Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Mega lijkt bij ons al als het ware elke maand een korting toe te passen op het voorschot, in het kader van het prijsplafond. Dus niet achteraf, nee maandelijks al verwerkt.

Ik snap alleen niet helemaal hoe dit werkt? Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Mawlana schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:22:
[...]

Oktober 2021. Ik heb daar toen ook nog van geprofiteerd. :Y Dat was de GC-deal via de consumentenbond.
Hier ook. Elke dag een kaarsje branden dat die toko niet failliet gaat :-)

0,86 tot dec 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Johan Bogle schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:41:
[...]

0,86 tot dec 2024
Iets meer dan €0,86/m3 vanaf 1 januari vanwege de verhoging van de energiebelasting. Desalniettemin zijn we gezegend met deze prijzen. :P

Voel me soms wel schuldig om dit te zeggen wanneer ik word gevraagd naar mijn energiekosten. Mijn contract loopt tot 31-12-2024. :$ Daarna ben ik ook de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:18
Supertip schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:04:
Mega energie, iets van, mega prijzen Mega voorschot iets zegt mij niet meer bij deze club te blijven.

Tot onze grote verbazing met een voorschot van 200€ wat dekkend is met een verbruik van 500kwh (met zonnepanelen)en 1100m3 gas per jaar, nu een nieuw voorschot bedrag van 763€ keiharde euro's per maand met het nieuwe prijs-plafond.

Dan probeer je in contact te komen om je voorschot op 250€ te zetten, en duidelijk aangeeft niet dat absurde maand-voorschot te gaan betalen.

Wat nu? Automatische incasso intrekken, of veranderen per februari naar een andere energieleverancier?
Van Mega energie tot op heden geen enkele reactie, na 2x een ticket te hebben ingediend.
Had heel snel een reactie van Mega, voorschot aangepast, factuur gecrediteerd en nieuwe factuur gekregen. Overigens kun je in de web portal het voorschot aanpassen onder de grens door het snel in te typen en op te slaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
n0pe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:54:
[...]

Had heel snel een reactie van Mega, voorschot aangepast, factuur gecrediteerd en nieuwe factuur gekregen. Overigens kun je in de web portal het voorschot aanpassen onder de grens door het snel in te typen en op te slaan. ;(
Ja aanpassen heb ik gedaan in het portaal, ik kon niet verder zakken als 670€ :+ en snel intikken lukte niet (meer).

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Johan Bogle schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:41:
[...]

0,86 tot dec 2024
Die gaat niet zo snel failliet als je zag hoeveel ze voor een variabel contract rekenden, om jouw vaste contract weg te poetsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
Barrycade schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:01:
Gister mailtje van GC gehad met betere onderbouwing van de verhoging;

[Afbeelding]

Dat komt dus aardig overeen met mijn verhoging van 55 -> 87 euro. Grootste klap bij mij is door verlaging teruggave energiebelasting.

Verbruik: 750 m3, electra (na salderen +/- 300 kWh).
Ik neem de 2022 tarieven voor lief en ga hier niet mee vergelijken hoeveel duurder energie in 2023 wordt. Met de btw verlaging/lagere energiebelastingen/extra energiekorting/2*€190 geeft dat een misleidend beeld tov jaren voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
Mawlana schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:43:
[...]

Iets meer dan €0,86/m3 vanaf 1 januari vanwege de verhoging van de energiebelasting. Desalniettemin zijn we gezegend met deze prijzen. :P

Voel me soms wel schuldig om dit te zeggen wanneer ik word gevraagd naar mijn energiekosten. Mijn contract loopt tot 31-12-2024. :$ Daarna ben ik ook de sjaak.
Hier nog hetzelfde contract tot 03-2025.
Zit nu op 65€ per maand termijnbedrag. Verwarm hier de boel met 3 airco's op iedere verdieping 1 van mijn ruime 2 onder 1 kapper.
Dek het grootste deel af met mijn 13 zonnepanelen.Gas alleen voor douchen ongeveer 1.2 m3 per dag.
Voel me inderdaad ook wel vaak schuldig als je op een verjaardag zit en hoor dat er mensen zijn die 800€ per maand afdokken aan de energiemaatschappij.
Krijg je ook nog doodleuk 2 x 190€ energiecompensatie en andere kortingen, kom ik uit op ruim 400€ op jaarbasis.
Hoe krom kan het zijn in dit land.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:41

Zenix

BOE!

Bollenpeller schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:04:
[...]

Zit nu op 65€ per maand termijnbedrag. Verwarm hier de boel met 3 airco's op iedere verdieping 1 van mijn ruime 2 onder 1 kapper.
Dek het grootste deel af met mijn 13 zonnepanelen.Gas alleen voor douchen ongeveer 1.2 m3 per dag.
Voel me inderdaad ook wel vaak schuldig als je op een verjaardag zit en hoor dat er mensen zijn die 800€ per maand afdokken aan de energiemaatschappij.
Krijg je ook nog doodleuk 2 x 190€ energiecompensatie en andere kortingen, kom ik uit op ruim 400€ op jaarbasis.
Ja dat schuldgevoel heb ik ook. Vooral omdat ik afgelopen jaar 3k terugkreeg van overschot PV en volgend jaar waarschijnlijk 5k...En dan hebben mensen het moeilijk en ik heb nergens last van omdat mijn PV alles compenseert. Ik heb ook echt wel geluk gehad, eind 2020 panelen laten plaatsen toen de prijzen nog normaal waren. Dezelfde panelen waren een jaar later 20% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:45
Bollenpeller schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:04:
[...]

Hier idem, wel betalen we voor elektra 0,46€ all-in en gas 1,96€ all-in.
Gecombineerd met ruim 8kWp leveren we dik terug.
Termijn bedrag was 60€, echter hebben ze dat aangepast naar 160€ oid (Greenchoice).
Voor het gemak waren ze er ff vanuit gegaan dat we niet terug leveren denk ik.
Eens kijken of het weer naar 60€ kan.

Het heeft wel een flinke investering gekost dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ronald.42 schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:48:
[...]

Een zwager van mij zit bij innova en die kon maximaal een aantal euro's per maand zijn voorschot terugzetten.(50 dacht ik) Ondanks een behoorlijk overschot.
Die heeft dus een aantal maanden achter elkaar zijn voorschot terug gebracht om zo wat dichter bij de werkelijkheid te komen.
Ik heb geen idee hoe dat gaat als je gewoon even zou bellen overigens, dan is er misschien wel meer mogelijk..
Innova heeft hier nu zonder bericht mijn voorschotbedrag eenzijdig aangepast. Ik trek zoiets erg slecht... Terugzetten kan (nu) niet.
Termijnbedrag
In verband met de wijzigingen van het prijsplafond en het terugzetten van het btw percentage van 9% naar 21% is het tot 2 januari 2023 niet mogelijk om uw termijnbedrag aan te passen op het klantportaal of via onze klantenservice. Na 2 januari kunt u uw termijnbedrag hier weer aanpassen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:10
mierenfokker schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:40:
[...]

Die gaat niet zo snel failliet als je zag hoeveel ze voor een variabel contract rekenden, om jouw vaste contract weg te poetsen :p
En het verhaal is toch dat ze op moment van afsluiten van contract de energie ook inkopen? Dus dan is er niks aan de hand voor ze.

Sterker nog, maken ze mooie winst op mijn contract vanwege overstap naar verwarmen met airco’s sinds april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 00:23:
[...]
Innova heeft hier nu zonder bericht mijn voorschotbedrag eenzijdig aangepast. Ik trek zoiets erg slecht... Terugzetten kan (nu) niet.

[...]
Als jij kunt aantonen dat dit maandbedrag lager hoort te liggen dan mogen ze dit niet weigeren. Je kunt dit vaak niet via de website van de leverancier doen en moet je daarvoor contact opnemen. Vaak verhogen ze het maandvoorschotbedrag met een reden zoals tariefverhoging of een verwacht hoger verbruik. Ik zou bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gecko123 schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:06:
[...]

Als jij kunt aantonen dat dit maandbedrag lager hoort te liggen dan mogen ze dit niet weigeren. Je kunt dit vaak niet via de website van de leverancier doen en moet je daarvoor contact opnemen. Vaak verhogen ze het maandvoorschotbedrag met een reden zoals tariefverhoging of een verwacht hoger verbruik. Ik zou bellen.
Ja gaan we ook doen. Ik zit nog maar op 1/3 aan begroot m3 voor gas. KWh nog in de plus ivm zonnepanelen dus het slaat nergens op. Voorschotbedrag is meer dan verdubbeld :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:58
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:13:
[...]

Ja gaan we ook doen. Ik zit nog maar op 1/3 aan begroot m3 voor gas. KWh nog in de plus ivm zonnepanelen dus het slaat nergens op. Voorschotbedrag is meer dan verdubbeld :z
Of het al dan niet ergens op slaat, hangt af van je verbruik in voorgaande 3 jaren. Als je toen nog geen zonnepanelen had en een fors hoger gasverbruik, dan slaat een voorschot wat past bij je historisch jaarverbruik natuurlijk wél ergens op. Namelijk op de ervaringen uit het verleden.
Wat er nu allemaal anders is, is in zo'n geval niet zichtbaar voor de energieleverancier. Die veranderingen worden pas zichtbaar na de eerstvolgende jaarrekening.

Al die extreme bezuinigingen in verbruik kunnen trouwens nog "leuk" worden als in de toekomst de gasprijs flink daalt en men weer meer energie gaat verbruiken. Het maandelijkse voorschot wordt dan wellicht berekend op basis van de extreme bezuinigingen, terwijl in werkelijkheid het gasverbruik wellicht weer een stuk hoger ligt. Gaat nog een hoop vervelende jaarrekeningen opleveren vrees ik.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Ivow85 Ze hebben geen gegevens van de jaren daarvoor. 1e jaar onderweg. Obv eerder verbruik doorgegeven dat we _geen_ kWh gebruiken door panelen. Het gas verbruik is ook veel lager dan begroot dus dan slaat het nergens op. Dit is voor mijn gevoel gewoon met andere doeleinden zoals bij veel energiemaatschappijen.

Het frustreert vooral dat je er weer achteraan moet omdat ze het eenzijdig aanpassen maar je het niet zelf kan/mag corrigeren. Het kan nu pas na 2 januari dus ze gaan al 1 maand incasseren obv nieuwe voorschotbedrag en mijn glazen bol zegt dat ik er minimaal een telefoontje aan moet wagen omdat de portal het na 2 januari ook niet toelaat om voorschotbedrag te halveren want “dan komt u aan het bijbetalen….!!!!1111” melding.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYmIso_DcI8B82VkueAG2-fGTO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aD7xtVkGDfZ52AcTjFrhnVbg.jpg?f=fotoalbum_large
Goed verhaal, Essent!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:46:
@Ivow85 Ze hebben geen gegevens van de jaren daarvoor. 1e jaar onderweg. Obv eerder verbruik doorgegeven dat we _geen_ kWh gebruiken door panelen. Het gas verbruik is ook veel lager dan begroot dus dan slaat het nergens op. Dit is voor mijn gevoel gewoon met andere doeleinden zoals bij veel energiemaatschappijen.
Is het een nieuwbouwhuis dan? Want anders zijn er toch gewoon gegevens beschikbaar over andere jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wolly schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:52:
[...]

Is het een nieuwbouwhuis dan? Want anders zijn er toch gewoon gegevens beschikbaar over andere jaren?
Omdat ze die bij voorgaande leveranciers opvragen of? Ik heb geen idee of ze zomaar aan deze gegevens kunnen maar is geen nieuwbouw.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:56:
[...]

Omdat ze die bij voorgaande leveranciers opvragen of? Ik heb geen idee of ze zomaar aan deze gegevens kunnen maar is geen nieuwbouw.
De netbeheerder houdt een historie bij waar energiebedrijven hun voorschotbedragen op baseren. Dus ja die historie is er.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:56:
[...]

Volgens mij bepaalt de netbeheerder het standaardjaarverbruik per aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mja dan is het alsnog bijzonder dat je een maandbedrag gaat verdubbelen obv huidig verbruik (wat serieus lager is) icm het 1e voorschotbedrag gebaseerd op geschiedenis.

In de tussentijd zijn er panelen bezig en is ons gasverbruik aanzienlijk lager maar ook al zouden die zaken niet zo zijn, dan slaat verdubbelen nergens op want ze hebben historisch verbruik waarop het oude voorschotbedrag is gebaseerd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:21
Ik zit bij greenchoice (Lokaal Groen 1 jaar, Tariefsoort Dubbeltarief) en zie bij verbuik dat alleen het normale tarief wordt gerekend en niet het dal tarief. Andere hier ook last van? Ik heb gewoon een slimme meter dus dan moet het dal tarief berekend kunnen worden.
Heb ze een bericht gestuurd maar krijg pas antwoord binnen 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-09 06:49
kadooosh schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:17:
Ik zit bij greenchoice (Lokaal Groen 1 jaar, Tariefsoort Dubbeltarief) en zie bij verbuik dat alleen het normale tarief wordt gerekend en niet het dal tarief. Andere hier ook last van? Ik heb gewoon een slimme meter dus dan moet het dal tarief berekend kunnen worden.
Heb ze een bericht gestuurd maar krijg pas antwoord binnen 3 weken....
Bij mij staan ze allebei. Dan lijkt er bij jou iets niet goed te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:46:

Het frustreert vooral dat je er weer achteraan moet omdat ze het eenzijdig aanpassen maar je het niet zelf kan/mag corrigeren. Het kan nu pas na 2 januari dus ze gaan al 1 maand incasseren obv nieuwe voorschotbedrag en mijn glazen bol zegt dat ik er minimaal een telefoontje aan moet wagen omdat de portal het na 2 januari ook niet toelaat om voorschotbedrag te halveren want “dan komt u aan het bijbetalen….!!!!1111” melding.
Ik snap dat het vervelend is om er achteraan te gaan. Maar hoeveel zou het maandbedrag dan moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gecko123 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:20:
[...]

Ik snap dat het vervelend is om er achteraan te gaan. Maar hoeveel zou het maandbedrag dan moeten zijn?
Als je zonder toelichting een maandbedrag stilzwijgend verdubbeld, hoor je dat te melden.

Ik geloof niet dat de primaire reden is; bescherming van de klant bij eventuele eindafrekening want ik betaal nu al teveel tov verbruik (bewust).

Bedrag daarbij is niet zo relevant vind ik. Hier nog mazzel dat ik geen last heb van energieplafond maar een vaste last die ineens verdubbeld, zonder bericht en/of toelichting is onacceptabel IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 26-12-2022 15:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:59:
[...]

Als je zonder toelichting een maandbedrag stilzwijgend verdubbeld, hoor je dat te melden.

Ik geloof niet dat de primaire reden is; bescherming van de klant bij eventuele eindafrekening want ik betaal nu al teveel tov verbruik (bewust).

Bedrag daarbij is niet zo relevant vind ik. Hier nog mazzel dat ik geen last heb van energieplafond maar een vaste last die ineens verdubbeld, zonder bericht en/of toelichting is onacceptabel IMHO.
Hoor je dat te melden of is onacceptabel dat snap ik inmiddels wel. Maar heb je ook cijfers voor een inhoudelijke discussie of ben je hier alleen om te klagen? Ook prima.

Ik heb ook geen last van het energieplafond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:59:
[...]

Zonder het te melden is stilzwijgend en zonder toelichting.

Maar ik snap je.
Stel ik zou een maandbedrag hebben dat overeenkomt met mijn verbruik bijv. 300 euro ofzo en de energie leverancier bedenkt ineens dat dat 600 euro moet worden zou ik ook over de zeik zijn.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ben met name dus benieuwd of meer Innova klanten dit bemerken nu met energieplafond momentum voor de deur.

Ik heb er werk mee om het weer terug te zetten. Evenals veel Greenchoice klanten zo te zien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Ik zit bij Gewoon Energie wat ook gewoon Innova is. Bij mij is het maandbedrag van 244 naar 171 euro verlaagd.. Heel apart, kan t niet aanpassen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier ook verlaagd, van 9 euro naar 5 :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik kan zelf ook rekenen en bepaal mijn voorschot zelf en niet de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ja lol… Goed om te lezen dat ze dan ook naar beneden aanpassen. Ik zie nu op hun site dit;
Let op! Als klant van Innova Energie is uw termijnbedrag op 23 december 2022 aangepast. Is deze hoger dan verwacht? Dan heeft dat in veruit de meeste gevallen te maken met de verhoging van de btw op energie (van 9% naar 21%), en verhoging in energiebelastingen, zoals opgelegd door de overheid.
Van 91 euro naar 220 euro 8)7 om dan toch bedragen te noemen :z Morgen maar eens bellen welke BTW ik dan allemaal af moet dragen :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PP_Sound schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:25:
Ik kan zelf ook rekenen en bepaal mijn voorschot zelf en niet de leverancier
Zeker. Wij ook maar als iets zomaar wordt aangepast, moet je er weer achteraan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Wanneer ze mijn voorschot gaan aanpassen dan gaat de automatische incasso eraf net zolang dat het weer op mijn gewenste bedrag staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PentaClover
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09 21:34
Hier was het voorschot door Greenchoice vorige maand automatisch naarboven aangepast zonder dat ik daar een melding van krijg, ik zag het aan het afgeschreven bedrag, zo laag mogelijk aangepast, maar volgens mij nog steeds te hoog.
Deze maand hebben ze het weer aangepast zonder te melden, deze keer naar beneden, en ik kon het nog verder naar beneden aanpassen, het staat nu weer op het bedrag wat ongeveer goed zou moeten zijn.

Wel raar dat als ik het zelf aanpas ik er wel een mailtje van krijg, maar als Greenchoice het aanpast, dan wordt je verrrast doordat het afgeschreven bedraag anders is dan je verwacht. Best irritant. :F ;w

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Met zo'n energiemaatschappij als GreenChoice die maar wat doen zo te zien, zou ik snel klaar zijn.
Gelijk overstappen, goedkoop zijn ze sowieso ook al niet

[ Voor 14% gewijzigd door PP_Sound op 26-12-2022 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

JB schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:26:
Van 91 euro naar 220 euro 8)7 om dan toch bedragen te noemen :z
Dat valt nog mee, ik ging van 70 euro naar 281 euro pm bij Vattenfall. Ik kon het termijnbedrag niet lager dan 225 euro zetten in mijn Vattenfall account. :P

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:30
Mijn termijnbedrag bij Vattenfall is nog hetzelfde.

Op de site staat wel:
"Je hebt een meter die kan terugdraaien. We kunnen je daarom geen termijnbedrag-advies geven"

Het zal uiteindelijk wel iets hoger worden door de BTW toename en 120 euro extra netbeheerkosten per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

PP_Sound schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:13:
Met zo'n energiemaatschappij als GreenChoice die maar wat doen zo te zien, zou ik snel klaar zijn.
Gelijk overstappen, goedkoop zijn ze sowieso ook al niet
Ik zat al twintig jaar bij greenchoice en ben nu overstapt om dit soort fratsen.
Vooral ook omdat ze de duurste zijn, verwacht ik dat ik niet de enige ben.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

BertV schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:09:
[...]

Ik zat al twintig jaar bij greenchoice en ben nu overstapt om dit soort fratsen.
Vooral ook omdat ze de duurste zijn, verwacht ik dat ik niet de enige ben.
Waar naartoe ben je overgestapt?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-09 17:59
Heeft iemand al uitgerekend wat voordeliger is? Airco gebruiken boven prijsplafond of toch bijstoken op "goedkoper" gas?

Ik gebruik deze koude maanden +/- 500 kwh stroom totaal en 12 m3 gas per maand. verwarmen met de airco is ongeveer 350 kwh per maand waarmee ik dus boven het prijsplafond kom.

Ik heb het geprobeerd en volgens internet zou ik 10kwh energie moeten omrekenen naar 1m3 gas.
Dat zou voor mij betekenen dat ik goedkoper kan bijstoken op gas dan stroom gebruiken boven het prijsplafond. Kan iemand dit bevestigen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:45
Yellos schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:29:
Heeft iemand al uitgerekend wat voordeliger is? Airco gebruiken boven prijsplafond of toch bijstoken op "goedkoper" gas?

Ik gebruik deze koude maanden +/- 500 kwh stroom totaal en 12 m3 gas per maand. verwarmen met de airco is ongeveer 350 kwh per maand waarmee ik dus boven het prijsplafond kom.

Ik heb het geprobeerd en volgens internet zou ik 10kwh energie moeten omrekenen naar 1m3 gas.
Dat zou voor mij betekenen dat ik goedkoper kan bijstoken op gas dan stroom gebruiken boven het prijsplafond. Kan iemand dit bevestigen of zie ik iets over het hoofd?
Dat ligt natuurlijk aan de prijzen van je energie contract.
Ik neem aan dat je op het lucht/lucht forum voorbij hebt zien komen dat de verhouding 8-8,5kWh beter overeen komt met 1m3 gas voor het berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yellos schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:29:

Je vergeet de COP van je airco. Een kWh elektra wordt door een airco (en warmtepomp) omgezet in 3 a 4 kWh warmte.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Greenchoice heeft ons maandbedrag voor het nieuwe jaar ook verhoogd, van 195 naar 323 euro. Via de website kan ik het verlagen tot 253, maar 200 is echt genoeg voor ons verbruik (ik hou het allemaal keurig in de gaten).

Voorheen kon ik het dan via de chat nog verder verlagen, maar dat lukt nu zelfs ook niet meer :( :
Bedankt voor je bericht. Door de drukte beantwoorden wij momenteel geen WhatsApp berichten. Voor veel klanten stijgt per 1 januari het termijnbedrag. Ook als je een vast contract hebt. Naast de komst van het prijsplafond wijzigen namelijk ook de overheidsheffingen van 2023 en de btw. Wil je graag je termijnbedrag aanpassen? Via https://mijn.greenchoice.nl doe je dit eenvoudig zelf. Voor antwoorden op onze veelgestelde vragen kun je kijken op https://www.greenchoice.nl/klantenservice/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Laatst online: 08:11
abalone schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:37:
Greenchoice heeft ons maandbedrag voor het nieuwe jaar ook verhoogd, van 195 naar 323 euro. Via de website kan ik het verlagen tot 253, maar 200 is echt genoeg voor ons verbruik (ik hou het allemaal keurig in de gaten).

Voorheen kon ik het dan via de chat nog verder verlagen, maar dat lukt nu zelfs ook niet meer :( :

[...]
Dit kreeg ik ook. Maar ze reageren toch via whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik weet helaas nog niet wat mijn maandbedrag gaat doen binnenkort, maar ik zie al wel dat de leveringskosten en andere vaste kosten enorm omhoog gaat. Dat betekent dat wij per jaar 170 euro extra kwijt zijn, maandelijks wordt er ruim 14 euro extra afgeschreven. Dat is een verhoging van ruim 30%... Op die manier blijft de inflatie wel flink hoog.

Dit motiveert mij alleen maar meer om van het gas af te gaan en het liefst zelfs helemaal off-grid te gaan. Dat gaat nu nog niet lukken, maar ik betaal liever het dubbele aan een eigen systeem dan dat ik geld blijf geven aan partijen die lekker ieder jaar de kosten blijven verhogen met flinke sprongen. Nu betalen wij 72 euro per aansluiting per jaar, enkel aan 'leveringskosten' van de energiemaatschappij. Vroeger was dat een tientje per jaar. En dan maken ze nog winst op het gas en elektra. Het voelt een beetje alsof je een abonnement moet nemen op een supermarkt om er uberhaupt je eten te mogen kopen.

Ondertussen gaat de sportschool met 25% hoog. Of nouja, eigenlijk met 100% omlaag, want die ga ik dus opzeggen. Ik begrijp dat ze last hebben van de gestegen kosten, maar ook bij ons moet het geld ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Als je in 2023 onder het plafond komt, is het dan sowieso slim om een leverancier te nemen op uur/dag prijzen? Wij zitten op 6500kwh verbruik en 4500kwh levering van zonnepanelen. Einde van het jaar zitten we dan op 2000kwh.
Mijn redenatie is dat je of de €0,40 per kwh betaald, of minder omdat de prijzen bij een dynamisch tarief onder die 40 cent zitten.

Klopt dit of zit ik nu helemaal scheef te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vangoghnl schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:47:
Dit kreeg ik ook. Maar ze reageren toch via whatsapp
Reageerden << moet dat nu zijn schijnbaar. WA is (even?) buitenspel gezet door GC, zoals in eerdere reactie(s) al te lezen is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 18:46
RuudBurger schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:45:
Als je in 2023 onder het plafond komt, is het dan sowieso slim om een leverancier te nemen op uur/dag prijzen? Wij zitten op 6500kwh verbruik en 4500kwh levering van zonnepanelen. Einde van het jaar zitten we dan op 2000kwh.
Mijn redenatie is dat je of de €0,40 per kwh betaald, of minder omdat de prijzen bij een dynamisch tarief onder die 40 cent zitten.

Bij dynamisch kun je alleen maandelijks salderen, plus de kans is groot dat je in de zomer moet betalen voor teruglevering ipv geld ontvangen.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Agent47 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:15:
[...]

Budgetenergie. Dat scheelde echt veel. Er zal vast wel wat goedkopers zijn en is / moest greenchoice ook wel zakken onlangs.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 11:48
hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:52:
[...]

Reageerden << moet dat nu zijn schijnbaar. WA is (even?) buitenspel gezet door GC, zoals in eerdere reactie(s) al te lezen is.
Kreeg stiekem toch een reactie via de WA, niet een reactie waar ik iets mee kon. Maar had mijn vraag ook niet afgemaakt omdat ik een bericht kreeg dat ze WA niet zouden beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 21:59
vanderv schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
[...]

Bij dynamisch kun je alleen maandelijks salderen, plus de kans is groot dat je in de zomer moet betalen voor teruglevering ipv geld ontvangen.
Saldering bij dynamisch is eigenlijk per uur.
En wat nuance voor het potentieel moeten betalen voor teruglevering in de zomer bij een dynamisch contract:

Afbeeldingslocatie: https://blog.zonnepanelendelen.nl/wp-content/uploads/2022/05/bijlage1negatieveprijzen-572x342.jpeg

Overigens kun je op dat soort momenten de omvormer ook uitschakelen en daarnaast zoveel mogelijk stroom verbruiken (b.v. de elektrische auto opladen als je die hebt) zodat je er geld aan kunt verdienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 19:14
Agent47 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:15:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:52:
[...]

Ja dat staat er maar ze reageren toch gewoon paar uur later via whatsapp. Beetje apart is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vangoghnl schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:58:
Ja dat staat er maar ze reageren toch gewoon paar uur later via whatsapp. Beetje apart is dat wel.
Idd. Maar buiten dat ze toch reageren, en dan niet via een auto replay, wordt men dan ook geholpen zoals eerder het geval was?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 17:27
Van €350,= per MWh in augustus naar €81,68 MWh nu, nog even en het prijsplafond is niet meer nodig.
https://www.ad.nl/buitenl...turbulent-2022~a39de7121/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:22
R0181 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:03:
Van €350,= per MWh in augustus naar €81,68 MWh nu, nog even en het prijsplafond is niet meer nodig.
https://www.ad.nl/buitenl...turbulent-2022~a39de7121/
Al is de kans groot dat het nog wel weer oploopt als we iets verder in de winter zitten. Zeker als het een koude winter wordt loopt de voorraad terug. Het zou mij niet verbazen als de prijzen dan iets stijgen omdat de vraag ook oploopt. Neemt niet weg dat het een goede ontwikkeling is. Ik hoop over een halfjaar weer een normaal vast contract te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:01:
[...]

Idd. Maar buiten dat ze toch reageren, en dan niet via een auto replay, wordt men dan ook geholpen zoals eerder het geval was?
Hier wel. Ze hadden mij met een geschatte inkoop van 1000kw (afhankelijk van wat de zonnepanelen opwekken). Terug gezet van €20 per maand naar €0. Dit leek mij wel erg optimistisch gezien ik geen slimme meter heb en ze dus niets kunnen zien. Ze hebben dit weer netjes op €20 gezet voor me via whatsapp. Dat kon ik zelf namelijk niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

PentaClover schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:08:
Hier was het voorschot door Greenchoice vorige maand automatisch naarboven aangepast zonder dat ik daar een melding van krijg, ik zag het aan het afgeschreven bedrag, zo laag mogelijk aangepast, maar volgens mij nog steeds te hoog.
Deze maand hebben ze het weer aangepast zonder te melden, deze keer naar beneden, en ik kon het nog verder naar beneden aanpassen, het staat nu weer op het bedrag wat ongeveer goed zou moeten zijn.

Wel raar dat als ik het zelf aanpas ik er wel een mailtje van krijg, maar als Greenchoice het aanpast, dan wordt je verrrast doordat het afgeschreven bedraag anders is dan je verwacht. Best irritant. :F ;w
Altijd gek dat iedereen netjes mails krijgt over elke greenchoice aanpassing, maar sommige mensen niet. en daarnaast, dat bedrag staat ook in je account op hun website.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

killercow schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:18:
[...]

Altijd gek dat iedereen netjes mails krijgt over elke greenchoice aanpassing, maar sommige mensen niet. en daarnaast, dat bedrag staat ook in je account op hun website.
GC heeft wel vaker deze praktijken gedaan. Dan is het bedrag ineens aangepast. Als je het zelf aanpast krijg je wel een mail.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
De prijzen afgelopen mnd en jaar bij Tibber.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LnCEKWHXLsE40nPTS_w_k_813s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vcr3tZsriARr6PTEsghQoMGa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Buh2KvGNG3eebohJiM3zofsRixw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SS8ifCEUoPZoQq9Y7jCKlYWK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is wel mooi natuurlijk. Maar ook tricky. Aan te raden voor een (bijna) gasloos huis (gas tot we een vervangend fornuis gevonden hebben)?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Even een “domme vraag”; mag de energieleverancier mijn voorschotbedrag bepalen/verplichten? Ik snap dat eea met redelijkheid te maken kan hebben, maar als ik zelfs zou willen kiezen om minder te betalen dan mijn geschatte verbruik, welke rechten heb ik dan als klant?

Of is dit per leverancier bepaald?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-08 16:23
vanderv schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
[...]

Ook dit hangt weer per leverancier af!

als voorbeeld van de anwb energie (die met dymanische prijzen)

Máár: bij je jaar- of eindafrekening gaan we ook alsnog berekenen of dit voor jou inderdaad de meest voordelige optie is geweest. Als namelijk blijkt dat jij een hogere korting zou krijgen als we deze berekenen vanaf 1 januari of je startdatum bij ons tot je jaar- of eindafrekening en je dus wel je tegoed uit een maand mee mag nemen, dan passen we die methode voor je toe. In plaats van berekening van de korting per maand. Dit kan dus spelen in situaties dat je een bepaalde maand weinig tot geen energie verbruikt (denk aan een langere vakantie) of veel teruglevering met zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Kan iemand me helpen met het ontcijferen van ons nieuwe maandbedrag per 1 januari? Het lijkt erop alsof ze het prijsplafondkorting bedrag er alvast vanaf halen, maar ze hebben toch nog geen idee van wat ik ga verbruiken? :)

Gaat dit dan wel goed zo, of begrijp ik het gewoon helemaal verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVKpQeGEC_5X7FIQHHkMgWEsYYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBdsJ3SJ25q91PHWXxdoR1zA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-04-2023

hbt

FrankoNL schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:29:
Kan iemand me helpen met het ontcijferen van ons nieuwe maandbedrag per 1 januari? Het lijkt erop alsof ze het prijsplafondkorting bedrag er alvast vanaf halen, maar ze hebben toch nog geen idee van wat ik ga verbruiken? :)

[Afbeelding]
Dat is wel heel beknopt. Vreemd dat er geen geschat verbruik en tarieven per eenheid opstaan. Ook zie ik geen vermindering energiebelasting erop staan.
Als ik op energieplafond ga zitten verwacht ik een bedrag van 241.6 incl. vermindering energiebelasting.
Dus ik denk dat ze er vanuit gaan dat je er net boven zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 17:18
RuudBurger schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:45:

Je hebt bij dynamisch geen zekerheid dat je met gesloten beurzen kunt salderen, dus evenveel krijgt voor de geleverde als ontvangen stroom. Je zou bijvoorbeeld na 8 a 9 maanden als je 4500 hebt gebruikt en 4500 geleverd bij een normale leverancier nog 3 a 4 maanden dynamisch kunnen doen. Maar niet in 2023 want je hebt dan te maken met een maximum per maand voor het energieplafond, tenzij je verwacht dat dynamisch de laatste maanden van het jaar gemiddeld niet boven de 40 cent komt. Ja, het wordt wel ingewikkeld gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
FrankoNL schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:29:

[Afbeelding]
Je voorschot is toch op een bepaald verbruik gebaseerd. Het blijft een voorschot, sowieso niet gebaseerd op echte waarden, maar een schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 22:21

K van k

18x 400 wp oost-west

Heb vast contract tot 8-2025, bleef altijd bijdezelfde energieleverancier. 5 jaar vast gezet.
Maar toen van essent naar pure energie, 1 mail of 1 belletje en je hebt gelijk bericht terug,heerlijk is dat.
Naar ja loopt vanzelf, handige app met verbruik.

Dagtarief 0.08 cent
Nacht- 0.06 cent.
Gas heb ik in augustus opgezegd. koste 0.25 cent zonder belasting.
In maart wp besteld, al had ik nog goedkoop gas, dacht nu of nooit.In augustus zelf electra gedaan, 2 jaar geleden al de zonnepanelen... Naja heb met beide geholpen, probeer meestal alles zelf te doen.

Zat vannacht ff te kijken dat prijsplafond is een lachertje.
Stroombelasting-verdubbelt over paar jaar is alles electra. Dit word duur je huis verwamen-autorijden.
Heffingkorting- gaat echt flink omlaag.
Gasbelasting gaat 10 cent omhoog per kuub
En las dat over het hele jaar er een 586 extra belasting bij kwam aan netwerkkosten-leveringkosten,tennet werd 10€duurder en liander enzenz verhoogden de tarieven.
Oja de btw verdubbelt meer dan het dubbele.
Denk jij strax op 350 of 450 per maand te komen reken er maar een dikke 100€ aan extra kosten.
Ook komt er waarschijnlijk een co 2 taks nog bovenop.
Bij benzine en diesel ook.
Daarnaast verdwijnt het salderen, dus schat in 2024 als het prijsplafond weg is, kun je ankeren.
Iedereen vecht nu om gas,China gebruikt flink, Amerika/Mexico is -40 graden en nog een zooi steden.Zoals het nu lijkt word het nog een x erger met al die extra belastingen... lekker maken met prijsplafond, maar in dat prijsplafond gelijk het paard van troje drukken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voor de goede orde heb ik de douche-discussie van het afgelopen weekend nog verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08 19:36
JB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:52:
Even een “domme vraag”; mag de energieleverancier mijn voorschotbedrag bepalen/verplichten? Ik snap dat eea met redelijkheid te maken kan hebben, maar als ik zelfs zou willen kiezen om minder te betalen dan mijn geschatte verbruik, welke rechten heb ik dan als klant?

Of is dit per leverancier bepaald?
Ik denk persoonlijk dat het ergens wel in de voorwaarden van je contract staat aangegeven dat je wel een voorschot betaald die in lijn ligt met jouw verwachte verbruik. Kan jij aannemelijk maken dat zij er behoorlijk naast zitten doordat je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt laten plaatsen, dan zullen zij denk ik niet moeilijk doen. Maar ik denk inderdaad niet dat jij mag zeggen zet maar lekker op 0 en we zien het volgend jaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naamah
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-08 22:50
Wie weet welk tarief ik betaal als ik meer elektriciteit verbruik dan mijn zonnepanelen opwekken?

Zonnepanelen worden in mei gelegd en mijn jaarafrekening komt in augustus. Stel dat ik in die maanden 1500kwh opwek, maar mijn totale jaarverbruik is 2500kwh. Welk tarief geldt dan voor die overige 1000kwh? Mijn tarief van sep 2022? Het tarief na verhoging van nov 2022? Of het tarief met prijsplafond van jan 2023?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:18
Naamah schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:58:
Wie weet welk tarief ik betaal als ik meer elektriciteit verbruik dan mijn zonnepanelen opwekken?

Zonnepanelen worden in mei gelegd en mijn jaarafrekening komt in augustus. Stel dat ik in die maanden 1500kwh opwek, maar mijn totale jaarverbruik is 2500kwh. Welk tarief geldt dan voor die overige 1000kwh? Mijn tarief van sep 2022? Het tarief na verhoging van nov 2022? Of het tarief met prijsplafond van jan 2023?
Volgens de informatie die ik gelezen heb eerst salderen en dan pas het prijsplafond.. Dus effectief voor mensen met zonnepanelen geldt opbrengst - verbruik = X en over X is het prijsplafond van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
K van k schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:30:
Heb vast contract tot 8-2025, bleef altijd bijdezelfde energieleverancier. 5 jaar vast gezet.
Maar toen van essent naar pure energie, 1 mail of 1 belletje en je hebt gelijk bericht terug,heerlijk is dat.
Naar ja loopt vanzelf, handige app met verbruik.

Dagtarief 0.08 cent
Nacht- 0.06 cent.
Gas heb ik in augustus opgezegd. koste 0.25 cent zonder belasting.
In maart wp besteld, al had ik nog goedkoop gas, dacht nu of nooit.In augustus zelf electra gedaan, 2 jaar geleden al de zonnepanelen... Naja heb met beide geholpen, probeer meestal alles zelf te doen.

Zat vannacht ff te kijken dat prijsplafond is een lachertje.
Stroombelasting-verdubbelt over paar jaar is alles electra. Dit word duur je huis verwamen-autorijden.
Heffingkorting- gaat echt flink omlaag.
Gasbelasting gaat 10 cent omhoog per kuub
En las dat over het hele jaar er een 586 extra belasting bij kwam aan netwerkkosten-leveringkosten,tennet werd 10€duurder en liander enzenz verhoogden de tarieven.
Oja de btw verdubbelt meer dan het dubbele.
Denk jij strax op 350 of 450 per maand te komen reken er maar een dikke 100€ aan extra kosten.
Ook komt er waarschijnlijk een co 2 taks nog bovenop.
Bij benzine en diesel ook.
Daarnaast verdwijnt het salderen, dus schat in 2024 als het prijsplafond weg is, kun je ankeren.
Iedereen vecht nu om gas,China gebruikt flink, Amerika/Mexico is -40 graden en nog een zooi steden.Zoals het nu lijkt word het nog een x erger met al die extra belastingen... lekker maken met prijsplafond, maar in dat prijsplafond gelijk het paard van troje drukken.
De oorzaak is niet het prijsplafond. De oorzaak is de gestegen prijs van gas, de gevolgen daarvan en de begrote belastinginkomsten die gehaald moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 21:59
@Naamah Je zult hiervoor moeten uitrekenen hoeveel kWh van 1 januari tot de datum van de jaarafrekening binnen het prijsplafond geldt. Het prijsplafond is immers per dag vastgesteld en je mag een tegoed meenemen, maar niet naar de volgende jaarafrekening.

Verder is het inderdaad zo dat het prijsplafond geldt na salderen. Dus in principe voor jou 1000kWh, mits deze hoeveelheid minimaal overeenkomt met de periode zoals hiervoor beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PentaClover
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09 21:34
killercow schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:18:
[...]

Dat is niet gek, dat is gewoon incompetentie op het gebied van automatisering en communicatie :+

24 Oktober:
mail van Greenchoice dat de tarieven die vanaf 20 Oktober gaan gelden en die mij gemaild zijn in september niet correct waren, en dat de tarieven die ik voor Oktober had blijven gelden tot 23 november, hier staat ook letterlijk de volgende tekst:
Het termijnbedrag voor de maand december blijft gelijk aan het termijnbedrag dat we eerder aan je hebben gecommuniceerd.
8 November:
Ik kijk in mijn bank betalingen en zie dat er een bedrag afgeschreven is wat ongeveer het dubbele is van wat mijn termijn bedrag was en ook totaal niet overeenkomt met wat er eerder voor december gecommuniceerd was, en is het dus in november al wel aangepast, maar daar heb ik geen bericht van gekregen. Ik pas het aan naar zo laag als kan, en daar krijg ik direct een bevestigings mail van.

26 November:
Ik krijg een mail dat er per 1 Januari nieuwe tarieven zullen zijn met de volgende tekst:
Op dit moment zijn een aantal overheidsmaatregelen nog niet definitief, zoals het prijsplafond en de overheidsheffingen voor 2023. Zodra de definitieve informatie bekend is, kunnen we je nieuwe termijnbedrag berekenen dat geldt per 1 januari 2023.
20 December:
Ik krijg een mail dat per 1 Februari nieuwe tarieven zullen gelden met daarin de volgende tekst:
Op dit moment zijn we druk bezig om het prijsplafond en overheidsheffingen van 2023 te verwerken in onze systemen. Rond de feestdagen ontvang je van ons een persoonlijk bericht over je nieuwe termijnbedrag dat geldt vanaf 1 januari 2023.
Ik log in en zie dat mijn termijn bedrag al aangepast is (dit keer omlaag), zonder mij dit te melden en ik kan het zelf nog verder om laag zetten zodat het overeenkomt met wat ik zelf denk dat het moet zijn.
Van deze wijziging die ik zelf doe krijg ik wederom direct een bevestigings mail.

28 December:
Vanochtend krijg ik pas de mail die beloofd was op 20 December, namelijk dat er een nieuw termijn bedrag is bepaald, het is een hoger bedrag dan ik heb ingesteld op 20 December, ik log in en zie dat het bedrag wat ik zelf heb ingesteld nog steeds actief is.

Het zijn gewoon prutsers, als zij het nodig vinden om mijn termijn bedrag aan te passen, dan wil ik daar direct een mail van hebben, net zoals ik dat krijg als ik het zelf aanpas.

Dan kan ik namelijk actie ondernemen voordat het termijn bedrag afgeschreven wordt; of door het bedrag aan te passen, of als ik het er mee eens ben door te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat waar mijn vaste lasten vanaf geschreven worden.
Deze keer ging het toevallig goed omdat hun conculega's van Eneco toevallig 2 x de €190,- hadden gestort, maar over het algemeen heb ik op die rekening niet meer geld staan dan dat er in een maand wordt afgeschreven.

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@PentaClover mooi hé. Ik ben er inmiddels achter waarom het bij Innova voor mij dus ineens verdubbeld is. Inderdaad oude gegevens vanuit netbeheerder.

In april termijn bedrag ingesteld op reële verbruik (waar ik nu zelfs onder zit) maar gisteren telefonisch te woord gestaan door een heel vervelende directieve persoon dat ik het in december verdubbelde termijnbedrag niet aan mag/kan passen want “wij bepalen het termijnbedrag en niet u” incl verwijzing naar mijn contract waar dit in zou moeten staan.

Ik heb het nu even laten rusten en ga mijn meterstanden per 1 januari zelf doorgeven om te kijken of de portal het dan wel snapt en/of vervolgens weer te bellen met de vraag het terug te zetten naar hetgeen het was (wat strookt met mijn verbruik ipv historisch verbruik op dit adres) :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mail ontvangen van Vattenfall om de meterstanden door te geven ivm prijsplafond. Mooi. Scheelt weer een moeilijke schatting

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:19:
Mail ontvangen van Vattenfall om de meterstanden door te geven ivm prijsplafond. Mooi. Scheelt weer een moeilijke schatting
Zijn er meer die dat gaan vragen:
https://radar.avrotros.nl...-meterstand-op-1-januari/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ACM had dat ook verplicht geloof ik. En het is ook het meest eerlijke en logische natuurlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
In September een huis gekocht, Oxxio Los Vast
contract meegenomen omdat ik daar toen nog voordelige prijzen had en al een jaar of 8 vaste klant ben. Nooit de behoefte of de noodzaak gehad om over te stappen.

Sinds eind Oktober naar nieuwe prijzen gegaan (gasprijs ging maal 3 naar €3,37 per m3).

Nu zie ik dat ik deze maand al op ruim €900,- gas en licht zit. Terwijl we druk bezig zijn met verduurzamen (isoleren), thermostaat niet hoger dan 18°C zetten en niet langer dan 5 minuten per dag douchen (we zijn hier met z'n tweeën)

In de Oxxio app zie ik dat ik qua verbruik op het niveau van een gemiddelde tussenwoning zit, terwijl we vrijstaand wonen. Nu kom ik van een klein appartement met bijbehorend verbruik dus ik schrik nogal van m'n verbruik en dan vooral de hoge kosten bij Oxxio.

Gisteren het nieuwsbericht dat de gasprijzen zijn gedaald tot voor de Oorlog in Oekraïne. Toch betaal ik samen met een hele hoop andere Nederlanders een absurde prijs. Als ik nu een nieuw contract bij hetzelfde Oxxio zou afsluiten dan betaal ik bijvoorbeeld ruim een euro minder per kuub.

Met het aanstaande prijsplafond waar ik volgens mijn voorzichtige berekeningen niet boven zal komen (zonnepanelen en een warmtepomp staan op de planning) vraag ik mij dan ook af of overstappen überhaupt zin heeft momenteel?

Dan wellicht alleen voor de vaste leveringskosten en netbeheer kosten die bij een andere aanbieder lager zullen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
dubbeldekkert schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:55:
contract meegenomen omdat ik daar toen nog voordelige prijzen had en al een jaar of 8 vaste klant ben. Nooit de behoefte of de noodzaak gehad om over te stappen.

Sinds eind Oktober naar nieuwe prijzen gegaan (gasprijs ging maal 3 naar €3,37 per m3).

Nu zie ik dat ik deze maand al op ruim €900,- gas en licht zit. Terwijl we druk bezig zijn met verduurzamen (isoleren), thermostaat niet hoger dan 18°C zetten en niet langer dan 5 minuten per dag douchen (we zijn hier met z'n tweeën)

In de Oxxio app zie ik dat ik qua verbruik op het niveau van een gemiddelde tussenwoning zit, terwijl we vrijstaand wonen. Nu kom ik van een klein appartement met bijbehorend verbruik dus ik schrik nogal van m'n verbruik en dan vooral de hoge kosten bij Oxxio.

Gisteren het nieuwsbericht dat de gasprijzen zijn gedaald tot voor de Oorlog in Oekraïne. Toch betaal ik samen met een hele hoop andere Nederlanders een absurde prijs. Als ik nu een nieuw contract bij hetzelfde Oxxio zou afsluiten dan betaal ik bijvoorbeeld ruim een euro minder per kuub.

Met het aanstaande prijsplafond waar ik volgens mijn voorzichtige berekeningen niet boven zal komen (zonnepanelen en een warmtepomp staan op de planning) vraag ik mij dan ook af of overstappen überhaupt zin heeft momenteel?

Dan wellicht alleen voor de vaste leveringskosten en netbeheer kosten die bij een andere aanbieder lager zullen zijn?
Waarom bij die belachelijk dure Oxxio gebleven? Snel weg daar.
Als je dit jaar nog geen zonnepanelen op je dak hebt dan kun je dynamische stroom en gas overwegen. Zonneplan. Tibber.
Kijk bij gaslicht.com. Rechtsboven het schuifje op 2023 zetten.
Ik ga 1jan naar Samenon.

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Om een gelijke reden ben ik met mn gas overgestapt op dynamisch, elektra nog bij Eneco (moeder Oxxio) vanwege salderen tot 5 maart de eindafrekening is opgemaakt.
Geen behoefte om dat belachelijke bedrijf ons belastinggeld te gunnen.

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
Flex of Variabel?

[ Voor 4% gewijzigd door KMvrtr op 29-12-2022 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 17:17
Gunner schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:39:
[...]

ACM had dat ook verplicht geloof ik. En het is ook het meest eerlijke en logische natuurlijk.
Ze hebben een brief met een sterke mening gepubliceerd ("De ACM acht het van groot belang dat alle vergunninghouders meterstanden van 1 januari 2023 opvragen bij kleinverbruikers die een ‘domme’ meter of niet op afstand uitleesbare slimme meter hebben.") maar voor nu hebben ze nog niet de macht om dat daadwerkelijk te eisen. Zal nog wel veranderen een keer.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:30
Melkunie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:07:
[...]

Ze hebben een brief met een sterke mening gepubliceerd ("De ACM acht het van groot belang dat alle vergunninghouders meterstanden van 1 januari 2023 opvragen bij kleinverbruikers die een ‘domme’ meter of niet op afstand uitleesbare slimme meter hebben.") maar voor nu hebben ze nog niet de macht om dat daadwerkelijk te eisen. Zal nog wel veranderen een keer.
Uit mijn mail van Vattenfall:

"Geef uw meterstanden door op 31 december 2022
Met uw meterstanden berekenen we het prijsplafond voor u. Wilt u daarom uw meterstanden aan ons doorgeven op 31 december 2022? Een paar dagen eerder of later kan ook. In dat geval maken we een nauwkeurige schatting van uw meterstanden op 31 december 2022. U kunt uw meterstanden tot 15 januari 2023 doorgeven. Zo zorgen we er samen voor dat uw verbruiken tegen het juiste tarief afgerekend worden.

Als u geen meterstanden aan ons doorgeeft, schatten wij de meterstanden per 31 december 2022. Wij berekenen het prijsplafond dan op basis van geschatte meterstanden."

Ik denk dat ik niet de gok neem en het door Vattenfall laat schatten, met mijn zonnepanelen. Elke jaarafrekening is het gedoe met te lage standen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
Vorig jaar bij GreenChoice een vast contract afgesloten voor 3 jaar. Net de jaarrekening gehad, €13 per maand kwijt. Nu hebben ze een nieuw voorschot berekend vanwege het prijsplafond, €60 in de maand 8)7 Leuk en aardig, maar met mijn tarieven heb ik weinig met het plafond te maken.

Gelukkig kon je het maandbedrag wel weer terug naar beneden aanpassen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gunner schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:19:
Essent (nog?) niet, maar had al met social media team ge-PM-Tweet over niet hebben van slimme meter en afgesproken op 31dec standen in te voeren in verbruiksmanager, dan zou het goed komen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:12:
Vorig jaar bij GreenChoice een vast contract afgesloten voor 3 jaar. Net de jaarrekening gehad, €13 per maand kwijt. Nu hebben ze een nieuw voorschot berekend vanwege het prijsplafond, €60 in de maand 8)7 Leuk en aardig, maar met mijn tarieven heb ik weinig met het plafond te maken.

Ik heb de mail nog niet ontvangen, maar het is niet alleen het prijsplafond dat volgend jaar verandert. Vermindering energiebelasting is minder, energiebelasting gaat omhoog, btw terug naar 21%, verhoging van de netbeheerkosten.

Indien je hetzelfde verbruik verwacht voor volgend jaar, dan kan je je jaarkosten eenvoudig berekenen (en delen door twaalf). Kijk maar waar je dan op uitkomt.

Januari-Maart stond mijn voorschot op € 100 per maand, april op € 90, mei-juli op € 75, augusts-september op € 60 en vanaf oktober op € 50. De verlaging van de energiebelasting+btw, de extra korting op de energiebelasting en dergelijke heb ik over de maanden heen zelf verrekend zoals je ziet.

Greenchoice kwam met een nieuw termijnbedrag van € 132 ofzo, dit heb ik aangepast naar € 100 nadat ik het eea heb berekend: 520 m³ en 2750 kWh (netto)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
Mawlana schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:25:
Indien je hetzelfde verbruik verwacht voor volgend jaar, dan kan je je jaarkosten eenvoudig berekenen (en delen door twaalf). Kijk maar waar je dan op uitkomt.
Het is makkelijker om gewoon zelf wat geld er voor opzij te houden. Ik spaar liever op m'n eigen rekening dan op de rekening van de energiemaatschappij, dat ben je namelijk kwijt mochten ze omvallen.

Het zal inderdaad iets duurder worden dan afgelopen jaar. Dat zien we dan wel op de jaarrekening.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:12:

Dat kan best kloppen hoor:
  • De korting op de energiebelasting gaat met 265 euro omlaag tov 2022
  • de netbeheerkosten gaan met zo'n 120/130 euro per jaar omhoog
  • de BTW gaat omhoog tov 2e deel 2022.
  • energiebelasting per 1 m3 gas gaat van 54 cent naar 59 cent
  • energiebelasting per 1 Kwh gaat van 8,1 cent naar 15,2 cent
Afhankelijk van je verbruik is een euro of 40/50 extra per maand dus makkelijk te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:29:
[...]

Het is makkelijker om gewoon zelf wat geld er voor opzij te houden. Ik spaar liever op m'n eigen rekening dan op de rekening van de energiemaatschappij, dat ben je namelijk kwijt mochten ze omvallen.

Het zal inderdaad iets duurder worden dan afgelopen jaar. Dat zien we dan wel op de jaarrekening.
Uit je vorige reactie leidde ik af dat je € 60 per maand te hoog vindt, niet dat je geen geld wil stallen bij de leverancier. :)

• dubbeldekkert

Alsof ze het ruiken krijg ik net een mail met m'n nieuwe tarieven van Oxxio per 30* Januari;

Stroom

Leveringstarief stroom per kWh - normaal € 0,69685
Leveringstarief stroom per kWh - dal € 0,49553
Vaste leveringskosten stroom per maand € 7,75
Energiebelasting stroom per kWh € 0,15245
Opslag duurzame energie stroom per kWh € 0,00000

Gas

Leveringstarief gas per m³ € 2,37090
Vaste leveringskosten gas per maand € 7,75
Energiebelasting gas per m³ € 0,59266
Opslag duurzame energie gas per m³ € 0,00000

Nu maar eens opzoek naar een betere deal, aanbieders als Budget Energie schrikken mij nogal af wegens de vele slechte reviews.

• TheFlag82
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 15:32
dubbeldekkert schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:59:
[...]

Alsof ze het ruiken krijg ik net een mail met m'n nieuwe tarieven van Oxxio per 1 Januari;

Stroom

Leveringstarief stroom per kWh - normaal € 0,69685
Leveringstarief stroom per kWh - dal € 0,49553
Vaste leveringskosten stroom per maand € 7,75
Energiebelasting stroom per kWh € 0,15245
Opslag duurzame energie stroom per kWh € 0,00000

Gas

Leveringstarief gas per m³ € 2,37090
Vaste leveringskosten gas per maand € 7,75
Energiebelasting gas per m³ € 0,59266
Opslag duurzame energie gas per m³ € 0,00000

Nu maar eens opzoek naar een betere deal, aanbieders als Budget Energie schrikken mij nogal af wegens de vele slechte reviews.
Zelfde tarieven hier, maar dan vanaf 30 januari. Ik vind de tarieven belachelijk hoog als je leest dat we inderdaad momenteel inkopen tegen tarieven van vóór de oorlog in Oekraïne. Maar ja, eerst het dure gas opmaken hè......

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheFlag82 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:10:
[...]

Zelfde tarieven hier, maar dan vanaf 30 januari. Ik vind de tarieven belachelijk hoog als je leest dat we inderdaad momenteel inkopen tegen tarieven van vóór de oorlog in Oekraïne. Maar ja, eerst het dure gas opmaken hè......
Benieuwd naar de jaar cijfers van die graaiers.
Eens kijken hoeveel winst ze maken 2022 en 2023

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
bgrr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:12:
[...]

Benieuwd naar de jaar cijfers van die graaiers.
Eens kijken hoeveel winst ze maken 2022 en 2023
Nou ja, ze "verliezen" ook nog eens 50 miljoen door hun los-vast-tariefverhogings-foutje. Dus betwijfel of er nog veel winst gemaakt wordt.

• dubbeldekkert
TheFlag82 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:10:
[...]

Je hebt gelijk, zie dat het bij mij ook per 30 Januari in gaat. Heb m'n bericht aangepast. Maar dit zou niet echt uit moeten maken i.v.m. het prijsplafond, toch?

• TheFlag82
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 15:32
dubbeldekkert schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:38:
[...]

Je hebt gelijk, zie dat het bij mij ook per 30 Januari in gaat. Heb m'n bericht aangepast. Maar dit zou niet echt uit moeten maken i.v.m. het prijsplafond, toch?
Nee voor het prijsplafond maakt het niet uit.
Ben wel benieuwd hoe de jaarafrekening er uit gaat zien. Er zijn nogal wat factoren die het complex maken:
- de Los/Vast casus speelt
- Prijsplafond
- Overschot op zonnepanelen per 31-12

Ik vermoed dat ik eerst een afrekening krijg op basis van de tarieven per eind oktober. En dan eind januari weer een correctie krijg als compensatie voor die Los / Vast casus

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zit ook bij Oxxio met mega hoge tarieven.

Volgende week begint hier een verbouwing zodat wij het huis klaar maken voor een WP die in Maart wordt geinstalleerd. In April worden er ZP geplaatst.

Wat is wijsheid. In Maart kan ik het gascontract opzeggen, en daarna de lente/zomer maanden gebruiken om in te lopen op de kosten van de winter. Contract loopt tot Oktober 2023 . Of stap ik in Maart over met het risico dat ik de wintermaanden nog moet aftikken. Blijf namelijk niet onder het plafond.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 55 ... 154 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden