• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 20:07
olafmol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:19:
[...]

Ik blijf ervan overtuigd dat dit programma puur en alleen voor buitenlandse consumptie bedoeld is.
Bedoel je binnenlandse consumptie? :)
Dan yep, maar blijft bijzonder om te zien :o

nope

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
bloody schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Bedoel je binnenlandse consumptie? :)
Dan yep, maar blijft bijzonder om te zien :o
Nee, buitenlandse. Als in: wij hier, lekker anti-Russen lopen jennen. Vraag me niet waarom.

[Voor 9% gewijzigd door olafmol op 31-01-2023 21:26]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:20
olafmol schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Nee, buitenlandse. Als in: wij hier, lekker anti-Russen lopen jennen. Vraag me niet waarom.
Alles kan, maar het lijkt mij vergezocht. Kijk uit dat je niet overal wat achter gaat zoeken, want voordat je het weet verdwijn je in een konijnenhol van samenzweringen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09
Bernard Hammelburg met een scherpe column over de (in)effectiviteit van westerse sancties:
De New York Times kwam deze week met een onthullende analyse over de werking van sancties. Om te beginnen hebben EU- en G7-lidstaten maar 9 procent van hun activiteiten in Rusland afgestoten. Wat Rusland tekort komt, wordt goeddeels aangevuld door parallelle of illegale import via Turkije, China, Belarus, Kazakstan en Kirgizië. Er is een enorme toename in de scheepvaart van en naar Rusland.

De import is terug op minstens het niveau van vóór de invasie, de roebel is krachtig, het IMF heeft de groeiverwachting bijgesteld van -2,3 naar +0,3 procent. Apple en Samsung legden de export van smartphones naar Rusland stil. De Russische consument stapte over op Chinese telefoons, maar inmiddels zijn ook iPhones en Galaxy’s weer ruim voorradig door import via bevriende buurlanden. China levert semiconductors – niet zo goed als wat de Russen gewend waren, maar goed genoeg. Met behulp van de Emiraten, India, China, Pakistan, Indonesië en Maleisië is een enorme vloot gevormd die transporten midden op zee overlaadt in andere schepen.

Landen die Rusland echt willen treffen zullen een betere list moeten verzinnen. Het succes dat wij menen te zien in onze acties tegen Rusland berust goeddeels op onze eigen fantasie en wensdenken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:15:
Bernard Hammelburg met een scherpe column over de (in)effectiviteit van westerse sancties:
Hij zegt niets over de olie en gas sancties. Volgens mij kun je Rusland daarmee veel harder raken dan te stoppen met Samsung telefoons te leveren, en dat gebeurt ook wel. Zie YakuzA in "Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden"

Het leest een beetje alsof hij uitgaat van "onze sancties doen niets" en daar wat dingen bij heeft gezocht en de rest negeert.

• hoevenpe
user109731 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:59:
Hij zegt niets over de olie en gas sancties. Volgens mij kun je Rusland daarmee veel harder raken dan te stoppen met Samsung telefoons te leveren, en dat gebeurt ook wel.
Dat raakt vooral de russische verdiencapaciteit, het gelinkte NYT artikel gaat primair over beschikbaarheid van relatief hoogwaardige producten voor hun (defensie)industrie en consumenten.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
C00P schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:13:
[...]

Kan iemand met ervaring in Rusland staven of dit ongeveer klopt?
Haha sommige zaken kloppen verifieerbaar niet (largest percentage of smokers). En andere zaken weet ik uit ervaring dat ze wel kloppen. Sowieso alles wat met omkoping te maken heeft. Universiteit toelating en cijfers bijvoorbeeld. En voor 100 dollar iemand laten vermoorden lijkt me stug, maar goed, ik weet niet hoe het in Russisch hilbilly-land is aangezien ik alleen veel tijd in Moskou en St Petersburg heb doorgebracht.
Anyway, wat me wel altijd opviel is dat een mensenleven zoveel minder waard is daar. En dat procedures in het algemeen,en met name voor veiligheid, niet worden nageleefd als er door direct betrokkenen geen geld aan kan worden verdiend. Als er aan bepaalde procedures door direct betrokkenen wel geld kan worden verdiend (omkoping) dan is alles erg streng. Zo streng dat om toch nog enige vooruitgang te boeken je vanzelf wel gaat betalen.

Het was altijd fascinerend om er te zijn vanwege dit alles. Alsof je in een wereld terecht kwam die zo maakbaar was met geld, veel meer dan hier of enoge andere beschaafde plek op de wereld. Alles was te regelen met geld. Van mooie vrouwen tot bouwvergunningen. Leuk om meegemaakt te hebben maar altijd weer fijn om naar NL te komen.

Dat betekent, stam + t .

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:42

Skalaar

What air defence doing?

[...]
Bernard Hammelburg. Die vent die blijft roepen dat de Krim en de Donbas van Rusland moeten worden?

Die neem ik niet meer serieus, wat mij betreft is hij in de propagandaval gevallen.

[Voor 7% gewijzigd door Skalaar op 01-02-2023 08:50]

Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Skalaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Bernard Hammelburg. Die vent die blijft roepen dat de Krim en de Donbas van Rusland moeten worden?

Die neem ik niet meer serieus, wat mij betreft is hij in de propagandaval gevallen.
BNR is vaak de stem van de 'weer terug naar normaal nu, dit kost me teveel geld' zakenlui. Dat was met corona zo en nu ook met Rusland, hun aandelenportfolio lijdt onder de maatregelen en die maatregelen als zinloos neerzetten is een effectieve aanval daarop.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zijn onderbouwing is het stuk uit de NYT, is dat dan ook geen geloofwaardige bron?

Volgens mij is het steeds evidenter dat in de moderne geglobaliseerde wereld sancties relatief eenvoudig te omzeilen zijn dmv parallele import, tussenhandelaren etc etc.

Dat is wmb een terecht punt van de NYT.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38
Sancties doen echter meer dan alleen het wel of niet beschikbaar zijn van goederen. Uitsluiten van parallel import via schimmige tussenpartijen ga je niet uitbannen. Echter hoe beter je de sanctie uitvoert en tussenaanhandeleraren probeert aan te pakken hoe hoger de drempel voor andere partijen om het te doen, des te meer moet Rusland/Russen betalen voor de goederen die op de sanctielijst staan. Daarmee zal er altijd een groep en voor een gedeelte de staat zijn, die nog steeds aan alle spullen kunnen komen, maar tegen een forse meerprijs en dat is gewoon een nadeel.

Dat er ondertussen een aantal chinezen schathemeltje rijk worden van de grijze handel is niet wenselijk, maar is een kwestie van wegen welk kwaad erger is.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:40
IJzerlijm schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:05:
[...]

BNR is vaak de stem van de 'weer terug naar normaal nu, dit kost me teveel geld' zakenlui. Dat was met corona zo en nu ook met Rusland, hun aandelenportfolio lijdt onder de maatregelen en die maatregelen als zinloos neerzetten is een effectieve aanval daarop.
Plus, deze stemmen kijken meestal maximaal een paar kwartalen vooruit. De effecten over 3,5,10 jaar, dat nemen ze zelden mee omdat ze niet gewend zijn zover te denken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:42

Skalaar

What air defence doing?

Requiem19 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:12:
Zijn onderbouwing is het stuk uit de NYT, is dat dan ook geen geloofwaardige bron?

Volgens mij is het steeds evidenter dat in de moderne geglobaliseerde wereld sancties relatief eenvoudig te omzeilen zijn dmv parallele import, tussenhandelaren etc etc.

Dat is wmb een terecht punt van de NYT.
Dat kan ik niet beoordelen, want het artikel zit achter een paywall. De enige bron die in die post voor mij van toepassing is, is Bernard Hammelburg.

Powered by AMD Ryzen 5 – 5600X | Nitro+ 6950 XT | ROG Strix X570-E | Trident Z 32GB 3600Mhz | RM850x | NZXT H500

• Requiem19
  • Nu online
Skalaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Dat kan ik niet beoordelen, want het artikel zit achter een paywall. De enige bron die in die post voor mij van toepassing is, is Bernard Hammelburg.
We kunnen er vanuit gaan dat de feiten die hij noemt corresponderen met de NYT bron. Althans, als hij feitelijke gegevens bewust foutief overneemt uit een dergelijke bron wordt dat natuurlijk gelijk gezien.

Dus de feitelijke informatie uit zijn verhaal kun je beschouwen als NYT informatie, die in het algemeen als deudgelijk journalistieke bron wordt gezien. De duiding van die feitelijke informatie in het stuk van Hammelburg komt voor de rekening van Hammelburg.

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weer absurde verhalen ivm Wagner:
Het komt erop neer dat Wagner een soort ‘wasstraat’ wordt waar mensen als zware crimineel ingaan en er als heldhaftige ‘verdedigers van het vaderland’ uitkomen.

Een van de gerekruteerde gedetineerden was een zakenman uit Sint-Petersburg die 23 jaar had gekregen voor het bestellen van de moord op zijn zakenpartner, diens vrouw en hun kinderen van 11 en 15 jaar. Zij werden neergeschoten en met een bijl omgebracht. Uiteindelijk heeft hij daarvoor maar anderhalf jaar gezeten.

Voor een gesneuvelde Wagner-strijder die elf jaar had gekregen voor de moord op zijn moeder, werd op zijn vroegere school een plechtigheid gehouden, met een militaire erewacht erbij. De kinderen werden aangemoedigd zijn voorbeeld te volgen. “Waar gaat dit eindigen?”, vroeg een Rus zich op Facebook af.

[Voor 19% gewijzigd door Cyberblizzard op 02-02-2023 10:00]

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Twee weken geleden stond er op NOS.nl ook al zo'n artikel: https://nos.nl/artikel/24...t-front-maar-voor-hoelang
"De Wagner-rekruten ontvangen allemaal een document met de gratieverlening, ondertekend door de president," vertelt de Russische mensenrechtenactivist Olga Romanova van Russia Behind Bars per Skype vanuit haar huidige woonplaats Berlijn. "Volgens het Kremlin kunnen die documenten alleen per presidentieel decreet verstrekt worden. Maar over het bestaan van een dergelijk decreet is niets bekend."
Vrijlating op basis van een schijnbaar(?) onbekend decreet. Echt een goed plan om bergen criminelen om te scholen naar militairen (ook al is de opleiding marginaal..).

Was er niet eerder bekend gemaakt door Wagner dat ze geen zware criminelen zouden aannemen? Dat hele criminele Wagner leger klinkt als de nachtmerrie voor elke rechtsstaat.

Gewetenloze moordenaars met militaire training en gevechtservaring. Compleet gestoord.

[Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 02-02-2023 20:55. Reden: 2 weken ipv 1.]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14
_Eend_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:54:
Twee weken geleden stond er op NOS.nl ook al zo'n artikel: https://nos.nl/artikel/24...t-front-maar-voor-hoelang
[...]
Vrijlating op basis van een schijnbaar(?) onbekend decreet. Echt een goed plan om bergen criminelen om te scholen naar militairen (ook al is de opleiding marginaal..).

Was er niet eerder bekend gemaakt door Wagner dat ze geen zware criminelen zouden aannemen? Dat hele criminele Wagner leger klinkt als de nachtmerrie voor elke rechtsstaat.

Gewetenloze moordenaars met militaire training en gevechtservaring. Compleet gestoord.
Daarom is het voor Rusland zelf voorlopig geen probleem, want daar staan de betrekkelijk ver vanaf.
En op het moment dat het wel een probleem wordt, kun je in de huidige Russische filosofie als nog makkelijk van deze mensen af, ze waren niets, ze zijn nog steeds niet en staan in leven of dood volledig tot jouw beschikking. Duimpje omhoog of duimpje naar beneden.

Voor ons en Oekraïne zou het wellicht een probleem worden als ze massaal POW gaan worden of asiel gaan aanvragen terwijl wij de historie niet (op tijd) boven water krijgen. Nog meer dan voor de Russen vrees ik, die kijken niet zo op een lijk meer of minder van een crimineel die ze zelf (tijdelijk) gratie hebben verleend verwacht ik zo. Bruikbaar voor zolang het duurde, mogelijk doordat het ver, zeer ver, van een rechtsstaat af staat.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:13

Tens

My brain hurts

Gestuit op deze site, gewoon ter info: https://www.occrp.org/en

Geen onverwacht fenomeen natuurlijk (geruchten van Amerikaanse lobbygroepen die hetzelfde doen zijn er ook zat) zo te zien richt deze club zich voornamelijk op de zuidelijke Europese landen. Het topje van de ijsberg?
https://www.occrp.org/en/...sias-annexation-of-crimea

disclaimer bewijs van werkelijke overschrijvingen zijn er dan weer niet:
Although the leaked emails contain extensive evidence that the Russian lobbyists planned to pay the politicians money, including lists of honoraria for key figures and budgets for travel plans, they do not include financial documents or bank statements proving that the payments were made.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:00

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tens schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:07:
Gestuit op deze site, gewoon ter info: https://www.occrp.org/en

Geen onverwacht fenomeen natuurlijk (geruchten van Amerikaanse lobbygroepen die hetzelfde doen zijn er ook zat) zo te zien richt deze club zich voornamelijk op de zuidelijke Europese landen. Het topje van de ijsberg?

disclaimer bewijs van werkelijke overschrijvingen zijn er dan weer niet:

[...]
Ik ben bang dat het grootste russische exportproduct inmiddels corruptie is nu we van het russische gas af zijn.

Maar ja, Nederland is ook niet schoon in die zin.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

_Eend_

🌻🇺🇦

gekkie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:58:
[...]

Daarom is het voor Rusland zelf voorlopig geen probleem, want daar staan de betrekkelijk ver vanaf.
En op het moment dat het wel een probleem wordt, kun je in de huidige Russische filosofie als nog makkelijk van deze mensen af, ze waren niets, ze zijn nog steeds niet en staan in leven of dood volledig tot jouw beschikking. Duimpje omhoog of duimpje naar beneden.

Voor ons en Oekraïne zou het wellicht een probleem worden als ze massaal POW gaan worden of asiel gaan aanvragen terwijl wij de historie niet (op tijd) boven water krijgen. Nog meer dan voor de Russen vrees ik, die kijken niet zo op een lijk meer of minder van een crimineel die ze zelf (tijdelijk) gratie hebben verleend verwacht ik zo. Bruikbaar voor zolang het duurde, mogelijk doordat het ver, zeer ver, van een rechtsstaat af staat.
Ik heb ook niet de illusie dat Rusland mee gaat werken als die Wagner types hier asiel zouden aanvragen. En tsja, hun strafblad is schoongeveegd. Dus zelfs als ze zouden meewerken dan krijgen we op papier een stel lieverdjes.

Ga dat maar eens uitzoeken.. Hopelijk heeft het COA een goede OSINT afdeling..

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Goede bijvangst bij een brandend olie depot in Rusland:

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:30

ZenTex

Doet maar wat.

YakuzA schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:30:
Goede bijvangst bij een brandend olie depot in Rusland:
[Twitter][Twitter][Twitter]
Ervan uitgaande dat UA goede intel heeft, zou het me niets verbazen als dat zelfs het hoofddoel was en de olieopslag het middel.

Beetje zoals de trein-vol-olie dat was voor de brug zelf.

• hoevenpe
_Eend_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:08:
Ik heb ook niet de illusie dat Rusland mee gaat werken als die Wagner types hier asiel zouden aanvragen. En tsja, hun strafblad is schoongeveegd. Dus zelfs als ze zouden meewerken dan krijgen we op papier een stel lieverdjes.
Die gevangenen zijn voor een groot deel gesneuveld, kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat altijd al het doel is geweest. Ruimte maken voor politieke tegenstanders en na afloop geen gedoe in de maatschappij.

• Tens

Tens

My brain hurts

[...]
*knip* Dat een nieuwsplatform niet jouw geluid laat horen is nog geen reden het platform daarvoor weg te zetten.

Iemand als Hammelburg loopt lang genoeg mee om te weten dat sancties voornamelijk lange termijn gevolgen hebben, en altijd voor een deel omzeilt worden.

En; de roebel is krachtig? is er handel in roebels dan?

[Voor 12% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:37]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:23
Is gewoon onderzocht en aangetoond. Lees het artikel anders eens.

[Voor 14% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:39]

• Tens

Tens

My brain hurts

‘I Couldn’t Stay Silent’ na drie weken nog steeds nieuwe bloemen in meer steden

• Tens

Tens

My brain hurts

Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:00:
[...]
eh, wat is er fout aan mijn opmerking die je 'vergeet' te quoten?

• redwing
  • Laatst online: 19:14
Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:00:
[...]
Misschien is het slim als je zelf wat meer achtergronden hierover leest. Begin maar eens met te kijken in hoeverre de koers van de roebel gemanipuleerd wordt. Die is kunstmatig hoog en zal dat ook blijven zolang de buitenlandse handel beperkt is (koers wordt bepaald door kopen/verkopen en als je een grote groep verbiedt te verkopen blijft je koers al snel stabiel/hoog)
Hetzelfde geldt voor de andere sancties, daarvan begin je nu pas enigszins het gevolg te zien, maar de echte gevolgen duren langer. Zo zie je b.v. ook nu pas dat de sankties van 2014 wel degelijk hebben gezorgd voor problemen in de militaire industrie van rusland. Er is maar amper nieuw spul op het slagveld te vinden. Pak je dan b.v. gas/olie is de produktie van rusland weliswaar nog hetzelfde, maar je ziet wel dat nu de markt aan het stabiliseren is dat ze er veel minder voor krijgen. Ze kunnen het alleen kwijt richting Azie met korting.

Oftewel het genoemde artikel is dus niet onderzocht en aangetoond. Het is het beeld van 1 iemand en wil je een goed beeld krijgen zul je de stukken van meer onderzoekers moeten lezen. En dan zie je dat dit artikel voor de korte termijn klopt, maar dat de conclusie dat sankties niet werken voor de lange termijn niet klopt.

[removed]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:23
*knip* Niet op de man.
Kom op mensen, ik snap putin is evil, maar het realisme en de nuance is hier soms ver te zoeken.

[Voor 35% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:33]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

De echte sancties voor olie zijn er pas sinds 5 december, en de echte sancties voor olie derivaten zoals diesel komen pas per aanstaande 5 februari.

De oudere sancties voor chip import etc zijn idd makkelijker om te omzeilen, maar dat betekend weer niet dat ze geen effect hebben gehad.

PSN

• redwing
  • Laatst online: 19:14
Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:12:
*knip*
Kom op mensen, ik snap putin is evil, maar het realisme en de nuance is hier soms ver te zoeken.
Je leest niet wat ik zeg. Dit verhaal is er eentje en moet je combineren met de verhalen van andere experts en bij voorkeur wat je in de praktijk ziet gebeuren. Dan pas krijg je een echt beeld. Als je even zoekt zul je zelfs in de NY times ook verhalen zien die precies het tegenovergestelde zeggen omdat er daarbij vanuit een ander hoek wordt gekeken. Dat maakt de verhalen echter niet gelijk tegenstrijdig.

Punt is dus dat je niet 1 artikel kunt pakken om een conclusie te trekken. Zo kan ik ook wel een artikel terugsturen die juist aantoont dat de sancties wel werken. Belangrijkste daarbij is dus dat er meer dan 1 artikel nodig is om een goed beeld te krijgen.

Of in dit geval met de sankties zie je dat ze aan de ene kant omzeild worden, maar aan de andere kant wel zorgen dat er minder en minder goede spullen naar rusland gaan. Dat kun je enerzijds uitleggen als dat de sankties niet werken (want er komt spul doorheen), je kunt het ook uitleggen als dat de sankties werken (want het kost meer moeite en ze krijgen minder goed spul).

[Voor 4% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:40]

[removed]

• Tens

Tens

My brain hurts

Johan Bogle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:12:
*knip*
Je begrijpt zelf ook wel dat het ook niet zozeer gaat om het bericht uit NYT, maar om de insteek die BNR er weer van maakt: Sancties hebben geen zin, die maken het grote Rusland alleen maar boos. En het is niet de eerste keer dat dat evangelie door BNR verspreid wordt.

[Voor 10% gewijzigd door teacup op 04-02-2023 14:40]

• Tens

Tens

My brain hurts

YakuzA schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:13:
De echte sancties voor olie zijn er pas sinds 5 december, en de echte sancties voor olie derivaten zoals diesel komen pas per aanstaande 5 februari.

De oudere sancties voor chip import etc zijn idd makkelijker om te omzeilen, maar dat betekend weer niet dat ze geen effect hebben gehad.
Zeker het chipverhaal, het gaat ook niet om high tech dingen, maar dingen waarvan miljoenen per jaar gefabriceerd en verhandeld worden. Je kunt ze gewoon per kilo bij Ali bestellen (al dan niet origineel), en doorsturen.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:03:
‘I Couldn’t Stay Silent’ na drie weken nog steeds nieuwe bloemen in meer steden

[...]
Prachtig. Dit is zo ontzettend belangrijk, en wel om deze reden.
“It’s a statement against the war, not just mourning for the dead people in Dnipro,” said one woman who laid flowers at a memorial in the Siberian city of Novosibirsk.
Ook de omvang is niet mis, namelijk protesten in 60 steden.
Makeshift displays of flowers, stuffed toys and handwritten notes have sprung up in at least 60 cities across Russia, often by statues of Ukrainian poets Taras Shevchenko and Lesya Ukrainka — or by monuments to victims of Soviet-era political repression.

“I couldn’t stay silent,” [...]
Exact het omslagpunt dat je wilt bereiken. En je kunt me veel vertellen maar ik ga niet mee in de retoriek dat de Russen het wel gaan ondergaan. Althans, zo zou het kunnen lopen, maar ik geef het graag de kans dat deze mensen niet willen leven zoals in Noord-Korea. Poetin escaleert langzaam en is voorzichtig met de terminologie zoals hoe we het noemen en mobilisering omdat de gevolgen van de reactie heftig kunnen zijn.
The ongoing tributes to victims of the Dnipro attack are the first nationwide anti-war protests since demonstrations against the country’s “partial” mobilization in September.
Ondertussen voert Rusland een informatieoorlog jegens ons middels de useful idiots van alt-right.

Het verschil is: wij betalen de bloemen niet. We leveren slechts het objectieve nieuws (ja, ook 'de MSM' doet dat of poogt dat te doen), inclusief foto's, en we stellen het aan iedereen ter beschikking die het wil en kan zien. Dus, op z'n Russisch: wees welkom met je VPN.
“I decided to lay flowers at a local memorial to show that not all Russians lack compassion toward Ukrainians,” said a man from the Khanty-Mansiisk autonomous district in another anonymous interview conducted via Vesna.
Dat is ook de boodschap aan ons. Het is te hopen dat het sneeuwbaleffect uit zal breiden, om zo de tentakels van misinformatie te verstikken, al zullen de autoriteiten daar ongetwijfeld een stokje voor steken.

En er staan nog veel meer mooie quotes in met geïnterviewden. Lees vooral het artikel!

Gelukkig is de reactie van de Russische overheid vooralsnog mild, met mogelijk een paar trial by example tot gevolg om de repressie aan te wakkeren.
Russia’s “flower protesters” have not faced the same level of police crackdown as those faced by anti-war Russians who took to the streets immediately after last year’s invasion and in the wake of President Vladimir Putin’s September mobilization order.

But at least seven people are reported to have been detained.
Hetgeen ook hier uit blijkt.
“They want to show that we should be afraid of the police and that we cannot speak out against the so-called military operation,” Zhilkin said, referring to the Kremlin’s chosen term for the war.

In some cases, the police have been patrolling near the makeshift memorials.

“I got scared when I saw police officers,” one Muscovite, who went to the statue of Lesya Ukrainka three times to pay her respects, told The Moscow Times.
Al is het wel opmerkelijk dat iemand drie keer de plaats bezoekt. Door zelf heel veel bloemen te leggen, zou je het kunnen laten lijken dat de groep tegen die zich uitspreekt (belangrijke nuance) groter lijkt dan dat deze is.

En het gaat maar door.
The response to the Dnipro attack, however, has been far more widespread and shows no signs of ending.
Hier ben ik het overigens niet mee eens maar het is wel... humble. En het toont aan dat het limiet voor deze persoon (nog lang niet) is bereikt.
“It’s not a heroic act, but even such actions are valuable in today’s Russia.”
Hoe dan ook, toch nog een beetje hoopgevend O+ nieuws vanuit dat ene andere front.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat hele sanctie-verhaal is dan ook niet bedoeld om 'de mensen' te treffen, maar om de hotshots rondom Putin een beetje te jennen. Zie het als een hele boze brief, met een beetje dreiging "pas op, we durven wel iets!". Als het de defensie-industrie en een paar oligarchjes raakt heb je veel meer bereikt dan als Igor Igorski geen McBurger meer kan krijgen.

Als ik daarnaast zie dat tegoeden actief bevroren worden (zelfs door een tegensputterend Nederland), en er een stuk meer omwegen nodig zijn om spullen in Rusland te krijgen, vind ik dat effectief. Stoppen kun je het niet, lastiger maken wel, en als je het lastig genoeg maakt, pakken ze wel brakke eigen productie. Dat helpt vervolgens Ukraine meer dan als er geen Rolexen meer te krijgen zijn in St Petersburg.

"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:48
Tens schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Heel BNR begint meer en meer Putin-puppy gedrag te vertonen.

Iemand als Hammelburg loopt lang genoeg mee om te weten dat sancties voornamelijk lange termijn gevolgen hebben, en altijd voor een deel omzeilt worden.

En; de roebel is krachtig? is er handel in roebels dan?
Ik heb dat stuk ook gehoord terwijl ik naar huis reed. Very cringewothy. Jullie kennen me als bijzonder kritisch op het hosanna geluid van de UA, maar dit was gewoon niet ok. Dit was toch die kerel die aangaf dat hij van het Noord-Zuidkorea systeem was? wapenstilstand en daarmee af? Kreeg de indruk dat ie indruk wilde maken als politieke mastermind ofzo, dat ie veel verstand had van diplomatie en dergelijke. Op mij kwam hij erg naïef over en had een gevoel van binnen dat we dit soort figuren maar eens aan jaartje in Noordkorea laten wonen op het platteland tot ie pijn krijgt in zijn rug van al het buigen naar de grote leider. Aansluitend daarop een weekje op vakantie in de loopgraven van Bachmut.

Klonk idd heel erg pro-rusland....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Onderzoeksartikel over welke politieke beïnvloeding er allemaal wel niet gebruikt is door Rusland. Gebaseerd op uitgelekt Doema communicatie

Tldr:
Leaked emails show how a Duma insider built a network of analysts, journalists, and others who helped him push the Kremlin’s interests abroad.

His group offered cash to European politicians to propose pro-Russian motions in their local legislatures, and paid far-right activists to publish pro-Kremlin articles in European media outlets.

The network arranged trips to occupied Crimea for European politicians and businessmen, with travel and accommodation covered by Russian state-funded organizations and honoraria apparently offered to some individuals.

It also helped bring European political figures to Russia to act as election observers, with a 68,000-euro budget allocated to the project.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:54:
[...]

China kan niet alles zelf maken.
Net zoals wij vrijwel alles wel zelf kunnen maken, maar het niet willen omdat het dan te duur wordt.
Er zijn binnen Nederland telkens minder mensen die iets kunnen maken, vooral een hoop mensen die vertellen hoe je iets moet maken....

Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Weer iemand staan roken in de omgeving Moskou:

PSN

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Weer die rokers op een raffinaderij :+

PSN

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:17:
Bijna 4 jaar cel voor weigering om te vechten: https://www.ukrinform.net...ight-against-ukraine.html

[...]

(de Krim is Oekraine dus staat deze eigenlijk in het verkeerde topic ;) )
En dan worden ze alsnog door Wagner opgepikt ;)

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Ossi
  • Laatst online: 17:20
Hebben jullie ook op de Telegram-kanalen gelezen dat Gazprom nu ook een privaat leger mag gaan samenstellen?
Weer een speler erbij op de grote interne warlord struggles die gaan komen daar:')

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Zojuist wat posts die betrekking hebben op de invloed van China op het Rusland-Oekraine conflict verplaatst.

In eerste instantie dacht ik tja, waarnaartoe?

Maar dankzij @Silent7 bestond er al een topic die deze lading kon afdekken: China en de effecten Rusland-Oekraïne oorlog

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Putin heeft via minister van Defensie & PMC-Patriot baas Shoigu, aan legerbaas Gerasimov gesteld dat Luhansk en Donetsk per maart moeten zijn veroverd.

PMC-Wagner baas Prigozhin schetst een stuk langer/minder rooskleurig tijdpad.
1,5 tot 2 jaar met de huidige vorderingen onder team Shoigu/Gerasimov.
In a video published on Friday with the Russian military blogger Semyon Pegov, reported by Reuters, Prigozhin said:

As far as I understand, we need to close off the Donetsk and Luhansk republics and in principle that will suit everyone for now.

That could take one and a half to two years, he said.
https://www.theguardian.c...iden-to-visit-poland-live

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Baserk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:37:
Putin heeft via minister van Defensie & PMC-Patriot baas Shoigu, aan legerbaas Gerasimov gesteld dat Luhansk en Donetsk per maart moeten zijn veroverd.
Toen Gerasimov in Januari naar voren werd geschoven was het idd ook eind maart als doel voor hem.
Dat werd toen ook al als ‘lichtelijk ambitieus’ bestempeld hier :D

PSN

• Anoniem: 421923
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Baserk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:37:

PMC-Wagner baas Prigozhin schetst een stuk langer/minder rooskleurig tijdpad.
1,5 tot 2 jaar met de huidige vorderingen onder team Shoigu/Gerasimov.

[...]

https://www.theguardian.c...iden-to-visit-poland-live
ik snap het gewoon niet.
Er zijn in het verleden eerder allerlei doelen gesteld.
Heel leuk allemaal dat er doelen gesteld worden. Per datum x moet y zijn veroverd.
Maar dat kan niet zonder het Russische leger grondig te hervormen.
Alleen het wisselen van een leider is niet de gouden zet.
Arme Gerasimov.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:05
Anoniem: 421923 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:37:
[...]

ik snap het gewoon niet.
Er zijn in het verleden eerder allerlei doelen gesteld.
Heel leuk allemaal dat er doelen gesteld worden. Per datum x moet y zijn veroverd.
Maar dat kan niet zonder het Russische leger grondig te hervormen.
Alleen het wisselen van een leider is niet de gouden zet.
Arme Gerasimov.
Als hij gaat eten in een restaurant kan hij beter géén plekje bij het raam vragen... _O- _O-

• Tens

Tens

My brain hurts

Qua aantallen stelt het voor Rusland niks voor natuurlijk, maar het is wel tekenend. De rijke Russen (want zoveel Russen zullen zo'n reis plus kosten niet kunnen betalen) willen liever een Argentijns paspoort.
Russinnen wijken uit naar Argentinië om te bevallen

De afgelopen maanden zijn in Argentinië meer dan 5000 hoogzwangere Russische vrouwen aangekomen. De vrouwen willen dat het kind dat ze daar ter wereld brengen ook de Argentijnse nationaliteit krijgt. Met een Argentijns paspoort kun je zonder visum 171 landen bezoeken, met Russische papieren maar 87. Ook is de procedure om Argentijn te worden korter, als je een kind hebt dat al een Argentijnse nationaliteit heeft.

Het is in Argentinië verboden om onder valse voorwendselen het land binnen te komen. "Als we zien dat ze geen retourticket hebben en niet kunnen zeggen waar ze als toerist naartoe willen, vermoeden we dat ze hier niet als toerist zijn gekomen", zegt het hoofd van de immigratiedienst in La Nacion. De vrouwen zouden ook meer vertrouwen hebben in de zorg van Argentijnse dan Russische ziekenhuizen.

De autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de criminele bendes die dit soort reizen organiseren.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Is dit de inleiding tot het einde van (de invloed van) Prigozhin?

[Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 12-02-2023 21:01]

PSN

• bloody
YakuzA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:00:
Is dit de inleiding tot het einde van (de invloed van) Prigozhin?
[Twitter]
[Twitter]
Ik weet het niet hoor, Igor heeft wel vaker van die schimmige / onjuiste uitspraken.
Uren nadat hij de tweet geplaatst heeft komt hij ineens met de 'bron'

Als dit waar is, waarom zouden RU media het dan niet naleven?

Edit, ik heb nog wat nagezocht op Twitter, en onze vriend Igor heeft het iig niet uit de eerste hand, want gisteren kwam dit al voorbij op een vrij onbekend account.

Klein foutje: journalist Nevzorov is tegenwoordig Oekraiens staatsburger en woont niet meer in Rusland.

Kortom: ik twijfel een beetje over het waarheidsgehalte van dit.

[Voor 22% gewijzigd door bloody op 12-02-2023 22:06]

nope

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:30
@YakuzA
@bloody

De New York Times had het daar wel ook over, van het weekend. Die zien wat onderlinge strijd in het Kremlin en in Sint Petersburg rondom die vent, in ieder geval, al is het wat ingewikkelder dan 'hij heeft het verpest'.

Deelartikel: Wagner Founder Has Putin’s Support, but the Kremlin’s Side-Eye

• Niet online
Tens schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:11:
Qua aantallen stelt het voor Rusland niks voor natuurlijk, maar het is wel tekenend. De rijke Russen (want zoveel Russen zullen zo'n reis plus kosten niet kunnen betalen) willen liever een Argentijns paspoort.

[...]
kwam om dit artikel ook te plaatsen:
https://www.msn.com/nl-nl...&bep_ref=1&bep_csid=84608

Er zijn inmiddels zes vrouwen aangehouden.

Het is wel tekenend ja, Rusland is de pariah van de wereld en dit is een symptoom ervan, of gaat het ze meer om toegang tot de 1e wereld? Daar ga ik uiteraard wel vanuit. Hoe zit het met Dubai en Turkije? Dat waren afgelopen jaar naar verluid wel de locaties waar veel Russen naar toe gingen. Of wordt het daar ook moeilijker?
Deze week werd zes vrouwen de toegang tot Argentinië ontzegd. Grenswachten geloofden niets van het verhaal dat ze als toerist het land in wilden. Een aantal van hen heeft daarop een rechtszaak aangespannen. "Deze vrouwen hebben niets fout gedaan, ze hebben geen wet overtreden", zegt hun advocaat.
ik acht dit echt kansloos. Ze hebben geen wet overtreden maar geen enkele grenswacht hoeft mensen naar binnen te laten. Het is geen recht. Als de grenswacht je verhaal niet gelooft heb je gewoon pech gehad mijns inziens, hoe spijtig ook.
Zo staat me nog altijd bij dat een nuchtere Nederlander de toegang tot de VS zou zijn ontzegd (vanuit Canada) omdat hij een regenjas bij zich had (maar naar een regenloos gebied ging) met een onduidelijke itenary van 'geen idee, je weet maar nooit'. De grenswacht vond dat te vaag en vertrouwde het niet en meneer kon dus gewoon weer terug.

Als er inderdaad opvallend veel zwangere Russische vrouwen naar het land komen, allemaal als tourist, onder die omstandigheden dan gaat dat opvallen en verbaast het me niets dat Argentinië daar echt niet op zit te wachten.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-02-2023 06:52]

• Niet online
Twam schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:37:
@YakuzA
@bloody

De New York Times had het daar wel ook over, van het weekend. Die zien wat onderlinge strijd in het Kremlin en in Sint Petersburg rondom die vent, in ieder geval, al is het wat ingewikkelder dan 'hij heeft het verpest'.

Deelartikel: Wagner Founder Has Putin’s Support, but the Kremlin’s Side-Eye
hoe langer hoe meer verschuift de oorlog in Oekraine dus naar een oorlog in Rusland zelf.
De ene khan tegen de andere khan.
Ik zag van 't weekend een filmpje o.a. over Wagner en daaruit kwam de conclusie naar voren dat Wagner wel erg groot is maar ook helemaal niet zo goed, sowieso niet voor grotere militaire operaties. Ze waren voornamelijk een klein clubje voor speciale operaties maar niet geschikt voor complexere operaties. Zeker met splinternieuwe recruten uit de gevangenis die misschien ooit hun dienstplicht hebben gevolgd maar uiteindelijk wel gewoon snel naar het front gaan.
Ik wil me komende week wat meer gaan verdienen in wat Patriot precies is.

Onderaan de streep lijkt het verdeel en heers.
Gerasimov wordt naar voren geschoven, en sindsdien zie ik ook berichten voorbij komen over PMC Patriot.
Dat lijkt me geen toeval. Hoe lang bestaat Patriot al en waarom komt Shoygu daar nu (ineens?) mee?

In plaats van orde op zaken te stellen in het reguliere Russische leger gaat ook Shoygu op de PMC-tour.

Insert meme: 'let them fight'.

2018:

https://www.polygraph.inf...an-republic-/6741890.html
Sergey Sukhankin, a fellow at the Jamestown Foundation in Washington, DC says another company, PMC Patriot, is also said to be operating in the area.

“The Wagner group is said to be in charge of military operations, while the Patriot group is in charge of protection of VIPs," Sukhanin tells Polygraph.info, though he says the Russian government will not acknowledge their presence because they’re “illegal” under Russian law and operating as a mercenary is a crime.
Patriot staat niet op wiki onder PMC's. Wordt wel kort genoemd met bovenstaande voetnoot op de Wagner pagina.
Is dus sinds 2018 prima 'geheim' gebleven qua makkelijk vindbare achtergrondinfo.
Is het al die tijd al van Shoygu?

Ander interessant artikel uit eind 2022 over Patriot.
Op zich niet nieuw dus.
https://cybershafarat.com...%D1%80%D0%B8%D0%BE%D1%82/

Wagner opereert bij Bakhmut, en Patriot bij Vuhledar.
comparing the new PMC with the Wagner group, noted that the Patriot “pays more and sets better combat missions.”

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-02-2023 07:22]

• Tens

Tens

My brain hurts

van Liveuamap:
Former deputy head of department of Ministry of Internal Affairs of Russia on combating extremism major general Vladimir Makarov has committed suicide in his residence in Moscow region
57°46′N 38°27′E
Fire and explosions at natural gas pipeline in Myshkyno town of Yaroslavl region of Russia
https://russia.liveuamap....t-natural-gas-pipeline-in
Voor beelden:

[Voor 8% gewijzigd door Tens op 13-02-2023 20:08]

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Toch nog maar een keer wat cijfers over Russische doden te delen, dit keer wel met de BBC als bron en blijkbaar gericht op het Russische publiek (wist niet dat de BBC dit deed: BBC Russia (wel even vertalen voor wie niet Russisch kan lezen))

De BBC heeft (status 13 Februari) van 1082 reservisten kunnen vaststellen dat ze zijn omgekomen. Het artikel stelt dat 40% van deze groep na de aanvang van 2023 is gestorven.

Uit de telling komt een verdrietig verhaal naar voren. 49 van hen zijn gestorven op Russisch grondgebied. De meesten kwamen om door gezondheidsproblemen, dit dan weer door gebrek aan medische zorg, 8 door zelfmoord en zes door verkeersongelukken of bij oefeningen.

Van hen die in Oekraïne stierven hebben lang niet allen het front gezien. Het trainingscentrum in Makijivka is hierbij een belangrijke oorzaak.

• Tens

Tens

My brain hurts

en het is geen klein brandje:

[Voor 40% gewijzigd door Tens op 14-02-2023 08:28]

• Tens

Tens

My brain hurts

Nieuw opgebouwd Russisch kamp in de buurt van de UA grens. In het kanaal Krutov staan meerdere van dit soort locaties genoemd.

[Voor 3% gewijzigd door Tens op 14-02-2023 08:55]

• bloody
Weer een indringende reportage van Steve Rosenberg, dit keer over hoe elk greintje kritiek binnen Rusland de kop ingedrukt wordt.

nope

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Journalisten worden nog steeds hard aangepakt:
Russische journalist veroordeeld voor verspreiden "valse informatie"
De Russische journalist Maria Ponomarenko is veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes jaar. Ze is door de rechter schuldig bevonden aan het verspreiden van "foutieve informatie" over het Russische leger.
...
Ze had geschreven over het Russische bombardement op een theater in de zuidelijke Oekraïense havenstad Marioepol.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-67462912

[Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2023 12:24]

PSN

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Het raam heeft blijkbaar weer een nieuw slachtoffer gevonden:

PSN

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Wat droevig zeg, bizar dat je zelfs voor het posten op social media al 10 jaar kunt krijgen :X arme meid

• Tens

Tens

My brain hurts

Wast is er toch met de vensters in Rusland?

*knip* Dubbelpost

[Voor 39% gewijzigd door teacup op 16-02-2023 22:04]

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, defenestratie is een epidemie aan het worden daar.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Dit artikel zag ik gisteren en wilde ik nog even delen. Het gaat over de begraafplaats in Bakinskaya in Rusland, die begraafplaats die zo'n plotselinge groei heeft doorgemaakt. Die plaats Bakinskaya lijkt te liggen in wat we een Wagner stronghold zouden kunnen noemen. Naast die begraafplaats is er een wat verderop een speciale Wagner kapel, met urnen van de gevallenen geëtaleerd en, het leven gaat verder een trainingscentrum voor nieuwe Wagner soldaten.

De mensen in de regio zijn behoorlijk chauvinistisch (of moet ik zeggen :Wagnerinstisch?). Dienen voor het vaderland en (nog) geen woord van kritiek. Het artikel levert wat connotatie hiervoor aan.

Een deelartikel, het vertelt wat over de verhouding tussen Wagner en Rusland.

https://www.nytimes.com/2..._m7r8P9M5g&smid=url-share

Ik moet zeggen dat ik Wagner als organisatie sektarische trekjes vind hebben, met een bijbehorende cultus. Kijk ook naar de foto's met de wat bijzondere grafkisten erop.

Het artikel doet een rake observatie. Het Poetin bewind en haar krijgsmacht heeft de neiging de doden te willen wegmoffelen. Op zijn zachtst gezegd heeft de nazorg van stoffelijke resten niet de grootste focus.

Wagner gaat hier anders mee om. De organisatie doet daarvoor in ieder geval publicitair zijn best. Wagner maakt van het sterven voor het vaderland een soort cultus, met de bijbehorende heldenverering van haar gevallenen.

Nu geloof ik er niets van dat Wagner trouwhartig iedere omgekomen gedetineerde naar Rusland weet te transporteren, maar in haar presentatie weet ze de cultus geloofwaardig neer te zetten, met de reeds genoemde grafkisten en bloemenkransen met het Wagner logo erop [...]. Aan de andere kant van het spectrum bevinden zich de ontmenselijkende moorden op gevluchte soldaten met een moker. Helden verering tegenover platslaan als een vlieg. Twee extremen in Wagners dodencultusspectrum.

Nu kan het zijn dat deze cultus in opzet nooit rekening heeft gehouden met de hoeveelheden doden die Bakhmut inmiddels heeft opgeleverd, en dat ze nu inmiddels een molensteen voor de organisatie is geworden.

Die vele doden maken de oorlog voor Rusland, en zelfs nu voor Wagner ongemakkelijk. Maar zoals het artikel bewijst zijn er nog genoeg slecht geïnformeerde Russen te vinden die het vaderland willen gaan dienen. Er zijn echter ook Russen die zich wel informeren. Enkele Russiche Veteranen zijn de namen van de doden aan het verzamelen met als doel ze te delen. Dit is het enige wat ze binnen de Russische wetgeving mogen, maar is desondanks cruciaal. Cruciaal omdat in de 1e wereldoorlog uiteindelijk het aantal gedode Russen de publieke opinie heeft doen kantelen met, toen, de Russische revolutie tot gevolg.

Maar zover is het nog niet, de Wagner begraafplaats zal nog wel doorgroeien.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:46:
De hoogste generaal van de VS ziet de onderhandelingstafel als meest waarschijnlijk:

[...]
Niet zolang Putin op het pluche zit vermoed ik:
https://www.ukrinform.net...hange-for-peace-deal.html
The head of state also noted that Ukraine would not make territorial compromises with Russia, especially with Putin, who is not trusted at all.
"The question is with whom? With Putin? No. Because there's no trust. Dialogue with him? No. Because there's no trust,” Zelensky said.

PSN

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ok, begrijpelijk... Maar is het reëels om te verwachten dat een eventuele opvolger beter te vertrouwen is?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Ok, begrijpelijk... Maar is het reëels om te verwachten dat een eventuele opvolger beter te vertrouwen is?
Nee, een opvolger zal ook een product zijn van de Russische cultuur en gedachtengoed, maar dan heb je waarschijnlijk wel even een pauze.

Specs van pc

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Enkel de opvolger gaat dat niet bepalen, zolang er diep in RU de gedacht blijft dat er de wereld zogezegd geen bestaansrecht heeft zonder een enorm russisch Tsarenrijk 2.0 dan is en blijft RU een gevaar opleveren voor de "westerse" wereld mijn inziens.

Al zit er een gematigde leider, als het binnenland zich jarenlang gaat afvragen waarom er niet weer eens de wapens wordt opgepakt om UA en de rest weer terug te pakken zou ik niet alleen vertrouwen op een gematigd staatshoofd.

Dat hele land moet "om".

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

honey schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Nee, een opvolger zal ook een product zijn van de Russische cultuur en gedachtengoed, maar dan heb je waarschijnlijk wel even een pauze.
+1

je was me net voor :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42
[...]

Fahget about it.

De laatste 400 jaar (!!) is de Russische cultuur er eentje waarbij een kleine groep de macht en het geld heeft. Het volk wordt koest gehouden met goedkope wodka. Die wodka mag alleen door de staat gebrouwen worden. Dus de elite wordt alleen maar rijker en het volk verdrinkt hun sores in goedkope drank.

Niets gaat dat veranderen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:05:
[...]

als 'niets' dat gaat veranderen, waarom is er dan wel hoop dat het in Oekraine kan?
Als Oekraine het kan, kan Rusland het ook.
Duurt misschien meerdere generaties voordat het echt doorsijpelt, maar zeg nooit nooit :P
De cultuur is er ook ontstaan (door de Mongoolse invasies), en zou ook weer moeten kunnen veranderen.
Zoals Civilisation het zegt: Our people are now buying your blue jeans and listening to your pop music
Alles kan, alleen met de geschiednis die UA kent lijkt me dat een stuk makkelijker dan met RU.

Dat zal echt nog wel 1 maar zeer waarschijnlijk 2 generaties gaan kosten.

UA is natuurlijk al veel langer de speelbal geweest van RU en met geweld vanuit Moskou geconfronteerd.

http://www.historien.nl/rusland-oekraine-en-krim-conflict/

UA is helemaal "klaar" met RU om het maar even simpel te stellen. RU daarentegen........

• Tens

Tens

My brain hurts

Utter madness:

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Dit artikel in de New York Times schuurt. Het wijst ons erop dat de Russische overheid overwegend de steun van de Russische bevolking heeft.

Het artikel is hier gedeeld:
https://www.nytimes.com/2...9Gd5KgmpXb&smid=url-share

We zouden dit graag anders zien, wat nu realiteit lijkt te zijn is op zich nog wel te beargumenteren, toch had ik graag wat meer tweespalt gezien. Door de onderstaande invloedsfactoren zien de situatie helaas zoals ze door de NYT is beschreven:
  • De pers en media zijn volledig onder controle van de Russische overheid
  • Naast de Poetin machtsbasis is er geen politieke stroming van betekenis
  • Zelfs de invloed van van ngo's is geneutraliseerd
De bulk van de Russen krijgt dus de "NAVO-isme en de Duitse Tanks met balkenkruizen" frame met de paplepel gevoed. Kortom, Poetin zal tot het gaatje gaan, en het Russische volk zal hem die ruimte geven. Uit dit alles krijg ik de indruk dat we voor een mogelijke bottleneck het echt bij de Russische wapens of bevoorrading in de brede zin van het woord moeten zoeken.

Wat anderen, en ikzelf, hier al eerder hebben gezegd: Poetin heeft geen belang bij een einde aan dit conflict, want dan is het tijd om af te rekenen. Het conflict moet hem dus uit handen geslagen worden. Oekraïne moet de gelegenheid krijgen zo spoedig mogelijk haar grondgebied terug te winnen en om te kunnen schakelen naar een verdedigingsoorlog (consolidatie) die beter beheersbaar zal zijn dan de huidige fase waarin nog krachten moeten worden gespaard voor een op handen zijnde aanval.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56
teacup schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:13:
... Het wijst ons erop dat de Russische overheid overwegend de steun van de Russische bevolking heeft.
Dit is ook het onderwerp in deze reportage: https://nos.nl/nieuwsuur/...rlog-geweld-is-nu-de-norm

Het heeft er alle schijn van dat we echt geen kentering van binnenuit hoeven te verwachten in Rusland, integendeel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bloody
De afgelopen tijd is al vaker voorbij gekomen dat er tussen Wagner en MoD onvrede heerst.
Nou, de onvrede is minimaal 1 treetje verder omhoog gegaan :)
Bombshell audio recording indicates Prigozhin is unable to solve any issues with ammunition for Wagner.
This morning, Prigozhin's mouthpiece channel posted a 7-minute recording of him saying that he is forced to "apologise and obey" to get ammunition.

Resorting to near-yelling, Prigozhin declares he is aware the Russian MoD has enough ammunition produced but doesn't understand where the limits are coming from. It appears that no recent attempts to raise ammo have worked and Wagner is cut off from supply completely.

Prigozhin blames the people "upstairs" for sending their children on holidays in Dubai, meanwhile Russian soldiers are "dying in trenches for their motherland".
Gaat Putin hier op reageren? Hoe?
Persoonlijk denk ik dat Prigozhin hiermee zijn hand (fors) overspeeld heeft. Het MoD is immers veel machtiger.

Tendar meldt:

Edit, Prigozhin heeft het waarschijnlijk over de dochter van Shoigu die op vakantie was daar, Prigozhin moet nu echt gaan uitkijken :)

Echt wat een bende daar zeg... Kadyrov kwam ook al met de aankondiging vandaag dat ie een eigen PMC begint.

[Voor 11% gewijzigd door bloody op 20-02-2023 14:08]

nope

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02 20:15
asing schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Fahget about it.

De laatste 400 jaar (!!) is de Russische cultuur er eentje waarbij een kleine groep de macht en het geld heeft. Het volk wordt koest gehouden met goedkope wodka. Die wodka mag alleen door de staat gebrouwen worden. Dus de elite wordt alleen maar rijker en het volk verdrinkt hun sores in goedkope drank.

Niets gaat dat veranderen.

[YouTube: How Vodka ruined Russia]
Dat is een beetje hoe Oost en Zuid-Oost Azië ten onder zijn gegaan door opium. Hoewel dat natuurlijk ook een beetje werd opgestookt vanuit andere landen. Het goede nieuws is dat het dus wel mogelijk is om aan zo'n verslavingsepidemie te ontsnappen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

De vingerklemmen voor Wagner/Prigozhin worden langzaam aangetrokken:

PSN

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Weer een bijzondere.
Navalny probeert het over een andere boeg:
Navalny changes stance on Crimea
Russian opposition figure and political prisoner Oleksiy Navalny published 15 principles of his political platform, where he noted that the borders of Ukraine were designated in 1991, and that Russia must recognize them.
https://www.ukrinform.net...ges-stance-on-crimea.html

PSN

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:06
teacup schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:13:
Dit artikel in de New York Times schuurt. Het wijst ons erop dat de Russische overheid overwegend de steun van de Russische bevolking heeft.
Op zich ook niet vreemd als het al (honderden) jaren ingeprent wordt. Ik zal zeker niet ontkennen dat ook onze media subjectief kijken naar wat ‘nieuwswaarde’ heeft voor onze samenleving, maar de andere kant van het verhaal is voor ons nog te vinden op het web of met een beetje zoeken. Voor de Russen is dit misschien al wat lastiger en komen zij bij de mainstream media van het westen waar ze al generaties lang over horen dat het nep nieuws is en weet ik wat. Oppositie zul je altijd houden maar zolang het overgrote deel van je bevolking je volgt door op eenderwelke wijze lam gemaakt te zijn, krijg je deze situatie.

Geloof ook gerust dat de gemiddelde rus niet eens doorheeft dat hij of zij maar een nummertje is voor de machtige/rijken. Of dat ze zich hier na al die tijd gewoon bij neergelegd hebben.

• Requiem19
  • Nu online
https://nos.nl/nieuwsuur/...inkt-gemor-in-het-kremlin

Een journaliste van de Washington Post, die 'bronnen rondom Putin spreekt', zegt dat er laatste maanden voor het eerst mensen in zijn omgeving zijn die spreken over wie Putin zal gaan vervangen.

Filmpje van de NOS, vrij opmerkelijke statement van deze journaliste die nog niet breed uitgemeten is in het nieuws.

[Voor 12% gewijzigd door Requiem19 op 21-02-2023 09:26]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Requiem19 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:26:

Een journaliste van de Washington Post, die 'bronnen rondom Putin spreekt', zegt dat er laatste maanden voor het eerst mensen in zijn omgeving zijn die spreken over wie Putin zal gaan vervangen.

Filmpje van de NOS, vrij opmerkelijke statement van deze journaliste die nog niet breed uitgemeten is in het nieuws.
Ik zie dit nu nog niet gebeuren maar ik zie wel barsten ontstaan.

Poetin, als autocraat wilt dat de mensen onder hem verdeeld zijn. Zolang ze tussen zichzelf vechten zullen ze niet met hem vechten. In het leger zijn hier drie mensen die belangrijk zijn:
- Jevgeni Prigozjin - De eigenaar van Wagner
- Ramzan Kadyrov - Leider van de Tsjetsjenen
- Generaal Gerasimov -

Het probleem is dat gebleken is dat deze drie met elkaar laten vechten niet goed is voor de situatie in het leger en dat Oekraïne genoeg van een gevaar is dat de verdeeldheid Ruslands performance in het slagveld benadeeld.
We zagen afgelopen maand een bondgenootschap tussen Jevgeni en Ramzan waarbij ze Gerasimov deden aanvallen. Het ziet er naar uit dat Poetin noodgedwongen Gerasimov boven Jevgeni en Ramzan heeft moeten plaatsen. Waarschijnlijk omdat Gerasimov betrouwbaarder is. Ramzan wilt zelf meer macht en Jevgeni is een Tjetjeense turncoat.

Het probleem is dat Poetin hiermee zichzelf in het visier brengt. Jevgeni en Ramzan zullen wellicht oerwegen een rijzende ster te steunen die Poetin vervangt en kan afrekenen met Gerasimov. Aan de andere kant kan Gerasimov zo veel macht in het leger krijgen dat hij Wellicht Poetin wilt vervangen (alhoewel ik dat niet verwacht)

Het conflict in Oekraïne zorgt er dus voor dat Poetin delen van het verdeel en heers moet opofferen wat zijn positie verzwakt. Alhoewel militair Rusland dit conflict nog jaren kan volhouden is dit economisch en politiek anders. Deze twee takken van Rusland verzwakken vrij snel en het is onvoorspelbaar hoe lang deze het kunnen uithouden.

Poetins lichamelijke gezondheid zal overigens gewoon in orde zijn, alhoewel velen wss zouden hopen dat het niet zo was.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:11:
Het conflict in Oekraïne zorgt er dus voor dat Poetin delen van het verdeel en heers moet opofferen wat zijn positie verzwakt. Alhoewel militair Rusland dit conflict nog jaren kan volhouden is dit economisch en politiek anders. Deze twee takken van Rusland verzwakken vrij snel en het is onvoorspelbaar hoe lang deze het kunnen uithouden.
Pff, ik zie het al helemaal voor me: Poetin wordt vervangen door een cowboy, hele land onrustig en veel onzekerheid. En na een paar jaar verlangt het volk terug naar Poetin, "want toen was alles beter"

Dit dus.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, hij heeft zijn zegje weer gedaan hoor.

de Ruski Propaganda Parade

https://www.ad.nl/buitenl...ciale-problemen~a1803d31/

Anti-homo, gebroken NAVO beloftes......bladiebladiebla

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:
Nou, hij heeft zijn zegje weer gedaan hoor.

de Ruski Propaganda Parade

https://www.ad.nl/buitenl...ciale-problemen~a1803d31/

Anti-homo, gebroken NAVO beloftes......bladiebladiebla
Hij is nog lekker bezig, bijna een uur non-stop aan het ratelen nu

• Brent
Requiem19 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:26:

Het probleem van paleiscoups in mafiastaten is dat meestal een nog gestoordere factie de vorige vervangt...

Ik vraag me af wanneer we Rusland voor de systeemdreiging gaan zien die het is. Met dit Rusland is er geen veilig Europa.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

Brent schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik vraag me af wanneer we Rusland voor de systeemdreiging gaan zien die het is. Met dit Rusland is er geen veilig Europa.
Voorlopig is het sentiment daar niet naar. Op BNR word wel eens gesproken over de heropbouw en de realiteit na de oorlog, en niet alleen Hammelburg is degene die stelt dat er "toch weer gehandeld moet gaan worden met rusland". Ook hier op Tweakers krijg je maximaal de wind van voren als je eens tegen het idee in gaat dat dit conflict aan de onderhandeltafel gaat eindigen.

En ik denk dat daar ooit wel verandering in komt hoor, alleen gaat het (kostbare) tijd kosten. Vorig jaar werd ik nog het topic uit gejaagd toen ik stelde dat we intelligent moesten zijn over wapenleveranties in plaats van carte blanche, nu is eindelijk doorgedrongen hoe belabberd de staat van defensie EU breed is en we niet weten waar we het voor nodig gaan hebben in de (nabije?) toekomst. De realiteit gaat ooit aankomen.

Terugkomend op je vraag: de eerste stappen verwacht ik vanuit HRW en CEPA, beide gaan interesse hebben in onderzoek naar de oorlogsmisdaden die rusland heeft begaan. Als deze informatie wereldkundig word is het een kwestie van tijd dat de overeenkomsten met Nazi Duitsland worden gemaakt - alleen weten we allemaal dat het regime onveranderd is gebleven omdat we tegen die tijd (vermoedelijk) nooit hebben doorgepakt tot aan moskou.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen dat Poetin eigenlijk vrij weinig nieuws te vertellen had. Het belangrijkste punt is dat ze zich terug trekken uit het START-verdrag met betrekking tot kernwapens. Iets wat niet echt super belangrijk is omdat Rusland al de meeste kernwapens heeft en de ontwikkeling van meer/nieuwe ze niet gevaarlijker maakt op dat punt dan ze al zijn. Voor de rest was het herhaling van wat we al vaker hebben gehoord.

En is dat niet opmerkelijk?
Dat Poetin eigenlijk niets nieuws te melden heeft. Niets wat echt positief is voor Rusland?

Internationaal hoor je al stemmen opgaan in de media dat deze speech zwak was en weinig zeggend. De gedachte is dan ook dat het met Rusland en Poetin niet goed gaat. Wij weten dat natuurlijk al maar het is duidelijk dat nu ook op het hoogste politieke niveau het ongemakkelijk zitten is geworden.

Het is wat we niet hoorde in de speech van Poetin wat het hardst doet spreken. Het bezoek van Biden aan Oekraïne was veel impactvoller wat dat betreft.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 13:04
Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen dat Poetin eigenlijk vrij weinig nieuws te vertellen had. Het belangrijkste punt is dat ze zich terug trekken uit het START-verdrag met betrekking tot kernwapens. Iets wat niet echt super belangrijk is omdat Rusland al de meeste kernwapens heeft en de ontwikkeling van meer/nieuwe ze niet gevaarlijker maakt op dat punt dan ze al zijn. Voor de rest was het herhaling van wat we al vaker hebben gehoord.

En is dat niet opmerkelijk?
Dat Poetin eigenlijk niets nieuws te melden heeft. Niets wat echt positief is voor Rusland?

Internationaal hoor je al stemmen opgaan in de media dat deze speech zwak was en weinig zeggend. De gedachte is dan ook dat het met Rusland en Poetin niet goed gaat. Wij weten dat natuurlijk al maar het is duidelijk dat nu ook op het hoogste politieke niveau het ongemakkelijk zitten is geworden.

Het is wat we niet hoorde in de speech van Poetin wat het hardst doet spreken. Het bezoek van Biden aan Oekraïne was veel impactvoller wat dat betreft.
Eens. Er zit geen enkel lichtpuntje aan de eind van de tunnel voor Rusland in die speech. We zijn een jaar verder en wat is Putin opgeschoten? Ik zie het niet... ze hebben meer sancties, meer armoede, meer dood en verderf, meer isolatie, meer eenheid in het Westen en meer onafhankelijkheid van het Westen van Rusland voor elkaar gekregen. Dat is eigenlijk wat de speech van Putin zegt.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tristan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:58:
[...]

Eens. Er zit geen enkel lichtpuntje aan de eind van de tunnel voor Rusland in die speech. We zijn een jaar verder en wat is Putin opgeschoten? Ik zie het niet... ze hebben meer sancties, meer armoede, meer dood en verderf, meer isolatie, meer eenheid in het Westen en meer onafhankelijkheid van het Westen van Rusland voor elkaar gekregen. Dat is eigenlijk wat de speech van Putin zegt.
Het is niet alleen dat maar er is een belangrijk ander punt wat afgelopen week nog een keer benadrukt is. Zowel de Republikeinen en de Democraten blijven verenigd om Oekraïne te steunen.
Biden deed het gisteren al mooi verwoorden met dat Poetin niet meer zeker is of hij het langer kan uithouden dan de VS.

Ik denk dat het oude spreekwoord 'In for a penny in for a pound' hier wel bij past. Wij als het westen hebben besloten dat de enige methode om Rusland tegen te houden is om ze keihard aan te pakken in Oekraïne.

Ik ben nog steeds benieuwd wat China te zoeken had in Moskou gisteren maar ik vermoed dat het nieuws waarschijnlijk minder rooskleurig was voor Rusland dan wat wij deden verwachten. Xi zal zien hoe de wind waait.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
Het belangrijkste punt is dat ze zich terug trekken uit het START-verdrag met betrekking tot kernwapens. Iets wat niet echt super belangrijk is omdat Rusland al de meeste kernwapens heeft en de ontwikkeling van meer/nieuwe ze niet gevaarlijker maakt op dat punt dan ze al zijn.
Let op: die hebben ze op papier.. Het is absoluut niet aannemelijk dat ze iets hebben wat ook maar in de buurt komt van die getallen. Kijkend naar de MIC is het de vraag of ze überhaubt iets hebben wat werkt.

En daarmee is de aankondiging eigenlijk hetzelfde als ieder andere aankondiging: nú gaan jullie te ver. Deze keer echt. De handschoenen gaan uit en de wenkbrauw gaat omhoog. Alles bij elkaar was het zo eentonig als ik had verwacht.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 13:04
Auredium schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:06:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd wat China te zoeken had in Moskou gisteren.
Dit is eigenlijk niet zo heel groot in het nieuws verkondigd ofwel?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FunkyTrip schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Pff, ik zie het al helemaal voor me: Poetin wordt vervangen door een cowboy, hele land onrustig en veel onzekerheid. En na een paar jaar verlangt het volk terug naar Poetin, "want toen was alles beter"
Onder Putin is ook veel verbeterd voor de gemiddelde Rus. Het is onder hem dat we Russen tegen zijn gaan komen in de all-inclusive-hotels in Spanje en Turkije.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:50

servies

Veni Vidi Servici

Marzman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Onder Putin is ook veel verbeterd voor de gemiddelde Rus. Het is onder hem dat we Russen tegen zijn gaan komen in de all-inclusive-hotels in Spanje en Turkije.
Dat zijn echt niet de gemiddelde Russen... Dat zijn de bovengemiddelde.

• Brent
Marzman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Juist niet de gemiddelde Rus, maar inderdaad wel de Westerse/blanke, urbane Rus ('de echte' zoals men dat daar nooit noemt maar zeker zo bedoeld). De overige "3 Ruslanden", pech gehad. Het is geen normaalverdeling, die welvaart, maar een quad-modale. Ja, een van de piekjes heeft het goed (gehad?), maar de gemiddelde Rus heeft er weinig van meegepikt.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Verboden toegang, tot een standbeeld:

PSN

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Brent schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:19:
[...]
Het probleem van paleiscoups in mafiastaten is dat meestal een nog gestoordere factie de vorige vervangt...
In het geval van Moskou, hoeven we echter minder rekening te houden met de poppetjes op de grond. Zoals een Prigozhin, Kadyrov et cetera.
Beter om te kijken naar de poppenspelers op de achtergrond.
Zoals oud-KGB Patrushev, Bortnikov et al icm intimi-oligarchen.
Daar zal waarschijnlijk de beslissing vallen.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48

Yucon

*broem*

1420 heeft een opmerkelijk scherper filmpje dan normaal online gezet. Voorheen draaide men er toch wel een tikje omheen, maar nu is het op de man af 'wat vind je van poetin'

YouTube: What do Russians think of Putin? (with blurred faces for more honest...

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:03
Rusland probeert haar BTG om te bouwen naar Assault Units die op een andere manier werken. Simpel gezegd is het minder mechanisch. Hieronder een draadje over hoe dat nou precies in elkaar steek. Deze twitteraar geef ook veel info over Vuhledar en weet wel waar hij het over heeft.

https://pbs.twimg.com/media/Fp3o28lWwAIVB-k?format=jpg&name=medium

https://pbs.twimg.com/media/Fp3pycCWAAA2Lxm?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3qREIX0AUSE8X?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3reOOWAAI7weV?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3rssAXwAE_OJ3?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3sHEMWAAMIDec?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3sX7HWAAAFpJR?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3sdRHXsAAeK39?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3sxpjXsAAZHJy?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3s-hvWcAAEo7r?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3tMY8WcAIJLGV?format=jpg&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/Fp3uFvRXgAEH58g?format=png&name=900x900

[Twitter: https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1629722096187088897?s=20]

game pc

• Yaksa
  • Nu online
Emryte schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:09:
Heel verhaal wat aan een van de straat geplukte "dienstplichtige" RU militair niet bij te brengen is
Dus eigenlijk gaan ze vanwege een tekort aan voertuigen meer poppetjes in de strijd gooien die op commando bepaalde danspasjes moeten verrichten teneinde UA te verrassen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wagner doet weer zijn best om het reguliere leger weer even in een daglicht te zetten.

PSN

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee