Dat is niet gek, dat is gewoon incompetentie op het gebied van automatisering en communicatie
24 Oktober:
mail van Greenchoice dat de tarieven die vanaf 20 Oktober gaan gelden en die mij gemaild zijn in september niet correct waren, en dat de tarieven die ik voor Oktober had blijven gelden tot 23 november, hier staat ook letterlijk de volgende tekst:
Het termijnbedrag voor de maand december blijft gelijk aan het termijnbedrag dat we eerder aan je hebben gecommuniceerd.
8 November:
Ik kijk in mijn bank betalingen en zie dat er een bedrag afgeschreven is wat ongeveer het dubbele is van wat mijn termijn bedrag was en ook totaal niet overeenkomt met wat er eerder voor december gecommuniceerd was, en is het dus in november al wel aangepast, maar daar heb ik geen bericht van gekregen. Ik pas het aan naar zo laag als kan, en daar krijg ik direct een bevestigings mail van.
26 November:
Ik krijg een mail dat er per 1 Januari nieuwe tarieven zullen zijn met de volgende tekst:
Op dit moment zijn een aantal overheidsmaatregelen nog niet definitief, zoals het prijsplafond en de overheidsheffingen voor 2023. Zodra de definitieve informatie bekend is, kunnen we je nieuwe termijnbedrag berekenen dat geldt per 1 januari 2023.
20 December:
Ik krijg een mail dat per 1 Februari nieuwe tarieven zullen gelden met daarin de volgende tekst:
Op dit moment zijn we druk bezig om het prijsplafond en overheidsheffingen van 2023 te verwerken in onze systemen. Rond de feestdagen ontvang je van ons een persoonlijk bericht over je nieuwe termijnbedrag dat geldt vanaf 1 januari 2023.
Ik log in en zie dat mijn termijn bedrag al aangepast is (dit keer omlaag), zonder mij dit te melden en ik kan het zelf nog verder om laag zetten zodat het overeenkomt met wat ik zelf denk dat het moet zijn.
Van deze wijziging die ik zelf doe krijg ik wederom direct een bevestigings mail.
28 December:
Vanochtend krijg ik pas de mail die beloofd was op 20 December, namelijk dat er een nieuw termijn bedrag is bepaald, het is een hoger bedrag dan ik heb ingesteld op 20 December, ik log in en zie dat het bedrag wat ik zelf heb ingesteld nog steeds actief is.
Het zijn gewoon prutsers, als zij het nodig vinden om mijn termijn bedrag aan te passen, dan wil ik daar direct een mail van hebben, net zoals ik dat krijg als ik het zelf aanpas.
Dan kan ik namelijk actie ondernemen voordat het termijn bedrag afgeschreven wordt; of door het bedrag aan te passen, of als ik het er mee eens ben door te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat waar mijn vaste lasten vanaf geschreven worden.
Deze keer ging het toevallig goed omdat hun conculega's van Eneco toevallig 2 x de €190,- hadden gestort, maar over het algemeen heb ik op die rekening niet meer geld staan dan dat er in een maand wordt afgeschreven.
3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR