Toon posts:

De energierekening - kroegtopic

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
Draconian schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:57:
[...]

In zit in hetzelfde hoofdstuk. Ik had 3 jaar vast bij Eneco en deze loopt eind juni 2023 af. Dus ik heb totaal geen last gehad van de hoge prijzen. Maar moet ik nu verlengen of pas in juni?
Hoofdpijn dit hoofdstuk :D
Oxxio gebeld zojuist en die kunnen maar tot 2 maanden vooruit plannen. Dus nu 2 mei, kunnen ze plannen tot een uiterlijke ingangsdatum van 2 juli. Ik neig ernaar om dat maar te accepteren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 22:00
Ik zou willen overstappen van Budget Energie naar een jaarcontract van Oxxio. Oxxio heeft echter een opzegtermijn van 30 dagen. Dat zou betekenen dat mijn levering bij oxxio pas rond 1 of 2 juni in kan gaan. Heeft dit consequenties voor de opzegvergoeding die ik Oxxio verschuldigd zou zijn als ik tussentijds wil overstappen of betaal ik als ik nu afsluit gewoon de 50 euro boete? Aangezien 1 juni er nieuwe regels omtrent overstapboetes zijn (al is nog niet duidelijk wat het nou precies wordt geloof ik?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 22:12
Flipswix schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:30:
Ik zou willen overstappen van Budget Energie naar een jaarcontract van Oxxio. Oxxio heeft echter een opzegtermijn van 30 dagen. Dat zou betekenen dat mijn levering bij oxxio pas rond 1 of 2 juni in kan gaan. Heeft dit consequenties voor de opzegvergoeding die ik Oxxio verschuldigd zou zijn als ik tussentijds wil overstappen of betaal ik als ik nu afsluit gewoon de 50 euro boete? Aangezien 1 juni er nieuwe regels omtrent overstapboetes zijn (al is nog niet duidelijk wat het nou precies wordt geloof ik?)
Je contract is van voor 1 juni dus gelden de oude regels.

Ze kunnen niet je contract aanpassen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 08:56
Flipswix schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:30:
Overstappen doe ik niet. Ik blijf bij Eneco want tientjeswerk is niet de moeite. Ik heb 20 zonnepanelen dus stroom kost me 0 euro. Het gaat dan alleen om gas van 600 m3 per jaar. Alleen verwarmen in de winter op gas. Voor tapwater heb ik een warmtepompboiler op zolder staan.

Het scheelt maar 10 euro in de maand bij andere aanbieders zoals Frank Energie. Voor dat tientje ga ik niet overstappen. Bel nog wel een keer met Eneco voor dezelfde deal.

Wel snel handelen deze maand denk. Prijs is weer in daling
https://www.deaandeelhoud...mende-tijd-verder-omlaag/

[Voor 6% gewijzigd door Draconian op 03-05-2023 10:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:23
Gasprijzen dalen als verwacht verder. Zeker met de moeilijkheden die de Russen hebben, de alternatieven die er zijn en vooral de verwachte recessie 2e helft van het jaar zou ik nu niet een 3 jarig contract afsluiten. Ik verwacht dat veel partijen daarmee gaan komen om deze prijzen vast te zetten. Maar dit is geen advies uiteraard, meer glazen bol werk 🤣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
Bah wat is Engie toch een vervelende partij geworden. Ik wil weten welke tarieven ik krijg als ik mijn variabele contract omzet naar 1 jaar vast.

Via de website en MijnEngie valt er niets te zien als aanbod. Helaas stuurt de online chat je naar de telefonisch supportdesk. En aan de telefoon hang ik nu voor de derde dag op rij voor 25 min in de wacht. Daarna moet ik weer een vergadering in en moet ik weer ophangen.

Gisteravond dacht ik avonds te bellen. Nou niet he, na 17:00 is er geen servicedesk meer.

Ik denk dat ik op basis hiervan al weet dat ik hier weg wil. :( :(

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidrrr
Het is sowieso kansloos dat je niet heel simpel online je contract kan aanpassen maar dat eerst een oud contract moet worden beëindigd en dat je een soort van als nieuwe klant binnenkomt etc. Ik weet niet zo goed wat de reden is voor zoveel onnodig gedoe. Net als al die verschillende verhalen over omzetten. Ik heb pas 20 minuten aan de lijn gezeten met iemand die alles moest navragen maar tijdens het gesprek nog kreeg ik een contract door met mijn huidige klantnummer etc. En later lees je dan weer zoveel verhalen van mensen bij wie dat niet lukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JobOv
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 23:27
Ik verhuis over 1 maand naar een nieuw huis waar ik voor het eerst zelf een energiecontract moet afsluiten. Nu vroeg ik me af of het prijsplafond voor mij dan naar rato van de maanden in het jaar wordt berekend aan het eind van het jaar, of dat ik het volledige prijsplafond mag verbruiken in een half jaar. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31
@JobOv Naar ratio, omdat de leverancier het energieplafond toepast op de maanden dat je een overeenkomst hebt lopen. De leverancier heeft geen inzage of jij eventueel bij een andere leverancier reeds het prijsplafond (deels) hebt gebruikt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41
Ik zit voor de gein even te kijken wat de huidige tarieven zijn voor nieuwe aansluitingen bij Vattenfall:

E: € 0,378355 per kWh enkel
G: € 1,331242 per m³

Dit terwijl ze per april voor bestaande aansluitingen de volgende tarieven hanteren:
E: € 0,480721 per kWh enkel
G: € 1,83073 per m³

Opzeggen en opnieuw klant worden dan maar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjmeijer1986
  • Laatst online: 02-06 20:07
GAEvakYD schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:02:
Bah wat is Engie toch een vervelende partij geworden. Ik wil weten welke tarieven ik krijg als ik mijn variabele contract omzet naar 1 jaar vast.

Via de website en MijnEngie valt er niets te zien als aanbod. Helaas stuurt de online chat je naar de telefonisch supportdesk. En aan de telefoon hang ik nu voor de derde dag op rij voor 25 min in de wacht. Daarna moet ik weer een vergadering in en moet ik weer ophangen.

Gisteravond dacht ik avonds te bellen. Nou niet he, na 17:00 is er geen servicedesk meer.

Ik denk dat ik op basis hiervan al weet dat ik hier weg wil. :( :(
Ik zat met hetzelfde, ik krijg alleen maar een voorgesteld voorschot per maand maar geen energieprijzen per kWh.

Daarom een beetje gegoogled en wie zoekt die vindt vaak wel iets ;)

https://www.engie.be/nl/e...-gas/prijzen-voorwaarden/

TL;DR:

Elektriciteit:

Easy variabel: 18,2 cent/kWh afname, 8,13 cent injectie
Easy fixed: 15,75 cent/kWh afname, 7,80 cent injectie

Gebaseerd op enkelvoudig tarief.

Gas:

Easy variabel: 5,877 cent / kWh
Easy fixed: 8,555 cent / kWh

[Voor 10% gewijzigd door wjmeijer1986 op 03-05-2023 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Lassy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:02:
Ik zit voor de gein even te kijken wat de huidige tarieven zijn voor nieuwe aansluitingen bij Vattenfall:

Dit terwijl ze per april voor bestaande aansluitingen de volgende tarieven hanteren:

Daar heeft iedereen last van met een variabel contract, alleen overstappen helpt. Opzeggen en opnieuw klant worden kan volgens mij niet eens... ik betaal bij Engie zelfs nog 2,57 euro per m3. Alleen het prijsplafond maakt het nog enigszins betaalbaar.
Ik mag hopen dat de prijs vanaf 1 juli wel significant lager wordt, anders wordt het idd overstappen.

[Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 03-05-2023 15:22]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:54

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Niet verwacht toch aangenaam verrast.

We zaten bij Budget Energie afgelopen jaar.
Ons jaarverbruik ca 1300m3 gas, en 3.5k kw

8 feb '22, 21 panelen a 360 watt in een oost west opstelling laten leggen en hier gebruik gemaakt van de stimuleringslening van de provincie. Met de gedachte dat door te salderen ik de hoge gasprijs kon compenseren en extra af kan lossen op de lening.

Gisteren viel de eindafrekening in de bus van een jaar Budget Energie net voor de energieprijzen echt door het dak gingen.

We krijgen op het gas voorschot 385 eu terug, en op het stroomvoorschot 1400 eu terug. Al met al per saldo dus niets aan voorschot/dan wel energie betaald over de afgelopen 12 maanden.

Erg blij mee. We zitten nu bij Tibber voor de stroom, daar hebben we in maart al 40 eu van teruggekregen en april/mei zal wel rond de 80/120 zitten. En voor gas zitten we nu bij de ANWB.

Zonnige groet! :)

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23
Davidrrr schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:43:
Gasprijzen dalen als verwacht verder.
Maw, Essent is net 7 cent met gas omhoog gegaan (1,36 naar 1,43) voor een jaar contract, de 3 jarige contracten wordt niet meer aangeboden. Waaruit maak je op dat het goedkoper wordt.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

JJmac schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Maw, Essent is net 7 cent met gas omhoog gegaan (1,36 naar 1,43) voor een jaar contract, de 3 jarige contracten wordt niet meer aangeboden. Waaruit maak je op dat het goedkoper wordt.
De TTF beurs... in principe staat de gasprijs al een tijdje onder de 1 euro per m3 (incl btw/ode). Zelfs als je de winterprijzen (1,20 euro per m3) meeneemt kom je op ca. 1,10 euro per m3 uit. De leveranciers nemen nu gewoon meer risico opslag (winst..) mee :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lassy
ArcticWolf schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Daar heeft iedereen last van met een variabel contract, alleen overstappen helpt. Opzeggen en opnieuw klant worden kan volgens mij niet eens... ik betaal bij Engie zelfs nog 2,57 euro per m3. Alleen het prijsplafond maakt het nog enigszins betaalbaar.
Ik mag hopen dat de prijs vanaf 1 juli wel significant lager wordt, anders wordt het idd overstappen.
Na contact met Vattenfall gaan ze mij toch omzetten naar de nieuwe tarieven. Dat valt dan toch weer mee…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OpaDus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-06 21:17
Lassy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Na contact met Vattenfall gaan ze mij toch omzetten naar de nieuwe tarieven. Dat valt dan toch weer mee…
Wat een discriminatie...... :(
Laat ze gewoon AL hun afnemers naar de nieuwe tarieven overzetten zonder dat deze er (net als jij) om moeten vragen! >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
OpaDus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Wat een discriminatie...... :(
Laat ze gewoon AL hun afnemers naar de nieuwe tarieven overzetten zonder dat deze er (net als jij) om moeten vragen! >:)
Dat had ik ook aangegeven in mijn bericht aan Vattenfall:
Gaat Vattenfall dit ook aan alle andere klanten aanbieden? Dat zou wel zo netjes zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:46
Lassy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Heb je gebeld?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lassy
Nee, via whatsapp. In eerste instantie krijg je een irritante bot waarmee je geen steek verder komt. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik mijn contract wilde beëindigen en bij toverslag kreeg ik plots toch direct contact met een medewerker >:)

Het antwoord van Vattenfall waarop ik verder maar niet ben ingegaan:
Vooralsnog wordt het niet proactief aangeboden. In jouw geval ben je inderdaad voordeliger uit met de huidige instaptarieven. Maar omdat instaptarieven dagelijks kunnen veranderen (uiteraard niet wanneer het eenmaal is afgesloten), kan de situatie ook anders zijn als iemand eenzelfde contract wilt hebben op een later moment.
Als ik hier (en in het aanbiedingen topic) terug lees staan de betreffende tarieven al een tijdje op hun site...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31
De scherpe tarieven zijn om klanten te werven. Welke motivatie heeft Vattenvall om de bestaande klanten de scherpe tarieven te bieden? Zeker door het prijsplafond zijn de slapers nog dieper in slaap gesust en het kost praktisch niets om ze te behouden en ze zijn uitermate goed voor de winst van het bedrijf. Af en toe ontwaakt een slaper en in het beste geval klaagt deze bij de klantenservice en krijgt dan het scherpe tarief, blije klant, iets minder winstmarge voor weinig moeite en met een beetje mazzel sukkelt de klant weer in slaap en in het slechte geval gaat de klant naar de concurrent, maar goed zo lang de uittocht beperkt is en er voldoende nieuwe aanwas is, zal Vattenvall vast blijven houden aan deze succesvolle strategie. Overigens staat Vattenvall hier niet alleen in en als je breder kijkt naar andere sectoren zie je het zelfde verhaal.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55

Metalfreak

Hoije woh!

Eind mei krijg ik mijn jaarafrekening van Budget Energie, met variabele tarieven, maar nu zie ik op de site van Budget Energie een verlengaanbod staan met wederom variabele tarieven. Als je dit accepteert leg je je weer voor een jaar vast, maar what's in it for me??? Voor nieuwe klanten bieden ze wel vaste tarieven aan voor een jaar, iemand enig idee waarom iemand dan in godsnaam een jaarcontract met variabele tarieven zou afsluiten? Of zie ik hierbij iets over het hoofd? (overigens houden ze in hun schatting voor het jaarverbruik ook geen rekening met de overcapaciteit en teruglevering van mijn zonnepanelen)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• GAEvakYD
Metalfreak schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:16:
Eind mei krijg ik mijn jaarafrekening van Budget Energie, met variabele tarieven, maar nu zie ik op de site van Budget Energie een verlengaanbod staan met wederom variabele tarieven. Als je dit accepteert leg je je weer voor een jaar vast, maar what's in it for me??? Voor nieuwe klanten bieden ze wel vaste tarieven aan voor een jaar, iemand enig idee waarom iemand dan in godsnaam een jaarcontract met variabele tarieven zou afsluiten? Of zie ik hierbij iets over het hoofd? (overigens houden ze in hun schatting voor het jaarverbruik ook geen rekening met de overcapaciteit en teruglevering van mijn zonnepanelen)
Dit klinkt alsof er iets niet klopt. Een variabel contract met variabele tarieven, maar wel een jaar vast zitten. Dat kan niet kloppen. Is het niet zo dat je jou variabele contract gewoon verlengen naar een nieuw variabel contract. Als dat waar is kun je dus ten alle tijden gewoon weg naar een andere partij. Als je toch graag bij Budget Energie wil bijven op een 1 jaar vast contract, dan zou ik proberen met ze in contact te komen.

• Metalfreak
  • Laatst online: 10:55

Metalfreak

Hoije woh!

GAEvakYD schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Dit klinkt alsof er iets niet klopt. Een variabel contract met variabele tarieven, maar wel een jaar vast zitten. Dat kan niet kloppen. Is het niet zo dat je jou variabele contract gewoon verlengen naar een nieuw variabel contract. Als dat waar is kun je dus ten alle tijden gewoon weg naar een andere partij. Als je toch graag bij Budget Energie wil bijven op een 1 jaar vast contract, dan zou ik proberen met ze in contact te komen.
Ja, maar waarom moet ik dan via de site apart met de voorwaarden akkoord gaan. Variabel is het nu al, dus zou het anders ook gewoon stilzwijgend verlengd worden. Dat ik die keuzeoptie al heb vind ik dan ook een beetje vreemd.

In principe kan ik nu al overstappen, maar het overzicht bij Budget Energie van mijn verbruik is zo onoverzichtelijk dat ik maar even wacht op de eindafrekening zodat ik wat reële cijfers kan invoeren in een prijsvergelijker. In de eindafrekening kunnen ze het ineens wel overzichtelijk weergeven.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 21:30
loewie1984 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:47:

8 feb '22, 21 panelen a 360 watt in een oost west opstelling laten leggen en hier gebruik gemaakt van de stimuleringslening van de provincie. Met de gedachte dat door te salderen ik de hoge gasprijs kon compenseren en extra af kan lossen op de lening.

Erg blij mee. We zitten nu bij Tibber voor de stroom, daar hebben we in maart al 40 eu van teruggekregen en april/mei zal wel rond de 80/120 zitten. En voor gas zitten we nu bij de ANWB.

Zonnige groet! :)
Waarom ben je zo blij met dynamische stroomtarieven als je zonnepanelen hebt? Je levert nu ook terug tegen dynamische (en soms zelfs negatieve) tarieven. En je kunt niet optimaal gebruik maken van de salderingsregeling.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:56
Beetje verwarrend om prijzen in België hier te posten, althans, vziw hebben we het over Engie NL ?

• wjmeijer1986
  • Laatst online: 02-06 20:07
Peet-je schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Beetje verwarrend om prijzen in België hier te posten, althans, vziw hebben we het over Engie NL ?
Je m'excuse, niet gehinderd door enige kennis van de Nederlandse markt dacht ik dat Engie zich enkel in België bevond 7(8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazzHead
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:27
Metalfreak schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Ja, maar waarom moet ik dan via de site apart met de voorwaarden akkoord gaan. Variabel is het nu al, dus zou het anders ook gewoon stilzwijgend verlengd worden. Dat ik die keuzeoptie al heb vind ik dan ook een beetje vreemd.

In principe kan ik nu al overstappen, maar het overzicht bij Budget Energie van mijn verbruik is zo onoverzichtelijk dat ik maar even wacht op de eindafrekening zodat ik wat reële cijfers kan invoeren in een prijsvergelijker. In de eindafrekening kunnen ze het ineens wel overzichtelijk weergeven.
Hmmm. Ik ben momenteel in geschil met Budget Energie over de leveringsovereenkomst en voorwaarden, specified de verlaging van de terugleververgoeding. De voorwaarden hebben ze recentelijk aangepast zodat ze alles mogen doen met tarieven en terugleververgoeding. Zodra je dan die nieuwe voorwaarden accepteerd krijg je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe leveringsovereenkomst en zit je eraan vast. Dat zou het enige zijn wat er voordelig aan kan zijn van variabel naar variabel, voor Budget Energie dan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peet-je
wjmeijer1986 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Je m'excuse, niet gehinderd door enige kennis van de Nederlandse markt dacht ik dat Engie zich enkel in België bevond 7(8)7
Accepté :*)

We zijn het niet echt gewend dat hier veel Belgische tarieven worden geplaatst.
Maar gezien het feit dat er geen Tweakers specifiek voor België bestaat, zijn her en der meer landgenoten van u aanwezig. Begrijpelijk, want er zijn meer mensen met de materie bezig dan alleen "den Ollanders".

U bent van harte welkom hoor, maar mag ik u verzoeken in relevante commentaren dit aan ons mee te geven? Er zijn toch wel wat verschillen tussen beide landen nl. en we waren hier toevallig net heel veel met Engie NL bezig.
(Eenzelfde verzoek heb ik recent bij @IvoB2 neergelegd, die sindsdien geregeld met de Belgische vlag zwaait.
Haha. Chapeau!)

[Voor 3% gewijzigd door Peet-je op 05-05-2023 00:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
Lassy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:31:
[...]

Nee, via whatsapp. In eerste instantie krijg je een irritante bot waarmee je geen steek verder komt. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik mijn contract wilde beëindigen en bij toverslag kreeg ik plots toch direct contact met een medewerker >:)

Het antwoord van Vattenfall waarop ik verder maar niet ben ingegaan:

[...]

Als ik hier (en in het aanbiedingen topic) terug lees staan de betreffende tarieven al een tijdje op hun site...
Ik krijg het niet voor elkaar ook niet als ik aangeef over te willen stappen. Dat kan ik niet waarmaken krijg ik terug als antwoord.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
Cobb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar ook niet als ik aangeef over te willen stappen. Dat kan ik niet waarmaken krijg ik terug als antwoord.
Via Whatsapp? Toen ik letterlijk vroeg: "Kan ik mijn contract opzeggen?" kreeg ik uiteindelijk een medewerker te spreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
Lassy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Via Whatsapp? Toen ik letterlijk vroeg: "Kan ik mijn contract opzeggen?" kreeg ik uiteindelijk een medewerker te spreken.
Ja ik krijg iemand te spreken die zegt dat het niet kan. En deze persoon blijft bij dat standpunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
Cobb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Ja ik krijg iemand te spreken die zegt dat het niet kan. En deze persoon blijft bij dat standpunt.
Dat zou echt lullig zijn.

Dit was mijn vraag:
Dit zijn de huidige tarieven die jullie voor nieuwe klanten hanteren

Dit terwijl per april voor bestaande aansluitingen de volgende tarieven hanteren:

Hoe kan ik gebruik maken van de lagere tarieven? Opzeggen en nieuw contract aangaan?
Dit was het antwoord:
Ik kan je voor deze tarieven aanmelden met inachtneming van 30 dagen opzegtermijn voor je huidige contract.
Ik zou het gewoon nog een keer proberen, het ligt er net aan wie je treft denk ik...

[Voor 5% gewijzigd door Lassy op 05-05-2023 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
@Lassy

Ik krijg dit bericht als afsluiter

"Ik vind het ook jammer dat we er niet uit zijn gekomen. Ondanks dat wens ik je veel geluk bij de nieuwe leverancier en hopelijk treffen we elkaar in de toekomst weer eens."

Ugh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIY
  • Laatst online: 04-06 23:40
Lassy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:22:
Ik zou het gewoon nog een keer proberen, het ligt er net aan wie je treft denk ik...
Bij mij werd aangegeven dat de tarieven bij dit product voor nieuwe klanten dagelijks aangepast kunnen worden. De nieuwe voorwaarden laten daar ook ruimte voor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cobb
DIY schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:37:
[...]

Bij mij werd aangegeven dat de tarieven bij dit product voor nieuwe klanten dagelijks aangepast kunnen worden. De nieuwe voorwaarden laten daar ook ruimte voor.
Dus jouw is het ook niet gelukt?

Pfff de aanhouder wint. Ik krijg nu bericht dat ze mij toch een aanbod gaan sturen voor het lagere tarief .

[Voor 15% gewijzigd door Cobb op 05-05-2023 19:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIY
Cobb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:21:
Dus jouw is het ook niet gelukt?

Pfff de aanhouder wint. Ik krijg nu bericht dat ze mij toch een aanbod gaan sturen voor het lagere tarief .
(Nog) niet doorgezet omdat ik eerst de voorwaarden goed wilde bekijken. Ben benieuwd naar het aanbod en de voorwaarden die jij krijgt en de dan vooral de terugleververgoeding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cobb
DIY schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:05:
[...]

(Nog) niet doorgezet omdat ik eerst de voorwaarden goed wilde bekijken. Ben benieuwd naar het aanbod en de voorwaarden die jij krijgt en de dan vooral de terugleververgoeding.
0,168

Maar goed het is een variabel contract (en dus opzegbaar met een maand opzegtermijn). Dit geeft mij even tijd om een maand of twee af te wachten of er nog eentje met een goed c=vast (gas) tarief komt voor een jaar.

[Voor 26% gewijzigd door Cobb op 05-05-2023 23:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 14:50
Ik heb zijn afrekening gehad voor energieverbruik periode 05-2022 t/m 04-2023

Verbruik stroom: -277 kWh (3101-3378)
Verbruik gas: 1297 m3

Totale kosten betaald aan Eneco, € 942,57
Daar kan nog vanaf 2 x € 190,00

Houden wij over € 562,57

Dat is per maand € 46,88 _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:53
Het kabinet is al bezig met de opvolger van het prijsplafond?

"Het kabinetsplan voor een nieuwe
verbruiksgrens voor aardgas om zo het
gasverbruik af te remmen,kan rekenen op
steun en kritiek.In die maatregel komt
er een verbruiksgrens bij mogelijk 800
kuub.Wie boven dat plafond komt,betaalt
meer belasting.

Milieu Centraal,Vereniging Eigen Huis
en organisaties voor energieloketten
bij gemeenten vrezen dat mensen met de
laagste inkomens in de problemen kunnen
komen door de maatregel.Een deel van
hen woont in slecht geïsoleerde huizen.

Wel wordt verwacht dat het plan zal
leiden tot minder gasverbruik en meer
interesse in verduurzaming."

(NOS Teletekst P105)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:48
squaddie schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:20:
De scherpe tarieven zijn om klanten te werven. Welke motivatie heeft Vattenvall om de bestaande klanten de scherpe tarieven te bieden? Zeker door het prijsplafond zijn de slapers nog dieper in slaap gesust en het kost praktisch niets om ze te behouden en ze zijn uitermate goed voor de winst van het bedrijf. Af en toe ontwaakt een slaper en in het beste geval klaagt deze bij de klantenservice en krijgt dan het scherpe tarief, blije klant, iets minder winstmarge voor weinig moeite en met een beetje mazzel sukkelt de klant weer in slaap en in het slechte geval gaat de klant naar de concurrent, maar goed zo lang de uittocht beperkt is en er voldoende nieuwe aanwas is, zal Vattenvall vast blijven houden aan deze succesvolle strategie. Overigens staat Vattenvall hier niet alleen in en als je breder kijkt naar andere sectoren zie je het zelfde verhaal.
In het verleden rekende Vattenval juist hogere tarieven voor nieuwe klanten met als argument dat zij voor nieuwe klanten nog geen energie hadden ingekocht. Dus of ze liegen in jouw geval, of in de situatie die ik schets. Either way, het is gewoon puur bedrog en legale roof. Al hun medewerkers lijken er ook op getraind om slinkse en stompzinnige antwoorden te geven. Ik ben mede om dit soort gedrag bij die roversbende weggegaan.

[Voor 0% gewijzigd door Proton_ op 07-05-2023 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
@icall5s zodra mijn zonnepanelen de dure maanden hebben volledig hebben teruggeleverd, naar verwachting eind deze maand ga ik ook weg bij vattenfall. Ik kom er ook niet zomaar meer bij terug, of ze moeten een bijzonder goed tarief hebben met goede voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

R0181 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:27:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

R0181 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:27:

"Het kabinetsplan voor een nieuwe
verbruiksgrens voor aardgas om zo het
gasverbruik af te remmen,kan rekenen op
steun en kritiek.In die maatregel komt
er een verbruiksgrens bij mogelijk 800
kuub.Wie boven dat plafond komt,betaalt
meer belasting.

Milieu Centraal,Vereniging Eigen Huis
en organisaties voor energieloketten
bij gemeenten vrezen dat mensen met de
laagste inkomens in de problemen kunnen
komen door de maatregel.Een deel van
hen woont in slecht geïsoleerde huizen.

Wel wordt verwacht dat het plan zal
leiden tot minder gasverbruik en meer
interesse in verduurzaming."

(NOS Teletekst P105)
Alweer nieuws van 25 april ;)

Maar opzich snap ik de insteek hier wel van in, het zou mij wel stimuleren om stapsgewijs in betere isolatie maatregelen te investeren. Ipv dat je hard wordt gedwongen om naar een warmtepomp over te stappen (wat voor mij nooit rendabel gaat zijn qua investeringskosten).

Ik zit nu op +-850m3 gas per jaar en wil dat terugbrengen naar ~500m3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:58
ComPeter schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:08:
Ik heb zijn afrekening gehad voor energieverbruik periode 05-2022 t/m 04-2023

Verbruik stroom: -277 kWh (3101-3378)
Verbruik gas: 1297 m3

Totale kosten betaald aan Eneco, € 942,57
Daar kan nog vanaf 2 x € 190,00

Houden wij over € 562,57

Dat is per maand € 46,88 _/-\o_
Wat is precies je punt? Of gewoon blij mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0181
  • Laatst online: 00:53
ArcticWolf schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:58:
[...]
Alweer nieuws van 25 april ;)
Klopt, toen was ik op vakantie en kwam afgelopen vrijdag pas terug. Had er tijdens mijn vakantie niets van mee gekregen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Hoe kan Essent een paar honderd KwH per maand voor teruglevering laag noteren? Laag tarief loopt dacht ik van 23:00 uur tot 7:00 uur en daarbinnen wordt slechts een minieme hoeveelheid stroom opgewekt door zonnepanelen.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kareem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:09:
Hoe kan Essent een paar honderd KwH per maand voor teruglevering laag noteren? Laag tarief loopt dacht ik van 23:00 uur tot 7:00 uur en daarbinnen wordt slechts een minieme hoeveelheid stroom opgewekt door zonnepanelen.
Weekend- en feestdagen zijn ook laagtarief ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 20:14
MisteRMeesteR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Weekend- en feestdagen zijn ook laagtarief ;)
Nooit geweten, waarvoor dank!

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:56

JDx

Ben ik ^

Bij Eneco hadden ze bij mij 7 of 8 februari de tarieven aangepast, ik kom niet over het prijsplafond, maar betaal anders nu nog steeds 2,41 voor gas en 64 cent voor stroom.

Zou dat vandaag niet weer omlaag moeten gaan?

Ik krijg overigens 13 mei mijn eindafrekening, misschien maar overstappen als ze niet omlaag gaan.

[Voor 18% gewijzigd door JDx op 08-05-2023 09:07]

Dingen als Games enzo | En 3D/AI/PS hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

JDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:06:
Bij Eneco hadden ze bij mij 7 of 8 februari de tarieven aangepast, ik kom niet over het prijsplafond, maar betaal anders nu nog steeds 2,41 voor gas en 64 cent voor stroom.

Zou dat vandaag niet weer omlaag moeten gaan?

Ik krijg overigens 13 mei mijn eindafrekening, misschien maar overstappen als ze niet omlaag gaan.
Waarschijnlijk houden ze 1 juli aan om de tarieven te wijzigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 15:45
Tsja, net als mijn Essent variabel. Omhoog ging ineens per kwartaal en omlaag nog steeds niet dus zal ook wel pas 1 juli worden. En intussen wel 1 jaar vast aanbieden met prijzen net onder het plafond. Fijn die staatsruif.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 14:50
okijokii schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:05:
[...]

Wat is precies je punt? Of gewoon blij mee?
Gewoon heel erg blij mee, juiste keuzes gemaakt in 2020/2021
Isolatie
Vloerverwarming
Keuken gas loos
HR++ glas
Zonnepanelen
Lang vast contract

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ArcticWolf schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Waarschijnlijk houden ze 1 juli aan om de tarieven te wijzigen.
Nee dat is bij iedereen anders tegenwoordig, maar kan zijn dat ze wachten tot de eindafrekening.

Het was nu eens in de 3 maanden. Want ergens in november was het ook gewijzigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

JDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Nee dat is bij iedereen anders tegenwoordig, maar kan zijn dat ze wachten tot de eindafrekening.

Het was nu eens in de 3 maanden. Want ergens in november was het ook gewijzigd.
Is het niet zo dat het terug gaat naar iedere 6 maanden tenzij "insert slecht excuus" (bizarre markt pieken)? Zit zelf bij Engie en die hebben nog niet afgeweken van die 6 maanden, maar wel in de nieuwe voorwaarden opgenomen dat bij bijzondere markt omstandigheden ze het tarief wel mogen aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ArcticWolf schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Is het niet zo dat het terug gaat naar iedere 6 maanden tenzij "insert slecht excuus" (bizarre markt pieken)? Zit zelf bij Engie en die hebben nog niet afgeweken van die 6 maanden, maar wel in de nieuwe voorwaarden opgenomen dat bij bijzondere markt omstandigheden ze het tarief wel mogen aanpassen.
8 februari was een daling, dat lijkt me niet per se nodig voor hun zelf. Wel om te kunnen blijven concurreren, dus het lijkt me logisch dat ze nu ook weer mee moeten met de rest. Anders ga ik net als velen ook weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

JDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:24:
[...]

8 februari was een daling, dat lijkt me niet per se nodig voor hun zelf. Wel om te kunnen blijven concurreren, dus het lijkt me logisch dat ze nu ook weer mee moeten met de rest. Anders ga ik net als velen ook weg.
Ja dat snap ik, zou ik ook doen maar gas is een X periode vooruit gekocht en het prijsplafond geeft ook niet de stimulans om snel de prijs aan te passen (al zou de ACM dit in de gaten moeten houden...)

Ik verwacht dat na 1 juli alle prijzen weer in de buurt van elkaar liggen, want de ruwe gas prijs staat al een tijdje relatief "laag".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ArcticWolf schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:29:
[...]

Ja dat snap ik, zou ik ook doen maar gas is een X periode vooruit gekocht en het prijsplafond geeft ook niet de stimulans om snel de prijs aan te passen (al zou de ACM dit in de gaten moeten houden...)

Ik verwacht dat na 1 juli alle prijzen weer in de buurt van elkaar liggen, want de ruwe gas prijs staat al een tijdje relatief "laag".
Het is zojuist omlaag gegaan naar 1,33 voor gas en 35 cent voor stroom.

Ook zichtbaar in de app, vanmorgen nog niet.

[Voor 4% gewijzigd door JDx op 08-05-2023 13:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:10
ArcticWolf schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:19:
[...]

De TTF beurs... in principe staat de gasprijs al een tijdje onder de 1 euro per m3 (incl btw/ode). Zelfs als je de winterprijzen (1,20 euro per m3) meeneemt kom je op ca. 1,10 euro per m3 uit. De leveranciers nemen nu gewoon meer risico opslag (winst..) mee :X
Leuk die gasprijs onder de 1 euro per m3... voor het zeer lage verbruiksvolume in de zomer ;)

Verbruiken verschillen enorm door het jaar heen en juist de periodes waarin veel wordt verbruikt kosten het meest. Pak ik bijvoorbeeld de verbruikspercentages van het prijsplafond kom je nu uit op €1,25/m3 met de bedragen van TTF. En dan doen de leverancier en alle andere partijen vrijwilligerswerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
Vorige week een mail gehad van Eneco, vanaf 8 juni heb ik weer tarieven die gelijk zijn aan voor de oorlog.
Hoop eigenlijk dat ik dit nu vast kan gaan zetten

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:39:
Vorige week een mail gehad van Eneco, vanaf 8 juni heb ik weer tarieven die gelijk zijn aan voor de oorlog.
Hoop eigenlijk dat ik dit nu vast kan gaan zetten
Interessant. Kun je de tekst van de mail delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
CR2032 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Interessant. Kun je de tekst van de mail delen?
Het is zelfs zo dat mijn gas nu goedkoper is als een tarief dat ik kreeg op 8-12-2021 (1,42 toen)

Beste

Goed nieuws: je variabele leveringstarieven gaan dalen.

Per 08-06-2023 veranderen de variabele leveringstarieven van je energiecontract voor het adres. De prijzen op de energiemarkt zijn de laatste tijd gedaald. Deze daling zie je nu terug in je nieuwe variabele leveringstarieven.

[Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 09-05-2023 14:55]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
De prijzen van Eneco en Oxxio voor 1 jaar vast zijn afgelopen week ook weer iets gedaald op het laag tarief. Ik kijk wel naar de stroom only contracten.

Bijv bij Oxxio was dat vorige week 0,3536 en is dat deze week 0,3494.

Geen grote wijziging, maar de trend gaat nog steeds oplaag dus.

Ik volg deze pagina om de trend te bekijken van de inkoop gas en stroomprijzen. Als die prijzen opeens omhoog schieten, dan ga ik mijn contract vastzetten. Uiterlijk eind augustus overstappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TvH86
  • Registratie: Januari 2018
Mijn contract bij Powerpeers loopt 30 mei af. Ik krijg nu onderstaand voorstel.

Ik vind deze persoonlijk erg matig. Alleen de TLV is goed te noemen. Omdat mijn contract pas 30 mei afloopt lijkt het jullie slim om te wachten tot 1 juni?

[Voor 8% gewijzigd door TvH86 op 09-05-2023 15:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poinsy
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-06 14:44
Lassy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:02:

Zelf ben ik ook klant bij Vattenfall en heb 25% blijven loont korting op stroom. Ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen in dit topic ook eens contact via WhatsApp opgenomen met Vattenfall. Het zou natuurlijk mooi zijn om het nieuwe variabele tarief te krijgen met bijhorende 25% korting.

Eerste bericht:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Reactie Vattenfall:
Members only:

Ze geven dus aan dat de blijven loont korting zou komen te vervallen. Maar waarom? Ik ben al langer klant en wil enkel een tariefswijziging van het variabele stroom contract. In de aanvullende voorwaarden van blijven loont staat onder punt 7 vermeld wanneer de korting komt te vervallen:
7. Het recht op korting vervalt in één van de volgende situaties:
• Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte
• Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.
• Wanneer je twee opeenvolgende termijnfacturen niet binnen de betalingstermijn betaalt.
• Wanneer je niet via automatische incasso betaalt. Het is wél mogelijk om een eventuele bijbetaling op de jaarafrekening
per acceptgiro te voldoen.
Vanaf het moment dat je niet meer aan één van de voorwaarden voldoet, vervalt de korting. Je betaalt dan het standaardtarief van je stroomcontract. Kortingen die al zijn verrekend op de eerder verstuurde jaarafrekeningen blijven uiteraard gelden.

Bron: https://www.vattenfall.nl...waarden-blijven-loont.pdf
Naar mijn idee val ik hier niet onder en wil ik graag een nieuw aanbod met het lagere tarief ontvangen.
Poging 2 via Whatsapp:

Mijn bericht aan Vattenfall:
Members only:

Reactie Vattenfall:
Members only:

Wellicht mis ik iets maar ik lees nergens op de pagina van het prijsvoorstel dat dit enkel voor "nieuwe" klanten is. Wel zie ik op de pagina van blijven loont staan dat het niet mogelijk is om je nu nieuw aan te melden voor blijven loont.

Punt 8 in de aanvullende voorwaarden vermeld nog wel het volgende:
8. Op deze aanvullende voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Wij behouden ons het recht voor om Blijven Loont voortijdig
te beëindigen, te onderbreken of te wijzigen zonder opgave van redenen en zonder schade te vergoeden. De veranderingen gelden dan alleen voor nieuwe aanmeldingen.
Ik vraag mij af of dit onder een "nieuwe aanmelding" valt, of dat het enkel een tariefswijziging zou zijn van mijn huidige variabele contract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Het is zelfs zo dat mijn gas nu goedkoper is als een tarief dat ik kreeg op 8-12-2021 (1,42 toen)
Thnx! Voor stroom zijn het nog niet de tarieven van voor 2022.

We hebben nu Shell Energy maar die kwam met een oninteressant aanbod van 1 jaar vast boven het prijsplafond met 0,57 voor stroom als kortdurende 'aanbieding'. Het klopt ook, want nu bieden ze helemaal geen vast contract meer aan, ook niet meer voor bestaande klanten. Dat klinkt niet bepaald als een goed teken van marktvertrouwen. Verleden jaar ging de prijs ook opeens in de zomer omhoog toen iedereen weer de wintervoorraden begon in te kopen.

We hebben verleden week nu 1 jaar vast bij Eneco afgesloten voor alleen stroom. Geen zonnepanelen.
Normaal 0,39994 | Dal 0,36614 | Levering 5,99 / mnd.

Voor een jaar weer voorspelbare kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
@Poinsy Ik snap niet hoe ze erbij komen dat mensen met het huidige instaptarief niet mee zouden kunnen gaan met de daling in juli....

Het klopt gewoon niet, of ze volgen niet hetzelfde protocol.

Ik kreeg namelijk bevestigd dat dit wel het geval is in mijn toenmalige whatsapp gesprek met Vattenfall:

[15:55, 03-05-2023] Lassy: Ik ga ook gewoon mee met evt verdere tariefdalingen neem ik aan?
[16:30, 03-05-2023] Vattenfall: Je gaat inderdaad mee met de tariefdalingen.

Nogmaals, het ligt er echt maar net aan wie je treft en dat geeft mij weinig vertrouwen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Poinsy
Lassy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:46:
Nogmaals, het ligt er echt maar net aan wie je treft en dat geeft mij weinig vertrouwen...
Wat mij ook weinig vertrouwen geeft is dat Vattenfall web archivering blokkeert. Ik had graag van een aantal pagina's een momentopname gemaakt, maar dat wordt nu gewoon maar een screenshot.

Helaas zit ik aan Vattenfall vast met hun warmtenet... :'(

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

greatgonzo

schit-te-rend!

Heb wat proberen te zoeken maar zijn er, behalve natuurlijk de marktprijzen, nog verdere aanpassingen in de energiecontracten te vinden de komende tijd?

Heb wel gelezen dat de energiebelasting aangepast wordt, maar heeft dit ook gevolgen voor de tarieven de komende tijd?

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

greatgonzo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:31:
*knip*

Heb wel gelezen dat de energiebelasting aangepast wordt, maar heeft dit ook gevolgen voor de tarieven de komende tijd?
Vanaf volgend jaar krijg je een gereduceerd tarief t/m 800m3 gas, maar het is nog de vraag hoe ze dat gaan realiseren.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Poinsy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Zelf ben ik ook klant bij Vattenfall en heb 25% blijven loont korting op stroom. Ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen in dit topic ook eens contact via WhatsApp opgenomen met Vattenfall. Het zou natuurlijk mooi zijn om het nieuwe variabele tarief te krijgen met bijhorende 25% korting.

Eerste bericht:

***members only***

Reactie Vattenfall:

***members only***

Ze geven dus aan dat de blijven loont korting zou komen te vervallen. Maar waarom? Ik ben al langer klant en wil enkel een tariefswijziging van het variabele stroom contract. In de aanvullende voorwaarden van blijven loont staat onder punt 7 vermeld wanneer de korting komt te vervallen:

[...]

Naar mijn idee val ik hier niet onder en wil ik graag een nieuw aanbod met het lagere tarief ontvangen.
Poging 2 via Whatsapp:

***members only***

Reactie Vattenfall:

***members only***

Wellicht mis ik iets maar ik lees nergens op de pagina van het prijsvoorstel dat dit enkel voor "nieuwe" klanten is. Wel zie ik op de pagina van blijven loont staan dat het niet mogelijk is om je nu nieuw aan te melden voor blijven loont.

[...]

Ik vraag mij af of dit onder een "nieuwe aanmelding" valt, of dat het enkel een tariefswijziging zou zijn van mijn huidige variabele contract.
Hier precies t zelfde verhaal! ik zit naar een nieuw contract/overstappen te kijken omdat ik bij vattenfall zit met 20 % blijven loont korting en meer betaal dan dat ik nu een nieuw contract aanvraag. Ook prijzen van 1.80+ voor gas en elektra rond 40 cent zijn nou niet echt positief. Ik weet niet in hoeverre een prijsdaling er nog zit aan te komen voor juni of juli aangezien prijzen per 1 april naar beneden zijn gezet. Ik neig om gewoon dik te gaan overstappen. Mochten prijzen niet aangepast worden betaal je zometeen na 1 januari gewoon weer 1.80. Twijfel alleen waar we goed aan doen. Zijn momenteel wat aanbieders weer met prijzen rond prijsplafond en een jaar vast. ook aantrekkelijk , alleen ik verwacht dat de markt nog wat meer zakt. Gas kost momenteel rond 34 cent per m3 zakelijk.

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:48
Poinsy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Eerste bericht:

***members only***

Reactie Vattenfall:

***members only***

[...]

Poging 2 via Whatsapp:

***members only***

Reactie Vattenfall:

***members only***

[...]

Gewoon weggaan, heb ik ook gedaan. Het komt er op neer dat ze maandenlang te hoge prijzen willen blijven incasseren om op jou binnen te lopen. Blijven Loont is een wassen neus als de prijzen constant veel te hoog zijn. Hier komt bij dat medewerkers en communicatie constant vaag en misleidend zijn en met slinkse antwoorden op de proppen komen. Daar heb ik geen zin in. Ik zit nu bij Tibber en ben veel tevredener over mijn kosten nu. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henny3
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-06 17:38
icall5s schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:48:
[...]

Als je het voorschot zelf naar beneden aanpast heb je er geen recht op, zo lees ik het. Zo heeft iemand die gemiddeld €1000 inkomen per maand heeft, maar een rekening van €75 totaal, geen recht op iets uit het noodfonds, want onder de 10%. Maar goed, je kunt het gewoon aanvragen, en je krijgt geen straf als het afgewezen wordt. Wel is het best een rare aanvraag, met firefox extensie om gegevens te halen bij de belastingdienst en UWV.
Ze kregen niets omdat ze uit zuinigheid NIET stoken dus ze halen de 10% niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peet-je
henny3 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Ze kregen niets omdat ze uit zuinigheid NIET stoken dus ze halen de 10% niet.
Dat is sneu, wel de €1.300?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

greatgonzo

schit-te-rend!

Vast ergens aan bod gekomen, maar is de verwachting dat de prijzen gaan zakken of stijgen nu de opzegboetes omhoog gaan?

Mijn gevoel zegt omlaag, omdat de aanbieders nu meer zekerheid hebben.. dan durven ze misschien wel iets scherpere prijzen te stellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheesy
https://www.rtlnieuws.nl/...tarieven-individuele-zaak

Iemand hier nog wat over gelezen de laatste tijd?
Kun je ergens zien of Vattenfall in hoger beroep gaat? Of willen ze dit stilzwijgend voorbij laten gaan.

Ik heb namelijk (ook) op 30 maart 2022 een mailtje gehad dat de tarieven per 1 april omhoog gaan. En ik weet dat er rond die tijd veel Tweakers een modelcontract van Vattenfall hadden.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• akito
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 20:13
Mijn tarieven bij Oxxio zouden per 30/04 lager zijn. Maar als ik in de app kijk zie ik nog steeds de oude tarieven en is mijn verbruik daar ook mee verrekend.

Iemand dit vaker gezien? Oxxio zegt dat ik geduld moet hebben voor dit in de app zichtbaar wordt, maar ik vind 2 weken toch serieus lang om dit digitaal door te voeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Grappig, Eneco belt dat ze alle recente overstappers aan het benaderen zijn.. Ik ben al sinds okt 2021 weg (GC/CB deal) dus wat is recent..

Dame gaat vrijdag terugbellen met een “zeer mooi aanbod”…

Zit nu nog tot oktober 2024 voor 86 cent gas en 24 cent stroom.., Denk niet dat ze dat kunnen overtreffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rox92
  • Laatst online: 06:22
greatgonzo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:46:
Vast ergens aan bod gekomen, maar is de verwachting dat de prijzen gaan zakken of stijgen nu de opzegboetes omhoog gaan?

Mijn gevoel zegt omlaag, omdat de aanbieders nu meer zekerheid hebben.. dan durven ze misschien wel iets scherpere prijzen te stellen
Ik denk zakken. Ik zit nu bij een dynamisch leverancier en deze zit nu op 1.07 euro per M3 gas. Dynamische leveranciers lopen altijd wat voor maar het gat word nu wel erg groot met een traditionele leverancier. Ik vermoed dat ze wachten tot de nieuwe wet in gaat m.b.t. opzeg boete.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidrrr
Mijn kosten (gas) bij anwb waren vorige maand 106 euro op 69m3 = 1.53 euro per m3 inclusief alle kosten. Ik ga uit van 1000m3 = 1530 per jaar op basis van de huidige tarieven. Met de deal met consumentenbond en coolblue kom ik nu uit op 1610 euro maar dan wel dus voor een jaar inclusief winter. Ik denk geen slechte deal. Nog even over dubben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 20:14
Davidrrr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:35:
Mijn kosten (gas) bij anwb waren vorige maand 106 euro op 69m3 = 1.53 euro per m3 inclusief alle kosten. Ik ga uit van 1000m3 = 1530 per jaar op basis van de huidige tarieven. Met de deal met consumentenbond en coolblue kom ik nu uit op 1610 euro maar dan wel dus voor een jaar inclusief winter. Ik denk geen slechte deal. Nog even over dubben.
Over welke "alle kosten" heb je het dan? Is dit incl levertarief en netbeheerkosten etc.?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
TvH86 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:21:
Mijn contract bij Powerpeers loopt 30 mei af. Ik krijg nu onderstaand voorstel.

[Afbeelding]

Ik vind deze persoonlijk erg matig. Alleen de TLV is goed te noemen. Omdat mijn contract pas 30 mei afloopt lijkt het jullie slim om te wachten tot 1 juni?
Ik heb nog geen eens een voorstel gehad (zit sinds maart op variabel), dus mogelijk zit er meer in de pijplijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidrrr
MrBas schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:48:
[...]

Over welke "alle kosten" heb je het dan? Is dit incl levertarief en netbeheerkosten etc.?
Ja. Volgens de anwb app en het andere volgens contract.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Poinsy
dfbt schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:33:
[...]

Hier precies t zelfde verhaal! ik zit naar een nieuw contract/overstappen te kijken omdat ik bij vattenfall zit met 20 % blijven loont korting en meer betaal dan dat ik nu een nieuw contract aanvraag. Ook prijzen van 1.80+ voor gas en elektra rond 40 cent zijn nou niet echt positief. Ik weet niet in hoeverre een prijsdaling er nog zit aan te komen voor juni of juli aangezien prijzen per 1 april naar beneden zijn gezet. Ik neig om gewoon dik te gaan overstappen. Mochten prijzen niet aangepast worden betaal je zometeen na 1 januari gewoon weer 1.80. Twijfel alleen waar we goed aan doen. Zijn momenteel wat aanbieders weer met prijzen rond prijsplafond en een jaar vast. ook aantrekkelijk , alleen ik verwacht dat de markt nog wat meer zakt. Gas kost momenteel rond 34 cent per m3 zakelijk.
Gisteren een mail gehad van Vattenfall en zie net in mijn persoonlijke omgeving dat de tariefwijziging al op 13 mei is aangekondigd. Nieuwe tarieven zijn als volgt voor stroom (inclusief mijn 25% blijven loont korting):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rox92
  • Laatst online: 06:22
Davidrrr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:35:
Om een goede vergelijking te maken moet je eigenlijk de netbeheerkosten er af halen. Dat vergelijkt makkelijker met traditionele aanbieders. Lijkt mij dan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Poinsy schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Gisteren een mail gehad van Vattenfall en zie net in mijn persoonlijke omgeving dat de tariefwijziging al op 13 mei is aangekondigd. Nieuwe tarieven zijn als volgt voor stroom (inclusief mijn 25% blijven loont korting):

[Afbeelding]
Ik heb toevallig ook gister die mail gehad met vergelijkbare prijzen, alleen 20 % korting. Lijkt nu geen slechte deal, maar dan blijf je nog wel variabel en hoe makkelijk wijzigen ze deze prijs weer in de winter. Of gaan we daadwerkelijk overstappen en weer normale prijzen betalen voor een jaarcontract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
Antwoord van Vattenfall op mijn vraag of ik ook meega met de verlaging per 1 juli, ondanks dat ik al per 2 juni (op mijn verzoek) naar de huidige tarieven voor nieuwe klanten (welke dus al onder het plafond zitten) wordt gezet:
Alle klanten met een consumentencontract, dus ook jij, gaan mee met de verlaging. De tarieven die per 1 juli gelden, vallen onder het prijsplafond. Wat het precies voor je betekent, zul je terugzien in het persoonlijk bericht dat je van ons zult ontvangen. Ik wil je vragen om dit af te wachten.

[Voor 3% gewijzigd door Lassy op 16-05-2023 11:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:08

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Vattenfall communiceerd hun variabele tarieven voor de periode vanaf 1 juli al via hun website:
https://www.vattenfall.nl/klantenservice/nieuwetarieven/
De variabele leveringstarieven zijn vanaf 1 juli 28% lager voor stroom en 40% lager voor gas. Dat komt neer op:

€ 0,1975 per kWh stroom en € 0,6094 per m3 gas (exclusief btw en energiebelasting)
€ 0,3892 per kWh stroom en € 1,33 per m3 gas (inclusief btw en energiebelasting)
De excl. en incl. berekening per kWh is niet gelijk aan mijn berekening: € 0,19750 excl. is bij mij € 0,39143 incl. maar dat zal wel los lopen ;)

|| System Specs ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vraag omtrent opzegvergoeding.
Als ik nu een jaarcontract afsluit bij leverancier x (oude voorwaarden).
Daarna prijzen (1 jaar vast) in de gaten houden totdat deze op 'minimum' zijn.
Stel mijn huidige leverancier heeft eind aug de laagste prijzen. Zou ik dan kunnen ontbinden (oude voorwaarden) en een nieuw contract kunnen aangaan (nieuwe voorwaarden)?

Alternatief is 1 maand o.i.d. naar dynamisch (gas is nog een oude meter dus weet niet of dit mogelijk is) of variabel en daarna terug. Wel extra gedoe en kans op fouten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:10
@Vendetta_X, nee, met een kanttekening. Als je bij dezelfde leverancier wil blijven hoeven ze je namelijk niet per se te accepteren voor het aanbod van augustus. Vaak staat in de voorwaarden iets als 'niet voor bestaande klanten'.
Dan de kanttekening: we weten niet hoe de voorwaarden van nieuwe producten er vanaf 1 juni uit gaat zien. Het kan natuurlijk zijn dat jouw leverancier dat tegen die tijd wél toestaat, mits je de boete betaalt. Of alleen als je boete in de nieuwe regeling valt.

Wat wel sowieso wel mogelijk gaat zijn is dat je nu een jaarcontract bij leverancier 1 afsluit en in augustus overstapt naar leverancier 2 voor €50 per product.

[Voor 32% gewijzigd door Melkunie op 16-05-2023 12:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zit nu ~2.5 jaar bij Vattenval en sinds de rare tijden hebben ze de 'blijven loont' aanmelding stopgezet; dus ondanks dat ik 'blijf', loont het niet. Nu de vast contracten opkomen vind ik dat een flinke dealbreaker en vind ik het raar dat het nog wel voor andere klanten geldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 13:18
nu weet ik niet, of ik in dit topic juist zit, maar ik ga het toch proberen.

ik ben opzoek hoe komend jaar mijn energierekening laag kan houden. ik heb afgelopen jaren heb ik enorm genoten van lage prijzen in mijn nog lopende contract. met mijn jaarverbruik van 3945Kwh stroom verbruik, het opwekken van 4616 gaat het lekker, dan nog het gasverbuik van 1325M3. voor dit alles betaal ik per maand 88 euro, en krijg ik waarschijnlijk nog terug. _/-\o_ .

het probleem wat ik voorzie is dat mijn contract volgend jaar juli gaat aflopen en ik ook aan dure tarieven moet.

om mijn energierekening niet te veel te laten stijgen wil ik hier op voorverduurzamen. mijn tarriefen:electriciteit € 0,20839 teruglevering 0,09 cent. gas: 0,85262 cent.

ik wil graag weten waar ik nu de beste investering kan gaan doen. mijn garage dak ligt een groot deel van de dag in de schaduw zeker in de winter maanden. dit is wel de enige plek waar nog panelen passen. de grootste sprong maak ik denk ik met een warmte pomp, maar ook die nemen vors veel stroom en dat icm afbouwende saldering weet ik niet of dit de beste financiele investering is.

het huis:
160 vierkante meter 2 kapper.
bouw 2009, goed geissoleerd, anders waren zulke jaarwaarden als bovenstaand denk ik niet mogelijk.

Nu heb ik wat uit laten zoeken mbt panelen en het garage dak, hier zouden nog 7 a 8 panelen passen waar ik alleen micro omvormer zou willen ivm schaduw. dan zie je dat er op jaarbasis nog zo'n 2850-3200 Watt gewonnen kan worden (7x 410WP en 8x 425WP panelen). zulke sets gaan tussen de 5500-6000 euro nu incl installatie. echter zal ik dan vermoed ik ook mijn fases moeten uitbreiden van een enkele 35A naar 3x25 of 3x35.

als ik dan impact wil maken op mijn energierekening zal er ook een warmtepomp moeten komen schat ik zo in. in dat geval vermoed ik dat ik gasloos kan.

een warmtepomp installatie zal ook snel 7-10.000 euro kosten.

de vragen zijn, welke investering heb ik de komende 10 jaar iets aan?
- meer zonnepanelen?
- warmtepomp met gas bijstoken.
- warmtepomp gasloos.
- warmtepomp met gas bijstoken en zonnepanelen.
- warmtepomp gasloos en zonnepanelen.
- nog lekker even afwachten tot ik dichterbij volgendjaar julie zit en meer inzicht in de energieprijzen kan hebben van dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OpaDus
  • Laatst online: 04-06 21:17
Lassy schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:31:
Antwoord van Vattenfall op mijn vraag of ik ook meega met de verlaging per 1 juli, ondanks dat ik al per 2 juni (op mijn verzoek) naar de huidige tarieven voor nieuwe klanten (welke dus al onder het plafond zitten) wordt gezet:

[...]
Ik ben benieuwd,
ook ik heb op mijn verzoek al vanaf 1 juNi verlaagde tarieven aangeboden gekregen.
wat gaat er nu per 1 juLi gebeuren?
Er zit klein negatief verschil tussen de tarieven van 1 juni en de recente vanaf 1 juli.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DIY
dezejongeman schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:16:
nu weet ik niet, of ik in dit topic juist zit, maar ik ga het toch proberen.

ik ben opzoek hoe komend jaar mijn energierekening laag kan houden. ik heb afgelopen jaren heb ik enorm genoten van lage prijzen in mijn nog lopende contract. met mijn jaarverbruik van 3945Kwh stroom verbruik, het opwekken van 4616 gaat het lekker, dan nog het gasverbuik van 1325M3. voor dit alles betaal ik per maand 88 euro, en krijg ik waarschijnlijk nog terug. _/-\o_ .

het probleem wat ik voorzie is dat mijn contract volgend jaar juli gaat aflopen en ik ook aan dure tarieven moet.

om mijn energierekening niet te veel te laten stijgen wil ik hier op voorverduurzamen. mijn tarriefen:electriciteit € 0,20839 teruglevering 0,09 cent. gas: 0,85262 cent.

ik wil graag weten waar ik nu de beste investering kan gaan doen. mijn garage dak ligt een groot deel van de dag in de schaduw zeker in de winter maanden. dit is wel de enige plek waar nog panelen passen. de grootste sprong maak ik denk ik met een warmte pomp, maar ook die nemen vors veel stroom en dat icm afbouwende saldering weet ik niet of dit de beste financiele investering is.

het huis:
160 vierkante meter 2 kapper.
bouw 2009, goed geissoleerd, anders waren zulke jaarwaarden als bovenstaand denk ik niet mogelijk.

Nu heb ik wat uit laten zoeken mbt panelen en het garage dak, hier zouden nog 7 a 8 panelen passen waar ik alleen micro omvormer zou willen ivm schaduw. dan zie je dat er op jaarbasis nog zo'n 2850-3200 Watt gewonnen kan worden (7x 410WP en 8x 425WP panelen). zulke sets gaan tussen de 5500-6000 euro nu incl installatie. echter zal ik dan vermoed ik ook mijn fases moeten uitbreiden van een enkele 35A naar 3x25 of 3x35.

als ik dan impact wil maken op mijn energierekening zal er ook een warmtepomp moeten komen schat ik zo in. in dat geval vermoed ik dat ik gasloos kan.

een warmtepomp installatie zal ook snel 7-10.000 euro kosten.

de vragen zijn, welke investering heb ik de komende 10 jaar iets aan?
- meer zonnepanelen?
- warmtepomp met gas bijstoken.
- warmtepomp gasloos.
- warmtepomp met gas bijstoken en zonnepanelen.
- warmtepomp gasloos en zonnepanelen.
- nog lekker even afwachten tot ik dichterbij volgendjaar julie zit en meer inzicht in de energieprijzen kan hebben van dan.
Je kunt beter even een eigen topic aanmaken in "duurzame installaties".

Ongeacht eventueel salderen is een goed afgeregelde warmtepomp voordeliger dan gas. Ga er vanuit dat je vloerverwarming hebt. Met jou gasverbruik kun je een 7kw monoblock (zelf) neerzetten en nog wat zonnepanelen plaatsen om de benodigde 2800kwh te dekken voor full electric. Zelfs als het salderen gaat afbouwen, zijn je kosten nog altijd lager dan die van gas.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:42
afgelopen winter behoorlijk ons best gedaan om de energie rekening binnen de perken te houden. Met name vanwege de hoge prijzen van gas en electra. Dus:
  • Airco aanlaten leggen voor verwarming van de beneden verdieping
  • Radiatoren op de eerste verdieping vervangen door T22 modellen
  • Ketel op lagere temp stoken
  • Op zolder zelfbouw actieve ventilatie op radiator
Krijg ik vandaag de afrekening, krijg ik 600 euro terug. Dat terwijl ik 2x190 euro apart had gezet om een hoger uitgevallen afrekening te kunnen dekken.

https://f1nerd.nl

• SPetra
  • Laatst online: 07:20
Kom er even niet goed uit.
Zit momenteel bij Zonneplan. Sinds april hebben we 16 panelen. Eigenlijk zou ik naar een traditionele leverancier willen overstappen i.v.m. het salderen.
Zou je dan variabele over kunnen stappen naar een traditionele energieleverancier (welke beveel je aan) zonder contract. En b.v. terug dynamische zodra je 100% gesaldeerd bent? Of is dat te makkelijk gedacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik snap niet dat als ik electra en gas apart van elkaar bereken dat ik dan een veel hoger tarief betaal dan als ik alles bij 1 aanbieder berekenen.

Gaat om een woning met ongeveer 600 kuub gas verbruikt en een overschot van iets van 300 kWh.

Bij bv Greenchoice kan ik dit op een vast contract krijgen voor rond de € 70 per maand. Als ik bij een aanbieder van dynamische prijzen alleen gas berekenen dan kom ik al op € 92 per maand. Die 300 kWh overschot kan dit verschil niet helemaal verantwoorden lijkt mij.

Wat snap ik niet? Ik verwacht nl een verder daling van de gasprijs en zou daarom gas wel dynamisch willen en electra dan vast ivm de teruglevering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:28
GoEV6 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:26:
Ik snap niet dat als ik electra en gas apart van elkaar bereken dat ik dan een veel hoger tarief betaal dan als ik alles bij 1 aanbieder berekenen.

Gaat om een woning met ongeveer 600 kuub gas verbruikt en een overschot van iets van 300 kWh.

Bij bv Greenchoice kan ik dit op een vast contract krijgen voor rond de € 70 per maand. Als ik bij een aanbieder van dynamische prijzen alleen gas berekenen dan kom ik al op € 92 per maand. Die 300 kWh overschot kan dit verschil niet helemaal verantwoorden lijkt mij.

Wat snap ik niet? Ik verwacht nl een verder daling van de gasprijs en zou daarom gas wel dynamisch willen en electra dan vast ivm de teruglevering.
Vermindering energiebelasting wellicht? Als je netto teruglevert dan krijg je feitelijk geld toe op je elektra aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25
Nee er is bijna geen cashback te krijgen. Hooguit €100 maar dan zijn de tarieven hoger. Wat is kan bedenken is dat de aanbieders van dynamisch nog een veel hoger tarief voor gas in de prognose hanteren dan de vaste prijs van een traditioneel tarief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:28
de Peer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Hoeveel je teriglevert staat daar toch los van. Iedereen krijgt die vermindering.

Wellicht een cashback dan?
Zoals ik hem interpreteerde is als volgt:
GoEV6 vergelijkt bij een vaste aanbieder zijn gratis stroom (feitelijk zelfs een negatief bedrag) icm zijn gasverbruik en komt op bedrag X uit.
Vervolgens checkt hij wat datzelfde gasverbruik kost maar dan niet icm dat negatieve bedrag van de stroom.

Maar wellicht kan @GoEV6 opheldering verschaffen.
Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee