Nu zit ik er waarschijnlijk niet zo goed in als de vaakposters, van wie ik alles lees, maar Navalny via AD wordt langzaam vergiftigd?
Toch nog een hopeloze actie van Puttin?
Was laatst ook op Op1 een item over; als gevangene wil je geld of goederen ontvangen van je familie of vrienden want gevangenis eten is geen eten. De autoriteiten laten geen donaties toe voor Navalny dus hij moet het doen met juist dat voedsel. Daar kun je dus van alles in proppen. Niet in één keer, nee, kleine porties om hem langzaam te vergiftigen.TakeAway schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:53:
Nu zit ik er waarschijnlijk niet zo goed in als de vaakposters, van wie ik alles lees, maar Navalny via AD wordt langzaam vergiftigd?
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik heb eigenlijk geen medelijden met Navalny. In 2020 werd hij vergiftigd met novitsjok. Het werd zo erg dat hij een tijdje in een ziekenhuis in Berlijn lag voor behandeling. Vanaf daar heb je 2 keuzes. Wetende wat je poitieke rivaal kan en doet lekker in een Europees land gaan wonen of willens en wetens teruggaan naar Rusland om alsnog langzaam vermoord te worden.TakeAway schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:53:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat vind ik dus ook wel vreemd, waarom zou je terug gaan naar Rusland.asing schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:19:
[...]
Ik heb eigenlijk geen medelijden met Navalny. In 2020 werd hij vergiftigd met novitsjok. Het werd zo erg dat hij een tijdje in een ziekenhuis in Berlijn lag voor behandeling. Vanaf daar heb je 2 keuzes. Wetende wat je poitieke rivaal kan en doet lekker in een Europees land gaan wonen of willens en wetens teruggaan naar Rusland om alsnog langzaam vermoord te worden.
Je bent zo ongeveer staatsvijand nummer 1 en als je dacht dat je het systeem van binnenuit kon aanvallen, think again.
Ik voorspel nog meer ellende voor hem. Als de boel in elkaar klapt zullen ze hem niet graag ook op het politieke toneel zien. Dus ook al valt Putin, Navalny sterft in de gevangenis.
Navalny is nagenoeg net zo erg als Putin. Is bijvoorbeeld ook voor de inname van de Krim etc.TakeAway schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:23:
[...]
Dat vind ik dus ook wel vreemd, waarom zou je terug gaan naar Rusland.
Daarentegen is het misschien een roep voor het volk om in opstand te komen?
Dat ie terug ging naar RU heb dit nooit echt goed begrepen.
Empire as Catastrophe: A Philosophical Reevaluation of the Russian StateSecond, the notion that each nation in the former Soviet space is homogeneous is nonsense. None are. All vary enormously and none varies internally as much as does the one Moscow designates as the Great Russians. The Kremlin and its supporters, however, can never really acknowledge that fact because if they did, they would set the stage for two things they fear most of all. On the one hand, they would then have to acknowledge the possibility of the rise of other identities, many—such as the Siberian, the Novgorodian or the Koenigsberger—far stronger than the one they are associated with. The central authorities would thus risk facing national movements from within what they cannot admit is an incompletely formed common Russian nation, civic or ethnic. And on the other, if they did recognize the diversity, they would have to take steps to deal with it. Lacking the power to homogenize the nation they seem to think is already homogeneous, Moscow would have to make the kinds of concessions that would lead to decentralization and the genuine federalism that the Russian constitution calls for but that the Kremlin has never supported.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat.tiswat schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:29:
[...]
Navalny is nagenoeg net zo erg als Putin. Is bijvoorbeeld ook voor de inname van de Krim etc.
Oslik blyat! Oslik!
In Kazan area, local Russian media report a fire/explosion in the area of the tank training grounds. Local media write that residents heard an explosion, after which a column of smoke rose into the sky. pic.twitter.com/O0Dslrawpz
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 15 april 2023
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
PSN
Omdat als je in Rusland uiteindelijk aan de macht wil komen, je toch daar aanwezig moet zijn. Zijn keuze lijkt verkeerd uitpakt te hebben.TakeAway schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:23:
[...]
Dat vind ik dus ook wel vreemd, waarom zou je terug gaan naar Rusland.
Daarentegen is het misschien een roep voor het volk om in opstand te komen?
Dat ie terug ging naar RU heb dit nooit echt goed begrepen.
Mooi stukje wishful thinking natuurlijk, maar ik zie niet in waarom die lap gebeurtenissen relevant zouden moeten zijn voor het uiteenvallen van de Russische Federatieasing schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:13:
@Qwerty-273
Ik zie het zelf als een soort apenrots met Putin op de top. Direct onder Putin zijn getrouwen, in de buurt zijn zijn henchmen, voor als iemand uit een raam moet vallen zeg maar. Ze kunnen het niet alleen dus de rest van de rots zit ook vol apen. Iedere aap heeft geld, een sfeer van invloed en vriendjes. In sommige gevallen zelfs een eigen leger. Het gaat goed zolang Putin blijft zitten waar hij zit en eventueel gedonder door de henchmen kan worden afgehandeld.
Ieder gat wat ontstaat in de structuur kan gevuld worden door een ander aan te wijzen. Dat hebben we oa kunnen zien met het rouleren van generaals als de uitslag niet zo denderend was. Ik geloof zo dat Putin een systeem heeft gebouwd wat hem steunt om de situatie stabiel te houden.
Het wordt pas echt fluide als Putin zelf van zijn rots valt, of eraf wordt gejaagd omdat hij als te zwak wordt gezien. Daarna ontstaat een vacuum waarbij meerderen proberen de macht te grijpen. Prigozhin leek een goede kandidaat maar hij is een belangrijk asset kwijt, Wagner. En hier komt "Rules for Rulers" weer van pas. Degene die het lukt om genoeg keys aan zich te binden wint. In de strijd zullen een paar belangrijke figuren uit een raam vallen. Wat er niet gaat komen is een democratisch gekozen regering. De status quo wordt gewoon gehandhaafd omdat de olichargen daar het meeste baat bij hebben.
In de chaos die gepaard gaat met de machtswisseling zou de federatie wel eens uit elkaar kunnen vallen. Iedereen heeft zijn ogen op Moskou en er zal geen leger zijn om een opstand in de kiem te smoren.
Ik heb in mijn leven een paar belangrijke mijlpalen langs zien komen. Chernobyl was de eerste, de val van de Muur de tweede. De uiteenvalling van de USSR kwam erna, evenals de START verdragen, Beide Golf oorlogen, 9-11, de dood van Osama Bin Laden, de eerste zwarte president van de Verenigde Staten, de vrijlating van Nelson Mandela en de opheffing van Apartheid. De oorlog in Oekraïne kwam er recent bij en we gaan de uiteenvalling van de Russische Federatie meemaken.
[ Voor 71% gewijzigd door Ossi op 16-04-2023 09:18 ]
Dat leger is er overigens wel: nst6ldr in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M4"asing schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:13:
@Qwerty-273
Ik zie het zelf als een soort apenrots met Putin op de top. Direct onder Putin zijn getrouwen, in de buurt zijn
In de chaos die gepaard gaat met de machtswisseling zou de federatie wel eens uit elkaar kunnen vallen. Iedereen heeft zijn ogen op Moskou en er zal geen leger zijn om een opstand in de kiem te smoren.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
ik zou zeggen; doe meteen maar of blijf uit de buurt van openslaande vensters.They will publish it next monday
According to the Vladimir Osechkin, founder of the anti-corruption website https://t.co/PYCZpnbIoL, an ex-Wagner PMC fighter testified that Prigozhin personally ordered the execution of 🇺🇦 prisoners of war. There are more than 20 of such cases.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 15 april 2023
They will publish it next monday. pic.twitter.com/0Xpbm5dnsj
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Misschien niet om zich te verwijderen van Rusland maar misschien wel omdat ze worden aangetrokken worden door China (teacup in "De situatie binnen Rusland"). Dat VPRO programma Langs de nieuwe zijderoute laat dat ook uit de eerste hand zien. China heeft in ieder geval ambities.nst6ldr schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:34:
[...]
Optie twee is dat met de verzwakking van de expeditionaire krijgsmacht delen van rusland hun kans zien om onafhankelijk te worden in de komende jaren, mocht die wens er zijn. Ik denk het niet overigens.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Als je kijkt naar het dictators handbook dan zijn dictatoriale landen die een grondstof economie hebben redelijk stabiel. Je hebt maar een klein gedeelte van de economie qua mensen nodig voor extractie van grondstoffen en men kan hierdoor de cirkel die de macht houdt klein houden. Dit is het model waar het post-sovjet Rusland is op gaan drijven, het zijn voornamelijk de grondstoffen waar Rusland het gros van z'n inkomsten mee vergaard.nst6ldr schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:34:
Mijn inziens gaan we de 'val' van de russische federatie alleen zien als de meerderheid van de bevolking ineens overheidsgebouwen gaat bestormen en kopstukken gaan vermoorden. Dat gaat niet gebeuren.
Optie twee is dat met de verzwakking van de expeditionaire krijgsmacht delen van rusland hun kans zien om omafhankelijk te worden in de komende jaren, mocht die wens er zijn. Ik denk het niet overigens.
Het probleem voor Rusland met China is dat in het Chinese model van "samenwerking" het niet alleen handel is, het gaat ook gepaard met invloed. De cruciale vraag is of China de Russische oligarchie intact laat. Want alle Chinese bedrijven die op geopolitiek vlak opereren staan onder controle van de Chinese staat.teacup schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:12:
Misschien niet om zich te verwijderen van Rusland maar misschien wel omdat ze worden aangetrokken worden door China (teacup in "De situatie binnen Rusland"). Dat VPRO programma Langs de nieuwe zijderoute laat dat ook uit de eerste hand zien. China heeft in ieder geval ambities.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Oneens, niet over de onwaarschijnlijkheid van uiteenvallen van RU (dat is vrees ik op korte termijn wensdenken), maar over de relevantie van wat de bevolking ervan vindt. Die bevolking in murw en van hoog naar laag heeft het bestuur machtsmiddelen om ze zo te houden.nst6ldr schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:34:
[...]
Mijn inziens gaan we de 'val' van de russische federatie alleen zien als de meerderheid van de bevolking ineens overheidsgebouwen gaat bestormen en kopstukken gaan vermoorden. Dat gaat niet gebeuren.
Optie twee is dat met de verzwakking van de expeditionaire krijgsmacht delen van rusland hun kans zien om omafhankelijk te worden in de komende jaren, mocht die wens er zijn. Ik denk het niet overigens.
Oslik blyat! Oslik!
Dat is natuurlijk ook wat Kamil Galeev als mogelijkheid zag: Dat lokale gouverneurs zich niet afscheiden maar simpelweg in het eigenbelang Moskou gaan negeren en hun eigen zaakjes gaan regelen.dion_b schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:26:
[...]
Als Rusland uit elkaar gaat vallen, komt het doordat lokale bevelhebbers gaan denken dat hun eigenbelang beter gediend is bij afvallen dan bij RU blijven.
Ik zie overigens veel sneller een tussenvorm gebeuren: geen formele onafhankelijkheidsverklaringen (wat tot nader orde politieke en persoonlijke zelfmoord zou betekenen), maar simpelweg afgelegen deelrepublieken die de centrale overheid gaan negeren en hun eigen gang gaan zonder het aan de grote klok te hangen.
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 16-04-2023 21:39 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Historisch gezien passen ze natuurlijk prima bij Finland.Fiber schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:33:
Zou een rijke stad als Sint Petersburg niet heel graag onafhankelijk worden als ze de kans schoon zien? Ik heb het idee dat ze daar heel graag van (de invloed van) Moskou af willen en zich dan wellicht wel bij het kapitalistische vrije westen willen aansluiten. Niet per direct hoor, maar als het straks echt een puinhoop wordt in Rusland.
Ik zie in de wat verdere toekomst nog wel een landkaart voor me met een vrij en onafhankelijk Kaliningrad, Litouwen, Letland, Estland en St. Petersburg...
St. Petersburg is a Russian city, which was built in Ingria, which is a Finnic region. The original inhabitants spoke Izhorian, which is a Finnic language and thus related to Finnish.
PSN
Zover ik weet is St Petersburg een echt Russische stad. Niet vreemd ook want nadat het de nieuwe hoofdstad werd dwong Peter de Grote de Russische elite om naar St Petersburg te verhuizen. Voor die tijd was het moeras.YakuzA schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:08:
[...]
Historisch gezien passen ze natuurlijk prima bij Finland.
[...]
Russian thermal power plant in Belgorod hit by Ukrainian kamikaze UAV strike.
— Clash Report (@clashreport) 16 april 2023
Fire reported at one of the electrical substations. pic.twitter.com/4EiPF3YUpD
It is reported about a fire at one of the electrical substations in #Belgorod and problems with electricity in the city center.
— NEXTA (@nexta_tv) 16 april 2023
Locals report hearing an explosion shortly before the fire. Preliminary, it is about a drone attack.
The official authorities have not yet commented… pic.twitter.com/A5ebryUOTc
Russian mobilised from the Moscow and Ivanovo regions recorded a video message with complaints that they were illegally taken from Rostov-on-Don to the Luhansk region, with all their documents seized.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 17 april 2023
It's a complete mess but what seems to have happened is that they were all… pic.twitter.com/GqJteyMjKC
PSN
De paspoorten zijn niet voor de reis naar 'de nieuwe Russische provincies' maar om te voorkomen dat ze vluchten.YakuzA schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:07:
Business as usual door Rusland:
[Twitter]
Toch wel bijzonder dat ze paspoorten innemen, volgens 'Rusland' gaan ze niet naar het 'buitenland'
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik weet het, aangezien ze de grens tussen Oekraine (Luhansk) en Rusland ook niet over mogen zonder paspoorten.Marzman schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:20:
[...]
De paspoorten zijn niet voor de reis naar 'de nieuwe Russische provincies' maar om te voorkomen dat ze vluchten.
PSN
Zover ik weet kom je zonder paspoort geen enkele regio door in Rusland. Ze zijn er niet zo goedgelovig met binnenlandse verplaatsingen blijkbaar.YakuzA schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:31:
[...]
Ik weet het, aangezien ze de grens tussen Oekraine (Luhansk) en Rusland ook niet over mogen zonder paspoorten.
Hence de
Er zijn tussenvarianten te bedenken (bijv dmv SSS) waarbij je je informatie van te voren verspreid maar nog niet publiceert. Waarschijnlijk maakte Assange hier gebruik van.Tens schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:35:
[...]
ik zou zeggen; doe meteen maar of blijf uit de buurt van openslaande vensters.
[Twitter]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Er zijn methodes.Caelorum schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:39:
[...]
Zover ik weet kom je zonder paspoort geen enkele regio door in Rusland. Ze zijn er niet zo goedgelovig met binnenlandse verplaatsingen blijkbaar.
Ja, zie de verzameling van Yale: https://som.yale.edu/stor...ations-russia-some-remainJerie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:18:
Beleggers kraken Heineken om beleid Rusland: ‘Te weinig leiderschap’ en ‘desinformatie’
https://www.volkskrant.nl/a-b991b427
De Volkskrant komt met een artikel over Heineken. Maar ik vraag me af welke (Nederlandse) bedrijven nog meer zoal een Erdoğannetje proberen. En met Nederlandse bedrijven doel ik niet op bijvoorbeeld IKEA, die onder een andere naam nog aanwezig zijn. Zijn er name & shame lijstjes?
Hier nog één: (Z-list is pro Rusland, N-list is neutraal, A-list is pro Oekraïne.)Jerie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:18:
Beleggers kraken Heineken om beleid Rusland: ‘Te weinig leiderschap’ en ‘desinformatie’
https://www.volkskrant.nl/a-b991b427
De Volkskrant komt met een artikel over Heineken. Maar ik vraag me af welke (Nederlandse) bedrijven nog meer zoal een Erdoğannetje proberen. En met Nederlandse bedrijven doel ik niet op bijvoorbeeld IKEA, die onder een andere naam nog aanwezig zijn. Zijn er name & shame lijstjes?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jeetje, die Z-list is nog best aardig.Fiber schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:49:
[...]
Hier nog één: (Z-list is pro Rusland, N-list is neutraal, A-list is pro Oekraïne.)
https://rubusiness.org/
Ik vind dit echt een matige lijst. Ik heb 3 willekeurige Z-notities erbij gepakt, allemaal (echt) niet kloppend of zonder duidelijke aanwijzingen. Pak bijvoorbeeld Aegon erbij (krijgt een Z-score). Een van de bronnen die tot een Z-score leidt verwijst naar een 404, de andere linkt naar een artikel uit juni 2022. In datzelfde artikel krijgt Heineken nog pluspunten omdat ze zich zo goed aan de sancties houden.Fiber schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:49:
[...]
Hier nog één: (Z-list is pro Rusland, N-list is neutraal, A-list is pro Oekraïne.)
https://rubusiness.org/
Ah, sorry, ik had hem zelf nog niet zo heel goed gecheckt.Muncher schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:23:
[...]
Ik vind dit echt een matige lijst. Ik heb 3 willekeurige Z-notities erbij gepakt, allemaal (echt) niet kloppend of zonder duidelijke aanwijzingen. Pak bijvoorbeeld Aegon erbij (krijgt een Z-score). Een van de bronnen die tot een Z-score leidt verwijst naar een 404, de andere naar een artikel uit juni 2022. In datzelfde artikel krijgt Heineken nog pluspunten omdat ze zich zo goed aan de sancties houden.
Hmm, op mobile werkt deze website voor mij niet lekker.RoD schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:38:
[...]
Ja, zie de verzameling van Yale: https://som.yale.edu/stor...ations-russia-some-remain
Omdat ze een tikfout in de URL hebben gemaakt. De juiste URL is https://good-with-money.c...money-invested-in-russia/ overigens krijgt Aegon bij de Yale list Withdrawal.Muncher schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:23:
[...]
Ik vind dit echt een matige lijst. Ik heb 3 willekeurige Z-notities erbij gepakt, allemaal (echt) niet kloppend of zonder duidelijke aanwijzingen. Pak bijvoorbeeld Aegon erbij (krijgt een Z-score). Een van de bronnen die tot een Z-score leidt verwijst naar een 404, de andere linkt naar een artikel uit juni 2022. In datzelfde artikel krijgt Heineken nog pluspunten omdat ze zich zo goed aan de sancties houden.
Statement from the Ministry of Defense of the Russian Federation.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 20 april 2023
"On the evening of April 20, during the flight of a Su-34 VKS aircraft over Belgorod, an abnormal descent of aviation ammunition occurred."
Self-bombing. pic.twitter.com/eFBKVP5Cxw
~22:03 local time. There are reports that Russian bombers launched a guided bomb in the direction of Kharkiv. A few minutes later, photos of a huge crater in Belgorod appear.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 20 april 2023
Coincidence or not... pic.twitter.com/URSpTs8xxX
[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2023 23:09 ]
PSN
Dank voor het uitzoeken van de correcte bron! Ik zie dat die uit maart 2022 stamt. Niet echt actueel meer en ook niet kloppend (meer).Jerie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:39:
[...]
Omdat ze een tikfout in de URL hebben gemaakt. De juiste URL is https://good-with-money.c...money-invested-in-russia/ overigens krijgt Aegon bij de Yale list Withdrawal.
Gekker vind ik dat deze website JS probeert in te laden van van yandex.ru ... ik dacht nog ik hoef m'n Whonix hier niet voor op te starten
"abnormal descent of aviation ammunition"YakuzA schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:06:
Lekker bezig.
Bommen per ongeluk op je eigen stad laten vallen:
[Twitter]
[Embed]
Haha, dat is volgens mij nav de BBC-tweet over die ontplofte raket van spacex eerder vandaag. Ze gooiden er namelijk deze tweet uitXWB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:26:
[...]
"abnormal descent of aviation ammunition"
Beste beschrijving ooit voor een bombardement
Dat betekent, stam + t .
Op zich wel een correcte beschrijving het zijn 'glide bombs' die van grote hoogte op grote afstand worden losgelaten.XWB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:26:
[...]
"abnormal descent of aviation ammunition"
Beste beschrijving ooit voor een bombardement
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
An armed Russian S-400 air defense system 5P85SM2-01 TEL rolled off a road in Tula Oblast yesterday. Baza says the driver was breathalyzed, which confirmed he had alcohol in his system. https://t.co/sGbWPzMDgN pic.twitter.com/TIf1CYfxQO
— Rob Lee (@RALee85) 21 april 2023
PSN
Drank maakt meer kapot dan je lief is...YakuzA schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:02:
Toch mooi. Trucker van een tig miljoen kostende S400 in Rusland:
[Embed]
Die krijgt vast een kopje "detox-thee"YakuzA schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:02:
[Embed]
Volgens mij is dat onderdeel van het rustig houden van de bevolking in Rusland. Goedkope alcohol voor iedereen.YakuzA schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:02:
[Embed]
/▌
Nee. Er zijn de laatste 20 jaar juist maatregelen tegen het probleem genomen.Marzman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:14:
[...]
Volgens mij is dat onderdeel van het rustig houden van de bevolking in Rusland. Goedkope alcohol voor iedereen.
Wikipedia: Alcohol consumption in Russia
In 2006, a new alcohol excise stamp known as the EGAIS system was introduced, allowing to identify every bottle sold in Russia through a centralized data system.
In 2010, Russian President Dmitry Medvedev nearly doubled the minimum price of a bottle of vodka in an effort to combat the problem.
In 2012, a national ban on sales of all types of alcoholic beverages from 11 p.m. to 8 a.m. was introduced to complement regional bans.
The Russian government has proposed reducing the state minimum price of vodka in reaction to the 2014–15 Russian financial crisis.
In December 2016, 78 people in Irkutsk died in a mass methanol poisoning. Medvedev reacted by calling for a ban on non-traditional alcoholic liquids like the bath lotion involved in this case, stating that "it's an outrage, and we need to put an end to this".
In recent years, alcohol-related deaths in Russia have dropped dramatically year over year falling to 6,789 in 2017 from 28,386 in 2006 and continuing to decline into 2018. Under Vladimir Putin, new restrictions have been imposed, and officials have discussed raising the legal drinking age from 18 to 21.
We weten toch ondertussen dat wanneer de Russische overheid iets zegt, ze precies het tegenovergestelde bedoelen/doen...downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:57:
[...]
Nee. Er zijn de laatste 20 jaar juist maatregelen tegen het probleem genomen.
[...]
Dit is niet wat de Russische overheid zegt. Het somt op wat ze hebben gedaan.servies schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:03:
[...]
We weten toch ondertussen dat wanneer de Russische overheid iets zegt, ze precies het tegenovergestelde bedoelen/doen...
We weten ook dat het verbieden van spullen de consumptie alleen maar ten goede komt.downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:07:
[...]
Dit is niet wat de Russische overheid zegt. Het somt op wat ze hebben gedaan.
Wat @Kadett zegt.downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:57:
[...]
Nee. Er zijn de laatste 20 jaar juist maatregelen tegen het probleem genomen.
[...]
Putin wordt afgeschreven als een "foreign agent" dat gestuurd werd om Rusland te slopen en de Westerse belangen vooruit helpen. Net zoals ze Lenin, Gorbachev en Yeltsin hebben afgeschreven als buitenlandse invloeden.Soon Russians will be told that Putin was actually a Western agent to destroy Russia. When Russians one day realize the atrocities Vladimir Putin has committed against their country, they won't look for blame within themselves. The blame will be found in the West, writes Arja Paananen.
On April 4th, Finland officially became a member of the North Atlantic Treaty Organization (NATO).
The Finnish change of mind was so unanimous and the membership process so rapid that the world has already named Russia's autocrat Vladimir Putin as NATO's best salesman.
Putin certainly has a little explaining to do to the Russians, as the outcome was supposed to be completely the opposite. NATO's doors were supposed to first close completely, and then the former Eastern bloc countries were to be gradually forced to give up NATO's protection. Instead, there is now 1,300 kilometers of new NATO border thanks to Finland.
But don't worry, the Kremlin's propaganda has already come up with an explanation for this, and it seems to be accepted by many Russians.
According to the explanation, the United States forced Finland to join NATO, and the Finns are now living in great misery without any self-determination, although in reality, the Finnish people would have wanted to continue their trade and peaceful coexistence with Russia.
Blaming all problems on the United States - or Western countries in general - is so deeply rooted in Russia that it can be blamed for just about everything.
If the roads are poor in a village near St. Petersburg, the blame is on the United States; if a serious illness strikes, the blame is on the United States; if Putin sends Russian men to die in a senseless war in Ukraine, the blame is on the United States.
Roads are poor, for example, because the United States first stole Russia's money and natural resources, and then imposed heavy economic sanctions against Russia for no reason.
Illnesses exist, for example, because the United States has developed disease agents infecting Russians in its laboratories and deliberately sold substandard Western food and Western medicines to Russia for years.
The war in Ukraine is the fault of the United States, for example, because Washington has carried out a cunning plan to kill Slavic peoples by inciting Russians and Ukrainians to fight each other.
These explanations may sound senseless to us Finns, but I have heard each and every one of them told to me by Russians who genuinely believe them.
Russians have developed various conspiracies even before the internet. With their help, the culprit is always found somewhere other than the country's own leaders or its own citizens' actions - and thus no one has to take responsibility for fateful decisions.
Russians have developed various conspiracy theories even before the advent of the internet. With their help, the culprit is always found somewhere other than the country's own leaders or the actions of its own citizens - and no one has to bear responsibility for fateful decisions.
When I went to live in Moscow in the early 1990s, I was often told that Vladimir Lenin had been a secret agent sent by the Germans to destroy Russia, and that the Soviet Communist leadership, in turn, was part of a global Jewish conspiracy against Russia.
Recently, Putin has also taken to blaming Lenin and insinuating that he served anything but his country's interests by encouraging Ukraine's self-determination aspirations. At the same time, Russia's media has reminded us how Finland first hid Lenin and then Lenin rewarded Finland with independence - a clear Finnish-Leninist conspiracy!
Mikhail Gorbachev, blamed for the collapse of the Soviet Union, is now commonly referred to in Russia as a Western-sponsored agent, since otherwise the West would not have been so enthusiastic about Gorbachev and even awarded him the Nobel Peace Prize as a reward for dismantling the superpower.
Boris Yeltsin was also an obvious foreign agent, as he tried to destroy Russia by introducing chaotic
1/ Students in three Moscow universities have reported receiving mobilisation orders en masse, despite being legally exempted from conscription. It's not clear whether they will actually be recruited into the Russian armed forces or whether this is more "data checking". ⬇️ pic.twitter.com/4kINB4LXK4
— ChrisO_wiki (@ChrisO_wiki) 22 april 2023
Grappig hoe alle voorgaande leiders als buitenlandse agenten gezien worden. Maar ze trekken daar nooit de logische conclusie uit dat de huidige en toekomstige leiders dan ook wel buitenlandse agenten zullen zijn.rapture schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:28:
Putin wordt afgeschreven als een "foreign agent" dat gestuurd werd om Rusland te slopen en de Westerse belangen vooruit helpen. Net zoals ze Lenin, Gorbachev en Yeltsin hebben afgeschreven als buitenlandse invloeden.
Helaas versla je de onderbuik vaak niet met logica, kijk naar de wappies overal ter wereld.downtime schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:44:
[...]
Grappig hoe alle voorgaande leiders als buitenlandse agenten gezien worden. Maar ze trekken daar nooit de logische conclusie uit dat de huidige en toekomstige leiders dan ook wel buitenlandse agenten zullen zijn.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Het is niet handig om de toekomstige basis van je kenniseconomie naar de frontlinie te sturen.Tens schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:22:
Volgende stap in de 'inventarisatie' van beschikbaar kanonnenvoer.
[Twitter]
Nee, mensen kunnen ook gewoon uit ramen blijven vallen enzo. Dat is niks geks, kan gebeuren. Rusland heeft nooit veel moeite gestoken in het echt laten lijken van hun verklaringen.downtime schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:44:
[...]
Grappig hoe alle voorgaande leiders als buitenlandse agenten gezien worden. Maar ze trekken daar nooit de logische conclusie uit dat de huidige en toekomstige leiders dan ook wel buitenlandse agenten zullen zijn.
/▌
GODDAMN!
— Marv 🇺🇸🇺🇦🇵🇸 (@marlowc2324) 24 april 2023
Ecuador just absolutely obliterated Russia at the UNSC. It was so bad that Lavrov walked out 🔥🤌
Thank you Ecuador, for your principled stance & your defense of international law by calling out Russia for what it is. You are showing true leadership 👏🏼#SlavaUkraini pic.twitter.com/3G7zSF3NXF
Russia began using T-14 Armata tanks in Ukraine, writes RIA NOVOSTI.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 25 april 2023
Manufacturer Rostec said in 2021 that it had produced 40 up until then. "Production is probably only in the low tens, while commanders are unlikely to trust the vehicle in combat," the British military said. pic.twitter.com/yyzYRhfmk4
https://tass.com/emergencies/1609419Three downed drones with cameras found in Moscow Region
The Cheka-OGPU became aware of one of the biggest scandals related to the Missile Warning System. Major General Vyacheslav Lobuzko, one of the "fathers" of the Voronezh early warning radar, a station designed to detect ballistic and cruise missiles, will soon be charged with embezzlement by fraud.
According to the source, Lobuzko is now being actively prosecuted in the case of embezzlement during the construction of the National Center for State Defense Control (NSCDC) Center 2014. Lobuzko was questioned several times as a witness, and now measures are being taken to bring him in as a defendant. This will happen in the near future. Moreover, the investigation team sent requests to all structures where Lobuzko previously worked. The investigators demand information on other projects in which the major-general participated in order to identify possible misappropriations there as soon as possible. And the list of places where Lobuzko served and worked is extremely long.
He was a division commander in the 3rd separate army of air defense (early warning system). Then he became a deputy general director of RTI, was the head of "Vympel" MASK. He worked at RTI (part of AFK "Sistema"), was a co-founder of a number of enterprises, including NIIDAR (Institute of Long Range Radar). It was Lobuzko who since 2006 actively promoted and mastered money for the construction of Voronezh ballistic and cruise missile detection stations. With his help the military acceptance inspection and command of the Airborne Forces put the new early warning missile stations (VLS) on combat duty and signed contracts for construction of next radars.
The version that the "rocket-space shield" is full of holes because of corruption is getting more and more confirmed.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Moscow is preparing for the May 9 parade and has developed instructions in case of a Ukrainian drone attackhttps://t.co/PBVbMGiEmu#Ukraine #UkraineRussiaWar #Moscow #UAV #EW pic.twitter.com/gaBw1vt7wE
— Militarnyi (@militarnyi_en) 26 april 2023
PSN
Russian military supersonic fighter MiG-31 crashed in Murmansk region, Russia pic.twitter.com/3E4dtsgJMI
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 26 april 2023
PSN
Nu is het niet denkbeeldig dat het toestel door Oekraïne uit de lucht is geschoten, in de buurt genoeg, maar het gegeven dat ik daar aan twijfel zegt genoeg over hoe ik in ieder geval tegen de conditie van Russisch materieel aan kijk.17:05
Een Russisch gevechtsvliegtuig is vandaag neergestort in Moermansk, een regio in het noorden van Rusland. Volgens het Russische staatspersbureau Tass heeft het vliegtuig vlam gevat in de lucht. Daarna zou het vliegtuig zijn neergestort in een meer.
Het Russische ministerie van Defensie heeft laten weten dat het vliegtuig is neergestort in onbewoond gebied en dat er geen burgers gewond zijn geraakt. De piloten zouden hun schietstoel hebben gebruikt en zijn ook veilig, voegde Tass toe.
Moermansk? Of lees ik verkeerd.teacup schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:32:
Russisch gevechtsvliegtuig neergestort in regio Moermansk
Volkskrant Liveblog
[...]
Nu is het niet denkbeeldig dat het toestel door Oekraïne uit de lucht is geschoten, in de buurt genoeg, maar het gegeven dat ik daar aan twijfel zegt genoeg over hoe ik in ieder geval tegen de conditie van Russisch materieel aan kijk.
Ik val dus in de veronderstelling dat het vliegtuig het zelf genoeg vond.
Niet echt dichtbij nee
Aah zo oketeacup schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:44:
[...]
Niet echt dichtbij nee. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoeld.
Als baas 'raket-schild budget' is iets van 30 meter lang met een mooi teakhouten dek en jacuzzi natuurlijk ook erg leuk.Qwerty-273 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:53:
Door het volgen van een misdaadverslaggever in Rusland zie je soms de meest aparte zaken voorbij komen. Van strubbelingen tussen verschillende criminele families en tal van oligarchen waarbij er veel overlap zit. Vandaag het nieuwtje over de corruptie binnen het onderdeel van het leger dat gaat over het raketschild.
https://t.me/vchkogpu/38022
[...]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Daily driver; MB R171 SLK280
Reports of an unknown aerial vehicle above Moscow.#Moscow #Russia pic.twitter.com/mNIzXn9GlM
— (((Tendar))) (@Tendar) 27 april 2023
[ Voor 22% gewijzigd door Tens op 27-04-2023 19:54 ]
zag het bericht voorbijkomen, nog iets van die twee personen gehoord na dat gelekte gesprek? (if true natuurlijk)Baserk schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:31:
Op YouTube een Engelse vertaling van wat een uitgelekt telefoon gesprek zou zijn tussen Russische miljardair Roman Trotsenko en zijn compaan Nikolay Matushevski.
Motto van het gesprek is; "Zorg dat je zo snel mogelijk voor jezelf en je naasten een buitenlandse nationaliteit koopt, genoeg kapitaal beschikbaar hebt en vertrek uit Rusland.
Want alles staat op instorten".
De economische taart wordt steeds kleiner, de Siloviki-incrowd zal dezelfde taartpunt grootte willen behouden, dus zullen de oligarchen het met minder moeten doen.
Benieuwd hoeveel er in 2024 nog mee willen doen met de steeds ruigere 'Mockba stoelendans'.
YouTube: Russian Billionaire About Collapse Of Russia - His Phone Was Tapped ...
Neuh, vandaag geen zin om Instagram/whatever profielen van 'vrouw en kinderen' te checken et cetera of mr ook echt in Indonesië zit.Tens schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:56:
[...]
zag het bericht voorbijkomen, nog iets van die twee personen gehoord na dat gelekte gesprek? (if true natuurlijk)
Die moet voorlopig niet in de buurt van ramen of thee komenBaserk schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:47:
[...]
Neuh, vandaag geen zin om Instagram/whatever profielen van 'vrouw en kinderen' te checken et cetera of mr ook echt in Indonesië zit.
Indien echt, zal hij lang over z'n schouder moeten kijken.
Vladimir Vladimirovitsj houdt er niet van om hard uitgescholden te worden.
Publicatie is niet meer nodig omdat het toch allemaal volgens plan gaat.Russia to stop publicizing oil and gas production statistics until April 1, 2024
overigens valt de schade in Sevastopol best wel mee:The publication of information is suspended, starting with data for March and the first quarter of 2023
MOSCOW, April 28. /TASS/. Russia will stop publicizing official statistics for oil, natural gas and gas condensate production until April 1, 2024, the government says in its decree posted on the official web portal of legal information.
The publication of information will be suspended starting from March and the first quarter of 2023.
The Russian Federal Statistics Service did not post oil and gas condensate production data in its report for March and the first quarter. Meanwhile, gas production statistics were released. Russia slashed gas production by 14.1% year on year in the first quarter of 2023 to 149 bln cubic meters and by 15.3% annually to 49.8 bln cubic meters this March.
[ Voor 18% gewijzigd door Tens op 29-04-2023 14:39 ]
PSN
In april wordt 1,4 miljard dollar minder olie en gas omzet verwacht tov de verwachtingen.MOSCOW, April 5 (Reuters) - Russia's federal budget revenues from oil and gas, the lifeblood of the country's economy, fell 43% year on year in March, while a quarterly profit-based tax was all that held revenues back from a monthly drop, the finance ministry said on Wednesday.
https://www.reuters.com/m...nthly-revenue-2023-04-05/
De helft van de begroting is door olie- en gas gefinancierd.Russia Forecasts $1.5Bln Shortage in Excess Oil and Gas Revenue
Russia’s additional oil and gas revenues will fall short 113.6 billion rubles ($1.4 billion) below expectations in April, the Finance Ministry said Wednesday.
The difference between expected oil and gas revenues and those received as of March totaled 39 billion rubles ($490 million), it said.
To cover the expected shortage, Russia’s Finance Ministry uses a budget rule that diverts excess oil revenues into the National Wealth Fund and buys foreign currency to replenish state reserves.
The Finance Ministry said it will sell 74.6 billion rubles ($940 million) worth of foreign currency over the next month, or 3.7 billion rubles per day between April 7-May 5.
Russia’s Central Bank resumed foreign currency interventions with the sale of Chinese yuan in mid-January almost a year after suspending them due to the economic fallout from the invasion of Ukraine.
https://www.themoscowtime...il-and-gas-revenue-a80720
Stel je voor dat de mensen te vroeg ontdekken dat de pensioenen verminderd worden en 1/3 van de bevolking wilt naar Moskou reizen om te betogen.Russia is a major player in global energy markets. It is one of the world’s top three crude producers, vying for the top spot with Saudi Arabia and the United States. Russia relies heavily on revenues from oil and natural gas, which in 2021 made up 45% of Russia’s federal budget.
https://www.iea.org/artic...ussian-oil-and-gas-matter
https://www.volkskrant.nl...rusland-en-de-su~v704017/De veiligheidsdiensten die zijn voortgekomen uit de KGB hebben de papieren controlestaat van de Sovjet-Unie gemoderniseerd tot een digitale. Ze hebben wettelijk toegang tot gebruikersgegevens van internetbedrijven, van berichtenapps tot datingsites, en pakken geregeld mensen op om een verboden mening op sociale media. Via camera’s met gezichtsherkenning sporen ze dissidenten en dienstweigeraars op.
Privacy wordt afgeschaft in Rusland, zei advocaat Daniil Berman vorige week in een Moskouse rechtbank. Tegen zijn cliënt, een oud-politieagent, is negen jaar geëist omdat die zich in een telefoongesprek met vrienden negatief had uitgelaten over het Russische leger in Oekraïne. Berman tegen de rechter: ‘Een veroordeling zou betekenen dat elk privégesprek, zelfs in de keuken, bestempeld wordt als openbare verspreiding van informatie. Dat is een monsterlijke invasie van de privacy van mensen.’
Afgelopen dinsdag werd Bermans cliënt veroordeeld tot een gevangenisstraf van 7 jaar.
In the Bryansk region, Russia, the railway track was blown up again. Three explosions occurred near the Snezhetskaya station while the train was moving. As a result of the explosion, 8 wagons overturned. There were 70 carriages on the train in total. pic.twitter.com/QfJKYJBFvi
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 2 mei 2023
PSN
Putin's* press-service:
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 3 mei 2023
“Lasts night, the Kyiv regime attempted to strike the Kremlin presidential residence with UAVs.
Two unmanned aerial vehicles were aimed at the Kremlin.
As a result of timely actions taken by the military and special services using EW systems, the… pic.twitter.com/yZ0XzgxUNo
What an insane sentence this is to read. Russia went from bragging that they'd take Kyiv in days to clarifying that Putin wasn't hurt by a Ukrainian drone attack in *Moscow* pic.twitter.com/YngyFIqliz
— Aric Toler (@AricToler) 3 mei 2023
[ Voor 20% gewijzigd door Apache4u op 03-05-2023 13:54 ]
Dat betekent, stam + t .
What an insane sentence this is to read. Russia went from bragging that they'd take Kyiv in days to clarifying that Putin wasn't hurt by a Ukrainian drone attack in *Moscow* pic.twitter.com/YngyFIqliz
— Aric Toler (@AricToler) 3 mei 2023
According to Russian media, two unidentified drones were targeted at the Kremlin last night.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 3 mei 2023
"As a result of their fall and scattering of fragments, there were no victims and material damage. President of Russia was not injured as a result of Ukrainian attack" - Putin's office… pic.twitter.com/w7Bv1jQzYk
Dat betekent, stam + t .
Generale repetitie voor 9 MeiApache4u schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:01:
Hier ook maar even posten..
Volgens RU media zijn er afgelopen nacht 2 UA drones in Moskou neergehaald..
Er is een filmpje met wat rook te zien.
[Embed]
[Embed]
Bron: The Guardian Live Blog.“The Kremlin has assessed these actions as a planned terrorist act and an assassination attempt on the president on the eve of Victory Day, the 9 May Parade,” RIA said.
It said Putin had not changed his schedule and was working as normal in Novo Ogaryovo, outside Moscow.
“The Russian side reserves the right to take retaliatory measures where and when it sees fit,” it said.
[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 03-05-2023 14:11 ]
Kremlin last night.
— Angry Cossack (@auto_glam) 3 mei 2023
I do not know how to comment this. pic.twitter.com/qcMAZKnjLy
Dat betekent, stam + t .
in de catergorie : "SIMS : 3"Proton_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:20:
Proof he spilled the beans. Ofzo.
(inkoppertje, sorry)
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
[ Voor 96% gewijzigd door rapture op 03-05-2023 14:24 ]
Bizar. Snel gekeken dus of het echt is weet ik niet. Als het echt is hoop ik dat ze er på 9 mei een stuk of 50 tegelijk sturen.Apache4u schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:13:
Kijk dit filmpje dan. Dit wordt geschiedenis, als het geen false flag of CGI is tenminste:
[Embed]
416 airplanes en 230 helicopters....Russian air defence facilities have shot down three Ukrainian airplanes. Two Ukrainian MiG-29 fighter jets have been shot down near Ulyanovka (Donetsk People's Republic) and Mirolyubovka (Kherson region). In addition, a Su-25 aircraft of the Ukrainian Air Force was shot down near Veletenskoye (Kherson region).
Air defence systems have also intercepted eight HIMARS projectiles and two HARM anti-radiation missiles during the day. In addition, six Ukrainian unmanned aerial vehicles have been destroyed in the areas of Zhytlovka (Lugansk People's Republic), Malaya Belozerka (Zaporozhye region), and Korsunka and Kakhovka (Kherson region).
In total, 416 airplanes and 230 helicopters, 3,919 unmanned aerial vehicles, 321 air defence missile systems, 8,938 tanks and other armoured combat vehicles, 1,095 combat vehicles equipped with MLRS, 4,709 field artillery cannons and mortars, as well as 9,911 units of special military equipment have been destroyed during the special military operation.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Poe, dat is heel moeilijk te beoordelen.Apache4u schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:13:
Kijk dit filmpje dan. Dit wordt geschiedenis, als het geen false flag of CGI is tenminste:
[Embed]
Vergelding in het algemeen: sure.Requiem19 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:10:
Misschien wel een false flag operation om een mogelijke aanslag van Rusland op Zelensky te legitimeren?
Dit is namelijk wat de Russen zeggen over de 'drone aanslag' op het Kremlin:
Bron: The Guardian Live Blog.
Zou een false flag kunnen zijn of Oekraïne wilt Rusland laten weten dat ze nu ook het Kremlin desnoods onder vuur kunnen nemen met hun dronesApache4u schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:01:
Hier ook maar even posten..
Volgens RU media zijn er afgelopen nacht 2 UA drones in Moskou neergehaald..
Er is een filmpje met wat rook te zien.
[Embed]
[Embed]
[ Voor 3% gewijzigd door gise op 03-05-2023 14:50 ]
in het dagelijkse topic ook al even gepost, het lijkt net alsof ze pas ontploffen als het object al langs de mast is.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:48:
[...]
Zou een false flag kunnen zijn of Oekraïne wilt Rusland laten weten dat ze nu ook het Kremlin desnoods onder vuur kunnen nemen met hun dronesWel apart dat de drone boven het Kremlin ontploft. Lijkt mij bewust gedaan om schade / slachtoffers te voorkomen.
Symbolisch op de Russische vlag tot ontploffing gebracht zo lijkt het!Fraggert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:51:
[...]
in het dagelijkse topic ook al even gepost, het lijkt net alsof ze pas ontploffen als het object al langs de mast is.
het lijkt alsof er dus remote tot ontploffing is gebracht in plaats van dat er contact is tussen het gebouwen en het object.
[Afbeelding]
maar het is slecht te zien en lastig te beoordelen.
Geloof niet dat dit echt is, maar dat is niet op basis van dit filmpje zelf. Want of dit is een hele goede fake of toch echt gebeurd.Fraggert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:27:
[...]
Poe, dat is heel moeilijk te beoordelen.
Ik zie als ik de frames freeze het object langs de mast gaan en dan ontploffen alsof er geen contact is maar dat er remote de explosie wordt veroorzaakt.
Maar het is echt heel lastig te beoordelen zo.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 03-05-2023 14:57 ]
het kan vooralsnog van alles zijn.......testje van UA...false flag van RU als excuus voor vergelding maar ook misschien zelfs afzegging van die parade met die anderhalve overgebleven tankq-enf0rcer.1 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:53:
[...]
Symbolisch op de Russische vlag tot ontploffing gebracht zo lijkt het!
De drone zit volgens mij achter die vlag en wordt uit de lucht geschoten. Je ziet de brandende brokstukken ook verdwijnen achter die dome.. Al lijkt het net alsof het er op valt door de reflectie.Fraggert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:51:
[...]
in het dagelijkse topic ook al even gepost, het lijkt net alsof ze pas ontploffen als het object al langs de mast is.
het lijkt alsof er dus remote tot ontploffing is gebracht in plaats van dat er contact is tussen het gebouwen en het object.
[Afbeelding]
maar het is slecht te zien en lastig te beoordelen.
Dat betekent, stam + t .
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq