Lever jij ook kwh's per kilo? Anders kom ik even langs met een aanhangertje
Zit nu met Eneco in discussie, blijkbaar pakken ze niet 'contract jaar', maar 'afgelopen' jaar.
Ter illustratie wat ik met gas heb gedaan:
Van ene jaar naar andere jaar duidelijk te zien, gas bijna ~90% verlaagd, electra gaat wel dubbel, maar per saldo moet het wel een win/win zijn. Toch wordt mijn voorschot 'advies' berekend op basis van die oude 'zware' maanden en nu tegen natuurlijk huidige prijzen (~3.30). Dus advies is nu,
Daarom is de kans groot dat je een bedrag tussen € 1225 en € 1300 moet bijbetalen op je jaarnota.
Huidig € 344 Advies € 649
De fuck..

(ja, die 344 heb ik bewust hoog gezet, omdat er toen ook al met oude gasverbruik werd gerekend, wist ik dat ik meer dan genoeg 'buffer' zou hebben mocht het verder omhoog gaan.)
Ik dacht er eerder nog over, we moeten naar 'energiepunten' gaan. 3 punt voor 1 m3, 1 punt voor kwh. Het is toch van de zotte dat ik bijna 1000m3 onder 'het gemiddelde' verbruik zit, maar omdat dit puur gecompenseerd is door kwh, moet ik boven die 2400kwh de hoofdprijs gaan betalen. Laat mij die 1000m3 dan compenseren door 3000kwh (of welke warmtefactor je wil gebruiken) tegen plafondprijs te doen, nog steeds geen fijn nieuws (want raar genoeg, kwh prijs heeft ook de 4x pijs bereikt van krap 1,5 jaar geleden), maar daar valt in ieder geval nog iets tegen te doen.
[
Voor 27% gewijzigd door
SinergyX op 22-09-2022 11:15
]