Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
The-Source schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Ik reken even met 7x430wp = 3000WP totaal is dus met 5100€ een hele dure offerte. Je eerste besparing zou dan een goedkopere offerte zijn ;)
Voor de tijd dat 100% salderen nog kan is je eigen verbruik afdekken de grootste winst. In de winter maanden ga je "nooit" voldoende opwekking hebben om verbruik van WP helemaal af te dekken. Zorg dat je inzicht krijgt in verbruik per maand een reken met je eigen energie tarief / wat je in de toekomst verwacht. En zo kan je een betere schatting maken om het rendabel is.
ik vrees dat zijn verbruik wat hij op 2.500-2.800 kWh geschat heeft met een warmtepomp (die alleen al heeft min 1.000-1.200 kWh nodig (weet niet welk vermogen de warmtepomp heeft, dus kan nog een heel stuk meer zijn), dan zou voor het normale stroomverbruik slechts 1.600 kWh overblijven, ik vind dit erg weinig.

de prijzen zijn op dit moment gewoon hoog, mn door de behoorlijk gestegen personeelskosten, plus bij een dergelijk laag aantal panelen zijn de kosten voor aanleg en omvormer propotioneel hoog, bij iets meer panelen (bv 10-12 stuks) zullen de kosten maar minimaal stijgen.
we weten natuurlijk niet zijn ligging en beschikbare dakoppervlak, maar bv een west/oost ligging zou mogelijk ook een goed idee zijn, om mn de totale duur van zonnestroom op de dag te verspreiden. Overigens is Zonneplan nouw niet bepaald een goedkope vogel, zeg maar gerust duur. dus ik zou zeker nog 2 andere offeres aanvragen (en als het dak het toelaat ook direct circa 10 panelen plaatsen, als het kan oost/west)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 21:57
MacD007 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:27:
[...]

ik vrees dat zijn verbruik wat hij op 2.500-2.800 kWh geschat heeft met een warmtepomp (die alleen al heeft min 1.000-1.200 kWh nodig (weet niet welk vermogen de warmtepomp heeft, dus kan nog een heel stuk meer zijn), dan zou voor het normale stroomverbruik slechts 1.600 kWh overblijven, ik vind dit erg weinig.

de prijzen zijn op dit moment gewoon hoog, mn door de behoorlijk gestegen personeelskosten, plus bij een dergelijk laag aantal panelen zijn de kosten voor aanleg en omvormer propotioneel hoog, bij iets meer panelen (bv 10-12 stuks) zullen de kosten maar minimaal stijgen.
we weten natuurlijk niet zijn ligging en beschikbare dakoppervlak, maar bv een west/oost ligging zou mogelijk ook een goed idee zijn, om mn de totale duur van zonnestroom op de dag te verspreiden. Overigens is Zonneplan nouw niet bepaald een goedkope vogel, zeg maar gerust duur. dus ik zou zeker nog 2 andere offeres aanvragen (en als het dak het toelaat ook direct circa 10 panelen plaatsen, als het kan oost/west)
We hebben een oost/west schuin dak. Er liggen er nu 7 op west en er komen er dan 7 bij op oost. Inderdaad de gehele dag stroomopwekking. Wellicht heb je gelijk qua verbruik. We hebben een 6.7 kw WP op 0.2 stooklijn. Ik vond de offerte ook niet goedkoop maar 2 andere bedrijven komen gewoon in de buurt (€4900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:28
Lassy schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:14:
Oxxio is buiten kantoortijden niet te bereiken. Ik kan nu mijn meterstanden niet doorgeven.

Dit is wellicht geen ramp en ik kan ze maandag weer bereiken, maar dit voelt gewoon niet echt lekker (één van mijn licht autistische trekjes ;) )...

Zijn er meer mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen?
Ik had recent van Engie een mail dat het binnen 10 dagen moest, dus zo'n vaart zal het niet lopen, maar mocht je je er beter bij voelen, dan zou je ze wellicht kunnen mailen en eventueel een foto maken van de meterstand (en die zelfs aan de mail toevoegen).
(Ik zie dat ze een contactformulier hebben, dat kan je gebruiken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:56
[...]

Ik reken even met 7x430wp = 3000WP totaal is dus met 5100€ een hele dure offerte. Je eerste besparing zou dan een goedkopere offerte zijn ;)
Voor de tijd dat 100% salderen nog kan is je eigen verbruik afdekken de grootste winst. In de winter maanden ga je "nooit" voldoende opwekking hebben om verbruik van WP helemaal af te dekken. Zorg dat je inzicht krijgt in verbruik per maand een reken met je eigen energie tarief / wat je in de toekomst verwacht. En zo kan je een betere schatting maken om het rendabel is.
Hier boden ze ooit aan 1850 Wp voor Euro 9120,- :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
John245 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Hier boden ze ooit aan 1850 Wp voor Euro 9120,- :)
een nulletje vergeten in de WP of serieus extreem duur?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:56
The-Source schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:12:
[...]

een nulletje vergeten in de WP of serieus extreem duur?
Geen nulletje vergeten. Vond het ook niet extreem duur.

Was wel in 2010 :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
jellybrah schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:42:
[...]

We hebben een oost/west schuin dak. Er liggen er nu 7 op west en er komen er dan 7 bij op oost. Inderdaad de gehele dag stroomopwekking. Wellicht heb je gelijk qua verbruik. We hebben een 6.7 kw WP op 0.2 stooklijn. Ik vond de offerte ook niet goedkoop maar 2 andere bedrijven komen gewoon in de buurt (€4900).
om je een idee te geven over de hardware prijzen die je nu hiervoor betaald; ik ben even uitgegaan van een solaredge systeem met een goed merk paneel van 430Wp.
PV installatie met 7 panelen kost je circa 3.250 euro aan hardware.
een PV installatie met 10 panelen (430Wp = 4.300Wp totaal) kost je circa 4.000 euro. Dus die 3 extra panelen kosten je circa 250 per stuk meer. Bereken maar eens op pvcalc wat je jaarlijkse opbrengst is in combinatie met je twee systemen.
bij de van jou genoemde warmtepomp met 6,7 kW (forum ik wil een warmtepomp) zul je ergens in de buurt van circa 2.500 kWh nodig hebben, dat is al bijna de hoeveelheid die je normaal zou verbruiken, een normaal huishouden heeft een verbruik van ergens tussen de 3.000 kWh en 4.000 kWh nodig (dit is zonder warmtepomp), als ik dan zuinig ben en ga uit van minimaal 2.500 kWh + je warmtepomp heb je minimaal 5.000 kWh per jaar nodig. Dat ga je met die 7+7 dus nooit halen, dus plaats zo veel mogelijk op je dak, 10 a 12 zou een goede optie zijn.
bij een oost (10 panelen) en west (7 panelen van 350, dat was een aanname van mij) met een dakhelling van 40 gr. kom je op die circa 5.000 kWh opbrengst per jaar. kijk maar naar deze grafieken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZuxEW312pkZN8uEzpyXKW99h48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8S1t5pulzJGuT4LRyXQtjh83.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEgA40zrovopwy8s78qxwQ_4b0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRylvnWHgKp7s7Y5TLpmbxZZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 08-07-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Soepstengel schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:00:
Shell Energy gaat dus stoppen. Van de week een mail gehad met daarin dit:

[...]

Ontzettend leuk, echter zit ik met het salderen.

[...]
Ik zit ook bij Shell. Maar zonder zonnepanelen en met een nu variabel contract. Ik heb het idee dat ze liever hebben dat iedereen weg gaat bij hun. Misschien kun je ze eens vragen of ze daarom jouw rekening niet gewoon als jaarrekening kunnen rekenen, zodat je niet maar 10 cent voor al je kWh's krijgt. Kom jij hun tegemoet en Shell komt jou tegemoet. Als ze dat niet willen gewoon maar blijven totdat je contract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Bij mij kost 3000Wp ook iets van 4000 euro (meeste geld zit in het graafwerk vanaf de garage naar de meterkast). Kan het ook zelf doen, maar moet er nu even niet aan denken.

Op m'n schuine dak was het ook ongeveer 4000 euro, maar dat vind ik minder mooi. En verbruik toch maar 1600KWh per jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 22:59
jellybrah schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:34:
Wellicht een goede vraag om hier te stellen: Wij hebben al 7 zonnepanelen en een warmtepomp. Jaarlijks zullen we tussen de 2500 en 2800 KWH aan verbruik zitten. Nu heb ik er nog eens 7 bijbesteld bij Zonneplan (€5100 incl. omvormer en plaatsing) echter vraag ik mij af of die extra 7 nog zin hebben, wat is jullie advies?
Is dit met micro omvormers?

5100€ is behoorlijk aan de prijs, of heb je een heel moeilijk begaanbaar dak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Sowieso wil je NU de boel voor een jaar of langer vast leggen. In juni/juli zijn de prijzen toch wel het laagst en in aanloop naar de winter zullen de prijzen ongetwijfeld weer stijgen dus is het zaak om het NU vast te leggen. Mensen die denken een nóg lagere prijs te krijgen zullen vermoedellijk bedrogen uitkomen. Ook zie je steeds vaker dat jaarcontracten sneller uitverkocht zijn wanneer de energieleveranciers hun ingekochte energie "uitverkocht" hebben. Nu zijn er o.a. weer (meer)jaren contracten bij de goedkoopste leveranciers zoals Oxxio af te sluiten dus ik zou niet te lang meer wachten..

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 09-07-2023 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ik vind het maar vooral koffiedik kijken. Ik heb geen flauw idee wat voor kant het op gaat. Tijdje terug heb ik bij oxxio een 3-jarig contract vastgelegd voor stroom 0,33 en gas 1,22..is dat gunstig? Geen idee.. Ikzelf vind beetje zekerheid wel fijn. Stroom zit ik door zonnepanelen op ongeveer 0, en gas rond de 1000m3. Voor oorlog etc begon had ik contract voor stroom 0,20 en gas 0,68. Nu heb ik niet de illusie dat we dat soort bedragen weer gaan halen, tenslotte is alles duurder geworden. En ik heb nog nooit gezien dat producten/diensten weer drastisch in prijs gaan dalen. Heb jezelf een redelijke buffer en kun je financieel wel wat opvangen kun je een gokje wagen en hopen op lagere tarieven..wil je zekerheid gewoon lekker vastezetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Mijn vaste contract loopt tot half december en deze maand+volgende zou het goedkoopste kunnen zijn qua tarieven voor vast contract.
Ook al zijn ze duurder dan mijn huidige.
Maar ingangsdatum is meer dan 3 maanden in de toekomst dus lastig af te sluiten. Waar ik wel voor kan kiezen is afhankelijk van afsluitdatum dit+3 maanden als start te kiezen om zo op november uit te komen als start moment

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
The-Source schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:38:
Waar ik wel voor kan kiezen is afhankelijk van afsluitdatum dit+3 maanden als start te kiezen om zo op november uit te komen als start moment
Ik denk dat je dan net zo goed een boete moet betalen. Het is misschien meer een vraag of je die boete eruit haalt met het verschil in de tarieven tussen nu en dan (glazen bol).
Of toch gokken om pas in september iets af te sluiten.
Of vanaf december dynamische (of variabel) en dan volgend jaar zomer een nieuw langdurig contract afsluiten.
Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
MacD007 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:57:
Ook zijn energieplafond voor 2024 in wat voor een vorm nu dus ook onwaarschijnlijk.
Ik wist niet dat er sprake was dit die überhaupt in wat voor vorm terug zou komen. Dus in mijn ogen was dit al (zeer) onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vrijdag ben ik gebeld door een medewerker van Greenchoice. Die was uiteindelijk teleurgesteld dat ik niets afsluit over de telefoon, maar ik doe dat gewoon niet meer. Eerst op papier, dan pas tekenen.

Anyway, als ik zou verlengen (per 1 september), dan zou ik uitkomen op € 151,00 p.m.
Dit is gebaseerd op: Het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres is 2.040 kWh stroom en 684 m³ gas

Ik verbruik best veel stroom, niet zoveel gas. Dus ben ik ook aan het kijken op Independer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STJsXHArEz6ysJ2UtbEi0eViosU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4zfig26U7U89eEVGDqayi3de.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn 1 jaar vast aanbiedingen, waarbij ik bij Budget Energie een bonus krijg van € 110.
De vergelijker heb ik ingesteld op:
- Stroom normaal: 1062 kWh
- Stroom dal: 708 kWh
- Gas: 640 m3

Grijs/groen, volgens mij maakt dit weinig verschil. Het komt uiteindeijk allemaal als mixed bag binnen.

Mijn gevoel zegt dat ik er goed aan doe om over te stappen naar Budget Energie. De hebben goede reviews, ben er bekend mee (vóór Greenchoice gehad) en het scheelt mij ~25 euro p.m.

Maar zie ik nu iets over het hoofd? Het is toch ook zo, dat als ik er toch vanaf zie, dat ik dan een flinke boete moeten betalen tegenwoordig? Wachten op 1 september lijkt me niet zo slim, geen idee wat de oorlog bijvoorbeeld gaat doen.

Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 09-07-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
HollowGamer schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:46:
Vrijdag ben ik gebeld door een medewerker van Greenchoice. Die was uiteindelijk teleurgesteld dat ik niets afsluit over de telefoon, maar ik doe dat gewoon niet meer. Eerst op papier, dan pas tekenen.

Anyway, als ik zou verlengen (per 1 september), dan zou ik uitkomen op € 151,00 p.m.
Dit is gebaseerd op: Het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres is 2.040 kWh stroom en 684 m³ gas

Ik verbruik best veel stroom, niet zoveel gas. Dus ben ik ook aan het kijken op Independer:

[Afbeelding]

Dit zijn 1 jaar vast aanbiedingen, waarbij ik bij Budget Energie een bonus krijg van € 110.
De vergelijker heb ik ingesteld op:
- Stroom normaal: 1062 kWh
- Stroom dal: 708 kWh
- Gas: 640 m3

Grijs/groen, volgens mij maakt dit weinig verschil. Het komt uiteindeijk allemaal als mixed bag binnen.

Mijn gevoel zegt dat ik er goed aan doe om over te stappen naar Budget Energie. De hebben goede reviews, ben er bekend mee (vóór Greenchoice gehad) en het scheelt mij ~25 euro p.m.

Maar zie ik nu iets over het hoofd? Het is toch ook zo, dat als ik er toch vanaf zie, dat ik dan een flinke boete moeten betalen tegenwoordig? Wachten op 1 september lijkt me niet zo slim, geen idee wat de oorlog bijvoorbeeld gaat doen.

Thanks!
Als je een contract hebt van voor 1 juni 2023 dan heb je de oude voorwaarden als boete niet de nieuwe die geldt dan voor je nieuwe contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Hp68 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Als je een contract hebt van voor 1 juni 2023 dan heb je de oude voorwaarden als boete niet de nieuwe die geldt dan voor je nieuwe contract
En je hebt altijd 2 wk bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hp68 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook. :)

Als ik nu iets teken, en later in september komen er beter aanbiedingen (twijfel ik aan), dan kan ik dus niet opzeggen zonder het hele contract af te kopen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
HollowGamer schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Als ik nu iets teken, en later in september komen er beter aanbiedingen (twijfel ik aan), dan kan ik dus niet opzeggen zonder het hele contract af te kopen, toch?
Dat klopt dan val je onder nieuwe regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:59
Ben per 1 juli overgestapt naar GC variabel alleen elektra.
Voorschot 18 p/m.
Kon nu in mijn GC aanbod aanvragen voor vast contract.
Kreeg 3 aanbiedingen, 1, 2 en 3 jaar.
Alledrie 5 euro p/m maar per jaar alledrie verschillend.
Beetje vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3THAHRQw8uhpbkkUc0Azo2VVf2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luR29R4TeaaRCrjMmF1LYcoa.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XKNYpAhQxO5AgyEACmDYWvYuqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xn2bwH3OGjbpGxkLX5pT1d94.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3VphXHJr4oZMFVM8fflN3m9fXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xkoizt617U2y6xnQS6n82KD.jpg?f=fotoalbum_large

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
ron321 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:59:
Ben per 1 juli overgestapt naar GC variabel alleen elektra.
Voorschot 18 p/m.
Kon nu in mijn GC aanbod aanvragen voor vast contract.
Kreeg 3 aanbiedingen, 1, 2 en 3 jaar.
Alledrie 5 euro p/m maar per jaar alledrie verschillend.
Beetje vreemd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hoe kom je aan zo'n hoge TLV? Hoger dan €0,115 kom ik niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-09 12:35
Treveo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:12:
[...]
Hoe kom je aan zo'n hoge TLV? Hoger dan €0,115 kom ik niet
Dat zal zijn omdat de terug levering minder of gelijk is aan de afname van stroom, bij meer terug leveren dan afnemen zullen deze tarieven niet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAAVN
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-09-2024
The-Source schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:38:
Mijn vaste contract loopt tot half december en deze maand+volgende zou het goedkoopste kunnen zijn qua tarieven voor vast contract.
Ook al zijn ze duurder dan mijn huidige.
Maar ingangsdatum is meer dan 3 maanden in de toekomst dus lastig af te sluiten. Waar ik wel voor kan kiezen is afhankelijk van afsluitdatum dit+3 maanden als start te kiezen om zo op november uit te komen als start moment
Fyi- Deze week een contract afgesloten via site gas/licht bij GreenChoice. Ingangsdatum 9 November!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
HollowGamer schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:16:
[...]

dat weet niemand of er betere aanbiedingen komen in september, als je naar het verleden kijkt zijn de prijzen in juni-juli wel gemiddeld lager dan in september, dus uit het verleden gezien verwacht ik eerder een stijging, ook als je de huidige onrust in de wereld mee neemt. (dat is een persoonlijke mening).
overigens is jou stroomverbruik heel normaal, eerder nog laag te noemen. ik verbruik circa 3.500 kWh, maar ik heb wel behoorlijk PV systeem, dus van stroomprijzen geen last. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
R0181 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Dat zal zijn omdat de terug levering minder of gelijk is aan de afname van stroom, bij meer terug leveren dan afnemen zullen deze tarieven niet gelden.
Als je niet meer terugleverd dan je verbruikt dan heb je helemaal niets te maken met de TLV (op dit moment tot 2025 zeker, daarna we zullen zien, ik verwacht echter dat we nog wel een tijdje door kunnen met 100% salderen, met dank aan deze gevallen regering)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0181
MacD007 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:44:
[...]
Als je niet meer terugleverd dan je verbruikt dan heb je helemaal niets te maken met de TLV (op dit moment tot 2025 zeker, daarna we zullen zien, ik verwacht echter dat we nog wel een tijdje door kunnen met 100% salderen, met dank aan deze gevallen regering)
Klopt, ik heb zelf maar 6 zonnepanelen die ik voor €12,50 p/m huur van mijn verhuurder, maar deze hebben vorig jaar toch ruim 2100kWh opgewekt. Dat was ongeveer gelijk aan mijn verbruik, dus had ik voor €150,= het hele jaar stroom buiten de vaste kosten.
Van mij mag het 100% salderen ook altijd blijven bestaan, de komende 3 jaar zit ik bij Oxxio voor €0,33kWh enkeltarief. Als mijn panelen dan weer zoveel opwekken als sinds de plaatsing mei '21, dan gaat het mij voor €450,= huur van de panelen de komende 3 jaar, ongeveer €2000,= aan stroomkosten besparen.
En dan te bedenken dat ik de panelen begin 2021 in eerste instantie niet wilde en spijt had vanwege de gigantische puinhoop die er was gemaakt bij de montage en het trekken van de kabels. Speelde ook mee dat stroom toen maar €0,20kWh was en ervan uit werd gegaan dat er zo'n 1500kWh p/j zou worden opgewekt.
Nu met de huidige (best hoge) opwekking en de gestegen tarieven ben ik toch blij dat ik mezelf had overgehaald om ze toch maar wel te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
R0181 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:39:
maar deze hebben vorig jaar toch ruim 2100kWh opgewekt.
Denk er wel aan dat vorig jaar een top jaar was qua opwekking in vergelijking met de jaren daarvoor. Dat hoeft niet elk jaar het geval te zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
jobr schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:52:
[...]
Denk er wel aan dat vorig jaar een top jaar was qua opwekking in vergelijking met de jaren daarvoor. Dat hoeft niet elk jaar het geval te zijn :)
Ik hou al meer dan tien jaar dag per dag alle data bij.
Dan merk je dat de productie op eenzelfde locatie gezien over een heel jaar echt niet zoveel scheelt.
Meer iets in de trant van 5-7% boven het gemiddelde voor een topjaar en 5-7% onder het gemiddelde voor een slecht jaar. Er zijn weinig jaren waarin alle maanden de slechtste zijn of alle maanden de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
MacD007 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Laastst zie je toch dat algemeen de prijzen weer omhoog gaan, ik vermoed dat we het dal alweer gemist hebben, laatste tijd zie prijzen die zelfs variabel hoger liggen dan wat ik pas geleden voor 3 jaar vast heb betaald.we zullen het zien.
Overigens betekend de val van de regering ook dat waarschijnlijk de nieuwe energiewet, als deze al gaat komen, nu tenminste vertraagd gaat worden, de eerst verwachte prijsstabilisatie zal dus ook voorlopig gaan komen.
Ook zijn energieplafond voor 2024 in wat voor een vorm nu dus ook onwaarschijnlijk.
Een energieplafond voor 2024 lijkt me ook totaal onnodig. Iedereen die geen variabel tarief wil/durft heeft nu uitgebreid te kans om contacten af te sluiten onder het huidge energieplafond. Doe je dat niet (zoals ik, met mijn dynamische contract) dan moet daar niet alsnog een vangnet voor worden opgetuigd.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:47:
[...]

Een energieplafond voor 2024 lijkt me ook totaal onnodig. Iedereen die geen variabel tarief wil/durft heeft nu uitgebreid te kans om contacten af te sluiten onder het huidge energieplafond. Doe je dat niet (zoals ik, met mijn dynamische contract) dan moet daar niet alsnog een vangnet voor worden opgetuigd.
En als je als nieuwkomer pas volgend jaar een contract kan afsluiten en de tarieven zijn erg hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Wolly schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:33:
[...]
En als je als nieuwkomer pas volgend jaar een contract kan afsluiten en de tarieven zijn erg hoog?
Dan alleen een plafond (of iets gelijkwaardigs) voor nieuwkomers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47
[...]

Dan zit je als het goed is nog in de oude contract voorwaarden en kan je ook besluiten om voortijdig je contract open te breken voor betere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 23:30
[...]

Dan ga je even dynamisch en zeg je die op zodra je wel weer een fatsoenlijk contract kunt afsluiten. We gaan toch niet voor iedere mogelijke uitzondering een energieplafond optuigen? :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
jgsr schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Dan zit je als het goed is nog in de oude contract voorwaarden en kan je ook besluiten om voortijdig je contract open te breken voor betere tarieven.
Als je deze winter voor het eerst van je leven de sleutel van een huis krijgt, dan zit je waarschijnlijk niet in een oud contract.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 08:42
Truus01 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Ik had recent van Engie een mail dat het binnen 10 dagen moest, dus zo'n vaart zal het niet lopen, maar mocht je je er beter bij voelen, dan zou je ze wellicht kunnen mailen en eventueel een foto maken van de meterstand (en die zelfs aan de mail toevoegen).
(Ik zie dat ze een contactformulier hebben, dat kan je gebruiken.)
Meterstanden doorgeven lukt nog steeds niet bij Oxxio en dat geldt ook voor het aanmaken van een account (combi accountnummer/adres wordt niet herkend). Contact via de app gaat dus niet. Mailen heeft weinig zin (wachttijd tot 20 dagen) en een contactformulier kan ik niet vinden. Ik heb ze van het weekend via twitter een dm gestuurd en ga straks proberen te bellen...

*Edit: En telefonisch zijn ze niet te bereiken...ik zit al langer dan een half uur in de wacht :O

[ Voor 5% gewijzigd door Lassy op 10-07-2023 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hierbij de actuele Dutch TTF Natural Gas Futures:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLWAZmbwzhw8dDY8Ke5m82RMOiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GhTea4SnYEBldPIWwfZvluKQ.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien hebben we het dal begin juni gehad en gaan de prijzen weer stijgen. Daarnaast wordt in augustus onderhoud verwacht in Noorwegen dus verwachting is dat er een flink stuk gasexport gaat wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Lassy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Meterstanden doorgeven lukt nog steeds niet bij Oxxio en dat geldt ook voor het aanmaken van een account (combi accountnummer/adres wordt niet herkend). Contact via de app gaat dus niet. Mailen heeft weinig zin (wachttijd tot 20 dagen) en een contactformulier kan ik niet vinden. Ik heb ze van het weekend via twitter een dm gestuurd en ga straks proberen te bellen...

*Edit: En telefonisch zijn ze niet te bereiken...ik zit al langer dan een half uur in de wacht :O
zelfde probleem, echter maak ik me daar geen zorgen over, bij een slimme meter kunnen ze het zelf uitlezen, uit voorzorg heb ik ook nog foto's gemaakt van de meter, dus meterstanden liggen vast.

ik denk dat ze met hun aanbiedingen van 1 en 3 jaar met best mooie prijzen nu gewoon het erg druk hebben. de stroom blijft binnen lopen dus geen probleem. _/-\o_ _/-\o_ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
[quote]tweaker2010 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:06:
[Afbeelding]

Zo te zien hebben we het dal begin juni gehad en gaan de prijzen weer stijgen. Daarnaast wordt in augustus onderhoud verwacht in Noorwegen dus verwachting is dat er een flink stuk gasexport gaat wegvallen

[ Voor 8% gewijzigd door Hp68 op 10-07-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
tweaker2010 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:06:
[Afbeelding]

Zo te zien hebben we het dal begin juni gehad en gaan de prijzen weer stijgen. Daarnaast wordt in augustus onderhoud verwacht in Noorwegen dus verwachting is dat er een flink stuk gasexport gaat wegvallen.
En dan lezen we dat de NAM weer megawinst heeft gemaakt schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
elektriekert schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Is dit met micro omvormers?

5100€ is behoorlijk aan de prijs, of heb je een heel moeilijk begaanbaar dak?
Geen idee, het lijkt een omvormer van zonneplan zelf. Er staat dat het speciaal voor daken met schaduwwerking is (die wij al niet hebben.. vreemd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Laatst online: 15:59
jellybrah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Geen idee, het lijkt een omvormer van zonneplan zelf. Er staat dat het speciaal voor daken met schaduwwerking is (die wij al niet hebben.. vreemd)
Ze leveren alleen nog maar eigen omvormers.
Dit is dus met optimizers.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Laatst online: 10-09 19:56
Overmorgen gaat CB bij mij in. Ik heb CB al betaald maar nog geen mail over meer info levering of de app.
Hopelijk komt dat snel. Iemand enig idee wanneer dat komt bij CB? Dag zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
ron321 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Check.

Zojuist even wat andere offertes (online) bekeken, Soly is maarliefst €1200 goedkoper, ook bij coolblue maar eens wat aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:41
Hp68 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:29:
[quote]tweaker2010 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:06:
[Afbeelding]

Zo te zien hebben we het dal begin juni gehad en gaan de prijzen weer stijgen. Daarnaast wordt in augustus onderhoud verwacht in Noorwegen dus verwachting is dat er een flink stuk gasexport gaat wegvallen
Volgens mij is de prijs vandaag 10% gezakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSY23wXVHkjVaP1OxLSidQidrm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vCX2Vb4VbZxhIMp9NlrC07K.jpg?f=fotoalbum_large

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lassy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Ik heb vorige week 50 min in de wacht gestaan bij Oxxio en toen zeiden ze dat het een paar dagen duurde voordat je een account aan kon maken omdat het contract nog niet verwerkt was in het systeem (duurde idd 48 uur geloof ik na de start van de leveringsdatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
okijokii schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:24:
[...]

Volgens mij is de prijs vandaag 10% gezakt

[Afbeelding]
Eind juli is het onderhoud in Noorwegen afgerond toch? De winterprijs staat nog steeds 13 euro hoger dan in begin juni, maar idd 7,5% gedaald vandaag. Zomerprijs is te verwaarlozen voor vaste contracten, het gaat puur om de winterprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
ArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Eind juli is het onderhoud in Noorwegen afgerond toch? De winterprijs staat nog steeds 13 euro hoger dan in begin juni, maar idd 7,5% gedaald vandaag. Zomerprijs is te verwaarlozen voor vaste contracten, het gaat puur om de winterprijzen.
Wat ik er mee wil aangeven is dat we er helemaal niets van weten. Vandaag weer een bericht dat het grootste gasveld in 10 jaar is ontdekt in Noorwegen. Zal even duren voordat hier gas uit gewonnen kan gaan worden, maar er is plenty. Dat doet de prijzen dalen (vandaag). Het blijft gokken.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
okijokii schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Wat ik er mee wil aangeven is dat we er helemaal niets van weten. Vandaag weer een bericht dat het grootste gasveld in 10 jaar is ontdekt in Noorwegen. Zal even duren voordat hier gas uit gewonnen kan gaan worden, maar er is plenty. Dat doet de prijzen dalen (vandaag). Het blijft gokken.
Ja klopt ook wel, maar enige wat vast staat is de belasting :> veel lager dan 1,15 euro/m3 kan het gewoon niet meer worden.
En het is dat de overheid is gevallen, maar ze wilde dus de belasting voor verbruik boven de 800m3/jaar verhogen met 20 cent per m3 (geloof ik). Dus voorlopig blijft het nog wel 0,59 euro/m3 en met een inkoop prijs van 50 cent per m3 zal het op ca. 1,15/1,20 euro/m3 uitkomen minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
ron321 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:04:
[...]

De omvormer die ik heb van Zonneplan is er eentje van SAJ, met een eigen sausje eroverheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

okijokii schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:48:
[...]
We zijn inmiddels bijna volledig over op LNG en dat is vele malen duurder. Dat er een nieuw gasveld gevonden is heb je echt niets aan voor de komende jaren. De oude gasprijzen komen nooit meer terug is de verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 08:42
ArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:42:
[...]

Ik heb vorige week 50 min in de wacht gestaan bij Oxxio en toen zeiden ze dat het een paar dagen duurde voordat je een account aan kon maken omdat het contract nog niet verwerkt was in het systeem (duurde idd 48 uur geloof ik na de start van de leveringsdatum).
Het is zojuist gelukt om mijn meterstanden door te geven en een account aan te maken. Het voelt wel allemaal wat rommelig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 23:16

Metalfreak

Hoije woh!

Hier ging de overstap naar Oxxio eigenlijk compleet vlekkeloos. Kreeg meteen de bevestiging binnen, kreeg een uurtje later de bevestiging binnen van Budget Energie dat mijn contract beëindigd werd en het contract is uiteindelijk afgelopen weekend in gegaan en ook daar kreeg ik netjes een mailtje van. Kon vanaf dat moment ook een account aanmaken voor de app en klaar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

mrVroom schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:39:
Overmorgen gaat CB bij mij in. Ik heb CB al betaald maar nog geen mail over meer info levering of de app.
Hopelijk komt dat snel. Iemand enig idee wanneer dat komt bij CB? Dag zelf?
Bij ons is het vandaag in gegaan. Gister een melding dat de overstap geslaagd is. Ik heb verder niets gehoord en kan dus verder ook niet inloggen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 01:04:
[...]
We zijn inmiddels bijna volledig over op LNG en dat is vele malen duurder. Dat er een nieuw gasveld gevonden is heb je echt niets aan voor de komende jaren. De oude gasprijzen komen nooit meer terug is de verwachting.
Inderdaad, de zomerprijzen zijn nu nog gunstig, maar de winterprijzen en voor 2024 zijn een stuk hoger, rond de €50,=MWh.
https://www.energievergel...%20het%20verschiet%20ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:52:
[...]

Ja klopt ook wel, maar enige wat vast staat is de belasting :> veel lager dan 1,15 euro/m3 kan het gewoon niet meer worden.
En het is dat de overheid is gevallen, maar ze wilde dus de belasting voor verbruik boven de 800m3/jaar verhogen met 20 cent per m3 (geloof ik). Dus voorlopig blijft het nog wel 0,59 euro/m3 en met een inkoop prijs van 50 cent per m3 zal het op ca. 1,15/1,20 euro/m3 uitkomen minimaal.
Er is nog een kans dat de plannen van Jetten als niet-controversieel worden benoemd en dan gaan die plannen gewoon door.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
Glashelder schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Er is nog een kans dat de plannen van Jetten als niet-controversieel worden benoemd en dan gaan die plannen gewoon door.
we weten dat pas na het reces, dan worden pas de knopen doorgehakt, ook in de EK lijken ze even op de rem te druken, na deze week hebben ze sws vakantie. Dus pas in begin September weten we meer. Dus er op gokken wat dat met de energieprijzen doet, veel succes, ik vrees dat je dan te laat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Ik denk dat ik een paar dagen wacht, maar morgen wel een foto van de meterstand maak, dat als het inderdaad geschat wordt, en niet in mijn voordeel, dat ik bewijs heb.
Ik heb 7-7 's avonds de meterstand doorgegeven. En een bevestiging gehad.
Nu heb ik opnieuw een bevestiging, met die meterstand, en met de datum van 1-7.
Benieuwd of de afrekening nu inderdaad op die meterstand zal zijn. Dat is dan mooi toch 6 dagen een verschil van zo'n 40ct TLV.

Verschil is zo'n 120kWh, dus toch mooi €48 verdiend met de meterstand wat later doorgeven.
(Als die dus overgenomen wordt voor de eindafrekening.)

[ Voor 11% gewijzigd door Truus01 op 11-07-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dankzij de pelletkachel en zonnepanelen ruim 14 bankjes teruggekregen van Greenchoice. Eigenlijk alle maandbedragen, €150 per maand gerekend over 11 maanden.

Stroom en gas (240 kuub) worden gedekt door de zonnepanelen zolang we mogen salderen. Enige stookkosten zijn dan nog een ton houtpellets (ongeveer 4 a 5 bankjes nu).

Kan wel uit. En de woonkamer lekker op 23/24 graden in de winter, niet van dat benauwde.

Zit nog 2 jaar vast bij Greenchoice met een 3 jaar dalen contract, maar laat het mooi zo staan. Stroomprijs is eigenlijk irrelevant door salderen, de gasprijs is nog best redelijk (€1.65/ €1.45 ?) komende 2 jaar. Kan het goedkoper? Jawel, maar hoef nog steeds niet het onderste uit de kan. Hoe dan ook de komende 2 jaar prima betaalbaar voor ons en lekker even 2 jaar geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Laatst online: 10-09 19:56
Mimiix schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:27:
[...]

Bij ons is het vandaag in gegaan. Gister een melding dat de overstap geslaagd is. Ik heb verder niets gehoord en kan dus verder ook niet inloggen.
Hier hetzelfde. Nog maar even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik krijg begint september de sleutel van mijn nieuwe woning, huidige energie contract is variabel dus kan zo overstappen.
Wat is jullie advies? Nu al iets afsluiten voor begin september of nog wachten tot ik er pas echt in woon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:07:
Nou hier dankzij de pelletkachel en zonnepanelen ruim 14 bankjes teruggekregen van Greenchoice. Eigenlijk alle maandbedragen, €150 per maand gerekend over 11 maanden.

Stroom en gas (240 kuub) worden gedekt door de zonnepanelen zolang we mogen salderen. Enige stookkosten zijn dan nog een ton houtpellets (ongeveer 4 a 5 bankjes nu).

Kan wel uit. En de woonkamer lekker op 23/24 graden in de winter, niet van dat benauwde.

Zit nog 2 jaar vast bij Greenchoice met een 3 jaar dalen contract, maar laat het mooi zo staan. Stroomprijs is eigenlijk irrelevant door salderen, de gasprijs is nog best redelijk (€1.65/ €1.45 ?) komende 2 jaar. Kan het goedkoper? Jawel, maar hoef nog steeds niet het onderste uit de kan. Hoe dan ook de komende 2 jaar prima betaalbaar voor ons en lekker even 2 jaar geen gezeik.
Is jouw tweede jaar slechts 1,65?
Of is dat wat er destijds in je tarievenblad stond?
Voor ons was het 1,767€ maar omdat ik net voor de nieuwe boeteregeling heb gebeld met GC hebben ze het contract opengebroken en voor 2 jaar wer vastgezet met een gasprijs van 1,313€

(op advies gebeld van hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elektriekert schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
[...]

Voor ons was het 1,767€ maar omdat ik net voor de nieuwe boeteregeling heb gebeld met GC hebben ze het contract opengebroken en voor 2 jaar wer vastgezet met een gasprijs van 1,313€

Klopt, heb net ff gekeken en het tweede jaar (eind vorige maand ingegaan) heb ik de volgende tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdhtHjJmDpiDDGFiRScPWa6S8Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WN7PWziGmrHvMgMxRgAC4LDM.jpg?f=fotoalbum_large

€1,313 is helemaal niet verkeerd, mooi geregeld. 313 is ook nog het nummerbord van Donald Duck, dan weet je dat je gebeiteld zit.

Zal ik nu wel te laat voor zijn. Maar ik denk dat ik aankomend jaar onder de 200 kuub gas ga blijven, heb de ketel afgelopen januari pas van de comfortstand gehaald en dat scheelde destijds al aanzienlijk.

Kopen ze maar een paar dozen ijsjes voor op kantoor voor het verschil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:36:
[...]

Klopt, heb net ff gekeken en het tweede jaar (eind vorige maand ingegaan) heb ik de volgende tarieven:

[Afbeelding]

€1,313 is helemaal niet verkeerd, mooi geregeld. 313 is ook nog het nummerbord van Donald Duck, dan weet je dat je gebeiteld zit.

Zal ik nu wel te laat voor zijn. Maar ik denk dat ik aankomend jaar onder de 200 kuub gas ga blijven, heb de ketel afgelopen januari pas van de comfortstand gehaald en dat scheelde destijds al aanzienlijk.

Kopen ze maar een paar dozen ijsjes voor op kantoor voor het verschil ;)
Das helemaal niks lager dan 200 Kuub, wij gaan met alleen douchen net geen 600kuub aantikken voor een jaar.
(Moet nog steeds de ketel vervangen is 20 jaar oud, helaas hangt deze op een onlogische plek, bijna bij de achterburen. Water van de ketel naar de douche moet een meter of 15 overbruggen :( .
Maar ik ga nog wel een Douche WTW installeren. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

slechts nog wel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

mrVroom schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:57:
[...]

Hier hetzelfde. Nog maar even afwachten
Ik kreeg vannacht een email met inloggegevens :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Het was in vergelijking met mijn oud contract, zat ik toch ruim 11 cent hoger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
elektriekert schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:11:
Het was in vergelijking met mijn oud contract, zat ik toch ruim 11 cent hoger :+
Maar wat waren we toen blij met dat contract, 3 jaar dalen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
[...]

Mag ik vragen wanneer je gebeld had? Ik belde gister en kreeg andere prijzen van GC. Heb ook nog een drie jaar dalen Unive contract waarvan bijna het eerste jaar erop zit.

Aanbod nu
gas 1,34 bij 2 jaar
stroom 0,39 bij 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
laredo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Mag ik vragen wanneer je gebeld had? Ik belde gister en kreeg andere prijzen van GC. Heb ook nog een drie jaar dalen Unive contract waarvan bijna het eerste jaar erop zit.

Aanbod nu
gas 1,34 bij 2 jaar
stroom 0,39 bij 2 jaar
Ik had op 29 mei gebeld (om de oude boete regeling te behouden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• okijokii
Gasprijs daalt nog steeds behoorlijk. Hierbij ook nog een leuk staatje van de afgelopen jaren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUQnqIz9iRXgL_Dm61TP5EhOtUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcMZRPrFLz6jgXZD68PFfnIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 10:17
Er zijn volgens mij geen sites zoals gaslicht/independer waar je alleen gas kan afsluiten? Blijf het opmerkelijk vinden dat Greenchoice - momenteel volgens mij voor 1 jaar de goedkoopste - via eigen site gastarief 4 cent duurder heeft dan via vergelijkingssites.

Edit: Oh, zie nu dat VF gastarief verlaagd heeft naar 1,285. Een van de lagere op dit moment voor zover ik zie bij 1 jaar contract. Dat volstaat voor mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Kluifjes op 12-07-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kluifjes schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:06:
Er zijn volgens mij geen sites zoals gaslicht/independer waar je alleen gas kan afsluiten? Blijf het opmerkelijk vinden dat Greenchoice - momenteel volgens mij voor 1 jaar de goedkoopste - via eigen site gastarief 4 cent duurder heeft dan via vergelijkingssites.

Edit: Oh, zie nu dat VF gastarief verlaagd heeft naar 1,285. Een van de lagere op dit moment voor zover ik zie bij 1 jaar contract. Dat volstaat voor mij.
Weet je zeker dat dit niet het variabele tarief is? Voor vast kost je enkel begin juni onder de 1,30 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
tweaker2010 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Weet je zeker dat dit niet het variabele tarief is? Voor vast kost je enkel begin juni onder de 1,30 krijgen.
Klopt toch, op de site van Vattenfall is dit het tarief: € 1,285383 per m³ bij een 1 jarig contract.
https://www.vattenfall.nl...Am3JEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 48% gewijzigd door R0181 op 12-07-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

R0181 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:25:
[...]
Klopt toch, op de site van Vattenfall is dit het tarief: € 1,285383 per m³ bij een 1 jarig contract.
https://www.vattenfall.nl...Am3JEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Ik zie het inderdaad, dan kunnen de andere grote energiebedrijven niet achter blijven lijkt me.

Overigens gaat de teruglever vergoeding bij Vattenfall per 1 augustus wel fors omlaag van 16 naar 7 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
tweaker2010 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:20:
[...]

Ik zie het inderdaad, dan kunnen de andere grote energiebedrijven niet achter blijven lijkt me.

Overigens gaat de teruglever vergoeding bij Vattenfall per 1 augustus wel fors omlaag van 16 naar 7 cent.
Mooi maar de winter en 2024 2025 geven hogere gastarieven. Daarom wordt nu de 1 jaar goedkoper en de 3 jaar duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik heb vandaag bericht gekregen dat ik na 1 jaar van mijn 3 jarige Shell Energy contact af kan omdat ze er mee gaan stoppen, ik krijg 600 euro wanneer ik voor 2 september over stap. Prima deal lijkt mij omdat ik €0,48 kWh (hoog) betaal kan het al snel goedkoper.

Qua opwek en verbruik ben ik niet echt representatief in vergelijking met Henk en Ingrid om het maar zo te zeggen. Ik wek met 44 panelen circa 13.000kWh p.j. op.
Periode maart 2022 t/m maart 2023:
Verbruik 8781kWh (4.683 Dal + 4.098 Normaal)
Teruglevering -10.032kWh (-3.037 Dal + -6.995 Normaal)
Hierbij inbegrepen zit:
Gasloze woning met L/W WP
1x Privé Auto Kia EV met 64kWhaccu circa 4700kWh p.j. thuis laden

Nou kwam ik afgelopen jaar maart 2022 tot maart 2023 onder de nul uit (-1200kWh). Ik verwacht dat dit het komende jaar niet gaat lukken omdat ik sinds 2 maanden een 2e Kia EV met 64kWh accu als dienstauto heb gekregen. Op dit moment laad ik deze veelvuldig thuis tegen vergoeding van mijn huidige hoog tarief. Afgelopen 30 dagen heeft deze 2e EV 568kWh thuis geladen. Best leuk met een overschot van 1200kWh op jaarbasis met de huidige salderingsregeling.

Volgens mij zou ik in potentie hier wel iets slims mee kunnen doen (bvb 's-nachts laden) echter is dit een dienstvoertuig met piket functie, hij komt standaard aan de lader wanneer ik thuis kom, full pull laden is een must omdat alles onder de 250km actieradius potentieel "gevaarlijk" is qua rijbereik en mijn inzet gebied. Uitstellen met laden tot daltarief is maar zeer beperkt mogelijk, af en toe op een vrijdag overdag laden zou kunnen bvb. Met de privé auto heb ik meer mogelijkheden om "slim te laden" die staat gemiddeld om de dag wel overdag thuis.

Ter info (en voor de beeldvorming):
Tijdens prio dienstritten is het vmax +40 met lichtbalk op het dak wat funest is voor verbruik, 24-25kWh/100km zie ik regelmatig voorbij komen als dag gemiddelde.

Iemand die hier gevoel bij heeft en mij van advies kan voorzien?
Volgens mij kan ik 3 kanten op:
  • Wederom een vast contract voor 1-3 jaar
  • Variabel contract
  • Dynamisch met per dag/week wisselende tarieven
Wat zou een slimme keuze volgens jullie zijn? Hoe gaat het in zijn werk met de vergoeding voor thuis laden wanneer je variabele tarieven hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 13-07-2023 00:30 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Appie Heijn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 00:24:
Wat zou een slimme keuze volgens jullie zijn? Hoe gaat het in zijn werk met de vergoeding voor thuis laden wanneer je variabele tarieven hebt?
Ik denk dat ik een jaarcontract zou doen bij de goedkoopste.
Of, als jij een aanzienlijk deel terugbetaald krijgt als vergoeding*, juist de duurste, want een deel van wat je verbruikt saldeer je nog weg. Dat krijg je mi vergoedt en wat je aan extra verbruik hebt door die auto.
(Dus het bedrag wat je krijgt voor je verbruik is betaald, ongeacht welk tarief. En het deel wat je zelf saldeert krijg je vergoed en dus is dan een hoger tarief aantrekkelijker.)

De reden waarom ik voor een jaar zou gaan is de opzegboete. Mocht je volgend jaar iets anders willen (bv vanwege andere auto en minder verbruik, meer teruglevering en naar een hogere TLV willen), zit je vast aan die boete.
Al zal die met voornamelijk salderen en een laag verbruik nou ook weer niet heel hoog zijn.

Variabel, en vooral dynamisch, lijkt me de moeite niet, als je een vergoeding krijgt ter hoogte van het tarief.

*Ik ga er dus van uit dat die vergoeding gelijk zal zijn aan je tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Appie Heijn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 00:24:
Dat zal je uiteindelijk toch zelf moeten bepalen naargelang de eigen situatie en de terugleververgoeding die op jou van toepassing is en de energiecontracten waaruit jij kan kiezen.

In mijn situatie (waarschijnlijk heel anders dan de jouwe => meer productie dan afname op jaarbasis, hogere terugleververgoeding bij een vast contract dan bij een dynamisch, hogere vaste kosten bij een dynamisch contract dan bij een contract van onbepaalde duur, vaste laadvergoeding onafhankelijk van de kost van het eigen energiecontract, mogelijkheid om ook buiten thuis kosteloos te laden, ........) is een contract van onbepaalde duur (met maandelijks variabele prijs) bij leverancier X (geen vaste kosten, relatief mooie verhouding tussen afnameprijs en terugleververgoeding) op jaarbasis veel voordeliger dan een dynamisch contract bij dezelfde leverancier (en zelfs dynamisch bij de leverancier met het meest voordelige contract).

Om maar te zeggen, er spelen zoveel parameters mee dat het resultaat voor ieder, afhankelijk hoeveel parameters er wel of niet meespelen, anders zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
Voor allen die steeds anderen waarschuwen dat de gasprijs alleen nog maar zal stijgen... Vandaag wederom gedaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpXEUhIRiiEWSgtWk7Dxwx4XJ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJ5tyiP3fk6CG2jAroMt2azM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
okijokii schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:24:
Voor allen die steeds anderen waarschuwen dat de gasprijs alleen nog maar zal stijgen... Vandaag wederom gedaald:

Klopt maar hoe hoog is de prijs rest van het jaar

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Deze prijs was ook niet voorspeld voor deze periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
okijokii schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Deze prijs was ook niet voorspeld voor deze periode
Zijn net bitcoins of aandelen en je weet nooit of je goed instapt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:39:
Hier ging de overstap naar Oxxio eigenlijk compleet vlekkeloos. Kreeg meteen de bevestiging binnen, kreeg een uurtje later de bevestiging binnen van Budget Energie dat mijn contract beëindigd werd en het contract is uiteindelijk afgelopen weekend in gegaan en ook daar kreeg ik netjes een mailtje van. Kon vanaf dat moment ook een account aanmaken voor de app en klaar.
Same here, afgelopen weekend heeft Oxxio stokje overgenomen van GC en dat ging ook soepel. Eindafrekening van GC ook al binnen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Oogje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Same here, afgelopen weekend heeft Oxxio stokje overgenomen van GC en dat ging ook soepel. Eindafrekening van GC ook al binnen.
Ben benieuwd
Start bij mij begin augustus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Zowel hier als in het aanbiedingen topic blijft maar de vraag terugkomen of een contract nemen (1 of 3 jaar) verstandig is, want de prijzen stijgen, dan dalen ze weer, en het blijft een jojo-effect. Ik ben van mening dat eenieder voor zichzelf een keuze moet en kan maken, waar hij/zij zich goed bij voelt. Je kunt immers ook niet bij elkaar in het huishoudboekje of portemonnee kijken.

Zo ook hier. Sinds afgelopen week is hier een 3-jarig Eneco contract ingegaan, alleen stroom voor een jaarverbruik van 1.200 kWh. €0,37 piek, €0,33 dal. We praten dan over €17 per maand, en voor mijzelf vind ik dat voor de komende 3 jaar een prima optie. Met het oog op einde saldering (ooit? Nooit? Wie zal het zeggen? Komen er halverwege september nog zonnepanelen bij voor ruwweg 2.200 kWh jaarlijkse opwek, waarmee we hier (met de wetenschap van nu) een negatieve rekening zullen gaan krijgen. Een EV is voorlopig nog niet van toepassing, wellicht wel nog een airco die dan mooi het overschot kan gebruiken.

Ja, als de prijzen flink dalen betaal ik “teveel” en anders zit ik gebakken. Maar ik heb vrede met de wetenschap dat het in de basis de komende 3 jaar hetzelfde zal zijn. Die “hoge” opzegboete ga ik niks mee doen, want op dit verbruik valt nagenoeg niets meer te verdienen, tenzij er een energie aanbieder komt in de komende 3 jaar die me €2 per opgewekte kWh geeft, en ook dat zie ik niet gebeuren :+ Of de stroomprijs moet plots losgekoppeld gaan worden van de gasprijs en door hernieuwbare bronnen richting €0 gaan, maar ook dat zie ik niet gauw gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
Hp68 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Zijn net bitcoins of aandelen en je weet nooit of je goed instapt
Precies, maar ik lees hier iedere keer hele stellige meningen van Tweakers die denken te weten wat de prijs gaat doen. Vandaar dat ik af en toe even een feitje probeer te droppen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
Dakillerbean schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:38:
Zowel hier als in het aanbiedingen topic blijft maar de vraag terugkomen of een contract nemen (1 of 3 jaar) verstandig is, want de prijzen stijgen, dan dalen ze weer, en het blijft een jojo-effect. Ik ben van mening dat eenieder voor zichzelf een keuze moet en kan maken, waar hij/zij zich goed bij voelt. Je kunt immers ook niet bij elkaar in het huishoudboekje of portemonnee kijken.

Zo ook hier. Sinds afgelopen week is hier een 3-jarig Eneco contract ingegaan, alleen stroom voor een jaarverbruik van 1.200 kWh. €0,37 piek, €0,33 dal. We praten dan over €17 per maand, en voor mijzelf vind ik dat voor de komende 3 jaar een prima optie. Met het oog op einde saldering (ooit? Nooit? Wie zal het zeggen? Komen er halverwege september nog zonnepanelen bij voor ruwweg 2.200 kWh jaarlijkse opwek, waarmee we hier (met de wetenschap van nu) een negatieve rekening zullen gaan krijgen. Een EV is voorlopig nog niet van toepassing, wellicht wel nog een airco die dan mooi het overschot kan gebruiken.

Ja, als de prijzen flink dalen betaal ik “teveel” en anders zit ik gebakken. Maar ik heb vrede met de wetenschap dat het in de basis de komende 3 jaar hetzelfde zal zijn. Die “hoge” opzegboete ga ik niks mee doen, want op dit verbruik valt nagenoeg niets meer te verdienen, tenzij er een energie aanbieder komt in de komende 3 jaar die me €2 per opgewekte kWh geeft, en ook dat zie ik niet gebeuren :+ Of de stroomprijs moet plots losgekoppeld gaan worden van de gasprijs en door hernieuwbare bronnen richting €0 gaan, maar ook dat zie ik niet gauw gebeuren.
Je bent helemaal gasloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
okijokii schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:57:
[...]
Precies, maar ik lees hier iedere keer hele stellige meningen van Tweakers die denken te weten wat de prijs gaat doen. Vandaar dat ik af en toe even een feitje probeer te droppen...
Andersom toch ook, dat er meningen zijn (hoop?) dat de gasprijs gaat dalen en de tarieven van voor de oorlog weer terug gaan komen? Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, de 1 wacht af en de ander heeft gemoedsrust gekocht met een vast 1 of meerjarig contract.
Ik ben ook 1 van diegenen die voor een vast contract heeft gekozen, geeft mij 3 jaar de zekerheid van betaalbare tarieven (Oxxio €1,22m3) en met mijn verbruik maakt het op jaarbasis niet veel uit wanneer de gasprijs nog eens €0,10 zou dalen.
Ik ben er blij mee en die dynamische tarieven voor een bodemprijs voor gas zeggen helemaal niets momenteel, wanneer je amper gas verbruikt, maar eens kijken hoe de tarieven zich ontwikkelen wanneer het stookseizoen begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dakillerbean schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:38:
Volledig eens met deze filosofie.
En vanwege deze filosofie heb ik sinds 2002 een variabel contract en ga dat nog een tijdje zo houden. :)
Wel volkomen gasloos en sinds begin dit jaar nog maar 125 kWh elektriciteit van het net afgenomen tegen een all in prijs schommelend tussen 25 en 28 cent/kWh (geen piek noch daltarief).
De jaarlijkse netafname zal dus ergens rond de 300 kWh uitkomen.

Elektriciteitsprijs is hier trouwens al jaren (deels) losgekoppeld van de gasprijs (groen contract met eigen productie vanwege de leverancier). De naakte stroomprijs komt trouwens al regelmatig tegen de nul en daaronder.

Mijn zekerheid en gemoedsrust zit in het feit dat ik het net al meer dan tien jaar niet echt meer nodig heb. :)

[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 13-07-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
R0181 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Andersom toch ook, dat er meningen zijn (hoop?) dat de gasprijs gaat dalen en de tarieven van voor de oorlog weer terug gaan komen? Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, de 1 wacht af en de ander heeft gemoedsrust gekocht met een vast 1 of meerjarig contract.
Ik ben ook 1 van diegenen die voor een vast contract heeft gekozen, geeft mij 3 jaar de zekerheid van betaalbare tarieven (Oxxio €1,22m3) en met mijn verbruik maakt het op jaarbasis niet veel uit wanneer de gasprijs nog eens €0,10 zou dalen.
Ik ben er blij mee en die dynamische tarieven voor een bodemprijs voor gas zeggen helemaal niets momenteel, wanneer je amper gas verbruikt, maar eens kijken hoe de tarieven zich ontwikkelen wanneer het stookseizoen begint.
Jazeker, andersom net zo goed. Beide gaat helemaal nergens over. We weten het niet, mocht je een goed gevoel hebben bij je contract is dat toch prima. Persoonlijk verbruik ik als het goed is bijna geen gas meer vanaf nu (hybride warmtepomp), maar wil het wel graag bij de feiten houden en niet de waarzeggers die denken te weten dat het nooit meer zo laag zal worden als in juni. Dat gaat echt nergens over, vandaar mijn reactie af en toe dat de prijs niet alleen maar stijgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vraagje over de bedenktijd.

Stel ik sluit vandaag een contract af… heb ik dan tot en met vrijdag 28 juli bedenktijd? Of telt vandaag als dag 1 en dus tot en met 27 juli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Uniciteit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:44:
Vraagje over de bedenktijd.

Stel ik sluit vandaag een contract af… heb ik dan tot en met vrijdag 28 juli bedenktijd? Of telt vandaag als dag 1 en dus tot en met 27 juli?
Tot en met 28 juli. Zie kopje '2. Duur van de bedenktijd' op deze uitleg van de ACM. In de tabel staat ook een regel specifiek over energie.

Vandaag aanvragen wil ook niet per se zeggen dat je laatste bedenkdag de 28e wordt, het kan ook nog later worden. De 14 dagen starten pas op het moment dat jij je leveringsovereenkomst hebt ontvangen en dat kan soms nog wel 1 of 2 dagen duren. Zeker zo voor het weekend lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Melkunie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:54:
[...]

Tot en met 28 juli. Zie kopje '2. Duur van de bedenktijd' op deze uitleg van de ACM. In de tabel staat ook een regel specifiek over energie.

Vandaag aanvragen wil ook niet per se zeggen dat je laatste bedenkdag de 28e wordt, het kan ook nog later worden. De 14 dagen starten pas op het moment dat jij je leveringsovereenkomst hebt ontvangen en dat kan soms nog wel 1 of 2 dagen duren. Zeker zo voor het weekend lijkt me :)
Thx! Goed antwoord, mooie bron en heldere tabel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 21:24
Interessante voorspellingen voor de gasmarkt

https://fd.nl/financiele-...asprijzen-halveren-tot-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Het zou beter zijn wanneer het woord kan zou worden vervangen door doet.
Nu blijft het een onzekere voorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 21:24
R0181 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:48:
[...]

De scenarios in het artikel geven wel ideeën voor wat het kan worden. Zeker weet je het nooit, maar als je nog wacht op lagere tarieven dan is de kans zeker aanwezig dat die nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
[...]

Het is een onzekere markt, daarom is kan het beste woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
[...]

Maar voor de pessimisten, ook een kan... Maar of dit helemaal objectief is....

https://www.energievergel...0-euro-bij-strenge-winter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
okijokii schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:01:
[...]

Maar voor de pessimisten, ook een kan... Maar of dit helemaal objectief is....

https://www.energievergel...0-euro-bij-strenge-winter
Dat bedoel ik, alles kan, maar niets is zeker, het blijft glazen bollen werk. ;)
Pagina: 1 ... 92 ... 154 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden