu gewoon doorpushen..
Maar de ontwikkelingen in rusland kunnen dat dwarsbomen, omdat hierdoor mogelijk de westerse bondgenoten kunnen gaan draaien bij een machtswisseling in moskou.
Leuke post maar volgens mij heb je gemist dat Poetin publiekelijk zich vanmorgen publiekelijk (op TV) tegen Prigozjin heeft geschaard, en dus voor Shoigu en Gerasimov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Gaat het geen problemen voor wagner opleveren dat kadyrov er aan komt van de andere kant? Gaat dan wel heel lastig worden lijkt me ook al hebben ze niet een al te beste staat van dienst.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Lol, heb je hier ook een API voor? :+
Nee, ik kwam hem tegen op Reddit.

Er zal vast iets komen, tenminste als het niet binnen 48 uur gedaan is met deze poging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:44
Stylze schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:33:
Gaat het geen problemen voor wagner opleveren dat kadyrov er aan komt van de andere kant? Gaat dan wel heel lastig worden lijkt me ook al hebben ze niet een al te beste staat van dienst.
De tiktok brigade zijn al een paar keer hard door de mand gevallen met die "doorgewinterde strijders" Ik vraag me af of het zon vaart zal lopen met ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
Ben ook benieuwd hoe dichtbij Moskou ze kunnen komen, nu is het allemaal lekker doorrijden maar ze komen zometeen bij allemaal weg blokkades en weet ik veel wat ze allemaal gaan gebruiken als verdediging. Dan is het allemaal wel wat lastiger

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 24-06-2023 17:35 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Stylze schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:33:
Ik neem aan dat dat bekend is bij Wagner, ze hebben daar wel wat ervaring. Kan zomaar zijn dat er een welkoms committee die kant op gestuurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

[Embed]
Niet alleen voor Oekraïne. Dit zou voor de hele wereld goed zijn. Regime change, alle troepen tot achter de grens van 1991/1994 (ben even het jaar kwijt), excuses aanbieden en dan om de tafel gaan zitten hoe men het netjes op gaat lossen zonder verder bloedvergieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:10
Wegen opengebroken.
Wegen met trucks gebarricadeerd.
Fab500 bommen gedropped.

Dat is toch wel redelijke shit aan de knikker.
Ben benieuwd hoe ver ze geraken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:21
Dit dus. Wagner is voorlopig nog niet in Moskou.

Vorig jaar hebben we in de regio een colonne gehad die een poging deed een hoofdstad in te nemen. Breedgedragen conclusie: Een colonne is langer dan dat hij breed is. Wanneer de voorste gelederen zijn uitgeschakeld, dan is de rest in het beste geval ridder te voet. Om dan over de logistieke operatie nog maar te zwijgen.

Op zich snap ik het enthousiasme. En, natuurlijk weet niemand of, en zo ja in welke mate, belangrijke secties van de verschillende strijdkrachten en paramilitaire eenheden hun loyaliteit hebben ingewisseld. Mijn voorlopige analyse is in ieder gevall dat er meer nodig is dan een colonne legermateriaal, van welke omvang dan ook, om bijvoorbeeld een hoofdstad in te nemen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dankje.
Geen link naar het origineel. Jammer.
had het willen gebruiken voor m'n eigen subreddit, die ik hier niet mag noemen.
Dat de naam nog niet bezet was is me een raadsel. Is dan ook niet serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:59:
[...]
..maar misschien kwamen ze niet om vanwege een gebrek aan kogels. Misschien is er wel met UA onderhandelt over e.e.a.
Dat lijkt me heel sterk. Als Prigozhin expres zijn mannen laat afmaken door Oekraine, dan geeft hij daarmee ook zijn hele machtsbasis op waarmee hij nu naar Moskou aan het gaan is. Die mannen heeft hij hard genoeg nodig.

Bovendien zal dat zijn positie binnen zijn eigen organisatie ook geen goed doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Redax schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Enig idee wat Visegrad als bron gebruikt?
Nee, sorry.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Net buiten Rostov: https://twitter.com/nexta_tv/status/1672613986582364161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
LZ86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:34:
[...]

De tiktok brigade zijn al een paar keer hard door de mand gevallen met die "doorgewinterde strijders" Ik vraag me af of het zon vaart zal lopen met ze
Wagner lijkt zich ook al aardig ingegraven te hebben en er komt net een filmpje langs dat ze daar met manpads rondlopen

bron: t.me/britishintelligence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:22

J2S

Helixes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:42:
[...]

Dit dus. Wagner is voorlopig nog niet in Moskou.

Vorig jaar hebben we in de regio een colonne gehad die een poging deed een hoofdstad in te nemen. Breedgedragen conclusie: Een colonne is langer dan dat hij breed is. Wanneer de voorste gelederen zijn uitgeschakeld, dan is de rest in het beste geval ridder te voet. Om dan over de logistieke operatie nog maar te zwijgen.
Die poging van vorig jaar was in het modderseizoen waardoor de voertuigen op de wegen moesten blijven. Daar hebben ze nu geen last van. Maar ik ken het terrein daar niet, dus ik weet ook niet hoe makkelijk om zoiets heen gereden wordt.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Niet alleen voor Oekraïne. Dit zou voor de hele wereld goed zijn. Regime change, alle troepen tot achter de grens van 1991/1994 (ben even het jaar kwijt), excuses aanbieden en dan om de tafel gaan zitten hoe men het netjes op gaat lossen zonder verder bloedvergieten.
Ik heb het gevoel dat je de situatie heel erg rooskleurig en naief inschat hier. Hoop dat je gelijk hebt hoor, daar niet van.

Het is geen Navalny die hier aan de macht gaat komen. Bepaald geen man van het type "excuses aanbieden en dan om de tafel gaan zitten".

PS "Naief" was niet bedoeld als persoonlijke aanval maar puur over het idee dat dit zou gaan gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Isa meldt dat ze 100 km van Moskou zijn. En nee ik hoef geen bron ik heb er al 1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:46:
[...]

Ik heb het gevoel dat je de situatie heel erg rooskleurig en naief inschat hier.

Het is geen Navalny die hier aan de macht gaat komen.
Gelukkig niet zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Ik heb het gevoel dat je de situatie heel erg rooskleurig en naief inschat hier.

Je bedoelt die man die de Krim ook bij Rusland vind horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Over hoe ver ze geraken. Ik denk echt dat ze het gaan redden. Ik heb tot nu toe nog niets gezien wat ze tegen wil en/of kan houden. Alleen wat snel gegraven greppels, bergjes zand en wat opgeleukte politie met automatische wapens. Diegene met echte militaire hardware staan in de file of laten zich niet zien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:46:
Isa meldt dat ze 100 km van Moskou zijn. En nee ik hoef geen bron ik heb er al 1!
Op CNN zeggen ze dat wagner vooral bij rostov zit en maar een hele kleine konvooi echt op weg is naar Moskou meer voor de show ofzo.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 19:25

Coldcat

HODL

Moscow is wel een stad ter grootte van de provincie Utrecht. Daar rij je niet zomaar door tot het Kremlin :P

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Ik vrees dat het zo niet werkt. Als een nieuw regime zonder slag of stoot gebieden opgeeft die ze nu nog in handen hebben dan hebben ze het meteen verbruid bij de bevolking. De bevolking wil een succesvolle oorlog, geen capitulatie. Progozhin is niet de vredeskandidaat maar juist de kampioen van de ultranationalisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Ik heb het gevoel dat je de situatie heel erg rooskleurig en naief inschat hier. Hoop dat je gelijk hebt hoor, daar niet van.

De economie ligt in puin en je wordt als land door de hele wereld gehaat tot in hun tenen. Doorgaan met wat eruit ziet als een verloren zaak is dan niet handig. Je kan beter een regime change gebruiken om te stoppen in Oekraïne en daarna ervoor te zorgen dat sancties worden opgeheven en de economie weer gestart kan worden. Daar heb je meer aan dan op dezelfde voet doorgaan, afgedroogd worden en nog steeds met de sancties zitten.

Maar dat denk ik. Nee, Prigozhin is geen lieverdje. Maar we hebben dit nu wel even nodig om de federatie te laten imploderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:54:
[...] je wordt als land door de hele wereld gehaat tot in hun tenen.[...]
Dat valt nog vies tegen. Ja waar al het geld zit wel, maar de andere 80% boeit het niet zo super veel.
Pagina: 1 ... 37 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: