Bedoel je binnenlandse consumptie?olafmol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:19:
[...]
Ik blijf ervan overtuigd dat dit programma puur en alleen voor buitenlandse consumptie bedoeld is.

Dan yep, maar blijft bijzonder om te zien

nope
Bedoel je binnenlandse consumptie?olafmol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:19:
[...]
Ik blijf ervan overtuigd dat dit programma puur en alleen voor buitenlandse consumptie bedoeld is.
nope
Nee, buitenlandse. Als in: wij hier, lekker anti-Russen lopen jennen. Vraag me niet waarom.bloody schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:24:
[...]
Bedoel je binnenlandse consumptie?![]()
Dan yep, maar blijft bijzonder om te zien
[Voor 9% gewijzigd door olafmol op 31-01-2023 21:26]
Alles kan, maar het lijkt mij vergezocht. Kijk uit dat je niet overal wat achter gaat zoeken, want voordat je het weet verdwijn je in een konijnenhol van samenzweringenolafmol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:25:
[...]
Nee, buitenlandse. Als in: wij hier, lekker anti-Russen lopen jennen. Vraag me niet waarom.
De New York Times kwam deze week met een onthullende analyse over de werking van sancties. Om te beginnen hebben EU- en G7-lidstaten maar 9 procent van hun activiteiten in Rusland afgestoten. Wat Rusland tekort komt, wordt goeddeels aangevuld door parallelle of illegale import via Turkije, China, Belarus, Kazakstan en Kirgizië. Er is een enorme toename in de scheepvaart van en naar Rusland.
De import is terug op minstens het niveau van vóór de invasie, de roebel is krachtig, het IMF heeft de groeiverwachting bijgesteld van -2,3 naar +0,3 procent. Apple en Samsung legden de export van smartphones naar Rusland stil. De Russische consument stapte over op Chinese telefoons, maar inmiddels zijn ook iPhones en Galaxy’s weer ruim voorradig door import via bevriende buurlanden. China levert semiconductors – niet zo goed als wat de Russen gewend waren, maar goed genoeg. Met behulp van de Emiraten, India, China, Pakistan, Indonesië en Maleisië is een enorme vloot gevormd die transporten midden op zee overlaadt in andere schepen.
Landen die Rusland echt willen treffen zullen een betere list moeten verzinnen. Het succes dat wij menen te zien in onze acties tegen Rusland berust goeddeels op onze eigen fantasie en wensdenken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hij zegt niets over de olie en gas sancties. Volgens mij kun je Rusland daarmee veel harder raken dan te stoppen met Samsung telefoons te leveren, en dat gebeurt ook wel. Zie YakuzA in "Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden"hoevenpe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:15:
Bernard Hammelburg met een scherpe column over de (in)effectiviteit van westerse sancties:
Dat raakt vooral de russische verdiencapaciteit, het gelinkte NYT artikel gaat primair over beschikbaarheid van relatief hoogwaardige producten voor hun (defensie)industrie en consumenten.user109731 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:59:
Hij zegt niets over de olie en gas sancties. Volgens mij kun je Rusland daarmee veel harder raken dan te stoppen met Samsung telefoons te leveren, en dat gebeurt ook wel.
Haha sommige zaken kloppen verifieerbaar niet (largest percentage of smokers). En andere zaken weet ik uit ervaring dat ze wel kloppen. Sowieso alles wat met omkoping te maken heeft. Universiteit toelating en cijfers bijvoorbeeld. En voor 100 dollar iemand laten vermoorden lijkt me stug, maar goed, ik weet niet hoe het in Russisch hilbilly-land is aangezien ik alleen veel tijd in Moskou en St Petersburg heb doorgebracht.C00P schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:13:
[...]
Kan iemand met ervaring in Rusland staven of dit ongeveer klopt?
Dat betekent, stam + t .
Bernard Hammelburg. Die vent die blijft roepen dat de Krim en de Donbas van Rusland moeten worden?hoevenpe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:15:
Bernard Hammelburg met een scherpe column over de (in)effectiviteit van westerse sancties:
[...]
[Voor 7% gewijzigd door Skalaar op 01-02-2023 08:50]
Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500
BNR is vaak de stem van de 'weer terug naar normaal nu, dit kost me teveel geld' zakenlui. Dat was met corona zo en nu ook met Rusland, hun aandelenportfolio lijdt onder de maatregelen en die maatregelen als zinloos neerzetten is een effectieve aanval daarop.Skalaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:37:
[...]
Bernard Hammelburg. Die vent die blijft roepen dat de Krim en de Donbas van Rusland moeten worden?
Die neem ik niet meer serieus, wat mij betreft is hij in de propagandaval gevallen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Plus, deze stemmen kijken meestal maximaal een paar kwartalen vooruit. De effecten over 3,5,10 jaar, dat nemen ze zelden mee omdat ze niet gewend zijn zover te denken.IJzerlijm schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:05:
[...]
BNR is vaak de stem van de 'weer terug naar normaal nu, dit kost me teveel geld' zakenlui. Dat was met corona zo en nu ook met Rusland, hun aandelenportfolio lijdt onder de maatregelen en die maatregelen als zinloos neerzetten is een effectieve aanval daarop.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat kan ik niet beoordelen, want het artikel zit achter een paywall. De enige bron die in die post voor mij van toepassing is, is Bernard Hammelburg.Requiem19 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:12:
Zijn onderbouwing is het stuk uit de NYT, is dat dan ook geen geloofwaardige bron?
Volgens mij is het steeds evidenter dat in de moderne geglobaliseerde wereld sancties relatief eenvoudig te omzeilen zijn dmv parallele import, tussenhandelaren etc etc.
Dat is wmb een terecht punt van de NYT.
Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500
We kunnen er vanuit gaan dat de feiten die hij noemt corresponderen met de NYT bron. Althans, als hij feitelijke gegevens bewust foutief overneemt uit een dergelijke bron wordt dat natuurlijk gelijk gezien.Skalaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:27:
[...]
Dat kan ik niet beoordelen, want het artikel zit achter een paywall. De enige bron die in die post voor mij van toepassing is, is Bernard Hammelburg.
Het komt erop neer dat Wagner een soort ‘wasstraat’ wordt waar mensen als zware crimineel ingaan en er als heldhaftige ‘verdedigers van het vaderland’ uitkomen.
Een van de gerekruteerde gedetineerden was een zakenman uit Sint-Petersburg die 23 jaar had gekregen voor het bestellen van de moord op zijn zakenpartner, diens vrouw en hun kinderen van 11 en 15 jaar. Zij werden neergeschoten en met een bijl omgebracht. Uiteindelijk heeft hij daarvoor maar anderhalf jaar gezeten.
Voor een gesneuvelde Wagner-strijder die elf jaar had gekregen voor de moord op zijn moeder, werd op zijn vroegere school een plechtigheid gehouden, met een militaire erewacht erbij. De kinderen werden aangemoedigd zijn voorbeeld te volgen. “Waar gaat dit eindigen?”, vroeg een Rus zich op Facebook af.
[Voor 19% gewijzigd door Cyberblizzard op 02-02-2023 10:00]
Vrijlating op basis van een schijnbaar(?) onbekend decreet. Echt een goed plan om bergen criminelen om te scholen naar militairen (ook al is de opleiding marginaal..)."De Wagner-rekruten ontvangen allemaal een document met de gratieverlening, ondertekend door de president," vertelt de Russische mensenrechtenactivist Olga Romanova van Russia Behind Bars per Skype vanuit haar huidige woonplaats Berlijn. "Volgens het Kremlin kunnen die documenten alleen per presidentieel decreet verstrekt worden. Maar over het bestaan van een dergelijk decreet is niets bekend."
[Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 02-02-2023 20:55. Reden: 2 weken ipv 1.]
Daarom is het voor Rusland zelf voorlopig geen probleem, want daar staan de betrekkelijk ver vanaf._Eend_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:54:
Twee weken geleden stond er op NOS.nl ook al zo'n artikel: https://nos.nl/artikel/24...t-front-maar-voor-hoelang
[...]
Vrijlating op basis van een schijnbaar(?) onbekend decreet. Echt een goed plan om bergen criminelen om te scholen naar militairen (ook al is de opleiding marginaal..).
Was er niet eerder bekend gemaakt door Wagner dat ze geen zware criminelen zouden aannemen? Dat hele criminele Wagner leger klinkt als de nachtmerrie voor elke rechtsstaat.
Gewetenloze moordenaars met militaire training en gevechtservaring. Compleet gestoord.
Although the leaked emails contain extensive evidence that the Russian lobbyists planned to pay the politicians money, including lists of honoraria for key figures and budgets for travel plans, they do not include financial documents or bank statements proving that the payments were made.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik ben bang dat het grootste russische exportproduct inmiddels corruptie is nu we van het russische gas af zijn.Tens schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:07:
Gestuit op deze site, gewoon ter info: https://www.occrp.org/en
Geen onverwacht fenomeen natuurlijk (geruchten van Amerikaanse lobbygroepen die hetzelfde doen zijn er ook zat) zo te zien richt deze club zich voornamelijk op de zuidelijke Europese landen. Het topje van de ijsberg?
https://www.occrp.org/en/...sias-annexation-of-crimea
disclaimer bewijs van werkelijke overschrijvingen zijn er dan weer niet:
[...]
Ik heb ook niet de illusie dat Rusland mee gaat werken als die Wagner types hier asiel zouden aanvragen. En tsja, hun strafblad is schoongeveegd. Dus zelfs als ze zouden meewerken dan krijgen we op papier een stel lieverdjes.gekkie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:58:
[...]
Daarom is het voor Rusland zelf voorlopig geen probleem, want daar staan de betrekkelijk ver vanaf.
En op het moment dat het wel een probleem wordt, kun je in de huidige Russische filosofie als nog makkelijk van deze mensen af, ze waren niets, ze zijn nog steeds niet en staan in leven of dood volledig tot jouw beschikking. Duimpje omhoog of duimpje naar beneden.
Voor ons en Oekraïne zou het wellicht een probleem worden als ze massaal POW gaan worden of asiel gaan aanvragen terwijl wij de historie niet (op tijd) boven water krijgen. Nog meer dan voor de Russen vrees ik, die kijken niet zo op een lijk meer of minder van een crimineel die ze zelf (tijdelijk) gratie hebben verleend verwacht ik zo. Bruikbaar voor zolang het duurde, mogelijk doordat het ver, zeer ver, van een rechtsstaat af staat.
⚡⚡⚡🔥 Mordor is on fire.
— 🇺🇦UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 4 februari 2023
In Borisovka, #Belgorod region, #Russia, an oil depot is on fire. The flame rises to 50 meters.
Explosions were reportedly heard before.1/3⬇️#UkraineWar #Ukrainian #UkraineWillWin #Russia#russiaisateroriststate #Ukraine pic.twitter.com/jkjIhxYbe4
2/3⬇️
UPD: Eyewitnesses claim that the production of the Borisov Plant of Bridge Metal Structures was seriously damaged by fire from the oil depot
At the plant, which was damaged due to a fire at an oil depot near Belgorod, bridge metal structures are produced.#UkraineWar
3/3
They were used for the construction of the #CrimeanBridge.#Ukraine #UkraineWar #UkrainianArmy #UkraineWillWin #UkraineRussianWar #RussiaIsATerroristState #Russia #russiaisateroriststate
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ervan uitgaande dat UA goede intel heeft, zou het me niets verbazen als dat zelfs het hoofddoel was en de olieopslag het middel.YakuzA schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:30:
Goede bijvangst bij een brandend olie depot in Rusland:
[Twitter][Twitter][Twitter]
Die gevangenen zijn voor een groot deel gesneuveld, kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat altijd al het doel is geweest. Ruimte maken voor politieke tegenstanders en na afloop geen gedoe in de maatschappij._Eend_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:08:
Ik heb ook niet de illusie dat Rusland mee gaat werken als die Wagner types hier asiel zouden aanvragen. En tsja, hun strafblad is schoongeveegd. Dus zelfs als ze zouden meewerken dan krijgen we op papier een stel lieverdjes.
*knip* Dat een nieuwsplatform niet jouw geluid laat horen is nog geen reden het platform daarvoor weg te zetten.hoevenpe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:15:
[...]
[Voor 12% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:37]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Is gewoon onderzocht en aangetoond. Lees het artikel anders eens.
[Voor 14% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:39]
eh, wat is er fout aan mijn opmerking die je 'vergeet' te quoten?Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:00:
[...]
Misschien is het slim als je zelf wat meer achtergronden hierover leest. Begin maar eens met te kijken in hoeverre de koers van de roebel gemanipuleerd wordt. Die is kunstmatig hoog en zal dat ook blijven zolang de buitenlandse handel beperkt is (koers wordt bepaald door kopen/verkopen en als je een grote groep verbiedt te verkopen blijft je koers al snel stabiel/hoog)Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:00:
[...]
[removed]
[Voor 35% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:33]
PSN
Je leest niet wat ik zeg. Dit verhaal is er eentje en moet je combineren met de verhalen van andere experts en bij voorkeur wat je in de praktijk ziet gebeuren. Dan pas krijg je een echt beeld. Als je even zoekt zul je zelfs in de NY times ook verhalen zien die precies het tegenovergestelde zeggen omdat er daarbij vanuit een ander hoek wordt gekeken. Dat maakt de verhalen echter niet gelijk tegenstrijdig.Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:12:
*knip*
Kom op mensen, ik snap putin is evil, maar het realisme en de nuance is hier soms ver te zoeken.
[Voor 4% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:40]
[removed]
Je begrijpt zelf ook wel dat het ook niet zozeer gaat om het bericht uit NYT, maar om de insteek die BNR er weer van maakt: Sancties hebben geen zin, die maken het grote Rusland alleen maar boos. En het is niet de eerste keer dat dat evangelie door BNR verspreid wordt.Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:12:
*knip*
Kom op mensen, ik snap putin is evil, maar het realisme en de nuance is hier soms ver te zoeken.
[Voor 10% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:40]
Zeker het chipverhaal, het gaat ook niet om high tech dingen, maar dingen waarvan miljoenen per jaar gefabriceerd en verhandeld worden. Je kunt ze gewoon per kilo bij Ali bestellen (al dan niet origineel), en doorsturen.YakuzA schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:13:
De echte sancties voor olie zijn er pas sinds 5 december, en de echte sancties voor olie derivaten zoals diesel komen pas per aanstaande 5 februari.
De oudere sancties voor chip import etc zijn idd makkelijker om te omzeilen, maar dat betekend weer niet dat ze geen effect hebben gehad.
Prachtig. Dit is zo ontzettend belangrijk, en wel om deze reden.Tens schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:03:
‘I Couldn’t Stay Silent’ na drie weken nog steeds nieuwe bloemen in meer steden
[...]
Ook de omvang is niet mis, namelijk protesten in 60 steden.“It’s a statement against the war, not just mourning for the dead people in Dnipro,” said one woman who laid flowers at a memorial in the Siberian city of Novosibirsk.
Exact het omslagpunt dat je wilt bereiken. En je kunt me veel vertellen maar ik ga niet mee in de retoriek dat de Russen het wel gaan ondergaan. Althans, zo zou het kunnen lopen, maar ik geef het graag de kans dat deze mensen niet willen leven zoals in Noord-Korea. Poetin escaleert langzaam en is voorzichtig met de terminologie zoals hoe we het noemen en mobilisering omdat de gevolgen van de reactie heftig kunnen zijn.Makeshift displays of flowers, stuffed toys and handwritten notes have sprung up in at least 60 cities across Russia, often by statues of Ukrainian poets Taras Shevchenko and Lesya Ukrainka — or by monuments to victims of Soviet-era political repression.
“I couldn’t stay silent,” [...]
Ondertussen voert Rusland een informatieoorlog jegens ons middels de useful idiots van alt-right.The ongoing tributes to victims of the Dnipro attack are the first nationwide anti-war protests since demonstrations against the country’s “partial” mobilization in September.
Dat is ook de boodschap aan ons. Het is te hopen dat het sneeuwbaleffect uit zal breiden, om zo de tentakels van misinformatie te verstikken, al zullen de autoriteiten daar ongetwijfeld een stokje voor steken.“I decided to lay flowers at a local memorial to show that not all Russians lack compassion toward Ukrainians,” said a man from the Khanty-Mansiisk autonomous district in another anonymous interview conducted via Vesna.
Hetgeen ook hier uit blijkt.Russia’s “flower protesters” have not faced the same level of police crackdown as those faced by anti-war Russians who took to the streets immediately after last year’s invasion and in the wake of President Vladimir Putin’s September mobilization order.
But at least seven people are reported to have been detained.
Al is het wel opmerkelijk dat iemand drie keer de plaats bezoekt. Door zelf heel veel bloemen te leggen, zou je het kunnen laten lijken dat de groep tegen die zich uitspreekt (belangrijke nuance) groter lijkt dan dat deze is.“They want to show that we should be afraid of the police and that we cannot speak out against the so-called military operation,” Zhilkin said, referring to the Kremlin’s chosen term for the war.
In some cases, the police have been patrolling near the makeshift memorials.
“I got scared when I saw police officers,” one Muscovite, who went to the statue of Lesya Ukrainka three times to pay her respects, told The Moscow Times.
Hier ben ik het overigens niet mee eens maar het is wel... humble. En het toont aan dat het limiet voor deze persoon (nog lang niet) is bereikt.The response to the Dnipro attack, however, has been far more widespread and shows no signs of ending.
Hoe dan ook, toch nog een beetje hoopgevend“It’s not a heroic act, but even such actions are valuable in today’s Russia.”
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds
"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik heb dat stuk ook gehoord terwijl ik naar huis reed. Very cringewothy. Jullie kennen me als bijzonder kritisch op het hosanna geluid van de UA, maar dit was gewoon niet ok. Dit was toch die kerel die aangaf dat hij van het Noord-Zuidkorea systeem was? wapenstilstand en daarmee af? Kreeg de indruk dat ie indruk wilde maken als politieke mastermind ofzo, dat ie veel verstand had van diplomatie en dergelijke. Op mij kwam hij erg naïef over en had een gevoel van binnen dat we dit soort figuren maar eens aan jaartje in Noordkorea laten wonen op het platteland tot ie pijn krijgt in zijn rug van al het buigen naar de grote leider. Aansluitend daarop een weekje op vakantie in de loopgraven van Bachmut.Tens schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:55:
[...]
Heel BNR begint meer en meer Putin-puppy gedrag te vertonen.
Iemand als Hammelburg loopt lang genoeg mee om te weten dat sancties voornamelijk lange termijn gevolgen hebben, en altijd voor een deel omzeilt worden.
En; de roebel is krachtig? is er handel in roebels dan?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Leaked emails show how a Duma insider built a network of analysts, journalists, and others who helped him push the Kremlin’s interests abroad.
His group offered cash to European politicians to propose pro-Russian motions in their local legislatures, and paid far-right activists to publish pro-Kremlin articles in European media outlets.
The network arranged trips to occupied Crimea for European politicians and businessmen, with travel and accommodation covered by Russian state-funded organizations and honoraria apparently offered to some individuals.
It also helped bring European political figures to Russia to act as election observers, with a 68,000-euro budget allocated to the project.
Er zijn binnen Nederland telkens minder mensen die iets kunnen maken, vooral een hoop mensen die vertellen hoe je iets moet maken....YakuzA schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:54:
[...]
China kan niet alles zelf maken.
Net zoals wij vrijwel alles wel zelf kunnen maken, maar het niet willen omdat het dan te duur wordt.
Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
⚡⚡⚡ #Mordor on fire.
— 🇺🇦UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 6 februari 2023
A video of the explosion/impact of an unknown UAV near Kaluga appeared. It is 140 km from #Moscow#UkraineRussiaWar #Ukrainian#Ukraine #StopRussia #Russia #UkraineRussianWar #Ukraina #UkraineWillWin #UkraineWar #UkrainianArmy #RussiaIsATerroristState pic.twitter.com/gGTlu5u6MA
PSN
Oil refinery which belongs to Lukoil on fire in Kstovo, Russia pic.twitter.com/1rzMZtVXPh
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 7 februari 2023
PSN
En dan worden ze alsnog door Wagner opgepiktYakuzA schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:17:
Bijna 4 jaar cel voor weigering om te vechten: https://www.ukrinform.net...ight-against-ukraine.html
[...]
(de Krim is Oekraine dus staat deze eigenlijk in het verkeerde topic)
R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
https://www.theguardian.c...iden-to-visit-poland-liveIn a video published on Friday with the Russian military blogger Semyon Pegov, reported by Reuters, Prigozhin said:
As far as I understand, we need to close off the Donetsk and Luhansk republics and in principle that will suit everyone for now.
That could take one and a half to two years, he said.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Toen Gerasimov in Januari naar voren werd geschoven was het idd ook eind maart als doel voor hem.Baserk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:37:
Putin heeft via minister van Defensie & PMC-Patriot baas Shoigu, aan legerbaas Gerasimov gesteld dat Luhansk en Donetsk per maart moeten zijn veroverd.
PSN
ik snap het gewoon niet.Baserk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:37:
Putin heeft via minister van Defensie & PMC-Patriot baas Shoigu, aan legerbaas Gerasimov gesteld dat Luhansk en Donetsk per maart moeten zijn veroverd.
PMC-Wagner baas Prigozhin schetst een stuk langer/minder rooskleurig tijdpad.
1,5 tot 2 jaar met de huidige vorderingen onder team Shoigu/Gerasimov.
[...]
https://www.theguardian.c...iden-to-visit-poland-live
Als hij gaat eten in een restaurant kan hij beter géén plekje bij het raam vragen...Anoniem: 421923 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:37:
[...]
ik snap het gewoon niet.
Er zijn in het verleden eerder allerlei doelen gesteld.
Heel leuk allemaal dat er doelen gesteld worden. Per datum x moet y zijn veroverd.
Maar dat kan niet zonder het Russische leger grondig te hervormen.
Alleen het wisselen van een leider is niet de gouden zet.
Arme Gerasimov.
Russinnen wijken uit naar Argentinië om te bevallen
De afgelopen maanden zijn in Argentinië meer dan 5000 hoogzwangere Russische vrouwen aangekomen. De vrouwen willen dat het kind dat ze daar ter wereld brengen ook de Argentijnse nationaliteit krijgt. Met een Argentijns paspoort kun je zonder visum 171 landen bezoeken, met Russische papieren maar 87. Ook is de procedure om Argentijn te worden korter, als je een kind hebt dat al een Argentijnse nationaliteit heeft.
Het is in Argentinië verboden om onder valse voorwendselen het land binnen te komen. "Als we zien dat ze geen retourticket hebben en niet kunnen zeggen waar ze als toerist naartoe willen, vermoeden we dat ze hier niet als toerist zijn gekomen", zegt het hoofd van de immigratiedienst in La Nacion. De vrouwen zouden ook meer vertrouwen hebben in de zorg van Argentijnse dan Russische ziekenhuizen.
De autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de criminele bendes die dit soort reizen organiseren.
Here comes the payback against Prigozhin. Shoigu's sticky finger prints can be seen all over the place. At one point Putin will have to get rid of one of them, and Prigozhin is the far more dangerous one for him.
— (((Tendar))) (@Tendar) 12 februari 2023
It is marvelous to see how predictable dictatorships react.#Russia https://t.co/QG7FG5hI9p
#Russia: Reports that #Kremlin has banned the mention of #Prigozhin and #WagnerPMC on all Russian propaganda TV channels. pic.twitter.com/zKpvq34Q0h
— Igor Sushko (@igorsushko) 12 februari 2023
[Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 12-02-2023 21:01]
PSN
Ik weet het niet hoor, Igor heeft wel vaker van die schimmige / onjuiste uitspraken.YakuzA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:00:
Is dit de inleiding tot het einde van (de invloed van) Prigozhin?
[Twitter]
[Twitter]
Original document leaked by exiled Russian dissident journalist and former member of Russian State Duma #Nevzorov. pic.twitter.com/73Gg9tdnIt
— Igor Sushko (@igorsushko) 12 februari 2023
You tweeted this at 7 am in the morning. At 1 pm RIA Novosti published an article quoting Prigozhin. Where is the embargo on Prigozhin? :) Why to publish an article on RIA if there is a veto on TV? pic.twitter.com/3vHVBRRONo
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 💙🇺🇦💛 (@Isa_Yusibov) 12 februari 2023
Russian propagandists were ordered to "remove" the owner of PMC "Wagner" Prigozhin from the information space
— Judge and Jury (@MediaResonator) 11 februari 2023
Russian journalist Nevzorov published a new training manual of the Russian Defense Ministry for the Russian media, indicating how to cover Russian aggression 1/3 pic.twitter.com/ZtBAp2868P
[Voor 22% gewijzigd door bloody op 12-02-2023 22:06]
nope
kwam om dit artikel ook te plaatsen:Tens schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:11:
Qua aantallen stelt het voor Rusland niks voor natuurlijk, maar het is wel tekenend. De rijke Russen (want zoveel Russen zullen zo'n reis plus kosten niet kunnen betalen) willen liever een Argentijns paspoort.
[...]
ik acht dit echt kansloos. Ze hebben geen wet overtreden maar geen enkele grenswacht hoeft mensen naar binnen te laten. Het is geen recht. Als de grenswacht je verhaal niet gelooft heb je gewoon pech gehad mijns inziens, hoe spijtig ook.Deze week werd zes vrouwen de toegang tot Argentinië ontzegd. Grenswachten geloofden niets van het verhaal dat ze als toerist het land in wilden. Een aantal van hen heeft daarop een rechtszaak aangespannen. "Deze vrouwen hebben niets fout gedaan, ze hebben geen wet overtreden", zegt hun advocaat.
[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-02-2023 06:52]
hoe langer hoe meer verschuift de oorlog in Oekraine dus naar een oorlog in Rusland zelf.Twam schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:37:
@YakuzA
@bloody
De New York Times had het daar wel ook over, van het weekend. Die zien wat onderlinge strijd in het Kremlin en in Sint Petersburg rondom die vent, in ieder geval, al is het wat ingewikkelder dan 'hij heeft het verpest'.
Deelartikel: Wagner Founder Has Putin’s Support, but the Kremlin’s Side-Eye
Patriot staat niet op wiki onder PMC's. Wordt wel kort genoemd met bovenstaande voetnoot op de Wagner pagina.Sergey Sukhankin, a fellow at the Jamestown Foundation in Washington, DC says another company, PMC Patriot, is also said to be operating in the area.
“The Wagner group is said to be in charge of military operations, while the Patriot group is in charge of protection of VIPs," Sukhanin tells Polygraph.info, though he says the Russian government will not acknowledge their presence because they’re “illegal” under Russian law and operating as a mercenary is a crime.
comparing the new PMC with the Wagner group, noted that the Patriot “pays more and sets better combat missions.”
[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-02-2023 07:22]
Former deputy head of department of Ministry of Internal Affairs of Russia on combating extremism major general Vladimir Makarov has committed suicide in his residence in Moscow region
https://russia.liveuamap....t-natural-gas-pipeline-in57°46′N 38°27′E
Fire and explosions at natural gas pipeline in Myshkyno town of Yaroslavl region of Russia
Yaroslavl region,Russia, a gas pipeline was blown up. 🎉🎉🎉 pic.twitter.com/CmWjfUUG20
— MAKS 22🇺🇦 (@Maks_NAFO_FELLA) 13 februari 2023
[Voor 8% gewijzigd door Tens op 13-02-2023 20:08]
MOSCOW... BAVOVNA 👀👀👀
— MAKS 22🇺🇦 (@Maks_NAFO_FELLA) 13 februari 2023
In Moscow, a strong fire near the Scientific Research Institute of Precision Instruments, where russians develop and manufacture radio control channels for naval and aviation jet weapons 🔥🔥🔥 pic.twitter.com/MwhT1nlWo7
Another angle of the raging fire in Moscow. #Russia #Moscow pic.twitter.com/Dwyf3exFeW
— (((Tendar))) (@Tendar) 13 februari 2023
[Voor 40% gewijzigd door Tens op 14-02-2023 08:28]
Russian army recently established a new field camp near Voronezh, where they accumulated troops year ago prior to the invasion. Here's the @planet photos of the site taken on Jan. 25, Jan. 30, Feb. 1 and Feb 7th. https://t.co/2WCYhN5zjb pic.twitter.com/Khw69ub1Ib
— Mark Krutov (@kromark) 13 februari 2023
[Voor 3% gewijzigd door Tens op 14-02-2023 08:55]
We speak to 20-year-old Olesya Krivtsova. Currently under house arrest, she faces years in a Russian prison for her social media posts about the Kremlin’s ‘special military operation’ in Ukraine. She believes fellow students denounced her to the police. Producer @LizaShuvalova pic.twitter.com/XwB1WT9kSc
— Steve Rosenberg (@BBCSteveR) 14 februari 2023
nope
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-67462912Russische journalist veroordeeld voor verspreiden "valse informatie"
De Russische journalist Maria Ponomarenko is veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes jaar. Ze is door de rechter schuldig bevonden aan het verspreiden van "foutieve informatie" over het Russische leger.
...
Ze had geschreven over het Russische bombardement op een theater in de zuidelijke Oekraïense havenstad Marioepol.
[Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2023 12:24]
PSN
The body of Marina Yankina, head of the Russian Department of Financial Support for the Western District, was found under the windows of a high-rise building in St. Petersburg. https://t.co/MMxRDNo4M0
— NOËL 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 februari 2023
PSN
Wat droevig zeg, bizar dat je zelfs voor het posten op social media al 10 jaar kunt krijgenYakuzA schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:24:
Journalisten worden nog steeds hard aangepakt:
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-67462912
[Voor 39% gewijzigd door teacup op 16-02-2023 22:04]
Niet zolang Putin op het pluche zit vermoed ik:hoevenpe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:46:
De hoogste generaal van de VS ziet de onderhandelingstafel als meest waarschijnlijk:
[...]
The head of state also noted that Ukraine would not make territorial compromises with Russia, especially with Putin, who is not trusted at all.
"The question is with whom? With Putin? No. Because there's no trust. Dialogue with him? No. Because there's no trust,” Zelensky said.
PSN
Ok, begrijpelijk... Maar is het reëels om te verwachten dat een eventuele opvolger beter te vertrouwen is?YakuzA schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Niet zolang Putin op het pluche zit vermoed ik:
https://www.ukrinform.net...hange-for-peace-deal.html
[...]
Nee, een opvolger zal ook een product zijn van de Russische cultuur en gedachtengoed, maar dan heb je waarschijnlijk wel even een pauze.MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Ok, begrijpelijk... Maar is het reëels om te verwachten dat een eventuele opvolger beter te vertrouwen is?
Enkel de opvolger gaat dat niet bepalen, zolang er diep in RU de gedacht blijft dat er de wereld zogezegd geen bestaansrecht heeft zonder een enorm russisch Tsarenrijk 2.0 dan is en blijft RU een gevaar opleveren voor de "westerse" wereld mijn inziens.MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Ok, begrijpelijk... Maar is het reëels om te verwachten dat een eventuele opvolger beter te vertrouwen is?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
+1honey schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:52:
[...]
Nee, een opvolger zal ook een product zijn van de Russische cultuur en gedachtengoed, maar dan heb je waarschijnlijk wel even een pauze.
Fahget about it.MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Alles kan, alleen met de geschiednis die UA kent lijkt me dat een stuk makkelijker dan met RU.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:05:
[...]
als 'niets' dat gaat veranderen, waarom is er dan wel hoop dat het in Oekraine kan?
Als Oekraine het kan, kan Rusland het ook.
Duurt misschien meerdere generaties voordat het echt doorsijpelt, maar zeg nooit nooit
De cultuur is er ook ontstaan (door de Mongoolse invasies), en zou ook weer moeten kunnen veranderen.
Zoals Civilisation het zegt: Our people are now buying your blue jeans and listening to your pop music
Putin promoted the general who threw the army into minefields
— NEXTA (@nexta_tv) 17 februari 2023
Rustam Muradov was promoted to the rank of Colonel General a week after the army's major defeat near Vuhledar,where two elite brigades of marines and about 100 pieces of equipment were almost completely destroyed.
1/3 pic.twitter.com/erenAjRuOL
Dit is ook het onderwerp in deze reportage: https://nos.nl/nieuwsuur/...rlog-geweld-is-nu-de-normteacup schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:13:
... Het wijst ons erop dat de Russische overheid overwegend de steun van de Russische bevolking heeft.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bombshell audio recording indicates Prigozhin is unable to solve any issues with ammunition for Wagner.
— Dmitri (@wartranslated) 20 februari 2023
This morning, Prigozhin's mouthpiece channel posted a 7-minute recording of him saying that he is forced to "apologise and obey" to get ammunition. pic.twitter.com/FjaQxVB9eu
Gaat Putin hier op reageren? Hoe?Bombshell audio recording indicates Prigozhin is unable to solve any issues with ammunition for Wagner.
This morning, Prigozhin's mouthpiece channel posted a 7-minute recording of him saying that he is forced to "apologise and obey" to get ammunition.
Resorting to near-yelling, Prigozhin declares he is aware the Russian MoD has enough ammunition produced but doesn't understand where the limits are coming from. It appears that no recent attempts to raise ammo have worked and Wagner is cut off from supply completely.
Prigozhin blames the people "upstairs" for sending their children on holidays in Dubai, meanwhile Russian soldiers are "dying in trenches for their motherland".
I'm pretty sure that Prigozhin himself leaked this audio call. He is clever enough to know that this will make waves in the Russian society. Ultimately, he is now forcing Putin's hand, without knowing in which direction.
— (((Tendar))) (@Tendar) 20 februari 2023
This is risky for Prigozhin, but the stakes are raised.
Prigozhin is talking directly about Shoigu's daughter Ksenia who spent the New Year's Eve in Dubai.https://t.co/NwDtlcWcE4
— onesinglepurpose (@onesinglepurpo1) 20 februari 2023
[Voor 11% gewijzigd door bloody op 20-02-2023 14:08]
nope
Dat is een beetje hoe Oost en Zuid-Oost Azië ten onder zijn gegaan door opium. Hoewel dat natuurlijk ook een beetje werd opgestookt vanuit andere landen. Het goede nieuws is dat het dus wel mogelijk is om aan zo'n verslavingsepidemie te ontsnappen.asing schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:59:
[...]
Fahget about it.
De laatste 400 jaar (!!) is de Russische cultuur er eentje waarbij een kleine groep de macht en het geld heeft. Het volk wordt koest gehouden met goedkope wodka. Die wodka mag alleen door de staat gebrouwen worden. Dus de elite wordt alleen maar rijker en het volk verdrinkt hun sores in goedkope drank.
Niets gaat dat veranderen.
[YouTube: How Vodka ruined Russia]
Prigozhin's mouthpiece telegram channel complaining about issues when trying to place recruitment ads on TV. pic.twitter.com/6MeWjP5yyh
— Dmitri (@wartranslated) 20 februari 2023
PSN
https://www.ukrinform.net...ges-stance-on-crimea.htmlNavalny changes stance on Crimea
Russian opposition figure and political prisoner Oleksiy Navalny published 15 principles of his political platform, where he noted that the borders of Ukraine were designated in 1991, and that Russia must recognize them.
PSN
Op zich ook niet vreemd als het al (honderden) jaren ingeprent wordt. Ik zal zeker niet ontkennen dat ook onze media subjectief kijken naar wat ‘nieuwswaarde’ heeft voor onze samenleving, maar de andere kant van het verhaal is voor ons nog te vinden op het web of met een beetje zoeken. Voor de Russen is dit misschien al wat lastiger en komen zij bij de mainstream media van het westen waar ze al generaties lang over horen dat het nep nieuws is en weet ik wat. Oppositie zul je altijd houden maar zolang het overgrote deel van je bevolking je volgt door op eenderwelke wijze lam gemaakt te zijn, krijg je deze situatie.teacup schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:13:
Dit artikel in de New York Times schuurt. Het wijst ons erop dat de Russische overheid overwegend de steun van de Russische bevolking heeft.
[Voor 12% gewijzigd door Requiem19 op 21-02-2023 09:26]
Ik zie dit nu nog niet gebeuren maar ik zie wel barsten ontstaan.Requiem19 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:26:
https://nos.nl/nieuwsuur/...inkt-gemor-in-het-kremlin
Een journaliste van de Washington Post, die 'bronnen rondom Putin spreekt', zegt dat er laatste maanden voor het eerst mensen in zijn omgeving zijn die spreken over wie Putin zal gaan vervangen.
Filmpje van de NOS, vrij opmerkelijke statement van deze journaliste die nog niet breed uitgemeten is in het nieuws.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Pff, ik zie het al helemaal voor me: Poetin wordt vervangen door een cowboy, hele land onrustig en veel onzekerheid. En na een paar jaar verlangt het volk terug naar Poetin, "want toen was alles beter"Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:11:
Het conflict in Oekraïne zorgt er dus voor dat Poetin delen van het verdeel en heers moet opofferen wat zijn positie verzwakt. Alhoewel militair Rusland dit conflict nog jaren kan volhouden is dit economisch en politiek anders. Deze twee takken van Rusland verzwakken vrij snel en het is onvoorspelbaar hoe lang deze het kunnen uithouden.
Dit dus.
Hij is nog lekker bezig, bijna een uur non-stop aan het ratelen nuFraggert schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:
Nou, hij heeft zijn zegje weer gedaan hoor.
de Ruski Propaganda Parade
https://www.ad.nl/buitenl...ciale-problemen~a1803d31/
Anti-homo, gebroken NAVO beloftes......bladiebladiebla
Het probleem van paleiscoups in mafiastaten is dat meestal een nog gestoordere factie de vorige vervangt...Requiem19 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:26:
https://nos.nl/nieuwsuur/...inkt-gemor-in-het-kremlin
Een journaliste van de Washington Post, die 'bronnen rondom Putin spreekt', zegt dat er laatste maanden voor het eerst mensen in zijn omgeving zijn die spreken over wie Putin zal gaan vervangen.
Filmpje van de NOS, vrij opmerkelijke statement van deze journaliste die nog niet breed uitgemeten is in het nieuws.
Voorlopig is het sentiment daar niet naar. Op BNR word wel eens gesproken over de heropbouw en de realiteit na de oorlog, en niet alleen Hammelburg is degene die stelt dat er "toch weer gehandeld moet gaan worden met rusland". Ook hier op Tweakers krijg je maximaal de wind van voren als je eens tegen het idee in gaat dat dit conflict aan de onderhandeltafel gaat eindigen.Brent schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:19:
[...]
Ik vraag me af wanneer we Rusland voor de systeemdreiging gaan zien die het is. Met dit Rusland is er geen veilig Europa.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Eens. Er zit geen enkel lichtpuntje aan de eind van de tunnel voor Rusland in die speech. We zijn een jaar verder en wat is Putin opgeschoten? Ik zie het niet... ze hebben meer sancties, meer armoede, meer dood en verderf, meer isolatie, meer eenheid in het Westen en meer onafhankelijkheid van het Westen van Rusland voor elkaar gekregen. Dat is eigenlijk wat de speech van Putin zegt.Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen dat Poetin eigenlijk vrij weinig nieuws te vertellen had. Het belangrijkste punt is dat ze zich terug trekken uit het START-verdrag met betrekking tot kernwapens. Iets wat niet echt super belangrijk is omdat Rusland al de meeste kernwapens heeft en de ontwikkeling van meer/nieuwe ze niet gevaarlijker maakt op dat punt dan ze al zijn. Voor de rest was het herhaling van wat we al vaker hebben gehoord.
En is dat niet opmerkelijk?
Dat Poetin eigenlijk niets nieuws te melden heeft. Niets wat echt positief is voor Rusland?
Internationaal hoor je al stemmen opgaan in de media dat deze speech zwak was en weinig zeggend. De gedachte is dan ook dat het met Rusland en Poetin niet goed gaat. Wij weten dat natuurlijk al maar het is duidelijk dat nu ook op het hoogste politieke niveau het ongemakkelijk zitten is geworden.
Het is wat we niet hoorde in de speech van Poetin wat het hardst doet spreken. Het bezoek van Biden aan Oekraïne was veel impactvoller wat dat betreft.
Het is niet alleen dat maar er is een belangrijk ander punt wat afgelopen week nog een keer benadrukt is. Zowel de Republikeinen en de Democraten blijven verenigd om Oekraïne te steunen.Tristan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Eens. Er zit geen enkel lichtpuntje aan de eind van de tunnel voor Rusland in die speech. We zijn een jaar verder en wat is Putin opgeschoten? Ik zie het niet... ze hebben meer sancties, meer armoede, meer dood en verderf, meer isolatie, meer eenheid in het Westen en meer onafhankelijkheid van het Westen van Rusland voor elkaar gekregen. Dat is eigenlijk wat de speech van Putin zegt.
Let op: die hebben ze op papier.. Het is absoluut niet aannemelijk dat ze iets hebben wat ook maar in de buurt komt van die getallen. Kijkend naar de MIC is het de vraag of ze überhaubt iets hebben wat werkt.Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
Het belangrijkste punt is dat ze zich terug trekken uit het START-verdrag met betrekking tot kernwapens. Iets wat niet echt super belangrijk is omdat Rusland al de meeste kernwapens heeft en de ontwikkeling van meer/nieuwe ze niet gevaarlijker maakt op dat punt dan ze al zijn.
Dit is eigenlijk niet zo heel groot in het nieuws verkondigd ofwel?Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:06:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd wat China te zoeken had in Moskou gisteren.
Onder Putin is ook veel verbeterd voor de gemiddelde Rus. Het is onder hem dat we Russen tegen zijn gaan komen in de all-inclusive-hotels in Spanje en Turkije.FunkyTrip schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:29:
[...]
Pff, ik zie het al helemaal voor me: Poetin wordt vervangen door een cowboy, hele land onrustig en veel onzekerheid. En na een paar jaar verlangt het volk terug naar Poetin, "want toen was alles beter"
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat zijn echt niet de gemiddelde Russen... Dat zijn de bovengemiddelde.Marzman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Onder Putin is ook veel verbeterd voor de gemiddelde Rus. Het is onder hem dat we Russen tegen zijn gaan komen in de all-inclusive-hotels in Spanje en Turkije.
Juist niet de gemiddelde Rus, maar inderdaad wel de Westerse/blanke, urbane Rus ('de echte' zoals men dat daar nooit noemt maar zeker zo bedoeld). De overige "3 Ruslanden", pech gehad. Het is geen normaalverdeling, die welvaart, maar een quad-modale. Ja, een van de piekjes heeft het goed (gehad?), maar de gemiddelde Rus heeft er weinig van meegepikt.Marzman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Onder Putin is ook veel verbeterd voor de gemiddelde Rus. Het is onder hem dat we Russen tegen zijn gaan komen in de all-inclusive-hotels in Spanje en Turkije.
The Russian police has started to arrest people at the Taras Shevchenko statue in Sankt Petersburg, Russia. The “crime” was to bring flowers, in silent protest against the Russian war of aggression in Ukraine.#Russia #Ukraine #SanktPetersburgpic.twitter.com/WVXI7GELNv
— (((Tendar))) (@Tendar) 24 februari 2023
PSN
In het geval van Moskou, hoeven we echter minder rekening te houden met de poppetjes op de grond. Zoals een Prigozhin, Kadyrov et cetera.Brent schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:19:
[...]
Het probleem van paleiscoups in mafiastaten is dat meestal een nog gestoordere factie de vorige vervangt...
Romanes eunt domus | AITMOAFU
🧵 1/16
— Tatarigami_UA (@Tatarigami_UA) 26 februari 2023
Russian forces are revamping their assault tactics after experiencing failures with their current structure. The Battalion Tactical Groups (BTGs) are getting replaced with a new unit called the "Assault Unit" or "Assault Detachment", which I will discuss in this thread. pic.twitter.com/YVnDGfO1q2
2/16
Based on a captured russian manual, the Assault Unit (or Detachment) is a battalion-sized force designed to perform assaults in fortified tree lines and urban environments. It is essentially a reinforced battalion with a specific focus on assault operations. pic.twitter.com/UxoZZZKmpt
3/16 The Assault Detachment is customizable to mission requirements and consists of 2-3 assault companies, a command unit, an artillery support unit, and other groups: recon, tank, EW, AD, fire support, UAV, Medevac, flamethrowing, assault engineering, reserve, equipment recovery pic.twitter.com/dFN93SUOJ0
4/16
Assault unit armament:
- Three T-72 tanks
- Two Zu-23, and 3 MANDAPS
- 12 man-portable flamethrowers
- Six SPGs (2S9),
- Six Towed artillery guns (D30)
- Two AGS-17
- Two Kord HMGs,
- Two ATGMs
- Two sniper pairs.
- BREM-L pic.twitter.com/lgIdAwSUby
5/16
The main unit of the assault detachment is an assault company consisting of a command unit, a UAV team, assault platoons, an artillery support platoon, a tank group, a reserve section, artillery support platoons, medevac section. pic.twitter.com/XNyG4Z3Q5X
6/16
Assault company armament:
- Four BMP or BMD-2
- One T-72
- Two AGS-17,
- Two Kord HMG
- Two ATGM
- Two sniper pairs
- Two mortars - either 82 or 120 mm mortar
- One D30 or 2S9 pic.twitter.com/U8kjmgt6PV
7/16
The primary component of the combat formation is the assault platoon, which may consist of an advance party, safeguard, command group, and fire support platoon strengthened by additional firepower: AGS, mortar, D-30 gun, armored group, and evacuation squad. pic.twitter.com/k9OeTLAA8v
8/16
An assault platoon comprises 12-15 members, divided into tactical groups of 3 people, and equipped based on mission requirements. A reserve section can supplement the platoon with additional firepower - machine gunner, assistant machine gunner, riflemen. pic.twitter.com/X3aIQcabQs
9/16
Main assault provisions:
• The pause between the assault and artillery fire on fortified positions should be no longer than one minute
• Using UAVs for reconnaissance is advised, but it is not recommended to use them for battle monitoring to avoid the loss of the UAV. pic.twitter.com/oP5RbOCF7v
10/16
• Occupying abandoned trenches is prohibited because they may have been booby-trapped or could have been prepared as targets for artillery strikes.
• Assaulters cannot evacuate the wounded themselves; they must relay the wounded's coordinates to the evacuation team. pic.twitter.com/xV7dTCl89V
11/16
• The platoon commander controls mortar fire.
• The platoon/company commander decides on artillery targets, but only the unit commander can provide the air support.
• A recommended firing method for the AGS-17 is indirect fire, with a preferred firing range of 600-1700 m pic.twitter.com/W3TENnlEzk
12/16
During the assault, the armored group can act as a whole or be divided between platoons. The artillery support platoon's mortars are distributed between assault platoons, while the artillery gun reports directly to the commander.
13/16
• During the treeline assault, the platoon should move in a diamond formation
• During an assault, it is prohibited for an assault company or platoon to move through open spaces and they should instead move solely within the treeline.
14/16
The russians are transitioning from larger structures, such as BTGs, to smaller, more agile assault units. However, they still rely heavily on artillery support. It is uncertain if they have enough scarce weapons like 2S9, mortars, AGS, and ammo to equip all units. pic.twitter.com/P5e2P7pdB9
15/16
This decision seems to be influenced by Wagner's advances in the Bakhmut area and the decreased availability of vehicles and weaponry since February 2022. Unlike BTG, assault detachments doesn’t seem to have a logistics or MLRS units in their structure.
Dus eigenlijk gaan ze vanwege een tekort aan voertuigen meer poppetjes in de strijd gooien die op commando bepaalde danspasjes moeten verrichten teneinde UA te verrassen?Emryte schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:09:
Heel verhaal wat aan een van de straat geplukte "dienstplichtige" RU militair niet bij te brengen is
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Wagner affiliated channel GREYZONE wrote a (understandable) rant against Russian military leadership (especially Muradov who recently got promoted despite the Vuhledar fiasco) that is responsible for the gross failure in Vuhledar. pic.twitter.com/8ILaEYS1Gf
— NOËL 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 27 februari 2023
PSN
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details