Ryan1981 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:45:
[...]
Ja ik snap dat de kosten hoger worden maar waar jou redenering de mist in gaat is dat ik nu bewust de verwarming uit laat en dus veel minder verbruik dan normaal. Daarnaast ben ik aan het experimenteren met de 2 aircon units die een cop van 5 hebben.
Wat mij dwars zit is dat ze het bedrag voor zover ik weet zonder mij te informeren aangepast hebben.
Alleen dát weten ze dan weer niet, ze weten wel jou historische verbruik en de nieuwe prijzen.. Dus hun verhoging is wel logisch.
Maar zolang ik kan terug kijken zie ik de volgende informatie staan (zit ook bij Essent)
2019 : Het door u te betalen bedrag is: 113,58 euro. Dit bedrag wordt rond 19 juli 2019 afgeschreven van rekeningnummer xxxx xxxx xxxx xxx.
Uw nieuwe termijnbedrag is 182,00 euro per maand.
2020 : Het door u te ontvangen bedrag is: 422,62 euro. Voordat we het bedrag aan u uitbetalen wordt het verrekend met eventuele openstaande facturen. Het resterende bedrag wordt op 22 juli 2020 aan u overgemaakt op rekeningnummer xxxx xxxx xxxx xxx.
Uw nieuwe termijnbedrag is 150,00 euro per maand.
2021 : Het door u te ontvangen bedrag is: 311,48 euro. Voordat we het bedrag aan u uitbetalen wordt het verrekend met eventuele openstaande facturen. Het resterende bedrag wordt op 09 juli 2021 aan u overgemaakt op rekeningnummer xxxx xxxx xxxx xxx.
Uw nieuwe termijnbedrag is 152,00 euro per maand.
2022 : Je krijgt van ons terug € 500,92. Dit bedrag verrekenen we met eventueel nog openstaande facturen. Wat overblijft maken we op 09 juli 2022 aan je over.
Je nieuwe termijnbedrag € 175
Echt elk jaar netjes gecommuniceerd in de mail, en ook in de jaarrekening.
Heb je het niet ergens gemist ?
En zolang je het netjes kan terug zetten, is het OK toch ? Lees vaak dat je niet meer dan 10% lager kan zetten bij sommige partijen, of dat je echt moet bellen om het te verlagen.
[
Voor 4% gewijzigd door
iketot op 25-11-2022 10:03
]