• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:32
Vaak als je gebeld of aan deur wordt benaderd dan ben je meestal te duur uit.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07
JJmac schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:22:
Vaak als je gebeld of aan deur wordt benaderd dan ben je meestal te duur uit.
Per definitie eigenlijk want die mensen moeten ook betaald worden.
Als je jezelf aanmeldt kun je de bonus voor het aandragen van een nieuwe klant in je eigen zak steken.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:10
Sefal schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:01:
Ik heb ook het veh aanbod binnen gekregen.
Vraag me af wat het slimste is om te doen. Mijn huidige contract loopt af op 20-07-2026
huidige prijzen: Stroom normaal en dal tarief:€ 0,19010
Gas: €1,18605

3 jaar contract:
[Afbeelding]
1 jaar contract
[Afbeelding]

Of gewoon uitzitten en hopen op iets beters over een paar manden rond juni?
Ik betaal de zelfde prijzen als jou, bij mij loopt het nog t/m oktober. Ik zou pas in de zomer gaan kijken, dan zijn de prijzen laag en zit je misschien wel weer voor de zelfde 0,19 cent🎉

• Sefal
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:46
Evernote schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Wanneer heb je de inschrijving gedaan? Hier 28 februari en die veiling is geannuleerd zonder uitkomst.

Het is maar de vraag of er in juni betere prijzen komen dan her aanbod dat je hier krijgt maar dat is altijd achteraf pas definitief te stellen.

Zelf zit ik variabel en had ik die 3 jaar wel gepakt denk ik. Dan is Trump als het goed is ook weer foetsie..
Deed de inschrijving in de eerste week van februari

Ja mischien uitzitten tot juni. Aan de andere kant zie ik de situatie echt niet beter worden voor de volgende maand tenmisten

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:18:
[...]

Die deurverkopers zijn niet van Essent, maar van een verkoopbureau. Die liegen en bedriegen (soms haast bedreigen) om maar een verkoop te scoren. Het zou dus zomaar kunnen dat die 6 maanden niet klopten.
Goed om argwaan te hebben bij dit soort verkopers.
Hey, wil je overstappen of niet?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:42
*deur open*
“Ik heb nergens interesse in. Fijne dag.”
*deur dicht*

Ik luister niet eens naar wat ze zeggen en doe geen moeite meer om fatsoenlijke omgangsvormen te hanteren.

Als ik wil overstappen of een goede deal wil zoek ik het zelf wel uit, heb er nul vertrouwen in dat je aan de deur een betere deal krijgt dan je online kan vinden.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:30
Er is altijd tijd voor fatsoenlijke omgangsvormen. Hou tenminste die eer aan jezelf. Dit zeg ik tegen de mensheid in zijn algemeen.

[ Voor 21% gewijzigd door Gramser op 24-03-2026 08:24 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Zelfde niveau als dakdekkers die aanbellen omdat ze zien dat er iets mis is op je dak.
Kansloos.

Sticker ophangen met geen deur verkoop vangt een deel af. Colportage kennen de meeste niet meer van woord.

Ik wijs meestal maar naar de sticker en ga door. Of praat even via de Ring.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:14
VidaR-9 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:20:
[...]

*deur open*
*deur dicht*

Ik luister niet eens naar wat ze zeggen en doe geen moeite meer om fatsoenlijke omgangsvormen te hanteren.

Als ik wil overstappen of een goede deal wil zoek ik het zelf wel uit, heb er nul vertrouwen in dat je aan de deur een betere deal krijgt dan je online kan vinden.
Je bent nog beleeft.
Ik zeg helemaal niets. Het is "deur open" en "deur dicht".
Het is soms leuk om de verraste reactie van achter de deur te horen als je dat doet.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:16
Gramser schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:23:
Er is altijd tijd voor fatsoenlijke omgangsvormen. Hou tenminste die eer aan jezelf. Dit zeg ik tegen de mensheid in zijn algemeen.
Hier zeg ik dan ook altijd vooraf dat ik niets aan de deur koop/afsluit, maar dat ze best hun tijd mogen verdoen met een praatje te houden.
En meestal houden ze dan hun praatje, vragen daarna om gegevens (die ze niet krijgen) of om iets op te zoeken op de telefoon (wat ik niet doe), en dan druipen ze meestal wel af met de melding dat ze hun tijd aan het verdoen zijn :+

[removed]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

redwing schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:57:
[...]

Hier zeg ik dan ook altijd vooraf dat ik niets aan de deur koop/afsluit, maar dat ze best hun tijd mogen verdoen met een praatje te houden.
En meestal houden ze dan hun praatje, vragen daarna om gegevens (die ze niet krijgen) of om iets op te zoeken op de telefoon (wat ik niet doe), en dan druipen ze meestal wel af met de melding dat ze hun tijd aan het verdoen zijn :+
Ik heb een keer zo'n dame (tiener overigens) gewoon gevraagd: heb je wel eens een energierekening gezien, gewoon zo'n jaaroverzicht en weet je wat alles betekent.

Het uiteraard niet verrassende antwoord was: nee, nog nooit gezien.

Dus ik een jaarrekening erbij gepakt, en haar een lesje gegeven hoe het in elkaar steekt en dat haar "aanbieding" dus helemaal geen aanbieding is, behalve dat de bonus die ze aanbood onder voorwaarden mogelijk een klein voordeel bood (was in een periode dat de bonus hoog was, ik nog geen PV had, tarieven laag en dat sommige aanbieders probeerden hogere tarieven in het contract te krijgen met als compensatie nog hogere bonussen om het maandbedrag lager te laten lijken).

Toen heb ik haar "aanbieding" eens naast mijn jaarrekening (en tarieven) gelegd, en uitgelegd dat ze dus onzin aan het verkopen was. En dat het gezien de buren (meer dan de helft sociale huur) helemaal niet OK was, om ze op te zadelen met een hogere rekening.
Vervolg was, dat ze de hele club aan verkopers bij elkaar riep en ze de rest van de middag op hun mobiel gingen spelen in een hoekje van het trappenhuis met een blikje redbull erbij.

• VidaR-9
Gramser schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:23:
Daar ben ik het niet mee eens. Het is wel zonde van mijn tijd om het hele gesprek aan te horen.

Bovendien als je het super beleefd probeert af te kappen ratelen ze ook maar door. Ik heb het daarom opgegeven. Ik doe niet grof of onbeleefd, zeg gewoon direct dat ik geen interesse heb en wens ze een fijne dag. Maar ik ga niet wachten tot zij een keer zijn uitgesproken of opgeven.

Zelfde als krantverkopers voor de supermarkt. “Nee dankjewel” maar toch blijven ze doorpraten en proberen gesprek te starten. Dan loop ik ook gewoon door zonder verder iets te zeggen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02
Bschnitz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Dat zou zijn zonder COP ja, welke idiot zou 1 op 1 zijn huis zo verwarmen 🤣.

Met 2Mh kan je al aardig je huis verwarmen per jaar.
Sja, een CV op gas haalt niet eens een COP van 1, maar lager nog, vandaar dat ik het equivalent in m3 geef, voor wat perspectief. Ondanks dat 10MWh crazy veel is, is het waarschijnlijk nog steeds een heel stuk minder energie dan je nodig zou hebben als je op gas zou verwarmen. Wat de constante van planck ermee te maken geeft weet ik niet.

2MWh voor verwarming en stromend water kan, maar dat hangt helemaal af van hoe groot je huis is, hoe het geisoleerd is en hoeveel mensen erin wonen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

VidaR-9 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:25:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het is wel zonde van mijn tijd om het hele gesprek aan te horen.

Bovendien als je het super beleefd probeert af te kappen ratelen ze ook maar door. Ik heb het daarom opgegeven. Ik doe niet grof of onbeleefd, zeg gewoon direct dat ik geen interesse heb en wens ze een fijne dag. Maar ik ga niet wachten tot zij een keer zijn uitgesproken of opgeven.

Zelfde als krantverkopers voor de supermarkt. “Nee dankjewel” maar toch blijven ze doorpraten en proberen gesprek te starten. Dan loop ik ook gewoon door zonder verder iets te zeggen.
Als het einde van de zaterdag is, pak ik altijd de krant aan en loop door, met de opmerking: scheelt jou weer terugsjouwen van je ondertussen waardeloos geworden kranten.

Die van vriendenloterij krijg ik helaas nog niet zover, heb al 100x een pakketje aangeboden gekregen (loop er vanwege werk langs), 1x kreeg ik het voor elkaar om met het pakketje in mn hand verder te lopen (ik loop altijd direct door), maar ik moest em toch teruggeven.... :X .

Maar energie aan de deur is echt onzin, je kunt er niet op beslissen, zit veel te ingewikkeld in elkaar tegenwoordig, met alle voorwaarden, PV kosten, etc. Gaat bij veel huishoudens (even salderen weggelaten, die verdoezelen de echte maandkosten, wat in 2027 duidelijk zal worden voor de meeste mensen) toch al gauw om bedragen boven de €1000 per jaar (maandbedrag €100) . Meeste mensen kunnen dat aan de deur helemaal niet overzien.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:14

copykat

Good copy isn't bad

Ben meestal vrij direct. Vriendelijk maar kort.
Behalve tegen mobielbellers. Bellen altijd ongelegen.
Laatst "ziggo" vlak na idido debakel.
Meneer ik ben van blabla woont u op ...... .
Ik sorry, kunt u zich legitimeren? Wie bent u?
Waarom belt u op dit nummer?
Ik neem geen enkel abonnement af via telefonisch contact. Ga een nette baan zoeken. Klik.
Flikker op zeg. Sinds essent me probeerde te piepelen via zo'n callcentre aanbieding is t mazzel klik.
Aan de deur geef ik aan laat je aanbieding maar even achter met je contact gegevens lees ik hem rustig door check de kwaliteit en als ik geinteresseerd ben neem ik contact met je op.

Dan is t meestal dat kan niet. Ok veel plezier verder vandaag.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:32
Truus01 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:18:
[...]

Die deurverkopers zijn niet van Essent, maar van een verkoopbureau. Die liegen en bedriegen (soms haast bedreigen) om maar een verkoop te scoren. Het zou dus zomaar kunnen dat die 6 maanden niet klopten.
Goed om argwaan te hebben bij dit soort verkopers.
Hij had wel het jasje + visitekaartje. Ook zijn naam staat onder de aanbieding die ik kreeg van Essent. Denk dat ie van Essent was. De naam van het contract is 'Acquisitie ZekerheidsGarantie Vaste Prijs Dual Fuel 3 jaar '. Misschien is ie inderdaad ingevlogen zoals jij hierboven schetst..
In ieder geval dank voor de reacties.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:30
VidaR-9 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:25:
[...]

Dat ontken ik ook niet. Als je beleefd het gesprek beëindigt is dat goed. Maar doe het beleefd. Jij had misschien niet om het gesprek gevraagd, maar je hebt niet de verplichting om hetr af te maken. Fatsoen betekent niet dat je oeverloos gezwam aanhoren.

• VidaR-9
copykat schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:44:
Ben meestal vrij direct. Vriendelijk maar kort.
Behalve tegen mobielbellers. Bellen altijd ongelegen.
Laatst "ziggo" vlak na idido debakel.
Meneer ik ben van blabla woont u op ...... .
Ik sorry, kunt u zich legitimeren? Wie bent u?
Waarom belt u op dit nummer?
Ik neem geen enkel abonnement af via telefonisch contact. Ga een nette baan zoeken. Klik.
Flikker op zeg. Sinds essent me probeerde te piepelen via zo'n callcentre aanbieding is t mazzel klik.
Aan de deur geef ik aan laat je aanbieding maar even achter met je contact gegevens lees ik hem rustig door check de kwaliteit en als ik geinteresseerd ben neem ik contact met je op.

Dan is t meestal dat kan niet. Ok veel plezier verder vandaag.
Ik neem onbekende nummers of geblokkeerde nummers niet eens meer op (of ik moet een telefoontje verwachten). Ze spreken mijn voicemail maar in en dan bel ik wel terug.

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:05

Ersus

Zuid-Limburg

VidaR-9 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:20:
[...]

*deur open*
*deur dicht*

Ik bekijk de lange gezichten die ontstaan als er niemand reageert ; )

Deze week nog een paar jonge gasten horen en zien zeggen: 'asociaal dat ze nog niet meer de moeite nemen om - geen interesse - te zeggen'

Ik dacht meteen, wat asociaal van jou om mij te storen met je vingertje op mijn deurbelknopje, soepjoep komt iets halen en niet brengen, dan doe ik niet open....Wat een pech vlek.

Deskundoloog allergie | 214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:05

Ersus

Zuid-Limburg

de beleefdheidshantering is voorbehouden aan mensen die ik zelf uitnodig.

Deskundoloog allergie | 214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden